BSTNjitRam schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 18:05:
[...]
Ik kan prima lezen, dankjewel. Vind het verder ook niet netjes dat je me de hele tijd op de man probeert aan te vallen ipv met daadwerkelijke argumenten komt.
Ik snapte daadwerkelijk niet wat je met je lijst probeerde aan te geven, vandaar dat ik het gevraagd heb.
Je mag posten wat je wil uiteraard, maar je moet niet vreemd opkijken dat iemand het niet met je eens is als je wat getallen door elkaar deelt en dan claimed dat dit GOATness* aangeeft (* let op: geen enkel GOATness manier is perfect).
Van iemand die dit een analyse noemt, zou ik verwachten dat die zichzelf ook gaat afvragen waarom er 2 totale non GOATs in zijn gegenereerde top 4 staan. En waarom een Dinix hoger scoort dan een Hamilton, Schumacher niet eens de top 25 haalt etc etc.
Niet elk lijstje waar Senna op 1 staat, is automatisch een GOATness ranking ;P
Ik vind het natuurlijk niet erg dat er kritiek komt, maar dan graag wel op de methode, daar zitten zeker haken en ogen aan (de meeste heb ik zelf benoemd). in plaats daarvan bekritiseer je de resultaten.
Het is in principe goed om te kijken naar de resultaten voor face validiteit, maar dan moet je wel de goede maatstaf gebruiken. ik geef aan dat ze gecorreleerd zijn met ‘boven het materiaal uitstijgen’. Een correlatieclaim kun je niet weerleggen met individuele voorbeelden, maar dat doe jij wel. vandaar dat ik dacht dat je niet goed hebt gelezen, want jij bekritiseert het als een absolute lijst waar alle vergelijkingen individuele paren van rijders juist moeten zijn, terwijl ik expliciet heb gezegd dat ik het met je eens ben dat dit niet zo is.
Je lijkt ook niet goed te hebben gekeken wat ik precies doe, want je zegt: je deelt een paar getalletjes door elkaar, maar dat doe ik niet (of je moet het over de laatste stap hebben waar ik gemiddelden neem en om een gemiddelde te nemen moet je idd delen door het totaal). Mocht je het als een diss bedoelen omdat het rekenkundig simpel is, dan zou ik zelf in de spiegel kijken, want gecompliceerd is zeker niet altijd beter bij het maken van een model.
Maar als jij denkt dat je van een lijst, die duidelijk gecorreleerd is met langdurige goede performance (op zijn minst), niks kunt leren omdat niet alle data punten kloppen en/of overeenkomen met jouw verwachtingen, dan heb ik toch echt slecht nieuws: Nagenoeg alle modellen waar we economische en bedrijfsmatige beslissingen mee maken zijn in principe correlational.