Probeer de kleine touch-knop (die je gebruikt voor koppelen) - 30 seconden te bedienen? Dat is hier meermaals voorbij gekomen als oplossing voor een batterij die verder geen teken van leven meer geeft.
2 Dingen. De status geeft aan Ontladen, Dus helemaal dood lijkt hij niet te zijn.The - DDD schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:07:
Overigens vanmorgen ook nog een ander stopcontact geprobeerd. Om het bij de bron zeg maar uit te sluiten. En met een multimeter beide stopcontacten getest, zat gewoon 230 op.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar daarnaast is de melding dat je geen Wifi Internet/verbinding hebt. Al geprobeerd dat weer op de batterij actief te maken?
Edit: Dit zou wel eens de situatie kunnen zijn die de laatste dagen al een paar keer genoemd is namelijk dat de batterij zich uitschakelt als er langer dan 3 uur geen Wifi verbinding is.
[ Voor 7% gewijzigd door hanev001 op 03-10-2025 13:24 ]
Laatst bekende wifi sterkte 54% is denk ik heel erg cq te laag.The - DDD schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:00:
[...]
App zei geen Wifi verbinding. Slecht signaal. Accu staat nu sinds vanmorgen in het stopcontact, maar is nog steeds niet terug op gekomen. Ook het ontbreken van de "beep" is denk ik wel een teken dat ie het echt niet gaat doen.Vanavond nog even er aan rommelen.
Dat ga ik vanavond even proberen.Aardedraadje schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:13:
[...]
Probeer de kleine touch-knop (die je gebruikt voor koppelen) - 30 seconden te bedienen? Dat is hier meermaals voorbij gekomen als oplossing voor een batterij die verder geen teken van leven meer geeft.
Ware het niet dat de accu ook geen chirp/beep geeft als ik deze spanningloos heb gehad en weer aanschakel. maar wie weet...
Gekke is wel dat de accu zich tot het moment dat ie rapportage gaf ook daadwerkelijk stroom leek te geven.hanev001 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:17:
[...]
2 Dingen. De status geeft aan Ontladen, Dus helemaal dood lijkt hij niet te zijn.
Maar daarnaast is de melding dat je geen Wifi Internet/verbinding hebt. Al geprobeerd dat weer op de batterij actief te maken?
Edit: Dit zou wel eens de situatie kunnen zijn die de laatste dagen al een paar keer genoemd is namelijk dat de batterij zich uitschakelt als er langer dan 3 uur geen Wifi verbinding is.
Fase 3, waar de accu op zit, is op dat tijdstip een vrij rustige fase. De piekjes die je ziet is de pomp van de vaatwasser. Maar wat je ook ziet is dat fase 3 op een vlak bij het wegvallen van de accu ook hetzelfde vermogen ongeveer opschuift.
/f/image/56IVmkr6pRHnyQS7ydBsn139.png?f=fotoalbum_large)
Maar dat zou niet het morsdode gedrag van de accu verklaren toch? Geen bliep als ik hem weer onder spanning zet, alle led indicatoren blijven uit.wdr schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:27:
[...]
Laatst bekende wifi sterkte 54% is denk ik heel erg cq te laag.
Wordt vervolgd in ieder geval. Sowieso ga ik vanavond even 30 seconden op dat knopje van de accu drukken.
[ Voor 66% gewijzigd door The - DDD op 03-10-2025 13:42 ]
Hij is leeg zo te zien. De oplossing met de touchknop in de TS al geprobeerd?The - DDD schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:07:
Overigens vanmorgen ook nog een ander stopcontact geprobeerd. Om het bij de bron zeg maar uit te sluiten. En met een multimeter beide stopcontacten getest, zat gewoon 230 op.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Nu het rustiger is geworden met de klachten /defecten. Word het misschien eens tijd om heel voorzichtig een verzoekje te plaatsen.
Misscien is dit al eens voorbij gekomen, maar wat ik eigenlijk wel mis is een cirkel op het display dat je kan zien met hoeveel watt de batterijen laden/ontladen. Dan kun je aan de hand van dat een beetje uitrekenen hoeveel stroom je nog tot je beschikking hebt om één of meedere apparaten aan te zetten.
Nu zie je alleen maar hoeveel % er in zit.
Nu doe ik dat in de app. Maar de andere drie in dit huishouden doen maar wat(t)
Als ik de vaatwasser aan zet dan denkt moeder de vrouw dat de wasmachine ook wel aan kan. En zoonlief gooit de magnetron aan om zijn boterhammen te ontdooien.
Misscien is dit al eens voorbij gekomen, maar wat ik eigenlijk wel mis is een cirkel op het display dat je kan zien met hoeveel watt de batterijen laden/ontladen. Dan kun je aan de hand van dat een beetje uitrekenen hoeveel stroom je nog tot je beschikking hebt om één of meedere apparaten aan te zetten.
Als ik de vaatwasser aan zet dan denkt moeder de vrouw dat de wasmachine ook wel aan kan. En zoonlief gooit de magnetron aan om zijn boterhammen te ontdooien.
Stond als ik me goed herinner al op de oorspronkelijke wensenlijst. Maar ik ben het eens met je dat dit iets is wat gemist wordt en ik begrijp eerlijk gezegt niet waarom het van het begin af aan niet in de display heeft gezeten. De data stroom bestaat want anders kon je het niet zien in de Nu grafiek van de App.Wesseley schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:48:
Nu het rustiger is geworden met de klachten /defecten. Word het misschien eens tijd om heel voorzichtig een verzoekje te plaatsen.
Toch leuk om zo een maand vergelijking te kunnen doen. Zelf verbruik is van nog geen 90 kWh in september 2024 gestegen naar 233 kWh in dezelfde maand in 2025. Wel een stuk hoger verbruik ook.
:strip_exif()/f/image/F3gB9sicZC7U5etMRHeqBF9Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/McOPEaODvHEjDrNFQnVHiIK9.jpg?f=fotoalbum_large)
Het extra verbruik is ook makkelijk te verklaren door het verlies van de accu en de elektrische auto.
:strip_exif()/f/image/eGD8xjhPn7b8LNVIpBRRZfWQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DjTtrXXmDtRKSzo9deQBzXWG.jpg?f=fotoalbum_large)
Durf het bijna niet te posten, maar sinds de omwisseling en een software update draaien ze nu dan eindelijk zonder klachten. Het is wel aanzienlijk warmer in de kelder dan in dezelfde periode vorig jaar, maar dat maakt de hal ook gelijk wat aangenamer.
Ben verder benieuwd of we in de toekomst over moeten gaan naar een 3 fase. Hoop dat ik door slim de grootverbruikers te plannen daar weg kan blijven. De meterkast is namelijk vol in ons oude huisje.
:strip_exif()/f/image/F3gB9sicZC7U5etMRHeqBF9Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/McOPEaODvHEjDrNFQnVHiIK9.jpg?f=fotoalbum_large)
Het extra verbruik is ook makkelijk te verklaren door het verlies van de accu en de elektrische auto.
:strip_exif()/f/image/eGD8xjhPn7b8LNVIpBRRZfWQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DjTtrXXmDtRKSzo9deQBzXWG.jpg?f=fotoalbum_large)
Durf het bijna niet te posten, maar sinds de omwisseling en een software update draaien ze nu dan eindelijk zonder klachten. Het is wel aanzienlijk warmer in de kelder dan in dezelfde periode vorig jaar, maar dat maakt de hal ook gelijk wat aangenamer.
Ben verder benieuwd of we in de toekomst over moeten gaan naar een 3 fase. Hoop dat ik door slim de grootverbruikers te plannen daar weg kan blijven. De meterkast is namelijk vol in ons oude huisje.
Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 2x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)
Eerste dag met een lege batterij de nacht in. Gedurende de dag niet op kunnen laden, omdat ik om 11 uur de verwarming had aangezet en de batterij snel leeg getrokken werd. Daarna ook nog een SoC drift, die van 10% de batterij meteen op 0% zette.
De zonnepanelen leverden helaas maar net genoeg voor het standaard verbruik in huis.
:strip_exif()/f/image/HLfLUBUhG1JHzAsrBh8NSwUL.jpg?f=fotoalbum_large)
September
De zonnepanelen leverden helaas maar net genoeg voor het standaard verbruik in huis.
:strip_exif()/f/image/HLfLUBUhG1JHzAsrBh8NSwUL.jpg?f=fotoalbum_large)
September
:strip_exif()/f/image/u4VaaS7ofKiE2s77phLPT7I2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door PeteSplit op 03-10-2025 16:24 ]
LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard / Home Assistant
Hieronder de vergelijking tussen september voirg t.o.v. september nu.
Vorig jaar november van het gas af, eind april dit jaar PIB 1 en 2 geplaatst.
Medio september '25 PIB 3 en nummer 4 is vandaag gekomen want er was nog ruimte qua opwek en verbruik.
Tot nu toe totaal probleemloos zonder enige melding of wifi-probleem gewerkt.
:strip_exif()/f/image/8lNvVcasJqupwgIca2wKfsPO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/81I9AC4gKPuerEknra4go6MZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Week 39 vorige maand is een uitschieter omdat ik de auto extra moest laden ivm ritje naar Ziggo-dome en terug; Queen must go on, was erg goed trouwens...
Vorig jaar november van het gas af, eind april dit jaar PIB 1 en 2 geplaatst.
Medio september '25 PIB 3 en nummer 4 is vandaag gekomen want er was nog ruimte qua opwek en verbruik.
Tot nu toe totaal probleemloos zonder enige melding of wifi-probleem gewerkt.
:strip_exif()/f/image/8lNvVcasJqupwgIca2wKfsPO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/81I9AC4gKPuerEknra4go6MZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Week 39 vorige maand is een uitschieter omdat ik de auto extra moest laden ivm ritje naar Ziggo-dome en terug; Queen must go on, was erg goed trouwens...
[ Voor 6% gewijzigd door HvM op 03-10-2025 18:44 ]
5020 Wp zuid, 3280 Wp oost. Daikin Altherma 3M full electric 6kW. Resolar 60 heatpipes 300ltr ZB, Hyundai Kona 64kWh. 4 x HW 2.7 kWh thuisbatterij
/f/image/vWuY5LZKiPsadOg56uuEUVX9.png?f=fotoalbum_large)
En dit is dan de situatie van gisteren. Mooi NOM voor zover dat kan.
Nu met PIB 4 zijn de laatste piekjes ook weg denk ik.
Totdat de warmtepomp gaat uitpakken, uiteraard.
Die laat ik in de goedkope uurtjes draaien (dynamisch Tibber-contract).
5020 Wp zuid, 3280 Wp oost. Daikin Altherma 3M full electric 6kW. Resolar 60 heatpipes 300ltr ZB, Hyundai Kona 64kWh. 4 x HW 2.7 kWh thuisbatterij
Heb ik inderdaad gedaan, maar helaas niet geholpen. Ik heb contact met HomeWizard, maar dat gaat niet echt soepeltjes. Maar bedankt voor het meedenken.fxs81 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:32:
[...]
P1 meter al een keer eruit gehaald en spanningsloos gemaakt? Misschien helpt dat?
Ik heb wel eens voorbij zien komen dat je de HW P1 meter dan eens moet proberen op een aangesloten usb adapter voor een stabielere verbinding, daarna die update nog eens proberen.Daryst schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:28:
Hi,
Heb geprobeerd te zoeken in de bijna 900 pagina's, maar niet gevonden wat mij heeft kunnen helpen.
Ik heb zojuist mijn nieuwe batterij gehad (de eerste) en ik wil deze koppelen aan de P1 meter. Deze zit momenteel op versie 5.1903. Bij de installatie van de batterij wilt deze de P1 meter bijwerken, maar hij blijft timeouts geven. Ik heb verschillende netwerken geprobeerd (Apparaat is online en heeft een wifi signaal van 100%), hotspot via mijn telefoon. Andere stroom aansluiting. Apparaat weigert bij te werken.
https://www.homewizard.com/nl/shop/usb-c-adapter-set-2/
Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.