Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic

Pagina: 1 ... 7 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryGosie
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:12
geert1992 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:28:
[...]

De kabels aan de hyper zelf;
Heel heet niet, maar zie het bij 1000watt niet oplichten op de FLIR camera, en bij 1200watt iets van +/- 10 graden warmer worden dan omgevingstemperatuur. Hierbij beginnen dus al verliezen op te treden. Zelf denk ik dat 1000watt per uur per hyper een keurige waarde is.
Bedankt voor je snelle antwoord. Goed om te weten. Dan kan ik eventueel nadenken om het ontladen op 1000w te zetten. Wellicht heb ik dan helemaal geen aparte groep nodig. Scheelt een heleboel werk (kabel trekken naar de schuur). Echter zal ik volgens mij wel deze optie moeten accepteren. Of dat zo verstandig is...

Het laden gaat bij mij nu (i.c.m. ac laden) met 4 zonnepanelen die direct op de hyper zijn aangesloten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x4VxhDYkIj9HPDWzcu7wX_mafls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6JM1tvDchClCMZRmqKpmvLl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door BerryGosie op 23-02-2025 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Laatst online: 19:55
mrme12345 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:38:
[...]

Dat varieerde van 800-1500w (inderdaad combinatie van dynamisch pv overschot laden en 2 panelen van in totaal 880w die rechtstreeks aangesloten zitten op de hyper).
Valt mij dan nog mee, deed hij ook nog iets naast het aangeven dat hij het warm had? Iets qua terugschroeven van vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Taro schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:39:
[...]

Hier vrijdagmiddag om 15:00 ook die melding, was toen +-52 graden, wel met +-1300 Watt aan het laden icm PV:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja dat was precies de melding die ik ook zag!

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
geert1992 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:40:
[...]

Valt mij dan nog mee, deed hij ook nog iets naast het aangeven dat hij het warm had? Iets qua terugschroeven van vermogen?
Nee dat bleef hetzellde, zag ik geen verandering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19:01
Die solarflow 800 leek mij ook wel wat om aan te gaan schaffen , maar als de hyper al zo warm wordt van 800 watt dan vraag ik mij af hoe warm wordt de sf 800?
Die sf 800 moet op een zolder komen waar het zomers al flink warm kan worden.
Kan ik hem dan nog wel tegen een houten schot schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Ik heb het laden en ontladen op 800Watt staan, draai NOM maar hij laadt gewoon met 1200Watt en ontladen is max 800Watt, zie ik een instelling over het hoofd?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
klump4u schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:59:
Ik heb het laden en ontladen op 800Watt staan, draai NOM maar hij laadt gewoon met 1200Watt en ontladen is max 800Watt, zie ik een instelling over het hoofd?
Welke NOM optie gebruik je? Want bij de ene kan je het laadvermogen handmatig instellen, bij de ander gebruikt hij volgens mij de instelling voor "regelgevend vermogen", kijk daarvoor bij instellingen -> AC-ingangs- en uitgangsinstellingen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryGosie
Heeft iemand de nieuwste update al geprobeerd? Deze kwam vorige week beschikbaar. En enige problemen of verbeteringen ervaren? Ik wacht altijd even gerust af op het installeren van een update totdat het zich 'bewezen' heeft.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QYfltAXOlrt2gCgSNphAUGI8xAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vpg9SB10X5aNyNg2zLj8Zj5K.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door BerryGosie op 23-02-2025 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Taro schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:06:
[...]

Welke NOM optie gebruik je? Want bij de ene kan je het laadvermogen handmatig instellen, bij de ander gebruikt hij volgens mij de instelling voor "regelgevend vermogen", kijk daarvoor bij instellingen -> AC-ingangs- en uitgangsinstellingen.
Energieplan-> slim -> Slimme CT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
klump4u schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:16:
[...]

Energieplan-> slim -> Slimme CT
Bij Slimme CT -> Perioden kan je AC-laadvermogen instellen en bij Marktprijs ook, dus valt die niet terug op andere instellingen. Wat heb je daar staan dan voor laadvermogen, 800?

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Deze optie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xIjWZAdi3b8Sm7U-w7UjLCC2Lg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YYOP5b9oXtdwgg5bRq7Algtx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Ik gebruik daar volg overschot aan energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
klump4u schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:59:
[...]

Ik gebruik daar volg overschot aan energie
Vandaar mijn vraag welke van die Slimme CT opties je gebruikt, want die gebruikt volgens mij het "regelgevend vermogen" bij de instellingen, zie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Taro schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:00:
[...]

Vandaar mijn vraag welke van die Slimme CT opties je gebruikt, want die gebruikt volgens mij het "regelgevend vermogen" bij de instellingen, zie hierboven.
600W staat daar nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Check: Niet als handmatig opgegeven AC-vermogen, maar echt als regelgevend vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Taro schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:05:
[...]

Check: Niet als handmatig opgegeven AC-vermogen, maar echt als regelgevend vermogen?
Zo zie ik het nu

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JIT8aS8Q8flFv-yEdEm8Qb7ZUYo=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/R6H5QdfXlGqYab2t1sbAkhTv.png?f=fotoalbum_medium

En als ik de optie erboven aanvink dan staat daar 600Watt

[ Voor 16% gewijzigd door klump4u op 23-02-2025 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
klump4u schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:19:
[...]

Zo zie ik het nu
[Afbeelding]

En als ik de optie erboven aanvink dan staat daar 600Watt
Dat is niet op de pagina die ik hierboven heb genoemd, zie hier (maar klik dan even AC-ingangsmodus ipv AC-uitgangsmodus aan):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ko8viTwaRB41QJAI1FGnOpIuUEM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HQd7XrUlKI25MB2Lodcv4JaX.png?f=fotoalbum_large

Ik durf er nu zelf niet aan te zitten en te kijken of die optie er daadwerkelijk staat, aangezien ik de lopende mode dan uit moet zetten en daarna aan moet zetten en ik wil zeker weten dat ie om 0:00 met 15 ct/kWh gaat laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Taro schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:24:
[...]

Dat is niet op de pagina die ik hierboven heb genoemd, zie hier (maar klik dan even AC-ingangsmodus ipv AC-uitgangsmodus aan):
[Afbeelding]

Ik durf er nu zelf niet aan te zitten en te kijken of die optie er daadwerkelijk staat, aangezien ik de lopende mode dan uit moet zetten en daarna aan moet zetten en ik wil zeker weten dat ie om 0:00 met 15 ct/kWh gaat laden :)
Dit staat daar, en ook bij ontladen 800Watt, wat hij wel volgt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/256pLLh8qKhCPovW-QW9vJUo5Bs=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/GK7WIvtVDvowVv3xNlAzQBIr.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
klump4u schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:32:
[...]

Dit staat daar, en ook bij ontladen 800Watt, wat hij wel volgt.
[Afbeelding]
Mhm, dat is vreemd. Zou er even een ticket voor openen als het belangrijk is dat dat wel gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Taro schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:35:
[...]

Mhm, dat is vreemd. Zou er even een ticket voor openen als het belangrijk is dat dat wel gaat werken.
Nou hij mag van mij gerust maximaal 1200Watt laden maar het viel me gewoon op.
De Hyper2000 heeft nu een eigen groep voor zich zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
klump4u schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:39:
[...]

Nou hij mag van mij gerust maximaal 1200Watt laden maar het viel me gewoon op.
De Hyper2000 heeft nu een eigen groep voor zich zelf.
Ach ja, je kunt nu altijd tegen de verzekering zeggen dat jij het netjes op 800 Watt hebt ingesteld en het een bug in het product is geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Taro schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:40:
[...]

Ach ja, je kunt nu altijd tegen de verzekering zeggen dat jij het netjes op 800 Watt hebt ingesteld en het een bug in het product is geweest ;)
Zal me eens verdiepen hoe een ticket te sturen.
Maar nu oogjes dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
klump4u schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:42:
[...]

Zal me eens verdiepen hoe een ticket te sturen.
Hier een accountje aanmaken: https://support.zendure.com/portal/en/home.
Maar nu oogjes dicht.
Trusten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:50
Taro schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:40:
[...]

Volgens mij geldt de grens van 800W alleen voor ontladen en niet voor laden. In dat geval is er gewoon sprake van een standaard apparaat dat stroom verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mediacj schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:16:
[...]

Volgens mij geldt de grens van 800W alleen voor ontladen en niet voor laden. In dat geval is er gewoon sprake van een standaard apparaat dat stroom verbruikt.
Klopt inderdaad, dan is er sowieso niets aan de hand.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• FireSon
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:43
Toen ik mijn 3 hyper2000's kocht, was ik in de veronderstelling dat de koppeling en sturing met Home assistant 'werkte' en met een P1 meter eenvoudig je verbruik op nul geregeld kon worden. Dat was toch wat teleurstellend toen dat anders bleek te zijn. Maar goed, zo'n investering kun je niet handmatig blijven bedienen dus heb ik geprobeerd om mijn eigen home assistant integratie te maken. Na dit weekeinde is de eerste ruwe 'alpha' versie redelijk klaar. Alle beschikbare sensoren kan hij uitlezen.Wanneer je de debug logging aanzet kun je zien welke dat zijn. Als de Hyper2000 een property rapporteerd die de home assistant integratie nog niet kent, wordt hij automatisch toegevoegd, uiteraard zonder de juiste eenheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rhlCpFnxAuMYjsQ4CcLg3Pz1Cmo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q8k4c0oywXko1DuSKGjvvhuA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BfoXqbL8P-v9oSXGD_z3tIYy2x0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B7P45f10TL4bIuwkOPSsf1AI.png?f=fotoalbum_large

Het is uiteraard allemaal nog niet 100% klaar, maar het lijkt redelijk stabiel en snel te werken.

Ik heb ook een testje gedaan met het aansturen van de Hyper2000 zodat de meter op nul gehouden kan worden in de zgn "smart mode". Met een beetje een slag om de arm, lijkt dat te lukken :) . Met een shellyplug heb ik gekeken welk mqtt topic geschreven wordt wanneer je de Hyper2000 in smart mode gebruikt. Als ik hetzelfde mqtt topic schrijf, kan ik het uitgangsvermogen aanpassen. Het gaat om het mqtt topic: "iot/gDa3tb/{hid}/function/invoke", de json van dit topic bevat de argumenten waarmee de outPower aangepast kan worden.

Nu heb ik (helaas) geen Shelly Pro, dus ik weet niet welke argumenten meegestuurd worden wanneer er in smart mode geladen moet worden. Waarschijnlijk is het vrij eenvoudig in de debuglogging te zien. Is er hier iemand die dat voor mij zou willen uitproberen?

De integratie kan via HACS (custom repository) geinstalleerd worden.
Hier is hij te vinden https://github.com/fireson/fireson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
FireSon schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:46:
Toen ik mijn 3 hyper2000's kocht, was ik in de veronderstelling dat de koppeling en sturing met Home assistant 'werkte' en met een P1 meter eenvoudig je verbruik op nul geregeld kon worden. Dat was toch wat teleurstellend toen dat anders bleek te zijn. Maar goed, zo'n investering kun je niet handmatig blijven bedienen dus heb ik geprobeerd om mijn eigen home assistant integratie te maken. Na dit weekeinde is de eerste ruwe 'alpha' versie redelijk klaar. Alle beschikbare sensoren kan hij uitlezen.Wanneer je de debug logging aanzet kun je zien welke dat zijn. Als de Hyper2000 een property rapporteerd die de home assistant integratie nog niet kent, wordt hij automatisch toegevoegd, uiteraard zonder de juiste eenheid.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het is uiteraard allemaal nog niet 100% klaar, maar het lijkt redelijk stabiel en snel te werken.

Ik heb ook een testje gedaan met het aansturen van de Hyper2000 zodat de meter op nul gehouden kan worden in de zgn "smart mode". Met een beetje een slag om de arm, lijkt dat te lukken :) . Met een shellyplug heb ik gekeken welk mqtt topic geschreven wordt wanneer je de Hyper2000 in smart mode gebruikt. Als ik hetzelfde mqtt topic schrijf, kan ik het uitgangsvermogen aanpassen. Het gaat om het mqtt topic: "iot/gDa3tb/{hid}/function/invoke", de json van dit topic bevat de argumenten waarmee de outPower aangepast kan worden.

Nu heb ik (helaas) geen Shelly Pro, dus ik weet niet welke argumenten meegestuurd worden wanneer er in smart mode geladen moet worden. Waarschijnlijk is het vrij eenvoudig in de debuglogging te zien. Is er hier iemand die dat voor mij zou willen uitproberen?

Mooie ontwikkeling en veel handiger om het zo in HA te krijgen! Hopelijk krijg je het aansturen ook helemaal geïntegreerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Laatst online: 20-06 09:07

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kijkt, dat is mooi werk!

We hebben sinds dit weekend een Shelly Pro 3EM maar de accu komt pas woensdag. Uiteraard wil ik je best helpen met de benodigde informatie, maar het moet nog even wachten :)

Stuur gerust een DM!

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:41
@FireSon en @Mediacj
Mooie ontwikkelingen!

Is het handig om deze info in de topic start van het Zendure in HA draadje te verwerken?
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2283434/0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultimate-Dennus
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-06 14:11
Taro schreef op zondag 23 februari 2025 @ 16:41:
Vraagje: Heb de Hypers nu niet meer in clustermode op dezelfde fase, maar gescheiden over 2 verschillende fases. Hyper 1 is aan Shelly Fase A & C gekoppeld en Hyper 2 aan Shelly Fase B. In clustermode werkten alle 3 de fases via lokale wifi, maar, nu werkt altijd max 1 Hyper via lokale wifi icm Shelly en de andere Hyper altijd via de Shelly cloud.

Zit er een max van 1 lokale verbinding op de Shelly of doe ik iets verkeerd?
Klopt er zit indd een limiet op. 1x Hyper 2000 kan lokaal werken (Of als je bijvoorbeeld 3 Hypers in een cluster hebt met Zenlink werken ze ook lokaal) Heb je 2 Hypers verdeeld over fase's dan kan de ene hyper lokaal en de andere op de andere fase is altijd via de cloud. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Peutpeut schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:18:
Gisteren is de Shelly 3EM Pro geplaatst in de meterkast, die zit nu echt helemaal vol.
Komende week de set ophalen bestaande uit 1x Hyper en 3x AB2000S :)
De shelly werkt bij mij nu ook, alleen update hij het vermogen slechts eens in de 5 seconden.
Kan dat ook sneller in gesteld worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb je integratie geïnstalleerd en het ziet er heel hoopvol uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQcldBVsSyhFGNiWJD43OyeO-6g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QluB4O1e9roG2ljrZM86iaWb.png?f=fotoalbum_large

Op welke wijze stuur je ze aan? Misschien is het een idee om een eigen topic voor deze mooie integratie te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Polvo176 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:54:
[...]

De shelly werkt bij mij nu ook, alleen update hij het vermogen slechts eens in de 5 seconden.
Kan dat ook sneller in gesteld worden?
Je kunt dat met de lokale api van Shelly doen door een bericht te sturen naar de api voor een update, op die manier kun je iedere seconde een update krijgen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
msg.topic = "shellypro3em/rpc";
msg.payload = {
    "id": 1,
    "src": "act",
    "method": "Shelly.GetStatus",
    "params": {}
};
return msg;

Zo ziet het er bij mij uit in een node-red payload. Je krijgt dan een json terug met alle velden van de Shelly.

[ Voor 9% gewijzigd door Mediacj op 24-02-2025 13:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FireSon
Ik heb je integratie geïnstalleerd en het ziet er heel hoopvol uit:
[Afbeelding]

Op welke wijze stuur je ze aan? Misschien is het een idee om een eigen topic voor deze mooie integratie te maken?
Thanks! Het was best een lastig uitzoekwerkje omdat ik nog nooit iets gedaan had met python en HA integraties :-) Met je zendure username en wachtwoord haalt de integratie via de zendure API een lijst op van al je devices. Met de inlog gegevens kun je ook verbinding maken met de zendure cloud mqtt server, de integratie subscribed zich daarmee aan alle relevante topics voor alle gevonden Hyper2000s en stuurt 1x per 90 seconden een 'report all' verzoek. De Hyper2000 rapporteert zelf ook al elke individuele gewijzigde waarde wanneer deze veranderen. Waardoor elke waarde eigenlijk altijd actueel is.
Voor elke Hyper2000 property wordt een sensor aangemaakt in Home assistant, en bij elke wijziging die binnenkomt wordt de sensor geupdate. Als het werkt eigenlijk best simpel 8)

Ik heb ook al wat geexperimenteerd met een Hyper2000 die communiceert met een locale mqtt server. (zie https://github.com/reinha...dter/solarflow-bt-manager). Het aardige is dat wanneer je dan alle locale mqtt berichten doorstuurd naar de cloud, en berichten uit de cloud doorstuurd naar je locale mqtt server, de Zendure App zonder problemen werkt! Dit leek me ook wel een aardige volgende feature.

Als er animo voor een eigen topic is lijkt me dat een goed idee, ik heb zoiets alleen nog nooit gedaan...

[ Voor 0% gewijzigd door FireSon op 24-02-2025 17:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Mediacj schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:00:
[...]

Je kunt dat met de lokale api van Shelly doen door een bericht te sturen naar de api voor een update, op die manier kun je iedere seconde een update krijgen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
msg.topic = "shellypro3em/rpc";
msg.payload = {
    "id": 1,
    "src": "act",
    "method": "Shelly.GetStatus",
    "params": {}
};
return msg;

Zo ziet het er bij mij uit in een node-red payload. Je krijgt dan een json terug met alle velden van de Shelly.
Ik snap het nog niet helemaal, ik zie waar ik een script kan toevoegen, maar niet wat daar nu moet komen te staan.
hij geeft ook een slordig 40 wat te weinig aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Polvo176 op 24-02-2025 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester85
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 19:08
Hopelijk kan iemand mij helpen..
Ik wil de Zendure Hyper 2000 + 3 x AB2000(S) kopen, maar een aantal dingen zijn mij nog niet helemaal duidelijk.

Functioneert het systeem zonder p1 meter? Het gaat mij erom dat ik mijn overtollig opgewekte energie opsla in de batterij en dat ik die gedurende de avond en nacht kan gebruiken. Ik hoef dus niet te handelen met energie, gaat puur om eigen gebruik. Volstaat het dan om dit in te stellen met de zendure app?
Verder wil ik de batterijen het liefste opstapelen op 1 plek aan het stopcontact. Kan dat zonder dat je ze direct op je zonnepanelen aansluit?
Dus dat je zo’n 5kwh op 1 stopcontact kan laten opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
Polvo176 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:32:
[...]

Ik snap het nog niet helemaal, ik zie waar ik een script kan toevoegen, maar niet wat daar nu moet komen te staan.
hij geeft ook een slordig 40 wat te weinig aan.
Op deze manier kun je het in node-red opnemen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bKhIfV9P-4TpIeiCsm4H1JIIPV0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FHYvtk2Mdsus7x0nopZCLNDF.png?f=fotoalbum_large

Hier de node-red flow om te importeren:
code:
1
[{"id":"cde54b4f85158054","type":"group","z":"70cb89c4a4cf8ea2","style":{"stroke":"#2e333a","stroke-opacity":"1","fill":"#383c45","fill-opacity":"0.5","label":true,"label-position":"nw","color":"#dddddd"},"nodes":["e0fe1112241cb957","81dec3557fe7222b","2e16315d86330038","016dccc006bfc477"],"x":74,"y":1739,"w":692,"h":162},{"id":"e0fe1112241cb957","type":"comment","z":"70cb89c4a4cf8ea2","g":"cde54b4f85158054","name":"P1 status verversen","info":"","x":190,"y":1780,"wires":[]},{"id":"81dec3557fe7222b","type":"function","z":"70cb89c4a4cf8ea2","g":"cde54b4f85158054","name":"payload","func":"msg.topic = \"shellypro3em/rpc\";\nmsg.payload = {\n    \"id\": 1,\n    \"src\": \"act\",\n    \"method\": \"Shelly.GetStatus\",\n    \"params\": {}\n};\nreturn msg;","outputs":1,"timeout":"","noerr":0,"initialize":"","finalize":"","libs":[],"x":420,"y":1860,"wires":[["2e16315d86330038"]]},{"id":"2e16315d86330038","type":"mqtt out","z":"70cb89c4a4cf8ea2","g":"cde54b4f85158054","name":"status opvragen","topic":"","qos":"","retain":"true","respTopic":"","contentType":"","userProps":"","correl":"","expiry":"","broker":"8fcffaa1.ff7498","x":660,"y":1860,"wires":[]},{"id":"016dccc006bfc477","type":"inject","z":"70cb89c4a4cf8ea2","g":"cde54b4f85158054","name":"","props":[{"p":"payload"},{"p":"topic","vt":"str"}],"repeat":"1","crontab":"","once":false,"onceDelay":0.1,"topic":"","payload":"","payloadType":"date","x":190,"y":1860,"wires":[["81dec3557fe7222b"]]},{"id":"8fcffaa1.ff7498","type":"mqtt-broker","name":"Mosquitto Hassio","broker":"192.168.2.215","port":"1883","clientid":"","autoConnect":true,"usetls":false,"protocolVersion":"4","keepalive":"60","cleansession":true,"autoUnsubscribe":true,"birthTopic":"","birthQos":"0","birthRetain":"true","birthPayload":"","birthMsg":{},"closeTopic":"","closeQos":"0","closePayload":"","closeMsg":{},"willTopic":"","willQos":"0","willPayload":"","willMsg":{},"userProps":"","sessionExpiry":""}]

Het resultaat is iedere seconde een geüpdatet topic: "act/rpc" met een json structuur, waarvan je eventueel binnen HA mqtt sensoren van kunt maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Meester85 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:41:
Ik wil de Zendure Hyper 2000 + 3 x AB2000(S) kopen, maar een aantal dingen zijn mij nog niet helemaal duidelijk.

Functioneert het systeem zonder p1 meter? Het gaat mij erom dat ik mijn overtollig opgewekte energie opsla in de batterij en dat ik die gedurende de avond en nacht kan gebruiken. Ik hoef dus niet te handelen met energie, gaat puur om eigen gebruik. Volstaat het dan om dit in te stellen met de zendure app?
Verder wil ik de batterijen het liefste opstapelen op 1 plek aan het stopcontact. Kan dat zonder dat je ze direct op je zonnepanelen aansluit?
Zoals jij het wil gaat het niet werken, zonder sturing vanuit de meterkast weet de hyper niet wanneer jij een overschot hebt of wanneer de hyper moet terugleveren aan het huis.
Je kunt wel zonder tussenkomst van de meter een laad en ontlaad schema maken in de Zendure app maar dan draai je geen NOM.
Kan zonder aansluiting van panelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Meester85 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:41:

Je hebt qua sturing verschillende mogelijkheden, zie oa app zendure en onderstaande foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dx7h3MqBN2aZAufJn48HltndXkQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kIJKfObYJmuxfv8gPztjcFnc.jpg?f=fotoalbum_large

Wil je je eigen P1 meter gebruiken dan kun je dit doen via Home assistant en de automatisering die hier besproken wordt:
https://gathering.tweaker...message/81367662#81367662

En ondertussen wordt er ook gewerkt aan een echte integratie, die veelbelovend lijkt te zijn, zie de post van vandaag van @FireSon

Je kunt overigens via de zendure app de batterij ook handmatig bedienen en dus zelf kiezen wanneer je wil laden en ontladen. Maar dan is dat wel zonder P1 sturing (of je moet 1 van de ondersteunde apparaten gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester85
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 19:08
Ah dank! Ja, ik heb een p1 meter van homewizzard. Het is dus wachten op een oplossing vanuit de fabrikant zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Meester85 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:05:
Ah dank! Ja, ik heb een p1 meter van homewizzard. Het is dus wachten op een oplossing vanuit de fabrikant zelf?
Ja dat kan ook nog en schijnt op roadmap zendure te staan, maar ik vraag me af of ze daar dan ook echt een open api gaan leveren met lezen en schrijf mogelijkheid. Maar we gaan het zien, maar ik heb daar geen hoge verwachtingen van. Meeste fabrikanten houden dit grotendeels dicht. De oplossing die nu veel gebruikt wordt is een zelf gecreerde toegang via HA en de nieuwe mogelijke integratie wordt ook zelf ontwikkeld buiten zendure om.

Overigens hebben ze wel aangegeven met Homewizard in gesprek te willen gaan om te kijken of ze P1 van Homewizard toe kunnen voegen. Maar dat is ook afwachten of dat uberhaupt gaat komen en is nu nog boterzacht in ieder geval.

[ Voor 14% gewijzigd door mrme12345 op 24-02-2025 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Mediacj schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:54:
[...]

Op deze manier kun je het in node-red opnemen:
[Afbeelding]

Hier de node-red flow om te importeren:
code:
1
[{"id":"cde54b4f85158054","type":"group","z":"70cb89c4a4cf8ea2","style":{"stroke":"#2e333a","stroke-opacity":"1","fill":"#383c45","fill-opacity":"0.5","label":true,"label-position":"nw","color":"#dddddd"},"nodes":["e0fe1112241cb957","81dec3557fe7222b","2e16315d86330038","016dccc006bfc477"],"x":74,"y":1739,"w":692,"h":162},{"id":"e0fe1112241cb957","type":"comment","z":"70cb89c4a4cf8ea2","g":"cde54b4f85158054","name":"P1 status verversen","info":"","x":190,"y":1780,"wires":[]},{"id":"81dec3557fe7222b","type":"function","z":"70cb89c4a4cf8ea2","g":"cde54b4f85158054","name":"payload","func":"msg.topic = \"shellypro3em/rpc\";\nmsg.payload = {\n    \"id\": 1,\n    \"src\": \"act\",\n    \"method\": \"Shelly.GetStatus\",\n    \"params\": {}\n};\nreturn msg;","outputs":1,"timeout":"","noerr":0,"initialize":"","finalize":"","libs":[],"x":420,"y":1860,"wires":[["2e16315d86330038"]]},{"id":"2e16315d86330038","type":"mqtt out","z":"70cb89c4a4cf8ea2","g":"cde54b4f85158054","name":"status opvragen","topic":"","qos":"","retain":"true","respTopic":"","contentType":"","userProps":"","correl":"","expiry":"","broker":"8fcffaa1.ff7498","x":660,"y":1860,"wires":[]},{"id":"016dccc006bfc477","type":"inject","z":"70cb89c4a4cf8ea2","g":"cde54b4f85158054","name":"","props":[{"p":"payload"},{"p":"topic","vt":"str"}],"repeat":"1","crontab":"","once":false,"onceDelay":0.1,"topic":"","payload":"","payloadType":"date","x":190,"y":1860,"wires":[["81dec3557fe7222b"]]},{"id":"8fcffaa1.ff7498","type":"mqtt-broker","name":"Mosquitto Hassio","broker":"192.168.2.215","port":"1883","clientid":"","autoConnect":true,"usetls":false,"protocolVersion":"4","keepalive":"60","cleansession":true,"autoUnsubscribe":true,"birthTopic":"","birthQos":"0","birthRetain":"true","birthPayload":"","birthMsg":{},"closeTopic":"","closeQos":"0","closePayload":"","closeMsg":{},"willTopic":"","willQos":"0","willPayload":"","willMsg":{},"userProps":"","sessionExpiry":""}]

Het resultaat is iedere seconde een geüpdatet topic: "act/rpc" met een json structuur, waarvan je eventueel binnen HA mqtt sensoren van kunt maken.
Ik heb niks van HA, alleen toegang tot de shelly.
Ik dacht jou eerste script te kunnen kopiëren, maar dat was kennelijk te simpel gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

@FireSon
Knap gedaan hoor, ik draai Domoticz maar heb dit eens stiekem geprobeerd op een raspberry die ik nog had liggen. Ik heb data en dat vind ik al heel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJN
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19:59

DJN

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi werk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IBert
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18-05 13:49
Vandaag een Zendure hyper2000 + 2 AB2000s besteld. Even afwachten wanneer deze geleverd wordt (de site zegt 15-20 dagen, de bestelling 5 werkdagen). De shelly Pro 3 EM is al binnen. Nu de installatie nog. Ik laat een aparte 16A groep voor de aansluiting van de Zendure maken.
Ik ga in eerste instantie voor NOM.
Ben benieuwd naar de eerste ervaringen.
Heeft iemand tips voor de plaatsing en configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

IBert schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:31:
Vandaag een Zendure hyper2000 + 2 AB2000s besteld. Even afwachten wanneer deze geleverd wordt (de site zegt 15-20 dagen, de bestelling 5 werkdagen). De shelly Pro 3 EM is al binnen. Nu de installatie nog. Ik laat een aparte 16A groep voor de aansluiting van de Zendure maken.
Ik ga in eerste instantie voor NOM.
Ben benieuwd naar de eerste ervaringen.
Heeft iemand tips voor de plaatsing en configuratie?
Ik heb hem nu op een aparte groep en draai ook NOM, werkt prima, eigenlijk geen omkijken naar.
Staat bij ons in de kelder en ik heb een Shelly PM mini 3gen ertussen om de in en uitgaande stroom te zien in Domoticz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mooie Zendure App update beschikbaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LYUv1hFFL-S-lhZx5YSYqzN8WJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ygnBp9jLk205NVf7dQGSwI5y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18:14
Taro schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:41:
Mooie Zendure App update beschikbaar:
[Afbeelding]
Nog niet op de Iphone mischien vanavond:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Bikkelreal schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:23:
[...]

Nog niet op de Iphone mischien vanavond:)
Op mijn android ook nog niet, zal wel in batches gepushed worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:43
Hier wel Android.
Ik heb nog geen Zendure deze is onderweg.
Wel een HomeWizard batterij.
Kijken hoe dit samen werkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dIkIz2MlxFahHqPcYwULO_VpAWE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IKYKbTwvL8WUe5hXlL5twYpw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:46
mrme12345 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:08:
Overigens hebben ze wel aangegeven met Homewizard in gesprek te willen gaan om te kijken of ze P1 van Homewizard toe kunnen voegen. Maar dat is ook afwachten of dat uberhaupt gaat komen en is nu nog boterzacht in ieder geval.
Als zendure een eigen P1 oplossing aanbiedt, krijgen ze er misschien veel klanten bij die nu nog opzien tegen de kosten van een installateur die de meterkast aan moet passen met een Shelly. Vorige week zag ik een foto van een ecotracker met een kabeltje voor de P1 poort (kan het nu niet meer vinden), dat leek al goed te werken en de verwachting was dat het misschien al in Q2 te koop komt.

Ik heb een HW batterij in bestelling staan voor levering in april, maar toen had ik nog nooit van zendure gehoord. Eigenlijk lijkt me zendure een betere oplossing, ook qua prijs.

Ik heb een slimme Enexis meter met 1 Fase, er staat tenminste 230V op de kast. Hier in huis staat ook niks waarvoor krachtstroom nodig is. In het midden van de meter zit een grote metalen ring rondom een transparant venstertje met zo te zien een ledje erachter. Het lijkt alsof er ook een soort ecotracker ir op past maar dan met 1 gat in het midden en geen twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
grun93 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:08:
[...]

Als zendure een eigen P1 oplossing aanbiedt, krijgen ze er misschien veel klanten bij die nu nog opzien tegen de kosten van een installateur die de meterkast aan moet passen met een Shelly. Vorige week zag ik een foto van een ecotracker met een kabeltje voor de P1 poort (kan het nu niet meer vinden), dat leek al goed te werken en de verwachting was dat het misschien al in Q2 te koop komt.

Ik heb een HW batterij in bestelling staan voor levering in april, maar toen had ik nog nooit van zendure gehoord. Eigenlijk lijkt me zendure een betere oplossing, ook qua prijs.

Ik heb een slimme Enexis meter met 1 Fase, er staat tenminste 230V op de kast. Hier in huis staat ook niks waarvoor krachtstroom nodig is. In het midden van de meter zit een grote metalen ring rondom een transparant venstertje met zo te zien een ledje erachter. Het lijkt alsof er ook een soort ecotracker ir op past maar dan met 1 gat in het midden en geen twee?
De HomeWizard doet alleen NOM.
Wil je dat i.c.m. Zendure doen.?
Ik heb de HomeWizard al en deze reageert direct.
Zendure moet ik nog binnen krijgen.

@Taro
Kun je dan bij Zendure in kunnen stellen.
Bijvoorbeeld voor een bepaalde tijd 80 watt wat volgens de specificaties al is.
heb jij meer info over de parameters van de Zendure met NOM.?
Reactietijd met de Shelly pro EM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
peterbier schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:47:
Hier wel Android.
Ik heb nog geen Zendure deze is onderweg.
Wel een HomeWizard batterij.
Kijken hoe dit samen werkt.
[Afbeelding]
Die releasenotes zijn nog van de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
peterbier schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:55:
[...]
@Taro
Kun je dan bij Zendure in kunnen stellen.
Bijvoorbeeld voor een bepaalde tijd 80 watt wat volgens de specificaties al is.
heb jij meer info over de parameters van de Zendure met NOM.?
Reactietijd met de Shelly pro EM.
Je vraag is mij niet helemaal duidelijk?

De Zendure doet heel erg netjes NOM, geen idee van specs op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Taro schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:37:
[...]

Draai hier 5.5.0 maar kan er niks mee om dat ik nog geen Zendure heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Taro schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:37:
[...]

Gaat bij jou direct de Zendure laden en ontladen.
Wolk voor de zon.
Of als je een apparaat aan zet.
En dan bedoel ik met direct op 0 houden.
Als ik dit bericht lees moet je minimaal 1 minuut zon hebben van minimaal 80 watt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33fBv2CRLfgZbsZ3N6wAJt_GjNk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MOv6vSTlRYhSmYbRe0Yqx4I7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Ik draai ook de 5.5.0 op een iphone.
Wolk voor de zon heb ik nog niet getest of hij dan gaat ontladen bij hoge belasting daar ik hoog teruglever.
Misschien morgen eens proberen overdag.
NOM werkt prima met een Shelly pro 3EM, ik kan nergens zien wat de ververs frequincy is maar verschil is maar enkele Wattjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
In de update valt het volgende op:
  • Had een aantal vertalingen doorgegeven zoals Start, Actief, etc. ipv "Rennen", etc.. Die zijn doorgevoerd d:)b
  • Dynamische tarieven: Scherpere weergave per uur ipv afronding per blok: Nice. Had verzocht een decimaal toe te voegen aan het instellen van de richtprijs, maar nu lijken ze alleen een extra 0 achter de weergegeven prijs te hebben gezet. Dat voegt niet zoveel toe. Zal ik even terugkoppelen.
  • Familie/Woning, dit werkt alleen nog met de Solarflow 800.
  • Hier en daar een - en + knopje extra bij de sliders.
Verder zie ik geen grote wijzigingen, hopelijk werkt nu de dynamische optie wel al een stukje beter doordat ze het niet meer tot blokken combineren en minder lijken af te ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Op dit systeem staat mijn verbruik per 5 minuten, in de avonduren zie je het resultaat.
De pieken zijn van de vaatwasser
https://pvoutput.org/intr...7761&dt=20250224&gs=3&m=0

[ Voor 8% gewijzigd door klump4u op 25-02-2025 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
peterbier schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:49:
[...]

Gaat bij jou direct de Zendure laden en ontladen.
Wolk voor de zon.
Of als je een apparaat aan zet.
En dan bedoel ik met direct op 0 houden.
Als ik dit bericht lees moet je minimaal 1 minuut zon hebben van minimaal 80 watt.
[Afbeelding]
Oh, zo. Er zit bewust enige vertraging in om je relais te sparen, dus dat ie niet 10x per minuut gaat laden en 10x per minuut gaat ontladen, dat moet je ook niet willen. Als ie op laden staat, dan schakelt ie snel van 0 op bij meer teruglevering, zelfde voor ontladen, bij extra afname schaalt ie snel op. Maar het wisselen van laden naar ontladen en andersom is bewust vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Taro schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:03:
[...]

Oh, zo. Er zit bewust enige vertraging in om je relais te sparen, dus dat ie niet 10x per minuut gaat laden en 10x per minuut gaat ontladen, dat moet je ook niet willen. Als ie op laden staat, dan schakelt ie snel van 0 op bij meer teruglevering, zelfde voor ontladen, bij extra afname schaalt ie snel op. Maar het wisselen van laden naar ontladen en andersom is bewust vertraagd.
En dit is in de parameters aan te passen.?
Ik zou namelijk willen dat HomeWizard net iets voorrang heeft op dit gedrag.
Voor de test nog geduld tot ik het binnen heb.
Ik was benieuwd omdat ik zelf nog geen Zendure heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
peterbier schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:08:
[...]

En dit is in de parameters aan te passen.?
Ik zou namelijk willen dat HomeWizard net iets voorrang heeft op dit gedrag.
Voor de test nog geduld tot ik het binnen heb.
Ik was benieuwd omdat ik zelf nog geen Zendure heb.
Nee, dat is niet via de App aan te passen, moet je ook echt niet willen, want het relais zal relatief snel kapot gaan.

Mogelijk kan je als je via MQTT en HA aanstuurt wel die vertraging/setpoint ontwijken, maar vermoed het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debruina16
  • Registratie: Oktober 2019
  • Nu online
Ik gebruik HA in combinatie met de P1 van HW. Een enkele automatisering regelt de nom. De zendure reageer vrij vlot op de wisseling en heb zelf een vertraging ingebouwd. Dit om het pendelen te voorkomen want dat levert verder niks op. Heb wel het idee dat hij sneller wisselt van laden naar ontladen dan andersom. Maar mss verbeelding. Heb ook nog een shelly, zag dat deze met de laatste firmware weer elke 5 sec een update geef. De zendure werkt daar ook heel goed mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
I​k heb twee aparte flows gemaakt voor NOM: één voor laden en één voor ontladen. Stel dat NOM laden is ingeschakeld en ik met 1 kW aan het laden ben(met energie van de zonnepanelen). Als de Quooker vervolgens aangaat en 2 kW verbruikt, schakelen de hypers niet direct om naar ontladen. Ik heb het zo ingesteld dat er in dat geval nog een kleine laadstroom van 30 watt blijft, zodat de relais niet onnodig schakelen. Dit voorkomt overbodige schakelingen en verlengt de levensduur van de relais.

Gaat helaas wel ten koste van de RTE.

[ Voor 7% gewijzigd door geert1992 op 25-02-2025 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mhm, de dynamische tarieven in de nieuwe versie van de App zijn nog steeds niet correct, er staat bijv. voor 18:00 vandaag: 0,23 cent, terwijl het op https://nl.nordpool.info/en 0,2158 cent is, zou dan graag: 0,216 zien in de app en de insteloptie uitgebreid worden met een extra 0 of 5 als decimaal, dan kan je bijv. aangeven: Laden boven 0,215. Maar nu zitten ze er dus 1,5 cent naast, helaas.

Heb even een schets op een screenshot gemaakt en opgestuurd, hopelijk geven ze spoedig de juiste prijs weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Taro schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:48:
Mhm, de dynamische tarieven in de nieuwe versie van de App zijn nog steeds niet correct, er staat bijv. voor 18:00 vandaag: 0,23 cent, terwijl het op https://nl.nordpool.info/en 0,2158 cent is, zou dan graag: 0,216 zien in de app en de insteloptie uitgebreid worden met een extra 0 of 5 als decimaal, dan kan je bijv. aangeven: Laden boven 0,215. Maar nu zitten ze er dus 1,5 cent naast, helaas.

Heb even een schets op een screenshot gemaakt en opgestuurd, hopelijk geven ze spoedig de juiste prijs weer.
Heb je hen ook gevraagd of de gegevens van de volgende dag worden weergegeven? Hoe pak jij dat momenteel aan? Wacht je elke avond tot middernacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
geert1992 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:51:
[...]

Heb je hen ook gevraagd of de gegevens van de volgende dag worden weergegeven?
Ja, destijds al verzocht.
Hoe pak jij dat momenteel aan? Wacht je elke avond tot middernacht?
2 opties:

Ik kijk naar de Nord Pool website, schat dan de juiste waarde in en stel die in in de app. Zit meestal wel goed. Ik twijfel ook of ze op de achtergrond wél de juiste prijzen hanteren maar ze alleen verkeerd en afgerond tonen, of dat ze ook daadwerkelijk met de verkeerde prijzen rekenen.

OF

Ik gebruik de Slim CT optie met laadperiode. Deze heeft op dit moment mijn voorkeur want dan weet je zeker dat het goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
Taro schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:00:
[...]

Ja, destijds al verzocht.

[...]

2 opties:

Ik kijk naar de Nord Pool website, schat dan de juiste waarde in en stel die in in de app. Zit meestal wel goed. Ik twijfel ook of ze op de achtergrond wél de juiste prijzen hanteren maar ze alleen verkeerd en afgerond tonen, of dat ze ook daadwerkelijk met de verkeerde prijzen rekenen.

OF

Ik gebruik de Slim CT optie met laadperiode. Deze heeft op dit moment mijn voorkeur want dan weet je zeker dat het goed gaat.
Daar is nog veel winst te behalen voor Zendure, optie 1 klinkt als een kans spel. Hoe vaak zit je ernaast?

Ik heb iets leuks ontdekt in de app die ik gebruik met mijn Homey; ik heb een virtueel apparaat aangemaakt dat bijhoudt hoeveel kW de Hypers laden, inclusief de bijbehorende stroomprijs. Daarnaast registreert het ook hoeveel kW er terug het net in gaat, met de bijbehorende verkoopprijs.

Daardoor kan ik nu in een grafiek zien hoeveel geld ik "verdien".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJN

DJN

Ik gebruik een EcoTracker P1 meter van Everhome. Werkte prima om NOM te bereiken maar na updaten app naar 5.5.0 helaas niet meer. In het veld met instellingen in smart mode waarbij je als monitoring device de EcoTracker kunt selecteren loopt de app direct vast en crasht. Lang mee aan het rommelen geweest maar niet gelukt. Uiteindelijk via backup van telefoon versie 5.4.1 van de app weer terug gezet en daarmee werkt het direct weer prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BerryGosie
Taro schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:56:
In de update valt het volgende op:
  • Had een aantal vertalingen doorgegeven zoals Start, Actief, etc. ipv "Rennen", etc.. Die zijn doorgevoerd d:)b
  • Dynamische tarieven: Scherpere weergave per uur ipv afronding per blok: Nice. Had verzocht een decimaal toe te voegen aan het instellen van de richtprijs, maar nu lijken ze alleen een extra 0 achter de weergegeven prijs te hebben gezet. Dat voegt niet zoveel toe. Zal ik even terugkoppelen.
  • Familie/Woning, dit werkt alleen nog met de Solarflow 800.
  • Hier en daar een - en + knopje extra bij de sliders.
Verder zie ik geen grote wijzigingen, hopelijk werkt nu de dynamische optie wel al een stukje beter doordat ze het niet meer tot blokken combineren en minder lijken af te ronden.
Ik ben nog steeds aan het 'hardlopen' :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-o9EA_H_GLdZpTRB7URNMc1uqM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8cJWbGzrSkywwv2nJ3FLJtVe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
BerryGosie schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 22:25:
[...]

Ik ben nog steeds aan het 'hardlopen' :)
[Afbeelding]
Ja, mooi :) En "Toneelstuk" stond er ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Taro schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 22:27:
[...]

Ja, mooi :) En "Toneelstuk" stond er ook.
Zelf had ik de app binnen 10 seconden op Engels gezet. Kon het niet aan.
Er wonen best veel Nederlands-Chinese mensen in Nederland. Had het bedrijf niet iemand kunnen vragen om een correcte vertaling te maken? Desnoods hadden ze gewoon een professionele vertaler kunnen inschakelen.

[ Voor 22% gewijzigd door geert1992 op 25-02-2025 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Gisteren 6,758kWh erin gestopt en daarna 5,4kWh eruit. Alleen NOM. Dan kom ik op 79,9%.
Ligt dit in lijn met jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
klump4u schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:22:
Gisteren 6,758kWh erin gestopt en daarna 5,4kWh eruit. Alleen NOM. Dan kom ik op 79,9%.
Ligt dit in lijn met jullie?
Ja, zo rond de 80-80,5%, maar ik heb er sinds kort weer zonnepanelen op aangesloten dus ik kan het niet meer nauwkeurig meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-06 14:36
Ik zit even te kijken op zendure.eu. Hier kun je de SolarFlow 800 + AB2000s bestellen voor € 981. Leuke prijs om mee te beginnen maar is het ook verstandig?

Ik lees ook dat je de SolarFlow ook kan gebruiken zonder zonnepanelen, althans hij kan laden vanaf AC:
Yes, the SolarFlow 800 system automatically schedules AC charging during off-peak hours via the Zendure APP for cost savings. Moreover, it auto-switches to AC charging mode using grid power when battery levels are critically low with poor PV generation, preventing potential battery damage.
Moet je de SolarFlow dan zien als iets zwakkere variant van de Hyper2000 als in, maximaal 800W ontladen vs 1200W voor de Hyper? Het prijsverschil is namelijk groot € 262 vs € 489. Stel:

Hyper2000 + 2x AB2000s = 4kWh opslag met 1200W ontladen voor € 1888
2x SolarFlow800 + 2x 1 AB2000s = 2x 2kWh opslag met 800W = 1600W ontladen. € 981 x2 = € 1962

Wat is dan beter?

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJN

DJN

DJN schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 22:08:
Ik gebruik een EcoTracker P1 meter van Everhome. Werkte prima om NOM te bereiken maar na updaten app naar 5.5.0 helaas niet meer. In het veld met instellingen in smart mode waarbij je als monitoring device de EcoTracker kunt selecteren loopt de app direct vast en crasht. Lang mee aan het rommelen geweest maar niet gelukt. Uiteindelijk via backup van telefoon versie 5.4.1 van de app weer terug gezet en daarmee werkt het direct weer prima.
Probleem lijkt opgelost door update app naar 5.5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsubarov
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 17:42
Zo'n Ecotracker P1 meter biedt dus dezelfde functionaliteit als een Shelly Pro 3EM, met mogelijks wat minder frequente updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:41
wautah91 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:10:
Ik zit even te kijken op zendure.eu. Hier kun je de SolarFlow 800 + AB2000s bestellen voor € 981. Leuke prijs om mee te beginnen maar is het ook verstandig?

Ik lees ook dat je de SolarFlow ook kan gebruiken zonder zonnepanelen, althans hij kan laden vanaf AC:

[...]

Moet je de SolarFlow dan zien als iets zwakkere variant van de Hyper2000 als in, maximaal 800W ontladen vs 1200W voor de Hyper? Het prijsverschil is namelijk groot € 262 vs € 489. Stel:

Hyper2000 + 2x AB2000s = 4kWh opslag met 1200W ontladen voor € 1888
2x SolarFlow800 + 2x 1 AB2000s = 2x 2kWh opslag met 800W = 1600W ontladen. € 981 x2 = € 1962

Wat is dan beter?
Ligt een beetje aan je einddoel denk ik? De hypers zijn uiteindelijk verder uit te breiden (1 hyper op 2 flows).
In jou scenario van 2 accus kun je inderdaad mooi voor 2 flows gaan.
De hyper vind ik wel mooier afgewerkt richting de accu. Direct er op ipv via een kabel wat de flow heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Tsubarov schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:41:
Zo'n Ecotracker P1 meter biedt dus dezelfde functionaliteit als een Shelly Pro 3EM, met mogelijks wat minder frequente updates?
Ja klopt en of het minder updates geeft is afhankelijk van je slimme meter. Als je een DSMR 4 meter hebt wordt deze om de 10sec uitgelezen en als je een DSMR 5 hebt (degene die iedereen krijgt komende jaren), wordt die elke sec uitgelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Batterijen worden snel vol geladen vandaag. Gaat nu ca 3,5 kWh per uur in (totaal 12 kWh batterijen en 3 hypers).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHcE4KuJBhTYAWdpIWpJVjeiNks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LN8JRPZOVhPSajI35UhKvJUW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Verslavend hoor die accu's... 1x Hyper en 3x AB2000S erbij besteld. 14 maart komt de elektricien langs voor de aanpassing aan de meterkast en het plaatsen van de 3 stopcontacten verspreid over 3 fases/groepen in de garage. Met een beetje geluk is de nieuwe set dan ook binnen en kan ik 3x Hyper en 3x3 AB2000S in gebruik nemen :)

Rond die datum komt ook de Solarflow 800 binnen, die kan mooi buiten op de AB2000 bevestigd worden en verbinden met de 2x Longi 435 Wp panelen die we vorige week erbij hebben gehaald. En de AIO 2400 staat er dan ook nog met 2x Longi 420 Wp panelen. Richting april/mei moet ik de panelen waarschijnlijk uit de tuin weghalen ivm WAF, dus volgende projectje is een 2x2 portrait platdak set regelen voor op het garagedak dat daarmee 100% vol is. De 5 extra zonnepanelen op het Noord-Oost huis dak sla ik maar even over, eerst zien hoe de energierekening er dit jaar uitziet met deze aanpassingen.

Ik wil natuurlijk niet zeggen dat ik hiermee klaar ben, maar wel happy met deze set-up :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Taro schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:46:
Verslavend hoor die accu's... 1x Hyper en 3x AB2000S erbij besteld. 14 maart komt de elektricien langs voor de aanpassing aan de meterkast en het plaatsen van de 3 stopcontacten verspreid over 3 fases/groepen in de garage. Met een beetje geluk is de nieuwe set dan ook binnen en kan ik 3x Hyper en 3x3 AB2000S in gebruik nemen :)
Het is inderdaad verslavend, ik herken dat volledig en ook zo leuk speelgoed! Mijn dak ligt nu inmiddels ook voor 95% vol, misschien, heel misschien nog 2 panelen er bij. Maar ik heb al ca 2000 kWh teveel, maar dan hoef je je ook niet meer druk te maken over rte enz en zorg je er gewoon voor dat zoveel mogelijk pv productie de batterijen in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Ik merkte vandaag dat de hyper de pv overschot niet direct naar het grid stuurde, ondanks dat ik dit wel aangezet heb. Zie foto, moet daar nog iets aanvullend voor gebeuren om dat voor elkaar te krijgen? Heb het nu met HA opgelost door eerst even export aan te zetten en daarna ging die weer exporteren naar net. Maar mooier zou zijn als de hyper dat automatisch doet op moment dat batterij vol is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgagshO-UKigjWuG04ro7Q60qfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rkMnSZVZdFSAT7wBfPDei7o2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992

Rond die datum komt ook de Solarflow 800 binnen, die kan mooi buiten op de AB2000 bevestigd worden en verbinden met de 2x Longi 435 Wp panelen die we vorige week erbij hebben gehaald. En de AIO 2400 staat er dan ook nog met 2x Longi 420 Wp panelen. Richting april/mei moet ik de panelen waarschijnlijk uit de tuin weghalen ivm WAF, dus volgende projectje is een 2x2 portrait platdak set regelen voor op het garagedak dat daarmee 100% vol is. De 5 extra zonnepanelen op het Noord-Oost huis dak sla ik maar even over, eerst zien hoe de energierekening er dit jaar uitziet met deze aanpassingen.

Ik wil natuurlijk niet zeggen dat ik hiermee klaar ben, maar wel happy met deze set-up :)
Snap niet wat je bedoelt met verslavend, maar heb wel 2 batterijen in bestelling staan.
Twijfelde ook of ik nog een hyper zou nemen. Maar met 2400watt vermogen kan ik 99 procent van de tijd mijn verbruik overbruggen.

[ Voor 5% gewijzigd door geert1992 op 26-02-2025 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
mrme12345 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:06:
Ik merkte vandaag dat de hyper de pv overschot niet direct naar het grid stuurde, ondanks dat ik dit wel aangezet heb. Zie foto, moet daar nog iets aanvullend voor gebeuren om dat voor elkaar te krijgen? Heb het nu met HA opgelost door eerst even export aan te zetten en daarna ging die weer exporteren naar net. Maar mooier zou zijn als de hyper dat automatisch doet op moment dat batterij vol is.

[Afbeelding]
Je moet het inderdaad aanzetten, maar daarna is het ook geen garantie dat die dat daadwerkelijk doet, gaat vaak even wat tijd overheen en in veel gevallen zet ik bijv. Smart CT uit, daarna gaat ie pas terugleveren.

Zou vooral even een ticket aanmaken voor dit soort zaken, laten we allemaal samen proberen de bugs er snel uit te krijgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Taro schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 17:12:
[...]

Je moet het inderdaad aanzetten, maar daarna is het ook geen garantie dat die dat daadwerkelijk doet, gaat vaak even wat tijd overheen en in veel gevallen zet ik bijv. Smart CT uit, daarna gaat ie pas terugleveren.

Zou vooral even een ticket aanmaken voor dit soort zaken, laten we allemaal samen proberen de bugs er snel uit te krijgen :)
Goed plan, ga ik doen!

Direct AI antwoord. Tweede gedeelte had ik al zo staan. Vast voor degene die hier ook tegenaan loopt. Probleem was bij mij dus cluster, deze specifieke hyper stond in een cluster. Heb ik nu opgeheven, wordt toch door HA aangestuurd voor NOM en PV overschot.

Alice
17:24 (0 minuten geleden)
aan mij

Beste klant,

Het lijkt erop dat uw Hyper-systeem niet overschakelt naar het exporteren van overtollige energie naar het net nadat de batterij volledig is opgeladen. Dit is hoe u dit probleem kunt oplossen:

Overschakelen naar AC-uitgangsmodus:
Ga naar het instellingenmenu op uw Hyper-apparaat.
Navigeer naar "AC-uitvoer- en invoermodus".
Schakel over naar "AC-uitvoermodus" en sla de wijzigingen op.

Overtollig vermogen exporteren inschakelen:
Ga naar Instellingen.
Ga naar 'Strategie voor stroomdistributie'.
Selecteer 'Extra stroom exporteren' en kies 'Toestaan'.
Sla de instellingen op.
Deze stappen moeten ervoor zorgen dat uw Hyper-systeem overtollige zonne-energie naar het net kan exporteren zodra de batterij volledig is opgeladen. Als u meer dan één Hyper-apparaat hebt, zorg er dan voor dat deze niet in een clustermodus staan, omdat ze geen bypass in een cluster ondersteunen om elektriciteit van zonnepanelen in het net te voeden. U kunt het cluster uitschakelen en de apparaten indien nodig afzonderlijk laten werken.

Deze respons wordt gegenereerd door AI.

[ Voor 59% gewijzigd door mrme12345 op 26-02-2025 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
geert1992 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:53:
[...]
Snap niet wat je bedoelt met verslavend, maar heb wel 2 batterijen in bestelling staan.
;)
Twijfelde ook of ik nog een hyper zou nemen. Maar met 2400watt vermogen kan ik 99 procent van de tijd mijn verbruik overbruggen.
Wat betreft vermogen red ik het ook prima met 2 Hypers, maar ik merk ook dat het schuin belasten van fases niet wenselijk is: Hyper 1 pakt bijv. Fase A en B en Hyper 2 Fase C, maar Hyper 1 zit dus vanaf Fase A -> Fase B te compenseren, waardoor je invoeding krijgt op de ene fase, uitvoer op de ander en als je dan bijv. nog een ander apparaat aansluit zoals een AIO, HUB2000 of Solarflow 800 die gaat terugleveren weet/zie ik niet meer wat er gebeurt en kan je zelfs het effect krijgen dat ze elkaar gaan zitten opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryGosie
geert1992 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:53:
[...]

Wat is de actuele levertijd ongeveer? Hopelijk niet die 15-20 werkdagen. Zit er misschien aan te denken om 1x 2kW accu erbij te plaatsen, naast de bestaande 2x 2kW ;)

Duitsland is wel goedkoper (ivm 0% btw), wellicht kan ik het daar wel ophalen. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert1992
Die van mij zijn besteld bij:
https://marcmax-media.de/...0s-add-on-batterie-1920wh
Levertijd tussen 11-13 maart.

Worden opgehaald bij een DHL station in duitsland, om btw te om.... Om gebruik te maken van de duitse btw tarieven O-) .

[ Voor 22% gewijzigd door geert1992 op 26-02-2025 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18:14

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ziet er goed uit:)

Ik zie nu net ook een directory zendure_h2k is dit een aparte integratie die geinstalleerd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:48

JT

VETAK y0

In het begin van het topic lees je dat dit zoveel goedkoper is dan de rest. Maar een Marstek Venus is 1500e voor 5,12kwh. Met meer vermogen als je er in de app voor kiest, dubbel zoveel als ik het goed lees. Wat maakt dat je dit systeem kiest?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
JT schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:41:
[...]

In het begin van het topic lees je dat dit zoveel goedkoper is dan de rest. Maar een Marstek Venus is 1500e voor 5,12kwh. Met meer vermogen als je er in de app voor kiest. Wat maakt dat je dit systeem kiest?
Ik had al een Zendure voordat Marstek op de markt kwam, het mixen van merken is niet zo slim.

Daarnaast volg ik het Marstek topic al sinds het begin, wat een gedoe met slimme meters, nul op de meter, wegvallende verbindingen, louche verkopers, etc. Daarnaast is 2500 Watt met een 2.5 of 5.1 kWh accu niet slim om te doen, heb ik hier al vaker uitgelegd. Ook heb ik een aantal keren contact gezocht met Marstek tbv een review: 0 reactie, waar Zendure netjes en snel reageerde.

Verder gewoon tevreden met het product, de mogelijkheden van de App, de bouwkwaliteit, aanvullende productenrange, etc. En het bedrag dat ik nu voor 6 kWh heb betaald ligt in dezelfde verhouding als de Marstek, dus is niet duurder.

Ik heb hier straks 22.5 kWh staan en daar 3050 Euro voor betaald, klinkt als een prima deal en is terugverdienbaar. Dat gaat niet voor anderen op, dat weet ik en besef ik mij goed, maar in mijn situatie was het dom geweest om er nu een ander product naast te gaan zetten en dat wil ik ook helemaal niet, ik ben super tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:48

JT

VETAK y0

Taro schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:52:
[...]

Ik had al een Zendure voordat Marstek op de markt kwam, het mixen van merken is niet zo slim.

Daarnaast volg ik het Marstek topic al sinds het begin, wat een gedoe met slimme meters, nul op de meter, wegvallende verbindingen, louche verkopers, etc. Daarnaast is 2500 Watt met een 2.5 of 5.1 kWh accu niet slim om te doen, heb ik hier al vaker uitgelegd. Ook heb ik een aantal keren contact gezocht met Marstek tbv een review: 0 reactie, waar Zendure netjes en snel reageerde.

Verder gewoon tevreden met het product, de mogelijkheden van de App, de bouwkwaliteit, aanvullende productenrange, etc. En het bedrag dat ik nu voor 6 kWh heb betaald ligt in dezelfde verhouding als de Marstek, dus is niet duurder.

Ik heb hier straks 22.5 kWh staan en daar 3050 Euro voor betaald, klinkt als een prima deal en is terugverdienbaar. Dat gaat niet voor anderen op, dat weet ik en besef ik mij goed, maar in mijn situatie was het dom geweest om er nu een ander product naast te gaan zetten en dat wil ik ook helemaal niet, ik ben super tevreden.
Ah, ik kom 2100 euro tegen voor 6kwh, hoe kom jij aan 22,5kwh voor 3050 euro? Dat is interessant.

Wat betreft ontladen met 2500w, heeft dat te maken met verhoogde slijtage?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
JT schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:57:
[...]

Ah, ik kom 2100 euro tegen voor 6kwh, hoe kom jij aan 22,5kwh voor 3050 euro? Dat is interessant.
Heb een deel gesponsord gekregen, ben ik altijd transparant over, zie ook: Taro in "Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic" & Taro in "Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic" en een aantal andere berichten daar.

Vandaar de note dat deze kWh prijs wel heel laag is en niet voor (veel) anderen haalbaar is, dat besef ik mij. Daarnaast een beetje creatief shoppen, kortingscodes, etc.
Wat betreft ontladen met 2500w, heeft dat te maken met verhoogde slijtage?
Correct. Dat is 0.5C voor de 5 kWh versie en 1C voor de 2.5 kWh versie, niet zo goed voor een accu. Maar in dat topic zie ik weinig tot geen mensen zich zorgen maken over dat soort zaken, maar ik zou het niet adviseren en helemaal niet als het binnen staat en er geen ingebouwde brandblusser in zit. Maar goed, misschien ben ik té voorzichtig.

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 26-02-2025 21:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FireSon
Bikkelreal schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:32:
[...]

Ziet er goed uit:)

Ik zie nu net ook een directory zendure_h2k is dit een aparte integratie die geinstalleerd kan worden?
Dat klopt, het is de folder waar de integratie in komt te staan. Er zouden dezelfde files in moeten staan als in de https://github.com/FireSon/Hyper2000 repository. Ik heb de url van de integratie iets aangepast, zodat het duidelijker is waar het precies om gaat namelijke een Hyper2000 integratie.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
geert1992 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:17:
Die van mij zijn besteld bij:
https://marcmax-media.de/...0s-add-on-batterie-1920wh
Levertijd tussen 11-13 maart.

Worden opgehaald bij een DHL station in duitsland, om btw te om.... Om gebruik te maken van de duitse btw tarieven O-) .
Heb je enig idee hoe dit gaat met garantie mocht het nodig zijn? Kan dat wel direct met zendure? Het prijsverschil is mij ook te groot en wel een ritje waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Sander schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:56:
[...]

Heb je enig idee hoe dit gaat met garantie mocht het nodig zijn? Kan dat wel direct met zendure? Het prijsverschil is mij ook te groot en wel een ritje waard.
Ik heb ze ook uit DLD en inderdaad probleem gehad met een hyper. Een van de twee mppt's was defect.Deze is onder garantie omgeruild door Zendure voor een nieuwe en naar mijn huisadres in NL gestuurd. Alles liep via Zendure. Ging wel flink wat tijd overheen (maand geduurd), maar wel allemaal netjes geregeld door Zendure.

[ Voor 8% gewijzigd door mrme12345 op 27-02-2025 11:52 ]

• Tsubarov
Iemand toevallig ervaring met off-grid charging zonder PV's? Het antwoord van de support maakt het niet duidelijker voor mij of ik nu wel of niet de batterijen kan laden met een generator.
The hyper is capable of off-grid charging, when the hyper is in off-grid mode, it can charge the battery through the solar PV system.

In addition, if a generator is used, it needs to meet the Hyper's input specifications (220V-240V, 5.5A rated current) to avoid equipment damage.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Tsubarov schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 09:46:
Iemand toevallig ervaring met off-grid charging zonder PV's? Het antwoord van de support maakt het niet duidelijker voor mij of ik nu wel of niet de batterijen kan laden met een generator.

[...]
Check: Je wil ze dus via de AC-in laden? Want dan is de off-grid functie alleen beschikbaar als je daarna de AC-in weer verwijdert en daar de off-grid module op zet.

Als de generator het stroomnet nabootst zou dit moeten werken. Mocht je dit willen testen kan je misschien iemand in de omgeving vinden? Waar woon je ongeveer?

• Tsubarov
Taro schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 09:56:
[...]

Check: Je wil ze dus via de AC-in laden? Want dan is de off-grid functie alleen beschikbaar als je daarna de AC-in weer verwijdert en daar de off-grid module op zet.

Als de generator het stroomnet nabootst zou dit moeten werken. Mocht je dit willen testen kan je misschien iemand in de omgeving vinden? Waar woon je ongeveer?
Klopt, plan is om op termijn misschien een nood omschakelaar in mijn kast te voorzien waarmee ik het hele huis kan loskoppelen van het net. In tijden van netstroom onderbrekingen kan ik dan toch nog kleine dingen zoals lampen, frigo, gasketel etc voorzien van stroom dmv een generator en/of een thuisbatterij.

Nu ben ik op zoek naar een thuisbatterij die :
  • mogelijkheid heeft om rechstreeks PVs op aan te sluiten. (check)
  • mogelijkheid heeft om nom te draaien (check)
  • offgrid kan ontladen (check)
  • offgrid kan a/c opladen bij slecht weer dmv generator (geen zon)
Andere thuisbatterijen lijken off-grid a/c opladen niet te ondertussen omdat de P1 meter dan zegt dat er geen netstroom is. (Volgens support Evapower bijvoorbeeld)

Ik woon in België dus thuisbatterijen met stekker zijn hier nog niet legaal, maar in april wel heb ik begrepen. Alleen is het nog niet helemaal duidelijk welke dan daadwerkelijke gecertificeerd worden.
Pagina: 1 ... 7 ... 67 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Voor de Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren.