hanev001 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:49:
[...]
Je hebt dus waarschijnlijk een spannings dip gehad waarop de batterij op de juiste manier reageert. Hoe lang heb je gewacht voordat je actie ondernam? Ik kan me namelijk voorstellen dat er even gewacht wordt voordat er weer geprobeerd wordt op te starten.
Of er echt een dip is geweest weet ik niet, 1 PIB stond niet in storing, de 3 andere wel.
Ruim 1,5 uur gewacht.
Er stond geen termijn bij wanneer het zich zou oplossen, ik weet ook niet welke termijn daar voor staat. Jij?
Ter vergelijk; bij onder- of overspanning bij mijn SolarEdge inverter duurt zo'n outage een paar minuten.
Dat je een rit moet maken is een persoonlijk probleem en heeft niets met de batterijen te maken. Als je vind dat je een remote optie moet hebben dan heb je gewoon de verkeerde batterij gekozen want dit is voor de HW nooit als optie in de specificatie vermeld.
Ik heb het systeem gekocht in de hoop dat zo'n functie ook niet nodig is.
De bugs en problemen waar ik tot nu toe tegenaan gelopen ben stonden ook niet als specificatie vermeld.
Als ik de Homey niet had om problemen vroegtijdig waar te nemen, zou het soms dagen plat hebben gelegen zonder enige melding.
Als het goed werkt en de batterij zelf de errors goed afhandelt, hoef je het niet te herstarten, dan draait het "set and forget", als een autonoom systeem.
Ik weet ook niet waarom je zo fel reageert om HomeWizard te verdedigen, het is kritiek op het product, niet op jou.
Als jij het normaal vindt dat een PIB zo'n 1,5 uur na een (mogelijke) spanningsdip nog steeds uit z'n neus staat te eten dan is dat een perfect product voor jou.
En als je het als normaal ziet dat je na het herstarten de veiligheidsrestrictie weer handmatig moet uitschakelen, dan is dat een bonus.
[
Voor 11% gewijzigd door
BlueTooth76 op 02-10-2025 09:44
]