Toon posts:

DHL Packstation: gratis afhaalpunt in DLD voor Nederlanders

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online

Voor Nederlanders uit de grensstreek die een bestelling van een Duitse webshop willen afhalen, kunnen dat doen via een van de 8.000 Packstations van DHL in Duitsland. Door het aanvragen van een gratis Postnummer via DHL kan je zelf je pakketjes 24/7 afhalen én retourneren bij een pakketkluis. Aangezien sommige artikelen of aanbiedingen niet rechtstreeks geleverd worden naar Nederland is hier ter informatie een korte uitleg en ruimte voor discussie.

Gratis DHL-Postnummer aanvragen en activeren

Postnummer aanvragen
Vraag een Postnummer aan via het formulier:
"DHL Kundenkonto anlegen für EU-Bürger ohne Wohnsitz in Deutschland".

Per e-mail ontvang je een bevestiging. Je krijgt binnen een aantal werkdagen twee brieven:
  • Brief 1: een pasje met Postnummer of QR-code,
  • Brief 2: met ‘Freischaltcode’ (activeringscode).
DHL-account activeren
E-mail : Stuur een e-mail naar impressum.paket@dhl.com (of kundenservice.ppast@dhl.de) met:
  • NAW-gegevens
  • E-mailadres van je DHL-account (+ Postnummer)
  • Freischaltcode (activeringscode)
In de brief staat dat je moet bellen met de (Duitse) klantenservice op +49 (0)228 4333 112 om je account te activeren. Met de procedure voor niet-Duitsers binnen de EU is niet elke DHL-medewerker even goed bekend. Maar in de meeste gevallen krijg je binnen 24 uur reactie, behalve in het weekend, als je per e-mail je account laat activeren.

Voorbeeld e-mail (grammaticaal niet gecheckt):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Betreff: DHL Kontoaktivierung

Sehr geehrte Kundenservice,

Ich möchte Sie hiermit bitten, mein Konto für EU-Bürger ohne Wohnsitz in Deutschland, zu aktivieren. 
Zur Bestätigung sende ich meinen Freischaltcode, um das folgende Konto zu aktivieren:

Freischaltcode: <<A1B2C4D>>

DHL-Konto: <<voornaam.achternaam@tweakers.net>>
DHL-Postnummer: <<0012344567>>

<<Vorname Nachname>>
<<Adresse>>
<<Postleitzahl>>
<<Stadt>>
Niederlande

In Erwartung Ihrer Antwort möchte ich eine Bestätigung erhalten.

Mit freundlichen Grüßen,

Sicherheitsantwort? Reset via “Passwort vergessen” > “Neues Passwort zusenden”. Klik op de link in je e-mail om je antwoord op de beveiligingsvraag te resetten.

Post & DHL-app downloaden en activeren

Download de Post & DHL-app uit de Duitse App Store of Play Store. Losse APK’s hier.

Het wisselen van regio: App Store / Play Store. Na het downloaden en installeren kan je weer terug naar je oorspronkelijke regio terwijl de app blijft werken. Play Store: download en installeer minimaal versie 7.2.78 (823) (Android 6.0+) om je QR-code te kunnen scannen.

Tip: Maak een 2e (Duitse) AppleID aan. Log in en uit via de app "App Store" > Rechtsboven klikken op je avatar van je AppleID > "Afmelden". Vervolgens log je in met je Duitse AppleID, DHL & Post-app downloaden en/of updaten. Op dezelfde manier terug naar je Nederlandse AppleID, dus uitloggen en weer opnieuw inloggen. Tijdens het updaten hoef je alleen het wachtwoord in te geven van het (Duitse) AppleID. Alle geïnstalleerde apps blijven bruikbaar.

• Open de "DHL & Post-app" en login met je DHL-account.
  • Ga naar “Packstation” > “Jetzt aktiveren”.
  • Scan de achterkant van de DHL-pas of QR-code.

Packstation versturen en afhalen

Versturen naar een Packstation in Duitsland
Kies een Packstation als afhaallocatie of vul je Postnummer in met het adres van je Packstation.

Vind je Postnummer online en in de app:

• "dhl.de" > "log in" > "Meine Daten und Services" > "Kontaktdaten bearbeiten".
• "Post & DHL-app" > "Mehr" > bovenaan je accountnaam.

Staat er geen “Adresszusatz”? Vul dan je Postnummer met een spatie na je achternaam. Het pakketje blijft 7 dagen liggen en gaat op de 8e dag retour. Afmetingen van de kluisjes in het Packstation:

MaatHoog (mm)Breed (mm)Diep (mm)
XS85190610
S85440610
M180440610
L370440610
XL750440610
Afhalen bij een Packstation
Open “Post & DHL-app” > “Packstation” > “Abholen” > scan afhaalcode . Deurtje gaat open.

Versturen via een Packstation
  • Packstation > (kies je taal Duits/Engels) > "Versenden/Deposit"
  • Je krijgt de twee opties voor een verzendlabel:

a) Handmatig: alle gegevens invoeren op het scherm > Print label
    b) Post & DHL-app: Scan de QR-code van de vooraf gekochte label > Print label

• Na het scannen geef je de grootte aan van je kluisje: S, M, L of XL. Je hebt de mogelijkheid om een ander formaat te kiezen als het niet past.
  • Deponeer je pakket en sluit het deurtje goed.
  • Optioneel: Scan je QR-code/DHL-pasje voor de Bonuspunten.
Gekochte verzendlabels vind je terug: 'DHL & Post-app' > 'Versenden' > 'Paket' > 'Letzte Käufe'. Betaalmethoden: PayPal, Visa, Mastercard, Amex, Sepa en Giropay. Zie extra verzendopties en meerprijs in de Post & DHL-app.

Tip: Maak vooraf het kopen van een verzendlabel een contact aan in je adresboek: DHL.de > DHL-account > "Adresbuche" > "Mein Adressbuch". Zet hier ook jezelf in zodat je makkelijk verzender/ontvanger kan kiezen.
DHL Bonusprogramma
Activeren: “DHL & Post-app” > “Mehr” > “Paketempfang” > “Bonusprogramm”. Deelname is gratis.
Het puntensaldo is online te zien in je DHL-account.

Je ontvangt:
  • De eerste 5 keer 25 punten bij het afhalen van een pakketje uit een DHL Packstation, daarna 5 punten per keer.
  • 50 punten bij het kopen van een verzendlabel (Online Frankierung) via de Post & DHL-app.
  • De eerste 10 keer 50 punten bij het versturen via een DHL Packstation, daarna 10 punten per keer.
De punten van 'Online Frankering' zijn pas na 30 dagen in te wisselen.
Verzilveren DHL Bonuspunten
Online: DHL.de > DHL-account inloggen > klik op je punten (rechts naast je accountnaam) > Kies een optie > "Jetzt Einlöchen. Je krijgt een coupon per e-mail die je tijdens het bestellen kunt verzilveren. De opties:
  • 379 punten Porto DE Päkchen S: EUR 3.79
  • 439 punten Porto DE Päkchen M: EUR 4.39
  • 599 punten Porto 5kg DE Paket: EUR 5.99
  • 1599 punten Porto 5kg EU Paket: EUR 15.99
  • 489 punten Porto EU XS Päckchen: EUR 4.89
  • 1399 punten Porto EU Paket: EUR 13.99
Duitse vergelijkingswebsites en pricewatchers
De verzendopties en welke bezorgdiensten, DHL, DPD, GLS etc. staan hier ook. Handig om even te checken.

Duitse webshops die bezorgen en leveren aan DHL Packstations (overzicht)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Duitse webshops die niet leveren aan DHL Packstations (overzicht)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

FAQ

Algemene vragen
  • Heb ik een Duits telefoonnummer nodig? Nee
  • Hoe lang blijft mijn pakketje liggen? 7 Kalenderdagen Daarna retour afzender.
  • ...

Klantenservice DHL

• E-mail : impressum.paket@dhl.com
  • Chat : "Post & DHL-app" > "Mehr" > "Kontakt & FAQ".
  • Telefoon : +49 228 4 333 112 (maandag t/m zondag 07:00 - 22:00)
Special thanks (random order): @aritmeester, @NY_Giant, @Nuevocasa, @Polster, @rogervdh, @tomic .

[Voor 69% gewijzigd door Odeklontje op 25-02-2022 23:06]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

tnx
Misschien toch handig voor de pixel pre-orders

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Odeklontje
  • Niet online
.

[Voor 99% gewijzigd door Odeklontje op 18-10-2021 16:58]

• Kwakkies
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:39
Nice, bedankt voor de workaround!
Enige wat ik me afvraag is dat je niet precies weet wanneer de Bose wordt nagezonden.

Dien je dan bij het claimen van de Bose actie ditzelfde packstation in te vullen? En dus aannemende dat je deze ook 'gewoon' hier kan ophalen? Enige is dat je 2x heen en weer moet, maar dan heb je ook wat

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mooie uiteenzetting! Let er wel op dat als je van regio wisselt in de Google Play Store (Android), je vervolgens een jaar lang niet terug kunt wisselen. Officieel althans, ik weet niet of Google die regel daadwerkelijk hanteert.

Een andere optie is simpelweg een tweede Google-account aanmaken met Duitsland als regio en deze toevoegen op je telefoon. Je kunt in de Play Store dan gemakkelijk van account wisselen. Of download het losse .apk-bestand: hier of hier.

Voor de Pixel pre-orders is het natuurlijk nog wel de vraag of PixelOffers.com verzending naar een DHL Packstation accepteert.

[Voor 3% gewijzigd door NY_Giant op 18-10-2021 17:12]

• Odeklontje
  • Niet online
Kwakkies schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:59:
Nice, bedankt voor de workaround!
Enige wat ik me afvraag is dat je niet precies weet wanneer de Bose wordt nagezonden.

Dien je dan bij het claimen van de Bose actie ditzelfde packstation in te vullen? En dus aannemende dat je deze ook 'gewoon' hier kan ophalen? Enige is dat je 2x heen en weer moet, maar dan heb je ook wat
Geen idee wat Google doet maar ze sturen naar het adres wat jij opgeeft. Het lijkt mij dat jij ook steeds hetzelfde Packstation opgeeft omdat die lekker in de buurt zit? Als je de Post & DHL-app hebt krijg je vanzelf een notificatie én je krijg al eerder een track-and-trace per e-mail. Je kan natuurlijk altijd Google contacteren.

• Odeklontje
  • Niet online
NY_Giant schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:07:
Mooie uiteenzetting! Let er wel op dat als je van regio wisselt in de Google Play Store (Android), je vervolgens een jaar lang niet terug kunt wisselen. Officieel althans, ik weet niet of Google die regel daadwerkelijk hanteert.

Een andere optie is simpelweg een tweede Google-account aanmaken met Duitsland als regio en deze toevoegen op je telefoon. Of download het losse .apk-bestand: hier of hier.

Voor de Pixel pre-orders is het natuurlijk nog wel de vraag of PixelOffers.com verzending naar een DHL Packstation accepteert.
Thanks voor de losse APK's, die zet ik erbij :)

• aritmeester
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:39
Los van dit topic heb ik toevallig ook vorige week een postnummer aangevraagd. Met een dag of 3 had ik 2 brieven in huis. Een brief met een klantenpas en een brief met de activeringscode.

Telefonische activering van mijn account lukte niet. Ik werd eerst een heel aantal keer van de een naar de andere persoon doorgeschakeld. Uiteindelijk gaf de medewerker aan dat ik een e-mail moest sturen naar de klantenservice (impressum.paket@dhl.com)

Ik heb een e-mail gestuurd met de vraag of mijn account geactiveerd kon worden. In de e-mail heb ik de volgende gegevens gezet:
  • mijn volledige adresgegevens
  • mijn postnummer (uit brief 1)
  • de activeringscode (uit brief 2)
Op basis van deze gegevens heeft een medewerker mijn account geactiveerd. Gisteren aan het einde van de middag heb ik de mail verstuurd. Vanmiddag kreeg ik bericht dat mijn account met behulp van de aangegeven gegevens geactiveerd is.

Voor mensen voor wie het bellen met de Duitse helpdesk een drempel is, is dit wellicht een goed alternatief voor het activeren van het account?!

Inmiddels heb ik de app op mijn telefoon ook geactiveerd. Nu maar eens een duitse bestelling plaatsen.

[Voor 0% gewijzigd door aritmeester op 19-10-2021 23:08. Reden: Correctie e-mail adres]

• saltajose
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-05 11:10
Ik moeste bellen met een vriend die Duits spreekt om de activatie te voltooien. De tip met de mail is heel handig!

• Venneutje2
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-10-2021
*knip* V&A is niet de bedoeling op het forum.

[Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 21-10-2021 08:16]

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-06 12:19
Erg interessant dit!

Ik zie dat je ook pakketten kan verzenden via een DHL Packstation. Dat zou voor internationale zendingen binnen Europa (niet buurlanden) ook erg voordelig kunnen uitkomen.

Yaha!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Odeklontje schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:14:
[Afbeelding]

Voor Nederlanders uit de grensstreek die een bestelling van een Duitse webshop willen afhalen, kunnen dat doen via een van de 8.000 Packstations van DHL. Door het aanvragen van een gratis Postnummer via DHL kan je zelf je pakketjes 24/7 afhalen én retourneren bij een automaat. Aangezien sommige artikelen of aanbiedingen niet rechtstreeks geleverd worden naar Nederland is hier ter informatie een korte uitleg en ruimte voor discussie.

De stappen:

1. Aanvragen Postnummer
Een gratis een Postnummer aanvragen als Nederlander kan via dit formulier:
"DHL Kundenkonto anlegen für EU-Bürger ohne Wohnsitz in Deutschland".

a) Je krijgt een bevestiging in de e-mail en binnen een aantal werkdagen krijg je een brief thuisgestuurd. Hier zit een pasje in met je Postnummer. De streepjescode op het pasje heb je nodig om afhalen via een Packstation te activeren in de Post & DHL-app.

b) In de brief "Ihr DHL Kundenkonto" staat een "Freischaltcode" om je account te activeren. Je belt de klantenservice op 0228 4333 112, bereikbaar van maandag t/m zondag tussen 07:00 - 20:00 uur. Daarna log je in op : dhl.de/kundenkonto. Niet alle medewerkers spreken Engels maar iedereen die een beetje moeite doet moet het zeker lukken.

Óf stuur een e-mail naar impressum.paket@dhl.com met je accountgegevens en activeringscode. (Thanks @aritmeester )

c) Als je een antwoord moet geven op een beveiligingsvraag of "Sicherheitsantwort" kan je die laten resetten door het aan te geven bij de klantenservice die je aan de lijn hebt of zo:

[...]

2. Post & DHL-app downloaden
Controleer de regio van de store om de app te kunnen downloaden. Lees hier hoe van regio te wisselen op iOS of Android. Na het terugwisselen van regio blijft de app bruikbaar.[...]

3. Pakket laten bezorgen en afhalen in een DHL Packstation
Het Packstation heeft de maten S, M, L en XL. Verpakkingsgrootte van 15 x 11 x 1 cm en een maximale afmeting van 75 x 60 x 40 cm.

[Afbeelding]

Zodra je pakketje in het Packstation zit krijg je een notificatie per e-mail van de track-and-trace en app. Voor het afhalen open je de Post & DHL-app voor de afhaalcode en laat je die scannen en gaat er een deurtje open.

Duitse webshops die gebruikmaken van DHL PackstationsDuitse webshops die niet leveren aan DHL PackstationsFAQ
Algemene vragen
  • Heb ik een Duits telefoonnummer nodig? Nee
  • Hoe lang blijft mijn pakketje liggen? 7 Kalenderdagen Daarna retour afzender.
  • ...
Klantenservice DHL
E-mail impressum.paket@dhl.com
Telefoon +49 228 4 333 112
Echt super _/-\o_ Heb hier dit jaar al vaker naar gezocht maar niet kunnen vinden. Als ik trouwens op jouw link klik moet je nog steeds even zoeken, je komt niet direct op de juiste pagina.
Dit had me een maand geleden een lange rit kunnen besparen :+
Helaas voor nu voor de BTW actie van de Duitse MediaMarkt voor mij ook te laat. Maar in de toekomst gaan we hier plezier van hebben *O* Familie woont dichtbij de grens, kunnen we dat mooi combineren met een tankbeurt, het tankstation daar is ook een DHL afhaalpunt 8)

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Nuevocasa schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:07:
[...]

Echt super _/-\o_ Heb hier dit jaar al vaker naar gezocht maar niet kunnen vinden. Als ik trouwens op jouw link klik moet je nog steeds even zoeken, je komt niet direct op de juiste pagina.
Heb jij wel de goede link? Ik kan het niet vinden

Hoi!

• Nuevocasa
  • Nu online
EWK schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:55:
[...]

Heb jij wel de goede link? Ik kan het niet vinden
https://www.dhl.de/de/pri...strierung-eu-buerger.html

Werkt helaas niet...
Klik op:
Kunden Konto
Klik op:
Registrierung
En scroll dan naar onderen naar de hulp optie over EU burger Registrierung. Daar kun je op de juiste link klikken.

[Voor 24% gewijzigd door Nuevocasa op 22-10-2021 20:59]

• EWK
  • Niet online

EWK

Hmm, ik kom dan bij een faq uit. Niet bij een formulier.

Hoi!

• Nuevocasa
  • Nu online
EWK schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:58:
Hmm, ik kom dan bij een faq uit. Niet bij een formulier.
Zie mijn edit. Werkt idd helaas niet. Hopelijk kom je er zo uit.

• Bennitos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-06 13:51
Top, deze nu ook aangevraagd. Ik gebruik nu zelf vaak een pakjespunt van Hermes (veel tankstations) hier hoef je niet te registeren en hoef je alleen je ID te laten zien. Deze gebruik ik voor vrijwel alle aankopen via amazon.de

• EWK
  • Niet online

EWK

Nuevocasa schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:57:
[...]

https://www.dhl.de/de/pri...strierung-eu-buerger.html

Werkt helaas niet...
Klik op:
Kunden Konto
Klik op:
Registrierung
En scroll dan naar onderen naar de hulp optie over EU burger Registrierung. Daar kun je op de juiste link klikken.
Yes! Nogmaals dank :)

Hoi!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-06 22:37
Krijg je vrij snel via email bevestiging van de aanvraag? Sinds gisteren nog geen bericht van gezien.

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:57
Hoyden schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:36:
Krijg je vrij snel via email bevestiging van de aanvraag? Sinds gisteren nog geen bericht van gezien.
Volgens mij is het een handmatige actie de bevestiging. Hier duurde het ca. 24 uur. Echter verwacht ik niet dat er in het weekend wordt geantwoord.

• Odeklontje
  • Niet online
Hoyden schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:36:
Om een idee te geven van de brieven:
  • Dagtekening vrijdag 03.09.2021, ontvangen dinsdag 07.09.2021 (4 dagen).
  • Dagtekening donderdag 09.09.2021, ontvangen dinsdag 14.09.2021 (5 dagen).

[Voor 4% gewijzigd door Odeklontje op 27-10-2021 16:19]

• Nakebod
  • Laatst online: 15:09

Nakebod

Nope.

Dan zijn ze nu wat sneller denk ik. In ieder geval de brieven tegelijk en niet na elkaar.
nav dit topic de 18e aanvraag gedaan savonds, ochtend 19e via mail een bevestiging.
Beide brieven dagtekening 20-10, en ontvangen 23-10.

Telefonisch activeren was nog wel het lastigste. Ik kwam het menu niet eens door.
Als ik het goed versta, heb je optie 2 nodig in het menu. <iets onverstaanbaars> und service. En dan heb je toch een uitdaging met een voice response systeem. Herhaal maar iets wat je niet eens kan verstaan :+
Verschillende variaties geprobeerd, kwam niet verder.
Dan toch maar mail gestuurd, tot op heden geen reactie op. En nog in het Duits verstuurd ook :Y)
Vanmiddag nog een keer telefonisch geprobeerd, zelfde probleem, maar op een of andere manier werd ik nu wel doorverbonden.

Nu is mijn Duits niet zeer goed, maar als je dan ook nog iemand aan de lijn krijgt die zo zacht praat.. :X
Aber wir haben es geschafft ;) En dat is vast grammaticaal fout :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Max.Visser
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-03 09:59
Nakebod schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:49:
Dan zijn ze nu wat sneller denk ik. In ieder geval de brieven tegelijk en niet na elkaar.
nav dit topic de 18e aanvraag gedaan savonds, ochtend 19e via mail een bevestiging.
Beide brieven dagtekening 20-10, en ontvangen 23-10.

Telefonisch activeren was nog wel het lastigste. Ik kwam het menu niet eens door.
Als ik het goed versta, heb je optie 2 nodig in het menu. <iets onverstaanbaars> und service. En dan heb je toch een uitdaging met een voice response systeem. Herhaal maar iets wat je niet eens kan verstaan :+
Verschillende variaties geprobeerd, kwam niet verder.
Dan toch maar mail gestuurd, tot op heden geen reactie op. En nog in het Duits verstuurd ook :Y)
Vanmiddag nog een keer telefonisch geprobeerd, zelfde probleem, maar op een of andere manier werd ik nu wel doorverbonden.

Nu is mijn Duits niet zeer goed, maar als je dan ook nog iemand aan de lijn krijgt die zo zacht praat.. :X
Aber wir haben es geschafft ;) En dat is vast grammaticaal fout :P
Zojuist gebeld via mijn Pixel 6, ik was van plan om de dhl pakketstation te gebruiken voor de preorder deal, 't bezorgen van de bose headphones.

Wat heel goed uitkomt is dat de pixel 6 live vertalingen heeft bij telefoongesprekken. Blijkbaar willen ze eerst weten waar je gesprek over gaat en moet je een 'keyword' noemen, zoals je shipping / track and trace code.

Ik kreeg na dit te doen twee keer een Duitser aan de lijn die ik door live vertalingen wel kon verstaan. Helaas was mijn eigen Duits niet goed genoeg om me verstaanbaar te maken en ik heb een vermoede dat ze me ook niet echt wouden helpen omdat ik gebrekkig Duits sprak. (zij konden beslist geen Engels)

Inmiddels heb ik een kennis zover gekregen om me doorstuurservice te zijn dus heb ik 't niet meer nodig.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-06 18:45
Ik heb ook aangevraagd, en inmiddels 3 brieven ontvangen: 2 keer met een TAN-code, en één keer met een QR code die ik in de app moet scannen na het inloggen. Ik zie in géén van de brieven echter een postnummer staan, en als ik de helpdesk bel, vragen ze daar wel naar.
Moet ik nog een 3e brief ontvangen?
Er zat bij geen van de brieven een pas o.i.d..

iRacing Profiel

• Nakebod
  • Laatst online: 15:09

Nakebod

Nope.

Postnummer zou je volgens mij wel moeten krijgen, anders kan je niets naar zo een pakketstation versturen.
Dat nummer staat bij mij alleen op het pasje vermeld, niet in een van de brieven.

Bij mijn brief stond wel dat de klantenkaart binnen enkele weken niet meer nodig zou zijn, en wordt vervangen door de Post app van DHL.
Maar dan hoor je nog wel een postnummer te krijgen. Of die krijg je misschien pas na het inloggen in de app en het scannen van die QR code?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Odeklontje
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 18:10:
Ik heb ook aangevraagd, en inmiddels 3 brieven ontvangen: 2 keer met een TAN-code, en één keer met een QR code die ik in de app moet scannen na het inloggen. Ik zie in géén van de brieven echter een postnummer staan, en als ik de helpdesk bel, vragen ze daar wel naar.
Moet ik nog een 3e brief ontvangen?
Er zat bij geen van de brieven een pas o.i.d..
Postnummer krijg je inderdaad op een plastic plasje. Dus twee brieven; een met je Postnummer en een tweede met en activeringscode. Maar misschien zijn ze de gehele procedure aan het herzien. Want het pasje wordt uitgefaseerd en (ik meende) vanaf februari 2022 gaat afhalen met afhaalcode alleen nog via de Post & DHL-app. Wat ik mij kan voorstellen is dat je een gegenereerde Postnummer krijgt in je Post & DHL-app.

Wel had ik het pasje nodig om de functie "Packstation" te ontgrendelen door de streepjescode op de achterzijde te scannen. De stappen (met pasje): zie OP.

Let wel op dat wanneer de je voorheen de ophaalcode nog per e-mail kreeg, dat het nu uitsluitend via de Post & DHL-app gaat. Onderaan in de menubalk van de app klik je op de "Mehr" (de 3 streepjes) en zie je bovenaan de pagina als eerst je Postnummer en je naam.

[Voor 42% gewijzigd door Odeklontje op 05-11-2021 11:20]

• Wild Chocolate
Nakebod schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 18:25:
Postnummer zou je volgens mij wel moeten krijgen, anders kan je niets naar zo een pakketstation versturen.
Dat nummer staat bij mij alleen op het pasje vermeld, niet in een van de brieven.

Bij mijn brief stond wel dat de klantenkaart binnen enkele weken niet meer nodig zou zijn, en wordt vervangen door de Post app van DHL.
Maar dan hoor je nog wel een postnummer te krijgen. Of die krijg je misschien pas na het inloggen in de app en het scannen van die QR code?
Het postnummer heb ik schijnbaar nodig om mijn account te activeren. En om packstationen te activeren in de app, moet ik eerst inloggen. (En dat gaat dus pas wanneer mijn account geactiveerd is :X

iRacing Profiel

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:41
ik heb het account laten activeren door de TAN code te mailen naar de klantenservice. Vervolgens activeren zij het account; kun je een password reset uitvoeren & zie je na inloggen & activitatie met de QR code , je postnummer

• Bankie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 21:39
Ook hier 2 brieven ontvangen waarvan 1 met een QR code en ander met activatie code. Die op de mail gedaan en daar een antwoord op ontvangen dat postnummer geactiveerd is. Deze zie ik ook terug op de DHL website "Personal details -> Edit contact details".

Is dat nu dan voldoende om gebruik te maken van Packstation service?

• Odeklontje
  • Niet online
Bankie schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:04:
Is dat nu dan voldoende om gebruik te maken van Packstation service?
Ja.

edit: Nu dus de Post & DHL-app downloaden, inloggen met dezelfde gegevens en shoppen :) .

[Voor 20% gewijzigd door Odeklontje op 01-11-2021 20:01]

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:06
Ik heb ook een mail gestuurd om mijn postnummer te activeren, maar ik krijg dit terug als antwoord:
vielen Dank für Ihre Nachricht.

Bei der Beantwortung Ihrer Anfrage sind wir leider nicht der richtige Ansprechpartner. Deswegen möchten wir Sie an die zuständige lokale Postgesellschaft in der Niederlande verweisen.

Haben Sie noch Fragen, dann melden Sie sich einfach und besuchen Sie uns auf dhl.de/kundenservice. Wir sind gerne für Sie da!

Beste Grüße
NAW gegevens + code gestuurd per mail met het verzoek om mijn account te activeren.

Enig idee wat ik fout doe?

• Odeklontje
  • Niet online
Leg de fout niet meteen bij jezelf neer ;)

Het kan zijn dat je nèt een verkeerde persoon had die case afhandelde of iemand met wat minder ervaring over dit onderwerp. Het is velen al gelukt dus met nog een mailtje kom je er uiteindelijk wel.

Als reactie zou ik zeggen dat je contact gehad hebt met de Nederlandse afdeling van DHL en dat die weer terugverwijzen naar de Duitse omdat zij immers ook het punt van aanvragen zijn. Met daarbij het verzoek je account te activeren zoals de brief ook aangeeft met de meegestuurde persoonlijke gegevens.

• Nuevocasa
  • Nu online
Freakster86 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:47:
Ik heb ook een mail gestuurd om mijn postnummer te activeren, maar ik krijg dit terug als antwoord:

[...]

NAW gegevens + code gestuurd per mail met het verzoek om mijn account te activeren.

Enig idee wat ik fout doe?
Niets ;) Zoals Odeklontje zegt, gewoon nogmaals mailen. Aangeven dat het om een Duits account gaat voor Europese klanten die niet in Duitsland wonen.

Desnoods voeg je een foto van de brief toe als bijlage.

[Voor 5% gewijzigd door Nuevocasa op 03-11-2021 22:42]

• Freakster86
@Odeklontje @Nuevocasa Dank, ik heb zojuist een nieuwe mail verstuurd. En deze keer wat meer nadruk gelegd op het feit dat het om een Duits account gaat. Hopelijk gaat het nu wel goed.

• Nuevocasa
  • Nu online
Freakster86 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:50:
@Odeklontje @Nuevocasa Dank, ik heb zojuist een nieuwe mail verstuurd. En deze keer wat meer nadruk gelegd op het feit dat het om een Duits account gaat. Hopelijk gaat het nu wel goed.
Vanmorgen hebben ze mijn account geactiveerd. Komt vast goed d:)b :)

• Odeklontje
  • Niet online
Freakster86 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:50:
Met mijn beste Duits zal ik een e-mail voorbeeld in de OP zetten zodra ik daar tijd voor heb.

• Nuevocasa
  • Nu online
Odeklontje schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:19:
[...]

Met mijn beste Duits zal ik een e-mail voorbeeld in de OP zetten zodra ik daar tijd voor heb.
Dit was mijn mail. Kort en bondig, gebruik makend van Google translate :+
Betreff: aktivierung DHL kundenkonto

Guten Tag,

Möchten Sie mein Konto aktivieren?

Die Freischaltcode ist: 123456
Naam
Adres
Postcode woonplaats
Niederlande

Vielen Dank!

Mit Freundliche Grüßen

Met vriendelijke groet,

• Nuevocasa
  • Nu online
Odeklontje schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:01:
[...]

Ja.

edit: Nu dus de Post & DHL-app downloaden, inloggen met dezelfde gegevens en shoppen :) .
Jij hebt niks gedaan met die QR? Dat moet toch ipv een klantenkaart. Die hebben we niet ontvangen.
Onderstaande lukt mij niet. Kan nergens die QR scannen.

[Voor 74% gewijzigd door Nuevocasa op 04-11-2021 16:22]

• Odeklontje
  • Niet online
Nuevocasa schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:19:
[...]

Jij hebt niks gedaan met die QR? Dat moet toch ipv een klantenkaart. Die hebben we niet ontvangen.
Onderstaande lukt mij niet. Kan nergens die QR scannen.
Dat is dus het vreemde. Ik heb geen QR-code maar een plastic pasje van DHL met Postnummer gekregen. Voor het activeren "Packstation" in de Post & DHP-app moest ik de achterkant van mijn pasje scannen.

Geen idee wat die QR-code precies is want ik heb 'm zelf niet gehad.

• Nuevocasa
  • Nu online
Odeklontje schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:36:
[...]

Dat is dus het vreemde. Ik heb geen QR-code maar een plastic pasje van DHL met Postnummer gekregen. Voor het activeren "Packstation" in de Post & DHP-app moest ik de achterkant van mijn pasje scannen.

Geen idee wat die QR-code precies is want ik heb 'm zelf niet gehad.
Die is ipv het pasje volgens mij.... Ik kan die QR code alleen niet scannen 8)7 |:(

Edit:
Zo ziet mijn scherm er uit zonder dat ik iets met de QR code heb gedaan, hoe is dat bij jou?

Edit 2:
Ik ben er achter.... De app die hier in de topicstart wordt benoemd is een oude versie... Je moet versie 7.2.78 hebben. Kreeg direct de optie te zien om de QR code te scannen *O* *O*

[Voor 62% gewijzigd door Nuevocasa op 04-11-2021 16:23]

• Odeklontje
  • Niet online
Nuevocasa schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:37:
[...]

Edit 2:
Ik ben er achter.... De app die hier in de topicstart wordt benoemd is een oude versie... Je moet versie 7.2.78 hebben. Kreeg direct de optie te zien om de QR code te scannen *O* *O*
Post & DHL-app versie versie 7.2.78 en hoger uit de Play Store is nodig om de QR-code te scannen, check!(Ik zet het in de OP).

[Voor 17% gewijzigd door Odeklontje op 05-11-2021 07:35]

• Freakster86
Nou, de mail is binnen. Dit keer wel gelukt. Vervolgens account wachtwoord instellen.
> klik op wachtwoord vergeten
> ontvangt mail met link, klik
> beveiligingsvraag invullen, klikken op vergeten
> sms met tancode wordt verstuurd
> 30min later eindelijk de tancode
> tancode invullen > helaas, de geldigheid is verlopen

In het smsje staat ook dat de code 15min geldig is... :X Dus dan maar klikken op de knop dat je geen tancode hebt; gaan ze je weer een brief sturen... |:(

• Odeklontje
  • Niet online
Freakster86 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:43:
[...] gaan ze je weer een brief sturen... |:(
Wat een pech. Tja, Duitsers zijn conservatief. Lekker old school een brief sturen. Maar als je komende week de brief krijgt moet het toch wel lukken ... de 10e kan het gebeuren. :D

• Nuevocasa
  • Nu online
Nou, de mail is binnen. Dit keer wel gelukt. Vervolgens account wachtwoord instellen.
> klik op wachtwoord vergeten
> ontvangt mail met link, klik
> beveiligingsvraag invullen, klikken op vergeten
> sms met tancode wordt verstuurd
> 30min later eindelijk de tancode
> tancode invullen > helaas, de geldigheid is verlopen

In het smsje staat ook dat de code 15min geldig is... :X Dus dan maar klikken op de knop dat je geen tancode hebt; gaan ze je weer een brief sturen... |:(
Ik kreeg de eerste ook laat, had alweer een 2e TAN code aangevraagd... Kreeg ze toen beide tegelijk. Lukt dat nu niet meer?

• Freakster86
@Odeklontje Ik hoop het ja, maar ik gok dat de volgende hindernis alweer op de loer ligt ;)

@Nuevocasa Nee, helaas. Eenmaal die brief aangevraagd kun je niet opnieuw het proces doorlopen.

Dus aan iedereen die nog moet; heb geduld met die tancodes.

• B45
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-10-2022
Weet iemand of er voor België een vergelijkbare dienst is voor Nederlanders zoals DHL packstation in DE ?

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:45
Super fijn dit, maakte al jaren gebruik van een pas op een duits adres van vrienden die er zelf geen gebruik van maakte.

Nu eindelijk op mijn eigen adres een pas aangevraagd, nu zie ik in de PostNL niet 2 maar wel 3 brieven dus ben benieuwd wat ik morgen ga ontvangen! :+

It's All In The "Mix"

• Odeklontje
  • Niet online
B45 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 00:44:
Weet iemand of er voor België een vergelijkbare dienst is voor Nederlanders zoals DHL packstation in DE ?
Ja! Kijk eens op https://www.bpost.be/nl/pakjesautomaat en voor Belgen die in Nederland willen shoppen is er https://www.deburen.nl/.

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-06 12:19
B45 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 00:44:
Bpost heeft eigen pakjesautomaten waarin je pakketten van Bpost, GLS en DHL Parcel kan laten bezorgen. Registratie is daarvoor niet noodzakelijk. Bij levering ontvang je een e-mail met daarin een QR code (en 6-cijferige code) die je aan het pakjesautomaat scant (of ingeeft) om het deurtje te openen.

Yaha!

• B45
*knip* Dit topic is bedoeld voor DHL Packstations in Duitsland, niet voor doorstuurservices naar België.

[Voor 57% gewijzigd door Yorinn op 07-11-2021 00:17]

• Odeklontje
  • Niet online
[...] Dus dan maar klikken op de knop dat je geen tancode hebt; gaan ze je weer een brief sturen... |:(
Inmiddels de brief ontvangen?
Mixpower schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 02:02:
[...] Nu eindelijk op mijn eigen adres een pas aangevraagd, nu zie ik in de PostNL niet 2 maar wel 3 brieven dus ben benieuwd wat ik morgen ga ontvangen! :+
Ook gelukt?

Toevallig had ik meerdere pakketjes die op dezelfde dag bezorgd werden. Dacht ik mooi alles in 1 keer mee te kunnen nemen, kreeg ik bericht dat er 1 paketje eerst wel bezorgd was en daarna niet meer. En dat ze het de komende werkdagen nogmaals proberen. Bleek dat de bezorger gewoon alles in 1 kluis voor mij had gedaan :+ Dus schrik niet, alles komt wel goed d:)b

[Voor 30% gewijzigd door Odeklontje op 12-11-2021 20:38]

• Mixpower
-

[Voor 100% gewijzigd door Mixpower op 12-11-2021 22:10]

It's All In The "Mix"

• Mixpower
Odeklontje schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:36:
[...]

[...]

Ook gelukt?

Toevallig had ik meerdere pakketjes die op dezelfde dag bezorgd werden. Dacht ik mooi alles in 1 keer mee te kunnen nemen, kreeg ik bericht dat er 1 paketje eerst wel bezorgd was en daarna niet meer. En dat ze het de komende werkdagen nogmaals proberen. Bleek dat de bezorger gewoon alles in 1 kluis voor mij had gedaan :+ Dus schrik niet, alles komt wel goed d:)b
Yes, ik had geregistreerd met 2 adressen omdat ik geen bevestiging kreeg maar dit hebben ze bij DHL door elkaar gehaald dus kreeg alles op één adres.
maar het is goed gekomen maar ook hier geen pas ontvangen, mijn eerste bestelling is al onderweg. :+

It's All In The "Mix"

• Freakster86
Odeklontje schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:36:
[...]

Vanmiddag toevallig haha. Van het weekend even tijd voor maken en kijken of het nu wel lukt :)

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:45
Weet iemand of je de DHL app ook nodig hebt om het pakje af te halen? Of kan dat ook gewoon met het pasje? Ik kan de DHL app nog niet op mijn iPhone installeren omdat ik de regio pas kan aanpassen nadat mijn Appletv abo is afgelopen.

Gewoon rösti

• Odeklontje
  • Niet online
mno schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:29:
Weet iemand of je de DHL app ook nodig hebt om het pakje af te halen? Of kan dat ook gewoon met het pasje? Ik kan de DHL app nog niet op mijn iPhone installeren omdat ik de regio pas kan aanpassen nadat mijn Appletv abo is afgelopen.
Of het met alleen een pasje kan durf ik niet te zeggen. Ik heb alleen ervaring met de DHL-app. Daar ben je dan al ingelogd en krijg je per bestelling een QR-code te zien nadat je klikt op "Abholen".

Wat ik mij kan voorstellen is dat het pasje alleen de identificatie van de gebruiker is en dat je alsnog per e-mail een afhaalcode krijgt en die in de automaat moet invullen om je kluisje open te krijgen.

• Freakster86
@Odeklontje Het is gelukt :)

Heb dus een brief ontvangen met een code. Vervolgens moet je opnieuw naar de website, klikken op wachtwoord vergeten en wachten op de email met link :+ Deze kwam nu wel snel binnen. Zal wel aan het tijdstip liggen. Vervolgens vul je de ontvangen code in en kies je een wachtwoord. Daarna inloggen in de app en de QR code scannen.

Misschien nog handig om toe te voegen; naast packstations kun je ook kiezen voor postfiliale en paketshops. https://www.dhl.de/en/pri...ngen/filiale-empfang.html Op sommige plekken scheelt dat weer wat reistijd ;)

• Odeklontje
  • Niet online
Freakster86 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 01:04:
@Odeklontje
Misschien nog handig om toe te voegen; naast packstations kun je ook kiezen voor postfiliale en paketshops. https://www.dhl.de/en/pri...ngen/filiale-empfang.html Op sommige plekken scheelt dat weer wat reistijd ;)
Die zal ik ook toevoegen, bedankt! Binnenkort maar eens wat info bijwerken over versturen. Mooi dat het gelukt is! d:)b

Het spaarprogramma kan je ook nog aanzetten. Je krijgt dan 25 punten per afhalen en 100 punten is €1 waard. Geen idee wat je ermee moet doen maar dat zien we dan wel.

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:02
mno schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:29:
… Ik kan de DHL app nog niet op mijn iPhone installeren omdat ik de regio pas kan aanpassen nadat mijn Appletv abo is afgelopen.
Ik heb gewoon naast mijn NL account ook een Duits account omdat sommige apps regio gebonden zijn. Kun je heel makkelijk in de AppStore wisselen van account gedownloade app blijft dan gewoon werken; alleen voor het updaten moet heel even terug naar het DE account

• mno
Maite schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:55:
Ik heb gewoon naast mijn NL account ook een Duits account omdat sommige apps regio gebonden zijn. Kun je heel makkelijk in de AppStore wisselen van account gedownloade app blijft dan gewoon werken; alleen voor het updaten moet heel even terug naar het DE account
Hoe heb je dat gedaan? Een 2e apple ID en dan steeds uitloggen en inloggen in de settings?

Gewoon rösti

• Maite
Ja 2de account aanmaken en dan kun je heel makkelijk in de AppStore app bij je account uit- en inloggen. Stelt niets voor.

Ik zou sowieso niet zo maar je vaste NL account van regio veranderen alleen om een app te downloaden, lijkt mij niet handig.

[Voor 74% gewijzigd door Maite op 16-11-2021 16:25]

• mno
Thanks, gelukt!

Gewoon rösti

• Odeklontje
  • Niet online
mno schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:40:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Een 2e apple ID en dan steeds uitloggen en inloggen in de settings?
Een 2e (Duitse) AppleID aanmaken en dan in- en uitloggen bij de "App Store" > Rechtsboven klikken op je avatar van je AppleID > "Afmelden". Vervolgens log je in met je andere AppleID, DHL & Post-app downloaden en/of updaten. En dan weer op dezelfde manier terug naar je Nederlandse AppleID, dus uitloggen en weer opnieuw inloggen. Tijdens het updaten hoef je alleen het wachtwoord in te geven van het (Duitse) AppleID heb ik gemerkt. Appletje eitje. ;)

• Wild Chocolate
Odeklontje schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:04:
[...]

Een 2e (Duitse) AppleID aanmaken en dan in- en uitloggen bij de "App Store" > Rechtsboven klikken op je avatar van je AppleID > "Afmelden". Vervolgens log je in met je andere AppleID, DHL & Post-app downloaden en/of updaten. En dan weer op dezelfde manier terug naar je Nederlandse AppleID, dus uitloggen en weer opnieuw inloggen. Tijdens het updaten hoef je alleen het wachtwoord in te geven van het (Duitse) AppleID heb ik gemerkt. Appletje eitje. ;)
Misschien ook goed om aan te geven in de TS, ik had even online gezocht en dus mijn Apple-ID omgezet naar DE en terug, maar dat was wel gedoe, moest ik ook mijn familie eerst ontmantelen en zo...

iRacing Profiel

• Odeklontje
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:42:
[...]

Misschien ook goed om aan te geven in de TS, ik had even online gezocht en dus mijn Apple-ID omgezet naar DE en terug, maar dat was wel gedoe, moest ik ook mijn familie eerst ontmantelen en zo...
Ik heb je tip toegevoegd! Het wisselen van regio op iOS is soms inderdaad lastig met Gezinsdeling en ook je AppleID saldo moet op €0,00 staan wil je kunnen veranderen.

• ecb1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-05 10:02
Zijn al deze handelingen ook nodig als je het pakket gewoon afhaalt bij een fysiek afhaalpunt of geldt dit alleen bij een pakketstation?

Ik heb zojuist nl een account aangemaakt bij DHL Duitsland en zou moeten wachten tot ik die brief ontvang, maar ik heb na het aanmaken van het account al wel een DHL-postnummer.
Dat moet ik invoeren als ik bij Amazon Duitsland wil selecteren dat ik een pakket bij een DHL-servicepunt wil afhalen.
Dat zou dan toch voldoende kunnen zijn, als ik dan mijn paspoort, postnummer, bestelnummer meeneem?
Of is ook hiertoe deze hele afgeronde registratieprocedure nodig?
Zo ja, kan dat ook sneller dan wachten op die brief per post?

Heb DHL Duitsland al gecontacteerd hierover, maar nog geen antwoord.

• Odeklontje
  • Niet online
ecb1 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:20:
Zijn al deze handelingen ook nodig als je het pakket gewoon afhaalt bij een fysiek afhaalpunt of geldt dit alleen bij een pakketstation?

Ik heb zojuist nl een account aangemaakt bij DHL Duitsland en zou moeten wachten tot ik die brief ontvang, maar ik heb na het aanmaken van het account al wel een DHL-postnummer.
Dat moet ik invoeren als ik bij Amazon Duitsland wil selecteren dat ik een pakket bij een DHL-servicepunt wil afhalen.
Dat zou dan toch voldoende kunnen zijn, als ik dan mijn paspoort, postnummer, bestelnummer meeneem?
Of is ook hiertoe deze hele afgeronde registratieprocedure nodig?
Zo ja, kan dat ook sneller dan wachten op die brief per post?

Heb DHL Duitsland al gecontacteerd hierover, maar nog geen antwoord.
Ik ben geen klantenservice maar ik heb wel gewacht tot mijn account actief was. Als je een bestelling doet bij Amazon.de naar een Packstation staat er namelijk dat je bij afhalen een DHL-kaart nodig hebt.

https://tweakers.net/i/OxKQF0ZfHPj-G1FHHLIlSkw8-YE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OgaNhjbWm7Ztd8mv7AHd5t51.png?f=user_large

Het werkt namelijk zo dat je een afhaalcode krijgt om je kluisje te openen in de Post & DHL-app. Maar om de app te kunnen gebruiken moet je account wel actief zijn én heb je een QR-code of pas nodig om de optie 'Packstation' te activeren. Dus ik zou maar even wachten voor je bestelling weer retour gaat naar Amazon.

Afhalen bij een Hermes-punt kan natuurlijk ook. Je hoeft dan alleen je legitimatie te tonen en krijg je je pakketje mee. Voordeel van een Packstation vind ik wel dat je gewoon binnen een week 24/7 keuze hebt in afhalen.

[Voor 6% gewijzigd door Odeklontje op 20-11-2021 15:25]

• ecb1
Dank je, maar het punt is juist dat ik niet bij een Packstation ga afhalen, maar gewoon bij een fysiek bemand DHL-servicepunt daar.
Ik vraag mij af of ik ook dan moet wachten tot alles afgerond is.
Als ik nu bij Amazon.de dat bemande afhaalpunt selecteer (dus niet het Packstation), dan staat er alleen dat ik een DHL-postnummer moet invoeren. Dat heb ik al.
Om dat postnummer te krijgen moest ik echter ook eerst dat internationale account aanmaken. De definitieve activering daarvan gaat officieel echter pas via die brieven.
Desondanks is het wellicht mogelijk om nu toch al met dat nummer af te halen, omdat het dus gewoon om een bemand punt gaat. Wil alleen niet dat ik daar alsnog een probleem krijg, zonde van de rit.

Ik las in dit topic trouwens dat je het postnummer pas per post krijgt, maar ik zag het meteen al na aanmelding door de ingevoerde gegevens daarna nog es te checken. En daar kon ik ook mee inloggen in de app.

Hermes is idd mijn tweede optie en daar is het allemaal ook veel eenvoudiger, maar dat afhaalpunt is verder weg, vandaar.

[Voor 79% gewijzigd door ecb1 op 20-11-2021 16:01]

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:57
Ik zou gewoon wachten tot het account geactiveerd is.

Er bestaat de kans dat je pakket gelijk bij het eerste sorteercentrum van DHL retour afzender gaat gezien het naar een geblokkeerd postnummer gaat.

• Nuevocasa
  • Nu online
DarkSEDA schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:12:
Ik zou gewoon wachten tot het account geactiveerd is.

Er bestaat de kans dat je pakket gelijk bij het eerste sorteercentrum van DHL retour afzender gaat gezien het naar een geblokkeerd postnummer gaat.
Je hebt toch ook je pas of QR in de app nodig om het op te kunnen halen?

• ecb1
Zou idd zomaar kunnen, dat het bij het sorteercentrum verkeerd gaat, dat was ook mijn gedachte.
Ik wacht wel, tenzij DHL Duitsland alsnog met een antwoord komt dat het al kan.

• Odeklontje
  • Niet online
ecb1 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:41:
Dank je, maar het punt is juist dat ik niet bij een Packstation ga afhalen, maar gewoon bij een fysiek bemand DHL-servicepunt daar.

[...]

Ik las in dit topic trouwens dat je het postnummer pas per post krijgt, maar ik zag het meteen al na aanmelding door de ingevoerde gegevens daarna nog es te checken. En daar kon ik ook mee inloggen in de app.
Wat ik mij kan voorstellen is dat nu de bemande afhaalpunt je QR-Code of DHL-pas moet scannen om je postnummer te legitimeren. Maar misschien zijn ze ook wel zo coulant dat je je pakket ook meekrijgt als je met je paspoort of ID-kaart zwaait.

Kreeg je ook een melding tijdens je bestelling zoals in mijn screenshot? Zo niet, dan zou het ook goed kunnen dat je gewoon met een ID legitimatie je pakketje kan afhalen zoals bij Hermes in een DHL Paketshop.

https://tweakers.net/i/OxKQF0ZfHPj-G1FHHLIlSkw8-YE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OgaNhjbWm7Ztd8mv7AHd5t51.png?f=user_large

Een derde optie is nog een Amazon HUB Locker, daar moet je wel de Amazon-app voor hebben ( en bluetooth). Eigenlijk hetzelfde als een Packstation maar dan van Amazon zelf en heb je geen Postnummer nodig. Maar dan kan je dus niet van andere shops ontvangen, enkel Amazon.

https://tweakers.net/i/ezBYOsc4xvSdbrQfOSHKmnFWUqc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/edzreA9OfrZOcJGTE037yM6M.png?f=fotoalbum_large

---
Nuevocasa schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:21:
[...]

Je hebt toch ook je pas of QR in de app nodig om het op te kunnen halen?
Dat klopt. Je heb een QR-code/DHL-pasje nodig om de optie 'Packstation' in de DHL & Post-app te kunnen activeren. Anders krijg je geen afhaalcode in de app om je locker te openen. Je zou ook nog per e-mail een afhaalcode kunnen krijgen die je dan handmatig moet invoeren bij een Packstation. Maar wanneer je eenmaal de app geactiveerd hebt verloopt de afhaalcode via de app en niet meer per e-mail.

[Voor 74% gewijzigd door Odeklontje op 20-11-2021 18:38]

• ecb1
Nee, ik kreeg alleen de melding dat ik het DHL-postnummer moest invoeren.

Ik heb geen antwoord meer gehad van DHL Duitsland, dus nu maar gewoon besteld en een Hermes-punt geselecteerd. Verder weg, maar toch wel goed te doen.

• Odeklontje
  • Niet online
ecb1 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:32:
Ik heb geen antwoord meer gehad van DHL Duitsland, [...]
In het weekend beantwoorden ze geen e-mail, op werkdagen zijn ze vrij vlot en meestal binnen 24 uur antwoord is mijn ervaring. Als je deze keer nog bij Hermes laat bezorgen kan je na het activeren van het Postnummer bij je volgende bestelling bij een DHL Packstation afhalen ;).

• Mixpower
Freakster86 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 01:04:
@Odeklontje Het is gelukt :)

Heb dus een brief ontvangen met een code. Vervolgens moet je opnieuw naar de website, klikken op wachtwoord vergeten en wachten op de email met link :+ Deze kwam nu wel snel binnen. Zal wel aan het tijdstip liggen. Vervolgens vul je de ontvangen code in en kies je een wachtwoord. Daarna inloggen in de app en de QR code scannen.

Ik heb dus een pakket van de MM naar een Postfiliale laten sturen maar deze werd geretourneerd, het enige dat ik heb kunnen achterhalen is dat het pakket niet aan de eisen voldeed meer weet ik ook niet.
Klopt het inderdaad dat je een pakket met een postnummer naar een DHL Postfiliale kan laten sturen?
Ik heb voor de zekerheid het volgende pakket maar naar een Packstation laten sturen maar dat is inderdaad verder reizen.

It's All In The "Mix"

• Freakster86
@Mixpower Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar op de site staat dat het kan. Heb je de gegevens juist genoteerd bij het bestellen?
To receive your shipment at a postal outlet or DHL Paketshop, enter it as the delivery address in three simple steps.

1. After your first name and surname, enter your personal customer number (also known as your PostNumber) in the address suffix field. You will find these on your DHL customer card or in the DHL Paket app. If the address suffix field is not available, you can simply enter your postcode separated by a space after your last name.
2. Write the three-digit number of the desired postal outlet in the street field "postal outlet" (even if it is a DHL Paketshop) and in the house number field.
3. Now all you need to do is enter the post code and the town of the desired postal outlet - that's it.

• Mixpower
Freakster86 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 23:09:
@Mixpower Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar op de site staat dat het kan. Heb je de gegevens juist genoteerd bij het bestellen?

[...]
Ik heb bij de Mediamarkt de optie Packstation geselecteerd en vervolgens de gegevens van het Postfiliale ingevuld, maar als ik nu terug kijk naar de factuur zie ik dat er Packstation 592 staat ingevuld in plaats van Postfiliale 592, dat zal de reden geweest zijn dat het niet bezorgd kon worden.

Bij de MM geef je alleen het nummer in van het Packstation en daardoor is dit dus onjuist geadresseerd, voor een Postfiliale dus niet de Packstation optie gebruiken als dit erbij staat bij een webshop maar dus gewoon het adres invullen.

[Voor 3% gewijzigd door Mixpower op 20-11-2021 23:21]

It's All In The "Mix"

• Odeklontje
  • Niet online
Mixpower schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 23:20:
[...]
Bij de MM geef je alleen het nummer in van het Packstation en daardoor is dit dus onjuist geadresseerd, voor een Postfiliale dus niet de Packstation optie gebruiken als dit erbij staat bij een webshop maar dus gewoon het adres invullen.
Bij Amazon.de heb je dus ook de optie (net zoals op Amazon.nl) om een afleverpunt te kiezen en daar staan ook Packstations tussen. Je moet dan nog wel je Postnummer opgeven. Indien je handmatig het adres moet invullen geef bij straat dan in: "Packstation" en het packstationnummer bij huisnummer. Met een correcte postcode kan het bijna niet fout gaan omdat dit toch wel de minimale gegevens zijn. Dubbelcheck altijd voor je een order definitief maakt en maak eventueel een screenshot. Uiteindelijk komt het wel goed! (y)

• Mixpower
Odeklontje schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 23:43:
[...]

Bij Amazon.de heb je dus ook de optie (net zoals op Amazon.nl) om een afleverpunt te kiezen en daar staan ook Packstations tussen. Je moet dan nog wel je Postnummer opgeven. Indien je handmatig het adres moet invullen geef bij straat dan in: "Packstation" en het packstationnummer bij huisnummer. Met een correcte postcode kan het bijna niet fout gaan omdat dit toch wel de minimale gegevens zijn. Dubbelcheck altijd voor je een order definitief maakt en maak eventueel een screenshot. Uiteindelijk komt het wel goed! (y)
Klopt inderdaad, maar als je het dan naar een Postfiliale wil sturen moet je die optie dus niet gebruiken want dan kan het dus fout gaan, in mijn geval met de MM hoef ik alleen maar het nummer van van het Packstation in te vullen daardoor komt er als straat automatisch Packstation al straat te staan inplaats van Postfiliale.

It's All In The "Mix"

• ecb1
Odeklontje schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 22:57:
[...]

In het weekend beantwoorden ze geen e-mail, op werkdagen zijn ze vrij vlot en meestal binnen 24 uur antwoord is mijn ervaring. Als je deze keer nog bij Hermes laat bezorgen kan je na het activeren van het Postnummer bij je volgende bestelling bij een DHL Packstation afhalen ;).
Contact was via Twitter, wat wel op zaterdag kan, tot 16:00 uur. Ook een e-mail gestuurd overigens.

Idd, nu gewoon via Hermes, volgende keer dan DHL.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:56
Odeklontje schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:20:
[...]

Ik heb je tip toegevoegd! Het wisselen van regio op iOS is soms inderdaad lastig met Gezinsdeling en ook je AppleID saldo moet op €0,00 staan wil je kunnen veranderen.
Ja, dat heeft me dus al een keer duiten gekost.
Al het saldo wat er staat is weg als je de regio aanpast.
Stomme regel van Apple. :(

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Maite
Misschien een domme vraag maar welk adres geven jullie bij de shops aan als factuuradres? Adres van een Duitse vriend/familie of kun je ook gewoon straat en postcode van Packstation locatie opgeven?

• Odeklontje
  • Niet online
Maite schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:52:
Misschien een domme vraag maar welk adres geven jullie bij de shops aan als factuuradres? Adres van een Duitse vriend/familie of kun je ook gewoon straat en postcode van Packstation locatie opgeven?
Het is geen domme vraag als je er wat van leert ;)

Gebruik als factuuradres het zelfde als bezorgadres. Tot nu toe heb ik er geen problemen mee gehad. Wel probeer ik altijd mijn Nederlandse adres op te geven maar dan leveren niet alle webshops. Als je dan een Packstation gebruikt lukt het vaak wel. Beetje raar, want ik betaal gewoon dus willen ze nou mijn geld of niet.

• Nuevocasa
  • Nu online
Odeklontje schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:55:
[...]

Het is geen domme vraag als je er wat van leert ;)

Gebruik als factuuradres het zelfde als bezorgadres. Tot nu toe heb ik er geen problemen mee gehad. Wel probeer ik altijd mijn Nederlandse adres op te geven maar dan leveren niet alle webshops. Als je dan een Packstation gebruikt lukt het vaak wel. Beetje raar, want ik betaal gewoon dus willen ze nou mijn geld of niet.
Als hun omzet boven een bepaald bedrag komt voor Nederlanders moeten ze hier BTW gaan afdragen... de drempel is max hooguit een paar ton dacht ik. Dat is de enige logische reden die ik kan verzinnen.

• Odeklontje
  • Niet online
Nuevocasa schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:37:
[...]

Als hun omzet boven een bepaald bedrag komt voor Nederlanders moeten ze hier BTW gaan afdragen... de drempel is max hooguit een paar ton dacht ik. Dat is de enige logische reden die ik kan verzinnen.
Het zal inderdaad een fiscale / administratieve reden hebben.

Over Amazon: bezorgt ook netjes in een DHL Packstation. Je krijgt meteen een melding in de Post & DHL-app wanneer het hele circus begint. En ook afhalen met QR-code in de DHL-app zo gepiept, er is geen plastic pasje meer nodig.

Als er nog behoefte is voor info over het versturen via een Packstation in DE dan zal ik de post updaten. En ook een kleine toevoeging over het Bonusprogramma voor wie dat wil.

• Freakster86
Hier de eerste poging gewaagd. Bij Otto verzenden ze niet alles met Hermes. Met wie ze dan wel verzenden? Geen idee, staat nergens. Uit een Geizhals review haalde ik DHL en bj het invullen van het adres staat "kein packstation". Dus de gok maar genomen met postfiliale :+ En het lijkt te kloppen, want hij staat al aangemeld in de app :)

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:50
Iemand al iets bij Google Play store besteld?
Voor mijn Chromecast wil ik graag een nieuwe remote kopen.

• Odeklontje
  • Niet online
Unkie schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:35:
Iemand al iets bij Google Play store besteld?
Voor mijn Chromecast wil ik graag een nieuwe remote kopen.
Ik heb het geprobeerd met een Packstation adres maar dan krijg ik de melding dat ik een ander adres moet opgeven. Dus blijkbaar werkt dat niet.

• Freakster86
@Odeklontje Misschien dat een postfiliale wel werkt? Althans, Otto zegt ook geen packstation, maar postfiliale lijkt geen probleem. Mogelijk een kosten dingetje voor de webshop dat ze packstations uitsluiten?

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:03
@Odeklontje Bedankt voor de handleiding! Heb hem gevolgd en alles is gelukt.

Paar opmerkingen:
- Ik kreeg geen pasje met postnummer toegestuurd. Ik ontving 1 brief met een TAN/Freischalt code en 1 brief met een QR code voor de app.
- Ik heb gebeld met de klantenservice om de account met TAN code te activeren maar ze gaven gelijk aan dat dit alleen per e-mail kon (impressum.paket@dhl.com). Je hoeft alleen de freischaltcode te mailen aangezien je geen postnummer meer ontvangt per brief.
- In de app wordt gemeld dat pasjes uitgefaseerd worden en dat het, voor mijn account iig, alleen mogelijk is om af te halen met de app.
- SMS tan-codes en e-mail password reset mailtjes kwamen binnen enkele minuten binnen.
- Klantenservice reageerde bij mij telkens binnen 24 uur op werkdagen.

Nu kijken of Google dit adres gaat accepteren :-)

• Odeklontje
  • Niet online
Polster schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:22:
@Odeklontje Bedankt voor de handleiding! Heb hem gevolgd en alles is gelukt.
Ook jij bedankt voor je feedback! Volgens mij zit DHL inderdaad in een overgangsfase waar ze afstappen van de plastic pasjes en volledig gaan op app only. Dat is toch best modern voor de gemiddelde conservatieve Duitser.

Succes met je Duitse koopjesjacht! :)

• Odeklontje
  • Niet online
Odeklontje schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:16:
[...] Als er nog behoefte is voor info over het versturen via een Packstation in DE dan zal ik de post updaten. En ook een kleine toevoeging over het Bonusprogramma voor wie dat wil.
Geüpdatet! Voor wie hier nog vragen over heeft stel ze gerust. Niet dat ik een volwaardige klantenservice ben maar ik kan wel mijn ervaring met je delen. Al verwacht ik dat de meesten een pakketje afhalen en naar huis rijden. @Nuevocasa @Freakster86 ;)

[Voor 3% gewijzigd door Odeklontje op 24-11-2021 21:05]

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:03
https://pixel-offers.com/ (voor het claimen van google pre-order bonus) accepteert een pack-station helaas niet :|
Dit op basis van:
An dieser Werbeaktion können nur Personen teilnehmen, die eine Versandadresse in Deutschland angeben und über 18 Jahre alt sind ("Teilnehmer"). Unternehmen sind von der Teilnahme an dieser Werbeaktion ausgeschlossen. Es wird ausdrücklich darauf hingewiesen, dass die Verwendung von Nachsendeadressen (und ähnlichen Diensten) für diese Werbeaktion untersagt ist und Prämien im Fall der Nutzung dieser Dienste verloren gehen.
Het is geen doorstuur-adres maar ze zullen het wel als gelijksoortige dienst kwalificeren.

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Polster schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:59:
https://pixel-offers.com/ (voor het claimen van google pre-order bonus) accepteert een pack-station helaas niet :|
Dit op basis van:

[...]

Het is geen doorstuur-adres maar ze zullen het wel als gelijksoortige dienst kwalificeren.
Klopt! En GLS schijnt de verzending van de koptelefoons in Duitsland te regelen. Die kunnen waarschijnlijk überhaupt niet leveren in een Packstation van DHL.

• B45
Odeklontje schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 23:43:
[...]

Tx. Kwam toevallig hier ook tegen: https://helpcenter.galaxu...ckstation-liefern-lassen-

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 13:30
Werkt over het algemeen vrij goed, totdat ik het afhalen met qr code had geactiveerd. Net over de grens ligt mn packstation. Die zit geregeld vol waardoor pakketten automatisch naar een ander gaan. Op dat industriegebied loop ik altijd een half uur te klooien om een fatsoenlijk signaal te hebben zodat ik de qr code in de app kan laden (welke iedere 90 sec refreshed). Binnenkort maar eens uitzoeken of ik weer terug kan naar de oude afhaalcode + postnr methode; die werken nu namelijk niet, ook al krijg ik die per mail nog altijd toegestuurd.

Overigens bestaat er ook zoiets als hermes paketshop. Die gebruikte ik voorheen altijd voor amazon bestellingen.

[Voor 9% gewijzigd door ToWi1989 op 26-11-2021 23:25]

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:22
Gisteren voor het eerst een Amazon.de pakketje opgehaald in Gronau, 5 minuten lopen vanaf het station. Met m'n NS-abonnement kan ik gratis naar Gronau reizen dus dat is perfect.

Echter is het mij niet gelukt de kluis te openen met de QR-code, dichterbij dan de 15cm of verder weg houden bij de scanner hielp niet. Uiteindelijk maar de code ingetikt op het scherm en toen ging de kluis meteen open. Hoe doen jullie dit?

Vind dit wel een mooi systeem, hopelijk wordt dit in Nederland ook nog eens groot! :)

• Odeklontje
  • Niet online
Facepalm schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:07:
[...] Hoe doen jullie dit? [...]
De eerste keer kan het even wennen zijn om je telefoon in de juiste en optimale positie te houden. Een andere hoek voor/achter kantelen en je schermhelderheid ook 100% zou toch wel moeten lukken. En anders kan je inderdaad altijd nog handmatig je afhaalcode invoeren.

Voor mensen die met een NS-abonnement reizen of met een studenten-OV inderdaad ook optimaal om even over de grens af te halen. Geen idee of het handig is dit aan de openingspost toe te voegen (via):

Trein Enschede - Station Gronau
7 min. (550 meter)
Packstation 125
Franz-Kerkhoff-Str. 2
48599 Gronau (Westf.)
Postbank Finanzcenter

Trein Maastricht - Aken/Aachen, Station Herzogenrath
14 min. (1,0km)
Packstation 132
Rue de Plerin 1
52134 Herzogenrath
LIDL Markt

Trein Groningen - Leer, Station Weener
6 min. (500 meter)
Packstation 162
Kirchhofstr. 3
26826 Weener
Combi Markt

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-06 19:44

mark-k

AKA markkNL

Nou degene die ik aan de lijn kreeg net was niet zo goed gehumeurd. Ik netjes in mn gebroken Duits proberen uit te leggen wat ik wilde doen, vraagt ze om n postnummer. Ik zoeken, maar had die brief met QR code dus geen postnummer, dus vertel dat ik mn nummer niet kan vinden en geef alle info die ik wel heb, wordt de verbinding gewoon verbroken...

Nu maar even mailen dan.

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
Bedankt voor de duidelijke handleiding: mailtje naar Impressum DHL sturen, zorgde er inderdaad voor dat mijn DHL account geactiveerd werd. Voorheen heb ik weleens zitten klooien door een adres in Duitsland te nemen, maar dan ontvang je dus nooit je postnummer wat je nodig hebt.

Dus dit is ondanks de extra moeite veel beter, omdat je op deze manier veel makkelijker in Duitsland online kunt winkelen zonder een Duits adres te hebben. Ook handig: die Packstationen zitten vaak bij Duitse supermarkten en daar komen wij toch al regelmatig :)

PS ik moest wel denken aan de recente documentaire over een Duitse online drugsdealer die via een online winkel, gewoon voor iedereen toegankelijk. Drugs deed verkopen en hij haalde zijn grote bestellingen drugs dus op via Packstationen :+

De Duitse post verstuurden en bezorgde ook al die brievenbus pakketjes, vol met drugs en ze wisten van niets >:)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee