ik heb contact gezocht met Homewizard, want de batterij startte vanmorgen niet op, vermoedelijk dus een firmware crash. Ik zag wel een wifi netwerk Home_wifi_Ts1_2.4 (zeg maar het WIFI netwerk waar hij in terecht komt na fabrieksinstellingen), dus vandaar dat ik toch maar dingetjes heb geprobeerd vanochtend. Ik heb knop uitgedraaid en na een minuut aangedraaid. Nog steeds in een 'diepe slaap'. Ik heb daarna tot wel 30 seconden de knop aan de voorkant ingedrukt en zo waar daar kwam een witte led te voorschijn. Daarna diverse keren opnieuw geprobeerd, maar wat hielp was nadat de witte led te voorschijn kwam even loslaten en daarna 5 seconden indrukken. En jawel de blauwe led kwam te voorschijn, toen kon ik de PIB weer koppelen en hoera, hij is weer online. Ik heb nog steeds wel firmware 1.0305DavidNewhouse schreef op zondag 28 september 2025 @ 20:50:
Ik heb weer een probleem met mijn thuisbatterij, op dit moment vermoedelijk 'in een diepe slaap', rond 18:30 uur hoorde ik in 1x een geluid wat je ook hoort als je op de ronde knop drukt bij installeren, dus geen relais click geluid. Ik denk dat de nieuwe firmware 1.0307 gepusht werd, want ik heb nog 1.0305. Daarna witte leds, 1 minuut, 15 minuten methoden geprobeerd en na een half uur viel alle leds uit. Ik laat de PIB nu maar in het stopcontact met knop aan in de hoop dat er nog een nieuwe push komt en hij weer tot leven komt. Maar even afwachten tot morgenochtend, hopelijk is ie er dan weer, maar ben bang van niet.
Edit nu op 191 cycli, p1 meter is gewoon online en geen enummers, alleen melding offline
Het probleem lag bij Homewizard, want vanochtend om 08.00 uur kwam alles weer online, alleen mis ik nu een dag aan informatie, dat dan weer wel.Catdogsf schreef op maandag 29 september 2025 @ 00:16:
[...]
Het vreemde is de NU grafiek werkt gewoon en verandert ook gewoon steeds.
Energie display werkt ook, maar laat de getallen zien toen hij vanochtend om 09.00 uur uitviel.
Heb batterijen van Zendure, die werken gewoon.
Waarschijnlijk is het de server van HW zelf, geen idee. Heb ticket aangemaakt via wizzy...
"Goedemorgen,
Bedankt voor je bericht, we hadden tijdelijk een storing in onze cloud.
Inmiddels is het probleem verholpen en zou alles weer naar behoren moeten functioneren."
[ Voor 7% gewijzigd door Catdogsf op 29-09-2025 10:18 ]
Ik zou de batterij software updaten. Huidige versie is hier 1.0307 (beta)DavidNewhouse schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:00:
[...]
ik heb contact gezocht met Homewizard, want de batterij startte vanmorgen niet op, vermoedelijk dus een firmware crash. Ik zag wel een wifi netwerk Home_wifi_Ts1_2.4 (zeg maar het WIFI netwerk waar hij in terecht komt na fabrieksinstellingen), dus vandaar dat ik toch maar dingetjes heb geprobeerd vanochtend. Ik heb knop uitgedraaid en na een minuut aangedraaid. Nog steeds in een 'diepe slaap'. Ik heb daarna tot wel 30 seconden de knop aan de voorkant ingedrukt en zo waar daar kwam een witte led te voorschijn. Daarna diverse keren opnieuw geprobeerd, maar wat hielp was nadat de witte led te voorschijn kwam even loslaten en daarna 5 seconden indrukken. En jawel de blauwe led kwam te voorschijn, toen kon ik de PIB weer koppelen en hoera, hij is weer online. Ik heb nog steeds wel firmware 1.0305
Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer
Ik heb dit gisteren ook gehad! De "zonverbruik" en "totaal verbruik" grafiek lagen plat van 9u zondagochtend tot maandagochten 7u30 zoiets...Catdogsf schreef op zondag 28 september 2025 @ 18:35:
Meer die hier last van hebben, zie totaal geen storing of iets. [Afbeelding]
heel vreemd
ja heb ik meteen gedaan, ik kreeg eerst geen nieuwe firmware, maar na contact met Homewizard wel, nu v 1.0307
Zover ik weet wel. Sterker nog het staat al klaar echter wil HW eerst wat andere dingetjes oplossen. Zover ik begreep nodig voor deze beide opties.rtunru schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:56:
@Devke , heb ik het goed begrepen dat zero_discharge_only en zero_charge_only API niet gaan komen?
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Dit is een advertentie van ziggo, geen artikel, dus ik weet niet hoeveel waarde zoiets heeft.GL007 schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:57:
Er stond in de krant een heel artikel over wifi van Ziggo.
Zij geven aan dat de plaatsing van het modem erg veel invloed heeft en de juiste wifi versterker in huizen met dikke muren.
1 op de 3 Nederlanders kampt met slechte wifi: zo los je dat blijvend op https://www.nu.nl/adverto...s-je-dat-blijvend-op.html
De reacties onder het betreffende tweakers verhaal zijn iig ook niet mals: https://tweakers.net/plan...hte-wifi-op.html#reacties
Wat ik wel weet is dat ik nog steeds opvallend veel wifi gerelateerde issues zie in dit topic, zeker gezien het plug and play zou moeten werken. Misschien zit er wel een zeer matige wifi chip in de PiB in vergelijking met andere apparaten in huis, en ligt het niet aan de setup van de user. (zeker in vergelijking met mijn batterij van een ander merk die 20 meter van het access point staat buiten in een schuur en nog nooit wifi gedoe heeft gehad).
[ Voor 9% gewijzigd door frankj030 op 29-09-2025 12:27 ]
Met een automatisering in Home Assistant.gielz schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:31:
Maar hoe zet je een Homewizard PiB op Charge_only
Tsja, het zal heus wat extra schakelingen van het relais kosten, maar omdat het vaak om gelijk matige belastingen gaat (EV's laden, wasmachine, vaatwasser, e.d.) valt dat doorgaans wel mee. Wordt er bv gekookt, ja dan wordt er wel flink geschakeld. Maar dat kun je ook op standaard NOM hebben bij een beetje PV opbrengst, als het netto steeds wisselt tussen opladen/ontladen. Ik ben hier niet zo bang voor.zonder dat je de modus en waarschijnlijk ook de relais extra gaat belasten?
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Nou snap je ook dat ik hier een AMPLIFI wifi router hebt geplaatst en daarna geen enkel wifi probleem meer. Wel de wifi van Ziggo uitschakelenfrankj030 schreef op maandag 29 september 2025 @ 12:12:
[...]
Dit is een advertentie van ziggo, geen artikel, dus ik weet niet hoeveel waarde zoiets heeft.
De reacties onder het betreffende tweakers verhaal zijn iig ook niet mals: https://tweakers.net/plan...hte-wifi-op.html#reacties
Wat ik wel weet is dat ik nog steeds opvallend veel wifi gerelateerde issues zie in dit topic, zeker gezien het plug and play zou moeten werken. Misschien zit er wel een zeer matige wifi chip in de PiB in vergelijking met andere apparaten in huis, en ligt het niet aan de setup van de user. (zeker in vergelijking met mijn batterij van een ander merk die 20 meter van het access point staat buiten in een schuur en nog nooit wifi gedoe heeft gehad).
Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer
Ik denk nog steeds dat een ESP32 of iets vergelijkbaars in zit, maar tot iemand hem openmaakt weten we dat niet zeker natuurlijk. Bij dat soort microcontrollers is het vnl. de antenne die bepaalt hoe/slecht de verbinding is.frankj030 schreef op maandag 29 september 2025 @ 12:12:
Misschien zit er wel een zeer matige wifi chip in de PiB
Helaas ben ik er nog niet aan toegekomen de PiB door een CT-scanner te halen 😉
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Wifi is gewoon lastig, mensen in een appartementen complex met 100 wifi netwerken allemaal over dezelfde channels zullen eerder issues ervaren dan mensen die minder wifi netwerken in de omgeving hebben.frankj030 schreef op maandag 29 september 2025 @ 12:12:
[...]
Dit is een advertentie van ziggo, geen artikel, dus ik weet niet hoeveel waarde zoiets heeft.
Zelf heb ik 3 accus op een unify outdoor u7 verbonden die er een paar meter vanaf hangt (wel aan de buiten gevel). Ik heb weinig netwerken om me heen waar ik last van heb en bewust de 2.4ghz op 20 mhz draaien omdat stabiliteit voor mij belangrijker is dan snelheid (zeker op mijn 2.4ghz).
Ik merk dat ik altijd minimaal wel 70 procent wifi heb volgens de hw accus maar veelal toch wel 90-100. Het zal dus een combinatie van omstandigheden zijn en er spelen veel variabelen mee.
Het is jammer dat hw gekozen heeft voor enkel wifi. Een optie met utp is naar mijn mening met dit soort apparaten toch wel echt een groot voordeel omdat stabiliteit gewoon belangrijk is.
Als je kijkt naar bijvoorbeeld de peblar thuis oplader hebben ze ook optie voor wifi maar raden toch echt utp aan voor de beste ervaring!
In gesprek met HomeWizard
YouTube: In gesprek met HomeWizard over hun thuisbatterij, slimme algoritmes ...
YouTube: In gesprek met HomeWizard over hun thuisbatterij, slimme algoritmes ...
HW gaat duidelijk ervan uit van een enkelvoudige PIB voor een gemiddeld gezin.
Het is me ook duidelijk geworden dat ze data uit hun P1 meters gebruiken.
Wil je dat niet dan moet je gebruik van Internet in jouw P1 uitzetten.
[ Voor 6% gewijzigd door rtunru op 29-09-2025 15:52 ]
Het is een prima verhaal. Ze kwamen er ook vooruit dat ze moeilijke momenten hadden.
Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.