DHL Packstation: gratis afhaalpunt in DLD voor Nederlanders

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +58 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STRyqB4Xj2Y3PSZuzNINfYbRTOA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TaYrgGmO7n4Fdt1nMi87Vqnc.png?f=fotoalbum_large

Voor Nederlanders uit de grensstreek die een bestelling van een Duitse webshop willen afhalen, kunnen dat doen via een van de 8.000 Packstations van DHL in Duitsland. Door het aanvragen van een gratis Postnummer via DHL kan je zelf je pakketjes 24/7 afhalen én retourneren bij een pakketkluis. Aangezien sommige artikelen of aanbiedingen niet rechtstreeks geleverd worden naar Nederland is hier ter informatie een korte uitleg en ruimte voor discussie.

Gratis DHL-Postnummer aanvragen en activeren

Postnummer aanvragen
Vraag een Postnummer aan via het formulier:
"DHL Kundenkonto anlegen für EU-Bürger ohne Wohnsitz in Deutschland".

Per e-mail ontvang je een bevestiging. Je krijgt binnen een aantal werkdagen twee brieven:
  • Brief 1: een pasje met Postnummer of QR-code,
  • Brief 2: met ‘Freischaltcode’ (activeringscode).
DHL-account activeren
E-mail : Stuur een e-mail naar impressum.paket@dhl.com (of kundenservice.ppast@dhl.de) met:
  • NAW-gegevens
  • E-mailadres van je DHL-account (+ Postnummer)
  • Freischaltcode (activeringscode)
In de brief staat dat je moet bellen met de (Duitse) klantenservice op +49 (0)228 4333 112 om je account te activeren. Met de procedure voor niet-Duitsers binnen de EU is niet elke DHL-medewerker even goed bekend. Maar in de meeste gevallen krijg je binnen 24 uur reactie, behalve in het weekend, als je per e-mail je account laat activeren.

Voorbeeld e-mail (grammaticaal niet gecheckt):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Betreff: DHL Kontoaktivierung

Sehr geehrte Kundenservice,

Ich möchte Sie hiermit bitten, mein Konto für EU-Bürger ohne Wohnsitz in Deutschland, zu aktivieren. 
Zur Bestätigung sende ich meinen Freischaltcode, um das folgende Konto zu aktivieren:

Freischaltcode: <<A1B2C4D>>

DHL-Konto: <<voornaam.achternaam@tweakers.net>>
DHL-Postnummer: <<0012344567>>

<<Vorname Nachname>>
<<Adresse>>
<<Postleitzahl>>
<<Stadt>>
Niederlande

In Erwartung Ihrer Antwort möchte ich eine Bestätigung erhalten.

Mit freundlichen Grüßen,

Sicherheitsantwort? Reset via “Passwort vergessen” > “Neues Passwort zusenden”. Klik op de link in je e-mail om je antwoord op de beveiligingsvraag te resetten.

Post & DHL-app downloaden en activeren

Download de Post & DHL-app uit de Duitse App Store of Play Store. Losse APK’s hier.

Het wisselen van regio: App Store / Play Store. Na het downloaden en installeren kan je weer terug naar je oorspronkelijke regio terwijl de app blijft werken. Play Store: download en installeer minimaal versie 7.2.78 (823) (Android 6.0+) om je QR-code te kunnen scannen.

Tip: Maak een 2e (Duitse) AppleID aan. Log in en uit via de app "App Store" > Rechtsboven klikken op je avatar van je AppleID > "Afmelden". Vervolgens log je in met je Duitse AppleID, DHL & Post-app downloaden en/of updaten. Op dezelfde manier terug naar je Nederlandse AppleID, dus uitloggen en weer opnieuw inloggen. Tijdens het updaten hoef je alleen het wachtwoord in te geven van het (Duitse) AppleID. Alle geïnstalleerde apps blijven bruikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12wSGfePRdx3VlX9NFI7bUdF3oc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/91DDAKmzwpzb2f8sTueoBc1s.png?f=fotoalbum_large
  • Open de "DHL & Post-app" en login met je DHL-account.
  • Ga naar “Packstation” > “Jetzt aktiveren”.
  • Scan de achterkant van de DHL-pas of QR-code.

Packstation versturen en afhalen

Versturen naar een Packstation in Duitsland
Kies een Packstation als afhaallocatie of vul je Postnummer in met het adres van je Packstation.

Vind je Postnummer online en in de app:

• "dhl.de" > "log in" > "Meine Daten und Services" > "Kontaktdaten bearbeiten".
• "Post & DHL-app" > "Mehr" > bovenaan je accountnaam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wi-1S81J1oH6wf_3nhBUQq3nZaw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MfzY0qkSorX3S2QK3fOV8764.png?f=fotoalbum_large

Staat er geen “Adresszusatz”? Vul dan je Postnummer met een spatie na je achternaam. Het pakketje blijft 7 dagen liggen en gaat op de 8e dag retour. Afmetingen van de kluisjes in het Packstation:

MaatHoog (mm)Breed (mm)Diep (mm)
XS85190610
S85440610
M180440610
L370440610
XL750440610
Afhalen bij een Packstation
Open “Post & DHL-app” > “Packstation” > “Abholen” > scan afhaalcode . Deurtje gaat open.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eVuVkZpVk0hJuil6cjR9dD-gGgk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J9vaseWgttRx4zmXS9fQgIy0.png?f=fotoalbum_large
Versturen via een Packstation
  • Packstation > (kies je taal Duits/Engels) > "Versenden/Deposit"
  • Je krijgt de twee opties voor een verzendlabel:

a) Handmatig: alle gegevens invoeren op het scherm > Print label
    b) Post & DHL-app: Scan de QR-code van de vooraf gekochte label > Print label

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EVGfujO54wzYJgEldW3CkGHB-c0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JK7dHoATpB6NiXC5uZpLC19K.png?f=user_large
  • Na het scannen geef je de grootte aan van je kluisje: S, M, L of XL. Je hebt de mogelijkheid om een ander formaat te kiezen als het niet past.
  • Deponeer je pakket en sluit het deurtje goed.
  • Optioneel: Scan je QR-code/DHL-pasje voor de Bonuspunten.
Gekochte verzendlabels vind je terug: 'DHL & Post-app' > 'Versenden' > 'Paket' > 'Letzte Käufe'. Betaalmethoden: PayPal, Visa, Mastercard, Amex, Sepa en Giropay. Zie extra verzendopties en meerprijs in de Post & DHL-app.

Tip: Maak vooraf het kopen van een verzendlabel een contact aan in je adresboek: DHL.de > DHL-account > "Adresbuche" > "Mein Adressbuch". Zet hier ook jezelf in zodat je makkelijk verzender/ontvanger kan kiezen.
DHL Bonusprogramma
Activeren: “DHL & Post-app” > “Mehr” > “Paketempfang” > “Bonusprogramm”. Deelname is gratis.
Het puntensaldo is online te zien in je DHL-account.

Je ontvangt:
  • De eerste 5 keer 25 punten bij het afhalen van een pakketje uit een DHL Packstation, daarna 5 punten per keer.
  • 50 punten bij het kopen van een verzendlabel (Online Frankierung) via de Post & DHL-app.
  • De eerste 10 keer 50 punten bij het versturen via een DHL Packstation, daarna 10 punten per keer.
De punten van 'Online Frankering' zijn pas na 30 dagen in te wisselen.
Verzilveren DHL Bonuspunten
Online: DHL.de > DHL-account inloggen > klik op je punten (rechts naast je accountnaam) > Kies een optie > "Jetzt Einlöchen. Je krijgt een coupon per e-mail die je tijdens het bestellen kunt verzilveren. De opties:
  • 379 punten Porto DE Päkchen S: EUR 3.79
  • 439 punten Porto DE Päkchen M: EUR 4.39
  • 599 punten Porto 5kg DE Paket: EUR 5.99
  • 1599 punten Porto 5kg EU Paket: EUR 15.99
  • 489 punten Porto EU XS Päckchen: EUR 4.89
  • 1399 punten Porto EU Paket: EUR 13.99
Duitse vergelijkingswebsites en pricewatchers
De verzendopties en welke bezorgdiensten, DHL, DPD, GLS etc. staan hier ook. Handig om even te checken.

Duitse webshops die bezorgen en leveren aan DHL Packstations (overzicht)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Duitse webshops die niet leveren aan DHL Packstations (overzicht)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

FAQ

Algemene vragen
  • Heb ik een Duits telefoonnummer nodig? Nee
  • Hoe lang blijft mijn pakketje liggen? 7 Kalenderdagen Daarna retour afzender.
  • ...

Klantenservice DHL

• E-mail : impressum.paket@dhl.com
  • Chat : "Post & DHL-app" > "Mehr" > "Kontakt & FAQ".
  • Telefoon : +49 228 4 333 112 (maandag t/m zondag 07:00 - 22:00)
Special thanks (random order): @aritmeester, @TexMex, @Nuevocasa, @Polster, @rogervdh, @tomic .

[ Voor 69% gewijzigd door Odeklontje op 25-02-2022 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-10 11:02
Ja 2de account aanmaken en dan kun je heel makkelijk in de AppStore app bij je account uit- en inloggen. Stelt niets voor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OaCq-Q958E2dBDWYvozf07omc8M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AvDfSD8ZlhhFWZFM9NH25y4A.png?f=fotoalbum_large
Ik zou sowieso niet zo maar je vaste NL account van regio veranderen alleen om een app te downloaden, lijkt mij niet handig.

[ Voor 74% gewijzigd door Maite op 16-11-2021 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
ecb1 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:20:
Zijn al deze handelingen ook nodig als je het pakket gewoon afhaalt bij een fysiek afhaalpunt of geldt dit alleen bij een pakketstation?

Ik heb zojuist nl een account aangemaakt bij DHL Duitsland en zou moeten wachten tot ik die brief ontvang, maar ik heb na het aanmaken van het account al wel een DHL-postnummer.
Dat moet ik invoeren als ik bij Amazon Duitsland wil selecteren dat ik een pakket bij een DHL-servicepunt wil afhalen.
Dat zou dan toch voldoende kunnen zijn, als ik dan mijn paspoort, postnummer, bestelnummer meeneem?
Of is ook hiertoe deze hele afgeronde registratieprocedure nodig?
Zo ja, kan dat ook sneller dan wachten op die brief per post?

Heb DHL Duitsland al gecontacteerd hierover, maar nog geen antwoord.
Ik ben geen klantenservice maar ik heb wel gewacht tot mijn account actief was. Als je een bestelling doet bij Amazon.de naar een Packstation staat er namelijk dat je bij afhalen een DHL-kaart nodig hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OxKQF0ZfHPj-G1FHHLIlSkw8-YE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OgaNhjbWm7Ztd8mv7AHd5t51.png?f=user_large

Het werkt namelijk zo dat je een afhaalcode krijgt om je kluisje te openen in de Post & DHL-app. Maar om de app te kunnen gebruiken moet je account wel actief zijn én heb je een QR-code of pas nodig om de optie 'Packstation' te activeren. Dus ik zou maar even wachten voor je bestelling weer retour gaat naar Amazon.

Afhalen bij een Hermes-punt kan natuurlijk ook. Je hoeft dan alleen je legitimatie te tonen en krijg je je pakketje mee. Voordeel van een Packstation vind ik wel dat je gewoon binnen een week 24/7 keuze hebt in afhalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Odeklontje op 20-11-2021 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
ecb1 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:41:
Dank je, maar het punt is juist dat ik niet bij een Packstation ga afhalen, maar gewoon bij een fysiek bemand DHL-servicepunt daar.

[...]

Ik las in dit topic trouwens dat je het postnummer pas per post krijgt, maar ik zag het meteen al na aanmelding door de ingevoerde gegevens daarna nog es te checken. En daar kon ik ook mee inloggen in de app.
Wat ik mij kan voorstellen is dat nu de bemande afhaalpunt je QR-Code of DHL-pas moet scannen om je postnummer te legitimeren. Maar misschien zijn ze ook wel zo coulant dat je je pakket ook meekrijgt als je met je paspoort of ID-kaart zwaait.

Kreeg je ook een melding tijdens je bestelling zoals in mijn screenshot? Zo niet, dan zou het ook goed kunnen dat je gewoon met een ID legitimatie je pakketje kan afhalen zoals bij Hermes in een DHL Paketshop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OxKQF0ZfHPj-G1FHHLIlSkw8-YE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OgaNhjbWm7Ztd8mv7AHd5t51.png?f=user_large

Een derde optie is nog een Amazon HUB Locker, daar moet je wel de Amazon-app voor hebben ( en bluetooth). Eigenlijk hetzelfde als een Packstation maar dan van Amazon zelf en heb je geen Postnummer nodig. Maar dan kan je dus niet van andere shops ontvangen, enkel Amazon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezBYOsc4xvSdbrQfOSHKmnFWUqc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/edzreA9OfrZOcJGTE037yM6M.png?f=fotoalbum_large

---
Nuevocasa schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:21:
[...]

Je hebt toch ook je pas of QR in de app nodig om het op te kunnen halen?
Dat klopt. Je heb een QR-code/DHL-pasje nodig om de optie 'Packstation' in de DHL & Post-app te kunnen activeren. Anders krijg je geen afhaalcode in de app om je locker te openen. Je zou ook nog per e-mail een afhaalcode kunnen krijgen die je dan handmatig moet invoeren bij een Packstation. Maar wanneer je eenmaal de app geactiveerd hebt verloopt de afhaalcode via de app en niet meer per e-mail.

[ Voor 74% gewijzigd door Odeklontje op 20-11-2021 18:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B45
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-01 23:24

B45

Odeklontje schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 23:43:
[...]

Bij Amazon.de heb je dus ook de optie (net zoals op Amazon.nl) om een afleverpunt te kiezen en daar staan ook Packstations tussen. Je moet dan nog wel je Postnummer opgeven. Indien je handmatig het adres moet invullen geef bij straat dan in: "Packstation" en het packstationnummer bij huisnummer. Met een correcte postcode kan het bijna niet fout gaan omdat dit toch wel de minimale gegevens zijn. Dubbelcheck altijd voor je een order definitief maakt en maak eventueel een screenshot. Uiteindelijk komt het wel goed! (y)
Tx. Kwam toevallig hier ook tegen: https://helpcenter.galaxu...ckstation-liefern-lassen-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWBRL9dtYc4N-rW8dgta6IuEXsc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2JP7SFWI3X8no8M8yT1UtLhN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogervdh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-10 07:08

rogervdh

Gasloos sinds 11-2024

Allereerst: bedankt voor deze tip! (ik ben dit op het spoor gekomen via Pepper). Ik woon letterlijk 500 meter lopen van een Duitse DHL Packstation en dat is natuurlijk ideaal (en zit ook nog naast de supermarkt die we 2x per week bezoeken). Ik heb al enige tijd (jaren) terug contact gehad met DHL Deutschland hierover, maar toen was het dus nog niet mogelijk om als Nederlander (met een Nederlands woonadres) hier gebruik van te maken.

In het verleden heb ik reeds zo'n Duits DHL account aangemaakt op een (Duits) adres van een ver familielid. In die tijd werd nog direct automatisch een Postnummer toegekend/aangemaakt (zonder dat iets naar dat adres verzonden werd). Daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt en we laten al zeker 5 jaar lang veel pakketten aankomen in een DHL filiaal (Postfilale Direkt). Daar legitimeer je gewoon met je ID (inmiddels kennen die mensen ons super goed en hoeft dat niet meer) en je krijgt de pakketten mee naar huis. De Packstation (die nóg dichter bij ons woonadres ligt) kunnen we tot op heden niet gebruiken, omdat we geen DHL Kundekarte hebben. Als ik die zou aanvragen, dan wordt die naar dat verre familielid verzonden (en in Duitsland vindt (of vond) die legitimatiecheck aan de deur plaats door de DHL bezorger, pas daarna krijg je die DHL Kundekarte). Maar we waren al super blij dat we in ieder geval wel Postfiliale Direkt konden gebruiken.

Zojuist maar een mail naar impressum.paket@dhl.com verzonden om het adres van m'n bestaande account aan te passen naar m'n Nederlandse adres en ook m'n Nederlandse mobiele nummer. Tevens verzocht om QR-code + Freischaltcode te versturen.

De DHL Bonuspunkten heb ik overigens al meerdere keren gebruikt voor een aankoop op eBay Kleinanzeigen (de Duitse Marktplaats). Dan stelde ik gewoon aan de verkopende partij voor dat ik het DHL verzendlabel maakte (van de bonuspunten) en dat PDFje liet ik dan per e-mail toekomen. Op die manier kon ik de verzendkosten besparen. Nadeel is wel de DHL Päckchen S en M beide géén tracking hebben. Vanaf DHL Paket zit tracking wel standaard inbegrepen. Verder wel lekker dat pakketten afhalen in de Packstation 10 punten oplevert (in de filiaal krijg je maar 5 punten, zie hieronder).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxlfbFvqPKGM5Bzxbq9QdqYhmx4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G5Jasn0l6ZhXE6iHVN189MYD.png?f=fotoalbum_large

12340Wp 🌞 - Daikin Altherma 3 8kW 🔥- Atlantic Calypso VM 150L💧- Tesla M3 LR 2019 🚗 - Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
rogervdh schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:43:
Allereerst: bedankt voor deze tip! (ik ben dit op het spoor gekomen via Pepper).

[...]

In het verleden heb ik reeds zo'n Duits DHL account aangemaakt op een (Duits) adres van een ver familielid. In die tijd werd nog direct automatisch een Postnummer toegekend/aangemaakt (zonder dat iets naar dat adres verzonden werd).

[...]

Als ik die zou aanvragen, dan wordt die naar dat verre familielid verzonden (en in Duitsland vindt (of vond) die legitimatiecheck aan de deur plaats door de DHL bezorger, pas daarna krijg je die DHL Kundekarte).

Zojuist maar een mail naar impressum.paket@dhl.com verzonden om het adres van m'n bestaande account aan te passen naar m'n Nederlandse adres en ook m'n Nederlandse mobiele nummer. Tevens verzocht om QR-code + Freischaltcode te versturen.

[...] Verder wel lekker dat pakketten afhalen in de Packstation 10 punten oplevert (in de filiaal krijg je maar 5 punten, zie hieronder).
Je kunt toch gewoon een nieuwe aanvragen als EU-burger zonder woonadres in Duitsland? Want je geeft je Nederlandse adres op en ontvangt dan ook een QR-code (of DHL-pas) met een eigen/nieuw Postnummer. Er is dan volgens mij geen link met je bestaande (Duitse) account en adres. Er is geen ID identificatie / verificatie als je een nieuwe aan zou vragen.

En die Bonuspunten zijn nog beter! ;) 25 punten voor afhalen bij een Packstation.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2jWCBshG2UvdNJm7Xe7eFXnhuM4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8cbrQQtixznKyouWEdv3PYQk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rogervdh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-10 07:08

rogervdh

Gasloos sinds 11-2024

Odeklontje schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:43:
[...]

Je kunt toch gewoon een nieuwe aanvragen als EU-burger zonder woonadres in Duitsland? Want je geeft je Nederlandse adres op en ontvangt dan ook een QR-code (of DHL-pas) met een eigen/nieuw Postnummer. Er is dan volgens mij geen link met je bestaande (Duitse) account en adres. Er is geen ID identificatie / verificatie als je een nieuwe aan zou vragen.

En die Bonuspunten zijn nog beter! ;) 25 punten voor afhalen bij een Packstation.

[Afbeelding]
Ja, dat zou inderdaad kunnen. Kijken of DHL m'n bestaande account wil aanpassen en anders vraag ik wel een nieuwe aan. Die 25 bonuspunten (afhalen Packstation) en 50 bonuspunten (verzenden via Packstation) is alleen voor de eerste 5 zendingen die je ontvangt/verzendt via de Packstation. Daarna valt het aantal punten terug naar 5 en 10 (ontvangen resp. verzenden).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6IC35F52ATXINxcCVMRhdSSpMg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pgNdvMHRdAkFRqTdOcoOYMMR.png?f=user_large

12340Wp 🌞 - Daikin Altherma 3 8kW 🔥- Atlantic Calypso VM 150L💧- Tesla M3 LR 2019 🚗 - Peblar Home ⛽

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
rogervdh schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:27:
[...] Heb 't vermoeden dat het sneller is om altijd direct met kundenservice.ppast@dhl.de te communiceren. [...]
Ik zal het vermelden als tip in de openingspost maar het lijkt meer een interne aangelegenheid te zijn. Want in de communicatie op website staat het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1bU2OurgKBnMXth5Cos6OxtLeAM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KegoX4kOmU6KvkERguR3jLvI.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
Ik heb inmiddels ook een account geactiveerd. Echter dus zonder postnummer. Als ik via amazon.de iets wil laten bezorgen bij een DHL locker dan wordt er wel om een postnummer gevraagd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4G39vYnpYpqyDWPi38cq7fafHs4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OCQuKYPRHldW2NVqRB2mnL00.jpg?f=user_large

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Edit: Er is een amazon locker dichtbij gelukkig, dus dan pak ik die maar.

Maar verder vraag ik mij dan af wat dit allemaal voor een zin heeft als sites zoals Amazon een Postnummer nodig hebben en je deze tegenwoordig niet meer krijgt.

[ Voor 21% gewijzigd door Cooler_King op 12-12-2021 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
rogervdh schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:51:
[...] Die 25 bonuspunten (afhalen Packstation) en 50 bonuspunten (verzenden via Packstation) is alleen voor de eerste 5 zendingen die je ontvangt/verzendt via de Packstation. Daarna valt het aantal punten terug naar 5 en 10 (ontvangen resp. verzenden).
En het klopt ja, ik krijg nu nog (maar) 5 punten voor het afhalen van een pakketje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M46YMXel7SEPyU8-PfoVTrhqeJ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pTFnKsTDWxhkHa1m1FdAWajb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
badkuip schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:20:
Ik heb nu de app geactiveerd en meteen iets besteld in Duitsland.
Ik heb geen idee of het verzonden wordt als een pakketje of in een bubbeltjes-envelop.
Het bedrijf waar ik het besteld heb ik ook niet echt duidelijk in wanneer ze het daadwerkelijk gaan verzenden.

Hoe voorkom ik dat ik dit misloop?
Geeft de app een notificatie o.i.d.?
Of krijg ik een e-mail?
Bij welke webshop is het? Als ze verzenden met DHL dan no worries, just relax!
Zodra er een verzendlabel aangemaakt wordt krijg je meteen een notificatie in de app.
Je kan ook per e-mail op de hoogte gebracht worden maar dat hangt af van je instellingen.

Als de webshop per e-mail je een track and trace geeft dan kan je die ook handmatig toevoegen in de app.
Bij Amazon.de gaat alles automatisch en krijg je meteen notificatie als het balletje begint te rollen.

Of het in een pakket of bubbeltjes enveloppe zit maakt niet uit, zolang je pakketje maar in een S, M, L of XL kluisje past.

edit: Om een idee te geven van de standaard verpakkingen (met afmetingen) van DHL zelf:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71LlKDK8QJHCuDQPrdE9oMGdNBg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/luKIAGECGZHtMV7hceXN35IS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Odeklontje op 11-04-2022 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud5012
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 25-08-2023
Dick12345 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:41:
Bij het registreren heb ik inmiddels wel een postnummer gekregen. Echter dus geen geverifieerde identiteit met postident. Kan ik zonder deze verificatie wel het postnummer gebruiken voor verzending naar een postfiliaal, zodat ik mij daar kan identificeren? Ik heb geen behoefte aan de packstation- service.
Ik hoor het graag.
Hallo Dick12345,
Ik heb het nader uitgezocht: Je kunt inderdaad zonder verificatie het postnummer gebruiken voor verzending naar een postfiliaal.
Let wel op de juiste adressering:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jXW42hXFeTS_yIWE5QGTYGfFrJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pk96vUnh6Sp7JJDGUiWKG4RG.jpg?f=fotoalbum_large
Een pakket ophalen bij een 'Postfiliale' gaat nog steeds, zonder gebruik van POSTIDENT.
Je wordt per email en/of SMS op de hoogte gebracht wanneer je je pakket kunt afhalen bij een Postfiliaal.
De zending wordt 7 werkdagen voor jou in het filiaal bewaard.
Daarna wordt de zending geretourneerd naar de afzender.
Om de zending te kunnen afhalen heb je een ID (geen rijbewijs) nodig.
Daarnaast moet je eventueel een email meenemen, die je hebt ontvangen van DHL, waarin vermeld staat dat de zending klaar ligt (mail uitgeprint of mail of in de Post & DHL app).
De volgende soorten zendingen kunnen niet worden verzonden naar een filiaal:
• Brieven (incl. boeken, reclamefolders, etc.)
• Express-zendingen
• Pakketten “S” (tot 2 KG, met afmetingen t/m 35 x 25 x 10 cm)
Andere afmetingen en gewichten zijn wel toegestaan.
• Zendingen met goederen uit niet-EU-landen
Meer info op:
https://www.dhl.de/de/pri...angen/filiale-direkt.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor383
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 00:23
Even de enige post specifiek over Amazon.DE quotende:
Odeklontje schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 23:43:
[...]

Bij Amazon.de heb je dus ook de optie (net zoals op Amazon.nl) om een afleverpunt te kiezen en daar staan ook Packstations tussen. Je moet dan nog wel je Postnummer opgeven. Indien je handmatig het adres moet invullen geef bij straat dan in: "Packstation" en het packstationnummer bij huisnummer. Met een correcte postcode kan het bijna niet fout gaan omdat dit toch wel de minimale gegevens zijn. Dubbelcheck altijd voor je een order definitief maakt en maak eventueel een screenshot. Uiteindelijk komt het wel goed! (y)
DHL geeft over het adresseren deze manier van invullen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m06p0mbWb1MPDBKx6qC4qR2yndo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LzP3v5drkEUZW2EKxV9ycU4d.jpg?f=user_large

Als ik in amazon.DE een packstation toevoeg, gaat dat op (Duitse) postcode. Je klikt de lokatie aan en het adres is aangemaakt. Er is geen mogelijkheid tot bewerken (alleen verwijderen), maar zo staat mijn DHL Postnummer niet in het adres. Gaat dat wel goed?

Bij handmatig een adres aanmaken weet ik niet goed wat ik in welk veld moet zetten, en wat ik ook doe het wordt niet geaccepteerd. Het

De Amazon terugbelservice werkt op dit moment niet (verbinding wordt steeds verbroken).

Heeft iemand al iets van Amazon.DE ontvangen zonder je Postnummer in het adres? Of hoe anders wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:07
Je kan het beste gewoon zelf een nieuw adres aanmaken in je amazon.de account en daar je DHL gegevens invullen. In plaats van een packstation zoeken binnen de amazon omgeving.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjSunhV9CQ-EKzWg_ub_w7aTn9w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gQNt24vSblLEpPuiDo5tYMtT.jpg?f=user_large

Werkt prima, ook met een Nederlands factuuradres. Vorige maand nog op die manier bij amazon.de besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patathome
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 00:25
Ik vermoed dat het registratie proces weer is aangepast.

Ik heb mij via de link aangemeld. Vervolgens kreeg ik twee keer een mail om een andere app (Postident) te installeren en daarin mijn ID te bevestigen. Met behulp van een unieke QR code, kom je in de app op een eigen pagina waar je een foto van ID bewijs en een kort filmpje (2sec) met daarin je gezicht moet uploaden

Hieronder de mail met daarin het verzoek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCYR35B2DM9COb62GD_BHxvjT7g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GtVe5zKHl00hS4gFk4sS3b8I.png?f=fotoalbum_large

Edit:

Mail gekregen dat mijn ID niet wordt geaccepteerd..... Heb gisteren na het registreren ook de melding gekregen dat ik post zou krijgen. Ik wacht daar wel even op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aab2XZ5loOYQ4z-awclJvYIiBwQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TgBD3ebttIApVvsS7ZuGDVhX.png?f=fotoalbum_large

Gelezen dat EU rijbewijs wel wordt geaccepteerd. Ik verwacht dat ik niet binnen de juiste kaders de foto heb gemaakt. zojuist maar opnieuw gemaakt en verzonden.

[ Voor 31% gewijzigd door patathome op 28-01-2024 17:38 . Reden: app name ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patathome
Helaas, had twee keer mijn rijbewijs ingescand en toegestuurd. Beide keren mail terug dat mijn foto niet werd herkend. Op site staat dat rijbewijzen uit EU, op Griekenland na, geaccepteerd worden, blijkbaar niet.

Goed om te lezen dat het jou wel is gelukt mbv paspoort. Ga ik zo ook doen. Tnx

Edit:

Bevestiging dat het is gelukt. Voor en achterzijde van paspoort geupload.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9c332WUP90rC3Rt4SpF0EEfSL4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rKPBomaWN0QjlOo9HOpZCaRX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door patathome op 03-02-2024 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patathome
@TJ16
Postnummer staat wel bij mijn gegevens maar als ik de DHL app open en kijk bij Packstation, dan moet deze nog worden geactiveerd. Ik zal deze week er nog op wachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSZ-d-UtApnudVDaOxo1rADflTM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CMjK02liP2RhwRHLkprVJxaJ.png?f=fotoalbum_large

In mijn geval dus onderstaand proces aangehouden:

- Aangemeld via link uit openingspost (https://www.dhl.de/EU-Registrierung).
- Android app van Post en DHL geïnstalleerd .(https://play.google.com/store/apps/details?id=de.dhl.paket)
- DHL Duitsland account geregistreerd.
- Android app Postident geïnstalleerd (https://play.google.com/s...de.deutschepost.postident)
- Wachten op mail met daarin een activatielink om je fotos van je paspoort of identiteitskaart te uploaden en een kort filmpje met daarin je gezicht.
- de mail gekregen? Dan met behulp van Postident app de gevraagde gegevens uploaden.
- Wachten op goedkeuring van de ingediende informatie.
- Goedgekeurd? Dan kan je inloggen op DHL en bij je profiel gegevens je postnummer terug lezen.
-Niet goed gekeurd? Lever opnieuw de stukken aan die niet zijn geaccepteerd. In mijn geval werd mijn rijbewijs niet geaccepteerd. Voor en achterzijde van het paspoort (het deel dat bestaat uit dikker harder plastic)

Verder proces nog even afwachten. Bij registratie is aangegeven dat er activatiecode per post komt en kan tot vier weken duren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ctPVqkFDJtXZRxaAD8yV50CDdiI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gmtqMAgmf65cDlnrkW8qtcRj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door patathome op 06-02-2024 23:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patathome
@TJ16
Volgens postNL krijg ik vandaag post van DHL!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEoLsPbX8rC9_yq1WXJ21As1RS8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CtojocgT61UHA78uS6wx55mi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:52

FTL

Vorige week mijn account geregeld en dit weekend meteen 6x 17kg hondenvoer besteld en af laten leveren bij een pakket station maar ook een normale pickup point.
(18% goedkoper in duitsland)

Beide werkte prima! Bij pickup point alleen maar hoeven tekenen, niet eens legitimatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZIwPvz_9n92PHywDIdRlkc_1pNA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/02C7rKXTx28R4VoYkUZvd324.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ieqEnZqSCtWXAQX3s0d81jJMzr4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQdmYTdMqKpS0pY9fAZMUfSf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door FTL op 07-02-2024 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patathome
Brief met activatiecode binnen en app geactiveerd. Alles nu in orde.

Dank allen!

Hier nog een afbeelding met alle stappen(wel in het Duits)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ru1SLpnQtMlE4m7LsqCO3yIG3E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/X9pPwSIZSDzZwIzpyymBYJYT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QR-gWcAqyu1jyo2ERg1GyA5pz74=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ITgOzFfHdjbFkhdFouBcy7p4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patathome
Vandaag mijn bestelling van Lidl.de opgehaald.

Het was even klooien vanwege slechte data verbinding in grensgebied maar uiteindelijk kwam de qr code in beeld.

Overigens ook even aan denken dat wanneer je het pakket een aantal dagen later ophaalt, het karton wat vochtig kan worden door de weersomstandigheden buiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2Grlz_njHb2YQj0_z32Kd9B5Eg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6crnBHDPnHzBO7iewN9wAbnJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

patathome schreef op zondag 4 februari 2024 @ 09:28:
Verder proces nog even afwachten. Bij registratie is aangegeven dat er activatiecode per post komt en kan tot vier weken duren.
Nee, je kan eenmaal per 4 weken een brief laten sturen met een code. De brief met activeringscode is in de regel tussen de 2 en 5 werkdagen in de brievenbus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X1SCPCCILqtdt2Qb0y9ev1Havn4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2EpOpcCkdxwoq5hyS7CV2c7M.png?f=user_large

Maar omdat je dus standaard bij registratie een brief met activeringscode krijgt, ziet de app dat dus dat er nu één exemplaar verzonden is en dan krijg je dus de melding dat het eens per 4 weken mogelijk is.

Anyway, registratie ging tot nu toe vrij simpel (paar minuten). Nu even afwachten en dan kan ik wat pakketjes gratis laten verzenden ipv veel te veel "auslandsversand kosten" terwijl Bocholt/Anholt om de hoek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

CreativeS schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:22:
Nee, je kan eenmaal per 4 weken een brief laten sturen met een code. De brief met activeringscode is in de regel tussen de 2 en 5 werkdagen in de brievenbus.
3 werkdagen dus.
CreativeS schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:22:
Anyway, registratie ging tot nu toe vrij simpel (paar minuten). Nu even afwachten en dan kan ik wat pakketjes gratis laten verzenden ipv veel te veel "auslandsversand kosten" terwijl Bocholt/Anholt om de hoek is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HWt7WsXgIaY_CirPt3MM05pK3Jk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JiUyUpOT7E0tJDFw7tuhqPoA.png?f=user_large

Al met al vrij eenvoudig allemaal. Kom maar op met de Duitse pakketjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-10 11:26
Turb0Turb0 schreef op zondag 21 april 2024 @ 14:24:
[...]
en bij mijn achternaam ook mijn dhl nummer erachter
In principe vul je dit onder 'Adresszusatz' in, maar als dit niet beschikbaar is mag je het nummer ook achter je achternaam zetten (met spatie ertussen). Moet dus goed komen.
- Nach Ihrem Vor- und Nachnamen tragen Sie im Feld Adresszusatz Ihre persönliche Kundenummer (auch Postnummer genannt) ein. Diese finden Sie auf Ihrer DHL Kundenkarte oder in der Post & DHL App. Sollte das Feld Adresszusatz einmal nicht vorhanden sein, so können Sie Ihre Postnummer einfach getrennt durch ein Leerzeichen hinter Ihrem Nachnamen ergänzen.

- Schreiben Sie in das Straßenfeld "Postfiliale" (auch dann, wenn es sich um einen DHL Paketshop handelt) und in das Hausnummernfeld die dreistellige Nummer der gewünschten Postfiliale.

- Nun geben Sie nur noch die Postleitzahl und den Ort der gewünschten Postfiliale ein.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QN98w1v.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-10 12:18
dennistd schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:13:
[...]

Kun je bij DPD niet alsnog kiezen voor een ophaalpunt? Lijkt me iets zekerder.
Het vreemde is dat daar alles greyed out is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wdKzI7W_6UIAhDArHKzAqZSSOdg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RA1WZ9IglIxIJ128hbTWN08H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05:23
Bigf00t schreef op zondag 21 april 2024 @ 15:31:
[...]

In principe vul je dit onder 'Adresszusatz' in, maar als dit niet beschikbaar is mag je het nummer ook achter je achternaam zetten (met spatie ertussen). Moet dus goed komen.

[...]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xiKEqDWNrMLyKB13SnRWMNM7Tnc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4OtpJTNPSyvLzKqnjBmCdqnu.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist het pakket opgehaald, ze spreken daar gewoon Nederlands had ik ook wel verwacht zo vlak over de grens.

Dat DHL nummer hoeft niet eens, als je daar aankomt en je zegt je voor- en achternaam krijg je het pakket ook mee.

Dus voor wie geen moeite wil doen om zo'n DHL account aan te maken in Duitsland, je kunt het ook gewoon naar zo'n post filiaal sturen.

Toevallig moest ik vandaag voor mijn werk in Veenendaal zijn dus zat ik echt heel vlakbij anders zou het voor mij anderhalf uur enkele reis zijn maar dat is dan nog steeds lonend aangezien de foto's in Nederland vier keer zo duur zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:39

JB

Cédric roelt!

True schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:02:
Ten eerste het proces zoals in de TS staat is niet meer accuraat. Je moet nu aanvraag, bevestigen per mail, ID-bewijs en ID-controle per computer (en webcam) of per app (camera's). Voor zo ver ik zie geen noodzaak meer voor TAN-codes per post.

Hierbij liep tegen het probleem aan dat het webcam filmpje niet duidelijk genoeg was voor ze en ik daarna niet meer via de website een nieuwe kon maken en dat via de app moest. De app werkte voor mij (Pixel 7a) niet met uploaden van de bestanden. Op mijn Android werk telefoon werkte het wel en na een kwartier was het proces voltooid.

edit: één werkdag later krijg ik een vergelijkbaar bericht als de screenshot hieronder, nog in afwachting van de TAN-code per post dus.
Het proces is nog wel wat vaagjes ..
Ik krijg het met een iPhone 15 Pro ook niet voor elkaar. Bij het maken van een foto van ID kaart, krijg ik deze melding;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PFUvATvLzZvXvKJW5ECZtheoj-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nYH0g3cTqMdFjVYynCGIgJW2.jpg?f=fotoalbum_large

Zou niet weten hoe ik het recenter kan maken 8)7 }:O want ik maak op dat moment de foto...

edit:
Dat moest dus (ook) via de app ipv vanuit de browser.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bCSgHOyND9QBbhtQ5hPf72cPX3U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Av8EivzYLjyC4wWwwtHHuOWc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 12-06-2024 17:38 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

rik schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:23:
Nog niet besteld :-)

Betreft een wijnkoelkast die in Duitsland gewoon een stuk goedkoper is. Er is wel een DHL pakketshop in de buurt, in een REWE die dagelijks tot 22:00 open is. Kan ik daar dan gewoon naartoe laten sturen, onder vermelding van “DHL Paketshop 658”?
Voor de duidelijkheid nog even gezocht, maar dan moet het natuurlijk naar het adres van dat postfiliaal. Is ook te vinden in de app.

Voornaam Achternaam - Postnummer
Postfiliale 123
12345 Irgendwo

En als een pakket onverhoopt toch groter blijkt te zijn dan de maximale afmetingen toegstaan in een packstation... wordt het automatisch naar het dichtsbijzijnde postfiliaal gebracht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/soGjSvrFk6IGRudLcf8Mx5K0g7A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wZaFHna0RYHfw9betspcVaWI.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door CreativeS op 12-06-2024 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:39

JB

Cédric roelt!

Turb0Turb0 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:32:
Even met amazon chatten wellicht dan?

Wellicht blokkeren ze een postfiliale of packstation omdat je daarmee makkelijker kan frauderen.
Ze blokkeren het helemaal niet? Ik kan ze toevoegen, maar nergens een veld voor mijn postnummer. Als DHL het daar achterlaat (zeker in zo'n pakketstation), zal ik het moeten kunnen herleiden :? Daar is dat dat postnummer voor, lijkt me?

Hmm gepoogd iets te bestellen, dan vragen ze er wel/pas om...;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zQuSLB2HWCFUfvYVRmzx7O1FWE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ung91R5obMLbHUJXudPhaF8R.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door JB op 17-06-2024 09:59 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:18

iichel

Gazoooo

Ik heb deze week tweemaal toe een pakket niet kunnen ontvangen in m'n packstation:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R6uDHQC.png

(foto van de verzender)

daar staat toch alles correct op of ben ik nou gek?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

qwasd schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 01:04:
Mijn account is aangevraagd maar ik heb een vraag.
In de startpost staat dat dit niet werkt met kaufland.de
Iemand die dit afgelopen tijd nog heeft geprobeerd?
Als ik https://www.kaufland.de/h...ce/versand-und-lieferung/ mag geloven kan dit inmiddels wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKBK5pgZ55xh5fOjxDrmvCatmW0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/iKaTQDJQRpCenPvm8O2tsptj.png?f=user_large

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucivero
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-08 04:45
CreativeS schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:11:
Die krijg je pas als jij bij het packstation bent. Dan selecteer je ‘abholen’ en dan scannen. In de app moet je wel melding krijgen dat ze afgeleverd zijn in het packstation.
Dank! _/-\o_
Nog één laatste vraag, klopt het dat de zendingen er hier niét bij staan tot ik bij het packstation ben?
Dit gezien ik een aantal screenshots voorbij heb zien komen waar de zendingen hier wel bij stonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aEUeLrN4e7SwYsDWnKQ8-W4DrbI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/B7QAIoOhPSHf1PLEB0KRD34m.png?f=fotoalbum_large

Ik heb de zendingen wél in het overzicht bij 'Verfolgen' staan, maar ik heb die daar op dag 1 handmatig toegevoegd via het track & trace nummer, dus ze lijken niet automatisch ingeladen te zijn.

Even op zoek naar wat zekerheid gezien ik een lift moet regelen en het nogal knullig zou zijn als we daar 25 minuten naartoe rijden en er dan niets afgehaald kan worden :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Kan gebeuren toch... gelukkig heb je het pakket toch nog kunnen bemachtigen :)

Ik had vanochtend weer twee pakketten in het packstation, dus heb even de hele gang van zaken minitieus gevolgd. Je krijgt inderdaad (zoals ik al zei) pas bij de packstation een code die ook weer elke 100 seconden wijzigt. Ik had net twee zendingen in één vak, dus ook maar één QR-code en die code blijft ook nog vijf minuten geldig voor het geval je toch nog even het vak moet openen om wat voor reden dan ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2nr2GwyJykcoZcdhO_35Zr7_7dc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IApeyn4d8pSeZEot5O648J6X.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 29-11-2024 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Bestellingen voor autobanden op postfiliaal werkt iig niet, helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fcj7rlyTuRdA5AqmQkpLOEc26Go=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mv9BgfIGLBhreUW1q4oqf9C0.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Wietsee. op 10-12-2024 14:30 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
CreativeS schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:46:
[...]

Nee, als de webshop/het bedrijf geen gebruikmaakt van DHL gaat het niet lukken natuurlijk :)
Ze maken gebruik van alle mogelijke verzendpartners, helaas heb je daar niets aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fPf3ETy-Bzt4c089vizVpccgRgc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fS72COpUGLlOqXLkbQ9NDUCM.png?f=user_large

Web Enrichment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kilic-f
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-06 14:00
Update:

Eerst had ik mijn pakket naar een Packstation laten sturen, maar omdat mijn Packstation nog geactiveerd moest worden, heb ik het bezorgadres laten wijzigen naar een postkantoor.

Gisteren ontving ik twee sms’jes:

SMS 1: Je kunt je pakket ophalen bij het Packstation.
SMS 2: Je kunt je pakket ophalen bij het opgegeven postkantoor.
Daarnaast kreeg ik gisteren ook twee brieven, waarvan één de qr activatiecodevoor mijn Packstation bevatte. Nadat ik mijn Packstation via de app had geactiveerd, verscheen direct dat ik mijn pakket bij Packstation 188 kon ophalen.

Vandaag ben ik eerst naar het postkantoor gegaan, maar daar bleek mijn pakket niet te zijn afgeleverd. Vervolgens ging ik naar het Packstation, dat op de parkeerplaats voor de Lidl stond (niet te missen). Gelukkig trof ik mijn pakket daar aan! 😊

In mijn geval is het dus met enkel een postnummer al mogelijk geweest om een bezorging naar een packstation te regelen (afhalen gaat dan moeilijk gezien je packsation via de app (nog) niet is geactiveerd en je dus geen afhaalcode kan genereren) Maar die kan je dus ook acheraf via de app activeren..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MFyI3rivCv3cGswPn22xqAzqAfo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Lhl6h6dFV0kaAymFL58vIl0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door kilic-f op 30-01-2025 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:32
Heb zojuist via het formulier een account aangemaakt/aangevraagd, nu krijg ik het volgende in mijn email... Moet ik dit doen? Zie dit namelijk nergens terugkomen in de handleiding van dit topic...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQEuvtg48Qt9e9AYXKPsIiszGxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FQFqrDTsDhlJrCyfyA02lpJk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KikiNellen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-03 14:03
Als ik onderin op PACKSTATION klik staat daar niet JETZ AKTIVIEREN. Betekend het dan dat deze al geactiveerd is?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMx-srpHtH0rnN14MKvQjleXSfY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cC1tQKkylkrWxQ7Wmrn3CRR6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door KikiNellen op 13-03-2025 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:32
KikiNellen schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:26:
Ik heb vandaag een brief ontvangen met de QR-code maar weet niet waar ik die kan scannen. Dus dan nog niet geactiveerd. Kan dit ook nog op een andere manier?
Zie foto, anders weet ik het ook niet...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ii8zBhlW7LntAAOQ_X5Luk7BIJ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/13Wpn75ovLV8fz95WeqWrNRJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KikiNellen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-03 14:03
https://www.dhl.de/en/pri...denkonto/meine-daten.html

Receiving parcels - packstation

Daar krijg ik dit te zien. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kGNoFcHO7bVCgTdXbsK6fxZN8ss=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kaDQbQBfKcqGusGv48VwtpSf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p1nkl0bst3r
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-10 00:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mn-u6-mz5uukIgwSxsa91_kUo30=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0hGTvEb28o9bSCn9kAU8qSDk.png?f=fotoalbum_large

Ik krijg hier dit te zien, dus misschien heb je een stap gemist ergens?
Ik weet niet of het nog steeds zo gaat maar ik moest ook een 6 nummer code opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:23
Wat als een website "Packstation" toelaat maar ik naar een Postfiliale wil laten sturen?
De website vult echter "Packstation" al automatisch in.
Kan ik dan gewoon het nummer van de postfiliale bij het nummer invullen of gaat het dan compleet ergens anders heen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nvbr6XGJJApkXD8ZpCLuQHZEtvI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/hrWJCKYS7GB1nfICzEmfmpoM.png?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door qwasd op 29-04-2025 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Misschien simpel gedacht... je kan toch ook gewoon op adres en dan het adres van het postfiliaal invullen? Vast wel een mogleijkheid om het postnummer toe te voegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ms_O7vHpgTymukXi_Z-q8UIEhSA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/98Fd4AfuBTslBRgLhykGabWd.jpg?f=user_large

[ Voor 39% gewijzigd door CreativeS op 30-04-2025 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Robin198 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:56:
Ik ben dit dus ook aan het doen nu. Het formulier in de op bestaat niet meer. Ik heb de DHL post app geactiveerd met id en dat is allemaal goedgekeurd.
Hoe krijg ik nou dat klant nummer? Zowel in de app als de site staat bij packstations het volgende:

Welcome to your customer account, ******
receiving parcels
Delivery to the packing station

To use the Packstation you need the Post & DHL app. You can use the Packstation with the following enabled devices:

SAMSUNG SM-S918B

Activated on 21.06.2025
Should you activate a new device, then please note the
.
You no longer have access to the activated devices? Then first remove all activated devices and then open the parcel station section of the Post & DHL app.
En als je nu eens bij [Mehr] kijkt? Misschien [More] met de Engelse GUI?
Daar staat bovenaan je Postnummer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3WbETsfBvpv3C2z9Ed3Yb4vdlk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8Eh0NYq31TogobsizN6cLeVj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuddle-sheep
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19-10 08:06
Ik heb mijn brief binnen 😀

Hier wat screenshots.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hCgtpDIfQGF_rKDgbKdjtaCjdK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iJiNSV85raGk5yjqy5deUIxp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGYDG1hf2_6Sg-SoEwGGw3asWnY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ob0DCT80A8S10cJxLP12dGAs.jpg?f=fotoalbum_large

naar de app en de code scannen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4QNNOi_aPm9tkJ2AjIXHZMLIz0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ynVRWjdczYifiDnOfXUp22q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xEI2n8HjsGiGrmKTOD8RE83oAQk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMxuTieUR1qNoJfvTJAHz8gP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LC83ZQVFfH91uwglB-WhsBkvct0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FJrZ0E0J8HwjhFBMYlFSrFqW.jpg?f=fotoalbum_large

Het was makkelijk maar had wel even geduld nodig voor het allemaal geregeld was.

[ Voor 40% gewijzigd door Cuddle-sheep op 20-07-2025 14:12 . Reden: persoonsgegevens verwijden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:05
Even geprobeerd, maar ik krijg deze opties:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r9ip6sB2siOV_egHZQFe-GkzbaQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/OzK1Ne5ckg41NmtnGe8HGkU1.png?f=user_large

Kan het zijn dat je een groot artikel (meubels of zo?) wil kopen dat niet met de normale pakketdienst van DHL mee kan?
Pagina: 1