Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic

Pagina: 1 ... 58 ... 71 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:40
@ZuinigeRijder even een quote van je voor de duidelijkheid:
Aan de Solarflow 2400 AC kun je zonnepanelen aansluiten via een micro omvormer. Betekent dit dat je aan de Solarflow ook een EV via V2L (ik heb een IONIQ 5 met maximaal 3600 Wat V2L output) op het Solarflow bi-directionele stopcontact zou kunnen aansluiten (generator)? En kun je dan nog steeds de noodstroomfunctie (dus tegelijkertijd) van de Solarflow gebruiken?
Taro schreef op maandag 26 mei 2025 @ 08:55:
[...]

Ik vermoed inderdaad dat dit kan.

Edit: Je mag hier ook wel even langsrijden, testen we het :)
zit op mijn stoel te draaien.... :+ Is hier al een plan op getrokken?

kijken of ik het redelijk op mijn netvlies heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTDWk7YPxcqvoCXQRR99YlnO5Wk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K54J9j7GzXabUiS9S9Yrt2qa.jpg?f=fotoalbum_large

redelijk in de buurt zo?

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Marcel-64 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:58:
Idd mooie cijfers!
Maar wat ik niet begrijp….
De output is 2,873.
De capaciteit van de accu is 2,88 en je houdt een minimale soc aan van 10% (bij de laatste test kwam dit dus uit op 8%)

Hoe verklaar je deze hoge output?
Is de capaciteit van de accu toch hoger als 2,88 of is er wat anders aan de hand?
Ik vermoed dat 8% SOC geen 8% is. Maar dat was dan bij de start van het laden ook al zo, dus de RTE kan alsnog prima kloppen.

Ik zie hier de 2400 AC nu ook weer op 4% staan terwijl ik 10% als minimum had aangegeven, terwijl de SF800Pro en Hypers netjes op rond 10% en soms 9% blijven staan. De 2400AC stopt wel met ontladen op 10%, maar het voltage/SOC dropt daarna alsnog, heel onstabiel in die regio.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Hansieo schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 09:11:
Aan de Solarflow 2400 AC kun je zonnepanelen aansluiten via een micro omvormer. Betekent dit dat je aan de Solarflow ook een EV via V2L (ik heb een IONIQ 5 met maximaal 3600 Wat V2L output) op het Solarflow bi-directionele stopcontact zou kunnen aansluiten (generator)? En kun je dan nog steeds de noodstroomfunctie (dus tegelijkertijd) van de Solarflow gebruiken?

[...]

[Afbeelding]

redelijk in de buurt zo?
Je kunt uiteraard discussiëren over een procentje meer of minder ergens, maar ik zie geen vreemde zaken inderdaad, dus kan wel redelijk kloppen zo.

Dit biedt natuurlijk wel mogelijkheden voor mensen die de baas willen oplichten door "gratis" op het werk te laden, thuis iedere nacht even een paar kWh's verplaatsen naar de thuisaccu en de volgende dag weer met een onmeetbaar aantal kWh's minder naar het werk rijden. Laten we het vooral bij de techniek houden, maar ja, dat kan met V2L icm 2400AC/SF800Pro.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marcel-64
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-06 21:31
Ik zag het onderschrift van Hansieo:
betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Ik zit met hetzelfde dilema.
Gelukkig ben ik nogal van de excelletjes, en kan dus terugvallen op historische data die ik in de afgelopen 8 jaar heb opgebouwd.
Als ik deze data in excel zet en de RTE gebruik die ik terug kan vinden (Marstek & HW 75%, Zendure 82.5%), kan ik goed zien wat het theoretische effect is op verbruik/teruglevering per maand/jaar.

Als ik dit theoretische verbruik in bv gaslicht.com invoer kan ik mijn excel vullen met stroomtarief, terugleververgoeding, terugleverboete en welkomsbonus.

Voor het overzicht heb ik gekeken wat de teruglevertijd is van de diverse batterijen NU, dus met salderen.
Maar ook wat de teruglevertijd is met de cijfers van nu, maar zonder salderen.
Is dus nog wel koffiedik kijken omdat het natuurlijk wat gokken is hoe de terugleverboete en welkomsbonussen er dan uitzien.... (ik gebruik een vast contract)

Zo ziet het er voor mij uit, met mijn berekening.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npU8NuYK1Xk88B6MgXCAGgJiqtk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vAbcblwlexLuzsIyFjbH2kCp.jpg?f=user_large

Bovenaan mij huidige teruglevering en verbruik,
daaronder wat de teruglevering en verbuik zou worden bij een PIB, en in de laatste kolom de terugverdientijd ZONDER SALDEREN.

Nogmaals: is nog wat koffiedik kijken, primair omdat de terugleverboete & welkomsbonus een behoorlijke impact hebben op de terugverdientijd, maar zo lijkt het mij een no brainer.

Terugverdientijd nu, dus met salderen kom ik op x 3,5 uit tov de lijst hierboven

3850 Wp Zonnepanelen, Druk aan het kijken naar een PIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:19
Ik heb nu een Hyper 2000 en 2* AB2000s batterijen. Dit dekt mijn sluipverbruik bij 20/95 perfect af.
Echter om meer naar het net te kunnen leveren , dus 2* 800W op verschillende groepen( slechts 1 fase)
wil ik er een systeem bij plaatsen met 1 batterij. Is het mogelijk om hiervoor dan een SolarFlow 800 Pro te nemen, of is het ivm integratie van Fireson beter/makkelijker om hiervoor ook een Hyper te gebruiken?

Wat betreft kosten kom ik gelijk uit als ik de Hyper bij Marcmax bestel, of zelfs 200euro goedkoper bij afleveren bij DHL. Ik twijfel echter of ik die moeite wil nemen.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:20
Marcel-64 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 10:30:
Ik zag het onderschrift van Hansieo:

[...]

Ik zit met hetzelfde dilema.
Gelukkig ben ik nogal van de excelletjes, en kan dus terugvallen op historische data die ik in de afgelopen 8 jaar heb opgebouwd.
Als ik deze data in excel zet en de RTE gebruik die ik terug kan vinden (Marstek & HW 75%, Zendure 82.5%), kan ik goed zien wat het theoretische effect is op verbruik/teruglevering per maand/jaar.

Als ik dit theoretische verbruik in bv gaslicht.com invoer kan ik mijn excel vullen met stroomtarief, terugleververgoeding, terugleverboete en welkomsbonus.

Voor het overzicht heb ik gekeken wat de teruglevertijd is van de diverse batterijen NU, dus met salderen.
Maar ook wat de teruglevertijd is met de cijfers van nu, maar zonder salderen.
Is dus nog wel koffiedik kijken omdat het natuurlijk wat gokken is hoe de terugleverboete en welkomsbonussen er dan uitzien.... (ik gebruik een vast contract)

Zo ziet het er voor mij uit, met mijn berekening.

[Afbeelding]

Bovenaan mij huidige teruglevering en verbruik,
daaronder wat de teruglevering en verbuik zou worden bij een PIB, en in de laatste kolom de terugverdientijd ZONDER SALDEREN.

Nogmaals: is nog wat koffiedik kijken, primair omdat de terugleverboete & welkomsbonus een behoorlijke impact hebben op de terugverdientijd, maar zo lijkt het mij een no brainer.

Terugverdientijd nu, dus met salderen kom ik op x 3,5 uit tov de lijst hierboven
Knap dat je dit in Excel hebt kunnen uitrekenen. Hoeveel meetpunten en hoe simuleer je tussentijds laden/ontladen (de buffer werking van de accu bij piekjes rond de nom)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel-64
  • Laatst online: 27-06 21:31
Knap dat je dit in Excel hebt kunnen uitrekenen. Hoeveel meetpunten en hoe simuleer je tussentijds laden/ontladen (de buffer werking van de accu bij piekjes rond de nom)?
Ik benader het behoorlijk simpel, wellicht te simpel maar dat hoor ik dan graag!

gebruik voor de RTE cijfers data uit HW, Marstek en Zendure Forum (Gielz cijfers)

bv Januari:
teruglevering 57 kWh, verbruik 363 kWh --> maximaal in PIB 57 kWh --> output= 57 kWh x RTE 82.5% = 47 kWh
verbruik in januari met PIB 363- 47 = 316 kWh

Juni:
teruglevering 350kWh, verbruik 185 kWh --> maximaal in PIB 350 kWh.
Echter PIB is maar 8.6 kWh (zendure 2400 AC met 3 batterijen)
Maximaal in PIB per maand: 30 x 8.6kwh = 258 kWh per maand
uitgaande van maximale benutting van 95% en een verlies van 12 % (zie cijfers Gielz 2x) dan kan er 278.5 kWh in per maand.
278.5 kWh x RTE van 82,5% --> output per maand 237 kWh
Ik heb echter maar een verbruik van 185 kWh dus heb NOM die maand.

en zo staat het in excel voor elke maand en kom ik aan de maand --> jaar totalen

PS: volgens de berekening van Gielz gaat er zelfs meer in de batterij, namelijk 3,22 kWh
Dit kwam ik ook in Duitse YouTube film tegen, en dan zou het 30 x (3x3,22 kWh) zijn per maand =289,8 bij mijn voorbeeld
Output volgens cijfers Gielz: 2,664, dat zou 239.7 zijn.
De 237 die ik bereken vindt ik nauwkeurig genoeg

Ik hoor graag als ik denkfouten maak, dan kan ik mijn excel optimaliseren!

3850 Wp Zonnepanelen, Druk aan het kijken naar een PIB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:15
Opnieuw een kortingsperiode op zendure.nl website
Men vindt altijd wel een reden om deze betere technologie met wat extra korting aan de man te brengen.

Zoals met huishoudartikelen en wat Testaankoop daarover zegt.
Je mag feitelijk geen aankoop doen tegen de volle prijs.
Leuk dat Zendure zeer alert is ivm prijsstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Er is een firmware update beschikbaar voor de SF800. Hopelijk wat issues verholpen die ik had gemeld :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2VSjpVogtAnCAae9rayA85xk3a4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xxNgKFU2hQkkY2HOxxtDwZK8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 29-05-2025 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
Taro schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 09:15:
[...]

Ik vermoed dat 8% SOC geen 8% is. Maar dat was dan bij de start van het laden ook al zo, dus de RTE kan alsnog prima kloppen.

Ik zie hier de 2400 AC nu ook weer op 4% staan terwijl ik 10% als minimum had aangegeven, terwijl de SF800Pro en Hypers netjes op rond 10% en soms 9% blijven staan. De 2400AC stopt wel met ontladen op 10%, maar het voltage/SOC dropt daarna alsnog, heel onstabiel in die regio.
Kun je de batterij ook naar 0% SoC zetten? Is er dan nog een stukje reserve beschikbaar voor bescherming? Of 0 is ook echt 0. De mooiste RTE testen zijn volledig leeg naar volledig vol en terug. Wel scherp opgemerkt, ik had hem nog niet gezien :9

Al zakt het naar 81% bijvoorbeeld dan zijn het nog steeds mooie getallen. Meer voor het idee ff.

5.4 kWh opslag Homewizard Plug-In Battery

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
pjeterinfo schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 10:53:
Ik heb nu een Hyper 2000 en 2* AB2000s batterijen. Dit dekt mijn sluipverbruik bij 20/95 perfect af.
Echter om meer naar het net te kunnen leveren , dus 2* 800W op verschillende groepen( slechts 1 fase)
wil ik er een systeem bij plaatsen met 1 batterij. Is het mogelijk om hiervoor dan een SolarFlow 800 Pro te nemen, of is het ivm integratie van Fireson beter/makkelijker om hiervoor ook een Hyper te gebruiken?

Wat betreft kosten kom ik gelijk uit als ik de Hyper bij Marcmax bestel, of zelfs 200euro goedkoper bij afleveren bij DHL. Ik twijfel echter of ik die moeite wil nemen.
De SF800 Pro doet het op dit moment nog niet goed icm de HA integratie. Wil je daar op korte termijn wel mee aan de slag, dan zou ik de Hyper 2000 aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Devke schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 12:29:
[...]

Kun je de batterij ook naar 0% SoC zetten? Is er dan nog een stukje reserve beschikbaar voor bescherming? Of 0 is ook echt 0. De mooiste RTE testen zijn volledig leeg naar volledig vol en terug. Wel scherp opgemerkt, ik had hem nog niet gezien :9

Al zakt het naar 81% bijvoorbeeld dan zijn het nog steeds mooie getallen. Meer voor het idee ff.
Ja, je kunt 0-100% instellen. Ik weet niet of 0% ook echt 0% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Taro schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:24:
Zo, de Smart Meter 3CT is aangesloten. Samen besloten de 3x50A CT-klemmen achterwege te laten waarmee ik de 3 accu groepen zou kunnen monitoren, maar de meterkast zit gewoon aan zijn max nu en dan zouden de kappen er niet meer oppassen. Helaas.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zag overigens dat er +-45 Watt afwijking zit op Fase 2 tussen Shelly en 3CT meter. Dacht direct dat de 3CT het fout had, maar als ik naar o.a. de HW, Ecotracker, ESP32Home P1-meters kijk, dan zit de 3CT goed en heeft dus de Shelly een afwijking. 1-5 Watt verschil met CT-klemmen kan ik begrijpen, maar 45 Watt afwijking is wel fors.

Afijn, ik ga de Shelly niet kalibreren, het is wel ff goed zo. De Ecotracker gebruik ik nu voor Zendure account 1, de 3CT voor Zendure account 2 en de Shelly voor Zendure account 3 :)
Heeft de 3CT van Zendure meer opties dan de Shelly EM Pro, bijv. in de app of mogelijk iets anders?

Ik heb vorige week de 800Pro met een 2400AC besteld en ik ben al in het bezit van een Shelly.
Nu zag ik op de site van Zendure je de 3CT voor een kleine meerprijs kunt krijgen.
Misschien Zendure een mail sturen of ik nog van die actie gebruik kan maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
_AcS_ schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 13:18:
[...]

Heeft de 3CT van Zendure meer opties dan de Shelly EM Pro, bijv. in de app of mogelijk iets anders?

Ik heb vorige week de 800Pro met een 2400AC besteld en ik ben al in het bezit van een Shelly.
Nu zag ik op de site van Zendure je de 3CT voor een kleine meerprijs kunt krijgen.
Ja als je extra klemmen koopt kun je ook max 3 groepen bewaken via de zendure (dus 3 klemmen voor de fases en 3 extra voor groepen). En je kunt altijd mailen, ze zijn best meedenkend.

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
_AcS_ schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 13:18:
[...]

Als aanvulling op @mrme12345: De Shelly kan maar 1 lokale verbinding aan, dus: 1 Hyper of 1 cluster met Hypers, maar niet 2 of meer losse Hypers, 2400AC's, SF800Pro's, etc. De 3CT Smart Meter kan naar mijn weten meer lokale verbindingen aan. In HEMS zit een experimentele optie waarmee je dit ook met een Shelly aan kunt zetten, maar aangezien de Hyper daar nog niet wordt ondersteund kan ik niet testen of dat werkt.

Daarnaast dus monitoring van groepen, maar dat zijn wel weer 3 extra CT-klemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Nu online
Bedankt, zal ze er een mailtje aan wagen.

De klemmen kan je bij Zendure bestellen of elders?
Volgens mij had ik in het verleden een keer iets gezien in dit topic.
Zal het vandaag even hier opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
_AcS_ schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 14:19:
Bedankt, zal ze er een mailtje aan wagen.

De klemmen kan je bij Zendure bestellen of elders?
Volgens mij had ik in het verleden een keer iets gezien in dit topic.
Zal het vandaag even hier opzoeken.
De standaard 3x120A klemmen worden meegeleverd. De 3 optionele 50A klemmen moet je zelf erbij bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterb13
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 09:09
Taro schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 14:21:
[...]

De standaard 3x120A klemmen worden meegeleverd. De 3 optionele 50A klemmen moet je zelf erbij bestellen.
Ik heb eigenlijk de hoop dat, als ik het spul eindelijk binnenkrijg, ik de 3ct samen met de p1 meter kan gebruiken. De 3ct zou ik alleen de groupbewaking willen gebruiken. De ac2400 wil ik via onderverdeelkast op de wasmachine groep plaatsen en hoop dat ik met die groepbewaking dan toch maximaal kan laden als de wasmachine (en strijkijzer) niet aan staan…… en dat met de standaard zendure sw.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tijgerkracht
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:27
Tijgerkracht schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 17:36:
3 April de 2400AC met 3x AB3000X besteld en vandaag kwam DHL met 2 busjes de boel thuisbrengen.
Dat wordt een lang weekend uitpakken en spelen ;-)
Zojuist de 3x AB3000X uitgepakt. Zit erg goed verpakt in schuim blokken en daaromheen karton.
Even op elkaar stapelen, 2400AC omvormer erop, bliep....stekker in het stopcontact, toevoegen in de app en voor nu even een schema ingesteld op basis van prijzen.
Ga van het weekend kijken of ik slimmer kan sturen via slimme meter en Home Assistant, want ik heb geen Shelly oid om direct met de omvormer te koppelen.

So far, so good, installatie was erg eenvoudig.
Laden en ontladen is heel eenvoudig in te stellen om diversie manieren.
Wil dit natuurlijk integreren in Home Assistant want daar is kennis van Zonnepanelen, Slimme meter, EV en Warmtepomp (legionella run).

Wordt vervolgd.

21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Nu online
Taro schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 14:21:
[...]

Heb jij de 3CT aangesloten op 16A automaten of automaten met minder Ampère.
Ik had voor de Shelly 1A automaten gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Marcel-64 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 11:44:
[...]

Ik benader het behoorlijk simpel, wellicht te simpel maar dat hoor ik dan graag!

gebruik voor de RTE cijfers data uit HW, Marstek en Zendure Forum (Gielz cijfers)

bv Januari:
teruglevering 57 kWh, verbruik 363 kWh --> maximaal in PIB 57 kWh --> output= 57 kWh x RTE 82.5% = 47 kWh
verbruik in januari met PIB 363- 47 = 316 kWh

Juni:
teruglevering 350kWh, verbruik 185 kWh --> maximaal in PIB 350 kWh.
Echter PIB is maar 8.6 kWh (zendure 2400 AC met 3 batterijen)
Maximaal in PIB per maand: 30 x 8.6kwh = 258 kWh per maand
uitgaande van maximale benutting van 95% en een verlies van 12 % (zie cijfers Gielz 2x) dan kan er 278.5 kWh in per maand.
278.5 kWh x RTE van 82,5% --> output per maand 237 kWh
Ik heb echter maar een verbruik van 185 kWh dus heb NOM die maand.

en zo staat het in excel voor elke maand en kom ik aan de maand --> jaar totalen

PS: volgens de berekening van Gielz gaat er zelfs meer in de batterij, namelijk 3,22 kWh
Dit kwam ik ook in Duitse YouTube film tegen, en dan zou het 30 x (3x3,22 kWh) zijn per maand =289,8 bij mijn voorbeeld
Output volgens cijfers Gielz: 2,664, dat zou 239.7 zijn.
De 237 die ik bereken vindt ik nauwkeurig genoeg

Ik hoor graag als ik denkfouten maak, dan kan ik mijn excel optimaliseren!
Ik heb ChatGPT 350k kwartiermeetpunten laten analyseren, dat had ik nooit zo kunnen doen in Excel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 08:53
Het is de bedoeling is om mijn Zendure in de bijkeuken neer te zetten.
Dit is een enkelsteens aanbouw met betontegels op de vloer. Zou het geen probleem zijn de accu op deze tegels neer te zetten? Of zou het verstandiger zijn hem aan de muur te hangen?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
rimave schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 17:38:
Het is de bedoeling is om mijn Zendure in de bijkeuken neer te zetten.
Dit is een enkelsteens aanbouw met betontegels op de vloer. Zou het geen probleem zijn de accu op deze tegels neer te zetten? Of zou het verstandiger zijn hem aan de muur te hangen?
Gewoon op de grond zetten, ze kunnen ook buiten staan. Als de vloer vochtig is zou ik er wat onder leggen.

[ Voor 3% gewijzigd door dotternetta op 29-05-2025 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
_AcS_ schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 15:37:
[...]

Heb jij de 3CT aangesloten op 16A automaten of automaten met minder Ampère.
Ik had voor de Shelly 1A automaten gehaald.
De Shelly zit aangesloten op de 3x16 automaat van de laadpaal en de 3CT Smart Meter op de 3x16 automaat van de kookplaat.

Daar zal vast iemand wat van vinden of commentaar op hebben, maar ik laat mijn elektricien dit bewust bepalen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:28
Devke schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 12:29:
[...]

In de Zendure app kan ik niet lager als 5% instellen.
Ik heb die op 10~100 staan.
Als je lager als 10% doet krijg je een waarschuwing.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2eEE3o6-O7KvzeqlI-y-VnB7Oo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I7nIypNoTTtadXbredxqGNum.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B60aUzc36eo2pZ2hY9w5HlA7rlQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3XJwgq7QevoLe8DwdcpghJrj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jojan265
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15:56
Taro schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 17:58:
[...]

De Shelly zit aangesloten op de 3x16 automaat van de laadpaal en de 3CT Smart Meter op de 3x16 automaat van de kookplaat.

Daar zal vast iemand wat van vinden of commentaar op hebben, maar ik laat mijn elektricien dit bewust bepalen :)
Ik heb de Shelly Pro3EM op deze aangesloten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-eTwrAuVE9VKckwy_I5q950qRuk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ym4QKnrCEDMQ5q2xOmM4ypQE.png?f=user_large

https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title

LG-HM071MR-U44 / SWW Hewalex PCWU 3.0 / PV SMA + Jinko 14 kWp / Kia e-Niro

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 27-06 00:35
Ik heb vandaag een van de groepenkasten verbouwd en een shelly pro 3em ingebouwd in afwachting van mijn 2400AC set. Ben er best wel trots op dat ik dat helemaal zelf heb gedaan, was toch een beetje nerveus om het zonder een elektriciën te doen. Maar ik heb me uitgebreid verdiept in de materie (alles van dutch electrician amsterdam gekeken op youtube, chatgpt de groepenkasten laten analyseren en zelf aangevuld). Eigenlijk is zo'n groepenkast best leuk om netjes in te richten (denk dat ik mijn nieuwe roeping heb gevonden).

De tweede kast is een eaton 55, die onderin al netjes voorzien is van blokken voor 3xL en 1xN. Ik heb er een 3 polig + N aardlekschakelaar op gezet, daarop weer een 3 polig + n 6A automaat, en daar de shelly aan vast. Wilde geen alamat omdat ik de shelly op zo laag mogelijk amperage wilde afzekeren, en kon geen alamat onder de 16A vinden. Aardlek en automaat netjes met 6mm2 draad en shelly met 2.5mm2. Alles met kabeleindhulzen en de juiste aandraaimomenten. Goeie stripper en momentschroevendraaier gekocht, het uitgespaarde uurloon goed geïnvesteerd dus.

Het kostte wel even wat moeite om de waardes correct gemeten te krijgen, ik wist dat er fasen waren omgedraaid maar kon dat met een multimeter wel uitzoeken. Sowieso wel cool om te zien dat de waardes nog net iets sneller updaten in Home Assistant ten opzichte van een P1 meter. Ik ben nu helemaal klaar voor de batterij, en heb ook wel het vertrouwen om eventueel een aparte groep in te bouwen, maar met een 5.7kWh batterij is het eerst beter om op 800W laden/ontladen te blijven denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:18
Hier ook eens de 3CT van Zendure uit de doos gehaald. Werkt zon ding nou met 1 fase? Nou ja dus, je moet wel je fase1 op fase3 aansluiten op de 3CT omdat daar de power voor de 3CT nodig is.

Werd meteen herkend en gaat nu proberen NOM te draaien en gaat alle overschot hamsteren. Eens even testen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZcZMlktYTQjpFdvMFWZJ8HspI8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NRgy1o5N0xYRz47QsTyAP2ka.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SY3xeQV02Eq4x5zZ1XdsClmWxoI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UH3D4MFpYIXmZOOZUk5O8UFU.png?f=fotoalbum_large

6320wp | Zendure 2400 AC | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
gielz schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:12:
Hier ook eens de 3CT van Zendure uit de doos gehaald. Werkt zon ding nou met 1 fase? Nou ja dus, je moet wel je fase1 op fase3 aansluiten op de 3CT omdat daar de power voor de 3CT nodig is.

Werd meteen herkend en gaat nu proberen NOM te draaien en gaat alle overschot hamsteren. Eens even testen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wil je ook eens goed checken of die gedurende de dag de juiste waardes weergeeft?

Gisteren direct na de installatie leek alles te kloppen, levering vs teruglevering op iedere fase. Maar tussen 22:00 en 23:00 werd Fase 2 ineens omgedraaid. Baalde, wilde de elektricien al bellen, maar vanochtend klopte het weer, ook met de Shelly.

Ik ga het dus zo ook weer goed in de gaten houden of de richting wel klopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
CopyCatz schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 20:14:
Ik heb vandaag een van de groepenkasten verbouwd en een shelly pro 3em ingebouwd in afwachting van mijn 2400AC set. Ben er best wel trots op dat ik dat helemaal zelf heb gedaan, was toch een beetje nerveus om het zonder een elektriciën te doen. Maar ik heb me uitgebreid verdiept in de materie (alles van dutch electrician amsterdam gekeken op youtube, chatgpt de groepenkasten laten analyseren en zelf aangevuld). Eigenlijk is zo'n groepenkast best leuk om netjes in te richten (denk dat ik mijn nieuwe roeping heb gevonden).

De tweede kast is een eaton 55, die onderin al netjes voorzien is van blokken voor 3xL en 1xN. Ik heb er een 3 polig + N aardlekschakelaar op gezet, daarop weer een 3 polig + n 6A automaat, en daar de shelly aan vast. Wilde geen alamat omdat ik de shelly op zo laag mogelijk amperage wilde afzekeren, en kon geen alamat onder de 16A vinden. Aardlek en automaat netjes met 6mm2 draad en shelly met 2.5mm2. Alles met kabeleindhulzen en de juiste aandraaimomenten. Goeie stripper en momentschroevendraaier gekocht, het uitgespaarde uurloon goed geïnvesteerd dus.

Het kostte wel even wat moeite om de waardes correct gemeten te krijgen, ik wist dat er fasen waren omgedraaid maar kon dat met een multimeter wel uitzoeken. Sowieso wel cool om te zien dat de waardes nog net iets sneller updaten in Home Assistant ten opzichte van een P1 meter. Ik ben nu helemaal klaar voor de batterij, en heb ook wel het vertrouwen om eventueel een aparte groep in te bouwen, maar met een 5.7kWh batterij is het eerst beter om op 800W laden/ontladen te blijven denk ik.
Beetje offtopic maar best wel Zendure gerelateerd dus ik reageer toch maar:

Heb je de 3 x spanning naar de Shelly afgezekerd met 1A (of lager) glaszekeringen? Ik neem aan dat je die niet met 2,5 mm² hebt bekabeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Laatst online: 14:45
dotternetta schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:22:
[...]

Heb je de 3 x spanning naar de Shelly afgezekerd met 1A (of lager) glaszekeringen? Ik neem aan dat je die niet met 2,5 mm² hebt bekabeld
De draaddikte is niet heel kritisch, al geldt: liever te dik dan te dun. Bij een te dunne draad neemt de weerstand toe bij hogere belastingen, wat tot spanningsverlies kan leiden=warmte. De Shelly zelf verbruikt echter weinig stroom en gebruikt de spanning voor de welbekende I = U / R-formule.
Een glaszekering biedt extra veiligheid, maar is in dit geval niet strikt noodzakelijk.

Zelf had ik hem met aftakblokjes achter mijn b16 kookgroep zitten.

Als je de vergelijking maakt tussen de Shelby en de Zendure ct3 @Taro , welke zou je mensen dan aanraden?

[ Voor 10% gewijzigd door geert1992 op 29-05-2025 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Hansieo schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 09:11:

[...]

[Afbeelding]

redelijk in de buurt zo?
Oké, even samenvattend.....
Je hebt een overschot van 1234 kWh. Wanneer je dat allemaal zou kunnen bufferen in de EV en gebruiken via V2L naar de thuisaccu, zou dit 184,61 euro opleveren (1234 kWh in 738 kWh uit), terwijl terugleveren maar 6,17 euro zou opleveren.

Volgende kanttekeningen:
- bij een dynamisch contract zou terugleveren ongeveer 0.11 euro per kWh opleveren, dat is 135,74 euro. Dan is het verschil nog maar 50 euro :Y
- dat overschot van 1234 kWh kun je niet langere tijd opslaan in de EV, dus die opwek van de zomer kun je niet opmaken in de winter. Bijvoorbeeld ik gebruikte in april 355 kWh (11.8 kWh per dag) inclusief EV laden. Mijn zonnepanelen wekte op 862 kWh (28.7 kWh per dag). Dit overschot kan ik nooit op krijgen in de zomermaanden :N

Het kan wel helpen om met sombere dagen langer geen netstroom te gebruiken.

Wat ik vooral als voordeel zie, is het gebruiken als noodstroom, als de stroom langere tijd uitvalt. Nu komt dan (nog) niet zo vaak voor, maar stel voor dat door de oorlog van Rusland of Hackers de stroom in Nederland voor langere tijd plat legt...

Maar moet dit natuurlijk wel werken, een off-grid switch met de Solarflow 2400 AC bidirectionele uitgang (2400 Watt) + V2L (3680 Watt) en andere apparatuur daaraan in eiland-modus. Natuurlijk zul je in de meterkast daar iets voor moeten doen. De vraag is natuurlijk of dat gaat werken :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
geert1992 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:28:
[...]
Als je de vergelijking maakt tussen de Shelby en de Zendure ct3 @Taro , welke zou je mensen dan aanraden?
Als je nog niets in de meterkast hebt én van plan bent volledig voor het Zendure ecosysteem te gaan, dan de Smart Meter 3CT. Als je niet zeker bent van het Zendure ecosysteem, veel doet met domotica, Home Assistant en bijv. ook andere thuisaccu's wil testen, dan de Shelly. Dat is ook de reden dat ik de Shelly nog wil houden, want over 3-4 weken krijg ik nog een ander merk thuisaccu (2+2 kWh) binnen om te testen en die heeft een eigen P1-meter, maar mogelijk ook Shelly ondersteuning.

Als de Zendure P1-meter binnenkomt is dat hier de 5e P1-meter, moet dan een andere P1-meter opofferen, of de 3e actieve splitter plaatsen :( Daarom is een Shelly wel een uitkomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
dotternetta schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:22:
[...]

Nee een 6A automaat dus. Die ik alleen gebruik voor de shelly, lekker overkill :)

[ Voor 7% gewijzigd door CopyCatz op 29-05-2025 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
Zal het hier in de gaten houden, hij is nu gewoon ingesteld op NOM en ga voorlopig niets veranderen aan de config. Het offline probleem is ook opeens opgelost, wellicht door het verwijderen uit de app en opnieuw toevoegen tijdelijk via bluetooth.
Taro schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:22:
[...]

Wil je ook eens goed checken of die gedurende de dag de juiste waardes weergeeft?

Gisteren direct na de installatie leek alles te kloppen, levering vs teruglevering op iedere fase. Maar tussen 22:00 en 23:00 werd Fase 2 ineens omgedraaid. Baalde, wilde de elektricien al bellen, maar vanochtend klopte het weer, ook met de Shelly.

Ik ga het dus zo ook weer goed in de gaten houden of de richting wel klopt....

6320wp | Zendure 2400 AC | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
geert1992 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:28:
[...]

De shelly heeft toch sowieso veel meer meerwaarde? Ik bedoel de 3CT kost 139 euro tov de shelly 100, en dan heb je met de shelly heb je veel meer opties. Bluetooth hub, extra schakelmodule mogelijk, integratie in HA goed geregeld, een goeie api (kan bij Zendure 0,0 vinden over een eventuele api). Updates via shelly management in HA.. ik snap echt niet waarom iemand dat geld en een breder slot in de meterkast kwijt wil voor de 3CT.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gielz
Die 3CT is ook nog eens breder. Om even terug te komen op die API. Meteen even postman erbij gepakt en hij is simpel te koppelen via de restapi.

Net zoals de 2400AC en 800Pro, deze zijn volledig simpel uit te lezen en lokaal aan te sturen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lrPyk4k6rM7ug5XHKBf2sjoQxok=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/cpgj8rWWx1bYQ8j7VcwMawvQ.png?f=user_large
CopyCatz schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:51:
[...]

De shelly heeft toch sowieso veel meer meerwaarde? Ik bedoel de 3CT kost 139 euro tov de shelly 100, en dan heb je met de shelly heb je veel meer opties. Bluetooth hub, extra schakelmodule mogelijk, integratie in HA goed geregeld, een goeie api (kan bij Zendure 0,0 vinden over een eventuele api). Updates via shelly management in HA.. ik snap echt niet waarom iemand dat geld en een breder slot in de meterkast kwijt wil voor de 3CT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Dat is wel een nadeel idd, de 3CT is 2x zo breed als de Shelly. In mijn situatie kon de Shelly dus ook niet 1 op 1 vervangen worden door de 3CT, daarom ervoor gekozen die in het hogere Hager kastje erbij te plaatsen.

Kan alleen in de App niet zien wanneer er lokale communicatie is, bij de Hypers zie je dat wel, in HEMS niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
In het HW topic lees ik dat de accu/omvormer uitschakelt ivm de warmte ondanks de actieve koeling en dan moet de zomer nog starten. Edit: Voorgaande verkeerd geïnterpreteerd. Ondertussen draaien Zendure omvormers gewoon rustig door met passieve koeling. En met een zelfgemaakte koeler erbij gewoon lekker 36 graden op 1200 Watt ipv 50+ graden op 800 Watt bij HW ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDUTpRacl7PJOAkONz3HM5e38J0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l08XKFp3yVEGMBWIAjq3nT0Y.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 30-05-2025 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Taro schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 22:14:
In het HW topic lees ik dat de accu/omvormer uitschakelt ivm de warmte ondanks de actieve koeling en dan moet de zomer nog starten. Ondertussen draaien Zendure omvormers gewoon rustig door met passieve koeling. En met een zelfgemaakte koeler erbij gewoon lekker 36 graden op 1200 Watt ipv 50+ graden op 800 Watt bij HW ;)
[Afbeelding]
Plastic, echt een hele goeie geleider |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
CopyCatz schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 22:20:
[...]
Plastic, echt een hele goeie geleider |:(
En:
  • Stof verzamelen
  • Slijtage onderdelen
  • Extra verbruik
  • Geluid
  • Niet IP65

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 29-05-2025 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMudde
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 26-06 08:45
Ik volg dit forum al een tijdje en wil binnenkort ook een thuisaccu aanschaffen. Ik zit ook te twijfelen of ik nog even wacht op de p1 meter van Zendure , of dat ik een Shelly of de Zendure ct meter aanschaf. Als je de Zendure ct meter gelijk met je thuisaccu aanschaft kost deze maar 30 euro meer.
Ik ga waarschijnlijk voor een solarflow 800 pro met 1 extra accu. Ga daar waarschijnlijk ook nog 2 extra zonnepanelen op aansluiten in het najaar.
Ik wil het systeem gebruiken om in de avond / nacht nom te draaien. Mogelijk wil ik in de toekomst nog uitbreiden met, of een extra accu, of een 2400 AC met 2 accu’s.
Ik twijfel dus tussen de nieuwe p1 meter, de Shelly of de Zendure ct. Nu begreep ik dat de Shelly maar 1 systeem kan aansluiten. Is de ct meter dan de beste keus, of kan ik beter wachten op de p1 meter.

Frank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
FMudde schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 22:30:
Ik volg dit forum al een tijdje en wil binnenkort ook een thuisaccu aanschaffen. Ik zit ook te twijfelen of ik nog even wacht op de p1 meter van Zendure , of dat ik een Shelly of de Zendure ct meter aanschaf. Als je de Zendure ct meter gelijk met je thuisaccu aanschaft kost deze maar 30 euro meer.
Ik ga waarschijnlijk voor een solarflow 800 pro met 1 extra accu. Ga daar waarschijnlijk ook nog 2 extra zonnepanelen op aansluiten in het najaar.
Ik wil het systeem gebruiken om in de avond / nacht nom te draaien. Mogelijk wil ik in de toekomst nog uitbreiden met, of een extra accu, of een 2400 AC met 2 accu’s.
Ik twijfel dus tussen de nieuwe p1 meter, de Shelly of de Zendure ct. Nu begreep ik dat de Shelly maar 1 systeem kan aansluiten. Is de ct meter dan de beste keus, of kan ik beter wachten op de p1 meter.
De P1-meter arriveert de komende weken als het goed is voor pre-order, mogelijk vanaf eind juni / juli verkrijgbaar. Persoonlijk zou ik daar gewoon even op wachten, dan is het plug & play. Voorkom je inbouwkosten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 15:54
Kan je in de app eigenlijk de temperatuur uitlezen van batterij en omvormer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
rabero1985 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 23:08:
Kan je in de app eigenlijk de temperatuur uitlezen van batterij en omvormer?
Wel van de batterij, niet van de omvormer.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T7IaLOtmZFpZCwxQ91eIheE4BV0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MMsBVfkfTkiNzj8sHdBT8SuK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Taro op 29-05-2025 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Overigens ook wel interessant om te zien wat de lagere temperatuur van een Hyper 2000 doet met de temperatuur van de accu's.

Hierbij de 3 Hypers en hun accu's. Op Hyper 3 staat de koeler, de bovenste accu is nu in idle stand 3 graden koeler, maar dat verschil is tijdens maximale belasting wel een stukje groter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_xdNWLg0g2-jqPGOVSTH9my7mM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PrFBNStdXyIsqyUxdDnTeKU9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9x8hIq_J_G4GxadDgHJneDk7ZDA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rRIFfsJMlgGzYfikQnIeTKzp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H6Y_OOgx2pGaCHaX-f98Yo86uT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NgtmJvafSCcqBjEqMObZQJHo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Taro schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 23:19:
Overigens ook wel interessant om te zien wat de lagere temperatuur van een Hyper 2000 doet met de temperatuur van de accu's.

Hierbij de 3 Hypers en hun accu's. Op Hyper 3 staat de koeler, de bovenste accu is nu in idle stand 3 graden koeler, maar dat verschil is tijdens maximale belasting wel een stukje groter:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dit een hint? ^^

Ik had niet verwacht dat dit nog effect naar beneden zou hebben, gezien warmte opstijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
geert1992 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 23:23:
[...]

Is dit een hint? ^^

Ik had niet verwacht dat dit nog effect naar beneden zou hebben, gezien warmte opstijgt.
De warmte van de omvormer heeft zeker effect op de bovenste accu. Dus een koelere omvormer zorgt ook voor een langere levensduur van de accu's.

Heb ik volgens mij ook wel eerder laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
Taro schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 23:24:
[...]

De warmte van de omvormer heeft zeker effect op de bovenste accu. Dus een koelere omvormer zorgt ook voor een langere levensduur van de accu's.

Je had het eerder benoemd, kon mij de screenshots niet herinneren. Ik zal zondag even de bambulab aanslingeren voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05:30
Taro schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 23:24:
[...]

Mja nu is de vraag hoe komen wij allemaal aan zo'n ventilator? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:06

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Even een vraagje over het rechtstreeks aansluiten van zonnepanelen.

Ik heb nu twee installaties, de ene met een SolarEdge omvormer (met optimizers dus), en de andere met Enphase micro-omvormers. Reden daarvan is dat ik verschillende panelen gebruik op verschillende orientaties en verschillende hellingshoeken, met ook allemaal forse verschillen in hoeveelheid schaduw gedurende de dag.

Als ik (een deel van) mijn panelen rechtstreeks op een Zendure aansluit, dan heb ik natuurlijk minder verliezen doordat er geen DC->AC->DC omvorming plaatsvindt. Maar heb ik dan niet weer extra verlies doordat meerdere panelen in een string komen te zitten, waardoor elk paneel in die string opwekt wat het minste paneel in die string opwekt? Oftewel, ben ik dan misschien wel minder efficiënt bezig dan gewoon DC->AC->DC omvorming?

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
Catdogsf schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 05:18:
[...]

Mja nu is de vraag hoe komen wij allemaal aan zo'n ventilator? :-)
Je mag mij altijd een berichtje sturen, ik kan er zo nog 1 printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06 19:07
ik zit met de volgende situatie:
in mijn meterkast heb ik 1 fase, en op de p1 meter heb ik een splitter die via een esphome mijn home assistant voorziet van p1 data.
Mijn vader is overleden en daarom kan ik wat zonnepanelen van zijn dak, naar die van mij verhuizen. (5 x 325)

nu wil ik ook een thuis batterij. Mijn eerste doel is de nacht en dag doorkomen met (zoveel mogelijk) 0 op de meter. En in home assistant weer uitbreiden en spelen :)

nu is mijn plan als volgt:
mijn p1 meter emuleren naar een shelly 3em (via hacs integratie)
SolarFlow 800 Pro + Batterij: AB2000X Batterij (1920Wh)
mogelijk later nog een 3ct

is dit voor mij de beste en goedkoopste keuze?
of is een hyper2000 dan een betere optie? dit vind ik (ook na het lezen van alle pagina's) een lastige keuze.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Bart ® schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 07:27:

Ik heb nu twee installaties, de ene met een SolarEdge omvormer (met optimizers dus), en de andere met Enphase micro-omvormers. Reden daarvan is dat ik verschillende panelen gebruik op verschillende orientaties en verschillende hellingshoeken, met ook allemaal forse verschillen in hoeveelheid schaduw gedurende de dag.

Als ik (een deel van) mijn panelen rechtstreeks op een Zendure aansluit, dan heb ik natuurlijk minder verliezen doordat er geen DC->AC->DC omvorming plaatsvindt. Maar heb ik dan niet weer extra verlies doordat meerdere panelen in een string komen te zitten, waardoor elk paneel in die string opwekt wat het minste paneel in die string opwekt? Oftewel, ben ik dan misschien wel minder efficiënt bezig dan gewoon DC->AC->DC omvorming?
Als je een solarflow 800 pro koopt heb je 4 mppt trackers en kun je dus 4 panelen zonder enig stringverlies aansluiten op de pro. Dat zou dus een deel kunnen zijn en je kunt ook nog overwegen om 2 x een sf pro te nemen Nadeel is wel dat je veel kabels krijgt vanaf je dak naar de zendures. Zo heb ik op mijn hyper ook 4 x een paneel aangesloten en op 800 pro 2 x en dat zijn toch 12 kabels in totaal. En je moet even goed opletten op de grootte en de specificaties van de zonnepanelen of dat past op de zendures qua amperage en voltage. Kun je op hun website vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
remcoXP schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 08:00:
in mijn meterkast heb ik 1 fase, en op de p1 meter heb ik een splitter die via een esphome mijn home assistant voorziet van p1 data.
Mijn vader is overleden en daarom kan ik wat zonnepanelen van zijn dak, naar die van mij verhuizen. (5 x 325)

nu wil ik ook een thuis batterij. Mijn eerste doel is de nacht en dag doorkomen met (zoveel mogelijk) 0 op de meter. En in home assistant weer uitbreiden en spelen :)

of is een hyper2000 dan een betere optie? dit vind ik (ook na het lezen van alle pagina's) een lastige keuze.
Ligt er aan hoe ze liggen qua orientatie, heb je last van schaduw bijvoorbeeld en liggen ze alllemaal op identieke orientatie?De hyper heeft 2 mppt's en de 800 pro 4. Maar gezien het aantal van 5 en eventueel schaduw of afwijkende orientatie zou ik dan voor de SF 800 pro gaan en dan 3 op 3 mppts en 2 op 1 mppt aansluiten (wel op specificaties van amperage en voltages letten, zie website zendure). En met die 5 x 325 zit je wel boven de max bypass (terugleveren aan net als batterij vol is). Dus dan wordt die af en toe gecapt. Als je geen last van schaduw hebt en 2 mppt's genoeg zijn is de hyper een betere keuze dan kun je ook meer terugleveren in de bypass mode, maar dus wel 2 strings met 4 pv ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06 19:07
mrme12345 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 08:23:
[...]

Ligt er aan hoe ze liggen qua orientatie, heb je last van schaduw bijvoorbeeld en liggen ze alllemaal op identieke orientatie?De hyper heeft 2 mppt's en de 800 pro 4. Maar gezien het aantal van 5 en eventueel schaduw of afwijkende orientatie zou ik dan voor de SF 800 pro gaan en dan 3 op 3 mppts en 2 op 1 mppt aansluiten (wel op specificaties van amperage en voltages letten, zie website zendure). En met die 5 x 325 zit je wel boven de max bypass (terugleveren aan net als batterij vol is). Dus dan wordt die af en toe gecapt. Als je geen last van schaduw hebt en 2 mppt's genoeg zijn is de hyper een betere keuze dan kun je ook meer terugleveren in de bypass mode, maar dus wel 2 strings met 4 pv ingangen.
Dank voor je antwoord!
Mijn tuin ligt op het westen en ik kan ze plaatsen op het platte dak van mijn carport waar geen schaduw is.
Dit zijn de panelen.
https://www.canadiansolar...asheet-HiKu_CS3L-P_EN.pdf

dan is de hyper op 2 mppt's icm hyper een goedkopere en net zo'n goede oplossing zijn?
software matig geen nadelen begrijp ik?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
remcoXP schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 08:00:

Waarom wil je die emuleren naar een Shelly? Dat is voor de Home Assistant integratie niet nodig én het wordt in de Zendure App niet ondersteund. Je koppelt daar je Zendure account en dan kan je devices selecteren. Een emulatie device zal daar niet verschijnen. Verder wordt de SF800Pro nog niet lekker in HA ondersteund.
Met 4-5 verschillende panelen is de SF800Pro een betere optie als ze niet helemaal lekker worden neergelegd en/of als het vermogen hoger dan de Hyper aan kan. Met 325 paneeltjes vermoed ik dat de Hyper ze ook wel kan hebben en als je voor HA integratie wil gaan is de Hyper op dit moment nog wel de beste optie voor jouw situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AcS_
  • Nu online
geert1992 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 07:44:
[...]

Je mag mij altijd een berichtje sturen, ik kan er zo nog 1 printen.
Heb jij toevallig ergens de .stl gedeeld? Ik heb namelijk zelf een 3D printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:40
ZuinigeRijder schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:34:
[...]

Oké, even samenvattend.....
Je hebt een overschot van 1234 kWh. Wanneer je dat allemaal zou kunnen bufferen in de EV en gebruiken via V2L naar de thuisaccu, zou dit 184,61 euro opleveren (1234 kWh in 738 kWh uit), terwijl terugleveren maar 6,17 euro zou opleveren.

Volgende kanttekeningen:
- bij een dynamisch contract zou terugleveren ongeveer 0.11 euro per kWh opleveren, dat is 135,74 euro. Dan is het verschil nog maar 50 euro :Y
- dat overschot van 1234 kWh kun je niet langere tijd opslaan in de EV, dus die opwek van de zomer kun je niet opmaken in de winter. Bijvoorbeeld ik gebruikte in april 355 kWh (11.8 kWh per dag) inclusief EV laden. Mijn zonnepanelen wekte op 862 kWh (28.7 kWh per dag). Dit overschot kan ik nooit op krijgen in de zomermaanden :N

Het kan wel helpen om met sombere dagen langer geen netstroom te gebruiken.

Wat ik vooral als voordeel zie, is het gebruiken als noodstroom, als de stroom langere tijd uitvalt. Nu komt dan (nog) niet zo vaak voor, maar stel voor dat door de oorlog van Rusland of Hackers de stroom in Nederland voor langere tijd plat legt...

Maar moet dit natuurlijk wel werken, een off-grid switch met de Solarflow 2400 AC bidirectionele uitgang (2400 Watt) + V2L (3680 Watt) en andere apparatuur daaraan in eiland-modus. Natuurlijk zul je in de meterkast daar iets voor moeten doen. De vraag is natuurlijk of dat gaat werken :?
mooie samenvatting....

en dan kom ik zelfs met deze "simpele" en lowcost oplossing (batterijen niet meegenomen) weer op een niet al te beste TvT ná salderen.

(* ik zou wel willen weten wat de auto méér gaat verbruiken in stdby bij gebruik VtL....)

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter

Met het direct koppelen van de panelen krijg je inderdaad een voordeel aan de laadverlies kant, maar je levert ook misschien weer wat in door langere kabels met daardoor extra verlies, extra materiaalkosten, wat minder flexibel in waar je de accu's wil plaatsen, etc.

Persoonlijk denk ik dat het gerommel in de marge wordt en het kost je extra tijd en moeite. Maar het zorgt er wel voor dat ze ook bij bijv. >253 Volt blijven werken, ze blijven opwekken als het stroomnet eruit ligt, etc. en dat is ook wat waard. Dus als het aansluiten weinig werk en materiaal kost, je de accu daar anders ook al zou neerzetten, dan zou ik de stap gewoon zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
Taro schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 22:14:
In het HW topic lees ik dat de accu/omvormer uitschakelt ivm de warmte ondanks de actieve koeling en dan moet de zomer nog starten. Ondertussen draaien Zendure omvormers gewoon rustig door met passieve koeling. En met een zelfgemaakte koeler erbij gewoon lekker 36 graden op 1200 Watt ipv 50+ graden op 800 Watt bij HW ;)
[Afbeelding]
? Linkje. Ik heb het nog niet gelezen en volg het daar heel actief. Toch iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
remcoXP schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 08:49:
[...]

Dank voor je antwoord!
Mijn tuin ligt op het westen en ik kan ze plaatsen op het platte dak van mijn carport waar geen schaduw is.
Dit zijn de panelen.
https://www.canadiansolar...asheet-HiKu_CS3L-P_EN.pdf

dan is de hyper op 2 mppt's icm hyper een goedkopere en net zo'n goede oplossing zijn?
software matig geen nadelen begrijp ik?
Ja kan beide, verschil is 4 strings (800) vs 2 strings (hyper) en hyper heeft hogere bypass. Dus dan zou ik voor de hyper gaan in jouw geval. En de HA integratie kun je dan ook gebruiken om je P1 te gebruiken voor de zendures.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Hansieo schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 08:52:
[...]

(* ik zou wel willen weten wat de auto méér gaat verbruiken in stdby bij gebruik VtL....)
Hier heeft iemand een test gedaan met V2L.
Samenvatting:
- Standby verlies van 250 Watt
- 11% verlies door de inverter voor V2L

Dus afhankelijk van de load meer of minder verlies.

Maar misschien beter discussie verder in:
Over V2G; laden en ontladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Devke schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 09:02:
[...]

? Linkje. Ik heb het nog niet gelezen en volg het daar heel actief. Toch iets gemist?
Deze, of heb ik die verkeerd geïnterpreteerd? GL007 in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielz
@Taro Je gaf aan wat vreemde dingen te zien bij de 3CT. Ik heb deze nu toegevoegd in HA om te vergelijken en te zien wat hij exact doet;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_ywY74qN_ZFDN5f8fx_pw5eyhg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/9uXPNb7ttlNFIMZWFlW9yiRx.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iv6YEttfBA10mr8ywu0B2RSarMQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/nlLXMeM9V3f5NwecTxLPC8fw.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lrPyk4k6rM7ug5XHKBf2sjoQxok=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/cpgj8rWWx1bYQ8j7VcwMawvQ.png?f=user_large

Kan zo in je configuration.yaml zoals je ook de 2400AC en 800pro kunt toevoegen;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
rest:
  - resource: http://192.168.0.117/properties/report   # IP-adres van je 3CT
    sensor:
      - name: "Zendure 3CT Vermogen Fase 3"
        value_template: "{{ value_json['c_aprt_power'] }}"
        unique_id: Zendure_3CT_Vermogen_Fase_3
        unit_of_measurement: "W"
        state_class: measurement
        device_class: power

[ Voor 14% gewijzigd door gielz op 30-05-2025 09:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
Ahhh die. Verkeerde interpetatie. Deze tweaker heeft temperaruur sensoren in het rooster geplaatst waar de warme luchtstroom uitkomt. Heeft ook een energysocket tussen batterij zitten om hem op afstand evt te kunnen resetten (mocht het nodig zijn). Heeft e.a. met Homey gemaakt. De batterij heeft zijn eigen overhittingsbeveiliging ook. Ik zie dit meer als tweak gehalte. Niemand heeft nog uitval gemeld op basis van te warm worden. De zomer is een mooie test. We hebben als best wat warme dagen gehad. De zolder hier is dan ook niet de meest fijne plek om te vertoeven (ook zonder batterij). Ding hobbelde gewoon door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
gielz schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 09:29:
@Taro Je gaf aan wat vreemde dingen te zien bij de 3CT. Ik heb deze nu toegevoegd in HA om te vergelijken en te zien wat hij exact doet;

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kan zo in je configuration.yaml zoals je ook de 2400AC en 800pro kunt toevoegen;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
rest:
  - resource: http://192.168.0.117/properties/report   # IP-adres van je 3CT
    sensor:
      - name: "Zendure 3CT Vermogen Fase 3"
        value_template: "{{ value_json['c_aprt_power'] }}"
        unique_id: Zendure_3CT_Vermogen_Fase_3
        unit_of_measurement: "W"
        state_class: measurement
        device_class: power
Top, ga ik doen, thx. Kan je misschien (in het HA topic) de complete lijst met sensoren delen van de Zendure devices die je nu in HA hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Devke schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 09:30:
[...]

Ahhh die. Verkeerde interpetatie. Deze tweaker heeft temperaruur sensoren in het rooster geplaatst waar de warme luchtstroom uitkomt. Heeft ook een energysocket tussen batterij zitten om hem op afstand evt te kunnen resetten (mocht het nodig zijn). Heeft e.a. met Homey gemaakt. De batterij heeft zijn eigen overhittingsbeveiliging ook. Ik zie dit meer als tweak gehalte. Niemand heeft nog uitval gemeld op basis van te warm worden. De zomer is een mooie test. We hebben als best wat warme dagen gehad. De zolder hier is dan ook niet de meest fijne plek om te vertoeven (ook zonder batterij). Ding hobbelde gewoon door.
Ah, dacht in de early days ook te hebben gelezen dat er warnings zichtbaar waren ivm omgevingstemperatuur. Maar goed, we gaan het monitoren :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gielz
Hoe ziet nou zon dag eruit waar alles tegen zit voor de batterij (wolk > zon > wolk, taartjes bakken en inductie)? Ik heb de waardes even erbij gepakt van 3% soc naar 3% soc, een 10% soc aanhouden bij de 2400AC is geen overbodige luxe om soc drift te voorkomen.

6,00 kwh import
5,00 kwh export (begin dag gisteren er af gehaald en begin dag vandaag toegevoegd tot 3% soc)

RTE van 83,33%, doen wij het toch voor? *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2CiK1eKUDY875gruj7mWntHjEM0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Aqb4G2W8OXXK3B1fD3yvxdNf.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15:57
Taro schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 09:38:
[...]

Ah, dacht in de early days ook te hebben gelezen dat er warnings zichtbaar waren ivm omgevingstemperatuur. Maar goed, we gaan het monitoren :)
@Taro
Zo ver ik me kan herinneren waren dat meldingen dat de batterij direct na aflevering te koud was. En dus eerst moest opwarmen voor installatie.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Hebbes! Nu uitzoeken waar dit door komt. De klem zit niet verkeerd om, want de waardes zijn ook heel vaak goed/gelijk... Bovenste Shelly, onderste 3CT.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-DOblg_KWBixovMtv9yolzoVvk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MuoAPzy1qQHQ6zuoP7S61hRX.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Zie? Nu zijn beide Fase B's weer gelijk aan elkaar...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZKtbN3GITkBmtDEOD6BqAwmrJ4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2JKkshU9tD4tKjI5O5XJxHcO.png?f=user_large

Ik ga wel even het totaal ernaast zetten, dan weet ik in ieder geval welke van de 2 af en toe een verkeerde weergave heeft. Vreemde situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Nu online
Taro schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:36:
Hebbes! Nu uitzoeken waar dit door komt. De klem zit niet verkeerd om, want de waardes zijn ook heel vaak goed/gelijk... Bovenste Shelly, onderste 3CT.
[Afbeelding]
Misschien een bug in de 3CT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
gielz schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 09:59:
Hoe ziet nou zon dag eruit waar alles tegen zit voor de batterij (wolk > zon > wolk, taartjes bakken en inductie)? Ik heb de waardes even erbij gepakt van 3% soc naar 3% soc, een 10% soc aanhouden bij de 2400AC is geen overbodige luxe om soc drift te voorkomen.

6,00 kwh import
5,00 kwh export (begin dag gisteren er af gehaald en begin dag vandaag toegevoegd tot 3% soc)

RTE van 83,33%, doen wij het toch voor? *O*

[Afbeelding]
Kijk! 👍🏼 Bedankt voor deze data!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Zie, ik ben niet gek :) De 3CT meter wisselt soms positief en negatief om, de Shelly en P1-meter volgen wel dezelfde route:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yT_2wED0Rjtei3ZojigLNxG6z0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BlIVcexgMwvBYTnNLXrAkECX.png?f=fotoalbum_large

Zal een bugmelding inschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Op Fase A en C zie ik geen problemen, zou de CT-klem op Fase B niet goed zijn en niet negatief kunnen meten? Kan dat? Dan moet ik ze even omwisselen en kijken of het probleem mee verschuift.

Fase B:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VcumxQ7WnCHIQBzlj38xUypr-B8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L1BBguxqjO9d06zAGWASZRm4.png?f=fotoalbum_large

Fase A & C:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yHF3zRC_SMkgANKgwd8jqW04J8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V7blPmLZ54A8uuZFfxTIk5Bu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:27

HHF

Hou er wel rekening mee dat een Solar Edge omvormer een bepaald minumum aantal optimizers nodig heeft. Je kunt dus niet willekeurig panelen + optimizers afkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
Ik zou het voor nu even testen door de klem in de 3ct even te switchen. Kun je ook makkelijk zelf.

Dus in de 3ct plugje wisselen
Taro schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:26:
Op Fase A en C zie ik geen problemen, zou de CT-klem op Fase B niet goed zijn en niet negatief kunnen meten? Kan dat? Dan moet ik ze even omwisselen en kijken of het probleem mee verschuift.

Fase B:
[Afbeelding]

Fase A & C:
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Taro schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:26:

Fase B:
[Afbeelding]

Fase A & C:
[Afbeelding]
Heb je 2 clips op 1 draad? Ik bedoel bij Shelly's meten dezelfde draad? Je levert niet toevallig terug op die ene fase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:28
gielz schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 12:18:
Ik zou het voor nu even testen door de klem in de 3ct even te switchen. Kun je ook makkelijk zelf.

Dus in de 3ct plugje wisselen

[...]
En ook ff de clamps wisselen anders klopt de meting niet.
Hierdoor kun je inderdaad de clamp uitsluiten op een defect.
En of dat het in de ct meter zelf zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Zonde dat ze development resources in die gammele 3CT steken terwijl er al een prima alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie333
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-06 13:42
Dank allen voor de informatie, mooi al die kennis bij elkaar! Ik volg dit forum al een tijdje met veel plezier en wilde net de AC 2400 + 3 accu's gaan bestellen, maar nu werkt de "ZENDUREWELCOME-" kortingscode ineens niet meer. Ben ik de enige? En zijn er nog alternatieven? Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
Ik gebruik altijd deze maar wellicht omdat ze nu die 22 dagen "actie" hebben doen ze het niet;

ZDKOYTOPM225 (3%)
ZENPR11283 (3%)
ZDSPA25 (5%)
ZendureWelcome- (5%)
sjakie333 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 14:47:
Dank allen voor de informatie, mooi al die kennis bij elkaar! Ik volg dit forum al een tijdje met veel plezier en wilde net de AC 2400 + 3 accu's gaan bestellen, maar nu werkt de "ZENDUREWELCOME-" kortingscode ineens niet meer. Ben ik de enige? En zijn er nog alternatieven? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:31
sjakie333 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 14:47:
Ik heb 'em bij de vorige actie-ronde gewoon kunnen gebruiken, maar het lijkt erop dat die code maar éénmaal per e-mailadres gebruikt kan worden? Aangezien ik een Gmail-account heb een bestelling geplaatst met een punt tussen mijn voor- en achternaam en toen werd de kortingscode geslikt als zoete koek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ehbrands
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13:09
Voor de Duitsland bestellers:
Ik laat mijn bestellingen bij een Postfiliale of Packstation aankomen. Dat kan echter alleen met DHL. Wil in de toekomst nog een AC2400 gaan bestellen. Om te controleren of je bij akkuman.de tijdens het afrekenen specifiek voor DHL kan kiezen gisteren een AC2400 met AB3000X in de winkelmand gedaan. Gegevens ingevuld, maar nog niets gekocht (afgerekend). Website afgesloten zonder winkelmand te hebben leeggemaakt. Vanmorgen mailtje van akkuman met de mededeling dat er nog iets in de winkelmand zat plus een kortingscode van 5% als ik de bestelling zou afronden. Mooi toch.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Ehbrands schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:32:
Ik laat mijn bestellingen bij een Postfiliale of Packstation aankomen. Dat kan echter alleen met DHL. Wil in de toekomst nog een AC2400 gaan bestellen. Om te controleren of je bij akkuman.de tijdens het afrekenen specifiek voor DHL kan kiezen gisteren een AC2400 met AB3000X in de winkelmand gedaan. Gegevens ingevuld, maar nog niets gekocht (afgerekend). Website afgesloten zonder winkelmand te hebben leeggemaakt. Vanmorgen mailtje van akkuman met de mededeling dat er nog iets in de winkelmand zat plus een kortingscode van 5% als ik de bestelling zou afronden. Mooi toch.
Akku10 geeft 10 procent korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

bert pit

asdasd

Ehbrands schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:32:
Tot 1 juni geldt 10% vaderdag korting bij akkuman.de met de code papa25.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
xobdorp schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 14:52:
[...]

Ik heb 'em bij de vorige actie-ronde gewoon kunnen gebruiken, maar het lijkt erop dat die code maar éénmaal per e-mailadres gebruikt kan worden? Aangezien ik een Gmail-account heb een bestelling geplaatst met een punt tussen mijn voor- en achternaam en toen werd de kortingscode geslikt als zoete koek.
Klopt, de actiecode met Welcome erin kan je maar 1x gebruiken, zoals de naam ook doet vermoeden :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Verzoekje: Het bestellen in Duitsland en afleveren bij DHL pakketpunten komt hier regelmatig langs. Dat is een grijs gebied. In Nederland kan je als het goed is ook BTW terugvragen op Zendure producten aangezien ze kunnen handelen met dynamische tarieven. Het bestellen met 0% in Duitsland is officieel alleen voor mensen die in Duitsland wonen. Of dit illegaal of legaal is wil ik geen discussie over starten en laat ik graag aan een ieder over om voor zichzelf te besluiten.

Zullen we hier in ieder geval afspreken dit niet aan te moedigen én het er daarnaast niet te gemakkelijk en té vaak over te hebben?

Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
Taro schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:12:
Verzoekje: Het bestellen in Duitsland en afleveren bij DHL pakketpunten komt hier regelmatig langs. Dat is een grijs gebied. In Nederland kan je als het goed is ook BTW terugvragen op Zendure producten aangezien ze kunnen handelen met dynamische tarieven. Het bestellen met 0% in Duitsland is officieel alleen voor mensen die in Duitsland wonen. Of dit illegaal of legaal is wil ik geen discussie over starten en laat ik graag aan een ieder over om voor zichzelf te besluiten.

Zullen we hier in ieder geval afspreken dit niet aan te moedigen én het er daarnaast niet te gemakkelijk en té vaak over te hebben?

Merci!
Snelle offtopic vraag? Heeft iemand de BTW al eens teruggevraagd en ook teruggekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
_AcS_ schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 08:51:
[...]

Heb jij toevallig ergens de .stl gedeeld? Ik heb namelijk zelf een 3D printer.
Welke wil je hebben? De hyper kan ik morgen wel even uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
Die ventilator print, is er al iets van data bekend of dit invloed heeft op de RTE? Leuk een koel briesje maar het moet wel wat opleveren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:37
geert1992 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 21:39:
[...]

Ik zou wel graag de 2400AC willen hebben als deze ook klaar is 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Nu online
geert1992 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 21:39:
[...]

Ik weet niet welke jij allemaal hebt, maar graag de 2400AC en 800Pro. Mits deze er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:18
mrme12345 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 16:30:
[...]

Akku10 geeft 10 procent korting
Als ik deze invoer op zendure.de wordt deze niet geaccepteerd:

"Gib einen gültigen Rabattcode ein"

Zit ik oo de verkeerde website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Gelukszak schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:36:
[...]

Als ik deze invoer op zendure.de wordt deze niet geaccepteerd:

"Gib einen gültigen Rabattcode ein"

Zit ik oo de verkeerde website?
Ja, de website is eerder genoemd, maar ook graag rekening houden met mijn opmerking van eerder vanavond. Er wordt hier té makkelijk in Duitsland geshopt en dat is een grijs gebied ivm BTW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
gielz schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 21:51:
Die ventilator print, is er al iets van data bekend of dit invloed heeft op de RTE? Leuk een koel briesje maar het moet wel wat opleveren. ;)
Warmte veroorzaakt slijtage. Het kan enkele graden schelen op de bovenste accu en zelfs meer dan 10 graden op de omvormer.

Omvormers kunnen in de zomer gaan afschakelen of afschalen als ze te warm worden. Dit kan theoretisch rendement kosten, omdat ze dan met een lager vermogen gaan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
_AcS_ schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:01:
[...]

Ik weet niet welke jij allemaal hebt, maar graag de 2400AC en 800Pro. Mits deze er zijn.
Ac2400 moet even een update hebben, en dan moet mijn proefkonijn het even testen. Daarna ik hem uploaden, of voor je printen. Kan mijn proefkonijn ook vragen of ik dit mag proberen te maken voor een 800pro, deze heb ik zelf niet. Alleen staat deze bij hem buiten, en weet niet of hij dat wil.

[ Voor 6% gewijzigd door geert1992 op 30-05-2025 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
geert1992 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:48:
[...]

Warmte veroorzaakt slijtage. Het kan enkele graden schelen op de bovenste accu en zelfs meer dan 10 graden op de omvormer.

Omvormers kunnen in de zomer gaan afschakelen of afschalen als ze te warm worden. Dit kan theoretisch rendement kosten, omdat ze dan met een lager vermogen gaan werken.
Zoiets is compacter, mooie uitdaging 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rmVZPF_zFsibN9so5GduojPu3_8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WoplstXdohNT5QplFxJWr7wE.jpg?f=user_large

Kunnen we Zendure niet vragen om step-files van de omvormers?

[ Voor 4% gewijzigd door dotternetta op 30-05-2025 23:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
geert1992 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:50:
[...]

Ac2400 moet even een update hebben, en dan moet mijn proefkonijn het even testen. Daarna ik hem uploaden, of voor je printen. Kan mijn proefkonijn ook vragen of ik dit mag proberen te maken voor een 800pro, deze heb ik zelf niet. Alleen staat deze bij hem buiten, en weet niet of hij dat wil.
Dit proefkonijn werkt graag mee aan een koeler voor de SF800Pro, maar zal er buiten idd geen koeler op plaatsen :)

Pagina: 1 ... 58 ... 71 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Voor de Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren.