Er zit ook een stuk zendure techniek in vandaar dat ik even reageer. Als alles altijd perfect ingesteld staat zul je niet overbelasten. Maar stel je de Zendure in (per ongeluk) op maximaal ontladen op een mooie zomerdag dan kun je wel gaan overbelasten.KaEs schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:31:
Als de p1-meter ook beschikbaar is ga ik waarschijnlijk een 2400 AC met 3x3kWh batterij bestellen. Zit alleen nog wat te dubben over aansluiting. Ik heb het volgende plan maar vraag me af of dit veilig is.
Op het schuurtje liggen 3 sets van 4 stekker zonnepanelen. Die zijn met 3 stekkers (eentje per set) aangesloten op 3 stopcontacten. Die 3 stopcontacten zijn in de meterkast aangesloten op één 3-fase installatieautomaat. Elk van de drie stopcontacten is aangesloten op andere fasedraad maar ze zijn uiteindelijk dus aangesloten op één 3-fase installatieautomaat.
Nu is de makkelijkste oplossing door 1 van de 3 stopcontacten door te lussen naar een 4e, nieuw te plaatsen, stopcontact en hier de batterij aan te hangen. Gelet op de maximale output (batterij + 1 set van 4 zonnepanelen) zal de grens van 3600W nooit kunnen worden overschreden. Wel is het zo dat de fase belasting over de 3 fasen zal gaan verschillen terwijl deze zijn aangesloten op één 3 fase installatie automaat. Is dat erg?
Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962