Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic

Pagina: 1 ... 57 ... 60 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:24

bert pit

asdasd

KaEs schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:31:
Als de p1-meter ook beschikbaar is ga ik waarschijnlijk een 2400 AC met 3x3kWh batterij bestellen. Zit alleen nog wat te dubben over aansluiting. Ik heb het volgende plan maar vraag me af of dit veilig is.

Op het schuurtje liggen 3 sets van 4 stekker zonnepanelen. Die zijn met 3 stekkers (eentje per set) aangesloten op 3 stopcontacten. Die 3 stopcontacten zijn in de meterkast aangesloten op één 3-fase installatieautomaat. Elk van de drie stopcontacten is aangesloten op andere fasedraad maar ze zijn uiteindelijk dus aangesloten op één 3-fase installatieautomaat.
Nu is de makkelijkste oplossing door 1 van de 3 stopcontacten door te lussen naar een 4e, nieuw te plaatsen, stopcontact en hier de batterij aan te hangen. Gelet op de maximale output (batterij + 1 set van 4 zonnepanelen) zal de grens van 3600W nooit kunnen worden overschreden. Wel is het zo dat de fase belasting over de 3 fasen zal gaan verschillen terwijl deze zijn aangesloten op één 3 fase installatie automaat. Is dat erg?
Er zit ook een stuk zendure techniek in vandaar dat ik even reageer. Als alles altijd perfect ingesteld staat zul je niet overbelasten. Maar stel je de Zendure in (per ongeluk) op maximaal ontladen op een mooie zomerdag dan kun je wel gaan overbelasten.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Net bericht van Zendure, de hyper2000 wordt omgruild, ik krijg een nieuwe/refurbished? opgestuurt. Ben ik net 2 weken op vakantie volgende week.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:43
klump4u schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:41:
Net bericht van Zendure, de hyper2000 wordt omgruild, ik krijg een nieuwe/refurbished? opgestuurt. Ben ik net 2 weken op vakantie volgende week.
Hebben ze aangegeven hoelang het kan duren voordat je een nieuwe ontvangt? Wat werkt er nog wel, en wat doet de Hyper precies niet meer? Uit Duitsland gehaald? Volgens mij is daarmee de counter met kapotte Zendure apparatuur nu verdubbeld naar 2. :o

[ Voor 9% gewijzigd door geert1992 op 27-05-2025 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:10
Polvo176 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 23:25:
[...]
Die 800 watt uit is ook een beetje de beperking van de 800 pro.
Stel dat ik 3 sets van 4 panelen van elk 450 Wp dan kan ik daar maar 3 x 800 watt uit krijgen, met hypers 3 keer 1200 watt.
Dan is de hyper een betere keuze.
Even kijkende naar de output: voor mij bijv 3*800W of 3*1200W, dat maakt behoorlijk uit, al zou ik een uitgebreide analyse van verbruik moeten maken om te zien hoeveel % van de tijd het ene vs het andere systeem voor dekking van alle vraag kan zorgen. En inderdaad, als de input ook beperkter is, maakt dat ook uit voor de mogelijkheid om rechtstreeks PV te gebruiken.

6885 Wp + Daikin US 3.5 + Nibe MT-WH21 = gasloos

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

geert1992 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:49:
[...]

Hebben ze aangegeven hoelang het kan duren voordat je een nieuwe ontvangt? Wat werkt er nog wel, en wat doet de Hyper precies niet meer? Uit Duitsland gehaald? Volgens mij is daarmee de counter met kapotte Zendure apparatuur nu verdubbeld naar 2. :o
Ik moest de verzendgegevens doorgeven want die stonden nog op een Duits postfiliaal, nu gewoon naar hier.
Hij doet gewoon niks meer nadat ik de stroom eraf had gehaald na een freeze. Voorlopig nog gewoon nette gang van zaken.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
MacFan schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:08:
Goedemorgen,

Ben bezig met een bestelling voor een Solarflow 2400 ac met 6 batterijen en vroeg me af of het mogelijk is om op dezelfde dedicated 3 fase groep (16a) ook nog een Solarflow 800 pro aan te sluiten? Ik heb geen idee of dat elkaar in de weg gaat zitten, in principe zou een totaal van 3200 watt toch moeten kunnen, of niet?
3200 moet kunnen mits het inderdaad een dedicated groep is, de juiste bekabeling is gebruikt, het een kwalitatief stopcontact betreft én het niet fulltime max laden/ontladen betreft. In principe moet dat allemaal tot 3680 Watt wel kunnen, ook langdurig, maar voorzichtigheid is altijd geboden en grenzen moet je niet (te) lang opzoeken.

Ik gebruik hier op dit moment 2400AC + Hyper 2000 met 2400+1200=3600 op dedicated stopcontacten en dat gaat prima.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:35
dotternetta schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:09:
[...]

Dan begrijp ik je verkeerd, we zoeken toch een male met moer?

[Afbeelding]
Yes, misschien had ik nog niet genoeg koffie op; we zoeken een male mét moer en met sleufje.

[ Voor 7% gewijzigd door Silent Hunter op 27-05-2025 19:00 ]

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:16
Silent Hunter schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:59:
[...]

Yes, misschien had ik nog niet genoeg koffie op; we zoeken een male mét moer en met sleufje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMk5DgstmsvH2KD_KnsUD_2cPAU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X2hMwoK9LdGbszbZ8B3cdLnS.jpg?f=fotoalbum_large

https://a.aliexpress.com/_Ez0D4o2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
En waar sluiten we die stekker daarna op aan, een PC fan? Heel benieuwd waar ze zelf mee komen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
Taro schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:29:
En waar sluiten we die stekker daarna op aan, een PC fan? Heel benieuwd waar ze zelf mee komen.
Sta morgenochtend wel even op de stoep met de multimeter. O-) Even meten wat er op die uitgang staat :9

[ Voor 14% gewijzigd door geert1992 op 27-05-2025 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
geert1992 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:31:
[...]
Sta morgenochtend wel even op de stoep met de multimeter. O-) Even meten wat er op die uitgang staat :9
Pfff, moet je zeker ook weer koffie hebben? Mogelijk wel vooraf ff max laden of ontladen, want vermoedelijk zet ie er alleen prik op als de temp oploopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12:05
Taro schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:29:
Misschien kan @geert1992 nog een mooie fan houder ontwerpen voor de SF800 pro 😁

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Vandaag eindelijk de tijd gehad om met de 2400 AC de test te doen zoals bij de Hyper 2000 is gedaan door pvunde: YouTube: Zendure Hyper 2000: Speicher für Balkonkraftwerk oder AC-gekoppelt -...

Hyper 2000 test was 1000 watt laden en dan op een zeer laag vermogen van 150 watt ontladen. Hierbij was de RTE 84,6%. Bij de 2400 AC zou dit 2000 watt laden en 150 watt ontladen zijn. Niet echt een handig vermogen om te laden met 1 batterij en ik denk dat dit ook niet het optimale laadvermogen überhaupt is, maar goed eenmalig dan maar.

Ik had eigenlijk weinig verwacht mede omdat bij mijn HW batterij het verkoop argument is een lagere wattage omvormer is gewoon efficiënter. Welk geheim heeft Zendure wat de concurrent niet weet, want hierbij het resultaat;

82,6% RTE, een goed begin!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Lbr5U1_SGB3xky5aTgkMu-rFVQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xzN3qPfnr8hbOS5XwlIPer0x.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZeyU8SZ1lrDKLIcBZhQedyWRLJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sf68mUAD8u29Cm8cIsq5ws0X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TwpUkpZh1xDObE_fH9aCg2wAGts=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PA6XYti7nbK7QBi6yCV0dfPb.png?f=user_large

6320wp O/Z/W | Zendure 2400 AC | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
gielz schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 21:43:
Vandaag eindelijk de tijd gehad om met de 2400 AC de test te doen zoals bij de Hyper 2000 is gedaan door pvunde: YouTube: Zendure Hyper 2000: Speicher für Balkonkraftwerk oder AC-gekoppelt -...

Hyper 2000 test was 1000 watt laden en dan op een zeer laag vermogen van 150 watt ontladen. Hierbij was de RTE 84,6%. Bij de 2400 AC zou dit 2000 watt laden en 150 watt ontladen zijn. Niet echt een handig vermogen om te laden met 1 batterij en ik denk dat dit ook niet het optimale laadvermogen überhaupt is, maar goed eenmalig dan maar.

Ik had eigenlijk weinig verwacht mede omdat bij mijn HW batterij het verkoop argument is een lagere wattage omvormer is gewoon efficiënter. Welk geheim heeft Zendure wat de concurrent niet weet, want hierbij het resultaat;

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is een hele mooie RTE! Dat was mijn laatste excuus om niet een te kopen 😅
Zendure werkt op 48 V ipv 24 V bij HW, dat is sowieso efficiënter + die Gallium Nitride zal het verschil maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
gielz schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 21:43:

d:)b
HW is volgens mij 24V, Zendure is 48V, dat doet al een en ander. Daarnaast gebruikt Zendure GaN techniek, omvormer zonder actieve ventilator en evt. minder verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 07:03
Taro schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:36:
[...]

3200 moet kunnen mits het inderdaad een dedicated groep is, de juiste bekabeling is gebruikt, het een kwalitatief stopcontact betreft én het niet fulltime max laden/ontladen betreft. In principe moet dat allemaal tot 3680 Watt wel kunnen, ook langdurig, maar voorzichtigheid is altijd geboden en grenzen moet je niet (te) lang opzoeken.

Ik gebruik hier op dit moment 2400AC + Hyper 2000 met 2400+1200=3600 op dedicated stopcontacten en dat gaat prima.
Ik ga geen gebruik maken van stopcontacten, maar direct de aders in een lasdoos verbinden omdat meer dan 800 watt op een stekker niet toegestaan is in de EU. Vandaag de 2400 AC met 6 batterijen en Zendure P1 besteld, als het goed is komen ze eind juni binnen.

Als alles draait ga ik in het najaar er een Solarflow 800 of 800 pro met een paar aparte zonnepanelen naast zetten.

EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:18
dotternetta schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 21:46:
[...]

Dat is een hele mooie RTE! Dat was mijn laatste excuus om niet een te kopen 😅
Zendure werkt op 48 V ipv 24 V bij HW, dat is sowieso efficiënter + die Gallium Nitride zal het verschil maken.
Inderdaad hoe hoger de spanning van de batterij hoe minder verlies.
Als je vooral AC gaat laden is een "DC" accu van 230 volt beter (maar iets met veiligheid).
Daarom is 48 volt nog een veilige spanning (las trafo).
Bij 48 volt zal dan ook aanzienlijk minder Ampère lopen om het naar 230 volt om te zetten dan een batterij van bijvoorbeeld 12 volt.
(YouTube zelfbouw thuisbatterij grappig filmpje)
https://youtu.be/6lO1pX3-AUQ?si=Z0cnZP8UJhXF-GjJ

Daarom is Zendure een mooi systeem met 48 volt accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
MacFan schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 22:21:
[...]

Ik ga geen gebruik maken van stopcontacten, maar direct de aders in een lasdoos verbinden omdat meer dan 800 watt op een stekker niet toegestaan is in de EU.
Voor een gedeelde groep is dat correct, voor een dedicated groep is dat naar mijn weten wél toegestaan, vandaar dat ik dat ook zo heb laten aanleggen. Maar doe het idd via een lasdoos, dat is uiteindelijk de veiligste/netste en voorgeschreven optie.
Vandaag de 2400 AC met 6 batterijen en Zendure P1 besteld, als het goed is komen ze eind juni binnen.
Waar heb je de P1 besteld? Hopelijk niet bij "s-b".nl? Want dat zijn volgens mij cowboys. De P1-meter is nog niet beschikbaar, dus eind juni toezeggen zou ik niet aandurven.

Voor de volledigheid, hier zo aangelegd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPUxjvQu8gNOscz-O1HP2YkFXQE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ONJxrfOi4srYupd7lGZoJddD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PxigeFYeCk_tNRluYeP6GfLhC9U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e1Zpe7KeNTcULSmUUaDiSdsM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Taro op 27-05-2025 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFan
Taro schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 22:31:
[...]

Voor een gedeelde groep is dat correct, voor een dedicated groep is dat naar mijn weten wél toegestaan, vandaar dat ik dat ook zo heb laten aanleggen. Maar doe het idd via een lasdoos, dat is uiteindelijk de veiligste/netste en voorgeschreven optie.

[...]

Waar heb je de P1 besteld? Hopelijk niet bij "s-b".nl? Want dat zijn volgens mij cowboys. De P1-meter is nog niet beschikbaar, dus eind juni toezeggen zou ik niet aandurven.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wel besteld bij "s-b".nl, na (heel plezierig) telefonisch contact. Is onderdeel van Voltadel, heb alleen een kleine aanbetaling gedaan, was niet eens nodig, en betaal bij afhalen. Door zelf af te halen een redelijke korting kunnen bedingen. Zij schijnen overigens ook de Nederlands distributeur te zijn geworden. Contact met Zendure direct, via Duitsland, was dramatisch. Daar wist de persoon aan de telefoon niet eens wat een P1 meter was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
MacFan schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 22:49:
[...]
Wel besteld bij "s-b".nl, na (heel plezierig) telefonisch contact. Is onderdeel van Voltadel, heb alleen een kleine aanbetaling gedaan, was niet eens nodig, en betaal bij afhalen. Door zelf af te halen een redelijke korting kunnen bedingen. Zij schijnen overigens ook de Nederlands distributeur te zijn geworden. Contact met Zendure direct, via Duitsland, was dramatisch. Daar wist de persoon aan de telefoon niet eens wat een P1 meter was.
Ken ze alleen van hun gedrag op Tweakers en dat verdiende niet de schoonheidsprijs, laat ik het daar bij houden.

Maar dan wel benieuwd of hun levermoment voor de P1-meter correct is, of vanuit een sales-/marketingoogpunt is geplaatst. Eerst zien, dan geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
Taro schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 22:31:
[...]

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je hiervoor k40 goot gebruikt.?
Daarvoor heb je ook wcd die je er op kan klikken.
Maar je bewuste keus voor ABB snap ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkeHuZd31t4YTkokem7UCPV-CSQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tYpYIOsP1s6MaiZemO54VGdv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
peterbier schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 22:56:
[...]

Heb je hiervoor k40 goot gebruikt.?
Daarvoor heb je ook wcd die je er op kan klikken.
Maar je bewuste keus voor ABB snap ik.
[Afbeelding]
Heeft de elektricien geplaatst - zonder die deuk uiteraard, met dank aan een beunhaas - is 6 cm diep en 9 cm breed, dus denk een ander systeem. Hij is hier overigens morgenochtend om 7:30 weer. Eerst een kookplaat plaatsen, daarna hopelijk de 3CT Smart meter plaatsen :)

Maar hij begon al over warmteontwikkeling, er komt dus nog een 3-fase groep voor de kookplaat bij en vindt eigenlijk dat ik aan de max zit. Hopelijk slaapt ie vannacht goed en ziet hij het morgenochtend positief in.

Daarna het dak op en de 4 panelen plaatsen en op de SF800 Pro aansluiten 8) Zal vlak daarvoor nog wel even de standen tbv RTE noteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFan
Taro schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 22:56:
[...]

Ken ze alleen van hun gedrag op Tweakers en dat verdiende niet de schoonheidsprijs, laat ik het daar bij houden.

Maar dan wel benieuwd of hun levermoment voor de P1-meter correct is, of vanuit een sales-/marketingoogpunt is geplaatst. Eerst zien, dan geloven.
Ik denk dat alles gewoon in dezelfde container zit. Neem aan dat de info klopt ook aangezien de prijs die ze rekenen. Maar we gaan het zien. Als het een maand later wordt is het ook prima, heb nog geen haast gezien de saldering, maar wil me wel gaan voorbereiden voordat iedereen dat gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12:39
Taro schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:02:
[...]

Heeft de elektricien geplaatst - zonder die deuk uiteraard, met dank aan een beunhaas - vermoed van wel. Hij is hier overigens morgenochtend om 7:30 weer. Eerst een kookplaat plaatsen, daarna hopelijk de 3CT Smart meter plaatsen :)

Maar hij begon al over warmteontwikkeling, er komt dus nog een 3-fase groep voor de kookplaat bij en vindt eigenlijk dat ik aan de max zit. Hopelijk slaapt ie vannacht goed en ziet hij het morgenochtend positief in.

Daarna het dak op en de 4 panelen plaatsen en op de SF800 Pro aansluiten 8) Zal vlak daarvoor nog wel even de standen tbv RTE noteren.
Ik snap waar jou elektricien zo vaak van op vakantie kan. :)
Wist je dat je naast net verzwaring ook een 2e meterkast kan aanvragen en daar ook een energie contract op kan afsluiten?
Dan heb je twee keer 3 x 25A, en een stuk goedkoper dan van 3 x 25 te verzwaren naar 3 x 35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
Taro schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:02:
[...]

Heeft de elektricien geplaatst - zonder die deuk uiteraard, met dank aan een beunhaas - vermoed van wel. Hij is hier overigens morgenochtend om 7:30 weer. Eerst een kookplaat plaatsen, daarna hopelijk de 3CT Smart meter plaatsen :)

Ok je jaagt er natuurlijk continu veel Ampère door.
Ik zelf wil eigenlijk onder de 80 % van de automaten blijven.
Hier zit een kast achter van 3x63 Ampère.
Hoop snel mijn andere Zendures binnen te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PyseSswV8Rauq6m1JtMaqivk9NE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JjR3oIMgn64Rxhf0IuinCnqF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@peterbier Heb de kabelgoot even opgemeten, is 6 cm diep en 9 cm breed, geen K40 dus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert1992
Kunnen we terug naar Zendure? Voordat we uitgebreid over meterkasten en stopcontacten gaan praten?

Ik lees over bestelde p1 meters van zendure? En een cryptische link naar een website. Is die nu al te bestellen? Of is dat de everhome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Taro schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:15:
@peterbier Heb de kabelgoot even opgemeten, is 6 cm diep en 9 cm breed, geen K40 dus?
Ok
Ik heb een k40 goot gehaald voor de afwerking voor mijn Zendure opstelling.
Foto,s komen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Polvo176 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:09:
[...]
Ik snap waar jou elektricien zo vaak van op vakantie kan. :)
Mjah, wel leuk, ze komen vaak met zijn 3'en, veel interesse in wat ik allemaal met accu's en HA doe en uiteindelijk betaal ik 1 persoon op basis van nacalculatie excl. tijd die we hebben volgeluld.
Wist je dat je naast net verzwaring ook een 2e meterkast kan aanvragen en daar ook een energie contract op kan afsluiten?
Dan heb je twee keer 3 x 25A, en een stuk goedkoper dan van 3 x 25 te verzwaren naar 3 x 35
Je bedoelt een SAP naast een PAP? Dat is geen 2e meterkast, maar alleen een 2e slimme meter. Je houdt dan nog steeds 1x 3x25A.

Met 3x35A ipv 3x25A ga je >900 Euro meer per jaar extra betalen, dus begin ik ook niet aan, al wordt het allemaal wel erg krap hier. Gelukkig heeft de laadpaal een loadbalancer, anders had ik nu al een acute uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Taro schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:19:
[...]

Mjah, wel leuk, ze komen vaak met zijn 3'en, veel interesse in wat ik allemaal met accu's en HA doe en uiteindelijk betaal ik 1 persoon op basis van nacalculatie excl. tijd die we hebben volgeluld.

[...]

Je bedoelt een SAP naast een PAP? Dat is geen 2e meterkast, maar alleen een 2e slimme meter. Je houdt dan nog steeds 1x 3x25A.

Met 3x35A ipv 3x25A ga je >900 Euro meer per jaar extra betalen, dus begin ik ook niet aan, al wordt het allemaal wel erg krap hier. Gelukkig heeft de laadpaal een loadbalancer, anders had ik nu al een acute uitdaging.
Gelukkig heb je meer dan 30 kWh aan accu’s beschikbaar. Daarmee kun je natuurlijk ook de grens van 3*25a verleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Laatst online: 12:39
Taro schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:19:
[...]

Ik bedoel echt een separate meterkast met eigen aansluiting naar het net.
Dat zal niet zonder slag of stoot goedgekeurd worden, maar het kan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacFan
geert1992 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:18:
Kunnen we terug naar Zendure? Voordat we uitgebreid over meterkasten en stopcontacten gaan praten?

Ik lees over bestelde p1 meters van zendure? En een cryptische link naar een website. Is die nu al te bestellen? Of is dat de everhome?
Ik kon hem vandaag mee bestellen bij mijn Solarflow 2400ac, los was hij nog niet online te bestellen.

Gewoon even bellen/meilen met stekker-batterij , tel. 0546 237 830, email: contact@stekker-batterij.nl

PS. ik ben geen aandeelhouder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
geert1992 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:18:

Als iemand bijvoorbeeld een Zendure 2400AC wil gaan gebruiken komen we eigenlijk gelijk over het on topic onderwerp de meterkast (en de bijbehorende zooi).
Ik vraag mij steeds af door jou berichten waarom dit niet past in dit topic.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
peterbier schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:40:
[...]

Als iemand bijvoorbeeld een Zendure 2400AC wil gaan gebruiken komen we eigenlijk gelijk over het on topic onderwerp de meterkast (en de bijbehorende zooi).
Ik vraag mij steeds af door jou berichten waarom dit niet past in dit topic.?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_g1DRAGtymR3P2CHTH-rk0uqIA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ATXQYBQ3K8xRS1BAWBEM7n0R.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
MacFan schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:36:
[...]

Ik kon hem vandaag mee bestellen bij mijn Solarflow 2400ac, los was hij nog niet online te bestellen.

Gewoon even bellen/meilen met stekker-batterij , tel. 0546 237 830, email: contact@stekker-batterij.nl

PS. ik ben geen aandeelhouder :)
Ik ken dat bedrijf niet maar zal er mee oppassen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-F5fne5AAe9Wqx6rXM__2TSP8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HJF8tMzbxfSis2ARn26MBsj0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAp0nqnl3p345n_cSREQAopym4I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zX49EoTPzNRPr4wKwG35ehh6.jpg?f=fotoalbum_large

Het kan helemaal correct zijn maar pas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
peterbier schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:48:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik waardeer dat je mensen waarschuwt, zou je misschien ook kunnen uitleggen waarom? Vanwege 2 verschillende adressen? Of? Volgens mij moet je altijd goed uit kijken. Met zulke producten betaal ik het liefst met PayPal of creditcard. Kan dat niet, zoek ik wel even verder.

[ Voor 8% gewijzigd door geert1992 op 27-05-2025 23:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacFan
peterbier schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:48:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als je even goed verdiept zie je dat Almelo de nieuwe showroom is, als ik de recensies bekijk zie ik niets vreemds, hoef niet van te voren te betalen, dus wat kan er fout gaan?

Ik begrijp niet helemaal de achterdocht of speelt er ergens een eigen belang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
MacFan schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:57:
[...]

Als je even goed verdiept zie je dat Almelo de nieuwe showroom is, als ik de recensies bekijk zie ik niets vreemds, hoef niet van te voren te betalen, dus wat kan er fout gaan?

De slachthuiskade klinkt wel een beetje alarmerend. Maar ze hebben zelfs een keurmerk. Lijkt mij een loze waarschuwing.

Helemaal gezien je niets hebt aanbetaald.

[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 28-05-2025 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
[...]

Mijn mededeling was ook of het is correct of niet.
Maar ik vindt het wazig overkomen.
https://www.scamadviser.c...bsite/stekker-batterij.nl
Maar ik zal wel de grote fout zijn hierin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
geert1992 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 00:01:
[...]

De slachthuiskade klinkt wel een beetje alarmerend. Maar ze hebben zelfs een keurmerk. Lijkt mij een loze waarschuwing.

Helemaal gezien je niets hebt aanbetaald.
Laten we het nu weer over Zendure hebben.
En webshop keurmerk weer in het webshop Keurmerk topic.🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
peterbier schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 00:16:
[...]

Laten we het nu weer over Zendure hebben.
En webshop keurmerk weer in het webshop Keurmerk topic.🤪
Prima, dan spreken we dat af. Dus ik praat niet meer over keurmerken. En jij post de(zelfde) fotos, die ik elke week voorbij zie komen, in het grote huis installatie topic.

En nu weer verder over zendure.

[ Voor 6% gewijzigd door geert1992 op 28-05-2025 00:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:20

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Laten we nu graag weer constructief, vriendelijk en on-topic verder gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
geert1992 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 00:21:
[...]

Prima, dan spreken we dat af. Dus ik praat niet meer over keurmerken. En jij post de(zelfde) fotos, die ik elke week voorbij zie komen, in het grote huis installatie topic.

En nu weer verder over zendure.
Ik zal proberen mijn best te doen.
De nieuwe 2400AC komt op 1 en de Hypers in cluster op 2.
En de 3e Hyper op 3.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AmRDkm5N4wOniuXOxIrOr8cMpvQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ljadprivt06YjtH6Awd52f5y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 10:59
Ben ook bezig om de groepenkast aan te passen voor een shelly en aparte groep voor de batterij. Best leuk werk om uit te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
CopyCatz schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 00:36:
Ben ook bezig om de groepenkast aan te passen voor een shelly en aparte groep voor de batterij. Best leuk werk om uit te zoeken.
Zie mijn voorbeeld.
Ik heb 3x extra glaszekeringen geplaatst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gtsDM75GuK6JZG_RCzrUWdePfU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ua3ct55bRk80q7qPaq54sGwO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door twain4me op 28-05-2025 00:53 . Reden: ik hoop dat het nu klaar is ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 10:59
Ik ben een beetje met overkill bezig.. ga een shelly pro 3em installeren, maar ja die moet op een automaat, die weer op een aardlek moet. dus nu heb ik in mijn tweede groepenkast twee enorme blokken erbij voor alleen de shelly. dat had wel makkelijker gekund. Maar het was iig leuk oefenen voor de extra groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
*knip*

[ Voor 91% gewijzigd door twain4me op 28-05-2025 00:53 . Reden: ik hoop dat het nu klaar is ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
*knip* commentaar op de moderating gelieve niet in het topic maar via de bekende kanalen.
@geert1992 weet de toepassing wel neem ik aan dat je een Shelly pro em niet met 16 Ampère moet zekeren.
Vandaar de glaszekeringen van 1 Ampère per fase voor de Shelly.

[ Voor 12% gewijzigd door twain4me op 28-05-2025 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Op zich is 59 euro voor de P1 meter een redelijke prijs bij s**b.nl. Zeker als je dat vergelijkt met de 100 euro van everhome P1. Is alleen de vraag of die los (zonder zendure device er bij) ook dezelfde prijs heeft. Hopelijk komt die in ieder geval snel op de markt.

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Dit is ook mooie prijs, zelfs incl btw en 10 euro verzendkosten. Ben je nog maar 328 euro kwijt. Ze verzenden ook naar Nederland en eventueel ook naar DHL Packstation vlak over de grens.

https://sl-elements.com/p...lt?variant=46597196251403

[ Voor 9% gewijzigd door mrme12345 op 28-05-2025 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Ik heb hier een aparte casus met de 2400 AC. Op het netwerk doet hij elke 20min een reset/timeout van een paar seconden. Iemand anders met dezelfde weergave in app? Hij gaat wel gewoon door met waar mee die bezig was.

Ook lokaal op de zen api zie ik de timeout. Ik zie het op geen enkel apparaat in huis.

Alvast dit ook even getest:
- ander netwerk gezet
- even een tijd uit en aan
- router reboot
- lokale zen api uitgezet ter test

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_IPgLMSsIMLVV76Y0Wu1rEaTTS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DokleLrpDdTsl8h9OjHegf2p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHwZURHrKcTMV012dgyV3PP4agI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wfZlheTuh8nliBRjAOKrmmUE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door gielz op 28-05-2025 07:57 ]

6320wp O/Z/W | Zendure 2400 AC | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
gielz schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 07:55:
Ik heb hier een aparte casus met de 2400 AC. Op het netwerk doet hij elke 20min een reset/timeout van een paar seconden. Iemand anders met dezelfde weergave in app? Hij gaat wel gewoon door met waar mee die bezig was.

Ook lokaal op de zen api zie ik de timeout. Ik zie het op geen enkel apparaat in huis.

- ander netwerk gezet
- router reboot

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is vreemd inderdaad, ik zie dat niet in mijn grafiek. Ik zou deze vraag aan zendure support vragen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RkQNyFWq4wSmweto56Q1Hlbs85U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S2Mx7vee8ktLvFnAMMSPRUEc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
gielz schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 07:55:

- ander netwerk gezet
- router reboot

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie zowel de SF800Pro als 2400AC in de App regelmatig even op offline staan, maar op de achtergrond gaan ze dan wel gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 10:42
Vannacht had ik een reactie met betrekking tot mijn bestelde 3CT meter. Er stonden meerdere excuses in (mooie Chinese vertaling...) maar volgens mevrouw Zhou komt deze begin juni binnen in verband met de vertraging in de logistiek.

Zal dus wel in dezelfde container zitten als de accu's waar hier reikhalzend naar uitgekeken wordt :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ik hoop wel dat het meer dan 1 container betreft, als ik zie waar we allemaal op wachten... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Ik heb een supportcall aangemaakt met screenshots en alles wat ik tot nu toe heb gedaan.
Taro schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:38:
[...]

Ik zie zowel de SF800Pro als 2400AC in de App regelmatig even op offline staan, maar op de achtergrond gaan ze dan wel gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerryvh
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 06:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5lS7TBNDaKycWgLHglodJ-NcmQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cEAaU5GcDty0z1jKyCfPt5qI.jpg?f=fotoalbum_large

Energierekening (in EUR) per maand, in de afgelopen 2 maand: 1,5 EUR. Kan ik mee leven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGoose
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11:38
Taro schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:43:
Ik hoop wel dat het meer dan 1 container betreft, als ik zie waar we allemaal op wachten... :)
Ik keek grappig genoeg net even in mijn order en ik zie dat er vandaag tracking nummers (DHL) zijn aangemaakt. Order van iets van half/eind maart, 2e setje hyper met 3x AB2000s.
Of ze daadwerkelijk onderweg zijn weet ik niet natuurlijk, tracking info is verder leeg, maar er is wel iets van beweging nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Weet iemand of die 3ct ook met 1 klem op 1 fase werkt? Ik heb er 1 hier nieuw liggen maar voornamelijk nu bezig met de RTE test + volledig lokaal aansturen via de restapi 100% lokaal (geen fireson)

Zo niet dan maar op MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:40
Het is de bedoeling is om mijn Zendure (die overigens nog moet komen) in de bijkeuken neer te zetten.
Dit is een enkelsteens aanbouw met 30 bij 30 tegels op de vloer. Zou het geen probleem zijn de accu op deze tegels neer te zetten? Of zou het verstandiger zijn hem aan de muur te hangen?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Interessant stukje. Geeft mooi weer hoe gaat in batterijland.

https://www.p1meter.nl/we...ht-marstek-thuisbatterij/

[ Voor 20% gewijzigd door dotternetta op 28-05-2025 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Zo, de Smart Meter 3CT is aangesloten. Samen besloten de 3x50A CT-klemmen achterwege te laten waarmee ik de 3 accu groepen zou kunnen monitoren, maar de meterkast zit gewoon aan zijn max nu en dan zouden de kappen er niet meer oppassen. Helaas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pj93dss899YX-5CeLH93-Th9PSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gCWbmLjYpwZa1dpfukSrwSk6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3PaPfXh3-XU_YE0ruKnbVy9AUpg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nw9HjT9ky47ePFHMymGCAhDh.jpg?f=fotoalbum_large

Zag overigens dat er +-45 Watt afwijking zit op Fase 2 tussen Shelly en 3CT meter. Dacht direct dat de 3CT het fout had, maar als ik naar o.a. de HW, Ecotracker, ESP32Home P1-meters kijk, dan zit de 3CT goed en heeft dus de Shelly een afwijking. 1-5 Watt verschil met CT-klemmen kan ik begrijpen, maar 45 Watt afwijking is wel fors.

Afijn, ik ga de Shelly niet kalibreren, het is wel ff goed zo. De Ecotracker gebruik ik nu voor Zendure account 1, de 3CT voor Zendure account 2 en de Shelly voor Zendure account 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNelectric
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 13:03
komt er bij de accu ook een sticker om in je groepenkast te plakken zoals bij een pv omvormer, las eens ergens dat HW die er bij levert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
gielz schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:46:
Weet iemand of die 3ct ook met 1 klem op 1 fase werkt? Ik heb er 1 hier nieuw liggen maar voornamelijk nu bezig met de RTE test + volledig lokaal aansturen via de restapi 100% lokaal (geen fireson)

Zo niet dan maar op MP.
Je moet hem volgens mij ook met L1/L2/L3 "voeden", vermoed dat 1 ipv 3 klemmen meten prima werkt, maar om dat goed te kunnen berekenen moet je hem wel via 3-fase voeden. Dus in een 1-fase meterkast vermoed ik niet dat het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
MNelectric schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:27:
komt er bij de accu ook een sticker om in je groepenkast te plakken zoals bij een pv omvormer, las eens ergens dat HW die er bij levert
Nee, die moet je zelf kopen. Heb deze zelf via Cedel besteld.

Edit: Deze: https://webshop.cedel.nl/...ysteem-aanwezig-70-x-70mm.

[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 28-05-2025 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel-64
  • Laatst online: 05-06 21:13
Ik lees al een hele tijd mee, natuurlijk omdat ik overweeg een PIB te kopen.
Kom dan uit bij:
Marstek, zoals in de link hierboven ook wordt aangegeven, is me iets te veel plug and pray.
Homewizard, mooi Nederlands initiatief maar nog wel wat kinderziektes.
Zendure, als ik dit forum volg, dan zie ik maar sporadisch “problemen”.

Ik ben zeker geen ras tweaker, meer een plug and play gebruiker die streeft naar nul op de meter.

Hoe ervaren jullie het installeren?
Shely monteren en PIB (zou voor mij de 2400AC worden met 2 of 3 batterijen) en dan “probleemloos” installeren via app?

Wellicht een “domme” vraag, maar als ik voor een paar duizend euro spullen in de garage heb staan en ik heb problemen zoals ik in een ander forum lees (wifi problemen, P1 meter issues, enz) waar je een echte hobby Bob moet zijn, wordt ik wat nerveus😎

3850 Wp Zonnepanelen, Druk aan het kijken naar een PIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 10:42
Taro schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:43:
haha! Wie weet... Kreeg overigens nu net een melding van FedEx dat er voor mij komende maandag een pakketje uit Foshan China komt. Bij mijn weten heb ik verder niks besteld, dus zou het...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Marcel-64 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:44:
Ik lees al een hele tijd mee, natuurlijk omdat ik overweeg een PIB te kopen.
Kom dan uit bij:
Marstek, zoals in de link hierboven ook wordt aangegeven, is me iets te veel plug and pray.
Homewizard, mooi Nederlands initiatief maar nog wel wat kinderziektes.
Zendure, als ik dit forum volg, dan zie ik maar sporadisch “problemen”.
Sinds oktober heb ik hier 2x gehoord van een Hyper met issues, 1 door een gebruiker van het eerste uur en gisteren iemand. Dat is heel anders dan het HW topic, Marstek topic, etc.
Ik ben zeker geen ras tweaker, meer een plug and play gebruiker die streeft naar nul op de meter.

Hoe ervaren jullie het installeren?
Shely monteren en PIB (zou voor mij de 2400AC worden met 2 of 3 batterijen) en dan “probleemloos” installeren via app?
Als je geen haast hebt: Wacht even op de Zendure P1-meter, die komt zeer spoedig op de markt en dan hoef je niet met een Shelly aan de slag.
Wellicht een “domme” vraag, maar als ik voor een paar duizend euro spullen in de garage heb staan en ik heb problemen zoals ik in een ander forum lees (wifi problemen, P1 meter issues, enz) waar je een echte hobby Bob moet zijn, wordt ik wat nerveus😎
Heel terechte vraag. Het enige vlak waar ik bij Zendure nog tegen issues aanloop is de onofficiële HA integratie icm meer dan 3 omvormers. Verder heb ik veel apparaten van ze staan en gehad en ben ik daar over het algemeen super tevreden over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel-64
@Taro, dank voor je snelle reactie.
Ik zie idd in dit forum weinig issues, en artikel wat gelinkt werd geeft denk ik ook goed weer hoe de vlag er in de praktijk voor hangt👍 (https://www.p1meter.nl/we...ht-marstek-thuisbatterij/)

De Zendure P1 meter wacht ik idd even op.
Benieuwd hoe dit gaat, en zou nog meer plug en play zijn als de shely

HA integratie is bij mij niet aan de orde (op dit moment), dat is nog onontgonnen gebied voor me…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmarchan
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 05-06 14:32
peterbier schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 01:23:
[...]

Waarom de zekeringen zijn geplaatst hoeft niet geknipt te worden.
@geert1992 weet de toepassing wel neem ik aan dat je een Shelly pro em niet met 16 Ampère moet zekeren.
Vandaar de glaszekeringen van 1 Ampère per fase voor de Shelly.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVysUn-dxy66VNiYVc_DtglUrKI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LQVtYW0BbBoWfdHp7FaXq74b.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Ik kan het niet meer terugvinden, maar zijn de Everhome Ecotracker en de toekomstige P1 meter van Zendure nu wel of niet geschikt voor 3 fase aansluitingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
bert pit schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:50:
Ik kan het niet meer terugvinden, maar zijn de Everhome Ecotracker en de toekomstige P1 meter van Zendure nu wel of niet geschikt voor 3 fase aansluitingen?
Dat mag ik wel hopen en ga ik zeker van uit, minimaal 30% van alles huizen heeft 3 fasen en zal alleen maar meer worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
bert pit schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:50:
Ja, geschikt gezien ze het totaal doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-06 16:53

tismij

???

[...]

achterdocht bij mij komt omdat de site van ze rammelt aan alle kanten en een malwaremelding geeft met hoog risico. Kan best een normaal fatsoenlijk bedrijf zijn maar dan moeten ze minstens een normale veilige site maken.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-06 19:20
heeft de zendure omgeving ook de mogelijkheid om een extra shelly 3EM te plaatsen op een EV lader om ervoor te zorgen dat we niet de thuisbatterij in de EV gaan legen?

Zou toch niet heel moeilijk moeten zijn om dat in een stukje software mee te nemen (ZENKI?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
HiBe schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:32:
heeft de zendure omgeving ook de mogelijkheid om een extra shelly 3EM te plaatsen op een EV lader om ervoor te zorgen dat we niet de thuisbatterij in de EV gaan legen?

Zou toch niet heel moeilijk moeten zijn om dat in een stukje software mee te nemen (ZENKI?)
Volgens mij is het nog niet getest door iemand maar naar mijn mening kan het dmv de sensingclips (die zijn bedoeld je groep te bewaken (voor zover dat kan), als je die om je laadpaal bekabeling clipt zal de accu uitgaan als je je auto gaat laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• damitch300
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:18
Zojuist ook mijn 2400ac mogen ontvangen waardoor ik nu een werkend setje heb met 3 accus.

Kreeg de vraag voor electriciteits prijs bij dynamisch tarrief in nederland.
Iemand een tip voor settings?
Zit zelf bij Tibber en heb een Ioniq 5 77,4kwh en een Zoe 22kwh. Momenteel 2336kwh verbruikt dit jaar en 1060 terug geleverd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IWLDZFzMsr4q3_3rvgaq6dztlhw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Wlgv0XyATEV9Y1n3qXeDCwBj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door damitch300 op 28-05-2025 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:09
Vanochtend zag ik in de gauwigheid dat de Hyper zowel in de app als in HA offline was, maar verder geen tijd en er vanuit gegaan dat hij zelf wel doordraaide omdat hij via BT wel verbond. Maar hij draaide dus niet en toen ik vanmiddag keek was de hele ledbalk snel groen aan het knipperen en de batterij leeg (is bij mij 5%). Solid green fast blinking staat niet in de handleiding, dus de stekker er maar uit getrokken en weer in gestoken, wifi opnieuw verbonden en hij doet het weer.

Is dit een bekend issue en weet iemand de oorzaak/definitieve oplossing? Zou dit kunnen komen door een slechte wifi verbinding oid? In de HA integratie zie ik een wifi strength van 3.

[ Voor 8% gewijzigd door Aziraphale op 28-05-2025 16:03 ]

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Aziraphale schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 15:59:
Vanochtend zag ik in de gauwigheid dat de Hyper zowel in de app als in HA offline was, maar verder geen tijd en er vanuit gegaan dat hij zelf wel doordraaide omdat hij via BT wel verbond. Maar hij draaide dus niet en toen ik vanmiddag keek was de hele ledbalk snel groen aan het knipperen en de batterij leeg (is bij mij 5%). Solid green fast blinking staat niet in de handleiding, dus de stekker er maar uit getrokken en weer in gestoken, wifi opnieuw verbonden en hij doet het weer.

Is dit een bekend issue en weet iemand de oorzaak/definitieve oplossing? Zou dit kunnen komen door een slechte wifi verbinding oid? In de HA integratie zie ik een wifi strength van 3.
Ik had precies hetzelfde deze ochtend. Ook alleen bluetooth connectie en ook opnieuw met wifi moeten verbinden. Wel erg toevallig, dus wellicht eerder zendure cloud issue dan echt device issue. Dit is in 5 maanden tijd 2 x voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
mrme12345 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 16:06:
[...]

Ik had precies hetzelfde deze ochtend. Ook alleen bluetooth connectie en ook opnieuw met wifi moeten verbinden. Wel erg toevallig, dus wellicht eerder zendure cloud issue dan echt device issue. Dit is in 5 maanden tijd 2 x voorgekomen.
En ook dat die ledbalk heel snel groen knippert?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Aziraphale schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 16:15:
[...]

Ja klopt! En na opnieuw met wifi verbonden te hebben was alles weer opgelost.

[ Voor 15% gewijzigd door mrme12345 op 28-05-2025 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
Aziraphale schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 16:15:
[...]

Dat betekent dat de Hyper in standby staat.
Daarom heb ik de lamp op uit gezet in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

damitch300 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:21:
Zojuist ook mijn 2400ac mogen ontvangen waardoor ik nu een werkend setje heb met 3 accus.

Kreeg de vraag voor electriciteits prijs bij dynamisch tarrief in nederland.
Iemand een tip voor settings?
Zit zelf bij Tibber en heb een Ioniq 5 77,4kwh en een Zoe 22kwh. Momenteel 2336kwh verbruikt dit jaar en 1060 terug geleverd.
[Afbeelding]
Ik heb aan kunnen geven Zonneplan te gebruiken en kon er een opslag aan toekennen. Ik geloof dat ik daar 14 cent heb ingegeven. Maar de uurtarieven komen niet overeen met Zonneplan. Bovendien moet je elke dag de bedragen opnieuw invoeren.
Handiger zou het zijn dat de software de goedkoopste uren selecteert om te laden en de duurste om te ontladen, maar dat heb ik nog niet ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Aziraphale schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 15:59:

Ik heb ook soms dat de batterij offline gaat. Inderdaad er naast gaan staan en via BT weer aan de wifi koppellen. Ik denk dat de buurjongen zit te gamen of zo en mijn kanaal wegdrukt >:)

Voor mij is het geen halszaak aangezien de definitieve opstelling ergens anders komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
bert pit schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 16:58:
[...]

Ik heb ook soms dat de batterij offline gaat. Inderdaad er naast gaan staan en via BT weer aan de wifi koppellen. Ik denk dat de buurjongen zit te gamen of zo en mijn kanaal wegdrukt >:)

Voor mij is het geen halszaak aangezien de definitieve opstelling ergens anders komt.
Die van mij staat in de kelder en er zit een nehobo vloer met wapening boven, dus ik denk dat een extra wifi puntje daar geen luxe is. Maar eens even uit gaan zoeken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tijgerkracht
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:10
3 April de 2400AC met 3x AB3000X besteld en vandaag kwam DHL met 2 busjes de boel thuisbrengen.
Dat wordt een lang weekend uitpakken en spelen ;-)

21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel-64
Zag deze reactie Gielz:

Met de meting
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0FS-HXHp9yLVObtmj5r136vpObk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QgrsaiRBW40IWaq79FJA9URb.jpg?f=user_large

Dit is exact de waarde qua input die ik gisteren ook op YouTube tegen kwam (YouTube: AC-gekoppelter Speicher mit richtig Power! 🔋 - Zendure SolarFlow 240...)

Ik was eigenlijk verrast: 3,22 kw in een 2,88 batterij, dat is al 12% verlies, en dan moet het ook nog weer AC worden.
Maar voor deze omzetting is het verlies opvallend laag, zelfs bij laag vermogen.
82,6% RTE is natuurlijk een hele mooie score👍

[ Voor 25% gewijzigd door Marcel-64 op 28-05-2025 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
dotternetta schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:44:
[...]

Volgens mij is het nog niet getest door iemand maar naar mijn mening kan het dmv de sensingclips (die zijn bedoeld je groep te bewaken (voor zover dat kan), als je die om je laadpaal bekabeling clipt zal de accu uitgaan als je je auto gaat laden.
Dat was een suggestie die ik richting Zendure heb gedaan, nemen ze mee richting hun ontwikkelteam, maar hebben ze nog geen toezegging over gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
bert pit schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 16:53:
[...]

Ik heb aan kunnen geven Zonneplan te gebruiken en kon er een opslag aan toekennen. Ik geloof dat ik daar 14 cent heb ingegeven. Maar de uurtarieven komen niet overeen met Zonneplan. Bovendien moet je elke dag de bedragen opnieuw invoeren.
Handiger zou het zijn dat de software de goedkoopste uren selecteert om te laden en de duurste om te ontladen, maar dat heb ik nog niet ontdekt.
Voor Zonneplan:
  1. Opslag: 0.0165
  2. Belasting per kWh: 0.10154
  3. Belasting over het geheel: 21%
Dus invoeren:
  • Aanvullend bedrag: 0.0165 + 0.10154 = 0.11804 -> 0.118.
  • BTW: 21%
En hier blijft dat netjes opgeslagen, vreemd dat je dit vaker opnieuw moet invoeren. Al een support ticket aangemaakt?

Heb ook een feature request ingediend om automatisch in de X duurste uren te kunnen ontladen en Y goedkoopste uren te kunnen laden, zonder iedere dag de tarieven aan te passen. In HEMS kan je overigens wel min/max tarief aangeven, waardoor er door ZENKI AI automatisch daarboven wordt ontladen en daaronder wordt geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:47
Taro schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:22:
Heb ook een feature request ingediend om automatisch in de X duurste uren te kunnen ontladen en Y goedkoopste uren te kunnen laden, zonder iedere dag de tarieven aan te passen. In HEMS kan je overigens wel min/max tarief aangeven, waardoor er door ZENKI AI automatisch daarboven wordt ontladen en daaronder wordt geladen.
Ah Nice. Dit zou ik hier ook direct inzetten. Momenteel laat ik m'n Ecoflow laden via een HomeWizard plug die op de goedkoopste 2 uren aanklikt via een HomeWizard automation (die app heeft er wel support voor). Daarna vreet HomeAssistant m'n Tibber uurtarieven op die onderverdeeld zijn in attribuut LOW, NORMAL en HIGH. Bij normal en high laat ik dan terugleveren met als bron de Shelly 3EM (non-pro). Dat werkt best goed.

Voor de Zendure zou ik ook zoiets willen gaan doen. Nadeel is wel dat ik het moet gaan bouwen rekening houdend met de Ecoflow accu's. Ik ben dus denk ik van plan om 1 van de 2 op de uren met hoge prijzen gewoon dom full power naar het net te laten blazen terwijl de andere wel op de 3EM reageert.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
En toen stond vandaag @geert1992 voor de deur met zijn schroevendraaier en meter. Bakkie koffie gedronken, het garagedak op geklommen, ValkSolar Pro set opgebouwd met 4 paneeltjes en aangesloten op de SF800 Pro.

Daarna de prototype koeler voor de 2400AC geplaatst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmdgNV2CzGugZiIRUIOsq1k14WI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6zjfHiAzLn0Q4P9qDHojnJJW.jpg?f=fotoalbum_large

Waarvoor hij laatst de afmetingen had opgenomen toen hij de koeler voor de Hyper 2000 kwam brengen die ik al eerder heb laten zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBBmZ0gX7udmtzbYPp_xI-WlEds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OOle5bDrGlOj3za46gGjRRoR.jpg?f=fotoalbum_large

Er worden nog wat tweaks aan de 2400AC koeler gedaan, zodat die perfect past. In beide zit nu een 140 mm PC ventilator en zoals laatst genoemd scheelt dat aanzienlijk in temperatuur. Binnenkort arriveren ook voor de andere 2 Hypers en 2 2400AC's koelers en dan zie ik de zomer icm warme garage met vertrouwen tegemoet :)

Ondertussen leveren de 4 paneeltjes nog mooi wat terug aan het einde van deze regenachtige dag die we buiten hebben doorgebracht.

De afgelopen periode heb ik o.a. de AIO2400, HUB2000 en 2x een Hyper verkocht, ipv het op te sturen wilde men graag langskomen en met iedere koper heb ik veel te lange en leuke gesprekken gehad. Ook wel goed voor mijn vrouw, die beseft nu dat ik niet het probleem ben, maar dat er meer mensen zoals ik zijn :) Laatst ook op de Solar Solutions 2025 beurs leuke gesprekken met mede-Tweakers gehad.

Super tof om hier niet alleen als keyboard warrior iedere dag wat teksten neer te gooien, maar ook te zien dat er veel meer mensen met dit gebeuren bezig zijn en die elkaar daar ook graag mee willen helpen. Bedankt voor vandaag @geert1992 en hopelijk volgen er de komende periode nog vele leuke soortgelijke gesprekken, wat een mooie community d:)b

Edit: Oeps, vergeten samen de polen van de ventilator poort op te meten, zal ik ergens de komende dagen nog wel even doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
[b]

Edit: Oeps, vergeten samen de polen van de ventilator poort op te meten, zal ik ergens de komende dagen nog wel even doen :)
😂😂

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• geert1992
Taro schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 20:15:
En toen stond vandaag @geert1992 voor de deur met zijn schroevendraaier en meter. Bakkie koffie gedronken, het garagedak op geklommen, ValkSolar Pro set opgebouwd met 4 paneeltjes en aangesloten op de SF800 Pro.

Daarna de prototype koeler voor de 2400AC geplaatst:
[Afbeelding]

Waarvoor hij laatst de afmetingen had opgenomen toen hij de koeler voor de Hyper 2000 kwam brengen die ik al eerder heb laten zien:
[Afbeelding]

Er worden nog wat tweaks aan de 2400AC koeler gedaan, zodat die perfect past. In beide zit nu een 140 mm PC ventilator en zoals laatst genoemd scheelt dat aanzienlijk in temperatuur. Binnenkort arriveren ook voor de andere 2 Hypers en 2 2400AC's koelers en dan zie ik de zomer icm warme garage met vertrouwen tegemoet :)

Ondertussen leveren de 4 paneeltjes nog mooi wat terug aan het einde van deze regenachtige dag die we buiten hebben doorgebracht.

De afgelopen periode heb ik o.a. de AIO2400, HUB2000 en 2x een Hyper verkocht, ipv het op te sturen wilde men graag langskomen en met iedere koper heb ik veel te lange en leuke gesprekken gehad. Ook wel goed voor mijn vrouw, die beseft nu dat ik niet het probleem ben, maar dat er meer mensen zoals ik zijn :) Laatst ook op de Solar Solutions 2025 beurs leuke gesprekken met mede-Tweakers gehad.

Super tof om hier niet alleen als keyboard warrior iedere dag wat teksten neer te gooien, maar ook te zien dat er veel meer mensen met dit gebeuren bezig zijn en die elkaar daar ook graag mee willen helpen. Bedankt voor vandaag @geert1992 en hopelijk volgen er de komende periode nog vele leuke soortgelijke gesprekken, wat een mooie community d:)b

De koffie smaakte goed, leuk om via een forum in contact te komen met gelijkgestemden binnen de energie transitie. Ik heb genoten van de samenwerking en ben benieuwd naar het eindresultaat. Volgende keer nog even de puntjes op de i zetten. En inderdaad, het is mooi om te zien dat er meer mensen zo fanatiek zijn, er is nog hoop voor mensen zoals wij @Taro :P !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Excuses @dotternetta! Was ook mij volledig ontschoten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dotternetta
geert1992 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 20:36:
[...]

Excuses @dotternetta! Was ook mij volledig ontschoten.
Geen probleem 😂 Komt nog wel eens. Ik vind het schitterend dat jullie elkaar hebben opgezocht en ik geniet ook van dit forum. Ga zo door allemaal 👍🏼

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Aangezien er nu weer zonnepanelen op de SF800Pro zijn aangesloten nog even de balans opgemaakt mbt de RTE. Die is met 85,6% zeer netjes!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xTBXu8IPqcvnYtdNDoktnta8Jo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ulYQQEt7bzG6CGu6EmKbw5Se.png?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 28-05-2025 21:56 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Het was vandaag weer tijd voor nog een RTE test. Morgen t/m zondag gaat hij namelijk via de Fireson NOM draaien. Het eind resultaat van met 1200 watt laden en 350 watt ontladen (wel gebruikelijk hier overdag) mag er zijn.

Een RTE van 85,3%. Na de 10% was hij nog wel doorgezakt naar 8% maar die enkele procenten zouden de RTE niet veel drukken. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpZgS9J8YWyEf_pRsIYgDYAnagQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CUpPX4Q0tj1gtQIMNV0PDqGA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Nu online
Dit zijn mooie cijfers allemaal. Eigenlijk de beste van de klas als ik vergelijk met HW en MT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel-64
Idd mooie cijfers!
Maar wat ik niet begrijp….
De output is 2,873.
De capaciteit van de accu is 2,88 en je houdt een minimale soc aan van 10% (bij de laatste test kwam dit dus uit op 8%)

Hoe verklaar je deze hoge output?
Is de capaciteit van de accu toch hoger als 2,88 of is er wat anders aan de hand?

Pagina: 1 ... 57 ... 60 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home.

Voor de Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren.