1 zwaluw maakt nog geen zomer maar er oh zo koele kikker maakte in Baku een rookie-fout. Hoewel Singapore een ander circuit dan Baku is, blijft het een straten circuit waar ook het weer nog een rol kan spelen. De marge die Norris vorig jaar daar had op Verstappen werd door die zelfde Norris getart door 1x rechtdoor te schieten en een keer de muur/bandenstapel te aaien. Ik ben benieuwd hoe de McLarens het hier gaan en hoe ze het evt kunnen verprutsen. In het kader van een spannend seizoen heeft de FOM alle baat bij “some spice”. Van McLaren hoeven we dat niet te verwachten met hun papaya-rules credo.
Droom scenario zou toch zijn dat Max 1 wordt, Norris een podium pakt en Piastri er af gaat. Staan de McLaren te dicht bij elkaar om 1 voor te trekken en Max hijgt in hun nek. Van de stress schieten ze er bij de volgende samen vanaf, Max slijpt de messen en wij pakken de popcorn 🍿
Niet onverdienstelijk voor iemand die niet van stratencircuits houdt en ook nog in een mindere wagen rondrijdt 

Knap inderdaad dat Russell boven beide McLaren coureurs staatChocoball schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:39:
Niet onverdienstelijk voor iemand die niet van stratencircuits houdt en ook nog in een mindere wagen rondrijdt
[Afbeelding]
Man, als dit gebeurd ga ik zo intens genieten.Lynx schreef op zondag 28 september 2025 @ 17:55:
Droom scenario zou toch zijn dat Max 1 wordt, Norris een podium pakt en Piastri er af gaat. Staan de McLaren te dicht bij elkaar om 1 voor te trekken en Max hijgt in hun nek. Van de stress schieten ze er bij de volgende samen vanaf, Max slijpt de messen en wij pakken de popcorn 🍿
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
What the world looked like when Max Verstappen last led a lap at Singapore… 🌏
— Sundaram R (@f1statsguru) 29 september 2025
‣ Lewis Hamilton had 4 World Championships; Max Verstappen had 0
‣ Fernando Alonso had just announced his first retirement from F1
‣ Lando Norris was yet to debut in Formula 1
‣ The iPhone XS was… pic.twitter.com/MKWdo2nwRg
What the world looked like when Max Verstappen last led a lap at Singapore… 🌏
‣ Lewis Hamilton had 4 World Championships; Max Verstappen had 0
‣ Fernando Alonso had just announced his first retirement from F1
‣ Lando Norris was yet to debut in Formula 1
‣ The iPhone XS was launched
‣ The COVID-19 pandemic was still over a year away
‣ Instagram reels hadn’t been invented yet
‣ I had just started creating content around Formula 1
‣ The President of the United States was… oh!
[ Voor 78% gewijzigd door basvn op 29-09-2025 09:31 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Waar kan ik tekenen?Lynx schreef op zondag 28 september 2025 @ 17:55:
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Mijn droomscenario is dat Verstappen op één of andere manier het WDC nog pakt met twee punten verschil op Piastri. Dan krabben ze zich bij McLaren nog wel eens achter de oren over die belachelijke wissel op Monza, en wordt dat op de mooist mogelijke manier afgestraft.Lynx schreef op zondag 28 september 2025 @ 17:55:
Als dat gebeurt zou ik graag eens bij McLaren meeluisteren bij de post-race briefing
MLynx schreef op zondag 28 september 2025 @ 17:55:
Doe er dan maar gelijk een witte kerst bij ook
[ Voor 51% gewijzigd door Mr Pingu op 01-10-2025 09:43 ]
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Vergeet niet dat er nog motorwissels met bijbehorende gridstraf aan kunnen komen.
"When you grow up your heart dies"
Dat is dan wel het jammere aan de laatste race van Piastri. Zijn motor is toch wat zware km's bespaard gebleven.sjaool schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:16:
Vergeet niet dat er nog motorwissels met bijbehorende gridstraf aan kunnen komen.
I served in a company of heroes.
Ik denk dat een auto in de muur zetten en dus plots stilstaan ook niet heel best is voor een versnellingsbak/motorVuvuzela schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:08:
[...]
Dat is dan wel het jammere aan de laatste race van Piastri. Zijn motor is toch wat zware km's bespaard gebleven.
Met de neus de muur in zal ook reuze meevallen. En zo hard was de crash in de race ook niet. En grootste probleem is de zijwaartse impact op de achterwielen. Dat drukt in principe de aandrijfas de versnellingsbak in.squashedraven schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:44:
[...]
Ik denk dat een auto in de muur zetten en dus plots stilstaan ook niet heel best is voor een versnellingsbak/motor
Red Bull had bij Max in 2021 nog goeie hoop de motor van Silverstone te kunnen hergebruiken, dat lukte uiteindelijk niet, maar ik denk dat er met die van Piastri niet zoveel aan de hand issquashedraven schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:44:
[...]
Ik denk dat een auto in de muur zetten en dus plots stilstaan ook niet heel best is voor een versnellingsbak/motor
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Klopt.mr thee schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:51:
Op de versnellingsbakken zit dit jaar toch geen *max meer ?
Chocoball in "[F1] Seizoen 2025"
[ Voor 15% gewijzigd door Chocoball op 29-09-2025 15:25 ]
Dus er is maar een versnellingsbak waar een max op zit?
spoiler:
I'll leave myself out.
En die zit in de RB21 met het nummer 1.
Met de billen op het asfalt.RobertMe schreef op maandag 29 september 2025 @ 15:44:
Dus er is maar een versnellingsbak waar een max op zit?spoiler:I'll leave myself out.En die zit in de RB21 met het nummer 1.
McLaren en Verstappen (Yuki niet), zitten beide nog op 4 (ICE, TC etc..) units... ik denk niet dat het echt een probleem gaat zijn dat Verstappen nog een extra unit neemt omdat ik niet geloof dat McLaren ook het seizoen kan uitrijden met het huidige aantal units, dus de penalties zullen voor beide teams gelijkwaardige impact hebben.
Ik verwacht dat Verstappen een nieuwe unit op COTA neemt, dat is toch wel zijn circuit en je kan er goed inhalen.
https://www.f1-fansite.co...-unit-elements-gearboxes/
Ik verwacht dat Verstappen een nieuwe unit op COTA neemt, dat is toch wel zijn circuit en je kan er goed inhalen.
https://www.f1-fansite.co...-unit-elements-gearboxes/
[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 29-09-2025 18:35 ]
Het zou zomaar kunnen gebeuren dat de handschoenen uit gaan bij McLaren als de druk oploopt en dan is het echt niet uitgesloten dat zowel Piastri als Norris één en misschien zelfs twee keer in de muur eindigen.Crazy D schreef op zondag 28 september 2025 @ 11:05:
De komende races gaat aantonen hoe mentaal stabiel de McLaren coureurs zijn. In principe is het een no-brainer en wordt 1 van de 2 kampioen. Het is vooral een rekenkundige kans. Maar... als komende race nog iets gebeurt waardoor Max weer zo'n 20 punten inloopt, wordt het opeens spannender dan dat iedereen 4 races geleden nog had kunnen bedenken. Ik denk dat de laatste overwinningen nog verdedigt werden als "want niet helemaal geschikt voor onze auto's" maar ik weet wel zeker dat er wat stress hormonen vrij zijn gekomen helemaal nadat Piastri vervolgens een 0 scoort... Van "met 2 vingers in de neus" naar "shit die dude komt opeens toch een stuk dichterbij". Hoe stressbestendig ben je dan? Maar aan de andere kant, Max kan natuurlijk ook gewoon een keer motorpech hebben en uitvallen en dan vallen de dromen sowieso weer direct in duigenHet is in ieder geval voor het seizoen leuk dat Max toch nog een kans lijkt te hebben, zodat het wat meer spanning is dan "hoe gaat Zak regelen dat Norris kampioen wordt en niet Piastri"
McLaren heeft zich in een onmogelijke positie gemanoeuvreerd met hun Papaya-regels.
[ Voor 3% gewijzigd door Pexow op 29-09-2025 21:54 ]
op paar (training) sessies en één race na, heb ik praktisch alles gezien, hedendag is mij nog steeds niet duidelijk wat die papaya-regels nu precies inhoudenPexow schreef op maandag 29 september 2025 @ 21:52:
[...]
Het zou zomaar kunnen gebeuren dat de handschoenen uit gaan bij McLaren als de druk oploopt en dan is het echt niet uitgesloten dat zowel Piastri als Norris één en misschien zelfs twee keer in de muur eindigen.
McLaren heeft zich in een onmogelijke positie gemanoeuvreerd met hun Papaya-regels.
Dat weet niemand buiten het team volgens mij. Het is volgens mij in basis "je mag racen maar zonder kleerscheuren en verder wat we vooraf hebben afgesproken".himlims_ schreef op maandag 29 september 2025 @ 23:15:
[...]
op paar (training) sessies en één race na, heb ik praktisch alles gezien, hedendag is mij nog steeds niet duidelijk wat die papaya-regels nu precies inhouden
En je mag geen voordeel hebben van teamblunders.Shinji schreef op maandag 29 september 2025 @ 23:18:
[...]
Dat weet niemand buiten het team volgens mij. Het is volgens mij in basis "je mag racen maar zonder kleerscheuren en verder wat we vooraf hebben afgesproken".
Happy 28th birthday to the 4x World Champion, Max Verstappen!
— RBR Daily (@RBR_Daily) 30 september 2025
- 67 Wins
- 46 Pole Positions
- 120 Podiums
- 14 Hat Tricks
- 6 Grand Slams
🐐 pic.twitter.com/0aglpvlUCK
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
De verhalen over de 2026 voorbereiding beginnen langzaam naar de voorgrond te komen 
https://www.motorsport.co...pment-headaches/10763385/Mercedes' Andrew Shovlin explains why the 2026 rules continue to give Formula 1 teams engineering headaches as they move ever closer to their January deadlines
In four months, Formula 1 teams will bring their first iteration of the all-new 2026 cars to an end-of-January shakedown test in Barcelona. But to streamline the development process, predicting those pre-season performance levels has to be done right now.
The vast scale of the regulation changes, with new rules on both the chassis and power unit side, means they are braced for arguably the most challenging regulation shift in F1 history. Teams are having to fit the new chassis around vastly changed, extremely efficient hybrid engines, which feature a near 50/50 split between electric energy and combustion power - a much bigger electric component than the current hybrids.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Die shakedown is vast weer achter gesloten deuren? Net zoals de 2022 shakedown achter gesloten deuren was. (Met dan later de officiële testdagen die wel op F1TV zijn).
Dat lijkt mij ook. De mule en special livery cars zullen wel weer voorbij komen. Ieder team zal zoveel mogelijk geheim willen houden. Bij de presentaties gaan we dus ook weer niet de uiteindelijke wagens zien. Oftewel dat wordt weer een livery reveal.RobertMe schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:28:
Die shakedown is vast weer achter gesloten deuren? Net zoals de 2022 shakedown achter gesloten deuren was. (Met dan later de officiële testdagen die wel op F1TV zijn).
Dat is de 1e officiele pre-season test van F1 achter gesloten deuren idd.RobertMe schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:28:
/edit: +quote:
Test one will be a private test and will take place at the Circuit de Barcelona-Catalunya between January 26-30, while test two will be held at the Bahrain International Circuit between February 11-13.
[ Voor 26% gewijzigd door YakuzA op 30-09-2025 11:46 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nouja, de gesloten shakedown in 2022 was er zodat de teams niet publiekelijk eeen flater sloegen. Je wilt niet de hele dag in beeld zijn met een auto die elke ronde uit elkaar valt. Daarom dat ze toen eerst de shakedown achter gesloten deuren hadden en de kinderziektes al konden vinden (en oplossen) vooraf aan de (publieke) testdagen.sjaool schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:38:
[...]
Dat lijkt mij ook. De mule en special livery cars zullen wel weer voorbij komen. Ieder team zal zoveel mogelijk geheim willen houden. Bij de presentaties gaan we dus ook weer niet de uiteindelijke wagens zien. Oftewel dat wordt weer een livery reveal.
De concurrent zag toen immers toch waar je de baan mee op ging.
En het lijkt me ook dat je wel met de relatief echte auto wilt rijden. Anders lastig de technische kinderziektes vinden. Hoogstens dat de aero een paar iteraties oud is om niet elk vleugeltje en flapje meteen te laten zien*. Maar dat heeft natuurlijk relatief weinig invloed op de (mechanische) betrouwbaarheid.
* maar anderzijds gaan die ontwikkelingen zo snel dat tussen start productie van de "test auto" (of reveal auto) en de eerste race er al weer veel veranderd zal zijn. Net zoals de teams ook de eerste races, zeker bij een nieuw reglement, de eerste races vaak updates meebrengen. Dus uiteindelijk is het lastig te zeggen of het echt een dummy is puur voor reveal/tests of dat het gewoon een vroegere iteratie is die ze voor de deadline (voor reveal/shakedown) geproduceerd hebben.
Mijn interpretatie is dat het niet rules als in regels zijn, maar rules als in 'gaat voor'.himlims_ schreef op maandag 29 september 2025 @ 23:15:
[...]
op paar (training) sessies en één race na, heb ik praktisch alles gezien, hedendag is mij nog steeds niet duidelijk wat die papaya-regels nu precies inhouden
Oftewel: Het teambelang gaat altijd boven het persoonlijk belang. Papaya Rulezzzz!
Kleine toevoeging:
No other driver in F1 history had more career wins by their 28th birthday than Max Verstappen 🥳
Max Verstappen - 67 wins
Sebastian Vettel - 40 wins
Michael Schumacher - 22 wins
Lewis Hamilton - 21 wins
Fernando Alonso - 21 wins -- @f1guydan.bsky.social
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
De laatste race in Zuiddoost Azië van dit seizoen voordat we doorgaan naar het Amerikaanse continent.
[F1 2025] Race 18 GP van Singapore
[F1 2025] Race 18 GP van Singapore
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Seizoen 2025 topics: Topicreeks: [F1 2025]
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Seizoen 2025 topics: Topicreeks: [F1 2025]
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken