Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:45
Paniekvoetbal of niet, ze modderen tenminste niet zo lang aan dat alle kansen in het kampioenschap voorbij zijn. Misschien kan Tsunoda wel veel beter met een grillige auto als de RD21 omgaan.

Wel prachtig trouwens, Tsunoda in Japan in de Red Bull.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
NotSoSteady schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 21:50:
[...]

En als Yuki twee races zuigt dan ga je die weer vervangen? Of hoe werkt het dan?
Hadjar, heb je ze allemaal gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:03
RobertMe schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 21:49:
[...]

Hebben ze dit letterlijk gezegd? Volgens mij is puur Lawson gepromoveerd en klaar. Heb niet het idee dat ze iets over Tsunoda gezegd hebben? En Tsunoda is altijd al over geroddeld dat hij niet zou promoveren doordat het een Honda rijder is en Honda weg gaat. Dan kan die wel "goed genoeg" zijn, en evt beter dan Lawson, maar als die niet veel beter is of ze in Lawson meer toekomst zien voor X volgende jaren kun je prima Lawson promoveren zonder Tsunoda meteen "niet goed genoeg" te noemen.
Dit zei Marko in december 2024 over Tsunoda.
"In terms of speed, Tsunoda is definitely the faster of the two at the moment," said Marko, referring to the comparison with Lawson, adding: "But he lacks the necessary consistency and keeps making mistakes."
"Added to that are his outbursts of anger, which have improved significantly, but remain a factor. Then he loses control," Marko continued. Tsundo then "slows down and loses his composure," the motorsport consultant pointed out.

"We believe that it would cause great emotional difficulties if Tsunoda, alongside Max (Verstappen), realized that he could not beat him, possibly not even come close, and that things were not going as he had imagined," explained Marko, referring to the Japanese hothead.
https://www.sport.de/news...da-nicht-zu-red-bull-auf/

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 25-03-2025 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:09
NotSoSteady schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 21:50:
[...]

En als Yuki twee races zuigt dan ga je die weer vervangen? Of hoe werkt het dan?
Echt vervangen wordt dan lastig. Maximaal 4 coureurs per team in een seizoen. Met nog een vervanger zit je direct op 4 stuks en als je dan een reserve nodig hebt moet dat alsnog Tsunoda of Lawson zijn.

En wie zou dan de vervanger moeten zijn? Bottas bii Mercedes lospeuteren tijdens het seizoen? Want als Lawson en Tsunoda falen zou ik zeker niet mijn vingers aan Colapinto branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

[...]

Hebben ze dit letterlijk gezegd? Volgens mij is puur Lawson gepromoveerd en klaar. Heb niet het idee dat ze iets over Tsunoda gezegd hebben? En Tsunoda is altijd al over geroddeld dat hij niet zou promoveren doordat het een Honda rijder is en Honda weg gaat. Dan kan die wel "goed genoeg" zijn, en evt beter dan Lawson, maar als die niet veel beter is of ze in Lawson meer toekomst zien voor X volgende jaren kun je prima Lawson promoveren zonder Tsunoda meteen "niet goed genoeg" te noemen.
Aldus de hier geprezen Van Haren:
Vervolgens werd gekozen voor Lawson (23) als diens vervanger, terwijl Tsunoda er al vier seizoenen namens het zusterteam had opzitten. Een teken dat lang niet iedereen binnen Red Bull volledig overtuigd was van de kunsten van de Japanse coureur die niet constant genoeg zou hebben gepresteerd. Daarnaast waren er twijfels over zijn feedback richting de engineers.
Dus ja, hij werd/wordt niet goed genoeg bevonden maar miljoenen van Honda doen ook wonderen.

bron

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Nah, voornamelijk dus "wel sneller, maar...". En ze zijn op zoek naar iemand die sneller is, en daarvan hebben ze eigenlijk dus al gezegd dat Tsunoda dat is.
Ergo: Lawson was in het volledige plaatje beter. Maar uiteindelijk gaat het om de snelheid en daar is Tsunoda beter in (als..., die zijn hoofd koel houd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:01
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 21:45:
Tja, dan maken ze in ieder geval snel een einde aan de lijdensweg van Lawson, voordat zijn vertrouwen compleet vernietigd is. Maar of dit nu zoveel beter gaat zijn, tja...
Eigenlijk ook wel een interessante zienswijze. Lawson is er 1 uit de RB stal, Tsunoda komt uit het het verre oosten. :)
Misschien willen ze het Lawson wel besparen, en gooien nu Tsunoda maar voor de leeuwen, gaat hij het wel doen, mooi. Doet hij het niet, dan zitten ze niet met een geknakte coureur uit hun stal.

Nee, onzin ook, blijft een hele aparte situatie dit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:40
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 21:45:
Tja, dan maken ze in ieder geval snel een einde aan de lijdensweg van Lawson, voordat zijn vertrouwen compleet vernietigd is. Maar of dit nu zoveel beter gaat zijn, tja...
Lawson naar Racing Bulls?
Dat heb ik nog niet gelezen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-10 15:35
Tha Deo schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 21:43:
[...]

Ja, ik wacht officieel bericht af. Telegraaf schrijft wel vaker onzin.
Erik van Haren heeft met betrekking tot Red Bull altijd 100% gelijk gehad.

Dus je kan het zeker afwachten, maar die rijders :| wissel gaat voor 100% zeker plaats vinden over 1,5 week ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:50

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

eerst maar een officiële bron afwachten ..

persoonlijk hoop ik dat ze Liam toch tot de zomerstop zullen geven, ook om de eerder al genoemde redenen.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:52
[...]

@NotSoSteady en @Humma Kavula waren er vlug bij :)

Maar je kunt los van dit alles toch ook niet droog houden dat Lawson met veel minder F1 ervaring een promotie kreeg tov Tsunoda. Daar moet een gegronde reden voor zijn geweest en anders hadden ze andere rijder kunnen vinden. Blijkbaar was Lawson goed genoeg bevonden en beter dan Tsunoda. En als er twijfels waren over Lawson dan had je aardig wat goede rijders kunnen losweken/ oppikken met voldoende F1 ervaring. Sainz, Hulkenberg en Bottas om maar even wat namen te noemen hadden met de dieppe zakken van RB echt wel tot de mogelijkheden kunnen behoren gezien waar deze 3 nu momenteel gestald zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-10 15:35
Alfa Novanta schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:02:

persoonlijk hoop ik dat ze Liam toch tot de zomerstop zullen geven, ook om de eerder al genoemde redenen.
Een Telegraaf gaat echt niet hun reputatie op de voorpagina om zeep helpen met deze scoop.

Het is een *** krant, maar met Red Bull altijd aan het juiste eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:41

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Shinji schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 17:48:
[...]

Ja, is dat echt zo overduidelijk? Het gaat toch om sim, ze hebben toch niet ineens een auto erbij?
De sim van een ander team. Het gaat erom dat RBR en RB niet 1 team met 4 auto's is. Daar zijn regels voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:28
Alfa Novanta schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:02:

Ik ben het met je eens dat een officiële bevestiging fijn zou zijn maar vorig jaar was de situatie rond Horner ook met een artikel in De Telegraaf begonnen dus van Haren zal het vast wel juist hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:52
Nou, nu ben ik heel benieuwd naar of Yuki een potje kan breken in de RB en Lawson in de Vcarb

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:21
Tja, ik snap dat ze LAW lozen. Want die valt toch wel heel zwaar door de mand.

Maar Tsunoda is natuurlijk ook niet de oplossing. Met dat heetgebakerde en met een zeer wisselende vorm gaat dat vroeg of laat ook mis. En wat dan? RBR heeft geen goede 2e rijder standby staan.

Of ze moeten de Hulk overnemen? :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:58

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik kan maar geen breaking poster vinden van het nieuws over Liam Lawson en Yuki :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

LZ86 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:12:
En wat dan? RBR heeft geen goede 2e rijder standby staan.

Of ze moeten de Hulk overnemen? :)
Hadjar heeft tegen die tijd net zoveel races als Liam gereden (in de VCARB of hoe dat ding ook heet) dus die kan zo doorgeschoven worden.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik zei het vorig jaar al, Perez eruit gooien zou dom zijn. Van alle 2e rijders had Perez nog steeds de beste resultaten, is een ervaren rijder die goed kan helpen bij de ontwikkeling van de 2026 auto, had veel sponsoren en had een enorme fanbase aan de andere kant van de plas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:28

JME

zeg maar Jamie

Well sneu voor Yuki. Gaat ie net zo lekker, moet ie z’n thuisrace opeens in dat andere vehikel.. ;)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:03
JME schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:16:
Well sneu voor Yuki. Gaat ie net zo lekker, moet ie z’n thuisrace opeens in dat andere vehikel.. ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/5hqa4uidawqe1.jpeg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:20
Ik vind RBR geen zooi. Ze maken juist snel een beslissing om zowel Liam te beschermen als om Yuki alsnog de kans te geven.

Mogelijk is tegen Liam gezegd "je mag naar RBR ten koste van Yuki, maar dan MOET er gepresteerd worden op een zus-en-zo nivo" en houden ze zich daaraan.

Ik vraag me overigens afg of Yuki sneller gaat zijn in de RBR dan de RB.... kijk NU al uit naar de intense scheldpartijen va Yuki hahahaha!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Erazzzer schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:07:
[...]

De sim van een ander team. Het gaat erom dat RBR en RB niet 1 team met 4 auto's is. Daar zijn regels voor.
Wat is er met het gebruik van de sim van een ander team? Haas gebruikt ook de sim van Ferrari, gaat dus prima. Uiteraard wel de sim dan met de "settings" voor de eigen auto. Maar er zal vast geen reden zijn waarom een RB coureur niet in de sim van RBR mag rijden met de settings van de RB21.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
[...]

Voor de sim niet hoor. Ze hebben vorig jaar toch ook Ricciardo, Lawson en Tsunoda in de RB20 sim laten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

JME schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:16:
Nouja en dát! Moet je dat willen?
Dan vliegt ie er voor zijn thuispubliek in de Esses af omdat ie de auto nog niet kent :+

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:06
Benieuwd of Yuki het veel beter gaat doen. Een afgang voor eigen publiek lijkt mij niet wat je wilt als rijder. Maar als Yuki faalt wordt het wellicht eens tijd om Horner en Marko buiten te schoppen. Bij RBR zijn ze vooral bezig rijders te beschadigen zonder zelf in de spiegel te kijken. Welk talent zou nog naar RBR willen?
Hopelijk mag Lawson het seizoen dan af gaan maken en een goed seizoen rijden.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Miki schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 21:42:
Toch wel volledige mismanagement van Red Bull om nu alsnog Yuki Tsunoda naar voren te schuiven. Hij was eerst niet goed genoeg bevonden en dan na 2 races mag hij als nog.

Het is maar de vraag of Tsunoda met het grillige karakter wel de auto aan de praat weet te krijgen of niet straks scheldend in de vangrails hangt.
En waar ik ook bang voor ben is dat Lawson de Racing Bull wel goed weet te besturen en boven Tsunoda eindigt, welk verhaal hebben Horner en Marko dan.

Ik dacht dat we met Horney afgelopen seizoen al genoeg drama hadden maar dit kan er nog wel bij. Echt wat een amateuristische bende is het bij Red Bull.
dit

en anders kunnen ze na 2 races weer een ander proberen .. is 2025 het jaar van de crash-test-dummies :+

owjah, en in 2026 wordt tóch alles wéér anders .. heb je dan eindelijk je rijder denk je, ga je met een geheel nieuw concept de baan op, ben je helemaal al je referentiekaders kwijt

[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-03-2025 22:28 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:31
G_Dragon schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:14:
Ik kan maar geen breaking poster vinden van het nieuws over Liam Lawson en Yuki :D
Dan maken we er toch zelf 1 :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sEn2wK1KMh4FXVTBxNyypsAFH94=/800x/filters:strip_exif()/f/image/negloObvCqRy9fjlDX0FNZsT.webp?f=fotoalbum_large

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16
Benieuwd hoe snel Verstappen dit overduidelijk zinkende schip kan verlaten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01:24
Mark my words: Beide Redbulls op het podium in Japan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 23:52
Drials schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:29:
Mark my words: Beide Redbulls op het podium in Japan.
De blauwe of de witte :+

Zou toch wat zijn als Lawson een podiumplek weet te bemachtigen met Yuki’s Racing Bull :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Cameron heeft hem al...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ach, als Lawson voor Tsunoda eindigt in Japan, kunnen ze dus het beste VER gewoon in die vcarb auto zetten tijdens race 4.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Breaking News poster, AliExpress edition :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:58
Het blijft, volgens mij, nog steeds alleen 1 bron die het meldt (telegraaf/Erik van Haren)....

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:31

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:34
Er gaan geruchten rond dat ze het volgende week dinsdag officieel bekend gaan maken op een persconferentie in Japan zelf ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:29

basvn

Breezand - NHN

Met nergens een bron of iets. Ook niet dat t van eigen bronnen zou kunnen komen. Enige die er zelf over gepost hebben zijn de Limburger, Canal+(frankrijk) en Erik van Haren(Telegraaf)

De rest kopieert maar

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

De krant De Limburger kwam dinsdagavond als eerste met het nieuws dat de kogel door de kerk is en dat Lawson plaats moet maken voor Tsunoda, nadat er eerder op de dag in Dubai op het hoogste niveau overlegd werd over het tweede Red Bull-zitje.
en zoals alle anderen n.a.v. de Limburger, dus allemaal dezelfde bron

[ Voor 42% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-03-2025 22:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 22:45
Max zal wel aan de tel met stroll zitten nu aangezien die deur bij Mercedes dicht lijkt te zijn…

Of ja, toto kan natuurlijk Russel ditchen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Alfa Novanta schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:41:
[...]

[...]

en zoals alle anderen n.a.v. de Limburger, dus allemaal dezelfde bron

En (F1) artikelen in de Limburger worden vaak afgesloten met "(De Telegraaf)". Is gewoon allemaal Mediahuis en dit soort zaken zal identiek in alle Mediahuis kranten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
De_Bastaard schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:42:
Max zal wel aan de tel met stroll zitten nu aangezien die deur bij Mercedes dicht lijkt te zijn…

Of ja, toto kan natuurlijk Russel ditchen..
Er lopen volgens mij twee contracten af dit seizoen bij Mercedes en Wolff heeft nog niet de behoefte gehad om met Russell te verlengen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:20

Vuvuzela

My spire is forming

Blij mee. Yuki had 2 jaar geleden al naast Max moeten zitten.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Motorsport.com nu ook met een update:
https://www.motorsport.co...for-japanese-gp/10707118/

We gaan het zien... zou wel een afgang zijn als Yuki ook als een banaan rijdt.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Vuvuzela schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 23:04:
Hij had sowieso voor dit jaar het stoeltje moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:55

hamsteg

Species 5618

Vuvuzela schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 23:04:
Nee, hij heeft tweede helft vorig seizoen pas laten zien dat hij constant is. Daarvoor wisselde hij goede met mindere wedstrijden. F1 is niet alleen rondjes rijden, het is teamwerk, het media circus van voor- en naspelen. Nu pas is hij er klaar voor wil hij ook echt een kans maken.

... gecensureerd ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:33
Yuki: https://x.com/b24pt/statu...&t=wo3YXEQjNzYI1wHgQ5OZzw
:D

Ik snap alleen niet waarom Honda een miljoen of 10 extra wil gaan betalen terwijl het vrij duidelijk is dat Red Bull (al tot de conclusie gekomen is dat het) niet anders kan dan Yuki in het stoeltje zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
Heeft Lawson een vriendin?
Iets met Red Bull en mid-season swaps, vraag Kvyat.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
[...]

Van wat ik begreep gebruikt RB sowieso al de sim van RBR, wellicht andere auto in geladen. Maar zoals ook door anderen gesteld, waar zijn die regels dat het voor de sim ook zo strikt is. Ze hebben wellicht (geen idee) 10 mensen zitten die simwerk voor ze doen. Voor simwerk is dat volgens mij echt niet zo strikt. In de echte wagen rijden is wat anders.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 23:27

-tom-562

Oliesjeik

Ik vind het allemaal vrij kansloos als het daadwerkelijk zo is. Hebben ze dan totaal geen visie bij Red Bull? Ik vind het nogal paniekvoetbal. Perez laten ze meerdere seizoenen gewoon aankloten, en Lawson zou dan al na 2 weekenden weg moeten?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:22

SomerenV

It's something!

-tom-562 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 23:28:
Ik vind het allemaal vrij kansloos als het daadwerkelijk zo is. Hebben ze dan totaal geen visie bij Red Bull? Ik vind het nogal paniekvoetbal. Perez laten ze meerdere seizoenen gewoon aankloten, en Lawson zou dan al na 2 weekenden weg moeten?
Wellicht geeft Lawson zelf ook aan dat hij niet overweg kan met de wagen en denkt Yuki het wel te kunnen? Inmiddels is wel duidelijk dat de RB21, maar ook de RB20, gewoon een natte krant is. Alleen heeft Red Bull Racing het geluk dat ze wünderkind Max hebben die om de issues heen lijkt te kunnen werken. Er is na Ricciardo geen enkele andere coureur meer geweest die consistent wist te presteren in dat team. Op een gegeven moment moet je jezelf dan afvragen waar het aan ligt. Nou zal de druk binnen RBR ook wel hoog zijn want je moet presteren, wetende dat je collega-rijder wereldkampioen kan worden en het team de constructeurstitel kan winnen.

Het verschil nu, met toen Perez er nog zat, is dat RBR al vanaf het begin in een lastige positie zit. Voorheen kon Verstappen op eigen houtje twee titels binnen slepen, maar da's nu niet meer mogelijk. RBR moet nu eigenlijk wel snel handelen willen ze de schade beperken. Maar alsnog bijzonder hoe snel ze er nu bij zijn vergeleken met hoe lang Perez er een potje van heeft kunnen maken.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
SomerenV schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 23:39:
[...]

Wellicht geeft Lawson zelf ook aan dat hij niet overweg kan met de wagen en denkt Yuki het wel te kunnen?
Lawson heeft alleen aangegeven dat het werkvenster van de RB21 erg klein is en dat hij meer tijd nodig heeft plus dat hij Tsunoda steeds in de juniorcategorieën verslagen heeft.

Misschien wordt "Yuki, please drive the car" straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 22:45
Tsja… volle druk op Yuki straks. Dood of de gladiolen voor hem.

Maar dan nog, het lijkt dat de RB21 gewoon ontzettend lastig te besturen is vergeleken met een Ferrari, McLaren of Mercedes. Daar moet het tech team ook wel wat mee..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Als de RB20 en RB21 van die slechte autos waren/zijn. Moet RB dan wel verdrietig zijn met het vertrek van Newey ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Neejoh, Newey is op zijn retour, die jongere garde is veeeeel beter :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 19:22
Shinji schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 23:23:
[...]

Van wat ik begreep gebruikt RB sowieso al de sim van RBR, wellicht andere auto in geladen. Maar zoals ook door anderen gesteld, waar zijn die regels dat het voor de sim ook zo strikt is. Ze hebben wellicht (geen idee) 10 mensen zitten die simwerk voor ze doen. Voor simwerk is dat volgens mij echt niet zo strikt. In de echte wagen rijden is wat anders.
Dat had ik ook begrepen. Een Sim is geen goedkoop speelgoed dus delen is een goed plan. Gezien ze hele weekenden in die Sim zitten om setups uit te proberen lijkt mij dat er geen limiet op het gebruik ligt. Je mag net zo lang en zo vaak in de sim zitten als je lief is.

Aangezien de hele auto daarin software defined is kunnen ze makkelijk coureurs testen.

Als Lawson in de RB nu voor Tsunoda in de RBR weet te blijven dan weten we echt zeker dat de Red Bull 21 een natte krant is en alleen bestuurd kan worden door Max.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

_O-

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-10 22:03
Millie-ano schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 00:19:
Als de RB20 en RB21 van die slechte autos waren/zijn. Moet RB dan wel verdrietig zijn met het vertrek van Newey ?
Newey schijnt zich niet veel bemoeid te hebben met de RB20 en helemaal niet met de RB21. Verhaal gaat dat Newey intern ook heeft aangegeven dat de RB20 een concept was waar hij niet achter stond. Dat het concept van de RB20 een stap de verkeerde richting op was. Maar Wache wist beter. En here we are.

[ Voor 6% gewijzigd door Kist op 26-03-2025 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 13:26
Ah je meent dit toch niet, bel gewoon Checo terug dan is het RB circus weer de oude.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Amaze86 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 04:04:
Ah je meent dit toch niet, bel gewoon Checo terug dan is het RB circus weer de oude.
Dan RIC, dat was de enige die nog constant presteerde als Verstappen's team mate :D

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 23:45:
[...]

Lawson heeft alleen aangegeven dat het werkvenster van de RB21 erg klein is en dat hij meer tijd nodig heeft plus dat hij Tsunoda steeds in de juniorcategorieën verslagen heeft.
Jij werkt bij Red Bull en zit bij alle debriefs?

Of je verwacht dat Lawson (vooraf al) gaat erkennen voor de pers dat Red Bull beter iemand anders in de auto kan zetten? :X

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 05:43:
[...]

Jij werkt bij Red Bull en zit bij alle debriefs?

Of je verwacht dat Lawson (vooraf al) gaat erkennen voor de pers dat Red Bull beter iemand anders in de auto kan zetten? :X
Nee, Dat is wat Lawson zelf in interviews heeft aangegeven. En misschien, heel misschien, moet je eens ophouden met op te man te spelen continu?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik lees mismanagement, paniek voetbal, kansloos.

Niet mee eens, als je wcc wilt worden moet je mee doen en dat is nu duidelijk niet het geval (Perez ging in het begin van het seizoen beter). Kun je iemand de kans geven tot de zomerstop maar als het niet gaat dan is je wcc zeker al weggegooid.

En na de ervaring Perez veel te lang te hebben laten zitten is dit w.m.b. nu alleen maar heel verstandig snel te schakelen.

Of Tsunoda het wel kan is een ander verhaal, ik hoop het maar ik denk dat ze eerst wat aan de auto moeten doen. Vind het gaaf dat hij voor een "topteam" in Japan mag rijden en hoop heel erg voor hem, Honda en de Japanners dat hij een beetje mee kan gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Zwerver schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 06:07:
[...]

Nee, Dat is wat Lawson zelf in interviews heeft aangegeven.
Maar welk belang heeft Lawson erbij om tegen de pers te zeggen wat hij achter gesloten deuren zegt? En dan dus vooral dingen als "ik kan niet rijden in deze auto en zet er maar iemand anders in". Dat is carrière zelfmoord. En als er zaken aan de band zijn bij het team bespreek je dat natuurlijk binnenskamers en niet in de pers.
En misschien, heel misschien, moet je eens ophouden met op te man te spelen continu?
Oh sorry, ik dacht dat dit een discussieforum was. Maar blijkbaar moeten we alles dat hier gepost wordt maar meteen geloven. Mijn fout.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:00

Zewatanejo

Fine Thanks!

[Roland] schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 06:07:

Niet mee eens, als je wcc wilt worden moet je mee doen en dat is nu duidelijk niet het geval (Perez ging in het begin van het seizoen beter). Kun je iemand de kans geven tot de zomerstop maar als het niet gaat dan is je wcc zeker al weggegooid.

En na de ervaring Perez veel te lang te hebben laten zitten is dit w.m.b. nu alleen maar heel verstandig snel te schakelen.

Of Tsunoda het wel kan is een ander verhaal, ik hoop het maar ik denk dat ze eerst wat aan de auto moeten doen. Vind het gaaf dat hij voor een "topteam" in Japan mag rijden en hoop heel erg voor hem, Honda en de Japanners dat hij een beetje mee kan gaan doen.
Sorry hoor, maar als je na twee races een rijder wisselt vanwege onder prestaties, dan is dat behoorlijk mismanagement. In de eerste plaats, waarom hebben de Lawson dan in die auto gezet? Dat is dan een inschattingsfout van jewelste..
Ten tweede.. ze hebben een zwakke auto gebouwd. Daar kan Lawson niets aan doen. Dat is gewoon gepruts van RBR.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
Zwerver schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 05:02:
[...]

Dan RIC, dat was de enige die nog constant presteerde als Verstappen's team mate :D
Volgens mij was voor hem de auto (motor) ook het probleem. Iets van 7 uitvalbeurten in 2018?

Olav zei het ook al. Als ik de manager van Lawson was zou ik hem nu terug willen zetten naar RB. Een makkelijkere en snelle auto. Je kan daar je carrière nog redden door een paar goede weekenden af te werken. Iedereen zal dan naar de auto en eventueel onervarenheid wijzen. Bij RBR blijven is carrière-zelfmoord. Kijk maar naar Perez. Laten we hopen dat Yuki het gewoon beter gaat doen. Ik denk dat iedereen het Yuki gunt en voor RBR is het ook wel fijn als ze kunnen zeggen dat er rijders zijn die wel met dat hok kunnen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Nog geen officiële bron dus.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Als ze bij Red Bull niet zo halsstarrig aan Ricciardo vast hadden gehouden, had Lawson zich een heel jaar kunnen bewijzen in plaats van telkens maar een deel van het seizoen. Er is daar veel te veel politiek aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34

Bezulba

Formerly known as Eendje

-tom-562 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 23:28:
Perez was niet elke race laatste. Dat is het verschil.

En Perez heeft Max de wereldtitel bezorgt. Als hij Hamilton niet had opgehouden zou Mercedes een gratis pitstop hebben gehad bij de eerste safety car.

blup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 23:27

-tom-562

Oliesjeik

[Roland] schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 06:07:

Het is het complete plaatje:
1) Perez meerdere seizoenen laten aankloten
2) De Vries na een invalbeurt binnenhalen en weer wisselen
3) Ricciardo uit het stof trekken
4) Perez meerdere seizoenen laten aankloten
5) Voordat Lawson was aangekondigd waren er zelfs geruchten dat Colapinto naar Red Bull kwam. Waarom? Die heeft uiteindelijk voor een aardige kostenpost gezorgd bij Williams

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:00
Ze hebben de conclusie getrokken dat de RB de betere auto is en halen nu Yuki naar RBR om zo plaats te maken voor Max bij RB :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drials
Wat een gezeur zeg. Lawson levert tot nu toe helemaal niks. Terecht dat hij terug gezet wordt, en heel sterk van Redbull omdat zo snel te doen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:33
Fun fact: Lawson wordt dus vervangen zonder een Grand Prix voor RBR vanaf de grid gestart te zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Wat is eigenlijk de datum volgende week dinsdag? :X

Zou het niet een 1 april grap kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
Nee, je verpest andermans carrière niet voor 1 april. Lawson speelt het spelletje anders wel erg goed mee :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Drials schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 07:38:
Wat een gezeur zeg. Lawson levert tot nu toe helemaal niks. Terecht dat hij terug gezet wordt, en heel sterk van Redbull omdat zo snel te doen.
Tenzij Yuki net zo hard faalt, dan is Red Bull gewoon heel dom bezig door met een hele slechte auto meerdere carrières te vernachelen. En ja, het is een slechte auto als slecht 1 persoon er mee kan rijden terwijl het een team sport is, dan verpest je het voor jezelf en anderen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Drials
Iedereen heeft het over het verpesten van de carrière van Lawson. Door hem nu terug te zetten redden ze juist zijn carrière.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Crxtreem schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 07:47:
Wat is eigenlijk de datum volgende week dinsdag? :X

Zou het niet een 1 april grap kunnen zijn?
Gaan we dat weer krijgen dat vele 'complotdenkers' het weer op een datum gaan gooien... omdat ze het niet kunnen verklaren :+

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• alexbl69
Krijg meer en meer het idee dat we hier getuige zijn van de zwanenzang van het Red Bull team.

Na de dood van Mateschitz eind 2022 zijn de kampen in het team (die er ongetwijfeld voor zijn dood al waren) verwikkeld geraakt in een smerige machtsstrijd die tot op de dag van vandaag voortduurt.

Die machtsstrijd heeft het team uitgehold. De aantijgingen jegens Horner kwamen uit eigen gelederen, een gebeurtenis die ook nog niet is opgelost. Vele zeer getalenteerde en fundamentele gezichten hebben het team inmiddels verlaten.

Dit werd allemaal nog gemaskeerd door de successen in met name 2023 en in mindere mate 2024. Het WDC in 2024 is op een haar na (en met een beetje geluk) behaald. Het verval van het team werd in de loop van vorig jaar echter al duidelijk zichtbaar.

Men heeft alle kaarten op Verstappen gezet. Noodzakelijke veranderingen aan de auto werden niet doorgevoerd om de 'flow' van Verstappen niet te doorbreken. Hoewel ook hij al diverse keren had aangegeven dat de wagen allesbehalve prettig was. Door zijn talent kon hij echter wel competitief blijven. Er wordt vaak gezegd dat de tweede rijder aangeeft hoe goed een auto echt is, en wat dat betreft spreekt 2024 boekdelen. Perez werd 8e met een enorme puntenachterstand op de overige 7 coureurs van de 'grote' 4 teams.

Door alle kaarten op Verstappen te zetten heeft Red Bull zich ook volkomen afhankelijk gemaakt van de Nederlander. Prima zolang de resultaten goed zijn, maar het zal als geen verrassing komen dat als de resultaten niet snel verbeteren Verstappen vanaf nu serieus naar andere opties gaat kijken. En je moet twijfelen of een Red Bull zonder Verstappen nu zelfs het 4e team op de paddock is. Bij gelegenheden moest Perez eind 2024 zelfs de Alpines, Haasen en wagens van het zusterteam voor zich dulden. Lawson deed het zoals bekend niet beter. En dat kwam niet alleen door fouten, er zit gewoon geen pace in de RB21.

Red Bull is in de eerste plaats een marketingteam. Het hoofddoel is blikjes verkopen. Daartoe wil men in de picture staan. Dat kan door successen op de baan, of door reuring op de baan. Men heeft nu twee succesvolle periodes gekend (Vettel/Verstappen), en een tussenfase. In deze tussenfase was er echter door de komst van Verstappen genoeg reuring. Dat compenseerde het gebrek aan succes meer dan.

Maar als Verstappen nu weg mocht gaan (en wie twijfelt daar nog aan als dit zo doorgaat?) zal het anders zijn. Tenzij men een nieuwe Verstappen uit de hoge hoed weet te toveren zal het team van het ene op het andere moment een anoniem achterhoedeteam worden.

De roots van Red Bull zijn zoals gezegd een heel andere dan een 'puur' F1 team als McLaren. Die overleeft een decennium in de achterhoede wel, want hun corebusiness verandert niet. Vermoed dat de fabrikant Red Bull het F1 team echter niet zoveel krediet zal geven. Zodra de successen instorten (en dat zien we voor onze ogen gebeuren) en de marketingwaarde verdampt zal er op het hoofdkwartier in Oostenrijk veel sneller de beslissing worden genomen om de stekker eruit te trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@alexbl69 och je moet een keer beginnen met historie opbouwen. Het past op zich wel bij het merk Red Bull. En ze investeren er nog genoeg in.

Eigen motor afdeling, nieuwe windtunnel.

Maar, in de ontwikkeling is zeker iets mis gegaan. Ik vrees dat de feedback van Max, of het gebrek daaraan, ze totaal op het verkeerde pad heeft gebracht. Max rijdt overal snel mee. Al laat je het stuur andersom werken bij wijze van spreken, vindt ie het nog best.

Als ie dat ding vorig jaar 10x had plat gereden was dat een ander soort druk geweest.

Vrees wel dat Max eieren voor zn geld moet gaan kiezen. Blijven lijkt me voor zowel RBR als Max niet optimaal.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 23:17

Damian

Insane Obtrusion

Ik vind het wel grappig dat mensen hier RBR al afschrijven voor dit jaar :P

Kijk naar de ommezwaai die McLaren heeft gemaakt. Een team zoals RBR zou dat ook prima kunnen doen. Om het nou meteen een zinkend schip te noemen gaat wel echt heel ver.

Laten we nou gewoon de rest van het seizoen eens gaan kijken.

Volgend jaar zijn de kaarten toch weer volledig anders geschud.

[ Voor 67% gewijzigd door Damian op 26-03-2025 08:53 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Laatst online: 11-10 15:19
2 races zegt inderdaad nog niets over het hele seisoen.

ik zou het ook heel raar vinden als redbull werkelijk nu rijders wisselt wat als yuki dan de volgende 2 races ook niet presteert hij er dan ook weer uit?

vanaf race 1 heb ik al gezegt de racing bull is een betere auto op dit moment ik zie dat zeker niet het hele jaar zo blijven maar op dit moment is het in mijn ogen wel zo.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-10 11:38
Lawson bij Red Bull Racing
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/NaJS0VhJ6aEAAAAM/in-and-out.gif

Voor hem misschien maar beter om zich te ontwikkelen in de VCARB, in plaats van (mentaal) kapot gemaakt te worden bij RBR.
Nou verwacht ik van Yuki ook geen wonderen want de problemen liggen gewoon veel dieper dan alleen de coureur.
Perez is geen wereldtopper maar ook geen koekenbakker. Die zal nu wel lachen met zijn zak geld op schoot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:32
Zal me benieuwen of Yuki daadwerkelijk ineens het beter gaat doen, al zou ik wel verbaasd zijn. Ik ben wel een beetje klaar met deze gang van zaken bij RBR eigenlijk. Stiekem hoop ik dat VER na dit jaar ook vertrekt daar, maar dat zien we later wel weer. Nu hopen dat LAW in die RB gelijk verder naar voren staat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Damian schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:50:
Is dat heel gek? Ze zijn vorig jaar 3e geworden ondanks een geweldige start. Dit jaar hebben ze geen geweldige start. Dus ik zie ze opnieuw op zijn best 3e worden.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:41
Ben heel benieuwd naar FP3 in Japan. Mocht Yuki die slecht rijden, dan kan het zomaar exit Yuki zijn en hallo Hadjar. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Kijk naar de ommezwaai die McLaren heeft gemaakt. Een team zoals RBR zou dat ook prima kunnen doen.
Met dat verschil dat McLaren aan het begin van het jaar al wist dat ze een "alpha release" als auto hadden en "de echte" auto nog niet af was. Van Red Bull is er geen enkele indicatie dat ze bezig zijn met een (zeer) grote update die een bak performance zou moeten brengen. Maar zullen ze dus gewoon bezig zijn met kleine incrementele updates etc. Als in: McLaren wist "deze auto is een vroege versie en 'de echte' auto komt later en zal veel performance brengen". Bij Red Bull is niet zoiets gecommuniceerd.

En daarnaast heeft Red Bull al "problemen" sinds na China vorig jaar ergens. Intussen zijn we een maand of 10 verder en is Red Bull nog steeds clueless v.w.b. waar de problemen zitten en hoe ze ze kunnen oplossen.

Nog los van dat Red Bull 2 problemen heeft. De auto is niet snel genoeg én de auto is "onbestuurbaar". Verstappen rijdt dan om het "onbestuurbare" heen, maar dan mist nog steeds de snelheid (alhoewel hij wel veel weet te compenseren). De tweede rijder kan niet om het "onbestuurbare" heen rijden en heeft ook nog eens een (te) langzame auto waardoor die ineens midfield of slechter rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Zoals eerder gesteld, het wordt een leuk seizoen dit jaar. Vind het ook mooi dat het speelveld zo dicht op elkaar zit. Voor RBR is het vervelend dat ze 2 jaar geleden een verkeerde afslag hebben genomen en dat daar met een machtsstrijd bezig is. Ze mogen zich gelukkig prijzen dat Verstappen daar als coureur rondrijdt.

Ten aanzien van Lawson kan ik mij ook voorstellen dat hijzelf en/of zijn manager zelf gevraagd hebben terug te stappen naar VCARB om z'n carrière te redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 16:20

Vuvuzela

My spire is forming

Kijk naar de ommezwaai die McLaren heeft gemaakt. Een team zoals RBR zou dat ook prima kunnen doen. Om het nou meteen een zinkend schip te noemen gaat wel echt heel ver.
Maar RBR heeft niet echt het momentum de goede kant op. Mclaren ging al jaren langzaam omhoog, trok de juiste mensen aan en er werden stappen gezet tot ze uiteindelijk nu staan waar ze staan. RBR zakt weg, mensen vertrekken, het rommelt qua politiek daar.. dan is het iets lastiger om dat allemaal om te draaien.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Woudloper schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 09:21:
Ten aanzien van Lawson kan ik mij ook voorstellen dat hijzelf en/of zijn manager zelf gevraagd hebben terug te stappen naar VCARB om z'n carrière te redden.
For what it's worth: Red Bull juniors hebben geen manager (uitzondering: een bepaalde coureur die ze pas met 15, 16 jaar opnamen in het junior programma puur om een coureur die "klaar" was te tekenen). Dat zag je ook bij Ricciardo. Eind 2018 liep eindelijk zijn, door Red Bull eenzijdig te verlengen, contract af. En toen heeft hij pas met een "manager" om zich heen gekeken / kunnen kijken.

Betekent uiteraard niet dat Lawson niet gevraagd kan hebben om naar RB teruggezet te worden. Maar tegelijkertijd heeft hij natuurlijk ook weinig te willen. Hij kan nu niet echt zeggen "dan vertrek ik en ga ik naar een ander team". Alleen Red Bull kan zijn contract beëindigen en beslissen over verlenging.
Hetzelfde toen bv bij Sainz die eerst door Red Bull verhuurd is aan Renault en pas later het contract is beëindigd, waarschijnlijk omdat Renault (fors) voor hem wilde betalen en Red Bull geen plek voor hem had (bij RBR). En als Renault dan wilt betalen om zijn contract te ontbinden ben je gek als je het niet doet :p Daarom legt Red Bull ze ook lang vast. Ze maken forse investeringen in het junior programma en dat geld moet terugverdiend worden. Of bij een "verkoop" of door prestaties op de baan. Uitzondering dus Verstappen die ze zo oppikte toen die al "klaar" was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:59
Wellicht bekijk ik het te positief, maar stel RBR wordt 3e dit jaar of 4e en Max wordt ergens tussen 1e en 6e bij de rijders. Dan is dat nog steeds niet super slecht. Ja in verhouding tot voorgaande jaren wel, maar dan hoort hij en RBR nog steeds tot de top van de autosport.

En 2026 worden de kaarten weer helemaal geschud en kan bij wijze van Haas ineens dé auto + motor hebben.

Laten we voor dit jaar hopen dat het close wordt tussen 4 teams en dat niet één team er vandoor gaat. En als het aan mij ligt meldt Williams zich ook vooraan!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 21:53
Ik snap RBR wel in deze. Door Lawson naar VCARB te zetten en Yuki naar RBR doe je een aantal dingen beter dan het zo houden. 2 scenario's:

Scenario "Yuki kan wel met de RBR overweg":
  1. Je doet nog mee voor het constructeurskampioenschap
  2. Lawson krijgt een rustige omgeving bij VCARB waar de druk een stuk minder hoog is en hij minder in de media-kijker staat. Hij is IMHO nog altijd een rookie ondanks dat die al wat races gedaan heeft. Zo gun je hem tijd en kan die vertrouwen opbouwen
  3. Je weet als RBR dat het concept van de auto niet verkeerd is, waardoor je voor de 2026 regulering er rekening mee kan houden en je de feedback van Max kan volgen.
Scenario "Yuki kan ook niet met de RBR"
  1. Je weet dat je niet voor het WCC mee doet, en kan kiezen voor de auto volledig voor Max te ontwikkelen dit jaar
  2. Je geeft Lawson vertrouwen dat het niet aan hem ligt, en hij heeft een stabielere auto zodat die beter aan F1 kan wennen
  3. Je weet dat er voor 2026 en later meer geluisterd moet worden naar de 2e driver. Dan heb je meer aan de ervaring van Yuki dan Lawson.
En als laatste: je laat Lawson bij RBR:
  1. Je doet nog steeds niet mee voor het WCC
  2. Het vertrouwen van Lawson zakt tot een dieptepunt, waardoor je geen goede 2e driver hebt als Max vertrekt
  3. Je weet niet of je de wagen moet bouwen volgens feedback van Max en hetzelfde probleem hebt, of ook (meer) naar de 2e driver moet luisteren met als gevolg een langzamere auto als Max zijn feedback wel prima is.
Paniekvoetbal wil ik het niet noemen als ze hem nu wisselen. Ze moeten gewoon de onderste steen boven krijgen, en dit is een manier om duidelijkheid te krijgen. Het is hard, maar dat is de F1. En eigenlijk is het ook weer niet hard... Want wat geeft Lawson meer kans in de F1:
Elke race, in een Red Bull, in Q1 eruit en nooit punten scoren in een auto waar de andere coureur podiums en evt overwinningen pakt?
Elke race, in een VCARB, punten kunnen pakken (als het team het niet verkloot zoals de laatste 2 races)?

Er is natuurlijk een optie 3: Hij wordt om de oren geslagen door Hadjar en rijd nog steeds achteraan in een VCARB. Maar dan heeft die natuurlijk ook niets te zoeken in F1. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 23:17

Damian

Insane Obtrusion

Waah schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 09:47:
Ik snap RBR wel in deze. Door Lawson naar VCARB te zetten en Yuki naar RBR doe je een aantal dingen beter dan het zo houden. 2 scenario's:

Scenario "Yuki kan wel met de RBR overweg":
  1. Je doet nog mee voor het constructeurskampioenschap
  2. Lawson krijgt een rustige omgeving bij VCARB waar de druk een stuk minder hoog is en hij minder in de media-kijker staat. Hij is IMHO nog altijd een rookie ondanks dat die al wat races gedaan heeft. Zo gun je hem tijd en kan die vertrouwen opbouwen
  3. Je weet als RBR dat het concept van de auto niet verkeerd is, waardoor je voor de 2026 regulering er rekening mee kan houden en je de feedback van Max kan volgen.
Scenario "Yuki kan ook niet met de RBR"
  1. Je weet dat je niet voor het WCC mee doet, en kan kiezen voor de auto volledig voor Max te ontwikkelen dit jaar
  2. Je geeft Lawson vertrouwen dat het niet aan hem ligt, en hij heeft een stabielere auto zodat die beter aan F1 kan wennen
  3. Je weet dat er voor 2026 en later meer geluisterd moet worden naar de 2e driver. Dan heb je meer aan de ervaring van Yuki dan Lawson.
En als laatste: je laat Lawson bij RBR:
  1. Je doet nog steeds niet mee voor het WCC
  2. Het vertrouwen van Lawson zakt tot een dieptepunt, waardoor je geen goede 2e driver hebt als Max vertrekt
  3. Je weet niet of je de wagen moet bouwen volgens feedback van Max en hetzelfde probleem hebt, of ook (meer) naar de 2e driver moet luisteren met als gevolg een langzamere auto als Max zijn feedback wel prima is.
Paniekvoetbal wil ik het niet noemen als ze hem nu wisselen. Ze moeten gewoon de onderste steen boven krijgen, en dit is een manier om duidelijkheid te krijgen. Het is hard, maar dat is de F1. En eigenlijk is het ook weer niet hard... Want wat geeft Lawson meer kans in de F1:
Elke race, in een Red Bull, in Q1 eruit en nooit punten scoren in een auto waar de andere coureur podiums en evt overwinningen pakt?
Elke race, in een VCARB, punten kunnen pakken (als het team het niet verkloot zoals de laatste 2 races)?

Er is natuurlijk een optie 3: Hij wordt om de oren geslagen door Hadjar en rijd nog steeds achteraan in een VCARB. Maar dan heeft die natuurlijk ook niets te zoeken in F1. O-)
Ik neig naar optie 3 >:)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:54
RobertMe schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 09:15:
[...]
Nog los van dat Red Bull 2 problemen heeft. De auto is niet snel genoeg én de auto is "onbestuurbaar". Verstappen rijdt dan om het "onbestuurbare" heen, maar dan mist nog steeds de snelheid (alhoewel hij wel veel weet te compenseren). De tweede rijder kan niet om het "onbestuurbare" heen rijden en heeft ook nog eens een (te) langzame auto waardoor die ineens midfield of slechter rijdt.
Snelheid zit wel in de auto. Kijk naar de kwalificaties en het laatste deel van de race in China. Ze kunnen alleen de snelheid niet brengen door andere problemen (balans, bandenslijtage etc.).

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hjvg
  • Laatst online: 11-10 15:19
maar kijk ook wat voor weekenden gehad hebben.

eerste weekend blijft altijd een lastige. daarbij was het een regen race wat zeker niet helpt.

2de race een sprintweekend nou vind ik niet echt dat redbull (afgezien van uitslagen van max) heel vaak een auto weet neer te zetten die heel erg snel is vanaf moment 1.

waar andere teams vaak van af min 1 betere snelheden laten zien.

ik zou hem minimaal nog een normaal weekend laten rijden maar goed we gaan het zien tot redbull met een officeel statement komt blijven het geruchten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Vuvuzela schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 09:26:
[...]

Maar RBR heeft niet echt het momentum de goede kant op. Mclaren ging al jaren langzaam omhoog, trok de juiste mensen aan en er werden stappen gezet tot ze uiteindelijk nu staan waar ze staan. RBR zakt weg, mensen vertrekken, het rommelt qua politiek daar.. dan is het iets lastiger om dat allemaal om te draaien.
Mclaren
van 2010 tot nu:
Hier is een overzicht van de posities waarop McLaren eindigde in het Formule 1-constructeurskampioenschap van 2010 tot en met 2024:

2010: 2e plaats​
2011: 2e plaats​
2012: 3e plaats​
2013: 5e plaats ​
2014: 5e plaats ​
2015: 9e plaats​
2016: 6e plaats​
2017: 9e plaats ​
2018: 6e plaats​
2019: 4e plaats​
2020: 3e plaats​
2021: 4e plaats​
2022: 5e plaats​
2023: 5e plaats​
2024: 1e plaats ​

Eigenlijk, on een flinke dip in de Honda-tijd voor zover ik het begrijp, zijn ze vrij consistent rond de 4e a 5e plaats steeds. Een beetje "best of the rest". Pas de laatste anderhalf jaar hebben ze opeens grote stappen gemaakt. Ze begonnen 2023 nog heel slecht, en daarna is het eigenlijk opeens op stoom gekomen.

Zolang RBR rond de 3e/4e plek zit, zullen ze nog wel talent kunnen aantrekken. Het risico zit hem, denk ik, vooral in 2026. Als ze dan opeens achteraan rijden (aero werkt niet, motor is niet goed) kan de huidige onrust zeker zorgen voor een versnelling van het verdwijnen van ervaring.

Aan de andere kant: dat geeft weer ruimte voor talent. Maar dat kost tijd natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:19

Mad-Matt

TheDoctor#2181

alexbl69 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 07:59:
Krijg meer en meer het idee dat we hier getuige zijn van de zwanenzang van het Red Bull team.

Na de dood van Mateschitz eind 2022 zijn de kampen in het team (die er ongetwijfeld voor zijn dood al waren) verwikkeld geraakt in een smerige machtsstrijd die tot op de dag van vandaag voortduurt.

Die machtsstrijd heeft het team uitgehold. De aantijgingen jegens Horner kwamen uit eigen gelederen, een gebeurtenis die ook nog niet is opgelost. Vele zeer getalenteerde en fundamentele gezichten hebben het team inmiddels verlaten.

Dit werd allemaal nog gemaskeerd door de successen in met name 2023 en in mindere mate 2024. Het WDC in 2024 is op een haar na (en met een beetje geluk) behaald. Het verval van het team werd in de loop van vorig jaar echter al duidelijk zichtbaar.

Men heeft alle kaarten op Verstappen gezet. Noodzakelijke veranderingen aan de auto werden niet doorgevoerd om de 'flow' van Verstappen niet te doorbreken. Hoewel ook hij al diverse keren had aangegeven dat de wagen allesbehalve prettig was. Door zijn talent kon hij echter wel competitief blijven. Er wordt vaak gezegd dat de tweede rijder aangeeft hoe goed een auto echt is, en wat dat betreft spreekt 2024 boekdelen. Perez werd 8e met een enorme puntenachterstand op de overige 7 coureurs van de 'grote' 4 teams.

Door alle kaarten op Verstappen te zetten heeft Red Bull zich ook volkomen afhankelijk gemaakt van de Nederlander. Prima zolang de resultaten goed zijn, maar het zal als geen verrassing komen dat als de resultaten niet snel verbeteren Verstappen vanaf nu serieus naar andere opties gaat kijken. En je moet twijfelen of een Red Bull zonder Verstappen nu zelfs het 4e team op de paddock is. Bij gelegenheden moest Perez eind 2024 zelfs de Alpines, Haasen en wagens van het zusterteam voor zich dulden. Lawson deed het zoals bekend niet beter. En dat kwam niet alleen door fouten, er zit gewoon geen pace in de RB21.

Red Bull is in de eerste plaats een marketingteam. Het hoofddoel is blikjes verkopen. Daartoe wil men in de picture staan. Dat kan door successen op de baan, of door reuring op de baan. Men heeft nu twee succesvolle periodes gekend (Vettel/Verstappen), en een tussenfase. In deze tussenfase was er echter door de komst van Verstappen genoeg reuring. Dat compenseerde het gebrek aan succes meer dan.

Maar als Verstappen nu weg mocht gaan (en wie twijfelt daar nog aan als dit zo doorgaat?) zal het anders zijn. Tenzij men een nieuwe Verstappen uit de hoge hoed weet te toveren zal het team van het ene op het andere moment een anoniem achterhoedeteam worden.

De roots van Red Bull zijn zoals gezegd een heel andere dan een 'puur' F1 team als McLaren. Die overleeft een decennium in de achterhoede wel, want hun corebusiness verandert niet. Vermoed dat de fabrikant Red Bull het F1 team echter niet zoveel krediet zal geven. Zodra de successen instorten (en dat zien we voor onze ogen gebeuren) en de marketingwaarde verdampt zal er op het hoofdkwartier in Oostenrijk veel sneller de beslissing worden genomen om de stekker eruit te trekken.
Hoop lettertjes, een aantal aannames, maar ik ben het volledig met je eens. Met een vertrek van Verstappen zie ik RBR als een matig team dat onderaan de middenmoot bungelt. Treurig aangezien ik het altijd wel leuk vind als een outsider (geen autofabrikant) het goed doet. Maar het is een zooitje en dat begin ik Horner ook kwalijk te nemen. En Marko, die man moet lekker met pensioen, die is niet meer van deze tijd.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Als in verwachting, of in wat je hoopt? O-)

Maar volgens mij deed Lawson het naast Yuki wel aardig. Yuki versloeg hem, maar volgens mij was dat gat niet enorm.... Aan de andere kant: in China was het gat tussen Yuki en Hadjar ook niet groot. Dus zeker een interessante battle verwacht ik.

Hadjar P6 en Lawson P20 verwacht ik eigenlijk niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10 12:20
Ik zou het op basis van de eerste twee races echt het ronduit dom vinden als het waar is dat ze Lawson nu al aan de kant zetten. Wat mij betreft hebben ze dan bij RBR echt niets geleerd van het verleden. Gasly/Albon werden er ook (veel) te snel uitgegooid en lieten daarna bij andere teams zien echt wel te kunnen racen. Gasly werd al na 12 races bedankt, Albon na 26. Als ze nu Lawson al na 2 races ditchen, zeker na die regenrace in Australië waar hij met relatief oude slicks lullig van de baan af gleed, dan laat je niet echt zien een fatsoenlijke organisatie te zijn.

Max camoufleert een hoop, maar dit kan toch bijna niet anders als uitlopen op een compleet fiasco voor RBR.
Pagina: 1 ... 17 ... 53 Laatste

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Seizoen 2025 topics: Topicreeks: [F1 2025]
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken