Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:45
wdr schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:03:
[...]

Dat heet een FTP kabel, Foiled Twisted Pair. UTP = Unshielded Twisted Pair.
Toch grappig als je bedenkt dat er wensen zijn om de P1 en PIB te voorzien van een ethernet poort.
Nu blijkt dat je dit toch met zorg moet doen en dat een simpel UTP kabel naar de zolder juist WiFi storingen veroorzaakt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:52

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Taro schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:51:
[...]

Als een bedrijf vasthoudt aan zijn strategie is dat een pre. Als men er later op terugkomt noemt men het voortschrijdend inzicht of het "inspelen op een veranderende, volwassen wordende markt en vraag van klanten". Dat is wat HomeWizard gaandeweg al aan het doen is.

HomeWizard breekt door het goedkoop dynamisch inkopen al eerdere uitspraken dat "dat niet loont omdat de spread te klein is" en ze dat dus niet zouden gaan ondersteunen. Aangezien nieuwe producten van andere merken eigenlijk altijd standaard een off-grid uitgang hebben, goedkopere opslag én een hoger vermogen zal HomeWizard er op termijn niet onderuit kunnen om ook daar concessies te doen. Dan zal uiteraard iedereen dat begrijpen en toejuichen, maar laten we dan ook even terugdenken aan momenten waarop men dergelijke uitspraken deed om er later alsnog op terug te komen en in mee te gaan.
Tenzij je je als bedrijf richt op de leek met zonnepanelen die al die extra features teveel gedoe vinden. Wij kijken vaak door een Tweakerbril, als je 'm af zet ziet de wereld er ineens anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rtunru schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:13:
[...]

Toch grappig als je bedenkt dat er wensen zijn om de P1 en PIB te voorzien van een ethernet poort.
Nu blijkt dat je dit toch met zorg moet doen en dat een simpel UTP kabel naar de zolder juist WiFi storingen veroorzaakt.
De verstoring zat mn op een ander device. Maar ik kan me goed voorstellen dat dit ook zo maar op een PIB of iets anders kan zorgen voor ongemak. Nogmaals ik denk de combi icm de router. Vandaar ook de post..... kijk eens naar je laatste aanpassingen.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jan Workum schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:41:
[...]

Tenzij je je als bedrijf richt op de leek met zonnepanelen die al die extra features teveel gedoe vinden. Wij kijken vaak door een Tweakerbril, als je 'm af zet ziet de wereld er ineens anders uit.
Het wel of niet Tweaker zijn staat los van het als bedrijf hebben van een visie. Een hoger laad-/ontlaadvermogen of opslagcapaciteit zijn niet per se extra features maar producteigenschappen die voor iedereen relevant kunnen zijn, waarbij het per persoon en huishouden verschilt of je er wel/niet voordeel bij hebt.

Wel zal een Tweaker meer inzichtelijk maken, eerder constateren dat er toch nog 350 Wh naar het stroomnet ipv in de accu gaat, dat de hoeveelheid kWh's die je erin stopt er niet 1 op 1 uit komt, etc. en op basis daarvan mogelijk andere wensen hebben.

Nadeel van dit soort dagen is weinig zon, mooie feature is wel dat een PiB ook als verwarming kan dienen :)

Wat ik mij wel afvraag: stel je hebt 2 versies van de HW PiB, 1 met en 1 zonder off-grid uitgang en het prijsverschil is bijv. 35 Euro. Zou je dan 35 Euro voor een off-grid uitgang over hebben, of de versie zonder kopen?

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 12:19:
Wat ik mij wel afvraag: stel je hebt 2 versies van de HW PiB, 1 met en 1 zonder off-grid uitgang en het prijsverschil is bijv. 35 Euro. Zou je dan 35 Euro voor een off-grid uitgang over hebben, of de versie zonder kopen?
Een off grid uitgang van 800W is natuurlijk vragen om ontevreden klanten. Zoveel mensen die die optie zouden nemen en er dan achter komen dat zoveel apparaten er niet op kunnen werken.
En dan daarnaast ook nog eens dat de opslag zo ontzettend wisselt, dat je op een moment van een stroomstoring alsnog geluk moet hebben dat hij niet al leeg is.

Off grid uitgang klinkt veel leuker dan het in de praktijk daadwerkelijk voordeel geeft. Wil je noodelektriciteit koop dan gewoon een device met dat doel. Gewoon altijd vol, tot je hem nodig hebt. (ik ga ergens de komende paar jaar wel die kant op, maar dat moet echt los staan van een NOM batterij.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18:51
[b]Taro schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 12:19:[/
Ik zou daar geen € 35 voor over hebben, ook al is het een klein bedrag. Naar mijn mening heb je niets aan een off-grid uitgang. De PiB’s staan bij mij op zolder. Ik zie mij geen kabel van zolder naar beneden leggen om b.v. De vriezer aan te sluiten. Ook zie ik mij niet de PiB naar beneden slepen. Nog afgezien van het feit of dit nou bevordelijk voor de batterij is. Ook zie ik mij niet de plint van de keuken onder de inbouw vriezer los trekken, met mogelijke schade tengevolge, want die zit behoorlijk vast. Tevens kom ik slecht bij het stopcontact, zonder de vriezer naar voren te halen.
Dus ik zie niet zo het nut van een off-grid aansluiting.

2 HomeWizard PIB’s | 5400 wp | Homey Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:49
[...]
Je zou een off-grid uitgang (of noodstroom) prima kunnen inzetten. De vraag is alleen hoe vaak je last hebt van stroomuitval en wat de duur van die uitval is.

Er zijn situaties waarin noodstroom handig is. Voor ons Tweakers om je homelab af te schakelen. Of je koelkast/vriezer laten koelen zodat wat erin ligt niet weggegooid hoeft te worden. Of je aquarium met exotische tropische vissen laten draaien.

Maar in al die gevallen is een UPS een beter idee. Je PIB kan op het kritieke moment leeg zijn.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uu08BaiPo3KdbbPrZt2ABKhcqxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2eXUXLbwODV1lAG8iDij8y40.jpg?f=fotoalbum_large
Schatting opbrengst batterij en zonnepanelen voor 2025
Winst van batterijen is redelijk. Terug verdien tijd is ongeveer 14 jaar nu en volgend jaar wordt het beter omdat beide batterijen hele jaar aanwezig zijn

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:07
Olie_B_Bommel schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 12:34:
[...]

Ik zou daar geen € 35 voor over hebben, ook al is het een klein bedrag. Naar mijn mening heb je niets aan een off-grid uitgang. De PiB’s staan bij mij op zolder. Ik zie mij geen kabel van zolder naar beneden leggen om b.v. De vriezer aan te sluiten. Ook zie ik mij niet de PiB naar beneden slepen. Nog afgezien van het feit of dit nou bevordelijk voor de batterij is. Ook zie ik mij niet de plint van de keuken onder de inbouw vriezer los trekken, met mogelijke schade tengevolge, want die zit behoorlijk vast. Tevens kom ik slecht bij het stopcontact, zonder de vriezer naar voren te halen.
Dus ik zie niet zo het nut van een off-grid aansluiting.
Exact wat ik ook dacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
In de wintermaanden is mijn netto teruglevering erg laag per maand (<10 kWh); ik overweeg gedurende deze tijd de PiB uit te schakelen, gezien de beperkte toegevoegde waarde. Meer mensen die dit overwegen te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
[...]

Het wel of niet Tweaker zijn staat los van het als bedrijf hebben van een visie. Een hoger laad-/ontlaadvermogen of opslagcapaciteit zijn niet per se extra features maar producteigenschappen die voor iedereen relevant kunnen zijn, waarbij het per persoon en huishouden verschilt of je er wel/niet voordeel bij hebt.

Wel zal een Tweaker meer inzichtelijk maken, eerder constateren dat er toch nog 350 Wh naar het stroomnet ipv in de accu gaat, dat de hoeveelheid kWh's die je erin stopt er niet 1 op 1 uit komt, etc. en op basis daarvan mogelijk andere wensen hebben.

Nadeel van dit soort dagen is weinig zon, mooie feature is wel dat een PiB ook als verwarming kan dienen :)

Dat je nu off-grid noemt, vind ik dus echt gevalletje van een tweaker bril ophouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Teleluvr schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:27:
In de wintermaanden is mijn netto teruglevering erg laag per maand (<10 kWh); ik overweeg gedurende deze tijd de PiB uit te schakelen, gezien de beperkte toegevoegde waarde. Meer mensen die dit overwegen te doen?
Deze winter en najaar gebruikt ik om te bekijken wat het kost of opleverd. Anders heb je geen compleet beeld.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18:51
HomeWizard adviseert om de PiB’s gewoon aan te laten en dus niet uit te zetten.
Ik laat ze aan staan en zie wel of ze nog wat gaan laden. Er zullen altijd wel wat dagen zijn, dat er toch nog wat geladen wordt, ook al komen ze niet helemaal vol en dat is dan toch meegenomen.

2 HomeWizard PIB’s | 5400 wp | Homey Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josseg
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:50
Ik niet. Het doel van de PiB is zoveel mogelijk zonne-energie zelf gebruiken zodat ik minder in hoef te kopen. In de winter is dat stukken minder maar terugleveren is weggeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:49

fxs81

Julianadorp

Ik laat ze ook aanstaan, gisteren toch nog 77% vol gekregen en dan zijn ze overdag al een aantal keer bijgesprongen. Is in totaal toch weer 5.7 kWh in gegaan. En ook om een totaal plaatje te krijgen zoals @GL007 aanhaald. Meten is weten en ik ben erg benieuwd wat het over precies 1 jaar nu eigenlijk heeft gebracht.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Olie_B_Bommel schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:38:
[...]

HomeWizard adviseert om de PiB’s gewoon aan te laten en dus niet uit te zetten.
Ik laat ze aan staan en zie wel of ze nog wat gaan laden. Er zullen altijd wel wat dagen zijn, dat er toch nog wat geladen wordt, ook al komen ze niet helemaal vol en dat is dan toch meegenomen.
Ik laat ze ook aan. Ze doen al niet veel meer. De tweede is in elk geval al volkomen nutteloos. Over een maand doen ze geen van beiden meer iets tot ergens februari.
Dit jaar laat ik ze in elk geval nog aan, en kijk hoe vaak, en hoe veel ze moeten bijladen steeds. Als dat echt te veel is gaan ze volgend jaar wel in opslag mode uiteindelijk.

Maar het ligt echt aan de persoonlijke omstandigheden of en wat ze kunnen in de winter. Met een plat dak en all electric is dat echt een andere situatie dan met gas verwarmen en een mooi schuin dak waarop de instraling nog veel langer en beter goed werkt. (In mijn oude huis met een schuin dak op het zuidwesten haalde ik in de winter 2 keer zoveel opwek, met 40% minder panelen.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:45
josseg schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:40:
[...]

Ik niet. Het doel van de PiB is zoveel mogelijk zonne-energie zelf gebruiken zodat ik minder in hoef te kopen. In de winter is dat stukken minder maar terugleveren is weggeven.
In de winter gebruik ik mijn batterijen om goedkoper stroom te kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:09

Winkiller

De Mopperpot

ArthurMorgan schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:45:
[...]

Ik laat ze ook aan. Ze doen al niet veel meer. De tweede is in elk geval al volkomen nutteloos. Over een maand doen ze geen van beiden meer iets tot ergens februari.
Daarom ga ik binnenkort 1 PiB 60% opladen voor opslag en laten staan tot het voorjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:26
Ik heb maar 1 batterij, mogelijk nog een 2e erbij. Maar die gaat ook niet uit. Alle beetjes helpen.
Maar eerst even kijken wat het op jaarbasis heeft gedaan.
Vorig jaar november 71 kWh, december 12 kWh, dit jaar januari 54 kWh en februari 110 kWh teruggeleverd.
Panelen op ZO, 45 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:45:
[...]

Over een maand doen ze geen van beiden meer iets tot ergens februari.
Dit jaar laat ik ze in elk geval nog aan, en kijk hoe vaak, en hoe veel ze moeten bijladen steeds. Als dat echt te veel is gaan ze volgend jaar wel in opslag mode uiteindelijk.
Goed punt, laat ik ze voor de data toch maar aan staan. Maar veel zullen ze niet te doen hebben, helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Teleluvr schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:28:
[...]

Goed punt, laat ik ze voor de data toch maar aan staan. Maar veel zullen ze niet te doen hebben, helaas.
Meten is weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytsmabeer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:27
Gaan hier ook niet uit. Onze 2stuks doen ook nog behoorlijk mee. Hoop deze winter inzicht te krijgen voor nog een derde.

Solaredge 8x 420 en 6 x 275

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Teleluvr schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:28:
[...]

Zo is het produkt ook gewoon bedoeld. Lekker aan laten staan (en niet meer naar omkijken). Ook in de december maand zullen er genoeg dagen zijn dat er toch zonne-energie wordt opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvM
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15:17

HvM

Ik laat mijn 4 PIB's gewoon aan staan.
Ze werken perfect samen. Mocht er ineens een poosje meer zon zijn dan trekken ze samen een sprintje van 3200 watt. Als ik 1 of meer PIB zou uit zetten is dat toch 800 watt per batterij eraf. Dat geldt natuurlijk hetzelfde aan de ontladen-kant.
Daarbij komt dat ik een dynamisch contract heb en op de goedkope momenten de boel laat opladen zodat ik de dure pieken omzeil. Alle kleine beetjes helpen.

5020 Wp zuid, 3280 Wp oost. Daikin Altherma 3M full electric 6kW. Resolar 60 heatpipes 300ltr ZB, Hyundai Kona 64kWh. 4 x HW 2.7 kWh thuisbatterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19:09
Met een dynamisch stroom contract is er ook in de winter genoeg aanleiding om met laag tarief (dus het waait lekker) de batterijen te laden en bij hogere tarieven NOM te draaien. Dus om die reden gaan ze bij mij niet uit.
Maar, met mijn grote warmtepomp zal het NOM bij hogere tarieven vaak van korte duur zijn (de WP kan bij vol vermogen 4 kW trekken, aanzienlijk meer dan de 2.4 kW die de 3 batterijen kunnen leveren).
Desalniettemin kan ik hopelijk op gemiddelde stroomkosten nog wat winnen.
Deze winter gaan we het zien.
Ben benieuwd wat de recent door HW genoemde “dynamische laad en ontlaad functionaliteit” die eind van het jaar hopelijk komt kan betekenen om deze aansturing te automatiseren (ik gebruik geen HA en/of Homey).

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:58:
[...]

Zo is het produkt ook gewoon bedoeld. Lekker aan laten staan (en niet meer naar omkijken). Ook in de december maand zullen er genoeg dagen zijn dat er toch zonne-energie wordt opgeslagen.
Vorig jaar bij mij niet. Dus dat was de afweging eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
November t/m februari gebeurt er weinig op het dak, maar in ons geval toch nog genoeg om 150-190 kWh terug te leveren, dus alleen al daarom blijft hij aan.
Maar ook als het minder was zou ik hem aanlaten, zowel om gegevens te verzamelen als simpelweg pakken wat je pakken kan.

Mensen die dynamisch zitten zullen in de winter waarschijnlijk blij zijn dat ze nog steeds een stukje prijs verschil kunnen blijven pakken, ook als er weinig zon is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Beetje aan het prutsen in HA.
Een beetje aan het prutsen in HA op deze grijze dag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uIpEOaZ5DG8RvljBBAUZaJVgXGc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/AelxgOIJTr0RruMjW75JvAaH.png?f=user_large

Bovenstaande meters laten zien wat de PIB aan het doen is op mijn Dashboard in HA. Ontladen, Laden, Huidige SoC en de RTE Lifetime. Let op laatst genoemde waarde beweegt mee met laden en ontladen. Op dit moment zijn beide batterijen deels geladen. 2 goedkoopste uren vandaag. RTE lifetime is dus pas actueel als ze leeg zijn.

1 batterij geeft geen RTE. Dat klopt omdat beide batterijen op één HW kWh MID meter zijn aangesloten op een eigen groep. Ik meet ze niet los, Wil je dat wel? Dan kan je de import en export waarde van de batterij zelf nemen. Ik heb er voor gekozen om alles via een gecertificeerde meter te gaan meten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_er2OPe2ogmR-dbPktRG-7fBwBU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7bfRkw3atR1ZjJKLXltESsPs.jpg?f=fotoalbum_large

Deze yaml gebruik ik om de RTE te berekenen. Wel even je eigen sensoren gebruiken. Daarnaast staan er 2 getallen 677.263 en 878.422. in de yaml. Dit zijn offset getallen. Ik heb op deze manier de kWh meter weer op 0 gezet in de meting.

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
{% set export = max(0, (states('sensor.kwh_meter_batterijgroep_energie_export') | float(0)) - 677.263) %}
{% set import = max(0, (states('sensor.kwh_meter_batterijgroep_energy_import_2') | float(0)) - 878.422) %}
{% if import > 0 %}
  {{ ((export / import) * 100) | round(2) }}
{% else %}
  0
{% endif %}

Ik gebruik modern-circular-gauge als integratie. Binnen HA te downloaden via HACS. Om de meters na installatie toe te voegen, deze yaml meegeven:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
type: custom:modern-circular-gauge
entity: sensor.plug_in_battery_vermogen
name: HW BAT 1 Vermogen
needle: true
segments:
  - from: 0
    color:
      - 2
      - 25
      - 250
  - from: -1
    to: -800
    color:
      - 159
      - 222
      - 23
max: 800
min: -800
smooth_segments: true
header_position: bottom
adaptive_icon_color: true
grid_options:
  columns: 6
  rows: 4
secondary:
  entity: sensor.plug_in_battery_laadpercentage
  name: SoC
  unit: "%"
tertiary: {}
card_mod:
  style: |
    ha-card::after {
      content: "RTE {{ states('sensor.rte_lifetime_pib_1_2_mid') }} %";
      position: absolute;
      top: 4px;
      right: 10px;
      font-size: 0.8em;
      color: var(--secondary-text-color);
      opacity: 0.7;
    }

Als je zelf een andere parameter wenst dan de RTE dan moet je in dit stukje code even de gewenste sensor invullen:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    ha-card::after {
      content: "RTE {{ states('sensor.rte_lifetime_pib_1_2_mid') }} %";
      position: absolute;
      top: 4px;
      right: 10px;
      font-size: 0.8em;
      color: var(--secondary-text-color);
      opacity: 0.7;
    }

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vahalis
  • Registratie: Mei 2020
Taro schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:51:
[...]
HomeWizard breekt door het goedkoop dynamisch inkopen al eerdere uitspraken dat "dat niet loont omdat de spread te klein is" en ze dat dus niet zouden gaan ondersteunen.
Volgens mij werden die uitspraken gedaan in de context van handelen. Dat ze nu bezig zijn met op goedkope uren laden en dan NOM is wat mij betreft wat anders.

4.590 Wp PV. 1x Homewizard Battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vahalis schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 17:54:
[...]

Volgens mij werden die uitspraken gedaan in de context van handelen. Dat ze nu bezig zijn met op goedkope uren laden en dan NOM is wat mij betreft wat anders.
Nee, zoek maar terug in het eerste topic. Er werd verzocht om goedkoop dynamisch in te kunnen kopen om daarna NOM te draaien en dat werd niet gezien als nuttige functie én zou niet ondersteund worden. HomeWizard begreep het ook niet aangezien ze over spread begonnen, maar dat is in die situatie niet van toepassing, inderdaad alleen als je gaat handelen, maar daar werd niet om gevraagd.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:18
Taro schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 18:00:
[...]

Nee, zoek maar terug in het eerste topic. Er werd verzocht om goedkoop dynamisch in te kunnen kopen om daarna NOM te draaien en dat werd niet gezien als nuttige functie én zou niet ondersteund worden. HomeWizard begreep het ook niet aangezien ze over spread begonnen, maar dat is in die situatie niet van toepassing, inderdaad alleen als je gaat handelen, maar daar werd niet om gevraagd.
Soms is het slim om je als fabrikant te onderscheiden en eigenzinnig te zijn. Maar bij iets functioneels als een thuisbatterij denk ik dat je daarmee gewoon de plank misslaat. Ik kan niet wachten op de v2, waarbij ze er met een nieuwe visie in gaan. Met alle mogelijkheden die alle concurrenten wel hebben.

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred B
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:00
Taro schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 18:00:
[...]

Dat duidt dus volgens mij gewoon op spraakverwarring.🤓

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Fred B
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:00
geert1992 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 18:03:
[...]

Soms is het slim om je als fabrikant te onderscheiden en eigenzinnig te zijn. Maar bij iets functioneels als een thuisbatterij denk ik dat je daarmee gewoon de plank misslaat. Ik kan niet wachten op de v2, waarbij ze er met een nieuwe visie in gaan. Met alle mogelijkheden die alle concurrenten wel hebben.
Dat heeft HomeWizard in ieder geval geen windeieren gebracht met 10x het aantal meer verkochte batterijen dan dat ze verwacht hadden. Prima gedaan, lijkt mij, de plank flink geraakt, dunkt mij.😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fred B schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 18:38:
[...]

Dat duidt dus volgens mij gewoon op spraakverwarring.🤓
Dat zou je denken, maar was niet het geval.

Pagina: 1 ... 221 222 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.