Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Polvo176 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:47:
[...]

Van je fans moet je het toch hebben?
Maar ik blijf het raar vinden dat Zendure voor zo'n vrijwel niet te krijgen stekker verbinding heeft gekozen.
Simpel: Om meer eigen fans te verkopen. Waarschijnlijk hadden ze dit soort accessoires al langer in de planning, anders had je de temperatuur ook wel makkelijker via de app naar voren kunnen halen. En als je dan een proprietary verbinding gebruikt, koopt de gemiddelde consument ook jouw fans. Wij uiteraard niet, maar de gemiddelde consument wel.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HHF schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:24:
[...]

Deze is het volgens mij:
https://lltev.com/product...unt-waterproof-connector/

Miisschien kan een tweaker een bulk order plaatsen? :)
Ik zal straks op het werk even bij de groothandels zoeken.

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!
geert1992 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:16:
[...]

Jullie zijn allemaal wel geobsedeerd door de fans; There’s more to life than just OnlyFans. :P
Kende je deze al? Don't worry, safe for work!

https://www.reddit.com/r/OnlyFans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:37
frankj030 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:42:
[...]

Vandaag is de DSMR5.5 meter (Kaifa MA304) geïnstalleerd en de ecotracker P1 geeft nu netjes elke seconde een waarde door aan de SF800pro. Voorbij is het pingpongen en ik draai netjes NOM. Bij schemer / invallende duisternis mooi kunnen zien vanavond en toen en nu het donker is varieert het tussen 0-3W verbruik. De uitschieters vanavond waarbij de zon nog even laatste zetje gaf en er even 20W teveel werd teruggeleverd samen met ontladen werd binnen een seconde of 3-5 gecorrigeerd, dus alles werkt goed samen. Helemaal goed zo en ook meteen bevestiging dat ook dit type slimme meter prima werkt met de ecotracker P1.
Goed om te lezen! Gebruik je een HW splitter of zit de ecotracker rechtstreeks op de slimme meter p1?
Nog last gehad van storingen na het vervangen van de slimme meter? Hier heeft mijn kpn modem de geest gegeven, waarschijnlijk tgv een spanningspiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:25
Chupachups schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 07:56:
[...]

Goed om te lezen! Gebruik je een HW splitter of zit de ecotracker rechtstreeks op de slimme meter p1?
Nog last gehad van storingen na het vervangen van de slimme meter? Hier heeft mijn kpn modem de geest gegeven, waarschijnlijk tgv een spanningspiek.
Ik heb een HW splitter van ca 8 maanden oud met USB-c (dus nieuw model) met de Ecotracker links, laadpaal midden, HW P1 rechts, ik had de berichten in dit topic gevolgd ;-) Ik had vanwege de oude meter zowel de splitter van voeding voorzien en de ecotracker zelf ook. Dat heb ik maar zo gelaten want de splitter leek nu ook zonder voeding wat moeite te hebben om met 5V uit de slimme meter alles te voeden.

En van die spanningspieken had ik hier ook gelezen, dus heb ik zo goed als alles vooraf uit het stopcontact gehaald, maar wat ik dus vergeten was: de Odido spullenboel. Die hebben gelukkig geen kuren.

Meter lijkt het prima te doen en in mijn stedin omgeving zie ik dat hij data doorgeeft (gisteravond zag ik dat en vannacht heeft hij ook weer standen doorgegeven). Tibber heeft alleen nog niets ontvangen over gister, neem aan dat het even kan duren.
Wel vreemd; ik kreeg een mail van Stedin nav de meterwissel met oude meterstanden en de nieuwe. De oude meterstanden zijn allemaal 0, dus ik denk dat hij vergeten is om die te noteren. Hoop/neem aan dat ze dan gewoon de laatst bekende standen gebruiken die elke nacht worden doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ehbrands
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19:26
justice strike schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 21:59:
Misschien een domme vraag. Maar als je dez3 zendure met 4 zonnepanelen gebruikt. Kan je dan ook tegelijk het overtollige stroom van het net opslaan? Of is het of laden met zonnepanelen of uit het stopcontact.

Ik wil namelijk nog goedkope nog wat extra zonnepanelen plaatsen zonder een installateur, dit lijkt dan twee vliegen in een klap te staan.
Ik heb zelf een hyper 2000 met 3 panelen. Je kan aangeven of je naast laden uit de panelen ook ac wil laden. Als de opbrengst van de panelen onder het maximum van de hyper zit wordt er tegelijk uit de panelen en het net geladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TvHRC7ZhbNvgV0gp4GixKEYubY0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dHNz140mCCOcmcgPl1rD3Gxx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Ehbrands op 17-07-2025 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GoSolarFlow schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:11:
Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort o.a. een solarflow800pro met in totaal 5760Wh opslag en hierop zijn 4 panelen aangesloten van 435wp per stuk, dus 1740wp totaal.
Wat ik nergens duidelijk terug vind is het regelgedrag DC en AC.
Stel op een zonnige dag dat de panelen 1740wp opleveren injecteert hij dan middels DC dit totaal vermogen naar de 3 batterijen of regelt hij hier zelf op om een goede C waarde te behouden?
En hoe zit het met overschot van een 2e pv installatie?
Injecteert hij dit bovenop de DC injectie? tot een maximum van 2400watt, dan wordt de C waarde nog belabberder, zeker bij minder batterijen.

Eigenlijk zou er een instelling in de software moeten zitten waar je een maximale DC input kunt aangeven of regelt de solarflow800pro dit zelf?
Wie weet hoe dat precies zit?
Aan de AC kant kan je alles goed regelen. Aan de DC kant kan je eigenlijk niets regelen en dan is het enige dat je kunt doen het aantal accu's op het DC vermogen afstemmen. 1740 Wp op de top vs 5760 Wh is 0.3, prima waarde en dat zal ook niet constant zijn.

Als er dan via de andere zonnepanelen nog AC overschot is, en je hebt NOM ingesteld, dan zal hij tot de max van AC+DC gaan laden, waarbij DC voorrang krijgt en AC het restant tot de max van de SF800Pro aanvult. De rest gaat alsnog het net op. Dat is naar mijn weten geen 2400 Watt voor de SF800Pro, maar 2000 Watt maximaal laadvermogen. De MPPT's gaan wel tot 2640 Watt, maar dat is niet wat er daadwerkelijk richting de accu gaat en zal afgetopt worden.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justice strike schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 21:59:
Misschien een domme vraag. Maar als je dez3 zendure met 4 zonnepanelen gebruikt. Kan je dan ook tegelijk het overtollige stroom van het net opslaan? Of is het of laden met zonnepanelen of uit het stopcontact.

Ik wil namelijk nog goedkope nog wat extra zonnepanelen plaatsen zonder een installateur, dit lijkt dan twee vliegen in een klap te staan.
Dit kan beide en het is inderdaad een toegankelijke manier om simpel met zonnepanelen uit te breiden. Let wel op dat je dit veilig doet - mogelijk voor jou niet nodig om te melden, maar even een algemene opmerking. En dus niet ff snel neerleggen, maar ook rekening houden met wind, ballast, vereffenen, etc.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankj030 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:29:
[...]

Ik heb een HW splitter van ca 8 maanden oud met USB-c (dus nieuw model) met de Ecotracker links, laadpaal midden, HW P1 rechts, ik had de berichten in dit topic gevolgd ;-) Ik had vanwege de oude meter zowel de splitter van voeding voorzien en de ecotracker zelf ook. Dat heb ik maar zo gelaten want de splitter leek nu ook zonder voeding wat moeite te hebben om met 5V uit de slimme meter alles te voeden.

En van die spanningspieken had ik hier ook gelezen, dus heb ik zo goed als alles vooraf uit het stopcontact gehaald, maar wat ik dus vergeten was: de Odido spullenboel. Die hebben gelukkig geen kuren.

Meter lijkt het prima te doen en in mijn stedin omgeving zie ik dat hij data doorgeeft (gisteravond zag ik dat en vannacht heeft hij ook weer standen doorgegeven). Tibber heeft alleen nog niets ontvangen over gister, neem aan dat het even kan duren.
Wel vreemd; ik kreeg een mail van Stedin nav de meterwissel met oude meterstanden en de nieuwe. De oude meterstanden zijn allemaal 0, dus ik denk dat hij vergeten is om die te noteren. Hoop/neem aan dat ze dan gewoon de laatst bekende standen gebruiken die elke nacht worden doorgegeven.
Fijn om te horen dat het werkt en dat dat de oplossing was d:)b

Ik moest overigens bij Zonneplan even bellen ivm nieuwe meter, na een reset of aanpassing in hun systeem werkte ook hun P1-dongle weer, mogelijk moet je bij Tibber dus ook even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoSolarFlow
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 01-08 12:07
Taro schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:29:
[...]

Aan de AC kant kan je alles goed regelen. Aan de DC kant kan je eigenlijk niets regelen en dan is het enige dat je kunt doen het aantal accu's op het DC vermogen afstemmen. 1740 Wp op de top vs 5760 Wh is 0.3, prima waarde en dat zal ook niet constant zijn.

Als er dan via de andere zonnepanelen nog AC overschot is, en je hebt NOM ingesteld, dan zal hij tot de max van AC+DC gaan laden, waarbij DC voorrang krijgt en AC het restant tot de max van de SF800Pro aanvult. De rest gaat alsnog het net op. Dat is naar mijn weten geen 2400 Watt voor de SF800Pro, maar 2000 Watt maximaal laadvermogen. De MPPT's gaan wel tot 2640 Watt, maar dat is niet wat er daadwerkelijk richting de accu gaat en zal afgetopt worden.
Oké duidelijk dus DC begrenzen heeft geen zin omdat dit dan door AC aangevuld wordt.
Misschien wel een optie voor Zendure om AC/DC samen te laten begrenzen naar aantal aangesloten batterijen en gewenste C waarde.
Voorbeeld:
1 solarflowpro800 met 4 panelen van 400wp is 1600wp en gewenste C waarde 0,2 is 400w AC/DC samen.

Zou toch beter zijn dan een C waarde van 1,04 in dit geval.
Misschien iets om in te bouwen in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GoSolarFlow schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:46:
[...]

Oké duidelijk dus DC begrenzen heeft geen zin omdat dit dan door AC aangevuld wordt.
Misschien wel een optie voor Zendure om AC/DC samen te laten begrenzen naar aantal aangesloten batterijen en gewenste C waarde.
Voorbeeld:
1 solarflowpro800 met 4 panelen van 400wp is 1600wp en gewenste C waarde 0,2 is 400w AC/DC samen.

Zou toch beter zijn dan een C waarde van 1,04 in dit geval.
Misschien iets om in te bouwen in de app?
Het wordt alleen door AC aangevuld als je de laadlimiet hoger hebt staan dan de DC-zijde levert.

Ik had dus laatst al de accu's onder de SF800Pro verkocht en kortstondig de SF800Pro met alleen ingebouwde accu nog op de 4 panelen aangesloten, dan gaat er 1600 Watt richting een 1960 Wh accu, dat wil je echt niet. Zendure kijkt hier blijkbaar anders naar, maar, ook met HEMS geldt: Alles wordt in theorie met max vermogen geladen en ontladen, dus de enige manier om dat C-waarde technisch goed te regelen: Stem de hoeveelheid accuopslag af op het omvormer vermogen. Dus bij een Hyper zonder panelen: 3x accu, bij een SF800Pro zonder panelen: 2x accu, dus 1x extra tov de ingebouwde, bij een SF800Pro mét panelen: 4 accu's, dus 3 extra tov de ingebouwde accu, en bij een 2400AC: 3 of 4 accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Taro schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:32:
[...]

Dit kan beide en het is inderdaad een toegankelijke manier om simpel met zonnepanelen uit te breiden. Let wel op dat je dit veilig doet - mogelijk voor jou niet nodig om te melden, maar even een algemene opmerking. En dus niet ff snel neerleggen, maar ook rekening houden met wind, ballast, vereffenen, etc.
Ja daar zit ik wel naar te kijken. Wil er 4 panelen bijplaatsen (zeker als ze maar 60 euro per stuk zijn). Ze gaan op een houten schuur die verstevigd is, 2 op het dak en 2 tegen de muur.

Weet iemand of er een goede calculator is om dit door te rekenen? Ik wil heb eigenlijk gewoon op het dak vast schroeven met een 20 tal schroeven (en tegen de wand). Last van de schroeven kan ik wel uitrekenen, maar hoeveel opwaartse druk je mag verwachten is mij even onbekend.

Ik ga overigens lekker makkelijk plat op het dak monteren op een (bijna) plat dak, er gaat geen stelling op komen, wil het gewicht op de houten schuur ook zo laag mogelijk houden.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:16

bert pit

asdasd

Wetende dat er een specifiek topic voor is, wil ik hier toch even een lans breken voor Home Assistant, want ik denk dat er een hoop gebruikers zijn die er baat bij kunnen hebben maar denken dat de lat te hoog ligt.

Mijn situatie: 2 Hypers, een Easee laad unit, zonnepanelen met een Goodwe inverter, een P1 meter van HW en een P1 meter van Everhome (Ecotracker). Mijn doel was om bij EV laden de Hypers terug te schakelen zodat deze niet leeggetrokken worden.

Na wat zaken gelezen te hebben hier in de topics en op twoenter.nl ben ik gisteravond begonnen en zover gekomen dat bij laden van de EV de Hypers uitgeschakeld worden en dus niet worden leeggetrokken. Het moet nog ge-finetuned worden en er komen zeker nog vragen, maar het begin is er.

Dit alles zonder enige vorm van code schrijven. Ik was in de veronderstelling - gevoed door hele lappen code die je voorbij ziet komen - dat je er voor moest kunnen programmeren, maar dat is dus niet het geval.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacqui
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22:41
bert pit schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:13:
Wetende dat er een specifiek topic voor is, wil ik hier toch even een lans breken voor Home Assistant, want ik denk dat er een hoop gebruikers zijn die er baat bij kunnen hebben maar denken dat de lat te hoog ligt.

Mijn situatie: 2 Hypers, een Easee laad unit, zonnepanelen met een Goodwe inverter, een P1 meter van HW en een P1 meter van Everhome (Ecotracker). Mijn doel was om bij EV laden de Hypers terug te schakelen zodat deze niet leeggetrokken worden.

Na wat zaken gelezen te hebben hier in de topics en op twoenter.nl ben ik gisteravond begonnen en zover gekomen dat bij laden van de EV de Hypers uitgeschakeld worden en dus niet worden leeggetrokken. Het moet nog ge-finetuned worden en er komen zeker nog vragen, maar het begin is er.

Dit alles zonder enige vorm van code schrijven. Ik was in de veronderstelling - gevoed door hele lappen code die je voorbij ziet komen - dat je er voor moest kunnen programmeren, maar dat is dus niet het geval.
Nice! Heb ook een Easee laadstation en wil er ook voor zorgen dat accu niet gaat ontladen, als de EV begint met opladen. Ik moet alleen nog beginnen met HA ;).

Heb je de Easee ook al kunnen schakelen op 1- of 3-fasen, en dat je eventueel het vermogen volgt wat je aan zonneopwek 'over' hebt?
Maak je daarnaast gebruik van de P1 meter van HW, of de Ecotracker voor het uitlezen van je meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJN
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20:19

DJN

frankj030 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:29:
[...]

Mijn ecotracker werkt ook prima als ik alleen de spitter van voeding voorzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Laatst online: 20:25
DJN schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:48:
[...]

Mijn ecotracker werkt ook prima als ik alleen de spitter van voeding voorzie
Ik kan bij de ecotracker niet zien of hij goed werkt (geen controlelampjes), maar het was juist de HW splitter zelf die oranje bleef ipv groen. Zodra ik voeding bij prik in de splitter, werd het weer groen. Heb nog niet geprobeerd de voeding van ecotracker weg te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoSolarFlow
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 01-08 12:07
Taro schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:55:
[...]

Het wordt alleen door AC aangevuld als je de laadlimiet hoger hebt staan dan de DC-zijde levert.

Ik had dus laatst al de accu's onder de SF800Pro verkocht en kortstondig de SF800Pro met alleen ingebouwde accu nog op de 4 panelen aangesloten, dan gaat er 1600 Watt richting een 1960 Wh accu, dat wil je echt niet. Zendure kijkt hier blijkbaar anders naar, maar, ook met HEMS geldt: Alles wordt in theorie met max vermogen geladen en ontladen, dus de enige manier om dat C-waarde technisch goed te regelen: Stem de hoeveelheid accuopslag af op het omvormer vermogen. Dus bij een Hyper zonder panelen: 3x accu, bij een SF800Pro zonder panelen: 2x accu, dus 1x extra tov de ingebouwde, bij een SF800Pro mét panelen: 4 accu's, dus 3 extra tov de ingebouwde accu, en bij een 2400AC: 3 of 4 accu's.
Oké
Komt misschien nog, niet iedereen heeft zoveel batterijen nodig en zou in die gevallen dus overkill zijn.
Wat betreft 3 extra op een AC2400 dat zou ook 1 in totaal kunnen zijn omdat je AC wel kunt begrenzen tot minimaal 600W.

Bedankt voor de duidelijke uitleg d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:19
HHF schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:24:
[...]
Miisschien kan een tweaker een bulk order plaatsen? :)
Ik ben al in contact...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TCMR schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:26:
[...]

Ik ben al in contact...
Hou ons op de hoogte. Ik kan ze niet krijgen via het werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCMR
bert pit schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:13:
Ik was in de veronderstelling - gevoed door hele lappen code die je voorbij ziet komen - dat je er voor moest kunnen programmeren, maar dat is dus niet het geval.
Mee eens, dat is inderdaad nogal vertekenend. Die lappen code die je langs ziet komen zijn vaak gewoon configuraties, die vaak in de grafische user interface van Home Assistant iets moois opleveren.

Heb zelf vannacht voor het eerste NOM gedraaid via Firesons integratie, maar zag in het zeer fijne Zendure/HA topic dat die eigenlijk nogal overkill is omdat mijn SF800Pro (al) beschikt over local API. Ik ga nu de route van @gielz maar eens volgen, kijken of we het helemaal lokaal kunnen draaien.

Een pasklare oplossing is er eigenlijk niet, want iedereen heeft weer iets anders in z'n setup. Ofwel een laadpaal, ofwel een SWW boiler die voorrang (of juist niet) moet krijgen op de accu. Dus tja, tweaken via HA is al snel de beste oplossing als het iets ingewikkelder wordt dan wat de Zendure App je kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:16

bert pit

asdasd

Jacqui schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:43:
[...]

Nice! Heb ook een Easee laadstation en wil er ook voor zorgen dat accu niet gaat ontladen, als de EV begint met opladen. Ik moet alleen nog beginnen met HA ;).

Heb je de Easee ook al kunnen schakelen op 1- of 3-fasen, en dat je eventueel het vermogen volgt wat je aan zonneopwek 'over' hebt?
Maak je daarnaast gebruik van de P1 meter van HW, of de Ecotracker voor het uitlezen van je meter?
Ik sta echt helemaal aan het begin, maar het doel is wat jij hierboven omschrijft: laden op zon overschot. Ik heb een 1 fase omvormer, dus dat lijkt simpel....

Op dit moment draai ik NOM via de Ecotracker en moet Hems nog handmatig uitschakelen in de app anders werkt het uitzetten van de Hypers niet. De volgende stap is om dat te automatiseren.

Als dat allemaal werkt ben ik klaar voor 2027 en zal ik in de tussentijd heen en weer laden op basis van dynamische tarieven. Want met NOM laat je wel geld liggen als je een dynamisch contract hebt.

De P1 meter van HW wordt nu gebruikt voor de mooie overzichtjes.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
dotternetta schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:28:
[...]
Hou ons op de hoogte. Ik kan ze niet krijgen via het werk.
Ik heb een offerte gevraagd voor 20 sets LLT-M12-10002F2961 en de Chinese dame die me antwoordde stuurde al meteen twee foto's mee van precies twee verkeerde plug/receptacle-combinaties met de vraag: "welke van deze twee bedoel je?".

Wat een toestand, deze stekker...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:40
Home Assistant code is ook heel makkelijk te maken via ChatGPT. Deze maakt uiteraard ook fouten maar dan heb je wel een basis. Uiteindelijk ziet een NOM code er visueel dan zo uit in Home Assistant;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IeoY7_iciUq0zqhJp4HToe20TAI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rknirXTcTiNUrBKEqeZGD8ME.png?f=user_large

Draai hier nu al 1,5 maand NOM via de Lokale API. Begint gewoon saai te worden. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6MassPEZGlSIbrMkfCpNRjDQQlk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eWxbUKfSlDxbZbsOpmdHWvoP.png?f=fotoalbum_large
*800 watt laden/ontladen

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Grappig hoe we ons op de fans storten. Wel een goed teken! De fan is het enige waar we wat aan kunnen tweaken qua hardware, dus dan moet dat :*)

[ Voor 194% gewijzigd door dotternetta op 17-07-2025 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdew16
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
gielz schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:42:
Home Assistant code is ook heel makkelijk te maken via ChatGPT. Deze maakt uiteraard ook fouten maar dan heb je wel een basis. Uiteindelijk ziet een NOM code er visueel dan zo uit in Home Assistant;

[Afbeelding]

Draai hier nu al 1,5 maand NOM via de Lokale API. Begint gewoon saai te worden. :+

[Afbeelding]
*800 watt laden/ontladen
Doe je bewust 800 ontladen of is dat om een maximale RTE te halen (en betere C-waarde?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
  • Laatst online: 22:51
dotternetta schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:45:
Grappig hoe we ons op de fans storten. Wel een goed teken! De fan is het enige waar we wat aan kunnen tweaken qua hardware, dus dan moet dat :*)
Wat ik nog zat te denken, is dat je bij een hyper 5v hebt staan op de 5 pin connector (stroomkabel). Als je een verlengstuk kan vinden voor die kabel, kan je daar ook eventueel een fan op aansluiten.
Dit is voeding voor de offgrid stekker.

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielz
dennisdew16 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:02:
[...]

Doe je bewust 800 ontladen of is dat om een maximale RTE te halen (en betere C-waarde?)
Bewust, ik wacht namelijk nog op 4x ab3000x. Met 1x ab3000x wil ik niet hoger dan 800 watt. Zodra deze binnen zijn ga ik op 2400 watt laden en ontladen.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielz
Ventilator (van Zendure) direct op de 2400 AC; Hij gaat automatisch langzaam draaien als de omvormer 40 graden is;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2heTj7sKhBNKai2OYALmd3iK4k=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UC2P8QD3YFDw0cYNbs2BMjpx.jpg?f=user_large

Dit is niet te zien in de Restful API en hier zie ik ook geen aansturing in. Fanswitch en Fanspeed veranderen hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdew16
  • Niet online
gielz schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:15:
[...]

Bewust, ik wacht namelijk nog op 4x ab3000x. Met 1x ab3000x wil ik niet hoger dan 800 watt. Zodra deze binnen zijn ga ik op 2400 watt laden en ontladen.
Ah ik had onterecht aangenomen dat je nu al 2x ab3000 had. Dan snap ik hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog 3 dagen voordat de huidige actieperiode afloopt, benieuwd wanneer de volgende actieperiode begint :+

Zit nog te azen op 4x AB3000X extra, zonder 2400AC, hopelijk volgt daarvoor ook een mooie aanbieding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:59

HHF

Taro schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 14:28:
Nog 3 dagen voordat de huidige actieperiode afloopt, benieuwd wanneer de volgende actieperiode begint :+

Zit nog te azen op 4x AB3000X extra, zonder 2400AC, hopelijk volgt daarvoor ook een mooie aanbieding.
Een 2400Ac met 5 x AB3000X kopen (1x gratis) en dan de 2400Ac met 1 x AB3000X weer verkopen. Zal genoeg belangstelling voor zijn.

15 kWp panelen, gasloos, warmteponp, 1EV 80 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HHF schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 14:33:
[...]

Een 2400Ac met 5 x AB3000X kopen (1x gratis) en dan de 2400Ac met 1 x AB3000X weer verkopen. Zal genoeg belangstelling voor zijn.
Ook al over gedacht, maar je zult dan die 2400AC+AB3000X met korting weg moeten doen omdat men ze anders liever zelf nieuw koopt en benieuwd hoeveel Euro je daar dan op toelegt. Afijn, zal altijd minder zijn dan 839/849 Euro van een AB3000X, dus op zich wel een optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:23
Taro schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 14:45:
[...]

Ook al over gedacht, maar je zult dan die 2400AC+AB3000X met korting weg moeten doen omdat men ze anders liever zelf nieuw koopt en benieuwd hoeveel Euro je daar dan op toelegt. Afijn, zal altijd minder zijn dan 839/849 Euro van een AB3000X, dus op zich wel een optie...
Huh, je moet dan toch 2 batterijen wegdoen, je krijgt er 6, je hebt er 4 nodig en 6-4 = 2, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Catdogsf schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 15:24:
[...]

Huh, je moet dan toch 2 batterijen wegdoen, je krijgt er 6, je hebt er 4 nodig en 6-4 = 2, toch?
Als ik straks een AC2400 krijg te testen ;) wil ik die andere 2 wel overnemen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Vandaag is m'n Solarflow 800 Pro bezorgd. De AC-kabel is wel kapot, maar daar heb ik net een support-call voor aangemaakt. De kabel is technisch nog bruikbaar, maar het clipje is afgebroken en de rubber seal is kapot. Die heeft ergens tussengezeten. Naja.

Alles gekoppeld. Shelly 3EM gekoppeld. Tibber gekoppeld. Ziet er leuk uit. Ding staat nu op dat ZENKI spul ingesteld en is lekker aan het laden met m'n solar excess.

Wat ik echter nog niet snap ik is dat ik zelf dingen moet gaan instellen als lage prijs, middel prijs en hoge prijs. Waarom is daar geen selectieoptie: x goedkoopste uren per dag en x duurste uren per dag. Ga maar laden bij de 2 goedkoopste uren per dag en ga maar stroom leveren bij de duurste 4 uren per dag (even als voorbeeld). Ik moet direct bekennen dat ik hier nog niet naar gezocht heb in dit topic, maar @Taro is dit iets wat bv al een enhancement request is?

Edit:
Never mind, ik ben een idioot. In een eerdere post had ik al gereageerd op jouw post dat je daar een enhancement request voor had aangemaakt. Zucht.

Korvaag in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"

Weet je daar toevallig een status van voordat ik alles weer naar HA moet trekken.

[ Voor 15% gewijzigd door Korvaag op 17-07-2025 18:47 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:38

Hopelijk volgend jaar zelfde aanbieding op zelfde moment met lagere prijzen ;)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +2 Henk 'm!
damitch300 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 19:02:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

Een aantal fotos lukt niet op tweakers via mobiel ivm formaat op dit moment. Maar de codes E481414 v028870 staan erop
Volgens mij heb ik hem gevonden!

I just found this on AliExpress:
€2,08 | 2 3 4 5 6 7 8 Pin IP68 Wire Connector Led Power Supply 0.3/2.5 Suqare Outdoor Dustproof Female Male Conector for Led Lighting
https://a.aliexpress.com/_EuqynTG

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wM_UOVOH_gG2be_t6BEDXICpZqc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JubjQinX0wSzdzIx2PtuKWDW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door dotternetta op 17-07-2025 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
dotternetta schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:45:
Dat is ook niet gek. Ik dacht: goh laat ik eens zien wat Zendure dan zelf aan fans aanbiedt. Ik viel zowat van m'n stoel van het lachen. Al zouden ze het proberen, ze kunnen het niet knulliger implementeren dan dit zeg. Een suf lelijk ding op pootjes met een beugel. En dat dan voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:32
dotternetta schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:17:
[...]

I just found this on AliExpress:
€1,56 | 0.3 Square Wire Connector 2 3 4 5 6 7 8 Pin Led Power Supply Connectors Outdoor Dustproof Female Male Conector for Led Lighting
https://a.aliexpress.com/_EGZ9uBg

[Afbeelding]
Heb je de onderste plaatjes ook goed bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:21:
[...]

Heb je de onderste plaatjes ook goed bekeken?
Ah, nu zie ik het. Shit 😞 Hoe krijgen ze het voor elkaar! Foto's van inverted en normale in dezelfde advertentie 😖

Edit: oorspronkelijke bericht aangepast! 😅

[ Voor 52% gewijzigd door dotternetta op 17-07-2025 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Mooi die algemene foto's, maar degene die je kunt bestellen zijn niet de juiste
Ben er al vaak tegenaan gelopen.
De maat is overigens ook niet goed, het is een 10 mm versie en geen 12 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:41:
Mooi die algemene foto's, maar degene die je kunt bestellen zijn niet de juiste
Ben er al vaak tegenaan gelopen.
De maat is overigens ook niet goed, het is een 10 mm versie en geen 12 mm
De bovenste ook niet goed?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWyCqNzDf89TWsDLzdA0MsXtoj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lvRzvNBluSLI357ouEEiwRqK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Zonder plaatje er bij waag ik me niet aan een uitspraak, en dan nog, vandaag een setje uit China gekregen, stonden wel juist op de site, toch de verkeerde gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Polvo176 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:48:
Zonder plaatje er bij waag ik me niet aan een uitspraak, en dan nog, vandaag een setje uit China gekregen, stonden wel juist op de site, toch de verkeerde gekregen.
Ik bestel wel een paar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FMudde
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:19
Zojuist de solarflow 800 pro bestelt met gratis P1 meter.

Frank

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TCMR
dotternetta schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:17:
[...]
De spoed van de "thread lock nut" lijkt me te grof.

Ik heb vandaag met een stuk of 10 Chinese leveranciers contact gehad, de meesten kwamen met compleet de verkeerde connectors aanzetten, maar een paar zeiden exact de LLT te kunnen leveren die we op de foto hebben. Nu nog even afwachten wat de verzendkosten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 13:29
Taro schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 14:45:
[...]

Aan een goed prijsje heb ik wel interesse :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Catdogsf schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 15:24:
[...]

Nou, het liefst zou ik er 10 halen, dan heb ik 3x6, mijn einddoel. Enige nadeel is bij 5 accu's dat 1 van de 3 stapels hoger is dan de andere 2, maar daar heb ik wel een oplossing voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Korvaag schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:35:
Vandaag is m'n Solarflow 800 Pro bezorgd. De AC-kabel is wel kapot, maar daar heb ik net een support-call voor aangemaakt. De kabel is technisch nog bruikbaar, maar het clipje is afgebroken en de rubber seal is kapot. Die heeft ergens tussengezeten. Naja.

Alles gekoppeld. Shelly 3EM gekoppeld. Tibber gekoppeld. Ziet er leuk uit. Ding staat nu op dat ZENKI spul ingesteld en is lekker aan het laden met m'n solar excess.

Wat ik echter nog niet snap ik is dat ik zelf dingen moet gaan instellen als lage prijs, middel prijs en hoge prijs. Waarom is daar geen selectieoptie: x goedkoopste uren per dag en x duurste uren per dag. Ga maar laden bij de 2 goedkoopste uren per dag en ga maar stroom leveren bij de duurste 4 uren per dag (even als voorbeeld). Ik moet direct bekennen dat ik hier nog niet naar gezocht heb in dit topic, maar @Taro is dit iets wat bv al een enhancement request is?

Edit:
Never mind, ik ben een idioot. In een eerdere post had ik al gereageerd op jouw post dat je daar een enhancement request voor had aangemaakt. Zucht.

Korvaag in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"

Weet je daar toevallig een status van voordat ik alles weer naar HA moet trekken.
Ik heb ze destijds aangegeven hoe ik dacht dat dit het beste zou kunnen werken, maar ken de status niet.

Wat overigens wel een optie is: Je stelt de prijsgrenzen bij de algemene HEMS configuratie in, die neemt ie mee in de ZENKI AI mode. Dus mogelijk maakt ie dan zelf een berekening welke duurste uren er wordt verkocht en welke goedkoopste uren er wordt gekocht. Heb dat zelf maar een paar dagen geprobeerd, dus weet niet of het werkt.

Maar als je een beetje in de HA wereld zit: Direct met HA aan de slag, dan kan je gewoon exact bereiken wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KloyenZ schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 07:23:
[...]

Aan een goed prijsje heb ik wel interesse :-)
Het simpelste is dit rekenmodel:

1x2400AC (599)+5xAB3000X(849)-> 4844 Euro
Deel je het bedrag van 5xAB3000X door 6, dan kom je uit op 707,50 Euro per AB3000X.

Totaal wordt dan: 599+ 2x707,50 = 2014 Euro voor 1x 2400AC en 2x AB3000X.

Heb al met iemand contact via DM, mocht hij besluiten er niet voor te gaan en ik wel, dan neem ik contact met je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNelectric
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 12-09 12:48
Wat is het advies voor de Zendure om de "zomervakantie periode "te overbruggen.
zeg maar 3 weken van huis ,accu volgeladen maar amper tot geen gebruik. is het veilig /bevorderlijk voor de levensduur om de accu's zolang max vol te hebben of zou je ze 3/4 leeg moeten maken en dan tijdelijk uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MNelectric schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:37:
Wat is het advies voor de Zendure om de "zomervakantie periode "te overbruggen.
zeg maar 3 weken van huis ,accu volgeladen maar amper tot geen gebruik. is het veilig /bevorderlijk voor de levensduur om de accu's zolang max vol te hebben of zou je ze 3/4 leeg moeten maken en dan tijdelijk uitzetten.
Op 60% zetten en dan kun je ze uitzetten. Maar je kunt ook NOM draaien als er PV aan vastzit.

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TCMR
Taro schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:10:
[...]
Nou, het liefst zou ik er 10 halen, dan heb ik 3x6, mijn voorlopige einddoel.
FTFY :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxictooms
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:08
Wat zijn jullie ervaringen met de garantie van zendure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNelectric
mrme12345 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:38:
[...]

Op 60% zetten en dan kun je ze uitzetten. Maar je kunt ook NOM draaien als er PV aan vastzit.
heb de AC2400, dus dan zet ik hem weg op 60%

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toxictooms schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:42:
Wat zijn jullie ervaringen met de garantie van zendure?
Heel goed maar mag wel sneller (heb ik ze ook meegegeven). Ik heb 1 x een hyper gehad die een pv storing kreeg. Die moest vervangen worden. Heb meerdere weken moeten mailen met data verschaffen enz omdat er steeds maar om de dag gereageerd werd, maar werd uiteindelijk netjes vervangen. Wat beste werkt is als je een storing hebt direct je serienummer van apparaat meesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxictooms
mrme12345 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:44:
[...]

Heel goed maar mag wel sneller (heb ik ze ook meegegeven). Ik heb 1 x een hyper gehad die een pv storing kreeg. Die moest vervangen worden. Heb meerdere weken moeten mailen met data verschaffen enz omdat er steeds maar om de dag gereageerd werd, maar werd uiteindelijk netjes vervangen. Wat beste werkt is als je een storing hebt direct je serienummer van apparaat meesturen.
Waar heb je de batterij gekocht? Zendure.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toxictooms schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:47:
[...]

Waar heb je de batterij gekocht? Zendure.nl?
Nee bij een handelaar in Duitsland, maar garantie liep volledig via Zendure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxictooms
mrme12345 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:47:
[...]

Nee bij een handelaar in Duitsland, maar garantie liep volledig via Zendure.
Ik zie dat ze niet naar BE versturen,jammer want de prijs verschilt nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toxictooms schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:57:
[...]

Ik zie dat ze niet naar BE versturen,jammer want de prijs verschilt nogal.
Je moet gewoon btw betalen als je naar NL of Belgie laat verzenden en dat verklaart grootste gedeelte prijsverschil. Wel is concurrentie in DLD groter, waardoor je incl btw en verzending bij scherpe aanbiedingen voordeel kunt hebben (mits ze naar NL verzenden, doen er ook niet zo veel gezien gewicht enz). Btw vrij is alleen voor Duitse inwoners en levering op Duits adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:22

Krijg net een mailtje met deze "waarschuwing", nu een 2400AC set kopen met gratis P1 of een paar dagen wachten en kijken naar de volgende acite :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielz
DJ-Promo schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:00:
[...]

Krijg net een mailtje met deze "waarschuwing", nu een 2400AC set kopen met gratis P1 of een paar dagen wachten en kijken naar de volgende acite :?
Zal wel even vragen bij de B2B verkoper in Nederland of al bekend is wat de eerst volgende actie zal gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNelectric
[...]

je kan blijven wachten en tot de conclusie komen dat iedere dag de zon ondergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:22
MNelectric schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:10:
[...]

je kan blijven wachten en tot de conclusie komen dat iedere dag de zon ondergaat.
Klopt, dat ik nog niet besteld heb is meer omdat ik nog veel meer projecten heb liggen die ik eerst af hoor te maken van mijzelf. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNelectric
DJ-Promo schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:11:
[...]

Klopt, dat ik nog niet besteld heb is meer omdat ik nog veel meer projecten heb liggen die ik eerst af hoor te maken van mijzelf. :+
haha snap ik , zat zelf ook te dubben. maar omdat men hier veer ervaring al had met het merk en er expertise is was voor mij de keuze redelijk snel gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
[...]

Ik krijg die mails 2 keer, uit NL en DLD, met verschillende prijzen, deels door de BTW, maar soms ook echt verschillend
Ik heb me nu maar afgemeld voor die mails omdat ik toch al genoeg heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
Stomme vraag maar ik heb nu eens de prijs vergeleken tussen zendure site en een akkuman.
Daar zou het slechts 300 euro meer zijn voor dezelfde set geleverd naar Belgie.
Maar dan heb ik wel de P1 meter niet. En die vind ik nogal prijzig op de zendure shop. Iemand een tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoasis
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:15
KloyenZ schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:34:
Stomme vraag maar ik heb nu eens de prijs vergeleken tussen zendure site en een akkuman.
Daar zou het slechts 300 euro meer zijn voor dezelfde set geleverd naar Belgie.
Maar dan heb ik wel de P1 meter niet. En die vind ik nogal prijzig op de zendure shop. Iemand een tip ?
Ik heb deze week de 2400AC bij Akkuman besteld met de kortingscode AKKU10

De AB3000X heb ik via sl-elements.com besteld voor 709 (inc). De 2400AC was helaas niet leverbaar naar Belgie bij sl-elements.com, anders had ik deze daar ook gekocht. Volgens e-mail correspondentie konden ze de AB3000X vanaf volgende week leveren (fingers crossed).

Wel beide inclusief BTW, anders annuleren ze je bestelling de dag erna.

[ Voor 5% gewijzigd door stoasis op 18-07-2025 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielonline
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 12:49
Ik ben sinds deze week ook "aan de batterij" en in afwachting van de P1 module, nu is het een kwestie van naar buiten kijken en dan handmatig instellen hoe hard dat ding mag laden wat natuurlijk niet erg praktisch is.

Via dit topic kwam ik bij de fireson HA integratie, maar ik loop vast op de volgende stap:
Go to Profile > Device Sharing and setup a share for your 2nd account

Als ik naar device sharing ga, heb ik twee tabbladen, Sharing en Receive, maar geen knop op een sharing invite te versturen. Voelt erg dom zo, maar kan het echt niet vinden. Weten jullie waar dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
stoasis schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 13:05:
[...]

Ik heb deze week de 2400AC bij Akkuman besteld met de kortingscode AKKU10

De AB3000X heb ik via sl-elements.com besteld voor 709 (inc). De 2400AC was helaas niet leverbaar naar Belgie bij sl-elements.com, anders had ik deze daar ook gekocht. Volgens e-mail correspondentie konden ze de AB3000X vanaf volgende week leveren (fingers crossed).

Wel beide inclusief BTW, anders annuleren ze je bestelling de dag erna.
Wat is bij SL Elements het verschil tussen de Zendure SolarFlow 2400 AC gekoppelter Wechselrichter für Balkonkraftwerk en zonder Balkonkraftwerk ?

En is SL elements betrouwbaar ? Want ze vragen maar 9,99 euro voor 6 batterijen te versturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoasis
KloyenZ schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 13:15:
[...]

Wat is bij SL Elements het verschil tussen de Zendure SolarFlow 2400 AC gekoppelter Wechselrichter für Balkonkraftwerk en zonder Balkonkraftwerk ?

En is SL elements betrouwbaar ? Want ze vragen maar 9,99 euro voor 6 batterijen te versturen ?
Ik vond het ook verwarrend. Omdat beide artikelen hetzelfde serienummer hadden, heb ik de goedkoopste gekozen. De prijs komt volgens mij overeen met de promoties van Zendure.de.

De communicatie (e-mail en terugbetaling) met sl-elements verloopt tot nu toe soepel, maar ik wacht met een definitief oordeel totdat de producten zijn geleverd :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KloyenZ
stoasis schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 13:24:
[...]

Ik vond het ook verwarrend. Omdat beide artikelen hetzelfde serienummer hadden, heb ik de goedkoopste gekozen. De prijs komt volgens mij overeen met de promoties van Zendure.de.

De communicatie (e-mail en terugbetaling) met sl-elements verloopt tot nu toe soepel, maar ik wacht met een definitief oordeel totdat de producten zijn geleverd :p.
net antwoord van akkuman.de gehad. Die hebben alles van zendure vandaag binnen gehad en kunnen maandag versturen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
stoasis schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 13:24:
[...]

En heb je ook ergens een P1 meter besteld ? Want 50 dagen wachten via zendure vind ik lang :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
michielonline schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 13:09:
Ik ben sinds deze week ook "aan de batterij" en in afwachting van de P1 module, nu is het een kwestie van naar buiten kijken en dan handmatig instellen hoe hard dat ding mag laden wat natuurlijk niet erg praktisch is.

Via dit topic kwam ik bij de fireson HA integratie, maar ik loop vast op de volgende stap:
Go to Profile > Device Sharing and setup a share for your 2nd account

Als ik naar device sharing ga, heb ik twee tabbladen, Sharing en Receive, maar geen knop op een sharing invite te versturen. Voelt erg dom zo, maar kan het echt niet vinden. Weten jullie waar dit zit?
En waar heb jij die P1 module besteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielonline
KloyenZ schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 13:46:
[...]

En waar heb jij die P1 module besteld ?
Bij zendure zelf met de 50% code, maar blijkbaar wordt er ook nog een nagestuurd als onderdeel van de AC2400 + 5* accu vanuit de shop waar ik het hier besteld heb. Heb de bestelling bij Zendure laten staan (kijken welke eerst komt), kan er hier altijd nog wel iemand blij mee maken gok ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TCMR
michielonline schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 13:09:
Dat had ik ook. Dat is ook supervaag, want blijkbaar werkte dit in het verleden wel (ik heb screenshots gezien). Je kunt, zover ik kon ontdekken, nu (met een SF800Pro of AC2400?) alleen nog een heel "energy system" delen. Via een nogal vage omweg ergens op "home" en dan bovenin dat moertje ofzo, en volgens mij moest het device ook aan HEMS zijn toegevoegd, anders is er geen "energy system" om te delen.

Maar ik ben afgestapt van die hele Fireson-route, alles uit HA verwijderd. Ga nu de lokale API-route van @gielz proberen, dat kan als je een SF800Pro of AC2400 hebt. Dat ziet er veel eleganter en tweakbaarder uit. Er is een beter topic voor integratie met HA.

Edit: de pluggen zijn besteld. 20 stuks voorlopig, voor een hele nette prijs (het verzenden is nog het duurst). Nu maar afwachten of het daadwerkelijk de LLT-M12-10002F2961's zijn, maar ik heb er wel vertrouwen in. Verkoper stuurde telkens de juiste foto door (in tegenstelling tot vele andere aanbieders op Alibaba die ook op mijn offerte-verzoek reageerden).

[ Voor 16% gewijzigd door TCMR op 18-07-2025 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisdew16
  • Niet online
TCMR schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 14:06:
[...]

Edit: de pluggen zijn besteld. 20 stuks voorlopig, voor een hele nette prijs (het verzenden is nog het duurst). Nu maar afwachten of het daadwerkelijk de LLT-M12-10002F2961's zijn, maar ik heb er wel vertrouwen in. Verkoper stuurde telkens de juiste foto door (in tegenstelling tot vele andere aanbieders op Alibaba die ook op mijn offerte-verzoek reageerden).
Ik wil er wel een van je overnemen als je het binnen hebt (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:49
Ik heb ook wel interesse in 1 stekker. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo de sf800pro geplaatst op de plek van de Hyper.
(Door leverings probleem voor een sf800pro gegaan)
Helaas is het nu maar met 1000 watt laden i.p.v. 1200 watt. (AC laden)
Ontladen zal altijd een max van 800 watt zijn.
Zo verslavend dat ik ook maar een AB3000X heb besteld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvLsEM7jp_t_7O9NSOgmW8UwuFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZTiXe1F8U8vkY4u2KC6kwqDq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
peterbier schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 14:36:
Zo de sf800pro geplaatst op de plek van de Hyper.
(Door leverings probleem voor een sf800pro gegaan)
Helaas is het nu maar met 1000 watt laden i.p.v. 1200 watt. (AC laden)
Ontladen zal altijd een max van 800 watt zijn.
Zo verslavend dat ik ook maar een AB3000X heb besteld.
[Afbeelding]
Maar kun je die capaciteit ook gebruiken?
Ik heb met 5 batterijen nu al een stevige overcapaciteit, de batterijen schommelen tussen 60 en 98% lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 14:41:
[...]

Maar kun je die capaciteit ook gebruiken?
Ik heb met 5 batterijen nu al een stevige overcapaciteit, de batterijen schommelen tussen 60 en 98% lading.
Kom net de nacht door als we pizza bestellen.
Dus zonder industrie koken oven.
We hebben geen EV en verwarming is op gas.
Dat is ook een van de rede dat HomeWizard batterij max 4 niet genoeg is.
Zendure is zo,n mooi systeem met stapelen.
Ik wou ook niet voor een groot vast systeem gaan.
Zendure is makkelijk hanteerbaar.

Nu nog wat of 20 zonnepanelen bij leggen.
Moet nog wel ff uitzoeken waar in het weiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoasis
KloyenZ schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 13:45:
[...]

En heb je ook ergens een P1 meter besteld ? Want 50 dagen wachten via zendure vind ik lang :-)
Nee, ik heb al een Shelly 3EM Pro in mijn meterkast hangen. Ik overweeg de Ecotracker P1 aan te schaffen, maar ik wacht liever tot deze is afgeprijsd, want €100 (ex verz.) vind ik nogal prijzig voor een optionele add-on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoasis
KloyenZ schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 13:25:
[...]

net antwoord van akkuman.de gehad. Die hebben alles van zendure vandaag binnen gehad en kunnen maandag versturen ....
Dan zou ik ze daar bestellen, Ik heb net een mail ontvangen van sl-elements dat hun levering van de AB3000X is uitgesteld tot 01/08.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TCMR
_AcS_ schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 14:28:
Ik heb ook wel interesse in 1 stekker. :)
Als het de juiste blijken te zijn bied ik ze hier uiteraard aan tegen kostprijs. Fingers crossed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
michielonline schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 13:54:
[...]

Bij zendure zelf met de 50% code, maar blijkbaar wordt er ook nog een nagestuurd als onderdeel van de AC2400 + 5* accu vanuit de shop waar ik het hier besteld heb. Heb de bestelling bij Zendure laten staan (kijken welke eerst komt), kan er hier altijd nog wel iemand blij mee maken gok ik.
Welke code is dat ? en hoe lang geleden heb je die besteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielonline
KloyenZ schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 15:22:
[...]

Welke code is dat ? en hoe lang geleden heb je die besteld ?
1 juli besteld, stond toen een code voor 50% discount hier op het forum, maar die was maar een week geldig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gielz
michielonline schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 15:27:
[...]

1 juli besteld, stond toen een code voor 50% discount hier op het forum, maar die was maar een week geldig
Code had ook eigenlijk niet moeten werken. Hebben ze snel gefixed daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
michielonline schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 15:27:
[...]

maar dus 2 maand wachten of heb je al een idee van levering ?
Want ik heb nu dezelfde prijs als op zendure gevonden op een webshop die beweert hem op voorraad te hebben en direct kan leveren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
stoasis schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 15:09:
[...]

Dan zou ik ze daar bestellen, Ik heb net een mail ontvangen van sl-elements dat hun levering van de AB3000X is uitgesteld tot 01/08.
ik vind dat maar een rare site, staat nergens een adres op, nergens contact gegevens op .....
of welke site heb jij het over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Taro schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:12:
[...]
Maar als je een beetje in de HA wereld zit: Direct met HA aan de slag, dan kan je gewoon exact bereiken wat je wil.
Ja ik heb dus eigenlijk een hekel aan HA en wil dit gewoon default in de app hebben :) Voor het laden van m'n Ecoflow spul doe ik het via een HomeWizard smart plug want die heeft daar gewoon een default automation voor. Goedkoopste 2 uren is klik socket aan en 2400W slurp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenXM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:27
Weet iemand hoeveel LFP cellen in serie er in een AB3000 zitten? Voor 16 cellen is de spanning te laag, ook voor 15 cellen vind ik de laadspanningen behoorlijk conservatief, maar de rust spanning bij 100% past verder wel bij 15 cellen in serie. Wat is de laagste spanning die jullie zien? (mijn accu is nog nooit leeg geweest)

Mijn zelfbouw LFP accu in de camper laad ik een stuk minder conservatief :+ ,

Zo vind ik het niet echt nodig om de laadgrens onder de 100% te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cT_avsWfvAKH3OHkFh5pckOJ18s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t9HOleBN3Nr2Ny4sUA1R6iSf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door MaartenXM op 18-07-2025 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaartenXM schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 16:30:
Weet iemand hoeveel LFP cellen in serie er in een AB3000 zitten? Voor 16 cellen is de spanning te laag, ook voor 15 cellen vind ik de laadspanningen behoorlijk conservatief, maar de rust spanning bij 100% past verder wel bij 15 cellen in serie. Wat is de laagste spanning die jullie zien? (mijn accu is nog nooit leeg geweest)

Mijn zelfbouw LFP accu in de camper laad ik een stuk minder conservatief :+ ,

Zo vind ik het niet echt nodig om de laadgrens onder de 100% te zetten.

[Afbeelding]
Ik vermoed 15 gezien de 2880 Wh. Net als dat ze 1920 Wh in een 2 kWh accu stoppen, terwijl anderen er netjes een celletje (16 stuks in totaal) extra bij doen voor 51V ipv 48V. Is dus 5% extra marge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3OREJ
  • Laatst online: 11-09 11:15
Is het mogelijk om de zendure te laten stoppen met laden zodra de laadpaal (in mijn geval zappi) aan gaat? En mochten er Anker Solix gebruikers zijn hier, lukt dat daarmee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:36
N3OREJ schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 07:51:
Is het mogelijk om de zendure te laten stoppen met laden zodra de laadpaal (in mijn geval zappi) aan gaat? En mochten er Anker Solix gebruikers zijn hier, lukt dat daarmee?
Dit kan niet native bij Zendure. Met HA kun je het daarentegen wel heel gemakkelijk inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpip
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:24
Ik krijg uit de documentatie geen helder beeld hoe die ventilator nou aangesloten wordt op de 2400 AC. Gebruikt het een poort waarmee het andere functionaliteit in de weg zit of niet? Ik wil de backups stroom uitgang permanent configureren om m’n groep met koelkast en vriezer van backups stroom te voorzien in geval van stroomuitval met een backup schakeling ertussen.

PS Is er voor Zendure nog een actieve code voor extra korting op die actie met gratis batterij (5+1 batterijen)? Oudere codes lijken niet meer geldig.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakerpip op 19-07-2025 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3OREJ
  • Laatst online: 11-09 11:15
jordyc schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 07:53:
[...]

Dit kan niet native bij Zendure. Met HA kun je het daarentegen wel heel gemakkelijk inrichten.
Super, daar was ik naar op zoek!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
tweakerpip schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 08:33:
Ik krijg uit de documentatie geen helder beeld hoe die ventilator nou aangesloten wordt op de 2400 AC. Gebruikt het een poort waarmee het andere functionaliteit in de weg zit of niet? Ik wil de backups stroom uitgang permanent configureren om m’n groep met koelkast en vriezer van backups stroom te voorzien in geval van stroomuitval met een backup schakeling ertussen.

PS Is er voor Zendure nog een actieve code voor extra korting op die actie met gratis batterij (5+1 batterijen)? Oudere codes lijken niet meer geldig.
Backup poort zit aan de andere kant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMJ6Av4NDteplysAvyzDClqBeHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FjkFfOQPbAqAqmgYbw0ZPtA9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:49
tweakerpip schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 08:33:

Op de site van Zendure.nl staat dat je tot 20 juli kunt bestellen.
Als je het product in de winkelwagen plaatst is de actie nog steeds actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_AcS_ schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 08:53:
[...]

Op de site van Zendure.nl staat dat je tot 20 juli kunt bestellen.
Als je het product in de winkelwagen plaatst is de actie nog steeds actief.
PRIMEZEN5 al geprobeerd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gielz
[...]

Reactie gehad van de B2B reseller in Nederland. Zendure communiceert niet meer over aankomende acties naar resellers. Dit komt mede omdat ze direct uit China containers verschepen naar resellers en niet meer eerst van Zendure China naar Zendure Duitsland en dan naar de reseller Nederland.

Komt wel heel veel aan ;)

Pagina: 1 ... 83 ... 123 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.