Acties:
  • +1 Henk 'm!
EVfan schreef op zondag 11 mei 2025 @ 15:46:
[...]

Mooie installatie @peterbier
Jij had toch ook HW PiB’s? Die heb je verkocht oid?
Wat is je eindoordeel over het samenwerken/tegenwerken van die twee systemen.
Heb al enkele HW PiB’s, maar ben nog steeds gecharmeerd van de 2400AC, en als de P1 sturing goed gaat werken, wie weet . . . . .
Geheel omschakelen is nog niet een optie, maar een 2400AC met twee maal AB3000x erbij?
De HomeWizard gebruik ik nog.
Deze stuur ik aan via wifi block / unblock.
Als een grootverbruiker aan of uitschakelt dan gaan de batterijen elkaar laden / ontladen.
Ik kom lang niet de nacht door met deze set.
Daarom een Hyper met 2 batterijen en een AC2400 met 2 batterijen zijn onderweg.
Als ik alles achter een onderverdeling heb in de garage 2x 2400 1x 1200 wat verdeeld over de fases kan de HomeWizard weg.
Misschien dat ik deze wel eerder weg doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Taro
Je hebt de spullen van Zendure gekregen voor testen toch.?
Mag je deze dan zomaar verkopen.
Moeten deze dan niet terug naar Zendure.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52
Ik heb voor 2400w zonnepanelen op het dak liggen. 6 panelen van 400 wp.
Ik verbruik jaarlijks ongeveer 1100 kwh en de panelen leveren mij ongeveer 1800 kwh op.
Nu denk ik dat ik het beste uit ben met een 800 Pro. Hoe zien jullie dat?

Maar hoe sluit ik de 800 Pro aan als ik hem op de zonnepanelen aan wil sluiten? Dan vervalt de omvormer? En de kabel die nu van de omvormer naar de meterkast loopt gaat dan in de 800 Pro neem ik aan?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
peterbier schreef op zondag 11 mei 2025 @ 16:56:
@Taro
Je hebt de spullen van Zendure gekregen voor testen toch.?
Mag je deze dan zomaar verkopen.
Moeten deze dan niet terug naar Zendure.?
Ik heb veel AB2000S'en en Hypers zelf gekocht. Net als ik nu met 1x SF800, 2x 2400AC en 4x AB3000X'en heb gedaan.

Ik verdien niets aan de reviews zelf, dus de producten worden ook mijn eigendom en daarna mag ik er mee doen wat ik wil. Maar put the money where your mouth is, dus ik steek het 1 op 1 (+ wat extra) direct weer in nieuwe/extra Zendure producten.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op zondag 11 mei 2025 @ 17:01:
[...]

Ik heb veel AB2000S'en en Hypers zelf gekocht. Net als ik nu met 1x SF800, 2x 2400AC en 4x AB3000X'en heb gedaan.

Ik verdien niets aan de reviews zelf, dus de producten worden ook mijn eigendom en daarna mag ik er mee doen wat ik wil. Maar put the money where your mouth is, dus ik steek het 1 op 1 (+ wat extra) direct weer in nieuwe/extra Zendure producten.
Ok duidelijk ik vroeg het me af namelijk.
👍🍺

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rimave schreef op zondag 11 mei 2025 @ 17:00:
Ik heb voor 2400w zonnepanelen op het dak liggen. 6 panelen van 400 wp.
Ik verbruik jaarlijks ongeveer 1100 kwh en de panelen leveren mij ongeveer 1800 kwh op.
Nu denk ik dat ik het beste uit ben met een 800 Pro. Hoe zien jullie dat?

Maar hoe sluit ik de 800 Pro aan als ik hem op de zonnepanelen aan wil sluiten? Dan vervalt de omvormer? En de kabel die nu van de omvormer naar de meterkast loopt gaat dan in de 800 Pro neem ik aan?
Ja dat zou wellicht kunnen, maar is afhankelijk van je soort panelen en welke voltage ze hebben (voc). Per connector mag je maximaal 55v aansluiten. Dus je zult naar de specificaties van je zonnepanelen moeten kijken en dan bijvoorbeeld 2 x 2 panelen in parallel plaatsen en dan nog 2 panelen los op een enkele mppt.

(info zendure website: Kan ik zonnepanelen met een laag vermogen gebruiken met SolarFlow 800 Pro?
Ja, u kunt 2-3 panelen (elk 100W-350W) parallel aansluiten op elke zonneconnector. Zorg ervoor dat de spanning van de paneelreeks tussen 14V en 55V ligt.)

En je krijgt dan wel de situatie dat die in de zomer als de batterijen vol zijn terug wil leveren aan net, maar dat maximaliseert op 875w productie om 800w terug te leveren. Dus hier ga je wel opwek verliezen. Zeker omdat in de lente en zomer de batterijen in no time vol zullen zijn en je verbruik in die periode veel lager.

En je moet dan 3 x kabels hebben richting de zendure. Dus die zul je opnieuw moeten trekken vanaf de zonnepanelen.

Het verschil tussen de wp van je zonnepanelen en de max bypass capaciteit van de SF 800 Pro is wel groot. Je zou ook nog kunnen overwegen om dan 2 x een SF Pro 800 aan te schaffen of bijvoorbeeld de SF Pro 800 met 4 panelen aan te sluiten en de andere 2 met een micro omvormer en stekker bijvoorbeeld.

In jouw situatie zou ik een 2400 AC overwegen en via het net je PV overschot laden ipv rechtstreeks via aangesloten panelen. Is minder gedoe, minder beperkingen en je produceert toch meer dna genoeg tov je verbruik. Of je omvormer moet echt vervangen worden nu, dan zou ik wellicht andere keuze maken.

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52
@mrme12345 Na wat verder zoeken denk ik inderdaad ook dat de 2400ac beter is. Te meer omdat die 6 panelen aan elkaar geschakeld zijn. Ze liggen er ook net een jaar, dus de omvormer hoeft nog niet vervangen te worden. Het leek een mooie cleane oplossing, maar in mijn situatie helaas niet mogelijk.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rimave schreef op zondag 11 mei 2025 @ 17:27:
@mrme12345 Na wat verder zoeken denk ik inderdaad ook dat de 2400ac beter is. Te meer omdat die 6 panelen aan elkaar geschakeld zijn. Ze liggen er ook net een jaar, dus de omvormer hoeft nog niet vervangen te worden. Het leek een mooie cleane oplossing, maar in mijn situatie helaas niet mogelijk.
Als ze er pas een jaar liggen zou ik zeker kiezen voor de 2400 AC. Veel betere oplossing in jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:25
CopyCatz schreef op zondag 11 mei 2025 @ 16:17:
[...]

Ik heb op 7 april besteld en ben nog steeds aan het wachten. Ik neem aan dat die levertijd erbij blijft staan totdat de leveringen in nederland gaan starten, dus dan kan het opeens een stuk korter worden als er geen wachtlijst is.
Het window van de 1 april bestellingen (40-50 dagen) is vanaf vandaag. Dus de komende 10 dagen gaan we zien of dat realistisch is…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankj030
Taro schreef op zondag 11 mei 2025 @ 15:15:
Hoppa, verslavend :)

[Afbeelding]

Zojuist 1x Hyper 2000 + 3xAB2000S verkocht. Woensdag wordt er nog 1x Hyper opgehaald en komende week wordt ook de off-grid power strip voor de Hyper opgehaald.

Ik verwacht dus nu nog:

1x 2400AC
4x AB3000X

En dan heb ik alle 3 de fases weer in balans met 1x Hyper + 3xAB2000S en 1x 2400AC + 2x AB3000X per fase -> 3600 Watt max.

De volgende upgrade wordt dan een 3e AB3000X onder iedere stapel en vanaf dat punt kan ik ze altijd op 2400 Watt/stuk gebruiken. Tot die tijd hanteer ik 1600 Watt/2400AC en alleen pieken tot 2400 bij heel erg negatieve of heel hoge dynamische tarieven.
Hebben ze bij jou thuis de creditcard al afgepakt? :P
Ik heb heel wat te onderhandelen wil ik de wederhelft mee krijgen, denk je dat ze het merkt als de schuur er opeens mee vol staat?

[ Voor 6% gewijzigd door frankj030 op 11-05-2025 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Nu online
peterbier schreef op zondag 11 mei 2025 @ 16:56:
[...]

De HomeWizard gebruik ik nog.
Deze stuur ik aan via wifi block / unblock.
Als een grootverbruiker aan of uitschakelt dan gaan de batterijen elkaar laden / ontladen.
Ik kom lang niet de nacht door met deze set.
Daarom een Hyper met 2 batterijen en een AC2400 met 2 batterijen zijn onderweg.
Als ik alles achter een onderverdeling heb in de garage 2x 2400 1x 1200 wat verdeeld over de fases kan de HomeWizard weg.
Misschien dat ik deze wel eerder weg doe.
@peterbier
Dank je, in het kort betekent dit dat een combo geen simpel aan te sturen situatie oplevert.
Maar verder over nadenken.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markduffy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 19:29
Hoeveel kwaad kan de onbalans over 3 fases?

Ik wil eigenlijk zodra vakantiegeld binnen is, 2x solarflow 2400ac met ieder 3x ab3000 plaatsen.
Beide sets op 2400w unlock op ieder een eigen groep en ieder op een andere fase.

+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
markduffy schreef op zondag 11 mei 2025 @ 20:06:

Ik wil eigenlijk zodra vakantiegeld binnen is, 2x solarflow 2400ac met ieder 3x ab3000 plaatsen.
Beide sets op 2400w unlock op ieder een eigen groep en ieder op een andere fase.
Dat kan prima.
Ik zou het wel op dezelfde fases doen waar ook je zonnepanelen op zitten.
Echter als het een 3 fase omvormer is hoef je hier geen rekening mee te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markduffy
peterbier schreef op zondag 11 mei 2025 @ 20:21:
[...]

Dat kan prima.
Ik zou het wel op dezelfde fases doen waar ook je zonnepanelen op zitten.
Echter als het een 3 fase omvormer is hoef je hier geen rekening mee te houden.
Heb inderdaad geen 3fase omvormer.
zal de tip noteren om in ieder geval 1 set op dezelfde fase als de zonnepanelen te zetten.

+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 15:03
frankj030 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 18:12:
[...]

Ik heb heel wat te onderhandelen wil ik de wederhelft mee krijgen, denk je dat ze het merkt als de schuur er opeens mee vol staat?
Nee hoor zolang je het maar niet in haar domein (keuken) gaat plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankj030 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 18:12:
[...]

Mijn vrouw vertrouwt mij (en terecht, toch? ;) ) met alles: investeringen, aandelen, crypto, thuisaccu's, etc. Enige verzoek dat ze heeft is dat ik het er niet teveel over heb. Dat lukt helaas niet.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
markduffy schreef op zondag 11 mei 2025 @ 20:06:

Dat is in principe niet erg, tenzij je bijv. een laadpaal hebt die 3 fases gebruikt. Dan kan de nul verschuiven en dat kan problemen opleveren. Heb je geen 3-fase groepen/apparaten, dan heb je er naar mijn weten (ben geen expert) geen last van.

Knal je bijv. -5000 Watt op fase A via je PV en +5000 met thuisaccu 1 op Fase B en +5000 met thuisaccu 2 op Fase C, terwijl je laadpaal 11 kW in de auto knalt, dan kan dat problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:16
Taro schreef op zondag 11 mei 2025 @ 21:06:
[...]

Dat is in principe niet erg, tenzij je bijv. een laadpaal hebt die 3 fases gebruikt. Dan kan de nul verschuiven en dat kan problemen opleveren. Heb je geen 3-fase groepen/apparaten, dan heb je er naar mijn weten (ben geen expert) geen last van.

Knal je bijv. -5000 Watt op fase A via je PV en +5000 met thuisaccu 1 op Fase B en +5000 met thuisaccu 2 op Fase C, terwijl je laadpaal 11 kW in de auto knalt, dan kan dat problemen opleveren.
Nul verschuiving is op zich toch niet zo erg? Als alle draden dik genoeg zijn?

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op zondag 11 mei 2025 @ 21:10:
[...]

Klopt, maar volgens mij is dat laatste dus vaak wel een issue.

Hier is alles in de meterkast met 6mm2 uitgevoerd, dus hopelijk geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-08 22:03
Hallo allemaal,

Ikzelf zit toch ook wel een tijd te twijfelen. Maar na veel lezen lijkt zendure een goede keuze.

Ik heb een 1 fase aansluitingen met 12 zonnepanelen. Totaal 4.920 WP. We verbruiken daarbij max 3000kWh per jaar en wekken +/- 4.882 kWh jaarlijks op.

Daarnaast hebben we een dynamisch contract. Ik dacht aan een Zendure SolarFlow 2400 AC + 3x AB3000X. Wat is jullie advies?

[ Voor 7% gewijzigd door relativity op 11-05-2025 21:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
relativity schreef op zondag 11 mei 2025 @ 21:34:
Hallo allemaal,

Ikzelf zit toch ook wel een tijd te twijfelen. Maar na veel lezen lijkt zendure een goede keuze.

Ik heb een 1 fase aansluitingen met 12 zonnepanelen. Totaal 4.920 WP. We verbruiken daarbij max 3000kWh per jaar en wekken +/- 4.882 kWh jaarlijks op.

Daarnaast hebben we een dynamisch contract. Wat is jullie advies?
Wat zou je eigen conclusie zijn op basis van de topicstart en de zoekfunctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op zondag 11 mei 2025 @ 21:10:
[...]

Het is geen N verschuiving maar de belasting over de nul draad.
Ik ga er dan ook van uit dat de elektricien hier rekening mee houdt wat betreft draad dikte.
Daarom is het zo belangrijk om een 3 fase installatie gelijk te verdelen.

Fase verschuiving.
Voorbeeld
L1 10 Ampère en L2 10 Ampère dan is N ook 10 Ampère.

Voorbeeld
L1 10 Ampère en L2 10 Ampère en L3 10 Ampère dan zal er geen stroom lopen over de nul N draad.
Maar met zonnepanelen en batterijen gaan we met - en + jes werken.
Daar moet goed naar gekeken worden wat betreft indeling groepenkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Hallo allemaal,

Daarnaast hebben we een dynamisch contract. Ik dacht aan een Zendure SolarFlow 2400 AC + 3x AB3000X. Wat is jullie advies?
Alles even lezen, dan weer je precies wat je nodig hebt 😉😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
peterbier schreef op zondag 11 mei 2025 @ 22:00:
[...]

Het is geen N verschuiving maar de belasting over de nul draad.
Ik ga er dan ook van uit dat de elektricien hier rekening mee houdt wat betreft draad dikte.
Daarom is het zo belangrijk om een 3 fase installatie gelijk te verdelen.

Fase verschuiving.
Voorbeeld
L1 10 Ampère en L2 10 Ampère dan is N ook 10 Ampère.

Voorbeeld
L1 10 Ampère en L2 10 Ampère en L3 10 Ampère dan zal er geen stroom lopen over de nul N draad.
Maar met zonnepanelen en batterijen gaan we met - en + jes werken.
Daar moet goed naar gekeken worden wat betreft indeling groepenkast.
Ik zag hier ergens een schema dat de Shelly ook de nul draad kan meten. Dat is misschien wel handig. Gebruikt iemand hier dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op zondag 11 mei 2025 @ 22:13:
[...]

Ik zag hier ergens een schema dat de Shelly ook de nul draad kan meten. Dat is misschien wel handig. Gebruikt iemand hier dit?
Je kunt ook gewoon de stroom meten van de nul draad.
Voor zulke metingen gebruik ik een stroomtang.
Voor de Shelly niet nodig als je al clamps hebt op L1, L2, L3. Dan heb je al de "juiste" meting.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQ7XfC_swDS_FZ_NDY-l8USfvSA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mbNzgYXaor73GPw731APTxME.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door peterbier op 11-05-2025 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zendure pakt het zonnetje wel mooi op.
Later heb ik pas de HomeWizard batterij op de wifi gezet zie piek.
Werkt best mooi kan niet wachten tot mijn andere Zendure (s) binnen komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DdvMP0hPsN4Ane3bXOR5JJhdcc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yrNSQdrNTi7yCjIvOIyCkJ2R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frankj030
Catdogsf schreef op zondag 11 mei 2025 @ 20:37:
[...]

Nee hoor zolang je het maar niet in haar domein (keuken) gaat plaatsen.
Dat is bij ons thuis ook mijn domein 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankj030
Taro schreef op zondag 11 mei 2025 @ 21:03:
[...]

Mijn vrouw vertrouwt mij (en terecht, toch? ;) ) met alles: investeringen, aandelen, crypto, thuisaccu's, etc. Enige verzoek dat ze heeft is dat ik het er niet teveel over heb. Dat lukt helaas niet.
Ze werd bij mij al gek toen ik het teveel over de elektrische auto had…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankj030 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 22:46:
[...]

Ze werd bij mij al gek toen ik het teveel over de elektrische auto had…
Same here, maar inmiddels heeft ze zelf ook een EV (Tesla) ipv Fiat Panda en is ze heel erg tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
peterbier schreef op zondag 11 mei 2025 @ 22:17:
[...]

Je kunt ook gewoon de stroom meten van de nul draad.
Voor zulke metingen gebruik ik een stroomtang.
Voor de Shelly niet nodig als je al clamps hebt op L1, L2, L3. Dan heb je al de "juiste" meting.
[Afbeelding]
Oh, is het zo simpel? Dus 10kW op L1 en L2 en 0 kW op L3 = 10 kW door de nuldraad?

Sorry, erg offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op zondag 11 mei 2025 @ 22:53:
[...]

Oh, is het zo simpel? Dus 10kW op L1 en L2 en 0 kW op L3 = 10 kW door de nuldraad?
Correct dat heet fase verschuiving.
De nul draad kan nooit meer stroom hebben als de fases.
De kabeldikte is altijd gelijk bij een voorbeeld 5g4 ymvk kabel.
Google eens op fase verschuiving.
Voorbeeld link: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Driefasespanning

[ Voor 8% gewijzigd door peterbier op 11-05-2025 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
  • Laatst online: 22:25
Zouden jullie deze informatie willen delen in het grote topic voor huisinstallaties? Of dm?

Wat was je score vandaag @Taro met jouw wijkcentrale?
Ik heb vandaag 3 euro gemaakt met de batterijen, met 40 procent lading over;).

Hopelijk is mijn uitbreiding snel compleet; een extra hyper en een kilowatt uur meter van HW.

[ Voor 23% gewijzigd door geert1992 op 11-05-2025 23:04 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
geert1992 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 23:00:
Zouden jullie deze informatie willen delen in het grote topic voor huisinstallaties? Of dm?

Wat was je score vandaag @Taro met jouw wijkcentrale?
Ik heb vandaag 3 euro gemaakt met de batterijen, met 40 procent lading over;).

Hopelijk is mijn uitbreiding snel compleet; een extra hyper en een kilowatt uur meter van HW.
De wijkcentrale daait hier prima. Vandaag 6kWh aan accu's verkocht, maar desondanks een mooi resultaat.

Verbruik vs tarief:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfyx6-lom0XmaX22wJiyo_eIeYk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zWW2PtykkC2bqs56YKCXSYhk.png?f=user_large

Vandaag zonder belasting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/syDa9DDVLJg4mITS6oQsaF-TxZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y4PXHjcXbqsTWMReMsIJVBUt.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag met belasting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FJBZfy7j5PzFrog-svio2B4pBA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3uK4AtAQtRKeNy5s7IVth8VT.jpg?f=fotoalbum_large

En dus 2 volle EV's die heel de komende week weer gratis heen en weer naar het werk kunnen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 11-05-2025 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:41
geert1992 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 23:00:
Ik heb vandaag 3 euro gemaakt met de batterijen, met 40 procent lading over ;)
Haha, mooi! Toch weer even een dikke €3 van je TVT af :+

@Taro Wat ik mij afvroeg: hoe zien je Zappi-grafieken er nu uit, nu jouw 'wijkcentrale' allerlei dingen aan het doen is waar je Zappi niets van zal snappen? Gooit ie het gewoon op de grote hoop: terugleveren uit accu's + PV opwek, huisverbruik + AC laden accu's? (ik vermoed dat voor en beter inzicht van de opwekkers/gebruikers myenergi jou daar de eddi eigenlijk voor wil laten gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Laatst online: 23:38
Ik kan het niet zo snel terug vinden met 25 pagina's "P1" maar @Taro en @mrme12345 hebben jullie toevallig contact gehad met Zendure om de P1 te mogen testen? Of zijn wij nu zo dicht bij de release dat wachten ook prima is?

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
gielz schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:16:
Ik kan het niet zo snel terug vinden met 25 pagina's "P1" maar @Taro en @mrme12345 hebben jullie toevallig contact gehad met Zendure om de P1 te mogen testen? Of zijn wij nu zo dicht bij de release dat wachten ook prima is?
Ja, die krijgen we opgestuurd als die beschikbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Reactie van Zendure ontvangen, ze hopen rond juli ook op de Belgische markt actief te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip2710
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:14
Hallo allemaal,

Ik heb straks 5 panelen en ben van plan een Solarflow 2400 AC met 2st. AB3000x aan te schaffen.
Ons verbruik zal rond de 4000kWh per jaar zijn. Met de instelling nul op de meter van de Solarflow
zou het best goed moeten gaan. Hoe zie jij het.

SUZ-SWM40VA + ERSD-VM2DR1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Chip2710 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:44:
[...]

Ik heb straks 5 panelen en ben van plan een Solarflow 2400 AV met 2st. AB3000x aan te schaffen.
Ons verbruik zal rond de 4000kWh per jaar zijn. Met de instelling nul op de meter van de Solarflow
zou het best goed moeten gaan. Hoe zie jij het.
Vraag ChatGPT dit. Met meetgegevens van Homewizard kan precies worden berekend wat het meest optimale voor je is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23:21
Taro schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:53:
@mrme12345 De SF800Pro staat hier op een AB2000 en AB2000S als aanvulling, zie jij ook dat de ingebouwde versie niet als AB2000X, maar als AB2000 wordt aangeduid? Ik zie:
  • AB2000
  • AB2000S
  • AB2000
In de AIO2400 zag ik overigens ook "AB2000" staan, terwijl die een afwijkende ingebouwde 2.4 kWh accu had, dus ik heb het idee dat ze "AB2000" als standaard accu hanteren. Zal ik wel even aan ze doorgeven.
n.a.v. bovenstaande: Ik heb Zendure een vraag gestuurd, of de interne batterij van de SF800pro is uitgerust met het "aerosol fire suppression system". Als ik een reactie heb ontvangen laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markduffy
Chupachups schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:00:
[...]

n.a.v. bovenstaande: Ik heb Zendure een vraag gestuurd, of de interne batterij van de SF800pro is uitgerust met het "aerosol fire suppression system". Als ik een reactie heb ontvangen laat ik het weten.

[ Voor 9% gewijzigd door markduffy op 12-05-2025 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Belgian_GST
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 12-09 12:02
dotternetta schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:51:
[...]

Vraag ChatGPT dit. Met meetgegevens van Homewizard kan precies worden berekend wat het meest optimale voor je is
dit zie ik hier geregeld voorbij komen. Echter lukt mij dit niet zonder betaalde chatGPT account. Anders wil hij geen lijsten analyseren. dit klopt toch he? of doe ik ergens iets verkeerd? |:(

BE - Goodwe 3Kw - 3040Wp totaal - 8X380Wp - 1 X marstek VENUS E V153 enkele fase HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankj030
Kun je wat toelichten hoe je dat concludeert? Want volgens de product pagina zou het wel erin zitten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chupachups schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:00:
[...]

Dat heb ik hier al eerder gedeeld nadat ik navraag had gedaan en het antwoord is: Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 23:20
@Taro ,Dat zou de max zijn, daartegen is de P1 normaal ook uit en mss al wat ervaringen hiermee....ik kijk uit naar juli 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
The_Belgian_GST schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:34:
[...]

dit zie ik hier geregeld voorbij komen. Echter lukt mij dit niet zonder betaalde chatGPT account. Anders wil hij geen lijsten analyseren. dit klopt toch he? of doe ik ergens iets verkeerd? |:(
Misschien werkt het alleen in NL 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:03

tismij

???

The_Belgian_GST schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:34:
[...]

kan dit in NL iig gewoon met een gratis account, wel iets van max 5 vragen per dag ofzo maar kon gewoon export van home wizard uploaden en alles laten doorrekenen.
Was overigens meer ter bevestiging want ik kan zo zien wat ik nog importeer per dag om zelf ook een goede inschatting te maken (export is ruim meer dan import).

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
  • Laatst online: 03-08 22:03
dotternetta schreef op zondag 11 mei 2025 @ 22:11:
[...]

Alles even lezen, dan weer je precies wat je nodig hebt 😉😅
Daar heb je gelijk ik. Er staat bij dat er vanaf mei integratie met P1 meter komt.

Ik heb momenteel een slimmelezer + home assistant instantie draaien. Hopelijk dat ik hiermee de boel kan aansturen...? Ik zie op github wel al ontwikkeling 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:03

tismij

???

relativity schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:06:
[...]

Daar heb je gelijk ik. Er staat bij dat er vanaf mei integratie met P1 meter komt.

Ik heb momenteel een slimmelezer + home assistant instantie draaien. Hopelijk dat ik hiermee de boel kan aansturen...? Ik zie op github wel al ontwikkeling 👍
zie ook het topic hierover (zendure integratie home assistant o.i.d.) dan weet je precies hoever ze hiermee zijn.
(staat ook als info onderaan alle aanverwante topics)

[ Voor 5% gewijzigd door tismij op 12-05-2025 15:54 ]

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pilleboer
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 30-08 18:31
Hallo, ik volg deze draad nu een tijdje. Dank aan iedereen voor het reviewen, testen, uitproberen en beantwoorden van alle vragen, ik heb er veel van geleerd.

Zojuist is de eerste stap naar mijn eigen Zendure avontuur binnengekomen. Een onderverdeler voor in de garage met kabel en automaat voor de meterkast. Nu is het wachten tot de bestelde 2400 AC met 4 batterijen binnenkomt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPK2t7QPYCHPFXKDCtmEcI9FIUs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uAifiWt5evRHsRUXUzerJQ5r.jpg?f=fotoalbum_large

ZO 12x325Wp; SE3680H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
Taro schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:51:
[...]

Dat heb ik hier al eerder gedeeld nadat ik navraag had gedaan en het antwoord is: Ja.
Oke, dat heb ik gemist. Vraag kwam naar boven nav onduidelijkheid over batterij type (AB2000 ipv AB2000S of AB2000x) in de review.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chupachups schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:21:
[...]

Oke, dat heb ik gemist. Vraag kwam naar boven nav onduidelijkheid over batterij type (AB2000 ipv AB2000S of AB2000x) in de review.
Het betreft een AB2000X, echter staat er in de App: AB2000. Maar dat was bij mijn AIO2400 ook, en die had 100% zeker geen AB2000 aangezien het een custom 2.4 kWh accu betrof.

Mijn contactpersoon heeft bevestigd dat het een AB2000X betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02:20
dotternetta schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:51:
[...]

Een alternatief is je P1-data uploaden naar https://mijn-thuisbatterij.nl/. De site houdt geen rekening met afschrijving batterij of terugleverkosten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dotternetta
Sonero schreef op maandag 12 mei 2025 @ 23:32:
[...]

Een alternatief is je P1-data uploaden naar https://mijn-thuisbatterij.nl/. De site houdt geen rekening met afschrijving batterij of terugleverkosten.
Haha, die site bakt er niets van met mijn HW meetdata. Wel mooie tvt 😂
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkH3nkLox0jTyJDrtawxpiFUWgg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8BFrwOayrcawIA1dv3coI7HJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQZvqWsdoRPHEnsoKVMHcqiuDXw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0PfSHMnKdazoLyJh6VBRFLle.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:00

Fioravanti

Fioravantastisch!

dotternetta schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 06:32:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Snel! Geen tijd te verliezen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02:20
dotternetta schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 06:32:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Hmmm, misschien iets met punten en komma’s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 15:58
Pilleboer schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:04:
Hallo, ik volg deze draad nu een tijdje. Dank aan iedereen voor het reviewen, testen, uitproberen en beantwoorden van alle vragen, ik heb er veel van geleerd.

Zojuist is de eerste stap naar mijn eigen Zendure avontuur binnengekomen. Een onderverdeler voor in de garage met kabel en automaat voor de meterkast. Nu is het wachten tot de bestelde 2400 AC met 4 batterijen binnenkomt.

[Afbeelding]
Nice!
Met dit idee zat ik ook al te spelen. Heb je bewust gekozen voor geen aardlek? Ik weet niet zo goed wanneer ik nou wel en wanneer ik nu geen aardlek moet toepassen. Je gaat nu gebruik maken van een aardlek in de hoofdkast gok ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
Acidrain schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:11:
[...]

Nice!
Met dit idee zat ik ook al te spelen. Heb je bewust gekozen voor geen aardlek? Ik weet niet zo goed wanneer ik nou wel en wanneer ik nu geen aardlek moet toepassen. Je gaat nu gebruik maken van een aardlek in de hoofdkast gok ik?
Zou je deze vragen misschien willen stellen in het daarvoor bestemde topic?
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3

Ontopic;

Ik had heel af en toe onverwachte laadmomenten met de Power by the Hour app binnen Homey. Inmiddels ben ik erachter wat ik verkeerd deed, gewoon een gevalletje human error. Ik had namelijk de verkeerde trigger gebruikt.

De trigger die ik eerst gebruikte, hield rekening met alle bekende uren. De trigger die ik nu gebruik, maakt gebruik van de grafiek die hoort bij het virtuele apparaat.

Weer wat wijzer geworden! Nu eens kijken of ik het helemaal kan loslaten, want het ging eigenlijk al voor 99% goed.

De winst die ik alleen al dankzij de negatieve stroomprijzen van zondag heb behaald, bedraagt bijna vijf euro. Hopelijk blijft het mooie weer aanhouden en blijven de prijzen gunstig.

[ Voor 41% gewijzigd door geert1992 op 13-05-2025 12:06 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 21:01
Bestelling bij Akkuman (ca halverwege maart) van Hypers + accu's is nog steeds niet binnen; even nagevraagd.

Antwoord: vanwege productieproblemen eerder te rekenen op eind juni. Tegenvaller. :(

There's nothing moister than an oyster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterb13
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 22:15
Taro schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:57:
En de 3x50A klemmen zijn ook binnen. De elektricien zal blij zijn met dit gevaarte…
[Afbeelding]
Ben benieuwd of je de klemmen al hebt kunnen proberen. Als ze werken ga ik ze ook bestellen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Idefix70
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 10:33
geert1992 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:23:
[...]

Zou je deze vragen misschien willen stellen in het daarvoor bestemde topic?
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3

Ontopic;

Ik had heel af en toe onverwachte laadmomenten met de Power by the Hour app binnen Homey. Inmiddels ben ik erachter wat ik verkeerd deed, gewoon een gevalletje human error. Ik had namelijk de verkeerde trigger gebruikt.

De trigger die ik eerst gebruikte, hield rekening met alle bekende uren. De trigger die ik nu gebruik, maakt gebruik van de grafiek die hoort bij het virtuele apparaat.

Weer wat wijzer geworden! Nu eens kijken of ik het helemaal kan loslaten, want het ging eigenlijk al voor 99% goed.
Sorry maar post deze bevinding dan in de Homey topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 15:58
Idefix70 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:00:
[...]

Sorry maar post deze bevinding dan in de Homey topic
Ik ben het 100% met je eens maar wilde het gezellig houden en heb daarom niet gereageerd...

Ik waardeer geert1992 zijn input in dit topic verder wel dus laten we het aub gezellig houden en het modereren overlaten aan de daarvoor bedoelde moderaters en de rapporteer knop gebruiken waar nodig.

Over het wel of niet ontopic zijn van mijn post. Met de ac2400 heeft Zendure een product op de markt gebracht die op het randje zit van huis tuin en keuken apparatuur. Ja het kan gewoon met een stekker in het stopcontact maar als je niet weet wat je aan het doen bent kan het heel snel heel goed mis gaan.
Daarom is het denk ik wel handig als gerelateerde elektra onderwerpen wel hier besproken worden zodat de Zendure enthousiast dit wel meekrijgt als hij dit topic door spit..

Maargoed dat is mijn mening. De moderators mogen modereren waar nodig..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• geert1992
Acidrain schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:14:
[...]

Ik ben het 100% met je eens maar wilde het gezellig houden en heb daarom niet gereageerd...

Ik waardeer geert1992 zijn input in dit topic verder wel dus laten we het aub gezellig houden en het modereren overlaten aan de daarvoor bedoelde moderaters en de rapporteer knop gebruiken waar nodig.

Over het wel of niet ontopic zijn van mijn post. Met de ac2400 heeft Zendure een product op de markt gebracht die op het randje zit van huis tuin en keuken apparatuur. Ja het kan gewoon met een stekker in het stopcontact maar als je niet weet wat je aan het doen bent kan het heel snel heel goed mis gaan.
Daarom is het denk ik wel handig als gerelateerde elektra onderwerpen wel hier besproken worden zodat de Zendure enthousiast dit wel meekrijgt als hij dit topic door spit..

Maargoed dat is mijn mening. De moderators mogen modereren waar nodig..
Allereerst wil ik benadrukken dat ik geen moderator ben, maar ik was van mening dat mijn vraag op een nette en respectvolle manier werd gesteld. Daarnaast wil ik erop wijzen dat er boven het veld waar je je antwoord typt, een directe verwijzing staat naar het topic over huisinstallaties dat ik eerder heb genoemd.

Met betrekking tot je opmerking over de AC2400 en de huisinstallatie: deze kan zodanig worden ingericht dat er geen aanpassingen aan je huidige installatie nodig zijn. Alleen wanneer je wijzigingen wilt aanbrengen in de Zendure app, die ervoor zorgen dat de installatie niet langer aan de norm voldoen, is het vereist dat je hiervoor een handtekening zet.

Betreft mijn Zendure- Homey bericht;
Ik deel dit omdat je bij Zendure gebruik kunt maken van hun eigen strategie(in de app), maar naar mijn mening laat die qua functionaliteit te wensen over.

Ook verwacht ik niet dat ZENKI een wondermiddel is; aangezien het nog steeds alleen gebruikmaakt van de day-ahead prijzen van de actuele dag, blijft het lastig om nauwkeurig te anticiperen op de dag erna.

Daarom hierbij een tip voor wie dit proces wil optimaliseren en zijn Zendure batterijen efficiënter wil aansturen.

Mocht je een Zendure-thuisaccu overwegen aan te schaffen en beschik je over een Homey+HA, dan is dit een uitstekende combinatie.

Daarnaast kun je met Homey alle sensoren en gegevens terugzien. Voor iedereen die overweegt om hiermee aan de slag te gaan: weet dat je hiermee een volledig geautomatiseerde en efficiënte strategie kunt opzetten, die na de installatie nauwelijks nog aandacht vereist.

[ Voor 20% gewijzigd door geert1992 op 13-05-2025 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-08 11:56
Taro schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:34:
Reactie van Zendure ontvangen, ze hopen rond juli ook op de Belgische markt actief te worden.
Dank voor de update ! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markduffy
dotternetta schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:40:
[...]

Het is Chinees, de volgende actie komt hierna
Actie is nu voorbij, prijzen van de AC2400 zijn ongewijzigd haha.

Maar mijn jaarrekening en belastingaangifte is eindelijk binnen van de boekhouder, dus weet nu wat ik ga krijgen :) .
Had me ingezet op betalen (Viel vorig jaar namelijk ook tegen)
Blijkt dit jaar een aardige teruggave te zijn waarmee mijn vrouw zojuist aangeeft dat ik de thuisbatterij niet meer hoef te pitchen _/-\o_ _/-\o_

Die bestelling wil ik deze week eigenlijk uitgooien.

Question:

Om de 2400AC's aan te sturen heb ik een Shelly 3em nodig.

Op dit moment heb ik nog 3 groepen vrij, waarvan ik er 2 voor de accu's wil gaan gebruiken.
De laatste groep heb ik eigenlijk nodig voor de tuinkamer, dus zou zonde zijn als ik daar nu een shelly neer zet welke iets later alweer weg kan omdat de zendure P1 dan gereleased wordt.

Wat is de verwachting rondom die P1?
Stel dat ie eind deze maand bestelbaar is, is de levering dan ok vrij vlot, of gaat hier zometeen ook nog een tijd overheen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11-09 23:21
markduffy schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:25:
[...]

Actie is nu voorbij, prijzen van de AC2400 zijn ongewijzigd haha.

Maar mijn jaarrekening en belastingaangifte is eindelijk binnen van de boekhouder, dus weet nu wat ik ga krijgen :) .
Had me ingezet op betalen (Viel vorig jaar namelijk ook tegen)
Blijkt dit jaar een aardige teruggave te zijn waarmee mijn vrouw zojuist aangeeft dat ik de thuisbatterij niet meer hoef te pitchen _/-\o_ _/-\o_

Die bestelling wil ik deze week eigenlijk uitgooien.

Question:

Om de 2400AC's aan te sturen heb ik een Shelly 3em nodig.

Op dit moment heb ik nog 3 groepen vrij, waarvan ik er 2 voor de accu's wil gaan gebruiken.
De laatste groep heb ik eigenlijk nodig voor de tuinkamer, dus zou zonde zijn als ik daar nu een shelly neer zet welke iets later alweer weg kan omdat de zendure P1 dan gereleased wordt.

Wat is de verwachting rondom die P1?
Stel dat ie eind deze maand bestelbaar is, is de levering dan ok vrij vlot, of gaat hier zometeen ook nog een tijd overheen?
Gefeliciteerd :)

Shelly nu bestellen heeft toch sowieso 0 zin, aangezien die overal zat voorradig zijn? Ik zou lekker afwachten op de P1 (als t goed is deze maand) en dan kijken wat de levertijd is.

Is de levertijd dan te lang, dan heb je alsnog zo een Shelly besteld. En anders is de P1 er mooi wanneer de accu’s er ook zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markduffy
JeroenVerweij schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:43:
[...]

Gefeliciteerd :)

Shelly nu bestellen heeft toch sowieso 0 zin, aangezien die overal zat voorradig zijn? Ik zou lekker afwachten op de P1 (als t goed is deze maand) en dan kijken wat de levertijd is.

Is de levertijd dan te lang, dan heb je alsnog zo een Shelly besteld. En anders is de P1 er mooi wanneer de accu’s er ook zijn.
Je hebt groot gelijk, zat veel te moeilijk te denken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar_nl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 12:57
Vraag voor de andere zendure eigenaren: mijn 2 hypers (hyper2000 met meerdere batterijen) stampen nu met 2400W zo snel mogelijk de hele handel vol. Tussen half 9 en half 1 gaat het volle bak, temp in de schuur ruim 40 graden. Dan de rest van de dag tot een uur of 6 niets meer en gaat de rest wat er uit de zonnepanelen komt terug naar het net. Kan dat niet anders? In zonnige periode het laden wat rustiger laten doen?
Ik kan ontladen instellen, nu op 2x800W staan (cluster zit op een eigen lege groep). Maar het laden lijkt je niet te kunnen beperken in de app, klopt dat? Of zie ik het ergens over het hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
Ingmar_nl schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:29:
Vraag voor de andere zendure eigenaren: mijn 2 hypers (hyper2000 met meerdere batterijen) stampen nu met 2400W zo snel mogelijk de hele handel vol. Tussen half 9 en half 1 gaat het volle bak, temp in de schuur ruim 40 graden. Dan de rest van de dag tot een uur of 6 niets meer en gaat de rest wat er uit de zonnepanelen komt terug naar het net. Kan dat niet anders? In zonnige periode het laden wat rustiger laten doen?
Ik kan ontladen instellen, nu op 2x800W staan (cluster zit op een eigen lege groep). Maar het laden lijkt je niet te kunnen beperken in de app, klopt dat? Of zie ik het ergens over het hoofd.
Helaas is dit niet in de app te beperken, in tegenstelling tot het ontladen.
Met Home Assistant zou je dit echter wel kunnen bewerkstelligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterb13 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:57:
[...]

Ben benieuwd of je de klemmen al hebt kunnen proberen. Als ze werken ga ik ze ook bestellen :)
De elektricien is op vakantie :(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Taro schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:34:
[...]

Nu? Nou, die gaat niet met de grote stroom mee dus.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21:51
Taro schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:34:
[...]

Gewoon zelf doen man. De verzekering kan achteraf echt niet zien wie wat heeft gedaan in je meterkast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 13:30
DaanTriple7 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 20:22:
[...]

Gewoon zelf doen man. De verzekering kan achteraf echt niet zien wie wat heeft gedaan in je meterkast.
Tenzij ze hier mee lezen :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!
DaanTriple7 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 20:22:
[...]

Mjah, maar het is hier geen doorsnee situatie. Als de brandweer de achtertuin ziet met 9 panelen op de stopcontacten aangesloten, bijna 40 kWh in de garage en dan Zappi CT-klemmen, Shelly CT-klemmen en 6 Smart 3CT klemmen, oftewel 13 CT-klemmen, dan weet ik zeker dat er een extra onderzoekje volgt :)

Ik ga er gewoon geen risico mee nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Taro schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 21:54:
[...]

Mjah, maar het is hier geen doorsnee situatie. Als de brandweer de achtertuin ziet met 9 panelen op de stopcontacten aangesloten, bijna 40 kWh in de garage en dan Zappi CT-klemmen, Shelly CT-klemmen en 6 Smart 3CT klemmen, oftewel 13 CT-klemmen, dan weet ik zeker dat er een extra onderzoekje volgt :)

Ik zou snel minderen of wat extra toevoegen 13 brengt ongeluk.🤪
En de aangekondigde Zendure P1 meter snel gaan inzetten.😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!
peterbier schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:18:
[...]

Ik zou snel minderen of wat extra toevoegen 13 brengt ongeluk.🤪
En de aangekondigde Zendure P1 meter snel gaan inzetten.😜
Op de Smart 3CT kan nog een 7e CT-klem, zal hem snel bestellen :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geert1992

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 20:02

Milmoor

Footsteps and pictures.

Taro schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 21:54:
[...]

Je mag prima zelf achter de hoofdschakelaar aan je elektra klussen, mits je weet wat je doet. Als je een complexe situatie hebt, dan heb je groot gelijk om het te laten doen. Dat gezegd hebbende: het plaatsen van een https://www.shelly.com/products/shelly-3em-63t-gen3 is echt eenvoudig. Hopelijk gaat Zendure die ook ondersteunen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Milmoor schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 07:31:
[...]

Je mag prima zelf achter de hoofdschakelaar aan je elektra klussen, mits je weet wat je doet. Als je een complexe situatie hebt, dan heb je groot gelijk om het te laten doen. Dat gezegd hebbende: het plaatsen van een https://www.shelly.com/products/shelly-3em-63t-gen3 is echt eenvoudig. Hopelijk gaat Zendure die ook ondersteunen.
Hebben ze al wel toegezegd. Kun je lezen op zendure fotum en is mij per mail toegezegd. Alleen per wanneer is onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 20:02

Milmoor

Footsteps and pictures.

Fijn, ik was bang dat ze na een vrij open start alsnog naar een gesloten ecosysteem toe zouden gaan werken. Dus alleen eigen apparatuur en alles via hun servers. Ik hoop/wacht nog op MQTT voor hun nieuwe serie batterijen. Ik begreep uit dit topic dat die er (nog?) niet is.

[ Voor 12% gewijzigd door Milmoor op 14-05-2025 08:06 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Milmoor schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:05:
Fijn, ik was bang dat ze na een vrij open start alsnog naar een gesloten ecosysteem toe zouden gaan werken. Dus alleen eigen apparatuur en alles via hun servers. Ik hoop/wacht nog op MQTT voor hun nieuwe serie batterijen. Ik begreep uit dit topic dat die er (nog?) niet is.
Ja dit is in ieder geval door Zendure met ons gedeeld. Dus hopelijk eind juli in zicht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Nog wat extra warmtebeelden van de SolarFlow 800 Pro terwijl die al een behoorlijke tijd via zonnepanelen naar de batterij aan het laden is (met volle zon en 2 panelen aangesloten van totaal 810wp). Zoals te zien is het niet echt spannend en werkt de passieve koeling goed. Ook de batterijen worden niet al te warm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vfFkNasPvck3BG3FQcXsfg0Abxg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YEdkMeWfQ9VVYeySKQmrIJ1t.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ir2Nei4icff_UyFvQHm4YIkUiUQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1g8036tRj6qCisNxPlARfkZ8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
@Taro Mooie uitgebreide review. Het aandachtspunt met de status die bleef hangen; is dat op de oude firmware (1.02) of ook met de nieuwere firmware (1.03) die je volgens een van de plaatjes er op hebt gezet in de test periode?

Kleine opmerking mbt de review: bij het stuk van de RTE verwijs je naar de hyper en 2400ac, nog niet naar de resultaten van de 800 pro; wellicht nog wat te vroeg maar misschien goed om dat te melden?

[ Voor 8% gewijzigd door frankj030 op 14-05-2025 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:56
De temperatuur van mijn Hyper loopt momenteel lekker op naar bijna 55 graden. Nu heb ik, van een radiatorboostexperiment, nog een temperatuursensor en een aantal fans liggen. Hoe zinvol zou het zijn om daarmee iets te fabriceren om er wat extra koeling overheen te blazen?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aziraphale schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:56:
De temperatuur van mijn Hyper loopt momenteel lekker op naar bijna 55 graden. Nu heb ik, van een radiatorboostexperiment, nog een temperatuursensor en een aantal fans liggen. Hoe zinvol zou het zijn om daarmee iets te fabriceren om er wat extra koeling overheen te blazen?
Ik heb dat ook geprobeerd met 2 ventilatoren. Maar effect was erg beperkt moet ik zeggen. Maar ligt er ook aan of de ventilatoren echt de warmte af kunnen voeren, dus dat de omgeving waar de hyper staat zelf niet zo warm is. Dan zal het wellicht wat effect hebben. Die van mij stond in een ruimte waar die de warmte lastig kwijt kon, ondanks 2 ventilatieroosters in de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:58

bert pit

asdasd

Zojuist ontving ik een mailtje dat mijn op 21 maart bij Akkuman.de bestelde systeem wordt uitgeleverd. Het ziet er nog steeds naar uit dat het gewoon op mijn leveradres in Nederland wordt geleverd. Dit in tegenstelling tot berichten hier dat dat niet zou kunnen.
Ik ben benieuwd.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bert pit schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:06:
Zojuist ontving ik een mailtje dat mijn op 21 maart bij Akkuman.de bestelde systeem wordt uitgeleverd. Het ziet er nog steeds naar uit dat het gewoon op mijn leveradres in Nederland wordt geleverd. Dit in tegenstelling tot berichten hier dat dat niet zou kunnen.
Ik ben benieuwd.
En welk systeem? En incl of excl btw?

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Vanuit de fabrikant wordt aangegeven dat het niet nodig is én de App geeft er zelf ook een melding over. Het kan geen kwaad, behalve dat je moet oppassen met aanraken.

Maar in een warme garage in bijv. juli vind ik het zelf wel prettig om wat extra koeling toe te voegen. Met dank aan @geert1992 heb ik hier sinds vanochtend dit pareltje in gebruik met een 140 mm ventilator. De afmetingen voor de 2400AC zijn ook bepaald, dus dat is het volgende project:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6RsAFAyMXVELwL3DhHdRjHFYJpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y5jugOQy8mK3waHinc0cM1V2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CepdGV7CuUh8_OksxQxei0VSwmQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dLIXZee351EblXIU8E7XKX1V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mn8UHXQnhNjxGkUnsRG6XAYAEQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mbs4FE1hElHgKy3S61rMHyxP.jpg?f=fotoalbum_large

De Hyper 2000 is pas net op temperatuur, heb hem nu aangezet en zal later vandaag even de grafiek delen :)

Ps. hij vertelde mij dat ze in gelimiteerde oplage voor 250 Euro/stuk te verkrijgen zijn. Dus wees er snel bij! Nee, geintje, geen idee of ie ze breder wil produceren, maar misschien wel een optie. Op https://www.printables.com/@Geert_3099097 heeft hij 2 eerdere modellen gedeeld. @geert1992 wil/kan je ze evt. ook voor anderen printen en opsturen?

Edit: In 10 minuten 5 graden eraf. Heb de Hypers echter ook wel vaak 57 graden zien worden, dus zal wel blijven testen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSH-2U6wJk2wRjdqaWKuQ6Xf58k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gn4J13wKNYl403e7ObfcC279.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 14-05-2025 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Dat werkt bij mijn antiek Sunnyboy erg goed, maar die heeft ook 5 cm hoge koelribben. Het effect zal minder zijn bij Zendure. Deze fan draait trouwens heel zachtjes met een 2 euro usb regelaartje.

Is er al info over de actieve ventilator aansturing op de AC2400?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVqN_BzcAs7hGTyxxBx6Ai69GcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/upsQnOJIPMGkqBu3iMo9Sm25.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door dotternetta op 14-05-2025 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thx d:)b
Het aandachtspunt met de status die bleef hangen; is dat op de oude firmware (1.02) of ook met de nieuwere firmware (1.03) die je volgens een van de plaatjes er op hebt gezet in de test periode?
Het blijven hangen was met de 1.03 firmware.
Kleine opmerking mbt de review: bij het stuk van de RTE verwijs je naar de hyper en 2400ac, nog niet naar de resultaten van de 800 pro; wellicht nog wat te vroeg maar misschien goed om dat te melden?
Klopt, die kan ik nog niet bepalen door de zonnepanelen en heb ik even in het artikel gemeld. Maar.... De achtertuin wordt op dit moment gedaan, dus de zonnepanelen moesten gisteravond weg. Laad de SF 800 Pro de komende dagen dus via AC en kan de RTE gaan bepalen. Zit inmiddels op een slimme stekker. Zal er zondag wel een update over doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:58

bert pit

asdasd

mrme12345 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:10:
[...]

En welk systeem? En incl of excl btw?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oE2dTW56oP9x1es-uB_irsQYM1c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Le0TnqoH7te17sUT0Mgiip8L.png?f=fotoalbum_large

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus 2680 voor:

2x Hyper
4x AB2000S

Als je dan uitgaat van een andere Duitse webshop, kan je een AB2000S voor 545 Euro halen: https://marcmax.de/collec...0s-add-on-batterie-1920wh
En een Hyper 2000 voor 329: https://marcmax.de/collec...ybrid-inverter-hyper-2000.

Kom je uit op: 2828. Dus volgens mij prima prijs, tenzij je daar ook 10% weet te regelen.

Zie overigens dat ze nu ook (eergisteren nog niet) de 2400AC+AB3000X aanbieden voor 499 & 699. Volgens mij zit je in NL, incl. BTW, op 529 en 800 na korting. De AB2000S was voorheen in NL 729 en bij Marcmax 545, dat was echt wel de moeite waard, maar voor de 2400AC & AB3000X is het verschil kleiner en dan heb je wel minder gedoe. Afijn, heb nog 1x 2400AC en 3x AB3000X via Zendure.nl in bestelling staan, eerst die maar binnen zien komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
Taro schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 17:01:
[...]

Dus 2680 voor:

2x Hyper
4x AB2000S

Als je dan uitgaat van een andere Duitse webshop, kan je een AB2000S voor 545 Euro halen: https://marcmax.de/collec...0s-add-on-batterie-1920wh
En een Hyper 2000 voor 329: https://marcmax.de/collec...ybrid-inverter-hyper-2000.

Kom je uit op: 2828. Dus volgens mij prima prijs, tenzij je daar ook 10% weet te regelen.

Zie overigens dat ze nu ook (eergisteren nog niet) de 2400AC+AB3000X aanbieden voor 499 & 699. Volgens mij zit je in NL, incl. BTW, op 529 en 800 na korting. De AB2000S was voorheen in NL 729 en bij Marcmax 545, dat was echt wel de moeite waard, maar voor de 2400AC & AB3000X is het verschil kleiner en dan heb je wel minder gedoe. Afijn, heb nog 1x 2400AC en 3x AB3000X via Zendure.nl in bestelling staan, eerst die maar binnen zien komen :)
Toevallig berichten gehoord van Zendure over actuele levertijden voor NL van de nieuwe apparaten ? (SF800 pro en AC2400)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Chupachups schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 17:23:
[...]

Toevallig berichten gehoord van Zendure over actuele levertijden voor NL van de nieuwe apparaten ? (SF800 pro en AC2400)
Nee, mijn contactpersoon heeft voor radiostilte gekozen, denk een error overload ofzo door alle vragen en verzoeken van mijn kant. Hopelijk is ie niet boos :)

En ik zag vandaag 50-60 dagen verschijnen, dat was voorheen 40-50 dagen volgens mij, ik hoop wel sinds de bestelling en niet vanaf vandaag voor iedereen. Zit dus zelf ook nog op 5 producten te wachten, dus hopelijk schieten ze een beetje op en krijg ik ze niet pas tijdens de zomervakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markduffy
Dan lopen die temperaturen van de hypers wel redelijk op. die hebben hetzelfde tempspec als de 2400?

Hoe doet de temperatuur van de 2400's het ten opzichte van de hypers? Blijven die iets koeler?

Bij mij wou ik ze op zolder zetten waar het toch redelijk warm wordt in de zomer.

Garage is koeler, maar daar is het stoffiger (zet mn auto dr ook nooit in, die komt er stoffiger uit dan een nachtje buiten 🤣)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:00
Bij de 800 Pro staat helemaal geen levertijd meer.
Ik hoop niet dat dit net zo'n lever drama wordt als bij Marstek en HW.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
markduffy schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 18:29:
Dan lopen die temperaturen van de hypers wel redelijk op. die hebben hetzelfde tempspec als de 2400?

Hoe doet de temperatuur van de 2400's het ten opzichte van de hypers? Blijven die iets koeler?

Bij mij wou ik ze op zolder zetten waar het toch redelijk warm wordt in de zomer.

Garage is koeler, maar daar is het stoffiger (zet mn auto dr ook nooit in, die komt er stoffiger uit dan een nachtje buiten 🤣)
Hieronder zie je twee thermische foto’s, gemaakt tijdens het laden met 800W.
De eerste foto is genomen na vijf minuten, de tweede na een uur. Je ziet duidelijk dat de 2400 AC iets warmer wordt, maar het temperatuurverschil blijft beperkt. Op de tweede foto bedraagt de temperatuur nog steeds slechts 33 graden.

Dat lage warmtebeeld is deels te verklaren doordat we op dit moment laden met 800W, en dus niet op het maximale vermogen van 2400W. Aangezien we slechts één AB3000X batterij onder de hoofdunit hebben hangen, kunnen we (vanwege de C-waarde van 0,8) niet veilig op vol vermogen testen zonder de levensduur van de batterij mogelijk te verkorten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOoiOwYSrPFKQz5xIQkBgLVWZSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MCuFPwwTTeH398Q0CRWI9VVl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
markduffy schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 18:29:

Ik wacht even op 2x extra AB3000X voordat ik 2400 Watt ga testen. Dan kan ik meer over de temperatuur zeggen. Gebruik ze nu beide op 700 Watt (2800/4=700 Watt, 0.25C) en 800 Watt als het >30ct/kWh is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21:51
C-waarde = vermogen / Wh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja. Vermogen / Capaciteit. Dus bijv. 2400 / 2880 = 0.83C.

Pagina: 1 ... 50 ... 122 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.