Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:58
Devke schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:16:
[...]

de yaml in je config staan? Goed ingesprongen? Yaml is gevoelig voor een spatie te veel of te weing.
Ik heb de yaml in mijn configuration.yaml staan, ik moet dat inspringen nakijken.
Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19:11
De stroomprijzen, met twee forse pieken per dag maken voor mij, met een dynamisch contract bij Tibber, nu lonend om de batterijen (3stuks) twee maal per dag handmatig op te laden. Mijn zonnepanelen, hier in een bos, met meer schaduw nu bij lager staande zon, leveren voor oktober nog maar 200 kWh, 25% van mijn verbruik. De batterij wordt eigenlijk niet meer geladen, daar het gemiddelde vermogen van de panelen door de dag heen lager is dan het sluipverbruik, laat staan met de gebruikelijke verbruikers erbij.
Voor vandaag de kwartierprijzen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQvm4IoEozvLa23jjCfVuXL3pG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TdsGMfdZ3OA2zaH5E7ovjfPr.jpg?f=fotoalbum_large

Door twee maal per etmaal de panelen handmatig te laden worden pieken van 35-40 cent netjes “weggepoetst”. De ROI, gegeven de laadverliezen is niet geweldig, maar daarnaast draagt dit goed bij aan het reduceren van de pieken op het net, immers de grote vraag in de “ochtend en avondspits” bepaalt de hoge kwartierprijzen.
Dit betekent ten lange leste dat ik in het herfst en winterseizoen menig dag zal hebben waarop ik tussen 1.5 en 2 cycli draai.
Sinds ik de batterijen heb is mijn (Tibber gerapporteerde) maand gemiddelde stroomprijs 5 cent lager dan vorig jaar, elke maand.
Op 11000 kWh, een besparing van ~500€.
Als voorbeeld van “NOM” gisteren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nU6Hx0Yn-ZRBqhs4F8A8f9Ldebk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8KSy86uVogc8GD1gumw4aLSo.jpg?f=fotoalbum_large

Het zou mooi zijn als in de app een functie komt die dit kan vergemakkelijken (voor de niet HA en Homey adepten). Einde van jaar misschien?

[ Voor 3% gewijzigd door EVfan op 07-10-2025 11:31 ]

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EVfan schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:26:
De stroomprijzen, met twee forse pieken per dag maken voor mij, met een dynamisch contract bij Tibber, nu lonend om de batterijen (3stuks) twee maal per dag handmatig op te laden. Mijn zonnepanelen, hier in een bos, met meer schaduw nu bij lager staande zon, leveren voor oktober nog maar 200 kWh, 25% van mijn verbruik. De batterij wordt eigenlijk niet meer geladen, daar het gemiddelde vermogen van de panelen door de dag heen lager is dan het sluipverbruik, laat staan met de gebruikelijke verbruikers erbij.

[Afbeelding]

Door twee maal per etmaal de panelen handmatig te laden worden pieken van 35-40 cent netjes “weggepoetst”. De ROI, gegeven de laadverliezen is niet geweldig, maar daarnaast draagt dit goed bij aan het reduceren van de pieken op het net, immers de grote vraag in de “ochtend en avondspits” bepaalt de hoge kwartierprijzen.
Dit betekent ten lange leste dat ik in het herfst en winterseizoen menig dag zal hebben waarop ik tussen 1.5 en 2 cycli draai.
Sinds ik de batterijen heb is mijn (Tibber gerapporteerde) maand gemiddelde stroomprijs 5 cent lager dan vorig jaar, elke maand.

[Afbeelding]

Het zou mooi zijn als in de app een functie komt die dit kan vergemakkelijken (voor de niet HA en Homey adepten). Einde van jaar misschien?
Ik zie al een verschuiving. De PIB werden normaal overdag geladen. Die zijn nu al een paar dagen naar de nacht gehaald. Zon opwek wordt minder. Dus de tarieven gaan zich ook anders gedragen. Ik verwacht dat wind nu de meer dominante factor gaat zijn. De vaatwasser loopt al een paar dagen in de nacht. Ook wel heerlijk die schone vaat in de ochtend. Ik denk dat je met zero_discharge_only al een eind komt. Vanuit de nacht vol. Overdag gebruiken voor WP, wasmachine etc. We gaan het zien. Ben wel benieuwd 😊

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

aip

Devke schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:42:
[...]

Ik zie al een verschuiving. De PIB werden normaal overdag geladen. Die zijn nu al een paar dagen naar de nacht gehaald. Zon opwek wordt minder. Dus de tarieven gaan zich ook anders gedragen. Ik verwacht dat wind nu de meer dominante factor gaat zijn. De vaatwasser loopt al een paar dagen in de nacht. Ook wel heerlijk die schone vaat in de ochtend. Ik denk dat je met zero_discharge_only al een eind komt. Vanuit de nacht vol. Overdag gebruiken voor WP, wasmachine etc. We gaan het zien. Ben wel benieuwd 😊
Ik heb tot volgend jaar zomer nog een vast contract, zonder terugleverboetes. Gebruik de PIB's nu dus voor het eigen gebruik van de energie van de panelen, maar vooral om te zien hoe het werkt/wat de impact is. Interessant om te zien hoe jullie het doen. Kan ik wat van leren voor als ik vanaf september 2026 er toch ook aan moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriq
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:32
Sinds de storing van afgelopen nacht willen mijn 2 plug-in batterijen niet meer koppelen met de p1 meter.

Het opnieuw alles connecten met de wifi heeft niet geholpen.
Via Wizi contact gehad met de helpdesk waarbij geadviseerd werd de p1 60 sec eruit te halen. Dit heeft geen verbetering gebracht.

Het teleurstellende is dat de helpdesk daarna niets meer van zich heeft laten horen (sinds ong 13:30).

Heeft iemand misschien nog een andere oplossing om de batterijen weer opnieuw koppelen met de P1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:38
Eriq schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 17:52:
Sinds de storing van afgelopen nacht willen mijn 2 plug-in batterijen niet meer koppelen met de p1 meter.

Het opnieuw alles connecten met de wifi heeft niet geholpen.
Via Wizi contact gehad met de helpdesk waarbij geadviseerd werd de p1 60 sec eruit te halen. Dit heeft geen verbetering gebracht.

Het teleurstellende is dat de helpdesk daarna niets meer van zich heeft laten horen (sinds ong 13:30).

Heeft iemand misschien nog een andere oplossing om de batterijen weer opnieuw koppelen met de P1?
Ik zie even niet de relatie van de grafiek storing vanmorgen met het niet “kunnen” vinden van je P1. Denk dat het een ander probleem is. Kan je met een mDNS browser op je telefoon of tablet de batterijen vinden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RiX2EJ9atjZShDvXl6kUsu2nfZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/znjizaKexarUEkvhhS1Y06o6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Tebbie op 07-10-2025 18:06 ]

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriq
Tebbie schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 18:04:
[...]

Ik zie even niet de relatie van de grafiek storing vanmorgen met het niet “kunnen” vinden van je P1. Denk dat het een ander probleem is. Kan je met een mDNS browser op je telefoon of tablet de batterijen vinden?

[Afbeelding]
Ja, beide batterijen zijn zichtbaar met een mDNS browser. En een vast ip-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
Eriq schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 18:18:
[...]

Ja, beide batterijen zijn zichtbaar met een mDNS browser. En een vast ip-adres.
Ok wat bedoel je dan met “niet connecten”?
Krijg je foutmelding ergens?
Waaruit leidt je af dat er geen verbinding is?
Heb je vanmorgen bij het constateren van die grafiek storing andere acties ondernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriq
Tebbie schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 18:32:
[...]

Ok wat bedoel je dan met “niet connecten”?
Krijg je foutmelding ergens?
Waaruit leidt je af dat er geen verbinding is?
Heb je vanmorgen bij het constateren van die grafiek storing andere acties ondernomen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68UQIAGpHFwx6Ic5YhpW9WeHPJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xvr0JXvDH5IC0jrEhtLq4yNY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriq
Ik leg de connectie aangezien ik gisteravond ontdekte dat mijn display het wifi teken gaf. Onlangs had ik dat ook en toen bleek de server van HW eruit te liggen, vandaar.
Genomen actie: wifi opnieuw instellen op de P1 en PIB’s

[ Voor 5% gewijzigd door Eriq op 07-10-2025 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
Eriq schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 18:48:
[...]

Ik leg de connectie aangezien ik gisteravond ontdekte dat mijn display het wifi teken gaf. Onlangs had ik dat ook en toen bleek de server van HW eruit te liggen, vandaar.
Genomen actie: wifi opnieuw instellen op de P1 en PIB’s
Batterijen ook uit gehad (dus schakelaar etc?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriq
Tebbie schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:01:
[...]

Batterijen ook uit gehad (dus schakelaar etc?)
Ook dat (10 min)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De touchbutton oplossing geprobeerd?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:15
Wellicht ook even de P1 meter er even uit, spanning er af en dan weer er in.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edit. Verkeerde tag.

[ Voor 95% gewijzigd door Devke op 07-10-2025 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sky_walker schreef op woensdag 24 september 2025 @ 22:55:
Even een update van mijn kant, ik had 1 van de 2 batterijen die niet meer werkte, met 170 cycli. lampjes uit, offline en reageerde niet meer. Ik reageerde wel, ook hier, beetje overtrokken, was er even klaar mee. Dacht dat de batterij defect was.

Inmiddels contact gehad met HW, via de chat contact gehad met medewerker. ik werd geadviseerd om de batterij weer aan te zetten en dan de touch button 5 seconden ingedrukt te houden, en voila de batterij kwam weer tot leven. Opnieuw gekoppeld via Wifi en werkt zo te zien weer. Soort van reset oid. waarom de batterij in uitstand is gegaan zal wel onbekend blijven.

Ik was iets te snel met mijn conclusies, excuus.

Wellicht handig te delen voor anderen die tegen hetzelfde aanlopen,.

Grt skywalker.
Nieuwe poging. Dit dus @Eriq. Daarnaast staat in de TS een link naar een post met veel mogelijke oplossingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Devke op 07-10-2025 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriq
Beide PIB’s via de rest knop 5 sec ingedrukt. Bij het opnieuw koppelen met het netwerk moet je dat ook doen. Ook dat had ik al gedaan. De batterijen kon ik in de app wel naar 60% laden.

Het lijkt alsof de P1 niet met de batterijen kan communiceren.

[ Voor 8% gewijzigd door Eriq op 07-10-2025 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilisvw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
EVfan schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:26:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wel jammer dat dan de prijzen op de gunstige momenten niet echt goedkoop zijn lijkt het. Gemiddeld 23 cent ? Daar gaat dan nog de RTE af. Of was dit een slechte dag voor dynamische prijzen?
Ik heb met een vast contract ook 23 cent en dan heb ik niet de RTE verlies omdat het de hele dag uit het net 23 cent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eriq schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:22:
[...]

Beide PIB’s via de rest knop 5 sec ingedrukt. Bij het opnieuw koppelen met het netwerk moet je dat ook doen. Ook dat had ik al gedaan. De batterijen kon ik in de app wel naar 60% laden.

Het lijkt alsof de P1 niet met de batterijen kan communiceren.
Misschien een open deur.... batterij en p1 zitten op hetzelfde wifi netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriq
Devke schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:41:
[...]

Misschien een open deur.... batterij en p1 zitten op hetzelfde wifi netwerk?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

aip

nilisvw schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:27:
[...]

Wel jammer dat dan de prijzen op de gunstige momenten niet echt goedkoop zijn lijkt het. Gemiddeld 23 cent ? Daar gaat dan nog de RTE af. Of was dit een slechte dag voor dynamische prijzen?
Ik heb met een vast contract ook 23 cent en dan heb ik niet de RTE verlies omdat het de hele dag uit het net 23 cent is.
Tsja, praktisch geen zon en weinig wind, dan is er weinig variatie overdag en 'snachts, dan draait de boel op gas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakfdr
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Eén ding is mij niet duidelijk en hier lijkt de website van Homewizard ook niet geheel duidelijk te zijn.
Wil je een hoger ontlaadvermogen (tot 3200 watt)? Dan dienen de batterijen aangesloten te worden op een eigen groep(en) waar geen andere apparaten op zijn aangesloten. Hiervoor raden wij een installateur aan.
Ik heb 2 PiB's. Deze zijn nu aangesloten dezelfde aparte alatmat van 16A. Op deze groep zit verder geen enkele verbruiker. Mag ik volgens de NEN1010 de ontgrendeling uitschakelen en met 1600W ontladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goechel
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
@Eriq
Ik zou nog proberen de P1 meter te resetten, 10-15 sec knop drukken totdat ie wit gaat knipperen. Ik denk dat je daarna het bestaande P1 apparaat uit de app moet verwijderen maar misschien ook niet. Kom je gauw genoeg achter. Mij lijkt dat meetgegevens bewaard blijven en opnieuw aan je account gekoppeld worden aangezien het apparaat ID hetzelfde blijft.
Vervolgens weer als nieuw apparaat aanmaken/koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goechel
  • Nu online
tweakfdr schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:08:
Eén ding is mij niet duidelijk en hier lijkt de website van Homewizard ook niet geheel duidelijk te zijn.

[...]

Ik heb 2 PiB's. Deze zijn nu aangesloten dezelfde aparte alatmat van 16A. Op deze groep zit verder geen enkele verbruiker. Mag ik volgens de NEN1010 de ontgrendeling uitschakelen en met 1600W ontladen?
Om zeker te zijn: schakel de betreffende alamat uit en controleer of de rest blijft werken.
Je geeft aan dat er geen andere gebruikers op de groep zitten dus dan mag je ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriq
goechel schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:17:
@Eriq
Ik zou nog proberen de P1 meter te resetten, 10-15 sec knop drukken totdat ie wit gaat knipperen. Ik denk dat je daarna het bestaande P1 apparaat uit de app moet verwijderen maar misschien ook niet. Kom je gauw genoeg achter. Mij lijkt dat meetgegevens bewaard blijven en opnieuw aan je account gekoppeld worden aangezien het apparaat ID hetzelfde blijft.
Vervolgens weer als nieuw apparaat aanmaken/koppelen.
Heb ik net gedaan, de koppeling met het wifinetwerk is met moeite gelukt. Ik begin steeds meer te twijfelen of de P1 nog wel goed is/werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goechel
  • Nu online
Eriq schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:32:
[...]

Heb ik net gedaan, de koppeling met het wifinetwerk is met moeite gelukt. Ik begin steeds meer te twijfelen of de P1 nog wel goed is/werkt.
Ok, so far so good.
Pib's communiceren nu ook weer met de P1?
Als het niet stabiel blijft (met externe USB voeding) dan lijkt het me een gevalletje omruil.
Pagina: 1 ... 219 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.