Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-10 21:57
Ik was nog even terug aan het bladeren, en zag deze opmerking van @geert1992:
geert1992 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:24:
Absurd eigenlijk, dat je zoveel P1-meters nodig hebt.
Snap ik ook niet, zo'n P1-dongle-"nest". Dat is toch gewoon een zwaktebod van de diverse aanbieders, dat ze niet gewoon volgens eenzelfde protocol werken?

Na heeeeel lang wachten komt mogelijk vandaag m'n SF800Pro binnen (Zendure heeft twee zendingen aangemaakt, er komt er maar eentje), maar het zou ook de Shelly Pro 3EM kunnen zijn die ik erbij had besteld. Maar nu ik HA dit weekend op een Pi5 opgetuigd heb kan ik me eigenlijk helemaal niet voorstellen dat ik meer nodig heb dan m'n HomeWizard P1 meter van €24.95. Ik heb zo toch alle data die ik nodig heb? Interval is zo te zien elke seconde. Moet ik volgens mij alles mee kunnen doen, maar ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
TCMR schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:52:

[...]

Snap ik ook niet, zo'n P1-dongle-"nest". Dat is toch gewoon een zwaktebod van de diverse aanbieders, dat ze niet gewoon volgens eenzelfde protocol werken?

Na heeeeel lang wachten komt mogelijk vandaag m'n SF800Pro binnen (Zendure heeft twee zendingen aangemaakt, er komt er maar eentje), maar het zou ook de Shelly Pro 3EM kunnen zijn die ik erbij had besteld. Maar nu ik HA dit weekend op een Pi5 opgetuigd heb kan ik me eigenlijk helemaal niet voorstellen dat ik meer nodig heb dan m'n HomeWizard P1 meter van €24.95. Ik heb zo toch alle data die ik nodig heb? Interval is zo te zien elke seconde. Moet ik volgens mij alles mee kunnen doen, maar ik hoor het graag.
Via HA is een HW P1-dongle idd voldoende. De Shelly Pro 3EM heb je dan voor gebruik icm de Zendure App? Kan je die niet beter wisselen voor een Zendure P1-meter?

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TCMR schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:52:

[...]

Je Homewizard P1 meter is voldoende als je de fireson zendure integratie of de rest api methode gebruikt in Home assistant. Anders zit je vast aan:
- ecotracker everhome
- P1 meter Zendure
- Shelly 3EM Pro
Dus de officieel door Zendure ondersteunde apparaten hiervoor.

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zeegerd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-10 14:35
Een indruk van de kosten & opbrengsten van gekochte & teruggeleverde stroom:

Momenteel heb ik een Hyper + 3 accu's draaien (max 1200W in/uit), grotendeels NOM, af en toe 's avonds duur ontladen, en met name laden tijdens goedkope zonnestroomuren.

Resultaat is sinds we wellicht een maand de Zendure in gebruik hebben, bij dynamisch contract:

Elke gemiddelde op het net gezette kWh levert meer dan 10 cent op. Dit is kaal tarief + marge van ca 2,5 cent (Tibber).

We zitten dit jaar al lang voorbij de saldeergrens, vandaar rekenen met kale tarieven (+2,5 cent). Een aardige voorproef als sowieso niet meer gesaldeerd kan worden.

Vind dit niet slecht.

Kosten van een gekochte kWh ca 22 cent, maar dit zegt niet veel omdat er sowieso bar weinig gekocht wordt en dit nogal kan fluctueren. ;)

Verdere info: gasloos huis, geen EV, strategie (vanuit HA + Fireson) nu redelijk geoptimaliseerd voor zomer met overvloedige 'gratis' zonnestroom.

Terugverdientijden boeien me wat minder, ook van belang: idee om meer onafhankelijk te zijn van energieleveranciers, meer eigen verbruik zonnestroom, voorziening die werkt (met PV) mocht het net eruit liggen = noodstroom voor hoogst nodige apparaten. En speelgoed mag ook wat kosten. :)

There's nothing moister than an oyster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:49

bert pit

asdasd

Hoewel ik nu twee maanden met de Hypers draai naar volle tevredenheid, kom ik er achter dat ik niet weet hoe je ze handmatig bedient. Vermoedelijk zie ik iets over het hoofd. Mijn vraag is hoe je ze met de app uitzet.

Of zet je gewoon het energieplan uit?

[ Voor 8% gewijzigd door bert pit op 15-07-2025 13:33 ]

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bert pit schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:17:
Hoewel ik nu twee maanden met de Hypers draai naar volle tevredenheid, kom ik er achter dat ik niet weet hoe je ze handmatig bedient. Vermoedelijk zie ik iets over het hoofd. Mijn vraag is hoe je ze met de app uitzet.
Door de schuif op 0 te zetten. En daarna op save te drukken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7u35CUBkaMmQt0Ltz7PJK6d8XcI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xc3j2g5YGheZSru27pA1IBUm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door geert1992 op 15-07-2025 13:34 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

geert1992 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:33:
[...]

Door de schuif op 0 te zetten. En daarna op save te drukken.
[Afbeelding]
Gevonden, bedankt!

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen dank!
Hoe stuur je ze nu aan?

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
Taro schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:55:
[...]
Via HA is een HW P1-dongle idd voldoende. De Shelly Pro 3EM heb je dan voor gebruik icm de Zendure App?
Serieuze vraag: waarom heb ik de Zendure App nodig als ik alles via HA wil aansturen?
Kan je die niet beter wisselen voor een Zendure P1-meter?
Wellicht, misschien had ik daar op moeten aansturen. Maar dan nog: wat zou ik daar mee kunnen dat ik niet via API kan?

I.p.v. de langverwachte SF800Pro heb ik vandaag, na 75 dagen, een klein pakketje met de Shelly Energy Meter in ontvangst mogen nemen. Van de SF800Pro eind april samen met de Shelly EM besteld dus nog steeds geen spoor. Ik krijg inmiddels het gevoel aan het lijntje te worden gehouden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TCMR schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:27:
[...]

Serieuze vraag: waarom heb ik de Zendure App nodig als ik alles via HA wil aansturen?
Goede vraag. Ik zou zeggen in ieder geval voor software updates. Maar verder kun je zo'n beetje alles via HA doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

[...]

Om op je wifi netwerk te komen en te blijven?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klump4u schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:44:
[...]

Als je alles lokaal doet wil je dat juist niet ;-), maar inderdaad als je ook via de cloud wil dan is dat wel handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 23-10 21:39
[...]

[...]

Wellicht, misschien had ik daar op moeten aansturen. Maar dan nog: wat zou ik daar mee kunnen dat ik niet via API kan?

I.p.v. de langverwachte SF800Pro heb ik vandaag, na 75 dagen, een klein pakketje met de Shelly Energy Meter in ontvangst mogen nemen. Van de SF800Pro eind april samen met de Shelly EM besteld dus nog steeds geen spoor. Ik krijg inmiddels het gevoel aan het lijntje te worden gehouden...
Ik weet niet of je het al gedaan had, maar Zendure al een bericht gestuurd? Recente ervaringen hier eerder in het topic waren regelmatig dat dan de order heel snel daarna geshipt werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
mrme12345 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:46:
[...]

Als je alles lokaal doet wil je dat juist niet ;-), maar inderdaad als je ook via de cloud wil dan is dat wel handig.
Zelfs als ik hem lokaal aanstuur is het toch wel praktisch om hem aan de wifi te hebben hangen om hem vanuit HA (of bij mij Homey) te bereiken. Of doe jij alles via bluetooth?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNelectric
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 25-10 10:29
gielz schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 16:35:
T&T ontvangen voor de 2400AC/800Pro ventilator van Zendure zelf. Moet ik iets bekijken voor iemand zodra hij binnen is?

[Afbeelding]
heb mijn hobbybob ventilator er op liggen maar zie niks aan de temp van de accu's veranderen.
waarschijnlijk te weinig effect /te zwak . hoe doet deze ventilator het?

voel wel dat de omvormer aan de bovenkant/koelribben minder warm zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door MNelectric op 15-07-2025 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aziraphale schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 16:41:
[...]

Zelfs als ik hem lokaal aanstuur is het toch wel praktisch om hem aan de wifi te hebben hangen om hem vanuit HA (of bij mij Homey) te bereiken. Of doe jij alles via bluetooth?
Nee hoor, ik gebruik ook de zendure app, HA en wifi. Vind ik ook prettig. Maar vraag was of dat noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MNelectric schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 16:42:
[...]

heb mijn hobbybob ventilator er op liggen maar zie niks aan de temp van de accu's veranderen.

Ik gebruik deze met rubberen pootjes er aan en dat scheelt toch wel een graad of 10 in de omvormer temp van de hyper en sf200 pro.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xo9i3z8CqPFj_dlDoR3pnFHRt7c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Un3UaxAuRgxYJkTHtAV7OWo4.jpg?f=fotoalbum_large

https://nl.aliexpress.com...wZ1Q&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Deze oplossing scheelde bij mij tussen de 10-15 graden. En hij is te bevestigen aan de omvormer. Ook scheelt het een aantal graden voor de bovenste batterij.

Weetje;
De hyper is helemaal afgevuld met hitte geleidende "pasta".

Vraag mij af of bij een hyper een 2e ventilator effect heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CdPXEDhWR5xgBdoVSrtWnM8I6uo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HOgdGP5JflSkrBOMPukrzNRt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door geert1992 op 15-07-2025 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNelectric
mrme12345 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 16:58:
[...]

Ik gebruik deze met rubberen pootjes er aan en dat scheelt toch wel een graad of 10 in de omvormer temp van de hyper en sf200 pro.
[Afbeelding]

https://nl.aliexpress.com...wZ1Q&gatewayAdapt=glo2nld
Ja zoiets heb ik ook. voelt op de ribben wel verkoeling maar zie het nog niet in de accu temp terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MNelectric
geert1992 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 17:09:
[...]

Deze oplossing scheelde bij mij tussen de 10-15 graden. En hij is te bevestigen aan de omvormer.
[Afbeelding]
dat is zeker een mooie oplossing lijkt wel een octopus

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MNelectric schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 17:10:
[...]

Ja zoiets heb ik ook. voelt op de ribben wel verkoeling maar zie het nog niet in de accu temp terug.
Ik zie het wel duidelijk terug. Ik had eerst een enkelvoudige van 8 cm en dat scheelde al graad of 5 en nu sinds afgelopen donderdag deze nieuwe met 2 x 12cm en dat scheelt weer een graad of 6 tov kleine ventilator. Dus totaal ca 10 graden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQL0PAqxPF21Tdqzk7abKx53p7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZKhPtosVgLC2beeAu7okGODr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MNelectric schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 17:11:
[...]

dat is zeker een mooie oplossing lijkt wel een octopus
Mede bedacht door onze topper @Taro!
Is er ook voor de solar flow 2400ac. Maar daar willen we nog iets mee testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog een tip voor de "buiten hyperaars" monteer altijd de beugels die om de accu heen klemmen erop, deze schroefgaten staan in directe verbinding met de binnenkant.

[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 16-07-2025 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02:17
TCMR schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 20:41:
[...]

Ik kan het ook niet helemaal volgen, maar dat is ook niet echt belangrijk, lijkt me. Wat duidelijk getoond wordt is toename eigenverbruik/afname invoeding net. Ik vind het mooi, en tegelijkertijd denk ik: "57/60% is nog steeds niet echt veel". Maar dat is onnozel van mezelf, want hangt, zoals @mrme12345 zegt natuurlijk helemaal van je situatie af.

In een advertorial van Eneco die iemand mij deze week doorstuurde staat een verhaal van een Eneco-medewerker die in het stuk beweert dat hij met z'n thuisbatterijen en slim sturen van z'n witgoed op 78% eigenverbruik zegt te zitten. Maar heeft bijv. geen EV. En tja, als je weinig stroom verbruikt, dan lukt het veel makkelijker om hoog in je eigenverbruik te komen...
Dat is inderdaad niet heel raar, zeker als je inderdaad een elektrische auto hebt en een warmtepomp zorgt er ook voor dat je altijd meer verbruik in de winter hebt dan je zelf kunt opwekken. Om daar wat beter inzicht in te krijgen kun je (als je een slimme meter had die mocht worden uitgelezen door je energieleverancier), je maandoverzichten in (bijv) excel verwerken.

Dan tel je bij elkaar op:

- de teruglevering in alle maanden dat je meer verbruik had dan opwek
- het verbruik in alle maanden dat je meer opwek dan verbruik had.

In een zeer, zeer, zeer rooskleurig scenario zou je dit kunnen toevoegen aan je zelfverbruik. (in de praktijk zal dit altijd minder zijn door verliezen in de batterij, en omdat zonuren niet perfect over een maand verdeeld zitten).

Ik heb dat recent gedaan en heb vorig jaar (ruwweg, kalenderjaren lopen net niet helemaal gelijk) 5240 KWh opgewekt, waarvan ik 3050 aan het net heb geleverd, voor een zelfverbruik van zo'n 42%.

Als ik de berekening maak kan ik daar met accu's (zonder verliezen en als je alles over de maand kunt doorschuiven) nog 1193 van afhalen, en dan kom ik op een zelfverbruik van 65%.

Veel hoger wordt moeilijk zonder rare kunstgrepen lijkt mij.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MNelectric
mrme12345 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 17:13:
[...]

Ik zie het wel duidelijk terug. Ik had eerst een enkelvoudige van 8 cm en dat scheelde al graad of 5 en nu sinds afgelopen donderdag deze nieuwe met 2 x 12cm en dat scheelt weer een graad of 6 tov kleine ventilator. Dus totaal ca 10 graden.

[Afbeelding]
dan hebben we denk dezelfde ventilatoren, dus moet het goed komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__Ia7pKrvgPwqhkZYYIiSNHP390=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hnnHQpXyotu45XKxABfh33Uh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdY1DfaKWHvLMzTTnA8vxY-Gn2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vCsBDbxFQtSc7IjXHEknQLno.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MNelectric schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 17:26:
[...]

dan hebben we denk dezelfde ventilatoren, dus moet het goed komen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik verwacht, maar kan het ook fout hebben, dat een kwart slag draaien van je fans je meer koeling geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
onlinaius schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 17:26:
[...]

Dat is inderdaad niet heel raar, zeker als je inderdaad een elektrische auto hebt en een warmtepomp zorgt er ook voor dat je altijd meer verbruik in de winter hebt dan je zelf kunt opwekken. Om daar wat beter inzicht in te krijgen kun je (als je een slimme meter had die mocht worden uitgelezen door je energieleverancier), je maandoverzichten in (bijv) excel verwerken.

Dan tel je bij elkaar op:

- de teruglevering in alle maanden dat je meer verbruik had dan opwek
- het verbruik in alle maanden dat je meer opwek dan verbruik had.

In een zeer, zeer, zeer rooskleurig scenario zou je dit kunnen toevoegen aan je zelfverbruik. (in de praktijk zal dit altijd minder zijn door verliezen in de batterij, en omdat zonuren niet perfect over een maand verdeeld zitten).

Ik heb dat recent gedaan en heb vorig jaar (ruwweg, kalenderjaren lopen net niet helemaal gelijk) 5240 KWh opgewekt, waarvan ik 3050 aan het net heb geleverd, voor een zelfverbruik van zo'n 42%.

Als ik de berekening maak kan ik daar met accu's (zonder verliezen en als je alles over de maand kunt doorschuiven) nog 1193 van afhalen, en dan kom ik op een zelfverbruik van 65%.

Veel hoger wordt moeilijk zonder rare kunstgrepen lijkt mij.
Ja precies, ik heb ook een EV en verwarm met lucht/lucht warmtepomp. En alleen het autorijden is al ca. 2000 - 2500 kWh per jaar die ik in de periode maart-oktober al volledig met mijn zonnepanelen afdek. En dan in de maanden mrt-okt een netverbruik van max 10 kWh per maand is al perfect wat mij betreft.

En in winter verwarmen en ook EV rijden is een te grote uitdaging om af te dekken. Mijn verbruik in de maanden okt t/m feb is 46% van mijn jaarverbruik en in die maanden wek ik maar 9% van mijn jaaropwek. En dan heb ik nog 2000 kwh opwek op jaarbasis te veel. Dus 65 - 70% is dan echt wel het hoogst haalbare en daar ben ik al helemaal tevreden over.

[ Voor 3% gewijzigd door mrme12345 op 15-07-2025 17:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-10 09:51
JeroenVerweij schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 16:25:
[...]

Ik weet niet of je het al gedaan had, maar Zendure al een bericht gestuurd? Recente ervaringen hier eerder in het topic waren regelmatig dat dan de order heel snel daarna geshipt werd
Ik ben al na 50 dagen, de toegezegde levertijd was 40 à 50 dagen, wekelijks gaan corresponderen.. Maar je wordt om geduld verzocht met excuses en als oorzaak externe factoren. Afgelopen week, na 75 dagen, om voorrang verzocht. Reactie was dat er binnen 2 dagen shipment zou volgen. Vanochtend een mail van zendure dat levering is shipped. Betreft 2400 AC met 4 accu's.

Marketing is prima. Beloftes moet je bij die firma Zendure.nl met zakje zout nemen.. :O
Met beleefdheid kom je kennelijk niet ver meer :?

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | EV | PV 9,6 kWp | Zendure SF 2400 AC, 12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Hij komt morgen pas binnen. Zal dan eens kijken wat het exact doet.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 17:29:
[...]

Ik verwacht, maar kan het ook fout hebben, dat een kwart slag draaien van je fans je meer koeling geeft.
Ik zie de nodige koelers voor de omvormer / batterijen. Ik ben wel benieuwd of jullie andere voordelen merken dan alleen lagere termperaturen?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Devke schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:33:
[...]

Ik zie de nodige koelers voor de omvormer / batterijen. Ik ben wel benieuwd of jullie andere voordelen merken dan alleen lagere termperaturen?
Een sneller drogende was op zolder;).

Edit, sorry voor de flauwe grap.
Ik doe het voornamelijk voor de levensduur van de accu en de omvormer. Warmte is weerstand, en slijtage.

[ Voor 19% gewijzigd door geert1992 op 15-07-2025 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwbo
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23:48
Hieke schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 18:17:
[...]

Ik ben al na 50 dagen, de toegezegde levertijd was 40 à 50 dagen, wekelijks gaan corresponderen.. Maar je wordt om geduld verzocht met excuses en als oorzaak externe factoren. Afgelopen week, na 75 dagen, om voorrang verzocht. Reactie was dat er binnen 2 dagen shipment zou volgen. Vanochtend een mail van zendure dat levering is shipped. Betreft 2400 AC met 4 accu's.

Marketing is prima. Beloftes moet je bij die firma Zendure.nl met zakje zout nemen.. :O
Met beleefdheid kom je kennelijk niet ver meer :?
Hier dezelfde ervaring, afgelopen weekend 84! dagen na bestelling, ze probeerde weer om geduld te vragen en boden weer €20 aan en eind juli af te wachten voor verzenden. Dit met wat sterkere woorden niet geaccepteerd en nu heb ik wel een bericht van DHL dat ze eraan komen. Niet heel erg netjes om maar te blijven vertragen terwijl er blijkbaar wel voorraad is.

PV 3825wp Enphase iq8hc - tussenwoning ZH010 1993, 110m2, glas hr+++ en hr++, Tado v3, wp Quatt Hybride nov’24, Zendure SF2400AC 3x AB3000X 8.6kWh XOM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCMR
klump4u schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:44:
[...]
Ja, er zal wel een netwerk-connectie moeten komen idd, anders valt er weinig aan te sturen. Maar als dat eenmaal gedaan is, kan de app eruit, en wat mij betreft hoeft de SF800Pro ook geen toegang tot buiten m'n LAN te hebben. Ik ga wel kijken in hoe ver ik kom. Blijkbaar krijg ik morgen m'n langverwachte pakket...
JeroenVerweij schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 16:25:
[...]
Ja, ik heb vorige week een mailtje gestuurd. Heel kort erna werden er twee zendingen via DHL aangekondigd, maar die bleven best in de wacht staan wacht voor aanlevering van de goederen.
Eén ervan kwam vandaag binnen, maar bleek dus de Shelly Pro 3EM die ik waarschijnlijk niet ga gebruiken. Vandaag weer een licht geprikkeld mailtje gestuurd, en binnen een kwartier kreeg ik een bevestiging dat de tweede zending via DHL nu toch ook in beweging is, en blijkbaar morgen aankomt. Toeval?
Arwbo schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 21:08:
[...]
Hier dezelfde ervaring, afgelopen weekend 84! dagen na bestelling
Oei, het kan nog erger dus. Ben ik al weer blij, met m'n 77 dagen :)

Ik denk dat ze zich een beetje verkeken hebben op het enthousiasme voor hun producten. Op zich een luxe positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjapy Vien
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 26-10 11:16
geert1992 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:37:
[...]

Een sneller drogende was op zolder;).

Edit, sorry voor de flauwe grap.
Ik doe het voornamelijk voor de levensduur van de accu en de omvormer. Warmte is weerstand, en slijtage.
En laat je die dan continue draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjapy Vien schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 22:00:
[...]

En laat je die dan continue draaien?
Nee, ze gaan aan bij 40 graden, en uit bij 35 graden.
Dit door middel van een slimme stekker, en aangestuurd vanuit homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 22:12:
[...]

Ik heb ze 24 uur aan, ze verbruiken nauwelijks iets en wat ik ook gemerkt heb is dat de temperatuur van de omvormer soms wel tot 2 uur niet geactualiseerd wordt. Dus dan maar 24/7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrme12345 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 22:15:
[...]

Ik heb ze 24 uur aan, ze verbruiken nauwelijks iets en wat ik ook gemerkt heb is dat de temperatuur van de omvormer soms wel tot 2 uur niet geactualiseerd wordt. Dus dan maar 24/7.
Verwaarloosbaar.
Wat je zou kunnen doen is ze aanzetten wanneer het vermogen anders is dan nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 22:19:
[...]

Verwaarloosbaar.
Wat je zou kunnen doen is ze aanzetten wanneer het vermogen anders is dan nul.
Ja dat zou inderdaad ook kunnen. Echter heb ik ze op de hyper en de SF800 Pro waar beiden pv op aangesloten zit en die ik beiden voor de NOM gebruik snachts. Dus eigenlijk zijn die altijd actief. Dus dat maakt voor mijn situatie niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjapy Vien
geert1992 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 22:12:
[...]

En met wat meet je de temperatuur dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjapy Vien schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 22:48:
[...]

En met wat meet je de temperatuur dan?
Zit ingebouwd in de omvormer en de batterijen. Heb je dus geen eigen sensor voor nodig.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
gielz schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 22:52:
[...]

Zit ingebouwd in de omvormer en de batterijen. Heb je dus geen eigen sensor voor nodig.
Maar je hebt wel Fireson in HA nodig om het er uit te trekken. De eigen app of de officiële in Homey geven helaas geen temperatuur.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:32

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

mrme12345 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 17:13:
[...]

[Afbeelding]
Mae doet het ook iets met de efficiëntie ? Of is dat lastig te bepalen?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Laatst online: 09:42
geert1992 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:30:
[...]

Workaround gevonden!
Als je de app virtuele apparaten download binnen homey, en een virtuele thuisbatterij maakt, kan je binnen een flow de SOC koppelen aan de virtuele thuisbatterij. En die kan je koppelen aan PBTH thuisbatterij monitor.

Mocht het nodig zijn kan ik een stappen plan maken, laat maar weten. ;)
Ik heb een virtuele thuisbatterij gemaakt, maar die komt niet naar boven in PBTH. Dus toch benieuwd of jij iets anders doet :)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjapy Vien
Aziraphale schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 23:45:
[...]

Maar je hebt wel Fireson in HA nodig om het er uit te trekken. De eigen app of de officiële in Homey geven helaas geen temperatuur.
Ahhh vandaar, omdat hij ook met Homey werkte en ik dat ook heb, was ik daar al benieuwd naar. Dan maar iets continue laten draaien.
En die ventilatoren zijn toch 12 volt? Wat voor adapter is dan handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmc
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

wmc

Zijn er meer mensen die Zenki gebruiken met de Hyper, waarbij de voorspelling niet update en blijft hangen op "At least 7 days of data are required 7 days remaining"? Ik heb Zenki nu ongeveer twee weken draaien en hij blijft hetzelfde weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niero1991
  • Laatst online: 22:31
wmc schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:22:
Zijn er meer mensen die Zenki gebruiken met de Hyper, waarbij de voorspelling niet update en blijft hangen op "At least 7 days of data are required 7 days remaining"? Ik heb Zenki nu ongeveer twee weken draaien en hij blijft hetzelfde weergeven.
ik heb het zelfde probleem.
update bij mij ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GermanPivo schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 07:59:
[...]

Ik heb een virtuele thuisbatterij gemaakt, maar die komt niet naar boven in PBTH. Dus toch benieuwd of jij iets anders doet :)
De virtuele thuisbatterij heeft de volgende entiteiten nodig;
Een schakelaar, vermogen, en een state of charge.
Dan kan ik hem toevoegen als thuisbatterij aan de pbth app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
@wmc & @niero1991 Maak van dergelijke situaties direct een melding bij ze aan, zie daarvoor de link in de topicwaarschuwing.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Feedback van Zendure ontvangen, de 1.0.5 firmware voor de 2400 AC die o.a. het doorschieten van de SoC onder het ingestelde percentage fixxed komt als het goed is komende maandag publiek beschikbaar, al dan niet met een hoger versienummer en ook andere verbeteringen.

Ik heb overigens de laatste weken nog wel 2-3x 7-8% langs zien komen, maar meestal is het 10% en in ieder geval geen 3-4% meer.

Daarnaast aangegeven dat het slim zou zijn de vervangende AC stekkers in de webshop aan te gaan bieden, ze verwachten daar binnen 2 weken mee te beginnen. Dan kan je dus als je de stekker eraf knipt later weer nieuwe originele kabels bestellen. Wel eerst zien, dan geloven. Maar denk dat ik dan ook maar overga op lasdozen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 16-07-2025 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 07:14:
[...]

Mae doet het ook iets met de efficiëntie ? Of is dat lastig te bepalen?
Ja dat is lastig te bepalen, heel lastig. Het doet vooral iets met de slijtage van de omvormer verwacht ik. Maar het is ook niet perse nodig, maar kleine moeite om zon ding er op te leggen en scheelt toch ca 10 graden op de gemeten waarde van de omvormer (en daarmee wellicht ook op de onderliggende batterij maar daar heb ik nog niet op gelet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
[...]
Bestaat uit 2 delen:
  1. Voor de aansturing is het dan inderdaad niet nodig, dus heb je inderdaad ook geen P1-meter nodig.
  2. Firmware updates, apparaten toevoegen/verwijderen, netinstelling, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjapy Vien schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:13:
[...]

Ahhh vandaar, omdat hij ook met Homey werkte en ik dat ook heb, was ik daar al benieuwd naar. Dan maar iets continue laten draaien.
Je kan een usb adapter kopen, en daar een usb naar pwm adapter voor kopen. Dan draait hij op 5v, mooi stil en zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrme12345 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:44:
[...]

Ja dat is lastig te bepalen, heel lastig. Het doet vooral iets met de slijtage van de omvormer verwacht ik. Maar het is ook niet perse nodig, maar kleine moeite om zon ding er op te leggen en scheelt toch ca 10 graden op de gemeten waarde van de omvormer (en daarmee wellicht ook op de onderliggende batterij maar daar heb ik nog niet op gelet).
De efficiëntie wordt lager, want de fans draaien niet op lucht. En de koeling heeft, naar verwachting, een dermate laag effect op de rte dat het de stroom van de fan niet gaat overstijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ondertussen gaat dit topic al rap richting de 400.000 views!
Keep up the good work!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:40
[...]

Je kunt ook 5V USB ventilatoren kopen op Ali, dan kun je met een telefoonladertje werken.

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

wmc schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:22:
Ja, na 6 dagen stond hij ineens continue op 'nog 7 dagen te gaan'. Dit nu al een week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
dotternetta schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:48:
[...]

Je kunt ook 5V USB ventilatoren kopen op Ali, dan kun je met een telefoonladertje werken.
Hier gekozen voor een 140mm 12V PC ventilator icm USB stekkers:En dat op een 5V USB Switch aangesloten. Werkt prima en erg stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-10 20:20
mrme12345 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:44:
[...]

Ik ga even kijken of ik een verschil in RTE kan achterhalen. De lifetime RTE is (vanaf ingebruikname, met gelijk % SOC nu) 85,1% voor de SF800pro. nota bene, hierop zijn twee 450 Wp panelen aangesloten, dit zal een positief effect hebben door het deels vermijden van AC>DC conversie bij het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BektLekker
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03:58
Zojuist te horen gekregen dat mijn bestelling van 23/5 pas op zijn vroegst eind augustus geleverd zal worden. Hier ga ik niet mee akkoord en heb aangegeven dat ik nadenk over annuleren. Hoop net zoals andere tweakers dat ik dan daarmee maar voorrang krijg, wat overigens een belachelijke slechte service is….

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BektLekker schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 10:51:
Zojuist te horen gekregen dat mijn bestelling van 23/5 pas op zijn vroegst eind augustus geleverd zal worden. Hier ga ik niet mee akkoord en heb aangegeven dat ik nadenk over annuleren. Hoop net zoals andere tweakers dat ik dan daarmee maar voorrang krijg, wat overigens een belachelijke slechte service is….
Benieuwd, wat had je besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
[...]

Ik heb gewoon een oude 12v adapter gepakt en die met een extra kabeltje en een kroonsteentje aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aziraphale schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 10:58:
[...]

Ik heb gewoon een oude 12v adapter gepakt en die met een extra kabeltje en een kroonsteentje aangesloten.
Ik heb een regelbare voeding gepakt, en de fans rechtstreeks eraan gesoldeerd, krimpkous eromheen en klaar.
Draait nu op 9 volt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoenix88
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22-10 19:52
Ook even aan het kijken geweest naar de Zendure AC2400. Ik moet toegeven dat die er op papier en in screenshots van de app toch wel een stukje matuurder uitziet dan MT.
Maar dat is allemaal zonder praktijkervaring natuurlijk. Het prijsverschil is ook behoorlijk, zij het niet zo extreem als HW. En de AC2400 is maar verkrijgbaar binnen twee maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-10 12:39
phoenix88 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:08:
Ook even aan het kijken geweest naar de Zendure AC2400. Ik moet toegeven dat die er op papier en in screenshots van de app toch wel een stukje matuurder uitziet dan MT.
Maar dat is allemaal zonder praktijkervaring natuurlijk. Het prijsverschil is ook behoorlijk, zij het niet zo extreem als HW. En de AC2400 is maar verkrijgbaar binnen twee maanden.
+1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
geert1992 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:03:
[...]

Ik heb een regelbare voeding gepakt, en de fans rechtstreeks eraan gesoldeerd, krimpkous eromheen en klaar.
Draait nu op 9 volt.
Maar jij bent dan ook professioneel bezig. Ik rommel maar wat aan en heb geeneens een soldeerbout. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-10 12:39
Aziraphale schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:18:
[...]

Maar jij bent dan ook professioneel bezig. Ik rommel maar wat aan en heb geeneens een soldeerbout. :+
Vermoedelijk domme vraag maar zijn de dampen bij werking soldeerbout tegenwoordig nog giftig ?
Als kind moest ik van mijn pa onder de keuken dampkap staan en ook nog adem inhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:25
@Piddybull je hebt zonder lood... maar om nu in te ademen.. normaal gebruik je een afzuig ventilator (fume extractor) https://eleshop.eu/soldering/fume-extractors.html

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
Taro schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 10:15:
[...]
Hier gekozen voor een 140mm 12V PC ventilator icm USB stekkers:
Is het nog niemand gelukt om de standaardpoort voor de ventilator op de diverse Zendure devices te gebruiken, behalve dan via Zendure's (nogal prijzige) koelunit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:00
MNelectric schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 17:11:
[...]

dat is zeker een mooie oplossing lijkt wel een octoquattropus
FTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Taro schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 10:15:
[...]

Hier gekozen voor een 140mm 12V PC ventilator icm USB stekkers:En dat op een 5V USB Switch aangesloten. Werkt prima en erg stil.
Noctua's zijn vrij prijzig.
Andere mooie stille fans (misschien iets minder stil) zijnde Arctic P12 of P14 PWM's of de PWM lose die gewoon een stand blazen.

Edit: https://tweakers.net/pric...v1azyvdsZuykaAhzvEALw_wcB

[ Voor 19% gewijzigd door elektriekert op 16-07-2025 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Theoretisch gezien:

Stel je hebt geen spanning vanaf je hoofdaansluiting, en je zou je voeding vanaf de 2400AC naar je meterkast laten lopen waar je zonnepanelen op aangesloten zitten. Dan zou de omvormer zien dat er spanning is dus gewoon weer energie gaan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterb13
  • Laatst online: 17-10 22:05
elektriekert schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:00:
Theoretisch gezien:

Stel je hebt geen spanning vanaf je hoofdaansluiting, en je zou je voeding vanaf de 2400AC naar je meterkast laten lopen waar je zonnepanelen op aangesloten zitten. Dan zou de omvormer zien dat er spanning is dus gewoon weer energie gaan leveren?
Met 1 fase zou dat denk ik theoretisch wel werken. Als je 3 fasen heb niet lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
peterb13 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:05:
[...]

Met 1 fase zou dat denk ik theoretisch wel werken. Als je 3 fasen heb niet lijkt me
Ja, dan moet ik dus 3x stacken 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoSolarFlow
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 07-10 11:18
Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort o.a. een solarflow800pro met in totaal 5760Wh opslag en hierop zijn 4 panelen aangesloten van 435wp per stuk, dus 1740wp totaal.
Wat ik nergens duidelijk terug vind is het regelgedrag DC en AC.
Stel op een zonnige dag dat de panelen 1740wp opleveren injecteert hij dan middels DC dit totaal vermogen naar de 3 batterijen of regelt hij hier zelf op om een goede C waarde te behouden?
En hoe zit het met overschot van een 2e pv installatie?
Injecteert hij dit bovenop de DC injectie? tot een maximum van 2400watt, dan wordt de C waarde nog belabberder, zeker bij minder batterijen.

Eigenlijk zou er een instelling in de software moeten zitten waar je een maximale DC input kunt aangeven of regelt de solarflow800pro dit zelf?
Wie weet hoe dat precies zit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BektLekker
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03:58
geert1992 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 10:55:
[...]

Benieuwd, wat had je besteld?
AC 2400 met 2x AB3000x

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• damitch300
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-10 10:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DroCdoqm-zh4adIVPIbeLr93KdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a5TG2fGev6USRt39pN6A8fNq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXy9J8sSyTkguDfwe3lSqHrQls4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zov4up7XcnDYkru9AyIlxIWb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qy9CDG1bVpEYtdopQ1ihdsvP7nQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HEbGXeOlId6Y49T6usHZ42qG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterb13
  • Laatst online: 17-10 22:05
elektriekert schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:05:
[...]

Ja, dan moet ik dus 3x stacken 7(8)7
ik bedoelde daar eigenlijk mee dat, zelfs al zou je 3 ac2400's op 3 fasen gebruiken, ze niet 3fasen zullen kunnen genereren (met 120 graden faseverschil)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 00:31
TCMR schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 12:44:
[...]

Is het nog niemand gelukt om de standaardpoort voor de ventilator op de diverse Zendure devices te gebruiken, behalve dan via Zendure's (nogal prijzige) koelunit?
Ja hoor, werkt bij mij op een SF800Pro, maar met een aangepaste stekker, de originele heb ik nog niet.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMQjVE4OJ6zNpmzwFKRMHxGKblE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0RgLCcOFB8zx2AFcdcOFuSA1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Polvo176 op 16-07-2025 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdew16
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Hmm, misschien heb ik dan gewoon mazzel. Mijn bestelling van 29/5 met ook 2400ac en twee accu's kwam gister met een update dat het binnen 5 dagen bezorgd zou moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Laatst online: 09:42
Polvo176 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:42:
[...]

Ja hoor, werkt bij mij op een SF800Pro, maar met een aangepaste stekker, de originele heb ik nog niet.[Afbeelding]
Heb je een link naar de stekker/kabel die je gebruikt hebt?

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
Maar er zijn nog een paar uit China onderweg, ik denk dat daar wel een passende bij zal zitten en anders blijft het maar zo zitten, werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Een oefening in geduld, maar het is het wachten waard. Want mooie apparatuur waar je als 'tweakert' alle kanten mee op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Polvo176 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:42:
[...]

Ja hoor, werkt bij mij op een SF800Pro, maar met een aangepaste stekker, de originele heb ik nog niet.[Afbeelding]
Draait de fan daarmee continu? Of is ie ergens temperatuur-geregeld ofzo? Ik heb het op het moment ongeveer hetzelfde aangesloten als Taro, en dan geautomatiseerd in HA (>35 graden is aan, <30 graden is uit). Werkt prima maar het is wel weer een extra USB-adapter en een smartplug die ik ook ergens anders zou kunnen gebruiken.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:40
Bra-Jo schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 15:27:
[...]

Draait de fan daarmee continu? Of is ie ergens temperatuur-geregeld ofzo? Ik heb het op het moment ongeveer hetzelfde aangesloten als Taro, en dan geautomatiseerd in HA (>35 graden is aan, <30 graden is uit). Werkt prima maar het is wel weer een extra USB-adapter en een smartplug die ik ook ergens anders zou kunnen gebruiken.
Ik heb van horen en zeggen dat die temperatuur geregeld is vanuit de omvormer. Hij begint op 7V bij een bepaalde temp (ik meende 35C)

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
Bra-Jo schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 15:27:
[...]

Werkt op temperatuur, de SF800Pro regelt dat zelf.
Bij lage temperaturen schakelt hij dus uit en bij hogere weer aan.
Volgens @Bert Luiten ligt het schakelpunt bij 35 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
Polvo176 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:16:
Maar er zijn nog een paar uit China onderweg, ik denk dat daar wel een passende bij zal zitten en anders blijft het maar zo zitten, werkt ook.
Keep us posted! Ik zie inderdaad dat de spoed op de Zendure's heel fijn is. Hopelijk vind je een 100% compatibele stekker (ik ga niet eens zoeken, volgens mij heb jij er al aardig wat onderzoek naar gedaan). En pak je dan gewoon een 12V fan?

Vraagje: in de handleiding van mijn SF800Pro (die vandaag echt geleverd is!) staat: "It is recommended to use the brackets and screws provided with the battery packs to securely fix the SolarFlow 800 Pro on the top and ensure stability."

Ik denk dat dat gewoon maar genegeerd moet worden? Want de hardware ervoor ontbreekt bij de AB2000X, en in de handleiding van laatstgenoemde staat er ook verder niks over fixeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damitch300
dotternetta schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:26:
[...]

Heb je ook wat maten/details van de stekker?
Zal zo even kijken en fotos maken. Ben alleen mn schuifmaat kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:51
TCMR schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 16:36:
[...]

Keep us posted! Ik zie inderdaad dat de spoed op de Zendure's heel fijn is. Hopelijk vind je een 100% compatibele stekker (ik ga niet eens zoeken, volgens mij heb jij er al aardig wat onderzoek naar gedaan). En pak je dan gewoon een 12V fan?

Vraagje: in de handleiding van mijn SF800Pro (die vandaag echt geleverd is!) staat: "It is recommended to use the brackets and screws provided with the battery packs to securely fix the SolarFlow 800 Pro on the top and ensure stability."

Ik denk dat dat gewoon maar genegeerd moet worden? Want de hardware ervoor ontbreekt bij de AB2000X, en in de handleiding van laatstgenoemde staat er ook verder niks over fixeren.
Ik neem aan dat ze bedoelen het vastzetten van de bovenste batterij / SF800pro met de bijgeleverde houder en schroefjes. Je ziet in de handleiding een plaatje en op de handgreep aan de bovenzijde het gaatje om eea te bevestigen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• damitch300
dotternetta schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:26:
[...]

Heb je ook wat maten/details van de stekker?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k24RK71Y_NYpVAl7plhkNSA6tZ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kRIb01sJSVJd0FLBQZjxq8hU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnvAVxkRromKIrlz2aRDVEFmUCc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7pIBaMxwIgjp6icPN0YNHOCq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ur8nXfsrttSSxTXyRJmIGtAloY8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FbqDDKJ1zKSOCrQXGlFh6DLA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvP2kHrSgi8lMZ0knHVUBj-GjRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LIg0mdBp8mD5ZKaZroGZkfRp.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RT44MCgPWiHuq6Y_7c8KYsaPLqo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6LSNmqi7KijgtEO6TyIm4QBm.jpg?f=fotoalbum_large

Een aantal fotos lukt niet op tweakers via mobiel ivm formaat op dit moment. Maar de codes E481414 v028870 staan erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
peterb13 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:28:
[...]

ik bedoelde daar eigenlijk mee dat, zelfs al zou je 3 ac2400's op 3 fasen gebruiken, ze niet 3fasen zullen kunnen genereren (met 120 graden faseverschil)
Goed punt, je hebt helemaal gelijk!

Acties:
  • +6 Henk 'm!
De fan connector is van LLT en van binnen ziet het er zo uit;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJsucEi4R3qIo2s-TWWCeMjzBy0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VoXrZcTATiFL4wB9ggoKikfU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l2WVcKaBsh5iQynPzwvmWGY27eI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DRhfdQNl6OeMxFlAoBCu5AdN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCMR
gielz schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 20:48:
De fan connector is van LLT en van binnen ziet het er zo uit;
Deze dus.

Voor "grow lighting", dus die zullen hier in Nederland ook wel genoeg te krijgen zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:39
Misschien een domme vraag. Maar als je dez3 zendure met 4 zonnepanelen gebruikt. Kan je dan ook tegelijk het overtollige stroom van het net opslaan? Of is het of laden met zonnepanelen of uit het stopcontact.

Ik wil namelijk nog goedkope nog wat extra zonnepanelen plaatsen zonder een installateur, dit lijkt dan twee vliegen in een klap te staan.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
TCMR schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 21:57:
[...]

Deze dus.

Voor "grow lighting", dus die zullen hier in Nederland ook wel genoeg te krijgen zijn :+
Nee, die heeft de male en female verkeert om, zoals bijna overal bij dit type stekker

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Polvo176 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 21:59:
[...]

Nee, die heeft de male en female verkeert om, zoals bijna overal bij dit type stekker
Jullie zijn allemaal wel geobsedeerd door de fans; There’s more to life than just OnlyFans. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:40

HHF

Polvo176 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 21:59:
[...]

Deze is het volgens mij:
https://lltev.com/product...unt-waterproof-connector/

Miisschien kan een tweaker een bulk order plaatsen? :)

15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:51
frankj030 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:55:
[...]

N.a.v. ook de test van @Taro en feedback van @peterbier en @mmarchan heb ik de conclusie getrokken dat het aan mijn 10sec interval DSMR4.2 lag. Ik heb Stedin gebeld en de klantenservice vertelde me dat mijn meter 10 jaar oud is (alleen stroom, ik heb geen gasaansluiting) en in het 10-12 jaar window zit waarop ze hem komen vervangen voor een DSMR5.0. Om die reden komen ze hem over 2 weken gratis vervangen; heel blij mee. Hoop ook dat mijn ecotracker goed samenwerkt met degene die ze gaan leveren*; hij kon niet zeggen welke ik kreeg van de twee types, is afhankelijk wat de monteur die dag bij zich heeft.

*Ik heb de ecotracker als presale; toen specifiek navraag gedaan en bevestiging gekregen dat mijn huidige meter goed samenwerkt. Ik kan nu op de site daar geen info van vinden bij reguliere sale.
Vandaag is de DSMR5.5 meter (Kaifa MA304) geïnstalleerd en de ecotracker P1 geeft nu netjes elke seconde een waarde door aan de SF800pro. Voorbij is het pingpongen en ik draai netjes NOM. Bij schemer / invallende duisternis mooi kunnen zien vanavond en toen en nu het donker is varieert het tussen 0-3W verbruik. De uitschieters vanavond waarbij de zon nog even laatste zetje gaf en er even 20W teveel werd teruggeleverd samen met ontladen werd binnen een seconde of 3-5 gecorrigeerd, dus alles werkt goed samen. Helemaal goed zo en ook meteen bevestiging dat ook dit type slimme meter prima werkt met de ecotracker P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
geert1992 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:16:
[...]

Jullie zijn allemaal wel geobsedeerd door de fans; There’s more to life than just OnlyFans. :P
Van je fans moet je het toch hebben?
Maar ik blijf het raar vinden dat Zendure voor zo'n vrijwel niet te krijgen stekker verbinding heeft gekozen.
Pagina: 1 ... 82 ... 137 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.