Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:05

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Chocoball schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:00:
[...]

DAS war einmal :+

sorry, kon het niet laten :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uz3QTSK8FHONgJztgdQ8Wfrror4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/qFLNLThaz0eahsgWAW0PP2RG.gif?f=user_large

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RobertMe schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:19:
[...]

Hamilton? Immers moet je om WDC te worden de auto goed kunnen besturen, en hij is 7-voudig WDC. Meer dan de andere coureurs (zelfs meer dan de WDCs van de andere coureurs opgeteld?), dus dan kan hij ook het beste sturen.
offtopic:
Bedankt dat je Hamilton er weer bij moet trekken zonder goede aanleiding. Want dat helpt de discussie altijd zo. Alsof je een wespennest gaat porren. }:|

Maar ik had het over Verstappen niet omdat het Verstappen is. Maar ik had het om Verstappen omdat hij de afgelopen twee jaar, bewezen heeft dat hij kan omgaan met deze generatie auto's, ook als die moeilijk te besturen zijn. Want hij is er tweemaal WDC mee geworden.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:37
DaniëlWW2 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:41:
[...]

offtopic:
Bedankt dat je Hamilton er weer bij moet trekken zonder goede aanleiding. Want dat helpt de discussie altijd zo. Alsof je een wespennest gaat porren. }:|

Maar ik had het over Verstappen niet omdat het Verstappen is.
offtopic:
Maar omdat jij altijd over Verstappen schrijft, ook al benoem je het deze keer eens niet letterlijk. Maar het lag er wel extreem dik bovenop.

Verder haalde ik Hamilton helemaal niet erbij om Hamilton er bij te halen. Maar exact om de reden die ik aangaf. Om WDC te worden zul je toch echt goed moeten kunnen rijden. En het is toevallig Verstappens aartsvijand, Hamilton, die het vaakst het best heeft gereden WDC is geworden.

Dat ik Hamilton er bij haal zonder aanleiding maak je er zelf van. Je geeft het zelfs voor door zelf niet eens te benoemen wie je bedoeld. Dus niet klagen dat er vervolgens op een discussieforum iemand is die een andere mening zou hebben dan de jouwe.

Dus ja @hansvk, de " :+ " had ik bewust weggelaten ;)

Edit:
Overigens maak ik ook nergens uit op dat Hamilton niet in deze generatie auto's kan rijden. Mercedes heeft een draak van een auto afgeleverd en vervolgens heeft hij zelf zijn kop er na laten hangen. Maar dat is iets anders dan niet met deze generatie auto's overweg kunnen. En/want hij heeft ook nog wel goede races gehad waar die bewezen heeft "het nog te kunnen" (Silverstone bv).
Dat Verstappen vervolgens met een mindere auto er wel altijd 100% voor gaat is dus ook een mentalitietskwestie. En niet alleen maar "omdat hij goed kan sturen" (niet dat ik daarmee wil zeggen dat Verstappen dat niet kan of slechter is dan Hamilton ;))

[ Voor 22% gewijzigd door RobertMe op 05-03-2025 13:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 21:35
Charles Hill schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:06:
FIA start grootschalig onderzoek naar McLaren: Wat is er aan de hand?

https://formule1nieuws.nl/modules/news&storyid=52737
Ohjee, McLaren leek goed op weg met de testdagen, maar dat is niet de bedoeling want Hamilton moet natuurlijk het WDC winnen met Ferrari dit jaar dus dan maar McLaren dwars zitten.

/s :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
*eindelijk* weer eens Ferrari International Assistance grappen/trolls/aluhoedjes. Lang geleden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

DeKaerften schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:20:
*eindelijk* weer eens Ferrari International Assistance grappen/trolls/aluhoedjes. Lang geleden!
Mclaren betaalt geen Protection money meer aan Ferrari... :X

Signature

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Bandjes voor de eerste 5 races.
Afbeeldingslocatie: https://content.presspage.com/uploads/2363/fbb84166-1865-4c2e-8a65-f54289f9b786/1920_nominationstable-jp-bh-sa-25-en.jpg?10000

Saoedi-Arabië gaat dit jaar een bandje zachter.
For the Saudi Arabian Grand Prix, which takes place at the Jeddah street circuit from 18 to 20 April, a trio of compounds one step softer than in 2024 will be available: C3 as Hard, C4 as Medium and C5 as Soft.

[ Voor 43% gewijzigd door Chocoball op 05-03-2025 17:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Nou ja als je afgelopen jaar bekijkt dan is het “ingrijpen” op de flex vleugels buitengewoon bijzonder geweest. Veel vertraging en op een manier dat andere teams er erg veel hinder van ondervonden. Mijn aluhoedje gaat als volgt:

De FIA heeft bewust vertraagd ingegrepen bij de achtervleugel van MCL om ze net even extra te laten scoren in Baku en Monza. De gang van zaken rond de voorvleugel is nog vreemder wat dat betreft. Dan weer niet, dan weer wel ingrijpen om totaal plotseling in de winter alsnog de deur dicht te smijten…met vertraging. Ik denk dat FIA het kampioenschap bewust spannender wilde maken door deze handelingen maar in Abu Dhabi van een koude kermis thuiskwam toen het zich realiseerde dat ze niet RBR, maar juist Ferrari een kampioenschap door de neus boorde. Dat zal Ferrari absoluut niet weer laten gebeuren en dan heb je ineens een blok van RBR en FER. Dat betekend wel degelijk wat. Bovendien vermoed ik dat de charme van FER (evt met 44) op de eerste trede een velen malen romantischer verhaal zal zijn voor FIA. Ik denk dus dat MCL het een stuk zwaarder gaat krijgen met hun trucjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Lynx schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:47:
De FIA heeft bewust vertraagd ingegrepen bij de achtervleugel van MCL om ze net even extra te laten scoren in Baku en Monza.
De FIA werkt nog steeds grotendeels op basis van meldingen van de teams. En pas na Baku zijn in ieder geval online beelden er van gedeeld en is de bal hard gaan rollen waarna het ook direct verboden is. Lijkt mij dus veel meer een gevalletje incompetentie en niet voldoende toezicht houden op de beelden dan een bewuste actie.
Daarbij ook niet vergetende dat het een loophole was. En zelfs al zou de FIA automatische detectie hebben voor het doorzakken van de achtervleugel, wat in 2020? 2021? aan banden is gelegd, dan nog had zo'n systeem IIRC de mini-DRS niet kunnen waarnemen. Omdat de stippen, geïntroduceerd voor waarneming, in mijn herinnering niet bewogen. Daarom juist dat er vervolgens na Baku ook weer nieuwe stippen zijn toegevoegd zodat het wel (beter) te zien is. En hopelijk gecombineerd met automatische detectie / monitoring. Alhoewel dan waarschijnlijk nog steeds (gedeeltelijk) achteraf gezien ze maximaal 2 camera's live kunnen streamen vanaf de auto. Dus de beelden van de rearwards camera zullen ze niet continu live kunnen zien / verwerken. Waarvoor de "download" na de race dus nodig is.

De voorvleugel is wel een shitshow, eens. Met niks doen, monitoren, nog niks doen, en dan weer ineens tijdens de winterstop besluiten wel iets te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Lynx schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:47:
Nou ja als je afgelopen jaar bekijkt dan is het “ingrijpen” op de flex vleugels buitengewoon bijzonder geweest. Veel vertraging en op een manier dat andere teams er erg veel hinder van ondervonden. Mijn aluhoedje gaat als volgt:

De FIA heeft bewust vertraagd ingegrepen bij de achtervleugel van MCL om ze net even extra te laten scoren in Baku en Monza. De gang van zaken rond de voorvleugel is nog vreemder wat dat betreft. Dan weer niet, dan weer wel ingrijpen om totaal plotseling in de winter alsnog de deur dicht te smijten…met vertraging. Ik denk dat FIA het kampioenschap bewust spannender wilde maken door deze handelingen maar in Abu Dhabi van een koude kermis thuiskwam toen het zich realiseerde dat ze niet RBR, maar juist Ferrari een kampioenschap door de neus boorde. Dat zal Ferrari absoluut niet weer laten gebeuren en dan heb je ineens een blok van RBR en FER. Dat betekend wel degelijk wat. Bovendien vermoed ik dat de charme van FER (evt met 44) op de eerste trede een velen malen romantischer verhaal zal zijn voor FIA. Ik denk dus dat MCL het een stuk zwaarder gaat krijgen met hun trucjes.
Red Bull trok al sinds Imola vorig jaar steeds aan de bel bij de FIA over dat McLaren maar ook Ferrari te flexibele voorvleugels hadden. Het kreeg Mercedes niet mee omdat dat team in Canada ook met een flexibele voorvleugel kwam. De FIA bleef bij het standpunt als teams door de statische FIA test komen dan is het in orde en hoeft het team niet op een straf te rekenen.

Daarna is er nog een periode vanaf Spa geweest dat de FIA data ging verzamelen met een camera's gericht op de voorvleugel. Uit de analyse van de FIA kwam naar voren dat de voorvleugel per team verschilt en zodoende ook het doorbuigen of verbuigen van de voovleugel niet goed te meten zou zijn en telde nog steeds de statische test.

Red Bull deed rond oktober toen het verzoek het verbuigen helemaal te verbieden waar de teams met flexi-wings de huidige status wilden laten bevriezen. Teams wilden wel snel antwoord van de FIA omdat productie in januari zou opstarten. De FIA greep toen niet in want wou het geen grote wijzigingen in het laatste seizoen van de oude regels omdat een aangepaste voorvleugel het totale aero-pakket kon beïvloeden terwijl de ingeneurs ook aan slag moeten met de 2026 wagen. Nu heeft het enkele weken geleden dus wel ingegrepen maar de aanpassing geldt pas vanaf Barcelona. Dus dit zullen we vast gaan horen na enkele races :)

Afbeeldingslocatie: https://img.ifunny.co/images/c5c27ff4cbef38481d6b1f20e9a467f5c118b3c856d9c46641cfda87004e1e84_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 15:04
Is dat niet van alle tijden? Van het olieverbruik van de Mercedes motoren tot de rocket engine van Ferrari. Er zit altijd een grijs gebied vanuit de FIA bij het ruimte laten voor mooie innovatie en de sport een beetje interessant houden om naar te kijken voor de gemiddelde fan.

Als je toevallig fan bent van de dominerende auto vind je het mooi, de rest van de fans zitten niet echt te wachten op een team dat mijlenver voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Franco10 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:31:
Is dat niet van alle tijden? Van het olieverbruik van de Mercedes motoren tot de rocket engine van Ferrari. Er zit altijd een grijs gebied vanuit de FIA bij het ruimte laten voor mooie innovatie en de sport een beetje interessant houden om naar te kijken voor de gemiddelde fan.

Als je toevallig fan bent van de dominerende auto vind je het mooi, de rest van de fans zitten niet echt te wachten op een team dat mijlenver voor staat.
Was het niet andersom? Olieverbruik van Ferrari en rocket-engine van Mercedes?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:56

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Sepp14 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:26:
[...]

Was het niet andersom? Olieverbruik van Ferrari en rocket-engine van Mercedes?
/opahoed op

Rocket was ook Mercedes, ze hadden daar de partymode wat een enginesetting met bizarre gevolgen was: we kwalificeren p1 en 2, en daarna rijden we 3 rondjes op 120% weg van het veld en dan rollen we 67 rondjes uit omdat we toch al 12 seconden voorsprong hebben. Prima bedacht en indertijd binnen de regels, maar dat zijn die engine modes die niet meer mogen.

Da's wat anders dan van je F1 een dieselmotor maken (=oliestoken) of de fuelsensor resetten door er een electromagneet naast te hangen. Maar dat laatste is nooit bewezen en die overwinningen van Charles zijn echt niet daardoor en dat die wagen na enig overleg niet meer wilde had daar echt niks mee te maken. Echt niet.

Kwalijker is dat de huidige PU formule zo uit de Mercedes fabriek is voorgesteld toen Mercedes het al af had waardoor alle andere teams nu nog steeds achterlopen, of een Mercedes motor gebruiken.

/opahoed af

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:28
Nee, Ferrari had die raketmotor die ze toen moesten aanpassen. Fuelflowsensor.

Mercedes verbrandde extra olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Die sensor weet ik nog wel. Mij staat bij dat Ferrari ook extra olie verstookte om sneller te zijn. Was ook altijd dat je zag dat het blauw stond in de pitbox van Ferrari.
Wel slim bedacht toen van ferrari met de sensor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Sepp14 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:51:
Die sensor weet ik nog wel. Mij staat bij dat Ferrari ook extra olie verstookte om sneller te zijn. Was ook altijd dat je zag dat het blauw stond in de pitbox van Ferrari.
Wel slim bedacht toen van ferrari met de sensor.
Recent is er een video over verschillende verdachtmakingen in 2018 en 2019 bij Ferrari uitgebracht. Over een 2e accu en een jaar later over een liegende brandstofsensor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Chocoball schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:00:
[...]

Recent is er een video over verschillende verdachtmakingen in 2018 en 2019 bij Ferrari uitgebracht. Over een 2e accu en een jaar later over een liegende brandstofsensor.

[YouTube: The Truth About Ferrari's Secret Engine Trick]
Dat maakt veel duidelijk d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:06
pjottum schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:40:
[...]

/opahoed op

Rocket was ook Mercedes, ze hadden daar de partymode wat een enginesetting met bizarre gevolgen was: we kwalificeren p1 en 2, en daarna rijden we 3 rondjes op 120% weg van het veld en dan rollen we 67 rondjes uit omdat we toch al 12 seconden voorsprong hebben. Prima bedacht en indertijd binnen de regels, maar dat zijn die engine modes die niet meer mogen.

Da's wat anders dan van je F1 een dieselmotor maken (=oliestoken) of de fuelsensor resetten door er een electromagneet naast te hangen. Maar dat laatste is nooit bewezen en die overwinningen van Charles zijn echt niet daardoor en dat die wagen na enig overleg niet meer wilde had daar echt niks mee te maken. Echt niet.
/opahoed af
De party mode van Mercedes was JUIST het oliestoken. Mercedes is hiermee begonnen. Ze namen geloof ik iets van 6 liter extra "motor" olie mee die ze dan op bepaalde momenten in de "Party mode" konden stoken om een stuk meer vermogen te krijgen. Dit was een slimme truck om de fuel flow limiet te omzeilen.

Het was niet tegen de regels op dat moment, om die reden zijn uiteindelijk meer teams het gaan doen, totdat de FIA heeft besloten het olieverbruik te gaan meten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
ZeromaNoiS schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:50:
[...]

De party mode van Mercedes was JUIST het oliestoken. Mercedes is hiermee begonnen. Ze namen geloof ik iets van 6 liter extra "motor" olie mee die ze dan op bepaalde momenten in de "Party mode" konden stoken om een stuk meer vermogen te krijgen. Dit was een slimme truck om de fuel flow limiet te omzeilen.
Volgens mij ging het niet om het omzeilen van de fuel flow limieten? Maar om het feit dat de benzine strict gereguleerd was in welke stoffen er in mogen zitten. En in olie dan weer stoffen zitten die niet in benzine mogen maar wel een extra "bang" geven. Via de olie voegden ze eigenlijk dus illegale stoffen toe aan de benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
RobertMe schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:09:
[...]

Volgens mij ging het niet om het omzeilen van de fuel flow limieten? Maar om het feit dat de benzine strict gereguleerd was in welke stoffen er in mogen zitten. En in olie dan weer stoffen zitten die niet in benzine mogen maar wel een extra "bang" geven. Via de olie voegden ze eigenlijk dus illegale stoffen toe aan de benzine.
I stand corrected, zoals ik lees was het primaire doel inderdaad bepaalde additieven toe te kunnen voegen, met als bonus dat je ook om de fuel flow limiet heen kon. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:51

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQGgkxxVFYNW5_9rb9qi3n4FZlo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KQ3HgTVQmVjbcfLGrIXzKg4J.jpg?f=fotoalbum_large
It's time for the rookies to shine ✨

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Begint er mogelijk een politiek machtsspelletje in de Formule 1 paddock in de vertaling en samenvatting?
  • Naast nieuwe wagens en motoren komen er volgend seizoen ook nieuwe en smallere banden. Naast een kleinere diameter worden de banden ook weer smaller in de breedte en worden ze lichter.
  • Mercedes coureur George Russel heeft nu al commentaar op de 2026 banden. Volgens hem hebben meerdere coureurs al met de 2026 banden gereden die smaller zijn om de luchtweerstand te verminderen. Het rijden met de nieuwe banden is nogal een uitdaging en achteraf gezien ze zijn slechter. Dat komt omdat ze smaller zijn maar hij hoopt dat ze in de komende maanden nog verbeteren.
  • Stemmen in de paddock beweren dat Mercedes tegen de smallere banden is omdat het aan grip ontbreekt maar daar heeft elk team last van en ook zullen alle teams daarmee moeten leren om te gaan. Het is gissen, maar mogelijk is Mercedes in de veronderstelling dat het meer gripverlies kent dan andere teams. Heeft Mercedes iets in de reeds uitgevoerde simulaties en testresultaten gezien dat het bredere banden nodig heeft?
  • Mario Isola van Pirelli heett Russel gesproken en begrijpt zijn standpunt. Hadden de oude afmetingen behouden gebleven dan hebben de coureurs het op sommige punten makkelijker zoals oververhitting. Verder geeft hij aan dat er veel speelt rond de nieuwe band zoals gewichtsreductie. Dat was geen beslissing vanuit Pirelli maar vanuit alle teams, de FIA en de FOM. Verder vult hij aan dat de 2025 banden sinds 2022 zijn doorontwikkelt en als je dat met de huidige prototype banden vergelijkt dan is het wel duidelijk dat die nog niet zo ver zijn omdat ze pas sinds eind 2024 ontwikkeld worden.
  • Toch vindt Isola het belangrijk terugkoppeling van de coureurs te krijgen over zaken zoals stijfheid, oververhitting of slijtage. Zodoende kan Pirelli op basis daarvan prioriteiten opstellen wat betreft de constructie en kan daarna met de rubbersamenstelling begonnen worden. Wat mogelijk nog wel een rol kan spelen is de mule cars die de teams inzetten. Die gedragen zich verschillend en maakt het soms lastig te bepalen waar Pirelli kan verbeteren.
  • Isola looft Russel als F1 coueur en GPDA directeur maar begrijpt niet waarom hij opeens de afmetingen van de banden te smal vindt want er is al besloten dat dit de afmetingen worden.
  • Pirelli heeft voor dit jaar nog 8 bandentests staan:
  • 7-8 mei – Silverstone, 3-4 juni – Barcelona, 19-20 juni – Fiorano, 8-9 juli – Silverstone, 5-6 augustus – Budapest, 9-10 september – Monza, 25-26 september – Mugello, 28-29 oktober – Mexico-City.
https://www.auto-motor-un...-reglement-reifen-kritik/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-07 16:13
Misschien 1 van de set gaat wat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 18:12
Ik denk dat ik onder een steen gelegen heb, de afgelopen week. Ik lees iets over een nieuwe TD i.v.m. de achtervleugels van sommige teams:
https://www.the-race.com/...h-f1-mini-drs-suspicions/

Zou dit nog invloed kunnen hebben op de rangorde?

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Extigo schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:04:
Ik denk dat ik onder een steen gelegen heb, de afgelopen week. Ik lees iets over een nieuwe TD i.v.m. de achtervleugels van sommige teams:
https://www.the-race.com/...h-f1-mini-drs-suspicions/

Zou dit nog invloed kunnen hebben op de rangorde?
Ik meen te hebben gelezen dat Waché tijdens de testdagen naar de FIA is gegaan maar dat er geen directe actie kwam. Red Bull zou daarna officieel een klacht hebben ingediend en zijn McLaren en Ferrari fabrieken door de FIA bezocht. Ferrari zou niet onder de indruk zijn geweest van dat bezoek.

Als er aanpassingen aan de achtervleugel gedaan moeten worden dan zien we dat misschien bij de eerste races welke teams door de TD geraakt zijn. McLaren leek de hoogste snelheid op het rechte stuk in Bahrein te hebben. Tevens is Bahrein de 4e race dus als ze daar langzamer zijn dan weten we eigenlijk nog niks maar hebben we mogelijk wel een vermoeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 20:58
RobertMe schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:19:
[...]

Wat is er aan de hand dan? Of moeten we nu elk clickbait artikel zelf gaan lezen?
*knip*

Zo gaan we niet met elkaar om. Een korte samenvatting (een quote uit het bericht is vaak al voldoende) geeft een inzicht waar het artikel over gaat. Pure linkdumps zijn verstorend en bevorderd de leesbaarheid van het topic niet.

Daarnaast worden jouw post beter gewaardeerd. Dus tel even tot tien en neem de volgende keer de kleine moeite.

[ Voor 60% gewijzigd door tweakduke op 09-03-2025 10:37 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Rustig, rustig. Ik vind het ook prettig om een beetje te weten wat ik ga lezen als iemand een link dropt. Is het de moeite waard, is het een hoop onzin bij elkaar gezet, zit er een fatsoenlijke bron achter? Alleen een link plaatsen is wat karig. En als je vervolgens bij een artikel komt dat met de nodige fantasie en aannames is geschreven, dan had ik dat liever meteen geweten. Doet niets af aan jouw opsporing en signalering, maar ik vind de vraag van @RobertMe niet vreemd.

[ Voor 26% gewijzigd door tweakduke op 09-03-2025 10:38 . Reden: quote aangepast ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Nou nou, rustig aan. Het is vrijdag, bijna weekend! Het is gebruikelijk op Tweakers om een soort samenvatting te geven van een artikel in plaats van alleen een linkdrop (dat laatste is in veel topics zelfs een reden voor topic reports).

[ Voor 42% gewijzigd door tweakduke op 09-03-2025 10:38 . Reden: quote aangepast ]

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
Oké. Maar ik ga geen samenvattingen plaatsen van artikelen die mensen zelf kunnen lezen. Daarvoor is er een artikel geschreven waarin alles staat uitgeschreven. In een samenvatting kunnen belangrijke punten uit een artikel vergeten worden, waarmee het niet volledig is.

Als mensen het niet geloven, zoek dan zelf info, of laat het zitten. Gaan oordelen over iets dat zelf niet is gelezen, is erg makkelijk.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Charles Hill schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:46:
Oké. Maar ik ga geen samenvattingen plaatsen van artikelen die mensen zelf kunnen lezen. Daarvoor is er een artikel geschreven waarin alles staat uitgeschreven. In een samenvatting kunnen belangrijke punten uit een artikel vergeten worden, waarmee het niet volledig is.
Een samenvatting is per definitie niet volledig, maar niemand vraagt dat van je. Voor de duidelijkheid: in dit geval zou je iets ruimer hebben kunnen formuleren ‘beetje clickbait artikel naar een mogelijk onderzoek bij McLaren. Er zou sprake zijn van ongeoorloofde afwijkingen in het ontwerp.’
Dat is alles. Op basis daarvan kan ik wel bedenken of ik het wil gaan lezen of niet. Is wel te doen toch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:38

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Charles Hill schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:27:
[...]

Uiteraard moet je het zelf gaan lezen! Het staat allemaal uitgeschreven wat er aan de hand is, waarom zou ik er dan nog een samenvatting van moeten maken omdat anderen te lui zijn teksten te lezen?! En het zonder ook maar zelf gelezen te hebben, het afdoen als clickbait.

Wat is dit voor een dom Facebook niveau?? 'ik lees het niet want is teveel moeite, maar vindt er wel wat van terwijl ik niet weet wat erin staat'. Lees het en reageer inhoudelijk, of hou gewoon je mond als je er niets over weet omdat je het zelf niet leest.
Volgens mij heeft iemand zijn morning coffee nog niet gehad...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

As Honda distances itself from Tsunoda, what are his F1 options?

The manufacturer has clarified that Tsunoda is “fundamentally an independent driver” with sponsorship from Honda, and that it no longer needs to negotiate deals for him.
Bron: Autosport

Koji Watanabe (Honda Racing Corporation president):
“He [Tsunoda] needs to take action himself,” Watanabe said in an interview with Japanese Motorsport.com. “I want him to make the best choices for himself.

“He’s now in his fifth year, has the ability, and understands the world of F1 well.

“There’s not much more we can do for him. He needs to solidify his support team, including his manager, and secure the necessary seat. He is a professional, after all.

“Drivers can’t rely on Honda forever. Someone of Tsunoda’s career level needs to think for himself.”
Dat klinkt alsof 2025 weleens het laatste jaar in F1 kan zijn voor Tsunoda. Of hij moet naar een groot team overstappen, maar McLaren, Ferrari, Mercedes en Aston Martin zitten vol. Hopen op het falen van Lawson als enige kans?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Mog schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:32:
[...]

[...]

Dat klinkt alsof 2025 weleens het laatste jaar in F1 kan zijn voor Tsunoda. Of hij moet naar een groot team overstappen, maar McLaren, Ferrari, Mercedes en Aston Martin zitten vol. Hopen op het falen van Lawson als enige kans?
Als free agent kan die toch overal aan de slag? Haas & Alpine zijn mogelijk al een stapje omhoog. En anders kan die misschien naar Williams. Als je daar als Ferrari rijder naar toe kunt kun je er ook als Racing Bulls rijder naartoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
[...]

[...]

Van de HRC directeur kwam de reactie dat je niet kunt verwachten dat Honda eeuwig voor je blijft betalen. Als Honda naar Aston Martin overstapt zijn daar voldoende reservecoureurs en Lance gaat zijn plekje natuurlijk niet afstaan.

Hoewel Tsunoda sneller is dan Lawson is de laatste gekozen omdat die wat koeler in het hoofd blijft. Alleen had het echt uitgemaakt als Red Bull dit seizoen met Tsunoda was begonnen en als blijkt dat hij het niet kan bijhouden alsnog door Lawson vervangen had kunnen worden. Zodoende had Lawson nu eerst meer ervaring bij Racing Bulls kunnen opdoen dan gelijk in het diepe bij Red Bull.

Volgens mij vond Tsunoda vorig jaar de HRC Indycar test in Las Vegas erg geslaagd dus wie weet gaat hij die kant op als geen F1 zitje beschikbaar komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
[...]

[...]

Als RB zich blijft richten op jonge talent, dan is Tsunoda zo'n beetje klaar daar. Het vrij gekomen stoeltje bij RBR is niet naar hem gegaan, was zijn laatste kans. Dat is nu wel over, zeker ook met het verdwijnen van Honda (en het geld). Of Lawson moet volledig falen, maar zie ik niet gebeuren.

En het is ook niet dat er teams aan hem zitten te trekken omdat ze hem zo graag erbij willen hebben, althans, nooit iets over gelezen of gezien. Dat hij altijd voor dit team heeft gereden en er nooit bovenuit is gegroeid zegt ook wat. Weet ook niet of hij gezien de marketing interessant is om te halen, bijvoorbeeld merchandising in en extra sponsoring vanuit Japan.

Zal mij ook niets verbazen als hij volgend seizoen geen stoeltje meer heeft. Hooguit nog als testcoureur en invaller. Hij kan wel meteen in een auto gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Chocoball schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:47:
[...]

Volgens mij vond Tsunoda vorig jaar de HRC Indycar test in Las Vegas erg geslaagd dus wie weet gaat hij die kant op als geen F1 zitje beschikbaar komt..
Dat zou inderdaad wel een logische stap zijn, met Honda als motorleverancier in de Indycars. Of naar Japan om daar te gaan racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Millie-ano schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:52:
[...]

99% is onzin/clickbait tegenwoordig.
Kun je dat aantal bewijzen, in dit geval over F1 nieuws (om niet teveel offtopic te gaan)? Is nogal een claim en behoorlijk getal.

Mensen die onterecht denken dat alles clickbait is omdat het op een bepaalde site staat, of dat het zogenaamd alleen op een Nederlandse site staat, kunnen natuurlijk altijd zelf even op Google zoeken en in het Engels, met de keuze afgelopen 7 dagen. Om er dan vervolgens in dit geval achter te komen dat internet vol staat met het nieuws.

Dat is de manier om niet te trappen in nep, het zelf uitzoeken. En het vooral niet zomaar te laten aanpraten door een ander, of diegene nou claimt of iets echt of niet echt is, één van beide claims kan nep zijn.

Een gezonde dosis sceptisch zijn en zelf op onderzoek gaan naar de feiten is goed, een ongezonde dosis achterdocht op basis van gevoel niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Charles Hill op 07-03-2025 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:04
Max Verstappen verwacht niet in Australië om de overwinning mee te kunnen doen, als de Nederlander analyseert dat de RB21 van Red Bull Racing niet de auto is die hij hoopte dat het zou zijn. Weliswaar is er een belangrijke verbetering ten opzichte van de wagen van 2024, maar één hardnekkig probleem blijft.

Tijdens een persmoment in Zandvoort - waar Verstappen online aanwezig was - vertelde de coureur van Red Bull Racing over de balans van de RB21. Die is beter dan vorig jaar. “Qua balans voelt het nu wel iets beter bij het ingaan van de bochten en in het midden van de bocht. Maar aan de andere kant zijn er nog altijd wel problemen met de kerbs en met de hobbels.”

Verstappen blijft hameren op verbeteringen

Het zijn woorden die Verstappen eerder uitgesproken heeft, tijdens het moeizame tweede deel van het afgelopen seizoen. “Die dingen zijn bij ons natuurlijk niet onze sterkste punten en daar blijf ik op hameren. Het hoeft natuurlijk niet altijd gezegd te worden naar de buitenwereld, maar tijdens de meetings wordt daar natuurlijk wel druk over gesproken."

Het is bekend dat Verstappen geen groot liefhebber van onderstuur is. Ook dat is iets waaraan Red Bull moet werken. “Dat kan ook beter”, vertelt Verstappen, die de komende dagen naar Melbourne vliegt voor de openingsrace van het 2025-seizoen.
https://www.gpblog.com/nl...probleem-van-de-rb21.html

Klinkt nog niet bijzonder hoopvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Sterker nog, duidelijke taal. Het zit er niet in op korte termijn. Laten we hopen dat hij de schade beperkt kan houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lynx schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:55:
Sterker nog, duidelijke taal. Het zit er niet in op korte termijn. Laten we hopen dat hij de schade beperkt kan houden.
Klinkt eerder alsof je de titel wel kan vergeten. Als je het nu al niet voor elkaar krijgt, na maanden al tegen deze problemen aan te lopen. Dan lijkt me de kans dat je dit gedurende seizoen het nog voor elkaar krijgt erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Ik las het net ook. Vraag me wel af hoe slecht.ze er echt voor staan.

En dan is er nog het verhaal over de achtervleugel bij 2 teams. Als daar nog veranderingen aan moeten worden aangebracht, dan kan het opeens wel meevallen met wat Red Bull tekort komt.

Maar eind vorig seizoen was natuurlijk wel een voorbode voor dit seizoen, met minimale wijzigingen in het reglement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:04
Charles Hill schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:10:
[...]

Ik las het net ook. Vraag me wel af hoe slecht.ze er echt voor staan.

En dan is er nog het verhaal over de achtervleugel bij 2 teams. Als daar nog veranderingen aan moeten worden aangebracht, dan kan het opeens wel meevallen met wat Red Bull tekort komt.

Maar eind vorig seizoen was natuurlijk wel een voorbode voor dit seizoen, met minimale wijzigingen in het reglement.
We gaan het volgende week zien, maar als ik zo lees zijn nagenoeg alle problemen van vorig jaar er nog steeds. Als ze het over de winter niet hebben kunnen oplossen dan vraag ik me af of ze er gedurende het seizoen wel in slagen, helemaal met de nieuwe reglementen in 2026.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:42
Eerst maar eens zien wat er volgend weekend allemaal gebeurt... When the flag drops, the bullshit stops :)

Tot die tijd neem ik alle uitspraken, positief of negatief, met een enorme bak zout.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
NotSoSteady schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:13:
[...]

We gaan het volgende week zien, maar als ik zo lees zijn nagenoeg alle problemen van vorig jaar er nog steeds. Als ze het over de winter niet hebben kunnen oplossen dan vraag ik me af of ze er gedurende het seizoen wel in slagen, helemaal met de nieuwe reglementen in 2026.
Ja, en ook leuk dat het weer begint. Hopelijk ook leuk met overwinningen voor Verstappen.

De vraag is hoe graag Red Bull nog een keer kampioen wil worden met Verstappen en deze auto. Gaan ze daar nog vol in investeren, en alle capaciteiten gebruiken om het gat te verkleinen of teams zelfs voorbij te streven, of gaat de aandacht naar 2026.

We hebben bij McLaren kunnen zien hoe snel het opeens kan gaan als er iets wordt gevonden, al dan niet legaal.

En Verstappen pakte einde vorig seizoen ook nog steeds zijn punten mee, en liep zelfs weer uit op Norris. Moeten we ook niet vergeten.

Dan zijn er nog Mercedes en Ferrari, en Piastri. Als iedereen punten pakt kan het heel dicht bij elkaar blijven liggen

[ Voor 12% gewijzigd door Charles Hill op 07-03-2025 16:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:35

JB

Cédric roelt!

Wat me vooral bezig houdt, is als die issues er nog steeds zijn, waarom ze dat niet opgelost krijgen. Was Newey dan toch zo onmisbaar en kan die Waché dat niet opvullen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
JB schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:56:
Wat me vooral bezig houdt, is als die issues er nog steeds zijn, waarom ze dat niet opgelost krijgen. Was Newey dan toch zo onmisbaar en kan die Waché dat niet opvullen?
Het verhaal wil dat Newey het vorig jaar niet eens was met de positionering van de interkoelers bij de RB20 wat gedaan was voor de balans. Het zou 1 van de dingen zijn geweest waardoor Newey zich niet langer in het team gehoord voelde. Opvallend is dat de interkoeler opstelling bij de RB21 wederom zijn aangepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
De 2023 auto kon ook al niet over de curbs rijden (zie Singapore, enige race die ze niet gewonnen hebben ;)). En in 2023 zat Newey nog gewoon in het team. En voor zover ik "weet" is Newey gewoon betrokken geweest bij de '23 auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
Dat gaan we komende 2 jaar zien bij Aston Martin. Hebben de motor, het geld, personeel en de faciliteiten. Alles is aanwezig om een topteam te worden. Newey zal niet voor niets voor dat team gekozen hebben. Uiteraard ook het geld, maar ook de kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

We zullen het zien, als AM dit jaar niet vooruit te branden is, is dat vast ook de schuld van Newey :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
We hebben weer een Breaking.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/breaking-cadillac-confirmed-as-11th-team-on-the-2026-f1-grid-v0-fekcb2v3jane1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=e83a25a112644aca757aa6218c4aee09c9108f91

Cadillac's F1 entry has been formally approved by F1 and the FIA, with the team saying they have "met their requirements to join the existing 10 teams starting next year" #F1

Chris Medland (@chrismedlandf1.bsky.social) 7 maart 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
Exocet schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:57:
[...]

Klinkt eerder alsof je de titel wel kan vergeten. Als je het nu al niet voor elkaar krijgt, na maanden al tegen deze problemen aan te lopen. Dan lijkt me de kans dat je dit gedurende seizoen het nog voor elkaar krijgt erg klein.
Had Verstappen ondanks de mindere wagen na China vorig jaar uiteindelijk in de 2e seizoenshelft niet alsnog meer punten dan Norris?

Ik zou de titel op dit moment sowieso nog niet afschrijven. Het blijft wel Verstappen in die wagen heh?! :P

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Vanaf Barcelona gaan er strengere regels voor het verbuigen van de voorvleugel gelden. Daarmee wordt het lastiger de juiste wagenbalans te vinden en zou daarmee coureurs die met een nerveuze wagen kunnen omgaan in de kaart kunnen spelen of toch niet? In de samenvatting en vertaling.
  • De FIA heeft de strijd aangebonden met de flexi-wings of buigzame vleugels. Voor de achtervleugels leken de regels vorig jaar al duidelijk en gelden vanaf het begin van dit seizoen (blijkbaar houdt het artikel geen rekening met de klacht die Red Bull bij de FIA heeft ingediend over de achtervleugel van McLaren en Ferrari).
  • De FIA staat niet toe dat de spleet tussen het hoofdblad en de DRS flap groter wordt als DRS niet gebruikt wordt anders ontstaat er een mini-DRS effect.Teams deden dit op verschillende manieren, bij McLaren verbogen de uiteinden van de DRS-flap naar boven en bij Ferrari werd het hoofdblad naar beneden geduwd maar het resultaat is ongeveer hetzelfde.
  • Hoewel de winst door verbuiging van de achtervleugel marginaal is wordt het bij de voorvleugel eerder complex. Het gaat er niet om de downforce bij de vooras te beïnvloeden maar om een probleem bij de grond-effect wagens op te lossen. Ze zijn lastiger uit te balanceren dan elk ander wagenconcept.
  • De wagens hebben een klein werkvenster, moeten dicht bij de grond zitten om zo maximale downforce te krijgen. Daardoor kunnen teams de balans mechanisch beperkt aanpassen want er is nauwelijks veerweg en geen niveauregeling aanwezig.
  • Echter wie een voorvleugel heeft die door verdraaiing downforce verliest zodra de snelheid toeneemt heeft de jackpot gewonnen want daardoor ontstaat er ook meer downforce aan de achterkant. McLaren heeft vorig jaar haar voorvleugel vorig geperfectioneerd. Het gaat er niet alleen om dat de flaps bij bepaalde belasting naar achteren kantelen en waardoor de hoek wijzigt maar dat de hele vleugelopstelling roteert.
  • Na discussie vorig jaar is er over de winter toch besloten dat de regels aangescherpt worden. Bij de nieuwe deflectietest van de FIA mag een voorvleugel met de kracht van 1.000 Newton (ongeveer 100 kilo) nog maar 15 mm verbuigen i.p.v. 20 mm en bij duddelzijdige druk nog maar 10 mm i.p.v. 15. Daardoor wordt het lastiger de wagenbalans te beïnvloeden om zo de perfecte wagen voor langzame en snelle bochten te hebben.
  • Red Bull teambaas Horner is nu niet blij dat er nu 2 keer geld in een voorvleugel geïnvesteerd moet worden maar anderen houden hem voor dat er toch wel een voorvleugelontwikkelingsrace had gekomen. Ferrari teambaas Vasseur is blij dat er eindelijk duidelijk is maar voorziet een probleem in de lange aanloopperiode. De ingenieurs hebben nu 3 maanden de tijd om tegenmaatregelen te bedenken en dat kan tegenwerken van wat de FIA juist wil bereiken.
  • Mocht de aeroelasticity daardoor tegen haar grenzen aanlopen dan wordt het lastig. Bij het thema balans is er niks zo belangrijks dan aerodynamica. Volgens Sauber technical director Key kun je het verlies door mechanische ingrepen wel afzwakken maar niet geheel compenseren. Volgens Vasseur zal er altijd een bepaalde instabiliteit blijven. Hij hoopt op een voordeel omdat het team veel tijd in de ontwikkeling van de vorige vleugel heeft gestoken. Ook Red Bull adviseur Marko denkt de regelwijziging coureurs zal helpen die ook met nerveuze wagens snel kunnen rijden waarmee hij voordeel voor Verstappen bedoelt.
  • Williams teambaas Vowles is niet zo snel overtugid dat de regelwijziging vanaf Barcelona het kampioenschap gaat veranderen. Hoewel anderen hopen dat de technical directive McLaren zal afremmen is volgens hem de aanpassing daarvoor niet groot genoeg. McLaren alleen vanwege de voovleugel afremmen is fout gedacht want iedereen heeft nu zo'n vleugel. Het is een samenhangend pakket op alle vlakken en McLaren heeft gewoonweg de ontwikkelingsrichting van deze wagens juist begrepen.
https://www.auto-motor-un...elona-verstappen-mclaren/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Alles wijst erop dat McLaren een stap voorloopt op de rest. Een makkelkjk eentweetje in Australië (en de races daarna) is nu het doemscenario dat wordt geschetst (tenzij je McLaren fan bent natuurlijk, dan kijk je er naar uit).

Maar riepen we dat een jaar geleden niet over Red Bull? Dat die 4e titel van Verstappen na de wintertest al in de pocket was?

En zie wat er daarna gebeurde. Met andere woorden, de kans op een spannend seizoen is nog niet vervlogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkoCGpm0vWOtu6vY2fRLSe2v7Jw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Wb2uwK4wmMFHlIxA3THSz21.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
*O*

Weet alleen nog niet of ik hem live ga kijken of niet... wel erg vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

ArcticWolf schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:21:
[...]

*O*

Weet alleen nog niet of ik hem live ga kijken of niet... wel erg vroeg.
Hier ook nog niet zeker van, als we toevallig wakker zijn omdat de kleine zich meld voor voeding dan zetten we het gewoon aan maar anders kijken we mooi terug :p

Drie vroege races zo aan de start van het seizoen :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Bij 1 onderdeel op een F1 wagen waar misschien nog wat winst te behalen valt is de neusconstructie. Hoewel deze per team verschilt zijn de neuzen in 2 groepen te verdelen, de lang- en de kortneuzen. Bij de langneuzen zit de punt van de neus vast aan het eerste vleugelblad, bij de kortneuzen aan het 2e blad.

Vorig jaar hadden de kortneuzen de meederheid in het veld met 6 tegen 4. Mercedes, Aston Martin, Ferrari, Alpine, Williams en McLaren behoren tot de groep met de kortere neus. Voor dit seizoen zijn de teams met een langere neus in de meerderheid omdat Mercedes en Aston Martin van concept lijken gewisseld.

BIj Mercedes is het nog niet zeker omdat die tijdens de testdagen van neus wisselden. Ook Red Bull kwam op de laatste testdag met een kortere neus en gaar daarmee ook het seizoen in Melbourne beginnen.Bij Red Bull is de neus niet alleen korter maar ook breder geworden.

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/image-R2200x1238-ffffff-C-8ab6e97-2184937.jpegAfbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/image-R2200x1238-ffffff-C-22a08308-2184939.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/image-R2200x1238-ffffff-C-298868e9-2184942.jpegAfbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/image-R2200x1238-ffffff-C-611e2094-2184949.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/image-R2200x1238-ffffff-C-ae64e3a8-2184951.jpegAfbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/image-R2200x1238-ffffff-C-bd5b897c-2184943.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/image-R2200x1238-ffffff-C-15448191-2184945.jpegAfbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/image-R2200x1238-ffffff-C-60c1fab1-2184947.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/image-R2200x1238-ffffff-C-6b82ee95-2184955.jpegAfbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/image-R2200x1238-ffffff-C-a76f226f-2184953.jpeg

https://www.auto-motor-un.../f1-nasen-vergleich-2025/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 20:27

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

asing schreef op zondag 9 maart 2025 @ 15:47:
[...]

Deze volgorde zou mooi zijn! :)
De nummers of de teams? ;)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 20:27
Max voorop, Ferrari erachter, dan McLaren en Lawson er ook bij. Ik denk alleen niet dat het gaat lukken of RBR krijgt de winter testing sandbag award :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:20
Charles Hill schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:06:
[...]

Dat zou inderdaad wel een logische stap zijn, met Honda als motorleverancier in de Indycars. Of naar Japan om daar te gaan racen.
Ja alleen voor hoelang blijft HRC nog in Indycar :)
Er gaan (te)veel geruchten dat dit al het laatste jaar is voor HRC in Indycar en dat Penske (aka de eigenaar) moet kijken hoe ze het per 2026 gaan oplossen.

(Het lastige is ook dat waarschijnlijk per 2027 pas een nieuwe motorformule komt ...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Strike a pose 📸

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KERKi9FAFfwe1nTCv76IaJIwnXA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8JpwqdZI0JGTpHUhkiSntfIT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNOMzRCunvfCROUaBd7t0BjwY8E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5NNl1dgLd1kzF2dmRhRQt5mW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5QmEiEYlvdk-rLJARHvrOlbEn9M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/41baTE9XcqRD09WlYaRn5ozm.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4jUB7ebrhtjmKP_yOoM7if16h94=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DX5JebNlRkO4tugAgJIlvEOh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TCKyCMcX1HgwdJS-a8QENjHiaPw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KqhsuhGtpSEZ8BJorbeaF3Dm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ew4rJ0E9Z_7FuzxHH92bEAW2eao=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5BEOroBnj1yHoKdOLFFnScoM.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJMtGAQRlXibteegK0umHUK8zWM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5rXWRXkpryRrDW9FqrZGjTLs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTCzv7Q0iJjBu7buOqrkCi62Tkg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQYFTRCDKHyjieOiYzD6wQ59.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HK-WTOQV8aBgA69nbxtu5RjH-8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3bTyj46Huyci98stvXxE22D5.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9j6ZkEPdNHJHl1-RYRCL5C-X-JU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/td1EzHSzG5zyi08yl2Kpin69.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45IInIsg_exs50S6hKKboS4GHgs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yP3HwnfwBpJyC60YNLByYtqh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9s31ji59chzioNtXes6qx50NPU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eFmaQG3BX7bDBAws0RU7hgjw.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SxTw-we0l9nQvZnTAnCDJSsS7kE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1LidswH5Jss04xg31unWDqFu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g545kd7Vz4_5j0OqMM8XamqfINI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KMn9f6C9OX7mQpm7yZGMWIjQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDIJB3cV5lsEUbeqf9awgoSU0zM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZoPJt5gE6ZYiUj5rAzDFWjcS.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kt6onZ-TrubGyS6FqCOAPinjK3w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BUelVG11kabygViV8cLGb44u.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XSpLzJ7YSlw3DrR-O3onGwD_wzw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KbazL2p2mERRAjcB72BEvxtk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGY_ppBU7D0uay2phtDUGYSVVGI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LNEQk4WKXIlx6zCNRmogR5pj.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wUbsFNrnWGCWDt5KC4wPpQxv4sU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VpdiKqxFvjeVkbaRxspqC2FG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YwiAKSttuiyRseWYXlzmPgeScSk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AapZkx4TWLm1QdCX3TOImO5r.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 76% gewijzigd door G_Dragon op 09-03-2025 20:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Omdat het kan voor de liefhebberts. :P

Blijkbaar toch niet gestopt, maar dit is wel erg irritant hoog. :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 13:20

Damian

Insane Obtrusion

Afbeeldingslocatie: https://substackcdn.com/image/fetch/w_1200,h_600,c_fill,f_jpg,q_auto:good,fl_progressive:steep,g_auto/https%3A%2F%2Fsubstack-post-media.s3.amazonaws.com%2Fpublic%2Fimages%2F9ab2be43-064c-47b1-bcd5-3da1525af37d_750x742.png

Is het topic al open?????

[ Voor 5% gewijzigd door Damian op 10-03-2025 08:52 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
De technical director bij Racing Bulls Jody Egginton gaat wat anders doen en wordt nu engineering director bij Red Bull Advanced Technologies.

https://www.formula1.com/...on.3pIvvHQdsaQkiwDAANe8il

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:38

Erazzzer

Fear me, I'm German!

ZeromaNoiS schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 18:44:
[...]

Had Verstappen ondanks de mindere wagen na China vorig jaar uiteindelijk in de 2e seizoenshelft niet alsnog meer punten dan Norris?

Ik zou de titel op dit moment sowieso nog niet afschrijven. Het blijft wel Verstappen in die wagen heh?! :P
China was race 5. Na race 12, dus de helft, was Norris diegene met de meeste punten. En ik dacht zelfs Leclerc 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Erazzzer schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:16:
[...]

China was race 5. Na race 12, dus de helft, was Norris diegene met de meeste punten. En ik dacht zelfs Leclerc 2e.
Maar @ZeromaNoiS heeft het niet over "na China meer punten" maar over "in de tweede seizoenshelft meer punten" ;) ("ondanks de slechtere auto na China").

En Verstappen heeft natuurlijk in de tweede helft lekker gescoord in Qatar (win vs 0? of wat schamele puntjes voor Norris) en Brazilië (win vs P6 of wat was het?). Terwijl Verstappen toen toch redelijk consistent tweede is geworden achter Norris (Zandvoort, Singapore, Abu Dhabi bv), als die al niet voor Norris finishte (Vegas :+, maar dat maakte maar paar puntjes).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
RobertMe schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:43:
[...]

Maar @ZeromaNoiS heeft het niet over "na China meer punten" maar over "in de tweede seizoenshelft meer punten" ;) ("ondanks de slechtere auto na China").

En Verstappen heeft natuurlijk in de tweede helft lekker gescoord in Qatar (win vs 0? of wat schamele puntjes voor Norris) en Brazilië (win vs P6 of wat was het?). Terwijl Verstappen toen toch redelijk consistent tweede is geworden achter Norris (Zandvoort, Singapore, Abu Dhabi bv), als die al niet voor Norris finishte (Vegas :+, maar dat maakte maar paar puntjes).
Ik heb het even gechecked: In de 2e seizoenshelft vanaf race 13, Hongarije, heeft Leclerc 194 punten binnengehaald, Norris 185 en Verstappen 172.

Zou je vanaf Miami tellen (race 6), het moment dat Red Bull "iets" van de wagen heeft moeten halen (blijf ik van overtuigd :P ), dan kom je op 301 punten voor Verstappen, 291 voor Norris, en 243 voor Leclerc.

Dus ik blijf bij m'n stelling dat ik een nieuw WK voor Verstappen op dit punt nog niet wil afschrijven. Het gaat denk ik wel een kneiter spannend seizoen worden. :)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 18:12
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Glr57PsXwAAkqGU?format=jpg&name=4096x4096

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-07 18:19

Martinspire

Awesomeness

Omdat het nieuws is:
Exclusieve radiorechten Formule 1 naar Grand Prix Radio door samenwerking Viaplay

Maar de discussie mag wel hier verder:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 10-03-2025 18:03 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lh5pG26MvWipawD9qKyn5Ki9-qM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s8nK1sl02QHStI4qR5XuzYU8.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJgjugUgwWEKrUj4GbVPDSZgcVo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R3Lylpmnb6Do6a8qoBTsGINM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ptD_xH2NjYSgG8Pb-C6oWpS8QU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0O8QIqXGqVz7WwRJ2MNZk5d4.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6czYqnnBSmFxJKdSFzx6iy7pLs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N30yur6CPnv8923x1V0AVbix.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S0Pbd8atlwt8VwdDJFUnMzkgyhQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lNKz4ENoM0wWHNfkMSx1ZKpC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EM5-nEGWc3B5fZFVOBGUt-uL1tU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u1OAgdwkYymNZoNFrBGwK8OE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4R5Q7GKwtouY62t0KdKMDeSArlM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J0LQrPxm5S8YnPdLKaIxRapc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 129% gewijzigd door G_Dragon op 11-03-2025 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:44
Chocoball schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:43:
De technical director bij Racing Bulls Jody Egginton gaat wat anders doen en wordt nu engineering director bij Red Bull Advanced Technologies.

https://www.formula1.com/...on.3pIvvHQdsaQkiwDAANe8il
Lijkt me niet handig om een ervaren persoon weg te sturen.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Speedster schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:47:
[...]

Lijkt me niet handig om een ervaren persoon weg te sturen.
Wordt hij weggestuurd? Lijkt me eerder een soort van interne promotie zodat hij niet helemaal weg is en naar een concurrent gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

RobertMe schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:13:
[...]

Wordt hij weggestuurd? Lijkt me eerder een soort van interne promotie zodat hij niet helemaal weg is en naar een concurrent gaat.
Van Technisch Directeur bij Racing Bulls naar Engineering Director bij RBAT (club die F1 tech toepast buiten de F1, bijv: hypercars) klinkt niet als een promotie. Meer als een ‘functie elders’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Mog schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:33:
[...]

Van Technisch Directeur bij Racing Bulls naar Engineering Director bij RBAT (club die F1 tech toepast buiten de F1, bijv: hypercars) klinkt niet als een promotie. Meer als een ‘functie elders’.
Er ligt een plan dat Racing Bulls meer gaat samenwerken met het hoofdteam in Milton Keynes. Op de Red Bull campus gaat of heeft Racing Bulls een satelliet ontwerpbureau gevestigd.

Kan ook zijn dat de functie bij Red Bull Advanced Technologies meer betaald hoewel ik niet verwacht dat het budgetplafond bij Racing Bulls het probleem is of hij was toe aan een nieuwe uitdaging?

offtopic:
In F1 Manager 2024 was hij ook al ontvreden bij het team en ook over mijn verbeterd aanbod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:14

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Van Racing Bulls naar verantwoordelijke functie bij een Red Bull divisie lijkt mij dus wel een promotie.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

:+ :+

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ulwh1xSCEhLb1OpjHL4EafnLnZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BFBBgnH9yfxi4yFVsTC1bOzb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

sjaool schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:13:
[...]

Van Racing Bulls naar verantwoordelijke functie bij een Red Bull divisie lijkt mij dus wel een promotie.
Een week voor het F1 seizoen begint? Ik vind de timing op zijn minst bijzonder te noemen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:15

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Mog schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:18:
[...]

Een week voor het F1 seizoen begint? Ik vind de timing op zijn minst bijzonder te noemen.
Zijn functie wordt gespreid over drie anders personen. Iets dat we bij Red Bull nu ook zien gebeuren. Het zal wel iets met de continuïteit bij het team te maken hebben zodat niet alle kennis bij een persoon komt te liggen.

[ Voor 31% gewijzigd door sjaool op 11-03-2025 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Dit is de eerste race van het seizoen

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:56

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

G_Dragon schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:26:
[...]

Dit is de eerste race van het seizoen
Ik snap nog steeds de grap niet.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:15
pjottum schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:30:
[...]

Ik ook niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

pjottum schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:30:
[...]

Zijn we daar te serieus voor geworden? :p
De grap is dat het afgelast is zoals de foto al aangeeft, maar dat het gekheid is vandaar de smilies.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:34:
Zijn we daar te serieus voor geworden? :p
Ik denk eerder dat het 'algemene niveau' een stuk hoger ligt... waardoor zo'n grap natuurlijk onbegrepen blijft :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

CreativeS schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:37:
[...]

Ik denk eerder dat het 'algemene niveau' een stuk hoger ligt... waardoor zo'n grap natuurlijk onbegrepen blijft :+
Een beetje humor is belangrijk en had echt niet verwacht dat ik deze zou moeten uitleggen.. lag zo voor de hand :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Misschien wel gecanceld ivm de onnoemelijke vroege tijd voor Europese tv uitzending? :+

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:39:
[...]

Een beetje humor is belangrijk en had echt niet verwacht dat ik deze zou moeten uitleggen.. lag zo voor de hand :9
Een willekeurig statement is geen grap toch?
"Bananen zijn uitverkocht" _O- _O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:37
[...]

We snappen dat het niet waar is, maar het idee van een grap is dat hij..... grappig is.
Blijkbaar delen mensen hier je gevoel voor humor niet want een onwaar plaatje is niet direct grappig (en daar ben ik het wel mee eens).

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Laatst online: 20:46
Ik snap de grap wel hoor G_Dragon, iedereen zit met smart te wachten op de eerste race, dus als die afgelast zou worden zou iedereen schuimbekken van frustratie, ik wel iig. En ik schrok dan ook heel even.

Gelukkig gaat de race door, toch?

[ Voor 16% gewijzigd door jaapstobbe op 11-03-2025 13:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:59

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Tleilaxu schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:45:
[...]

Een willekeurig statement is geen grap toch?
"Bananen zijn uitverkocht" _O- _O-
"Plots vloog er een rode kool door de winkelruit!" :+

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik begrijp je volledig... maar door al het 'rekening houden met elkaar of iets wel of niet kan' worden veel grappen niet meer als zodanig gezien helaas. Ze vallen eerder over iets dat ze niet bevalt dan dat de grap gewoon begrepen wordt zoals die bedoeld is.

Anyway, bijna 1 april :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
jaapstobbe schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:50:
Ik snap de grap wel hoor G_Dragon, iedereen zit met smart te wachten op de eerste race, dus als die afgelast zou worden zou iedereen schuimbekken van frustratie, ik wel iig. En ik schrok dan ook heel even.

Gelukkig gaat de race door, toch?
Dus toen dit vijf jaar geleden waarheid was lag je te schuimbekken? En dan niet van de covid-19 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:20
Yep komt een orkaan aan, gelukkig geen pandemie.

[ Voor 3% gewijzigd door Amaze86 op 11-03-2025 14:04 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

RBAT is ook gewoon toeleverancier van beide F1 teams.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Laatst online: 20:46
RobertMe schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:59:
[...]

Dus toen dit vijf jaar geleden waarheid was lag je te schuimbekken? En dan niet van de covid-19 dus.
Ja zeker, ik heb toen uit frustratie de Notre Dame in brand gestoken.
Pagina: 1 ... 12 ... 40 Laatste

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Seizoen 2025 topics: Topicreeks: [F1 2025]
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken