Acties:
  • +3 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:19

scorpionv

This space for rent

Lopen er op dit moment nog beta firmwares voor de PiB of de P1? Ik heb de indruk dat de huidige firmwares stabiel zijn (als de respons hier op het forum voldoende graadmeter is tenminste). Zelf geen klachten, vorige week de 2e PiB ontvangen en in gebruik genomen, en deze keer echt plug-and-play. Complimenten!

Tijd voor nieuwe functies ;)

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
piwakawaka schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:44:
[...]

Het is mss wat naief van mij, maar ik wil dit graag begrijpen: welke veiligheid?
Lees het TS

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdr
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12:41

wdr

piwakawaka schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:21:
We hebben een langere stroomuitval gehad. Na het herstel van de stroom komen mijn p1-meter en accu niet meer uit offline. Aangezien ik even fysiek niet bij de apparaten kan komen, gaan ze voorlopig niet meer online.
Ik ga er vanuit, dat er (voorlooig?) geen mogelijkheid is om ze weer aan de praat te krijgen.

Hoe kan ik dit probleem in de toekomst vermijden? Of moet ik naar een andere accu toe?
Heb hier meegemaakt dat bij vervanging slimme meter door stedin monteur, nadat stroom er weer werd opgezet de adapter van mijn nokia glasmodem de geest heeft gegeven. Toen een dag geen wifi gehad uiteraard totdat ik nieuwe adapter van provider ontving.
Vzv ik mij herinner heb ik P1 en pib toen niet opnieuw hoeven koppelen.

[ Voor 4% gewijzigd door wdr op 01-10-2025 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piwakawaka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:52
Die had ik gelezen. Maar nergens staat beschreven dat de P1-meter ook na verloop van tijd offline blijft. Accu kan ik mij voorstellen, maar P1-meter niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:56

ikookhier

>hijdiehieris<

3e Pib ontvangen installatie wederom simpelweg zonder problemen.
1 Cycli 50% lading.
28 augustus besteld 1 oktober geleverd.

levertijden gaan de goede kant op 😉

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:09

fxs81

Julianadorp

scorpionv schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:07:
Lopen er op dit moment nog beta firmwares voor de PiB of de P1? Ik heb de indruk dat de huidige firmwares stabiel zijn (als de respons hier op het forum voldoende graadmeter is tenminste). Zelf geen klachten, vorige week de 2e PiB ontvangen en in gebruik genomen, en deze keer echt plug-and-play. Complimenten!

Tijd voor nieuwe functies ;)
Hier betatester met 2 pibs, laatste beta pib firmware is 1.0307 maar die is al (deels) beschikbaar voor niet betatesters las ik op github dus ik verwacht dat in de komende weken iedereen op 1.0307 zit.
Voor de P1 meter heb ik de laatste beta frimware 6.0206 maar volgens mij zou iedereen die al moeten hebben nu.
Zag ook wat voorbij komen dat batterijen nog maar tot 99% laden met 1.0307 maar hier gaan ze wel gewoon tot 100%, dat laatste beetje duurt altijd wel even omdat het laden minder snel gaat als de accu voller wordt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xkdUvfwd60xP0abLLoRtvUWmuLk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/crMBMpn7ihVCRSqAC99NibrL.png?f=fotoalbum_large

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

fxs81 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:31:
Hier betatester met 2 pibs, laatste beta pib firmware is 1.0307 maar die is al (deels) beschikbaar voor niet betatesters las ik op github dus ik verwacht dat in de komende weken iedereen op 1.0307 zit.
Voor de P1 meter heb ik de laatste beta frimware 6.0206 maar volgens mij zou iedereen die al moeten hebben nu.
Zag ook wat voorbij komen dat batterijen nog maar tot 99% laden met 1.0307 maar hier gaan ze wel gewoon tot 100%, dat laatste beetje duurt altijd wel even omdat het laden minder snel gaat als de accu voller wordt.
Klopt helemaal, ik zit als niet-betatester op 1.0307 en 6.0206. Voorheen circuleerden er altijd wel beta versies, maar vermoedelijk zit de hele userbase dan inmiddels op deze laatste stable versies.

Nu je het zegt, 1 van de PiBs staat op inactief bij slechts 99% acculading, maar daar gaan we dus geen drama van maken als het een known issue is in 1.0307 (y) Zolang @HomeWizard_NL het maar in beeld heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

scorpionv schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:43:
[...]

Klopt helemaal, ik zit als niet-betatester op 1.0307 en 6.0206. Voorheen circuleerden er altijd wel beta versies, maar vermoedelijk zit de hele userbase dan inmiddels op deze laatste stable versies.

Nu je het zegt, 1 van de PiBs staat op inactief bij slechts 99% acculading, maar daar gaan we dus geen drama van maken als het een known issue is in 1.0307 (y) Zolang @HomeWizard_NL het maar in beeld heeft.
Wat ik wel vaker heb gezien is dat de PiB elke 24 uur ongeveer, de SoC 1% verlaagt. Maar dat is volgens mij een berekende daling. Soms laad ik hem helemaal tot 100% en doet hij vlak daarna (op zijn vaste tijdstip) een % omlaag. Maar in feite zit hij dan nog helemaal vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
scorpionv schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:43:
[...]

Nu je het zegt, 1 van de PiBs staat op inactief bij slechts 99% acculading, maar daar gaan we dus geen drama van maken als het een known issue is in 1.0307
Het is geen issue, dat ding laadt gewoon door tot 100 %, maar wel met veel minder vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

rtunru schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:38:
Het is geen issue, dat ding laadt gewoon door tot 100 %, maar wel met veel minder vermogen.
Net gecheckt, en dat klopt, hij staat nu op 100%. Bedankt voor de tip :)

Geen issue met de werking van de PiB dus, maar wel met de melding in de app. Als de app mij vertelt dat de PiB 'Inactief' is, dan hoort hij niet meer te (ont)laden. Of anders gezegd, als de PiB nog aan het (druppel)laden is dan moet de app 'Opladen' of iets dergelijks zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ral23087
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KbgHAz2aRPW7Bw9_VURgYlylxb0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tP4G1Og3pLgvhim3Ug1oDIFc.jpg?f=fotoalbum_large
Klopt dit, heb nog zonnestroom en batterijen zijn100%vol en nog 120 laden??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

Ral23087 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:56:
[Afbeelding]
Klopt dit, heb nog zonnestroom en batterijen zijn100%vol en nog 120 laden??
Na het bereiken van 100% kan het zijn dat de cellen nog wat moeten balanceren. Hij zit dan nog niet helemaal vol en wordt nog (langzaam) bijgeladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ral23087
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:34
Ja zie het. Top bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2488
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:29
Ik heb sinds april 2025 3 batterijen. Na 1 omruilactie geen problemen ervaren.

Ik zie nu de afgelopen maand wel vaak de melding: Beperkte werking. Waarbij dan wordt aangegeven dat het vermogen wordt verlaagd.

Het gekke is dat het vermogen maximaal blijft (2400w) en de omgevingstemperatuur niet boven de 20 graden komt en de melding binnen enkele minuten ook weer verdwijnt. Het verschilt ook steeds welke batterij de melding geeft.

Zou dit een storing kunnen zijn of een bug in de software? Of is dit een bekend issue? Ik kon het zo snel niet terug vinden dit forum.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EKIIrQogGUsYWoFPY0JcVB30lKM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OowLTJs7bsM8a1l1nVRb0icI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AuZyKacArBzA_VpRlZMK6Iercoo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PxUvnBHdwGwrrmfZJTm5wb23.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram2488 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:28:
Ik heb sinds april 2025 3 batterijen. Na 1 omruilactie geen problemen ervaren.

Ik zie nu de afgelopen maand wel vaak de melding: Beperkte werking. Waarbij dan wordt aangegeven dat het vermogen wordt verlaagd.

Het gekke is dat het vermogen maximaal blijft (2400w) en de omgevingstemperatuur niet boven de 20 graden komt en de melding binnen enkele minuten ook weer verdwijnt. Het verschilt ook steeds welke batterij de melding geeft.

Zou dit een storing kunnen zijn of een bug in de software? Of is dit een bekend issue? Ik kon het zo snel niet terug vinden dit forum.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had deze melding ook regelmatig. Zeker vd zomer. Heb ze nu een kwartslag gedraaid. Geen meldingen meer gezien. Warmte kan mijn inziens zo beter weg.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2488
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:29
Devke schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:36:
[...]

Ik had deze melding ook regelmatig. Zeker vd zomer. Heb ze nu een kwartslag gedraaid. Geen meldingen meer gezien. Warmte kan mijn inziens zo beter weg.
Ik zal ook eens kritisch naar de opstelling kijken, misschien nog verder van de muur :)

Was vooral verbaasd dat het vermogen, ondanks wat de melding aangeeft, niet wordt verlaagd.

[ Voor 11% gewijzigd door bram2488 op 01-10-2025 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:38

TWKterry

Master Mariner

Hier is geheel spontaan in de afgelopen week de batterij van 108 naar 307 geüpdate, dat had ik eerlijk gezegd niet meer verwacht aangezien alle andere firmwares niet zijn geüpdatet. De P1 meter heeft al veel vaker updates gehad en is nu ook op de laatste versie.
Benieuwd of ik er verder iets van merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriq
  • Registratie: Juli 2022
  • Nu online
Iemand al ontdekt dat je nu in de app je pib op verschillende manieren kunt opladen? O.a. met dynamische tarieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Eriq schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:48:
Iemand al ontdekt dat je nu in de app je pib op verschillende manieren kunt opladen? O.a. met dynamische tarieven?
Heb je een screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriq
  • Registratie: Juli 2022
  • Nu online
Staat bij slimme takenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XmdUtx8-29eCgrlKnfAkDqAczU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PjoNnx4XfK8HsJGFcJx2ii8d.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eriq schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:48:
EditL ik zie net je screenshot, Dat is de betaalde versie.

[ Voor 23% gewijzigd door hanev001 op 01-10-2025 21:01 ]

Pagina: 1 ... 217 218 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.