Vziw is dat niet bij elk afhaalstation zo? De laatste waar ik was moest je toch echt je bluetooth enablen. Van een barcode was geen sprake.Odeklontje schreef op maandag 15 januari 2024 @ 22:00:
[...]
Bluetooth is niet nodig. Het gaat om een QR-code die je de kluis laat scannen.
Je klikt onderdaad op "abholen", open je DHL-app voor de QR en je kluisje gaat open.
Echt. Heel. Simpel.
Ik vermoed dat het registratie proces weer is aangepast.
Ik heb mij via de link aangemeld. Vervolgens kreeg ik twee keer een mail om een andere app (Postident) te installeren en daarin mijn ID te bevestigen. Met behulp van een unieke QR code, kom je in de app op een eigen pagina waar je een foto van ID bewijs en een kort filmpje (2sec) met daarin je gezicht moet uploaden
Hieronder de mail met daarin het verzoek.
/f/image/GtVe5zKHl00hS4gFk4sS3b8I.png?f=fotoalbum_large)
Edit:
Mail gekregen dat mijn ID niet wordt geaccepteerd..... Heb gisteren na het registreren ook de melding gekregen dat ik post zou krijgen. Ik wacht daar wel even op.
/f/image/TgBD3ebttIApVvsS7ZuGDVhX.png?f=fotoalbum_large)
Gelezen dat EU rijbewijs wel wordt geaccepteerd. Ik verwacht dat ik niet binnen de juiste kaders de foto heb gemaakt. zojuist maar opnieuw gemaakt en verzonden.
Ik heb mij via de link aangemeld. Vervolgens kreeg ik twee keer een mail om een andere app (Postident) te installeren en daarin mijn ID te bevestigen. Met behulp van een unieke QR code, kom je in de app op een eigen pagina waar je een foto van ID bewijs en een kort filmpje (2sec) met daarin je gezicht moet uploaden
Hieronder de mail met daarin het verzoek.
/f/image/GtVe5zKHl00hS4gFk4sS3b8I.png?f=fotoalbum_large)
Edit:
Mail gekregen dat mijn ID niet wordt geaccepteerd..... Heb gisteren na het registreren ook de melding gekregen dat ik post zou krijgen. Ik wacht daar wel even op.
/f/image/TgBD3ebttIApVvsS7ZuGDVhX.png?f=fotoalbum_large)
Gelezen dat EU rijbewijs wel wordt geaccepteerd. Ik verwacht dat ik niet binnen de juiste kaders de foto heb gemaakt. zojuist maar opnieuw gemaakt en verzonden.
[ Voor 31% gewijzigd door patathome op 28-01-2024 17:38 . Reden: app name ]
Beste gebruikers,
Ik heb een paar vragen en hopelijk kan iemand mij snel antwoord geven. Bedankt alvast:
Ik woon dichtbij de Limburgse grens in de buurt van Duitsland. Nu had ik een pakketje besteld: Ik dacht dat ik dat zo kon dat zo afhalen bij DHL met mijn ID Kaart, alleen dat bleek helaas niet zo te werken. Dus vandaar dat ik denk aan een account aan te maken bij DHL Duitsland, waar dit forum over gaat:
-Is het echt gratis?
- Kan je enkel ophalen of ook eigen pakketjes verzenden? Moet je bij het verzenden dan je eigen adres opgeven als retour adres of van het postpunt?
- Werkt dit echt goed? Of kan je beter een postadres proberen te zoeken in Duitsland? Of een bedrijf of huis zoeken die je willen helpen, zodat je hun adres kan opgeven als verzendadres en afleveradres?
Ik heb een paar vragen en hopelijk kan iemand mij snel antwoord geven. Bedankt alvast:
Ik woon dichtbij de Limburgse grens in de buurt van Duitsland. Nu had ik een pakketje besteld: Ik dacht dat ik dat zo kon dat zo afhalen bij DHL met mijn ID Kaart, alleen dat bleek helaas niet zo te werken. Dus vandaar dat ik denk aan een account aan te maken bij DHL Duitsland, waar dit forum over gaat:
-Is het echt gratis?
- Kan je enkel ophalen of ook eigen pakketjes verzenden? Moet je bij het verzenden dan je eigen adres opgeven als retour adres of van het postpunt?
- Werkt dit echt goed? Of kan je beter een postadres proberen te zoeken in Duitsland? Of een bedrijf of huis zoeken die je willen helpen, zodat je hun adres kan opgeven als verzendadres en afleveradres?
[ Voor 19% gewijzigd door Jeffry2111 op 31-01-2024 22:19 ]
@Jeffry2111
a) ja, gratis
b) verzenden kan ook, tweede weet ik niet
c) ja, dit werkt enorm goed/makkelijk.
a) ja, gratis
b) verzenden kan ook, tweede weet ik niet
c) ja, dit werkt enorm goed/makkelijk.
@patathome
Is het ondertussen gelukt?
Ik heb een mail gekregen dat de app geactiveerd is echter de app wacht nog op postident.
Zou dit betekenen dat je dus niets meer thuis gestuurd krijgt?
Edit:
Ondertussen heb ik de activatie met postident er door zoals eerder geschreven als voorkant de achtterkant van mijn paspoort te uploaden en vise versa.
Nu is het wachten op een activeringscode per brief.
Is het ondertussen gelukt?
Ik heb een mail gekregen dat de app geactiveerd is echter de app wacht nog op postident.
Zou dit betekenen dat je dus niets meer thuis gestuurd krijgt?
Edit:
Ondertussen heb ik de activatie met postident er door zoals eerder geschreven als voorkant de achtterkant van mijn paspoort te uploaden en vise versa.
Nu is het wachten op een activeringscode per brief.
[ Voor 47% gewijzigd door TJ16 op 02-02-2024 17:54 ]
The more things change the more they stay the same..
Helaas, had twee keer mijn rijbewijs ingescand en toegestuurd. Beide keren mail terug dat mijn foto niet werd herkend. Op site staat dat rijbewijzen uit EU, op Griekenland na, geaccepteerd worden, blijkbaar niet.
Goed om te lezen dat het jou wel is gelukt mbv paspoort. Ga ik zo ook doen. Tnx
Edit:
Bevestiging dat het is gelukt. Voor en achterzijde van paspoort geupload.
/f/image/rKPBomaWN0QjlOo9HOpZCaRX.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door patathome op 03-02-2024 15:37 ]
@patathome
Mooi dat het nu gelukt is!
Moet jij nu ook wachten op de activeringscode per brief?
Ik heb hem 2-2 aangevraagd, duimen!
@Odeklontje
Misschien een idee om de openingspost aan te passen naar de stappen die nu nodig zijn voor een account?
Mooi dat het nu gelukt is!
Moet jij nu ook wachten op de activeringscode per brief?
Ik heb hem 2-2 aangevraagd, duimen!
@Odeklontje
Misschien een idee om de openingspost aan te passen naar de stappen die nu nodig zijn voor een account?
The more things change the more they stay the same..
@TJ16
Postnummer staat wel bij mijn gegevens maar als ik de DHL app open en kijk bij Packstation, dan moet deze nog worden geactiveerd. Ik zal deze week er nog op wachten.
/f/image/CMjK02liP2RhwRHLkprVJxaJ.png?f=fotoalbum_large)
In mijn geval dus onderstaand proces aangehouden:
- Aangemeld via link uit openingspost (https://www.dhl.de/EU-Registrierung).
- Android app van Post en DHL geïnstalleerd .(https://play.google.com/store/apps/details?id=de.dhl.paket)
- DHL Duitsland account geregistreerd.
- Android app Postident geïnstalleerd (https://play.google.com/s...de.deutschepost.postident)
- Wachten op mail met daarin een activatielink om je fotos van je paspoort of identiteitskaart te uploaden en een kort filmpje met daarin je gezicht.
- de mail gekregen? Dan met behulp van Postident app de gevraagde gegevens uploaden.
- Wachten op goedkeuring van de ingediende informatie.
- Goedgekeurd? Dan kan je inloggen op DHL en bij je profiel gegevens je postnummer terug lezen.
-Niet goed gekeurd? Lever opnieuw de stukken aan die niet zijn geaccepteerd. In mijn geval werd mijn rijbewijs niet geaccepteerd. Voor en achterzijde van het paspoort (het deel dat bestaat uit dikker harder plastic)
Verder proces nog even afwachten. Bij registratie is aangegeven dat er activatiecode per post komt en kan tot vier weken duren.
Postnummer staat wel bij mijn gegevens maar als ik de DHL app open en kijk bij Packstation, dan moet deze nog worden geactiveerd. Ik zal deze week er nog op wachten.
/f/image/CMjK02liP2RhwRHLkprVJxaJ.png?f=fotoalbum_large)
In mijn geval dus onderstaand proces aangehouden:
- Aangemeld via link uit openingspost (https://www.dhl.de/EU-Registrierung).
- Android app van Post en DHL geïnstalleerd .(https://play.google.com/store/apps/details?id=de.dhl.paket)
- DHL Duitsland account geregistreerd.
- Android app Postident geïnstalleerd (https://play.google.com/s...de.deutschepost.postident)
- Wachten op mail met daarin een activatielink om je fotos van je paspoort of identiteitskaart te uploaden en een kort filmpje met daarin je gezicht.
- de mail gekregen? Dan met behulp van Postident app de gevraagde gegevens uploaden.
- Wachten op goedkeuring van de ingediende informatie.
- Goedgekeurd? Dan kan je inloggen op DHL en bij je profiel gegevens je postnummer terug lezen.
-Niet goed gekeurd? Lever opnieuw de stukken aan die niet zijn geaccepteerd. In mijn geval werd mijn rijbewijs niet geaccepteerd. Voor en achterzijde van het paspoort (het deel dat bestaat uit dikker harder plastic)
Verder proces nog even afwachten. Bij registratie is aangegeven dat er activatiecode per post komt en kan tot vier weken duren.
/f/image/gmtqMAgmf65cDlnrkW8qtcRj.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door patathome op 06-02-2024 23:13 ]
Ja hoor, geen probleem. Mag in een DM.TJ16 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 00:53:
@Odeklontje
Vorige week mijn account geregeld en dit weekend meteen 6x 17kg hondenvoer besteld en af laten leveren bij een pakket station maar ook een normale pickup point.
(18% goedkoper in duitsland)
Beide werkte prima! Bij pickup point alleen maar hoeven tekenen, niet eens legitimatie.
:strip_exif()/f/image/02C7rKXTx28R4VoYkUZvd324.jpg?f=fotoalbum_large)
Beide werkte prima! Bij pickup point alleen maar hoeven tekenen, niet eens legitimatie.
:strip_exif()/f/image/02C7rKXTx28R4VoYkUZvd324.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oQdmYTdMqKpS0pY9fAZMUfSf.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door FTL op 07-02-2024 13:23 ]
Dan heb je geluk. Meestal zijn er maar 3 XL vakken in een Packstation, anders is de kans groot dat je de halve stad door moet als ze het splitsen over meerdere Packstations.FTL schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:31:
Vorige week mijn account geregeld en dit weekend meteen 6x 17kg hondenvoer besteld en af laten leveren bij een pakket station maar ook een normale pickup point.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zojuist ook een account aangemaakt! Ik maak altijd al veel gebruik van de Amazon kluizen in Duitsland, maar die staan helaas niet overal en voor andere shops is het toch wel handig om ook de DHL mogelijkheid erbij te hebben.
Hieronder de stappen die ik heb doorlopen:
- Aangemeld via https://www.dhl.de/EU-Registrierung
- Mail ontvangen om verificatie via Postident uit te voeren
- Via app (of eventueel web) voor- en achterkant paspoort gefotografeerd + selfie-video
- Na goedkeuring een mail ontvangen met 'Ihre Registrierung bei DHL war erfolgreich' en via 'Passwort vergessen' een password aanmaken
- Via link in mail 'Registrierung bestätigen'
- In je DHL account staat nu direct een 'Postnummer'
- De app 'Post & DHL' downloaden d.m.v. Apple ID op Duitsland te zetten (iPhone)
In de app vind je 2 verschillende Packstations; 'App-gesteuerte Packstation' en 'keine App-gesteuerte Packstation'.
Voor de 'App-gesteuerte Packstation' heb je een 'Aktivierungscode per Brief' nodig. Deze brief is in mijn geval nog onderweg en daarna kun je de nieuwere type kluizen d.m.v. app en bluetooth openen als ik het goed begrepen heb.
Via https://www.dhl.de/de/privatkunden/dhl-standorte-finden.html kun je naar locaties zoeken en dan staat er de melding 'Hinweis: Nur per App bedienbar' bij als het om een nieuwer type Packstation zonder barcode scanner gaat.
Ik heb nu bewust voor een Packstation mét barcode scanner gekozen, zodat ik hier als het goed is meteen gebruik van kan maken. Ik direct een Postnummer gekregen dus volgens mij zou de zending binnenkort gewoon in mijn app moeten verschijnen.
Tussen aanmelding en volledige registratie zat ongeveer een uur, en dat op een zondag. Best snel te regelen tegenwoordig dus
Hoelang de brief met activeringscode onderweg is (en ik daarna dus elk willekeurig Packstation kan kiezen) is even afwachten, maar hierboven zag ik zo'n 3 werkdagen.
Hieronder de stappen die ik heb doorlopen:
- Aangemeld via https://www.dhl.de/EU-Registrierung
- Mail ontvangen om verificatie via Postident uit te voeren
- Via app (of eventueel web) voor- en achterkant paspoort gefotografeerd + selfie-video
- Na goedkeuring een mail ontvangen met 'Ihre Registrierung bei DHL war erfolgreich' en via 'Passwort vergessen' een password aanmaken
- Via link in mail 'Registrierung bestätigen'
- In je DHL account staat nu direct een 'Postnummer'
- De app 'Post & DHL' downloaden d.m.v. Apple ID op Duitsland te zetten (iPhone)
In de app vind je 2 verschillende Packstations; 'App-gesteuerte Packstation' en 'keine App-gesteuerte Packstation'.
Voor de 'App-gesteuerte Packstation' heb je een 'Aktivierungscode per Brief' nodig. Deze brief is in mijn geval nog onderweg en daarna kun je de nieuwere type kluizen d.m.v. app en bluetooth openen als ik het goed begrepen heb.
Via https://www.dhl.de/de/privatkunden/dhl-standorte-finden.html kun je naar locaties zoeken en dan staat er de melding 'Hinweis: Nur per App bedienbar' bij als het om een nieuwer type Packstation zonder barcode scanner gaat.
Ik heb nu bewust voor een Packstation mét barcode scanner gekozen, zodat ik hier als het goed is meteen gebruik van kan maken. Ik direct een Postnummer gekregen dus volgens mij zou de zending binnenkort gewoon in mijn app moeten verschijnen.
Tussen aanmelding en volledige registratie zat ongeveer een uur, en dat op een zondag. Best snel te regelen tegenwoordig dus
Vandaag mijn bestelling van Lidl.de opgehaald.
Het was even klooien vanwege slechte data verbinding in grensgebied maar uiteindelijk kwam de qr code in beeld.
Overigens ook even aan denken dat wanneer je het pakket een aantal dagen later ophaalt, het karton wat vochtig kan worden door de weersomstandigheden buiten.
Het was even klooien vanwege slechte data verbinding in grensgebied maar uiteindelijk kwam de qr code in beeld.
Overigens ook even aan denken dat wanneer je het pakket een aantal dagen later ophaalt, het karton wat vochtig kan worden door de weersomstandigheden buiten.
:strip_exif()/f/image/6crnBHDPnHzBO7iewN9wAbnJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wil wat grotere zaken laten bezorgen (o.a. iets van 2.70 lang, en een aantal zware emmers verf)
Het lijkt me dat dit niet via de DHL Packstations kan.
Is er iemand hier die een andere manier heeft gevonden om dit voor elkaar te krijgen?
Ik ken wel grenspost.nl maar die helpen je ook niet veel verder.
Het lijkt me dat dit niet via de DHL Packstations kan.
Is er iemand hier die een andere manier heeft gevonden om dit voor elkaar te krijgen?
Ik ken wel grenspost.nl maar die helpen je ook niet veel verder.
Ik neem aan dat je die dan gewoon bij een DHL-filiaal kunt laten bezorgen en daar kunt afhalen?
Kan idd bij een filiaal. Afgelopen twee weken veel pakketten ontvangen waarvan een aantal uiteindelijk niet in een Packetstation paste. Deze zijn naar een dichtstbijzijnde filiaal gestuurd.
Had ook wat grotere pakketten zelf naar een filiaal laten zenden. Waren ze overigens niet heel content mee, ivm beperkte ruimte aldaar...
Via onderstaande link kan je een filiaal of pakketstation zoeken
https://www.dhl.de/de/pri...kete-abgeben/filiale.html
Had ook wat grotere pakketten zelf naar een filiaal laten zenden. Waren ze overigens niet heel content mee, ivm beperkte ruimte aldaar...
Via onderstaande link kan je een filiaal of pakketstation zoeken
https://www.dhl.de/de/pri...kete-abgeben/filiale.html
Voor een bestelling uit Duitsland heb ik gekozen voor afhalen bij een afhaalpunt in Duitsland.
Nu vraagt de webshop om mijn Postnummer die ik bij registratie bij DHL heb ontvangen.
Nu heb ik mij zonder problemen geregistreerd bij de Duitse DHL app, echter staat er geen postnummer in. Weet iemand wat ik eraan kan doen om deze te krijgen? B.v.d.
Nu vraagt de webshop om mijn Postnummer die ik bij registratie bij DHL heb ontvangen.
Nu heb ik mij zonder problemen geregistreerd bij de Duitse DHL app, echter staat er geen postnummer in. Weet iemand wat ik eraan kan doen om deze te krijgen? B.v.d.
Klik eens op 'Mehr'.MadelonvRikx schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:15:
Nu heb ik mij zonder problemen geregistreerd bij de Duitse DHL app
Vorige maand heb ik voor het eerst iets bij de Duitse Lidl besteld en laten bezorgen bij een DHL servicepunt in Emlichheim. Nu ik weer iets wilde bestellen, is het bestelproces aangepast: zowel aflever als factuur adres moeten in Duitsland zijn. Kan ik, als ik mij geregistreerd heb bij DHL, het Duitse adres opgeven van dat packstation? Alvast bedankt voor het antwoord.
Je kan proberen om een 0 toe te voegen aan de postcode en de letters voor de plaatsnaam te zetten. Voor het factuuradres maakt dat niet uit.
Dus PLZ 01234, Plaats: AA Amsterdam
Dus PLZ 01234, Plaats: AA Amsterdam
Als je voor zekerheid wil gaan, registreer dan inderdaad een account bij dhl.de en laat je bestelling bij een duitse packstation bezorgen!mDX83 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:50:
Vorige maand heb ik voor het eerst iets bij de Duitse Lidl besteld en laten bezorgen bij een DHL servicepunt in Emlichheim. Nu ik weer iets wilde bestellen, is het bestelproces aangepast: zowel aflever als factuur adres moeten in Duitsland zijn. Kan ik, als ik mij geregistreerd heb bij DHL, het Duitse adres opgeven van dat packstation? Alvast bedankt voor het antwoord.
Ik heb een dhl packstation account en probeer bij aldi duitsland foto's te bestellen.
Bij het afrekenen is er wel een optie Dhl packstation maar kan je deze niet selecteren met foto's staat erbij..
Ik wil de foto's graag bij de Aldi fotoservice bestellen omdat het veel goedkoper is dan de fotobedrijven in NL. Een 20x30 betaal je in NL zomaar 3,50 per foto.
Alles wat ik nu heb is 113 euro bij aldi DE, hetzelfde bij bijvoorbeeld cewe is 400 euro..
Dus heeft iemand een tip hoe dit wel voor elkaar te krijgen.
Bij het afrekenen is er wel een optie Dhl packstation maar kan je deze niet selecteren met foto's staat erbij..
Ik wil de foto's graag bij de Aldi fotoservice bestellen omdat het veel goedkoper is dan de fotobedrijven in NL. Een 20x30 betaal je in NL zomaar 3,50 per foto.
Alles wat ik nu heb is 113 euro bij aldi DE, hetzelfde bij bijvoorbeeld cewe is 400 euro..
Dus heeft iemand een tip hoe dit wel voor elkaar te krijgen.
Naar een dhl service punt (vast bemand loket) sturen?
Postfiliale of Paketshop ipv Packstation inderdaad.patathome schreef op zondag 24 maart 2024 @ 07:46:
Naar een dhl service punt (vast bemand loket) sturen?
Als je in de avond of weekend wil ophalen dan kun je het beste voor een tankstation of supermarkt kiezen, die hebben vaak ruime openingstijden.
Heeft iemand een tip voor pakketten die groter zijn dan de maximale afmetingen? Ik wil een pakket van 125cm hoog bestellen, maar de pakketautomaat ondersteunt maximaal 75cm zie ik.
Never mind
Never mind
[ Voor 6% gewijzigd door rik op 24-03-2024 22:08 ]
Ten eerste het proces zoals in de TS staat is niet meer accuraat. Je moet nu aanvraag, bevestigen per mail, ID-bewijs en ID-controle per computer (en webcam) of per app (camera's). Voor zo ver ik zie geen noodzaak meer voor TAN-codes per post.
Hierbij liep tegen het probleem aan dat het webcam filmpje niet duidelijk genoeg was voor ze en ik daarna niet meer via de website een nieuwe kon maken en dat via de app moest. De app werkte voor mij (Pixel 7a) niet met uploaden van de bestanden. Op mijn Android werk telefoon werkte het wel en na een kwartier was het proces voltooid.
edit: één werkdag later krijg ik een vergelijkbaar bericht als de screenshot hieronder, nog in afwachting van de TAN-code per post dus.
Het proces is nog wel wat vaagjes ..
Hierbij liep tegen het probleem aan dat het webcam filmpje niet duidelijk genoeg was voor ze en ik daarna niet meer via de website een nieuwe kon maken en dat via de app moest. De app werkte voor mij (Pixel 7a) niet met uploaden van de bestanden. Op mijn Android werk telefoon werkte het wel en na een kwartier was het proces voltooid.
edit: één werkdag later krijg ik een vergelijkbaar bericht als de screenshot hieronder, nog in afwachting van de TAN-code per post dus.
[ Voor 13% gewijzigd door True op 31-03-2024 17:34 ]
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Nee, je kan eenmaal per 4 weken een brief laten sturen met een code. De brief met activeringscode is in de regel tussen de 2 en 5 werkdagen in de brievenbus.patathome schreef op zondag 4 februari 2024 @ 09:28:
:fill(white):strip_exif()/f/image/2EpOpcCkdxwoq5hyS7CV2c7M.png?f=user_large)
Maar omdat je dus standaard bij registratie een brief met activeringscode krijgt, ziet de app dat dus dat er nu één exemplaar verzonden is en dan krijg je dus de melding dat het eens per 4 weken mogelijk is.
Anyway, registratie ging tot nu toe vrij simpel (paar minuten). Nu even afwachten en dan kan ik wat pakketjes gratis laten verzenden ipv veel te veel "auslandsversand kosten" terwijl Bocholt/Anholt om de hoek is.
Info? Of gewoon bestelling geannuleerd? Of achter de kassa bij een tankstation met Packstation?rik schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:07:
Heeft iemand een tip voor pakketten die groter zijn dan de maximale afmetingen? Ik wil een pakket van 125cm hoog bestellen, maar de pakketautomaat ondersteunt maximaal 75cm zie ik.
Never mind
En een DHL Paketshop is ook in de buurt
[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 30-03-2024 16:59 ]
Nog niet besteld :-)
Betreft een wijnkoelkast die in Duitsland gewoon een stuk goedkoper is. Er is wel een DHL pakketshop in de buurt, in een REWE die dagelijks tot 22:00 open is. Kan ik daar dan gewoon naartoe laten sturen, onder vermelding van “DHL Paketshop 658”?
Betreft een wijnkoelkast die in Duitsland gewoon een stuk goedkoper is. Er is wel een DHL pakketshop in de buurt, in een REWE die dagelijks tot 22:00 open is. Kan ik daar dan gewoon naartoe laten sturen, onder vermelding van “DHL Paketshop 658”?
Da’s ook nog een mogelijkheid… niet aan gedachtrik schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:23:
En met je postnummer denk ik…rik schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:23:
Kan ik daar dan gewoon naartoe laten sturen, onder vermelding van “DHL Paketshop 658”?
Ik heb ook een postnummer aangevraagd. Dank voor dit topic. Maar ik neem aan dat je toch niet je gezicht hoeft te scannen??
Je moet dat één keer doen. Denk aan dat je bij een PostNL punt ook met legitimatie een pakket op moet halen. Ze controleren de echtheid van je document en of jij het bent. Dat doet de DHL hier ook éénmalig en daarna is je account 100% door jou in gebruik.turkeyhakan schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:17:
Ik heb ook een postnummer aangevraagd. Dank voor dit topic. Maar ik neem aan dat je toch niet je gezicht hoeft te scannen??
3 werkdagen dus.CreativeS schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:22:
Nee, je kan eenmaal per 4 weken een brief laten sturen met een code. De brief met activeringscode is in de regel tussen de 2 en 5 werkdagen in de brievenbus.
CreativeS schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:22:
Anyway, registratie ging tot nu toe vrij simpel (paar minuten). Nu even afwachten en dan kan ik wat pakketjes gratis laten verzenden ipv veel te veel "auslandsversand kosten" terwijl Bocholt/Anholt om de hoek is.
:fill(white):strip_exif()/f/image/JiUyUpOT7E0tJDFw7tuhqPoA.png?f=user_large)
Al met al vrij eenvoudig allemaal. Kom maar op met de Duitse pakketjes
Is dat postnummer idd ook nodig voor een bemand Servicepunt? Want dan moet ik nog even wachten met bestellen
Ja, https://www.dhl.de/en/pri...ngen/filiale-empfang.htmlrik schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:54:
[...]
Is dat postnummer idd ook nodig voor een bemand Servicepunt? Want dan moet ik nog even wachten met bestellen
After your first name and surname, enter your personal customer number (also known as your PostNumber) in the address suffix field. You will find these on your DHL customer card or in the DHL Paket app. If the address suffix field is not available, you can simply enter your postcode separated by a space after your last name.
@patathome @Bigf00tBigf00t schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:05:
[...]
Postfiliale of Paketshop ipv Packstation inderdaad.
Als je in de avond of weekend wil ophalen dan kun je het beste voor een tankstation of supermarkt kiezen, die hebben vaak ruime openingstijden.
Tnx voor de tips.
Beetje late reactie maar ik heb het besteld naar een postfiliale net over de grens op mijn naam en bij mijn achternaam ook mijn dhl nummer erachter. Dus we wachten af...
In principe vul je dit onder 'Adresszusatz' in, maar als dit niet beschikbaar is mag je het nummer ook achter je achternaam zetten (met spatie ertussen). Moet dus goed komen.Turb0Turb0 schreef op zondag 21 april 2024 @ 14:24:
[...]
en bij mijn achternaam ook mijn dhl nummer erachter
- Nach Ihrem Vor- und Nachnamen tragen Sie im Feld Adresszusatz Ihre persönliche Kundenummer (auch Postnummer genannt) ein. Diese finden Sie auf Ihrer DHL Kundenkarte oder in der Post & DHL App. Sollte das Feld Adresszusatz einmal nicht vorhanden sein, so können Sie Ihre Postnummer einfach getrennt durch ein Leerzeichen hinter Ihrem Nachnamen ergänzen.
- Schreiben Sie in das Straßenfeld "Postfiliale" (auch dann, wenn es sich um einen DHL Paketshop handelt) und in das Hausnummernfeld die dreistellige Nummer der gewünschten Postfiliale.
- Nun geben Sie nur noch die Postleitzahl und den Ort der gewünschten Postfiliale ein.

Adresszusatz was geen veld bij aldifoto. Dus idd spatie na achternaam gedaan.Bigf00t schreef op zondag 21 april 2024 @ 15:31:
[...]
In principe vul je dit onder 'Adresszusatz' in, maar als dit niet beschikbaar is mag je het nummer ook achter je achternaam zetten (met spatie ertussen). Moet dus goed komen.
[...]
[Afbeelding]
Vandaag het DHL.de-account op mijn nieuwe iPhone 15 Pro keurig geactiveerd met een QR-code in de app op mijn oude iPhone 11 Pro. Had een vermoeden dat ik weer op een brief moest wachten, maar ze zijn toch iets slimmer. Werkt fantastisch. Afgelopen vrijdag ook gewone post (enveloppe) ontvangen in een Packstation. Werkt allemaal super.
Dit weekend voor het eerst een bestelling gemaakt bij Mediamarkt DE, nu is dit opgedeeld in 4 zendingen. Waarvan 2x DHL welk al zijn afgeleverd bij het opgegeven packstation.
Nu zijn er ook twee zendingen met DPD verzonden maar dit lijkt nog te blijven hangen in het postpakketcentrum.
Enig idee of dit DPD pakket wel afgeleverd zal worden bij een DHL packstation?
Nu zijn er ook twee zendingen met DPD verzonden maar dit lijkt nog te blijven hangen in het postpakketcentrum.
Ja hoor, het hoeft niet via DHL verzonden te worden om bij een DHL packstation aan te komen.Camo schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:43:
Dit weekend voor het eerst een bestelling gemaakt bij Mediamarkt DE, nu is dit opgedeeld in 4 zendingen. Waarvan 2x DHL welk al zijn afgeleverd bij het opgegeven packstation.
Ik denk dat het afgevangen wordt door regionaal af te leveren bij een DHL depot die het dan weer in die kluizen plaatst, maar dit weet ik niet zeker.
Kun je bij DPD niet alsnog kiezen voor een ophaalpunt? Lijkt me iets zekerder.Camo schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:43:
Het vreemde is dat daar alles greyed out is.dennistd schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:13:
[...]
Kun je bij DPD niet alsnog kiezen voor een ophaalpunt? Lijkt me iets zekerder.
:strip_exif()/f/image/RA1WZ9IglIxIJ128hbTWN08H.jpg?f=fotoalbum_large)
Bigf00t schreef op zondag 21 april 2024 @ 15:31:
[...]
In principe vul je dit onder 'Adresszusatz' in, maar als dit niet beschikbaar is mag je het nummer ook achter je achternaam zetten (met spatie ertussen). Moet dus goed komen.
[...]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/4OtpJTNPSyvLzKqnjBmCdqnu.jpg?f=fotoalbum_large)
Zojuist het pakket opgehaald, ze spreken daar gewoon Nederlands had ik ook wel verwacht zo vlak over de grens.
Dat DHL nummer hoeft niet eens, als je daar aankomt en je zegt je voor- en achternaam krijg je het pakket ook mee.
Dus voor wie geen moeite wil doen om zo'n DHL account aan te maken in Duitsland, je kunt het ook gewoon naar zo'n post filiaal sturen.
Toevallig moest ik vandaag voor mijn werk in Veenendaal zijn dus zat ik echt heel vlakbij anders zou het voor mij anderhalf uur enkele reis zijn maar dat is dan nog steeds lonend aangezien de foto's in Nederland vier keer zo duur zouden zijn.
Turb0Turb0 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:55:
[...]
[Afbeelding]
Zojuist het pakket opgehaald, ze spreken daar gewoon Nederlands had ik ook wel verwacht zo vlak over de grens.
Dat DHL nummer hoeft niet eens, als je daar aankomt en je zegt je voor- en achternaam krijg je het pakket ook mee.
Dus voor wie geen moeite wil doen om zo'n DHL account aan te maken in Duitsland, je kunt het ook gewoon naar zo'n post filiaal sturen.
Toevallig moest ik vandaag voor mijn werk in Veenendaal zijn dus zat ik echt heel vlakbij anders zou het voor mij anderhalf uur enkele reis zijn maar dat is dan nog steeds lonend aangezien de foto's in Nederland vier keer zo duur zouden zijn.
offtopic:
Beetje OT.
Ja als je daar woont (in dat hoekje van DE) ga je naar de Ikea in Duiven en shoppen in Nijmegen of Arnhem. En als je in die regionen Gymnasium gedaan hebt kun je ook bij de HAN (Arnhem, Nijmegen) of Saxion (Enschede) terecht voor een hbo opleiding al dan niet in het Duits of Engels gegeven.
Als ik in mijn hoek (Twente) over de grens moet zijn begin ik meestal met "Entschuligung, aber mein Deutsch ist niet so Gut, ich komme ein Pakket abzuholen" (typfouten incl.
) Ik krijg dan meestal een vrolijke glimlach terug dat ze mijn poging waarderen en gaan in verstaanbaar rustig Duits of Engels op zoek naar mijn pakket. NB Dit was dan vooral in de tijd dat die packstations er nog niet waren en ik het inderdaad bij een pakketpunt/tankstation/oid ging ophalen.
Mijn ervaring is dat je nabij de grens (beide kanten op) zo'n 10km echt wel wat medewerken kan verwachten van de buren en voor de buren.
Beetje OT.
Ja als je daar woont (in dat hoekje van DE) ga je naar de Ikea in Duiven en shoppen in Nijmegen of Arnhem. En als je in die regionen Gymnasium gedaan hebt kun je ook bij de HAN (Arnhem, Nijmegen) of Saxion (Enschede) terecht voor een hbo opleiding al dan niet in het Duits of Engels gegeven.
Als ik in mijn hoek (Twente) over de grens moet zijn begin ik meestal met "Entschuligung, aber mein Deutsch ist niet so Gut, ich komme ein Pakket abzuholen" (typfouten incl.
Mijn ervaring is dat je nabij de grens (beide kanten op) zo'n 10km echt wel wat medewerken kan verwachten van de buren en voor de buren.
Is de procedure voor het aanmaken nog steeds hetzelfde als in de eerste post?
Of is er ergens een update?
Zie deze: True in "DHL Packstation: gratis afhaalpunt in DLD voor Nederlanders"Metaripley schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:58:
Is de procedure voor het aanmaken nog steeds hetzelfde als in de eerste post?
Die TAN-codes is dus pas op het laatst dat werd mij uit het proces in de TS niet geheel duidelijk (ook getuige mijn edit).
Lidl.de wil een echte straatnaam hebben, postfiliale of packetstation als straatnaam pakt hij niet. Heeft iemand daar ervaring mee? Gewoon de echte straatnaam en nummer opgeven?
Bij mijn laatste bestelling op lidl.de (1,5 jaar terug) heb ik gewoon mijn Nederlandse woonadres als Rechnungsadresse opgegeven, en het Packstation als Lieferadresse.rik schreef op zondag 28 april 2024 @ 22:36:
Lidl.de wil een echte straatnaam hebben, postfiliale of packetstation als straatnaam pakt hij niet. Heeft iemand daar ervaring mee? Gewoon de echte straatnaam en nummer opgeven?
Als je een Duits rekeningadres opgeeft krijg je 19% BTW, Nederlands adres 21%. Hebben of niet hebben in bepaalde gevallen. Webshops in Europa moeten BTW in rekening brengen afhankelijk van waar het ‘geleverd’ wordt cq ingezetene woont.
Helaas werkt dat niet meer: adressen worden automatisch aangevuld, en bij submit gecheckt. Het maffe is wel dat de melding ook outdated blijkt:dennistd schreef op maandag 29 april 2024 @ 01:41:
[...]
Bij mijn laatste bestelling op lidl.de (1,5 jaar terug) heb ik gewoon mijn Nederlandse woonadres als Rechnungsadresse opgegeven, en het Packstation als Lieferadresse.
Ofwel, een knop om te bestätigen staat er niet bij :’)Die angegebenen Adressinformationen können nicht validiert werden. Wenn deine Lieferadresse korrekt ist, bestätige deine Eingabe. Andernfalls drücke auf Zurück und gib eine neue Lieferadresse ein.
[ÄNDERUNGEN SPEICHERN]
[ZURÜCK]
Stuur gerust een DM met aanvullende info die ik kan bijwerken in de TS.True schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:28:
[...]
Zie deze: True in "DHL Packstation: gratis afhaalpunt in DLD voor Nederlanders"
Die TAN-codes is dus pas op het laatst dat werd mij uit het proces in de TS niet geheel duidelijk (ook getuige mijn edit).
Wat is de meest makkelijke manier om een groot pakket met vaatwassers, koelkast, vriezer, ovens op te halen in Duitsland. Laten verzenden naar dhl punt en dat ze dan naar een afhaalpunt brengen? Ik zit niet te wachten op meerdere afhaalpunten, iemand?
Ik denk niet dat dat de bedoeling is... maar je hebt ze er altijd tussen die het proberen
Packstations kunnen dus sowieso niet. En of afhaalpunten ingericht zijn op meerder van die grote pakketten? Ik denk dat het een brug te ver is.
DHL Packstations zijn daar sowieso niet geschikt voor en daar gaat dit topic overel flaco schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:41:
Wat is de meest makkelijke manier om een groot pakket met vaatwassers, koelkast, vriezer, ovens op te halen in Duitsland. Laten verzenden naar dhl punt en dat ze dan naar een afhaalpunt brengen? Ik zit niet te wachten op meerdere afhaalpunten, iemand?
Nee dat snap ik maar wat ik wil is een adres in Duitsland bij een postkantoor en dat daar alles bezorgd wordt. Ik snap dat dit niet in een packstation past maar ik ben toch niet de enige die witgoed in Duitsland wil kopen omdat het heel veel scheelt met NL. Verzendkosten naar Nederland zijn 70 per apparaat, dan rij ik wel zelf naar de grens ook omdat ik heel dichtbij de grens werk, 2 kilometer rijdenTrue schreef op zondag 5 mei 2024 @ 11:47:
[...]
DHL Packstations zijn daar sowieso niet geschikt voor en daar gaat dit topic over
Nee, dat ben je zeker niet: Witgoed bestellen/kopen in Duitsland Maar dan nog is dit niet het topic daarvoorel flaco schreef op zondag 5 mei 2024 @ 11:53:
[...]
Nee dat snap ik maar wat ik wil is een adres in Duitsland bij een postkantoor en dat daar alles bezorgd wordt. Ik snap dat dit niet in een packstation past maar ik ben toch niet de enige die witgoed in Duitsland wil kopen omdat het heel veel scheelt met NL. Verzendkosten naar Nederland zijn 70 per apparaat, dan rij ik wel zelf naar de grens ook omdat ik heel dichtbij de grens werk, 2 kilometer rijden
Ik heb ooit eens een droger in Duitsland besteld. Leverkosten waren natuurlijk behoorlijk maar alsnog de moeite waard. Ik zou gewoon contact opnemen met de winkel om te kijken of de verzendkosten wel echt zo veel per product moeten zijn als ze toch een spediteur naar NL moeten sturen.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Iemand nog tips voor me:
Bestelling gedaan via een Duitse webshop. Zij willen niet direct naar een Packstation versturen, willen eerst een Duits afleveradres en dat je dan via de app kan omboeken naar een Packstation.
Bestelling gedaan via een Duitse webshop. Zij willen niet direct naar een Packstation versturen, willen eerst een Duits afleveradres en dat je dan via de app kan omboeken naar een Packstation.
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca
Doe je toch het feitelijke adres van het packstation? Ik heb mijn afleveradressen bij de Duitse BMW webshops ook gewoon op het feitelijke adres van de packstations staan. Zo is de BTW ook 19% ipv 21% als je een NL adres gebruikt.
[ Voor 70% gewijzigd door CreativeS op 13-05-2024 17:06 ]
Ben zelf vorigeweek naar een Deutsche post / DHL afhaalpunt gereden en heb gevraagd of ik pakketjes als NL'er daar kan laten bezorgen.Yofresh schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:02:
Iemand nog tips voor me:
Geen probleem (ze geven je dan t filiaal nr).
Als je ergens besteld geef je bij t verzendadres aan (wel in deze volgorde werd me geadviseerd);
Je eigen voor- achternaam
Postfiale *** (*Filiaal nummer)
Postcode vh filiaal
Adres vh filiaal
Mijn pakket is netjes afgeleverd aldaar.
Tijdens t afhalen legitimeren, krabbeltje en klaar.
Met deze tip is het mij geluktCreativeS schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:05:
Doe je toch het feitelijke adres van het packstation? Ik heb mijn afleveradressen bij de Duitse BMW webshops ook gewoon op het feitelijke adres van de packstations staan. Zo is de BTW ook 19% ipv 21% als je een NL adres gebruikt.
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca
Maar is dat niet afhankelijk van de verzender die de winkel gebruikt? Denk niet dat een DHL Packstation blij wordt als je met bijv GLS daar je pakjes laat bezorgen.pielle007 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:38:
[...]
Ben zelf vorigeweek naar een Deutsche post / DHL afhaalpunt gereden en heb gevraagd of ik pakketjes als NL'er daar kan laten bezorgen.
Geen probleem (ze geven je dan t filiaal nr).
Als je ergens besteld geef je bij t verzendadres aan (wel in deze volgorde werd me advisseerd);
Je eigen voor- achternaam
Postfiale *** (*Filiaal nummer)
Postcode vh filiaal
Adres vh filiaal
Mijn pakket is netjes afgeleverd aldaar.
Tijdens t afhalen legitimeren, krabbeltje en klaar.
Dit is inderdaad dezelfde strekking alsof je bij een Primera die bijv. een PostNL punt is letterlijk gaat opvoeren als ontvangend adres. Dan mist het hele systeem dat dit via het pakket-punt proces moet.fsfikke schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:49:
[...]
Maar is dat niet afhankelijk van de verzender die de winkel gebruikt? Denk niet dat een DHL Packstation blij wordt als je met bijv GLS daar je pakjes laat bezorgen.
offtopic:
Maar in beide gevallen eigenlijk OT voor de daadwerkelijke DHL Packstations
Lijkt me geen probleemfsfikke schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:49:
[...]
Maar is dat niet afhankelijk van de verzender die de winkel gebruikt? Denk niet dat een DHL Packstation blij wordt als je met bijv GLS daar je pakjes laat bezorgen.
(Ik zag bij dat betreffende punt (Deutsche post DHL) toto zaakje ook dpd en ups pakketjes afleveren.
Pakketjes via GLS en DPD kunnen ook gewoon naar de Packstations / Postfiliale.fsfikke schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:49:
Hoe werkt het verdienmodel dan voor die winkel? Of is dat filantropie? Van DHL krijgen ze iets van €0.50 per pakje.CreativeS schreef op maandag 27 mei 2024 @ 20:19:
[...]
Pakketjes via GLS en DPD kunnen ook gewoon naar de Packstations / Postfiliale.
[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 27-05-2024 22:35 ]
Niet echt, want het gaat over hoe je een DHL Packstation kan gebruiken voor al je zendingen.True schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:31:
[...]
offtopic:
DHL Packstation ≠ bemand DHL pakketpunt. Een bemand DHL filiaal is gewoon een pakketpunt zoals wij ze ook hebben in Nederland.fsfikke schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:33:
[...]
Niet echt, want het gaat over hoe je een DHL Packstation kan gebruiken voor al je zendingen.
Ik krijg het met een iPhone 15 Pro ook niet voor elkaar. Bij het maken van een foto van ID kaart, krijg ik deze melding;True schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:02:
Ten eerste het proces zoals in de TS staat is niet meer accuraat. Je moet nu aanvraag, bevestigen per mail, ID-bewijs en ID-controle per computer (en webcam) of per app (camera's). Voor zo ver ik zie geen noodzaak meer voor TAN-codes per post.
:strip_exif()/f/image/nYH0g3cTqMdFjVYynCGIgJW2.jpg?f=fotoalbum_large)
Zou niet weten hoe ik het recenter kan maken

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 12-06-2024 17:38 ]
Mijn boefje is liev!
Voor de duidelijkheid nog even gezocht, maar dan moet het natuurlijk naar het adres van dat postfiliaal. Is ook te vinden in de app.rik schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:23:
Voornaam Achternaam - Postnummer
Postfiliale 123
12345 Irgendwo
En als een pakket onverhoopt toch groter blijkt te zijn dan de maximale afmetingen toegstaan in een packstation... wordt het automatisch naar het dichtsbijzijnde postfiliaal gebracht.
:fill(white):strip_exif()/f/image/wZaFHna0RYHfw9betspcVaWI.png?f=user_large)
[ Voor 24% gewijzigd door CreativeS op 12-06-2024 18:36 ]
Hoe doen jullie dit met Amazon bijvoorbeeld? Hoe staat jullie adres toegevoegd in de adressenlijst? Voelt nu een beetje te vaag met een adres opvoeren, voornaam/achternaam + adres pakketstation?
Mijn boefje is liev!
Als er geen optie is om een packstation in te vullen gewoon een postfiliale kiezen.JB schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:02:
Hoe doen jullie dit met Amazon bijvoorbeeld? Hoe staat jullie adres toegevoegd in de adressenlijst? Voelt nu een beetje te vaag met een adres opvoeren, voornaam/achternaam + adres pakketstation?
Als je het zo doet met jouw voor en achternaam en jouw postnummer.
Voornaam Achternaam 1234567890
postfiliale 526
46446 Emmerich am Rhein
Deutschland
Dan komt het goed (dit is voor mij de makkelijkste te bereiken postfiliale, spreken gewoon NL)
Dat gebruikte ik al bij de lokale slijter, maar dat adres kan ik niet altijd selecteren als het niet naar NL wordt verstuurd. Lukt dat wel met een postfiliale? Want dan moet ik het centrum in, of verder D inrijden.Turb0Turb0 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:11:
[...]
Als er geen optie is om een packstation in te vullen gewoon een postfiliale kiezen.
Als je het zo doet met jouw voor en achternaam en jouw postnummer.
Voornaam Achternaam 1234567890
postfiliale 526
46446 Emmerich am Rhein
Deutschland
Dan komt het goed (dit is voor mij de makkelijkste te bereiken postfiliale, spreken gewoon NL)
Mijn boefje is liev!
Ik heb dit zo gedaan bij aldi.de.JB schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:16:
[...]
Dat gebruikte ik al bij de lokale slijter, maar dat adres kan ik niet altijd selecteren als het niet naar NL wordt verstuurd. Lukt dat wel met een postfiliale? Want dan moet ik het centrum in, of verder D inrijden.
Mijn achternaam is daar dus
"Achternaam 1234567890"
De rest kan je gewoon de gegevens van het postfiliale invullen.
Maar volgens de man bij dit postfiliale heb je helemaal geen dhl nr nodig.
Als jij daar komt en je heet jan klaassen en zegt ik kom een pakket voor jan klaasen halen krijg je het ook mee.
Dat begrijp ik en doe ik al, maar dan loop ik bij Amazon vaak tegen het probleem aan "je kunt niet naar dit adres verzenden".Turb0Turb0 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:22:
[...]
Ik heb dit zo gedaan bij aldi.de.
Mijn achternaam is daar dus
"Achternaam 1234567890"
De rest kan je gewoon de gegevens van het postfiliale invullen.
Maar volgens de man bij dit postfiliale heb je helemaal geen dhl nr nodig.
Als jij daar komt en je heet jan klaassen en zegt ik kom een pakket voor jan klaasen halen krijg je het ook mee.
Ik kan bij Amazon.de een pakket station opzoeken, maar Amazon praat ook over;
maar dat veld zie ik nergens.Falls deine Sendung an eine DHL Packstation oder Postfiliale geliefert werden soll, gib deine DHL-Postnummer in das vorgesehene Feld ein und bestätige sie mit „Speichern“.
Mijn boefje is liev!
Even met amazon chatten wellicht dan?
Wellicht blokkeren ze een postfiliale of packstation omdat je daarmee makkelijker kan frauderen.
Wellicht blokkeren ze een postfiliale of packstation omdat je daarmee makkelijker kan frauderen.
Ze blokkeren het helemaal niet? Ik kan ze toevoegen, maar nergens een veld voor mijn postnummer. Als DHL het daar achterlaat (zeker in zo'n pakketstation), zal ik het moeten kunnen herleidenTurb0Turb0 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:32:
Even met amazon chatten wellicht dan?
Hmm gepoogd iets te bestellen, dan vragen ze er wel/pas om...;
:fill(white):strip_exif()/f/image/ung91R5obMLbHUJXudPhaF8R.png?f=user_large)
[ Voor 23% gewijzigd door JB op 17-06-2024 09:59 ]
Mijn boefje is liev!
Dat is juist het ding, als je geen packstation nr kan invullen is het op te lossen met de postfiliale en dan achternaam + dhl nr.JB schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:35:
[...]
Ze blokkeren het helemaal niet? Ik kan ze toevoegen, maar nergens een veld voor mijn postnummer. Als DHL het daar achterlaat (zeker in zo'n pakketstation), zal ik het moeten kunnen herleidenDaar is dat dat postnummer voor, lijkt me?
Hmm gepoogd iets te bestellen, dan vragen ze er wel/pas om...;
[Afbeelding]
Ik heb deze week tweemaal toe een pakket niet kunnen ontvangen in m'n packstation:

(foto van de verzender)
daar staat toch alles correct op of ben ik nou gek?

(foto van de verzender)
daar staat toch alles correct op of ben ik nou gek?
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
An / To JM?
Heb je zo een speciale voornaam?
Zover ik weet moet je naam voluit geschreven worden, dus: Jan Janssen en niet J. Janssen of JJanssen
Maargoed dat is een gok, ik neem aan dat je postnummer wel goed en geactiveerd is?
Heb je zo een speciale voornaam?
Zover ik weet moet je naam voluit geschreven worden, dus: Jan Janssen en niet J. Janssen of JJanssen
Maargoed dat is een gok, ik neem aan dat je postnummer wel goed en geactiveerd is?
[ Voor 3% gewijzigd door DarkSEDA op 04-07-2024 21:26 ]
Ik heb m'n achternaam weggehaald. Mijn postnummer heeft altijd gefunctioneerd. Ik kan nu echter niet inloggen op de app/dhl.de werkt echter niet. Is dat een storing of ligt het aan mij?
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Hier kan ik wel inloggen. Zowel app als site.iichel schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:28:
Is dat een storing of ligt het aan mij?
Tegen dit probleem loop ik nu aan, ik kan niet meer Packstation als adres invullen.rik schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:48:
[...]
Helaas werkt dat niet meer: adressen worden automatisch aangevuld, en bij submit gecheckt. Het maffe is wel dat de melding ook outdated blijkt:
[...]
Ofwel, een knop om te bestätigen staat er niet bij :’)
Heb je nog een workaround hiervoor gevonden?
Zou ik dan gewoon het adres van de winkel kunnen invullen waar de packstation is. Met het packstation en postnummer in de toevoeging
[ Voor 12% gewijzigd door Xepos op 26-07-2024 16:49 ]
Manmanman!
Wát een gedoe om een lasapparaat van een duitse strontseigenwijze webshop te krijgen!
Prone to go south lijkt me als ik de gehele procedure zie.
Hoeveel mensen hebben hiermee succes behaald?
Is er geen andere service waar je een apparaat naartoe kunt laten sturen in duitsland?
De zin om vanuit een duitse webshop te bestellen is tot zero gedaald.....
Wát een gedoe om een lasapparaat van een duitse strontseigenwijze webshop te krijgen!
Prone to go south lijkt me als ik de gehele procedure zie.
Hoeveel mensen hebben hiermee succes behaald?
Is er geen andere service waar je een apparaat naartoe kunt laten sturen in duitsland?
De zin om vanuit een duitse webshop te bestellen is tot zero gedaald.....
Nibe F2120-16, UKV300, SMOS40, RMU-S40, 10kWp, 15KVA / 30kWh Victron ESS
Hiermee? Als je bedoelt het bestellen en laten bezorgen in een packstation dan zijn meerdere mensen hier met een positieve ervaring
Amazon heeft ook veel eigen lockers in Duitsland. Dat werkt ook prima. Maar goed, dan moeten zij het wel verkopen uiteraard.bioscrasher schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:49:
Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met de DHL app ?
Er ligt een zending klaar in de DHL locker, echter blijft de app aangeven dat er geen zendingen zijn.
Af en toe laat de app de betreffende zending zien, wil ik hem ophalen sta ik voor de locker dan is de app weer leeg. (geen zendingen beschikbaar) Opnieuw toevoegen werkt ook niet.
Dit probleem ervaar ik nu al een aantal dagen.
Het is uit eindelijk met een beetje geluk toch gelukt om het pakket op te halen via de app.
Nu heb ik weer een zending waarbij dit probleem zich voordoet.
Er ligt een zending klaar in de DHL locker, echter blijft de app aangeven dat er geen zendingen zijn.
Af en toe laat de app de betreffende zending zien, wil ik hem ophalen sta ik voor de locker dan is de app weer leeg. (geen zendingen beschikbaar) Opnieuw toevoegen werkt ook niet.
Het is uit eindelijk met een beetje geluk toch gelukt om het pakket op te halen via de app.
Heb je het over een Nederlandse locker van DHL of een Packstation in Duitsland?slabetje schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:13:
Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met de DHL app ?
Duitsland (zie topic titel)True schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:21:
[...]
Heb je het over een Nederlandse locker van DHL of een Packstation in Duitsland?
In Nederland gebruik ik deze dienst niet.
Ik heb ook een account aangemaakt om voor een Packstation in Duitsland voor een webwinkel die niet naar het buitenland verstuurt. Deze winkel raadt zelf aan om via Mailboxde te werken maar dat is bijna duurder dan de gekochte producten en ik heb deze webwinkel in de toekomst waarschijnlijk vaker nodig.
Mijn documenten zijn gisteren goedgekeurd dus ik heb direct met mijn postnummer een bestelling geplaatst en een Packstation uitgezocht waar niet expliciet bij vermeld staat dat je de app nodig hebt en dus je telefoon geverifieerd moet zijn. Ik neem aan dat je zonder brief dan dus een barcode in de app krijgt om de kluis te openen?
Nu krijg ik vandaag een mail van de webwinkel dat het Postnummer niet juist is. Ik heb hem geantwoord dat dat waarschijnlijk is omdat ik nog op de brief wacht om de app te activeren.
Nou krijg ik zojuist een mail van DHL dat ik pakketjes naar een Packstation kan sturen inclusief uitleg. Was ik gisteren te vroeg en kan ik de webwinkel laten weten dat ze het nu wel werkt of moet ik echt wachten tot ik die brief binnen heb? Ik dacht namelijk dat die brief juist is voor de bluetooth activatie en dat ik nu gewoon met een barcode in de app naar mijn geselecteerde Packstation kan rijden.
Mijn documenten zijn gisteren goedgekeurd dus ik heb direct met mijn postnummer een bestelling geplaatst en een Packstation uitgezocht waar niet expliciet bij vermeld staat dat je de app nodig hebt en dus je telefoon geverifieerd moet zijn. Ik neem aan dat je zonder brief dan dus een barcode in de app krijgt om de kluis te openen?
Nu krijg ik vandaag een mail van de webwinkel dat het Postnummer niet juist is. Ik heb hem geantwoord dat dat waarschijnlijk is omdat ik nog op de brief wacht om de app te activeren.
Nou krijg ik zojuist een mail van DHL dat ik pakketjes naar een Packstation kan sturen inclusief uitleg. Was ik gisteren te vroeg en kan ik de webwinkel laten weten dat ze het nu wel werkt of moet ik echt wachten tot ik die brief binnen heb? Ik dacht namelijk dat die brief juist is voor de bluetooth activatie en dat ik nu gewoon met een barcode in de app naar mijn geselecteerde Packstation kan rijden.
Read the badge, Bitch!
Je moet sowieso op de brief wachten om te activeren... staat gelukkig niet vermeld of zo. Je account werkt niet eerder als dat alles geactiveerd is. Je postnummer dus ook niet. Maar ja... geduld... het is soms een moeilijk iets.Zeeuw schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:01:...of moet ik echt wachten tot ik die brief binnen heb? Ik dacht namelijk dat die brief juist is voor de bluetooth activatie en dat ik nu gewoon met een barcode in de app naar mijn geselecteerde Packstation kan rijden.
Ik heb het geluk dat mijn moeder ruim 40 jaar geleden het bed niet heeft gedeeld met een Duitser, dus die Ringel-s zit niet in mijn tweede natuur.CreativeS schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 22:11:
[...]
Je moet sowieso op de brief wachten om te activeren... staat gelukkig niet vermeld of zo. Je account werkt niet eerder als dat alles geactiveerd is. Je postnummer dus ook niet. Maar ja... geduld... het is soms een moeilijk iets.
Bovendien heb ik inmiddels zoveel "Herzlich willkommen" mail van DHL gekregen dat ik had verwacht dat het inmiddels wel zou werken. Sterker nog, in de laatste mail staat letterlijk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Hallo [...] Zeeuw, herzlich Willkommen bei DHL. Ab sofort erhalten Sie Ihre Pakete, wie Sie es wünschen. Beste Grüße [b]Ihre aktivierten Services[/b] Packstation Pakete rund um die Uhr empfangen und versenden. So funktioniert die Packstation: Packstation als Lieferadresse: Für Bestellungen an eine Packstation geben Sie Ihre gewünschte Packstation als Lieferanschrift wie hier dargestellt an. Ihre Postnummer: 113xxxxxxx |
Net voordat ik deze mail kreeg (ongeveer 24u na de laatste mail van DHL waarin ze me al welkom heette, waardoor ik het idee kreeg dat alles rond was en dus een artikel heb gekocht) heb ik van die webshop te horen gekregen dat mijn Postnummer niet correct is. Vandaar mijn vraag of het nu wel of niet werkt. Ik wil die shop ook niet lastig vallen na elke DHL mail die ik krijg of ze het nog eens willen proberen. Inmiddels ben ik hier al meer tijd en moeite kwijt om een vraag te stellen dan gewoon die webshop nog eens te mailen. Maar misschien heeft een toekomstige lezer hier iets aan wiens tweede taal geen Duits is.
Als ik dan in de app kijk zie ik een uitroepteken bij pakketontvangst en daar is het eerste woord "Zukünftig" bij apparaat registratie. Klink mij in de oren als "Je hoeft je apparaat nog niet te activeren maar wil je in toekomst gebruik willen maken van onze diensten, dien dan nu een verzoek in en ontvang een activeringscode per post.".
Read the badge, Bitch!
Ik heb onlangs ook voor het eerst gebruik gemaakt van het DHL Packstation; had m'n account al 2 jaar geleden aangemaakt, omdat ik dicht bij de grens woon en soms dingen in Duitsland een 'pack' goedkoper zijn
.
Misschien als tip; mijn packstation staat vrij dichtbij de grens; dan moet je echt opletten dat je (goed) internet hebt. Ik had bij Vodafone alleen een Edge verbinding; kon m'n pakketje niet eruit halen, omdat de app de pakketjes 'niet ophaalt', waardoor je ze niet kan selecteren. Na het switchen naar Vodafone DE had ik 4G en kon ik wel de pakketjes selecteren.
Heel erg bedankt voor de tip van de Packstations - erg blij mee dat het zo makkelijk werkt.
Misschien als tip; mijn packstation staat vrij dichtbij de grens; dan moet je echt opletten dat je (goed) internet hebt. Ik had bij Vodafone alleen een Edge verbinding; kon m'n pakketje niet eruit halen, omdat de app de pakketjes 'niet ophaalt', waardoor je ze niet kan selecteren. Na het switchen naar Vodafone DE had ik 4G en kon ik wel de pakketjes selecteren.
Heel erg bedankt voor de tip van de Packstations - erg blij mee dat het zo makkelijk werkt.
Goed dat je het zegt, Amateurvinoloog. Ik dacht dat je alleen moest kunnen scannen.
[ Voor 96% gewijzigd door Calico Cat op 01-10-2024 14:14 . Reden: voortschrijdend inzicht ]
Mijn account is aangevraagd maar ik heb een vraag.
In de startpost staat dat dit niet werkt met kaufland.de
Iemand die dit afgelopen tijd nog heeft geprobeerd?
In de startpost staat dat dit niet werkt met kaufland.de
Iemand die dit afgelopen tijd nog heeft geprobeerd?