• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:09
Was een leuk seizoen door 2e helft fouten van Mclaren.

Op naar volgend jaar, verwacht veel van Mercedes met hun motor.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:16

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Graft schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:01:
Nou.. het zit er weer op!

Ik post niet zo vaak, maar waardeer iedereen die z'n steentje bijdraagt met topics, info en zo nu en dan een vurig discussie over wie nu de GOAT is.

Wat namen die me zo 123 in het bijzonder te binnen schieten van grote contributors @Chocoball , @G_Dragon , @DaniëlWW2 & many more. Bedankt en tot 't volgende seizoen!
Bedankt voor de waardering! We doen het met veel plezier en liefde voor de community _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:43
Er zullen vast een paar ontbreken :)

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/usae85n43t5g1.jpeg

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:41
Eindstanden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oa1DDsDAfW3i5qMnlz1kDHlm6Q0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wksfc8ZRrrrebgzrJanS9av2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJyyvScKYgtANvLOY-6Q8eivdQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MP8Jbe6B8RjpIeXzlwhjg1rq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_M8zuO1WBSQ185vLDkgwgDK17M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ioA3GXm79hC2QW7djswzEiDg.jpg?f=fotoalbum_large

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:05
Kan iemand mij even herinneren wanneer er dit seizoen daadwerkelijk strijd is geweest tussen deze uiteindelijk 3 titelkandidaten die op een paar punten van elkaar eindigen.

Ik kan mij alleen Miami herinneren eigenlijk :X (en dan voornamelijk Verstappen en Piastri, bij Norris was er volgens mij een offset waardoor die er makkelijk voorbij ging).

• Fryskje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:30
RobertMe schreef op zondag 7 december 2025 @ 18:05:
Kan iemand mij even herinneren wanneer er dit seizoen daadwerkelijk strijd is geweest tussen deze uiteindelijk 3 titelkandidaten die op een paar punten van elkaar eindigen.

Ik kan mij alleen Miami herinneren eigenlijk :X (en dan voornamelijk Verstappen en Piastri, bij Norris was er volgens mij een offset waardoor die er makkelijk voorbij ging).
Hebben we niet echt gehad helaas. Jij noemt Miami, ik dacht even kort aan Canada maar meer dan die korte incidenten is er eigenlijk niks noemenswaardig geweest, zeker geen echte strijd 1 of meerdere races lang. Het was een bijzonder seizoen maar niet in het opzicht van zichtbare strijd

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:26

World Citizen

FreeReef.nl

Nouw, dat was een turbulente vlucht.

Halverwegen vorige jaar kon ik al niet wachten op komend jaar. De nieuwe regels en veranderingen konden voor mij niet snel genoeg komen.
Ik hoop dat er zo af en toe eens iets stuk gaat waardoor er wat andere teams her en der een podium pakken. Het leukste is als iedereen eens wint.

Maar ... wat een jaar. Ik had me niet kunnen bedenken dat ik zo tevreden zou zijn met Max die niet WK is. Het jaar zelf is gewoon het feestje en niet perse de winnaar.

Hoe dan ook... Lets! Go!. We hoeven maar 3 maanden echt te wachten op de eerste race... dus ik denk dat ik 3 maanden om 19:00 naar bed ga zodat het allemaal wat sneller aanvoelt.

FreeReef.nl

• RobertMe
Fryskje schreef op zondag 7 december 2025 @ 18:29:
Het was een bijzonder seizoen maar niet in het opzicht van zichtbare strijd
Dat bedoel ik, het was bijzonder... "Saai". 2021 was uiteraard een outlier. Maar 2022 heeft Leclerc bv zich ook flink laten zien (tot aan Spa) met schitterende races / acties (pass and repass zowel in Bahrein en Jeddah meen ik bv). 2023 en 2024 dan pure dominantie en ook beslist met een enorm gat. Maar hier eindigt de top 3 in wat is het, iets van 15 punten? en on-track gewoon niks te zien van geweest.

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:43
Voer voor speculatie. Het was al eerder bekend dat Verstappen volgend seizoen 3 engineers en zijin personal trainer ziet vertrekken. Lambiase zou dan nog steeds zijn race engineer blijven maar de emoties aan het einde van de race laten waarschijnlijk een ander verhaal zien dat ook Lambiase zijn rol gaat verlaten.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/zz2i5j0d3u5g1.png

Ook Marko heeft aangegeven dat hij nog niet weet of hij er volgend jaar bij is. Onder Mateschitz had hij nooit een contract maar momenteel heeft hij nog een contract tot en met 2026.

[ Voor 19% gewijzigd door Chocoball op 07-12-2025 21:21 ]

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:03
Hmm... Ik kan me even geen VER zonder GP voorstellen.

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:17
Was het niet zo dat hij Head of Racing wordt volgend seizoen

System | Racing is in my Blood

• RobertMe
Barfman schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:31:
Was het niet zo dat hij Head of Racing wordt volgend seizoen
Hij zou de dubbel rol doen.

Maar de combinatie met de persoonlijke omstandigheden (Oostenrijk en Belgie was hij al afwezig, na Austin? zat hij meteen op de radio met "ik zie je in Brazilie" want hij ging meteen "naar huis") doet toch vermoeden dat hij mogelijk / waarschijnlijk een stap terug gaat doen. Of in ieder geval mogelijk minder aanwezig bij de races.

Overigens schrijft ook Autosport er over: https://www.autosport.com...mbiases-emotion/10783277/

[ Voor 12% gewijzigd door RobertMe op 07-12-2025 21:34 ]

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Benieuwd of dit nog invloed heeft op Max, hij heeft meermalen zijn lot gekoppeld aan beiden.

• RobertMe
Exocet schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:38:
Benieuwd of dit nog invloed heeft op Max, hij heeft meermalen zijn lot gekoppeld aan beiden.
In de post race persco wordt hem nog gevraagd naar GP. En daar antwoord hij dat GP een goede vriend is, het persoonlijke gebeuren, .... Ik kan mij echt niet indenken dat Verstappen puur op basis van het "vertrek" van GP vervolgens zijn biezen pakt als hij bij Red Bull wel (linksom of rechtsom) met GP kan blijven werken (en het team draait etc etc).

Als in: als GP bij het team blijft en Red Bull volgend jaar goed mee draait (wellicht in het begin minder maar ook weer "op krabbelt" etc) dan lijkt het me sterk dat hij vertrekt. Laat staat dat Verstappen nog voor het seizoen begint vertrekt.

Enige optie is dan mogelijk misschien dat Verstappen helemaal stopt en iets anders gaat doen?

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 7 december 2025 @ 18:39:
[...]

Dat bedoel ik, het was bijzonder... "Saai". 2021 was uiteraard een outlier. Maar 2022 heeft Leclerc bv zich ook flink laten zien (tot aan Spa) met schitterende races / acties (pass and repass zowel in Bahrein en Jeddah meen ik bv). 2023 en 2024 dan pure dominantie en ook beslist met een enorm gat. Maar hier eindigt de top 3 in wat is het, iets van 15 punten? en on-track gewoon niks te zien van geweest.
Vond de laatste race dan ook echt een anti-climax, Norris hoefde enkel comfortabel op P3 te eindigen maar Piastri en Verstappen moesten meer doen qua strategie (of meer geluk hebben) terwijl ze die middelen niet hadden.
Rosberg 2016... dat was spannend maar hij heeft wel terecht gewonnen, Hamilton's 7 titels? Allemaal terecht. Ik weet echt niet wat ik van deze titel moet vinden, ja Norris heeft op 2 na punten het WDC gewonnen, maar al dat gejank tijdens het seizoen en de preferente status die McLaren hem gaf geeft mij toch wel een vies gevoel. Ik snap dat je als team wilt dat 1 coureur het WDC wint als het gat zo groot is dat de 2e rijder toch niet aan te pas komt, maar dat was tijdens het seizoen helemaal niet te zien (terwijl Piastri de meeste punten had).

Van mij had Piastri of Max het WDC mogen winnen, deze WDC voelt erg leeg helaas.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• RobertMe
Hmm, als ik Verstappens finish nog eens terug luister heb ik ook het idee dat hij aan een zin begint die hij inslikt. "We showed them one final time these past... Uhm, uhm. Congrats guys. <...>". Zou dus zomaar kunnen zijn dat hij GP wilde bedanken voor de afgelopen 10 jaar. Maar dat dus niet kon doen over de radio omdat... er (nog) niks bekend is.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Marko zou ik geen moment missen. Al helemaal niet als het vertrek van Marko, de weg opent voor Vettel om een rol te nemen binnen Red Bull.

GP zou wel een verlies zijn, ook al zou hij meer naar een management rol gaan. Bijvoorbeeld Wheatley is nooit goed vervangen en zo zijn er nog meer vertrokken rondom de Horner situatie.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op zondag 7 december 2025 @ 22:16:
Bijvoorbeeld Wheatley is nooit goed vervangen en zo zijn er nog meer vertrokken rondom de Horner situatie.
De rol van Wheatley is verdeelt (Steven Knowles als sporting manager; Richard Wolverson, die vandaag op het podium stond, over de operationele kant in de garage, pitstops / pitcrew, ...). Vraag is of je daar ook weer perse 1 persoon voor moet willen hebben?

Edit:
En waarschijnlijk ook nog wat andere personen trouwens. Volgens mij ging Wheatley zelfs over het reisschema incl. vluchten, hotel boekingen, en dat soort zaken. Dat is dus gewoon een kantoorbaan zeg maar. Moet je daarvoor dus echt weer iemand zoeken die en de kantoorbaan doet, en het reglement van voor tot achter kent, en die weet hoe een garage opereert / hoort te opereren en van daaruit de garage ook weer kan aansutren?

[ Voor 31% gewijzigd door RobertMe op 07-12-2025 22:22 ]

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:59

SomerenV

It's something!

Chocoball schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:16:
Voer voor speculatie. Het was al eerder bekend dat Verstappen volgend seizoen 3 engineers en zijin personal trainer ziet vertrekken. Lambiase zou dan nog steeds zijn race engineer blijven maar de emoties aan het einde van de race laten waarschijnlijk een ander verhaal zien dat ook Lambiase zijn rol gaat verlaten.

[Afbeelding]

Ook Marko heeft aangegeven dat hij nog niet weet of hij er volgend jaar bij is. Onder Mateschitz had hij nooit een contract maar momenteel heeft hij nog een contract tot en met 2026.
Misschien dat GP daarom na de race zo emotioneel was? Misschien was dit (om wat voor reden dan ook) zijn laatste kans om een WK binnen te halen.

Het zou wel echt enorm zuur zijn als ie vertrekt. Geen enkele engineer heeft zo'n goede band met z'n coureur volgens mij, en de chemie tussen Max en GP is gewoon puur goud.
RobertMe schreef op zondag 7 december 2025 @ 22:15:
Hmm, als ik Verstappens finish nog eens terug luister heb ik ook het idee dat hij aan een zin begint die hij inslikt. "We showed them one final time these past... Uhm, uhm. Congrats guys. <...>". Zou dus zomaar kunnen zijn dat hij GP wilde bedanken voor de afgelopen 10 jaar. Maar dat dus niet kon doen over de radio omdat... er (nog) niks bekend is.
Rare 'verspreking' inderdaad. (vanaf 16 seconden)

[ Voor 24% gewijzigd door SomerenV op 07-12-2025 22:36 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• CatchEmAll
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07:10
RobertMe schreef op zondag 7 december 2025 @ 22:15:
Zegt hij niet ‘… one final time in this class..’ met het oog op de laatste race in dit huidige regelement. Dat is dan niet zozeer een verspreking wat je hoort denk ik.
Pagina: 1 ... 60 61 Laatste

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Seizoen 2025 topics: Topicreeks: [F1 2025]
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken