Toon posts:

DHL Packstation: gratis afhaalpunt in DLD voor Nederlanders

Acties:

Onderwerpen

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:19
Eerste pakket opgehaald bij een postfiliale. Ging perfect en stelt niks voor. Ze vragen om je naam, even ID laten zien en vervolgens een krabbeltje zetten voor ontvangst. De app heb je niet nodig. Scheelt voor mij weer een stukje rijden (y)

@Odeklontje bedankt voor dit topic! :)

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-03 21:18
Ik heb al jaren zo'n DHL pasje. Wel laat ik het naar een DHL Postfilial sturen, dus geen Packstation. Echt heel fijn als je bij de grens woont. De aanvraag is clumsy (nog steeds blijkbaar) maar het gemak is wel groot.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Freakster86 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:08:
Eerste pakket opgehaald bij een postfiliale. Ging perfect en stelt niks voor. Ze vragen om je naam, even ID laten zien en vervolgens een krabbeltje zetten voor ontvangst. De app heb je niet nodig. Scheelt voor mij weer een stukje rijden (y)

@Odeklontje bedankt voor dit topic! :)
Jij ook bedankt! Ik weet niet of het mogelijk is om bij een Postfiliale (iets) grotere pakketten af te halen dan de XL maat van een Packstation. Want die sappige aanbieding van een Hue Ensis voor € 265 bij Cyberport was wel aantrekkelijk! Hoewel dit topic specifiek over Packstation gaat werkt een Postfiliale natuurlijk ook prima!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:19
@Odeklontje Titel even (laten) wijzigen naar "DHL Packstation & Postfiliale" :P
Maar goeie vraag. Wat ik op de DHL site kan vinden is dit:
https://www.dhl.de/de/pri...angen/filiale-direkt.html
Folgende Sendungsarten können Sie leider nicht direkt in eine Filiale senden lassen:

Brief-Sendungen (dazu gehören auch Bücher-, Waren- und Fotopostsendungen)
Express-Sendungen
Päckchen S
Enkel "päckchen S" is voor ons mogelijk relevant lijkt mij? De vraag is nog wel of dit allemaal ook voor webshops geldt. Kan dat namelijk niet achterhalen.

https://www.dhl.de/de/pri...nden/preise-national.html
Päckchen S 2 kg3,79 EUR
bis 35 x 25 x 10 cmFilialpreis: 3,79 EUR
Päckchen M  2 kg4,39 EUR
bis 60 x 30 x 15 cmFilialpreis: 4,50 EUR
DHL Paket 2 kg4,99 EUR
bis 60 x 30 x 15 cmnur online
DHL Paket 5 kg5,99 EUR
bis 120 x 60 x 60 cm**Filialpreis: 7,49 EUR
DHL Paket 10 kg8,49 EUR
bis 120 x 60 x 60 cm**Filialpreis: 9,49 EUR
DHL Paket 31,5 kg16,49 EUR 1
bis 120 x 60 x 60 cmFilialpreis: 16,49 EUR

Betwijfel of webshops gebruik maken van de "päckchen" optie. Of misschien passen ze hun zendmethode aan, wanneer je voor postfiliale kiest? Hoop het i.i.g., want ik heb gisteren een nvme besteld... :+ Vooralsnog is die zending al wel aangemeld, dus hopelijk gaat dat goed.

Voor wat betreft die Hue Ensis zou het net niet kunnen met z'n 129,8 cm? Proberen kan altijd lijkt mij. Zoals ik al zei; ik weet niet of deze regels voor webshops gelden. Als hij uiteindelijk toch niet bezorgd kan worden, dan maar annuleren en geld terug.

• Odeklontje
  • Niet online
Freakster86 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:54:
@Odeklontje Titel even (laten) wijzigen naar "DHL Packstation & Postfiliale" :P
Maar goeie vraag. Wat ik op de DHL site kan vinden is dit:
https://www.dhl.de/de/pri...angen/filiale-direkt.html

[...]

Enkel "päckchen S" is voor ons mogelijk relevant lijkt mij? De vraag is nog wel of dit allemaal ook voor webshops geldt. Kan dat namelijk niet achterhalen.

[...]

Betwijfel of webshops gebruik maken van de "päckchen" optie. Of misschien passen ze hun zendmethode aan, wanneer je voor postfiliale kiest? [...]

Voor wat betreft die Hue Ensis zou het net niet kunnen met z'n 129,8 cm? Proberen kan altijd lijkt mij. Zoals ik al zei; ik weet niet of deze regels voor webshops gelden. Als hij uiteindelijk toch niet bezorgd kan worden, dan maar annuleren en geld terug.
Voor < 2kg heb je Päckchen S (35 x 25 x 10 cm) en Päckchen M (60 x 30 x 15 cm). Volgens mij is dit te vergelijken met de Brievenbus grootformaat en Brievenbus+ (<2kg, 38 x 26,5 x 3,2 cm) pakketjes van PostNL. Toevallig net een pakketje van Amazon.de waar dit was aangemerkt als 'warenpost', gewoon een grote kartonnen enveloppe dit prima door de brievenbus zou kunnen.

En Paket is vergelijkbaar gelijk aan Pakket (joh) :P Volgens Bol.com is de Philips Hue Ensis verpakking 1390 x 140 x 60 mm, dus dat gaat 'm net niet worden met max. 1200mm. Hermes Paket maat L gaat ook tot 1200 mm en de XL tot 1500 mm maar dan kom je geloof ik in de DHL Express/Spedition categorie waarbij een koerier langskomt. Conclusie: 1200mm is toch echt wel het maximale. Misschien is dat ook wel het maximum voor een koerier met arbo-regeltjes etc. Ach. We redden ons zo prima met een pakketkluis en Duitse prijzen.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-03 22:24
mark-k schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:18:
Nou degene die ik aan de lijn kreeg net was niet zo goed gehumeurd. Ik netjes in mn gebroken Duits proberen uit te leggen wat ik wilde doen, vraagt ze om n postnummer. Ik zoeken, maar had die brief met QR code dus geen postnummer, dus vertel dat ik mn nummer niet kan vinden en geef alle info die ik wel heb, wordt de verbinding gewoon verbroken...

Nu maar even mailen dan.
Had hetzelfde maar de persoon die ik aan de lijn had had niet direct door dat het om een aanvraag voor EU-burgers zonder woonplaats in Duitsland ging. Hij dacht dat het om een 'normale' account reset ging van een bestaand postnummer-account. Toen ik verder uitlegde wat de bedoeling was snapte hij het meteen maar verwees me ook direct door naar het hier bekende e-mail adres. Bij mij werd er binnen 24 uur via de mail geactiveerd.

Bellen heeft dus niet zoveel zin, gewoon direct mailen.

[Voor 3% gewijzigd door Polster op 30-11-2021 18:49]

• Odeklontje
  • Niet online
Polster schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:48:
[...] Bellen heeft dus niet zoveel zin, gewoon direct mailen.
Dan haal ik de bel-optie uit de openingspost! (y)

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:01

mark-k

AKA markkNL

Polster schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:48:
[...]

Had hetzelfde maar de persoon die ik aan de lijn had had niet direct door dat het om een aanvraag voor EU-burgers zonder woonplaats in Duitsland ging. Hij dacht dat het om een 'normale' account reset ging van een bestaand postnummer-account. Toen ik verder uitlegde wat de bedoeling was snapte hij het meteen maar verwees me ook direct door naar het hier bekende e-mail adres. Bij mij werd er binnen 24 uur via de mail geactiveerd.

Bellen heeft dus niet zoveel zin, gewoon direct mailen.
Helaas nog geen reactie op mn mail, ik wacht nog maar even af anders stuur ik n nieuwe.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-03 22:24
Odeklontje schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:18:
[...]

Dan haal ik de bel-optie uit de openingspost! (y)
Het rare is overigens wel dat er in de brief staat dat je moet bellen :?

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:24
Polster schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:01:
[...]

Het rare is overigens wel dat er in de brief staat dat je moet bellen :?
Ja, inderdaad, maar bij mij wist men ook geen raad zonder postnummer. Mail ging wel goed.

iRacing Profiel

• Odeklontje
  • Niet online
Polster schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:01:
[...] Het rare is overigens wel dat er in de brief staat dat je moet bellen :?
Je hebt helemaal gelijk. Ik zal het vermelden maar de e-mail is sneller en gemakkelijker voor de Tweakers die matig Duits kunnen of Duitsers die geen Engels willen/kunnen spreken. En dat je nog moet bellen volgens de brief zal ongetwijfeld ook aangepast worden nu ze ook geen plastic pasjes meer versturen maar QR-codes.

Kortom: een mailer is sneller dan een beller ;)

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:45
Ik ging ervan uit dat zoals de amazon lockerbox werkte ;-)

Ik heb bij het dhl packstation geen account en heb als postnummer 1 aangehouden, komt deze nu bij iemand anders terecht?

• edwin55nl
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-12-2022
Ongeveer een week geleden het webformulier ingevuld, en snel een bevestiging per email ontvangen. Vervolgens eergisteren twee brieven op huisadres, één met een Freischaltcode, de ander met een QR-code voor de app. Dus geen Kundenkarte en ook geen Postnummer. Gisteren gebeld met de Kundenservice DHL. Eerst 20 minuten gevangen in een wachtritueel, vervolgens kreeg ik een snel pratende Dame met streekdialect aan de lijn. Na mijn opmerking "Sie müssen deutlicher sprechen sonst vesteh ich ihnen nicht." werd het wel luider maar niet duidelijker. Ohne Postnummer geht es nicht, Ohne Postnummer geht es nicht, Ohne Postnummer geht es nicht. Und so weiter

Ik zal straks een mailtje sturen. :)

• Yez
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19-12-2021
Dat mailtje versturen zonder je postnummer werkt gewoon. Vul gewoon de rest van de gegevens wel in; kreeg met 1 a 2 dagen antwoord dat de boel geactiveerd was, daarna wachtwoord vergeten klikken en je kunt aan de slag.

• filibuster
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:18
Freakster86 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:43:
Nou, de mail is binnen. Dit keer wel gelukt. Vervolgens account wachtwoord instellen.
> klik op wachtwoord vergeten
> ontvangt mail met link, klik
> beveiligingsvraag invullen, klikken op vergeten
> sms met tancode wordt verstuurd
> 30min later eindelijk de tancode
> tancode invullen > helaas, de geldigheid is verlopen

In het smsje staat ook dat de code 15min geldig is... :X Dus dan maar klikken op de knop dat je geen tancode hebt; gaan ze je weer een brief sturen... |:(
Ik wacht ook op de brief omdat ik geen code kreeg via SMS. Geduld is een schone zaak ;-)

PVoutput

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
Wat een pech, wil ik bij het pakketstation mijn pakje eruit halen: blaast op dat moment de wind, het kluisje dicht. Waarna ik het met geen mogelijkheid meer open kreeg en mijn pakketje er dus nog steeds in zit....

Dus hier heb je het grote nadeel van een pakketstation in vergelijking met een Postfiliale, want de klantenservice kan op afstand niet de kluis opnieuw openen. Daar sta je dan in het donker en de kou, hopende dat de klantenservice het wel eventjes oplost :+

Ik stond meer dan 10 minuten in de wacht, voordat ik eindelijk door een medewerker geholpen werd. Maar het ergste was, dat de klantenservice van DHL geen keuzemenu gebruikt. Maar je moet dus zeggen waarvoor je belt en dat werkt dus niet zo goed, wanneer je Duits met een Nederlands accent spreekt :(

Mijn zendingsnummer moest ik echt meerdere keren opnieuw opnoemen, tot de spraak computer mij wel verstond. Het komt er dus op neer dat binnen 2 a 3 dagen, mijn pakketje eruit gehaald wordt en opnieuw erin gestopt wordt.

Dus als je perongeluk het deurtje dicht duwt, of dat het dicht waait door de wind. Dan dien je dus +492284333112 te bellen en een melding maken, zodat je op een later moment weer terug kunt komen.

Schijnbaar zitten er geen sensoren in die kluisjes, die detecteren of het pakket er wel daadwerkelijk uitgehaald is. Daar is dus zeker verbetering in haalbaar, voor het geval het fout gaat. Al voel ik mij vooral zelf heel stom, omdat de wind mij simpelweg te snel af was |:(

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:38
Weissbier schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:27:
Wat een pech, wil ik bij het pakketstation mijn pakje eruit halen: blaast op dat moment de wind, het kluisje dicht. Waarna ik het met geen mogelijkheid meer open kreeg en mijn pakketje er dus nog steeds in zit....
Dat is inderdaad een dingetje dat die kluisjes niet remote opengemaakt kunnen worden.

Hier zijn ook al kinderen het slachtoffer van geworden die in een groot vak geklommen zijn en de deur dicht deden. https://www1.wdr.de/nachr...n-eingeschlossen-100.html

• Weissbier
DarkSEDA schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:59:
[...]

Dat is inderdaad een dingetje dat die kluisjes niet remote opengemaakt kunnen worden.

Hier zijn ook al kinderen het slachtoffer van geworden die in een groot vak geklommen zijn en de deur dicht deden. https://www1.wdr.de/nachr...n-eingeschlossen-100.html
In der Regel stehen die Paketfächer nicht einfach offen, erklärte die Feuerwehr. Dennoch schafften es die Kinder, ein Fach durch "wildes Herumdrücken auf dem Display" zu öffnen.
Wat mij vooral aan dat verhaal verbaasd, is dat die kinderen op een of andere manier zelf die pakketvakken weten te open. In het Duits staat letterlijk geschreven: door wild op het scherm te blijven drukken, lukt het kinderen om een vak te openen.

Mooi systeem die Packstationen: maar het voelt een beetje als de zelfscan in de supermarkt, alleen dat je het haasje bent als het fout gaat.

Scheelt wel weer dat het bellen vanuit Duitsland naar een Duits nummer, geen extra geld kost. Al moet ik daar zo precies een paar honderd meter van de grens wel handmatig het mobiele netwerk instellen, op een Duits netwerk. Anders zit je alsnog op Nederlands netwerk en kost het € 0,23 per minuut.

• Odeklontje
  • Niet online
Weissbier schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:27:

[...]

Dus als je perongeluk het deurtje dicht duwt, of dat het dicht waait door de wind. Dan dien je dus +492284333112 te bellen en een melding maken, zodat je op een later moment weer terug kunt komen.

Schijnbaar zitten er geen sensoren in die kluisjes, die detecteren of het pakket er wel daadwerkelijk uitgehaald is. Daar is dus zeker verbetering in haalbaar, voor het geval het fout gaat. Al voel ik mij vooral zelf heel stom, omdat de wind mij simpelweg te snel af was |:(
Je kunt je afhaalcode nog een keer laten scannen binnen 10 minuten las ik ergens. Beetje pech :/

• kabaaltje
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-12-2021
Probleem reeds verholpen*

[Voor 94% gewijzigd door kabaaltje op 04-12-2021 12:26]

• Odeklontje
  • Niet online
Oh lol, iemand deed ongevraagd even een copy pasta op Pepper. Iedereen die vragen heeft of zijn ervaring hier wil delen is welkom!

edit: Alle Pepperaars natuurlijk ook :)

[Voor 10% gewijzigd door Odeklontje op 04-12-2021 14:52]

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 11:27
@Odeklontje Op dit topic gewezen via Pepper als mede-tweaker. Bedankt voor de e-mail opzet. Alle gegevens had ik al binnen, wilde alleen nog niet vlotten met de activatie.

• Niick7
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-01 10:52
Dank @Odeklontje
Gr. Pepperaar

• Weissbier
Odeklontje schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:18:
Oh lol, iemand deed ongevraagd even een copy pasta op Pepper. Iedereen die vragen heeft of zijn ervaring hier wil delen is welkom!

edit: Alle Pepperaars natuurlijk ook :)
Best wel schaamteloos zoiets, vind Tweakers zelf waarschijnlijk ook niet leuk :+ Ik zou mij daar even registreren en laten weten, dat het niet zo netjes is. Daarna kun je gewoon je account verwijderen zonder problemen ;)

Maar goed ik kon vandaag wederom naar de Packstation, ging sneller dan gedacht: ik heb echt geluk gehad, want ook andere gebruikers die iets komen retourneren of verzenden hadden mijn pakketje kunnen wegnemen.

Fijne aan die Packstation is wel, dat hij naast mijn favoriete Duitse supermarkt zit. Dus direct nog een paar boodschappen gedaan: Postfiliale zijn toch wat lastiger met parkeren vind ik. Gebeurd mij trouwens geen tweede keer, dat ik het pakketvak dicht laten waaien. Ik was simpelweg niet vlug genoeg gisteren, anders was het denk ik niet gebeurd.

• rogervdh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:37
Allereerst: bedankt voor deze tip! (ik ben dit op het spoor gekomen via Pepper). Ik woon letterlijk 500 meter lopen van een Duitse DHL Packstation en dat is natuurlijk ideaal (en zit ook nog naast de supermarkt die we 2x per week bezoeken). Ik heb al enige tijd (jaren) terug contact gehad met DHL Deutschland hierover, maar toen was het dus nog niet mogelijk om als Nederlander (met een Nederlands woonadres) hier gebruik van te maken.

In het verleden heb ik reeds zo'n Duits DHL account aangemaakt op een (Duits) adres van een ver familielid. In die tijd werd nog direct automatisch een Postnummer toegekend/aangemaakt (zonder dat iets naar dat adres verzonden werd). Daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt en we laten al zeker 5 jaar lang veel pakketten aankomen in een DHL filiaal (Postfilale Direkt). Daar legitimeer je gewoon met je ID (inmiddels kennen die mensen ons super goed en hoeft dat niet meer) en je krijgt de pakketten mee naar huis. De Packstation (die nóg dichter bij ons woonadres ligt) kunnen we tot op heden niet gebruiken, omdat we geen DHL Kundekarte hebben. Als ik die zou aanvragen, dan wordt die naar dat verre familielid verzonden (en in Duitsland vindt (of vond) die legitimatiecheck aan de deur plaats door de DHL bezorger, pas daarna krijg je die DHL Kundekarte). Maar we waren al super blij dat we in ieder geval wel Postfiliale Direkt konden gebruiken.

Zojuist maar een mail naar impressum.paket@dhl.com verzonden om het adres van m'n bestaande account aan te passen naar m'n Nederlandse adres en ook m'n Nederlandse mobiele nummer. Tevens verzocht om QR-code + Freischaltcode te versturen.

De DHL Bonuspunkten heb ik overigens al meerdere keren gebruikt voor een aankoop op eBay Kleinanzeigen (de Duitse Marktplaats). Dan stelde ik gewoon aan de verkopende partij voor dat ik het DHL verzendlabel maakte (van de bonuspunten) en dat PDFje liet ik dan per e-mail toekomen. Op die manier kon ik de verzendkosten besparen. Nadeel is wel de DHL Päckchen S en M beide géén tracking hebben. Vanaf DHL Paket zit tracking wel standaard inbegrepen. Verder wel lekker dat pakketten afhalen in de Packstation 10 punten oplevert (in de filiaal krijg je maar 5 punten, zie hieronder).

• rogervdh
Nog een paar kleine tips:

- Mocht je bij het bestellen alleen een (voor-/achter-)naam veld hebben, dan gewoon het Postnummer achter je naam zetten. Bjiv. Piet Janssen - 12345678. Het woord "Postnummer" hoeft niet en is optioneel.
- Soms lukt het niet om Packstation of Postfiliale als adres in te geven bij webshops ("Geen geldig adres"). Gelukkig maar zeldzaam, maar heb het al gehad. In dat geval gewoon een Postfiliale opzoeken en het achterliggende adres daarvan ingegeven als afleveradres. Uiteraard wél ook je Postnummer vermelden. Op deze manier komt het pakket gewoon aan in het filiaal, maar krijg je geen bonuspunten (Dan moet er echt Postfiliale xxx op het label staan).Deze methode werkt (neem ik aan) niet met een Packstation.
- Sommige webshops verzenden met meerdere verzendpartners. In dat geval altijd vooraf navraag doen hoe je ervoor kunt zorgen dat ze met DHL verzenden. Heb laatst bij Saturn gehad dat ze met DHL zouden shippen, maar het ging uiteindelijk met UPS. Dat werkt natuurlijk niet. Gelukkig verzenden de meeste webshops met DHL.

• Odeklontje
  • Niet online
rogervdh schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:43:
Allereerst: bedankt voor deze tip! (ik ben dit op het spoor gekomen via Pepper).

[...]

In het verleden heb ik reeds zo'n Duits DHL account aangemaakt op een (Duits) adres van een ver familielid. In die tijd werd nog direct automatisch een Postnummer toegekend/aangemaakt (zonder dat iets naar dat adres verzonden werd).

[...]

Als ik die zou aanvragen, dan wordt die naar dat verre familielid verzonden (en in Duitsland vindt (of vond) die legitimatiecheck aan de deur plaats door de DHL bezorger, pas daarna krijg je die DHL Kundekarte).

Zojuist maar een mail naar impressum.paket@dhl.com verzonden om het adres van m'n bestaande account aan te passen naar m'n Nederlandse adres en ook m'n Nederlandse mobiele nummer. Tevens verzocht om QR-code + Freischaltcode te versturen.

[...] Verder wel lekker dat pakketten afhalen in de Packstation 10 punten oplevert (in de filiaal krijg je maar 5 punten, zie hieronder).
Je kunt toch gewoon een nieuwe aanvragen als EU-burger zonder woonadres in Duitsland? Want je geeft je Nederlandse adres op en ontvangt dan ook een QR-code (of DHL-pas) met een eigen/nieuw Postnummer. Er is dan volgens mij geen link met je bestaande (Duitse) account en adres. Er is geen ID identificatie / verificatie als je een nieuwe aan zou vragen.

En die Bonuspunten zijn nog beter! ;) 25 punten voor afhalen bij een Packstation.

• rogervdh
Odeklontje schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:43:
[...]

Je kunt toch gewoon een nieuwe aanvragen als EU-burger zonder woonadres in Duitsland? Want je geeft je Nederlandse adres op en ontvangt dan ook een QR-code (of DHL-pas) met een eigen/nieuw Postnummer. Er is dan volgens mij geen link met je bestaande (Duitse) account en adres. Er is geen ID identificatie / verificatie als je een nieuwe aan zou vragen.

En die Bonuspunten zijn nog beter! ;) 25 punten voor afhalen bij een Packstation.

[Afbeelding]
Ja, dat zou inderdaad kunnen. Kijken of DHL m'n bestaande account wil aanpassen en anders vraag ik wel een nieuwe aan. Die 25 bonuspunten (afhalen Packstation) en 50 bonuspunten (verzenden via Packstation) is alleen voor de eerste 5 zendingen die je ontvangt/verzendt via de Packstation. Daarna valt het aantal punten terug naar 5 en 10 (ontvangen resp. verzenden).

• Odeklontje
  • Niet online
rogervdh schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:51:
[...]

Die 25 bonuspunten (afhalen Packstation) en 50 bonuspunten (verzenden via Packstation) is alleen voor de eerste 5 zendingen die je ontvangt/verzendt via de Packstation. Daarna valt het aantal punten terug naar 5 en 10 (ontvangen resp. verzenden).
Ah zo! Weet ik dat ook weer. Zal het aanpassen in de OP. d:)b

• edwin55nl
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-12-2022
Aanvulling op mijn post van 1 december.
Na het 'mislukte telefoongesprek' het volgende mailtje verstuurd, tezamen met een kopie van hun eigen Freischaltcode-brief. Dat beviel die Deutschen kennelijk goed, want ik kreeg dezelfde dag nog antwoord. Het was geregeld.
Sehr geehrte Damen und Herren,

Ich bitte um Freischaltung mein DHL Kundenkonto.
Es handelt sich um ein Konto für EU-Bürger ohne Wohnsitz in Deutschland.

Die Freischaltcode lautet 123456

jan@geenmail.onderdebrug
Jan van Onderdebrug
Brugweg 1
1234AB  Bruggendam
Niederlande

Falls Sie noch weitere Daten brauchen, finden Sie die original Brief in PDF-Format als Anlage.

Mit freundlichem Gruß,
Jan van Onderdebrug
Dus aan de gang met de procedure 'vergeten wachtwoord, vergeten herstelvraag'. Maar oh Murphy, iets dat in dit dorp wel vaker gebeurd, de SMS kwam niet aan. Dus aangegeven dat het sturen van de SMS 'nicht erfolgreich' was, waarna er een mededeling verscheen dat er een Siecherheitsantwort met de post gestuurd zou worden. Een derde brief dus. Welke inmiddels ontvangen, en alles werkt nu. 8)

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:01
To activate a device for pickup at the Packstation:

For device activation, please perform the following steps:
Use the Post & DHL app.
Log in with your DHL customer account data.
Go to the "Packstation" section and follow the further steps there.

Hoe nu verder?
Na veel moeite eindelijk mn account geactiveerd, maar de bovenstaande app is niet beschikbaar in NL.

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:19

• KoningPaulus
ah handig;

Variant Architecture Minimum Version Screen DPI
7.3.41 (883) BUNDLE 21 S
291000883
November 23, 2021 GMT+0100 universal Android 6.0+ 160-640dpi

7.3.41 (883) APK
291000883
November 23, 2021 GMT+0100 universal Android 6.0+ nodpi

Welke van die 2 ?

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:19
Gewoon die APK heb ik, werkt prima.

• rogervdh
Zojuist is m'n account geactiveerd en helemaal up-and-running. :-) Ik merk wel dat alle communicatie via het e-mail adres kundenservice.ppast@dhl.de gaat. Communicatie naar impressum.paket@dhl.com wordt altijd geforward naar kundenservice.ppast@dhl.de en daarna volgt inhoudelijke behandeling. Op mijn e-mail adres had ik uit het verleden reeds een Duitse DHL account (zonder Postnummer) en nu vroeg ik op hetzelfde e-mail adres een EU-Bürger account aan. Kreeg ik ook e-mail van kundenservice.ppast@dhl.de met de vraag of ze het Duitse account mochten verwijderen, zodat een nieuw account met m'n Nederlandse adres aangemaakt kon worden. De Freischaltcode had ik naar impressum.paket@dhl.com verzonden en de reactie weer van kundenservice.ppast@dhl.de. Zie hieronder de forward van mijn mail van impressum.paket@dhl.com (wat hieronder als no-reply@dhl.de staat) naar kundenservice.ppast@dhl.de geforward wordt. Heb 't vermoeden dat het sneller is om altijd direct met kundenservice.ppast@dhl.de te communiceren.

Ihre Nachricht an uns:

Von: no-reply@dhl.de
An: kundenservice.ppast@dhl.de
Gesendet: Fri, 10 Dec 2021 08:07:10 +0100
Betreff: Re: [SUSPECTED SPAM] DHL Kundenkonto Freischalten (Ticket: DP01-54471657)

Guten Tag,

wir bitten um Übernahme des Anliegens, welches in Ihren Verantwortungsbereich gehört.
Vielen Dank.

Mit freundlichen Grüßen

Ihr Serviceteam
Chiara Winter

-----------------------
Ursprüngliche Nachricht
-----------------------
Von: xxxxx@xxxxx.xxx
An: impressum.paket@dhl.com
Gesendet: Thu, 9 Dec 2021 12:58:55 +0100
Betreff: [SUSPECTED SPAM] DHL Kundenkonto Freischalten

• Odeklontje
  • Niet online
rogervdh schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:27:
[...] Heb 't vermoeden dat het sneller is om altijd direct met kundenservice.ppast@dhl.de te communiceren. [...]
Ik zal het vermelden als tip in de openingspost maar het lijkt meer een interne aangelegenheid te zijn. Want in de communicatie op website staat het volgende:

• KoningPaulus
dennistd schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:19:
Gewoon die APK heb ik, werkt prima.
Top, lijkt gelukt te zijn! Dank.

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-02 07:20
Ik heb inmiddels ook een account geactiveerd. Echter dus zonder postnummer. Als ik via amazon.de iets wil laten bezorgen bij een DHL locker dan wordt er wel om een postnummer gevraagd.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Edit: Er is een amazon locker dichtbij gelukkig, dus dan pak ik die maar.

Maar verder vraag ik mij dan af wat dit allemaal voor een zin heeft als sites zoals Amazon een Postnummer nodig hebben en je deze tegenwoordig niet meer krijgt.

[Voor 21% gewijzigd door Cooler_King op 12-12-2021 20:21]

• DarkSEDA
Zie je ook geen nummer in je profiel?

https://www.dhl.de/de/pri...denkonto/meine-daten.html

PERSÖNLICHE DATEN
Kontaktdaten bearbeiten

Op de pagina waar je de gegevens kan aanpassen zou ook je postnummer moeten staan.

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-02 07:20
DarkSEDA schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:52:
Zie je ook geen nummer in je profiel?

https://www.dhl.de/de/pri...denkonto/meine-daten.html

PERSÖNLICHE DATEN
Kontaktdaten bearbeiten

Op de pagina waar je de gegevens kan aanpassen zou ook je postnummer moeten staan.
Daar staat hij inderdaad. Bedankt voor de tip! Misschien ook handig om te vermelden in de handleiding.

[Voor 10% gewijzigd door Cooler_King op 12-12-2021 21:06]

• Odeklontje
  • Niet online
Cooler_King schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:32:
[...] Maar verder vraag ik mij dan af wat dit allemaal voor een zin heeft als sites zoals Amazon een Postnummer nodig hebben en je deze tegenwoordig niet meer krijgt.
Wat @DarkSEDA ook zegt. Volgens mij is je Postnummer zichtbaar online: dhl.de na het inloggen > "Meine Daten und Services" > "Kontaktdaten bearbeiten" en ook in de "Post & DHL"-app > "Mehr" en dan boven je accountnaam.

• Odeklontje
  • Niet online
Cooler_King schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:04:
[...] Daar staat hij inderdaad. Bedankt voor de tip! Misschien ook handig om te vermelden in de handleiding.
Ik voeg het toe! (y)

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:19
Postnummer staat ook in de app Post &DHL toch?

Edit: oh sorry, zie net dat dit al vermeld is 🤭

[Voor 41% gewijzigd door Maite op 12-12-2021 22:29]

• rogervdh
Gisteren ben ik erachter gekomen dat Deutsche Post briefpost ook in een Packstation aan komt. Ik had bij Amazon.de een telefoonhoesje besteld en dat is (voor het eerst) als DEPOST verzonden. Ik had dat nog nooit eerder gezien bij Amazon en via Google kwam ik al snel erachter dat de benaming DEPOST bij Amazon Deutsche Post betekend. Een DEPOST zending heeft geen track & trace en werd gisterochtend rond 9:30u in de packstation gelegd. Ik kreeg een e-mail met een afhaalcode en ik kon ook direct een QR-code in de app oproepen. Er was toevallig ook nog een DHL zending (met track & trace) onderweg en die werd 's middags om 13:00 uur erin gestopt. Dus Deutsche Post (de lokale postbezorger?) heeft op de een of andere manier dus ook gewoon toegang tot de packstation (en het werd ook op een afwijkend tijdstip erin gestopt). Wellicht handig om te weten, mocht je eens wat kleins bestellen (geheugenkaartje, etc. wat met Deutsche Post briefpost verzonden wordt).

• Odeklontje
  • Niet online
rogervdh schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:32:
[...] Dus Deutsche Post (de lokale postbezorger?) heeft op de een of andere manier dus ook gewoon toegang tot de packstation (en het werd ook op een afwijkend tijdstip erin gestopt). [...]
Was dat in twee aparte kluisjes of had de bezorger deze in dezelfde gedaan?

Bij mij zag de bezorger dat er twee pakketjes voor mij waren, een lag al in de kluis en de andere kwam erbij. Beide pakketjes zijn toen samen in een grotere kluis gedaan. Je krijgt dan een melding in de app van het pakket dat al in het kluisje lag dat die weer opnieuw is aangeboden. Dus ja, de bezorger heeft toegang tot het Packstation.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:24
rogervdh schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:32:
Gisteren ben ik erachter gekomen dat Deutsche Post briefpost ook in een Packstation aan komt. Ik had bij Amazon.de een telefoonhoesje besteld en dat is (voor het eerst) als DEPOST verzonden. Ik had dat nog nooit eerder gezien bij Amazon en via Google kwam ik al snel erachter dat de benaming DEPOST bij Amazon Deutsche Post betekend. Een DEPOST zending heeft geen track & trace en werd gisterochtend rond 9:30u in de packstation gelegd. Ik kreeg een e-mail met een afhaalcode en ik kon ook direct een QR-code in de app oproepen. Er was toevallig ook nog een DHL zending (met track & trace) onderweg en die werd 's middags om 13:00 uur erin gestopt. Dus Deutsche Post (de lokale postbezorger?) heeft op de een of andere manier dus ook gewoon toegang tot de packstation (en het werd ook op een afwijkend tijdstip erin gestopt). Wellicht handig om te weten, mocht je eens wat kleins bestellen (geheugenkaartje, etc. wat met Deutsche Post briefpost verzonden wordt).
Deutsche Post DHL is één bedrijf.

iRacing Profiel

• rogervdh
I know dat het één bedrijf is, maar briefpost van Deutsche Post is toch wat anders dan de pakketten divisie van DHL Verder is een Packstation niet echt ontworpen voor briefpost.. Maar enfin, dat werkt dus gelukkig wel! :)

• Maxjek95
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-07-2022
Afgelopen dinsdag gemaild naar impressum.paket@dhl.com en tot op dit moment nog geen reactie ontvangen. Is dit bij meer mensen het geval?

• Odeklontje
  • Niet online
Maxjek95 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:21:
Afgelopen dinsdag gemaild naar impressum.paket@dhl.com en tot op dit moment nog geen reactie ontvangen. Is dit bij meer mensen het geval?
Heb je inmiddels al een reactie? Als je impressum.paket@dhl.com hebt gebruikt zou je nu nogmaals een herinnering kunnen sturen naar kundenservice.ppast@dhl.de. Het kan ook zijn dat het wat langer duurt ivm de drukken dagen en de pakketjes van de kerstman. :+

• Odeklontje
  • Niet online
rogervdh schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:51:
[...] Die 25 bonuspunten (afhalen Packstation) en 50 bonuspunten (verzenden via Packstation) is alleen voor de eerste 5 zendingen die je ontvangt/verzendt via de Packstation. Daarna valt het aantal punten terug naar 5 en 10 (ontvangen resp. verzenden).
En het klopt ja, ik krijg nu nog (maar) 5 punten voor het afhalen van een pakketje.

https://tweakers.net/i/M46YMXel7SEPyU8-PfoVTrhqeJ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pTFnKsTDWxhkHa1m1FdAWajb.png?f=fotoalbum_large

• Maxjek95
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-07-2022
Odeklontje schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:36:
[...]

Heb je inmiddels al een reactie? Als je impressum.paket@dhl.com hebt gebruikt zou je nu nogmaals een herinnering kunnen sturen naar kundenservice.ppast@dhl.de. Het kan ook zijn dat het wat langer duurt ivm de drukken dagen en de pakketjes van de kerstman. :+
Nog niks helaas. Bedankt voor de tip, zal het eens proberen

• Odeklontje
  • Niet online
Maxjek95 schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:26:
[...] Nog niks helaas. Bedankt voor de tip, zal het eens proberen
Is het gelukt?

• maniac2003
Whohoo, Google pakketje onderweg naar het Packstation.

Pakketje al wel te tracken maar nog niet zichtbaar in de Post&DHL app. Verschijnt de afhaalcode alleen in de app of krijg je deze ook per mail nog toegestuurd wanneer het pakketje is bezorgd bij het Packstation?
Duimen dat alles goed gaat :)

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:15

tomic

Smexylittlebabe!

Bij Postnummer aanvragen in de OP staat een verkeerde link. Ik probeer nu de procedure te volgen.

Volgens mij is de nieuwe, goede link: https://www.dhl.de/EU-Registrierung

Toch maar een weblog?

• Odeklontje
  • Niet online
maniac2003 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:26:

Pakketje al wel te tracken maar nog niet zichtbaar in de Post&DHL app. Verschijnt de afhaalcode alleen in de app of krijg je deze ook per mail nog toegestuurd wanneer het pakketje is bezorgd bij het Packstation?
Je kan het DHL-trackingnummer handmatig toevoegen in de app als die er nog niet staat.

• Odeklontje
  • Niet online
tomic schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:24:
Bij Postnummer aanvragen in de OP staat een verkeerde link. Ik probeer nu de procedure te volgen.

Volgens mij is de nieuwe, goede link: https://www.dhl.de/EU-Registrierung
Ik pas het aan. Eerder deed deze link het niet rechtstreeks dus blijkbaar hebben ze het voor ons makkelijker gemaakt ;)

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Ik heb nu de twee brieven gehad; 1 met een QR code en een met een activeringsnummer. Mailtje uit de OP staat klaar om te verzenden, maar ik kan nergens mijn Postnummer vinden.

Als ik ww vergeten probeer op dhl met goede mail adres krijg ik geen mailtje om ww te resetten ... :(
Iemand enig idee hoe ik achter mijn postnummer kan komen?

Toch maar een weblog?

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
tomic schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:03:
Ik heb nu de twee brieven gehad; 1 met een QR code en een met een activeringsnummer. Mailtje uit de OP staat klaar om te verzenden, maar ik kan nergens mijn Postnummer vinden.

Als ik ww vergeten probeer op dhl met goede mail adres krijg ik geen mailtje om ww te resetten ... :(
Iemand enig idee hoe ik achter mijn postnummer kan komen?
Qr scannen met de app. In de app krijg je dan je postnummer te zien volgens mij.

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Nuevocasa schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:09:
[...]

Qr scannen met de app. In de app krijg je dan je postnummer te zien volgens mij.
Maar moet je dan ingelogd zijn in de app? (moet even een android telefoon zien te fixen)

Edit: Ben inmiddels geactiveerd middels de klantenservice! Goeie service so far!

[Voor 12% gewijzigd door tomic op 11-02-2022 13:42]

Toch maar een weblog?

• Odeklontje
  • Niet online
tomic schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:17:
[...]

Maar moet je dan ingelogd zijn in de app? (moet even een android telefoon zien te fixen)

Edit: Ben inmiddels geactiveerd middels de klantenservice! Goeie service so far!
Ja, het aanmelden gaat soms wat stroef. Maar inderdaad, inloggen met je DHL-account en dan QR-code scannen. Zo te lezen is het gelukt, succes met je Valentijns shopping spree. 8)

• Weissbier
Wie ooit bij Xiaomi Duitsland wilt bestellen: die versturen dus met UPS schijnbaar, want ik had verwacht dat ze met DHL zouden versturen. Aangezien ze die ook noemde op hun website..

Een repeater had ik besteld: die zal ik nu wel niet gaan ontvangen, of UPS moet het doorleiden naar een afhaalpunt ofzo? Wel slordig van de webwinkel, dat er geen belletje af gaat wanneer een klant een Packstation invult en je niet met DHL verstuurd.

De repeater was maar € 10 inclusief verzendkosten, dus het proberen waard. Maar helaas werkt dit dus niet bij Xiaomi Duitsland.

• Odeklontje
  • Niet online
Weissbier schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 21:01:
Wie ooit bij Xiaomi Duitsland wilt bestellen: die versturen dus met UPS schijnbaar, want ik had verwacht dat ze met DHL zouden versturen. Aangezien ze die ook noemde op hun website.. [...]
Het is soms erg onduidelijk óf en met welke koerier als er meerdere op de site staan. Mijn ervaring is dat wanneer het eenmaal bij de vervoerder is je daar moet zijn als je de bezorglocatie wil wijzigen. Je zou dus UPS kunnen contacteren om te laten bezorgen bij een UPS Acces point in de buurt.

Het fijne van de Post & DHL-app is dat je daar zelf alles kan regelen. Zelf omleiding of een schema aanmaken als een soort IFTTT (Mehr > Kundenkonto > Paketempfang > Liefertage of Paketumleitung).

[Voor 13% gewijzigd door Odeklontje op 20-02-2022 14:29]

• Rivalo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-01 13:04
maniac2003 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:26:

Hoe heb je dit gedaan? Er staat bij Google nadrukkelijk:
Wichtig: Google kann nicht an Adressen liefern, die keine Wohnadressen sind, z. B. Postfächer, Adressen von Postweiterleitungsdiensten oder Militäradressen. Die Versandoptionen variieren je nach Region.
Kon je gewoon DHL ergens kiezen of heb je er gewoon op gegokt?

• maniac2003
Oh, apart.
Er zijn meer Tweakers die spullen van de Google Store hebben laten afleveren in een Packstation. Mijn pakket heb ik geadresseerd zoals in het Packstation topic is aangegeven.
Dat Google moeilijk doet over doorstuurservices is mij bekend.

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:52
Ik heb gisteren ook een account aangevraagd.
Gisteravond aanvraag ingediend, kreeg vanochtend een mail voor de verdere stappen te nemen.
Dat was onder andere via de webcam een foto nemen van je identiteitsbewijs. Na veel gehannes is dit niet gelukt, kreeg het bericht dat telkens de foto onscherp was of niet leesbaar. Uiteindelijk voor route 2 gekozen, het installeren van de Postident-app op de iPhone en dan een foto nemen. Dat ging zonder problemen.
Ik heb ook nog geen mail hoeven te versturen zoals gemeld wordt in de startpost van dit topic.

Een paar uur later (vandaag) kreeg ik een mail voor het opzetten van mijn account. Met de wachtwoord vergeten-link heb ik een account aangemaakt.

Ik krijg nog wel een brief thuisgestuurd met de AdressTAN maar wat ik daar nou mee moet weet ik ook niet precies. Iemand een idee?

[Voor 17% gewijzigd door badkuip op 02-04-2022 14:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maniac2003
@badkuip dat heb je nodig om het account/de app te activeren, anders kan je de kluisjes niet openen.

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-03 22:38
@badkuip hier ook problemen met scannen van het ID bewijs. Voorkant gaat prima, ook de video was geen probleem. Maar de achterkant van mijn paspoort wil niet lukken. Ik heb denk ik al een poging of 15-20 gedaan!

Als ik dat pasje over een paar dagen heb en via de mail geactiveerd, moet ik dan ook nog steeds die app hebben?

PVOutput live - 3060wp

• DarkSEDA
BoschR schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:22:
@badkuip
Als ik dat pasje over een paar dagen heb en via de mail geactiveerd, moet ik dan ook nog steeds die app hebben?
Ja, het systeem wordt app-only. Dat pasje voegt dan niet mer zoveel toe.

• BoschR
DarkSEDA schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:03:
[...]

Ja, het systeem wordt app-only. Dat pasje voegt dan niet mer zoveel toe.
"Wordt" als in "binnenkort" of na het sturen van de mail? Ik wil vd week namelijk een pakket ophalen als het pasje binnen is.

PVOutput live - 3060wp

• badkuip
BoschR schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:22:
@badkuip hier ook problemen met scannen van het ID bewijs. Voorkant gaat prima, ook de video was geen probleem. Maar de achterkant van mijn paspoort wil niet lukken. Ik heb denk ik al een poging of 15-20 gedaan!

Idem hier, ook problemen met het scannen van de achterkant paspoort..met het scannen via de app ging het in een keer goed..houd je de achterkant wel rechtop in plaats van liggend? De tekst is alleen te lezen als je hem rechtop houdt..

• DarkSEDA
BoschR schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:06:
[...]

"Wordt" als in "binnenkort" of na het sturen van de mail? Ik wil vd week namelijk een pakket ophalen als het pasje binnen is.
Ik heb nog eens de herinneringsmails nagekeken. Hierin wordt aangegeven dat het per 1 april is:
wir möchten Sie daran erinnern, dass sich die Abholung von Sendungen an einer Packstation geändert hat.

Sie benötigen nun zur Abholung die Post & DHL App, in der ein scanbarer Abholcode erzeugt wird. Diesen Code halten Sie einfach vor den Scanner der Packstation, wählen das Fach mit Ihrer Sendung aus und das Fach öffnet sich. Ihre DHL Kundenkarte brauchen Sie nicht mehr.

Bitte beachten Sie: Ab dem 01.04.2022 wird die Abholung Ihrer Pakete nur noch mit dem neuen scanbaren Code möglich sein. Sollten Sie bis dahin Ihr Smartphone nicht für den scanbaren Abholcode aktiviert haben, können Sie Ihre Sendung nicht sofort aus der Packstation entnehmen sondern müssen erst Ihr Smartphone aktivieren. Das kann unter Umständen 2-3 Tage dauern.

• maniac2003
Ik heb nooit een pasje gehad. Alleen een QR-code om het account en de app te activeren.

• BoschR
@badkuip Ja ik heb van alles geprobeerd. Nu vanavond weer 2 keer zoals jij aangeeft. Het duurt nu wel aanzienlijk langer (~2 uur), maar één keer weer afgewezen andere loopt nog.

@DarkSEDA Bedankt voor het nakijken. Hopelijk lukt het toch nog op 1 of andere manier om de validatie er door te krijgen.

@maniac2003 Oke, dan denk ik dat ik ook alleen een brief met QR code krijg. Je hebt daarnaast ook wel de legitimatie stappen moeten doorlopen neem ik aan?

PVOutput live - 3060wp

• maniac2003
BoschR schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:36:

@maniac2003 Oke, dan denk ik dat ik ook alleen een brief met QR code krijg. Je hebt daarnaast ook wel de legitimatie stappen moeten doorlopen neem ik aan?
Nee, ook dat niet.
Account aangemaakt, activatie was alleen mogelijk na telefonisch/mail contact. Gemaild. Kort daarop de bevestiging dat mijn account 'geactiveerd' was en dan wachten op de 2 brieven, zodat ik het account daadwerkelijk kon activeren / in gebruik nemen.

Heb wel ergens gelezen dat de werkwijze is aangepast. Jammer om te lezen dat het nu zo omslachtig is.

• BoschR
Nou vanmorgen is de validatie dus eindelijk gelukt.

Ik had het pakket vorige week al besteld en die zou vandaag aankomen bij de locatie waar ik hem wou afhalen. Gek genoeg had ik vorige week direct ook al een account waar ik ook al mijn postnummer kon zien. Dit lijkt niet normaal te zijn?

Nu krijg ik van DHL de melding (vertaald):
Levering van de zending is helaas niet mogelijk omdat deze niet voldoet aan onze verzendvoorwaarden. De zending wordt teruggestuurd naar de afzender.
Edit: Waarschijnlijk hebben ze gezien dat ik de app nog niet geïnstalleerd had en het packing station nog niet geactiveerd had? App is inmiddels geïnstalleerd nu nog wachten op de QR code en maar weer opnieuw bestellen 8)7

[Voor 18% gewijzigd door BoschR op 05-04-2022 12:40]

PVOutput live - 3060wp

• WoutR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-03 15:04
Hier ook aangemeld via de EU link (https://www.dhl.de/EU-Registrierung). Vervolgens bevestigingsmail gekregen, identificatie proces gestart via de browser.

Rijbewijs werd niet geaccepteerd, vervolgens paspoort geprobeerd. Voorzijde en 'filmpje' was oké, de achterzijde niet. 3e poging van achterzijde via de app gedaan, daar aan kunnen geven dat het een afwijkend document was en toen was het opeens goed.

Wachtwoord moeten achterhalen via een password reset. App gesideload op Android.

Nu even wachten op de brief met QR, die heb ik nodig om de app te activeren.

[Voor 7% gewijzigd door WoutR op 05-04-2022 13:02]

• badkuip
Hmm, vreemd verhaal hierzo. Ik zat nog in afwachting van mijn adresTAN maar ik heb intussen deze mail gekregen:
Hallo badkuip,
herzlich Willkommen bei DHL. Ab sofort erhalten Sie Ihre Pakete, wie Sie es wünschen.

Wenn Sie zukünftig per E-Mail oder App sofort erfahren wollen, wo wir Ihr Paket für Sie zugestellt haben, schalten Sie einmalig in Ihrem Kundenkonto die Zustellbenachrichtigung frei.
Heb ik die AdresTAN nu helemaal niet meer nodig om gebruik te kunnen maken van een packstation?

• WoutR
badkuip schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:12:
Heb ik die AdresTAN nu helemaal niet meer nodig om gebruik te kunnen maken van een packstation?
Als ik de app open en naar Packstation ga, krijg ik de melding dat ik mijn apparaat moet activeren met de QR code die in de brief staat.

• BoschR
WoutR schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:27:
[...]

Als ik de app open en naar Packstation ga, krijg ik de melding dat ik mijn apparaat moet activeren met de QR code die in de brief staat.
Inderdaad, dit is de bedoeling wat ik er van begrijp. Zo ver ben ik nu ook.

W.b.t. die brief: wat is de ervaring hier hoe lang dat duurt? Ik heb zaterdagochtend dat EU registratie formulier ingevuld.

PVOutput live - 3060wp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WoutR
Krijg nu opeens een mail dat packstation geactiveerd is. In die mail staat ook een postnummer. Daarmee lijkt alles te gaan werken.

• BoschR
WoutR schreef op woensdag 6 april 2022 @ 18:56:
Krijg nu opeens een mail dat packstation geactiveerd is. In die mail staat ook een postnummer. Daarmee lijkt alles te gaan werken.
Bedoel je deze mail:
herzlich Willkommen bei DHL. Ab sofort erhalten Sie Ihre Pakete, wie Sie es wünschen.

Wenn Sie zukünftig per E-Mail oder App sofort erfahren wollen, wo wir Ihr Paket für Sie zugestellt haben, schalten Sie einmalig in Ihrem Kundenkonto die Zustellbenachrichtigung frei.

Beste Grüße

IHRE AKTIVIERTEN SERVICES
Packstation
Pakete rund um die Uhr empfangen und versenden.

So funktioniert die Packstation:

Packstation als Lieferadresse:
Für Bestellungen an eine Packstation geben Sie Ihre gewünschte Packstation als Lieferanschrift wie hier dargestellt an.
Ihre Postnummer: XXX

Ihre nächstgelegene Packstation:
Packstation -1
Deze kreeg ik vanmiddag ook. Maar dat is dezelfde als waar @badkuip het over had gisteren. Je hebt nog steeds een brief met een QR code nodig.

Het is tenenkrommend hoe slecht dit allemaal in elkaar zit, maar goed: geduld...

[Voor 10% gewijzigd door BoschR op 06-04-2022 20:29]

PVOutput live - 3060wp

• badkuip
Jep, de AdressTAN die met de post komt is nog steeds nodig. Daar liep ik tegenaan toen ik de app wilde gaan genruiken

• DarkSEDA
@BoschR Ik zou wel je postnummer uit je mail weghalen.

• BoschR
DarkSEDA schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:25:
@BoschR Ik zou wel je postnummer uit je mail weghalen.
Ah bedankt voor de tip, direct gedaan. Maar wat kan iemand anders ermee?

PVOutput live - 3060wp

• badkuip
badkuip schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:21:
Jep, de AdressTAN die met de post komt is nog steeds nodig. Daar liep ik tegenaan toen ik de app wilde gaan genruiken
Heb de brief vandaag gekregen en meteen geactiveerd. De app staat er klaar voor :-)

• Odeklontje
  • Niet online
badkuip schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:49:
Ik heb gisteren ook een account aangevraagd.
Gisteravond aanvraag ingediend, kreeg vanochtend een mail voor de verdere stappen te nemen.
Dat was onder andere via de webcam een foto nemen van je identiteitsbewijs. Na veel gehannes is dit niet gelukt, kreeg het bericht dat telkens de foto onscherp was of niet leesbaar. Uiteindelijk voor route 2 gekozen, het installeren van de Postident-app op de iPhone en dan een foto nemen. Dat ging zonder problemen.
Ik heb ook nog geen mail hoeven te versturen zoals gemeld wordt in de startpost van dit topic.

Een paar uur later (vandaag) kreeg ik een mail voor het opzetten van mijn account. Met de wachtwoord vergeten-link heb ik een account aangemaakt.
Met het verifiëren van je identiteit via een app is een nieuwe procedure. Voorheen was dit niet nodig. Maar het lijkt nu een extra stap te zijn. Verder is alles hetzelfde gebleven. Je moet nog wachten op een QR-code om je apparaat te kunnen activeren in de DHL-app na het aanmaken van een account. Zodra je Postnummer en je mobiel is geactiveerd in de DHL-app kan je een pakketje bestellen en afhalen. Goed om te weten!

• Odeklontje
  • Niet online
BoschR schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:30:
[...]

Ah bedankt voor de tip, direct gedaan. Maar wat kan iemand anders ermee?
Niet heel veel. Hoogstens iets bestellen op jouw Postnummer, maar dan krijg jij een melding in de app. Diegene kan dan niet afhalen omdat alleen jij de afhaal- of QR-code in de DHL-app kan zien. Maar weghalen kan geen kwaad.

[Voor 3% gewijzigd door Odeklontje op 08-04-2022 10:50]

• WoutR
Zie in de PostNL app dat er een brief van DHL onderweg is. Dat is mooi want maandag ligt mijn pakket al in het Packstation klaar (Bocholt).

• Odeklontje
  • Niet online
WoutR schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:52:
Zie in de PostNL app dat er een brief van DHL onderweg is. Dat is mooi want maandag ligt mijn pakket al in het Packstation klaar (Bocholt).
Dat ga je wel redden als de brief al naar je onderweg is. Je pakket blijf vanaf maandag toch 7 dagen in de kluis liggen. Je krijgt dan elke 2 dagen een herinnering. Komt goed! d:)b

• BoschR
Odeklontje schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:20:
[...]

Dat ga je wel redden als de brief al naar je onderweg is. Je pakket blijf vanaf maandag toch 7 dagen in de kluis liggen. Je krijgt dan elke 2 dagen een herinnering. Komt goed! d:)b
Nou... Ik had dus mijn pakket ook al besteld, maar die hebben ze gewoon retour gedaan. Waarschijnlijk omdat ze gezien hadden dat mijn account nog niet geactiveerd was.

Zie ook in de PostNL app dat de DHL brief vandaag komt.

PVOutput live - 3060wp

• WoutR
Odeklontje schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:20:
[...]

Brief was er vandaag al en pakket ook. Net ff boodschappen gedaan in Duitsland en meteen pakket opgehaald.

Zit wel een bug in de DHL app: om Packstation te openen moest ik een QR-code op m'n telefoon laten scannen. Echter was QR-code niet zichtbaar omdat 'donkere modus' aan stond.

• Odeklontje
  • Niet online
WoutR schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:29:
[...]
Zit wel een bug in de DHL app: om Packstation te openen moest ik een QR-code op m'n telefoon laten scannen. Echter was QR-code niet zichtbaar omdat 'donkere modus' aan stond.
Ik heb 'm zelf ook altijd in Dark Mode en werkt wel goed, zonder problemen op iOS.
En anders kan je altijd handmatig de afhaalcode in het scherm toetsen.

• badkuip
Ik heb nu de app geactiveerd en meteen iets besteld in Duitsland.
Ik heb geen idee of het verzonden wordt als een pakketje of in een bubbeltjes-envelop.
Het bedrijf waar ik het besteld heb ik ook niet echt duidelijk in wanneer ze het daadwerkelijk gaan verzenden.

Hoe voorkom ik dat ik dit misloop?
Geeft de app een notificatie o.i.d.?
Of krijg ik een e-mail?

• Odeklontje
  • Niet online
badkuip schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:20:
Ik heb nu de app geactiveerd en meteen iets besteld in Duitsland.
Ik heb geen idee of het verzonden wordt als een pakketje of in een bubbeltjes-envelop.
Het bedrijf waar ik het besteld heb ik ook niet echt duidelijk in wanneer ze het daadwerkelijk gaan verzenden.

Hoe voorkom ik dat ik dit misloop?
Geeft de app een notificatie o.i.d.?
Of krijg ik een e-mail?
Bij welke webshop is het? Als ze verzenden met DHL dan no worries, just relax!
Zodra er een verzendlabel aangemaakt wordt krijg je meteen een notificatie in de app.
Je kan ook per e-mail op de hoogte gebracht worden maar dat hangt af van je instellingen.

Als de webshop per e-mail je een track and trace geeft dan kan je die ook handmatig toevoegen in de app.
Bij Amazon.de gaat alles automatisch en krijg je meteen notificatie als het balletje begint te rollen.

Of het in een pakket of bubbeltjes enveloppe zit maakt niet uit, zolang je pakketje maar in een S, M, L of XL kluisje past.

edit: Om een idee te geven van de standaard verpakkingen (met afmetingen) van DHL zelf:

[Voor 22% gewijzigd door Odeklontje op 11-04-2022 17:29]

• badkuip
Gelukt! Mijn eerste zending ligt klaar in het packstation in Duitsland.
Van het weekend maar even ophalen.

In de app is een QR-code gegeneerd waarmee ik het kluisje zou kunnen openen. Daarnaast (als backup) ook een cijfercode.
Kan ik die code ook aan iemand anders geven die de bestelling voor mij ophaalt? Ik heb familie die aan de grens woont, ik zou ze kunnen bellen en dan de code kunnen doorgeven terwijl ze bij de automaat staan.

Of kan dat niet omdat mijn mobiel per se aanwezig moet zijn?

[Voor 4% gewijzigd door badkuip op 26-04-2022 13:29]

• Galapogos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:27
Die code ververst iedere 2 minuten. Je kunt wel een screenshot maken en die naar je familie sturen, maar die moeten de kluis dan binnen de gestelde termijn openen.

Althans, dat is hoe het werkt bij het Packstation die ik regelmatig gebruik.

• badkuip
Dankjewel. Ik ga er dit weekend naar toe en zal het eerst zelf proberen.

Het pakket blijft er 7 dagen liggen, volgens de startpost van dit topic.
Kan je in de app ook terugvinden welke datum dat precies is? Krijg je iets van een notificatie o.i.d.? Of moet je het zelf in de gaten houden?

• Galapogos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:27
Geen idee eigenlijk, ik heb mijn pakketjes steeds snel opgehaald (ik woon dicht bij de grens).

• Odeklontje
  • Niet online
badkuip schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:41:
Dankjewel. Ik ga er dit weekend naar toe en zal het eerst zelf proberen.

Het pakket blijft er 7 dagen liggen, volgens de startpost van dit topic.
Kan je in de app ook terugvinden welke datum dat precies is? Krijg je iets van een notificatie o.i.d.? Of moet je het zelf in de gaten houden?
Reken maar vanaf de dag dat je pakket in de kluis ligt en je de mail krijgt:

1e mail = "Ihr Paket ist in der Packstation"
2e/3e mail = "Ihr Paket wartet noch in der Packstation auf Sie" ( t+2, t+4, enz.)

Je krijgt dan iedere twee dagen een notificatie / e-mail dat je je pakket af kunt halen.
Daarna gaat ie pas retour afzender.

• Jpeeriny
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-03 16:47
WoutR schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:01:
Hier ook aangemeld via de EU link (https://www.dhl.de/EU-Registrierung). Vervolgens bevestigingsmail gekregen, identificatie proces gestart via de browser.

Rijbewijs werd niet geaccepteerd, vervolgens paspoort geprobeerd. Voorzijde en 'filmpje' was oké, de achterzijde niet. 3e poging van achterzijde via de app gedaan, daar aan kunnen geven dat het een afwijkend document was en toen was het opeens goed.

Wachtwoord moeten achterhalen via een password reset. App gesideload op Android.

Nu even wachten op de brief met QR, die heb ik nodig om de app te activeren.
Bij mij pakt hij de achterzijde van het paspoort ook niet. Hoe kun je aangeven in de app van POSTIDENT dat het een afwijkend document is? Ik heb nu al verschillende pagina's geprobeerd. Waarschijnlijk lukt het niet omdat de achterkant van ons NL paspoort 'leeg' is.

*edit: na de derde keer precies dezelfde achterkantfoto te hebben geupload pakte ie hem opeens wel.

[Voor 5% gewijzigd door Jpeeriny op 29-04-2022 19:26]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee