Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic

Pagina: 1 ... 59 ... 72 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09:05
Taro schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:45:
[...]

Ja, de website is eerder genoemd, maar ook graag rekening houden met mijn opmerking van eerder vanavond. Er wordt hier té makkelijk in Duitsland geshopt en dat is een grijs gebied ivm BTW.
Aan een kant heb je gelijk, aan de andere kant levert de webshop aan heel Europa zonder dat je een vinkje bij de btw te kunnen zetten.
De verzenkosten naar de diverse landen wordt wel breeduit gemeten.
Het is ook niet super moeilijk om de btw automatisch te berekenen als het adres buiten Duitsland ligt.
Dan krijg ik het idee dat ze dat willens en wetens doen.
Ik heb er geen probleem mee als ze nog een btw factuur sturen, met de kortingen blijft het erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Polvo176 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 23:08:
[...]

Aan een kant heb je gelijk, aan de andere kant levert de webshop aan heel Europa zonder dat je een vinkje bij de btw te kunnen zetten.
De verzenkosten naar de diverse landen wordt wel breeduit gemeten.
Het is ook niet super moeilijk om de btw automatisch te berekenen als het adres buiten Duitsland ligt.
Dan krijg ik het idee dat ze dat willens en wetens doen.
Ik heb er geen probleem mee als ze nog een btw factuur sturen, met de kortingen blijft het erg interessant.
Jawel, maar dit verschilt per webshop. Wat ik voornamelijk wil voorkomen is dat iedereen die nieuw dit topic binnenkomt denkt: Ah, nice, ik ga daar even zonder BTW en met -10% korting accu's halen zonder te beseffen dat het in een grijs gebied zit.

Ik ben ook weleens naar Duitsland gereden, ben niet roomser dan de paus, maar laten we niet het beeld schetsen dat het de standaard is.

Heb overigens de 2400AC en 4x AB3000X bij Zendure.nl gekocht en ga proberen de BTW terug te vragen. Zal het wel laten weten als dat is gelukt, ze eerst maar even ontvangen :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Had overigens vandaag een mooie foutmelding met de SF800Pro:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EIQFNu2B-k56yngNLMjXIQ2cwbQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Y7r5DOTBOCQvxftBg4pPn7lw.png?f=fotoalbum_large

Even buiten gekeken of ie in de fik stond, viel mee. Foutmelding was ook direct verdwenen. En door.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05:25
Taro schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 23:14:
Had overigens vandaag een mooie foutmelding met de SF800Pro:
[Afbeelding]

Even buiten gekeken of ie in de fik stond, viel mee. Foutmelding was ook direct verdwenen. En door.
Stuur je die ook aan met HomeAssistant.?
Het is misschien niet de bedoeling het relai veel te laten schakelen.
Ik kan het mis hebben maar ik persoonlijk wil alle Zendure (s) met de orginele Zendure app sturen en liefst lokaal indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
peterbier schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 23:27:
[...]

Stuur je die ook aan met HomeAssistant.?
Het is misschien niet de bedoeling het relai veel te laten schakelen.
Ik kan het mis hebben maar ik persoonlijk wil alle Zendure (s) met de orginele Zendure app sturen en liefst lokaal indien mogelijk.
Nee, die gaat alleen via de Zendure App.

Wel eergisteren 4 panelen op geplaatst die op de piek vandaag 1653 Watt opwekten én via HEMS op Slimme Meter mode stond. Denk dat ie inderdaad teveel moest wisselen, de 2400AC deed via HEMS mee, maar de Hypers stonden ook op NOM. Moet natuurlijk deze maand wel onder de 10ct/kWh afname incl. BTW blijven voor de stats he :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9j_nn-YqMkqziXYmTPsrpHx1ks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3S2s193NQwKCMDRQrFQvT8y1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De SF800Pro heeft overigens nu 2 dagen op rij gewoon netjes na het bereiken van de max SoC de bypass mode aangezet en is gaan terugleveren, in HEMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Werkt die 800 pro niet via de rest api?
Taro schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 23:30:
[...]

Nee, die gaat alleen via de Zendure App.

Wel eergisteren 4 panelen op geplaatst die op de piek vandaag 1653 Watt opwekten én via HEMS op Slimme Meter mode stond. Denk dat ie inderdaad teveel moest wisselen, de 2400AC deed via HEMS mee, maar de Hypers stonden ook op NOM. Moet natuurlijk deze maand wel onder de 10ct/kWh afname incl. BTW blijven voor de stats he :D

[Afbeelding]

6320wp | Zendure 2400 AC | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
gielz schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 23:35:
Werkt die 800 pro niet via de rest api?

[...]
Jawel, zojuist ingesteld. Maar is view only, aansturen doe ik nog niet via HA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Zendure heeft mij al gevraagd foto's van de meterkast, CT-klemmen, etc. te maken ivm 3CT issue. Ik vermoed persoonlijk dat die ene CT-klem gewoon niet goed is, maar gaan wel zien.

SF800Pro ook in HA zichtbaar, net als 2400AC, maar beide buiten de HA integratie om en dus puur lokaal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XB7jk3aufDTo-BZAYs8TSWWUB9k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Cz918SKWljwsrF1lzlXCDcDm.png?f=fotoalbum_large

Kijk iedere dag op de Zendure website bij de bestellingen of ze al onderweg zijn. Overigens vandaag ook weer ontdekt hoe je 7200 laden en 7200 ontladen in HEMS kunt enablen: Minimaal 3-4 apparaten toevoegen. Met SF800Pro, 2400AC en 1 SF800 krijg je ook de 7200 Ontlaad optie te zien. Dat kan je alleen unlocken als je elektricien ook zijn handtekening zet én een autorisatie code invoert. Er volgt half juni een App update waarmee je die unlock kunt aanvragen door een ondertekende factuur of rapport + handtekening van je elektricien op te sturen / in te dienen. Exacte implementatie is mij nog niet bekend.

Wil in ieder geval als ik de 3e 2400AC binnenkrijg en ze dan alle 3 in gebruik neem, wel meer dan 2400 Watt in totaal kunnen ontladen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
Taro schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 23:47:
Zendure heeft mij al gevraagd foto's van de meterkast, CT-klemmen, etc. te maken ivm 3CT issue. Ik vermoed persoonlijk dat die ene CT-klem gewoon niet goed is, maar gaan wel zien.

SF800Pro ook in HA zichtbaar, net als 2400AC, maar beide buiten de HA integratie om en dus puur lokaal:
[Afbeelding]

Kijk iedere dag op de Zendure website bij de bestellingen of ze al onderweg zijn. Overigens vandaag ook weer ontdekt hoe je 7200 laden en 7200 ontladen in HEMS kunt enablen: Minimaal 3-4 apparaten toevoegen. Met SF800Pro, 2400AC en 1 SF800 krijg je ook de 7200 Ontlaad optie te zien. Dat kan je alleen unlocken als je elektricien ook zijn handtekening zet én een autorisatie code invoert. Er volgt half juni een App update waarmee je die unlock kunt aanvragen door een ondertekende factuur of rapport + handtekening van je elektricien op te sturen / in te dienen. Exacte implementatie is mij nog niet bekend.

Wil in ieder geval als ik de 3e 2400AC binnenkrijg en ze dan alle 3 in gebruik neem, wel meer dan 2400 Watt in totaal kunnen ontladen....
Ik mag aannemen dat je als 3x een 2400AC verdeeld over de 3 fasen het systeem (software) het wel kan.
(Cluster mode gaan de Hypers ook eerst kijken of het dezelfde fase is)
Als er voor een thuisbatterij al een passende groep met verdeling is aangelegd lijkt mij oprecht een tussenkomst van een installateur zinloos.
Misschien het bericht met korreltje zout.?
Ik snap dat partijen de zakken moeten vullen.
Maar als ik een product koop moet dat volgens spec. kunnen voldoen (2400AC) met 2400 watt kunnen ontladen.
Het lijkt wel of de consument niks meer kan.
Ik bedoel er mee handtekeningen en weer een 3e partij inschakelen voor iets wat al goed is.

En de zonnepanelen boeren (toen) hebben massaal in een groepenkast gewerkt met 0 kennis.
En dat wordt wel geaccepteerd.

In ieder geval wil ik met 3x 2400 watt kunnen laden en ontladen op een eigen groepenkast waar een b25 automaat op zit.
K40 kabelgoot en de wcd,s moet ik nog plaatsen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94Jrhm9luSKP5uDwOpjlXUp22tM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9DeNy7QbIMutksma3jLz2UKL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Taro schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 23:47:
[..]
Dat kan je alleen unlocken als je elektricien ook zijn handtekening zet én een autorisatie code invoert. Er volgt half juni een App update waarmee je die unlock kunt aanvragen door een ondertekende factuur of rapport + handtekening van je elektricien op te sturen / in te dienen. Exacte implementatie is mij nog niet bekend.
8)7 :X
Heb je netjes alles certificaten, moet je nog een rapport laten maken.
Online software die dan plots update met bizarre restricties. Wel goed voor je retourrecht..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
graceful schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 01:36:
[...]

8)7 :X
Heb je netjes alles certificaten, moet je nog een rapport laten maken.
Online software die dan plots update met bizarre restricties. Wel goed voor je retourrecht..
De software komt niet plots met bizarre restricties. 1: Die restrictie zit al vanaf dag 1 in HEMS, zoek maar terug. 2: met 2-3x 2400AC kan je wel flink de mist in gaan op hetzelfde stopcontact.

Ik zie het anders: In verschillende topics zie je mensen langskomen die het verschil tussen een fase en groep niet kennen. Of die niet begrijpen waarom terugleveren op een gedeelde groep gevaarlijk is. "Ik zet er toch ook zonder problemen een gourmetstel op?" achtige berichten.

2400 laden & 7200 ontladen kan zonder handtekening van de elektricien - Wat ik overigens ook niet begrijp, want 7200 ontladen is gevaarlijker dan 7200 laden - maar wil je 7200/7200 dan moet de elektricien ook in de app zijn handtekening + auth code zetten. Dat laatste is echt om te voorkomen dat mensen die er minder bewust mee bezig zijn hun huis in de fik zetten. Zendure wil hiermee natuurlijk ook alle claims afwijzen, maar genoeg mensen die zelf het vinkje zouden zetten en 2x 2400AC met 2400/stuk gaan laten exporteren op 1 stopcontact, ik weet het wel zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
geert1992 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:50:
[...]

Ac2400 moet even een update hebben, en dan moet mijn proefkonijn het even testen. Daarna ik hem uploaden, of voor je printen. Kan mijn proefkonijn ook vragen of ik dit mag proberen te maken voor een 800pro, deze heb ik zelf niet. Alleen staat deze bij hem buiten, en weet niet of hij dat wil.
Ik heb de 2400AC en 800Pro nog niet ontvangen, voor mij nog geen haast.
Uploaden is prima, ik kan het zelf wel printen. Scheelt ook weer gedoe met verzenden enzo.
Iedergeval alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07:43
En een ac2400 met een 800 pro (3200W). Is hier een handtekening voor vereist? Of kan je dit zelf unlocken?

Mss ga ik naar 2x ac2400 met een 800 pro (5600w) in de toekomst. Maar dit kan je zelf dan niet meer unlocken?

Heb een 4mm2 draad met 25A zekering (5750w) dus bovenstaande zou net moeten lukken.

[ Voor 48% gewijzigd door rabero1985 op 31-05-2025 10:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rabero1985
Net even men droom scenario in het winkelmandje gezet. Enkel de P1 ontbreekt nog. Zal in stappen moeten gebeuren. Moeder de vrouw breekt anders men nek denk ik😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-jNR7ctVeMh9NEwuGQ0q63Ltb4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iocOYqceoYGy9FF0Tvejrvqr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 08:49:
[...]

De software komt niet plots met bizarre restricties. 1: Die restrictie zit al vanaf dag 1 in HEMS, zoek maar terug. 2: met 2-3x 2400AC kan je wel flink de mist in gaan op hetzelfde stopcontact.

Ik zie het anders: In verschillende topics zie je mensen langskomen die het verschil tussen een fase en groep niet kennen. Of die niet begrijpen waarom terugleveren op een gedeelde groep gevaarlijk is. "Ik zet er toch ook zonder problemen een gourmetstel op?" achtige berichten.

2400 laden & 7200 ontladen kan zonder handtekening van de elektricien - Wat ik overigens ook niet begrijp, want 7200 ontladen is gevaarlijker dan 7200 laden - maar wil je 7200/7200 dan moet de elektricien ook in de app zijn handtekening + auth code zetten. Dat laatste is echt om te voorkomen dat mensen die er minder bewust mee bezig zijn hun huis in de fik zetten. Zendure wil hiermee natuurlijk ook alle claims afwijzen, maar genoeg mensen die zelf het vinkje zouden zetten en 2x 2400AC met 2400/stuk gaan laten exporteren op 1 stopcontact, ik weet het wel zeker.
Ja true, ik heb het gelezen in het HW topic. Lastige situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
rabero1985 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 10:09:
En een ac2400 met een 800 pro (3200W). Is hier een handtekening voor vereist? Of kan je dit zelf unlocken?

Mss ga ik naar 2x ac2400 met een 800 pro (5600w) in de toekomst. Maar dit kan je zelf dan niet meer unlocken?

Heb een 4mm2 draad met 25A zekering (5750w) dus bovenstaande zou net moeten lukken.
Alles boven de 2400 laden is een 2e handtekening voor vereist. Vanaf +-16 juni wordt deze optie via de App uitgebreid.

Wat je dus wel kunt doen is het via HA gaan aansturen, dan heb je geen last van de limieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
rabero1985 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 10:24:
Net even men droom scenario in het winkelmandje gezet. Enkel de P1 ontbreekt nog. Zal in stappen moeten gebeuren. Moeder de vrouw breekt anders men nek denk ik😂

[Afbeelding]
Mooie set-up inderdaad :)

Of met de juiste argumenten komen. Des te eerder je dat alles hebt staan, des te eerder je geld gaat besparen en de return on investment is terugverdiend.

Daarnaast: Geld op de spaarrekening wordt door inflatie alleen maar minder waard O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:57
ferret0349MIjn Hyper heeft vannacht om 12 uur weer de verbinding met de cloud verloren en was daardoor in de app en in HA niet meer zichtbaar. Dat is nu de tweede keer binnen een week en het wordt vervelend omdat hij dan ook niet meer laadt of überhaupt aangestuuurd lijkt te worden.

Momenteel heeft hij een wifi verbinding die (dankzij de wapening in de vloer) op 2.4GHz een snelheid van 54-72Mbit heeft via een Fritz 1200AX repeater op WIFI 4 in mijn mesh. Lijkt me snel genoeg, maar als dat beter moet dan hoor ik het graag. Er hangen verder nog een weerstation en een Netatmo Healthy Home Coach aan die repeater, dus dat zal het toch ook niet zijn.

Ik zie wel het onderstaande terug in de logs van de HA integratie, die ik alleen voor monitoring gebruik. Hij schakelt vlak voor mindernacht naar BLE en daarna is het dus mis. Any ideas?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRSC0InHcqUlpob_l4ioeTfGPgc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kRzEtkeOlSgBKgVs8N5G7blv.png?f=user_large

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

bert pit

asdasd

@Aziraphale Als het aan je eigen WIFI ligt zou ik eens kijken naar de 5GHz-band. 2.4GHz heeft een beperkt aantal kanalen en dringt ver door. Daardoor kunnen signalen van buren overlappen en verstoren.

Ik zou eerder op 5.0 gokken omdat de beschikbaarheid van kanalen vaak beter is en de doordringbaarheid minder. Uiteraard dek je dan iet je gehele woning maar als je het lokaa goed aanlegt heb je doorgaans ook minder storing.

[ Voor 3% gewijzigd door bert pit op 31-05-2025 16:58 ]

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
bert pit schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 16:57:
@Aziraphale Als het aan je eigen WIFI ligt zou ik eens kijken naar de 5GHz-band. 2.4GHz heeft een beperkt aantal kanalen en dringt ver door. Daardoor kunnen signalen van buren overlappen en verstoren.

Ik zou eerder op 5.0 gokken omdat de beschikbaarheid van kanalen vaak beter is en de doordringbaarheid minder. Uiteraard dek je dan iet je gehele woning maar als je het lokaa goed aanlegt heb je doorgaans ook minder storing.
Daar wou ik hem eigenlijk ook aan hebben (en mijn netwerk ondersteunt het ook), maar bij verbinden krijg ik alleen de mogelijkheid voor 2.4 en ik kan in de app niet vinden hoe ik dat om zou moeten zetten.

Overigens geeft mijn Fritzbox aan dat er geen andere netwerken op die 2.4 band zitten, dus eigenlijk zou dat niet uit moeten maken. En compleet los hiervan snap ik niet dat er niet gewoon een ethernetpoortje op zo'n ding zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Aziraphale op 31-05-2025 17:10 ]

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 27-06 00:35
Ben bezig om een dashboard te maken met de Zendure info erbij. Ik heb een homewizard display maar wilde zelf iets maken, dus heb een m5stack tab5 besteld. Nu wat aan het prutsen en het begint al wat te worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9HfN3wDpF9sTED4Oeh2nFMH2ck=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/koDMuDy3vbEfVk8MhAyj9xFG.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door CopyCatz op 31-05-2025 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06 12:49
Het duurde bijna 2 maanden met lastige communicatie maar de everhome p1 meter is binnen.
Nu wachten op de zendure levering.
Is in de zendure app de lokatie aan te passen? Zie weerbericht staan met verkeerde plaatsnaam. Of heeft dat verder nergens invloed op? Ook temperatuur is random iets geks nu. Het is 2 graden zegt hij!

[ Voor 11% gewijzigd door wesley2004 op 31-05-2025 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Laatst online: 08:32
wesley2004 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:24:
Is in de zendure app de lokatie aan te passen? Zie weerbericht staan met verkeerde plaatsnaam. Of heeft dat verder nergens invloed op? Ook temperatuur is random iets geks nu. Het is 2 graden zegt hij!
Dat heeft hier ook nooit geklopt, hier is het altijd 16,7 met zon. Heeft verder nergens invloed op, anders dan dat er hier vragen over worden gesteld :P

[ Voor 11% gewijzigd door geert1992 op 31-05-2025 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
CopyCatz schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:43:
Ben bezig om een dashboard te maken met de Zendure info erbij. Ik heb een homewizard display maar wilde zelf iets maken, dus heb een m5stack tab5 besteld. Nu wat aan het prutsen en het begint al wat te worden:

[Afbeelding]
Gaaf idee! Ik had dit idee ook al om te gaan maken. Maar had geen idee hoe ik dit zou moeten aanpakken, zou je hier af en toe een update van willen geven?

Welke applicatie gebruik je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
wesley2004 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:24:
In HEMS geef je je locatie op. Die bovenin de apparaten lijst is volgens mij op basis van je huidige locatie. Als ik op bijv. mijn werk ben zie ik daar mijn werklocatie. En de laatste maanden is het de hele dag door zonnig en 15,7 graden. In het begin klopte dit wel, nu helaas niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Taro schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 21:50:
[...]

In HEMS geef je je locatie op. Die bovenin de apparaten lijst is volgens mij op basis van je huidige locatie. Als ik op bijv. mijn werk ben zie ik daar mijn werklocatie. En de laatste maanden is het de hele dag door zonnig en 15,7 graden. In het begin klopte dit wel, nu helaas niet meer.
Grappig dat jij 15,7 hebt, en ik 16,7. Hij zal de temperatuur wel converten. Bij anderen ook altijd .7? :P

Maar wel weer een andere afronding dan bij de integratie, daar had ik altijd een waarde bijvoorbeeld 25 met achter de komma 95.

[ Voor 21% gewijzigd door geert1992 op 31-05-2025 21:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Het is gelukkig een batterijen app en geen weer app ;)

6320wp | Zendure 2400 AC | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
geert1992 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 21:54:
[...]

Grappig dat jij 15,7 hebt, en ik 16,7. Hij zal de temperatuur wel converten. Bij anderen ook altijd .7? :P

Maar wel weer een andere afronding dan bij de integratie, daar had ik altijd een waarde bijvoorbeeld 25 met achter de komma 95.
Ik heb gewoon geen weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Hoe bevalt de setup je zover? Naast dat je geen weer hebt, en wat wifi probleempjes? Of zijn er meer problemen?

[ Voor 5% gewijzigd door geert1992 op 31-05-2025 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
geert1992 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 22:28:
[...]

Hoe bevalt de setup je zover? Naast dat je geen weer hebt, en wat wifi probleempjes? Of zijn er meer problemen?
Uitstekend! Die wifi is wel irritant, want dat kost me gewoon een volle set, maar verder draait het als een trein. Die wifi issues schijnen overigens vaker voor te komen, las ik op het forum van Zendure. Maar daar wordt verbeteren van de wifi als mogelijke oplossing genoemd, dus daar richt ik me nu eerst maar op. Inmiddels heb ik hem aan 5Ghz hangen door de repeater te verplaatsen, dus maar even kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
geert1992 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:43:
[...]

Gaaf idee! Ik had dit idee ook al om te gaan maken. Maar had geen idee hoe ik dit zou moeten aanpakken, zou je hier af en toe een update van willen geven?

Welke applicatie gebruik je hiervoor?
Arduino met Square line studio, ik heb dit als startpunt genomen:

YouTube: M5Stack Tab5 with Arduino IDE + LVGL: First UI Demo on ESP32-P4
https://github.com/nikthe...5_Arduino_Basic_LVGL_Demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Vandaag de eerste dag ooit volledig NOM gedraaid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4WK1urCTLXmrHZuipOmOLBjZto=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MaLfE0lurnhUUDaZOSGbGr4n.jpg?f=fotoalbum_large

En een mooi maandresultaat bereikt met <10 ct/kWh incl. belastingen en -2.35 ct/kWh excl. belastingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TDB9gnqbAToyQ8whPUFEfN_6A4s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JYqAo8a1pBeF6utr9PRQJKs2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJtNF-eBEfbLEsbs3fI_9UYQuzA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Q3fzfRaItuaXxTBWRetrcdt.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk wordt juni nog mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Aziraphale schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 22:42:
[...]

Uitstekend! Die wifi is wel irritant, want dat kost me gewoon een volle set, maar verder draait het als een trein. Die wifi issues schijnen overigens vaker voor te komen, las ik op het forum van Zendure. Maar daar wordt verbeteren van de wifi als mogelijke oplossing genoemd, dus daar richt ik me nu eerst maar op. Inmiddels heb ik hem aan 5Ghz hangen door de repeater te verplaatsen, dus maar even kijken of dat helpt.
Je hebt toch wel de Fritz repeater met een utp kabel aangesloten.?
Wifi op pakken en door sturen is vragen om problemen.
Ik heb zelf een vlan IoT op alleen 2.4GHz draaien. (Nog geen gezeur van mijn 2 Hypers in cluster mode gehad)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Voor mijn HW batterijen hield ik altijd netjes de RTE bij in HA (inclusief duidelijke grafiek). Dit heb ik nu omgebouwd naar de Zendure 2400 AC. Hier waren wel wat aanpassingen voor nodig het grote verschil was dat bij HW de RTE afnam in de avond/nacht. Bij Zendure blijft dit juist stabiel en gaat zelfs omhoog.

Ik laat hem nu even een weekje lopen en zal dan wat resultaten posten. Vandaag was weer een aardige dag, hierbij zit nu standaard de cap op 1200 watt maximaal opladen om het zo efficiënt mogelijk te doen. (op papier dan). Nu nog testresultaten :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6uBYY50SL5Ffl0WZ9Da86UJ-f10=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/pZE6qRGFsmigMNcvzwY0fkVE.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Taro schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 23:24:
[Afbeelding]

En een mooi maandresultaat bereikt met <10 ct/kWh incl. belastingen en -2.35 ct/kWh excl. belastingen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Lekker bezig! Hoe ziet dat eruit in de homewizard app met je 3 fase meter, waar al je zendure accu's op aan gesloten zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
geert1992 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 23:41:
[...]

Lekker bezig! Hoe ziet dat eruit in de homewizard app met je 3 fase meter, waar al je zendure accu's op aan gesloten zitten?
Volgens mij wel prima, als het zo doorgaat voor 1-1-2027 de investering terugverdiend :)

Mei:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSdc53ZPAve-AtVfvWGXZneE2aM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VsT66S9LtDEiOrhf1mMZRyzA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Overigens 86% RTE met de 2400AC behaald zie ik. En 82% met de Hypers.

Netjes :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert1992
Taro schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 23:48:
[...]

Volgens mij wel prima, als het zo doorgaat voor 1-1-2027 de investering terugverdiend :)

Mei:
[Afbeelding]
Ik ben even benieuwd naar je redenering rondom het terugverdienen vóór 1 januari 2027.

Als ik ervan uitga dat je nog 19 maanden kunt salderen, en ik neem als voorbeeld de spread tussen het goedkope en het dure tarief van deze maand, dan kom ik op de volgende berekening voor de resterende salderingsperiode: 19 × €73,05 = €1.387,95.

Was je investering echt zo laag? Of heb je de afgelopen maanden al zoveel winst gemaakt? Of zie ik iets over het hoofd in mijn berekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Taro schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 23:24:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Van de 246 kWh gebruik in huis komt 207 van de zon (84%) en 39 van het net.
Van de 207 zon is 113 direct en 93 uit de batterij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DV51UTeb8ju1J9DLp6Fwu7eqI40=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tH46oqgMP70Ud5Xss7bVB85p.jpg?f=user_large
In geld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gggNl8HTZrPQQlrbL4j8gD2cYsI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ONROTlx9NswiTTM4aMD51xu5.jpg?f=user_large

Dit is dan wel de laatste maand, ik moet vanaf nu ook geloven aan terug lever kosten.
De RTE is gedropt naar 74%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-06 10:52
Afgelopen dagen een aantal dagen van huis geweest rondom Hemelvaartsdag, de Hyper gewoon zijn ding laten doen: NOM draaien. Bij thuiskomst echter een aantal issues die ik niet kan plaatsen die ik jullie graag voor wil leggen. Mogelijk herkent iemand zich hierin?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLSITMSAp2nsKMF_SZwGdavNvmo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/frcqCMuBfwlDwhjInyxKAEzV.png?f=fotoalbum_large

Op vrijdag wilde de Hyper niet gaan laden nadat de zon is opgekomen, overigens snap ik ook niet dat op donderdag de accu's leeg zijn geraakt overdag. Na handmatig de Slimme Modus te stoppen en handmatig te laden en vervolgens weer terug vertoonde de Hyper weer normaal gedrag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vwyZa7Ryr-JRzyNGGskuH8gs2_8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5vjR40aqCBBwySmZWItphRqi.png?f=fotoalbum_large

Op vrijdagavond rond 2315u is de Hyper op een vast vermogen blijven ontladen, dit kunnen ondervangen door hetzelfde trucje als hierboven beschreven uit te voeren waarna er (tot op heden) NOM wordt gedraaid. Dit alles via de Zendure App gedaan en dus geen HA gebruikt om te wisselen van modus.

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Slimme matching (neem aan fireson) stopt hier ook regelmatig of kan niet correct matchen met ontladen. Dit zie ik trouwens ook bij de 3CT van Zendure zelf. Ik ben daarom begonnen met een eigen NOM te bouwen via een standaard HA automatisering waarbij ik het HW gedrag aan het inbouwen ben. Zit inmiddels op versie 3.0, maar ben er bijna;

- Uitgesteld laden zit er in in de ochtend (later beginnen) en avond (eerder stoppen)
- Zoals HW een start en balanceer actie dus niet meteen 100% ontladen of laden maar 2 traps raket.
- 100% lokaal als je de restapi in de firmware hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fj34S5eS-8RHxcZ4q-_g1jYlZ2o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/koS1KgvF27wz63LyBhvLloCB.png?f=user_large
Peutpeut schreef op zondag 1 juni 2025 @ 00:32:
Afgelopen dagen een aantal dagen van huis geweest rondom Hemelvaartsdag, de Hyper gewoon zijn ding laten doen: NOM draaien. Bij thuiskomst echter een aantal issues die ik niet kan plaatsen die ik jullie graag voor wil leggen. Mogelijk herkent iemand zich hierin?

[Afbeelding]

Op vrijdag wilde de Hyper niet gaan laden nadat de zon is opgekomen, overigens snap ik ook niet dat op donderdag de accu's leeg zijn geraakt overdag. Na handmatig de Slimme Modus te stoppen en handmatig te laden en vervolgens weer terug vertoonde de Hyper weer normaal gedrag.

[Afbeelding]

Op vrijdagavond rond 2315u is de Hyper op een vast vermogen blijven ontladen, dit kunnen ondervangen door hetzelfde trucje als hierboven beschreven uit te voeren waarna er (tot op heden) NOM wordt gedraaid. Dit alles via de Zendure App gedaan en dus geen HA gebruikt om te wisselen van modus.

[ Voor 6% gewijzigd door gielz op 01-06-2025 09:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Zo NOM maand mei is afgerond en net onder de 10 kWh import gebleven. Dus 0,3 kWh per dag gemiddeld. De zendure's doen goed hun werk :-) Mijn streven was max 0,5 kWh per dag, maar er zijn ook veel hele mooie zonnige dagen geweest en dan wordt het makkelijker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KjqxbRqsI-blwVVK8sBTanbIvFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p9jhVSHsiiPNYF10DW2LflFd.jpg?f=fotoalbum_large

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
Polvo176 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 00:04:
[...]

Van de 246 kWh gebruik in huis komt 207 van de zon (84%) en 39 van het net.
Van de 207 zon is 113 direct en 93 uit de batterij.
[Afbeelding]
In geld:
[Afbeelding]

Dit is dan wel de laatste maand, ik moet vanaf nu ook geloven aan terug lever kosten.
De RTE is gedropt naar 74%
74%? Hoe kan het dat veel mensen hier 80+ halen en jij 74%?

5.4 kWh opslag Homewizard Plug-In Battery

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Devke schreef op zondag 1 juni 2025 @ 09:43:
[...]

Dit is combinatie met pv en ac en dan krijg je een slechtere rte bij zendure (omdat pv niet zo efficient is, maar toch van je zonnepanelen komt en daarmee niet zo'n issue is). Kijk maar naar deze test video:
https://www.youtube.com/watch?v=oKyFuKE_pbQ&t=1127s

Alleen met ac laden en ontladen kom je op de 85%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
geert1992 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 00:04:
[...]

Ik ben even benieuwd naar je redenering rondom het terugverdienen vóór 1 januari 2027.

Als ik ervan uitga dat je nog 19 maanden kunt salderen, en ik neem als voorbeeld de spread tussen het goedkope en het dure tarief van deze maand, dan kom ik op de volgende berekening voor de resterende salderingsperiode: 19 × €73,05 = €1.387,95.

Was je investering echt zo laag? Of heb je de afgelopen maanden al zoveel winst gemaakt? Of zie ik iets over het hoofd in mijn berekening?
Voor wat er nu staat klopt dat inderdaad wel ongeveer.

Vergeet niet dat ik de afgelopen periode bijv. ook een HUB2000 met 2 panelen, een AIO2400 met 2 panelen, 1x Hyper met 2 panelen en 1x Hyper en 3x AB2000S extra mee had draaien. De afgelopen periode heb ik ook veel van die producten verkocht, incl. ACE1500, off-grid powerstrip, micro-omvormers, etc. en dat drukt de kosten enorm. En aan de andere kant moet ik natuurlijk ook al mijn uren als investering zien. Dus financieel gezien lukt dat terugverdienen wel, maar als ik mijn uren tegen een redelijk tarief mee reken, dan heb ik nog een lange weg te gaan.

Ik heb echter nog wel voor 3785 Euro aan 2400AC + 4xAB3000X bestellingen openstaan, daarvan gaat het terugverdienen langer duren, tenzij ik natuurlijk besluit de resterende 3x Hyper en 9xAB2000S te verkopen en weer een versimpelingsstap te maken. Voor nu is al die extra capaciteit leuk en fijn, vanaf 1-1-2027 is het overkill. Daarom ben ik dus ook continue bezig met mijn vervolgstappen te bepalen, de aansturing via HA, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
mrme12345 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 09:59:
[...]

Dit is combinatie met pv en ac en dan krijg je een slechtere rte bij zendure (omdat pv niet zo efficient is, maar toch van je zonnepanelen komt en daarmee niet zo'n issue is). Kijk maar naar deze test video:
https://www.youtube.com/watch?v=oKyFuKE_pbQ&t=1127s

Alleen met ac laden en ontladen kom je op de 85%.
Helder. Dit is een test die @gielz ook gedaan heeft. Dankje voor de input.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
Devke schreef op zondag 1 juni 2025 @ 09:43:
[...]

Als je de RTE bepaalt door met een mooie vaste waarde te laden en ontladen dan krijg je ook mooie waarden.
Maar het laden gaat hier op variërende zon opbrengst en nog veel sterker variërende huis belasting en dan word het al een stuk minder.
RTE wordt niet alleen de laad/ontlaad verliezen bepaald.
De Hyper zelf consumeert ook een deel, zo'n 25 watt of meer.
Als ik 's nachts 100 watt gebruik en de hyper zelf gebruikt al 25 watt dan zit je met ontladen al op 80%
Maar ik heb bij gebrek aan batterijen de twee onder een Hyper verdeelt over twee hypers met elk een batterij.
Ik wou zien of ik het gebruik uit het net verder naar beneden kon krijgen door op piek momenten (b.v. koffie zetten of koken) twee Hypers aan het werk te zetten.
Maar dan ben ik wel twee keer 25 watt aan het verspillen.
Ga dan nog maar eens rekenen met 100 watt thuis gebruik in de nacht en 50 watt Hyper gebruik.
Bij lage vermogens loopt de RTE razend snel terug en is dus sterk afhankelijk van hoeveel je laad en ontlaad.
Ik vind die RTE met de huidige opstelling helemaal nog niet zo gek.
Maar zoals ik al vaker heb gezegd, zolang je laad met de zonne panelen doet die er eigenlijk niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
Polvo176 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 10:23:
[...]

Als je de RTE bepaalt door met een mooie vaste waarde te laden en ontladen dan krijg je ook mooie waarden.
Maar het laden gaat hier op variërende zon opbrengst en nog veel sterker variërende huis belasting en dan word het al een stuk minder.
RTE wordt niet alleen de laad/ontlaad verliezen bepaald.
De Hyper zelf consumeert ook een deel, zo'n 25 watt of meer.
Als ik 's nachts 100 watt gebruik en de hyper zelf gebruikt al 25 watt dan zit je met ontladen al op 80%
Maar ik heb bij gebrek aan batterijen de twee onder een Hyper verdeelt over twee hypers met elk een batterij.
Ik wou zien of ik het gebruik uit het net verder naar beneden kon krijgen door op piek momenten (b.v. koffie zetten of koken) twee Hypers aan het werk te zetten.
Maar dan ben ik wel twee keer 25 watt aan het verspillen.
Ga dan nog maar eens rekenen met 100 watt thuis gebruik in de nacht en 50 watt Hyper gebruik.
Bij lage vermogens loopt de RTE razend snel terug en is dus sterk afhankelijk van hoeveel je laad en ontlaad.
Ik vind die RTE met de huidige opstelling helemaal nog niet zo gek.
Maar zoals ik al vaker heb gezegd, zolang je laad met de zonne panelen doet die er eigenlijk niet toe.
Ah oke helder. Heb je al eens gekeken als je 1 hyper dus even niet gebruikt of het dan vele male beter wordt?
25 Watt is wel veel vind ik. Typisch iets wat bij de hyper hoort? Andere modellen verbeterd?

Laatste zin ben ik het niet met je eens. Ook zonnestroom heeft een waarde. Je kunt het invoeden op een thuisbatterij of terug leveren aan het net. Bij een vast contract zit er vaak een vergoeding op die nog positief is tov de boete, bij dynamisch de geldende uurprijs. Maar goed, daar verschillen we van mening. Das prima. Niet voor hier verder. Ben met name benieuwd naar het eerste stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Devke schreef op zondag 1 juni 2025 @ 10:33:
[...]

Ah oke helder. Heb je al eens gekeken als je 1 hyper dus even niet gebruikt of het dan vele male beter wordt?
25 Watt is wel veel vind ik. Typisch iets wat bij de hyper hoort? Andere modellen verbeterd?

Laatste zin ben ik het niet met je eens. Ook zonnestroom heeft een waarde. Je kunt het invoeden op een thuisbatterij of terug leveren aan het net. Bij een vast contract zit er vaak een vergoeding op die nog positief is tov de boete, bij dynamisch de geldende uurprijs. Maar goed, daar verschillen we van mening. Das prima. Niet voor hier verder. Ben met name benieuwd naar het eerste stuk.
Met 1 Hyper met 2 batterijen zit ik rond de 79%.
Ik heb bij de SF800 (geen pro) zonder batterij gezien dat het eigen gebruik tussen de 22 en 25 watt schommelde.
Dat zal bij een Hyper niet veel anders zijn.
Ik heb het zelfde bij 2 Growatts gezien, een van 1000 W en een van 1500 W, die blijven doorgaan als ze nog 2 watt uit de zonnepanelen kunnen plukken, maar om te functioneren nog 20 watt uit het net halen.
Schiet niet echt op, maar is niet anders.
Zowel Growatt als Zendure gebruiken geen geforceerde koeling met fans, bij fabrikanten die dat wel doen zijn de verliezen waarschijnlijk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Devke schreef op zondag 1 juni 2025 @ 10:33:
[...]

Bij een vast contract zit er vaak een vergoeding op die nog positief is tov de boete, bij dynamisch de geldende uurprijs.
Hangt er vanaf bij wie je zit, er zijn een tiental energie maatschappijen waarbij de boete hoger is dan de vergoeding wat overigens na 1-1-27 niet meer mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGoose
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 28-06 14:08
Ik zie wat mensen met wifi problemen. Ik ben daar een tijdje geleden mee aan het stoeien geweest. Een van de dingen wat niet lekker ging was een DHCP reservering aan de hand van het mac adres. Hij verloor snel zijn verbinding en was gewoon niet zo stabiel (fixed 2.4ghz iot ssid). Zodra ik de reservering eraf haalde en hem gewoon lekker zijn gang liet gaan was de boel veel stabieler. Misschien iets om naar te kijken of in ieder geval te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Beetje off topic misschien, maar nu ik de Shelly Pro 3EM heb ingebouwd valt me op dat de power factor heel laag is bij laag verbruik. Ik wil de batterij inzetten om het nachtverbruik te compenseren dat rond de 300W ligt. Nu zie ik dat bij zulk laag verbruik de power factor op de fasen dan meestal rond de 0.5 / 0.6 ligt, wat erg slecht is lees ik. Als ik de auto lader even aangooi en ik 16A op alle drie heb dan gaat het netjes naar de 1.0. Dus dan is het zo dat de standby gebruikers ook gewoon heel inefficiente apparaten zijn? Koelkast/vriezer etc. Iets waar ik me druk om moet maken? Want de batterij is dan voornamelijk bezig om inefficiente apparaten te compenseren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DVZLzCkc88-QcaMeuxIe9vuK9FY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/vrK0X5WCP9GvA5KsraNk3b89.png?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door CopyCatz op 01-06-2025 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

bert pit

asdasd

@CopyCatz Kun je uitleggen wat power factor is?

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
Polvo176 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 10:56:
[...]

Met 1 Hyper met 2 batterijen zit ik rond de 79%.
Ik heb bij de SF800 (geen pro) zonder batterij gezien dat het eigen gebruik tussen de 22 en 25 watt schommelde.
Ik heb het zelfde bij 2 Growatts gezien, een van 1000 W en een van 1500 W, die blijven doorgaan als ze nog 2 watt uit de zonnepanelen kunnen plukken, maar om te functioneren nog 20 watt uit het net halen.
Schiet niet echt op, maar is niet anders.
Zowel Growatt als Zendure gebruiken geen geforceerde koeling met fans, bij fabrikanten die dat wel doen zijn de verliezen waarschijnlijk groter.
Oke ik probeer een beetje inzicht te krijgen wat nu een beetje de RTE is zonder zonnepanelen eraan gekoppeld. HW zit bij mij op 75% en heeft idd een actieve koeling. Dat zal zeker effect hebben. Hoeveel? Geen idee. Probeer dat maar eens te testen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Polvo176 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 10:56:
[...]
Ik zie hier op die stekker doorgaans zo'n 4-5 Watt in de avonduren, zeker weten dat het zoveel is?
Hoeveel die uit de accu's trekt is niet/lastig te meten, maar een Hyper op een stekker doet naar mijn weten geen 22-25 Watt? Ik had er toen 2 op 1 slimme stekker en die zaten samen volgens mij op 8 Watt ofzo? Betekent natuurlijk niet dat er dan aanvullend mogelijk nog 18-21 Watt per stuk uit de accu's komt, maar dat kan ik niet onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Ik heb gelezen dat die hoge wattages er alleen zijn zodra de PV omvormer zijn ding doet. Mijn DS3-L omvormer pakt ook 20 watt af van mijn zonnepanelen. Of wellicht is dit alleen bij mijn DS3-L :+
Taro schreef op zondag 1 juni 2025 @ 14:04:
[...]

Ik zie hier op die stekker doorgaans zo'n 4-5 Watt in de avonduren, zeker weten dat het zoveel is?

[...]

Hoeveel die uit de accu's trekt is niet/lastig te meten, maar een Hyper op een stekker doet naar mijn weten geen 22-25 Watt? Ik had er toen 2 op 1 slimme stekker en die zaten samen volgens mij op 8 Watt ofzo? Betekent natuurlijk niet dat er dan aanvullend mogelijk nog 18-21 Watt per stuk uit de accu's komt, maar dat kan ik niet onderbouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polvo176
Taro schreef op zondag 1 juni 2025 @ 14:04:
[...]

[...]

De SF800 geeft dat zelf aan in de app.
De bovenste grafiek laat zien wat er aan vermogen van de panelen komt, de tweede wat er aan vermogen het net op gaat, het verschil is het eigen gebruik.
De rust stroom zal inderdaad lager zijn, zonder dat de omvormer werkt wordt er nog 5 watt uit het net gehaald en met batterij komt dat daaruit, maar is dan niet te meten.

Elke omvormer zal stroom nodig hebben om te werken en zal al gauw 25 watt of meer zijn.
Ik heb hier de specs voor me van een 4 kW omvormer, de fabrikant geeft een efficiëntie van 97,1% aan.
97,1% van 4000 watt is 3884 watt, dus gebruikt de omvormer zelf 116 watt.
Als er geen zon is dan heb je ook geen omzet verliezen en alleen nog een rust stroom, bij deze voorbeeld omvormer is dat nog 5 watt.
Dat zie je bij de SF800 dus ook terug.

PS
De Hyper heeft de batterij vol rond 10 uur, doet de rest van de dag niks tot er 's avonds de zon onder is en hij stroom moet leveren.
Halverwege de middag is hij gezakt van 100 naar 99% wat ook een indicatie is dat hij stroom uit de batterij trekt.
Dat wordt nog wel even aangevuld tot 100% als de zon nog levert.

[ Voor 10% gewijzigd door Polvo176 op 01-06-2025 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Nog even een voorbeeld grafiek, de batterijen onder de beide Hypers zijn even na 10 uur vol.
Rond een uur of 4 wordt door ieder afzonderlijk de batterij weer aangevuld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Rx5sp57JdtiqH2YKfaQEA7JeSk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Rb8Jk4fC54JV3kXhAoAh1Air.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
bert pit schreef op zondag 1 juni 2025 @ 13:39:
@CopyCatz Kun je uitleggen wat power factor is?
Power factor = verhouding tussen nuttig vermogen en totaal geleverd vermogen. Dus hoe dichter de power factor bij de 1 is, hoe efficienter je stroom gebruikt wordt. Blijkbaar is het zo dat bij veel reactief vermogen (spoelen, motoren etc) de factor slechter wordt, maar ook bij pc voedingen die in standby staan. En ik heb nogal wat voedingen..

Maar dit is wel leerzaam, ben met chatgpt bezig dit uit te zoeken. Voor huishoudens maakt het niet uit omdat je alleen effectief de kWh's betaalt. Een lage pf betekent alleen dat er meer stroom door de kabels moet worden gestuurd, en dat is meer warmte. In de industrie moet men hier blijkbaar wel voor betalen, wij als consument niet.

Voor een batterij zou dit wel betekenen dat ie meer stroom moet leveren, waardoor de omvormer warmer wordt en er meer verlies gaat optreden. Dat zal dus wel zijn waarom de RTE bij mensen verschilt. Kan dus wel de moeite zijn om niet essentiële apparatuur echt af te koppelen 's nachts.

[ Voor 7% gewijzigd door CopyCatz op 01-06-2025 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Polvo176 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 14:41:
[...]

De SF800 geeft dat zelf aan in de app.
De bovenste grafiek laat zien wat er aan vermogen van de panelen komt, de tweede wat er aan vermogen het net op gaat, het verschil is het eigen gebruik.
De rust stroom zal inderdaad lager zijn, zonder dat de omvormer werkt wordt er nog 5 watt uit het net gehaald en met batterij komt dat daaruit, maar is dan niet te meten.

Elke omvormer zal stroom nodig hebben om te werken en zal al gauw 25 watt of meer zijn.
Ik heb hier de specs voor me van een 4 kW omvormer, de fabrikant geeft een efficiëntie van 97,1% aan.
97,1% van 4000 watt is 3884 watt, dus gebruikt de omvormer zelf 116 watt.
Als er geen zon is dan heb je ook geen omzet verliezen en alleen nog een rust stroom, bij deze voorbeeld omvormer is dat nog 5 watt.
Dat zie je bij de SF800 dus ook terug.

PS
De Hyper heeft de batterij vol rond 10 uur, doet de rest van de dag niks tot er 's avonds de zon onder is en hij stroom moet leveren.
Halverwege de middag is hij gezakt van 100 naar 99% wat ook een indicatie is dat hij stroom uit de batterij trekt.
Dat wordt nog wel even aangevuld tot 100% als de zon nog levert.
Eigenverbruik of laadverliezen? Je kunt volgens mij niet zomaar stellen dat het verschil 100% eigenverbruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Taro schreef op zondag 1 juni 2025 @ 16:28:
[...]

Eigenverbruik of laadverliezen? Je kunt volgens mij niet zomaar stellen dat het verschil 100% eigenverbruik is.
Ik heb geen batterij onder de SF 800, dus puur omzet verliezen van de omvormer en geen laad verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Polvo176 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 16:43:
[...]

Ik heb geen batterij onder de SF 800, dus puur omzet verliezen van de omvormer en geen laad verliezen.
Same here, maar ik vind er wel een verschil tussen zitten wat een apparaat daadwerkelijk afneemt voor eigenverbruik vs laadverliezen die je sowieso niet kunt voorkomen. En uiteraard zit er ook overlap tussen die 2. Een omvormer leidt tot laadverliezen. Maar de ene factor heeft een fabrikant invloed op, de ander ook, maar minder gezien dat gewoon natuurkundige wetten zijn.

Zie hier op dit moment de volgende afwijking tussen wat er de SF800's binnenkomt vs uit gaat, in beide gevallen 21 Watt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBSVzw1ENhXMeF2U4VK7HY3tuXI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zF8rh3t2sfVNK0G1y3pN4nFl.png?f=user_large

Maar als ik de afname 's avonds zie, dan is dat vaak 4-5 Watt. Dus vermoed 4-5 Watt stand-by verbruik en dan 21 Watt verbruik+verliezen (kabels, etc.) in bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Die 5 Watt is inderdaad standby verlies.
Ik ga nog wel eens kijken wat een Hyper doet zonder batterij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerryvh
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 27-06 16:33
mrme12345 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 09:36:
Zo NOM maand mei is afgerond en net onder de 10 kWh import gebleven. Dus 0,3 kWh per dag gemiddeld. De zendure's doen goed hun werk :-) Mijn streven was max 0,5 kWh per dag, maar er zijn ook veel hele mooie zonnige dagen geweest en dan wordt het makkelijker.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5lS7TBNDaKycWgLHglodJ-NcmQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cEAaU5GcDty0z1jKyCfPt5qI.jpg?f=fotoalbum_large
5,47 afname :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Heel mooi! Hoe lager hoe beter :-)

Is je huis ook full electric en ook ev?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
gielz schreef op zondag 1 juni 2025 @ 09:03:
Slimme matching (neem aan fireson) stopt hier ook regelmatig of kan niet correct matchen met ontladen. Dit zie ik trouwens ook bij de 3CT van Zendure zelf. Ik ben daarom begonnen met een eigen NOM te bouwen via een standaard HA automatisering waarbij ik het HW gedrag aan het inbouwen ben. Zit inmiddels op versie 3.0, maar ben er bijna;

- Uitgesteld laden zit er in in de ochtend (later beginnen) en avond (eerder stoppen)
- Zoals HW een start en balanceer actie dus niet meteen 100% ontladen of laden maar 2 traps raket.
- 100% lokaal als je de restapi in de firmware hebt.

[Afbeelding]

[...]
Het ging hier juist niet om Slimme Matching via de HA integratie maar gewoon ingesteld via de Zendure app. Wat maakt dat dat er op een zeker moment statisch ontladen wordt? Of is dit mogelijk een bug, dan maak ik een ticket aan ter verbetering.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Kleine update over de lokale rest api van de 2400 AC. Hij werkt nu bijna exact zoals Homewizard de NOM doet. Helaas wat import doordat hij in de ochtend leeg was en wat export omdat ik een nieuwe versie actief heb gezet 4.0 naar 5.0. En er zit een vertraging op het opladen in de ochtend om niet met 100 watt dat ding te gaan vol hamsteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZdj20nRRBD0zlAQDq2ogefBPZA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/SkKTt5lR9SCfWI5v5CgmLGGN.png?f=user_large

Is dit nou plug-n-play straks? Deels want je hebt het volgende nodig;
- Home assistant
- De enkele NOM automatisering
- Lokale restapi, ontbreekt bij sommige. Loopt een supportcall voor

100% lokaal _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MC0HELIJ7pSSSQlSHWY6DgnZflo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQYUSieP3Yf5jSfqXqNNP1jh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgerkracht
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
gielz schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:37:
Kleine update over de lokale rest api van de 2400 AC. Hij werkt nu bijna exact zoals Homewizard de NOM doet. Helaas wat import doordat hij in de ochtend leeg was en wat export omdat ik een nieuwe versie actief heb gezet 4.0 naar 5.0. En er zit een vertraging op het opladen in de ochtend om niet met 100 watt dat ding te gaan vol hamsteren.

[Afbeelding]

- Home assistant

[Afbeelding]
Geweldig. Kunnen we ook rekening houden met de elek prijzen?
Nu zie ik dat ie bij mij al oplaad (via de FireSon integratie) vanaf 8 uur, dan zijn de prijzen hoog,
dus op dat moment mogen de panelen nog wel terugleveren.

Dus wel NOM draaien, maar opladen pas na 11:00 (althans voor mij), dan doen de panelen het meest en is de elek prijs in het algemeen laag. En opladen mag voor mij dan tot (voorbeeld) max 16:00
Zou mooi zijn als die tijden instelbaar zijn.

21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Ik ga eerst deze automatisering afronden. Er zitten nog wat kleine puntjes in met wolkjes voor de zon waar wat verbetering in zit binnen de huidige 5.0 versie.

Zelf heb ik geen dynamisch contract maar wel alles in HA zitten. Dus wie weet, @Devke heeft dit wel en gaat hier bij Homewizard aan de slag die ook via een restapi werkt op exact dezelfde manier 100% lokaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nzPP4g-tV58C6rMldnhowgyshHM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZKzxQyzSp9Uo23KrvVJpO0tC.jpg?f=user_large
Tijgerkracht schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:02:
[...]

Nu zie ik dat ie bij mij al oplaad (via de FireSon integratie) vanaf 8 uur, dan zijn de prijzen hoog,

Dus wel NOM draaien, maar opladen pas na 11:00 (althans voor mij), dan doen de panelen het meest en is de elek prijs in het algemeen laag. En opladen mag voor mij dan tot (voorbeeld) max 16:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
gielz schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:15:
Ik ga eerst deze automatisering afronden. Er zitten nog wat kleine puntjes in met wolkjes voor de zon waar wat verbetering in zit binnen de huidige 5.0 versie.

Zelf heb ik geen dynamisch contract maar wel alles in HA zitten. Dus wie weet, @Devke heeft dit wel en gaat hier bij Homewizard aan de slag die ook via een restapi werkt op exact dezelfde manier 100% lokaal.

[Afbeelding]

[...]
Dan zal ik nog wel write opties nodig hebben in de API. Dan test ik het met alle plezier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
[...]

Volgens mij is het het beste als deze 2 zaken worden gescheiden:
  1. Aansturing
  2. Automatisering
Iedereen heeft andere wensen mbt #2 en als #1 mogelijk is, kunnen anderen aan de slag met de Automatiseringen. Als je gewoon laden + ontladen + vermogen (Hoeveelheid of NOM) kunt aangeven, kan je er zelf de Automatisering omheen maken die je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-06 05:30
[...]

Volgens mij kan dat ook gewoon via de app van Zendure dat je vanaf 11.00 uur tot 16.00 uur insteld dat dan alleen de zonnenstroom je batterij ingaat, maar dat weet @Taro wel. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgerkracht
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Catdogsf schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:14:
[...]

Volgens mij kan dat ook gewoon via de app van Zendure dat je vanaf 11.00 uur tot 16.00 uur insteld dat dan alleen de zonnenstroom je batterij ingaat, maar dat weet @Taro wel. d:)b
Combinaties tussen Home Assistant en de Zendure app, dat gaat niet werken met 2 kapiteins op een schip.

21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
[...]

Meerdere opties inderdaad:

Instelbaar vermogen:
  1. Lage prijs selecteren
  2. Periode selecteren
Alleen overschot laden:
  1. NOM + overschot laden
Kan gewoon standaard in de App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Zojuist een vreemd issue met de SF800 Pro die volledig vol was:

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8Ob8aKrWvTxeWV6uvzZR5q3cvU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kxPzkNAWWHLM2SCPi5azV8s2.png?f=user_large

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_HaKtp3aiE7UeQUb7h6u_1eXI0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3TUK6GgQ86I1O1CrJNTAZxG3.png?f=user_large

Input PV en output huis allebei naar 0. Voltage in de meterkast was 249V, dus mogelijk lokaal op 253V gekomen en daardoor uitgeschakeld, maar dan zou het fijn zijn een melding in de app te ontvangen.

Flatline:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2e0NGHJNIXODUTRRFDa8Vabvfkg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ufgA6EPuXHLFFKbe81DfauQa.png?f=fotoalbum_large

Stel ik de accu op 100% ipv 98% in dan gaat ie direct opladen. Dus vermoed dat het het hoge gridvoltage betreft :( Anderen hier al mee te maken gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:52
@Taro zou je voor zo iets in HA niet een simpele notification kunnen bouwen zodat je een waarschuwing krijgt? Lijkt me ook een beetje een dingetje wat vooral op de Nederlandse markt speelt, dus in hoeverre is Zendure op de hoogte dat dit een reëel iets is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
jordyc schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:52:
@Taro zou je voor zo iets in HA niet een simpele notification kunnen bouwen zodat je een waarschuwing krijgt? Lijkt me ook een beetje een dingetje wat vooral op de Nederlandse markt speelt, dus in hoeverre is Zendure op de hoogte dat dit een reëel iets is.
Een HA notificatie is natuurlijk zo gemaakt, maar het gaat mij er om dat de App de oorzaak toont.

Als je de stekker er uit haalt krijg je een gridvoltage too low error. Kan natuurlijk ook prima een gridvoltage too high melding worden getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:52
Ja daar heb je een goed punt, als ze het ene doen zou je het tegenovergestelde ook verwachten. In dat geval lijkt het op een bug of feature die ze niet ver genoeg doorontwikkeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerryvh
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 27-06 16:33
Ik heb tot nu toe nog nooit iets aan de instellingen vd shelly Pro 3EM gewijzigd (if it ain't broken, don't try to fix it)
Maar, hierdoor kan iedereen in de buurt gewoon verbinding maken met de webinterface. Vooraleer ik die poort toegooi, wou ik toch even vragen of zulks een invloed kan hebben op de smart werking van de hyper?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:59
Taro schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:54:
[...]

Een HA notificatie is natuurlijk zo gemaakt, maar het gaat mij er om dat de App de oorzaak toont.

Als je de stekker er uit haalt krijg je een gridvoltage too low error. Kan natuurlijk ook prima een gridvoltage too high melding worden getoond.
Dit issue had ik met m'n solaredge omvormer ook. Klapte om de haverklap uit door te hoge grid spanning. Heb toen een 6mm2 kabel gelegd naar de omvormer, nu gebeurd het niet meer. Nu gaan die van me buren eerder uit als die van mij 😎 Dit komt door de lagere weerstand, hierdoor blijft het voltage bij de omvormer lager. De accu voorbereiding heeft ook een 6mm2 kabel gekregen.

[ Voor 10% gewijzigd door g00gle op 02-06-2025 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-06 20:44
gielz schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:37:

[Afbeelding]

- Home assistant

[Afbeelding]
heb je toevallig een link naar de documentatie voor deze lokale API?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:18
Even gevraagd wanneer ik mijn AC2400 kon verwachten (besteld op 10 april) en of ze meer konden vertellen over wanneer de P1 meter beschikbaar zou komen.
Your order is expected to be shipped around the middle of June, please be patient for a little while longer, okay?

In addition, P1 meter is expected to be online in late July, you can pay more attention to our official website information.
Dat het zo lang duurt voordat de P1 meter beschikbaar komt is een beetje verdrietig 🤣.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
https://github.com/thiloplanz/zenSDK/tree/main
HiBe schreef op maandag 2 juni 2025 @ 23:45:
[...]

heb je toevallig een link naar de documentatie voor deze lokale API?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Eind juli 😬. Geduld word op de proef gesteld 🤤

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:25
xobdorp schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 05:59:

Dat het zo lang duurt voordat de P1 meter beschikbaar komt is een beetje verdrietig 🤣.
Hmm. Wat is de beste modus voor de SF800 pro voor de tussentijd, zonder Shelly en P1 ? Handmatig laden en ontladen of de AI modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Zou het via Home Assistant doen. Als je dat hebt. De restapi werkt hier top (ben nog aan het testen). En persoonlijk vind ik hem beter dan Zendure App NOM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7PhsixX9MzzdqRYczXtOD84B0A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vLTrU0Wn6EyfFmu3XrLsJlxx.png?f=fotoalbum_large
Chupachups schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 07:58:
[...]

Hmm. Wat is de beste modus voor de SF800 pro voor de tussentijd, zonder Shelly en P1 ? Handmatig laden en ontladen of de AI modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:59
Akkuman heeft op de site een "Lieferzeit" staan voor de Zendure producten:
Afbeeldingslocatie: https://shortit.in/QGUY6
Dit setje in dit geval: Klik

Weten jullie een beetje te vertellen hoe accuraat deze is, gebaseerd op ervaring? (mooie woordgrap :+)
Heb ze ook een mail gestuurd, maar het blijft een beetje stil al paar dagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:14
Chupachups schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 07:58:
[...]

Ik weet dat de ervaringen wisselen*, maar ik had via Everhome hun Ecotracker P1 (nog alleen via mail te bestellen) binnen 4 dagen in huis. Zie mijn ervaringen elders in dit topic als je zoekt op Everhome. Bij mij was de truc om al een Everhome account aan te maken, daarna support te mailen met de vraag of de Ecotracker P1 met mijn slimme meter zou werken en al te bestellen was, daardoor kon hij de bestelling en PayPal betaallink al in mijn account zetten. De Ecotracker P1 werkt met Zendure.
(*waarbij dus ook mensen vrijwel geen reactie krijgen en tot 2 maanden bezig zijn om hem te ontvangen).

[ Voor 6% gewijzigd door frankj030 op 03-06-2025 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
g00gle schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:18:
Akkuman heeft op de site een "Lieferzeit" staan voor de Zendure producten:
[Afbeelding]
Dit setje in dit geval: Klik

Weten jullie een beetje te vertellen hoe accuraat deze is, gebaseerd op ervaring? (mooie woordgrap :+)
Heb ze ook een mail gestuurd, maar het blijft een beetje stil al paar dagen..
Ik wacht nog op een AB2000X die ik 10 April besteld heb, dus ik vraag me heel erg af waar verschillende shops zich uberhaupt op baseren. Ik heb het idee dat ze de levertijden overnemen van de Zendure importeur/fabrikant maar dat je dat allemaal met een korreltje zout mag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Peutpeut schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 19:29:
[...]

Beter laat dan nooit: inderdaad een update gehad, verder werkt het zonder problemen en herken ik niet wat jij aangeeft over connectie.
Taro schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:46:
[...]

Hier inderdaad nu ook 0.4.5 als firmware. En stond ook idd offline in de Apparatenlijst, doorklikken gaf wel aan dat hij verbonden was. Even device eruit gegooid, opnieuw toegevoegd en lijkt nu in orde.
@Peutpeut en @Taro Nu ik toevallig net over de Ecotracker post; zie ik dat hij van firmware 0.4.5 naar 0.4.10 is geupdate en weer 'offline' staat in de Zendure app (maar wel data doorgeeft als je er op klikt bij devices). Weer even uit de Zendure app verwijderen en toevoegen (5 seconden werk) en hij is weer 'online'. Wel vreemd dat de Ecotracker P1 steeds na een firmware update als offline staat in de Zendure app. Bij jullie ook?

[ Voor 18% gewijzigd door frankj030 op 03-06-2025 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:18
frankj030 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:41:
[...]

Ik weet dat de ervaringen wisselen*, maar ik had via Everhome hun Ecotracker P1 (nog alleen via mail te bestellen) binnen 4 dagen in huis. Zie mijn ervaringen elders in dit topic als je zoekt op Everhome. Bij mij was de truc om al een Everhome account aan te maken, daarna support te mailen met de vraag of de Ecotracker P1 met mijn slimme meter zou werken en al te bestellen was, daardoor kon hij de bestelling en PayPal betaallink al in mijn account zetten. De Ecotracker P1 werkt met Zendure.
(*waarbij dus ook mensen vrijwel geen reactie krijgen en tot 2 maanden bezig zijn om hem te ontvangen).
Ik heb een account, en inmiddels twee losse mails gestuurd, 0 reactie. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaGoose
Gisteren mijn 2e setje hypers met AB2000S neergezet. Alleen is mijn eerste setje met 3 accu's en de 2e set met 2 accu's en mijn OCD wil ze even hoog hebben.
Nou dan bestel je toch gewoon nog een AB2000S erbij? Nou, helaas, die is vervangen voor de AB2000X welke er net wat anders uitziet en dat trekt mijn OCD ook niet helemaal. hahahaha

Dus.. heeft er hier iemand wellicht een AB2000S over? :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2XNXNaqzusIZD4bFrpPtb2NeCQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tOTjqnyX5NTgFkC6vFHoADz6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door DaGoose op 03-06-2025 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
xobdorp schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:36:
[...]

Ik heb een account, en inmiddels twee losse mails gestuurd, 0 reactie. :'(
Wat vreemd dat ze zo slecht communiceren :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
DaGoose schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:37:
Gisteren mijn 2e setje hypers met AB2000S neergezet. Alleen is mijn eerste setje met 3 accu's en de 2e set met 2 accu's en mijn OCD wil ze even hoog hebben.
Nou dan bestel je toch gewoon nog een AB2000S erbij? Nou, helaas, die is vervangen voor de AB2000X welke er net wat anders uitziet en dat trekt mijn OCD ook niet helemaal. hahahaha

Dus.. heeft er hier iemand wellicht een AB2000S over? :)[Afbeelding]
Een losse AB2000S heb ik niet over, wel een Hyper met 3x AB2000S ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
frankj030 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:50:
[...]

[...]

@Peutpeut en @Taro Nu ik toevallig net over de Ecotracker post; zie ik dat hij van firmware 0.4.5 naar 0.4.10 is geupdate en weer 'offline' staat in de Zendure app (maar wel data doorgeeft als je er op klikt bij devices). Weer even uit de Zendure app verwijderen en toevoegen (5 seconden werk) en hij is weer 'online'. Wel vreemd dat de Ecotracker P1 steeds na een firmware update als offline staat in de Zendure app. Bij jullie ook?
De Ecotracker hier staat gewoon online, echter staat mijn FW versie nog op 0.4.5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaGoose
Peutpeut schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:06:
[...]

Een losse AB2000S heb ik niet over, wel een Hyper met 3x AB2000S ;)
Anders verkoop je de hyper met 2x AB2000S en dan neem ik die laatste AB2000S wel van je over. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmarchan
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 27-06 11:03
[...]

Klopt, maar enkel volgens een vooraf vast ingesteld vermogen, niet volgens 'de slimme methode' (met wat beschikbaar is van de zonnepanelen).

Ik mis een instelling om enkel te kunnen slim ontladen in een bepaalde tijdsblok of het laden te kunnen vermijden in een bepaalde tijdsblok. Bvb enkel slim laden tussen 13 en 20h. Slim laden = als er overschot is van de ZP, niet vanaf het net.

[ Voor 4% gewijzigd door mmarchan op 03-06-2025 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Heb je home assistant? Dan kun je dit zelf gaan bouwen. Leuke hobby HA, ook buiten de batterij om.
mmarchan schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 14:19:
[...]

Klopt, maar enkel volgens een vooraf vast ingesteld vermogen, niet volgens 'de slimme methode' (met wat beschikbaar is van de zonnepanelen).

Ik mis een instelling om enkel te kunnen slim ontladen in een bepaalde tijdsblok of het laden te kunnen vermijden in een bepaalde tijdsblok. Bvb enkel slim laden tussen 13 en 20h. Slim laden = als er overschot is van de ZP, niet vanaf het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:25
gielz schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:08:
Zou het via Home Assistant doen. Als je dat hebt. De restapi werkt hier top (ben nog aan het testen). En persoonlijk vind ik hem beter dan Zendure App NOM

[Afbeelding]

[...]
Ja, daar twijfel ik over. Ik heb nog geen HA, lijkt me zeker interessant, mits de leercurve niet te steil is. De stabiliteit van de integratie is nog wel voor verbetering vatbaar begrijp ik.
Pagina: 1 ... 59 ... 72 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Voor de Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren.