In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Nog 2 nachtjes slapen 🥰AvK schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:01:
Tijd dat de FP's weer beginnen. Kunnen we weer speculeren.

Ik heb er zin in. Ik verwacht niet dat Max gaat winnen, maar tegelijkertijd hoop ik dat Norris hem ook niet wint. Die jongen heeft bij mij totaal niet de gunfactor, vind het al zolang hij in de F1 rijdt een blij k*tkind, sorry.
Ik hoop eigenlijk op een win van Hamilton, als Max hem niet wint. Ik gun de man wel een paar overwinningen, als het maar blijft bij WDC-1.
Wie uiteindelijk WDC wordt, ik hoop uiteraard Max, echter vind ik het wel best zolang Hamilton of Norris het maar niet wordt. Norris gun ik het gewoon niet en ik hoef de komende 40 jaar ook niet geconfronteerd te worden met een Britse goat waarover al die Britten in en rondom de F1 dan nooit meer over uitgepraat raken.
Zo.
Al denk ik dat qua WCC het echt zal gaan tussen Ferrari of McLaren, gezien dat de enige twee zijn waar beide coureurs enig ervaring hebben.
Weet ik nog eens niet, ik heb voorbij zien komen dat er regen verwacht wordt op zondag.dawg schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:05:
Raceweek!
Ik heb er zin in. Ik verwacht niet dat Max gaat winnen, maar tegelijkertijd hoop ik dat Norris hem ook niet wint. Die jongen heeft bij mij totaal niet de gunfactor, vind het al zolang hij in de F1 rijdt een blij k*tkind, sorry.
Ik hoop eigenlijk op een win van Hamilton, als Max hem niet wint. Ik gun de man wel een paar overwinningen, als het maar blijft bij WDC-1.natuurlijk als onderdeel van een - naar verwachting - zeer spannend seizoen waarin de rijders elkaar niet veel zullen ontlopen.
Wie uiteindelijk WDC wordt, ik hoop uiteraard Max, echter vind ik het wel best zolang Hamilton of Norris het maar niet wordt. Norris gun ik het gewoon niet en ik hoef de komende 40 jaar ook niet geconfronteerd te worden met een Britse goat waarover al die Britten in en rondom de F1 dan nooit meer over uitgepraat raken.
Zo.Jullie ook zo’n zin in het nieuwe seizoen?
Kan nog wel eens een race worden tussen Max en Lewis.
Aangezien die twee niet normaal samen kunnen racen gaat de winst dan naar iemand anders.Martin0 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:50:
[...]
Weet ik nog eens niet, ik heb voorbij zien komen dat er regen verwacht wordt op zondag.
Kan nog wel eens een race worden tussen Max en Lewis.
Pakken alvast de streep lijst erbij voor het aantal ‘fuck’s’ dat er langs gaan komen?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Of met een FP1 tijd om 2:30 wordt er gewoon een nacht doorgehaald. Dan ben je dus wel bijna een nacht verder, maar zonder slapen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Precies. Ik heb nachtdienst, dus voor mij nog 2 nachten slapen.RobertMe schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 18:26:
[...]
Of met een FP1 tijd om 2:30 wordt er gewoon een nacht doorgehaald. Dan ben je dus wel bijna een nacht verder, maar zonder slapen.
Ja ook erg zin in!!dawg schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:05:
Raceweek!
Ik hoop eigenlijk op een win van Hamilton, als Max hem niet wint. Ik gun de man wel een paar overwinningen, als het maar blijft bij WDC-1.natuurlijk als onderdeel van een - naar verwachting - zeer spannend seizoen waarin de rijders elkaar niet veel zullen ontlopen.
Zo.Jullie ook zo’n zin in het nieuwe seizoen?
Ik hoop op Leclerc, een hele snele Ferrari en dan lewis om de oren rijden
Waarom weet ik eigenlijk niet maar gun het Norris ook niet, maar zal wel wat te maken hebben met die fijne britse houding tegen iedereen die een beetje kan rijden maar niet brits is..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Haha dat dachten wij eerst ook vanwege 1 April, want dat is de enigste dag in het jaar dat je geen nieuws bekend moet maken of iets anders. Niemand gelooft je op die dag

Maar dit komt zeker van Formule 1 zelf;
:strip_exif()/f/image/coPCGdTTeMTkPIOinaquxSiW.jpg?f=fotoalbum_large)
Ze zijn anders wel verrekte laat met de Breaking poster want het was al breaking nieuws op 15 januari jl. maar toen was er geen poster te bekennen. Chocoball in "[F1] Seizoen 2024"
Ja dan zijn ze zeker heel laatChocoball schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:26:
[...]
Ze zijn anders wel verrekte laat met de Breaking poster want het was al breaking nieuws op 15 januari jl. maar toen was er geen poster te bekennen. Chocoball in "[F1] Seizoen 2024"
- De Formule 1 gaat steeds meer richting straatraces en vanaf volgend jaar wordt er 10 jaar lang gereden op de MADRING wat op het tentoonstellingsterrein van de IFEMA ligt. Bij de eerste race is er plek voor 110.000 bezoekers daarna hoopt men binnen 5 jaar de capaciteit naar 140.000 te verhogen.
- Het circuit ligt 16 km van het stadscentrum verwijderd. Vanaf de luchthaven reizen tot aan het circuit zou slechts 5 minuten duren. Verder is het de bedoeling dat 90% van de bezoekers het circuit snel en klimaatneutraal via het OV kunnen bereiken.
- Het circuit is 5,474 km lang, heeft 20 bochten en er wordt met de klok mee gereden. Het circuit krijgt 2 tunnelgedeeltes. Een rondje op de simulator geeft een rondetijd van 1.32,4. Gemiddelde snelheid ligt op 218 km/u en daarmee een middenmotor.

Ziet er al gezellig uit daar, een willekeurige parkeerplaats in Miami of Las Vegas is nog mooier
https://www.auto-motor-un...-madrid-stadtkurs-layout/
Als ik de kaart bestudeer, zie ik dat ze waarschijnlijk door deze tunnel gaan. Ben benieuwd!Chocoball schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:02:
Na de aankondiging was het vorig jaar opeens redelijk stil rond de nieuwe grand prix van Madrid. Ergens later in het jaar was er sprake van een flinke kapitaalinjectie maar inmiddels zijn ze wakker geworden.[Afbeelding]
- De Formule 1 gaat steeds meer richting straatraces en vanaf volgend jaar wordt er 10 jaar lang gereden op de MADRING wat op het tentoonstellingsterrein van de IFEMA ligt. Bij de eerste race is er plek voor 110.000 bezoekers daarna hoopt men binnen 5 jaar de capaciteit naar 140.000 te verhogen.
- Het circuit ligt 16 km van het stadscentrum verwijderd. Vanaf de luchthaven tot aan het circuit zou slechts 5 minuten duren. Verder is het de bedoeling dat 90% van de bezoekers het circuit snel en klimaatneutraal via het OV kunnen bereiken.
- Het circuit is is 5,474 km lang, heeft 20 bochten en er wordt met de klok mee gereden. Het circuit krijgt 2 tunnels. Een rondje op de simulator geeft een rondetijd van 1.32,4. Gemiddelde topsnelheid ligt op 218 km/u en daarmee een middenmotor.
Ziet er al gezellig uit daar, een willekeurige parkeerplaats in Miami of Las Vegas is nog mooier![]()
https://www.auto-motor-un...-madrid-stadtkurs-layout/

Nice oneChocoball schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:02:
Gemiddelde topsnelheid ligt op 218 km/u en daarmee een middenmotor.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Als ik het viruteel rondje bekijk zal het weer heel lastig worden met inhalen.
ps: heb wel het idee dat Lance Stroll het rondje maakt met al dat onderstuur
[ Voor 13% gewijzigd door d-vine op 12-03-2025 13:56 ]
Denk ook niet dat de nieuwe override functie veel gaat helpen. Bananenschillen dan maar?d-vine schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:55:
Ben helemaal geen fan van het idee dat ze daar gaan racen.
ps: heb wel het idee dat Lance Stroll het rondje maakt met al dat onderstuur![]()
[YouTube: This is the NEW Madrid Street Circuit that F1 Will Race At in 2026!]
3 verplichte pitstopsChocoball schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:00:
[...]
Denk ook niet dat de nieuwe override functie veel gaat helpen. Bananenschillen dan maar?
Goed begin. Misschien ook verplichten dat ze met 5 verschillende compounds rijden? Mogen ze mix & match doen...

Ze reguleren het helemaal kapot op den duur.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Ik neem aan dat je 318 km/u bedoeld. Of anders de gemiddelde snelheid.Chocoball schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:02:
- Het circuit is is 5,474 km lang, heeft 20 bochten en er wordt met de klok mee gereden. Het circuit krijgt 2 tunnels. Een rondje op de simulator geeft een rondetijd van 1.32,4. Gemiddelde topsnelheid ligt op 218 km/u en daarmee een middenmotor.
Ik zie toch echt een 14 op de helm en handschoen staan en FA in de minimap.d-vine schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:55:
ps: heb wel het idee dat Lance Stroll het rondje maakt met al dat onderstuur![]()
Volgens mij is dit Fernando Alonso en niet Lance Stroll
Desondanks, volgas met 300 kph door die beknelde bocht met curbs op 0:20 vind ik toch wel spannend. Daar gaan er waarschijnlijk wel een paar de muur in van de tunnel.
Nog meer stratencircuits. Dat is alleen maar leuk met die ovalmonkeys van de Indycars, omdat ze dan ineens rechtsaf moeten.
ping 127.212.23.124
Ik deed het met opzet of jullie wel oplettenNivado schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:49:
[...]
Ik neem aan dat je 318 km/u bedoeld. Of anders de gemiddelde snelheid.
Toch, dat knikje voor de eerste tunnel (20sec) is wel een billenknijper. Als je daar overstuur krijgt door de APEX curp plak je hem zijwaards tegen de tunnel ingang aan met 300+.d-vine schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:55:
Maar daar zal vast iemand over nagedacht hebben qua veiligheid.

Haha ik heb nog getwijfeld of ik hem wel of niet moest plaatsenChocoball schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:17:
En de Breaking berichten blijven maar binnenstromen.
[Afbeelding]
Ja, na gisteren snap ik die twijfel welG_Dragon schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:19:
[...]
Haha ik heb nog getwijfeld of ik hem wel of niet moest plaatsen.. maar ze blijven inderdaad maar binnenkomen
Misschien dat je een maandelijkse Breaking terugkijkpagina kunt maken voor het geall we iets gemist hebben
Geen slecht idee maar dan moet een moderator die post na 2 dagen weer vrijgevenChocoball schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:32:
[...]
Ja, na gisteren snap ik die twijfel wel
Misschien dat je een maandelijkse Breaking terugkijkpagina kunt maken voor het geall we iets gemist hebben
Echt Breaking News is voortaan BREAKING - BREAKING.Chocoball schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:32:
[...]
Ja, na gisteren snap ik die twijfel wel
Daar éénmaal niet genoeg is.

Wat is Wall of Champions in het Spaans?bakvis schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:08:
[...]
Toch, dat knikje voor de eerste tunnel (20sec) is wel een billenknijper. Als je daar overstuur krijgt door de APEX curp plak je hem zijwaards tegen de tunnel ingang aan met 300+.
Maar daar zal vast iemand over nagedacht hebben qua veiligheid.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
El muro de los cojones
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Oh bah, dit wordt een optocht race. Lijkt me best leuk rijden in de Q maar echt 0 inhaalmogelijkheden.d-vine schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:55:
I served in a company of heroes.
New 2025 F1 Opening Titles
Hoe lang blijven de rookies er in?
[ Voor 13% gewijzigd door Chocoball op 13-03-2025 13:19 ]
[ Voor 6% gewijzigd door XNL073 op 13-03-2025 13:27 ]
Hier de video zonder de stomme blokkadeChocoball schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:17:
Jawel daar is die eindelijkNew 2025 F1 Opening Titles
[YouTube: New 2025 F1 Opening Titles]
Niet vergeten dat de auto's vanaf 2026 ook 100mm smaller zijn en er dus 200mm meer speling is op de baan, wat echt wel een hoop is.Vuvuzela schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:30:
Oh bah, dit wordt een optocht race. Lijkt me best leuk rijden in de Q maar echt 0 inhaalmogelijkheden.
Deze video legt dat op zich wel goed uit wat de wijzigingen zijn. Maar de van de track is ook al oud, ik vraag mij af in hoeverre de layout klopt ten opzichte van de werkelijkheid.
[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 13-03-2025 13:54 ]
XNL073 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:27:
Jack Doohan ziet er ook uit als een hooligan straatvechter uit het Oostblok

Haha ja klopt, geen gezicht zoXNL073 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:27:
Jack Doohan ziet er ook uit als een hooligan straatvechter uit het Oostblok
Downforce, becomes... Upforce?Chocoball schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 08:00:
[Afbeelding]
Eerste race van het seizoen down under
[F1 2025] Race 1 GP van Australië
Vette Intro zegChocoball schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:17:
Doohan ziet er idd gewoon uit als een straatvechter maar ik ben er wel fan van.
De Sainz hairflick is ook echt heel erg smooth.
Stroll staat er by far het minst tof op imo.
Met nog een dag te gaan voordat het seizoen echt van start gaat presenteer ik jullie met gepaste trots de laatste wijziging van de topic start 1.3. Alle wagens, coureurs, racenummers en de intro zijn aangepast en daarmee is het seizoen 2025 topic start klaar.
Daarnaast wil ik jullie ook bedanken voor jullie ideeën en suggesties maar ook type- en taalfoutjes. We waarderen het zeer en beoordelen ze ook. Zo hebben we gekeken naar het plaatsen van helmafbeeldingen, contractdatums en andere zaken maar vaak wordt het allemaal erg druk en moeten we ook steeds meer dingen gaan bijhouden. Veel informatie staat al bij formula1.com over de teams en de coureurs en laat het nou net niet de ambitie zijn om een Nederlandse kloon te worden.
Hopelijk vinden jullie de laatste wijzigingen net zo gaaf als ik en kunnen we morgen echt van start gaan met het 2025 seizoen.
[F1] Seizoen 2025
Inderdaad !!!
Best hair award gaat naar Sainz
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Als in smooooth operaatooorrr!Jobius schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:51:
[...]
De Sainz hairflick is ook echt heel erg smooth.

Another dream come true ...
No better way to start the season than by fulfilling another dream ~~ Ferris Bueller’s Day Off has been one of my favourite movies since I was a kid. This is to pay homage to the iconic film and to celebrate my first season with Ferrari. It definitely took a lot of cutting edge tech, production and planning to get right. Had to get the exact car too … it’s been a dream car since seeing the movie. Shout out to the legendary Edward Norton for coming along for the ride 😂 This is the energy and excitement I’m bringing to the track this year. ANDIAMO !!
Alonso ziet eruit al een face blend tussen.... nog niet uitgevogeld wie, maar in ieder geval een hoofd samengesteld uit 2 of meer gezichtenChocoball schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:17:

[ Voor 4% gewijzigd door henri86 op 13-03-2025 18:09 ]

Ben ik ook zeer benieuwd naar, verwacht dat die 2 naarmate het seizoen verloopt, de "vriendschap" verslechterd.d-vine schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:57:
Zullen we gaan kijken of die 2 eind dit jaar nog steeds samen kunnen lachen?
Ik verwacht vuurwerk bij McLaren
[Afbeelding]
Hoe dan ook, dit wordt waarschijnlijk een mooi seizoen!
Ik heb er zin in!
Our last season together pic.twitter.com/ZZ4E9kciYN
— Honda Racing Global (@HondaRacingGLB) 14 maart 2025
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
https://www.motorsport.co...i-talks-bangkok/10703050/F1 race in Thailand moves closer with Domenicali heading for talks in Bangkok
Thailand has held long-term interest in staging a Formula 1 grand prix, and conversations will continue next week
PSN
mr thee schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:32:
Hopelijk op een normale baan en geen stratencircuit ellende.

A street race around Bangkok has been mooted for some time but seemingly moved a step closer last year when Thai prime minster Srettha Thavisin attended the Emilia Romagna Grand Prix and revealed afterwards he had held talks with Domenicali.
PSN
Snel zoekende met Google, vind ik alleen Chang International Circuit als circuit, waar de MotoGP ook raced. En kijkende naar de layout, lijkt die me niet heel interessant. Volgens mij wil men ook meer stratencircuits hebben (dacht ik ergens gelezen te hebben niet lang geleden).mr thee schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:32:
Hopelijk op een normale baan en geen stratencircuit ellende.
[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 14-03-2025 12:37 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Nee, dat ligt niet aan jou.alienfruit schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:42:
Maar de stratencircuits vind ik juist niet spannend. Maar dat zal wel aan mij liggen?
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 14-03-2025 12:45 ]
De Amerikanen kijken dan ook vooral voor de crashes en dat is nu eenmaal in de F1 niet de bedoeling.CH4OS schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:41:
De Amerikaanse markt is dan juist vooral van het racen op het randje. Dat is met een stratencircuit nu eenmaal meer het geval dan alle andere circuits, of dat nu wel of niet in de zandbak(ken) met enorme uitloop stukken is. En die kijker wil juist spanning en sensatie.
"When you grow up your heart dies"
De aanvragen voor Madrid (Spanje), Osaka (Japan), Kaapstad (Zuid-Afrika), Incheon (Zuid-Korea) en Bangkok (Thailand) zijn allemaal stratencircuits. Enige uitzondering zou Kigali in Rwanda zijn waar men speciaal een circuit wil laten bouwen. De organisatoren zien liever hun race in de stad dan dat ze een kostbaar circuit moeten bouwen en onderhouden blijkbaar. Terwijl Spanje, Japen, Zuid-Korea en Zuid-Afrika al geschikte circuits hebben.
Naast dat er gezegd wordt dat nieuwe organisatoren meer willen betalen dan de traditionele circuits zou de FOM ook meer spektakel zien in straatraces want het asfalt biedt nauwelijks grip en met regen wordt de uitdaging alleen maar groter. Doe er smalle passages bij en er is meer kans op ongevallen. Voor de coureurs is er weinig uitdaging aan omdat stratencircuits geen snelle bochten bevatten en is er alleen snelheid op de lange rechte stukken. 1 grand prix gaat wel van een stratencircuit terug naar een echt circuit namelijk Saoedi-Arabië.
- De teams zijn gewaarschuwd op de eerste trainingdag in Melbourne zijn alle 20 wagens met 2 aanvullende camera's van elk 50 gram per stuk uitgerust. Beide camera's kunnen tegelijk de voor- en achtervleugel in de gaten houden. De FIA was wel zo aardig om de teams te informeren in welke sessie welke camera aanstond bij de betreffende coureur. Dus bij 1 coueur kon dat rechtsvoor en linksachter zijn en bij zijn teamcollega precies andersom en in de volgende sessie kon het weer anders zijn.
- Mede door de mini-DRS incidenten houdt de FIA wederom de achtervleugel in de gaten maar dit keer dus met speciale camera's die een 3 keer hogere resolutie hebben dan de standaard TV camera's die al aan boord zitten.
- Mocht een team in overtreding zijn dan kan de FIA het team verzoeken het te laten maar een diskwalificatie schijnt niet mogelijk te zijn. Als blijkt dat er teveel overtredingen zijn dan wil de FIA de regels net als bij de voorvleugel op korte termijn verder aanscherpen. Daarnaast wil men de uitkomsten uit de evaluatie ook voor de regels van 2026.gebruiken.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
De afgelopen twee jaar was het 07:00 Nederlandse tijd toch?
De race was daar om 12 uur 's nachts. Nu maakt dat in Vegas wellicht niet uit (draait 24/7 door en in casino's zorgen ze wel dat je niet weet hoe laat het is). Maar voor de rest van de Amerikaanse kijkers lijkt me dat niet echt een aantrekkelijk tijdstip, ook al is het op zaterdagavond. En "bierviltje berekening", Vegas is westkust, aan de oostkust (New York, Miami, you name it) is het dan dus al na middernacht.TinusXIII schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:04:
Ik zat trouwens de kalender eens te bekijken, waarom is Las Vegas dit jaar ook midden in de nacht?
De afgelopen twee jaar was het 07:00 Nederlandse tijd toch?
Het zal er vast ook mee te maken hebben dat het simpelweg duurder is om personeel in te huren die zo laat nog aanwezig is en ook voor geluidsoverlast zal er aardig wat geklaagd zijn door gasten die niet voor de F1 race zijn (maar wellicht wel de glamour). En er zal ook vast wel berekent zijn door de casino's dat een tijdslot vroeger toch iets meer oplevert, want nu gaan mensen vermoeid naar bed toe na de race ipv nog even in het casino te hangen.RobertMe schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:33:
[...]
De race was daar om 12 uur 's nachts. Nu maakt dat in Vegas wellicht niet uit (draait 24/7 door en in casino's zorgen ze wel dat je niet weet hoe laat het is). Maar voor de rest van de Amerikaanse kijkers lijkt me dat niet echt een aantrekkelijk tijdstip, ook al is het op zaterdagavond. En "bierviltje berekening", Vegas is westkust, aan de oostkust (New York, Miami, you name it) is het dan dus al na middernacht.
Het punt was toch ook dat het laat was en daar dan heel koud, waardoor er niemand meer op de peperdure tribunes zat?Martinspire schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:13:
[...]
Het zal er vast ook mee te maken hebben dat het simpelweg duurder is om personeel in te huren die zo laat nog aanwezig is en ook voor geluidsoverlast zal er aardig wat geklaagd zijn door gasten die niet voor de F1 race zijn (maar wellicht wel de glamour). En er zal ook vast wel berekent zijn door de casino's dat een tijdslot vroeger toch iets meer oplevert, want nu gaan mensen vermoeid naar bed toe na de race ipv nog even in het casino te hangen.
Edit: even wat nieuwsberichten geraadpleegd: met kou/lege tribunes had het niks te maken. Wel met straten die tot laat waren afgesloten, waardoor casino’s en ander vertier te veel inkomsten misliepen.
[ Voor 13% gewijzigd door Toke_gt op 16-03-2025 21:57 ]
Maar hoe?Quad schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 23:06:
Lijkt me wel lachen om een stratencircuit in Amsterdam te hebben. Over de Dam, langs de grachten incl jump door bruggetje en een tram in een chicane.
:strip_exif()/f/image/cahzcizOpZUEfQkKDsZrwOd1.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn boefje is liev!
🚨 The FIA is extremely unhappy with some teams regarding the mini DRS rear wings
— RBR Daily (@RBR_Daily) 17 maart 2025
At the Chinese GP, a new TD will be implemented. The gap between the main plane and wings will be no more than 0.5mm compared to the 2mm that's currently allowed.
[https://t.co/rHYN83C0bJ] pic.twitter.com/gbuCnwoMes
directe maatregelen tegen de mini DRS
Racingnews365The motorsport governing body is due to announce a technical directive for the Chinese Grand Prix, with further changes planned for the subsequent round in Japan.
The current tolerance of 2mm on rear wing movement tests will be reduced to 0.5mm from the trip to Suzuka onwards.
For weekend's visit to the Shanghai International Circuit, although the new tolerance will be in place, due to the short notice of the decision, a further discrepancy of 0.25mm also permitted.
[ Voor 76% gewijzigd door basvn op 17-03-2025 13:12 ]
FIA gaat vanaf de #ChineseGP strenger optreden tegen flexi wings, meer specifiek het doorbuigen vd achtervleugel. FIA heeft videobeelden en testresultaten uit Melbourne geanalyseerd en laat in een statement weten dat er reden is om in te grijpen, minder tolerant vanaf China #F1
— Ronald Vording (@RonaldVording) 17 maart 2025
---RAWE CEEK!!!---
Voor iedereen die dit gebruiktNoFearCreations schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:26:
Voor welke teams gaat dit een tegenslag zijn?
Ik gok vooral MCL als ze het nog hebben. Tijdens de test dagen hadden ze nog een soort mini-DRS
Bij de voorvleugels kwamen de teamnamen McLaren, Mercedes, Aston Martin en Alpine naar boven. McLaren en Ferrari zijn vorig jaar gewezen op hun achtervleugel. Bij de afgelopen testdagen was Mercedes achter ook erg flexibel maar denk dat alle teams in meer of mindere mate met flex-wings bezig zijn geweest.NoFearCreations schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:26:
Voor welke teams gaat dit een tegenslag zijn?
Aanvullend er mag nu niet meer dan 2 mm ruimte zijn en dat wordt straks 0,5 mm. Komend weekend in Shanghai mogen teams nog 0,25 meer afwijken van die nieuwe limiet. Twee weken later in Japan geldt de 0,5 mm regel.
[ Voor 19% gewijzigd door Chocoball op 17-03-2025 14:23 ]
Lewis was treated to the full Ferrari experience this weekend: a terrible pit strategy decision and his engineer bothering him about a button on his steering wheel incessantly.
Maar hopelijk kunnen ze bij Ferrari iets verbeteren met de feedback van Lewis
[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 17-03-2025 14:24 ]
PSN
Zijn er ook beelden/analyses beschikbaar van afgelopen weekend waarbij het zichtbaar gebruikt is door diverse teams?TrekDr0p schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:30:
[...]
Voor iedereen die dit gebruikt
Ik gok vooral MCL als ze het nog hebben. Tijdens de test dagen hadden ze nog een soort mini-DRS
Volgens mij is het effect een stuk minder dan het vorig jaar in Baku was, maar hebben ze het nog wat anders toegepast, waardoor het minder zichtbaar is. Maar dat de FIA er tegen optreedt, is fijn om te zien. Het gaat tegen de geest van de regels in en de achtervleugel aanpassen heeft geen effect op andere onderdelen die "downstream" zitten, want er is geen onderdeel dat daar achter zit natuurlijk. Dat ze voor de voorvleugels een paar races langer de tijd gaven om minder flexibele exemplaren te ontwikkelen, vind ik wel terecht, al hadden ze vorig jaar gewoon moeten doorpakken, nu kunnen bepaalde teams (McLaren o.a.) door met hun flexiwings en hebben andere teams maar weinig profijt van de vleugels die ze in de winter hebben ontwikkeld.Woudloper schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:45:
[...]
Zijn er ook beelden/analyses beschikbaar van afgelopen weekend waarbij het zichtbaar gebruikt is door diverse teams?
Maar we gaan het zien wie plotseling snelheid verliest, ben wel benieuwd naar China
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Daarbij ben ik ook wel benieuwd naar een analyse van we werking van hun remmen, dat ontwerp zag er wel revolutionair uit.
Die zullen er niet zijn. De beelden die wij zien zijn in 720p, en daarin ga jij niet zien dat iets beweegt binnen 2mm (meer mocht immers al niet). Daarom dat teams afgelopen weekend al met speciale camera's van de FIA reden die in een veel hogere resolutie opnemen. (En dus ook dat, opnemen. En naar ik aanneem ook alleen door de FIA inzichtelijk zijn)Woudloper schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:45:
[...]
Zijn er ook beelden/analyses beschikbaar van afgelopen weekend waarbij het zichtbaar gebruikt is door diverse teams?
Nouja, het zal vast niet helpen als je minidrs en je flexibele voorvleugel kwijtraakt. Je kunt immers nu met meer downforce door bochten, zonder dat je de nadelen van meer drag voor je kiezen krijgt. Het effect zal wat minder extreem zijn dan in 2024, maar het is er echt nog wel, anders hadden ze het systeem niet.Woudloper schreef op maandag 17 maart 2025 @ 15:01:
De snelheid van McLaren zal mijns inziens niet afhangen van ofwel de voorvleugel, ofwel mini-DRS in de achtervleugel. Lijk mij sowieso een combinatie van factoren en bij dit type auto verwacht je toch dat het meeste voordeel uit de vloer komt.
Daarbij ben ik ook wel benieuwd naar een analyse van we werking van hun remmen, dat ontwerp zag er wel revolutionair uit.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Dan wordt het een heel stille auto!YakuzA schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:23:
https://www.motorsport.co...ick-tyre-gamble/10704351/
[...]
Maar hopelijk kunnen ze bij Ferrari iets verbeteren met de feedback van Lewis
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Seizoen 2025 topics: Topicreeks: [F1 2025]
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken