frankbeijer schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:28:
Ik heb nog wel een vraag, welk adres vul ik in bij de bestelling? Die van het Packstation waar ik het bezorgd wil hebben? En dan gewoon mijn naam?
De vraag is vast al wel gesteld, maar ik zag heb nog niet echt duidelijk beantwoord.
Van belang is de volgorde der dingen. Je moet EERST je Duitse DHL-account helemaal "fix und fertig" gemaakt hebben.
1 Download de DUITSE DHL-app.
2 Maak aldaar een account aan.
3 Log in en maak een "Postident" aan.
Dit vergt foto / kort filmpje van je ID en van je harses.
Zodra de info die jij hier hebt ingegeven door DHL is goedgekeurd krijg je een "Postnummer" toegewezen.
Hoe lang dit duurt kan variëren, bij mij duurde het slechts ca 4 uren maar er zijn lieden die dagen hebben moeten wachten op goedkeuring.
Ook kan het zijn dat je tig-maals opnieuw de fotoo's / filmpjes moet maken en uploaden wanneer je vorige productie ("blijkbaar") niet van voldoende kwaliteit was.
De beelden vereisen veel licht om in één keer te slagen, foto / filmpje overdag buiten werkt een stuk beter dan 's avonds laat (binnen) met een paar karige lampjes aan.
4 Gaat errugus iets lopen te kopen.
5 Adresseer jezelf correct
5A
Zoek in de (Duitse) DHL-app of op de (Duitse) DHL-website de gegevens op van het Packstation waar je je pakket wilt ontvangen.
Bij ieder Packstation staat aangegeven welk "Nummer" het Packstation heeft, met welke postcode en plaatsnaam zij pakketten kan ontvangen en op welk fysieke adres zij zich bevindt.
! ! ! Let Op : Je moet niet de adres-gegevens van het fysieke adres van het Packstation verwarren met de adres-gegevens benodigd om aldaar iets te kunnen ontvangen.
Net zoals bij Nederlandse postbussen wijkt de postcode eigenlijk altijd af en de plaatsnaam regelmatig (zeker in de relatief lege grensgebieden).
5B
Vul je adres-gegevens correct in (of laat die door degene die aan jou zal versturen correct invullen) op het verzend-formulier van DHL.
Vorname {voornaam} [ vul hier je voornaam in ]
Nachname {achternaam} [ vul hier je achternaam in]
Adresszusatz {"adres-toevoeging"} [ vul hier het "Postnummer" in dat je van DHL Deutschland hebt gekregen ]
Strasse {straat} [ vul hier letterlijk "Packstation" in ]
Nr. {nummer} [ vul hier het nummer in van het Packstation dat je gekozen hebt ]
PLZ {postcode] [ vul hier de postcode in van het Packstation dat je gekozen hebt ]
Ort {plaats} [ vul hier de plaatsnaam in van het Packstation dat je gekozen hebt ]
Nou, dat was 'm dan.