Ik heb het zelf niet, maar volgens mij zou het hiermee moeten lukken: https://eu.zendure.com/products/ac-to-mc4-adapterTsubarov schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:12:
[...]
Klopt, plan is om op termijn misschien een nood omschakelaar in mijn kast te voorzien waarmee ik het hele huis kan loskoppelen van het net. In tijden van netstroom onderbrekingen kan ik dan toch nog kleine dingen zoals lampen, frigo, gasketel etc voorzien van stroom dmv een generator en/of een thuisbatterij.
Nu ben ik op zoek naar een thuisbatterij die :Andere thuisbatterijen lijken off-grid a/c opladen niet te ondertussen omdat de P1 meter dan zegt dat er geen netstroom is. (Volgens support Evapower bijvoorbeeld)
- mogelijkheid heeft om rechstreeks PVs op aan te sluiten. (check)
- mogelijkheid heeft om nom te draaien (check)
- offgrid kan ontladen (check)
- offgrid kan a/c opladen bij slecht weer dmv generator (geen zon)
Ik woon in België dus thuisbatterijen met stekker zijn hier nog niet legaal, maar in april wel heb ik begrepen. Alleen is het nog niet helemaal duidelijk welke dan daadwerkelijke gecertificeerd worden.
Dat is maar 160w. Moet je wel veel geduld hebben ;-) is meer bedoeld voor als je de accu in de winter opslaat en toch beetje spanning er in wil houdenAWEF schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:23:
[...]
Ik heb het zelf niet, maar volgens mij zou het hiermee moeten lukken: https://eu.zendure.com/products/ac-to-mc4-adapter
energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB
Dat is inderdaad niet heel veelmrme12345 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:24:
[...]
Dat is maar 160w. Moet je wel veel geduld hebben ;-) is meer bedoeld voor als je de accu in de winter opslaat en toch beetje spanning er in wil houden
Ik zit zelf ook aan een thuisbatterij te denken. Had eerst de HomeWizard op het oog, maar ik moet zeggen dat de Zendure nu toch wel mijn voorkeur heeft.
Misschien dat het met een Ace 1500 wel lukt?
Jep, werkt prima. Heb ze laten leveren bij een Postfiliale net over de grens. 2000 euro betaald voor 1 Hyper met 3x AB2000S.BerryGosie schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 17:57:
[...]
Wat is de actuele levertijd ongeveer? Hopelijk niet die 15-20 werkdagen. Zit er misschien aan te denken om 1x 2kW accu erbij te plaatsen, naast de bestaande 2x 2kW
Duitsland is wel goedkoper (ivm 0% btw), wellicht kan ik het daar wel ophalen. Iemand ervaring mee?
Gisteren opgehaald en geïnstalleerd. De Shelly zat al in de meterkast dus dat was zo gepiept. Wel even tussen de brakke vertaling in de app door lezen.
:strip_exif()/f/image/ToFdSItlDrVotbMvT6vBNmiI.jpg?f=fotoalbum_large)
Past precies in de kofferbak van de Niro
:strip_exif()/f/image/Bjy1jmw36hIoZ0DTU2R5HXAr.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog ruimte genoeg voor een extra set en anders verbouwen we de schuur!
NOM met de Shelly loopt nog niet altijd even goed. Soms meer dan 100 watt teruglevering na zonsondergang, beetje zonde. Ik zie dat de Shelly een mogelijkheid heeft om gekalibreerd te worden vwb de fases, wat wordt daarmee gekalibreerd? Misschien levert dat iets op.
14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu
Leuk, enjoy, had wel iets voordeliger gekund. (€1925)Peutpeut schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:45:
[...]
Jep, werkt prima. Heb ze laten leveren bij een Postfiliale net over de grens. 2000 euro betaald voor 1 Hyper met 3x AB2000S.
Gisteren opgehaald en geïnstalleerd. De Shelly zat al in de meterkast dus dat was zo gepiept. Wel even tussen de brakke vertaling in de app door lezen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
NOM met de Shelly loopt nog niet altijd even goed. Soms meer dan 100 watt teruglevering na zonsondergang, beetje zonde. Ik zie dat de Shelly een mogelijkheid heeft om gekalibreerd te worden vwb de fases, wat wordt daarmee gekalibreerd? Misschien levert dat iets op.
Dus mocht je nog willen uitbreiden, maakt de gemiddelde prijs goedkoper ;-)
https://marcmax-media.de/...0s?variant=53830829965580
Ik heb zelf nog geen Zendure.Peutpeut schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:45:
[...]
Jep, werkt prima. Heb ze laten leveren bij een Postfiliale net over de grens. 2000 euro betaald voor 1 Hyper met 3x AB2000S.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar wat ik er van begrijp begint het pas na een minuut 80watt terug levert.
De HomeWizard die ik wel heb houdt de meter echt op 0 indien mogelijk.
En schakeld direct.
:strip_exif()/f/image/MOv6vSTlRYhSmYbRe0Yqx4I7.jpg?f=fotoalbum_large)
Je kunt dit ook zelf regelen met de HA methode. Dan stuurt hij direct het PV overschot naar de batterij en past dat elke sec aan. Daarbij hanteren wij in ons script wel een minimum teruglevering van 30w om te voorkomen dat het relais steeds aan en uit moet bij bewolking enz. Maar in HA ben je in ieder geval vrij om dat zelf zo in te richten als je wil.peterbier schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:11:
[...]
Ik heb zelf nog geen Zendure.
En schakeld direct.
[Afbeelding]
Liever niet.mrme12345 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:14:
[...]
Je kunt dit ook zelf regelen met de HA methode. Dan stuurt hij direct het PV overschot naar de batterij en past dat elke sec aan. Daarbij hanteren wij in ons script wel een minimum teruglevering van 30w om te voorkomen dat het relais steeds aan en uit moet bij bewolking enz. Maar in HA ben je in ieder geval vrij om dat zelf zo in te richten als je wil.
Omdat ik ook HomeWizard batterij heb die reageert direct.
Mijn doel eerst HomeWizard dan Zendure.
Maar kan dit nog niet testen omdat mijn Zendure nog binnen moet komen.
Die shelly heb ik ook gecalibreerd nu op +-10 Watt op NOM, je bent er wel ff mee bezig, kijken welke afwijkt dan die op dezelfde fasen zetten als de "goede meetklem" hierbij ook de fasen aansluiten op de shelly.(bv 2 maal fasen 1"Peutpeut schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:45:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
en dan deze Calibreren tussen deze twee meet klemmen, en alles weer terug aansluiten zoals het hoort.
Ik het volgende ondervonden:peterbier schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:11:
[...]
Ik heb zelf nog geen Zendure.
En schakeld direct.
[Afbeelding]
Als er overschot is, en de accu heeft langere tijd niet geladen, dan duurt het circa 50sec. voordat hij daadwerkelijk gaat laden. Waarbij hij een dodeband probeert aan te houden van -50w aan het net.
Als er hierna fluctuatie onstaat tussen overschot en geen overschot, dan zal hij sneller reageren (opladen) dan die minuut.
Bij het ontladen aan het huis houdt hij toch netjes rond de 0-20w aan.
:strip_exif()/f/image/aYYCUJdHKFdKPHc3HjvJ4PHg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/g4pE2xKZWpMbtFdDYitDrRpz.jpg?f=fotoalbum_large)
De Zendure accu staat in de schuur. Waarbij de 2 oude en 2 nieuwe zonnepanelen verbonden zijn aan de accu.
:strip_exif()/f/image/JV8oNRnETZDlM4i2pQctheIB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TA8DUPhSiDBINAKXHlr724xw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9FL8UPQQ08XqLJjQRyeFa0kU.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 48% gewijzigd door BerryGosie op 27-02-2025 18:19 ]
Snelle vraag. Heb je voor de zendure perse de 3 fase Shelly nodig? Of werkt de 1 fase variant ook?
Ik heb namelijk maar 1 fase (en ben niet van zin over te schakelen op een 3 fase aansluiting)
Ik heb namelijk maar 1 fase (en ben niet van zin over te schakelen op een 3 fase aansluiting)
Zie foto hierboven een 3 fase Shelly aangesloten op een enkele fase.EreteiP schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:11:
Snelle vraag. Heb je voor de zendure perse de 3 fase Shelly nodig? Of werkt de 1 fase variant ook?
Shelly pro 3EM
Geen idee of de Shelly EM Gen3 ondersteuning op Zendure bied.
Ik zal de pro pakken.
Ik zou als ik jou was de 3 fase (Shelly pro EM) pakken.EreteiP schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:20:
[...]
Dat zie ik. Maar kan je dan ook gewoon een 1 fase nemen en die gewoon aansluiten? Of moet echt de 3 fase variant zijn?
Die werkt en mocht je in de toekomst 3 fase nemen kun je deze dan ook gebruiken.
[ Voor 37% gewijzigd door peterbier op 27-02-2025 19:25 ]
Zendure gesproken, ze verwachten 30 maart met een App update te komen waarbij mijn feedback is meegenomen én de dynamische tarieven optie wordt uitgebreid, heel benieuwd, maar nog wel ff wachten dus.
Hoop dat je dan ook o.a. de volgende dag kunt zien, de prijzen niet grof worden afgerond en je de acties ook per halve cent ofzo kunt instellen omdat ze nu groter en kleiner dan hanteren met té grove afronding en je daardoor nogal creatief moet zijn om de juiste actie bij het juiste tarief te voorspellen terwijl je de dag nog niet kunt zien
En wat ik mooi zou vinden: Een mode koppelen aan hoogte van de prijzen. Bijv. NOM bij medium, max terugleveren bij hoge prijzen, laden bij lage prijzen en dan automatisch voor de X goedkoopste en Y duurste uren per dag en altijd laden bij PV opbrengst. Dan hoef je niet meer iedere dag andere prijzen in te voeren of te wisselen tussen modi.
Hoop dat je dan ook o.a. de volgende dag kunt zien, de prijzen niet grof worden afgerond en je de acties ook per halve cent ofzo kunt instellen omdat ze nu groter en kleiner dan hanteren met té grove afronding en je daardoor nogal creatief moet zijn om de juiste actie bij het juiste tarief te voorspellen terwijl je de dag nog niet kunt zien
En wat ik mooi zou vinden: Een mode koppelen aan hoogte van de prijzen. Bijv. NOM bij medium, max terugleveren bij hoge prijzen, laden bij lage prijzen en dan automatisch voor de X goedkoopste en Y duurste uren per dag en altijd laden bij PV opbrengst. Dan hoef je niet meer iedere dag andere prijzen in te voeren of te wisselen tussen modi.
Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Dat zie ik. Maar kan je dan ook gewoon een 1 fase nemen en die gewoon aansluiten? Of moet echt de 3 fase variant zijn?peterbier schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:12:
[...]
Zie foto hierboven een 3 fase Shelly aangesloten op een enkele fase.
Shelly pro 3EM
Geen idee of de Shelly EM Gen3 ondersteuning op Zendure bied.
Ik zal de pro pakken.
Als ik in de app kijk dan zijn alleen deze varianten op dit moment te kiezen.EreteiP schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:20:
[...]
Dat zie ik. Maar kan je dan ook gewoon een 1 fase nemen en die gewoon aansluiten? Of moet echt de 3 fase variant zijn?
Waaronder dus alleen de 3 fase varianten van de shelly.
:strip_exif()/f/image/ik11FKHZ1AoaCdnxzqAcW3vk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door BerryGosie op 27-02-2025 19:29 ]
Op de laatste 2 na hebben ze allemaal ct klemmen.
Dat geeft een bepaald afwijking, bij mij meer dan die enkele procenten die Shelly in de specs noemt.
De laatste 2 geven de informatie toch digitaal door, dat zou dan het zelfde effect hebben als een P1 meter.
Die geeft de waarden exact.
Is het dan niet handiger zo'n every home te nemen i.p.v. een shelly?
Het verschil tussen de laatste 2 is me overigens niet duidelijk.
Dat geeft een bepaald afwijking, bij mij meer dan die enkele procenten die Shelly in de specs noemt.
De laatste 2 geven de informatie toch digitaal door, dat zou dan het zelfde effect hebben als een P1 meter.
Dat zijn de 1e variant van de IR en zijn opvolger. Zijn dus dezelfde soort apparaten. Overigens is everhome ook bezig met een echte P1 meter, zoals vaker besproken in dit forum. Wordt wel 100 euro en ze zijn nu bezig met de testen. Dus zal nog paar maanden duren is mijn inschatting. En zendure zou ook contact opnemen met Homewizard om te kijken of er mogelijkheden zijn tot samenwerking. Hebben ze in een mail aangegeven, voor wat het waard is. Dat zou beste oplossing zijn, maar dat heeft natuurlijk ook tijd nodig.Polvo176 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:56:
Op de laatste 2 na hebben ze allemaal ct klemmen.
Je kunt het ook instellen.
Ik heb hem nu in een test opstelling.
Maar komt in een 3 fase installatie.
Nu zit er een verbruiker op C op 1 fase. (Stekker)
Ik heb hem nu in een test opstelling.
Maar komt in een 3 fase installatie.
Nu zit er een verbruiker op C op 1 fase. (Stekker)
:strip_exif()/f/image/v85MTJZd3lZE7v1zSXaHUFnr.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door peterbier op 27-02-2025 20:03 ]
De Hyper volgt de Shelly goed, kort interval tussen meer of minder ontladen. Echter zit er hier een verschil van 50 Watt tussen de Shelly en de P1 meter.
/f/image/UtmRlLxUi1jd4BQgC2Zov8Qa.png?f=fotoalbum_large)
Voortdurend circa 50 Watt (laatste uur is representatief). Weet niet of het met calibratie te maken heeft of met iets anders.
Nu is de Shelly nog via cloud gekoppeld aan de Hyper. Zojuist in de handleiding gelezen dat dit ook lokaal kan mits op hetzelfde Wifi netwerk aangesloten.
Hier heb ik de Shelly bekabeld aangesloten, is dit een hindernis om het lokaal te koppelen aan de Hyper?
/f/image/UtmRlLxUi1jd4BQgC2Zov8Qa.png?f=fotoalbum_large)
Voortdurend circa 50 Watt (laatste uur is representatief). Weet niet of het met calibratie te maken heeft of met iets anders.
Nu is de Shelly nog via cloud gekoppeld aan de Hyper. Zojuist in de handleiding gelezen dat dit ook lokaal kan mits op hetzelfde Wifi netwerk aangesloten.
Hier heb ik de Shelly bekabeld aangesloten, is dit een hindernis om het lokaal te koppelen aan de Hyper?
€100? Geen typefout? Bizar duur dan voor een p1 meter...mrme12345 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:59:
[...]
Dat zijn de 1e variant van de IR en zijn opvolger. Zijn dus dezelfde soort apparaten. Overigens is everhome ook bezig met een echte P1 meter, zoals vaker besproken in dit forum. Wordt wel 100 euro en ze zijn nu bezig met de testen. Dus zal nog paar maanden duren is mijn inschatting. En zendure zou ook contact opnemen met Homewizard om te kijken of er mogelijkheden zijn tot samenwerking. Hebben ze in een mail aangegeven, voor wat het waard is. Dat zou beste oplossing zijn, maar dat heeft natuurlijk ook tijd nodig.
Dan is de HW optie ook voor hunzelf toch veel makkelijker en voordeliger te implementeren?
Zal een hoop mensen doen besluiten om voor Zendure te gaan, want makkelijker kan dan niet en niet iedereen heeft zin om met zijn handen in een meterkast bezig te zijn als je voor shelly gaat.
Nee hoor maakt niets uit, het gaat erom dat ze beide in hetzelfde lokale netwerk zitten.Peutpeut schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:09:
De Hyper volgt de Shelly goed, kort interval tussen meer of minder ontladen. Echter zit er hier een verschil van 50 Watt tussen de Shelly en de P1 meter.
[Afbeelding]
Heb ik geen last van, verschil is bij mij heel beperkt. In grafiek is bovenste de P1 meter en de onderste de Shelly. Er zijn wel verschillen maar dat is meestal tussen de 1 - 10 w maximaal en je kunt goed zien dat de NOM goed werkt.Voortdurend circa 50 Watt (laatste uur is representatief). Weet niet of het met calibratie te maken heeft of met iets anders.
:strip_exif()/f/image/i6YXowQQHG6gHTxrOJSQ6uNx.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja heb ik ook aangegeven. Prijs is ook voor testers 100 euro. En vind dat een belachelijke prijs in vergelijking met andere P1 meters, zoals homewizard. Afwachten of ze inderdaad de samenwerking gaan zoeken met homewizard. Zou ze veel extra klanten geven in NL is mijn verwachting.Catdogsf schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:10:
[...]
€100? Geen typefout? Bizar duur dan voor een p1 meter...
Dan is de HW optie ook voor hunzelf toch veel makkelijker en voordeliger te implementeren?
Zal een hoop mensen doen besluiten om voor Zendure te gaan, want makkelijker kan dan niet en niet iedereen heeft zin om met zijn handen in een meterkast bezig te zijn als je voor shelly gaat.
Precies wat ik dacht ook, morgen eens verder kijken of ik het lokaal kan koppelen, wellicht neemt dat het verschil weg.Mediacj schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:13:
[...]
Nee hoor maakt niets uit, het gaat erom dat ze beide in hetzelfde lokale netwerk zitten.
Dat zijn inderdaad meer acceptabele waardes.mrme12345 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:13:
[...]
Heb ik geen last van, verschil is bij mij heel beperkt. In grafiek is bovenste de P1 meter en de onderste de Shelly. Er zijn wel verschillen maar dat is meestal tussen de 1 - 10 w maximaal en je kunt goed zien dat de NOM goed werkt.
[Afbeelding]
Dit kan ik eerlijk gezegd niet zo goed volgen, heb je hiervoor de calibratie mogelijkheid in de Shelly app gebruikt?Bikkelreal schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 17:06:
[...]
Die shelly heb ik ook gecalibreerd nu op +-10 Watt op NOM, je bent er wel ff mee bezig, kijken welke afwijkt dan die op dezelfde fasen zetten als de "goede meetklem" hierbij ook de fasen aansluiten op de shelly.(bv 2 maal fasen 1"
en dan deze Calibreren tussen deze twee meet klemmen, en alles weer terug aansluiten zoals het hoort.
Inmiddels de UTP kabel uit de Shelly gehaald, beide nu verbonden met hetzelfde wifi netwerk (2.4 Ghz IoT netwerk) en nu zit het voortdurend binnen een marge van +/- 10. Vreemd, het bedrade netwerk en het IoT netwerk zitten in hetzelfde subnet. Bij voorkeur bedraad aansluiten wat bedraad kan natuurlijk. Voor nu laat ik het maar even zo, morgen weer een dag!
[ Voor 9% gewijzigd door Peutpeut op 27-02-2025 22:06 ]
De app geeft ook aan connected the zijn met "Local Wifi", heb hier ook een UTP kabel erin zitten, maar blijkbaar werkt dat lokaal niet via Ethernet.Peutpeut schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:04:
Inmiddels de UTP kabel uit de Shelly gehaald, beide nu verbonden met hetzelfde wifi netwerk (2.4 Ghz IoT netwerk) en nu zit het voortdurend binnen een marge van +/- 10. Vreemd, het bedrade netwerk en het IoT netwerk zitten in hetzelfde subnet. Bij voorkeur bedraad aansluiten wat bedraad kan natuurlijk. Voor nu laat ik het maar even zo, morgen weer een dag!
Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Klopt, maar als je dit uitvoert moet je zorgen dan de spanning gelijk is.Peutpeut schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:27:
[...]
Dit kan ik eerlijk gezegd niet zo goed volgen, heb je hiervoor de calibratie mogelijkheid in de Shelly app gebruikt?
Hier wordt het uitgelegd.
YouTube: Software- oder Messfehler? Shelly Pro 3EM nachgemessen und zerlegt.
Mooie prijs, blijft enkel jammer dat vermogen beperkt is.Catdogsf schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:51:
[...]
Leuk, enjoy, had wel iets voordeliger gekund. (€1925)
Dus mocht je nog willen uitbreiden, maakt de gemiddelde prijs goedkoper ;-)
https://marcmax-media.de/...0s?variant=53830829965580
2500W is mischien niet optimaal voor dit type batterij maar hier zou het dan ook gaan om periodes van max een half uur.
Zendure lijkt me wel een solide product, zou mooi zijn dat met een Hyper3000 komen.
Enkel AC laden, geen zonnepaneel ingangen om kosten te besparen en bidirectioneel 2500W
Ofwel de mogelijkheid om m'n 8200Wp aan te sluiten
[ Voor 3% gewijzigd door vanpeers op 28-02-2025 13:33 ]
.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG
Ik heb in twee dagen de 30 pagina's doorgenomen.
Ik blijf hier met twee vragen zitten :
-RTE bij gebruik van hun laatste type S batterijen gekend bij jullie?
- noemenswaardige nadelen van dit merk/systeem ?
Is dit systeem erg eenvoudig zelf te installeren voor een leek ?
Voor het gemak ga ik ervan uit dat de P1 aansluiting hier wel al zou beschikbaar zijn wat nog niet is natuurlijk.
Voor het gemak ga ik ervan uit dat de P1 aansluiting hier wel al zou beschikbaar zijn wat nog niet is natuurlijk.
RTE is redelijk vergelijkbaar met homewizard. Er zit ook een relatief kleine omvormer in met 800w ontladen. Cijfers zijn lastig omdat de meeste een combinatie hebben van pv overschot laden en rechtstreeks via pv de batterij laden. Maar ga uit van ca. 20-25% verlies bij ac laden en ontladen en ca 10-15% bij pv laden en ac ontladen.[
Nadelen, goede vraag, maar eerlijk gezegd zie ik ze niet echt. Wat wel nog beter kan is de bevestiging van wijzigingen in de app. Soms lijkt het alsof commando's niet doorkomen en dat je het dan moet herhalen of bij energieplannen dat die het af en toe niet doet. Maar dat kan met software updates verholpen worden en zendure is daar wel actief mee bezig. Voor het overige vind ik de hardware mooi en robuust en werkt het fijn,z eker in combinatie met HA besturing.
Ja installeren stelt niets voor, goede groep kiezen, stekker er in, en gaan.
P1 is wel beschikbaar via de HA besturing.
Mijn setup is op dit moment 4x ab2000s en 2 hyper2000.Piddybull schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:56:
Ik heb in twee dagen de 30 pagina's doorgenomen.
De RTE is met alleen handelen (laden en ontladen met 1000watt per hyper) ongeveer 82 gemiddeld.
Nadeel 1: van dit systeem is dat uitbreiden eenvoudig is, en dat maakt het verslavend. Zelf net 2x een ab2000s bij besteld. Komen over ongeveer 2 weken.
Nadeel 2: inderdaad de p1 meter, zijn ze nog mee bezig voor wat ik had begrepen.
Nadeel 3: Handelen via de app is moeilijk, je kan de prijzen van de volgende dag pas op de dag zelf zien.
Voordeel wel is dat mensen steeds meer over de werking te weten komen. Zo las ik op het forum gedeelte dat ze ook al hebben gevonden hoe je tussen modus kan switchen icm gebruik MQTT.
Dat is te ondervangen door b.v. op www.stroomperuur.nl alvast te kijken.geert1992 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:25:
[...]
Nadeel 3: Handelen via de app is moeilijk, je kan de prijzen van de volgende dag pas op de dag zelf zien.
Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50
Ook maar even aangemeld, om wat ervaringen te delen.
Vandaag toestel (Hyper 2000 + 1x AB2000(S) ) aangekregen, en klaargemaakt (in B.).
Aanmelden, configuratie, upgrade firmware... alles probleemloos.
Voorlopig nog zonder Shelly (denk te wachten op de wat handigere P1 Ecotracker).
Ik heb weinig interesse in het maximaliseren van het piekvermogen, omdat zulks, naar mijn bescheiden mening, weinig zinvol is. Mijn primaire bedoeling is het compenseren van sluipverbruik, wat ik niet lager krijg dan 350w. Daardoor volstaat een schema om na zonsondergang continue 300w te injecteren. Dit betekent ook dat de akku 's ochtends leeg zal zijn. Nu ik weet dat het werkt, bestel ik nog een (paar) extra akkus bij.
Waarom geen interesse in piek?
1. het heeft weinig zin om om 18u op akku een (deel van een-) kookplaat te laten spijzen, om dan halfweg in de nacht een lege akku te hebben.
2. Pieken (en capaciteitstarief) hebben we sowieso weinig, aangezien wasmachine, droogkast, vaatwas, strijkijzer,, frituur,...,.. allemaal (kunnen) werken op een paar grote Power Stations (elk 4Kw, en die laden op bij zonne-overschot).
Vandaag toestel (Hyper 2000 + 1x AB2000(S) ) aangekregen, en klaargemaakt (in B.).
Voorlopig nog zonder Shelly (denk te wachten op de wat handigere P1 Ecotracker).
Ik heb weinig interesse in het maximaliseren van het piekvermogen, omdat zulks, naar mijn bescheiden mening, weinig zinvol is. Mijn primaire bedoeling is het compenseren van sluipverbruik, wat ik niet lager krijg dan 350w. Daardoor volstaat een schema om na zonsondergang continue 300w te injecteren. Dit betekent ook dat de akku 's ochtends leeg zal zijn. Nu ik weet dat het werkt, bestel ik nog een (paar) extra akkus bij.
1. het heeft weinig zin om om 18u op akku een (deel van een-) kookplaat te laten spijzen, om dan halfweg in de nacht een lege akku te hebben.
2. Pieken (en capaciteitstarief) hebben we sowieso weinig, aangezien wasmachine, droogkast, vaatwas, strijkijzer,, frituur,...,.. allemaal (kunnen) werken op een paar grote Power Stations (elk 4Kw, en die laden op bij zonne-overschot).
Ik begrijp dan dat je reeds 8 kWh had voor je deze Zendure in gebruik nam.Jerryvh schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 18:44:
Ook maar even aangemeld, om wat ervaringen te delen.
"Peakshaven" bv naar 2500W zou misschien toch mooi zijn in combinatie met maximalisatie zelfverbruik?
Zou wel weer een andere modus moeten worden, specifiek voor de Belgische, zelfs Vlaamse markt.
We zien wel hoe de merken er op reageren als ze de homologatie-procedure doorworsteld zijn.
Op 17-03-2025 worden de tot dan gehomologeerde plug&play-toestellen op de lijst "C10/26" gepubliceerd door Synergrid.
Diegene die dan op de lijst staan mogen dan vanaf 17-04-2025 aangesloten worden op het Vlaamse net.
Afwachten dus welke er (nog) bij zullen staan.
B | VW ID.7 Tourer (77kWh) | SolarEdge SE3500H-BE 3.5kW - 4.86 Wp (18 Boviet BVM6610P-270 + Optimizers) 171° | Home Assistant
De bestelde Hyper met 2 accu's zijn onderweg, vanuit Frankrijk.
Ik dacht dat Zendure in Duitsland zat.
Er is wel een Nederlandstalige site, maar alle contacten en support lopen via Duitsland.
Mocht ik een uitbreiding willen hebben dan bestel ik die dan wel direct uit Duitsland.
Snellere levertijden en ook met btw nog flink goedkoper.
Er is wel een Nederlandstalige site, maar alle contacten en support lopen via Duitsland.
Mocht ik een uitbreiding willen hebben dan bestel ik die dan wel direct uit Duitsland.
Klopt wat je zegt, alleen 1 maar, je zal zelf naar Duitsland dan moeten rijden om je bestelling op te halen in een packingstation of postkantoor.Polvo176 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:10:
De bestelde Hyper met 2 accu's zijn onderweg, vanuit Frankrijk.
Volgens mij sturen ze de batterijen ook gewoon op als je met btw invult, maar dan nog zijn ze daar beduidend goedkoper.
Als je zonder btw invult verandert er in het bestel en de betaalprocedure niets en lijkt het erop dat ook gewoon geleverd wordt.Polvo176 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:09:
Volgens mij sturen ze de batterijen ook gewoon op als je met btw invult, maar dan nog zijn ze daar beduidend goedkoper.
Zou kunnen, maar dat zal formeel niet mogen en ik heb ook geen zin in ge oh achteraf.
Het zit ook niet in mijn bloed.
Het zit ook niet in mijn bloed.
Voor de juistheid post ik het ook hier net zoals ik bij HW net deed.
Dit is louter een vergelijkingslijst tussen basisset HW en Zendure
Alle voorbehoud van eventuele vergissingen mogelijk doch zonder enige opzet toegevoegd.
Gewicht HW : 24 kg
Gewicht Z : 22kg + omvormer SF 800 :4,2kg , totaal : 26,2kg
plug en play eenvoud installatie : ja
plug en play eenvoud installatie : neen ! geen P1 ( in ontwikkeling )
Brandveiligheid HW : sensoren : enkel uitval toestel (vanaf welke temperatuur geactiveerd ??)
Brandveiligheid Z : Airosol brandblussysteem opgestart via sensor vanaf 170 °C
Garantie HW : 2 jaar (gratis) 5 tot 7 jaar (€329)
Garantie Z : 12 jaar (vermoedelijk beperkte voorwaarden!)
Geluid HW : 32 tot 45 dB (gemeten van 1 meter)
Geluid Z : 0 dB , wel klikgeluiden.
IP klasse HW : ik dacht 22 ?
IP klasse Z : 65/67 naargelang type
Mogelijkheid plaatsing buiten HW : neen
Mogelijkheid plaatsing buiten Z : ja
Mogelijkheid upgrade batterijen alleen HW : neen
Mogelijkheid upgrade batterijen alleen Z : Ja
Omgevingstemperatuur HW : 10°C tot 30°C
Omgevingstemperatuur Z : -20 °C tot +60 °C
Bij stroomuitval : 0 (systeem valt uit )
Bij stroomuitval : mogelijkheid tot eigen productie blijft behouden.
reactietijd opstart leveren stroom HW : 1sec.
reactietijd opstart leveren stroom Z : minder dan 3 sec.
Connectie HW : Met eenvoudige P1
Connectie Z: nog geen P1 - andere wel.
WIFI uit HW: geen werking
Wifi Uit Z : wel werking (ook via Bluetooth ipv Wifi aansturen)
Effectieve capaciteit : HW : 2,2 kwh
Effectieve capaciteit : Z 1,96 kwh
Aansluiting zonnepanelen rechtstreeks : neen
Aansluiting zonnepanelen rechtstreeks : ja
RTE HW : tot 80 %
RTE Z : vergelijkbaar
RTE Z : rechtstreeks gekoppelde zonnepanelen : 90% max. !
Prijs basis of begin set HW incl. BTW : €1395
Prijs basis of beginset Z incl BTW : € 961 ( SolarFlow 800 + 1*AB2000S + Batterijkabel)
Mogelijkheid goedkoper aanschaffen in Duitsland (zelfs met btw) HW : neen
Mogelijkheid goedkoper aanschaffen in Duitsland (zelfs met btw) Z : ja
Wachttijd leveringen : even , goed georganiseerd
wachttijd leveringen : 20 -30 dagen
Leverbaar in BE HW : eerste info 17 maart ivm Syngrid lijst ,daarna 17/04
Leverbaar in BE Z : eerste info 17 maart ivm Syngrid lijst, daarna 17/04
Mag aangevuld worden en eventuele fouten rechtgezet worden.
Dit is louter een vergelijkingslijst tussen basisset HW en Zendure
Alle voorbehoud van eventuele vergissingen mogelijk doch zonder enige opzet toegevoegd.
Gewicht HW : 24 kg
Gewicht Z : 22kg + omvormer SF 800 :4,2kg , totaal : 26,2kg
plug en play eenvoud installatie : ja
plug en play eenvoud installatie : neen ! geen P1 ( in ontwikkeling )
Brandveiligheid HW : sensoren : enkel uitval toestel (vanaf welke temperatuur geactiveerd ??)
Brandveiligheid Z : Airosol brandblussysteem opgestart via sensor vanaf 170 °C
Garantie HW : 2 jaar (gratis) 5 tot 7 jaar (€329)
Garantie Z : 12 jaar (vermoedelijk beperkte voorwaarden!)
Geluid HW : 32 tot 45 dB (gemeten van 1 meter)
Geluid Z : 0 dB , wel klikgeluiden.
IP klasse HW : ik dacht 22 ?
IP klasse Z : 65/67 naargelang type
Mogelijkheid plaatsing buiten HW : neen
Mogelijkheid plaatsing buiten Z : ja
Mogelijkheid upgrade batterijen alleen HW : neen
Mogelijkheid upgrade batterijen alleen Z : Ja
Omgevingstemperatuur HW : 10°C tot 30°C
Omgevingstemperatuur Z : -20 °C tot +60 °C
Bij stroomuitval : 0 (systeem valt uit )
Bij stroomuitval : mogelijkheid tot eigen productie blijft behouden.
reactietijd opstart leveren stroom HW : 1sec.
reactietijd opstart leveren stroom Z : minder dan 3 sec.
Connectie HW : Met eenvoudige P1
Connectie Z: nog geen P1 - andere wel.
WIFI uit HW: geen werking
Wifi Uit Z : wel werking (ook via Bluetooth ipv Wifi aansturen)
Effectieve capaciteit : HW : 2,2 kwh
Effectieve capaciteit : Z 1,96 kwh
Aansluiting zonnepanelen rechtstreeks : neen
Aansluiting zonnepanelen rechtstreeks : ja
RTE HW : tot 80 %
RTE Z : vergelijkbaar
RTE Z : rechtstreeks gekoppelde zonnepanelen : 90% max. !
Prijs basis of begin set HW incl. BTW : €1395
Prijs basis of beginset Z incl BTW : € 961 ( SolarFlow 800 + 1*AB2000S + Batterijkabel)
Mogelijkheid goedkoper aanschaffen in Duitsland (zelfs met btw) HW : neen
Mogelijkheid goedkoper aanschaffen in Duitsland (zelfs met btw) Z : ja
Wachttijd leveringen : even , goed georganiseerd
wachttijd leveringen : 20 -30 dagen
Leverbaar in BE HW : eerste info 17 maart ivm Syngrid lijst ,daarna 17/04
Leverbaar in BE Z : eerste info 17 maart ivm Syngrid lijst, daarna 17/04
Mag aangevuld worden en eventuele fouten rechtgezet worden.
Als ik op de zendure sites van Duitsland en Nederland kijk zie ik nauwelijks prijsverschil.
AB2000S in Duitsland 719 euro. In Nederland 729 euro.
Edit op marcman-media is het verschil wel groter.
659 euro tegen 729.
659 euro tegen 729.
[ Voor 19% gewijzigd door Ehbrands op 01-03-2025 11:42 ]
@Piddybull De Zendure kan je ook via Bluetooth ipv Wifi aansturen.
En de IP-rating verschilt per product tussen IP65 en IP67.
En de IP-rating verschilt per product tussen IP65 en IP67.
Op die site doelde ik ook.Ehbrands schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:37:
Als ik op de zendure sites van Duitsland en Nederland kijk zie ik nauwelijks prijsverschil.
659 euro tegen 729.
Het verschil voor een hyper + 2 accu's is bijna 250 euro incl btw, al moet daar de verzenkosten dan nog wel betaalt worden.
Geen idee waarom die prijsverschillen zo groot kunnen zijn, maar geld er op toe leggen zullen ze niet doen.
Er is dus nog marge genoeg in voor verdere prijs verlagingen.
In het bestelproces verandert niets, dat klopt. Bovenstaande heb ik ook geprobeerd, na 5 dagen nog geen verandering in de trackinginformatie toch maar contact gezocht. Er werd aangegeven dat ze met 0% alleen in Duitsland kunnen leveren of alsnog de BTW betalen.Ehbrands schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:14:
[...]
Als je zonder btw invult verandert er in het bestel en de betaalprocedure niets en lijkt het erop dat ook gewoon geleverd wordt.
Uiteindelijk laten leveren in een Duits postkantoor en afgelopen woensdag opgehaald.
In het bestelproces heb ik nu dus wel verzendkosten betaald a 79 euro, bij levering in Duitsland vervalt deze omdat ze gratis leveren binnen Duitsland. Die verzendkosten zijn onterecht berekend omdat achteraf er natuurlijk alsnog in Duitsland is geleverd, ik heb er niet moeilijk over gedaan en zie het als leergeld.
Duidelijk.Peutpeut schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:53:
[...]
In het bestelproces verandert niets, dat klopt. Bovenstaande heb ik ook geprobeerd, na 5 dagen nog geen verandering in de trackinginformatie toch maar contact gezocht. Er werd aangegeven dat ze met 0% alleen in Duitsland kunnen leveren of alsnog de BTW betalen.
Uiteindelijk laten leveren in een Duits postkantoor en afgelopen woensdag opgehaald.
In het bestelproces heb ik nu dus wel verzendkosten betaald a 79 euro, bij levering in Duitsland vervalt deze omdat ze gratis leveren binnen Duitsland. Die verzendkosten zijn onterecht berekend omdat achteraf er natuurlijk alsnog in Duitsland is geleverd, ik heb er niet moeilijk over gedaan en zie het als leergeld.
Kan je gewoon het adres van een duits postkantoor opgeven of moet je een postnummer aanvragen zoals voor levering bij een packstation van DHL ?
Ik blijf de procedure en uitleg onduidelijk vinden. Hoe geef je aan dat je het wilt ophalen bij een postkantoor of pakketstation. Bij mij bleef het een adres in midden Duitsland en dan is het de inspanning niet waard. Was bij Marcman media.
Maandagavond bestelt op de NL site en is onderweg vanuit FR.
Maandagavond bestelt op de NL site en is onderweg vanuit FR.
Dit volgen, kleine week geregeld en werkt perfect.Ehbrands schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 14:04:
[...]
Duidelijk.
Kan je gewoon het adres van een duits postkantoor opgeven of moet je een postnummer aanvragen zoals voor levering bij een packstation van DHL ?
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2095096
Ik heb geluk, op 2,5km een Duits postkantoor
[ Voor 5% gewijzigd door klump4u op 01-03-2025 15:47 ]
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋
Hi, even een technische vraag...
Als ik 4 zonnepanelen van 375wp aan de hyper koppel, dan leveren deze ongeveer 1400W per uur. De hyper mag maar 800W leveren, dus wat gebeurt er dan met de resterende 600W als de accu vol zit?
Als ik 4 zonnepanelen van 375wp aan de hyper koppel, dan leveren deze ongeveer 1400W per uur. De hyper mag maar 800W leveren, dus wat gebeurt er dan met de resterende 600W als de accu vol zit?
Lees ik nu (al de tweede keer) dat die maar 800 kan leveren? of is het mag leveren? (De mijne kan 1200 leveren)
Kan (instelbaar) worden doorgegeven aan het net.thijsh02 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:08:
Je kan hem instellen tot 1200, maar wettelijk is het 800w in NL. Het zou dus zonde zijn als de panelen teveel opwekken en je er niks mee kan doen.
Ik heb totaal 20 zonnepanelen en wil er een aantal direct op de Zendure aansluiten, zodat de RTE beter is. Alleen de beperking van 800W is dan wel jammer. Doel is natuurlijk snel de accu volladen als er opbrengst is via de zonnepanelen en het overschot aan het net leveren ivm saldering
Ik heb totaal 20 zonnepanelen en wil er een aantal direct op de Zendure aansluiten, zodat de RTE beter is. Alleen de beperking van 800W is dan wel jammer. Doel is natuurlijk snel de accu volladen als er opbrengst is via de zonnepanelen en het overschot aan het net leveren ivm saldering
[ Voor 69% gewijzigd door thijsh02 op 01-03-2025 17:06 ]
Alleen heb ik een stopcontact op een eigen groep met automaat en dan mag je het wel op 1200 zetten.thijsh02 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:51:
Je kan hem instellen tot 1200, maar wettelijk is het 800w in NL. Het zou dus zonde zijn als de panelen teveel opwekken en je er niks mee kan doen.
Daar zit niks anders op aangesloten.
De Hyper kan op een eigen groep 1200 Watt terugleveren, op een gedeelde groep is max 800 toegestaan.thijsh02 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:08:
Wat je dus kunt doen is voorkomen dat deze 100% vol raakt en bijv. constant 200-400 terugleveren aan het huishouden/stroomnet en de rest in de accu opslaan. Of eerst de accu vullen, het vermogenoverschot terugleveren en als de accu vol zit accepteren dat je niet het volledige vermogen kunt terugleveren en een deel daarvan wordt "afgefakkeld" (lees: verloren gaat).
Heb hier vanmiddag 1603 Watt de Hyper in zien gaan: 684 Watt van de panelen en 1200 ingesteld op invoer, waarvan maar 919 daadwerkelijk werd afgenomen.
Ik heb hier o.a. ook de Zendure Hub2000 liggen, die kan meer panelen aan dan de Hyper 2000, de uitvoer is beperkt tot 800 Watt naar de stekker omdat je ook een micro-omvormer moet inzetten, maar die kan wel tot 1800 Watt in de accu's opslaan. Is dat geen optie? Moet je wel voldoende accu's hebben, want met 2-6 kWh zou ik je laden met 1800 Watt echt afraden, dan zou ik voor minimaal 8 kWh opslag gaan. Maar als je voor 1300-1400 Watt gaat zoals je aangeeft is 6 kWh ook toereikend om de accu's niet té warm te laten worden wat slecht voor ze is.thijsh02 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:51:
De beperking van 800W is voor het leveren aan het huis. Het maximale vermogen voor het opladen van de batterij hangt af van het aantal batterijenthijsh02 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:51:
/f/image/6CllAgzXFBp0n5WthHXifh6d.png?f=fotoalbum_large)
Als be batterij vol is is het maximum idd 800/1200 W
Ah okey, dat maakt het dan wat interessanter. Ik zat te denken aan 1 hyper en 3 accu's om eens wat te testen. Eventueel later deze setup per fase.FireSon schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 18:22:
[...]
De beperking van 800W is voor het leveren aan het huis. Het maximale vermogen voor het opladen van de batterij hangt af van het aantal batterijen
[Afbeelding]
Als be batterij vol is is het maximum idd 800/1200 W
Thanks voor jouw uitleg. Ik kan ook eens beginnen met 3 zonnepanelen op 1 hyper met 3 accu's. Dan heb ik 3x 375wp.Taro schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 18:17:
[...]
Ik heb hier o.a. ook de Zendure Hub2000 liggen, die kan meer panelen aan dan de Hyper 2000, de uitvoer is beperkt tot 800 Watt naar de stekker omdat je ook een micro-omvormer moet inzetten, maar die kan wel tot 1800 Watt in de accu's opslaan. Is dat geen optie? Moet je wel voldoende accu's hebben, want met 2-6 kWh zou ik je laden met 1800 Watt echt afraden, dan zou ik voor minimaal 8 kWh opslag gaan. Maar als je voor 1300-1400 Watt gaat zoals je aangeeft is 6 kWh ook toereikend om de accu's niet té warm te laten worden wat slecht voor ze is.
Of ik begin met de nieuwe Solarflow 800 met twee accu's en twee panelen. In een later stadium kan ik dan deze setup per fase doen.
Klinkt inderdaad als een mooie verhouding vermogen vs capaciteit.thijsh02 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 18:38:
[...]
Thanks voor jouw uitleg. Ik kan ook eens beginnen met 3 zonnepanelen op 1 hyper met 3 accu's. Dan heb ik 3x 375wp.
Wat zou je ideale situatie zijn? Over 2 weken komt mijn elektricien hier een 3x20A automaat in de meterkast plaatsen met 3x16A onderverdeelkastje in de garage met daarin een HomeWizard 3-fasen kWh meter en 3x ABB 4 WCD stopcontacten. Daarop plaats ik dan ieder 1x Hyper 2000 met 3xAB2000S zodat ik met 3600 Watt kan laden en ontladen. Aanvullend heb ik dan nog een AIO 2400, Hub2000 en Solarflow 800 waarover ik 2x 435 Wp en 2x 420 Wp panelen en 1x AB2000 accu kan verdelen die via 2 buitenstopcontacten over 2-fases worden verdeeld.Of ik begin met de nieuwe Solarflow 800 met twee accu's en twee panelen. In een later stadium kan ik dan deze setup per fase doen.
Begin je met een Solarflow 800 dan ben je beperkt tot 3x800 Watt, begin je met een Hyper 2000, dan ben je "beperkt" tot 3x1200 Watt. Neem dat dus ook in je overweging mee: Waar wil je uiteindelijk naar toewerken?
Klinkt als een mooie opstelling :-)
Denk idd dat een plugin accu per fase een mooie oplossing is.
Mijn streven is NOM, maar met een warmtepomp die juist in de winter veel stroom verbruikt is dit niet haalbaar. Die 4 wintermaanden in het jaar kunnen wellicht wat beperkt worden in kosten met een dynamisch contract, omdat de warmtepomp aan Tibber gekoppeld kan worden. Maar dan heb je het wel gehad denk.
In de periode van maart t/m oktober wil ik een NOM opstelling creeeren. Al zal er altijd wel een overschot aan stroom teruggeleverd worden en compenseer ik ook een beetje de dure wintermaanden.
Heb nu van HW een 3kwh meter op de warmtepomp en eentje op de zonnepanelen. Die geeft mij een goed inzicht in het verbruik en welke fasen meer stroom verbruiken
Denk idd dat een plugin accu per fase een mooie oplossing is.
Mijn streven is NOM, maar met een warmtepomp die juist in de winter veel stroom verbruikt is dit niet haalbaar. Die 4 wintermaanden in het jaar kunnen wellicht wat beperkt worden in kosten met een dynamisch contract, omdat de warmtepomp aan Tibber gekoppeld kan worden. Maar dan heb je het wel gehad denk.
In de periode van maart t/m oktober wil ik een NOM opstelling creeeren. Al zal er altijd wel een overschot aan stroom teruggeleverd worden en compenseer ik ook een beetje de dure wintermaanden.
Heb nu van HW een 3kwh meter op de warmtepomp en eentje op de zonnepanelen. Die geeft mij een goed inzicht in het verbruik en welke fasen meer stroom verbruiken
@thijsh02 Je kunt bijv. ook 19 uur NOM behalen door in de 5 goedkoopste dynamische uren in te kopen, of minder dan 5 uur wanneer aangevuld met zonnestroom. Dat laatste doe ik hier op dit moment bijv. ook. Zonder het laden van de EV's redden we het 1,5 dagen met 17 kWh. In de zomer zetten we regelmatig 3-5 airco's in huis + WP en zandfilterpomp voor het zwembad aan, dan gaat het vlot. En er zijn ook dagen dat we 35+ kWh opwekken, daarvan wil ik dan +-10 kWh direct verbruiken en de rest in de accu's of auto's opslaan.
Morgen wordt weer zo'n mooie dag met 13,8 cent/kWh dynamische tarieven, bewust de accu's nu aan het legen en 82+54 kWh bruto op de oprit staan, waarvan 1 EV op 9% en de andere EV op 12%, eens kijken of we er morgen voor het eerst tussen 10:00 en 17:00 100+ kWh in kunnen knallen
Morgen wordt weer zo'n mooie dag met 13,8 cent/kWh dynamische tarieven, bewust de accu's nu aan het legen en 82+54 kWh bruto op de oprit staan, waarvan 1 EV op 9% en de andere EV op 12%, eens kijken of we er morgen voor het eerst tussen 10:00 en 17:00 100+ kWh in kunnen knallen
:strip_exif()/f/image/ob5DERUsVjcpqra24MrcHkSh.png?f=user_large)
@Taro Jij maakt er een mooie sport van :-)
Maar laten we eerlijk zijn, een accu is gewoon niet rendabel. Een warmtepomp verbruikt ongeveer 30kW op een winterse dag en met een dynamisch contract is dat moeilijk op te vangen. Dan heb ik een accu nodig van 30kw en die zijn duur.
Heb nu nog een vast contract met 0,27ct per kw en tot 2027 kan er nog gesaldeerd worden. Voorlopig is het dus meer een gadget, maar het idee dat je een backupstroom hebt is ook wat waard. Om die reden zou ik het nu doen en de NOM van maart t/m april is een leuk spel
Maar laten we eerlijk zijn, een accu is gewoon niet rendabel. Een warmtepomp verbruikt ongeveer 30kW op een winterse dag en met een dynamisch contract is dat moeilijk op te vangen. Dan heb ik een accu nodig van 30kw en die zijn duur.
Heb nu nog een vast contract met 0,27ct per kw en tot 2027 kan er nog gesaldeerd worden. Voorlopig is het dus meer een gadget, maar het idee dat je een backupstroom hebt is ook wat waard. Om die reden zou ik het nu doen en de NOM van maart t/m april is een leuk spel
[ Voor 50% gewijzigd door thijsh02 op 01-03-2025 23:03 ]
@thijsh02 Voor mij is het inderdaad een sport, maar ook rendabel. Wij wekken minder op dan wij verbruiken, dus echt volledig salderen zit er hier al 2-3 jaar niet meer in. De panelen wekken 4500 kWh/jaar op, maar aanvullend namen we in 2024 nog 7865 kWh van het net af (2335 kWh teruglevering) met 1 EV en eind december is daar een 2e EV bijgekomen. Van Zendure 2x Hyper, 2x AB2000S en 2x 420 Wp panelen gesponsord gekregen naast een AIO2400, Ace1500, Hub en AB2000 en wat accessoires. En als de 3 nieuwe accu's binnenkomen heb ik 7x AB2000S + 2 zonnepanelen zelf gekocht. Heb door een klusje voor iemand anders nog wat korting op de eerste aankoop gekregen en dan in totaal +-3050 Euro betaald voor de opslag (22.5 kWh) en +-150 Euro voor de direct daarop aangesloten DC panelen.
Dat is 135 Euro per kWh en ik hou in Home Assistant bij hoeveel de zonnepanelen opwekken tegen het dan geldende dynamische tarief:
:strip_exif()/f/image/rTvYcBHBtl5wAylmMAU8ltXh.png?f=user_large)
Maar aangezien veel ervan in de accu's verdwijnt lever ik het later terug tegen een hoger tarief. De AIO 2400 levert bijv. altijd tussen 17:00 - 20:00 terug en vaak ook nog 's ochtends tussen 7:00 en 9:00, allemaal de duurste uren van de dag.
Dus in mijn geval is het zeker wel rendabel, maar zoals een paar dagen geleden in een ander bericht benoemd: Ik besef mij dat ik door deze situatie een uitzondering ben en dat dit niet voor iedereen geldt.
En los van bovenstaand: Gewoon ook een leuke sport: Hoe laag kan je gaan met je gemiddelde inkoop per jaar.
Vorig jaar was dit het resultaat zonder accu's, dus dit jaar moet nog lager wel lukken en in mei 2024 ben ik zelfs onder de inkoopprijs uitgekomen
Dat is 135 Euro per kWh en ik hou in Home Assistant bij hoeveel de zonnepanelen opwekken tegen het dan geldende dynamische tarief:
:strip_exif()/f/image/rTvYcBHBtl5wAylmMAU8ltXh.png?f=user_large)
Maar aangezien veel ervan in de accu's verdwijnt lever ik het later terug tegen een hoger tarief. De AIO 2400 levert bijv. altijd tussen 17:00 - 20:00 terug en vaak ook nog 's ochtends tussen 7:00 en 9:00, allemaal de duurste uren van de dag.
Dus in mijn geval is het zeker wel rendabel, maar zoals een paar dagen geleden in een ander bericht benoemd: Ik besef mij dat ik door deze situatie een uitzondering ben en dat dit niet voor iedereen geldt.
En los van bovenstaand: Gewoon ook een leuke sport: Hoe laag kan je gaan met je gemiddelde inkoop per jaar.
Vorig jaar was dit het resultaat zonder accu's, dus dit jaar moet nog lager wel lukken en in mei 2024 ben ik zelfs onder de inkoopprijs uitgekomen
/f/image/NxJZWvTMiAwDTnCyE3zRNSRi.png?f=fotoalbum_large)
Taro, knappe installatie en denkpistes !
Maar wordt dit wel geaccepteerd bij een pakket kluis os is deze zending daar te groot voor?klump4u schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:46:
[...]
Dit volgen, kleine week geregeld en werkt perfect.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2095096
Ik heb geluk, op 2,5km een Duits postkantoor
Ik constateerde vanochtend wederom dat in NOM mode het minimaal ingestelde laadpercentage niet wordt gerespecteerd, anderen daar ook last van? Nou vind ik het vandaag wel prima, want dan kan er straks meer goedkope stroom in
, maar dit is niet goed voor de accu:
:strip_exif()/f/image/cZRNyeHo6LvmZGuymIrKVTig.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/Jp8yxGO9VYQ5LJrBR01nTd8K.png?f=user_large)
Inmiddels laden de zonnepanelen #1 alweer op, vandaar die ene accu op 2%, maar die stond ook op 1%.
:strip_exif()/f/image/cZRNyeHo6LvmZGuymIrKVTig.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/Jp8yxGO9VYQ5LJrBR01nTd8K.png?f=user_large)
Inmiddels laden de zonnepanelen #1 alweer op, vandaar die ene accu op 2%, maar die stond ook op 1%.
Wat ze doen: Kijken of er een kluis beschikbaar is en zo niet dan leveren ze het af bij het dichtstbijzijnde postkantoor.Dracula schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:55:
[...]
Maar wordt dit wel geaccepteerd bij een pakket kluis os is deze zending daar te groot voor?
Nee eerder andersom. Dat ik hem op 5% instel en dat die dan toch stopt rond 10% en ook vaak dat de ingestelde 5% weer teruggezet wordt naar 10% na een tijdje. Ik heb de hypers denk ik al 100x weer op 5% moeten zetten. En wat ik dan ook merk dat als je een energieplan gebruikt die wel de 5% respecteert en als je hem handmatig op ontladen zet die dan toch al vaak veel eerder stopt. Tot 1% heb ik gelukkig nog nooit gehadTaro schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:56:
Ik constateerde vanochtend wederom dat in NOM mode het minimaal ingestelde laadpercentage niet wordt gerespecteerd, anderen daar ook last van? Nou vind ik het vandaag wel prima, want dan kan er straks meer goedkope stroom in, maar dit is niet goed voor de accu:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door mrme12345 op 02-03-2025 09:59 ]
Hier ongeveer hetzelfde. Echter ik gebruik slimme modus. Waarbij ik onderlimiet op 10% heb staan. Vanacht rond 5 uur ging precentage opeens van 10% naar 1%.Taro schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:56:
Ik constateerde vanochtend wederom dat in NOM mode het minimaal ingestelde laadpercentage niet wordt gerespecteerd, anderen daar ook last van? Nou vind ik het vandaag wel prima, want dan kan er straks meer goedkope stroom in, maar dit is niet goed voor de accu:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heeft dit misschien te maken met het automatisch kaliberen van de accu?
:strip_exif()/f/image/VLe4d5IjzzhfDsU1ssgwuBDd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2KGarThjQ04454lbPJIPVwiL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door BerryGosie op 02-03-2025 11:08 ]
@BerryGosie Met NOM bedoel ik: Nul op de meter via slimme CT, we gebruiken dus dezelfde optie 
Bij het kalibreren krijg je een icoontje in beeld én daarna zal die automatisch helemaal naar 100% laden, in dit geval volgen beide omvormers netjes het schema, dus bij mij geen sprake van automatische kalibratie, bij jou mogelijk wel inderdaad aan de curve te zien.
Bij het kalibreren krijg je een icoontje in beeld én daarna zal die automatisch helemaal naar 100% laden, in dit geval volgen beide omvormers netjes het schema, dus bij mij geen sprake van automatische kalibratie, bij jou mogelijk wel inderdaad aan de curve te zien.
[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 02-03-2025 11:13 ]
Gewoon direct bij postkantoor laten bezorgen, dan weet je waar het naar toe gaat.Dracula schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:55:
[...]
Maar wordt dit wel geaccepteerd bij een pakket kluis os is deze zending daar te groot voor?
Lekker weer vandaag. Schoonzoon auto aan de lader, WPB loopt,, wasmachine en droger en 1Kw in de accu en nog terug leveren.
Ja hier ook, auto aan lader, l/l wp aan en batterijen opladen en het blijft heel de week stralend weer, dus die batterijen zitten zo vol elke dag :-)klump4u schreef op zondag 2 maart 2025 @ 11:35:
[...]
Gewoon direct bij postkantoor laten bezorgen, dan weet je waar het naar toe gaat.
Lekker weer vandaag. Schoonzoon auto aan de lader, WPB loopt,, wasmachine en droger en 1Kw in de accu en nog terug leveren.
Aah kijk, was al benieuwd wat NOM betekendeTaro schreef op zondag 2 maart 2025 @ 11:13:
@BerryGosie Met NOM bedoel ik: Nul op de meter via slimme CT, we gebruiken dus dezelfde optie
Die curve die je ziet aan het eind van de grafiek is het opladen van de accu door overschot zon energie. Dus geen automatische oplaadcycle.
Blijft dan idd vreemd waardoor benoemd gedrag bij ons voorkomt.
[ Voor 7% gewijzigd door BerryGosie op 02-03-2025 11:49 ]
Nope, dit herken ik niet sinds ingebruikname. Ondergrens staat op 10% en daar stopt het ontladen.Taro schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:56:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier ook niet, stopt altijd op de 11%Taro schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:56:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
zie deze post:BerryGosie schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:49:
Jammer om te zien dat de aangesloten zonnepanelen op de zendure accu nu niks meer doen als de accu is volgeladen. Terwijl er nog voldoende zon is. Eigenlijk zou het via de accu naar het net moeten gaan. Zogenoemde bypass. Geen idee waarom dat niet gebeurd.[Afbeelding]
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81767672
Lijkt me goed om dan ticket in te schieten bij zendure. Kunnen ze even meekijken.BerryGosie schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:56:
Als ik probeer het verbruik in huis hoger te maken dan ging hij in de bypass stand. Echter maar voor korte tijd. Want hij geeft nu de volgende foutmelding. Terwijl voltage eigenlijk nooit boven de 55v kan komen volgens de zonnepanelen specs. [Afbeelding]
En ook geen clustermode (want daar ging het bij mij fout) en ik denk dat je beter ook geen smart plan aan kunt hebben staan als je wil dat de pv overschot naar net gaat als batterij vol is.BerryGosie schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:57:
[...]
Bedankt voor je antwoord. Echter heb ik deze instelling wel aan staan. [Afbeelding]
Ik kan geen clustermode vinden. Als dit betekend dat je meerdere zendure accu kunt koppelen. Ik heb ook maar 1 zendure systeem.mrme12345 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:59:
[...]
En ook geen clustermode (want daar ging het bij mij fout) en ik denk dat je beter ook geen smart plan aan kunt hebben staan als je wil dat de pv overschot naar net gaat als batterij vol is.
Ik wil juist slimme modus aan hebben staan om in eerste instantie 0 op de meter te houden en automatisch opladen / ontladen ahv overschot zonne energie.
Heb inmiddels een ticket aangemaakt betreffende de PV foutmelding.
De specs blijven ruimschoots onder de 55V.
:strip_exif()/f/image/zNnDUZ01zLDUz6pontl0rBzn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zaXmGodCInl2p1szCnP6iacj.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier schakelt het geheel ook niet altijd automatisch over op terugleveren, zojuist was alles 100%, de AIO2400 sprong na 1 minuut over op terugleveren, Hyper #1 (op #2 zit geen PV) ging pas terugleveren nadat ik de slimme mode pauzeerde. Soms gebeurt het ook automatisch, mogelijk heb ik er gewoon te weinig geduld voor 
Dien dit soort zaken vooral in via hun support systeem, dan halen we samen de bugs eruit.
Vandaag hebben de direct DC aangesloten panelen flink hun best gedaan, 5.4 kWh opgewekt en alles is nu 100% en klaar om straks terug te leveren (AIO2400) en NOM (2x Hyper) te realiseren. Eerst nog even wat vanuit de panelen terugleveren
Dien dit soort zaken vooral in via hun support systeem, dan halen we samen de bugs eruit.
Vandaag hebben de direct DC aangesloten panelen flink hun best gedaan, 5.4 kWh opgewekt en alles is nu 100% en klaar om straks terug te leveren (AIO2400) en NOM (2x Hyper) te realiseren. Eerst nog even wat vanuit de panelen terugleveren
:strip_exif()/f/image/k3dRJrVUcJoN9n7ndo8UTT9r.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie meer mensen (op het zendure forum) die dit probleem ervaren idd. Komt vast goedTaro schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:34:
Hier schakelt het geheel ook niet altijd automatisch over op terugleveren, zojuist was alles 100%, de AIO2400 sprong na 1 minuut over op terugleveren, Hyper #1 (op #2 zit geen PV) ging pas terugleveren nadat ik de slimme mode pauzeerde. Soms gebeurt het ook automatisch, mogelijk heb ik er gewoon te weinig geduld voor
Vandaag hebben de direct DC aangesloten panelen flink hun best gedaan, 5.4 kWh opgewekt en alles is nu 100% en klaar om straks terug te leveren (AIO2400) en NOM (2x Hyper) te realiseren. Eerst nog even wat vanuit de panelen terugleveren![]()
[Afbeelding]
De error die ik had van de PV error is vanzelf (of door het schakelen van verschillende modussen) verdwenen zie ik. Zelfs de zonnepanelen aangesloten op de accu doen het weer!
:strip_exif()/f/image/sJKO4lb6u3Vqfy67utHJrmx3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ekFMwHrJHd4wjK0M0u0MeuSu.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door BerryGosie op 02-03-2025 16:41 ]
Heb een automatsch gegenereerd bericht van Zendure als antwoord op mijn ticket, echt jammer... benieuwd of ze dit dan ook daadwerkelijk te zien krijgen en het idee krijgen dat er aan hun zijde iets mis is. De bedrading heb ik goed aangelegd en getest!BerryGosie schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:25:
[...]
Ik kan geen clustermode vinden. Als dit betekend dat je meerdere zendure accu kunt koppelen. Ik heb ook maar 1 zendure systeem.
Ik wil juist slimme modus aan hebben staan om in eerste instantie 0 op de meter te houden en automatisch opladen / ontladen ahv overschot zonne energie.
Heb inmiddels een ticket aangemaakt betreffende de PV foutmelding.
De specs blijven ruimschoots onder de 55V.[Afbeelding]
[Afbeelding]
-1 Zendure support
:strip_exif()/f/image/X0LBb9INB7ueHWYeIBR3dd0s.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door BerryGosie op 02-03-2025 16:59 ]
@BerryGosie Heb je hier een account aangemaakt en ticket ingediend? -> https://support.zendure.com/portal/en/home.
Dat werkt doorgaans prima, reageren ook snel. Zou idd niet met een bot gaan chatten over dergelijke zaken.
Dat werkt doorgaans prima, reageren ook snel. Zou idd niet met een bot gaan chatten over dergelijke zaken.
Bedankt voor je antwoord.Taro schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:11:
@BerryGosie Heb je hier een account aangemaakt en ticket ingediend? -> https://support.zendure.com/portal/en/home.
Ik heb een ticket verzonden via de button onderaan de pagina, en heb een form ingevuld met omschreven probleem. Echter zie ik dat ik hierbij geen account nodig had. Dus die heb ik inmiddels aangemaakt en ga via "my area" maar een ticket aanmaken. Terwijl dit hetzelfde formulier is wat ik heb ingevuld. Wellicht zit het verschil in dat ik nu een account heb aangemaakt.
Inmiddels een account aangemaakt. En ik zie mijn ticket met response in de tickets staan. Dus wss wel op de goede manier een ticket aangemaakt. Er staat wel 'pending reply' bij.
:strip_exif()/f/image/KM82uVvP6G4MGPJ3EImwqb2p.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door BerryGosie op 02-03-2025 17:37 ]
:strip_exif()/f/image/ttVVgk9JA6mo8tC6WcgqmF8K.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 48% gewijzigd door BerryGosie op 02-03-2025 17:32 ]
Mooie functie, lever je niks terug, heb je ook geen terug lever kosten.BerryGosie schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:49:
Jammer om te zien dat de aangesloten zonnepanelen op de zendure accu nu niks meer doen als de accu is volgeladen. Terwijl er nog voldoende zon is. Eigenlijk zou het via de accu naar het net moeten gaan. Zogenoemde bypass. Geen idee waarom dat niet gebeurd.[Afbeelding]
Ik las een bericht dat er een energie maatschappij per fase terug lever kosten zou berekenen.
Een soort vervolg op per maand salderen.
als je op fase 1 1000 watt gebruikt en op fase 3 1000 watt terug levert dat is het totaal nul.
Maar ze berekenen dan wel terug lever kosten over 1000 watt.
Ik weet niet in hoeverre het verhaal klopt, maar verbazen doet het me ook niet.
Dat is onzin, want energiemaatschappijen zien niks van fases en krijgen alleen de gesaldeerde totalen (levering plus teruglevering). Meters ondersteunen dit ook niet qua berichten via de P4 poort (de netbeheerder poort) en dus ook niet met de P1 poort. Als hier meters voor aangepast moeten worden zijn we 10 jaar verder. Dit zijn echt spookverhalen.Polvo176 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:40:
[...]
Mooie functie, lever je niks terug, heb je ook geen terug lever kosten.
Ik las een bericht dat er een energie maatschappij per fase terug lever kosten zou berekenen.
als je op fase 1 1000 watt gebruikt en op fase 3 1000 watt terug levert dat is het totaal nul.
Met dynamische tarieven heb je daar gelukkig geen last meer van. Blij dat ik al jaren niets meer met dat gedoe te maken heb.Polvo176 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:40:
[...]
Mooie functie, lever je niks terug, heb je ook geen terug lever kosten.
De traditionele dino media zeggen ook dat zonnepanelen niet meer renderen. Laten we hier aub alleen onderbouwde zaken posten en geen slechte geruchten of wild west verhalen.Polvo176 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:40:
[...]
[ Voor 51% gewijzigd door Taro op 02-03-2025 17:44 ]
Nou kennelijk wel, ik gebruik Iungo om de p1 uit te lezen en kan alles per fase zien.
Dan kan een energie maatschappij dat ook.
Nee want dat is geen gecertificeerde / geijkte meter waar rekeningen op gebaseerd mogen worden. Daarnaast zien energiemaatschappijen dat ook niet in hun inkoop richting de markt. Die vindt ook gesaldeerd plaats. Dit gaat echt nergens over.Polvo176 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:45:
Nou kennelijk wel, ik gebruik Iungo om de p1 uit te lezen en kan alles per fase zien.
[ Voor 17% gewijzigd door mrme12345 op 02-03-2025 17:46 ]
Iungo leest alleen de P1 aansluiting uit en meet zelf niks.mrme12345 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:45:
[...]
Nee want dat is geen gecertificeerde / geijkte meter waar rekeningen op gebaseerd mogen worden.
Prima,lees mijn vorige bericht even. Voor energiemaatschappijen zijn aparte metingen van levering en teruglevering niet van belang. Dit komt namelijk niet apart in hun inkoopspecificaties. Maar als jij dit wil geloven, ga je gang.Polvo176 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:47:
[...]
Iungo leest alleen de P1 aansluiting uit en meet zelf niks.
Zoals ik al zei, ik weet niet of het klopt, maar verbazen doet het mij niet en technisch kan het gewoon.
Overigens heeft op dit moment nog maar 6% een dynamisch contract, zal ongetwijfeld nog groeien, maar de meesten hebben toch liever een vast contract.
Dan zit je wel aan terug lever kosten vast en ook zonder dat fase verhaal heeft die functie voor mij wel een toegevoegde waarde.
Overigens heeft op dit moment nog maar 6% een dynamisch contract, zal ongetwijfeld nog groeien, maar de meesten hebben toch liever een vast contract.
Dan zit je wel aan terug lever kosten vast en ook zonder dat fase verhaal heeft die functie voor mij wel een toegevoegde waarde.
Ik weet wel dat het niet klopt. En als je dat niet zeker weet kun je beter dit soort spookverhalen voor je houden of met een link komen waarbij een energiemaatschappij dat aankondigt (die link bestaat niet). In het hele proces van verrekenen inkoopkosten tussen pv partijen en energieleveranciers komen alleen gesaldeerde hoeveelheden voor obv de P4 meter van de netbeheerder (zogenaamde reconciliatie van inkkoopkosten). Dit soort ruis berichten word ik erg moe van.Polvo176 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:56:
Zoals ik al zei, ik weet niet of het klopt, maar verbazen doet het mij niet en technisch kan het gewoon.
Technisch kan het, daarom ook gewoon goed om netjes de fases in het huis te verdelen en niet scheef te gaan belasten.Polvo176 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:56:
Maar in Nederland is vastgelegd dat de fases gesaldeerd worden bij de slimme meter, dus ze zullen echt niet zomaar ineens per fase gaan belasten. Hier gelukkig ook plannen om netjes 3 omvormers over 3 fases te gaan verdelen, dus mocht dit op termijn alsnog plaatsvinden: Helemaal dikke prima.
En tot die tijd is het gewoon bangmakerij en clickbait, niet zomaar in meegaan.
Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Voor de Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren.
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Voor de Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren.