Toon posts:

DHL Packstation: gratis afhaalpunt in DLD voor Nederlanders

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:19
Odeklontje schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:08:
[...]

Reken maar vanaf de dag dat je pakket in de kluis ligt en je de mail krijgt:

1e mail = "Ihr Paket ist in der Packstation"
2e/3e mail = "Ihr Paket wartet noch in der Packstation auf Sie" ( t+2, t+4, enz.)

Je krijgt dan iedere twee dagen een notificatie / e-mail dat je je pakket af kunt halen.
Daarna gaat ie pas retour afzender.
Thanks. Ik had de afgelopen dagen inderdaad een paar van die herinneringen gehad. Vanochtend heb ik de pakketjes opgehaald. QR-code bliepen en het luikje ging open. Makkelijker kan niet!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-02 07:20
badkuip schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:55:
[...]

Thanks. Ik had de afgelopen dagen inderdaad een paar van die herinneringen gehad. Vanochtend heb ik de pakketjes opgehaald. QR-code bliepen en het luikje ging open. Makkelijker kan niet!
Klinkt goed. Ik heb wat kledingstukken besteld op de Duitse Vinted en die worden als Großbrief verstuurd. Is eigenlijk gewoon een postzegel.
Krijg ik dan toch gewoon een melding in de app of in de mail, aangezien het postnummer wel erop staat en ze die zullen scannen of zo? Weet iemand hoe dat werkt zonder track&trace?

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Cooler_King schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:40:
[...]

Klinkt goed. Ik heb wat kledingstukken besteld op de Duitse Vinted en die worden als Großbrief verstuurd. Is eigenlijk gewoon een postzegel.
Krijg ik dan toch gewoon een melding in de app of in de mail, aangezien het postnummer wel erop staat en ze die zullen scannen of zo? Weet iemand hoe dat werkt zonder track&trace?
Ja, niet anders dan aan pakket. Zie https://www.deutschepost....ieren-an-packstation.html

Volgens mij heb ik het ook een keer gehad, maar kan helaas niet meer terugvinden in mijn geschiedenis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-02 07:20
Odeklontje schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 13:29:
[...]

Ja, niet anders dan aan pakket. Zie https://www.deutschepost....ieren-an-packstation.html

Volgens mij heb ik het ook een keer gehad, maar kan helaas niet meer terugvinden in mijn geschiedenis.
Het was inderdaad gelukt. Ik kreeg een mail en melding van de app dat het kon worden afgehaald. Eenmaal bij het Packstation was het zo gebeurd met bluetooth en GPS, net als bij een Amazon locker.

[Voor 8% gewijzigd door Cooler_King op 21-05-2022 23:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dick12345
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09-08-2022
Tegenwoordig schijn je alleen nog via de app PostIdent verder te kunnen en krijg je geen brieven meer. Ik kom hier echter met geen mogelijkheid doorheen. Iedere keer heeft het systeem reden om mijn document in relatie tot mijn gezichtsherkenning af te keuren. Ik weet echt niet meer hoe ik nog verder moet komen. Weet iemand nog een andere mogelijkheid? Telefonisch contact met DHL is totaal hopeloos.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Azzmodan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02 21:07
POSTIDENT heeft mij ook afgewezen omdat ze de achterkant van het paspoort niet leuk vinden. Ga het maar nog een keer proberen.

Edit, ik heb zelfs de hele anvraag moeten herstarten nadat de eerste een paar keer afgewezen was.
De 2e aanvraag is bij de 3e keer de achterkant te uploaden (de laatste 3x met als 'ander document') geaccepteerd.

[Voor 46% gewijzigd door Azzmodan op 23-05-2022 21:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dick12345
Bij het registreren heb ik inmiddels wel een postnummer gekregen. Echter dus geen geverifieerde identiteit met postident. Kan ik zonder deze verificatie wel het postnummer gebruiken voor verzending naar een postfiliaal, zodat ik mij daar kan identificeren? Ik heb geen behoefte aan de packstation- service.
Ik hoor het graag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ruud5012
  • Laatst online: 23-06-2022
Ook bij mij is de POSTIDENT-identificatie van de achterkant van het paspoort niet gelukt (de voorzijde was geen probleem en het filmpje ook niet).

Zelfs na een 10-tal pogingen met de POSTIDENT-app om de achterzijde te uploaden onder ‘anderes format’ werd dit niet geaccepteerd.

Daarna ‘ns goed gelezen wat er in de tekst geschreven staat bij het nemen van de foto.
Er staat: ‘Rückseite oder Umschlag‘.
Dus vervolgens heb ik de voorzijde van het paspoort (dus de kaft) in POSTIDENT gefotografeerd onder ‘anderes Format’.
En zie daar: dit werd geaccepteerd.
Misschien is dit een tip voor degene die ook problemen ondervindt met POSTIDENT.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ruud5012
Na aanmelding bij Post & DHL ontvang je (nog steeds) een brief met een QR-code.
Deze brief ontvang je na ca. 1 week na aanmelding.
De QR-code in de brief heb je nodig om je smartphone te activeren (na installatie van de Post & DHL app).
Hoe de activering van je smartphone in z'n werk gaat lees je in de brief.
Na activering is je smartphone gebruiksklaar voor het afhalen van een pakket bij een Pakstation.

En zo haal je je pakket op bij een Pakstation:
- Na de activering van de smartphone ontvang je (voorlopig) nog steeds een email van DHL als er een
pakket onder weg is naar het geselecteerde Pakstation. Tegelijkertijd krijg je ook een bericht in de Post
& DHL app. Zowel per email als in de app kun je je pakket volgen.
- Je moet dan nog wel in de Post & DHL app de 'Push-Mitteilungen' activeren!
- Dit doe je in de Post & DHL app onder 'mehr' (rechts onder) > Einstellungen > Push-Mitteilungen.
- Als het pakket gearriveerd is in het Packstation, ontvang je een afhaalcode in de Post & DHL app.
De afhaalcode vindt je in de app onder het tabblad "Packstation" (de locatie van de afhaalcode in de
app zal op een latere datum worden herzien (volgens een melding))
De afhaalcode bestaat uit een QR-code en een meercijferige getal voorafgegaan door een letter.
Deze code wordt na enkele minuten telkens ververst.
- Indien je de afhaalcode hebt ontvangen dan scan je de QR-code bij de automaat in het desbetreffende
Packstation en het vak met je zending wordt geopend.
- Bij een Packstation zonder scanmogelijkheid werkt de bediening ook met de Post & DHL app.
In dat geval moet je de afhaalcode in typen (letter met meerdere cijfers).

Edit: De nieuwe afhaalcode ontvang je als QR-code in je Post & DHL app en vervangt ‘ab sofort’ de
4-cijferige afhaalcode.
De DHL-klantenkaart is niet meer nodig om een pakket af te halen.
Edit 2: Bij de QR-code staat ook nog een meercijferige afhaalcode vermeld (voorafgegaan door een letter).
Deze wordt gebruikt bij Packstations zonder QR-scanner.

[Voor 83% gewijzigd door Ruud5012 op 23-06-2022 12:35. Reden: Meerdere wijzigingen en aanvullingen]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dick12345
Dank voor je reactie Ruud. Ik heb pogingen gewaagd met mijn ID kaart ( heb geen paspoort). Die wordt direct al resoluut afgewezen. Pogingen met voldoende licht en zelfs met verschillende toestellen. Met mijn rijbewijs kan ik het proces wel afsluiten, maar krijg steevast na enkele minuten een mail dat mijn document alsnog niet wordt geaccepteerd. Na tig pogingen heb ik het maar moeten opgeven….

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:18
Ik kan het nergens vinden in dit topic, maar vaker kan je geen packstation selecteren en staat er alleen een adres. Zou dit zo werken ? (Let op: Geen postfilial!)

Voornaam achternaam - <postfach>
Adresse: in straßer feld 1 (Adres van het postvak)
Postleitzahl / Ort (ook van het packstation)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:02
Met het adres van de packstation gaat het niet lukken, Als het mee zit komt die bij de Aldi binnen, anders zal die terug gestuurd worden.

Als je geen packstation kan selecteren, maar je wel zeker weet dat er met DHL wordt verstuurd kun je het packstation als straat en huisnummer gebruiken.

Een 2e adresregel gebruik je dan voor je postnummer, als die er niet is inderdaad het postnummer na je achternaam.

Zo staat het ook bij DHL beschreven: https://www.dhl.de/en/pri...mpfangen-packstation.html Punt 2
quote: DHL
To receive your shipment at a Packstation, enter the following as the delivery address in three simple steps.

1 After your first name and surname, enter your personal customer number (also known as your Postnumber) in the address suffix field. You will find these on your DHL customer card or in the Post & DHL App. If the address suffix field is not available, you can simply enter your Postnumber separated by a space after your last name.
2 Write "Packstation"in the Street field and the three-digit number of your desired Packstation in the Building number field.
3 Now all you need to do is enter the post code and the town of the desired Packstation. And you're done!

• Ruud5012
Dick12345 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:41:
Bij het registreren heb ik inmiddels wel een postnummer gekregen. Echter dus geen geverifieerde identiteit met postident. Kan ik zonder deze verificatie wel het postnummer gebruiken voor verzending naar een postfiliaal, zodat ik mij daar kan identificeren? Ik heb geen behoefte aan de packstation- service.
Ik hoor het graag.
Hallo Dick12345,
Ik denk niet dat dat gaat.
Zo'n 25 jaar geleden heb ik wel eens een pakket laten aankomen op een Duits postkantoor.
"Postlagernd" heette dat toen.
Als er een pakket daar was gearriveerd kon je het gewoon afhalen door je naam te zeggen (dus zonder identificatie!).
Maar door de strengere regels kan dat niet meer.
Je zult dus echt een poging moeten wagen om de POSTIDENT app aan te maken.
Misschien kunnen mijn tips daarbij helpen.
mvg Ruud5012

Edit: afhalen bij een "Postfiliale" gaat nog steeds, zonder gebruik te maken van POSTIDENT.
Zie volgende Post.

[Voor 6% gewijzigd door Ruud5012 op 23-06-2022 15:37]

• Ruud5012
Dick12345 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:41:
Ik hoor het graag.
Hallo Dick12345,
Ik heb het nader uitgezocht: Je kunt inderdaad zonder verificatie het postnummer gebruiken voor verzending naar een postfiliaal.
Let wel op de juiste adressering:

Een pakket ophalen bij een 'Postfiliale' gaat nog steeds, zonder gebruik van POSTIDENT.
Je wordt per email en/of SMS op de hoogte gebracht wanneer je je pakket kunt afhalen bij een Postfiliaal.
De zending wordt 7 werkdagen voor jou in het filiaal bewaard.
Daarna wordt de zending geretourneerd naar de afzender.
Om de zending te kunnen afhalen heb je een ID (geen rijbewijs) nodig.
Daarnaast moet je eventueel een email meenemen, die je hebt ontvangen van DHL, waarin vermeld staat dat de zending klaar ligt (mail uitgeprint of mail of in de Post & DHL app).
De volgende soorten zendingen kunnen niet worden verzonden naar een filiaal:
• Brieven (incl. boeken, reclamefolders, etc.)
• Express-zendingen
• Pakketten “S” (tot 2 KG, met afmetingen t/m 35 x 25 x 10 cm)
Andere afmetingen en gewichten zijn wel toegestaan.
• Zendingen met goederen uit niet-EU-landen
Meer info op:
https://www.dhl.de/de/pri...angen/filiale-direkt.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dick12345
Beste Ruud,

Dankjewel voor het speuren. Deze informatie had ik ook gezien. Ik twijfel alleen of e.e.a. werkt, zonder de stappen met Postident te hebben doorlopen. Zoals je schrijft zou het inderdaad voldoende moeten zijn als je je kunt identificeren bij het afhalen van een pakket. Als het Postnummer erkend wordt zonder Postident…

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:53
Hoe lang duurt het voordat je een bevestigings email krijgt na invullen formulier?
Ik heb het donderdagavond ingevuld en nog geen email.

• Odeklontje
  • Niet online
jobr schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 19:20:
Hoe lang duurt het voordat je een bevestigings email krijgt na invullen formulier?
Ik heb het donderdagavond ingevuld en nog geen email.
Vrij snel. Controleer je spamfolder of ongewenste berichten. Als je nu nog niks hebt dan kan je proberen nogmaals te registreren met hetzelfde e-mailadres en kijken of die al bekend is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:53
Op maandag kreeg ik de email toch nog.
post ident is ook gelukt na een paar pogingen. nu nog wachten op de brief

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Is het anno juli 2022 nog steeds zo dat je gratis een Duits adres kunt krijgen om pakketten en brieven naar toe te laten zenden?

Ook pakketten van een flinke omvang boven de 30 kg?

• Odeklontje
  • Niet online
Tanuki schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 23:26:
Is het anno juli 2022 nog steeds zo dat je gratis een Duits adres kunt krijgen om pakketten en brieven naar toe te laten zenden?

Ook pakketten van een flinke omvang boven de 30 kg?
Een adres krijgen? Je kan grotere pakketten van een flinke omvang wel laten bezorgen bij punten die DHL Express accepteren. Een Packstation is daar niet geschikt voor dus kijk eens naar DHL Express.

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:04
Odeklontje schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:01:
[...]

Een adres krijgen? Je kan grotere pakketten van een flinke omvang wel laten bezorgen bij punten die DHL Express accepteren. Een Packstation is daar niet geschikt voor dus kijk eens naar DHL Express.
Kan gewoon afgeleverd worden bij een Postfiliale, gebruik het nu al een hele tijd en laat met mijn postnummer gewoon grote en kleine pakketten afleveren bij een Postfiliale nooit een probleem.

Als je maar ergens besteld waar er met DHL verstuurd word kan je gewoon het adres invullen van het Postfiliale en dan vul je je postnummer in bij adresszusatz.

[Voor 13% gewijzigd door Mixpower op 30-07-2022 22:56]

It's All In The "Mix"

• hanscageman1961
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-12-2022
Het lukt me niet om een Duits Apple ID aan te maken. Mijn visa creditcard wordt steeds geweigerd. Heeft iemand tips?

• hanscageman1961
En zonder Duits Apple ID kan ik de noodzakelijke POST&DHL app niet downloaden.

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:06
iemand nog een tip tav hoe ik een groter pakket (een zwembad) bezorgd krijg ergens rondom de Duitse grens in het noorden? Al een aantal Dhl/amazon locaties geprobeerd maar tot nu toe zonder succes

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:37
Is het wel een pakket dat door de normale bezorger van DHL bezorgd wordt maar te grote afmetingen heeft voor een Packstation? Dan kun je hem naar een Postfilial laten sturen, al zal ie daar vanzelf ook heengaan als de bezorger hem niet in een Packstation krijgt.

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:06
dennistd schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 23:35:
Is het wel een pakket dat door de normale bezorger van DHL bezorgd wordt maar te grote afmetingen heeft voor een Packstation? Dan kun je hem naar een Postfilial laten sturen, al zal ie daar vanzelf ook heengaan als de bezorger hem niet in een Packstation krijgt.
dat lijkt ook niet te lukken, misschien toch te zwaar al met al. Jammer daar ruim 200 euro goedkoper dan in Nederland

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:35
okio schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:43:
[...]

dat lijkt ook niet te lukken, misschien toch te zwaar al met al. Jammer daar ruim 200 euro goedkoper dan in Nederland
je kan altijd https://www.mailboxde.com gebruiken

3900 WP Z/O | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

• Odeklontje
  • Niet online
okio schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:43:
[...]

Dan komt het waarschijnlijk met DHL Express, voor grotere pakketten en zwaargewichten. Kijk of er een punt in de buurt is die Express bezorgingen in ontvangst kan nemen.

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:57

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Ruud5012 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 13:19:
Ook bij mij is de POSTIDENT-identificatie van de achterkant van het paspoort niet gelukt (de voorzijde was geen probleem en het filmpje ook niet).

Zelfs na een 10-tal pogingen met de POSTIDENT-app om de achterzijde te uploaden onder ‘anderes format’ werd dit niet geaccepteerd.

Daarna ‘ns goed gelezen wat er in de tekst geschreven staat bij het nemen van de foto.
Er staat: ‘Rückseite oder Umschlag‘.
Dus vervolgens heb ik de voorzijde van het paspoort (dus de kaft) in POSTIDENT gefotografeerd onder ‘anderes Format’.
En zie daar: dit werd geaccepteerd.
Misschien is dit een tip voor degene die ook problemen ondervindt met POSTIDENT.
Om mijn ervaring toe te voegen aan dit topic: Ik heb zo'n beetje alle mogelijke interpretaties van zowel 'rückseite' als 'umschlag' geprobeerd (achterkant kaft, voorkant kaft, achterkant plastic blad, gehele omslag), maar eerlijk gezegd denk ik dat het meer samenhangt met de reviewer dan de foto zelf. Na ettele mislukte pogingen werd hij uiteindelijk toch goedgekeurd op een van de varianten die ik allang een keer had ingestuurd. De aanhouder wint!

• BC81
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 27-09-2022
Hier hetzelfde probleem met het verifiëren van de account. Een account aanmaken bij DHL.de was geen probleem maar nu moet ik mij dus ook verifiëren via de Postident app en wat een drama... Ik ben al drie dagen bezig de achterkant (en buitenkant) van mijn paspoort te uploaden maar ieders keer wordt het pertinent geweigerd.

Ik heb ook al telefonisch contact gezocht met de helpdeks maar die hangen gewoon op of blijven stug volhouden dat de verificatie alleen mogelijk is met een Duits paspoort en niet bedoeld is voor klanten buiten Duitsland. Als laatste redmiddel heb ik nu een mail naar de klantenservice gestuurd maar ook hier verwacht ik niet te veel van.

Als je dacht dat Postnl een drama was dan heb je duidelijk nog niet te maken gehad met de Deutsche Post. Als iemand nog suggesties heeft buiten het blijven uploaden van foto´s dan hoor ik het graag.

• Kobject
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-03 09:55
Vandaag eindelijk gelukt op mijn ID te verifiëren. Ik had in deze keer een foto van de voorkant van mijn paspoort en een foto van voorkant van de kaft. Waar dus staat: EUROPESE UNIE KONINKRIJK DER NEDERLANDER

• Kobject
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-03 09:55
Ik heb zojuist een brief ontvangen met een QR-code. Deze is geactiveerd in de app. Maar volgens mij heb ik geen Posnummer gekregen. Iemand enig idee?

• blossom
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 31-12-2022
Ik heb vandaag eindelijk mijn postnummer gekregen nadat ik ook meerdere malen opnieuw mijn ID in postident moest uploaden.🙈

Echter was ik iets te enthousiast, want ik had daarna een bestelling geplaatst in een Duitse webshop met als optie afhalen bij een dhl packstation. Hopelijk krijg ik nog optijd de activatie brief binnen voor de app... Heb voor de zekerheid even de klantenservice gevraagd of ze mijn pakket wat later kunnen verzenden.😅 Door black friday zijn ze toch al drukker...

Gelukkig wel met paypal besteld voor de zekerheid.

• blossom
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 31-12-2022
Hehe, vandaag eindelijk de gouden brief ontvangen met de activeringscode. Morgen kan ik als goed is het pakketje ophalen!

• hanscageman1961
ja, was een crime om ID te laten accepteren. Maar toen het eindelijk gelukt was, werkte het prima. Heb al diverse pakketjes bij ne DHL packstation opgehaald!!!

• rboerdijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-01 20:49
Hallo,
Ik heb de Post & DHL app gedownload (via 2e Apple account, duits), PostIdent successvol (mails gekregen) en ondertussen 1 brief in de bus met een QR code.

Volgens de instructies moet ik de app starten, naar de tab "Packstation" gaan en daar activeren.
In een youtube filmpje is te zien dat er een popup is om de activeren (zie YouTube: DHL Packstation | Geräteaktivierung für die Nutzung der DHL Packstation) maar die popup is bij mij niet te zien (dus kan ik ook de QR code niet scannen).

Enig idee?

• JeronimoGrey
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-03 13:43
Gelukt, met een Android telefoon voor mij en mijn vriendin.

Kon de Duitse DHL app niet downloaden uit Play store, App APK gedownload en geïnstalleerd. Een 2e Google account op Duitsland zetten is ook een oplossing overigens.

Geregistreerd via het formulier op website, daarna komt Postident. Mijn Nederlands paspoort gebruikt, enige aandachtspuntje is dat je voor de achterkant van je paspoort je beter OVERIGE selecteert en niet achterkant paspoort. Hier was die meteen mee goedgekeurd terwijl achterkant paspoort telkens afgekeurd werd.

Laat je overigens niet afschrikken door het woord abgeschlossen in de emails die je krijgt, dit betekend namelijk voltooid/afgerond.

Na Postident volgt de brief met de QR code om je adres te verifiëren, je moet echt geduld hebben met de DHL brief, hier viel die pas na 6 dagen en 8 dagen op de deurmat.

QR code gescand in de app, klaar voor gebruik, nu nog uittesten met een webshop bestelling. :) Dank jullie wel voor de info mede-tweakers.

Edit: Eerste pakket reeds laten bezorgen, werkt erg awesome dit 8)

[Voor 3% gewijzigd door JeronimoGrey op 03-01-2023 20:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roger369
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07-03 20:08
Om te beginnen mijn dank voor dit topic. Jaren geleden heb ik mij intensief met dit thema beziggehouden. Maar omdat er toen geen mogelijkheid voor in niet Duitsland wonenden was om een Packetstation te gebruiken ben ik er maar mee gestopt. En zie daar, DHL heeft net als Amazon de grensgangers ontdekt. *O*

Mijn bijdrage is de volgende, ik heb het iig nog nergens zien staan in dit topic, maar misschien kijk ik er wel zoals zo vaak in een supermarkt gebeurt overheen terwijl ik er notabene voor sta;):
Na de registratie staat in mijn Konto naast PLZ: 00000, staat er Deutschland en klopt de Vorwahl van mijn telefoonnummer niet.

Dat wordt lastig om mij een brief te sturen dacht ik. Maar na kontakt met de Kundenservice werd mij verzekerd dat de goede data in het interne systeem staan maar dat dit bij sommige buitenlandse klanten optreedt in het voor de buitenwacht zichtbare systeem.

Op dit moment wacht ik nog op de brieven. Mocht ik geen update meer geven van mijn bijdrage hier, dan kunt u er van uitgaan dat ik alles in goede orde heb ontvangen!
(Geloof het of niet d:)b , 1 minuut nadat ik dit postte kreeg ik een pushbericht van mijn postnl app dat er een brief van dhl.de onderweg is)

Mvg,
Roger

[Voor 6% gewijzigd door Roger369 op 01-03-2023 09:57]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:44
Dank voor de kick! Ik heb dit vorige herfst geprobeerd, maar ik kwam er toen op uit dat ik Duits ingezetene moest zijn voor zo'n account. Door dit topic zie ik dat het ook kan zonder dat te zijn. Is verder het stappenplan van TS nog kloppend volgens jou, @Roger369 ?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Roger369
Hoi Brent,

Het stappenplan is nog eenvoudiger geworden. Je kunt het beste via de link in de eerste post vd TS naar het formulier voor EU Bürger gaan, dit invullen. Wanneer je zoals ik al een Konto had met een duits adres, dan moet je dat eerst deleten. Of natuurlijk een ander email adres gebruiken, zodat je een nieuw postnummer kunt krijgen. Had je nog geen Konto dan is er niets aan de hand en krijg je na je registratie een uitnodiging per email om deze te voltooien.
Let er op dat je goed licht hebt en scherpe foto's maakt. Omdat de achterkant van ons paspoort totaal anders is dan het duitse kun je gaan twijfelen of dit wel geaccepteerd wordt. Het lukte mij iig na de derde keer. Is dit goed doorlopen dan krijg je een email dat Postident ist abgeschlossen. Na 4 werkdagen krijg je dan de brief met QR code voor de activering vh Packstation via de app. Deze code moet je goed bewaren. Koop je bijvoorbeeld een nieuwe smartphone dan moet je deze QR code weer gebruiken. Dit geldt voor elk nieuw apparaat.
Het wijst zich eigenlijk allemaal vanzelf middels de emails die je krijgt.
Btw. Je krijgt maar 1 brief. Pasjes doen ze niet meer aan.

Toitoitoi:)

• Ren-z
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:49
Die Aufnahmen konnten nicht hochgeladen werden
Deze melding krijg ik te zien in de Postident app tijdens het uploaden van voor- / achterkant paspoort + selfie.

Scant hij al direct de opnames of kan hij de fotos gewoon niet uploaden? Bug? Andere telefoon nodig?

Iemand die mij meer kan vertellen?

M.a.w. welke melding kregen jullie bij afkeur?

[Voor 7% gewijzigd door Ren-z op 01-03-2023 20:13]

• Ren-z
Ik ben al een stapje verder. Na zo'n +- 15 pogingen kreeg ik de files geupload. Vrij snel daarna kreeg ik dit mailtje waarin staat dat de kwaliteit onvoldoende is.

Gelukkig zijn de voorkant en selfie wel goedgekeurd dus geen problemen meer met het uploaden van alleen de achterkant.

Inmiddels wel alweer 6 pogingen verder, nog zonder resultaat. Je moet er wat voor over hebben om een account aan te kunnen maken.
Guten Tag X,

leider konnte Ihre Identifizierung mit POSTIDENT durch Foto für DHL Paket GmbH noch nicht abgeschlossen werden.

Grund: Bild- oder Videoqualität nicht ausreichend

Bitte erstellen Sie die betroffenen Aufnahmen erneut in besserer Qualität.

Sie können die betroffenen Aufnahmen erneut erstellen.

• Roger369
@Ren-z Het blijft een gevoelig procedé, maar dit is wel extreem!

• Ren-z
Het is uiteindelijk gelukt, nu wachten tot de brief er is om de Packstation te kunnen activeren. In de tussentijd wel al een bestelling gedaan bij Amazon.de. Hopelijk gaat het goed.

Jammer dat de Post & DHL app alleen in het Duits beschikbaar is. Kom er zo wel achter dat mijn Duits zeer slecht is.

• Galapogos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:20
Beetje off-topic, maar: als ik iets bij Amazon.de bestel kies ik meestal voor aflevering in een Amazon-locker i.p.v. een DHL-locker. Daar heb je verder ook geen speciaal account voor nodig, los van je Amazon-account.

• Ren-z
@Galapogos Dat is waar, alleen moet je bij Amazon binnen 3 dagen je pakket afhalen. Bij DHL heb je 7 dagen de tijd. Dat maakt het voor mij persoonlijk net wat flexibeler.

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:13
Ik heb het nu vaker gehad op Amazon dat je geen Amazon Locker kon kiezen - aan de maten van de producten zou het niet hebben gelegen.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:44
mfkne schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:09:
Ik heb het nu vaker gehad op Amazon dat je geen Amazon Locker kon kiezen - aan de maten van de producten zou het niet hebben gelegen.
Bij mij is die optie (evenals het Hermes punt dat ik eerder gebruikte) verdwenen. Plus dat er wel meer winkels zijn waar ik evt wat zou bestellen.

Het is wel priegelig, dat procede. De postident app denkt dat mijn Android geroot is, dat is niet zo (bootloader wel unlocked), en weigert verder te gaan. Online kan ik geen foto's uploaden, mag ik enkel van webcam gebruik maken? Dat is niet goed genoeg kwa kwaliteit. Ergo: kan niet verder.

[Voor 23% gewijzigd door Brent op 06-03-2023 14:11]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:18
Ik heb nu een pakketje van misterspex.de, deze wil ik retourneren.

Nu heb ik een retour label in de vorm van een barcode/streepjescodes ipv een qr-code.

Kan ik deze ook inscannen bij het packstation?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:37
DaYwaLkUr schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:03:
Ik heb nu een pakketje van misterspex.de, deze wil ik retourneren.

Nu heb ik een retour label in de vorm van een barcode/streepjescodes ipv een qr-code.

Kan ik deze ook inscannen bij het packstation?

• Ren-z
Gisteren de brief ontvangen, donderdag mijn registratie afgerond. Viel dus niet tegen. De afhaalcode was direct zichtbaar na het activeren van de app. De brief direct goed opgeborgen voor registratie in de toekomst.

Dezelfde dag nog naar het Packstation gegaan. Had 2 pakketjes liggen in 2 verschillende kluizen. Er was maar 1 afhaalcode (QR code) zichtbaar.

Na het scannen van de QR code ging het eerste deurtje direct open (luid en duidelijk), pakket gepakt en deur gesloten. Daarna terug naar het display en daar zag ik het ander tracking nummer. Ik klikken tot ik een ons woog, begreep niet wat ik moest doen.

Rondgekeken maar zag geen open deur. Terug naar het display, nog een keer klikken. Er gebeurde niks. Kon ook niet terug naar het beginscherm. Ik dacht shit en nu?

Toch nog eens goed gekeken naar alle deurtjes bleek er eentje op een kier te staan, die was blijkbaar onmiddellijk geopend maar had niks gehoord en gezien.

Een leer voor de volgende keer en een nieuwe ervaring rijker.

Bedankt voor dit topic, ben er super blij mee!

PS: Misschien dat de TS geüpdatet kan worden, die is niet helemaal meer actueel m.b.t. het registeren.

• Odeklontje
  • Niet online
Ren-z schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:31:

PS: Misschien dat de TS geüpdatet kan worden, die is niet helemaal meer actueel m.b.t. het registeren.
Als iemand informatie kan aanleveren over de Postident-app dan doe ik dat.
En natuurlijk goed om je ervaring hier te lezen. Veel plezier met shoppen tegen Duitse prijzen ;)

• GBruinsma87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-03 20:33
Ik had hier een vraag over. Hoop dat iemand mij antwoord op kan geven.

Ik wil hondenbrokken bestellen uit Duitsland. Zakken van 15 kilo. Passen die ook in zo’n pickup loket?

• Ren-z
Dat ligt er natuurlijk aan hoe groot je zending is. Het grootste vak is: 75 x 60 x 40 cm (XL-Fach). Let op niet elke Packstation heeft het XL vak.
Wie groß darf eine Sendung für den Empfang oder den Versand mit der Packstation maximal sein?

Sendungen mit einer minimalen Größe von 15 x 11 x 1 cm (S-Fach) und einer maximalen Größe von 75 x 60 x 40 cm (XL-Fach) sind für die Packstation geeignet. Bitte beachten Sie jedoch, dass nicht jede Packstation über ein XL-Fach verfügt.

Falls Ihre Sendung die zulässigen Maße überschreitet, kann es passieren, dass Ihr Paket in eine Filiale umgeleitet wird.

Das maximal zulässige Höchstgewicht für die Einlieferung und Abholung von Sendungen an der Packstation beträgt 31,5 kg.
Bron: https://www.dhl.de/de/pri...%20Packstation%20geeignet.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee