Acties:
  • 0 Henk 'm!
ONM schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 21:35:
[...]

Dan zou het wel een hybride moeten worden. Maar ik begrijp goed dat bij een vloerverwarming van 40-45 graden zo’n warmtepomp snel efficiënt is.
Vloer verwarming is tot 35 graden als je hoger gaat zitten krijg je problemen met de tegels daarboven.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 19-09 18:59

ONM

GL007 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 21:55:
[...]

Vloer verwarming is tot 35 graden als je hoger gaat zitten krijg je problemen met de tegels daarboven.
Draait hier op 40 graden onder een klik PVC vloer van 15 mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DavidNewhouse schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 21:47:
[...]

Waar koop je voor 235 euro/kwh accu's en van welk merk is dat?
Actie van Zendure, hier vloeken in de kerk....

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longtree
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:50
Piet19882 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:28:
[...]

Het is natuurlijk niet altijd mogelijk, maar stel de vraag toch: waarom de vaatwasser niet overdag? Dan blijft er meer in de batterij over en je gebruikt direct opgewerkte stroom :)
Ik weet niet of je nog een gasketel hebt voor warmwater? Maar je zou er een boiler voor kunnen zetten en die verwarmen met stroom die je over hebt.
Domme boiler slim maken -> Oplossing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dukard
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 17-09 23:55
Taro schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:11:
[...]

Maar mensen die het doen om de terugleverboete te voorkomen zijn eigenlijk kosten van het een naar het ander aan het verschuiven, of zelfs nog slechter af. Doe je het echt voor de financiën, dan is de vraag of je het wel hebt doorgerekend of hoopt beter af te zijn door er een stapel bankbiljetten tegenaan te klappen en indirect waarschijnlijk zelfs duurder uit bent.
Ik sta er met mijn 2 Pibs - derde is in bestelling - toch iets anders in. Ik woon sinds ruim 4 jaar in een A+++ NOM woning met 19 zonnepanelen. Als alleenwonende leveren die 19 zonnepanelen een grote hoeveelheid stroom die ik nooit zelf kan gebruiken - die vier jaar heb ik dus geen enkel maandbedrag betaald - deze leverden een stevig bedrag op wat ik elk jaar terug kreeg.

Bij elkaar opgeteld zijn met dit uitgespaarde geld de Pibs voor mij dus al betaald - en bij de levering ook al terugverdiend. Dit jaar kreeg ik van mijn energie leverancier te horen dat ik een terugleverboete voor de Kw-tjes meost gaan betalen. Niet heel veel, maar daarom een derde Pib om zoveel als mogelijk achter de meter te houden. De Pibs draaien nu een 7 tal weken en zie dat de tereugleverboete ook tot minder dan de helft is gedaald.

De Pibs zijn - ook met bewolkt weer - vol tussen 12 en 13.30 uur en kan de hele nacht er mee door.

In mijn situaie zijn de Pibs dus een prachtige oplossing - afschrijven is gedaan en over die paar euro terugleverboete maak ik mij al helemaal geen zorgen :)

En wat Taro zegt - het werkt zeer aanstekelijk om hiermee bezig te zijn en je huis steeds beter in balans te krijgen ... 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, oude AirPort Express van zolder gehaald, alle Homewizard spulletjes hier op aangemeld. Het zal mij benieuwen wat er nu gebeurt met het verliezen van de verbinding tussen P1 meter en batterij. Als het mee zit niks meer. (Stiekem toch WiFi?) Morgen nog ander voeding er aan en dan moet het gezeik toch wel eens over zijn. 🙏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:25

fxs81

Julianadorp

fingers crossed @Verwijderd

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Het moet haast wel. Als er structureel iets mis zat in de P1 meter of batterij hadden wij toch wel een shit storm op dit forum gelezen. Maar als we even terug bladen blijkt het bij de meeste mensen prima te werken. Uit de diagnose van de Homewizard app op Homey bleek dat ik best veel drops heb over alle Homewizard apparatuur. Dus dat is niet de voeding van de P1 meter. Dus wat overblijft is compleet andere WiFi opzetten. Geen toeters, geen bellen. Alleen 2.4 GHz, N mode, WPA2. (Het is nu nog drukker met WiFi in de straat. Alleen al op dit adres kanaal 1,6, & 11 :Y )

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 00:28:
[...]

Het moet haast wel. Als er structureel iets mis zat in de P1 meter of batterij hadden wij toch wel een shit storm op dit forum gelezen. Maar als we even terug bladen blijkt het bij de meeste mensen prima te werken. Uit de diagnose van de Homewizard app op Homey bleek dat ik best veel drops heb over alle Homewizard apparatuur. Dus dat is niet de voeding van de P1 meter. Dus wat overblijft is compleet andere WiFi opzetten. Geen toeters, geen bellen. Alleen 2.4 GHz, N mode, WPA2. (Het is nu nog drukker met WiFi in de straat. Alleen al op dit adres kanaal 1,6, & 11 :Y )
Het siert je wel dat je zoveel tijd stopt in het uitsluiten of het nu bij jou ergens misgaat of dat het toch een uitdaging voor HW is. Een echte problem solver!

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81

fxs81

Julianadorp

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 00:28:
[...]

Eens, dan zou het bij veel meer mensen moeten voorkomen. Mijn p1 meter heeft geen externe voeding en ik zie de verbinding van de p1 wisselen van 50% tot 90% connectie (wel vreemd trouwens, dit gaat willekeurig gedurende de dag wat heen en weer) , de pib zelf heeft altijd 90 of 100% maar hier valt de verbinding nooit weg. Er komt op niet al te lange termijn nog een 2e bij, eens kijken hoe het dan gaat. Die laat ik ook eerst even een week of wat in de woonkamer staan en daarna verhuist de boel naar zolder. Ik weet dan meteen als ik dan problemen krijg met de verbinding dat het niet aan HW ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door fxs81 op 10-07-2025 01:40 ]

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:36
fxs81 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 01:21:
[...]

Eens, dan zou het bij veel meer mensen moeten voorkomen. Mijn p1 meter heeft geen externe voeding en ik zie de verbinding van de p1 wisselen van 50% tot 90% connectie (wel vreemd trouwens, dit gaat willekeurig gedurende de dag wat heen en weer) , de pib zelf heeft altijd 90 of 100% maar hier valt de verbinding nooit weg. Er komt op niet al te lange termijn nog een 2e bij, eens kijken hoe het dan gaat. Die laat ik ook eerst even een week of wat in de woonkamer staan en daarna verhuist de boel naar zolder. Ik weet dan meteen als ik dan problemen krijg met de verbinding dat het niet aan HW ligt.
Dat springen heb ik ook gehad, bleek dat hij sprong tussen het modem en een wifipot (ziggo). De wifipot verplaatst en sindsdien altijd 100 % voor de P1. Van te voren wisselde dat tussen de 60 en 100.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wifi problemen kreeg ik al 3 jaar geleden toen ik de Airco kreeg.
Ziggo wifi had het leuke geintje om de twee dagen de wifi adressen te veranderen met als gevolg dat alle HW engerd socket en de airco opnieuw moest worden opgestart. Ik heb toen op advies van een kennis een AMPLIFI Wifi router aangeschaft. Daarin zag ik de mogelijkheid om de Wifi adressen vast te zetten. Verder heb ik de wifi router van ziggo uitgezet. En het wachtwoord veranderd. Die was inmiddels door een hack bij Ziggo bekend geworden bij criminelen. En sinds die tijd is wifi bij mij rock stabiel.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devke schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 00:56:
[...]

Het siert je wel dat je zoveel tijd stopt in het uitsluiten of het nu bij jou ergens misgaat of dat het toch een uitdaging voor HW is. Een echte problem solver!
Het schijnt mijn werk te zijn. :P Het was alleen niet mijn bedoeling mijn werk mee naar huis te nemen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GL007 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:21:
En sinds die tijd is wifi bij mij rock stabiel.
Die "gratis" doosjes van de internetboer wordt ik ook niet zo vrolijk van de WiFi. Dus ik had hier Apple AirPort Extreme. Die kreeg je niet gek. Maar ja, vervangen door TP Link Omada. Denk je lekker bezig te zijn, blijkbaar toch niet zo goed als de verkoper vertelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:21
Gisteravond zag ik opeens geen enkel ledlampje aan op mijn batterij. Het was gewoon een zwarte doos. In de app gaf de batterij aan dat hij 42%vol was. Er werd niet geladen en ook niet ontladen. De verbinding was oké en ook geen meldingen in de app. (Alles was in orde volgens de app) Volgens de grafiek was dit vanaf 22:20. Dit heeft geduurd tot 24:00/00:00. Dan begint de batterij te ontladen en bereikt 0% om 03:10.
Nu staat hij weer netjes te laden.
(Ik had het niets van gemerkt als ik niet naar de batterij had gekeken. )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:33
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:49:
[...]

Die "gratis" doosjes van de internetboer wordt ik ook niet zo vrolijk van de WiFi. Dus ik had hier Apple AirPort Extreme. Die kreeg je niet gek. Maar ja, vervangen door TP Link Omada. Denk je lekker bezig te zijn, blijkbaar toch niet zo goed als de verkoper vertelde.
Hier een eenvoudige tp link deco en dat werkt hier al jaren perfect en stabiel, ook voor de wifi op de airco en alle hw elementen, inclusief de batterijen. Alles eenvoudig en standaard ingesteld, geen adressen vastgezet oid. Ik heb hier nog nooit gezien dat een batterij uitviel door te slechte verbinding.

Een paar weken terug was er een probleem met de deco, toen hebben we een nieuwe gemaakt met dezelfde naam en wachtwoord en alles meldde zichzelf automatisch weer aan.

Het kan dus wel werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:37
ONM schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:25:
[...]

Ik sta daar eigenlijk te weinig bij stil terwijl dat bij ons zeker ook mogelijk is. Begane grond geen airco , daar afgelopen jaar vloerverwarming aan laten leggen. Daarbij vind ik zo’n bak in de woonkamer ook niet echt fraai. Maar boven ga ik dat zeker doen
er zijn ook design bakken, zelf een van LG een spiegel als je hem niet gebruikt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTERV
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 10-09 09:30
Eens met Sjamo. Hier ook al wat ouder Deco’s maar wel, na regelmatig uitval van de verbinding met de accu vaste IP adressen voor alle HW services. Sindsdien geen problemen. Heel af en toe gaat het toch mis, maar dan ook met de niet HW devices en meestal in de nacht. Kennelijk gebeurt er dan iets op de router (update) of het Delta kastje wat daar weer voor zit. P1 meter opnieuw verbinden en de accu en zonnepanelen omvormer worden weer probleemloos opgepakt.
Ik betwijfel of je alle storingen aan de HW devices kunt toewijzen. Ze worden daar wel zichtbaar uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
chippie777 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:08:
Gisteravond zag ik opeens geen enkel ledlampje aan op mijn batterij. Het was gewoon een zwarte doos. In de app gaf de batterij aan dat hij 42%vol was. Er werd niet geladen en ook niet ontladen. De verbinding was oké en ook geen meldingen in de app. (Alles was in orde volgens de app) Volgens de grafiek was dit vanaf 22:20. Dit heeft geduurd tot 24:00/00:00. Dan begint de batterij te ontladen en bereikt 0% om 03:10.
Nu staat hij weer netjes te laden.
(Ik had het niets van gemerkt als ik niet naar de batterij had gekeken. )
Ja dit heb ik ook regelmatig, en een tijdje terug gemeld bij Homewizard.
Nog geen response op gekregen of het gefixed wordt in firmware o.i.d.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Taro schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 22:02:
[...]

Actie van Zendure, hier vloeken in de kerk....
Dat valt wel mee, alternatieven vergelijken is goed. Ik heb er ook naar zitten kijken. Toen HomeWizard met zijn product kwam en ik heel snel was met reserveren, was Zendure er totaal nog niet. Nu zijn ze er wel (mede door jouw inzet in feite), maar als ik nu zou moeten kiezen, vielen ze alsnog af denk ik. Waarschijnlijk zou het helemaal geen stekkerbatterij worden :)

Product van Zendure is qua hardware zeker wel mooi, staat behoorlijk ver boven het product van HW. Maar als we gaan vergelijken, vind ik de software/aansturing voor wat ik lees lang niet zo mooi gepolijst. (Ja hier lees je ook problemen van de HomeWizard, maar die van mij werkt sinds 29 januari al perfect, heeft het altijd gedaan en de lokale API werkt altijd).

Zo zijn er ook mensen die Marstek verkiezen boven deze twee. Allemaal oké toch? Ze hebben allemaal wel hun nukken in mijn ogen :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:03
Sjamo schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:10:
[...]

Hier een eenvoudige tp link deco en dat werkt hier al jaren perfect en stabiel, ook voor de wifi op de airco en alle hw elementen, inclusief de batterijen. Alles eenvoudig en standaard ingesteld, geen adressen vastgezet oid. Ik heb hier nog nooit gezien dat een batterij uitviel door te slechte verbinding.

Een paar weken terug was er een probleem met de deco, toen hebben we een nieuwe gemaakt met dezelfde naam en wachtwoord en alles meldde zichzelf automatisch weer aan.

Het kan dus wel werken.
Hier ook Deco (M5) al paar jaar hangen. 4 stuks door huis en tuin. Ben best zware wifi gebruiker. 54 clients. Plus gast netwerk. Ik heb jaren gezeur gehad met wifi. Nu al een paar jaar nul problemen. Ook niet met Homey, 9 cameras en al mijn HW spul ( sockets P1 batt ) maar ook nog heatlink van hw en het oude basis station) compleet weerstation van netatmo, 9 sonos spelers redelijk uitgebreid Alarm systeem zigbee zwave en 14 panelen. Alles door de lucht. Het kan dus wel. Moet wel zeggen dat ik relatief vrij woon dus dat alle protocollen lekker zelf hun kanaal verdeling kunnen regelen. En met name het laatste zou wel eens een reden kunnen zijn dat mensen wifi en verbindings problemen kunnen ervaren terwijl ze hun zaken wel goed op orde hebben. Te druk in de huizen ed om je heen. Bedraad zou eigenlijk daarom bij A producten (naast wifi) ook gewoon een optie moeten zijn.

Nog even voor wat het waard is om HW wifi verbindings problem te verminderen. Eigen ervaring soms zie ik het hier langskomen maar toch een top drie van mij die te weinig in het zicht lijken( of dat we denken dat dat het niet kan zijn)en je HW setup ten goede zou kunnen komen.

Slechte adapters kunnen een heel gebied dicht jammen. Soms heb je van zelfde merk en types toch slechte apparaten.
Wist je dat sommige (klik aan klik uit achtigeof andere merken sockets ook enorm kunnen spammen? Draai ze eens een halve slag in het contact doos of probeer een 24 uur zonder hoe dat gaat. En gooi ze weg als ze de veroorzaker zijn.
Draadloze deurcontacten/ weerstions/ bewegingsmelders/rookmedelders enz enz kunnen op te lage batterijspanning ook gaan spammen. Zorg voor A batterijen en geen goedkope S..t. En vervang liever te vroeg
S..t in is Sh.t out.

Ik typ omdat niet altijd wifi of (homewizard) het probleem is. Misschien helpt het een enkeling dit stukje. Mooie zomer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:24
JanHenk schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:45:
[...]

Dat valt wel mee, alternatieven vergelijken is goed. Ik heb er ook naar zitten kijken. Toen HomeWizard met zijn product kwam en ik heel snel was met reserveren, was Zendure er totaal nog niet. Nu zijn ze er wel (mede door jouw inzet in feite), maar als ik nu zou moeten kiezen, vielen ze alsnog af denk ik. Waarschijnlijk zou het helemaal geen stekkerbatterij worden :)

Product van Zendure is qua hardware zeker wel mooi, staat behoorlijk ver boven het product van HW. Maar als we gaan vergelijken, vind ik de software/aansturing voor wat ik lees lang niet zo mooi gepolijst. (Ja hier lees je ook problemen van de HomeWizard, maar die van mij werkt sinds 29 januari al perfect, heeft het altijd gedaan en de lokale API werkt altijd).

Zo zijn er ook mensen die Marstek verkiezen boven deze twee. Allemaal oké toch? Ze hebben allemaal wel hun nukken in mijn ogen :)
Ik heb hier beide gehad (HWs staan nu in belgie). Je hebt gelijk over het plug-n-play softwaregedeelte. HW is prik en forget, dat raad ik ook collega's op mijn werk aan die geen ICT kennis hebben en niet weten wat RTE is en zijn zeer tevreden. Maar mocht je Home Assistant hebben is het een ander verhaal. Dan valt HW (voor mij) direct af en zit je zeer goed bij Zendure. Volledige aansturing out of the box via zenSDK (lokaal).

Hier een 100% lokale aansturing met een één automatisering en een paar rest api sensoren. Daarvoor is ook een apart topic met alles mooi uitgelegd; Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MC0HELIJ7pSSSQlSHWY6DgnZflo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQYUSieP3Yf5jSfqXqNNP1jh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LCB_ZssH25fU4ROu64q1W89QSt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wl6OiKVscd653Hj1nLso2Mmg.jpg?f=fotoalbum_large
*staat nu op 800 watt laden ontaden.

Heb geen aandelen hoor, uit de hand gelopen hobby. :+

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hrIM51urraJoZT7rQT0XYhGDZik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RLru7tkCbVtR07JwXgKqdOer.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie dat het rendement sterk afhankelijk is van wat P1 stuurt.
De eerste batterij blijft redelijk constant maar de tweede batterij wordt erg wisselend aangestuurd door P1 waardoor het rendement sterk wisseld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• counter12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:51
Er staan weer renewed te koop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel28
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 15:39
We zijn weer renewed batterijen. Net 1 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjamo schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:10:
[...]

Het kan dus wel werken.
Natuurlijk kan het werken. Probleem is alleen dat de situatie bij iedereen anders is. In tegenstelling tot een kabel die je wel of niet in de switch gestopt hebt zijn er zoals @Yamahaa ook al schrijft allerlei storingsbronnen bij WiFi. WiFi van de buren. (je zal in een flat wonen, dan heb je onder en boven je ook nog van die dingen) Zigbee. Magnetron van je zelf of die van de buren. Andere meuk die ook in de 2.4Ghz band zit te spetteren. Vooral die leuke Chinese hebbedingetjes van niet nader te noemen webshop die niet voldoen aan de Europese normen. En los daarvan willen we alles tegelijk via die zelfde WiFi en de rest van je netwerk. Ik heb op het moment 29 clients on-line. Waarvan 17 draadloos. (en dan staat niet alles aan) Best druk op je consumenten spul. Er is een rede dat een Cisco in de drie ruggen kost.

Op het werk hebben wij net de meuk in de IDF in de productie vervangen. Twee dikke Cisco 48 poorts switchen. Twee trunk kabels per switch naar de server ruimte. Puur vanwege de data die er overheen gepompt moet worden. (plus redundantie) En nu gaan we thuis het zelfde spelletje spelen met data die we betrouwbaar tussen P1 en batterij willen laten streamen. Ik kan natuurlijk aan onze IT jongens en meisjes vragen welke Cisco leuk voor thuis is. Maar dan moet ik nog even sparen. :)

Toch maar een LAN poortje de volgende keer. O-)
(waar is de tijd dat je slechts één computer aan mocht sluiten op je modem van de internetboer?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:54:
[...]

Natuurlijk kan het werken. Probleem is alleen dat de situatie bij iedereen anders is. In tegenstelling tot een kabel die je wel of niet in de switch gestopt hebt zijn er zoals @Yamahaa ook al schrijft allerlei storingsbronnen bij WiFi. WiFi van de buren. (je zal in een flat wonen, dan heb je onder en boven je ook nog van die dingen) Zigbee. Magnetron van je zelf of die van de buren. Andere meuk die ook in de 2.4Ghz band zit te spetteren. Vooral die leuke Chinese hebbedingetjes van niet nader te noemen webshop die niet voldoen aan de Europese normen. En los daarvan willen we alles tegelijk via die zelfde WiFi en de rest van je netwerk. Ik heb op het moment 29 clients on-line. Waarvan 17 draadloos. (en dan staat niet alles aan) Best druk op je consumenten spul. Er is een rede dat een Cisco in de drie ruggen kost.

Op het werk hebben wij net de meuk in de IDF in de productie vervangen. Twee dikke Cisco 48 poorts switchen. Twee trunk kabels per switch naar de server ruimte. Puur vanwege de data die er overheen gepompt moet worden. (plus redundantie) En nu gaan we thuis het zelfde spelletje spelen met data die we betrouwbaar tussen P1 en batterij willen laten streamen. Ik kan natuurlijk aan onze IT jongens en meisjes vragen welke Cisco leuk voor thuis is. Maar dan moet ik nog even sparen. :)

Toch maar een LAN poortje de volgende keer. O-)
(waar is de tijd dat je slechts één computer aan mocht sluiten op je modem van de internetboer?)
Ik moet er niet aan denken. Al die UTP kabels in het huis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:28
GL007 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:02:
[...]

Ik eigenlijk wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HPX
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-09 10:04

HPX

Ook hier nu ze weer beschikbaar zijn maar snel een renewed besteld.
Zat al een tijd te twijfelen om een 2e te bestellen om zo de hogere pieken van koken e.d. ook uit de PIB te kunnen halen.
Nu kan ik alvast de 1e uittesten, terwijl ik wacht op de lang geleden bestelde nieuwe (die zal ergens in September geleverd gaan worden schat ik zo)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

GL007 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:02:
[...]

Alles wat hier een een stekker in de kont kan hebben zit met een UTP kabel. Sneller en stabiel. Dat zit dan wel als een kerstboom. Hoofd switch, en dan waar het nodig is een onder switch. Dus bij de computer meuk, onder de TV meuk, meterkast. Dan hoeft er maar één kabeltje die kant op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:33
[...]

Natuurlijk kan het werken. Probleem is alleen dat de situatie bij iedereen anders is.

Uiteraard is de situatie bij iedereen anders. Op dit moment hier 24 apparaten verbonden. En we wonen in een klein rijtjeshuis.

We hebben in het verleden wel problemen gehad met wifi maar dat is destijds opgelost door Ziggo klantenservice. Omdat we aan konden tonen dat er hikken in de verbinding vanuit Ziggo zaten hebben ze voor ons gecheckt hoe het zat met de drukte op de verschillende wifi-kanalen (buren etc) en ze hebben ons toen naar een ander "kanaal?" gezet. Dat gaf een grote verbetering. De tp link deed de rest, vooral verbetering door het huis heen.

Wat betreft waar de tijd gebleven is, dat moet een goede tijd geleden zijn. We hadden hier in 2000 al probleemloos 3 pc's tegelijk draaien op 1 modem-aansluiting en ik heb nooit gelezen of gehoord toen dat dat een probleem zou kunnen zijn. Dus welke internetprovider heb je het dan over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:08
Wil je ook meer betalen voor een ethernet poort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjamo schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:11:
[...]

Uiteraard is de situatie bij iedereen anders. Op dit moment hier 24 apparaten verbonden. En we wonen in een klein rijtjeshuis.

We hebben in het verleden wel problemen gehad met wifi maar dat is destijds opgelost door Ziggo klantenservice. Omdat we aan konden tonen dat er hikken in de verbinding vanuit Ziggo zaten hebben ze voor ons gecheckt hoe het zat met de drukte op de verschillende wifi-kanalen (buren etc) en ze hebben ons toen naar een ander "kanaal?" gezet. Dat gaf een grote verbetering. De tp link deed de rest, vooral verbetering door het huis heen.

Wat betreft waar de tijd gebleven is, dat moet een goede tijd geleden zijn. We hadden hier in 2000 al probleemloos 3 pc's tegelijk draaien op 1 modem-aansluiting en ik heb nooit gelezen of gehoord toen dat dat een probleem zou kunnen zijn. Dus welke internetprovider heb je het dan over?
Een computer wifi verbinding is heel iets anders dan een ESP32 processor die met mindere TCP protocollen verbonden is. Een pc is vele malen sneller en je merkt de retries in de wifi niet op. Dat is bij een esp cpu wel wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:59
rtunru schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:17:
[...]

Yep, graag.

Op ons werk zijn we inmiddels allemaal top-wifi gewend natuurlijk, maar dat kost geld. Thuis heb ik mijn werkkamer op zolder volledig bedraad aangesloten. MS Teams' calls zijn gevoelig voor wifi issues merkte ik, nu bedraad nergens meer last van. Mazzel met een vorige eigenaar die de moeite heeft genomen om alle kamers van ons rijksmonument te bedraden incl netwerkpoortjes. Alles netjes gelabeld in de meterkast beneden. <3

In de binnenstad wonend, situatie hier: aan twee kanten huurappartementen. Aan de overkant een opvang voor zwerfkids. De halve straat bestaat uit airbnb. Mijn iPhone kan de hoeveelheid wifinetwerken niet eens weergeven.... |:(

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sjamo schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:11:
[...]

Dat was in de begin dagen van internet via de TV kabel. Daarvoor moest je inbellen met je modem. Ik heb de Comendore 64 met wat was het 1200 baud? modem nog mee gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chippie777
Daniel28 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:45:
We zijn weer renewed batterijen. Net 1 besteld.
En weer uitverkocht. Ik ben steeds te laat. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:37
nou.. een bug of ben ik nou gek en begrijp ik het echt niet.

Ik wil graag een notificatie ontvangen wanneer mijn thuisbatterij vol is — maar nog belangrijker: wanneer mijn batterij uitvalt (wat de afgelopen dagen helaas weer een paar keer is gebeurd 😣).

Sinds drie dagen heb ik een notificatie ingesteld in de HomeWizard app. Maar tot nu toe krijg ik elke dag een pushbericht in de ochtend zodra ik 100 watt opwek met mijn zonnepanelen...

push bericht ontving ik om 8:45 , dus het is niet de 63 watt piek van 09:00.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RVjJCb0T4HzFwie2iPtqMoAmgQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d6du86Pt6E2r8vY3TWUvjFmO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dBTSIjYT2YYfmfVuyURhfyf_dg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tAZX730AgfHpH99cuEGWMWde.png?f=user_large

stijgt boven -100 is toch weer richting het 0 punt
daalt onder -100 is meer teruglevering (-500)

[ Voor 3% gewijzigd door carpcatcher op 10-07-2025 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje3FR
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20:19

Hammetje3FR

Zuidoost Friesland

carpcatcher schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:55:

Ik wil graag een notificatie ontvangen wanneer mijn thuisbatterij vol is — maar nog belangrijker: wanneer mijn batterij uitvalt (wat de afgelopen dagen helaas weer een paar keer is gebeurd 😣).

Sinds drie dagen heb ik een notificatie ingesteld in de HomeWizard app. Maar tot nu toe krijg ik elke dag een pushbericht in de ochtend zodra ik 100 watt opwek met mijn zonnepanelen...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier werkt het wel (voor accu uit) maar ingesteld als: stijgt boven 100W voor 10 minuten.

3900 Wp zuid (168º), elevatie 45º PVoutput

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DG64
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 15:38

En waar is de tijd dat je met het 14K4modem de hele lijn bezet hield thuis :)
Of nog eerder met de casetterecorder klaar zat om basicode van Hobbyscoop van de radio op te nemen voor de Commodore 64 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManS-H
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:49
DG64 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:06:
[...]

En waar is de tijd dat je met het 14K4modem de hele lijn bezet hield thuis :)
Of nog eerder met de casetterecorder klaar zat om basicode van Hobbyscoop van de radio op te nemen voor de Commodore 64 :)
Vertel nog eens van vroeger opa. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeCuMSeH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:36
chippie777 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:38:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar mijn winkelwagentje. Ik heb er namelijk 1 instaan, zou de bestelling kunnen voltooien. Zouden ze dan ook bij de volgende renewed set gaan uitleveren of niet?

Home Assistant, Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. 4980 Wp zonnepanelen Azimuth 102, Tilt 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:57

BlueTooth76

Let the sun shine!

TeCuMSeH schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:36:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar mijn winkelwagentje. Ik heb er namelijk 1 instaan, zou de bestelling kunnen voltooien. Zouden ze dan ook bij de volgende renewed set gaan uitleveren of niet?
Denk dat er altijd wel een "renewed" exemplaar beschikbaar is. Ze bieden ze per "batch" aan iedere keer maar er zullen er dagelijks wel een paar getest en goedgekeurd worden.

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

ManS-H schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:26:
[...]

Vertel nog eens van vroeger opa. :)
Je vader pislink als je telefoon ging gebruiken terwijl de modem al bezig was. (BBS)
Opa klagen dat jullie verdomme de hele dag niet bereikbaar zijn.
Geduld moeten hebben om één gifje van natuurschoon te downloaden.....

En dan nu je tijd verprutsen omdat je niet kan kiezen welk meisje uit de ventilator winkel je wil zien. :+

Zo ging dat kinderen.

YouTube: Retro Windows 95 Dial-Up Modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
  • Laatst online: 11:51
carpcatcher schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:55:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb het idee dat min-keer-min plus is??
Hier een notificatie bij “stijgt boven 100W voor 10 minuten”, en als de WP een anti-legionella run doet waarbij er flink wordt gestookt krijg ik een notificatie. En dus ook als we savonds koken of de WP pruttelt ‘swinters lekker maar de batterij is in storing.

Ik denk dus dat jij hem moet instellen als “stijgt boven -100W voor xx minuten”. Dan zou je hem imho moeten krijgen als je 100W terug levert aan het net.

[ Voor 3% gewijzigd door Harri op 10-07-2025 13:34 ]

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Harri schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 13:32:
[...]

Ik heb het idee dat min-keer-min plus is??
Hier een notificatie bij “stijgt boven 100W voor 10 minuten”, en als de WP een anti-legionella run doet waarbij er flink wordt gestookt krijg ik een notificatie.

Ik denk dus dat jij hem moet instellen als “stijgt boven -110W voor xx minuten”. Dan zou je hem imho moeten krijgen als je 100W terug levert aan het net.
Ik heb liever een notificatie als er een storing is. Dat lijkt me veel zinvoller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
GL007 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 13:34:
[...]

Ik heb liever een notificatie als er een storing is. Dat lijkt me veel zinvoller.
Dat klopt, die krijg ik dus ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Harri op 10-07-2025 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor, DHL meld dat ik niet thuis was. Drie keer raden waar ik ben…. 🤨

Testen we 26h langer of het aan de WiFi legt. 🛜

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 13:35:
Ja hoor, DHL meld dat ik niet thuis was. Drie keer raden waar ik ben…. 🤨

Testen we 26h langer of het aan de WiFi legt. 🛜
Toevallig op de wc. Werkt de deurbel wel????

[ Voor 4% gewijzigd door GL007 op 10-07-2025 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Onze bezorger kon je pakket ############## van HomeWizard om 13.26 helaas niet bij je afleveren. Daarom komen we nog een keer bij je langs.

Ik zat op dat moment buiten in de tuin met de keukendeur open. Ik heb een Aeotec sirene als deurbel. Daar kunnen de buren van meegenieten. Hue lampen in de tuin gaan knipperen. Maar als de zogenaamde bezorger niet op het knopje drukt gebeurt er niks. En daar heeft hij niet op gedrukt, want geen registratie in Homey. En bij zelf op het knopje drukken gaat het hele circus af.

Bezorger wil zeker op tijd thuis zijn? Mag hij straks aan zijn leidinggevende gaan uitleggen.

Maar goed, test duurt dus langer. Tot op heden draait het prima inclusief uitgesteld laden via Homey flow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
Is dat kleine ding niet in de brievenbus gedrukt, en dat de bezorger het verkeerde vakje heeft afgevinkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zalmjam
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20:55
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:29:
[...]

Dat was in de begin dagen van internet via de TV kabel. Daarvoor moest je inbellen met je modem. Ik heb de Comendore 64 met wat was het 1200 baud? modem nog mee gemaakt.
Heerlijk toch die tijd met dat bekende geluid van zo’n modem. Eerste draagbare ibm pc , 14 kg en koste 12 k. Moest regelmatig programma’s optimaliseren omdat de gecompileerde versie niet groter dan 64kb mocht zijn.
Hoop verandert de laatste 20 jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81

fxs81

Julianadorp

Rojado schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 07:34:
[...]

Dat springen heb ik ook gehad, bleek dat hij sprong tussen het modem en een wifipot (ziggo). De wifipot verplaatst en sindsdien altijd 100 % voor de P1. Van te voren wisselde dat tussen de 60 en 100.
Hier geen wifispots in huis. Ziggo modem in bridge, Asus RT-AX86U Pro erachter (staat in de woonkamer, p1 hangt in de meterkast achter een deur met daar nog een schuifdeur voor, niet ideaal natuurlijk) 1 ssid, geen vaste ip's, geen vast ingestelde kanalen, wel altijd verbinding dus zolang het blijft werken vind ik het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
All. Leuk om een oud stukje nostalgie te lezen maar zullen we weer naar de PIB teruggaan? We dwalen wat ver af.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:28
rtunru schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:17:
[...]

Ik betaal altijd meer voor een perfect product

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uEMq4pybzBXR6LiaKziucmqWrsQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cTJqFMd7nZEgP9BkuNq2FydO.png?f=fotoalbum_large

Het spul werkt gewoon. Lekker stabiel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Harri schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 13:49:
Is dat kleine ding niet in de brievenbus gedrukt, en dat de bezorger het verkeerde vakje heeft afgevinkt?
Negatief. Over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hammetje3FR schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:00:
[...]

Hier werkt het wel (voor accu uit) maar ingesteld als: stijgt boven 100W voor 10 minuten.
Ik mis de notificatie wanneer iets met een batterij aan de hand is. Het zelfde geldt ook voor P1 dongle.
@HomeWizard_NL doe hier iets aan.!!!!!

[ Voor 6% gewijzigd door GL007 op 10-07-2025 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale Ouwe
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16:25
chippie777 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:38:
[...]

Je zou hier even bij vraag en aanbod kunnen kijken.
Ik heb er 1, 2 of 3 die naar een nieuw baasje mogen. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben het al een tijdje niet over brand gehad. En dat hoeft dus ook niet. Je keukenkastje is gevaarlijker.

YouTube: LFP Battery Fire Safety: What You NEED to Know

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 17:45:
We hebben het al een tijdje niet over brand gehad. En dat hoeft dus ook niet. Je keukenkastje is gevaarlijker.

YouTube: LFP Battery Fire Safety: What You NEED to Know
Check. Dus de kans dat je keukenkastje gaat fikken is vele malen groter dan dat je accu gaat fikken.
Maar ALS je keukenkastje gaat fikken, gooi dan wel alvast voor de zekerheid je PiB uit het raam... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Behalve als die al staat te gassen! Ren dan de andere kant op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
In de buurt van de batterijen heb ik een rookdetector geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:49
GL007 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 18:30:
Groot gelijk, heb ik ook gedaan bij mijn 3D printer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Laatst online: 20:49
GL007 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 18:30:
Heb ik voor de zekerheid ook gedaan. :Y

2 HomeWizard PIB’s | 5400 wp | Homey Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Olie_B_Bommel schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 19:06:
[...]

Veiligheid voorop. Rookmelder hangt hier ook. Deze is met Klik Aan Klik Uit verbonden. Bij alarm gaan de rolluiken die dicht zitten open en er gaat verlichting aan. Hopende dat er dan nog stroom uit de meterkast komt druppelen om het te regelen. Daarnaast zijn er altijd meerdere vluchtroutes ter beschikking. Ook als er geen stroom meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
Bij ons óók een rookmelder in de woonkamer, hal, overloop en zolder, niet gekoppeld maar wel met een LED voor verlichting ter plaatse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
Devke schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 19:23:
[...]

Veiligheid voorop. Rookmelder hangt hier ook. Deze is met Klik Aan Klik Uit verbonden. Bij alarm gaan de rolluiken die dicht zitten open en er gaat verlichting aan. Hopende dat er dan nog stroom uit de meterkast komt druppelen om het te regelen. Daarnaast zijn er altijd meerdere vluchtroutes ter beschikking. Ook als er geen stroom meer is.
Ik had tot nu toe als er brand alarm was een melding naar mijn telefoon en de ledring van de Homey pro 2019 aan laten gaan, maar ik heb vandaag een aquara sirene gekocht die ik in de flow ga opnemen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olie_B_Bommel schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 19:40:
[...]

Ik had tot nu toe als er brand alarm was een melding naar mijn telefoon en de ledring van de Homey pro 2019 aan laten gaan, maar ik heb vandaag een aquara sirene gekocht die ik in de flow ga opnemen. :Y
Die naam hoor ik vaker. Vlgs mij wel het betere spul tov Ome Ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Olie_B_Bommel schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 19:06:
[...]

Same here. Twee in de woonkamer waarvan eentje specifiek in de hoek waar de pib staat.
En nog een oude koolmonoxide melder van stal gehaald en bij de pib in de buurt geplaatst. Die melder stond vroeger bij de cv ketel in een vorig huis, maar nu heeft ie toch nog een plekje gekregen. Ik hoop dat ie zich nooit laat horen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
Devke schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 19:47:
[...]

Ik heb in in het verleden wel bij Ali gekocht, maar dat doe ik niet meer. Heb ik geen goede ervaring mee. Ik betaal liever wat meer zodat ik, als het niet werkt, ik kan reclameren bij de verkoper hier in Nederland. Dat heeft mij al een paar keer voordeel op geleverd, omdat het product niet werkte en ik het kon terug sturen en een vervangend product kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

Devke schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 19:47:
[...]

Is het Aqara of Aquara ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olie_B_Bommel schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 19:40:
[...]

Ik heb exact dat maar dan met Fibaro rook/hitte melders en een Aeotec sirene. Die maakt een klere herrie. (105dB op de luidste stand) Laatst eens “getest” met een broodje in een verkeerd ingestelde oven. 😁 Maar kan ook dienst doen als bescheiden deurbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ONM schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:02:
[...]

Is het Aqara of Aquara ?
Wat mj betreft de 1e. Gok van @Olie_B_Bommel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:08:
[...]

Ik heb exact dat maar dan met Fibaro rook/hitte melders en een Aeotec sirene. Die maakt een klere herrie. (105dB op de luidste stand) Laatst eens “getest” met een broodje in een verkeerd ingestelde oven. 😁 Maar kan ook dienst doen als bescheiden deurbel.
Hier alles van X-Sense. Prima spul . Omdat ik graag Homey Pro wil aanschaffen lijkt deze alleen niet met Homey te koppelen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het probleem dan nu toch de wereld uit zijn? Draait de hele tijd al netjes sinds ik de zooi aan een AirPort Extreme gehangen heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zYZFyYZIJopAuFJ6NHr8vqsoRrM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nfIAp18uiRDX8bvm6bsdswJF.png?f=fotoalbum_large

🫰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

Devke schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:10:
[...]

Wat mj betreft de 1e. Gok van @Olie_B_Bommel ook.
Dacht ik al 😀 maar is volgens mij ook Chinees “spul” toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:14:
Zou het probleem dan nu toch de wereld uit zijn? Draait de hele tijd al netjes sinds ik de zooi aan een AirPort Extreme gehangen heb.

[Afbeelding]

🫰
Ik hoop het van harte voor je. Wist niet eens dat dit nog bestond . Ik heb er hier nog een paar staan maar die zijn de 10 jaar al gepasseerd 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ONM schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:15:
[...]

Dat wel maar veel extreme getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

GL007 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:18:
[...]

Dat wel maar veel extreme getest
Afgelopen week van Ziggo nieuw modem gekregen en daar gaf de monteur als tip alle apparaten van Chinese makelij op het Gastnetwerk te zetten . Zou een stuk veiliger zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ONM schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:20:
[...]

Afgelopen week van Ziggo nieuw modem gekregen en daar gaf de monteur als tip alle apparaten van Chinese makelij op het Gastnetwerk te zetten . Zou een stuk veiliger zijn
Ok in de DMZ zone dat is veiliger zodat rest dan niet kan worden benaderd.
Heeft die man ook nog over IOT devices gehad. Daar hebben de nieuwe modems en router ook een oplossing voor. Ik zag dit voor het eerst in mijn AMPLIFI router na een software update.

[ Voor 19% gewijzigd door GL007 op 10-07-2025 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ONM schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:18:
[...]

Ik hoop het van harte voor je. Wist niet eens dat dit nog bestond . Ik heb er hier nog een paar staan maar die zijn de 10 jaar al gepasseerd 😀
Het dingetje komt ook van zolder. Kwam ‘m daar van de week toevallig tegen. Een “O,hier is hij”momentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

GL007 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:22:
[...]

Ok in de DMZ zone dat is veiliger zodat rest dan niet kan worden benaderd.
Heeft die man ook nog over IOT devices gehad. Daar hebben de nieuwe modems en router ook een oplossing voor. Ik zag dit voor het eerst in mijn AMPLIFI router na een software update.
Ik moet nog veel leren GL007 😀 Wat is DMZ ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ONM schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:15:
[...]

Noem eens een product waar geen "Chinees Spul" inzit. Dan doel ik wel op de techniek he..... voordat hier zo wordt geroepen "in een kratje Hertog Jan". 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ONM schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:27:
[...]

Ik moet nog veel leren GL007 😀 Wat is DMZ ?
Dat is het gasten Subnet gedeelte van de router. Ik ken deze kreet van zyxel router uit 1986.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:23:
[...]

Het dingetje komt ook van zolder. Kwam ‘m daar van de week toevallig tegen. Een “O,hier is hij”momentje.
Ik heb alles van Apple bewaard , ook nog de iPhone 3
Oudere modellen helaas te duur om aan de collectie toe te voegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
ONM schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:02:
[...]

Is het Aqara of Aquara ?
Het is Aqara.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONM

ONM

Devke schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:29:
[...]

Noem eens een product waar geen "Chinees Spul" inzit. Dan doel ik wel op de techniek he..... voordat hier zo wordt wordt geroepen "in een kratje Hertog Jan". 😜
Ja, dat wordt zeker zoeken ( iets met een speld en een hooiberg) 😀
Voor mij ook geen Chinese auto 🚗😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toelichting op vorig verhaal
Een DMZ (Demilitarized Zone) in een Zyxel router is een beveiligde zone op je netwerk die bedoeld is om publieke servers te isoleren van je interne LAN. Hierdoor zijn de servers wel vanaf internet bereikbaar, maar zijn ze minder kwetsbaar voor aanvallen vanaf het internet, omdat ze niet direct in je interne netwerk zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM

ONM

GL007 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:37:
Toelichting op vorig verhaal
Een DMZ (Demilitarized Zone) in een Zyxel router is een beveiligde zone op je netwerk die bedoeld is om publieke servers te isoleren van je interne LAN. Hierdoor zijn de servers wel vanaf internet bereikbaar, maar zijn ze minder kwetsbaar voor aanvallen vanaf het internet, omdat ze niet direct in je interne netwerk zitten.
Aha, dank. Zal wel prijzig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ONM schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:45:
[...]

Kijk op de website van zyxel of bij Nederlandse leverancier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
ONM schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:45:
[...]

Nee hoor. Een KPN V10 modem die je gratis van KPN krijgt heeft dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olie_B_Bommel schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:52:
[...]

Nee hoor. Een KPN V10 modem die je gratis van KPN krijgt heeft dat ook.
Nou wat let je. Testen die hap

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje: Zag dat er hier mensen zijn met 2 HW P1-meters, hebben die toevallig ook 2 HW splitters en willen die eens iets testen? Ik zie dat bij de HW splitter het lampje van de inkomende poort knippert en daarna de 3 andere poorten. Dat suggereert dat het signaal met een kleine vertraging wordt doorgegeven, niet optimaal voor NOM. Nu heb ik 2x HW Actieve splitter in gebruik en zie ik hetzelfde gedrag op de 2e splitter, dat zou dan mogelijk betekenen dat er 2x1 seconde vertraging in alle op de 2e splitter aangesloten apparaten zit. Ik heb 5 verschillende P1-meters en die communiceren allemaal via een iets andere weg, dus kan ik het 1 op 1 vergelijk niet maken.

Zou iemand met 2x HW P1 meter en 2 splitters kunnen kijken of er +1 seconde verschil in zit als je ze beide op een andere splitter plaatst? Of de lampjes zijn alleen visueel afwijkend, dat kan natuurlijk ook, maar dat weten we dan :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Taro schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 22:04:
Vraagje: Zag dat er hier mensen zijn met 2 HW P1-meters, hebben die toevallig ook 2 HW splitters en willen die eens iets testen? Ik zie dat bij de HW splitter het lampje van de inkomende poort knippert en daarna de 3 andere poorten. Dat suggereert dat het signaal met een kleine vertraging wordt doorgegeven, niet optimaal voor NOM. Nu heb ik 2x HW Actieve splitter in gebruik en zie ik hetzelfde gedrag op de 2e splitter, dat zou dan mogelijk betekenen dat er 2x1 seconde vertraging in alle op de 2e splitter aangesloten apparaten zit. Ik heb 5 verschillende P1-meters en die communiceren allemaal via een iets andere weg, dus kan ik het 1 op 1 vergelijk niet maken.

Zou iemand met 2x HW P1 meter en 2 splitters kunnen kijken of er +1 seconde verschil in zit als je ze beide op een andere splitter plaatst? Of de lampjes zijn alleen visueel afwijkend, dat kan natuurlijk ook, maar dat weten we dan :)
Tussen de data van een splitter zit een korte vertraging. De tijd verschil tussen de ledjes is ongeveer 0,6 tot 1 sec

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONM

ONM

GL007 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:55:
[...]

Nou wat let je testen die hap
Net nieuw contract bij Ziggo 😀 En alles draait prima dus ik kom nergens meer aan 😀
Nog nooit problemen met P1 gehad . Ook niet nu ik nieuwe slimme meter heb. Waar ik eerder de P1 nog op stroom had doe ik dat bij deze meter niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 22:07:
[...]

Tussen de data van een splitter zit een korte vertraging. De tijd verschil tussen de ledjes is ongeveer 0,6 tot 1 sec
De ledjes geven dus inderdaad het moment aan waarop data wordt ontvangen of verstuurd en zijn niet gewoon een visueel feestje? Want ik zie op de 2e splitter het inkomende lampje inderdaad tegelijkertijd branden als de 1e splitter data lijkt te versturen.

Heb je dat van de data zelf gemeten, staat dat ergens beschreven of een aanname op basis van leds? Want dan is het bijv. slim om een P1-meter van je energieprovider zo laat mogelijk in de keten te plaatsen en de P1-meter van je NOM accu zo vroeg mogelijk in de keten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
ONM schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:13:
[...]

Hier alles van X-Sense. Prima spul . Omdat ik graag Homey Pro wil aanschaffen lijkt deze alleen niet met Homey te koppelen
Dat dilemma heb ik ook. Extra S-Sense rookmelder bij de batterij. Zou graag homey aanschaffen maar om dan alle rookmelders te vervangen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Al gevonden: "Je kan zien wanneer aangesloten apparaten data vragen en wat de data frequentie is van de p1 poort (P1 in)"

-> https://www.homewizard.com/nl/shop/actieve-p1-splitter/.

Begrijp ook wel waarom dit natuurlijk zo werkt, de P1-meters vragen om de 1 seconde data op, ze krijgen geen nieuwe data gepushed als die beschikbaar komt, dat zou nog mooier zijn :)

Dan heeft dus een P1-meter aangesloten op de 2e splitter +2 seconden extra vertraging tov direct op de slimme meter aansluiten.

[ Voor 48% gewijzigd door Taro op 10-07-2025 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 22:11:
[...]

De ledjes geven dus inderdaad het moment aan waarop data wordt ontvangen of verstuurd en zijn niet gewoon een visueel feestje? Want ik zie op de 2e splitter het inkomende lampje inderdaad tegelijkertijd branden als de 1e splitter data lijkt te versturen.

Heb je dat van de data zelf gemeten, staat dat ergens beschreven of een aanname op basis van leds? Want dan is het bijv. slim om een P1-meter van je energieprovider zo laat mogelijk in de keten te plaatsen en de P1-meter van je NOM accu zo vroeg mogelijk in de keten.
Achter de splitter heb ik de Homey energy dongel en P1 dongel. Ik zie het ledje op de Homey dongel ook eerder knipperen. Ik ben nu niet thuis dus kan niet de exacte tijds meting doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chippie777 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 22:12:
[...]

Dat dilemma heb ik ook. Extra S-Sense rookmelder bij de batterij. Zou graag homey aanschaffen maar om dan alle rookmelders te vervangen…
Klikaan klikuit heeft prima zigbee rooksensoren. Ze zijn niet duur en werken prima. En ze geven een pest herrie bij het afgaan.

Pagina: 1 ... 163 ... 213 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.