ik heb contact gezocht met Homewizard, want de batterij startte vanmorgen niet op, vermoedelijk dus een firmware crash. Ik zag wel een wifi netwerk Home_wifi_Ts1_2.4 (zeg maar het WIFI netwerk waar hij in terecht komt na fabrieksinstellingen), dus vandaar dat ik toch maar dingetjes heb geprobeerd vanochtend. Ik heb knop uitgedraaid en na een minuut aangedraaid. Nog steeds in een 'diepe slaap'. Ik heb daarna tot wel 30 seconden de knop aan de voorkant ingedrukt en zo waar daar kwam een witte led te voorschijn. Daarna diverse keren opnieuw geprobeerd, maar wat hielp was nadat de witte led te voorschijn kwam even loslaten en daarna 5 seconden indrukken. En jawel de blauwe led kwam te voorschijn, toen kon ik de PIB weer koppelen en hoera, hij is weer online. Ik heb nog steeds wel firmware 1.0305DavidNewhouse schreef op zondag 28 september 2025 @ 20:50:
Ik heb weer een probleem met mijn thuisbatterij, op dit moment vermoedelijk 'in een diepe slaap', rond 18:30 uur hoorde ik in 1x een geluid wat je ook hoort als je op de ronde knop drukt bij installeren, dus geen relais click geluid. Ik denk dat de nieuwe firmware 1.0307 gepusht werd, want ik heb nog 1.0305. Daarna witte leds, 1 minuut, 15 minuten methoden geprobeerd en na een half uur viel alle leds uit. Ik laat de PIB nu maar in het stopcontact met knop aan in de hoop dat er nog een nieuwe push komt en hij weer tot leven komt. Maar even afwachten tot morgenochtend, hopelijk is ie er dan weer, maar ben bang van niet.
Edit nu op 191 cycli, p1 meter is gewoon online en geen enummers, alleen melding offline
3,1kWp Enphase met 2CT spoelen, eigen verbruik profiel; 1HW PIB; home-assistant op ds220+; 5 winddelen Windcentrale
/f/image/fKj4JVFuCJuOH8IBBwUwEHVP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/NkWmZXhhNBAKlHQ8OFJ6Dy0s.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vfguAdrMznMXgYjZePfPFEXQ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TdsGMfdZ3OA2zaH5E7ovjfPr.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/qo3FAg7aqzNezIkWNzODKQVk.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/N0nkAt3XO0KQDzxJDpRJEHQb.jpg?f=user_large)
/f/image/9PSWRaatlJcQFAvbWa4aFTnp.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZVP7DcU3B8b0wuURBb6C9cMj.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/g9wrGdZDc38ZoXt7IdVm9244.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wjRMqBGErcWZ1h3BXFUWFEgS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j7nNPVjLhnAw600Y6ywqn1vA.png?f=user_large)