DHL Packstation: gratis afhaalpunt in DLD voor Nederlanders

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

el flaco schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:41:
Wat is de meest makkelijke manier om een groot pakket met vaatwassers, koelkast, vriezer, ovens op te halen in Duitsland. Laten verzenden naar dhl punt en dat ze dan naar een afhaalpunt brengen? Ik zit niet te wachten op meerdere afhaalpunten, iemand?
DHL Packstations zijn daar sowieso niet geschikt voor en daar gaat dit topic over :)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-06 07:13
True schreef op zondag 5 mei 2024 @ 11:47:
[...]

DHL Packstations zijn daar sowieso niet geschikt voor en daar gaat dit topic over :)
Nee dat snap ik maar wat ik wil is een adres in Duitsland bij een postkantoor en dat daar alles bezorgd wordt. Ik snap dat dit niet in een packstation past maar ik ben toch niet de enige die witgoed in Duitsland wil kopen omdat het heel veel scheelt met NL. Verzendkosten naar Nederland zijn 70 per apparaat, dan rij ik wel zelf naar de grens ook omdat ik heel dichtbij de grens werk, 2 kilometer rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Dan haal je die toch zelf op? Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

el flaco schreef op zondag 5 mei 2024 @ 11:53:
[...]

Nee dat snap ik maar wat ik wil is een adres in Duitsland bij een postkantoor en dat daar alles bezorgd wordt. Ik snap dat dit niet in een packstation past maar ik ben toch niet de enige die witgoed in Duitsland wil kopen omdat het heel veel scheelt met NL. Verzendkosten naar Nederland zijn 70 per apparaat, dan rij ik wel zelf naar de grens ook omdat ik heel dichtbij de grens werk, 2 kilometer rijden
Nee, dat ben je zeker niet: Witgoed bestellen/kopen in Duitsland Maar dan nog is dit niet het topic daarvoor ;)

Ik heb ooit eens een droger in Duitsland besteld. Leverkosten waren natuurlijk behoorlijk maar alsnog de moeite waard. Ik zou gewoon contact opnemen met de winkel om te kijken of de verzendkosten wel echt zo veel per product moeten zijn als ze toch een spediteur naar NL moeten sturen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:57
Iemand nog tips voor me:

Bestelling gedaan via een Duitse webshop. Zij willen niet direct naar een Packstation versturen, willen eerst een Duits afleveradres en dat je dan via de app kan omboeken naar een Packstation.

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Doe je toch het feitelijke adres van het packstation? Ik heb mijn afleveradressen bij de Duitse BMW webshops ook gewoon op het feitelijke adres van de packstations staan. Zo is de BTW ook 19% ipv 21% als je een NL adres gebruikt.

[ Voor 70% gewijzigd door CreativeS op 13-05-2024 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:17
Yofresh schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:02:
Iemand nog tips voor me:

Bestelling gedaan via een Duitse webshop. Zij willen niet direct naar een Packstation versturen, willen eerst een Duits afleveradres en dat je dan via de app kan omboeken naar een Packstation.
Ben zelf vorigeweek naar een Deutsche post / DHL afhaalpunt gereden en heb gevraagd of ik pakketjes als NL'er daar kan laten bezorgen.
Geen probleem (ze geven je dan t filiaal nr).
Als je ergens besteld geef je bij t verzendadres aan (wel in deze volgorde werd me geadviseerd);

Je eigen voor- achternaam
Postfiale *** (*Filiaal nummer)
Postcode vh filiaal
Adres vh filiaal

Mijn pakket is netjes afgeleverd aldaar.
Tijdens t afhalen legitimeren, krabbeltje en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:57
CreativeS schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:05:
Doe je toch het feitelijke adres van het packstation? Ik heb mijn afleveradressen bij de Duitse BMW webshops ook gewoon op het feitelijke adres van de packstations staan. Zo is de BTW ook 19% ipv 21% als je een NL adres gebruikt.
Met deze tip is het mij gelukt (y)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

pielle007 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:38:
[...]

Ben zelf vorigeweek naar een Deutsche post / DHL afhaalpunt gereden en heb gevraagd of ik pakketjes als NL'er daar kan laten bezorgen.
Geen probleem (ze geven je dan t filiaal nr).
Als je ergens besteld geef je bij t verzendadres aan (wel in deze volgorde werd me advisseerd);

Je eigen voor- achternaam
Postfiale *** (*Filiaal nummer)
Postcode vh filiaal
Adres vh filiaal

Mijn pakket is netjes afgeleverd aldaar.
Tijdens t afhalen legitimeren, krabbeltje en klaar.
Maar is dat niet afhankelijk van de verzender die de winkel gebruikt? Denk niet dat een DHL Packstation blij wordt als je met bijv GLS daar je pakjes laat bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

fsfikke schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:49:
[...]

Maar is dat niet afhankelijk van de verzender die de winkel gebruikt? Denk niet dat een DHL Packstation blij wordt als je met bijv GLS daar je pakjes laat bezorgen.
Dit is inderdaad dezelfde strekking alsof je bij een Primera die bijv. een PostNL punt is letterlijk gaat opvoeren als ontvangend adres. Dan mist het hele systeem dat dit via het pakket-punt proces moet.
offtopic:
Maar in beide gevallen eigenlijk OT voor de daadwerkelijke DHL Packstations :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:17
[...]

Lijkt me geen probleem
(Ik zag bij dat betreffende punt (Deutsche post DHL) toto zaakje ook dpd en ups pakketjes afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Pakketjes via GLS en DPD kunnen ook gewoon naar de Packstations / Postfiliale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

CreativeS schreef op maandag 27 mei 2024 @ 20:19:
[...]

Pakketjes via GLS en DPD kunnen ook gewoon naar de Packstations / Postfiliale.
Hoe werkt het verdienmodel dan voor die winkel? Of is dat filantropie? Van DHL krijgen ze iets van €0.50 per pakje.

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 27-05-2024 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

True schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:31:
[...]

offtopic:
Maar in beide gevallen eigenlijk OT voor de daadwerkelijke DHL Packstations :>
Niet echt, want het gaat over hoe je een DHL Packstation kan gebruiken voor al je zendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

fsfikke schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:33:
[...]

Niet echt, want het gaat over hoe je een DHL Packstation kan gebruiken voor al je zendingen.
DHL Packstation ≠ bemand DHL pakketpunt. Een bemand DHL filiaal is gewoon een pakketpunt zoals wij ze ook hebben in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:57

JB

Cédric roelt!

True schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:02:
Ten eerste het proces zoals in de TS staat is niet meer accuraat. Je moet nu aanvraag, bevestigen per mail, ID-bewijs en ID-controle per computer (en webcam) of per app (camera's). Voor zo ver ik zie geen noodzaak meer voor TAN-codes per post.

Hierbij liep tegen het probleem aan dat het webcam filmpje niet duidelijk genoeg was voor ze en ik daarna niet meer via de website een nieuwe kon maken en dat via de app moest. De app werkte voor mij (Pixel 7a) niet met uploaden van de bestanden. Op mijn Android werk telefoon werkte het wel en na een kwartier was het proces voltooid.

edit: één werkdag later krijg ik een vergelijkbaar bericht als de screenshot hieronder, nog in afwachting van de TAN-code per post dus.
Het proces is nog wel wat vaagjes ..
Ik krijg het met een iPhone 15 Pro ook niet voor elkaar. Bij het maken van een foto van ID kaart, krijg ik deze melding;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PFUvATvLzZvXvKJW5ECZtheoj-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nYH0g3cTqMdFjVYynCGIgJW2.jpg?f=fotoalbum_large

Zou niet weten hoe ik het recenter kan maken 8)7 }:O want ik maak op dat moment de foto...

edit:
Dat moest dus (ook) via de app ipv vanuit de browser.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bCSgHOyND9QBbhtQ5hPf72cPX3U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Av8EivzYLjyC4wWwwtHHuOWc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 12-06-2024 17:38 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
rik schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:23:
Nog niet besteld :-)

Betreft een wijnkoelkast die in Duitsland gewoon een stuk goedkoper is. Er is wel een DHL pakketshop in de buurt, in een REWE die dagelijks tot 22:00 open is. Kan ik daar dan gewoon naartoe laten sturen, onder vermelding van “DHL Paketshop 658”?
Voor de duidelijkheid nog even gezocht, maar dan moet het natuurlijk naar het adres van dat postfiliaal. Is ook te vinden in de app.

Voornaam Achternaam - Postnummer
Postfiliale 123
12345 Irgendwo

En als een pakket onverhoopt toch groter blijkt te zijn dan de maximale afmetingen toegstaan in een packstation... wordt het automatisch naar het dichtsbijzijnde postfiliaal gebracht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/soGjSvrFk6IGRudLcf8Mx5K0g7A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wZaFHna0RYHfw9betspcVaWI.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door CreativeS op 12-06-2024 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hoe doen jullie dit met Amazon bijvoorbeeld? Hoe staat jullie adres toegevoegd in de adressenlijst? Voelt nu een beetje te vaag met een adres opvoeren, voornaam/achternaam + adres pakketstation?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:30
JB schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:02:
Hoe doen jullie dit met Amazon bijvoorbeeld? Hoe staat jullie adres toegevoegd in de adressenlijst? Voelt nu een beetje te vaag met een adres opvoeren, voornaam/achternaam + adres pakketstation?
Als er geen optie is om een packstation in te vullen gewoon een postfiliale kiezen.

Als je het zo doet met jouw voor en achternaam en jouw postnummer.

Voornaam Achternaam 1234567890
postfiliale 526
46446 Emmerich am Rhein
Deutschland

Dan komt het goed (dit is voor mij de makkelijkste te bereiken postfiliale, spreken gewoon NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Turb0Turb0 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:11:
[...]

Als er geen optie is om een packstation in te vullen gewoon een postfiliale kiezen.

postfiliale 526
46446 Emmerich am Rhein
Deutschland

Dan komt het goed (dit is voor mij de makkelijkste te bereiken postfiliale, spreken gewoon NL)
Dat gebruikte ik al bij de lokale slijter, maar dat adres kan ik niet altijd selecteren als het niet naar NL wordt verstuurd. Lukt dat wel met een postfiliale? Want dan moet ik het centrum in, of verder D inrijden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
JB schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:16:
[...]

Dat gebruikte ik al bij de lokale slijter, maar dat adres kan ik niet altijd selecteren als het niet naar NL wordt verstuurd. Lukt dat wel met een postfiliale? Want dan moet ik het centrum in, of verder D inrijden.
Ik heb dit zo gedaan bij aldi.de.
Mijn achternaam is daar dus
"Achternaam 1234567890"
De rest kan je gewoon de gegevens van het postfiliale invullen.

Maar volgens de man bij dit postfiliale heb je helemaal geen dhl nr nodig.
Als jij daar komt en je heet jan klaassen en zegt ik kom een pakket voor jan klaasen halen krijg je het ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Turb0Turb0 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:22:
[...]

Ik heb dit zo gedaan bij aldi.de.
Mijn achternaam is daar dus
"Achternaam 1234567890"
De rest kan je gewoon de gegevens van het postfiliale invullen.

Maar volgens de man bij dit postfiliale heb je helemaal geen dhl nr nodig.
Als jij daar komt en je heet jan klaassen en zegt ik kom een pakket voor jan klaasen halen krijg je het ook mee.
Dat begrijp ik en doe ik al, maar dan loop ik bij Amazon vaak tegen het probleem aan "je kunt niet naar dit adres verzenden".

Ik kan bij Amazon.de een pakket station opzoeken, maar Amazon praat ook over;
Falls deine Sendung an eine DHL Packstation oder Postfiliale geliefert werden soll, gib deine DHL-Postnummer in das vorgesehene Feld ein und bestätige sie mit „Speichern“.
maar dat veld zie ik nergens.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Even met amazon chatten wellicht dan?

Wellicht blokkeren ze een postfiliale of packstation omdat je daarmee makkelijker kan frauderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Turb0Turb0 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:32:
Even met amazon chatten wellicht dan?

Wellicht blokkeren ze een postfiliale of packstation omdat je daarmee makkelijker kan frauderen.
Ze blokkeren het helemaal niet? Ik kan ze toevoegen, maar nergens een veld voor mijn postnummer. Als DHL het daar achterlaat (zeker in zo'n pakketstation), zal ik het moeten kunnen herleiden :? Daar is dat dat postnummer voor, lijkt me?

Hmm gepoogd iets te bestellen, dan vragen ze er wel/pas om...;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zQuSLB2HWCFUfvYVRmzx7O1FWE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ung91R5obMLbHUJXudPhaF8R.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door JB op 17-06-2024 09:59 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
JB schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:35:
[...]

Ze blokkeren het helemaal niet? Ik kan ze toevoegen, maar nergens een veld voor mijn postnummer. Als DHL het daar achterlaat (zeker in zo'n pakketstation), zal ik het moeten kunnen herleiden :? Daar is dat dat postnummer voor, lijkt me?

Hmm gepoogd iets te bestellen, dan vragen ze er wel/pas om...;

[Afbeelding]
Dat is juist het ding, als je geen packstation nr kan invullen is het op te lossen met de postfiliale en dan achternaam + dhl nr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-06 16:18

iichel

Gazoooo

Ik heb deze week tweemaal toe een pakket niet kunnen ontvangen in m'n packstation:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R6uDHQC.png

(foto van de verzender)

daar staat toch alles correct op of ben ik nou gek?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-06 22:56
An / To JM?

Heb je zo een speciale voornaam?

Zover ik weet moet je naam voluit geschreven worden, dus: Jan Janssen en niet J. Janssen of JJanssen

Maargoed dat is een gok, ik neem aan dat je postnummer wel goed en geactiveerd is?

[ Voor 3% gewijzigd door DarkSEDA op 04-07-2024 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-06 16:18

iichel

Gazoooo

Ik heb m'n achternaam weggehaald. Mijn postnummer heeft altijd gefunctioneerd. Ik kan nu echter niet inloggen op de app/dhl.de werkt echter niet. Is dat een storing of ligt het aan mij?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
iichel schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:28:
Is dat een storing of ligt het aan mij?
Hier kan ik wel inloggen. Zowel app als site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:33
rik schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:48:
[...]

Helaas werkt dat niet meer: adressen worden automatisch aangevuld, en bij submit gecheckt. Het maffe is wel dat de melding ook outdated blijkt:

[...]

Ofwel, een knop om te bestätigen staat er niet bij :’)
Tegen dit probleem loop ik nu aan, ik kan niet meer Packstation als adres invullen.
Heb je nog een workaround hiervoor gevonden?

Zou ik dan gewoon het adres van de winkel kunnen invullen waar de packstation is. Met het packstation en postnummer in de toevoeging

[ Voor 12% gewijzigd door Xepos op 26-07-2024 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bioscrasher
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-06 09:22

bioscrasher

Wie leert, die groeit

Manmanman!
Wát een gedoe om een lasapparaat van een duitse strontseigenwijze webshop te krijgen!
Prone to go south lijkt me als ik de gehele procedure zie.

Hoeveel mensen hebben hiermee succes behaald?

Is er geen andere service waar je een apparaat naartoe kunt laten sturen in duitsland?

De zin om vanuit een duitse webshop te bestellen is tot zero gedaald.....

Nibe F2120-16, UKV300, SMOS40, RMU-S40, 10kWp, 15KVA / 30kWh Victron ESS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Hiermee? Als je bedoelt het bestellen en laten bezorgen in een packstation dan zijn meerdere mensen hier met een positieve ervaring :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
bioscrasher schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:49:
Is er geen andere service waar je een apparaat naartoe kunt laten sturen in duitsland?
Amazon heeft ook veel eigen lockers in Duitsland. Dat werkt ook prima. Maar goed, dan moeten zij het wel verkopen uiteraard.

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-06 21:09
Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met de DHL app ?
Er ligt een zending klaar in de DHL locker, echter blijft de app aangeven dat er geen zendingen zijn.

Af en toe laat de app de betreffende zending zien, wil ik hem ophalen sta ik voor de locker dan is de app weer leeg. (geen zendingen beschikbaar) Opnieuw toevoegen werkt ook niet.

Dit probleem ervaar ik nu al een aantal dagen.
Het is uit eindelijk met een beetje geluk toch gelukt om het pakket op te halen via de app.

Nu heb ik weer een zending waarbij dit probleem zich voordoet.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

slabetje schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:13:
Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met de DHL app ?
Er ligt een zending klaar in de DHL locker, echter blijft de app aangeven dat er geen zendingen zijn.

Af en toe laat de app de betreffende zending zien, wil ik hem ophalen sta ik voor de locker dan is de app weer leeg. (geen zendingen beschikbaar) Opnieuw toevoegen werkt ook niet.

Dit probleem ervaar ik nu al een aantal dagen.
Het is uit eindelijk met een beetje geluk toch gelukt om het pakket op te halen via de app.

Nu heb ik weer een zending waarbij dit probleem zich voordoet.
Heb je het over een Nederlandse locker van DHL of een Packstation in Duitsland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-06 21:09
True schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:21:
[...]

Heb je het over een Nederlandse locker van DHL of een Packstation in Duitsland?
Duitsland (zie topic titel)

In Nederland gebruik ik deze dienst niet.

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:29

Zeeuw

5.6

Ik heb ook een account aangemaakt om voor een Packstation in Duitsland voor een webwinkel die niet naar het buitenland verstuurt. Deze winkel raadt zelf aan om via Mailboxde te werken maar dat is bijna duurder dan de gekochte producten en ik heb deze webwinkel in de toekomst waarschijnlijk vaker nodig.

Mijn documenten zijn gisteren goedgekeurd dus ik heb direct met mijn postnummer een bestelling geplaatst en een Packstation uitgezocht waar niet expliciet bij vermeld staat dat je de app nodig hebt en dus je telefoon geverifieerd moet zijn. Ik neem aan dat je zonder brief dan dus een barcode in de app krijgt om de kluis te openen?
Nu krijg ik vandaag een mail van de webwinkel dat het Postnummer niet juist is. Ik heb hem geantwoord dat dat waarschijnlijk is omdat ik nog op de brief wacht om de app te activeren.

Nou krijg ik zojuist een mail van DHL dat ik pakketjes naar een Packstation kan sturen inclusief uitleg. Was ik gisteren te vroeg en kan ik de webwinkel laten weten dat ze het nu wel werkt of moet ik echt wachten tot ik die brief binnen heb? Ik dacht namelijk dat die brief juist is voor de bluetooth activatie en dat ik nu gewoon met een barcode in de app naar mijn geselecteerde Packstation kan rijden.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Zeeuw schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:01:...of moet ik echt wachten tot ik die brief binnen heb? Ik dacht namelijk dat die brief juist is voor de bluetooth activatie en dat ik nu gewoon met een barcode in de app naar mijn geselecteerde Packstation kan rijden.
Je moet sowieso op de brief wachten om te activeren... staat gelukkig niet vermeld of zo. Je account werkt niet eerder als dat alles geactiveerd is. Je postnummer dus ook niet. Maar ja... geduld... het is soms een moeilijk iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:29

Zeeuw

5.6

CreativeS schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 22:11:
[...]

Je moet sowieso op de brief wachten om te activeren... staat gelukkig niet vermeld of zo. Je account werkt niet eerder als dat alles geactiveerd is. Je postnummer dus ook niet. Maar ja... geduld... het is soms een moeilijk iets.
Ik heb het geluk dat mijn moeder ruim 40 jaar geleden het bed niet heeft gedeeld met een Duitser, dus die Ringel-s zit niet in mijn tweede natuur.
Bovendien heb ik inmiddels zoveel "Herzlich willkommen" mail van DHL gekregen dat ik had verwacht dat het inmiddels wel zou werken. Sterker nog, in de laatste mail staat letterlijk:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Hallo [...] Zeeuw,
herzlich Willkommen bei DHL. Ab sofort erhalten Sie Ihre Pakete, wie Sie es wünschen. 

Beste Grüße

[b]Ihre aktivierten Services[/b]
Packstation
Pakete rund um die Uhr empfangen und versenden.

So funktioniert die Packstation:

Packstation als Lieferadresse:
Für Bestellungen an eine Packstation geben Sie Ihre gewünschte Packstation als Lieferanschrift wie hier dargestellt an.
Ihre Postnummer: 113xxxxxxx

Net voordat ik deze mail kreeg (ongeveer 24u na de laatste mail van DHL waarin ze me al welkom heette, waardoor ik het idee kreeg dat alles rond was en dus een artikel heb gekocht) heb ik van die webshop te horen gekregen dat mijn Postnummer niet correct is. Vandaar mijn vraag of het nu wel of niet werkt. Ik wil die shop ook niet lastig vallen na elke DHL mail die ik krijg of ze het nog eens willen proberen. Inmiddels ben ik hier al meer tijd en moeite kwijt om een vraag te stellen dan gewoon die webshop nog eens te mailen. Maar misschien heeft een toekomstige lezer hier iets aan wiens tweede taal geen Duits is.

Als ik dan in de app kijk zie ik een uitroepteken bij pakketontvangst en daar is het eerste woord "Zukünftig" bij apparaat registratie. Klink mij in de oren als "Je hoeft je apparaat nog niet te activeren maar wil je in toekomst gebruik willen maken van onze diensten, dien dan nu een verzoek in en ontvang een activeringscode per post.".

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AmateurVinoloog
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-06 21:25
Ik heb onlangs ook voor het eerst gebruik gemaakt van het DHL Packstation; had m'n account al 2 jaar geleden aangemaakt, omdat ik dicht bij de grens woon en soms dingen in Duitsland een 'pack' goedkoper zijn ;).

Misschien als tip; mijn packstation staat vrij dichtbij de grens; dan moet je echt opletten dat je (goed) internet hebt. Ik had bij Vodafone alleen een Edge verbinding; kon m'n pakketje niet eruit halen, omdat de app de pakketjes 'niet ophaalt', waardoor je ze niet kan selecteren. Na het switchen naar Vodafone DE had ik 4G en kon ik wel de pakketjes selecteren.

Heel erg bedankt voor de tip van de Packstations - erg blij mee dat het zo makkelijk werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calico Cat
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01-10-2024
Goed dat je het zegt, Amateurvinoloog. Ik dacht dat je alleen moest kunnen scannen.

[ Voor 96% gewijzigd door Calico Cat op 01-10-2024 14:14 . Reden: voortschrijdend inzicht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03:11
Mijn account is aangevraagd maar ik heb een vraag.
In de startpost staat dat dit niet werkt met kaufland.de
Iemand die dit afgelopen tijd nog heeft geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

qwasd schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 01:04:
Mijn account is aangevraagd maar ik heb een vraag.
In de startpost staat dat dit niet werkt met kaufland.de
Iemand die dit afgelopen tijd nog heeft geprobeerd?
Als ik https://www.kaufland.de/h...ce/versand-und-lieferung/ mag geloven kan dit inmiddels wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKBK5pgZ55xh5fOjxDrmvCatmW0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/iKaTQDJQRpCenPvm8O2tsptj.png?f=user_large

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Ok bedankt. Dan nog een vraag. Wanneer kies ik nou precies voor een packstation en wanneer voor een postfiliale. Ik heb beide in de buurt zitten. En gaat het invoeren hetzelfde? Dus bij adres de packstation/filiale + nummer invoeren of moet hier het adres van de packstation/filiale ingevuld worden. Lees in de historie van dit topic namelijk verschillende dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-06 22:56
Ik zou enkel pakketten die niet in een Packstation passen naar een filiaal laten leveren. Dan ben je niet gebonden aan openingstijden van de winkel.

Als je op https://www.deutschepost.de/en/s/standorte.html je favoriete bestemming kiest, vind je onder het kopje "Note: Addressing packages" hoe je moet adresseren.

Hier vul je nooit het adres van de locatie in, enkel het type packstation of postfiliale met nummer en de bijbehoordende postcode en plaats.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
qwasd schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:17:
Ok bedankt. Dan nog een vraag. Wanneer kies ik nou precies voor een packstation en wanneer voor een postfiliale. Ik heb beide in de buurt zitten. En gaat het invoeren hetzelfde? Dus bij adres de packstation/filiale + nummer invoeren of moet hier het adres van de packstation/filiale ingevuld worden. Lees in de historie van dit topic namelijk verschillende dingen.
Als het pakket niet in een packstation past, gaat het sowieso naar het dichstbijzijnde filiaal. Die zijn meestal wel ruim open.

En als je het direct naar een filiaal wil sturen gewoon “Postfiliale” als straatnaam en “Filialnummer” als huisnummer. Daarna net als bij een packstation postcode woonplaats van filiaal invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep03nl
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06:57
Ren-z schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:55:
[...]

Deze melding krijg ik te zien in de Postident app tijdens het uploaden van voor- / achterkant paspoort + selfie.

Scant hij al direct de opnames of kan hij de fotos gewoon niet uploaden? Bug? Andere telefoon nodig?

Iemand die mij meer kan vertellen?

M.a.w. welke melding kregen jullie bij afkeur?
Deze melding kreeg ik ook 76x op mijn S24+.
Daarna met de Tab S9 alles gedaan en bij de 1e keer gelijk succesvol :)
Denk dat de foto's van de telefoon een te hoge resolutie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucivero
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-04 15:46
Voor degene die bekend zijn met het afhalen bij een packstation:
Hoor je in de Post & DHL app een afhaalcode te krijgen op het moment dat pakketjes klaar liggen, of wordt die pas gegenereerd op het moment dat je bij het packstation bent en daar een code scant/met bluetooth je telefoon verbind?

Dit gezien ik 2 pakketjes sinds gisteren klaar zou moeten hebben liggen, echter krijg ik deze in de app niet te zien onder het 'packstation' tabje, dus ik zie nergens een afhaalcode.

Nu weet ik dus niet of dat komt omdat je deze code pas krijgt na het linken aan het packstation, of omdat de verzender het adres mogelijk verkeerd heeft ingevoerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Die krijg je pas als jij bij het packstation bent. Dan selecteer je ‘abholen’ en dan scannen. In de app moet je wel melding krijgen dat ze afgeleverd zijn in het packstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucivero
CreativeS schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:11:
Die krijg je pas als jij bij het packstation bent. Dan selecteer je ‘abholen’ en dan scannen. In de app moet je wel melding krijgen dat ze afgeleverd zijn in het packstation.
Dank! _/-\o_
Nog één laatste vraag, klopt het dat de zendingen er hier niét bij staan tot ik bij het packstation ben?
Dit gezien ik een aantal screenshots voorbij heb zien komen waar de zendingen hier wel bij stonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aEUeLrN4e7SwYsDWnKQ8-W4DrbI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/B7QAIoOhPSHf1PLEB0KRD34m.png?f=fotoalbum_large

Ik heb de zendingen wél in het overzicht bij 'Verfolgen' staan, maar ik heb die daar op dag 1 handmatig toegevoegd via het track & trace nummer, dus ze lijken niet automatisch ingeladen te zijn.

Even op zoek naar wat zekerheid gezien ik een lift moet regelen en het nogal knullig zou zijn als we daar 25 minuten naartoe rijden en er dan niets afgehaald kan worden :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Je moet de volgende melding bij ‘Verfolgen’ hebben:

“Die Sendung liegt in der Packstation zur Abholung bereit.”

Tab Packstation heb je echt pas bij het packstation nodig. Of niet… als je alles via de zending zelf doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lucivero
Dan lijkt er iets mis te zijn gegaan met de addresering:
Bij Vervolgen staat 'afgeleverd' in plaats van 'klaar voor ophalen', ik heb het verzendlabel van de verzender gekregen en daar lijken ze het adres op de verkeerde manier ingevuld te hebben.

Mijn fout gezien ik ze de adres gegevens van het packstation had gegeven maar niet voor de zekerheid de adresserings instructies van de website, wel weer een leerervaring: Geen aannames maken dat iemand uit Duitsland wél bekend is met dit systeem en het dan wel juist zal invullen :)

EDIT: Pakket was volgens DHL afgeleverd bij een nabijliggend pand, langs geweest, en gelukkig kunnen ophalen!

[ Voor 9% gewijzigd door lucivero op 28-11-2024 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Kan gebeuren toch... gelukkig heb je het pakket toch nog kunnen bemachtigen :)

Ik had vanochtend weer twee pakketten in het packstation, dus heb even de hele gang van zaken minitieus gevolgd. Je krijgt inderdaad (zoals ik al zei) pas bij de packstation een code die ook weer elke 100 seconden wijzigt. Ik had net twee zendingen in één vak, dus ook maar één QR-code en die code blijft ook nog vijf minuten geldig voor het geval je toch nog even het vak moet openen om wat voor reden dan ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2nr2GwyJykcoZcdhO_35Zr7_7dc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IApeyn4d8pSeZEot5O648J6X.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 29-11-2024 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05:06
Bestellingen voor autobanden op postfiliaal werkt iig niet, helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fcj7rlyTuRdA5AqmQkpLOEc26Go=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mv9BgfIGLBhreUW1q4oqf9C0.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Wietsee. op 10-12-2024 14:30 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Wietsee. schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:33:
Bestellingen voor autobanden op postfiliaal werkt iig niet, helaas.[Afbeelding]
Nee, als de webshop/het bedrijf geen gebruikmaakt van DHL gaat het niet lukken natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
CreativeS schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:46:
[...]

Nee, als de webshop/het bedrijf geen gebruikmaakt van DHL gaat het niet lukken natuurlijk :)
Ze maken gebruik van alle mogelijke verzendpartners, helaas heb je daar niets aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fPf3ETy-Bzt4c089vizVpccgRgc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fS72COpUGLlOqXLkbQ9NDUCM.png?f=user_large

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:17
Wietsee. schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:30:
[...]

Ze maken gebruik van alle mogelijke verzendpartners, helaas heb je daar niets aan.

[Afbeelding]
Dat betekend niet dat autobanden met DHL gaan.
En DHL heeft meerdere afdelingen ook die met vrachtwagens en pallets bezorgen, maar die bezorgen niet bij pakketpunten neem ik aan.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Wietsee. schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:30:

[Afbeelding]
Hij heeft er dus geen zin in... ja, vervelend. Op naar de volgende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Als een externe verkoper op amazon.de geen DHL aanbiedt is het dan toch mogelijk om naar een packstation te verzenden? Ik heb de suggesties geprobeerd om packstation op adresregel toe te voegen, maar dit wordt niet geaccepteerd door amazon. Zijn er dan nog andere mogelijkheden om het toch voor elkaar te krijgen?

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
mrme12345 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:02:
Als een externe verkoper op amazon.de geen DHL aanbiedt is het dan toch mogelijk om naar een packstation te verzenden?
Nope.

[ Voor 95% gewijzigd door CreativeS op 07-01-2025 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowichan
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12-06 21:57
Wil iets op Lidl.de bestellen en heb daar de optie om deze naar een paketshop Postfiliale nr (dus niet paketstation) te sturen. Kan ik deze dan gewoon ophalen zonder dhl account binnen de openingstijden van die winkel of heb je altijd een DHL account met Postnummer e.d. nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
Altijd postnummer nodig.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:12
Is het iemand recent nog gelukt een account aan te maken bij DHL / Deutsche Post?

Ik ben er nu al twee weken mee bezig, en loop telkens vast op het niet ontvangen van de SMSTAN, zodat ik geen wachtwoord aan kan maken (en dus ook geen Postnummer krijg).
Heb al diverse mails gestuurd en met hun helpdesk gebeld, en wordt steeds verzekerd dat mijn mobiele telefoonnummer écht wel goed in het systeem staat, waarna ze vragen of ik het nog een keer wil proberen....

SMSTAN's van andere bedrijven en instellingen (ook uit het buitenland) ontvang ik probleemloos, dus aan de ontvangende zijde ligt het niet.

Iemand soortgelijke problemen gehad?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilic-f
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-06 22:44
Andrehj schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 08:49:
Is het iemand recent nog gelukt een account aan te maken bij DHL / Deutsche Post?

Ik ben er nu al twee weken mee bezig, en loop telkens vast op het niet ontvangen van de SMSTAN, zodat ik geen wachtwoord aan kan maken (en dus ook geen Postnummer krijg).
Heb al diverse mails gestuurd en met hun helpdesk gebeld, en wordt steeds verzekerd dat mijn mobiele telefoonnummer écht wel goed in het systeem staat, waarna ze vragen of ik het nog een keer wil proberen....

SMSTAN's van andere bedrijven en instellingen (ook uit het buitenland) ontvang ik probleemloos, dus aan de ontvangende zijde ligt het niet.

Iemand soortgelijke problemen gehad?
ik ben zelf nu 2 dagen bezig met het resetten van mijn dhl account. Dat lukt me helaas niet. De eerste keer kreeg ik nog de optie om via SMS te resetten, kreeg die SMS veels te laat binnen, nu krijg ik bij het herhalen geen sms optie meer. ook werkt wachtwoord vergeten nu al een tijdje niet (waarschijnlijk is mijn account op hold gezet)

Heb wel al een postnummer, maar moet ook in de app kunnen inloggen (hopelijk krijg ik een afhaalcode via mail) want er is wel al een bestelling onderweg... Voor de Honor Magic 7 Pro heb ik de poging gewaagd... (overigens is de HM7P in NL niet verkrijgbaar en heeft Honor in NL geen officiële verkooppunt - maar via de track/trace zie ik wel dat het pakketje via Eindhoven naar Duitsland gaat ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
@kilic-f Ik hoop dat je het opgelost krijgt. Ik heb het maar opgegeven. Op de een of andere manier werkt de SMS-functie aan de kant van DHL niet meer (goed).
Ik heb ze dat via de helpdesk al een paar maal uitgelegd, maar kom niet door hun papiermolen heen. Het enige wat dat oplevert is een mailtje van hen dat ik mijn wachtwoord kan resetten, wat dus niet gaat, omdat ik geen SMS krijjg.... |:( |:(

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilic-f
@Andrehj vandaag antwoord gekregen op mijn mail. Ik heb een nieuwe wachtwoord reset linkje gekregen. Het is me nu gelukt om in te loggen. Echter zie ik dat ik ook een packstation moet activeren en dat gaat helaas ook via een brief..

Omdat mijn pakket via Eindhoven naar Duitsland werd verzonden, heb ik eerst contact opgenomen met DHL Nederland om te vragen of het afleveradres aangepast kon worden naar een Nederlands adres. Helaas bleek dit niet mogelijk: alleen de verzender kan een adreswijziging doorvoeren, niet de ontvanger. Aangezien Honor niet actief is in Nederland, was dit sowieso geen optie.

Daarna heb ik meerdere pogingen ondernomen om DHL Duitsland te bellen, maar niemand daar sprak Engels. Wanneer ik vroeg naar een Engels sprekende medewerker, bleef het vaak 30-40 seconden stil en werd de verbinding vervolgens verbroken. Uiteindelijk heeft de AI chat-bot me verwezen naar een medewerker -Manus, Via die weg is het gelukt om het bezorgadres te wijzigen naar een postkantoor

[ Voor 62% gewijzigd door kilic-f op 28-01-2025 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:55
Ervaring met Packstation DHL.
Vorige week een bestelling bij Lidl.de geplaatst en vandaag deze afgehaald bij het betreffende Packstation.

Bij het station de app geopend, verbinding gemaakt en er springt net als bij de PostNL kasten een vakje open.

In dit geval sprong er echter een vak open, welke leeg was en waar mijn pakket met geen mogelijkheid in past. Geen mogelijkheid om ter plaatse een probleem te melden en bij het sluiten van het vak ontvang ik de melding 'pakket opgehaald'.

Vervolgens via de app een AI gesproken, informatie over het pakket en bestelling gedeeld en een melding gemaakt via de app.

Na circa 30 minuten een bericht gekregen dat mijn pakket opnieuw in het Packstation lag en deze vervolgens met succes opgehaald.

Resultaat: bezorger heeft het verkeerde vak geselecteerd en dit is snel en goed opgelost. Fijne eerste ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
kilic-f schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:52:
@Andrehj vandaag antwoord gekregen op mijn mail. Ik heb een nieuwe wachtwoord reset linkje gekregen. Het is me nu gelukt om in te loggen. Echter zie ik dat ik ook een packstation moet activeren en dat gaat helaas ook via een brief..
Net weer getest, en ik krijg nog steeds geen SMS... :/
Daarna heb ik meerdere pogingen ondernomen om DHL Duitsland te bellen, maar niemand daar sprak Engels.
Dan verwacht je echt te veel van een Duitse ambtelijke instantie. Daar spreekt echt niemand Engels. En als ze het al kunnen willen ze het niet. Als je niet een beetje redelijk Duits kunt spreken, denk ik dat je hier ook beter niet aan kunt beginnen.
Ik kan wel heel aardig Duits, en ik slaag er ook niet in om ze aan het verstand te brengen dat ze mijn telefoonnummer moeten controleren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kilic-f
Update:

Eerst had ik mijn pakket naar een Packstation laten sturen, maar omdat mijn Packstation nog geactiveerd moest worden, heb ik het bezorgadres laten wijzigen naar een postkantoor.

Gisteren ontving ik twee sms’jes:

SMS 1: Je kunt je pakket ophalen bij het Packstation.
SMS 2: Je kunt je pakket ophalen bij het opgegeven postkantoor.
Daarnaast kreeg ik gisteren ook twee brieven, waarvan één de qr activatiecodevoor mijn Packstation bevatte. Nadat ik mijn Packstation via de app had geactiveerd, verscheen direct dat ik mijn pakket bij Packstation 188 kon ophalen.

Vandaag ben ik eerst naar het postkantoor gegaan, maar daar bleek mijn pakket niet te zijn afgeleverd. Vervolgens ging ik naar het Packstation, dat op de parkeerplaats voor de Lidl stond (niet te missen). Gelukkig trof ik mijn pakket daar aan! 😊

In mijn geval is het dus met enkel een postnummer al mogelijk geweest om een bezorging naar een packstation te regelen (afhalen gaat dan moeilijk gezien je packsation via de app (nog) niet is geactiveerd en je dus geen afhaalcode kan genereren) Maar die kan je dus ook acheraf via de app activeren..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MFyI3rivCv3cGswPn22xqAzqAfo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Lhl6h6dFV0kaAymFL58vIl0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door kilic-f op 30-01-2025 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:51

Beyond

Dussssss.......

Hoe lang duurt het voordat de activeringsbrief op de deurmat ligt?

Al het goeie.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Beyond schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:53:
Bij mij kleine week.

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kilic-f
Beyond schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:53:
In mijn geval 3 werkdagen.

[ Voor 4% gewijzigd door kilic-f op 03-02-2025 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:44
Zo ook alles gedaan, nu wachten op de brief. Dit is voor mij wel een uitkomst, wil vaak wat bestellen in Duitsland wat niet naar Nederland geleverd kan worden.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:00
Turb0Turb0 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:11:
[...]

postfiliale 526
46446 Emmerich am Rhein
Deutschland

Bestaat deze nog steeds? (Klosterstraße 14, 46446 Emmerich am Rhein, Duitsland) Vind dit toch ook wel makkelijker dan uit zo'n station halen en met de mogelijke problemen die zich kunnen voordoen.

Ben trouwens nieuw qua dit hele gebeuren, wil een bestelling aldaar laten bezorgen van Zendure.de ipv zendure.nl want dat scheelt in mijn geval ruim €500.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Catdogsf schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 16:51:
[...]

Bestaat deze nog steeds? (Klosterstraße 14, 46446 Emmerich am Rhein, Duitsland) Vind dit toch ook wel makkelijker dan uit zo'n station halen en met de mogelijke problemen die zich kunnen voordoen.

Ben trouwens nieuw qua dit hele gebeuren, wil een bestelling aldaar laten bezorgen van Zendure.de ipv zendure.nl want dat scheelt in mijn geval ruim €500.
Volgens een zoekmachine wel.

Deutsche Post Filiale 526

https://g.co/kgs/b8Wiv5x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Andrehj schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:48:
[...]

Net weer getest, en ik krijg nog steeds geen SMS... :/

[...]

Dan verwacht je echt te veel van een Duitse ambtelijke instantie. Daar spreekt echt niemand Engels. En als ze het al kunnen willen ze het niet. Als je niet een beetje redelijk Duits kunt spreken, denk ik dat je hier ook beter niet aan kunt beginnen.
Ik kan wel heel aardig Duits, en ik slaag er ook niet in om ze aan het verstand te brengen dat ze mijn telefoonnummer moeten controleren...
Hier deze week aangemeld en SMS kwam meteen door.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catdogsf
Heb zojuist via het formulier een account aangemaakt/aangevraagd, nu krijg ik het volgende in mijn email... Moet ik dit doen? Zie dit namelijk nergens terugkomen in de handleiding van dit topic...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQEuvtg48Qt9e9AYXKPsIiszGxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FQFqrDTsDhlJrCyfyA02lpJk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Catdogsf schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 02:28:
Heb zojuist via het formulier een account aangemaakt/aangevraagd, nu krijg ik het volgende in mijn email... Moet ik dit doen? Zie dit namelijk nergens terugkomen in de handleiding van dit topic...
[Afbeelding]
Ja, dat moet je doen, wil je gebruikmaken van de dienst.
Sinds januari 2024 is dit zo. OP is niet echt actueel :)

patathome in "DHL Packstation: gratis afhaalpunt in DLD voor Nederlanders"

[ Voor 12% gewijzigd door CreativeS op 01-03-2025 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
CreativeS schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:22:
[...]

Ja, dat moet je doen, wil je gebruikmaken van de dienst.
Sinds januari 2024 is dit zo. OP is niet echt actueel :)

patathome in "DHL Packstation: gratis afhaalpunt in DLD voor Nederlanders"
Bedankt nog, zojuist eindelijk alles gelukt qua ID, dhl app inloggen, tenminste dat hoop/denk ik, wil een pakket laten afleveren in "Post Filiale 526", moet ik nu eerst nog wachten op de activeringsbrief die ik als het goed is binnen een week zal krijgen, maar volgens mij is dat voor een packetstation, terwijl ik gewoon een postkantoor/filiaal als afleverplek wil gaan gebruiken.

Kort samengevat: Kan ik nu al een pakket bestellen en dan laten bezorgen bij het postkantoor? Aangezien ik mijn postnummer al heb staan in de app van post&dhl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:03
Catdogsf schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:24:
[...]

Bedankt nog, zojuist eindelijk alles gelukt qua ID, dhl app inloggen, tenminste dat hoop/denk ik, wil een pakket laten afleveren in "Post Filiale 526", moet ik nu eerst nog wachten op de activeringsbrief die ik als het goed is binnen een week zal krijgen, maar volgens mij is dat voor een packetstation, terwijl ik gewoon een postkantoor/filiaal als afleverplek wil gaan gebruiken.

Kort samengevat: Kan ik nu al een pakket bestellen en dan laten bezorgen bij het postkantoor? Aangezien ik mijn postnummer al heb staan in de app van post&dhl.
Was dit bij jou gelukt om naar een postkantoor te sturen en op te halen zonder activeringsbrief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
Artopaper schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:54:
[...]

Was dit bij jou gelukt om naar een postkantoor te sturen en op te halen zonder activeringsbrief?
Nog niet aan toegekomen, brief is wel binnen, ligt ergens in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KikiNellen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-03 14:03
kan iemand hier mij helpen? ik heb de brief ontvangen om een packstation te activeren. daarin staat een QR-code. alleen zie ik in de Post&DHL app niks om de code mee te scannen. hoe werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
KikiNellen schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:11:
kan iemand hier mij helpen? ik heb de brief ontvangen om een packstation te activeren. daarin staat een QR-code. alleen zie ik in de Post&DHL app niks om de code mee te scannen. hoe werkt dit?
Ook niet bij Mehr -> Einstellungen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
KikiNellen schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:11:
Druk in de app onderin op PACKSTATION, dan JETZT AKTIVIEREN en dan druk je op ACTIVIERUNGSCODE PER BRIEF...

Voila en je kan scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KikiNellen
Als ik onderin op PACKSTATION klik staat daar niet JETZ AKTIVIEREN. Betekend het dan dat deze al geactiveerd is?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMx-srpHtH0rnN14MKvQjleXSfY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cC1tQKkylkrWxQ7Wmrn3CRR6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door KikiNellen op 13-03-2025 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
KikiNellen schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:13:
Als ik onderin op PACKSTATION klik staat daar niet JETZ AKTIVIEREN. Betekend het dan dat deze al geactiveerd is?[Afbeelding]
Dat zal jij beter moeten weten dan dat ik dat zou kunnen weten. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KikiNellen
Ik heb vandaag een brief ontvangen met de QR-code maar weet niet waar ik die kan scannen. Dus dan nog niet geactiveerd. Kan dit ook nog op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
KikiNellen schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:26:
Ik heb vandaag een brief ontvangen met de QR-code maar weet niet waar ik die kan scannen. Dus dan nog niet geactiveerd. Kan dit ook nog op een andere manier?
Zie foto, anders weet ik het ook niet...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ii8zBhlW7LntAAOQ_X5Luk7BIJ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/13Wpn75ovLV8fz95WeqWrNRJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p1nkl0bst3r
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-06 22:42
Als je inlogt op dhl.de zou er bij https://www.dhl.de/en/pri...denkonto/meine-daten.html > Receiving Parcels > Packstation zou jouw device moeten staan als het al is geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KikiNellen
p1nkl0bst3r schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:44:
Als je inlogt op dhl.de zou er bij https://www.dhl.de/en/pri...denkonto/meine-daten.html > Receiving Parcels > Packstation zou jouw device moeten staan als het al is geactiveerd.
Dan moet ik een duits nummer invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KikiNellen
Catdogsf schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:39:
[...]

Zie foto, anders weet ik het ook niet...
[Afbeelding]
Wat raar, dit staat er bij mij dus niet. Heb een iphone misschien ligt het daaraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p1nkl0bst3r
KikiNellen schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:13:
Als ik onderin op PACKSTATION klik staat daar niet JETZ AKTIVIEREN. Betekend het dan dat deze al geactiveerd is?[Afbeelding]
Je bent wel ingelogd in de app toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KikiNellen
p1nkl0bst3r schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:54:
[...]

Je bent wel ingelogd in de app toch?
Ja ben ingelogd, want kan mijn postnummer wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p1nkl0bst3r
KikiNellen schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:48:
[...]

Dan moet ik een duits nummer invullen.
Waar zie je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KikiNellen
https://www.dhl.de/en/pri...denkonto/meine-daten.html

Receiving parcels - packstation

Daar krijg ik dit te zien. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kGNoFcHO7bVCgTdXbsK6fxZN8ss=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kaDQbQBfKcqGusGv48VwtpSf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p1nkl0bst3r
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mn-u6-mz5uukIgwSxsa91_kUo30=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0hGTvEb28o9bSCn9kAU8qSDk.png?f=fotoalbum_large

Ik krijg hier dit te zien, dus misschien heb je een stap gemist ergens?
Ik weet niet of het nog steeds zo gaat maar ik moest ook een 6 nummer code opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Wat als een website "Packstation" toelaat maar ik naar een Postfiliale wil laten sturen?
De website vult echter "Packstation" al automatisch in.
Kan ik dan gewoon het nummer van de postfiliale bij het nummer invullen of gaat het dan compleet ergens anders heen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nvbr6XGJJApkXD8ZpCLuQHZEtvI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/hrWJCKYS7GB1nfICzEmfmpoM.png?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door qwasd op 29-04-2025 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Misschien simpel gedacht... je kan toch ook gewoon op adres en dan het adres van het postfiliaal invullen? Vast wel een mogleijkheid om het postnummer toe te voegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ms_O7vHpgTymukXi_Z-q8UIEhSA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/98Fd4AfuBTslBRgLhykGabWd.jpg?f=user_large

[ Voor 39% gewijzigd door CreativeS op 30-04-2025 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-06 23:24
Heb ik net account aangemaakt en via postident (dhl app) een verificatie gedaan. krijg ik op dat zelfde moment een telegram bericht van een Duitse scammer. Toeval? Frappant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-06 23:24
Helaas is uw identiteit nog niet met succes geverifieerd door POSTIDENT en kunt u uw DHL-klantaccount niet volledig gebruiken.

Om het DHL Packstation en de digitale aflevermelding te gebruiken, start u de POSTIDENT-verificatie opnieuw.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste