ArthurMorgan schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 11:53:
een melding in de app vind ik dat als ik de app open ik een waarschuwing krijg. Niet dat ik naar elk apparaat individueel moet gaan om to controleren.

Ik begrijp de logica dat ik geen melding op mijn telefoon krijg. Maar als ik de app open zou die melding gewoon op het startscherm moeten komen imho.
Mee eens. Maar als je de app weg klik dan is de app nog actief in de achtergrond. Om nou zeker te zijn van een event refresh is het handiger om de app uit het geheugen te swipen en deze opnieuw op te starten. Dan weet je zeker dat alle triggers opscherp worden gezet. En alle events worden geactiveerd.

[ Voor 6% gewijzigd door GL007 op 27-09-2025 12:56 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:21
Hier op mijn laatste 3e accu e308. 11cycli. 10305. Na de juiste behandeling draait i weer. Ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vwb errors, ik zou heel graag keus zien.

Sowieso, errors met zoveel mogelijk relevante info in de API. Dan kan ik er in HA met doen wat ik wil, en de normale gebruikers merken hier niets van.

Dan, voor de HW app, sowieso een melding in beeld als je de app opent, met daarin de relevante info ("PiB 4 geeft een error Exxx"). Optioneel, voor wie dat wil, een notificatie? Als ik primair de HW app zou gebruiken zou ik dat wel willen, maar ik snap ook dat niet iedereen dat wil.

Dit zouden toch mooie quality-of-life dingetjes zijn.

@HomeWizard_NL (Al heb ik niet meer het idee dat ze meelezen? Of in ieder geval niet meer reageren?)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • +4 Henk 'm!
JeroenH schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 13:38:
Vwb errors, ik zou heel graag keus zien.

Sowieso, errors met zoveel mogelijk relevante info in de API. Dan kan ik er in HA met doen wat ik wil, en de normale gebruikers merken hier niets van.

Dan, voor de HW app, sowieso een melding in beeld als je de app opent, met daarin de relevante info ("PiB 4 geeft een error Exxx"). Optioneel, voor wie dat wil, een notificatie? Als ik primair de HW app zou gebruiken zou ik dat wel willen, maar ik snap ook dat niet iedereen dat wil.

Dit zouden toch mooie quality-of-life dingetjes zijn.

@HomeWizard_NL (Al heb ik niet meer het idee dat ze meelezen? Of in ieder geval niet meer reageren?)
Je hoeft nog niet eens de app te openen voor melding. Nu kan dat ook met stroomverbuik als die hoger is dan normaal of een melding dat je meer dan x liter water bv gebruikt voor y periode. Kreeg ik vanmorgen te zien via een bliksemschitje boven in scherm van telefoon. Dat zou ook moeten kunnen dus met de PIB.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Devke schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 14:12:
[...]

Je hoeft nog niet eens de app te openen voor melding. Nu kan dat ook met stroomverbuik als die hoger is dan normaal of een melding dat je meer dan x liter water bv gebruikt voor y periode. Kreeg ik vanmorgen te zien via een bliksemschitje boven in scherm van telefoon. Dat zou ook moeten kunnen dus met de PIB.
Je moet wel volledig zijn. Dat zijn betaalde Energy+ functies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hanev001 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 15:20:
[...]

Je moet wel volledig zijn. Dat zijn betaalde Energy+ functies.
Scherp..... is al ingeburgerd dus hier. Ik zie het wel een beetje als basis behoefte dat bij de PIB hoort. Mijn wasmachine piept ook als hij klaar is zonder te betalen voor een abbo. Nou hoor ik je al denken wat doet hij bij een storing? Geen idee. Springt hij nooit in 😜. Mijn PIBS ook niet hoor, dus was zeker niet sarcastisch bedoeld.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Voor de gebruikers die de PIB in Homey hebben hangen heb ik nu een geschatte kWh waarde toegevoegd.
Deze waarde houdt rekening met het aantal cycli (degradatie 6000 cycli 80%), de gemiddelde RTE van de PIB (dit is per gebruiker verschillend) en dan dus de percentage wat de batterij geladen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adTtzS7YsiMQyGWr7_jW0IUbQT4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TCO4hmK9MV75ln1McF0Cusj2.png?f=user_large

Homewizard app voor Homey test versie v3.6.71

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

• post.p
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08:24
De levertijden lijken ook af te nemen, wie kan zijn levertijd hier delen? Wellicht iets voor het starttopic, de geschatte levertijd?
Tebbie schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:17:
Voor de gebruikers die de PIB in Homey hebben hangen heb ik nu een geschatte kWh waarde toegevoegd.
Deze waarde houdt rekening met het aantal cycli (degradatie 6000 cycli 80%), de gemiddelde RTE van de PIB (dit is per gebruiker verschillend) en dan dus de percentage wat de batterij geladen is.

[Afbeelding]

Homewizard app voor Homey test versie v3.6.71
De geschatte kWh waarde is perfect om te gebruiken om te testen of het laden of ontladen goed gaat. Klasse

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

• Tebbie
  • Nu online
GL007 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 20:16:
[...]

De geschatte kWh waarde is perfect om te gebruiken om te testen of het laden of ontladen goed gaat. Klasse
Het is een schatting ik kan nog wat draaien aan knopjes om dit te verbeteren.

Tebbie schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 20:37:
[...]

Dat had ik begrepen maar je kunt met dit gegevens een notificatie genereren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soudie
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:29
Jammer, afgelopen woensdag batterij vervangen door een nieuwe. Gisteravond "uitgegaan". App geeft melding dat er geen verbinding is met wifi. Wifi is prima (HW display staat dichtbij de batterij. Er branden ook geen LEDs meer op de batterij. Met de touchknop geprobeerd hem aan de praat te krijgen. Dat lukte niet.

Vannacht de stekker eruit gehaald en de draaiknop verticaal (uit).
Vanochtend stekker erin, draaiknop horizontaal gedraaid (aan). Er gingen geen leds branden. De touchknop geprobeerd (5 sec). Geen leds aan of andere reactie in de batterij.

Maar bericht naar wizzy gestuurd......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
post.p schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:28:
De levertijden lijken ook af te nemen, wie kan zijn levertijd hier delen? Wellicht iets voor het starttopic, de geschatte levertijd?
Geschatte levertijden staan op de website van HW. Liever daar kijken anders moet ik die iedere dag gaan volgen en aanpassen evt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tebbie schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 20:37:
[...]

Kun je iets delen mbt flows o.i.d.? Dan kan ik een linkje voor je maken naar je werk in de TS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tebbie
  • Nu online
Devke schreef op zondag 28 september 2025 @ 09:32:
[...]

Kun je iets delen mbt flows o.i.d.? Dan kan ik een linkje voor je maken naar je werk in de TS.
Nee is geen flow. Dit is code in de app zelf.
Als code naar productie gaat dan zal ik mijn github repository bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ral23087
  • Registratie: Januari 2022
  • Nu online
Lekker hoor zonnetje doet het goed 2 batterijen al voor 40%vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesseley
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 10:54
Ral23087 schreef op zondag 28 september 2025 @ 10:10:
Lekker hoor zonnetje doet het goed 2 batterijen al voor 40%vol.
Same here.
44% drie batterijen vaatwasser staat aan en tweede was gaat zo ook aan.
Is wel een verschil met gisteren. Kwam net aan de 10% die ook weer op nul stond om 18:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnord
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:48
Inderdaad lekker zonnetje, hier ook de HA batterijgroep voor het aansturen met de local API voor elkaar. Dat wordt handelen met de accu!!! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arnord schreef op zondag 28 september 2025 @ 11:06:
Inderdaad lekker zonnetje, hier ook de HA batterijgroep voor het aansturen met de local API voor elkaar. Dat wordt handelen met de accu!!! ;-)
Dat kan helemaal niet. Je kan wel gestuurd laden maar gestuurd ontladen is (nog) niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnord
hanev001 schreef op zondag 28 september 2025 @ 11:13:
[...]

Dat kan helemaal niet. Je kan wel gestuurd laden maar gestuurd ontladen is (nog) niet mogelijk.
Sinds deze week kan het met de nieuwe firmware
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQjZ9NC1xQa3cIu7O2vyds8p6rk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8nX8QQCt4JK464BOyA9znTJo.png?f=user_large

zie ook: YouTube: Besturing Homewizard Plug-in Battery met Home Assistant

[ Voor 23% gewijzigd door arnord op 28-09-2025 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:19
“Oplaad”modus, geen ontlaadmodus ;)

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnord
gielz schreef op zondag 28 september 2025 @ 11:26:
[...]

“Oplaad”modus, geen ontlaadmodus ;)
Je kunt de accu in standby zetten na 100% vol, en naar 0-modus op jouw gewenste moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:19
arnord schreef op zondag 28 september 2025 @ 11:27:
[...]

Je kunt de accu in standby zetten na 100% vol, en naar 0-modus op jouw gewenste moment.
Ja maar dan kun je niet handelen maar wel mooi als het opwekseizoen voorbij is dynamisch opladen en NOM gebruiken. Heb je hier al iets voor gemaakt? In Home Assistant ben ik nu bezig om een plug-n-play variant te maken voor Zendure maar deze kan ook gewoon bij Homewizard gebruikt worden.

Dan is het gewoon een kwestie van JA + voldoende spread is standaard x uren laden;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jDGpiIyyTmOjrQgULaIFoWtAFG0=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/nb37jGB3LptuCIn79H5kPWa5.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door gielz op 28-09-2025 11:45 ]

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat je de term NUL-Modus verkeerd begrijpt. Dat is namelijk in de NOM stand zetten. Het ontladen is dan afhankelijk van je gebruik en de sturing die de P1-meter daar van maakt voor de batterij. Van een echte handelsoptie is geen sprake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:12
gielz schreef op zondag 28 september 2025 @ 11:44:
[...]

In Home Assistant ben ik nu bezig om een plug-n-play variant te maken voor Zendure maar deze kan ook gewoon bij Homewizard gebruikt worden.

Dan is het gewoon een kwestie van JA + voldoende spread is standaard x uren laden;
Ik ben benieuwd, deel het met ons >:)

[ Voor 16% gewijzigd door rtunru op 28-09-2025 11:52 ]

Pagina: 1 ... 215 216 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.