Ja ik heb zowel de Hyper als de 2400AC en de 2400AC is echt heelveel sneller met omschakelen dan de Hyper, bij de 2400AC is dat secondenwerk. Dus max. 5 sec denk ik, maar vaak nog sneller.niero1991 schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:01:
Hebben mensen gegevens over hoe snel de ac2400 omschakelt van laden naar ontladen?
Ik zie bij de hyper die ik nu heb dat in het geval dat er net te kort van de panelen af komt om bij voorbeeld de wasmachine te voorzien van stroom het omschakelen van laden naar ontladen best wel even duurt.
voorbeeld:
1000w van de panelen en dan gaat er 200w naar het huis en 800 naar de hyper.
Koffiezet apparaat aan a 2000w geeft:
1000w van de panelen en dan 200w naar huisverbruik 800w naar koffiezetapparaat en 1200w van het net af.
dan duurt het een 30sec tot 1 min voordat de hyper hem oppakt en er weer nom gedraaid wordt.
Ik vraag me af hoe dat werkt dan met een Quooker...die piekt steeds maar een sec of 5 en gaat dan al weer uit. Hier wat data, al die spikes zijn alleen maar van de Quooker, volgens mij een drama.Mediacj schreef op maandag 28 april 2025 @ 16:19:
[...]
Ja ik heb zowel de Hyper als de 2400AC en de 2400AC is echt heelveel sneller met omschakelen dan de Hyper, bij de 2400AC is dat secondenwerk. Dus max. 5 sec denk ik, maar vaak nog sneller.
Mmm, bij nader inzien is het dan toch steeds minimaal een minuut.
:strip_exif()/f/image/LiFU4Y4oTcmGKJthqi2LVRJ4.png?f=user_large)
21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW
Ik gebruik versie 28 van de HA Integratie en vanuit Fireson wordt aangegeven:mrme12345 schreef op zondag 27 april 2025 @ 10:47:
[...]
Ik heb er 3 staan en die werken probleemloos. De automatisering in Node red zet de hypers steeds aan of uit en bepaalt met hoeveel watt er wordt ontladen en geladen, meer niet (en via combinatie met script realiseer ik zo NOM en PV Overschot laden enz, eigen smart modes zeg maar). Dus ik gebruik manual modes via de HA Integratie in mijn node red en bepaal hoeveel watt ontladen en geladen mag worden. En dat is toch wat anders dan dat je via de HA integratie de smart modes van Zendure aanroept blijkbaar. De 3 werken bij mij ook via een script samen om NOM te realiseren.
"Dat versie 28 beter lijkt te werken is niet zo raar, daar 'regelt' de integratie veel minder vaak (max 1x per 5 seconden of minder). In mijn situatie moet ik ongeveer 1x per 2 dagen mijn hypers 'ontdooien'. En nu regelt de hyper afhankelijk van de aanvraag veel sneller (max. 3 seconden)."
Dus blijkbaar zit het in de vroegere versie die ik gebruik dat ik nog geen enkele freeze heb gehad. Omdat alles goed werkt bij mij heb ik er ook voor gekozen om de meer recentere versies nog niet te gebruiken.
energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV |
Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp, maar ik ging ervan uit dat je bedoelde: van AC mode laden naar ontladen. Dat is secondenwerk.Tijgerkracht schreef op maandag 28 april 2025 @ 16:30:
[...]
Ik vraag me af hoe dat werkt dan met een Quooker...die piekt steeds maar een sec of 5 en gaat dan al weer uit. Hier wat data, al die spikes zijn alleen maar van de Quooker, volgens mij een drama.
Mmm, bij nader inzien is het dan toch steeds minimaal een minuut.
[Afbeelding]
Als je NOM draait in combinatie met een Quooker, heb ik in mijn script een bewaking zitten op de Quooker(die iedere sec. zijn waarden doorgeeft via een HW socket). Wanneer die aanspringt, reageert het script direct en geeft meteen de opdracht om maximaal te compenseren. Maar dit is allemaal in ontlaad modus. Dus geen switch van laden naar ontladen, dat haal je nooit.
Toch verlies je altijd een paar seconden voordat de waarde bijvoorbeeld van 100 naar 800W springt. Je vangt het dus maar deels op. Maar eerlijk gezegd: dat valt allemaal binnen de marges van je dagelijkse verbruik.
Voor mij is het vooral een leuke uitdaging, echt veel winst levert het verder niet op.
[ Voor 3% gewijzigd door Mediacj op 28-04-2025 16:50 ]
@geert1992 Daar staat hij dan!
Wat ik nog even wil bekijken is hoe ik hem het beste aan de muur kan zekeren en toen ik de Hyper op de batterij zette begon hij spontaan groen te knipperen... Klopt dat en moet ik nu direct iets doen? Hij zit nog niet ingeplugd...

Wat ik nog even wil bekijken is hoe ik hem het beste aan de muur kan zekeren en toen ik de Hyper op de batterij zette begon hij spontaan groen te knipperen... Klopt dat en moet ik nu direct iets doen? Hij zit nog niet ingeplugd...
:strip_exif()/f/image/WybkKMc0sJRmBhKU1OE4ITtq.jpg?f=fotoalbum_large)
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC
Ja de muur verven net als ik, haha.Aziraphale schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:02:
@geert1992 Daar staat hij dan!![]()
Klopt dat en moet ik nu direct iets doen?
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/sC9rT4HEodjlgtBsronHOeuB.jpg?f=fotoalbum_medium)
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Die muur heeft mijn vrouw nog niet over geklaagd, dus die blijft zo.klump4u schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:05:
[...]
Ja de muur verven net als ik, haha.
[Afbeelding]
En ik lees net dat het knipperen betekent dat hij mijn netwerk zoekt. Moet ik daar nu al iets mee doen, of kan ik dat ook donderdag oppakken?
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC
Zo ingewikkeld is het allemaal niet. Staat in de handleiding, die heb je ook gelezen neem ik aan ;-)Aziraphale schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:10:
[...]
Die muur heeft mijn vrouw nog niet over geklaagd, dus die blijft zo.![]()
En ik lees net dat het knipperen betekent dat hij mijn netwerk zoekt. Moet ik daar nu al iets mee doen, of kan ik dat ook donderdag oppakken?
Je kunt hem ook nu uitzetten (6 seconde op knop drukken tot 2e keer blauw) en dan pas donderdag weer aanzetten of nu vast wifi toevoegen. Kan geen kwaad om dat nu te doen.
Klopt, heb ik uiteraard (inmiddels) gelezen. Wifi is toegevoegd en hij staat uit.mrme12345 schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:13:
[...]
Zo ingewikkeld is het allemaal niet. Staat in de handleiding, die heb je ook gelezen neem ik aan ;-)
Je kunt hem ook nu uitzetten (6 seconde op knop drukken tot 2e keer blauw) en dan pas donderdag weer aanzetten of nu vast wifi toevoegen. Kan geen kwaad om dat nu te doen.
Ik heb inmiddels ook mijn twee gratis smart plugs binnen. Is het de bedoeling/aan te raden om die in het systeem op te nemen of zal ik ze elders inzetten?
Wat jij wil. Wil je op enkele losse apparaten nom realiseren of wil je op je totale huis nom installeren. Bij het tweede heeft het niet veel zin om ze op te nemen, bij het 1e wel. Als je een shelly pro 3em of ecotracker hebt kun je die smart plugs gewoon ergens anders gebruiken en volgen via de shelly app.Aziraphale schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:50:
[...]
Klopt, heb ik uiteraard (inmiddels) gelezen. Wifi is toegevoegd en hij staat uit.
Ik heb inmiddels ook mijn twee gratis smart plugs binnen. Is het de bedoeling/aan te raden om die in het systeem op te nemen of zal ik ze elders inzetten?
Ik wil op mijn totale huis nom, niet voor bepaalde apparaten. Dan zet ik ze mooi elders in en gebruik ze dan via HA wel.mrme12345 schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:51:
[...]
Wat jij wil. Wil je op enkele losse apparaten nom realiseren of wil je op je totale huis nom installeren. Bij het tweede heeft het niet veel zin om ze op te nemen, bij het 1e wel. Als je een shelly pro 3em of ecotracker hebt kun je die smart plugs gewoon ergens anders gebruiken en volgen via de shelly app.
Het heeft even geduurd, maar de foto is er eindelijk!Aziraphale schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:02:
@geert1992 Daar staat hij dan!![]()
[Afbeelding]
Het kan daar prachtig staan! De kelder is direct een stuk functioneler!
Ik ben benieuwd: wat is de gemiddelde temperatuur daar? Blijft zeker redelijk stabiel, omdat het in een kelder is?
Links lijkt nog wat ruimte over te zijn. Misschien heeft iemand nog een leuk idee om die plekken op te vullen? Of zal dat niet zolang duren voordat het kriebelen begint?

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
Waarom is dit zo herkenbaar? Handleidingen worden hier ook steevast genegeerd, totdat ik ergens niet direct het antwoord op weet, pas dan duiken we in dat boekje, haha. Blijkbaar is dat toch gebruikelijk!Aziraphale schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:50:
[...]
Klopt, heb ik uiteraard (inmiddels) gelezen. Wifi is toegevoegd en hij staat uit.
Laatst had mijn zwager een WTW-installatie geplaatst. Op een geel kaartje, in koeienletters, stond duidelijk aangegeven welke kant boven moest komen te zitten. Uiteraard werd dat compleet genegeerd... totdat het apparaat begon te rammelen. Pas toen werd het kaartje ineens wél gelezen. Sommige dingen veranderen gewoon nooit!
Ben je inmiddels ook al met HA aan de slag gegaan?
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
@geert1992 Die kriebel is er nu al en er is qua stoomaansluiting al uitgegaan van nog twee torens.
En ik heb nu inderdaad eindelijk een zinnige invulling voor de kelder.
Gemiddelde temperatuur weet ik niet, maar de gevoelstemperatuur is in ieder geval stabiel. Ik zal er nog een sensor neerhangen om alles bij te houden.
HA ben ik nog niet mee aan de slag geweest, behalve uiteraard de integraties er in zetten. Komt wel als alles aangesloten is.

Gemiddelde temperatuur weet ik niet, maar de gevoelstemperatuur is in ieder geval stabiel. Ik zal er nog een sensor neerhangen om alles bij te houden.
HA ben ik nog niet mee aan de slag geweest, behalve uiteraard de integraties er in zetten. Komt wel als alles aangesloten is.
[ Voor 8% gewijzigd door Aziraphale op 28-04-2025 19:04 ]
Ik ben me serieus aan het oriënteren voor een AC2400 met 2 bijbehorende batterijen. Heb op zolder een mooie opstelplaats vlakbij een WCD die enkel voor de wasdroger wordt gebruikt. Dit betreft een aparte groep waarop enkel de warmtepompdroger zit.
Liefst zou ik de AC2400 in de buurt van de 1800W maximaal laten terugleveren ivm NOM wens in de winter als de warmtepomp draait. Daarvoor is een directe connectie nodig. Heeft iemand een idee hoe ik zonder frees en pottenboor werk een goede aansluiting kan (laten) realiseren. Eerste gevoel is aansluiting op de klemmen van de WCD of daarop/daarvoor aftakken, maar kan met de kabel natuurlijk de WCD doos niet binnen.
Alternatief zou zijn om de stekkeraansluiting te gebruiken, enkel 800W terug te leveren en de droger op de AC2400 WCD aan te sluiten maar dat is minder fraai en krijgt denk ik niet de WAF.
Wat zie ik over het hoofd? Of is boren noodzakelijk om er een doos naast te zetten en daar de kabel in af te monteren?
Liefst zou ik de AC2400 in de buurt van de 1800W maximaal laten terugleveren ivm NOM wens in de winter als de warmtepomp draait. Daarvoor is een directe connectie nodig. Heeft iemand een idee hoe ik zonder frees en pottenboor werk een goede aansluiting kan (laten) realiseren. Eerste gevoel is aansluiting op de klemmen van de WCD of daarop/daarvoor aftakken, maar kan met de kabel natuurlijk de WCD doos niet binnen.
Alternatief zou zijn om de stekkeraansluiting te gebruiken, enkel 800W terug te leveren en de droger op de AC2400 WCD aan te sluiten maar dat is minder fraai en krijgt denk ik niet de WAF.
Wat zie ik over het hoofd? Of is boren noodzakelijk om er een doos naast te zetten en daar de kabel in af te monteren?
Je zou een Attema KabelopbouwdoosHomer-Simpson schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 07:43:
Ik ben me serieus aan het oriënteren voor een AC2400 met 2 bijbehorende batterijen. Heb op zolder een mooie opstelplaats vlakbij een WCD die enkel voor de wasdroger wordt gebruikt. Dit betreft een aparte groep waarop enkel de warmtepompdroger zit.
https://www.elektramat.nl...18lwsDEAAYASAAEgJACvD_BwE
op de bestaande wcd kunnen monteren en dan met een kabel een apart stopcontact maken en de 2400AC daar rechtstreeks op aansluiten. Misschien niet de schoonheidsprijs maar scheelt een heleboel frezen boren etc.
[ Voor 25% gewijzigd door HHF op 29-04-2025 08:39 ]
15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA
Hier exact hetzelfde. Warmptepompdroger staat nu op een ander stopcontact en ik heb het lege stopcontact doorgetrokken naar de locatie van batterijen.
Je verwijderd het stopcontact en zet hier een kniedeksel op en gebruikt degelijke wago klemmen. Vervolgens doorgetrokken en 2x 2wcd ABB gebruikt.
:strip_exif()/f/image/sBpeUzP8kqb9TM62Gpi5tqAL.jpg?f=fotoalbum_large)
Je verwijderd het stopcontact en zet hier een kniedeksel op en gebruikt degelijke wago klemmen. Vervolgens doorgetrokken en 2x 2wcd ABB gebruikt.
:strip_exif()/f/image/sBpeUzP8kqb9TM62Gpi5tqAL.jpg?f=fotoalbum_large)
Homer-Simpson schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 07:43:
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
CEE WCD (op bestaande inbouwdoos) kan ookHomer-Simpson schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 07:43:
:strip_exif()/f/image/wt5ZOeDZOVky1tRgalSqNaok.jpg?f=fotoalbum_large)
Zelfde situatie bij mij. 2 setjes 2400ac met beide 2 ab3000 batterijen. Ik wil ze ook op de zolder plaatsen waar voor de wasmachine en droger 2 aansluitingen zijn, elk op aparte groep/fase. Ik ben van plan om op beide aansluitingen een klein verdeel kastje te zetten met beide 2 aardlekautomaten voor batterij en wasmachine/droger. Jammer alleen dat de droger aansluiting ook gebruikt wordt voor stoomstrijkijzer die best veel vermogen gebruikt. Dat zou maximale laad/ontlaad stroom beperken. Moet de software nog zien en hoop dat ik misschien met smartplug automatisch de stroom kan verlagen zodra strijkijzer aan gaat. Anders wordt het kabels trekken vanaf ander stopcontact op zolder…. die op andere groep zitten
Is dit (ook) toegestaan dan? Omdat in de handleiding specifiek wordt gemeld dat de stekker eraf geknipt moet worden en het geheel direct aangesloten moet zijn. Dit vind ik namelijk een stuk netter staan.dotternetta schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:36:
[...]
CEE WCD (op bestaande inbouwdoos) kan ook
[Afbeelding]
We dwalen weer heel erg offtopic. Je kunt deze vragen beter stellen inAstra schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:16:
[...]
Is dit (ook) toegestaan dan? Omdat in de handleiding specifiek wordt gemeld dat de stekker eraf geknipt moet worden en het geheel direct aangesloten moet zijn. Dit vind ik namelijk een stuk netter staan.
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3
Je hebt gelijk. Ik leg de vraag wel bij de elektricien neer.dotternetta schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:48:
[...]
We dwalen weer heel erg offtopic. Je kunt deze vragen beter stellen in
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3
Waar staat dat dan? Volgens mij staat er je moet een electricien de boel laten checken om te zien of de bekabeling en WCD goed genoeg zijn OF de kabel afknippen en direct koppelen op de circuit breaker (wat ik persoonlijk altijd door een electricien zou laten doen, maar zo staat het er niet)Astra schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:16:
[...]
Is dit (ook) toegestaan dan? Omdat in de handleiding specifiek wordt gemeld dat de stekker eraf geknipt moet worden en het geheel direct aangesloten moet zijn. Dit vind ik namelijk een stuk netter staan.
Lees al een tijdje mee (maar heb t/m begin 2027 "helaas" een vast contract zonder terugleverboete, dus voorlopig meer wens dan noodzaak). Heb een huis uit 2015 met vrije wasmachine groep op zolder. Zou niet weten waarom dat niet via de stekker kan met zo'n grote marge t.o.v. 16A. Gebruik ook een granny lader 12 uur achtereen op ~3.6 kW op een buiten WCD.
Zou uiteraard niet willen suggereren dat alles wat werkt ook een goed idee is 😂
[ Voor 4% gewijzigd door Rctworld op 29-04-2025 11:35 ]
Als je meer dan 800W vermogen wilt terugleveren uit je apparaat, dan moet die op een aparte groep zitten. Dus zou dan in principe niet met de droger op dezelfde groep kunnen, omdat die droger dan in principe een te hoge stroom kan gaan trekken (16A uit de zekering, plus 2400 Watt = 10 Ampere uit je batterij erbij). De oplossing is dan een "PV-verdeler" toe te passen. Die zorgt ervoor dat je droger en je batterij ieder apart nog achter een 16A automaat zitten. Voorbeeld: https://www.elektramat.nl...hoofdschakelaar-85017000/Homer-Simpson schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 07:43:
Het mooie aan die nieuwe Zendure 3CT meter is dat die dan ook deze gezamenlijke groep kan monitoren in de meterkast en voorkomen dat de batterij+droger samen de groep overbelasten (>16A).
6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh
Weet jij of de hoogte van maximale vermogen op die groep is in te stellen?gast777 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 15:42:
[...]
Het mooie aan die nieuwe Zendure 3CT meter is dat die dan ook deze gezamenlijke groep kan monitoren in de meterkast en voorkomen dat de batterij+droger samen de groep overbelasten (>16A).
Ik heb een 1fase 32A automaat naar een onderverdeler lopen waar de laadpaal op zit (achter een 25A automaat) en 2x 16A automaten voor bijvoorbeeld Zendures.
Als de auto 25A aan het laden is heeft de Zendure maar 7A beschikbaar, maar als de auto niet aan het laden is wil ik juist graag dat de Zendure (tijdens zonneuren) max gaat laden. Is in mijn specifieke geval die Zendure 3CT meter een goede optie?
De load balancing van de laadpaal gaat hier niet helpen, want als ik met 5750W aan het laden ben terwijl ik 5kW aan opwek heb hoeft hij niets te corrigeren. Ook niet als er nog 2,4kW extra getrokken wordt.
In de voorbeeld documentatie van Zendure hebben ze het over monitoring tot 16A en dan eventueel load aanpassen als die daar over gaat. Het is ook zo dat Zendure die aparte clamps niet verkoopt, dus die moet je zelf aanschaffen (bijvoorbeeld die van Shelly, dat gaan wij nog uitproberen of dat werkt). En of je verder nog wat in kan stellen is nu nog niet duidelijk, het lijkt er niet op eerlijk gezegd en dat het echt gericht is op die 16A monitoren binnen de specifieke groep waar de batterij in zit.DaanTriple7 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 15:57:
[...]
Weet jij of de hoogte van maximale vermogen op die groep is in te stellen?
Ik heb een 1fase 32A automaat naar een onderverdeler lopen waar de laadpaal op zit (achter een 25A automaat) en 2x 16A automaten voor bijvoorbeeld Zendures.
Als de auto 25A aan het laden is heeft de Zendure maar 7A beschikbaar, maar als de auto niet aan het laden is wil ik juist graag dat de Zendure (tijdens zonneuren) max gaat laden. Is in mijn specifieke geval die Zendure 3CT meter een goede optie?
De load balancing van de laadpaal gaat hier niet helpen, want als ik met 5750W aan het laden ben terwijl ik 5kW aan opwek heb hoeft hij niets te corrigeren. Ook niet als er nog 2,4kW extra getrokken wordt.
@mrme12345 dank. Daar was ik al bang voor.
Dan zal ik tot het verkrijgen van een 3f aansluiting de max in- en output moeten limiteren. Wat maakt dat ik minder accu-capaciteit nuttig kan gebruiken. Dat is jammer, maar even niet anders. Ik wilde twee 2400AC's met beide 3x3kWh, maar zal dus met 1 AC met 2x3kWh beginnen en later uitbreiden (wanneer de sterren juist staan en Enexis zich schuldig gaat voelen over de lange wachttijd die ik al achter de rug heb).
Dan zal ik tot het verkrijgen van een 3f aansluiting de max in- en output moeten limiteren. Wat maakt dat ik minder accu-capaciteit nuttig kan gebruiken. Dat is jammer, maar even niet anders. Ik wilde twee 2400AC's met beide 3x3kWh, maar zal dus met 1 AC met 2x3kWh beginnen en later uitbreiden (wanneer de sterren juist staan en Enexis zich schuldig gaat voelen over de lange wachttijd die ik al achter de rug heb).
Volgens mij is dit wel ontopic:
Ik snap niet hoe de 3CT kan voorkomen dat je ergens in je groep niet overbelast. Volgens mij is hij daar ook niet voor bedoeld. De werking met die 3 extra meetclips is me niet helemaal duidelijk.
Of moet je echt gaan kijken naar je verdeling, groepen, fasen etc? Is dat het doel van de 3CT? Dat zal voor de meeste gebruikers niet te doen zijn.
Wie weet het?
Ik snap niet hoe de 3CT kan voorkomen dat je ergens in je groep niet overbelast. Volgens mij is hij daar ook niet voor bedoeld. De werking met die 3 extra meetclips is me niet helemaal duidelijk.
Of moet je echt gaan kijken naar je verdeling, groepen, fasen etc? Is dat het doel van de 3CT? Dat zal voor de meeste gebruikers niet te doen zijn.
Wie weet het?
De 3CT heeft de optie om naast de meting van de fases (om bijvoorbeeld NOM op te sturen of PV overschot naar batterij te sturen), ook nog binnen de specifieke groepen van de batterijen te monitoren en te sturen dat er geen overload ontstaat. De clamps van 50A moeten dan om de draden van de specifieke groepen gedaan worden om de groep te monitoren. En als de load dan te hoog wordt binnen die groep stelt zendure de load van de batterij naar beneden. Is dus alleen interessant voor mensen die de batterij niet op een aparte groep hebben zitten. Zie ook voorbeeld van eerdere posting:dotternetta schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:09:
Volgens mij is dit wel ontopic:
Wie weet het?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82254006
En de plaatjes in de topicstart bij onderdeel 6.
Bedankt..het zal in sommige gevallen wel iet doen maar geeft geen garanties..nmmmrme12345 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:13:
[...]
De 3CT heeft de optie om naast de meting van de fases (om bijvoorbeeld NOM op te sturen of PV overschot naar batterij te sturen), ook nog binnen de specifieke groepen van de batterijen te monitoren en te sturen dat er geen overload ontstaat. De clamps van 50A moeten dan om de draden van de specifieke groepen gedaan worden om de groep te monitoren. En als de load dan te hoog wordt binnen die groep stelt zendure de load van de batterij naar beneden. Is dus alleen interessant voor mensen die de batterij niet op een aparte groep hebben zitten. Zie ook voorbeeld van eerdere posting:
Klopt, geen garanties. Software kan altijd iets geks doen. Daarom is het van belang je zekeringen (automaten) op de juiste plaats te hebben (dmv een eigen groep of een PV-verdeler) als je >800W wilt leveren met je apparaat. De zekeringsautomaten zijn betrouwbaar en zullen afslaan als nodig ter voorkoming van brand.dotternetta schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:27:
[...]
Bedankt..het zal in sommige gevallen wel iet doen maar geeft geen garanties..nmm
De Zendure 3CT groep monitoring zal alleen als doel hebben om je automaat niet te laten afslaan. Niet als vervanging van de automaat.
Wel een mooie feature, aangezien ik ook de Batterij achter een PV-verdeler wil gaan zetten
[ Voor 14% gewijzigd door gast777 op 29-04-2025 17:07 . Reden: aanvulling ]
6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh
Meer info over hoe je je Zendure zou kunnen sluiten op je meterkast o.a. hier: Milmoor in "Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3"
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Hier al een eerste Duitse youtube video over de SolarFlow 800 Pro. Nog niet echt test, maar meer eerste indruk en app mogelijkheden:
https://www.youtube.com/watch?v=o6UGXMLbdWc
Het zal aan mij liggen maar hoe weet de CT3 dat er 18A loopt tussen de accu en de wasmachine (in dat voorbeeld plaatje), daar meet ie niet.gast777 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:50:
[...]
Klopt, geen garanties. Software kan altijd iets geks doen. Daarom is het van belang je zekeringen (automaten) op de juiste plaats te hebben (dmv een eigen groep of een PV-verdeler) als je >800W wilt leveren met je apparaat. De zekeringsautomaten zijn betrouwbaar en zullen afslaan als nodig ter voorkoming van brand.
De Zendure 3CT groep monitoring zal alleen als doel hebben om je automaat niet te laten afslaan. Niet als vervanging van de automaat.
Wel een mooie feature, aangezien ik ook de Batterij achter een PV-verdeler wil gaan zettenDus ik denk dat ik toch maar voor de Zendure 3CT ga in plaats van de Zendure P1 meter.
@dotternetta
Ik doe een gok:
Als de zendure met 10A aan het ontladen is en de 3CT meet 0A, dan is er ook een verbruiker in die groep 10A aan het snoepen. De software zou die conclusie ook kunnen trekken.
Ik doe een gok:
Als de zendure met 10A aan het ontladen is en de 3CT meet 0A, dan is er ook een verbruiker in die groep 10A aan het snoepen. De software zou die conclusie ook kunnen trekken.
[ Voor 5% gewijzigd door DaanTriple7 op 29-04-2025 19:01 ]
Interessante gedachte, het plaatje met "alles in serie" maakt het niet erg begrijpelijk. Volgens mij gaat het zo:DaanTriple7 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:01:
@dotternetta
Ik doe een gok:
:strip_exif()/f/image/a4jUey7PTMhaWUgl6iixXdPL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door dotternetta op 29-04-2025 19:29 ]
Bedankt, werkt ook wen beetje als wacht therapie tot we 'm in Nederland ook mogen ontvangen .mrme12345 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:55:
Hier al een eerste Duitse youtube video over de SolarFlow 800 Pro. Nog niet echt test, maar meer eerste indruk en app mogelijkheden:
Wat me wel opvalt, hij laat de bos met DC kabels behoorlijk naar beneden trekken op de unit. in de handleiding wordt dat afgeraden. Was daar ook niet iets mee met de oorzaak van de brand in Duitsland laatst?
Van die wasmachine weet die niets specifiek, maar hij registreert wat de groep aan load heeft en hij weet hoeveel de zendure aan het ontladen of laden is. En als dat teveel is corrigeert hij dat op de load van de zendure. Redelijk overzichtelijk lijkt me ;-) , en zo staat het ook in de plaatjes.dotternetta schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:52:
[...]
Het zal aan mij liggen maar hoe weet de CT3 dat er 18A loopt tussen de accu en de wasmachine (in dat voorbeeld plaatje), daar meet ie niet.
Ja spanning op die kabels en MC4 stekkers is nooit goed. Mogen ook niet fors gebogen worden enz.Chupachups schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:27:
[...]
Bedankt, werkt ook wen beetje als wacht therapie tot we 'm in Nederland ook mogen ontvangen .
Wat me wel opvalt, hij laat de bos met DC kabels behoorlijk naar beneden trekken op de unit. in de handleiding wordt dat afgeraden. Was daar ook niet iets mee met de oorzaak van de brand in Duitsland laatst?
Ik snap nu je dilemma, dat is meer voor echte techneuten om iets over te zeggen. De load is per saldo goed in jouw voorbeeld, maar de vraag is of de draden het aankunnen. Ik weet niet wat zendure dan kan corrigeren via de batterij in deze situatie.dotternetta schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:24:
[...]
Interessante gedachte, het plaatje met "alles in serie" maakt het niet erg begrijpelijk. Volgens mij gaat het zo:
[Afbeelding]
Die plaatjes lijken nogal raar inderdaad. Hopelijk heeft de tekenaar het verkeerd begrepen.mrme12345 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:56:
[...]
Ik snap nu je dilemma, dat is meer voor echte techneuten om iets over te zeggen. De load is per saldo goed in jouw voorbeeld, maar de vraag is of de draden het aankunnen. Ik weet niet wat zendure dan kan corrigeren via de batterij in deze situatie.
Wat ik hoop/verwacht wat de functie groepbewaking doet is simpel dit:
- Als de Zendure aan het laden is en de stroom van de groep wordt >16A, dan gaat de Zendure langzamer laden zodat de belasting ~16A wordt.
- Als de Zendure aan het invoeden is en de stroom van de groep wordt < -16A (dus bijv -18A), dan gaat de Zendure langzamer invoeden zodat de belasting ~-16A wordt.
Maar we zullen het wel zien. Mrme alvast bedankt voor het testen
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
/u/12037/crop5db5cb2525d0a_cropped.png?f=community)
De elektricien komt hopelijk binnen enkele weken eindelijk hier langs om de 3CT te plaatsen. Heb hier dus 3 aparte groepen en ik zie bijv. een klem van 12,99 Euro voor een Shelly 50 EM. Ik heb gelezen dat jullie dat nog moeten testen, dus ik pin je nergens op vastmrme12345 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:13:
[...]
De 3CT heeft de optie om naast de meting van de fases (om bijvoorbeeld NOM op te sturen of PV overschot naar batterij te sturen), ook nog binnen de specifieke groepen van de batterijen te monitoren en te sturen dat er geen overload ontstaat. De clamps van 50A moeten dan om de draden van de specifieke groepen gedaan worden om de groep te monitoren. En als de load dan te hoog wordt binnen die groep stelt zendure de load van de batterij naar beneden. Is dus alleen interessant voor mensen die de batterij niet op een aparte groep hebben zitten. Zie ook voorbeeld van eerdere posting:
Waarom ik het vraag: In HEMS kan ik nu tot 7200 terugleveren kiezen, maar max 2400 laden, dat vind ik al vreemd. Maar als je aan de software kunt bewijzen dmv die klemmen dat er nog voldoende ruimte is, dan grijpt ie misschien ook minder snel in?
Ik bestel denk ik gewoon 3 van die klemmen, in het ergste geval stuur ik ze terug als het niet werkt of verkoop ik ze wel door. Ik plaats ze liever wel en verwijderen is makkelijker dan plaatsen.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
We kijken morgen wel even of we dit kunnen testen, hebben ook nog paar shelly klemmen liggen!Taro schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:22:
[...]
De elektricien komt hopelijk binnen enkele weken eindelijk hier langs om de 3CT te plaatsen. Heb hier dus 3 aparte groepen en ik zie bijv. een klem van 12,99 Euro voor een Shelly 50 EM. Ik heb gelezen dat jullie dat nog moeten testen, dus ik pin je nergens op vast, maar zou het juist ook kunnen helpen om die klem ook/wel op een eigen groep te bevestigen zodat de 3CT juist ziet dat er nog ruimte is?
Waarom ik het vraag: In HEMS kan ik nu tot 7200 terugleveren kiezen, maar max 2400 laden, dat vind ik al vreemd. Maar als je aan de software kunt bewijzen dmv die klemmen dat er nog voldoende ruimte is, dan grijpt ie misschien ook minder snel in?
Ik bestel denk ik gewoon 3 van die klemmen, in het ergste geval stuur ik ze terug als het niet werkt of verkoop ik ze wel door. Ik plaats ze liever wel en verwijderen is makkelijker dan plaatsen.
Kijk wel even of ze de juiste waarde aangeven, als ze anders zijn gewikkeld krijg je vreemde metingen.mrme12345 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:27:
[...]
We kijken morgen wel even of we dit kunnen testen, hebben ook nog paar shelly klemmen liggen!
Ik heb zojuist SolarFlow 2400 AC + 2*AB3000X aangeschaft, via Duitsland geleverd en nog een kortingscode gevonden (HNF375PHGGCJ). Totaal € 1.802,15. De P1 meter wacht ik nog even op, aangezien de levertijd toch 40 - 50 dagen is. Als die er niet snel genoeg is kan ik altijd nog een shelly kopen.
- Taro
- Niet online
@Timo002 Mooie set. Via welke webshop aangeschaft?
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Gewoon via Zendure.de. Op basis van jouw review voor de SolarFlow 2400 AC gegaan. Ik had in maart de HomeWizzard al bijna thuis, maar toen liep ik zegen dit topic aan. De HW gecanceld, en toen wou ik de Hyper 2000 bestellen, maar ja, toen kwam de 2400AC. Dus daar ook maar op gewacht en de eerste reviews ook nog afwachten. Nu durf ik wel te bestellen.
Nu alleen nog iemand vinden die m'n meterkast gaat aanpassen. Hij zit inmiddels vol, dus moet uitbreiden. Een extra groep plaatsen kan ik zelf nog wel, maar ga niet een hele nieuwe kast plaatsen.
[ Voor 59% gewijzigd door Timo002 op 29-04-2025 22:29 ]
In dit topic werd eerder aangegeven dat de SF800pro lichter is dan een hyper + AB2000s. Nu zegt deze meneer in de video (ca 3:20 min) dat de batterij onder de SF800 pro ook anders klinkt dan een AB2000s; lichter en dunner? Is dat bij een AB3000x ook zo?mrme12345 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:55:
Overigens lijkt het ook of z’n 800pro al een deukje heeft op het moment dat hij het hier over heeft (of ik kijk niet goed).
- Taro
- Niet online
En dan in Duitsland laten afleveren? Want het scheelt wel serieus veel geld. Ze verzenden toch niet vanuit die webshop naar NL? Of woon je in Duitsland?
Het verschil is de btw, dus als je dit in Nederland geleverd krijgt zal je nog een naheffing krijgen?Taro schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:29:
[...]
En dan in Duitsland laten afleveren? Want het scheelt wel serieus veel geld. Ze verzenden toch niet vanuit die webshop naar NL? Of woon je in Duitsland?
Via Zendure.de besteld op een Duits adres van een kennis. Dat adres is dus factuur en verzendadres inclusief de naam van die persoon, wel met mijn eigen creditcard betaald. Scheelt inderdaad 400 euro en met deze kortingscode erbij scheelt het bijna 500 euro. Ik woon zelf dicht bij de grens, een ritje van 50km heb ik zo snel terugverdient.Taro schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:29:
[...]
- Taro
- Niet online
Dat deukje zag ik ook inderdaad.frankj030 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:28:
[...]
In dit topic werd eerder aangegeven dat de SF800pro lichter is dan ene hyper + AB2000s. Nu zegt deze meneer in de video (ca 3:20 min) dat de batterij onder de SF800 pro ook anders klinkt dan een AB2000s; lichter en dunner? Is dat bij een AB3000x ook zo?
Overigens lijkt het ook of z’n 800pro al een deukje heeft op het moment dat hij het hier over heeft (of ik kijk niet goed).
De AB3000X klinkt hier een stuk holler dan de AB2000S, klinkt als plastic, maar voelt niet als plastic.
Hoop het snel te kunnen testen, de SF 800 Pro zou rond de 28e worden verzonden. Kreeg gisteren FedEx SMS'jes dat er morgen iets bezorgd wordt, benieuwd
@Taro Wat zou het praktisch nut van een 800 pro kunnen zijn als je al een 2400 hebt?
Ik ben best goed in bedenken wat ik ergens mee kan ipv wat ik daadwerkelijk nodig heb, maar ik zie het nu echt niet.
Ik ben best goed in bedenken wat ik ergens mee kan ipv wat ik daadwerkelijk nodig heb, maar ik zie het nu echt niet.
Zou de vraag niet moeten zijn wat hij daarmee moet als je al 5 hypers in bezit hebt? Een hyper en een 800 pro lijken wat mij betreft erg op elkaar.DaanTriple7 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:41:
@Taro Wat zou het praktisch nut van een 800 pro kunnen zijn als je al een 2400 hebt?
[ Voor 7% gewijzigd door geert1992 op 29-04-2025 22:44 ]
Zonnepanelen er direct op aansluiten, scheelt een omvormer en een keer omzetten.DaanTriple7 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:41:
Daar ga ik hem voor gebruiken.
Zou je eens kunnen testen met een magneetje? Kijken of ze beide van metaal zijn? Of zal het aluminium zijn? Zelf nooit getest.Taro schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:38:
[...]
Dat deukje zag ik ook inderdaad.
De AB3000X klinkt hier een stuk holler dan de AB2000S, klinkt als plastic, maar voelt niet als plastic.
Hoop het snel te kunnen testen, de SF 800 Pro zou rond de 28e worden verzonden. Kreeg gisteren FedEx SMS'jes dat er morgen iets bezorgd wordt, benieuwd
- Taro
- Niet online
Ontvang ik ter review, niet zelf gekocht.DaanTriple7 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:41:
Maar ik heb er wel een nuttig doel voor: Zonnepanelen aansluiten. Ik heb hier nu 6 x 420-430 Wp in de achtertuin staan met SF800 + SF800 + Hyper 2000 (incl. 1xAB2000 en 1xAB2000S). Komende week komt er een ValkPro Solar+ 2x2 Portrait set binnen voor op het garagedak. Dan verhuis ik 4 van die 6 panelen naar het garagedak dat dan 100% vol ligt en daar sluit ik de 800 Pro op aan. Die kan als het goed is prima 4x420-430Wp aan. Daar zet ik denk ik naast de ingebouwde AB2000X nog 3x AB2000S onder uit de garage om die AB2000X niet te overbelasten. En dan heb ik 2x SF800 en 2x Hyper 2000 om in te zetten voor de resterende 2 panelen

Over een paar weken wordt de achtertuin gedaan, daarna hopelijk een soort overkapping erin met minimaal 4, maar hopelijk 6 panelen. Daar gaat dan ook de 2e SF800 weer in gebruik genomen worden.
geert1992 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:47:
[...]
Zou je eens kunnen testen met een magneetje? Kijken of ze beide van metaal zijn? Of zal het aluminium zijn? Zelf nooit getest.
:strip_exif()/f/image/IE8BZslfkPU5ZOgAfeIvOgOj.jpg?f=fotoalbum_large)
- Taro
- Niet online
Mijn magsafe wallet blijft netjes op de AB3000X plakken, maar niet op de AB2000Sgeert1992 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:47:
[...]
Zou je eens kunnen testen met een magneetje? Kijken of ze beide van metaal zijn? Of zal het aluminium zijn? Zelf nooit getest.
Blij dat de AB3000 van staal is, roest wel sneller maar smelt minder snel
Bedankt voor de test, behuizing is dus toch anders. Vandaar dat het ook anders kan klinken.Taro schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:54:
[...]
Mijn magsafe wallet blijft netjes op de AB3000X plakken, maar niet op de AB2000S
[ Voor 7% gewijzigd door geert1992 op 29-04-2025 22:59 ]
Aluminium kan niet roesten(gekkigheid), maar zou het zoveel uitmaken? Smelt punt is heel verschillend, maar zou de brandvertragende werking veel uitmaken?dotternetta schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:57:
Blij dat de AB3000 van staal is, roest wel sneller maar smelt minder snel
Is de bovenkant van een ab3000 ook van staal?
[ Voor 28% gewijzigd door geert1992 op 29-04-2025 23:03 ]
De 3000 versie is dus staal.geert1992 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 23:00:
[...]
Aluminium kan niet roesten(gekkigheid), maar zou het zoveel uitmaken? Smelt punt is heel verschillend, maar zou de brandvertragende werking veel uitmaken?
Naar mijn ogen minder geschikt voor een buiten opstelling.
Ondanks het gepoedercoat zal zijn.
De 2000 is dus wel van aluminium gegoten.
Het zijn LFP batterijen, lithium, ijzer fosfaat.
Er zit dus sowieso een redelijk gehalte aan ijzer in verwerkt.
Ik heb er wel eens naar gezocht in welke verhouding, maar nooit ergens percentages gevonden.
IJzer schijnt wel een groot aandeel te hebben in de batterij.
Ik heb er wel eens naar gezocht in welke verhouding, maar nooit ergens percentages gevonden.
@dotternetta zei dat de stalen variant sneller roest, daarom mijn opmerking:).peterbier schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 23:05:
[...]
De 3000 versie is dus staal.
Naar mijn ogen minder geschikt voor een buiten opstelling.
Ondanks het gepoedercoat zal zijn.
De 2000 is dus wel van aluminium gegoten.
Neem aan dat ze garantie geven mocht het gaan roesten.
- Taro
- Niet online
Ik vermoed dat Zendure voor kostenoptimalisatie gaat om scherp aan te kunnen bieden in de markt. De handvatten van de AB2000S waren vermoedelijk duurder qua materiaal en vereisten 4x uitsparingen in de accu case. Bij de AB2000X/AB3000X zit het kunststof handvat aan het kunststof deksel van de accu vast. Dat zijn dus grofweg een aantal minder componenten én minder bewerkingen/handelingen: Deksel + accu ipv: Deksel, accu, 4 uitsparingen maken & 2x handvatten bevestigen.
Daarnaast heeft een 3 kWh accu minder overhead dan een 2 kWh accu én je hebt maar 1x 2400 omvormer ipv 2x 1200 omvormer nodig. Dus minder stand-by verliezen, minder communicatie, etc.
Zo lang het niet ten koste van de veiligheid gaat kan ik dit alleen maar aanmoedigen, al is natuurlijk 1x extra AB3000X aanschaffen wel een grotere stap dan 1x AB2000X. Weet niet of je het mag vergelijken, maar veel aandelen worden bij een hogere koers ook gesplitst in bijv. 10 stuks omdat een lagere aankoopprijs het instappunt vergemakkelijkt en daardoor de afname stijgt.
Daarnaast heeft een 3 kWh accu minder overhead dan een 2 kWh accu én je hebt maar 1x 2400 omvormer ipv 2x 1200 omvormer nodig. Dus minder stand-by verliezen, minder communicatie, etc.
Zo lang het niet ten koste van de veiligheid gaat kan ik dit alleen maar aanmoedigen, al is natuurlijk 1x extra AB3000X aanschaffen wel een grotere stap dan 1x AB2000X. Weet niet of je het mag vergelijken, maar veel aandelen worden bij een hogere koers ook gesplitst in bijv. 10 stuks omdat een lagere aankoopprijs het instappunt vergemakkelijkt en daardoor de afname stijgt.
Dat hoop ik wel ook een 2400AC met 2 stuks besteld.geert1992 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 23:12:
[...]
@dotternetta zei dat de stalen variant sneller roest, daarom mijn opmerking:).
Neem aan dat ze garantie geven mocht het gaan roesten.
Deze set komt wel binnen te staan.
Bij een doorsnee brand kunnen ijzeren spanten al vervormen door de hitte. Mijn aanname is dat een brand veroorzaakt door een accu doorgaans nog hogere temperaturen bereikt. Daarom vermoed ik dat het omkasting niet zoveel zal uitmaken, vrijwel elk materiaal zal onder dergelijke omstandigheden zijn sterkte verliezen of ernstig beschadigd raken, en vlammen voor een bepaalde tijd tegen houden.Polvo176 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 23:12:
Het zijn LFP batterijen, lithium, ijzer fosfaat.
Wij ontvingen gisteren ook al de plat dak onderstellen van zendure via DHL. Dus hopelijk ook snel de SF 800 pro...Taro schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:38:
[...]
- Taro
- Niet online
Deze?mrme12345 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 23:23:
[...]
Wij ontvingen gisteren ook al de plat dak onderstellen van zendure via DHL. Dus hopelijk ook snel de SF 800 pro...
:strip_exif()/f/image/u5wra7m5p0LjVNCH004nRupC.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja klopt
Een aanname van mij is dat een ac2400 in het algemeen sneller binnen geplaatst zal gaan worden, gezien je deze niet direct als zon op slag kan gebruiken, zonder een extra omvormer er tussen in de vorm van micro omvormers. En micro omvormers hoeven niet persee direct op een ac2400 aangesloten te worden, deze kun je in principe overal op aan prikken. Ik denk persoonlijk dat dit ook wel een rol gespeeld zou kunnen hebben bij de materiaalkeuze van de behuizing.peterbier schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 23:16:
[...]
Dat hoop ik wel ook een 2400AC met 2 stuks besteld.
Deze set komt wel binnen te staan.
Ik ben bekend met micro omvormers. (Onder de zonnepanelen)geert1992 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 23:33:
[...]
Een aanname van mij is dat een ac2400 in het algemeen sneller binnen geplaatst zal gaan worden, gezien je deze niet direct als zon op slag kan gebruiken, zonder een extra omvormer er tussen in de vorm van micro omvormers. En micro omvormers hoeven niet persee direct op een ac2400 aangesloten te worden, deze kun je in principe overal op aan prikken. Ik denk persoonlijk dat dit ook wel een rol gespeeld zou kunnen hebben bij de materiaalkeuze van de behuizing.
Maar wil de Zendure (s) plaatsen op een plek in de garage.
:strip_exif()/f/image/Ia4etbiMo74SuT7hQ2dV1afy.jpg?f=fotoalbum_large)
- Taro
- Niet online
Deze staan tijdelijk (inmiddels al vanaf november 2 stuks "tijdelijk", nu al 6geert1992 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 23:36:
[...]
Ik zie schroefgaten, maar is er ook een mogelijkheid voor ballast? Of schroef je ze zo je dakbedekking heen?
Dit gaat niet op het garagedak, daarom heb ik ook een ValkPro+ set geregeld die wél op het garagedak mag en daar is netjes een berekening voor gemaakt en wordt geleverd incl. ballast.
[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 29-04-2025 23:42 ]
Ik heb hier mijn zonnepanelen, zo'n 16 stuks, aangesloten op een eigen omvormer, en daar wil ik liever niet aankomen / wijzigingen in aanbrengen.
Als ik het goed heb kan ik wel kijken naar een Zendure SolarFlow 2400 AC, en het zonnepanelen gedeelte compleet negeren, of zie ik iets over het hoofd?
Als ik het goed heb kan ik wel kijken naar een Zendure SolarFlow 2400 AC, en het zonnepanelen gedeelte compleet negeren, of zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 4% gewijzigd door feelthepower op 29-04-2025 23:43 ]
Toepasselijke naam, al hoop ik niet dat je die power(230v) voelt;)feelthepower schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 23:43:
Ik heb hier mijn zonnepanelen, zo'n 16 stuks, aangesloten op een eigen omvormer, en daar wil ik liever niet aankomen.
Nee hoor, zoals de term ac van ac2400 doet vermoeden is deze meer ingespeeld op de manier hoe jij het wil gaan gebruiken.
Zo kan je de omgevormde zonne energie terug omvormen en opslaan in je batterij.
Dit kost helaas wel meer verliezen.
Er zit ook geen directe aansluitingen op voor zonnepanelen, anders dan via een micro omvormer, deze sluit je dan aan op het stopcontact op de omvormer.
[ Voor 14% gewijzigd door geert1992 op 29-04-2025 23:50 ]
- Taro
- Niet online
Je kunt de 2400 AC wel via de off-grid aansluiting met bijv. een 800 Watt micro-omvormer icm zonnepanelen laden, maar primair is die bedoeld om via AC geladen en ontladen te worden.feelthepower schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 23:43:
@Taro Kun je een closeup foto posten van de AB3000. Ben erg benieuwd hoe de omhuizing van de accu is gemaakt (ik werk in de staal(maak)industrie) Vooral de naden interesseren me.
Ga je er zelf een bouwen?dotternetta schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:22:
@Taro Kun je een closeup foto posten van de AB3000. Ben erg benieuwd hoe de omhuizing van de accu is gemaakt (ik werk in de staal(maak)industrie) Vooral de naden interesseren me.
15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA
- Taro
- Niet online
Zoiets?dotternetta schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:22:
:strip_exif()/f/image/reMjBFWd7etdLjD0eXHoB9mD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iC3Ylo2bUWgeQN0vZ1gTdbFs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zkV7Zbm6ElZxL3NJKM7upDXV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xnm4gGoj1hIa82nmNs8grm9j.jpg?f=fotoalbum_large)
Zit wel slim/handig in elkaar. Het contactpunt met de omvomer ligt hoger, dus daar zal eigenlijk nooit water in komen. En naar beneden toe zijn er geen naden, die zitten aan de onderkant.
Ik wacht even het FexEx pakketje van vanmiddag af, dan zet ik die op de werkbank en zal ik wat betere close-ups van de rand aan de onderkant maken. Anders moet ik nu alles verplaatsen, deze foto's had ik al gemaakt.
[ Voor 21% gewijzigd door Taro op 30-04-2025 08:31 ]
Bedankt! Top! Dat is snel! Lijkt diepgetrokken staal. En dat is heel goed mogelijk qua formaat. De AB2000 is denk ik wat te hoog en te smal voor die methode. Mooi gemaakt! Geen naden, dus ook kleine kans op roest. Zitten er dopjes onder zodat de coating niet beschadigd bij plaatsen op de vloer? De bovenkant zal aluminium zijnTaro schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:24:
[...]
Zoiets?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zit wel slim/handig in elkaar. Het contactpunt met de omvomer ligt hoger, dus daar zal eigenlijk nooit water in komen. En naar beneden toe zijn er geen naden, die zitten aan de onderkant.
Ik wacht even het FexEx pakketje van vanmiddag af, dan zet ik die op de werkbank en zal ik wat betere close-ups van de rand aan de onderkant maken. Anders moet ik nu alles verplaatsen, deze foto's had ik al gemaakt.
- Taro
- Niet online
Ben nu met Zendure in gesprek over het volgende:
SF800 + AB2000 + HEMS + Low price mode + 2x PV -> De SF800 stopt met laden vanaf PV en begint met stroomimport vanaf het net als de goedkope dynamische uren zijn bereikt. Je gaat dan dus goedkope energie inkopen ipv gratis energie te gebruiken en aan te vullen met goedkope energie vanaf het net wat ik zou verwachten.
Heb nu een AB2000S onder een Hyper 2000 vandaan gehaald en op de 2e SF800 aangesloten zodat ik 2 identieke set-ups heb en we kunnen uitsluiten dat 1x SF800 defect is. Volgens mij werken ze beide prima, dit is een software ding, maar ik hoop niet ook een hardware iets: Kan de SF800 wel tegelijkertijd met PV én AC laden? Zo niet, dan ben ik benieuwd wat de workaround gaat worden of dat ze op termijn een hardware wijziging doorvoeren voor versie 2. Enige dat ik mij kan voorstellen is dat ik de accu's niet op de SF800's aansluit, de SF800's altijd op max export instel en dan via AC het overschot ga laden met de Hypers en 2400AC. Maar goed, ik zal niet de enige zijn die hier tegenaan gaat lopen.
SF800 + AB2000 + HEMS + Low price mode + 2x PV -> De SF800 stopt met laden vanaf PV en begint met stroomimport vanaf het net als de goedkope dynamische uren zijn bereikt. Je gaat dan dus goedkope energie inkopen ipv gratis energie te gebruiken en aan te vullen met goedkope energie vanaf het net wat ik zou verwachten.
Heb nu een AB2000S onder een Hyper 2000 vandaan gehaald en op de 2e SF800 aangesloten zodat ik 2 identieke set-ups heb en we kunnen uitsluiten dat 1x SF800 defect is. Volgens mij werken ze beide prima, dit is een software ding, maar ik hoop niet ook een hardware iets: Kan de SF800 wel tegelijkertijd met PV én AC laden? Zo niet, dan ben ik benieuwd wat de workaround gaat worden of dat ze op termijn een hardware wijziging doorvoeren voor versie 2. Enige dat ik mij kan voorstellen is dat ik de accu's niet op de SF800's aansluit, de SF800's altijd op max export instel en dan via AC het overschot ga laden met de Hypers en 2400AC. Maar goed, ik zal niet de enige zijn die hier tegenaan gaat lopen.
- Taro
- Niet online
Op iedere hoek zit een driehoekig stukje (vermoedelijk) rubber, dus alleen extern en geen integratie met de behuizing. Dit is gelijk aan de onderkant van de AB2000S/X.dotternetta schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:38:
[...]
Zitten er dopjes onder zodat de coating niet beschadigd bij plaatsen op de vloer?
Is er al geëxperimenteerd met de actieve fan aansturing? Is bekend welke stekker daar op past? En hoeveel vermogen er uit getrokken mag worden? Welk voltage?
Leuke topic, ik lees al een tijdje met een schuin oog mee. Maar ik kan de snelheid waarmee de nieuwe producten worden geïntroduceerd moeilijk bijhouden. Ik lees dat @Taro al een heel reut aan spullen de deur uit doet, want: niet meer actueel...
Deze quote is in mijn hoofd blijven hangen:
Ik heb 4 panelen, totaal 2140Wp op het dak van een berging liggen, met een eigen 2kW omvormertje. Daar zou dus mooi een "balkon-batterijsysteempje" voor in de plaats kunnen. Maar ik kom er niet helemaal uit.
De ACE1500 staat ook niet op zendure.nl. Ik ben niet geïnteresseerd in handelen met dynamische tarieven, of AC-laden, en wil graag alles vast op de groepenkast aangesloten hebben. Ik zou 100% zonnestroom in de accu willen knallen voor NOM 's nachts, en tja... het liefst dus off-grid modus voor het hele huis, maar ik vrees dat Zendure daar niets voor heeft, toch? Snap ook niet helemaal waarom die AB2000S niet te kiezen zijn op zendure.nl, alleen de AB2000X?
Vanwege de lange levertijden van Zendure en de snelheid waarmee nieuwe producten worden geïntroduceerd vind ik het wel lastig een keuze te maken. Als je bestelling over twee maanden arriveert, zijn we mogelijk alweer generaties verder. Advies welkom!
Ik dacht: "wow, een solar-powered UPS-systeem voor de hele woning, precies wat ik wil". Maar ik vrees dat de koelkast en vriezer gewoon in het stopcontact van de ACE1500 ingeplugd zijn. Jammer.Taro schreef op zondag 27 april 2025 @ 19:40:
Rond 7-12-2024 heb ik bij een familielid een Zendure ACE1500 met 2x AB2000S geïnstalleerd, doel is als UPS te fungeren voor o.a. een extra koelkast en vriezer die op een locatie staan waar helaas regelmatig de stroom uitvalt.
Ik heb 4 panelen, totaal 2140Wp op het dak van een berging liggen, met een eigen 2kW omvormertje. Daar zou dus mooi een "balkon-batterijsysteempje" voor in de plaats kunnen. Maar ik kom er niet helemaal uit.
De ACE1500 staat ook niet op zendure.nl. Ik ben niet geïnteresseerd in handelen met dynamische tarieven, of AC-laden, en wil graag alles vast op de groepenkast aangesloten hebben. Ik zou 100% zonnestroom in de accu willen knallen voor NOM 's nachts, en tja... het liefst dus off-grid modus voor het hele huis, maar ik vrees dat Zendure daar niets voor heeft, toch? Snap ook niet helemaal waarom die AB2000S niet te kiezen zijn op zendure.nl, alleen de AB2000X?
Vanwege de lange levertijden van Zendure en de snelheid waarmee nieuwe producten worden geïntroduceerd vind ik het wel lastig een keuze te maken. Als je bestelling over twee maanden arriveert, zijn we mogelijk alweer generaties verder. Advies welkom!
Mijn eerste advies is inlezen op de verschillen tussen Off-grid en Eilandbedrijf.TCMR schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:24:
Leuke topic, ik lees al een tijdje met een schuin oog mee. Maar ik kan de snelheid waarmee de nieuwe producten worden geïntroduceerd moeilijk bijhouden. Ik lees dat @Taro al een heel reut aan spullen de deur uit doet, want: niet meer actueel...![]()
[...]
Ik dacht: "wow, een solar-powered UPS-systeem voor de hele woning, precies wat ik wil". Maar ik vrees dat de koelkast en vriezer gewoon in het stopcontact van de ACE1500 ingeplugd zijn. Jammer.
Je kijkt namelijk naar off-grid (echt los van het net) maar je zoekt een systeem wat Eilandberijf kan draaien.
Oftewel, overschakelen op de accu/zonnepanelen als het grid weg valt. Dat is heel iets anders dan off-grid.
- Taro
- Niet online
Inmiddels heb ik dit werkend, de SF800's laden nu direct via de DC aangesloten zonnepanelen op en vullen de accu's aan met goedkope netstroomTaro schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:38:
Ben nu met Zendure in gesprek over het volgende:
Mijn 3x4 cluster draait nu een week of drie NOM (limieten 80/20, effectieve inspijzing tot volgende dag ongeveer 23%, dus tot gemiddeld 57%, vooraleer ze rond 8u 's ochtends opnieuw starten met opladen).
Nu dacht ik, tijd voor een kalibratie. Plan was om vast 800w op te laden tot pakweg 95%, dan te verlagen naar 400w, en dan maar wachten tot alles op 100% staat. Ik zou verwacht hebben dat dit toch enkele uren zou duren.
Wat merk ik nu: 1 van de torens is al na 20 minuten van 80% naar 98% gegaan. 2 individuele akkus staan op 100%, de andere op 97%. Deze toren haalt momenteel nog zo'n 200w van het net.
Wetende dat alle torens gelijk in werking gesteld werden, en volkomen gelijk gebruikt werden NOM, wat zou hiervoor een verklaring kunnen zijn? Het verschil is toch wel héél erg groot.
Nu dacht ik, tijd voor een kalibratie. Plan was om vast 800w op te laden tot pakweg 95%, dan te verlagen naar 400w, en dan maar wachten tot alles op 100% staat. Ik zou verwacht hebben dat dit toch enkele uren zou duren.
Wat merk ik nu: 1 van de torens is al na 20 minuten van 80% naar 98% gegaan. 2 individuele akkus staan op 100%, de andere op 97%. Deze toren haalt momenteel nog zo'n 200w van het net.
Wetende dat alle torens gelijk in werking gesteld werden, en volkomen gelijk gebruikt werden NOM, wat zou hiervoor een verklaring kunnen zijn? Het verschil is toch wel héél erg groot.
Toen ze in werking werden gesteld hadden de individuele accu's allemaal het zelfde percentage? Misschien was de ene accu toen leger dan de ander. Als ze niet allemaal 100% zijn geweest kunnen ze vanaf dag 1 al gaan schommelen.Jerryvh schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:45:
Mijn 3x4 cluster draait nu een week of drie NOM (limieten 80/20, effectieve inspijzing tot volgende dag ongeveer 23%, dus tot gemiddeld 57%, vooraleer ze rond 8u 's ochtends opnieuw starten met opladen).
- Taro
- Niet online
Nee, niet omdat ze niet meer actueel zijn, maar omdat ik teveel verschillende producten had. Ik heb van Zendure alle producten uit de huidige productlijn ontvangen en na het schrijven van een review is de vraag of je ze daadwerkelijk nodig hebt en zelf gebruikt.TCMR schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:24:
Leuke topic, ik lees al een tijdje met een schuin oog mee. Maar ik kan de snelheid waarmee de nieuwe producten worden geïntroduceerd moeilijk bijhouden. Ik lees dat @Taro al een heel reut aan spullen de deur uit doet, want: niet meer actueel...
Het is echt belangrijk om je hier goed in te lezen voordat je verkeerde conclusies trekt of aannames doet
Voor je beeld, ik had de volgende Zendure producten:
AIO2400
ACE1500
HUB2000
Hoymiles 800
APS 800
5x Hyper 2000
1x AB2000
13x AB2000S
2x SolarFlow 800
1x AC2400 + AB3000X
Off-grid powerstrip
Dat is echt niet te managen en overkill. De ACE1500 was bedoeld als backup voor off-grid opties, maar door de komst van de off-grid module voor de Hypers en de off-grid functie op de 2400AC is de ACE1500 overbodig geworden. Door de komst van de SF800 en een extra AB2000S kon ik afscheid nemen van de AIO2400+Hoymiles 800 die niet door HEMS ondersteund wordt, niet AC kan laden en volgens mij end-of-life en een onding is. Toen ik 1x SF800 in gebruik had én we nu in de achtertuin bezig zijn met wijzigingen doorvoeren, besloot ik dat de HUB2000+APS800 (2 flinke units) ook beter vervangen konden worden door een andere SF800 (kleine unit) die mooi onder de panelen kan worden geplaatst en AC kan laden (fijn voor in de winter).
Daardoor heb ik nu de volgende producten, een stuk overzichtelijker en makkelijker aan te sturen:
2x SF800
1x 2400AC + 1x AB3000X
5x Hyper 2000
1x AB2000
13x AB2000S
Nu wacht ik op HEMS ondersteuning voor de Hyper 2000's (verwacht in mei) om te besluiten hoe ik daarna verder ga. Maar ik heb al wel 1x 2400AC en 3x AB3000X extra besteld om te compenseren voor het capaciteitsverlies door afscheid van de AIO2400 én de 2400AC's op hogere snelheid te kunnen gebruiken.
De ACE1500 heeft alleen een off-grid uitgang, kan niet het hele huis van stroom voorzien.Deze quote is in mijn hoofd blijven hangen:
[...]
Ik dacht: "wow, een solar-powered UPS-systeem voor de hele woning, precies wat ik wil". Maar ik vrees dat de koelkast en vriezer gewoon in het stopcontact van de ACE1500 ingeplugd zijn. Jammer.
Zendure heeft geen oplossingen voor eilandmodus, alleen off-grid stopcontacten.Ik heb 4 panelen, totaal 2140Wp op het dak van een berging liggen, met een eigen 2kW omvormertje. Daar zou dus mooi een "balkon-batterijsysteempje" voor in de plaats kunnen. Maar ik kom er niet helemaal uit.
De AB2000X is de opvolger van de AB2000S.
Zendure is pas sinds +-december 2024 in Nederland actief. De producten die ik nu weg doe bestonden al veel langer in Frankrijk en Duitsland en zijn daar nog steeds verkrijgbaar. Het lijkt dus alsof ze enorm snel afscheid nemen van oude producten, dat is niet het geval. Voor Nederland schalen ze gaandeweg verder op en zijn alleen de nieuwere producten beschikbaar.Vanwege de lange levertijden van Zendure en de snelheid waarmee nieuwe producten worden geïntroduceerd vind ik het wel lastig een keuze te maken. Als je bestelling over twee maanden arriveert, zijn we mogelijk alweer generaties verder. Advies welkom!
Lees hier inderdaad even goed terug, doe niet te snel aannames.
Ergens gelezen dat HEMS ondersteuning voor de Hyper pas eind Juli komt.
Moet ik dat met een korreltje zout nemen.?
Was een buitenlands forum kan het zo even niet weer vinden.
- Taro
- Niet online
Ik heb "mei" gehoord.peterbier schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:32:
Ergens gelezen dat HEMS ondersteuning voor de Hyper pas eind Juli komt.
Door alle informatie hier en het enthousiasme begint het toch steeds meer te kriebelen. Echt super dat er hier zoveel mensen zo actief zijn om anderen van informatie en hulp te voorzien!
Ik wil een 2400AC bestellen met 2 batterijen om mee te beginnen. Hopelijk wordt de levertijd snel korter. Ik wil de HA integratie van @FireSon gaan gebruiken icm mijn HW p1 meter.
Grappig is dat ik de afgelopen week een paar mensen in mijn omgeving heb gehoord dat ze een HW batterij willen bestellen of besteld hebben. Als ik ze de Zendure producten en dit forum laat zien gaan ze allemaal twijfelen 😁
Ik wil een 2400AC bestellen met 2 batterijen om mee te beginnen. Hopelijk wordt de levertijd snel korter. Ik wil de HA integratie van @FireSon gaan gebruiken icm mijn HW p1 meter.
Grappig is dat ik de afgelopen week een paar mensen in mijn omgeving heb gehoord dat ze een HW batterij willen bestellen of besteld hebben. Als ik ze de Zendure producten en dit forum laat zien gaan ze allemaal twijfelen 😁
Heel herkenbaar 😅pieterh78 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:12:
Door alle informatie hier en het enthousiasme begint het toch steeds meer te kriebelen. Echt super dat er hier zoveel mensen zo actief zijn om anderen van informatie en hulp te voorzien!
Ik heb - door dit topic en de goede informatie hierin - de HW niet genomen en voor de Zendure gekozen..pieterh78 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:12:
Dat is volgens mij een reis die we allemaal wel een beetje afgelegd hebben. Ik eerst met zelfbouw (powerqueen met ecoflow), daarna verdiept in homewizard en marstek. Maar het was het toch net niet allemaal en daarna verdiept in balkoncentrales Duitsland en toen op Zendure gestoten en toen eind dec 2024 mijn eerste hyper met 8 kWh gekocht :-)pieterh78 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:12:
Idem, en mijn HW geannuleerd door de enorme hoeveelheid aan E4XX foutmeldingen bij de HW en het enorme prijsverschil per KWh. Plus de eind april levering die werd uitgesteld. Uiteindelijk denk ik dat de Zendure producten me meer gaan brengen. Maar ook hier kun je pech mee hebben…Astra schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:18:
[...]
Ik heb - door dit topic en de goede informatie hierin - de HW niet genomen en voor de Zendure gekozen..
Wat me ook opvalt is dat de hoeveelheid mensen in het HW topic die inmiddels problemen krijgen met de tweede, en dus omgeruilde batterij, steeds groter wordt. Enige weken geleden werd een omruilpercentage van 1,5% gecommuniceerd, statistisch gezien moet je dan wel enorm veel pech hebben als je twee keer tot deze groep hoort. Merk in dat topic dat het dan snel wordt afgedaan met “maar de service is geweldig, ze wisselen snel om”. Lijkt me het minste…
Volgens mij is het product te snel op de markt gezet, en is het niet het plug & play product wat ze communiceren (mensen lijken blij als ze geen foutmeldingen zien; dus een plug & pray)?
Ik vond dit topic een verademing, waar kritische geluiden over de werking wel serieus besproken worden (zoals met de bypass problematiek van de hyper).
Idem hier. Ik twijfel nog steeds om knopen door te hakken maar wil dat wel voor september doen. Dan verwacht ik namelijk allerlei restricties in vermogen, capaciteit, aanvullende technische eisen en/of certificeringen. Om over de politieke maatregelen maar niet te spreken... Het zou me niet verbazen als we uiteindelijk op een Duits systeem uitkomen: je mag op je dak leggen wat je wil maar je mag nooit meer dan 800 W terugleveren. Of een of andere variant...pieterh78 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:12:
Het is bijna geen doen om de topics van Zendure, HW, Eva en Marstek parallel bij te houden, Al heb ik steeds minder vertrouwen in de laatste, daar wisselen de modelvarianten en firmware-updates sneller dan ik met mijn ogen kan knipperen. HW lijkt kwaliteitsissues te hebben die zich niet softwarematig laten fixen maar hun service lijkt me dan weer wel uitstekend. Had HW voor de modulaire benadering gekozen (1 inverter + losse batterijen) was ik daarvoor gegaan.
Zendure heeft wat mij betreft nog steeds de beste papieren.
Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.