Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:04

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4WMOBzNU2hbLdw8DPVbovS6s2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZMAotxruTDzJARaxja83JItJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:00:
[...]

Als in verwachting, of in wat je hoopt? O-)

Maar volgens mij deed Lawson het naast Yuki wel aardig. Yuki versloeg hem, maar volgens mij was dat gat niet enorm.... Aan de andere kant: in China was het gat tussen Yuki en Hadjar ook niet groot. Dus zeker een interessante battle verwacht ik.

Hadjar P6 en Lawson P20 verwacht ik eigenlijk niet
YouTube: Race Driver Explains Lawson’s Driving Style Problem

Vond deze video wel aardig, hij zegt eigenlijk dat Lawson best aardig is om zich aan te passen aan het rijgedrag van een andere auto. Hij heeft volgens mij ook in veel meer classes mee gereden dan Yuki?

Ik ga voor scenario 2... dat Yuki ook niet met de auto om kan gaan.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Kvyat heeft eigenlijk 3 deurtjes nodig }:O (racing seat, vriendin, kind)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:39

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

hjvg schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 09:55:
2de race een sprintweekend nou vind ik niet echt dat redbull (afgezien van uitslagen van max) heel vaak een auto weet neer te zetten die heel erg snel is vanaf moment 1.
Een van de problemen van redbull was vorig jaar (en eerdere al?) dat de correlatie tussen sim en praktijk niet goed overeen kwamen. De ideale setup die uit de sim kwam, bleek in de praktijk vaak niet goed te werken.

En dat werkt ook door in de ontwikkeling van de auto. Aangebrachte updates bleken toch niet goed te voldoen, waarna er weer werd teruggegrepen op oudere revisies.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Het is eerder Red Bull dan Max Verstappen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:00

Amphiebietje

In de blubber

Robkazoe schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 09:15:
Ben heel benieuwd naar FP3 in Japan. Mocht Yuki die slecht rijden, dan kan het zomaar exit Yuki zijn en hallo Hadjar. :+
Misschien dat ze beter Verstappen klonen. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03:11
Amphiebietje schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:09:
[...]

Misschien dat ze beter Verstappen klonen. :+
Daar wordt momenteel druk aan gewerkt :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:53
Chocoball schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:13:
[...]

Daar wordt momenteel druk aan gewerkt :+
Het is nog erger dan klonen...

Max was nog een kind van een F1 coureur en een goede vrouwlijke coureur

De volgende generatie is een mix van een F1 generational talent, en een dochter van een meervoudig F1 kampioen O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Waah schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:17:
De volgende generatie is een mix van een F1 generational talent, en een dochter van een meervoudig F1 kampioen O-)
Waarvan de broer / zoon geen deuk in een pakje boter reed }) Maar dan weer wel een deuk in een muur in Singapore :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21:27
ArcticWolf schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:06:
[...]

YouTube: Race Driver Explains Lawson’s Driving Style Problem

Vond deze video wel aardig, hij zegt eigenlijk dat Lawson best aardig is om zich aan te passen aan het rijgedrag van een andere auto. Hij heeft volgens mij ook in veel meer classes mee gereden dan Yuki?

Ik ga voor scenario 2... dat Yuki ook niet met de auto om kan gaan.
Het meest zure is dat je dit had kunnen voorkomen als je Yuki wél meteen in die auto had gezet, hij heeft al een paar jaar ervaring de F1, hij heeft een paar jaar in die Racing Bull gereden, niemand had dit gek gevonden. Enige is dat teaminterne politiek alles heeft tegengewerkt. Perez moest zo lang mogelijk aanmodderen vanwege de sponsorgelden van Slim en de mogelijkeheden om red bull blikjes in Zuid Amerika te verkopen en Lawson moest met een verzonnen reden in die auto gelepeld worden omdat Horner per se niet Yuki wilde omdat hij ruzie heeft met Honda en Marko. Nu is Horner blijkbaar op het punt gekomen dat het niet meer kan, moet ie alsnog Yuki het zitje geven. En dan ook nog in Yuki's thuis GP waar het dus heel raar gaat uitzien als Lawson bv Q3 haalt in een Racing Bull terwijl Yuki kansloos achteraan meeknettert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Giel1 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:01:
Ik zou het op basis van de eerste twee races echt het ronduit dom vinden als het waar is dat ze Lawson nu al aan de kant zetten. Wat mij betreft hebben ze dan bij RBR echt niets geleerd van het verleden. Gasly/Albon werden er ook (veel) te snel uitgegooid en lieten daarna bij andere teams zien echt wel te kunnen racen. Gasly werd al na 12 races bedankt, Albon na 26. Als ze nu Lawson al na 2 races ditchen, zeker na die regenrace in Australië waar hij met relatief oude slicks lullig van de baan af gleed, dan laat je niet echt zien een fatsoenlijke organisatie te zijn.

Max camoufleert een hoop, maar dit kan toch bijna niet anders als uitlopen op een compleet fiasco voor RBR.
De vraag is of het te snel was. Gasly was snel weg, Albon heeft toch 26 races gehad. Snel, maar niet onnoemelijk snel. Perez heeft er lang gezeten gezien de resultaten.

Uiteindelijk hebben ze allemaal hetzelfde gemeen: Ze waren gemiddeld allemaal genomen een stuk langzamer dan Max.

Maar verwacht je, dat als je Gasly of Albon nu naast Max zou zetten, dat ze veel dichterbij zouden zitten?

Ik denk dat het verschil in tijd weinig zal uitmaken. Wat er de laatste jaren vooral veranderd is, is het verschil in tijd tussen de coureurs. Dat zag je ook bij Perez. Het eerste jaar zat die er ook vaak een halve seconde achter Max. Maar dat was genoeg voor Q3 en vaak best hoog. In 2024 was een halve seconde soms genoeg om Q2 niet door te komen. Het veld zit dichter op elkaar.

Persoonlijk denk ik dat de coureurs in 3 groepen te verdelen zijn momenteel:

1: Max/Lewis -> Generational talent. Zijn een stapje beter dan de rest
2: Alonso/Norris/Leclerc/Sainz/Russel/Piastri. De groep die er net onder zit. Op een goede dag kunnen ze Max/Lewis verslaan op een slechte dag.
3: de rest. Zullen eigenlijk altijd langzamer zijn dan Max/Lewis. Op een goede dag verslaan ze groep 2 als die een slechte dag hebben.

Van een aantal coureurs is lastig te bepalen in welke groep ze vallen omdat ze geen goede vergelijking hebben met teamgenoten of rookie zijn.

Uiteindelijk kan je het nooit echt goed vergelijken. Auto's liggen coureurs wel/niet. Een Max van vandaag tegen een rookie Lawson zou anders zijn wanneer ze allebei nog rookie waren etc.

En uiteindelijk rijden er 7 coureurs nu mee die begonnen zijn bij Red Bull/VCARB. Meer dan welk team ook. Dus is het wel zo erg hoe Red Bull het doet?

Is de manier van Mercedes beter? Waarbij Russel zo lang bij Williams reed dat tegen de tijd dat die eindelijk naar Mercedes mocht, de auto niet meer snel genoeg was voor een kampioenschap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Alex_79 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:34:
[...]

Het meest zure is dat je dit had kunnen voorkomen als je Yuki wél meteen in die auto had gezet, hij heeft al een paar jaar ervaring de F1, hij heeft een paar jaar in die Racing Bull gereden, niemand had dit gek gevonden. Enige is dat teaminterne politiek alles heeft tegengewerkt. Perez moest zo lang mogelijk aanmodderen vanwege de sponsorgelden van Slim en de mogelijkeheden om red bull blikjes in Zuid Amerika te verkopen en Lawson moest met een verzonnen reden in die auto gelepeld worden omdat Horner per se niet Yuki wilde omdat hij ruzie heeft met Honda en Marko. Nu is Horner blijkbaar op het punt gekomen dat het niet meer kan, moet ie alsnog Yuki het zitje geven. En dan ook nog in Yuki's thuis GP waar het dus heel raar gaat uitzien als Lawson bv Q3 haalt in een Racing Bull terwijl Yuki kansloos achteraan meeknettert
Yuki is een Honda rijder, dat was volgens mij het probleem. Volgend jaar is Honda weg bij RBR en dan zouden ze Yuki of moeten overnemen of moeten laten gaan. Lawson heeft wel een direct contract bij Red Bull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
RobertMe schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:24:
[...]

Waarvan de broer / zoon geen deuk in een pakje boter reed }) Maar dan weer wel een deuk in een muur in Singapore :+
Klopt :+ genetica is altijd afwachten O-) Maar heeft de vrouw van Piquet ook maar enig talent voor de (auto)sport? (oprechte vraag).

De kans bij wel talent+geen talent is natuurlijk lager dan wanneer je wel talent + halve kans op talent bij elkaar gooit. (ja dat is veel te overgesimplificeerd natuurlijk, maar toch :+ )

Een talentvolle vader helpt wel. Zie het WK afstanden waar de zoon van Wennemars nu ook won. O-) Maar het is natuurlijk geen garantie O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ArcticWolf schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:40:
[...]

Yuki is een Honda rijder, dat was volgens mij het probleem. Volgend jaar is Honda weg bij RBR en dan zouden ze Yuki of moeten overnemen of moeten laten gaan. Lawson heeft wel een direct contract bij Red Bull.
Yuki heeft gewoon een contract met Red Bull toch?

Hij heeft extra sponsorgeld vanuit Honda (10 of 20 miljoen $ schijnbaar, en vast wel gratis motoren te leveren oid )

Er is niet echt een concept van 'overnemen' mogelijk, alleen het wegvallen van sponsorgeld, maar als Honda geen plekje bij AMR kan regelen, zullen ze vast nog wel Yuki blijven sponsoren als Japanse rijder.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[...]

Punt van Yuki direct naar RBR snap ik. Ik begreep die keuze ook niet.

Maar de rest is allemaal geruchten en roddels. Dit is, voor zover ik weet, nog nooit bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-10 16:14
Waah schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 09:47:
Ik snap RBR wel in deze. Door Lawson naar VCARB te zetten en Yuki naar RBR doe je een aantal dingen beter dan het zo houden. 2 scenario's:

Scenario "Yuki kan wel met de RBR overweg":
  1. Je doet nog mee voor het constructeurskampioenschap
  2. Lawson krijgt een rustige omgeving bij VCARB waar de druk een stuk minder hoog is en hij minder in de media-kijker staat. Hij is IMHO nog altijd een rookie ondanks dat die al wat races gedaan heeft. Zo gun je hem tijd en kan die vertrouwen opbouwen
  3. Je weet als RBR dat het concept van de auto niet verkeerd is, waardoor je voor de 2026 regulering er rekening mee kan houden en je de feedback van Max kan volgen.
Scenario "Yuki kan ook niet met de RBR"
  1. Je weet dat je niet voor het WCC mee doet, en kan kiezen voor de auto volledig voor Max te ontwikkelen dit jaar
  2. Je geeft Lawson vertrouwen dat het niet aan hem ligt, en hij heeft een stabielere auto zodat die beter aan F1 kan wennen
  3. Je weet dat er voor 2026 en later meer geluisterd moet worden naar de 2e driver. Dan heb je meer aan de ervaring van Yuki dan Lawson.
En als laatste: je laat Lawson bij RBR:
  1. Je doet nog steeds niet mee voor het WCC
  2. Het vertrouwen van Lawson zakt tot een dieptepunt, waardoor je geen goede 2e driver hebt als Max vertrekt
  3. Je weet niet of je de wagen moet bouwen volgens feedback van Max en hetzelfde probleem hebt, of ook (meer) naar de 2e driver moet luisteren met als gevolg een langzamere auto als Max zijn feedback wel prima is.
Paniekvoetbal wil ik het niet noemen als ze hem nu wisselen. Ze moeten gewoon de onderste steen boven krijgen, en dit is een manier om duidelijkheid te krijgen. Het is hard, maar dat is de F1. En eigenlijk is het ook weer niet hard... Want wat geeft Lawson meer kans in de F1:
Elke race, in een Red Bull, in Q1 eruit en nooit punten scoren in een auto waar de andere coureur podiums en evt overwinningen pakt?
Elke race, in een VCARB, punten kunnen pakken (als het team het niet verkloot zoals de laatste 2 races)?

Er is natuurlijk een optie 3: Hij wordt om de oren geslagen door Hadjar en rijd nog steeds achteraan in een VCARB. Maar dan heeft die natuurlijk ook niets te zoeken in F1. O-)
Als ze zo zouden denken waren ze nooit met Lawson dit seizoen begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Zullen we eerst even kijken hoe het op suzuka gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
meenkdrie schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:44:
[...]

Als ze zo zouden denken waren ze nooit met Lawson dit seizoen begonnen.
want?

Yuki direct naar RBR, niet presteren en vervolgens Lawson promoveren die dan ook niet presteert... Is dat beter voor een rookie? Dan mag Lawson het seizoen afmaken in een onbestuurbare wagen. Daar leert die verdomd weinig van :+ Nu kan die de rest van het seizoen doen in een bestuurbaardere wagen.

Maar betwijfel of ze het zo hebben uitgedacht van tevoren hoor :+

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 26-03-2025 10:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex_79
ik laat me graag verrassen door Yuki, maar na Gasly, Albon en Perez ben ik inderdaad een tikkie pessimistisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-10 14:03
RobertMe schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:24:
[...]

Talent slaat toch altijd een generatie over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Alex_79 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:49:
ik laat me graag verrassen door Yuki, maar na Gasly, Albon en Perez ben ik inderdaad een tikkie pessimistisch ;)
Ik ook hoor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJlKlFmqH_GFffde-78x8TcnatU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B3LjtOopFvR5c8e6AyIT4WZG.png?f=fotoalbum_large
Je kan hier de conclusie trekken dat Max zijn teamgenoten slechter waren.... Of dat Max beter is geworden O-)

Hier zie je ook dat Perez vorig jaar gemiddeld dichterbij kwalificeerde in tijd.... En toch startte die een stuk verder naar achteren dan in 2023 O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 26-03-2025 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:50:
[...]

Ik ook hoor
[Afbeelding]
Je kan hier de conclusie trekken dat Max zijn teamgenoten slechter waren.... Of dat Max beter is geworden O-)
én/of de auto slechter/moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
Pat911 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:49:
[...]

Talent slaat toch altijd een generatie over :+
Het hangt er van af wie de moeder is, bij Max zie je dat hij de kalmere mindset van Sophie Kumpen heeft meegekregen, En bij Matthieu vd Poel in het wielrennen zie je dat hij zijn uiterlijk van Corinne heeft (en dus sprekend op Corinne's vader Raymond Poulidor lijkt) maar ook het doorzettingsvermogen van Adrie, terwijl oudere broer David sprekend op Adrie lijkt maar qua mindset een kopie van Raymond is en dus niet zo'n maniakale trainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Millie-ano schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:52:
[...]

én/of de auto slechter/moeilijker.
Dan zou tussen 2021 en 2024 de auto dus steeds makkelijker te besturen moeten zijn geweest voor Perez... En toch kwamen de klachten over het besturen van de auto vooral naarmate de tijd vorderde steeds meer naar voren. O-)

Ik denk dat mensen vooral kijken naar de finish-positie ipv het tijdsverschil. Als je in 2023 een halve seconde langzamer was dan Max, reed je comfortabel 2e of 3e. In 2024 reed je in het midden en in 2025 rijd je achteraan. Het veld zit dichter bij elkaar.

Maar als de auto steeds moeilijker werd, zou het tijdsverschil bij Perez gemiddeld moeten oplopen, en het loopt juist af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:45
Waah schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:38:
[...]
Persoonlijk denk ik dat de coureurs in 3 groepen te verdelen zijn momenteel:

1: Max/Lewis -> Generational talent. Zijn een stapje beter dan de rest
2: Alonso/Norris/Leclerc/Sainz/Russel/Piastri. De groep die er net onder zit. Op een goede dag kunnen ze Max/Lewis verslaan op een slechte dag.
3: de rest. Zullen eigenlijk altijd langzamer zijn dan Max/Lewis. Op een goede dag verslaan ze groep 2 als die een slechte dag hebben.
Mee eens met dit stuk.
Maar verwacht je, dat als je Gasly of Albon nu naast Max zou zetten, dat ze veel dichterbij zouden zitten?
Nee, denk het niet. Zolang het team alle focus op Max houdt en de auto volledig op Max richt, zoals de video van Horner ook aangeeft die eerder hier gepost is, gaan ze het allemaal niet redden. Dan zal je coureur moeten vinden die dezelfde voorkeur heeft met zo'n scherpe front end.

Ik zie ook niet gebeuren dat Yuki het gaat redden. Tsunoda rijdt nu 4 of 5 jaar en heeft amper echt indruk gemaakt. Dat gaf Horner ook aan dat ze daarom voor Lawson gekozen hebben. Lawson was als rookie vanaf begin meteen vrijwel net zo snel als Yuki die al 4 jaar ervaring heeft.

Dit is weer typisch Red Bull. Waardeloze rijder management en alle aandacht richten op je nummer 1 rijder en dan verbaasd doen dat rijder 2 het niet redt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:27

-tom-562

Oliesjeik

maar kijk ook wat voor weekenden gehad hebben.

eerste weekend blijft altijd een lastige. daarbij was het een regen race wat zeker niet helpt.

2de race een sprintweekend nou vind ik niet echt dat redbull (afgezien van uitslagen van max) heel vaak een auto weet neer te zetten die heel erg snel is vanaf moment 1.

waar andere teams vaak van af min 1 betere snelheden laten zien.

ik zou hem minimaal nog een normaal weekend laten rijden maar goed we gaan het zien tot redbull met een officeel statement komt blijven het geruchten.
Wat is een normaal weekend dan? Dan krijg je weer die smoesjes van "deze baan is geen Red Bull baan", "het regent", "het is een sprint weekend"

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Tomcatter_31 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:54:
[...]
Dit is weer typisch Red Bull. Waardeloze rijder management en alle aandacht richten op je nummer 1 rijder en dan verbaasd doen dat rijder 2 het niet redt...
Het heeft ze 4WDC's opgelevert en 2 WCC's. En ze zijn een van de weinige teams die nieuw talent aandragen, zeker tot dit jaar. :+ Als je nooit een rookie oplevert, kun je het ook niet verkeerd doen O-)

Kijk eens hoe McLaren/Zak Brown met hun rookies om gaat. Daar kunnen ze bij Indycar volgens mij je alles over vertellen. Die komen niet eens aan racen toe vaak. O-) Die hebben nu eindelijk eens een rookie in de auto gezet met Piastri....

Oh wacht, die was eigenlijk niet van hun >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
-tom-562 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:57:
[...]

Wat is een normaal weekend dan? Dan krijg je weer die smoesjes van "deze baan is geen Red Bull baan", "het regent", "het is een sprint weekend"
Suzuka is een normaal weekend toch?
- Geen sprint
- Lawson kent de baan
- Red-bull baan of niet, Lawson wordt vergeleken met Max, niet met de rest. Dus red-bull baan maakt niet uit.

Dit zou inderdaad wel het eerste normale weekend worden voor Lawson.
Een droge quali naar een natte race op een nieuwe baan? Das geen normale race
Sprintweekend is ook geen normale race.

Dus tenzij het spoelt op Suzuka.... zou dat de eerste zijn denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:06
-tom-562 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:57:
[...]

Een beetje ver weg nog, maar je triggerde mij wel. De verwachting voor Suzuka, ziet er wisselvallig uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJ79MYAGRDk6bFpBPWwjfPQ9dc8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/pKwsnATP0B1yDwT9kXQIjYPT.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Waah schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:59:
[...]

Het heeft ze 4WDC's opgelevert en 2 WCC's. En ze zijn een van de weinige teams die nieuw talent aandragen, zeker tot dit jaar. :+ Als je nooit een rookie oplevert, kun je het ook niet verkeerd doen O-)
Fair enough, snap ook wel dat Verstappen de voorkeur geniet. Hij is buitengewoon talent die de wk's binnensleept. Alleen klagen ze ook al jaren dat de 2e rijder hem rugdekking moet geven, maar dat dat al jaren niet lukt. Maar ja, dat is niet heel raar als die 2e rijder geen enkele support krijgt.
Kijk eens hoe McLaren/Zak Brown met hun rookies om gaat. Daar kunnen ze bij Indycar volgens mij je alles over vertellen. Die komen niet eens aan racen toe vaak. O-) Die hebben nu eindelijk eens een rookie in de auto gezet met Piastri....
Er valt op elk team waarschijnlijk wel wat aan te merken. Maar zowel Norris als Piastri hebben beide ruim de kans gekregen als rookie. En je ziet dat coureurs als Albon en Gasly bij andere teams wel uit de verf komen. Dus ja, RB heeft een junior programma en brengt talenten voort. Maar ze zijn ook meester in om vervolgens de carriere van die rookies om zeep te helpen. Als ik rookie was zou ik liever bij McLaren instappen dan bij Red Bull. Tenzij ik zoals Max het lieverdje ben en toezegging krijg dat alle voorkeur naar mij zou gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YakuzA schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:42:
[...]

Yuki heeft gewoon een contract met Red Bull toch?

Hij heeft extra sponsorgeld vanuit Honda (10 of 20 miljoen $ schijnbaar, en vast wel gratis motoren te leveren oid )

Er is niet echt een concept van 'overnemen' mogelijk, alleen het wegvallen van sponsorgeld, maar als Honda geen plekje bij AMR kan regelen, zullen ze vast nog wel Yuki blijven sponsoren als Japanse rijder.
Volgens mij is daar niet echt over gecommuniceerd? (Wat ook niet verwonderlijk is). Het kan net zo goed dat Honda korting geeft in ruil voor een stoeltje en Red Bull daar minimale zeggenschap over heeft. En of ze daar vervolgens Tsunoda of Iwasa in zetten aan Honda is (binnen bepaalde grenzen zodat Honda niet een totale prutser er in zet). Hetzelfde als dat voorheen Mercedes stoeltjes kocht bij Manor (Wehrlein), Force India / Racing Point (Ocon), en Williams (Russell). Die coureurs bleven allemaal van Mercedes en onder contract bij Mercedes. En in ruil voor het stoeltje werd er dan korting op de motoren gegeven. Dat Tsunoda onder contract van Red Bull staat hoeft dus ook zeer zeker niet (en ik denk eerder van niet dan van wel). En als hij wel onder contract van Red Bull stond en met een sponsoring er gekomen was dan was denk ik die hele "maar Honda vertrekt" een kleiner issue geweest. Want als de coureur goed (genoeg) is houd je hem dan gewoon aan, ook al valt de sponsor weg. Terwijl als de coureur een contract met Honda heeft je hem niet in dienst kunt houden.

En terwijl ik dit type bedenk ik mij dat Honda volgens mij recentelijk sowieso gezegd heeft dat Tsunoda vanaf volgend seizoen een free agent is en zelf op zoek zal moeten naar een zitje. Ook dat komt dus zeer zeker niet over alsof Tsunoda eerder zelf een zitje heeft gezocht en een zak geld van "toevallig" Honda bij zich had. Maar duid ook meer op "Honda eist een stoeltje en zet Honda (junior) rijder Tsunoda er in". Anders ook erg toevallig dat Honda junior rijder Iwasa vaak bij hetzelfde team aanwezig is. Waarom zou dan alleen Red Bull naar Japansa coureurs in het Honda programma kijken en FP1s laten rijden en vaker aan de pitmuur laten zitten (Iwasa afgelopen weekend dus nog).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:59

Marc H

- - Is wakker - -

Wat ze hadden moeten doen bij Red Bull was Mercedes kopiëren: Die hebben Antonelli een paar duizend kilometer laten rijden in een paar jaar oude F1 wagen. Laat hem maar zonder echte druk wennen aan de karakteristieken van een Red Bull, dan was de overstap naar RBR een stuk makkelijker geweest.

Ik vind het gewoon dom van RBR om hem nu al uit de auto te halen. Hij heeft gewoon geen kans gehad om zichzelf te bewijzen. De eerste race op een natte baan die hij niet echt kende. En hem dan uit de auto halen voor de race op een circuit die hij wel goed kent? Natuurlijk, het is leuk voor Yuki dat hij zijn thuisrace in de RBR mag starten en ik vermoed dat het ook Honda erg blij maakt. Maar strategisch een goede zet? Dit maakt nog minder sense dan de contractverlenging van Perez.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomcatter_31 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:07:
[...]

Er valt op elk team waarschijnlijk wel wat aan te merken. Maar zowel Norris als Piastri hebben beide ruim de kans gekregen als rookie. En je ziet dat coureurs als Albon en Gasly bij andere teams wel uit de verf komen. Dus ja, RB heeft een junior programma en brengt talenten voort. Maar ze zijn ook meester in om vervolgens de carriere van die rookies om zeep te helpen. Als ik rookie was zou ik liever bij McLaren instappen dan bij Red Bull. Tenzij ik zoals Max het lieverdje ben en toezegging krijg dat alle voorkeur naar mij zou gaan. ;)
De laatste McLaren junior die ze naar voren hebben geschoven is Norris (2019?), en daarvoor Vandoorne (2017, invalbeurt in 2016). Je moet daar dus wel heel veel geluk hebben wil je "doorstromen".
Dan heb je bij Ferrari & Mercedes nog meer kans (Ferrari: Leclerc & Bearman, Mercedes: Ocon, Russell, Antonelli).

En Piastri was uiteraard een Alpine junior. Waarbij Alpine management zo slecht was dat hij door een oepsie een free agent was en naar McLaren kon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:55
Het is ook wel fijn voor Lawson om nu bij RB te komen. Druk valt eraf, kan verder met z'n ontwikkeling. Als ze deze beslissing nog 3 maanden uitgesteld hadden dan had dit meer pijn gedaan. Pleister eraf trekken.
Tsunoda heeft nu ervaring hoe de RB rijdt en kan die kennis overdragen aan het RBR team. Ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Schijnbaar heeft lawson het nieuws uit de media vernomen. Auch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
RobertMe schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:29:
[...]

De laatste McLaren junior die ze naar voren hebben geschoven is Norris (2019?), en daarvoor Vandoorne (2017, invalbeurt in 2016). Je moet daar dus wel heel veel geluk hebben wil je "doorstromen".
Dan heb je bij Ferrari & Mercedes nog meer kans (Ferrari: Leclerc & Bearman, Mercedes: Ocon, Russell, Antonelli).

En Piastri was uiteraard een Alpine junior. Waarbij Alpine management zo slecht was dat hij door een oepsie een free agent was en naar McLaren kon.
Mijn punt gaat niet over de doorstroomkansen die rijders wel/niet krijgen bij een team. Maar het beleid bij Red Bull is toch raar... ze investeren in junior rijders en als je dan vervolgens ziet hoe ze ermee omgaan is gewoon weggegooide investering. Zie hoe het gegaan is met Gasly, Albon en nu met Lawson. Die jongens worden met minimale ervaring in de red bull gezet als ze er eigenlijk nog niet klaar voor zijn. Vervolgens wordt er gezegd dat red bull een topteam is en je bent er niet om te leren, je moet presteren! Dus de druk wordt meteen al opgevoerd. Tegelijk wordt gezegd in de media dat Max degene is die kampioen moet worden en hij krijgt vervolgens ook alle support. En maar verbaasd zijn waarom die 2e rijder niet slaagt om Max rugdekking te geven... Dus ja, dan kan je junior rijders voortbrengen en een kans geven, maar als je zo met je investering omgaat is het ook niet heel veel waard.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 15:19
MikeyMan schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:33:
Schijnbaar heeft lawson het nieuws uit de media vernomen. Auch...
is er al nieuws dan?

tot nu het enige wat ik heb gezien is dat 1 of 2 journalisten wat roepen / melden maar vanuit redbull is er nog geen nieuws.
Zolang redbull officieel niets naar buiten brengt blijven het geruchten.

(want volgens mij zijn er al website die al 3 of 4 verschillende coureurs op de plek van lauwsen hebben gezet de afgelopen 3/4 dagen vaan met een kop tussen aanhalingen tekens )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 19:12
himlims_ schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 20:19:
Gevonden; de quote van Horner over Max, teamgenoot en afstelling/ontwikkeling

YouTube: Can Anyone Else Drive Max’s Red Bull? 🤔
Dat is al jaren bekend, niet dat Max een sharp frontend wil hebben, maar de RB heeft dat altijd al gehad, Max kan daar gewoon goed mee om gaan. Men (o.a. Horner) zei destijds (toen Max net begon bij RB/in F1) niet voor niks over Max dat hij een vergelijkbare rijstijl heeft als Vettel had. En Vettel was ook gewoon sneller dan Webber in veel gevallen.

Gasly, Albon, Perez, Lawson, zijn geen slechte coureurs. RB kan gewoon geen auto bouwen voor 2 coureurs. Ze houden al jaren vast aan dezelfde visie: sharp frontend, loose rearend. Pre-2017 hadden ze ook allemaal high-rake auto's, dan krijg je vanzelf hetzelfde effect.

Verder vind ik het enorm lullig voor Lawson, hij is helemaal geen slechte coureur, is eigenlijk nog een rookie, heeft alles bij elkaar 13 F1 races gereden, net een half seizoen, en wordt voor de leeuwen gegooid in een auto die onbestuurbaar is tenzij je een rasechte alien bent. RB hoopte op een zelfde wunderkind als Max, en dat is gefaald. Ik verwacht niet dat Tsunoda het beter gaat doen in die auto.

Stop met Helmut toegang geven tot de F1 races (en hou 'm weg bij de pers zodat ie geen idiote uitspraken meer kan doen). Helmut moet in de druipende regen overal ter wereld langs de kartbaan gaan staan opzoek naar nieuw talent i.p.v. te vroeg iemand promoten en hopen op een 2e Max. En als Helmut dat niet kan/wil stuur 'm dan met pensioen. Hij runt het junior programma, en we hebben inmiddels wel genoeg bewijs dat dat gewoon totaal niet lekker loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

hjvg schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:44:
tot nu het enige wat ik heb gezien is dat 1 of 2 journalisten wat roepen / melden maar vanuit redbull is er nog geen nieuws.
Vooral blijven ontkennen als je het gewoon niet wil geloven... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

FastFred schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:07:
RB hoopte op een zelfde wunderkind als Max, en dat is gefaald. Ik verwacht niet dat Tsunoda het beter gaat doen in die auto.
Maar Max won al (bijna) alles voordat hij in de F1 kwam... zo'n talent is Lawson gewoon niet. Sterker nog: velen zijn dat niet. Soms moeilijk te accepteren, maar of je hem nou 'adoreert' of 'haat'... hij is wel uniek en de kans dat je daar in een decennium een tweede van hebt rondlopen is uiterst klein.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 13:26
Kon je maar terug in de tijd, Horner hadden ze moeten vervangen door Wheatley. Neywey zou dan gewoon blijven, en die Marshall nooit laten gaan (die was al goed bij Renault topwagen Alonso kampioen, en wat dacht je van flexende neuzen bij RB)

Denk dat RB gewoon een zinkend schip wordt in 2026.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Tomcatter_31 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:44:
[...]

Mijn punt gaat niet over de doorstroomkansen die rijders wel/niet krijgen bij een team. Maar het beleid bij Red Bull is toch raar... ze investeren in junior rijders en als je dan vervolgens ziet hoe ze ermee omgaan is gewoon weggegooide investering. Zie hoe het gegaan is met Gasly, Albon en nu met Lawson. Die jongens worden met minimale ervaring in de red bull gezet als ze er eigenlijk nog niet klaar voor zijn. Vervolgens wordt er gezegd dat red bull een topteam is en je bent er niet om te leren, je moet presteren! Dus de druk wordt meteen al opgevoerd. Tegelijk wordt gezegd in de media dat Max degene is die kampioen moet worden en hij krijgt vervolgens ook alle support. En maar verbaasd zijn waarom die 2e rijder niet slaagt om Max rugdekking te geven... Dus ja, dan kan je junior rijders voortbrengen en een kans geven, maar als je zo met je investering omgaat is het ook niet heel veel waard.
Het beleid bij McLaren/Ferrari/Mercedes is dus beter? McLaren heeft ook een junior opleiding (2 zelfs, als je Indycar meerekent) maar bijna niemand stroomt door. Idem bij Merc en Ferrari.

Geen kans geven is IMHO erger dan een kans krijgen, niet lukken en vervolgens wel in F1 rijden. RBR is een van de topteams, dus die willen ook een topdriver.

Sinds 2010 hebben de teams de volgende coureurs uit eigen opleiding in hun stoeltje gehad:

Bij Mercedes is dat gelukt met Russel. Antonelli gaan we nu zien
Bij Ferrari is enkel Leclerc gelukt.
Bij McLaren is het enkel gelukt met Norris. Vandoorne heeft geen geweldige kans gekregen.

Dus allemaal 1 succesvolle coureur de sport in gebracht die voor het team heeft gereden. De rest van hun succesvolle lineup hebben ze elders moeten halen.

Bij Red bull is het lijstje aardig langer: Ricciardo, Gasly, Albon, Max en Lawson hebben allen voor Red Bull mogen rijden met wisselende resultaten. Maar ze hebben wel de kans gekregen. Dat is meer dan dat ze bij de andere 3 topteams krijgen O-)

En daarvan waren Ricciardo en Max toch wel succesvol bij Red Bull. Sainz reed goed bij Ferrari, Gasly rijd goed bij Alpine, Albon rijd goed bij Williams. Lawson kan zich nog bewijzen bij andere teams of VCARB en Yuki moet de kans bij Red Bull nog krijgen, en misschien gaat hij die nu krijgen.

Jarenlang een driver voorbereiden in een lager F1 team heeft tot nu toe enkel gewerkt voor Mercedes met Russel. Waarbij je je kan afvragen of die niet te lang voor een laag team heeft gereden. De rest is ook (bijna) direct doorgestroomd naar het 1e team en waren vrij snel succesvol.

ven is Norris (2019?), en daarvoor Vandoorne (2017, invalbeurt in 2016). Je moet daar dus wel heel veel geluk hebben wil je "doorstromen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:19:
Bij McLaren is het enkel gelukt met Norris.
En Hamilton dan? Dat was immers de protégé van Ron Dennis ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 20:24
warp schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:51:
[...]

En Hamilton dan? Dat was immers de protégé van Ron Dennis ;)
Dat was voor 2010.
[...]

Sinds 2010 hebben de teams de volgende coureurs uit eigen opleiding in hun stoeltje gehad:

[ Voor 34% gewijzigd door Extigo op 26-03-2025 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Extigo schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:53:
[...]

Dat was voor 2010.

[...]
Oeps, daar las ik even overheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
hjvg schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:44:
[...]

is er al nieuws dan?

(want volgens mij zijn er al website die al 3 of 4 verschillende coureurs op de plek van lauwsen hebben gezet de afgelopen 3/4 dagen vaan met een kop tussen aanhalingen tekens )
Precies. Er zijn allerlei media-krachten bezig. Net als toen met Horner over die sms’jes. Het is (nog) niet officieel, het zijn geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Extigo schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:53:
[...]

Dat was voor 2010.

[...]
Ook dan klopt die niet. Ik meen toch dat Kvyat na 2010 nog bij Red Bull heeft gereden :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amaze86 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:15:
Kon je maar terug in de tijd, Horner hadden ze moeten vervangen door Wheatley. Neywey zou dan gewoon blijven, en die Marshall nooit laten gaan (die was al goed bij Renault topwagen Alonso kampioen, en wat dacht je van flexende neuzen bij RB)
Terug in de tijd naar? Begin 2024? Want dan ben je al te laat. Marshall is 1-1-2024 al bij McLaren begonnen en heeft gegarandeerd nog gardening leave gehad. En Newey schijnt ook pre Horner saga al zijn ontslag genomen te hebben. En om nu in 2023, succesvolste jaar van welk team dan ook in de geschiedenis van de F1, de teambaas er uit te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:22
Leuk, maar niet geheel eerlijk richting Max. Ik denk dat de Grim Reaper in dit geval het Red Bull team is, of eerder nog de auto waar ze in rijden.
Wat dat betreft is het wel interessant hoe Tsunoda het nu gaat doen. Als na enkele races blijkt dat hij ook ver achter blijft bij Max dan impliceert het dat het succesverhaal van Red Bull van de afgelopen jaren alleen maar aan Max is te danken geweest.
En als hij slechter scoort in de Red Bull dan in de Racing Bulls dan weten we ook in welke auto Max plaats moet gaan nemen.

Ik ben er altijd vanuit gegaan dat in F1 de auto voor >80% verantwoordeljk is voor de prestatie tijdens een race maar als Yuki er in de Red Bull niks van bakt dan moet ik die stelling misschien toch aanpassen.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
In ander nieuws :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
FastFred schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:07:
[...]
Dat is al jaren bekend, niet dat Max een sharp frontend wil hebben, maar de RB heeft dat altijd al gehad, Max kan daar gewoon goed mee om gaan. Men (o.a. Horner) zei destijds (toen Max net begon bij RB/in F1) niet voor niks over Max dat hij een vergelijkbare rijstijl heeft als Vettel had. En Vettel was ook gewoon sneller dan Webber in veel gevallen.
Horner zegt in de video letterlijk: Max is very specific in what he wants from a car en dat hij een positive front end, a very sharp turn in wil hebben. Dus ja, het is wel degelijk Max die die eigenschap zo wil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
[...]

Het beleid bij McLaren/Ferrari/Mercedes is dus beter? McLaren heeft ook een junior opleiding (2 zelfs, als je Indycar meerekent) maar bijna niemand stroomt door. Idem bij Merc en Ferrari.

Geen kans geven is IMHO erger dan een kans krijgen, niet lukken en vervolgens wel in F1 rijden. RBR is een van de topteams, dus die willen ook een topdriver.
Als je goede rijders hebt, is er ook geen plek om door te stromen...De enige reden dat er bij RB plek was voor doorstroming is omdat niemand het goed deed in de 2e auto. Als Ricciardo gebleven was en het goed genoeg was blijven doen, had er bij RB ook niemand doorgestroomd. En ja, F1 is op zich een harde wereld en andere teams laten ook wel te wensen over. Maar ik zie weinig anderte teams dan Red Bull hun 2e rijder alweer mislukt wegsturen na paar maanden rijden. Gasly mocht na half seizoen vertrekken, Albon hield het iets langer vol. En Lawson nu al na 2 races? Maar goed, als jij dat beter beleid vindt dan wat de andere teams doen, prima.

Maar als je ziet dat Gasly en Albon het bij andere teams prima doen, denk ik dat Red Bull zelf ook meer uit hun investering hadden kunnen halen. Nu krijgt Yuki naar het lijkt de kans, maar je kan erop wachten dat hij ook mislukt.

De enige manier waarop Red Bull op deze manier een succesvolle 2e rijder gaat vinden is als ze iemand kunnen vinden die ook borderline mishandeld is door zijn vader, zodat hij niet gevoelig is voor de druk die red bull op hem legt. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Tomcatter_31 op 26-03-2025 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:58

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iIOEHRfrtzRrs5mZjUPHziNFvr0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1vgHl93iCkIlP0jbNkGDGNcx.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-10 13:50

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

maar kijk ook wat voor weekenden gehad hebben.

eerste weekend blijft altijd een lastige. daarbij was het een regen race wat zeker niet helpt.

waar andere teams vaak van af min 1 betere snelheden laten zien.

ik zou hem minimaal nog een normaal weekend laten rijden maar goed we gaan het zien tot redbull met een officeel statement komt blijven het geruchten.
exact dit. Liam had wederom maar 1 sessie om de auto te setuppen terwijl hij de auto nog moet leren kennen, en toen tijdens de kwalificatie lieten ze hem op het laatst pas een 2e poging doen die mislukte terwijl ze hem ook eerder eruit hadden kunnen sturen voor een push-cool-push zodat hij iig nog een backup had. Bij de komende race heb je tenminste 3 sessies met een nacht tussen 2 en 3 zodat ze echt even beter in de data kunnen duiken om te kijken wat voor hem werkt. fingers crossed :X

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
[...]

Nog even terugkomend op dit stukje. Het doel van een topteam is niet om zoveel mogelijk rookie rijders een kans te geven en door te laten stromen naar hun team. Hun doel is om 2 rijders te hebben die punten voor ze binnenharken.

Daar vanuit gaande denk ik idd dat de andere teams het beter doen.
Mercedes had Hamilton/Rosberg, Hamilton/Bottas en Hamilton/Russell. Allemaal goede rijders die punten binnenhaalden en naar tevredenheid van het team functioneerden. Nu met Antonelli is het ook afwachten wat hij gaat doen, maar die lijkt het ook wel ok te gaan doen.

Ferrari heeft nu met Leclerc en Hamilton 2 toprijders en daarvoor met Leclerc en Sainz ook een goed rijdersduo.

McLaren heeft met Norris en Piastri ook een goed duo die beiden met de auto overweg kunnen. Met Vandoorne ging het idd mis, maar om precies dezelfde reden als waarom het bij RB misgaat. Omdat alle aandacht destijds naar Alonso ging. En evengoed hebben ze Vandoorne wel 2 seizoenen de kans gegeven ipv na 6 maanden aan de kant schuiven...of na 2 races...

Red Bull slaagt er nu al jaren niet in om een 2e rijder te hebben die naar behoren functioneert in de 2e auto.

Dus ja, denk idd dat de andere teams het beter doen dan Red Bull met hun rijdersbeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Tomcatter_31 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 16:06:
Dus ja, denk idd dat de andere teams het beter doen dan Red Bull met hun rijdersbeleid.
Die andere teams halen meestal rijders elders. Dus niet uit eigen programma.

Nu worden die gevoerd door (deels) Red Bull. Red Bull wil volgens mij best andere coureurs, maar die willen niet naast Max :P

Dat ligt dus niet eens zozeer aan Red Bulls rijdersbeleid, maar aan de andere coureur.

Wat dat betreft heeft Toto het wel goed gedaan met Russel. Want er wilde waarschijnlijk ook maar weinig mensen naast Hamilton rijden na al die jaren dominantie. En ik denk dat Leclerc ook liever Sainz of een ander naast hem had gehad als die mocht kiezen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:04

Miesjh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Waah schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 16:37:
[...]
Die andere teams halen meestal rijders elders. Dus niet uit eigen programma.
Waar een rijder vandaan komt boeit toch niet? Zolang hij naar behoren functioneert maakt het niet uit wat zijn achtergrond is.

En het moet Red Bull toch te denken geven dat rijders uit hun opleiding bij andere teams wel functioneren en bij hun eigen team niet.
Nu worden die gevoerd door (deels) Red Bull. Red Bull wil volgens mij best andere coureurs, maar die willen niet naast Max :P
Goh, hoe zou dat komen? ;)
Als het team zich volledig richt op 1 rijder, is het niet raar dat veel rijders daar niet willen rijden omdat ze weten dat ze dan gepiepeld worden. Dat is nu geval bij Red Bull en dat zag je in verleden ook bij Ferrari en Benetton met Schumacher.
Dat ligt dus niet eens zozeer aan Red Bulls rijdersbeleid, maar aan de andere coureur.
Dat ligt dus wel degelijk aan het rijdersbeleid omdat rijders weten dat bij Red Bull alle aandacht naar Max gaat.
Wat dat betreft heeft Toto het wel goed gedaan met Russel. Want er wilde waarschijnlijk ook maar weinig mensen naast Hamilton rijden na al die jaren dominantie. En ik denk dat Leclerc ook liever Sainz of een ander naast hem had gehad als die mocht kiezen :+
Toto heeft het idd goed gedaan omdat in de basis bij Mercedes rijders gelijke kansen kregen. En ja, daar zijn ook wel teamorders gegeven dat een Bottas aan de kant moest. Maar dat was wel pas zodra Hamilton al een straatlengte voorsprong had in het wk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomcatter_31 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 16:51:
[...]

Toto heeft het idd goed gedaan omdat in de basis bij Mercedes rijders gelijke kansen kregen. En ja, daar zijn ook wel teamorders gegeven dat een Bottas aan de kant moest. Maar dat was wel pas zodra Hamilton al een straatlengte voorsprong had in het wk.
Bottas is naar mijn idee nooit aangenomen als gelijkwaardige rijder. Na Rosberg zat Mercedes daar helemaal niet op te wachten en hebben ze een bewezen rijder uitgezocht die wel goed was maar nooit echt de concurrentie met Hamilton aan zou kunnen. En daarvoor is Bottas natuurlijk prima gebleken. Won zon nu en dan een race waarmee die tevreden was, en heeft het Hamilton nooit moeilijk gemaakt. En als het gat er was "bukte" die ook zo voor de teamorders, en als het gat er ("nog") niet was, dan wist je van tevoren ook dat dat gat er wel zou komen.

Maar ja, Bottas maakte het denk ik wel Hamilton lastiger dan dat een Perez deed bij Verstappen. Alleen 2023 hebben Verstappen & Perez begin van het jaar stuivertje gewisseld. (Verstappen die Bahrein won (+ FL?) met Perez op P2, Perez die vervolgens Jeddah won met Verstappen op P2 (+ FL? zonder punt voor FL gelijk in punten), en vervolgens Verstappen die Australië won (en Perez die minder presteerde? incl dat chaotische einde met rode vlaggen) en toen pas een gat sloeg. Maar met de slechte Q van Verstappen in Miami hoopte Perez vanaf pole weer het gat te kunnen dichten + inhalen, maar toen vernederde Verstappen hem in de race en was het klaar met Perez voor de rest van het jaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
RobertMe schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 16:57:
[...]

Bottas is naar mijn idee nooit aangenomen als gelijkwaardige rijder. Na Rosberg zat Mercedes daar helemaal niet op te wachten en hebben ze een bewezen rijder uitgezocht die wel goed was maar nooit echt de concurrentie met Hamilton aan zou kunnen.
Mee eens en vooral dit denk ik idd. Denk idd dat ze rust in het team wilden en niet weer de situatie zoals Hamilton/Rosberg hebben. Verschil naar mijn idee is alleen dat Bottas op papier wel gelijke kans kreeg, alleen wisten ze bij Mercedes wel dat Bottas niet goed genoeg was om het Hamilton heel moeilijk te maken. Maar Bottas was wel een degelijke rijder en functioneerde wel naar verwachting binnen het team. Dus Mercedes slaagde er wel in om een rijderbeleid te hebben en een auto waarmee een 2e rijder wel mee kon functioneren. Iets wat Red Bull niet lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:28
Misschien denk ik te simpel maar laat Yuki vt2 rijden in de auto van Lawson met de setup van Max en kijk of hij in de buurt kan komen.

Bewust vt2 zodat Max een setup kan vinden die Yuki kan kopiëren.

Dan heb je Yuki in een RBR voor de marketing in Japan, je hebt vergelijkingsmateriaal en je hoeft Lawson nog niet te nekken. Dat doe je dan allemaal onder marketing motto.

Ez

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 28-09 21:00
Lynx schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 18:16:
Misschien denk ik te simpel maar laat Yuki vt2 rijden in de auto van Lawson met de setup van Max en kijk of hij in de buurt kan komen.

Dan heb je Yuki in een RBR voor de marketing in Japan, je hebt vergelijkingsmateriaal en je hoeft Lawson nog niet te nekken. Dat doe je dan allemaal onder marketing motto.

Ez
Dat kan natuurlijk niet, Tsunoda met de setup van Verstappen te laten rijden. Kan totaal verschillen van wat Tsunoda fijn vindt. Dan zal je nooit zien wat hij echt kan, als hij niet zijn eigen afstelling mag bepalen. Dat zou juist belangrijk zijn, of dat hij dat wel kan met de Red Bull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Lynx schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 18:16:

Ez
Dan krijg je hetzelfde als met Perez. Met de afstelling van Verstappen moest hij op het scherpst van de snede gaan rijden, elk foutje werd afgestraft, ontbrak het vertrouwen en daardoor was hij langzamer. Ging hij met een afstelling rijden waar hij zich meer confortabel bij voelde dan was hij ook langzamer volgens Herr Dokotr Marko destijds. Werd ook uitgeleigd in de video van Driver61 over Lawson die tegen hetzelfde probleem aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Laatst online: 22:28
Dussss kijken hoe dichtbij hij komt met de setup van Max. Pas dan kun je een weloverwogen beslissing nemen of vervangen de moeite is. Als hij op 3 tiende zit dan heb je de jackpot lijkt me. Kan hij met aanpassingen mss nog dichterbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:56

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Bijvoorbeeld bij voetbal, wordt de trainer met of zonder zijn staf ontslagen bij uitblijven van resultaten.
Soms de technisch directeur of andere bestuursleden.
Helaas zie ik dit niet snel gebeuren bij Red Bull, al zou het wel heel erg welkom zijn.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Lynx schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 19:04:
Dussss kijken hoe dichtbij hij komt met de setup van Max. Pas dan kun je een weloverwogen beslissing nemen of vervangen de moeite is. Als hij op 3 tiende zit dan heb je de jackpot lijkt me. Kan hij met aanpassingen mss nog dichterbij komen.
Dat is afgelopen weekend nog met Lawson gedaan. Die kwam niet uit de verf met de afstelling van Verstappen en daarom werd besloten dat hij de race vanuit de pitstraat mocht starten met een afstelling die hem persoonlijk meer lag en zie waar hij geëindigd is. Doel was om data te vergaren zodat aan een afstelling voor Lawson gewerkt kan worden. Ik laat mij graag verrassen maar ik denk dat het resultaat bij Tsunoda niet veel anders zal zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chocoball schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 19:28:
[...]

Dat is afgelopen weekend nog met Lawson gedaan. Die kwam niet uit de verf met de afstelling van Verstappen en daarom werd besloten dat hij de race vanuit de pitstraat mocht starten met een afstelling die hem persoonlijk meer lag en zie waar hij geëindigd is. Doel was om data te vergaren zodat aan een afstelling voor Lawson gewerkt kan worden. Ik laat mij graag verrassen maar ik denk dat het resultaat bij Tsunoda niet veel anders zal zijn..
Ja dat was ook een gok natuurlijk. Kans van slagen was niet heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 28-09 21:00
Lynx schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 19:04:
Dat slaat dus helemaal nergens op. Het nogmaals herhalen krijg je niet opeens wel gelijk mee.

Elke coureur rijdt met een eigen afstelling, dan kan hij optimaal presteren. Dan kan je zien hoe dicht hij bij Verstappen komt. Niet met een afstelling die voor wel Verstappen werkt!

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Chocoball
Afgelopen dinsdag was er een overleg met de Thaise aandeelhouder in Dubai en komende donderdag vindt er nog een overleg plaats bij Red Bull in Milton Keynes. De gesprekken moeten ervoor zorgen dat Red Bull de aansluiting vindt naar de top maar er is meer aan de hand in de vertaling en samenvatting.
  • Verstappen staat 2e en het Red Bull team 3e in het kampioenschap maar de druk staat er vol op bij Red Bull. De RB21 is geen kampioenswagen en de nieuwe problemen zijn de oude van vorig jaar. Blijkbaar is het de ingenieurs in de winter niet gelukt de problemen die Red Bull al sinds vorig jaar in Imola plagen te verhelpen.
  • Dat het afstellen voor problemen zorgt bleek ook weer in China. Tijdens de sprint was er veel graining bij de voorbanden en verloor Verstappen daardoor een plek. Mede daardoor was het team te voorzichtig in de race en moest er rustig met de banden omgegaan worden. Achterraf bleek dat allemaal mee te vallen maar het was toen al te laat en was Red Bull te conservatief met de banden.
  • Horner probeert de afstand tot McLaren te bagatelliseren maar dat moet hij ook omdat hij weet wat zijn topcoureur wil. Adviseur Marko is daar wat duidelijker in. "Max wil winnen en het gevoel hebben dat iedereen alles geeft. Als hij dat gevoel niet heeft dan bestaat het gevaar dat hij om zich heen gaat kijken.".
  • Het hoeft geen herhaling van 2023 te worden maar wel op eigen kracht kunnen winnen of anders de schade kunnen beperken. Tot nu toe zit Red Bull bij dat laatste. Marko herhaalde in Shanghai nog maar eens dat het contract van Verstappen prestatieclausules bevat m.a.w. levert Red Bull geen wagen wat in staat is om te winnen dan is Verstappen weg.
  • Het is voor Red Bull een essentiële vraag wie Verstappen moet vervangen als hij weggaat? Veel coureurs zijn langdurig onder contract en Russell probeert er alles aan te doen om zijn verblijf bij Mercedes te verlengen. Verstappen wordt namelijk steeds in verband gebracht met Mercedes hoewel Mercedes teambaas Wolff zegt dat hij verder wil met zijn huidige coureurs. Echter mocht Red Bull zijn topcoureur verliezen kan Mercedes zich permitteren de huidige wereldkampioen af te wijzen?
  • Komende donderdag mogen de ingenieurs komen vertellen hoe zij denken de problemen bij de RB21 op te gaan lossen en wanneer welke onderdelen beschikbaar komen. Ook zal het onderwerp van 2e coureur aan bod komen. Er is nog geen officiële aankondiging maar aangezien Suzuka volgende week onderdeel is van een triple header lijkt het avontuur voor Lawson voorbij en zal Tsunoda naast Verstappen rijden.
https://www.auto-motor-un...appen-abgang-zu-mercedes/

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 06:22:
[...]

Maar welk belang heeft Lawson erbij om tegen de pers te zeggen wat hij achter gesloten deuren zegt? En dan dus vooral dingen als "ik kan niet rijden in deze auto en zet er maar iemand anders in". Dat is carrière zelfmoord. En als er zaken aan de band zijn bij het team bespreek je dat natuurlijk binnenskamers en niet in de pers.
Dat moet je Liam vragen. Er waren zelfs clips van hem waar hij dit aangaf, maar in deze wereld is het natuurlijk best mogelijk dat het door AI gegenereerd is.
[...]
Oh sorry, ik dacht dat dit een discussieforum was. Maar blijkbaar moeten we alles dat hier gepost wordt maar meteen geloven. Mijn fout.
offtopic:
Nee, maar je hoeft mensen niet aan te vallen. Je doet dit zeer regelmatig; opmerkingen als "Jij zit bij RBR in de garage?" zijn gewoon niet heel vriendelijk. We mogen best discussiëren, maar op een vriendelijke manier, toch?
Lekker Ventje schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:23:
Benieuwd of Yuki het veel beter gaat doen. Een afgang voor eigen publiek lijkt mij niet wat je wilt als rijder. Maar als Yuki faalt wordt het wellicht eens tijd om Horner en Marko buiten te schoppen. Bij RBR zijn ze vooral bezig rijders te beschadigen zonder zelf in de spiegel te kijken. Welk talent zou nog naar RBR willen?
Hopelijk mag Lawson het seizoen dan af gaan maken en een goed seizoen rijden.
Nou, nou... Je wilt dus het management dat de afgelopen tien jaar een zeer succesvol team heeft opgebouwd - zelfs het beste resultaat ooit in 2023 - eruit trappen omdat het nu een beetje minder gaat?

Ik denk dat niemand hier ervaring heeft met het runnen van een F1 team (ik ook niet for the record) en om dan te gaan hakken op Horner en Marko is niet helemaal netjes, of wel?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:16
Zwerver schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 03:20:
Nou, nou... Je wilt dus het management dat de afgelopen tien jaar een zeer succesvol team heeft opgebouwd - zelfs het beste resultaat ooit in 2023 - eruit trappen omdat het nu een beetje minder gaat?

Ik denk dat niemand hier ervaring heeft met het runnen van een F1 team (ik ook niet for the record) en om dan te gaan hakken op Horner en Marko is niet helemaal netjes, of wel?
Heb wel de indruk dat wat er nu gebeurt iets omvattender is dan dat het enkel een beetje minder gaat.

Mijns inziens is de hoofdoorzaak dat het minder gaat het feit dat er twee kampen zijn ontstaan binnen het team, aangevoerd door respectievelijk Marko en Horner. Dietrich Mateschitz was de grote 'eindbaas' en hield die kikkers wel in de emmer. Waarschijnlijk wist hij de onderlinge rivaliteit zelfs zo te sturen dat het team er beter van werd. Maar nu door zijn dood die regie weg is besteden deze kampen meer energie aan het bestrijden van elkaar dan aan het team.

Dat het een keer wat minder gaat met een team is onvermijdelijk. Maar in dit geval lijkt de hoofdoorzaak de onderlinge rivaliteit, en is er voor zover ik kan zien ook geen licht aan het einde van die tunnel.

De oplossing zal dus moeten komen van hetzij het overbruggen van de onderlinge verschillen, hetzij dat één van de kampen zich terugtrekt uit de strijd. Vermoed dat als Verstappen vertrekt (hij is het bestaansrecht van het 'kamp' Marko) dit probleem dus ook 'opgelost' is. Het is echter maar de vraag wat er dan van het team overblijft.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:19

Mad-Matt

TheDoctor#2181

alexbl69 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:00:
[...]

Heb wel de indruk dat wat er nu gebeurt iets omvattender is dan dat het enkel een beetje minder gaat.

Mijns inziens is de hoofdoorzaak dat het minder gaat het feit dat er twee kampen zijn ontstaan binnen het team, aangevoerd door respectievelijk Marko en Horner. Dietrich Mateschitz was de grote 'eindbaas' en hield die kikkers wel in de emmer. Waarschijnlijk wist hij de onderlinge rivaliteit zelfs zo te sturen dat het team er beter van werd. Maar nu door zijn dood die regie weg is besteden deze kampen meer energie aan het bestrijden van elkaar dan aan het team.

Dat het een keer wat minder gaat met een team is onvermijdelijk. Maar in dit geval lijkt de hoofdoorzaak de onderlinge rivaliteit, en is er voor zover ik kan zien ook geen licht aan het einde van die tunnel.

De oplossing zal dus moeten komen van hetzij het overbruggen van de onderlinge verschillen, hetzij dat één van de kampen zich terugtrekt uit de strijd. Vermoed dat als Verstappen vertrekt (hij is het bestaansrecht van het 'kamp' Marko) dit probleem dus ook 'opgelost' is. Het is echter maar de vraag wat er dan van het team overblijft.
Ik denk dat je hier gelijk in hebt, je zag het al met Ricciardo, Horner moest en zou Daniel terug in het RB team krijgen, dit via VCarb, alleen zag iedereen volgens mij al dat hij niet meer de coureur was die RB verliet. Marko was hierop tegen en gaf aan dag VCarb een junioren team was voor jong talent.

Zolang die 2 blijven bakkeleien gaat het met RBR niet de goede kant op en zie ik Max wel vertrekken. Die wil knokken en racen, niet in een soap betrokken zijn

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Breakinggggggggggggggggggg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lLEOVNnGt2dsmg_Y4UDfydGhYg4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hBAqFgqMoNXOp07ygyJkCE8j.png?f=fotoalbum_large

Yuki naar RBR, Lawson terug naar RB

https://www.facebook.com/share/r/1HUhH5RJbj

https://www.motorsport.co...cing-bulls-seat/10707350/

[ Voor 25% gewijzigd door ArcticWolf op 27-03-2025 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:31
@ArcticWolf Ook goedemorgen, je bent een dag te laat :-)

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-10 14:31
Hoeveel zou Honda hiervoor betaald hebben?

@Barfman RB maakt dit zelf net officieel bekend. :P

[ Voor 41% gewijzigd door Willem30 op 27-03-2025 09:52 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 20:24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nou, dat zag niemand aankomen.
Nu gaan we het zien of Yuki echt goed is, of dat Lawson een koekenbakker is of dat wat we allemaal denken, de RB gewoon een tractor is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Barfman schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:51:
@ArcticWolf Ook goedemorgen, je bent een dag te laat :-)
Nee dat was een gerucht... 5 min is het officieel bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Verstappen weet nog van niets, die is nog onderweg naar Engeland voor het overleg. ;)

Bijzondere keuze, maar wellicht beter voor Lawson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 13:26
Woudloper schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:55:
Verstappen weet nog van niets, die is nog onderweg naar Engeland voor het overleg. ;)

Bijzondere keuze, maar wellicht beter voor Lawson.
Denk het ook, we gaan het zien.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:30

Fanta

FordPerformance™️

Yuki neemt een enorm risico door deze kans aan te grijpen. Maar dat past wel bij hem. Ik wens hem veel succes en ik hoop dat hij het waar kan maken. Mooie line-up bij RBR, twee van die heethoofden.. :)

Met Lawson komt het wel goed bij RB, zijn kans komt nog wel.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-10 15:35
Al die mensen zeiden dat het niet waar was in dit topic omdat het alleen in de Telegraaf stond of het in twijfel deden trekken ;)

Telegraaf heeft een 100% trackrecord met betrekking tot Red Bull. Voortaan dus niet meer twijfelen aan dit soort nieuws ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Otto Jans op 27-03-2025 10:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alex_79
Mad-Matt schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:51:
[...]

Nou, dat zag niemand aankomen.
Nu gaan we het zien of Yuki echt goed is, of dat Lawson een koekenbakker is of dat wat we allemaal denken, de RB gewoon een tractor is.
Een tractor is het niet, wel een B2 bommenwerper, iets dat door computers overeind moet worden gehouden want anders werkt het niet. Een richting die RBR gekozen heeft om de auto sneller te maken in bochten. Ferrari heeft dat ook een paar keer geprobeerd en Leclerc was meteen snel in de kwali's, maar crashte ook meer. Max houdt dat ding in de lucht zoals reeds vaak opgemerkt, maar tot nu toe kunnen ze niemand vinden die dat op zijn minst evenaart.

Extra element is het politieke gezwatel tussen Kamp Oostenrijk en Kamp Thailand. Horner wilde RBR losmaken van Oostenrijk, Oostenrijk was daar op tegen, maar Mark Mateschitz delegeerde zijn verzet via Ollie Mintzlaf, een professioneel ruziemaker in de Red Bull voetbalclubs. Aangezien hij ook eerst ruzie maakte met Dr Marko, stond Marko gelijk met 0-1 achter. Het was Horner die doordreef dat Ricciardo terugkwam naar VCARB, Horner die kost wat het kost Perez en zijn Mexicaanse sponsorgeld wilde houden en het was ook Horner die kost wat het kost GEEN Honda Protege wilde, dus moest Lawson hem redden

Resultaat: Ricciardo gefaald, Perez gefaald en Lawson gefaald. 0-3 verloren door Horner, Marko krijgt zijn zin. Of het iets uitmaakt, ik waag het eigenlijk te betwijfelen. Ja, ik gun Tsunoda een kans die hij gewoon verdient, maar het is net zo'n kans als GIancarlo Fisichella kreeg ten tijde van de blessure van Massa bij Ferrari. Nogmaals, ik hoop eigenlijk dat ik nu te pessimistisch ben en dat Tsunoda echt iets toevoegt, maar ik heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Vind het mooi voor Yuki. Die is na dit seizoen in principe toch klaar bij RedBull aangezien Honda weg gaat, dus kan nu toch nog even laten zien of hij uit het juiste hout is gesneden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:46

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Is de break niet:

BREAKING LAWSON REPLACES TSUNODA AT RB

?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
Dat krijg je er van: RB does not equal Red Bull

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 16:20

Vuvuzela

My spire is forming

Fanta schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:59:
Yuki neemt een enorm risico door deze kans aan te grijpen. Maar dat past wel bij hem. Ik wens hem veel succes en ik hoop dat hij het waar kan maken. Mooie line-up bij RBR, twee van die heethoofden.. :)

Het is juist een hele mooie kans voor Yuki. Van RB stoeltje verliezen na dit jaar naar RBR stoeltje volgend jaar (als hij een beetje degelijk rijdt).

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Fanta schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:59:

Als Yuki dit niet aan greep, was hij zeer waarschijnlijk zijn stoeltje bij RB kwijt geraakt volgend jaar gezien het Honda vertrek en Lindblad die er aan komt.
Dit is zijn grote kans om langer verblijf in de F1 als coureur af te dwingen.

Het risico lijkt me behapbaar als je dat afweegt. als hij faalt, is hij einde jaar ook uit de F1 als coureur, net zoals het zeer waarschijnlijk zou zijn als hij bij RB bleef zitten.
Als hij slaagt, zit hij volgend jaar ook in de RBR.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 27-03-2025 10:10 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Alex_79 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:01:
[...]

Een tractor is het niet, wel een B2 bommenwerper, iets dat door computers overeind moet worden gehouden want anders werkt het niet. Een richting die RBR gekozen heeft om de auto sneller te maken in bochten. Ferrari heeft dat ook een paar keer geprobeerd en Leclerc was meteen snel in de kwali's, maar crashte ook meer. Max houdt dat ding in de lucht zoals reeds vaak opgemerkt, maar tot nu toe kunnen ze niemand vinden die dat op zijn minst evenaart.

Extra element is het politieke gezwatel tussen Kamp Oostenrijk en Kamp Thailand. Horner wilde RBR losmaken van Oostenrijk, Oostenrijk was daar op tegen, maar Mark Mateschitz delegeerde zijn verzet via Ollie Mintzlaf, een professioneel ruziemaker in de Red Bull voetbalclubs. Aangezien hij ook eerst ruzie maakte met Dr Marko, stond Marko gelijk met 0-1 achter. Het was Horner die doordreef dat Ricciardo terugkwam naar VCARB, Horner die kost wat het kost Perez en zijn Mexicaanse sponsorgeld wilde houden en het was ook Horner die kost wat het kost GEEN Honda Protege wilde, dus moest Lawson hem redden

Resultaat: Ricciardo gefaald, Perez gefaald en Lawson gefaald. 0-3 verloren door Horner, Marko krijgt zijn zin. Of het iets uitmaakt, ik waag het eigenlijk te betwijfelen. Ja, ik gun Tsunoda een kans die hij gewoon verdient, maar het is net zo'n kans als GIancarlo Fisichella kreeg ten tijde van de blessure van Massa bij Ferrari. Nogmaals, ik hoop eigenlijk dat ik nu te pessimistisch ben en dat Tsunoda echt iets toevoegt, maar ik heb er een hard hoofd in.
nee ok, geen tractor, maar een B2 idd. Dat is een betere omschrijving. Verder goede uitleg. En ik hoop ook dat Yuki niet verdrinkt. Vind het een leuk ventje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:58

Quad

Doof

Dit is gewoon een win-win-win voor alle partijen. Voor Lawson omdat hij nu ervaring op kan doen als rookie bij RB en zich verder kan ontwikkelen op de grid zonder podiumdruk. Yuki kan zich een laatste maal bewijzen, en ik denk dat hij dit graag wil, want na dit seizoen stopt zijn inkomen uit de F1 anders in principe.. En voor RBR is dit een win omdat ze dan een andere rijder hebben die het kan laten zien.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Quad schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:13:
Dit is gewoon een win-win-win voor alle partijen. Voor Lawson omdat hij nu ervaring op kan doen als rookie bij RB en zich verder kan ontwikkelen op de grid zonder podiumdruk. Yuki kan zich een laatste maal bewijzen, en ik denk dat hij dit graag wil, want na dit seizoen stopt zijn inkomen uit de F1 anders in principe.. En voor RBR is dit een win omdat ze dan een andere rijder hebben die het kan laten zien.
En een win voor Japan en Honda, waar in de laatste RBR thuisrace met Honda er ineens een Japanner in een auto met winst potentieel zit.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

YakuzA schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:14:
[...]

En een win voor Japan en Honda, waar in de laatste RBR thuisrace met Honda er ineens een Japanner in een auto met winst potentieel zit.
winst potentieel? Waar was jij laatste races? :+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:02
Zag net op Instagram een post van Giedo van der Garde die door Max Verstappen is geliked:
I’m getting a bit tired of all the comments that F1 is the toughest sport in terms of performances and when you’re underdeliver you’ve gotta face the consequences. Yes, you gotta perform. Yes, the pressure is insane. But in my opinion this comes closer to bullying or a panic move than actual high athlete achievements. They made a decision - fully aware - gave Liam two races only to crush his spirit. Don’t forget the dedication, hard work and success Liam has put in his career so far to achieve the level where he is now. I remember my own blood, sweat and tears - and that was to reach F1. Let alone driving for an absolute top team. Yes, he underperformed the first two races - but if anyone’s aware of that it’s himself. Perhaps he has suggested this himself, but if not I wish Liam all the strength and courage to get to the grid in Japan. Trust yourself, get your head up, prove them wrong. @liamlawson30
Blijkbaar is Max het dus niet eens met de vroege wissel. Waar hij ook wel gelijk in heeft, liever focussen op de auto dan gelijk een nieuwe coureur. Ik gun Yuki zijn zitje, maar wat als hij ook faalt?

Edit: ook Hulkenberg, Piastri en Gasly hebben geliked.

[ Voor 4% gewijzigd door NeverSettle op 27-03-2025 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:14:
[...]

Een win voor Honda wanneer Tsunoda het goed doet. Verder ook best een risico voor Japan en Honda.

Ik duim voor Yuki, ik gun hem een mooi resultaat in Japan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

NeverSettle schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:18:
[...]

Zag net op Instagram een post van Giedo van der Garde die door Max Verstappen is geliked:

[...]

Blijkbaar is Max het dus niet eens met de vroeger wissel. Waar hij ook wel gelijk in heeft, liever focussen op de auto dan gelijk een nieuwe coureur. Ik gun Yuki zijn zitje, maar wat als hij ook faalt?
Dat kwam van de week al naar voren, Max is het niet eens met het degraderen van Lawson en dat zegt nogal wat. Ik zie Max steeds vaker tegenover beslissingen van het team staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:54
Red Bull persbericht (de originele bron dus):
Yuki Tsunoda to drive for Oracle Red Bull Racing from the 2025 Japan GP
https://www.redbullracing...the-2025-japan-grand-prix

[ Voor 5% gewijzigd door U123456 op 27-03-2025 10:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 22:42

Crazy D

I think we should take a look.

Mad-Matt schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:20:
[...]

Dat kwam van de week al naar voren, Max is het niet eens met het degraderen van Lawson en dat zegt nogal wat. Ik zie Max steeds vaker tegenover beslissingen van het team staan.
Maar dat kan ook best politiek zijn he. Wij kennen zijn contract niet, er staan sowieso escape-clausules in maar inhoudelijk weten wij die niet. Misschien dat daar ook bewoordingen over de "koers" van het team staan, en als die teveel afwijken van wat Max wil dat hij ook weg zou kunnen. Max is niet zo van politiek, maar is ook niet dom.

Maar ik ben het zeker met hem eens dat ze beter kunnen focussen op de auto beter maken dan weer een rijderswissel. Al zou het kunnen (maar ook dat weten wij natuurlijk niet) dat Yuki in de sim gereden heeft met Max-instellingen en dat hij er beter mee over weg kan dan Liam. Als het in die richting is, dan is het niet dom om het nu al te doen (in plaats van Liam 6 races de tijd geven terwijl je eigenlijk al weet, kansloos in de RB). En voor Liam is de schade nog te beperken als hij het in Yuki zijn auto goed blijkt te doen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y863oaZM75iQX7ilDmMQrLCOE5E=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/V3Bm3BsNl111IHcmCnZrnOLv.gif?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nou, dan gaan we zien wat Tsunoda ervan gaat bakken.
Aangezien hij graag kookt, gaan we dat zien. ;)

Maar ik heb eigenlijk niet eens zin om me echt inhouden hierover uit te laten qua wat ik allemaal denk...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Hopelijk red dit de carrière van Lawson, dat is eigenlijk het enige wat ik hoop voor hem.

RBR maakt er wel een bende van... ik verwacht dat Yuki er ook niet veel van bakt in die auto, maar we gaan het meemaken.

Pagina: 1 ... 18 ... 53 Laatste

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Seizoen 2025 topics: Topicreeks: [F1 2025]
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken