Acties:
  • 0 Henk 'm!
BKK schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 19:26:
Ik heb de laatste tijd veel p1 verbindings issues. Veel offline.
Wat heb ik al gedaan:
P1 eruit
Opnieuw koppelen
USB adapter eraan gehangen
Updates
Wifi opnieuw instellen
Apparaat verwijderen en weer toevoegen
P1 vast ip gegeven
2,4ghz gezet
Ik heb de wifi pods van ziggo
Pib’s al lange tijd stabiel
Andere apparaten verliezen bijna nooit verbinding

Wat mij wel is opgevallen is dat toen ik de usb voeding eruit haalde de ring groen werd hij online kwam, vreemd
Ik heb de usb wel verbonden op een stekkerdoos aangezien ik anders lastig bij stopcontact kom.
Is mij. P1 gewoon defect, wat kan het nog zijn. Wie heeft de oplossing.
USB voeding produceert teveel ruis

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:52

rokl

test

Iemand al ervaring met de concurrentie?

Marstek Venus E 5.12 kWh 2.0 Plug and play Thuisbatterij met P1 meter (1 batterij)

Wordt aangeboden voor ca 1100.- Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:48
rokl schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 09:58:

Marstek Venus E 5.12 kWh 2.0 Plug and play Thuisbatterij met P1 meter (1 batterij)

Ik heb beide, 1x Venus E (V2) en 3 HW thuisbatterijen.
Is er iets specifieks dat je wilt weten?

[ Voor 6% gewijzigd door (RSH) op 09-10-2025 10:04 ]

3x Solaredge, 3x Homewizard Plug-in Batterij, 1x Marstek Venus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:46

fxs81

Julianadorp

rokl schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 09:58:

Ik heb alleen HW maar lees wel mee in andere topics.
Hier heb je veel meer info over Marstek Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdgraaf
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-10 09:48
(RSH) schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:01:
[...]

Nou prijsverschillen beginnen wel te komen. Nu ben ik tevreden met mijn HW PIB, maar concurrentie zit niet stil. Voor mij zijn intergratiemogelijkheden met Home Assistant belangrijk maar ook stabiliteit en gebruiksgemak.

Dus mijn vraag hoe is jouw ervaring met Marstek. Want 1100,- voor 5KW begint wel interessant te worden. Mijn PIB met 2.7KW (1.8 bruikbaar) schiet wel te kort, dus wil ergens wel uitbreiden naar 5+KW erbij.
Nu weet ik dat marstek zwaardere omvormers heeft, maar mijn mijn energieverbruik (airco's) hoeft dat dan weer net geen issue te zijn.

Dus hoe verhoud Marstek zich t.o.v. HW naar jouw mening. Is de prijs dan nog wel gerechtvaardigd van HW?

[ Voor 0% gewijzigd door jdgraaf op 09-10-2025 10:12 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
PeteSplit schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 18:31:
Gisteren is mijn kWh-meter automatisch geüpdatet van 4.06 naar 5.0011
Ik gebruik de kWh-meter niet voor de PiB aansturing..
Het kan nog irrelevanter, ik heb geen eens een kWh-meter van HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:55
Nu de PiB eigenlijk vrij leverbaar is... Iemand die weet waarom ze nog wachten voor Belgen?
Heb ergens gelezen eind oktober voor Belgen maar wat blokkeert hun nog om nu niet uit te leveren?

Bij mijn weten ook nog steeds niet op de Synergrid lijst ter goedkeuring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:03
BKK schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 22:25:
@Tebbie
P1 meter knippert rood. Iedere dag wel. Je moet hem dan weer verbinden. Aangezien ik dit de laatste tijd bijna dagelijks heb weet ik het niet meer. Zoals je hebt gelezen heb ik al veel gedaan en dan te bedenken dat je met HW met die geweldige bot van hun moet chatten en je weer dagen verder bent voordat je een half antwoord krijgt. Hopelijk heeft hier iemand een advies. Andere apparaten hebben nooit wifi problemen. Vandaar dat ik langzaamaan begin te denken dat het aan de p1 ligt. Ik heb thuis ziggo modem met de pods. PIB hebben altijd goede wifi dekking. P1 bevindt zich 1 meter verder en ligt er dus regelmatig uit. Wie t weet mag t zeggen
Heb ook heeeel veel soortgelijke problemen gehad. Van alles geprobeerd.
De laatste tijd eindelijk... wel alles stabiel. Is bij mij gekomen door updates van HW.
Je zou de P1 nog kunnen locken op 1 AP, zodat ie niet gaat proberen om naar een ander AP te switchen. Bij mij deed ie dat nl. ook en het hielp (mee).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:30

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik ben inmiddels ook van connectieproblemen af met 4 PiB's.
- P1 van usb voeding voorzien
- alles wat Homewizard is gefixed in IP adress en vaste AP aangewezen.
- inmiddels flink wat updates van HW er overheen.

Even afkloppen; al 5 weken geen connectieproblemen meer.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxictooms
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23:43
frye schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:27:
Nu de PiB eigenlijk vrij leverbaar is... Iemand die weet waarom ze nog wachten voor Belgen?
Heb ergens gelezen eind oktober voor Belgen maar wat blokkeert hun nog om nu niet uit te leveren?

Het aansturen via de P1 meter mag tot op heden nog niet in BE.
Zou in de loop van Oktober in orde moeten zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:48
jdgraaf schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:11:
[...]

Nou prijsverschillen beginnen wel te komen. Nu ben ik tevreden met mijn HW PIB, maar concurrentie zit niet stil. Voor mij zijn intergratiemogelijkheden met Home Assistant belangrijk maar ook stabiliteit en gebruiksgemak.

Dus mijn vraag hoe is jouw ervaring met Marstek. Want 1100,- voor 5KW begint wel interessant te worden. Mijn PIB met 2.7KW (1.8 bruikbaar) schiet wel te kort, dus wil ergens wel uitbreiden naar 5+KW erbij.
Nu weet ik dat marstek zwaardere omvormers heeft, maar mijn mijn energieverbruik (airco's) hoeft dat dan weer net geen issue te zijn.

Dus hoe verhoud Marstek zich t.o.v. HW naar jouw mening. Is de prijs dan nog wel gerechtvaardigd van HW?
Je krijgt waarvoor je betaald.... De opslag/ prijs verhouding is dan wel goedkoper, maar dat is de software en andere zaken ook ook :-p If you pay peanuts, you get .........

Ik persoonlijk heb met noch HW noch met Marstek Wifi issues gehad, wel alles ingesteld volgens de tips, apart 2,4 Ghz only netwerk, vaste IP's

Van de 5 Kw is 4.4 oid bruikbaar, bij 11% remaining stopt de Marstek.
Rendement bij opladen /ontladen met lage vermogens is naar mijn mening een enorm stuk slechter dan HW
Laadpercentage wat de app / Marstek aangeeft is koekoek, / totaal niet reëel, of het is een flink wisselde SOC-drift?
NOM gedrag is goed, reactie soms wat trager vergeleken met HW, echter bij constante vermogens (tot bij 800W) misschien wel iets beter dan HW, maar dat komt vermoedelijk doordat ik 3 HW batterijen heb, en HW dus afwisselend schakelt tussen de 3 accu's.

Ik gebruik de P1 meter van HW voor HW, kan je ook gebruiken voor de Marstek, maar ik had toch al een actieve splitter liggen, dus ik gebruik de Marstek CT003 P1 meter voor de Marstek.
Ik heb een 5.0 slimme meter van Enexis. dus elke seconde een update.
Ik heb 42 zonnepanelen totaal, ruim 13KW, verspreid over oost, zuid en west, verdeelt over 3x 1 fase solaredges, die elk op een andere fase zitten. Op bewolkte dagen nog steeds 2250-2500 W piekvermogen

De 3 HW batterijen staan in huis op 3 verschillende fases en zijn "unlocked" op 2400W. Zitten op de hoofdmeterkast.
De Marstek staat in een werkplaats, achter een 2e verdeelmeterkast.
HW integratie heb ik in HA (Home assistant)
Ik heb (nog) niets geautomatiseerd. Ik doe het nog handmatig.

HW NOM is leidend want mijn HA installatie is niet via internet benaderbaar, en de Marstek staat op manueel, en uitgeschakeld.
De Marstek schakel ik aan (via internet /Marstek Cloud) zodra zonopbrengst boven de 2500W komt.
De Marstek blijft daarop staan tot en met de avond omdat dan de (ontlaad) vraag nog redelijk hoog is, vanwege warmtepompen,inductiekoken, kids, televisie /Playstations en gamePC's)
De Marstek gaat op manueel in de nacht, wanneer iedereen slaapt en het sluipverbruik daalt naar 180-210 W.
Dan doen de HW's het werk tot de ochtend.

HW en Marstek tegelijk op NOM draaien gaat prima zolang er genoeg overschot is. Anders loop je de kans dat ze elkaar soms kunnen opladen.
Dus doe ik in het begin van de ochtend de Marstek steeds manueel een beetje hoger laten laden tot 2500W, daarna zet ik die ook op NOM.

In mijn specifieke installatie en mijn geval is dit een goede combinatie. Met 3 HW Pib's kan ik goed de nacht doorkomen in de winter (uitstekend geisoleerde kleine woning)
Als het nodig is vanwege kou, kan de Marstek bijspringen/overnemen als de HW PIB's niet genoeg zijn.
Ik krijg de accu's in normale winterdagen weer vol.
De Marstek is voor mij een soort Tier2 opslag, goedkoper/trager/minder direct beschikbaar.

3x Solaredge, 3x Homewizard Plug-in Batterij, 1x Marstek Venus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgianStar
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 10-10 07:54
frye schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:27:

Zoals je zelf ook al aangaf staat de PIB nog niet op de Synergrid lijst..
Ze wachten dus nog met uitleveren totdat ze zeker zijn of ze de aansturing mogen laten gebeuren door de P1 of dat ze er een Kwh meter gaan moeten bij versturen.

PS; Reneweds worden wel asap geleverd FYI... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:27
Ook hier weer een E308 error (firmware 1.0307). Het blijft 'vallen en opstaan' met die batterijen...

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:55
BelgianStar schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:05:
[...]

Zoals je zelf ook al aangaf staat de PIB nog niet op de Synergrid lijst..
Ze wachten dus nog met uitleveren totdat ze zeker zijn of ze de aansturing mogen laten gebeuren door de P1 of dat ze er een Kwh meter gaan moeten bij versturen.

PS; Reneweds worden wel asap geleverd FYI... ;)
Onder de vorm van.. dan zijn we inorde voor Belgische wetgeving en als de klant enkel via P1 doet is het niet ons probleem? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BelgianStar
frye schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:40:
[...]

Onder de vorm van.. dan zijn we inorde voor Belgische wetgeving en als de klant enkel via P1 doet is het niet ons probleem? >:)
Hier draait er sinds 3 september ook een Renewed in het Belgenlandje. Op mijn officiële goedgekeurde levering van een volledig nieuwe PIB ben ik ook heugelijk aan het wachten... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaVenXeoN
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19:03
BelgianStar schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:52:
[...]

Hier draait er sinds 3 september ook een Renewed in het Belgenlandje. Op mijn officiële goedgekeurde levering van een volledig nieuwe PIB ben ik ook heugelijk aan het wachten... :+
Ze spraken van uitlevering in de laatste 2 weken van Oktober...

Ik hoop dat het idd zo is :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wdr
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22:52

wdr

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4M7frhPHJh8Gfyu1ylWanRBMBA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GnISunSdQq7Kcyq3jjUmkxK2.jpg?f=fotoalbum_large

Na 2 magere dagen, PIB weer bijna vol. Kom ik de nacht wel weer mee door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

wdr schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:48:
[Afbeelding]

Ik word er sowieso altijd wel blij van als de zon schijnt, maar 't accuniveau te zien oplopen is extra leuk. Geeft toch wel weer aan dat je niet alleen maar zonnige warme zomerdagen nodig hebt om de nodige kWh's te sparen ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
wdr schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:48:
[Afbeelding]

Nou die van mij is precies op dit moment al een volle week niet meer op 100 procent geweest. Staat nu op 41 en daar zal vermoedelijk niet zo gek veel meer bijkomen... :)
Ik mis de zon al een beetje en de soc van mijn pib versterkt dat gevoel hahaha

Daarnaast: van die relatief weinige beetjes zon en instraling die er tussendoor zijn, pakt het huis en de pib samen wel 90%. Dat dan weer wel... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Knurt op 09-10-2025 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:52

rokl

test

(RSH) schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:01:
[...]

ik ben aan het orienteren en heb thuis al wat spul van homewizard. kreeg daarom ook gisteren een email waarin ze hen thuisbatterij aanbieden. Maar een korte zoektocht op internet geeft aan dat homewizard's thuisbatterij als te duur, te beperkt en momenteel een moeilijk bereikbare klantenservice wordt beschreven. Marsteck, maar zeker ook Hoymiles MS-A2 lijken veel meer te bieden voor het geld, dus daarom mijn vraag.

\m

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

1.8 kWh bruikbaar van de 2.7 kWh?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
[...]
......... Mijn PIB met 2.7KW (1.8 bruikbaar) schiet wel te kort, dus wil ergens wel uitbreiden naar 5+KW erbij.
........
Met die vraag zit ik ook. Is de 2.7(1.8) genoeg voor mij?
Mijn situatie is zo dat ik in de zomer de HW PiB 's nachts meestal niet leeg krijg en nu in de herfst overdag niet vol. Dan denk ik dat de 2.7(1.8) bij mijn situatie passend is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 23:51
Ik mis even hoe we op een bruikbare capaciteit van 1.8kWh zijn uitgekomen, dit was toch altijd 2.4kWh?

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik weet even niet waar nu de 1.8 bij HW vandaan komt?

Voor de duidelijkheid (zie ook TS) heeft 1 HW PIB een bruto capaciteit van 2.7 kWh. Daarvan is 92% netto beschikbaar. Dus netto is 2.48 kWh beschikbaar. In de app wordt die capaciteit als 100% gezien. 8% is gereserveerd ter beveiliging.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:13
Harri schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 17:43:
Ik mis even hoe we op een bruikbare capaciteit van 1.8kWh zijn uitgekomen, dit was toch altijd 2.4kWh?
Mijn 3 batterijen hebben, dat heb ik maandenlang gemonitord, samen een bruikbare capaciteit van 6.9 kWh (2.3 kWh per batterij), en ik gebruik 9.1 kWh om ze te laden. Dit is een gemiddelde van 3 maanden, elke dag met zon en/of handmatig volladen en daarna NOM. RTE zit dus rond de 75%, maar ik laad vrijwel altijd met 800W (per batterij), en ontlaad met 500-2400W (alle 3 samen).
Dus nee, 1.8 kWh herken ik totaal niet.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:59

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik lees hier veel over stekkerdozen, maar mij vraag staat er niet tussen
In de handleiding staat dat je de PiB niet mag aansluiten op een stekkerdoos.
Maar die dingen die ik heb zijn 3600 watt rated. Daar kan toch makkelijk 1 BiP op? (+ een paar andere stekkers voor apparaten met een paar watt energie verbruik. (Modem, NAS, Router)

Ik snap dat bij 2 of meer dit niet verstandig is. Maar 800 Watt moet toch makkelijk kunnen?
Of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BeyondThunder schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:30:
Ik lees hier veel over stekkerdozen, maar mij vraag staat er niet tussen
In de handleiding staat dat je de PiB niet mag aansluiten op een stekkerdoos.
Maar die dingen die ik heb zijn 3600 watt rated. Daar kan toch makkelijk 1 BiP op? (+ een paar andere stekkers voor apparaten met een paar watt energie verbruik. (Modem, NAS, Router)

Ik snap dat bij 2 of meer dit niet verstandig is. Maar 800 Watt moet toch makkelijk kunnen?
Of mis ik iets?
Er bestaat een risico dat je op stekkerdozen van alles bij gaat prikken. Persoonlijk zou ik het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKK
  • Laatst online: 23:29

BKK

@Yihaaa
Ik heb Ziggo en daar kun je apparaten niet toewijzen aan 1 access point. Ik heb wel vast ip en 2.4ghz ingesteld. Heeft iemand een idee hoe ik met ziggo wel apparaten toe kan wijzen aan 1 vast access point/wifi versterker?
Ik krijg morgen een nieuwe p1. Ben benieuwd of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKK
  • Laatst online: 23:29

BKK

Inmiddels 2 PIB inactief. Harde reset gedaan maar blijven inactief. 1 van de drie doet het wel. Opnieuw koppelen werkt ook niet. Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:23
Misschien rekent hij met de 75% RTE, dan kom je theoretisch op 1,8kWh uit.. Als ik terug kijk in de app heb ik op normale zonnige dagen zeker 2,2kWh per dag beschikbaar met 100% batterij lading. Soms wat meer, soms wat minder.

Edit: Even bij mijn eerste batterij gekeken met 236 cycli, dan kom ik effectief uit op 2.22kWh output per cyclus en 3.03kWh input per cyclus. RTE van 73% sinds eind januari.

[ Voor 28% gewijzigd door fredhuizinga op 09-10-2025 20:22 ]

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fredhuizinga schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 20:01:
Misschien rekent hij met de 75% RTE, dan kom je theoretisch op 1,8kWh uit.. Als ik terug kijk in de app heb ik op normale zonnige dagen zeker 2,2kWh per dag beschikbaar met 100% batterij lading. Soms wat meer, soms wat minder.
Dat zou kunnen echter 25% laadverlies kun je niet alleen aan ontladen toeschrijven. Die 2.2 kWh klinkt realistischer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik vraag me iets af.
Waarom moet er 50 cm ruimte boven de accu vrij blijven volgens de handleiding, maar mag je ze wel stapelen.
De ventilator ingang en uitgang zit aan de zijkant, en niet aan de onderkant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PKhTE2fIr6G0hH1AISNA4U1YESo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/EKBY1UBH6y8iqUBW7FDr3lZr.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:42
BeyondThunder schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 21:36:
Ik vraag me iets af.
Waarom moet er 50 cm ruimte boven de accu vrij blijven volgens de handleiding, maar mag je ze wel stapelen.
De ventilator ingang en uitgang zit aan de zijkant, en niet aan de onderkant.

[Afbeelding]
Zodat de warmte op kan stijgen en niet blijft hangen rond het apparaat?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

@TimDJ Ik denk dat je mijn vraag niet snapt, of ik stel hem niet goed.

Als je een tweede accu op de eerst zet, dan heeft de eerste toch geen 50 cm vrije ruimte?
Misschien is deze duidelijker:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_0O5vq2Pj9WLn26J981Kj2D8lI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bqnd9bwtlpwINWHDpqqtrAZc.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:42
BeyondThunder schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 21:42:

Als je een tweede accu op de eerst zet, dan heeft de eerste toch geen 50 cm vrije ruimte?

[Afbeelding]
Begrijp ik. Maar dan heb je daarboven nog steeds minimaal 50 centimeter waar de warmte naar op kan stijgen.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Ja, zo lust ik er nog wel en paar ;-) Als ik er 4 op elkaar zet zit boven de vierde ook 50 cm ruimte...
Als je er maar niet 3 boeken op legt. Een andere PiB is geen probleem. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qA5c7U114opBR5AlgnVhnF2y2x0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qqYFT3Gkp7n8pSoHgCADFmV3.png?f=user_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Degast
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22:48
Ehm, dus.

Die batterij is er wel op gemaakt, en die boeken niet..

Iets met die batterijen zichzelf wel koelen o.a

Plaats hem in een doos of onder een plank dat is weer een heel ander verhaal dan een paar boeken er op. En dus niet de bedoeling want er kan geen lucht meer circuleren.

Beetje populistische manier van redeneren zo met die boeken. Halve waarheid combineren met iets wat er eigenlijk ook weer niets mee te maken heeft.

Boel mensen die de laatste week bezig zijn actief de batterijen te bashen. Telkens opnieuw. Met terugkerende argumenten die dan telkens weer onderuit gehaald (moeten) worden.

Jammer en onnodig.

Als je dan toch pro een ander merk bent, prima, blijft daar dan lekker bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BelgianStar
fredhuizinga schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 20:01:

Edit: Even bij mijn eerste batterij gekeken met 236 cycli, dan kom ik effectief uit op 2.22kWh output per cyclus en 3.03kWh input per cyclus. RTE van 73% sinds eind januari.
Net ook zo even de In en Out berekend per cyclus.
3,08 per cyclus in, 2,33 per cyclus uit gemiddeld.
Ik zit aan een RTE van 75,85% met 105 cycli.
Het is niet TOP, maar het gaat het net niet op waar ik toch amper een stuiver voor krijg, en ik hoef die "2.33" per dag die opgeladen is niet terug in te kopen.. >:)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:14

Aardedraadje

Met kabelschoen

BeyondThunder schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 21:42:

[Afbeelding]
Ik heb dit heel in het begin aan HW gevraagd. Die 50cm geldt alleen voor de bovenste en heeft idd te maken met ruimte voor warme lucht die ergens heen kan.

Edit: Hier kun je het antwoord van HW vinden: HomeWizard_NL in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic"

[ Voor 9% gewijzigd door Aardedraadje op 10-10-2025 07:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BelgianStar schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 05:23:
[...]

Net ook zo even de In en Out berekend per cyclus.
3,08 per cyclus in, 2,33 per cyclus uit gemiddeld.
Ik zit aan een RTE van 75,85% met 105 cycli.
Het is niet TOP, maar het gaat het net niet op waar ik toch amper een stuiver voor krijg, en ik hoef die "2.33" per dag die opgeladen is niet terug in te kopen.. >:)
Je kunt een kWh maar 1x als winst tellen. 1kWh van de panelen komend de batterij in heeft een waarde al. Hij had ook tegen een (minimale) vergoeding het net op gekunnen. Bij laden van batterij kies je ervoor die "winst" niet te pakken maar bespaar je uit het net.

[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 10-10-2025 07:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BelgianStar
Devke schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 07:44:
[...]

Je kunt een kWh maar 1x als winst tellen. 1kWh van de panelen komend de batterij in heeft een waarde al. Hij had ook tegen een (minimale) vergoeding het net op gekunnen. Bij laden van batterij kies je ervoor die "winst" niet te pakken maar bespaar je uit het net.
Hangt ervan af hoe je het ziet tenslotte.. :9
Mijn PV-installatie is al even terugbetaald dus alles die daar uit voortkomt zie ik al als pure winst of korting op mijn energiefactuur.
Het salderen is al gedaan bij ons in België dus voor alles wat je op het net duwt krijg je ofwel een aalmoes voor, of moet je er zelfs al een aalmoes voor geven.. Met andere woorden alles wat het net op gaat zie ik aan als puur verlies. Alles wat ik lokaal kan houden hoef ik inderdaad echter niet meer in te kopen dus dat is dan die extra "korting" op mijn energiefactuur die uiteindelijk zal lijden tot het terugverdienen van mijn PIB en vanaf dan zal ik het winst noemen.. :9~

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:23
Tja bij de één is de accu halfvol, bij de ander half leeg... Ik ben blij dat mijn opgewekte stroom niet verdwijnt in de bodemloze put van het al overvolle stroomnet, maar lekker in mijn eigen opslag. En dat mag wat mij betreft best een kleine investering kosten, en misschien sta ik over 15 jaar pas op nul. Er zullen ook vast goedkopere oplossingen zijn, en vast ook betere. Maar deze discussie is al vaker gevoerd, net zo zinloos als waarom de één een Opel koopt en de ander een Nissan...

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BelgianStar schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 07:54:
[...]

Hangt ervan af hoe je het ziet tenslotte.. :9
Mijn PV-installatie is al even terugbetaald dus alles die daar uit voortkomt zie ik al als pure winst of korting op mijn energiefactuur.
Het salderen is al gedaan bij ons in België dus voor alles wat je op het net duwt krijg je ofwel een aalmoes voor, of moet je er zelfs al een aalmoes voor geven.. Met andere woorden alles wat het net op gaat zie ik aan als puur verlies. Alles wat ik lokaal kan houden hoef ik inderdaad echter niet meer in te kopen dus dat is dan die extra "korting" op mijn energiefactuur die uiteindelijk zal lijden tot het terugverdienen van mijn PIB en vanaf dan zal ik het winst noemen.. :9~
Dan bereken je 2x de korting. 1x als hij van het dak komt en ingezet gaat worden voor bv de vaatwasser en dan nog een x omdat je hem niet hoefde in te kopen voor de inzet van diezelfde vaatwasser. Als je een aalmoes krijgt dan moet je die eigenlijk weer van je bespaarde netafname besparing afhalen. Imo reken je jezelf anders rijk. Maar je mag natuurlijk je eigen interpetatie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fredhuizinga schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 07:54:
Tja bij de één is de accu halfvol, bij de ander half leeg... Ik ben blij dat mijn opgewekte stroom niet verdwijnt in de bodemloze put van het al overvolle stroomnet, maar lekker in mijn eigen opslag. En dat mag wat mij betreft best een kleine investering kosten, en misschien sta ik over 15 jaar pas op nul. Er zullen ook vast goedkopere oplossingen zijn, en vast ook betere. Maar deze discussie is al vaker gevoerd, net zo zinloos als waarom de één een Opel koopt en de ander een Nissan...
Ligt aan je persoonlijke doelen. Hier was het 1e doel ervaring opdoen met een thuisbatterij. Uit die ervaring vloeide nieuwe doelen icm het 1e gestelde doel voor hier een leuke oplossing bereikt. Of we het gaan terugverdienen? Ik denk het zeker van wel, tijd zal het echter leren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Degast schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 23:43:
Ehm, dus.

Die batterij is er wel op gemaakt, en die boeken niet..

Iets met die batterijen zichzelf wel koelen o.a

Plaats hem in een doos of onder een plank dat is weer een heel ander verhaal dan een paar boeken er op. En dus niet de bedoeling want er kan geen lucht meer circuleren.

Beetje populistische manier van redeneren zo met die boeken. Halve waarheid combineren met iets wat er eigenlijk ook weer niets mee te maken heeft.

Boel mensen die de laatste week bezig zijn actief de batterijen te bashen. Telkens opnieuw. Met terugkerende argumenten die dan telkens weer onderuit gehaald (moeten) worden.

Jammer en onnodig.

Als je dan toch pro een ander merk bent, prima, blijft daar dan lekker bij.
Heeft helemaal niets met bashen te maken hoor, die van mij komt vandaag binnen.
Ik vind het echt een prachtig product en dito bedrijf.
Ik vroeg me dit oprecht af, die 3 boeken is natuurlijk een geintje geweest.
Maar het antwoord van @HomeWizard_NL is grotendeels duidelijk, ook van @TimDJ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degast
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22:48
BeyondThunder schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 08:44:
[...]

Heeft helemaal niets met bashen te maken hoor, die van mij komt vandaag binnen.
Ik vind het echt een prachtig product en dito bedrijf.
Ik vroeg me dit oprecht af, die 3 boeken is natuurlijk een geintje geweest.
Maar het antwoord van @HomeWizard_NL is grotendeels duidelijk, ook van @TimDJ .
Fijn, ik heb met veel plezier 2 stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdgraaf
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-10 09:48
Devke schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 20:11:
[...]

Dat zou kunnen echter 25% laadverlies kun je niet alleen aan ontladen toeschrijven. Die 2.2 kWh klinkt realistischer.
Ik kwam idd met 75% rte op 1.8 uit. Goed idd theoretisch, maar ook al zou je 2.7Kwh er uit kunnen halen. Prijstechnish.... 2.7Kwh voor ~ 1300 euro of 5Kwh voor 1100 euro. Dat is nogal een verschil. Wat is dan de meerwaarde op een gegeven moment? Dus is HW dan echt zoveel beter dan een Marstek of ander merk.

Bij mij is mijn PIB als die einde middag 100% is, dat die ergens uurtje of 8/9 al leeg is. Dus 1 PIB van HW is te weining. Het werkt prima en met HA. Kan PIB in standby zetten tijdens laden auto. Kan geforceerd laden obv dynamische prijzen mbv HA. Maar capaciteit is te weinig. Ook het vermogenn (800w) is dan toch aan de lage kant voor mijn situatie (Airco's, en kinderen met TV's en playstations etc.) Dus wil kijken naar uitbreiding.

En als je dan ziet dat andere merken in de basis hetzelfde kunnen maar prijstechnisch voordeliger zijn? Dan kunnen andere merken niet wat HW kan? Of HW wordt op een gegeven moment te duur voor wat ze bieden?

Nogmaals ben blij met mijn PIB van HW. Vind het prima spul en bewust voor gekozen als eerste batterij om ervaring op te doen. Maar als de investering toch wat groter gaat worden...

[ Voor 0% gewijzigd door jdgraaf op 10-10-2025 09:48 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jdgraaf schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:24:
[...]

Ik kwam idd met 75% rte op 1.8 uit. Goed idd theoretisch, maar ook al zou je 2.7Kwh er uit kunnen halen. Prijstechnish.... 2.7Kwh voor ~ 1300 euro of 5Kwh voor 1100 euro. Dat is nogal een verschil. Wat is dan de meerwaarde op een gegeven moment? Dus is HW dan echt zoveel beter dan een Marstek of ander merk.

Bij mij is mijn PIB als die einde middag 100% is, dat die ergens uurtje of 8/9 al leeg is. Dus 1 PIB van HW is te weining. Het werkt prima en met HA. Kan PIB in standby zetten tijdens laden auto. Kan geforceerd laden obv dynamische prijzen mbv HA. Maar capaciteit is te weinig. Ook het vermogenn (800w) is dan toch aan de lage kant voor mijn situatie (Airco's, en kinderen met TV's en playstations etc.) Dus wil kijken naar uitbreiding.

En als je dan ziet dat andere merken in de basis hetzelfde kunnen maar prijstechnisch voordeliger zijn? Dan kunnen andere merken niet wat HW kan? Of HW wordt op een gegeven moment te duur voor wat ze bieden?

Nogmaals ben blij met mijn PIB van HW. Vind het prima spul en bewust voor gekozen als eerste batterij om ervaring op te doen. Maar als de investering toch wat groter gaat worden...
Ik kan je best een deel volgen. Iedereen zal een product kopen dat bij zijn/haar wensen past. HW ziet schijnbaar geen noodzaak de prijs te verlagen. De verkopen zullen goed genoeg zijn anders ga je wel mee.

Ja de concurrent zit niet stil. De concurrent staat ook hier in huis maar met een ander doel tot nu toe. Waarom? HW sloot niet ver genoeg aan. Dat is dan mijn probleem. Gezocht naar een oplossing daarvoor en gevonden.

Samen doen ze wat het moet doen. Deze inzichten kwamen ook later naar voren hier. Ervaring opdoen was doel 1. Niet meer. Niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouwertje
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 18:32
Ik heb sinds kort 1 batterij, maar snap de grafieken niet helemaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MK3OUUx9QaiHoChLH3kJrljAkik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9zknImZjeklX9NX7ienVRc4g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1BQ3T6MUHYAJF643wXAJotefOjc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AG1inw1MmMotLJab5ZCKPfAv.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn zonnepanelen leveren 1418 Watt, mijn accu ontlaad met 480 Watt en ik trek ook nog 542 Watt uit het net. Dan is mijn verbruik toch (1418 + 480 + 542) 2440? En niet 1918 zoals de app aangeeft. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• simonmdejong
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 11:00

simonmdejong

Blaat

hij rekent het vermogen wat uit de baterijkomt niet mee in het verbruik, omdat hij dat al heeft geteld toen de batterij werd opgeladen. Op deze manier neemt hij dat maar 1x mee in de berekening.

Bij NOM in de avond is het verbruik dus ook 0, maar de batterij stroomt wel leeg.

3x Homewizard PIB, 25 zonnepanelen 8050W piek power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouwertje
Dat klinkt op zich wel logisch maar ook weer niet, je wilt toch (ook ‘s avonds) zien wat je huis aan stroom verbruikt of het nou uit de accu of uit het net komt. Anders heb je niks aan ‘stroomverbruik’ want die is dan gelijk aan de ‘hoofdvoeding’? Op zich snap ik het maar het klopt niet (in mijn hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bouwertje schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:09:
Dat klinkt op zich wel logisch maar ook weer niet, je wilt toch (ook ‘s avonds) zien wat je huis aan stroom verbruikt of het nou uit de accu of uit het net komt. Anders heb je niks aan ‘stroomverbruik’ want die is dan gelijk aan de ‘hoofdvoeding’? Op zich snap ik het maar het klopt niet (in mijn hoofd)
Je moet de dagverbruik grafiek gebruiken met de bijbehorende getallen dan snap je het wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33HrtNyDoHL0wGl2rJxmqfyMjtk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rOhTXCss437LEbxFdQ6yIlMy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door GL007 op 10-10-2025 11:13 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouwertje
Ik snap het nu ook wel (een beetje (-:) maar eigenlijk zou je op de ‘nu’ grafiek bij ‘gebruik’ toch ook willen zien dat je de koffiezetter aanzet en dan 800 uit je accu trekt en 1000 uit het net.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:56
Devke schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:50:
[...]

Ik kan je best een deel volgen. Iedereen zal een product kopen dat bij zijn/haar wensen past. HW ziet schijnbaar geen noodzaak de prijs te verlagen. De verkopen zullen goed genoeg zijn anders ga je wel mee.

Ja de concurrent zit niet stil. De concurrent staat ook hier in huis maar met een ander doel tot nu toe. Waarom? HW sloot niet ver genoeg aan. Dat is dan mijn probleem. Gezocht naar een oplossing daarvoor en gevonden.

Samen doen ze wat het moet doen. Deze inzichten kwamen ook later naar voren hier. Ervaring opdoen was doel 1. Niet meer. Niet minder.
Ik zit in dezelfde situatie.
Ik heb HW bijgekocht omdat ik net capaciteit tekort kwam met mijn eerste batterij.
Op zich voldoet HW prima.
Er zijn echter 2 mindere punten:
1. De relatief lage RTE.
2. De afhankelijkheid van HW Cloud servers.

Zal ik nog een HW PIB kopen?
Nee, waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bouwertje schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:18:
Ik snap het nu ook wel (een beetje (-:) maar eigenlijk zou je op de ‘nu’ grafiek bij ‘gebruik’ toch ook willen zien dat je de koffiezetter aanzet en dan 800 uit je accu trekt en 1000 uit het net.
Dat zie je, het is alleen verdeeld over 2 grafieken, de battterij en de netafname.

J ziet het niet bij gebruik als totaal omdat levering van uit de batterij geen afname is maar zonnenergie die je tijdelijk hebt opgeslagen en die tijdens het laden als gebruik getoond is.

Vergelijk het met een emmer water. Als je deze vult dan loopt de teller van de watermeter, als je de emmer leeg gooit dan doet die teller helemaal niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:47
rtunru schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:27:
[...]

Ik heb HW bijgekocht omdat ik net capaciteit tekort kwam met mijn eerste batterij.
1. De relatief lage RTE.

En zo maakt ieder z'n persoonlijke afwegingen. Zelf vind ik het een grote pre dat het een NL bedrijf is. Daarnaast een mooi eco systeem, maar ook integratie met Homey/HA (zonder extra knutselwerk). Uit het interview van HW kwam naar voren welke bewuste keuze's hebben gemaakt. Ongetwijfeld kun je daar wat van vinden, maar het is in ieder geval een duidelijke strategie.
Over merk X had ik al eens eerder iets gelezen over de kwaliteitscontrole. Vanochtend kwam ik een bericht tegen met daarin wat foto's. Dat vond ik best schrikken. Het bericht begon met 'ik hoorde wat knetteren'. Je kunt dus een exemplaar tegen komen waarbij kabeltjes los zitten. In het andere tweakers topic wordt dat weggewuifd (dat kun je toch zelf wel even fixen), maar voor mij is dit gewoon een no go. Nogmaals, dit zijn persoonlijke afwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rtunru schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:27:
[...]

1. De relatief lage RTE.

Zo zie je dus dat ieder zijn eigen afwegingen maakt. Ik ben er blij mee maar mopper al vanaf het begin op de RTE. Niet de mogelijkheid hebbend om te testen waar ik die wel kan opkrikken. Daarnaast net support miste ik echt. Maar ja, dat zie je pas later als je echt lekker aan het testen bent. Spijt? Nope. Geen moment. Het brengt me wat we willen al was het mooi geweest als dit in 1 systeem zou zitten. Waar een wil is is een weg, dan knopen we er 2 aan elkaar toch? Opgelost. Ik vind het ook leuk om te volgen welke leuke dingetjes eraan gaan komen. Het werkt plug and play, Het werkt samen, niet tegelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vahalis
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19:30
jdgraaf schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:24:
[...]

Ik kwam idd met 75% rte op 1.8 uit. Goed idd theoretisch, maar ook al zou je 2.7Kwh er uit kunnen halen.
Ik denk dat je over het hoofd ziet dat bij het laden ook verlies optreedt. Ik zie bij een volledige cyclus over het algemeen 2,8 kWh in en 2,1 kWh uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3jrmTZ-HQRb4gYU3ecRu4pQvZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wacov1kQ00rhpV2lagiv27r4.jpg?f=fotoalbum_large

4.590 Wp PV. 1x Homewizard Battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouwertje
Ik snap het ook wel alleen als de emmer leegdruppelt dan heb je dus wel verbruik. Dat dat niet uit de kraan komt maakt niet uit. In de grafiek verbruik zou je ‘in mijn beleving’ dus wat moeten zien en op de hoofdaansluiting niets.

Maar bedankt voor de toelichting, eerst begreep ik het niet, en nu een beetje 😂. Moet even indalen 😆

[ Voor 72% gewijzigd door Bouwertje op 10-10-2025 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
SiNisTrAD schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:58:
[...]

Helaas ondertussen alles al geprobeerd:
- Reset via knop 10 seconden indrukken
- half uur van stroom af
-Pi hole uit op normale netwerk (waar al 7 andere HW apparaten opzitten inc andere batterij)
- Mobiele hotspot via 4G, zowel telefoon als batterij eraan verbonden
-P1 meter geupdate

Niks helpt en nog steeds dezelfde error, a server with the specified name is not found :(
Kleine update, het werkt inmiddels. Ik heb de app van homewizard nog een keer verwijderd en geïnstalleerd en nu werkt het (er kwam ook een update mee) en de batterij is toegevoegd aan het huis. Helaas duurde de communicatie met support erg lang (er zat soms enkele dagen tussen de mails) maar het heeft uiteindelijk wel geholpen en ze staan nu beide mooi te laden in de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SiNisTrAD schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:02:
[...]

Kleine update, het werkt inmiddels. Ik heb de app van homewizard nog een keer verwijderd en geïnstalleerd en nu werkt het (er kwam ook een update mee) en de batterij is toegevoegd aan het huis. Helaas duurde de communicatie met support erg lang (er zat soms enkele dagen tussen de mails) maar het heeft uiteindelijk wel geholpen en ze staan nu beide mooi te laden in de zon.
Conclusie het is belangrijk om ook de laatste versie van de Homewizard app op te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Vandaag is mijn PiB geleverd, maar bij het uitpakken viel me direct op dat het exemplaar niet nieuw was.
Mijn vermoeden werd bevestigd: het apparaat is DOA (Dead On Arrival).

Er gebeurt helemaal niets wanneer ik de stekker in het stopcontact steek en de schakelaar omzet.
Verschillende WCD-en geprobeerd helaas zonder resultaat.

Tijdens een praatje met de chauffeur vertelde hij dat ze bij Transmission het enorm druk hebben met zowel de levering als de RMA’s van PiB’s.

Beetje jammer dit, want met een betere kwaliteitscontrole had dit waarschijnlijk voorkomen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BeyondThunder schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:47:
Vandaag is mijn PiB geleverd, maar bij het uitpakken viel me direct op dat het exemplaar niet nieuw was.

Er gebeurt helemaal niets wanneer ik de stekker in het stopcontact steek en de schakelaar omzet.

Tijdens een praatje met de chauffeur vertelde hij dat ze bij Transmission het enorm druk hebben met zowel de levering als de RMA’s van PiB’s.

Beetje jammer dit, want met een betere kwaliteitscontrole had dit waarschijnlijk voorkomen kunnen worden.
Reset knop 10 sec indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
BeyondThunder schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:47:

Er gaat inderdaad wel iets mis. Destijds was mijn nieuwe P1 meter toch niet zo nieuw. Gewoon een tweedekansje, die overigens niet wilde updaten naar nieuwe firmware. Een gevalletje van dat kan gebeuren, maar de eerste reactie is 'bij ons zijn alle produkten nieuw'. Dus eerst verdedigen en pas, na aanleveren bewijs, de omwissel procedure starten. Wat overigens prima verliep. Het zou chiquer zijn als de eerste reactie zou zijn: 'oh, wat vervelend, we gaan het produkt gelijk omwisselen'.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

@GL007 Dat heeft weinig zit als er 0,0 leven inzit. Dit uiteraard al geprobeerd.
Ook de andere work arounds die hier genoemd staan geprobeerd.

Maar een apparaat met haren aan de voetjes, losse rubbers, viezigheid van een ander op de PiB en een instructie boekje met kreukels kan je simpelweg niet maken bij een premium apparaat voor een premium prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:14

Aardedraadje

Met kabelschoen

BeyondThunder schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:16:
@GL007 Dat heeft weinig zit als er 0,0 leven inzit. Dit uiteraard al geprobeerd.
Ook de andere work arounds die hier genoemd staan geprobeerd.

Maar een apparaat met haren aan de voetjes, losse rubbers, viezigheid van een ander op de PiB en een instructie boekje met kreukels kan je simpelweg niet maken bij een premium apparaat voor een premium prijs.
Lijkt erop dat er in de logistiek iets niet goed gegaan is. Dit kan niet de bedoeling geweest zijn. Gaat vast opgelost worden. Met dit soort gevallen mis je wel echt een telefoonnummer. Nu mag je zucht kennis maken met Wizzi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Yep, en geen enkel manier om even contact op te nemen met een echt persoon.
Er zaten ook een paar gaten in de doos.
Denk dat ze bij Transmission ook klaar zijn met al die zware accu's .

Beetje jammer dat je een dag vrij neemt om de bestelling in ontvangst te nemen en dat het zo treurig verloopt en tweedehands spul krijgt. Maar goed. Dit is weer genoeg geklaag ;-) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:03
BeyondThunder schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:30:

Beetje jammer dat je een dag vrij neemt om de bestelling in ontvangst te nemen en dat het zo treurig verloopt en tweedehands spul krijgt. Maar goed. Dit is weer genoeg geklaag ;-) :+
Kun je een pb sturen met je email adres? dan kijken we even wat hier mogelijk mis is gegaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:51

paQ

HomeWizard_NL schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:30:
[...]

Kun je een pb sturen met je email adres? dan kijken we even wat hier mogelijk mis is gegaan.
Waarom hebben jullie niet eigenlijk een (verplicht) telefoonnummer waar op de klantenservice ook bereikbaar is? (ipv een boodschap om via de website contact te leggen)

https://www.acm.nl/nl/ver...edrijfsgegevens-vermelden

[ Voor 13% gewijzigd door paQ op 10-10-2025 15:54 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

HomeWizard_NL schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:30:
[...]

Bedankt voor je antwoord.
RMA is reeds aangemaakt door je collega. Woensdag vindt de ruil plaats.
Wellicht dat ik nog een PiB bestel, ik denk dat ik toch ga uitkomen op 4 stuks.
Ik zal even kijken of deze morgen geleverd kan worden.

Edit; helaas maandag pas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 23:41
paQ schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:38:
[...]

Waarom hebben jullie niet eigenlijk een (verplicht) telefoonnummer waar op de klantenservice ook bereikbaar is? (ipv een boodschap om via de website contact te leggen)

https://www.acm.nl/nl/ver...edrijfsgegevens-vermelden
Stuur anders een klacht naar het acm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:11

aip

BeyondThunder schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:30:

Ik heb - helaas- dezelfde ervaring met 1 PiB. Geleverd met krassen op de buitenkant, en na opname in de app zag ik opeens een paar dagen laden/ontladen in het begin van maart, terwijl ik hem pas in april kreeg. Die is dus terug gegaan. Ik betaal niet goed geld voor een tweedehands. En ik heb het van een collega ook gehoord. Dus dit lijkt toch meer op beleid dan op ongelukjes. Maar goed. De drie die ik heb doen het nu goed, dat moet gezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mapuck
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 01:16
Wat een bedrijf, gewoon bagger aan je klanten hebben met tweedehands troep. Niet aan de regels van de ACM houden en dan heb je blijkbaar nog steeds bestaansrecht. Wanneer grijpt die een keer in. Dit is een mentaliteitsprobleem bij Homewizard. En verdient een boycot van de consument en een ingrijpen van de ACM. Loon naar werken is dat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Mapuck schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 16:52:
Wat een bedrijf, gewoon bagger aan je klanten hebben met tweedehands troep. Niet aan de regels van de ACM houden en dan heb je blijkbaar nog steeds bestaansrecht. Wanneer grijpt die een keer in. Dit is een mentaliteitsprobleem bij Homewizard. En verdient een boycot van de consument en een ingrijpen van de ACM. Loon naar werken is dat.
Nou, ik begrijp de frustratie, en ja, ik had zelf ook wat frustratie, maar ik probeer positief te blijven. Dit is wel erg negatief geformuleerd en doet @HomeWizard_NL geen recht. Ze maken mooie producten en groeien momenteel zo hard dat ze sommige dingen moeilijk bijbenen.

Ondanks de drukte door de marketingactie van de PiB “nu bestellen, morgen in huis” heb ik binnen een paar uur antwoord gekregen en is mijn RMA inmiddels geregeld. Natuurlijk moeten er zaken verbeterd worden, maar ik geloof dat dat ook gaat gebeuren.

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Ik zie jouw post meer als een mentaliteitsprobleem aan jouw kant.

Heb je zelf een HW batterij. mijn vermoeden is van niet. Dus je geeft af op een systeem dat je helemaal niet kent. Gaat er bij HW wel eens wat fout, Ja natuurlijk maar wat jij zegt is niet meer dan ongefundeerd schelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:28

BlueTooth76

Let the sun shine!

GL007 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:53:
[...]

Reset knop 10 sec indrukken
Moet natuurlijk niet nodig zijn bij een "nieuw" exemplaar.
En dit exemplaar is zo te lezen niet nieuw, dat helpt ook niet.

Zelf heb ik bewust 4 "renewed" exemplaren gekocht, dat is een vrijwillige keuze.
Daar stond een kortere levertijd, een iets lagere prijs en een iets hoger risico op uitval tegenover.

Maar als je nieuw koopt, moet het nieuw zijn. Dat het defect is, kan nog pech zijn.

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Hoe iets stoms een wifi signaal al kan verstoren.
jouw nieuwe switch is helaas offtopic.

[ Voor 89% gewijzigd door teacher op 10-10-2025 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:51

paQ

Rbb-lwdn schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 16:37:
[...]

Stuur anders een klacht naar het acm.
Naja, ik heb er zelf geen klacht over, zodoende een rechtstreekse vraag aan @HomeWizard_NL
Ben eigenlijk wel benieuwd.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18:10
Zoals al door @hanev001 aangegeven, denk ook ik dat je helemaal geen HW PiB hebt. Ik heb er 2 en nog nooit, echt nog nooit enig probleem gehad. Ook geen wifi probleem. Ik draai NOM en dat doen ze uitstekend.
Daarbij, als er problemen zijn, dan lost HomeWizard dat prima op.
Wil je een eerlijk goed NL bedrijf kapot maken?
Kijk eens bij anderen. Ik volg meerdere batterijen topics. Nou overal zijn er problemen. Misschien nog wel meer dan bij HW. En dat zijn Chinese producten die door onafhankelijke distributeurs hier verkocht worden. Het is de vraag wat voor een support je daar krijgt als er iets mis is. Bij HW weet je dat de support prima is. Ja de chatbot Wizzi is een drama en zij hebben aangegeven dat ze inderdaad een personeelsprobleem bij de helpdesk hebben. Daar kan HW dus weinig aan doen.
Ik weet uitervaring, dat als je ze een e-mail stuurt er wordt gereageerd. Ik had van de zomer dat 1 PiB het een beetje warm had. Ik heb HW toen gemaild en heb direct antwoord gekregen, dat dit geen probleem was en de PiB gewoon zijn vermogen terug schroeft. Dit ter behoudt van de batterij.

2 HomeWizard PIB’s | 5400 wp | Homey Pro 2019

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
Eigenlijk zou iedereen het interview met de product owner van HW moeten bekijken. Als je dan geen zwak krijgt voor dit bedrijf. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:40
Devke schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 17:27:
Hoe iets stoms een wifi signaal al kan verstoren.
Leuk he? Ik mag dit soort dingen dan “raden” bij klachten dat mijn Homewizard app voor Homey dan niet “werkt” / geen verbinding heeft met HW devices. 🙃

[ Voor 65% gewijzigd door teacher op 10-10-2025 22:50 . Reden: Offtopic quote ]

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:46

fxs81

Julianadorp

Bouwertje schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:18:
Zodra je laadpercentage onder de 10% komt dan daalt het maximale vermogen wat de batterij levert (dacht dat het bij 10% was tenminste) Heb er hier 2 draaien en zie dat hier ook wel, als ze bv nog 30% hebben dan onlaad het nog met 1600 Watt, zodra het onder die 10% komt word dat minder. Ik neem aan dat dit is gedaan om de batterijen te beschermen.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:13
switches die ongeschikt zijn voor tv signalen zijn hier toch echt offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door teacher op 10-10-2025 21:46 ]

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en ook dit is offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door teacher op 10-10-2025 21:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
meesje schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:38:
[...]
Uit het interview van HW kwam naar voren welke bewuste keuze's hebben gemaakt. Ongetwijfeld kun je daar wat van vinden, maar het is in ieder geval een duidelijke strategie.
Als een bedrijf vasthoudt aan zijn strategie is dat een pre. Als men er later op terugkomt noemt men het voortschrijdend inzicht of het "inspelen op een veranderende, volwassen wordende markt en vraag van klanten". Dat is wat HomeWizard gaandeweg al aan het doen is.

HomeWizard breekt door het goedkoop dynamisch inkopen al eerdere uitspraken dat "dat niet loont omdat de spread te klein is" en ze dat dus niet zouden gaan ondersteunen. Aangezien nieuwe producten van andere merken eigenlijk altijd standaard een off-grid uitgang hebben, goedkopere opslag én een hoger vermogen zal HomeWizard er op termijn niet onderuit kunnen om ook daar concessies te doen. Dan zal uiteraard iedereen dat begrijpen en toejuichen, maar laten we dan ook even terugdenken aan momenten waarop men dergelijke uitspraken deed om er later alsnog op terug te komen en in mee te gaan.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.

[ Voor 139% gewijzigd door Devke op 10-10-2025 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
Mijn tweede batterij vandaag eindelijk aan de slag gekregen, allies lijkt goed en ik had beide batterijen laten laden vanmiddag. Dat leek goed te gaan. Nu is het avond en mijn eerste batterij is helemaal leeg maar de tweede nieuwe staat nog op 59%, idle en word niet gebruikt. Geen foutmelding of niks. WiFi staat op 96%.
Ook als ik hem op manual charge zet gaat de eerste batterij laden maar de nieuwe blijft op idle..

iemand tips? Ik heb hem al een keer uit en aangezet. Ik zal hem nu een nachtje laten draaien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Okey een 2e poging daar de 1e poging offtopic zou zijn.

Onze PIB's draaien op wifi. In het topic zijn de nodige wifi gerelateerde problemen wel voorbij gekomen. In mijn 1e post probeerde ik duidelijk te maken dat een simpel ding als een switch al voor ellende kan zorgen. Behuizing, een dikke betonnen vloer, andere apparatuur etc kan dus zorgen dat jou PIB niet doet wat je ervan verwacht. De boodschap in mijn vorige post was dus ook..... vraag jezelf af wat je als laatste geplaatst, gewijzigd oid hebt waardoor jouw PIB ff een rondje wilt overslaan. Hoe vervelend dat ook is. Hier was dus duidelijk een verstoord wifi signaal aanwezig door een extra geplaatst apparaat. Ik gok de behuizing. Verder op leggen heeft de boel weer gestabiliseerd. Pibs draaien goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josseg
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23:32
Devke schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 22:57:
Okey een 2e poging daar de 1e poging offtopic zou zijn.

Onze PIB's draaien op wifi. In het topic zijn de nodige wifi gerelateerde problemen wel voorbij gekomen. In mijn 1e post probeerde ik duidelijk te maken dat een simpel ding als een switch al voor ellende kan zorgen. Behuizing, een dikke betonnen vloer, andere apparatuur etc kan dus zorgen dat jou PIB niet doet wat je ervan verwacht. De boodschap in mijn vorige post was dus ook..... vraag jezelf af wat je als laatste geplaatst, gewijzigd oid hebt waardoor jouw PIB ff een rondje wilt overslaan. Hoe vervelend dat ook is. Hier was dus duidelijk een verstoord wifi signaal aanwezig door een extra geplaatst apparaat. Ik gok de behuizing. Verder op leggen heeft de boel weer gestabiliseerd. Pibs draaien goed.
Ik heb dit getest, helaas werkte het alleen voor downloads
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LaDq6QxlLAL1EYPf28J8GJ30K5w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/ntyIH0Ze931Kh0IwcDwrirni.gif?f=user_large
Pagina: 1 ... 220 221 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.