Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic

Pagina: 1 ... 59 60 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmarchan
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 05-06 14:32
gielz schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:00:
Heb je home assistant? Dan kun je dit zelf gaan bouwen. Leuke hobby HA, ook buiten de batterij om.

[...]
Hoewel ik niet vies ben van hardware en software lijkt die HA een serieus gedoe, naar wat ik in dit forum lees is die Zendure integratie momenteel ook nog niet stabiel, veelvuldig vastlopen/heropstarten en heb je ook nog eens een maandelijks abo vandoen.
Ben vooral op zoek naar oplossingen voor die minuut reactietijd bij overgaan van laden naar ontladen.
Hoop dat Zendure straks hiervoor met oplossingen komt via de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgerkracht
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-06 21:28
mmarchan schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:12:
[...]

Hoewel ik niet vies ben van hardware en software lijkt die HA een serieus gedoe, naar wat ik in dit forum lees is die Zendure integratie momenteel ook nog niet stabiel, veelvuldig vastlopen/heropstarten en heb je ook nog eens een maandelijks abo vandoen.
Ben vooral op zoek naar oplossingen voor die minuut reactietijd bij overgaan van laden naar ontladen.
Welk maandelijks abo?
En de HA integratie is door de community gemaakt en probeert werkzaam te zijn op een varieteit aan Zendure producten.

21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:45
mmarchan schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:12:
[...]

HA is volledig gratis te gebruiken, je kunt ze steunen door een clouddienst af te nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mediacj op 03-06-2025 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmarchan
Tijgerkracht schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:32:
[...]

Welk maandelijks abo?
En de HA integratie is door de community gemaakt en probeert werkzaam te zijn op een varieteit aan Zendure producten.
OK, blijkbaar enkel voor de Cloud Services €7,5 maandelijks, maar is dat overbodig voor sturing van de Zendure producten. Zoals je uit mijn posts kunt afleiden, zover ben ik dus nog niet in HA ...
Ofwel een HA Green ofwel een Raspery lees ik, deze avond dan toch eens eerst wat verder inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgerkracht
Mediacj schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:43:
[...]

HA is volledig gratis te gebruiken, je kunt ze steunen door een clouddienst af te nemen.
Met de clouddienst kun je toch VPN toegang en eventueel backup space krijgen.
Heb hier een gratis account van TailScale, integreert ook prima met HA,
kun je vanuit overal gewoon bij je HA instantie, ook vanaf je mobieltje.

21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-06 16:53

tismij

???

Tijgerkracht schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:47:
[...]

Met de clouddienst kun je toch VPN toegang en eventueel backup space krijgen.
Heb hier een gratis account van TailScale, integreert ook prima met HA,
kun je vanuit overal gewoon bij je HA instantie, ook vanaf je mobieltje.
Kan allemaal eenvoudig gratis, daar is zelfs een eigen HA topic voor ;)

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
frankjacobsen schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:50:
[...]

[...]

@Peutpeut en @Taro Nu ik toevallig net over de Ecotracker post; zie ik dat hij van firmware 0.4.5 naar 0.4.10 is geupdate en weer 'offline' staat in de Zendure app (maar wel data doorgeeft als je er op klikt bij devices). Weer even uit de Zendure app verwijderen en toevoegen (5 seconden werk) en hij is weer 'online'. Wel vreemd dat de Ecotracker P1 steeds na een firmware update als offline staat in de Zendure app. Bij jullie ook?
Werkt hier gelukkig nog prima zonder opnieuw toevoegen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 10:59
xobdorp schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 05:59:
Even gevraagd wanneer ik mijn AC2400 kon verwachten (besteld op 10 april) en of ze meer konden vertellen over wanneer de P1 meter beschikbaar zou komen.

[...]

Dat het zo lang duurt voordat de P1 meter beschikbaar komt is een beetje verdrietig 🤣.
Hm. Ik heb de 7e besteld die zou er voor 5 juni zijn. Gaan ze ook niet meer halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 22:42

HHF

mmarchan schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:45:
[...]

OK, blijkbaar enkel voor de Cloud Services €7,5 maandelijks, maar is dat overbodig voor sturing van de Zendure producten. Zoals je uit mijn posts kunt afleiden, zover ben ik dus nog niet in HA ...
Ofwel een HA Green ofwel een Raspery lees ik, deze avond dan toch eens eerst wat verder inlezen.
Je kunt HA ook op een thin client draaien. Volgens de verhalen stabieler dan een Raspberry en op MP worden vele thin clients aangeboden met HA voorgeinstalleerd. Ik draai het al een tijdje en is inderdaad erg stabiel. (en goedkoper dan Green of een raspberry met alles erop).

[ Voor 4% gewijzigd door HHF op 03-06-2025 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:50
HHF schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:01:
[...]

Je kunt HA ook op een thin client draaien. Volgens de verhalen stabieler dan een Raspberry en op MP worden vele thin clients aangeboden met HA voorgeinstalleerd. Ik draai het al een tijdje en is inderdaad erg stabiel. (en goedkoper dan Green of een raspberry met alles erop).
Let daarbij op het verbruik.
Als iets 7x24 aan staat is dat belangrijk.
Zo,n cliënt pc trekt al gauw 20 a 30 watt.
Natuurlijk afhankelijk type model.
Ik draai al meer dan 2 jaar een Raspberry Pi 4 met HomeAssistant op een Samsung PRO Endurance sd kaart.
Tot nu toe 0 problemen gehad.
De batterijen aan gaan sturen doe ik er (nog) niet mee.
Ik wil dit aan de orginele Zendure app over laten.
Ik doe alleen nom geen handel ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 22:42

HHF

peterbier schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:16:
[...]

Let daarbij op het verbruik.
Als iets 7x24 aan staat is dat belangrijk.
Zo,n cliënt pc trekt al gauw 20 a 30 watt.
Natuurlijk afhankelijk type model.
Ik draai al meer dan 2 jaar een Raspberry Pi 4 met HomeAssistant op een Samsung PRO Endurance sd kaart.
Tot nu toe 0 problemen gehad.
De batterijen aan gaan sturen doe ik er (nog) niet mee.
Ik wil dit aan de orginele Zendure app over laten.
Ik doe alleen nom geen handel ofzo.
Een HP T630 zit ongeveer op 10 watt. Dat is m.i. vergelijkbaar met Raspberry.
Ik gebruik hem voor wat lampen via HA en om mijn energie te monitoren.
Als ik een Zendure aanschaf (ws. ergens volgend jaar, nu ik nog kan salderen wacht ik liever nog even) wil ik het ook liefst het doen met de Zendure software

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
@HHF
Ik zit op 3 watt en heb er redelijk wat op draaien ook Knx.
Testertje is de Raspberry.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w186CC1zmXElXqVxUvy7d_Y3EX0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oj8BJGxHNZIpMkPMbOsZ94GW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Ik denk dat HA voor 90% van de accugebruikers niet interessant is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
dotternetta schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 20:24:
Ik denk dat HA voor 90% van de accugebruikers niet interessant is
Als de Zendure app 100% nom kan doen op een 3 fase installatie is dat niet nodig.
Ik zit nu met een cluster met 2 hypers gebonden en alle fases monitoren.
Als ik dat los doe heb ik geen nom meer.
Als er nog voldoende zon is op een bepaalde fase gaat deze terug leveren terwijl de batterij op een andere fase gaat ontladen.
Hier in NL hebben we een som meter.
Hierdoor is de som gelijk over de fases.
Dit is het punt waar ik nu mee zit.
Gebruik een Shelly.
Ik had begrepen dat dit gefixt wordt.
Anders wordt het voor mij verdiepen in HomeAssistant aansturing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
  • Nu online
peterbier schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 20:34:
[...]

Als de Zendure app 100% nom kan doen op een 3 fase installatie is dat niet nodig.
Ik zit nu met een cluster met 2 hypers gebonden en alle fases monitoren.
Als ik dat los doe heb ik geen nom meer.
Als er nog voldoende zon is op een bepaalde fase gaat deze terug leveren terwijl de batterij op een andere fase gaat ontladen.
Hier in NL hebben we een som meter.
Hierdoor is de som gelijk over de fases.
Dit is het punt waar ik nu mee zit.
Gebruik een Shelly.
Ik had begrepen dat dit gefixt wordt.
Anders wordt het voor mij verdiepen in HomeAssistant aansturing.
Wat ik probeerde te zeggen is dat er vast een apart topic is voor HA O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
dotternetta schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 20:39:
[...]

Wat ik probeerde te zeggen is dat er vast een apart topic is voor HA O-)
Als ik de Zendure (s) wil gaan aansturen met HomeAssistant ga ik dat topic zeker doorspitten.😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
CopyCatz schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:58:
[...]

Hm. Ik heb de 7e besteld die zou er voor 5 juni zijn. Gaan ze ook niet meer halen..
Hier een bestelling Hyper met 2 batterijen 27 maart.
En 4 april een 2400AC met 2 batterijen.
Gevraagt waar de 27 maart bestelling blijft krijg ik mededeling half juni. (In Duits)
Ook 30 euro terug gehad op rekening.
Geen idee eigenlijk wachtgeld.🥱

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:10
DaGoose schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:53:
[...]

Anders verkoop je de hyper met 2x AB2000S en dan neem ik die laatste AB2000S wel van je over. 8)
Ik stuur je een DM :)

14590 Wp PV | 6 kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Taro schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:57:
[...]

Werkt hier gelukkig nog prima zonder opnieuw toevoegen.
Hier inmiddels ook update gehad zonder handmatige acties uitgevoerd te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-06 17:16
mmarchan schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 14:19:
[...]

Klopt, maar enkel volgens een vooraf vast ingesteld vermogen, niet volgens 'de slimme methode' (met wat beschikbaar is van de zonnepanelen).

Ik mis een instelling om enkel te kunnen slim ontladen in een bepaalde tijdsblok of het laden te kunnen vermijden in een bepaalde tijdsblok. Bvb enkel slim laden tussen 13 en 20h. Slim laden = als er overschot is van de ZP, niet vanaf het net.
Serieus, dat is toch achterlijk...

Dus instellen dat hij alleen (op)laad als de zonnepanelen meer dan 1200w levert is niet mogelijk, want als je 1200w instelt en je zonnenpanelen leveren 800w, dan gaat hij 400w uit het net erbij pakken?

Stel dat ik namelijk wil laden vanaf het moment dat er 1200w+ binnenkomt tussen 12.00 uur en 17.00 uur is dat niet mogelijk?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:36
Dat kan dus nu niet. Maar wel als je HA gebruikt. Hier ben ik inmiddels volle bak aan het testen en draai inmiddels op Zendure NOM 5.0 en vanaf Donderdag ga ik naar Zendure NOM 6.0 met seizoensgebonden uitstelgedrag bij het laden. Dit is één automatisering waarbij het bijna plug-n-play is als je HA gebruikt.

Vandaag, 0,35kwh komt uit de vaatwasser.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fPpWs-BQ3_Y6_qo1dW9qSSlC2do=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qAoF1yIcftQu6pS6gKuOQTap.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWzy7VK8RO05tpVoxNhMkNV0AvQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q2qVjuPyV1WlKEn439W4qk5G.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MC0HELIJ7pSSSQlSHWY6DgnZflo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQYUSieP3Yf5jSfqXqNNP1jh.jpg?f=fotoalbum_large

Wat doet de automatisering?
  • Regelt het laden en ontladen van de batterij op basis van het actuele verbruik (sensor.p1_meter_power) en het vermogen van de Zendure (sensor.zendure_2400_ac_vermogen).
  • Doel is het netverbruik te balanceren door:
    • Ontladen bij een hogere stroomvraag (>100W).
    • Laden bij stroomexport (negatief verbruik).
Seizoen en tijd
  • Buiten het zonne-seizoen (oktober t/m maart): laden mag altijd.
  • Binnen het zonne-seizoen (april t/m september): laden alleen tussen 2 uur na zonsopkomst en 1 uur voor zonsondergang.
  • Dit zorgt ervoor dat het laden alleen gebeurt als er voldoende zonlicht is.
Kernregels per situatie
  • Ontladen starten: bij meer dan 100W vraag, tot 75% van de vraag (maximaal 1200W).
  • Ontladen balanceren: in ontlaadmodus probeert het systeem het netverbruik rond 0W te houden.
  • Laden starten: bij stroomexport van meer dan 100W, alleen binnen de seizoens- en tijdsvensters, tot 75% van het aanbod.
  • Laden balanceren: tijdens opladen wordt het laadvermogen afgestemd op 100% van het beschikbare aanbod.
  • Laden wordt gestopt als de batterij vol is of als de batterij net aan het ontladen is.
Kortom, deze automatisering zorgt voor een slimme balans tussen zelfverbruik en batterijbeheer, rekening houdend met daglicht en seizoen, zodat je zoveel mogelijk energie zelf gebruikt. #ChatGPT

[ Voor 7% gewijzigd door gielz op 03-06-2025 22:55 ]

6320wp O/Z/W | Zendure 2400 AC | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Catdogsf schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 22:43:
[...]

Serieus, dat is toch achterlijk...

Dus instellen dat hij alleen (op)laad als de zonnepanelen meer dan 1200w levert is niet mogelijk, want als je 1200w instelt en je zonnenpanelen leveren 800w, dan gaat hij 400w uit het net erbij pakken?

Stel dat ik namelijk wil laden vanaf het moment dat er 1200w+ binnenkomt tussen 12.00 uur en 17.00 uur is dat niet mogelijk?
In de NOM stand pakt ie uiteraard alleen het overschot. Als je een taak instelt om bijv. 1200 Watt te laden en de zonnepanelen wekken maar 800 Watt op, dan pakt ie 400 Watt uit het net, logisch toch?

Wat je eigenlijk wil doen is een periode instellen om NOM te draaien en dan heb je HA nodig.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:51
@gielz is dit iets wat je wil gaan delen hoe je dit precies allemaal uitgedokterd heb? En wat is je "versienummering" precies? NOM5.0 -> NOM6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
Taro schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 22:55:
[...]

In de NOM stand pakt ie uiteraard alleen het overschot. Als je een taak instelt om bijv. 1200 Watt te laden en de zonnepanelen wekken maar 800 Watt op, dan pakt ie 400 Watt uit het net, logisch toch?

Wat je eigenlijk wil doen is een periode instellen om NOM te draaien en dan heb je HA nodig.
Balen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Waarom?

De RTE is ook bij lagere vermogens prima.
Je kunt ook NOM instellen met laden bij lage dynamische tarieven OF periode OF bij overschot

Bij HW is het voor de RTE belangrijk om met hoge vermogens te laden, bij Zendure lijkt dit minder een issue te zijn en zelfs de laagste RTE is nog procenten hoger dan die van HW.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gielz
Zodra de test afgerond is zal ik het zeker delen, zal als één van mijn vele HW posts zijn; gielz in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2" Ik vind hem beter dan de NOM van Zendure zelf. Bij eerdere versies had ik nog wel eens onbeperkt ontladen of laden zonder reset wat nu allemaal correct gaat. Maar wat je straks nodig hebt is als volgt;

Home Assistant
P1 vermogen + en - sensor
Configuration.yaml die zal lokaal verbinden met een 2400AC
En één automatisering

Versie nummering is wat ik zelf intern gebruik, NOM5.0 heeft geen seizoensgebonden laaduitstel en NOM6.0 heeft dit wel. Want om in bijvoorbeeld oktober pas te beginnen met laden 2 uur na zonsopkomst is wel zonde.

Je kunt als je een 2400AC hebt onderstaande in CMD testen om te zien of je lokaal kunt aansturen. Voor alle 2400AC eigenaren probeer dit zeker want er is al 1 iemand die een fout heeft en geen output krijg;
code:
1
curl -X GET "http://<batterij-ip>/properties/report"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tjs8wNtp7Gbfr1pvBJ8BLhqJUtQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JHYJ2o6ZaKahpkustjW9Bryj.png?f=fotoalbum_large
g00gle schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 23:17:
@gielz is dit iets wat je wil gaan delen hoe je dit precies allemaal uitgedokterd heb? En wat is je "versienummering" precies? NOM5.0 -> NOM6.0

6320wp O/Z/W | Zendure 2400 AC | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
Taro schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 23:33:
[...]

Waarom?

Je kunt ook NOM instellen met laden bij lage dynamische tarieven OF periode OF bij overschot

Bij HW is het voor de RTE belangrijk om met hoge vermogens te laden, bij Zendure lijkt dit minder een issue te zijn en zelfs de laagste RTE is nog procenten hoger dan die van HW.
Bedoel meer dat je HA nodig hebt en dat is een brug tever voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
gielz schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 22:50:
Dat kan dus nu niet. Maar wel als je HA gebruikt. Hier ben ik inmiddels volle bak aan het testen en draai inmiddels op Zendure NOM 5.0 en vanaf Donderdag ga ik naar Zendure NOM 6.0 met seizoensgebonden uitstelgedrag bij het laden. Dit is één automatisering waarbij het bijna plug-n-play is als je HA gebruikt.

Vandaag, 0,35kwh komt uit de vaatwasser.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat doet de automatisering?
  • Regelt het laden en ontladen van de batterij op basis van het actuele verbruik (sensor.p1_meter_power) en het vermogen van de Zendure (sensor.zendure_2400_ac_vermogen).
  • Doel is het netverbruik te balanceren door:
    • Ontladen bij een hogere stroomvraag (>100W).
    • Laden bij stroomexport (negatief verbruik).
Seizoen en tijd
  • Buiten het zonne-seizoen (oktober t/m maart): laden mag altijd.
  • Binnen het zonne-seizoen (april t/m september): laden alleen tussen 2 uur na zonsopkomst en 1 uur voor zonsondergang.
  • Dit zorgt ervoor dat het laden alleen gebeurt als er voldoende zonlicht is.
Kernregels per situatie
  • Ontladen starten: bij meer dan 100W vraag, tot 75% van de vraag (maximaal 1200W).
  • Ontladen balanceren: in ontlaadmodus probeert het systeem het netverbruik rond 0W te houden.
  • Laden starten: bij stroomexport van meer dan 100W, alleen binnen de seizoens- en tijdsvensters, tot 75% van het aanbod.
  • Laden balanceren: tijdens opladen wordt het laadvermogen afgestemd op 100% van het beschikbare aanbod.
  • Laden wordt gestopt als de batterij vol is of als de batterij net aan het ontladen is.
Kortom, deze automatisering zorgt voor een slimme balans tussen zelfverbruik en batterijbeheer, rekening houdend met daglicht en seizoen, zodat je zoveel mogelijk energie zelf gebruikt. #ChatGPT
Mooi verhaal, als iemand nog HA kant en klaar kan afleveren inclusief Zendure NOM 6.0 en uitleg mij vooral even bellen aub. :(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:17
zou gaaf zijn als je hier een github van maakt.
wellicht blueprints ?

ik ga jou werk als basis nemen als mijn spul binnenkomt (hyper2000).
wat ik denk ik ook wil doen is waarden naar een google spreadsheet sturen, wil namelijk N0m maar ook zien wat is de daadwerkelijke besparing in euro's per x geweest. puur omdat het kan :P
gielz schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 23:34:
Zodra de test afgerond is zal ik het zeker delen, zal als één van mijn vele HW posts zijn; gielz in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2" Ik vind hem beter dan de NOM van Zendure zelf. Bij eerdere versies had ik nog wel eens onbeperkt ontladen of laden zonder reset wat nu allemaal correct gaat. Maar wat je straks nodig hebt is als volgt;

Home Assistant
En één automatisering

Versie nummering is wat ik zelf intern gebruik, NOM5.0 heeft geen seizoensgebonden laaduitstel en NOM6.0 heeft dit wel. Want om in bijvoorbeeld oktober pas te beginnen met laden 2 uur na zonsopkomst is wel zonde.

Je kunt als je een 2400AC hebt onderstaande in CMD testen om te zien of je lokaal kunt aansturen. Voor alle 2400AC eigenaren probeer dit zeker want er is al 1 iemand die een fout heeft en geen output krijg;
code:
1

[Afbeelding]

[...]

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09:24
Taro schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 23:33:
[...]

Waarom?

Je kan in de app toch wel instellen dat je NOM wenst te draaien? Laaduitstel moet dan via HA? (Tenminste als je het een automatisch proces wenst te maken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Devke schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:23:
[...]

Je kan in de app toch wel instellen dat je NOM wenst te draaien?
Uiteraard, met aanvullende opties om te laden (NOM, laag dynamisch óf een periode + vermogen).
Laaduitstel moet dan via HA? (Tenminste als je het een automatisch proces wenst te maken).
Als je uitgesteld met alleen zonneoverschot wil laden wel. Als een instelbaar vermogen ook goed is, dan buiten HA om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Firmware update voor de SF800 Pro beschikbaar. Daarmee wordt als het goed is het issue dat ik eergisteren postte opgelost en nog wat aanvullende zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
En firmware 1.0.2 voor de 3CT is ook beschikbaar. Geen idee wat daarin is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Taro schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:33:
Firmware update voor de SF800 Pro beschikbaar. Daarmee wordt als het goed is het issue dat ik eergisteren postte opgelost en nog wat aanvullende zaken.
Mooi, en ook voor de 2400AC is een nieuwe firmware beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
Enig idee wat er veranderd is en of de restapi nu werkt.
Mediacj schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:59:
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mediacj
gielz schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 09:19:
Enig idee wat er veranderd is en of de restapi nu werkt.

[...]
Nee dat staat er niet bij het gaat om versie V1.0.3. Ik ga hem nog even niet installeren voordat we zeker weten dat de lokale restapi overeind blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgerkracht
gielz schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 23:34:

Home Assistant
En één automatisering

code:
1

[Afbeelding]

[...]
@gielz geweldig werk, hoop dat mijn 2400AC snel gefixed wordt voor de lokale API.
Zodra dat beschikbaar is ga ik jouw spul gebruiken, met waarschijnlijk wat aanpassingen
omdat ik wil dat de Zendure niks teruglevert als de E-Auto aan het laden is, extra blokkeerfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_oil_Guy
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:12
Mediacj schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:59:
[...]

Ik zie geen nieuwe versie? Ik heb nog V1.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
The_oil_Guy schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 09:54:
[...]

Ik zie geen nieuwe versie? Ik heb nog V1.0.1
Misschien dat ze het in batches uitrollen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pVJCkZxXGndoeHLSEL-Mbb5QOBM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/O95d4l2bw7A8QmN0RUUxUEXq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmarchan
Devke schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:23:
[...]

Je kan in de app toch wel instellen dat je NOM wenst te draaien? Laaduitstel moet dan via HA? (Tenminste als je het een automatisch proces wenst te maken).
NOM is geen probleem, ook niet over drie fasen voor 2 Hypers in Cluster, maar dat wisten we reeds.
Laaduitstel los ik nu voorlopig op door in de app in de CT mode manueel te schakelen tss 'Volg de perioden' met laadvermogen op 0, en 'Volg het overschot aan energie'.

Dus 2x per dag moet ik een kleine aanpassing doen in de app.
Tss 11h en 19h draai ik NOM --> Volg het overschot aan energie
Van 19h tot 11h wordt er niet geladen --> Volg de perioden met laadvermogen op 0

Op die manier los ik ook het probleem op van de 1 minuut reactietijd tss laden en ontladen.
Indien er niet geladen wordt, reageert de hyper in 3 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Laatst online: 09:24
mmarchan schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:19:
[...]

NOM is geen probleem, ook niet over drie fasen voor 2 Hypers in Cluster, maar dat wisten we reeds.
Laaduitstel los ik nu voorlopig op door in de app in de CT mode manueel te schakelen tss 'Volg de perioden' met laadvermogen op 0, en 'Volg het overschot aan energie'.

Dus 2x per dag moet ik een kleine aanpassing doen in de app.
Tss 11h en 19h draai ik NOM --> Volg het overschot aan energie
Van 19h tot 11h wordt er niet geladen --> Volg de perioden met laadvermogen op 0

Op die manier los ik ook het probleem op van de 1 minuut reactietijd tss laden en ontladen.
Indien er niet geladen wordt, reageert de hyper in 3 sec.
Ah zo. Het handmatige kende ik bij HW. Daar zit nu in de beta versie de mogelijkheid om laaduistel in te zetten. Wel via HA nog. Dat handmatige ben ik nu kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgerkracht
Mediacj schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 09:57:
[...]

Misschien dat ze het in batches uitrollen.

[Afbeelding]
Hier ook, V1.0.1 en geen nieuwe versie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Tijgerkracht schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:56:
[...]

Hier ook, V1.0.1 en geen nieuwe versie beschikbaar
Dan begint het er op te lijken dat ze dit voor nu enkel naar de review exemplaren uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgerkracht
Mediacj schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:01:
[...]

Dan begint het er op te lijken dat ze dit voor nu enkel naar de review exemplaren uitrollen.
Ben nu wat aan het pushen op mijn Zendure ticket, hopelijk geven ze die nieuwe versie snel vrij voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:22
Iemand hier een laadpaal icm met Zendure oplossingen? Bij zonne-energie beschikbaar wil je dat je Zendure installatie gaat bijladen, maar misschien ook wel je auto? Wat geef je pri en hoe. Ben benieuwd naar ervaringen hier.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
krizzziz schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:57:
Iemand hier een laadpaal icm met Zendure oplossingen? Bij zonne-energie beschikbaar wil je dat je Zendure installatie gaat bijladen, maar misschien ook wel je auto? Wat geef je pri en hoe. Ben benieuwd naar ervaringen hier.
Ik heb die situatie en logica waarbij HA de auto gaat laden op basis van zon-overschot, maar aangezien ik niet veel rij wil ik prio gaan geven aan het vullen van de zendure en dan pas de auto. Ik gebruik ook de HA kalender om geforceerde laadmomenten in te plannen (bij erg negatieve stroomprijzen) dus ik denk wel dat ik de Zendure daarin ga onderbrengen. Voordeel van de kalender gebruiken is dat je ook kan zien wat de logica gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mediacj schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:01:
[...]

Ik zie hier ook nog geen update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Via HA prima te regelen icm de juiste laadpaal, maar doorgaans laden ze beide in exact dezelfde uren: De goedkoopste dynamische uren per dag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001

lonkhuijzen

100% ADH

Hier nog geen thuisbatterij maar wel een automatisering met daarin voorbereid op een thuisbatterij. Met template sensors ingesteld dat mijn zonnepotentieel wordt berekend en daarvan afgeleid het primaire vermogen en het secundaire vermogen.

Tevens een automatisering waarvan op basis van de SoC van de auto bepaald wordt of de auto of de thuisaccu prio heeft (wie primair of secundair is).

Is mijn zonnepotentieel tussen de 1380 en 3680 watt dan alles naar de auto. Is het lager dan naar het secundair vermogen. Is het veel meer dan tot 3680 naar de auto en daarboven maar het secundair vermogen.

Je ziet in de grafiek ook heel mooi de laadpaal (webasto) afschalen (aansturing is per gehele ampere via modbus/tcp) van 16A naar 6A en dan naar 0A. En P1 in de periode ook mooi rond 0 zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3HXJtxJdAmPLFGGuJb56dBsvATM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DCFqTCkDowyAwAvHpbeX0f5d.jpg?f=fotoalbum_large

Dit overigens wel met een niet-dynamisch contract voor nog bijna 3 jaar. Doel bij mij is dus het eigen verbruik maximaliseren. Tov voorgaande jaren (zonder laadpaal) ben ik zo van 32% naar 45% gegaan.

Ik hoop/verwacht dat ik de zendure straks ook net zo kan aansturen als dat ik dat met de laadpaal kan.

[ Voor 11% gewijzigd door lonkhuijzen op 04-06-2025 15:39 ]

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peutpeut
Zappi V2.1 hier, heb laatst wat geknutseld in Node-Red zodat ik zelf kan bepalen wat de Hyper doet zodra de Zappi gaat ladden middels een input_select.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bfty4hvqyz690P5JnQHqaVGeCXE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/n3dIA3nEien4T6SvryxJnrLW.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5IANq7Ni-QdTrZ3DO_cbyEQHIjw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vSFyOO1fmPrMQiX0vJxfUkuy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
Taro schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:25:
[...]

Als je uitgesteld met alleen zonneoverschot wil laden wel.
Zal die optie (ooit) nog toegevoegd gaan worden aan de app van Zendure? Weet je daar iets over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerryvh
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 06:51
Nog even aangaand 'kalibratie" van cluster zonder hiervoor Smart CT uit te schakelen + de cluster los te moeten koppelen.

Wanneer één (of meerdere) vd torens in de cluster zijn ingegeven max heeft bereikt, klik dan op het rode max "pijltje" - en dan kan je dan de instelling aanpassen naar bvb 100%. Die shortcut staat bij mijn weten nergens gedocumenteerd.

Echter, nog niet gevonden hoe je dar ook weer naar beneden kan zetten. Als iemand dat vindt, laat weten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Catdogsf schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:44:
[...]

Zal die optie (ooit) nog toegevoegd gaan worden aan de app van Zendure? Weet je daar iets over?
Ik heb ze uitgelegd hoe HEMS wat mij betreft optimaal zou werken en dat komt overeen met hoe ik mijn HA automatisering nu heb draaien. Daarin zit o.a. Smart discharging (duurdere uren), smart charging (goedkopere uren), manual charging (goedkoopste uren), manual discharging (duurste uren) en NOM (alles daartussen).

Denk dat je daar dan ook wel redelijk mee uit de voeten kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJN
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06:49

DJN

Jerryvh schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 17:23:
Nog even aangaand 'kalibratie" van cluster zonder hiervoor Smart CT uit te schakelen + de cluster los te moeten koppelen.

Wanneer één (of meerdere) vd torens in de cluster zijn ingegeven max heeft bereikt, klik dan op het rode max "pijltje" - en dan kan je dan de instelling aanpassen naar bvb 100%. Die shortcut staat bij mijn weten nergens gedocumenteerd.

Echter, nog niet gevonden hoe je dar ook weer naar beneden kan zetten. Als iemand dat vindt, laat weten!
Laadgrenzen instellen voor meerdere Hypers in een cluster is via app inderdaad niet mogelijk en daarom nogal omslachtig. Via home assistant kun je dit makkelijk scripten voor alle hypers tegelijkertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
Ik begin een beetje ongeduldig te worden rondom die p1 meters. Dan toch maar een Shelly Pro 3EM laten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpsh
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06 14:00
xobdorp schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 22:38:
Ik begin een beetje ongeduldig te worden rondom die p1 meters. Dan toch maar een Shelly Pro 3EM laten komen?
Ik kreeg gisteren een mail van ze als reply op een vraag van mij. Daarin gaven ze ook aan dat ze deze p1 dongle (nu) eind juli verwachten. Dus weer wat verlaat blijkbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door mpsh op 04-06-2025 22:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polvo176
  • Laatst online: 07:52
mpsh schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 22:46:
[...]

Ik kreeg gisteren een mail van ze als reply op een vraag van mij. Daarin gaven ze ook aan dat ze deze p1 dongle (nu) eind juli verwachten. Dus weer wat verlaat blijkbaar.
Je wilt ook niet het zelfde drama als bij de Marstek batterijen waarbij maar een paar slimme meters konden werken met hun P1 meter.
Of het nu wel kan weet ik niet, ik volg het topic niet meer, met soms 100 berichten in een uur was dat niet meer bij te houden.

Ik gebruik nu de Shelly, gaat prima en wacht met een P1 meter als ik zeker weet dat die ook goed werkt.
De Shelly blijft voorlopig mooi zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Polvo176 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 22:55:
[...]

Je wilt ook niet het zelfde drama als bij de Marstek batterijen waarbij maar een paar slimme meters konden werken met hun P1 meter.
Of het nu wel kan weet ik niet, ik volg het topic niet meer, met soms 100 berichten in een uur was dat niet meer bij te houden.

Ik gebruik nu de Shelly, gaat prima en wacht met een P1 meter als ik zeker weet dat die ook goed werkt.
De Shelly blijft voorlopig mooi zitten.
Hier precies hetzelfde.
Gebruik voorlopig de Shelly voor de aansturing.
En later eens kijken naar de orginele Zendure P1 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 21:55
Rond de p1 meters, is dat hun eigen versie..? Want zou gewoon graag de homewizard p1 gebruiken ipv iets anders.

Deze werkt overigens goed met de Marstek…

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Icekiller2k6 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 08:14:
Rond de p1 meters, is dat hun eigen versie..? Want zou gewoon graag de homewizard p1 gebruiken ipv iets anders.

Deze werkt overigens goed met de Marstek…
Ja eigen zendure versie of de everhome p1 die binnenkort ook komt. En als je de P1 van HW wil gebruiken kun je de HA integratie gebruiken (daar werkt elke P1 meter mee die in HA werkt).

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_oil_Guy
Zojuist bericht gehad dat mij 2 extra batterijen (3000X) pas eind van de maand uitgeleverd gaan worden.

28 April besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:51
The_oil_Guy schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 09:50:
Zojuist bericht gehad dat mij 2 extra batterijen (3000X) pas eind van de maand uitgeleverd gaan worden.

28 April besteld
Van zendure zelf? Heeft iemand hier eigenlijk al spullen geleverd gekregen van akkuman.de? En zo ja, kan je iets zeggen over de "doorloop tijd" Besteldatum -> Leverdatum? (uiteraard geen garantie voor toekomstige leveringen).

Is het anders misschien een idee, om een gedeelde excel te maken waarin men kan zeggen:

Webshop, Wat besteld, Besteldatum, Leverdatum.

Misschien kunnen we dan een beetje een beeld krijgen van de "productie" van Zendure. En welke webshops over het algemeen het snelste leveren. Ik verwacht namelijk dat die te korten nog wel even aan blijven.

[ Voor 33% gewijzigd door g00gle op 05-06-2025 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
g00gle schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:53:
[...]

Van zendure zelf? Heeft iemand hier eigenlijk al spullen geleverd gekregen van akkuman.de? En zo ja, kan je iets zeggen over de "doorloop tijd" Besteldatum -> Leverdatum? (uiteraard geen garantie voor toekomstige leveringen).

Is het anders misschien een idee, om een gedeelde excel te maken waarin men kan zeggen:

Misschien kunnen we dan een beetje een beeld krijgen van de "productie" van Zendure. En welke webshops over het algemeen het snelste leveren. Ik verwacht namelijk dat die te korten nog wel even aan blijven.
Ik heb gisteren een 2400AC bij Akkuman.de besteld. Aangegeven levertijd is 21-07 tot 23-07

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

[...]

Heeft iemand hier eigenlijk al spullen geleverd gekregen van akkuman.de?
Ja hiero, maar dat was wel al voordat deze tekorten begonnen op te treden. Besteld 21-3, verwachte levertijd toen 2-3 weken. Verzonden 31-3, dus sneller dan verwacht. Ontvangen uit m'n hoofd op 3-4.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_oil_Guy
Yes, bij Zendure Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Laatst online: 07:52
[...]

Losse omvormers als Hyper en SF 800 heb je in drie dagen, maakt niet uit of dat via de Nederlandse webshop of een Duitse als akkuman bestelt is, die zijn gewoon op voorraad, eigen ervaring.
De bottleneck zijn de batterijen, als ik de bestelling op de beloofde 20e juni krijg heb ik er 80 dagen op gewacht.
Akkuman belooft nu een levertijd van 1 maand, Via de Nederlandse website nog steeds 50 - 60 dagen.
Al die beloftes zijn schattingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markduffy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:56
M.i. mag je her over het algemeen wel vanuit gaan dat direct bestellen bij de leverancier het snelst gaat.

Echter kan ik mij voorstellen dat er een aantal bedrijven zijn, die een grotere bestelling doen en een item op voorraad zetten. In dergelijke gevallen kan ik mij voorstellen dat de levertijden korter kunnen zijn omdat ze "in het voren" bestellen.
Wellicht is dit ook van toepassing bij akkuman.

Maar, dit is uiteraard speculatie. Hier komt pas beter inzicht in als er leveringenv vanuit akkuman eerder geleverd worden dan vanuit de fabrikant zelf.

15x Jolywood 410wp 1x HM-1500 5x HM-800 1x HM-350 1x DTU-Pro, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
Hier zit de 2400AC op V1.0.1, iemand enig idee wat er veranderd is in V1.0.3? Zijn er ergens changelogs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgerkracht
gielz schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 14:52:
Hier zit de 2400AC op V1.0.1, iemand enig idee wat er veranderd is in V1.0.3? Zijn er ergens changelogs?
Er stond bij mij: Fixed known bugs to enhance the user experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-06 19:20
stel ik koop een AC2400 met 3 accu's dit jaar, is het dan een probleem om over 2 of 3 jaar nog nieuwe accu's toe te voegen (er vanuit gaande dat ze nog leverbaar zijn dan)? met name of nieuwe batterijen samen kunnen met batterijen die al (Wat) gedegradeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Laatst online: 10:43
HiBe schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 18:47:
stel ik koop een AC2400 met 3 accu's dit jaar, is het dan een probleem om over 2 of 3 jaar nog nieuwe accu's toe te voegen (er vanuit gaande dat ze nog leverbaar zijn dan)? met name of nieuwe batterijen samen kunnen met batterijen die al (Wat) gedegradeerd zijn.
De ab2000 is inmiddels al wat jaartjes op de markt, als ze dezelfde lijn doorzetten met de ab3000, zou je het wel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
The_oil_Guy schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 09:50:

28 April besteld
Zelf om gevraagd of pro-actief? Ik heb 27 april 2x AB3000X besteld en nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
gielz schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 14:52:
Ik begrijp het even niet, ik heb de 2400AC de afgelopen weken niet van updates voorzien, jullie hadden het over een update en ik dacht .4. Want .3 heb ik al een tijdje en daar werkt de local API gewoon mee. Krijg jij nu 1.0.3 pas binnen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
Ik kreeg hem vandaag pas binnen zie ik ja. Zeker gefaseerd, helemaal prima.
Taro schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 19:56:
[...]

Ik begrijp het even niet, ik heb de 2400AC de afgelopen weken niet van updates voorzien, jullie hadden het over een update en ik dacht .4. Want .3 heb ik al een tijdje en daar werkt de local API gewoon mee. Krijg jij nu 1.0.3 pas binnen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
gielz schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:16:
Ik kreeg hem vandaag pas binnen zie ik ja. Zeker gefaseerd, helemaal prima.

[...]
Bij mij gaat die van 1.01 naar 1.03 maar update werkt niet. Blijft op nul staan en breekt af na paar minuten. Opnieuw proberen geeft steeds zelfde resultaat. Maar api doet het gewoon (dus misschien hadden we toch versie 02 of 03 al maar denkt systeem dat we 01 hadden of zo?).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/06RQ-YdDUfDV_UFVGON1xv5juP4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pB3CoHibNpvYrc01sqclrwk7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door mrme12345 op 05-06-2025 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
Ik dacht dat dit automatisch ging, ik heb de 2400 AC weer toegang tot internet gegeven en zag direct versie 3. Heb nooit zelf op updaten geklikt. Zodra er een versie 4 is zal ik eens wat beter opletten.

Bij mij is de 2400 AC standaard alleen lokaal.
mrme12345 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:24:
[...]

Bij mij gaat die van 1.01 naar 1.03 maar update werkt niet. Blijft op nul staan en breekt af na paar minuten. Opnieuw proberen geeft steeds zelfde resultaat. Maar api doet het gewoon (dus misschien hadden we toch versie 02 of 03 al maar denkt systeem dat we 01 hadden of zo?).

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
gielz schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:46:
Ik dacht dat dit automatisch ging, ik heb de 2400 AC weer toegang tot internet gegeven en zag direct versie 3. Heb nooit zelf op updaten geklikt. Zodra er een versie 4 is zal ik eens wat beter opletten.

Bij mij is de 2400 AC standaard alleen lokaal.

[...]
Mijn ac 2400 was altijd al met internet verbonden. Dus dat kan het ook niet zijn. Ik wacht wel op volgende update. Dan komt het wel goed verwacht ik. Apparaat werkt verder perfect en rest api in combinatie met HA ook.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gielz
Hierbij een kleine update over de RTE ontwikkeling. Draai hier nu inmiddels 7 dagen alleen NOM (Restapi). Waarbij er niet extra geladen of ontladen word.

Vandaag is een leuke dag wolkje wolkje regen, lekker 150 watt ontladen in de nacht. Een ideale dag voor een slechte RTE zou je zeggen. De dag zal eindigen met een RTE van 83-84% (update 84,7% geworden!) _/-\o_

*Onderste grafiek toont in geel wat de batterij heeft gesnoept. Grijs is de P1+Batterij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NpxNXAsY9uUXsqkcbThayNM_XBs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/aqOhKTYBTsPgApjuXZvb24DS.gif?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
De Hyper kan nu ook in HEMS toegevoegd worden.
Alleen moet er eerst nog een update komen om dit te doen.
Deze is er nog niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnAP8weXOw6P82_K40y4vUq9S_A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xOe5fe7Cid5BuwDGVJXZiyYj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvhest
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 09:01
Sander schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:23:
Ik heb vanochtend contact gehad met de klantenservice van ZEndure over mijn order van begin deze maand (5 maart), ze geven aan dat die pas midden April gepland staat voor levering, dat is dus wel een flink stukje langer dan de 15-20 dagen die ze aangaven (als het kalender dagen waren dan waren ze nu voorbij, bij werkdagen hebben ze nog een weekje).

Ik ga de bestelling dan ook annuleren en zal kijken of ik elders online kan bestellen, of anders zodra de AC 2400 beschikbaar komt direct daarvan bestellen.
Beste Sander,
Hoe was jouw ervaring met de klantenservice?
Bij een poging tot anuleren krijg ik alleen een AI responce; zowel via de mail als via een "ticket aanmaken".
gr.
Marcel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
mvhest schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 06:46:
[...]

Beste Sander,
Hoe was jouw ervaring met de klantenservice?
Bij een poging tot anuleren krijg ik alleen een AI responce; zowel via de mail als via een "ticket aanmaken".
gr.
Marcel
Ik heb nu twee keer contact gehad met de klantenservice. Volgens mij helpt het als je wel een reactie geeft op de AI response. Soms duurt het een paar dagen voordat je antwoord krijgt, maar dat is dan wel van een persoon.

Ik heb mijn eerdere bestelling met Hypers geannuleerd om de AC2400 te bestellen toen deze uit kwam. Moest een paar keer mailen (en bellen, maar ze spreken ook Engels) om dat tot een goed einde te brengen. Maar het is gelukt!

Dit in tegenstelling tot de ‘klantenservice’ van Everhome, waar het altijd radiostilte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:11
peterbier schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 05:31:
De Hyper kan nu ook in HEMS toegevoegd worden.
Alleen moet er eerst nog een update komen om dit te doen.
Deze is er nog niet.
[Afbeelding]
De firmware update staat hier wel klaar.

[ Voor 0% gewijzigd door GermanPivo op 06-06-2025 08:01 . Reden: Vals alarm ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvhest
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 09:01
xobdorp schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 07:23:
[...]

Ik heb nu twee keer contact gehad met de klantenservice. Volgens mij helpt het als je wel een reactie geeft op de AI response. Soms duurt het een paar dagen voordat je antwoord krijgt, maar dat is dan wel van een persoon.

Ik heb mijn eerdere bestelling met Hypers geannuleerd om de AC2400 te bestellen toen deze uit kwam. Moest een paar keer mailen (en bellen, maar ze spreken ook Engels) om dat tot een goed einde te brengen. Maar het is gelukt!

Dit in tegenstelling tot de ‘klantenservice’ van Everhome, waar het altijd radiostilte is.
Ok.
Bedankt, zal ze straks eens bellen, ik had inderdaad eerst Nederlands gemaild, met een Nederlands AI response, hierop geantwoord maar na 3 dagen nog geen reactie, daarna in het Engels en kreeg wederom een AI responce gelijk aan de eerste maar dan Engelse taal......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
GermanPivo schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 07:33:
[...]

De firmware update staat hier wel klaar. :)
Voor de hyper? Is dat op iphone? HIer op android nog niets zichtbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:11
mrme12345 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 07:47:
[...]

Ik dacht dat ik bij was, maar blijkbaar niet |:(

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Nu online
Ik weet niet of het hier mag, maar ik zag net op Marktplaats een 3CT te koop staan. Nieuw in doos zonder factuur.
Misschien dat er iemand interesse in heeft.

PS. Hij is niet van mij, ik heb er 1 in bestelling staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10:24
Ik ben benieuwd wanneer de berichten gaan komen over de levering van de Juni batch (besteld 1 April zoals zoveel hier). vraagje: krijg je dat te zien op de bestelpagina, die in de link staat van se mail van Zendure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
mrme12345 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 07:47:
[...]

Een firmware update zou los moeten staan van telefoonplatform.

Kan hier ook de Hyper aan HEMS toevoegen, zonder App update. Echter inderdaad wel de melding dat de firmware versie te laag is en die staat nog niet klaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Er zit overigens wel een risico aan die firmware upgrade van de Hyper 2000: Nu werken ze hier goed via Home Assistant, daarna hopelijk ook nog.... Toch maar werk van de lokale aansturing gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Nu online
gielz schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:03:
Hierbij een kleine update over de RTE ontwikkeling. Draai hier nu inmiddels 7 dagen alleen NOM (Restapi). Waarbij er niet extra geladen of ontladen word.

Vandaag is een leuke dag wolkje wolkje regen, lekker 150 watt ontladen in de nacht. Een ideale dag voor een slechte RTE zou je zeggen. De dag zal eindigen met een RTE van 83-84% (update 84,7% geworden!) _/-\o_

*Onderste grafiek toont in geel wat de batterij heeft gesnoept. Grijs is de P1+Batterij.
[Afbeelding]
Dit gaat over de AC2400 neem ik aan. Top RTE dus, ook bij lage vermogens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_oil_Guy
Vandaag voor het eerst "problemen met de AC2400"

Ze zijn in de straat bezig met het glasvezelnetwerk dus de verbind was weg gevallen.

In ZENKI modus bleef de AC2400 in standby modus staan (15 min gewacht)

Toen overgezet op auto modus en toen werd hij wel weer actief.

Hierop getest wat er gebeurd als ik zelf het netwerk eraf gooi, in auto start hij binnen een paar seconde weer op.

In ZENKI modus blijft hij 'slapen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_oil_Guy
Taro schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 19:53:
[...]

Zelf om gevraagd of pro-actief? Ik heb 27 april 2x AB3000X besteld en nog niets gehoord.
Pro actief gevraagd ivm mijn agenda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
Dat ben ik ;)
_AcS_ schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:21:
Ik weet niet of het hier mag, maar ik zag net op Marktplaats een 3CT te koop staan. Nieuw in doos zonder factuur.
Misschien dat er iemand interesse in heeft.

PS. Hij is niet van mij, ik heb er 1 in bestelling staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Nu online
Bevalt het niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CopyCatz
Mijn 2400AC van 7 april is onderweg, eindelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
Deze zat er gewoon bij en had ik niet nodig. Heb hem even aangesloten en getest op 1 fase en de waarde komen overeen met mijn P1 in Home Assistant. Maar hij zat mijn hobby een beetje in de weg, ik wil de batterij volledig zelf aansturen en dat is sinds kort mogelijk via de restapi.

Wat ik ook heb getest wat er zou gebeuren als het internet down was. Dan deed hier de 3CT niets meer richting de aansturing NOM in HEMS. Toen was ik er eigenlijk direct klaar mee.

Mocht je meer vragen hebben moet je maar even DMen.

Pagina: 1 ... 59 60 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home.

Voor de Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren.