Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:57

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Quad schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:13:
Dit is gewoon een win-win-win voor alle partijen. Voor Lawson omdat hij nu ervaring op kan doen als rookie bij RB en zich verder kan ontwikkelen op de grid zonder podiumdruk. Yuki kan zich een laatste maal bewijzen, en ik denk dat hij dit graag wil, want na dit seizoen stopt zijn inkomen uit de F1 anders in principe.. En voor RBR is dit een win omdat ze dan een andere rijder hebben die het kan laten zien.
Ik zie alleen maar verliezers in deze beslissing.

Red Bull die al bijna twee jaar geen goede weg is ingeslagen qua auto. Ja, Verstappen weet hem eigenhandig naar een titel te sturen, maar de tweede coureur die laten ze spartelen. Tegen willens en wetens vasthouden aan het concept en machtsspelletjes spelen met coureurs, de Vries, Perez, Ricciardo, Lawson en Tsunoda, door Horner en Marko.

Uiteindelijk moeten ze afscheid nemen van coureurs door het afkopen van contracten. Wat ook geen boekenbon en een nuts heeft gekost.

Alle feedback van coureurs ten spijt, blijven vasthouden aan het niet geweldige concept en er is maar een coureur die maar overweg mee kan. Ook die loopt tegen zijn grens aan. Motivatie gaat ook bij die coureur dalen, vermoed ik.
En dan twee jonkies uitspelen tegen elkaar omdat er een baas een wedstrijd ver pissen doet met een bejaarde man. :X

Ook Tsunoda gaat het niet redden in de huidige wagen. Terwijl ik het hem van harte gun.
Hoop dat Lawson hier niet te veel last krijgt in zijn zelfvertrouwen, maar dat Red Bull op het moment geen fijne plek is om te racen is een understatement.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Zat dit zelf ook al een tijd te bedenken, Giedo van de Garde geeft het ook aan, misschien heeft Lawson zelf ook wel aangegeven dat het RBR verhaal voor hem heel moeilijk is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:12
Henri. schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:45:
Zat dit zelf ook al een tijd te bedenken, Giedo van de Garde geeft het ook aan, misschien heeft Lawson zelf ook wel aangegeven dat het RBR verhaal voor hem heel moeilijk is.
Ja, daar gaan de meeste mensen eigenlijk al vanaf het begin van het ontstaan van dit gerucht aan voorbij.

Het kan zomaar zijn dat Lawson zelf heeft aangegeven geen vertrouwen te hebben in het team en de wagen en gewoon liever het seizoen bij RB draait.
Wellicht horen we later nog wat de echte motivatie achter deze bizar snelle swap is.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:19
Ergens bekruipt mij het gevoel dat Verstappen volgend jaar niet voor RBR rijdt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-10 15:35
Plint schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:09:
Dan hoop ik maar op 2 teams, AM en Mercedes.

Mercedes is de verwachting volgens de geruchten heeft een voorsprong qua motor in 2026 ;)

En AM vanwege Newey/Honda combo :)

Maar denk nog 1 jaar in 2026 Red Bull en dan verder kijken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:57

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Plint schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:09:
Misschien wel AM? Hij heeft daar zijn GT3 team al ondergebracht.
Kan Alonso nog blijven en gaan ze samen het weekend van Le Mans zelf rijden. Laten ze Stroll en de reservecoureur dat weekend de F1 doen. :+

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:33
Otto Jans schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:16:
[...]

Dan hoop ik maar op 2 teams, AM en Mercedes.

Mercedes is de verwachting volgens de geruchten heeft een voorsprong qua motor in 2026 ;)

En AM vanwege Newey/Honda combo :)

Maar denk nog 1 jaar in 2026 Red Bull en dan verder kijken.
Misschien dit seizoen al wel. We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
NeverSettle schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:18:
[...]

Zag net op Instagram een post van Giedo van der Garde die door Max Verstappen is geliked:

[...]

Blijkbaar is Max het dus niet eens met de vroege wissel. Waar hij ook wel gelijk in heeft, liever focussen op de auto dan gelijk een nieuwe coureur. Ik gun Yuki zijn zitje, maar wat als hij ook faalt?
Hier hebben ze het erover (THE RACE): YouTube: Red Bull’s Liam Lawson/Yuki Tsunoda F1 swap plan - what we know

Het probleem zit ook niet bij de teamgenoot, maar ik denk dat het hele team daar wel toxic is. Weet niet of Max/Jos Verstappen daar ook aan bijdragen. Ik weet dat het geen populaire mening is, maar bij hun heb ik toch altijd wel het gevoel dat er altijd iets is, en kan mij echt niet voorstellen dat Jos verder kijkt dan zijn zoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:36
Perez eindeloos aanhouden en destijds nieuw contract gegeven.
En Lawson na 2 races al terugzetten...
Vind dat wel heel erg snel.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
VincentG schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:06:
Perez eindeloos aanhouden en destijds nieuw contract gegeven.
En Lawson na 2 races al terugzetten...
Vind dat wel heel erg snel.
Perez nam redelijk veel geld mee, Lawson niet.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik vind het eigenlijk nog te laat.
Sterker; Lawson had daar nooit moeten zitten.
Snel schakelen nadat een foute beslissing ook slecht uitpakt is juist sterk handelen.

Voor iedereen beter, ook voor Lawson die nu tenminste nog een carrière heeft in F1.

Vind het wel opvallend dat dit als gerucht via De Limburger/ Telegraaf kwam.
Ruikt toch naar Jos als bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Binnenkort is het RBR stoeltje het Detroit uit de Kentucky Fried Movie:

Waarschuwing, een film uit 1977 met wat NSFW taalgebruik ;)

"Take him to Red Bull Racing"

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:09

Mad-Matt

TheDoctor#2181

sambalbaj schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:09:
Snel schakelen nadat een foute beslissing ook slecht uitpakt is juist sterk handelen.

Voor iedereen beter, ook voor Lawson die nu tenminste nog een carrière heeft in F1.

Ik denk dat Lawson hier juist wel een tik van krijgt.
Maar ik ben het met je eens dat hij er nooit had moeten zitten, veel te snel.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:48
Ik heb een beetje jeuk aan het up-or-out gedachtegoed wat als een deken over deze swap en eigenlijk heel RBR hangt.

Waarom zal Lawson niet hebben gedacht, na de testsessies en 2 races voor Red Bull en gezien dat de RB best ok gaat, deze niet gewoon beter bij hem past. Als op het droog en in het nat het vertrouwen er niet is, de wagen maar minimaal aangepast kan worden, en je dus kan stellen dat het hem niet gaat worden…

Ik vind dat een Albon, Gasly nog best een respectabele “2e carrière”. Tuurlijk moet je je uitlaten dat je als coureur de beste bent, maar ondertussen weet men zelf wel beter. Je hebt een paar talenten en die hebben in een goede auto prima kans WDC te worden, maar 16 van de 20 coureurs weten zelf ook wel dat niet oneerbiedig veldvulling is/ racen voor de kruimels.

Dat Marko in iedergeval het beeld wekt dat men keihard is en up-or-out het credo is, hoeft niet de rede achter de beslissing te zijn. Wellicht verzoek van Liam, druk vanuit Honda, wie zal het zeggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Zoals hierboven al gesteld en geanalyseerd is door AMuS. Er is meer aan de hand bij RBR. De interne machtsstrijd en het feit dat bij vertrek van Verstappen ze geen toprijder meer hebben. Dit dan gezien vanuit de prestatieclausule die in het contract staat, kan het dus volledig misgaan dit seizoen voor RBR.

Voornamelijk benieuwd of we nog nieuws krijgen na het topoverleg wat er vandaag is in Engeland, wellicht even Jos Verstappen in de gaten houden. Die zal ook wel snel contact hebben met Max over dit bezoekje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04:35
10/10 beslissing van RBR om Tsunoda in de RBR auto te plaatsen voor de Japanse Grand Prix. Iedere fan in Suzuka moet nieuwe RBR merch kopen! /s

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:53
HollowGamer schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:30:
[...]

Hier hebben ze het erover (THE RACE): YouTube: Red Bull’s Liam Lawson/Yuki Tsunoda F1 swap plan - what we know

Het probleem zit ook niet bij de teamgenoot, maar ik denk dat het hele team daar wel toxic is. Weet niet of Max/Jos Verstappen daar ook aan bijdragen. Ik weet dat het geen populaire mening is, maar bij hun heb ik toch altijd wel het gevoel dat er altijd iets is, en kan mij echt niet voorstellen dat Jos verder kijkt dan zijn zoon.
The race heeft een vrij grote bias :+ dat zou ik wel even meenemen voor je een conclusie trekt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Waah schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:48:
[...]

The race heeft een vrij grote bias :+ dat zou ik wel even meenemen voor je een conclusie trekt O-)
Ja? Ik vind het opzich wel een fijn kanaal, ze snappende technische kant in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Mad-Matt schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:23:
[...]

Ik denk dat Lawson hier juist wel een tik van krijgt.
Maar ik ben het met je eens dat hij er nooit had moeten zitten, veel te snel.
Beter 1 tik krijgen en een prima seizoen bij RB, dan nog 21 klappen krijgen en dan einde carriere O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Mad-Matt schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:48:
[...]

Ja? Ik vind het opzich wel een fijn kanaal, ze snappende technische kant in ieder geval
Ja dat zal ik ook niet ontkennen. De techniek en dergelijke is prima voor zover ik er zelf verstand van heb. Maar The Race is een beetje een meme geworden de afgelopen jaren met hun "driver ratings" waar altijd bepaalde, vooral britse, coureurs wel hele goede cijfers kregen tov de andere niet-britse coureurs.

Niets mis met een gekleurde bril, maar wees er bewust van dat ze een bril dragen waar de gemiddelde max-fan jaloers op kan zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Woudloper schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:41:
Zoals hierboven al gesteld en geanalyseerd is door AMuS. Er is meer aan de hand bij RBR. De interne machtsstrijd en het feit dat bij vertrek van Verstappen ze geen toprijder meer hebben. Dit dan gezien vanuit de prestatieclausule die in het contract staat, kan het dus volledig misgaan dit seizoen voor RBR.

Voornamelijk benieuwd of we nog nieuws krijgen na het topoverleg wat er vandaag is in Engeland, wellicht even Jos Verstappen in de gaten houden. Die zal ook wel snel contact hebben met Max over dit bezoekje.
dat is nog steeds mijn persoonlijke verwachting; 1. gerommel sinds horner gedoe 2. (top)tech mensen die vertrekken 3. Ford op de dymo laat af weten [...] 2026 zou zomaar een middenmoot team kunnen worden

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
himlims_ schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:51:
[...]

Ford op de dymo laat af weten [...]
Ik heb het al vaker gelezen, en ik heb zelf ook niet een super hoge pet of van Ford als motorleverancier. Maar dit lijkt me een gerucht, of is er concretere informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Wat is een dymo?

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Een merk dat labelprinters maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:41

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Maarten_E schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:41:
10/10 beslissing van RBR om Tsunoda in de RBR auto te plaatsen voor de Japanse Grand Prix. Iedere fan in Suzuka moet nieuwe RBR merch kopen! /s
Hier zou ik niet van opkijken. Japanners zijn knettergek betreft merch. Dit gaat dan niet over de verkoop van 100 petjes en wat losse shirtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-10 13:20
Wat nu als Lawson in de Racing Bull straks voor Tsunoda op Suzuka staat? Yuki lijkt mij ook geen een die dan de rest van het seizoen achteraan gaat meeracen? Als Max al een stap richting de uitgang heeft gemaakt, zal hij dan in ieder geval nog willen zorgen dat de Red Bull een beter bestuurbare auto oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ZeromaNoiS schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:03:
[...]

Ik heb het al vaker gelezen, en ik heb zelf ook niet een super hoge pet of van Ford als motorleverancier. Maar dit lijkt me een gerucht, of is er concretere informatie?
Ford was anders historisch gezien zeer succesvol in de F1. Maar ze zijn toch ook niet de bouwer van de motor, dat is Red Bull zelf, Ford is alleen (?) een technologische partner?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Waah schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:51:
[...]

Ja dat zal ik ook niet ontkennen. De techniek en dergelijke is prima voor zover ik er zelf verstand van heb. Maar The Race is een beetje een meme geworden de afgelopen jaren met hun "driver ratings" waar altijd bepaalde, vooral britse, coureurs wel hele goede cijfers kregen tov de andere niet-britse coureurs.

Niets mis met een gekleurde bril, maar wees er bewust van dat ze een bril dragen waar de gemiddelde max-fan jaloers op kan zijn O-)
ah ok, dan snap ik het. Driver ratings kijk ik nooit, vind het echt totale onzin, net als die Aramco rating, wat een onzin. En lekker boeiend ook, de uitslag is al bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:06
wheeler schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:21:
Wat nu als Lawson in de Racing Bull straks voor Tsunoda op Suzuka staat? Yuki lijkt mij ook geen een die dan de rest van het seizoen achteraan gaat meeracen? Als Max al een stap richting de uitgang heeft gemaakt, zal hij dan in ieder geval nog willen zorgen dat de Red Bull een beter bestuurbare auto oplevert?
Als de dikgedrukte 'hij' Verstappen is, dan nee, in ieder geval niet als een beter bestuurbare auto ook langzamer is. Verstappen wil winnen, die gaat niet helpen een auto langzamer te maken om een tweede rijder te helpen. Verstappen wil een snellere auto, niet per se een beter bestuurbare. Die heeft echt geen dusdanig grote loyaliteit jegens Red Bull dat hij zijn ambities opgeeft om Red Bull te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 23:52
Quantor schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:29:
[...]

Ford was anders historisch gezien zeer succesvol in de F1. Maar ze zijn toch ook niet de bouwer van de motor, dat is Red Bull zelf, Ford is alleen (?) een technologische partner?
Ik kan het volledig mis hebben maar volgens mij levert Ford een motor af die vervolgens door RB zelf verder wordt getuned. Daarbij vermoed ik ook dat RB betrokken zal zijn bij de engineering van het motorblok maar Ford zal echt het blok gaan bouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Miki schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:42:
[...]

Ik kan het volledig mis hebben maar volgens mij levert Ford een motor af die vervolgens door RB zelf verder wordt getuned. Daarbij vermoed ik ook dat RB betrokken zal zijn bij de engineering van het motorblok maar Ford zal echt het blok gaan bouwen.
[...]

Red Bull Power Trains (RBPT) bouwt de ICE en Ford de hybride zaken, als ik het mij goed herinner.

[ Voor 24% gewijzigd door DeKaerften op 27-03-2025 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Otto Jans schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:00:
Al die mensen zeiden dat het niet waar was in dit topic omdat het alleen in de Telegraaf stond of het in twijfel deden trekken ;)

Telegraaf heeft een 100% trackrecord met betrekking tot Red Bull. Voortaan dus niet meer twijfelen aan dit soort nieuws ;)
Ja, ik! Toch check ik liever de bron van het nieuws. Maar ik zal Telegraaf in dit soort zaken voortaan serieuzer nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

Allemaal gebaseerd op wat suggestieve tweets. Al dan niet van ex medewerkers. Ook Jos heeft al eens een uitlating gedaan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
sambalbaj schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:09:

Ik vind het allemaal maar vreemd, Lawson testte (vorig jaar) niet veel langzamer dan Verstappen, heeft ook in de RB20 de bandentest gedaan (in Italië en in Abu Dhabi) en dat zag er ook allemaal goed uit daarop hebben ze de keus voor Lawson gemaakt.

Dus ergens tussen December en de testdagen is er "iets" misgegaan, de RB20 was al redelijk lastig te besturen maar Lawson kon daarmee blijkbaar beter overweg dan Perez, dus hoeveel "slechter" is de RB21 dan wel niet?

Hier: YouTube: Race Driver Explains Lawson’s Driving Style Problem

Wordt ook uitgelegd dat Lawson juist goed is in zichzelf aan te passen aan de auto en daarmee om te gaan (heeft in veel verschillende klasses vooraan gereden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 23:52
DeKaerften schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:43:
[...]

[...]

Red Bull Power Trains (RBPT) bouwt de ICE en Ford de hybride zaken, als ik het mij goed herinner.
Ik lees het nu ook terug, ik had het dus wel mis.

Ik lees overigens ook terug uit een artikel van racingnews365 uit 2024 dat Ford naast de hybride zaken ook de turbo voor haar rekening neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ArcticWolf schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:09:
[...]

Perez nam redelijk veel geld mee, Lawson niet.
Perez kwalificeerde hoger dan p20 :p

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

Koenigsegg heeft een Ford motor template gebruikt en de AM Vulcan heeft een Ford motor. De nieuwe Mustang GTD is echt een knap staaltje techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Ford focust vooral op het hybride gedeelte.
RBPT deed het verbrandingsmotor stuk zelf oid.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Tha Deo schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:44:
[...]

Ja, ik! Toch check ik liever de bron van het nieuws. Maar ik zal Telegraaf in dit soort zaken voortaan serieuzer nemen.
Niet zozeer de Telegraaf, maar vooral de persoon Erik van Haren. Hij heeft een kort lijntje met (het management van) Verstappen en daardoor tot nu toe altijd betrouwbare scoops.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 13-10 19:12
Quad schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:13:
Dit is gewoon een win-win-win voor alle partijen. Voor Lawson omdat hij nu ervaring op kan doen als rookie bij RB en zich verder kan ontwikkelen op de grid zonder podiumdruk. Yuki kan zich een laatste maal bewijzen, en ik denk dat hij dit graag wil, want na dit seizoen stopt zijn inkomen uit de F1 anders in principe.. En voor RBR is dit een win omdat ze dan een andere rijder hebben die het kan laten zien.
Win-win-win?
  • Lawson krijgt een mentale klap
  • RBR slaat een flater vanwege de zoveelste te vroege promotie/2e rijder die faalt (de schuldvraag even terzijde)
  • Tsunoda gaat ook geen potten breken in de RB21(*)
Lose-lose-lose als je het mij vraagt

(*)tenzij Tsunoda ineens een wunderkind blijkt in de RB21 en RBR dat nooit door gehad heeft

Ze hadden gewoon direct Tsunoda in de RB21 moeten zetten, puur gebaseerd op zijn ervaring. Lawson naar RBR heeft gegarandeerd het risico dat hij het niet red, terug gezet wordt naar het zusterteam en daardoor mentaal geknakt is. Dit zag je vantevoren aankomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 06:37
FastFred schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:47:
(*)tenzij Tsunoda ineens een wunderkind blijkt in de RB21 en RBR dat nooit door gehad heeft.
Dat Tsunoda tot nu toe niet gepromoveerd was heeft natuurlijk niet (alleen) met zijn snelheid te maken. Maar ook (/nog meer) met zijn kort lontje, vooral in de begindagen, en ook dat het een Honda coureur is en Red Bulls relatie met Honda ten einde komt. Dus zelfs als Red Bull weet dat het het wunderkind is v.w.b. snelheid zouden ze hem niet zo snel gepromoveerd hebben (en een generational talent is het nu ook weer niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:48:
[...]

Ik vind het allemaal maar vreemd, Lawson testte (vorig jaar) niet veel langzamer dan Verstappen, heeft ook in de RB20 de bandentest gedaan (in Italië en in Abu Dhabi) en dat zag er ook allemaal goed uit daarop hebben ze de keus voor Lawson gemaakt.

Dus ergens tussen December en de testdagen is er "iets" misgegaan, de RB20 was al redelijk lastig te besturen maar Lawson kon daarmee blijkbaar beter overweg dan Perez, dus hoeveel "slechter" is de RB21 dan wel niet?

Hier: YouTube: Race Driver Explains Lawson’s Driving Style Problem

Wordt ook uitgelegd dat Lawson juist goed is in zichzelf aan te passen aan de auto en daarmee om te gaan (heeft in veel verschillende klasses vooraan gereden).
Wellicht ligt het meer aan de persoonlijke kant?

Genoeg musici die fantastisch kunnen spelen maar hun partijen compleet vergeten als ze een podium op stappen.

Nou reed Lawson al langer F1 natuurlijk, maar de verwachte performance en daarmee de druk vanuit zowel zichzelf als zijn omgeving kan ook een factor spelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 13-10 19:12
RobertMe schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:54:
[...]

Dat Tsunoda tot nu toe niet gepromoveerd was heeft natuurlijk niet (alleen) met zijn snelheid te maken. Maar ook (/nog meer) met zijn kort lontje, vooral in de begindagen, en ook dat het een Honda coureur is en Red Bulls relatie met Honda ten einde komt. Dus zelfs als Red Bull weet dat het het wunderkind is v.w.b. snelheid zouden ze hem niet zo snel gepromoveerd hebben (en een generational talent is het nu ook weer niet).
Nee want Max was altijd zo lekker geduldig en had natuurlijk totaal geen kort lontje in de begindagen :D

Een F1 team doet mee om races te winnen, dus dat politieke verhaal over Tsunoda/Honda neem ik even met een korrel zout. Als dat echt zo zou zijn, is dat mooi dom van RBR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
FastFred schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:01:
[...]

Nee want Max was altijd zo lekker geduldig en had natuurlijk totaal geen kort lontje in de begindagen :D

Een F1 team doet mee om races te winnen, dus dat politieke verhaal over Tsunoda/Honda neem ik even met een korrel zout. Als dat echt zo zou zijn, is dat mooi dom van RBR.
Verstappen zagen ze dan wel het generational talent in ;)

Tsunoda is wat we zo zien een prima coureur, maar met een kort lontje en "politiek" er omheen. Lawson lijkt (/leek) ook een prima coureur in die 11 invalraces. Dat ze dan vervolgens voor Lawson uit eigen stal en zonder kort lontje kiezen valt prima te begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 16:20

Vuvuzela

My spire is forming

RobertMe schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:06:
[...]

Verstappen zagen ze dan wel het generational talent in ;)

Tsunoda is wat we zo zien een prima coureur, maar met een kort lontje en "politiek" er omheen. Lawson lijkt (/leek) ook een prima coureur in die 11 invalraces. Dat ze dan vervolgens voor Lawson uit eigen stal en zonder kort lontje kiezen valt prima te begrijpen.
Dat korte lontje is echt een non issue. Hij heeft wel eens boos gereageerd op de radio. Maar verder heeft het weinig gedaan? Geen bizarre acties op de baan uit boosheid. Daar is niemand meer mee bezig bij RB.
Yuki is gekozen vanwege ego Marko vs Horner.

Blij dat ze n terug komen op de juiste beslissing. Na Gasly en Albon weet je dat je geen halve rookie naast Max in de RBR moet zetten. Gegarandeerd dat de 2e rijder tienden langzamer gaat zijn en in een (inmiddeld niet meer zo) topteam levert dat al heel snel heel veel druk op.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
ArcticWolf schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:56:
[...]

Koenigsegg heeft een Ford motor template gebruikt en de AM Vulcan heeft een Ford motor. De nieuwe Mustang GTD is echt een knap staaltje techniek.
Ja, ik doel er meer op dat het al even geleden is dat Ford een F1 motor gebouwd heeft.

Honda was in het verleden (en heden) in de F1 en diverse andere klassen ook succesvol, en we hebben allemaal gezien hoe lastig het hun vergaan is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Waarschijnlijk hadden ze het in de nieuwsberichten gezet, acht de kans ook klein.
Maar bestaat er een kans dat ze dit eenmalig doen? en na dit weekend weer switchen, puur voor de vergelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Millie-ano schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:51:
Waarschijnlijk hadden ze het in de nieuwsberichten gezet, acht de kans ook klein.
Maar bestaat er een kans dat ze dit eenmalig doen? en na dit weekend weer switchen, puur voor de vergelijk?
Nope.
Misschien alleen als Yuki p20 qualy en Race af levert :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 13:26
Mocht Yuki tegenvallen in Japan, dan zien we volgende race Hadjar :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

An sich is 1 race natuurlijk ook niet voldoende om vergelijkingsmateriaal te hebben. In dat op zicht wordt Lawson misschien ook wel te vroeg gewisseld. Wellicht heeft hij zelf ook eea aangegeven bijvoorbeeld, geen idee exact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

De swap Lawson - Tsunoda leidt wel mooi af van de slechte auto. Als dit nog een race of wat het geval blijft, zie ik het wel gebeuren dat de prestatieclausules in Max’ contract geactiveerd zullen worden.

Ik vermoed dan ook dat men een klein beetje in paniek is bij RB, ze hebben het kernprobleem nog steeds niet gevonden, waardoor Max “onrustig” wordt, en dan kan er zoiets opzienbarends gebeuren als die swap. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:27

-tom-562

Oliesjeik

YakuzA schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:57:
[...]

Ford focust vooral op het hybride gedeelte.
RBPT deed het verbrandingsmotor stuk zelf oid.
8) :+

M.b.t. die Ford motoren in productiemodellen, is dat daadwerkelijk Ford? Of is het Yamaha (veel Ford blokken zijn door of met Yamaha ontwikkeld)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

dawg schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:31:
De swap Lawson - Tsunoda leidt wel mooi af van de slechte auto. Als dit nog een race of wat het geval blijft, zie ik het wel gebeuren dat de prestatieclausules in Max’ contract geactiveerd zullen worden.
Met 2 podiums in 3 ‘races’ is zo’n prestatie clausule mogelijk nog wel een stukje weg?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

dawg schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:31:

Ik vermoed dan ook dat men een klein beetje in paniek is bij RB, ze hebben het kernprobleem nog steeds niet gevonden, waardoor Max “onrustig” wordt, en dan kan er zoiets opzienbarends gebeuren als die swap. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Mwa, ik vind dat afleiden wel meevallen. Als mensen intussen nog steeds denken dat de tweede rijders naast VER gewoon niet deugden, is het nu door LAW wel bewezen dat gewoon de auto ook veel kuren heeft en is VER juist degene die er het beste mee weet om te gaan. En ook al worden die 'prestatie clausules' geactiveerd, hoeft dat nog niet te betekenen dat VER gaat vertrekken. Dat de mogelijkheid er is, betekend niet dat er ook gebruik van gemaakt moet worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:58

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Nog maar twee races en nu al zoveel breaking..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nwGYxWMv3d2aN94V9irbHFZIx8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OI0lWdbHh0o5x6YROmGtD8jf.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
G_Dragon schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:25:

[Afbeelding]
Bijna nieuwe Breaking, Russel tekent binnenkort nieuwe contract met daarin Max Verstappen clausule.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dus Tsunoda mag the triple doen. Dan blijkt hij ook niet met dat ding overweg te kunnen en mag Hadjar het daarna proberen voor race 6 en 7. En daarna gaan ze vanaf Monaco voor elke race luciferstokjes trekken om te kijken wie die race moet rijden. Moet, want ze verlangen allemaal enkel naar de Racing Bull en willen er niets mee te maken hebben.

Ik dacht dat Ferrari de clowns waren...

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02:31
Bastien schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:37:
Dus Tsunoda mag the triple doen. Dan blijkt hij ook niet met dat ding overweg te kunnen en mag Hadjar het daarna proberen voor race 6 en 7. En daarna gaan ze vanaf Monaco voor elke race luciferstokjes trekken om te kijken wie die race moet rijden. Moet, want ze verlangen allemaal enkel naar de Racing Bull en willen er niets mee te maken hebben.

Ik dacht dat Ferrari de clowns waren...
Het blijkt dat Tsunoda in Japan op het podium komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zie andersom ook wel gebeuren inderdaad; stel dat TSU het goed zou doen, dat dan reacties van de fans komen 'Waarom hadden ze niet eerder TSU in die auto los gelaten?'... 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 27-03-2025 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:12
CH4OS schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:41:
Ik zie andersom ook wel gebeuren inderdaad; stel dat TSU het goed zou doen, dat dan reacties van de fans komen 'Waarom hadden ze niet eerder TSU in die auto los gelaten?'... 8)7
Als TSU slaagt zal LAW moeten wachten tot Max er de brui aan geeft bij RBR. Kan misschien (te) lang duren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

eMiz0r schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:45:
Als TSU slaagt zal LAW moeten wachten tot Max er de brui aan geeft bij RBR. Kan misschien (te) lang duren…
Vooralsnog rijdt VER t/m 2028 bij RBR. Wat VER daarna doet (of eerder doet) is nog niet bekend. LAW zal dus (voor nu) in elk geval t/m 2028 moeten wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:45

Blokker_1999

Full steam ahead

Het zou mij niet verbazen als Lawson in Japan voor Tsunoda finisht. Ik ben heel benieuwd om te zien hoe snel Tsunoda zich kan inwerken in die wagen. We mogen niet vergeten dat Laswon enkele maanden in de sim heeft kunnen leren omgaan met die wagen alsook met preseason testing al ervaring had kunnen opdoen. Voor Tsunoda is het nu ineens een andere wagen, ander gedrag en een ander team. Als hij het vanaf race 1 beter doet dan Lawson, zal dat wel een blaam zijn waar hij lang over zal doen om er van af te geraken.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Crazy D

I think we should take a look.

CH4OS schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:41:
Het halve internet vond ook dat Tsu in de auto moest.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Blokker_1999 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:29:
Het zou mij niet verbazen als Lawson in Japan voor Tsunoda finisht. Ik ben heel benieuwd om te zien hoe snel Tsunoda zich kan inwerken in die wagen. We mogen niet vergeten dat Laswon enkele maanden in de sim heeft kunnen leren omgaan met die wagen alsook met preseason testing al ervaring had kunnen opdoen. Voor Tsunoda is het nu ineens een andere wagen, ander gedrag en een ander team. Als hij het vanaf race 1 beter doet dan Lawson, zal dat wel een blaam zijn waar hij lang over zal doen om er van af te geraken.
TSU heeft dan weer tijdens de bandentest van Abu Dhabi 2024 in de RB20 mogen rijden, het is dus ook niet dat de auto in zijn geheel nieuw is voor TSU...

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 27-03-2025 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:35
ArcticWolf schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:56:
De nieuwe Mustang GTD is echt een knap staaltje techniek.
Dat is toch gewoon een Predator motor? Een geblazen 5.2 met maar 800pk is niet heel spannend te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
TheBrut3 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:37:
[...]

Dat is toch gewoon een Predator motor? Een geblazen 5.2 met maar 800pk is niet heel spannend te noemen.
De hele auto ansich bedoelde ik. De motor is niet heel bijzonder idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 22:45
CH4OS schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:45:
[...]
TSU heeft dan weer tijdens de bandentest van Abu Dhabi 2024 in de RB20 mogen rijden, het is dus ook niet dat de auto in zijn geheel nieuw is voor TSU...
Dit, en wie zegt dat hij niet in de tussentijd in de sim heeft gezeten ? Ik zie rbr overal voor aan hoor.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0OwnItbFSWRI2j9MVZ3jpz27Uig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ycFMiE0x00Dit5cs3kBY25HC.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rAckwK0AWBHKHfbitnmqJ_FSZ4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/Sq5jR4Qu2tXYCj2m6fkIFRxs.gif?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:32
Weet je wat? Ik geef Verstappen lekker de schuld van de rijderswissel.

Bedoel, als we toch met wilde theorieën komen als Lawson die zou hebben aangegeven dat hij liever geen kans maakt op podia en liever F1 op easy mode gaat rijden (… 8)7 + hij schijnt dit uit de media te hebben vernomen), dan kan ik ook nog wel wat verzinnen :P

Maar Verstappen had vorig jaar al niet de beste auto van het veld. En hij zou graag wel de beste auto willen hebben zodat hij zo veel mogelijk mee kan doen voor de winst. En hij heeft behoorlijk wat macht gehad bij de contractonderhandelingen. Dus ik denk dat hij een prestatieclausule er in heeft laten onderhandelen. Maar hij kan zo goed (om problemen heen) rijden dat zijn plek in de WDC-stand niet bepaald de beste KPI is voor een prestatieclausule. Zie vorig jaar. Maar wat doe je dan? Dan neem je gewoon de WCC-stand. En hij zou gek zijn als zo’n clausule pas activeert nadat het hele seizoen er op zit, want dan zitten de meeste openingen bij andere teams alweer aardig op slot. Dus ik verwacht dat de prestatieclausule iets zal inhouden als de WCC-stand na een gedeelte van het seizoen. En Lawson presteerde dramatisch slecht en de kans dat hij in ene vanaf nu consistent punten gaat pakken om Ferrari en Mercedes af te houden is vele malen kleiner dan dat Mercedes op hetzelfde niveau blijft rijden en Ferrari minder DSQ’s gaat krijgen. Dus bij RBR zagen ze Verstappen in hun hoofden al vertrekken. Dus ze moesten iets en dat is dan maar Tsunoda promoveren.

Dus nog steeds paniekvoetbal, maar nu met een beetje clickbait er achter :+
Want de 10 miljoen die Honda zou hebben geboden zullen ze vorig jaar ook al hebben geboden, dus dat zal de doorslaggevende factor niet zijn geweest. En het ego van Horner heeft er voor gezorgd dat Lawson in de tweede RBR-wagen zat en niet Tsunoda en die ego zal ook niet magisch zijn verdwenen.

Als misschien wel de grootste fan van Tsunoda op GoT had ik graag beargumenteerd dat ze puur voor zijn vaardigheden en persoonlijkheid hebben gekozen, maar ik denk dus dat dit paniekerige gedrag voortkomt uit de prestatieclausule van Verstappen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:57

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Yuki kan niet tegenvallen. Als hij in de RBR slecht is, komt het 100% door de auto. Wellicht heeft ie wat bruikbare inpout voor verbetering, dat is iets waar Lawson (nog) niet geschikt voor is lijkt me.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:34
Als Lawson shined in de Racing Bull en Yuki het moeilijk heeft in de Red Bull, is dan de vraag
'Wat is er mis met de tweede Red Bull auto?'
of
'Hoe een goede auto is de Racing Bull eigenlijk wel niet (in de handen van een bewezen coureur)?'

8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:18
Is die leeuw aan het huilen? Zou wel toepasselijk zijn :+ ;(

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
henri86 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 23:15:
Als Lawson shined in de Racing Bull en Yuki het moeilijk heeft in de Red Bull, is dan de vraag
'Wat is er mis met de tweede Red Bull auto?'
of
'Hoe een goede auto is de Racing Bull eigenlijk wel niet (in de handen van een bewezen coureur)?'

8)7
Moeten we Max dan maar in de vcarb zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
gysman11 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 23:42:
[...]

Moeten we Max dan maar in de vcarb zetten?
Nope, die is trager in de race. Over 1 snelle ronde prima auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQN8BmXEJWGcJ0E10hiFqF6myT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZEcvlux2h08s2HYW4rPM1y29.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:23

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Amaze86 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 04:14:
[...]

Nope, die is trager in de race. Over 1 snelle ronde prima auto.
Ik ben wel heel benieuwd of Tsunoda zich hier niet enorm in de voet schiet. Voor het eerst sinds hij bij RB rijdt heb ik het idee dat de auto aan de bovenkant van de middenmoot mee kan komen, en de RBR maakt dit jaar juist een zwakkere indruk. Ik weet niet of hij met de RBR zoals hij nu is betere resultaten kan halen dan wanneer hij in de RB was blijven zitten.

Buiten dat is dit natuurlijk paniekvoetbal eerste klas. Eind vorig jaar hebben ze Tsunoda en Lawson een soort shootout laten doen, en daar is uitgekomen dat Lawson het blijkbaar beter/gelijkwaardig deed en meer potentie had. Geef die jongen dan ook een fatsoenlijke kans in plaats van hem na twee wedstrijden te wieberen. Dan hadden ze beter Tsunoda al vanaf het begin in de auto kunnen zetten. Nu is het een bevestiging van de killer competieve sfeer binnen de Red Bull teams, waarbij niemand zeker is van zijn plekje. Natuurlijk moet je iemand ook niet te lang laten zitten als het niet werkt (à la Perez), maar twee wedstrijden is wel het andere uiterste.

Wat dat betreft heb ik op dit moment meer sympathie voor Mercedes, die al vanaf dat ze Antonelli hebben aangekondigd hebben gezegd dat ze hem ruimte geven om fouten te maken en te wennen aan de F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Laatst online: 22:28
Iemand hier zei al eens: Max moet zich ook houden aan de wetten van de natuur. De RBR is sneller dan de RB. Max staat nu tweede in WDC en kijk waar RB staat. Dat die auto sneller is, is kul. Tsunoda kan in theorie top tien rijden iets wat in de RB nog niet lukt. We gaan het zien.

Overigens zou ik wel ff met de engineer gaan praten zodat je niet weer op onmogelijke momenten de kwali ingestuurd word. Iets wat zowel perez als Lawson te vaak gebeurde. In dit stadium gewoon lekker met 5 minuten over gaan trappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Lynx schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:43:
Tsunoda kan in theorie top tien rijden iets wat in de RB nog niet lukt. We gaan het zien.
Beide races reed Tsunoda prima in de top 10. Alleen heeft RB geen Hannah Schmitz, en vraag ik mij af of daar uberhaupt iemand zich bezig houdt met de strategie. In Australië gooiden ze het weg door tijdens de regen veel te laat te pitten (hetzelfde als Ferrari dus) en in China waren ze de enige van de teams in de punten die een twee-stopper deden (+ dat zijn voorvleugel daarna sneuvelde).

Zeggen dat de RB geen top 10 auto is is dus puur scorebord journalistiek. Want die auto heeft wel degelijk bewezen top 10 snelheid te hebben. Maar door strategisch falen dus nog geen top 10 finish (behalve in de sprint, waar ze strategisch niet konden falen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Laatst online: 22:28
Tja, als RB team niet van niveau is is dat natuurlijk ook een zeer valide reden om wel te willen switchen. Denk dat Tsunoda na de twee afgelopen resultaten niet rouwig is om RB achter te laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05:37
zonoskar schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 23:09:
Yuki kan niet tegenvallen. Als hij in de RBR slecht is, komt het 100% door de auto. Wellicht heeft ie wat bruikbare inpout voor verbetering, dat is iets waar Lawson (nog) niet geschikt voor is lijkt me.
Tsunoda zou juist niet zo goed zijn in feedback teruggeven aan de ingenieurs wat ook een reden zou zijn geweest om vorig jaar eerder voor Lawson te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-10 19:13
Chocoball schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:04:
[...]

Tsunoda zou juist niet zo goed zijn in feedback teruggeven aan de ingenieurs wat ook een reden zou zijn geweest om vorig jaar eerder voor Lawson te kiezen.
Tja, daar tegenover las ik een interview dat de feedback van Yuki juist heel goed en gedetaillerd zou zijn en dat zijn feedback overeenkwam met de feedback van Max. In de media wordt alles voor eigen gewin uitvergroot :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Chocoball schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:04:
Wellicht ligt dat meer in het communiceren. Wellicht kan TSU best die feedback hebben, maar komt het er moeilijk(er) uit vanwege bijvoorbeeld een taalbarrière.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 17:21

DataGhost

iPL dev

CH4OS schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:41:
[...]
Wellicht ligt dat meer in het communiceren. Wellicht kan TSU best die feedback hebben, maar komt het er moeilijk(er) uit vanwege bijvoorbeeld een taalbarrière.
Als dat hét probleem was hadden ze allang voor (relatief) een paar kruimels wisselgeld een tolk neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DataGhost schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:44:
Als dat hét probleem was hadden ze allang voor (relatief) een paar kruimels wisselgeld een tolk neergezet.
Tja, volgens de geruchten was dat een van de redenen dat Horner geen TSU in de RB21 wilde hebben, ik kan het artikel waarin ik het las echter niet meer terugvinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:45
Crazy D schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:38:
[...]

Het halve internet vond ook dat Tsu in de auto moest.
Zie dat idd veel mensen zeggen dat Tsunoda die plek verdient en ik snap eerlijk niet waarom. Hij rijdt al 4 jaar bij junior team en heeft niet heel veel indruk gemaakt in die tijd. Lawson naast hem was als rookie al meteen bijna net zo snel of geregeld sneller.

Wie weet gaat Tsunoda ons verbazen in de Red Bull, maar ik verwacht van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-10 14:03
gwystyl schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:25:
[...]
Wat dat betreft heb ik op dit moment meer sympathie voor Mercedes, die al vanaf dat ze Antonelli hebben aangekondigd hebben gezegd dat ze hem ruimte geven om fouten te maken en te wennen aan de F1.
Mooi dat ze dat hebben gezegd, maar die is ook 2 keer goed geëindigd. Niet uitgevallen en 20e geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Pat911 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:06:
[...]

Mooi dat ze dat hebben gezegd, maar die is ook 2 keer goed geëindigd. Niet uitgevallen en 20e geworden.
Dat is waar, maar ook al was hij dat wel, hadden ze hem nog steeds niet na 2 races al vervangen schat ik in. Zeker niet als je rekening mee houdt dat de rijder maar beperkt ervaring heeft, amper de tijd heeft gehad om de auto te leren en rekening houdend met dat de auto ontzettend lastig is en ook nog eens 2 circuits waren die de rijder niet kent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Tomcatter_31 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:10:
[...]

Dat is waar, maar ook al was hij dat wel, hadden ze hem nog steeds niet na 2 races al vervangen schat ik in. Zeker niet als je rekening mee houdt dat de rijder maar beperkt ervaring heeft, amper de tijd heeft gehad om de auto te leren en rekening houdend met dat de auto ontzettend lastig is en ook nog eens 2 circuits waren die de rijder niet kent.
Daarbij wel met de (enorme) kanttekening dat Antonelli extreem veel getest heeft bij Mercedes (testing previous car gebeuren) terwijl Red Bull die mogelijkheid niet/minder heeft (Honda die geen motoren wilt leveren als ik het goed begreep van @Chocoball een tijdje terug). Antonelli reed dan misschien wel zijn eerste twee races, maar zou zomaar kunnen dat hij veel meer kilometers gereden heeft in de auto's van '21 / '22 / '23 (geen idee hoe recent ze mogen zijn, maar volgens mij best wel recent) dan dat Lawson kilometers gereden had incl 11 races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Beroepsstoker on board...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
RobertMe schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:14:
[...]

Daarbij wel met de (enorme) kanttekening dat Antonelli extreem veel getest heeft bij Mercedes (testing previous car gebeuren) terwijl Red Bull die mogelijkheid niet/minder heeft (Honda die geen motoren wilt leveren als ik het goed begreep van @Chocoball een tijdje terug). Antonelli reed dan misschien wel zijn eerste twee races, maar zou zomaar kunnen dat hij veel meer kilometers gereden heeft in de auto's van '21 / '22 / '23 (geen idee hoe recent ze mogen zijn, maar volgens mij best wel recent) dan dat Lawson kilometers gereden had incl 11 races.
ja, dus Antonelli heeft mogelijk nog veel meer ervaring op kunnen doen dan Lawson. Maar dan is het helemaal erg dat ze Lawson al na 2 races eruit zetten. Denk niet dat ze dat bij Mercedes gedaan zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Tomcatter_31 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:50:
[...]

ja, dus Antonelli heeft mogelijk nog veel meer ervaring op kunnen doen dan Lawson. Maar dan is het helemaal erg dat ze Lawson al na 2 races eruit zetten. Denk niet dat ze dat bij Mercedes gedaan zouden hebben.
Is ook niet een vergelijkbare situatie in mijn ogen.
Bottas is namelijk geen serieus alternatief voor de lange termijn, dus Antonelli inwisselen zou niet direct nodig zijn. En zolang ze meedoen om podia hoeven ze ook niet heel bang te zijn dat Russell vertrekt. Alle topteams zitten vol, dus hij kan ook nergens heen. De prestaties zijn afgelopen jaar flink verbeterd en ook dit jaar lijken ze mee vooraan mee te kunnen doen.

Red Bull zit gewoon in een lastige situatie. De auto is een diva met een heel smal operating window en als de prestaties te ver achterblijven is hun stercoureur weg. Wat er dan overblijft is een team dat moeite zal hebben om structureel punten te scoren. En dus zullen ze alles op alles zetten om de prestaties te verbeteren, ook als dat betekent dat je na 2 races een coureur wisselt voor een gelijkwaardig teamlid.

Om dan te zeggen dat Mercedes dit niet zou doen vind ik nogal gezocht. Ik denk dat zij hetzelfde hadden gedaan als ze door zoiets dreigden Hamilton te verliezen in 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Muse schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 13:01:
[...]

Is ook niet een vergelijkbare situatie in mijn ogen.
Bottas is namelijk geen serieus alternatief voor de lange termijn, dus Antonelli inwisselen zou niet direct nodig zijn. En zolang ze meedoen om podia hoeven ze ook niet heel bang te zijn dat Russell vertrekt. Alle topteams zitten vol, dus hij kan ook nergens heen. De prestaties zijn afgelopen jaar flink verbeterd en ook dit jaar lijken ze mee vooraan mee te kunnen doen.

Red Bull zit gewoon in een lastige situatie. De auto is een diva met een heel smal operating window en als de prestaties te ver achterblijven is hun stercoureur weg. Wat er dan overblijft is een team dat moeite zal hebben om structureel punten te scoren. En dus zullen ze alles op alles zetten om de prestaties te verbeteren, ook als dat betekent dat je na 2 races een coureur wisselt voor een gelijkwaardig teamlid.

Om dan te zeggen dat Mercedes dit niet zou doen vind ik nogal gezocht. Ik denk dat zij hetzelfde hadden gedaan als ze door zoiets dreigden Hamilton te verliezen in 2022.
Ik denk dat hun grootste zorg is om die auto op orde te krijgen, ongeacht wie er in de 2e auto rijdt. De dreiging is idd denk ik reeel dat Verstappen weggaat als de prestaties uitblijven....sterker nog, denk dat de kans sowieso best groot is dat Verstappen vertrekt gezien de leegloop bij Red Bull afgelopen tijd en verktrek van Honda.

Dus los van wie er in die 2e auto rijdt, denk ik dat Red Bull groter probleem heeft. Ze krijgen die auto niet meer op orde. Verstappen kan er nog omheen rijden, maar zelfs hij wint niet zomaar meer wedstrijden met die auto. Dus ja, je kan in paniek je 2e rijder vervangen uit angst dat Verstappen wegloopt. Denk dat het weinig oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

G_Dragon schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:25:

[Afbeelding]
Leuk om dit bij te houden inderdaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05:37
@RobertMe Honda is inderdaad niet happig op TPC tests een vraagt 600.000 - 700.000 (dollar / euro?) voor de motoren per test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07:19
Als dat dan ook van de budget cap (?) af gaat snap ik dat ze niet hebben getest, kost dan een hoop centen wil je veel testen. Wel handig eigen motoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Tomcatter_31 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 13:16:
[...]

Ik denk dat hun grootste zorg is om die auto op orde te krijgen, ongeacht wie er in de 2e auto rijdt. De dreiging is idd denk ik reeel dat Verstappen weggaat als de prestaties uitblijven....sterker nog, denk dat de kans sowieso best groot is dat Verstappen vertrekt gezien de leegloop bij Red Bull afgelopen tijd en verktrek van Honda.

Dus los van wie er in die 2e auto rijdt, denk ik dat Red Bull groter probleem heeft. Ze krijgen die auto niet meer op orde. Verstappen kan er nog omheen rijden, maar zelfs hij wint niet zomaar meer wedstrijden met die auto. Dus ja, je kan in paniek je 2e rijder vervangen uit angst dat Verstappen wegloopt. Denk dat het weinig oplost.
100% eens dat RBR een groter probleem heeft dan de 2e rijder, maar als Tsunoda er voor kan zorgen dat het team kostbare punten binnenhaalt, is het dit gedoe wel waard.

Wij weten niet wat er precies in het contract van Verstappen staat over prestaties, maar stel dat daar in staat dat het team in de top 3 moet staan? Met een sterker wordend Mercedes en een sterk Ferrari + McLaren is in deze fase ieder punt welkom.

Ik denk serieus dat ieder team op de grid deze wissel zou doorvoeren om een coureur als Verstappen onder contract te kunnen houden. Noem het paniekvoetbal, maar ze weten dondersgoed dat ze hem nodig hebben om mee te doen om het WK. Met Tsunoda, Lawson of Hadjar ga je het gewoon niet redden tegen de bezettingen van McLaren, Ferrari en Mercedes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Muse schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:10:
[...]

100% eens dat RBR een groter probleem heeft dan de 2e rijder, maar als Tsunoda er voor kan zorgen dat het team kostbare punten binnenhaalt, is het dit gedoe wel waard.

Wij weten niet wat er precies in het contract van Verstappen staat over prestaties, maar stel dat daar in staat dat het team in de top 3 moet staan? Met een sterker wordend Mercedes en een sterk Ferrari + McLaren is in deze fase ieder punt welkom.

Ik denk serieus dat ieder team op de grid deze wissel zou doorvoeren om een coureur als Verstappen onder contract te kunnen houden. Noem het paniekvoetbal, maar ze weten dondersgoed dat ze hem nodig hebben om mee te doen om het WK. Met Tsunoda, Lawson of Hadjar ga je het gewoon niet redden tegen de bezettingen van McLaren, Ferrari en Mercedes.
Mee eens, alleen denk ik niet dat Tsunoda het verschil gaat maken. Maar wie weet. We gaan het zien. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Tomcatter_31 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:34:
[...]

Mee eens, alleen denk ik niet dat Tsunoda het verschil gaat maken. Maar wie weet. We gaan het zien. :)
Wederom eens, ik vind het een gemiste kans dat ze Sainz niet binnen hebben gehaald.
Pagina: 1 ... 19 ... 53 Laatste

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Seizoen 2025 topics: Topicreeks: [F1 2025]
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken