Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:55:
[...]

Opladen is geen probleem, ontladen wel. Je gaat achter een groep stroom terugleveren. Stel dat je 5 apparaten aanzet die samen 4400 Watt vragen, dan klapt de 16A automaat/groep eruit om o.a. de bekabeling te beschermen. Laat je echter op die groep een apparaat 800 Watt terugleveren, dan klapt de groep/automaat er niet uit, want die ziet maar 3600 Watt, dat is onder het maximaal toegestane vermogen. Ondertussen gaat er wel 4400 Watt door de kabels heen en dat kan problemen veroorzaken. Met 800 Watt kom je vaak nog wel weg, maar ga je dat met bijv. 2400 Watt doen, dan kan je in theorie >6000 Watt door de kabels heen laten lopen zonder dat de beveiliging ingrijpt, je kabels verbranden en je hebt aan brandhaard in huis.

Daarom is ontladen anders als laden. De veiligste oplossing is daarom terugleverende apparaten op een eigen groep zetten zoals ik heb gedaan.
Maar op een bestaande groep mag je maximaal 800 watt invoeden.
Maar op een eigen groep (aardlekautomaat) mag je meer invoeden.
Als hier nou een wcd tussen zit maakt geen bal uit.
Let wel op de aardlekschakelaar (s) in de verdeelkast zelf van de huisinstallatie.
Die van 40 Ampère dienen te vervangen worden door 63 Ampère.
Omdat je intern meer in gaat voeden dan alleen de netbeheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:01:
[...]

Let wel op de aardlekschakelaar (s) in de verdeelkast zelf van de huisinstallatie.
Ik vraag me af of de fabrikant daar hetzelfde over denkt, aangezien het expliciet in de handleiding wordt vermeld. Misschien een interessante vraag om eens over de schutting bij Zendure te gooien.

[ Voor 6% gewijzigd door geert1992 op 10-04-2025 21:07 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:55
peterbier schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:01:
[...]

Je wil echt niet 2400 watt continu door een gewoon stopcontact laten lopen (dit was een 15 jaar oud stopcontact van een goed merk wat niet meer goed klemde, met onze wasmachine, 60 graden wasje, dus half uurtje 3 kW ofzo)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H2m7aDy_VWopXUJDDbom5qlwKn0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wu3QyZiPeQuXB1943uy4TYjv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door dotternetta op 10-04-2025 21:11 ]

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dotternetta schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:07:
[...]

Je wil echt niet 2400 watt continu door een gewoon stopcontact laten lopen:

[Afbeelding]
En dat is nog de buitenkant van de stekker, laat staan binnenin.

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]
Ik denk dat hier sprake is van een niet dekelijke wcd.
Een straalkachel moet je ook gewoon kunnen gebruiken.
Deze variëren vaak 2000~3000 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
peterbier schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:10:
[...]

Ik denk dat hier sprake is van een niet dekelijke wcd.
Een straalkachel moet je ook gewoon kunnen gebruiken.
Deze variëren vaak 2000~3000 watt.
Je kunt van de buitenkant niet zien of het stopcontact goed genoeg is en een kacheltje of oven trekt meestal niet continu 3kW

[ Voor 7% gewijzigd door dotternetta op 10-04-2025 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dotternetta schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:12:
[...]

Je kunt van de buitenkant niet zien of het stopcontact goed genoeg is.
Helemaal mee eens! Als je gebruikmaakt van WAGO-klemmen of DIN-rail rij-klemmen, elimineer je in elk geval de zwakste schakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Je kunt van de buitenkant niet zien of het stopcontact goed genoeg is en een kacheltje of oven trekt meestal niet continu 3kW
Dus als ik zoiets koop mag ik het niet gebruiken.
Ik heb zelf de 1500 watt uitvoering hoog model.
Link: https://eurom.nl/product/...erm-baseboard-2500-black/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Polvo176 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:49:
[...]

Op een eigen groep zetten is wat anders dan op een stopcontact zetten.
Je scheert het in één zin over een kam, maar zijn toch twee verschillende dingen.
Idd, ik bedoelde met "groep" -> direct aansluiten op eigen (B16 of hoger) automaat, zal dat even aanpassen.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15:23
[...]

[Afbeelding]
Ik denk dat je in dat voorbeeld een stokoud stopcontact hebt met uit gelubberde en/of gecorrodeerde bussen.
2400 Watt is normaal geen probleem voor een stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
dotternetta schreef op donderdag 10 april 2025 @ 19:42:
[...]

Super! Ben heel benieuwd naar de AC RTE! Zou mooi zijn als je een run op 800W en 2400W kunt doen
Dan moet ik er wel een aparte HW Energy Socket tussen zetten, volgens mij kan ik met de HomeWizard 3-fase kWh meter wel live ("Nu") naar iedere afzonderlijke fase kijken, maar niet in de historie. Ik zet er eigenlijk liever niet nog een aparte stekker tussen, die 2400 neigt al wel redelijk naar de max die een HW Energy Socket aankan. Maar goed, zou dat wel 4 dagen achter elkaar kunnen doen als ik toch thuis en in de buurt ben.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Taro schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:19:
[...]

Dan moet ik er wel een aparte HW Energy Socket tussen zetten, volgens mij kan ik met de HomeWizard 3-fase kWh meter wel live ("Nu") naar iedere afzonderlijke fase kijken, maar niet in de historie. Ik zet er eigenlijk liever niet nog een aparte stekker tussen, die 2400 neigt al wel redelijk naar de max die een HW Energy Socket aankan. Maar goed, zou dat wel 4 dagen achter elkaar kunnen doen als ik toch thuis en in de buurt ben.
Als het goed is zit er ook een temperatuur sensor in een hw energy socket, en zal die zich melden als er wat aan de hand is. En pak anders een shelly plug, daarvan kan je live mee kijken hoe lekker hij aan het frituren is/ op welke temperatuur. Die mag overigens tot 2500w.

[ Voor 10% gewijzigd door geert1992 op 10-04-2025 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
[...]

Als je er toch een eigen groep voor maakt is het ook een kleine moeite een stopcontact te vervangen voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:20:
[...]

Als het goed is zit er ook een temperatuur sensor in een hw energy socket, en zal die zich melden als er wat aan de hand is.
Helaas niet goed werkend.
Weet zo het forum niet meer maar iemand had een HomeWizard plug die weg gesmolten was achter een keuken boiler.
Shelly stekkers hebben wel een sensor.
Shelly
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0ScVtTXGuj-4Yv51XKUihROyys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QYQ7neFEjKkUFOeCMrCXQu8W.jpg?f=fotoalbum_large

HomeWizard

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rCwyAIPrI5XVbzKS3x-TJQKQJo8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I7YxwGeJERvaWSArplyoRhYo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Peutpeut schreef op donderdag 10 april 2025 @ 19:31:
[...]

Heel tof! De EverHome EcoTracker heeft een iets ander uiterlijk dan de mijne, welke firmware staat er op?
0.4.4, welke heb jij? En kan je dat updaten? Zo te zien niet handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
geert1992 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:20:
[...]

Als het goed is zit er ook een temperatuur sensor in een hw energy socket, en zal die zich melden als er wat aan de hand is. En pak anders een shelly plug, daarvan kan je live mee kijken hoe lekker hij aan het frituren is/ op welke temperatuur. Die mag overigens tot 2500w.
Heb beide liggen, zal wel even kijken. De AC2400 was net nog 56%, 20 minuten ontladen met 2400 Watt en nu 10%. Vermoed dat ik de accu morgen maar even tot 100% moet laden @ 14 ct/kWh om die te balanceren/kalibreren.

Overigens is 2400 Watt op 1x 3 kWh accu niet zo heel fijn voor de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:31:
[...]

Heb beide liggen, zal wel even kijken. De AC2400 was net nog 56%, 20 minuten ontladen met 2400 Watt en nu 10%. Vermoed dat ik de accu morgen maar even tot 100% moet laden @ 14 ct/kWh om die te balanceren/kalibreren.

Hopelijk kan je hem snel bedienen via de Fireson integratie;).
Al de product codes doorgestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:19:
[...]

Je kan dat toch in HomeAssistant doen.?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhS2NtqDagLvGYgrlnpSMt4E-fQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NcIPgbkoEFQIgiyqkPfKw2f0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
frankj030 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:36:
[...]

Is jouw verwachting @Taro dat je dus - als je via tabblad 2 je product installeert - wel alle functies kunt gebruiken zoals je nu gewend bent bij de hyper (dus NOM, dynamisch, etc.)?
Via Apparaat zie ik tot nu toe alleen handmatig ontladen en handmatig laden staan, geen energieplan opties. Dus komen we alsnog op HEMS uit... Daar zie ik:
  1. AI modus (6 maanden proefperiode)
  2. Automatische modus
  3. Slimme meter modus
  4. Slimme stekker modus
  5. Basislastmodus
  6. Elektriciteitstarief modus
Die laatste is hetzelfde als de huidige versie voor de andere producten, alleen iets ander uiterlijk.

Zojuist de Everhome Ecotracker P1 toegevoegd, die is nu samen met de Solarflow 800 en AC2400 op basis van AI de AC2400 aan het laden :D Goed, kijk ik later nog wel even naar.

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 10-04-2025 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:37:
Hij staat :)

Opstelling als volgt:
  • Fase A: 2x Hyper, niet in cluster
  • Fase B: 2x Hyper, niet in cluster
  • Fase C: AC2400
Kan nu met 2400 Watt per fase/groep terugleveren. Op Fase A zit ook nog de AIO2400 (2.4 kWh) en op Fase B de HUB2000/Solarflow 800 met AB2000+AB2000S (4 kWh), beide via een buitenstopcontact en gedeelde groep. In totaal kan je hierdoor met maximaal 3x2400 + 2x800 = 8.800 Watt terugleveren.
[Afbeelding]
Mooi voor elkaar ik ben jaloers.
Wat betreft de Hypers ik heb ook het zwarte model.
Ik zie bij jou rechts 2 grijze.
Wat is het verschil op de kleur na.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Polvo176 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:20:
[...]

Als je er toch een eigen groep voor maakt is het ook een kleine moeite een stopcontact te vervangen voor een nieuwe.
Ja, natuurlijk. Liever nog een CEE stekker. Ik poste die thermo puur om bewustwording te kweken van wat er eventueel kan gebeuren. De 80% regel voor langdurige max belasting is er niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
peterbier schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:35:
[...]

Je kan dat toch in HomeAssistant doen.?
[Afbeelding]
Ja, maar heb je ook een totaal per fase? Ik heb er 4 Hypers en 1 AC2400 op zitten, dus ik moet per fase meten, niet het totaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The_Belgian_GST
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 19:25
peterbier schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:49:

Bij mij komen de Zendure (s) via onderverdeling die achter een c25 aardlekautomaat zit.
Mijn doel is 3x 2400 watt en hier een b20 aardlekautomaat voor gebruiken als ik het vermogen in de toekomst uit wil breiden.
Let aub echt op met zulke zaken. In de spec sheet staat duidelijk hoe dit product gebruikt moet worden, op een stopcontact. Wat inhoud op een automaat van 20A, plaats jij het op een 25A kan er tijdens een kortsluiting 50A (C curve!) meer vrijkomen, zowel in het stopcontact als in de batterij. Wetende dat een normaal CE gekeurd stopcontact maar getest en veilig bevonden is tot 16A ( kijk maar eens naar een bekend merk zoals bvba Niko, ) ga jij dit in geval van een calamiteit 90A meer serveren dan geadviseerd.
( https://www.niko.eu/nl-be/artikel/101-66600 zoeken op die pagina op 16A )

@CopyCatz heb jij de handleiding gelezen bij de lader voor in het stopcontact van je wagen? Of het advies van de garagist ter harte genomen die deze info met u moest delen? De laders voor electrische wagens op een gewoon stopcontact zijn enkel bedoeld voor ''in nood'' . Deze dienen NIET om je wagen permanent van stroom te voorzien. ( Daarvoor zijn de laders wel geschikt, en bij de meeste kan je een kabel appart bestellen voor vaste aansluiting of zelfs voor 3 fase aansluiting op een industriëler stopcontact! Echter is het stekker gedeelte niet geschikt voor langere tijd veel vermogen te leveren)
Ik dacht dat in het AREI ( Vlaamse codex IVM laagspannings installatie huishoudelijk) iets stond dat toestellen met een mogelijk vermogen boven de 2Kw ( dus toestellen die dit ''kunnen'' vragen, wil niet zeggen permanent verbruiken) op een vaste aansluiting dienen te gebeuren.

Een nieuw stopcontact met nieuwe stekker kan perfect een uurtje of meer 20A (240X20A= +-4800watt ) leveren, echter een stopcontact dat al 1000X gebruikt is, met vuile stekkers, onvoorzichtig gebruik, al eens iemand die over een kabel struikelt die in het stopcontact steekt, etc zorgen voor speling op de contactpunten en een bepaalde weerstand die dan weer bij continu 800watt over enkele uren zeer warm kan worden en brand kan veroorzaken ( 800watt is echt veel als je denkt aan de warmte die je hieruit kan krijgen)

Veiligheid mensen, ik heb jaren voor een keurings organisme gewerkt in België, en heb voldoende stopcontact gezien die zwart zagen, waar 1 gat 5X zo groot geworden was door hitte, zekeringen die uitgebrand waren, noem het op....
En nee, dit gebeurt niet vandaag, waarschijnlijk ook niet morgen, maar van dit type batterij word verwacht dat ze 10jaar (+-3650 dagen) in hetzelfde stopcontact steken, en continu hetzelfde doen. Dan is de kans groot dat binnen x aantal jaar er wel eens ergens iets fout gaat.
Hier gaat de batterij op een zekering die net voldoende is ( waarschijnlijk 6A met 10mA verliesstroom ) gaat er iets mis? Dan zal de schade hopelijk beperkt blijven tot de batterij zelf en eventueel het stopcontact.

Just my 2 cents, hopelijk maak ik hiermee iemand duidelijk dat veiligheid echt primeert bij electriciteit!

BE - Goodwe 3Kw - 3040Wp totaal - 8X380Wp - 1 X marstek VENUS E V153 enkele fase HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
peterbier schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:46:
[...]

Mooi voor elkaar ik ben jaloers.
Wat betreft de Hypers ik heb ook het zwarte model.
Ik zie bij jou rechts 2 grijze.
Wat is het verschil op de kleur na.?
Is het TL-licht, ze hebben allemaal dezelfde kleur. Ik heb wel 2 verschillende generaties, o.a. de bovenkant van de stekker is bij 2 van de 5 (1 als spare liggen) afgevlakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Polvo176 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:15:
[...]

Ik denk dat je in dat voorbeeld een stokoud stopcontact hebt met uit gelubberde en/of gecorrodeerde bussen.
2400 Watt is normaal geen probleem voor een stopcontact.
Nee, een busch jeager waar misschien 4 x de stekker uit was geweest (zo vaak vervang ik de wasmachine niet). Ik had 2 van die serie, beide gesmolten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The_Belgian_GST schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:47:
[...]

Let aub echt op met zulke zaken. In de spec sheet staat duidelijk hoe dit product gebruikt moet worden, op een stopcontact. Wat inhoud op een automaat van 20A, plaats jij het op een 25A kan er tijdens een kortsluiting 50A (C curve!) meer vrijkomen, zowel in het stopcontact als in de batterij. Wetende dat een normaal CE gekeurd stopcontact maar getest en veilig bevonden is tot 16A ( kijk maar eens naar een bekend merk zoals bvba Niko, ) ga jij dit in geval van een calamiteit 90A meer serveren dan geadviseerd.

@CopyCatz heb jij de handleiding gelezen bij de lader voor in het stopcontact van je wagen? Of het advies van de garagist ter harte genomen die deze info met u moest delen? De laders voor electrische wagens op een gewoon stopcontact zijn enkel bedoeld voor ''in nood'' . Deze dienen NIET om je wagen permanent van stroom te voorzien. ( Daarvoor zijn de laders wel geschikt, en bij de meeste kan je een kabel appart bestellen voor vaste aansluiting of zelfs voor 3 fase aansluiting op een industriëler stopcontact! Echter is het stekker gedeelte niet geschikt voor langere tijd veel vermogen te leveren)
Ik dacht dat in het AREI ( Vlaamse codex IVM laagspannings installatie huishoudelijk) iets stond dat toestellen met een mogelijk vermogen boven de 2Kw ( dus toestellen die dit ''kunnen'' vragen, wil niet zeggen permanent verbruiken) op een vaste aansluiting dienen te gebeuren.

Een nieuw stopcontact met nieuwe stekker kan perfect een uurtje of meer 20A (240X20A= +-4800watt ) leveren, echter een stopcontact dat al 1000X gebruikt is, met vuile stekkers, onvoorzichtig gebruik, al eens iemand die over een kabel struikelt die in het stopcontact steekt, etc zorgen voor speling op de contactpunten en een bepaalde weerstand die dan weer bij continu 800watt over enkele uren zeer warm kan worden en brand kan veroorzaken ( 800watt is echt veel als je denkt aan de warmte die je hieruit kan krijgen)

Veiligheid mensen, ik heb jaren voor een keurings organisme gewerkt in België, en heb voldoende stopcontact gezien die zwart zagen, waar 1 gat 5X zo groot geworden was door hitte, zekeringen die uitgebrand waren, noem het op....
En nee, dit gebeurt niet vandaag, waarschijnlijk ook niet morgen, maar van dit type batterij word verwacht dat ze 10jaar (+-3650 dagen) in hetzelfde stopcontact steken, en continu hetzelfde doen. Dan is de kans groot dat binnen x aantal jaar er wel eens ergens iets fout gaat.
Hier gaat de batterij op een zekering die net voldoende is ( waarschijnlijk 6A met 10mA verliesstroom ) gaat er iets mis? Dan zal de schade hopelijk beperkt blijven tot de batterij zelf en eventueel het stopcontact.

Just my 2 cents, hopelijk maak ik hiermee iemand duidelijk dat veiligheid echt primeert bij electriciteit!
Achter de c25 de in de hoofdverdeling zit een 5g4 kabel die naar de garage loopt voor de wegdek verwarming.
De wegdek verwarming trekt 2x 13 Ampère. (L1 en L2)
In de garage plaats ik netjes een onderverdeling.
De wegdek verwarming komt een b16 aardlekautomaat.
De batterijen misschien een b20 en uiteraard verdeeld over meerdere groepen.
Netjes verdelen.
Als ik het gereed heb deel ik wel wat foto,s.
En die b20 gaat bijvoorbeeld naar 2 van deze kasten met iedere 2 wcd,s een b16.
Voorbeeld hoor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dhUhOI725En2qTzpbnPzfpoI0GE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ig5roaTVvKUqCWk0bmdvDEcD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door peterbier op 10-04-2025 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren voor het eerst een probleem ervaren met één van de twee Hypers.
De wifi-verbinding viel weg doordat één van de twee Asus-routers in het mesh-netwerk kuren vertoonde. Na het herstarten van beide routers gaf één van de twee ten onrechte aan dat er geen verbinding was, terwijl deze in werkelijkheid wel aanwezig was.

Tijdens de verbindingsproblemen kon ik de Hypers een verdieping lager nog steeds soepel bedienen via Bluetooth.

Uiteindelijk heb ik de Hyper zonder connectie losgekoppeld van de batterijen/ en netstroom en opnieuw verbonden. Sindsdien werkt alles weer probleemloos.

Daarnaast moest ik, net als @Taro , een handtekening zetten om de Hyper op 1200 watt ontladen te kunnen instellen. Nu maar hopen dat rechts het nooit gaat begeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H2FmYDKcfycTev4ydmaIjceadwQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LCU1kiAxP3zAGUQE77jA6lm0.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Belgian_GST
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 19:25
@peterbier verstandige keuze, ook de B curve automaten, daar we bij deze apparaten geen hoge inschakelstromen hebben is een B curve zeker voldoende!

BE - Goodwe 3Kw - 3040Wp totaal - 8X380Wp - 1 X marstek VENUS E V153 enkele fase HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Belgian_GST schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:09:
@peterbier verstandige keuze, ook de B curve automaten, daar we bij deze apparaten geen hoge inschakelstromen hebben is een B curve zeker voldoende!
Ik zie ook altijd dat het vermogen geleidelijk wordt opgeschaald, niet in één keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The_Belgian_GST schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:09:
Vaak wordt hier c toegepast naar een onderverdeling.
Inpandige mag het zelfs zonder aardlekschakelaar naar onderverdeling.
Maar daar hou ik niet van en pak een aardlekautomaat dan maar niet selectief.

Wat wel verplicht is kabel die hier naar buiten gaat naar de paardenstal moet wel een aardlekschakelaar op zitten.
Daar zit ook een onderverdeling voor de zonnepanelen en de rest.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XKqB1G_WpiqUdMOcyYCKU8255U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KeBT7ZvWo1KuiwPQzyjgeZqG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
The_Belgian_GST schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:47:
[...]

Duidelijk verhaal! _/-\o_

Een goede thuislader meet de temperatuur van de Schuko stekker, als het stopcontact niet goed genoeg is en te warm wordt zal de autolader terugschroeven in vermogen. Dan kan de gebruiker wel denken dat ie op 16A laadt maar ondertussen knijpt de lader het vermogen om oververhitting te voorkomen. Ik heb voorbeelden waarbij er een kabelbreuk in de stekker zat en de lader niet regelde, die collega mag niet meer laden op de zaak. De hele kabel inclusief de automaat was 60+ graden. Meeste modern originele meegeleverde laders doen maar 8A max.

Dit bedoel je:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aw6PwAdNAJND-ZXmXgomeUQEytI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sIv2ajE7ICxKp45hCnoURgRV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door dotternetta op 10-04-2025 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Taro schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:31:
[...]

Goed excuus om nog 2 accu's er bij te kopen O-) Anders kun je ook geen goede review schrijven ;)

[ Voor 5% gewijzigd door dotternetta op 10-04-2025 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
dotternetta schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:46:
[...]

Ja, natuurlijk. Liever nog een CEE stekker. Ik poste die thermo puur om bewustwording te kweken van wat er eventueel kan gebeuren. De 80% regel voor langdurige max belasting is er niet voor niets.
Lag het in jou voorbeeld aan het stopcontact of aan de stekker?
Ik heb in het verleden wel oververhitte of inwendig verbrande stekkers gehad, maar dat lag altijd aan de stekker, nooit aan het stopcontact.
We zijn om die reden op sommige plekken elk jaar bij onderhoud standaard de apparaat snoeren gaan vervangen, ook omdat door corrosie de aarding niet meer aan de normen voldeed.
En corrosie is hogere overgangsweerstand en daarmee warmte ontwikkeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Polvo176 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:38:
[...]

Lag het in jou voorbeeld aan het stopcontact of aan de stekker?
Ik heb in het verleden wel oververhitte of inwendig verbrande stekkers gehad, maar dat lag altijd aan de stekker, nooit aan het stopcontact.
We zijn om die reden op sommige plekken elk jaar bij onderhoud standaard de apparaat snoeren gaan vervangen, ook omdat door corrosie de aarding niet meer aan de normen voldeed.
En corrosie is hogere overgangsweerstand en daarmee warmte ontwikkeling.
Lag aan stopcontact. Nadat ik deze had vervangen was het probleem opgelost, maar het was wel een eye opener!

De transparante kunststof drukkers waarmee je de installatiedraad los kunt halen waren gesmolten en over de contacten gelopen, daar was het zo warm dat het begon te stinken, hierdoor kwamen we er achter. Dit was de wasmachine aansluiting. Ik heb hierna beide stopcontacten (wasmachine en droger) vervangen. Ben erg blij met mijn flir cameraatje 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMJsMh4QjQOw501YeoXFnuBWwSg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uvzuhVPrpiMunPHeMT2taaGp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door dotternetta op 10-04-2025 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:42:
[...]

Lag aan stopcontact. Nadat ik deze had vervangen was het probleem opgelost, maar het was wel een eye opener!

De transparante kunststof drukkers waarmee je de installatiedraad los kunt halen waren gesmolten en over de contacten gelopen, daar was het zo warm dat het begon te stinken, hierdoor kwamen we er achter. Dit was de wasmachine aansluiting. Ik heb hierna beide stopcontacten (wasmachine en droger) vervangen. Ben erg blij met mijn flir cameraatje 😅

[Afbeelding]
Vd draad niet lang genoeg aangestript.?
Dan krijg je dit.
Ik heb liever wcd,s met schroefklemmen maar dat zie je steeds minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
peterbier schreef op donderdag 10 april 2025 @ 23:22:
[...]

Vd draad niet lang genoeg aangestript.?
Dan krijg je dit.
Ik heb liever wcd,s met schroefklemmen maar dat zie je steeds minder.
Nee, zoom maar in, die was perfect. Ik weet niet precies wat de oorzaak was. Ik denk dat de knijpkracht was afgenomen, beide stopcontacten hadden hier last van.

Maar we dwalen weer af! Terug naar Zendure!

[ Voor 22% gewijzigd door dotternetta op 10-04-2025 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:36
Taro schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:29:
[...]

Ik heb vandaag - na de eerdere tip deze week dat ze reageerden op mail - ook de P1 van everhome binnengekregen. Ziet er hetzelfde uit als bij jou en ook v0.4.4 firmware. Gekoppeld in de Zendure app; ging allemaal prima. Nog geen accu’s om te testen.
Wel wat eigenaardigheden gezien:
- in de everhome app, zie ik als ik de ecotracker selecteer: power consumption (actueel vermogen, de waarde die ook in de Zendure app staat als ik die open), current month kWh, purchase kWh (1.8.0), infeed kWh (2.8.0), tressholds, tariffs.

Het vreemde is; mijn meter kent geen 1.8.0, alleen 1.8.1 en 1.8.2 voor dal en piek verbruik, en 2.8.1 en 2.8.2 voor dal en piek terugleveren. De waardes 1.8.0 en 2.8.0 corresponderen met 1.8.1 en 2.8.1. Ik zou verwachten dat ik alle 4 de waardes zou zien.

Klik ik bovenaan op het filter, dan opent een logboek en zie je wel piek en dal verbruik waardes (dus de 1.8.1 en 1.8.2) en een waarde voor “feed”, die overeenkomt met 2.8.1. Deze waardes zie ik ook terug in tabblad Energy.

Nu is het niet super relevant want ik ga de everhome app niet gebruiken om mijn tarieven bij te houden, maar hij registreert in het logboek maar 3 van de 4 meterstanden en op de overzichtspagina toont hij maar 2 van de 4 meterstanden. Bij jou ook?

Tenslotte; in de Zendure app heet de P1 een cloud docking device, eerder in de week zag ik bij iemand die hem al gebruikte dat er in smart modus / slimme modus stond “connected via local wifi”, is dat pas als je hem hebt gekoppeld aan een Zendure omvormer?

[ Voor 9% gewijzigd door frankj030 op 10-04-2025 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Foutje

[ Voor 99% gewijzigd door frankj030 op 10-04-2025 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op donderdag 10 april 2025 @ 23:23:
[...]

Nee, zoom maar in, die was perfect. Ik weet niet precies wat de oorzaak was. Ik denk dat de knijpkracht was afgenomen, beide stopcontacten hadden hier last van.

Maar we dwalen weer af! Terug naar Zendure!
Vreemd Busch Jaeger is normaal gesproken wel goed spul.
Product fout dan misschien.
Een wcd is ontworpen om er bijvoorbeeld een straalkachel van x 1000 watt de hele avond achter te doen.
Constant 3600 watt zou ik nooit doen maar rond de 2000 watt moet geen probleem zijn.

En inderdaad is zo,n warmtebeeldcamera geweldig.
Ik ben dan ook wel benieuwd naar de warmteontwikkeling bij @Taro
Ik gebruik ook zo,n camera gekocht voor het inregelen van de vloerverwarming. (Kleppen groepen) Maar ook ideaal voor de groepenkast of een wcd controleren.

[ Voor 18% gewijzigd door peterbier op 10-04-2025 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appleprobleem
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 27-07 22:57
Beste allemaal. ik zou graag de 2400 willen bestellen/reserveren
Echter zoals jullie al zeggen is hij in Duitsland stuk goedkoper! Helaas heeft akkuman de 2400 niet en leverd zendure.de in alle landen behalve Nederland :) wat is momenteel de manier om hem te bestellen? Woon zelf 1minuut van België af, maar kan hem niet naar aflever punt toesturen.. wie heeft de tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09-10 10:35
Appleprobleem schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 01:59:
Beste allemaal. ik zou graag de 2400 willen bestellen/reserveren
Echter zoals jullie al zeggen is hij in Duitsland stuk goedkoper! Helaas heeft akkuman de 2400 niet en leverd zendure.de in alle landen behalve Nederland :) wat is momenteel de manier om hem te bestellen? Woon zelf 1minuut van België af, maar kan hem niet naar aflever punt toesturen.. wie heeft de tip?
Ik zou ook graag willen weten hoe ik op de Duitse website een bestelling kan plaatsen. Woon een paar minuten van de Duitse grens af.

Hoe laat ik hem ergens bij een aflever punt in Duitsland leveren? Scheelt voor de SF800 Pro en 1 AB2000X toch mooi 300 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de liefhebbers...... ik denk een mooie aanbieding. Leveren naar NL moet via een omweg. € 291 / kWh.

https://www.mydealz.de/de...kl-code-291eurkwh-2548104

[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 11-04-2025 08:07 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appleprobleem
Hoe leverd zwndure.de dan naar Nederland? Want ik kan alle landen selecteren behalve Nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Is een apart topic voor. Weet even de naam alleen niet. Je kunt hier zoeken op DHL Route. Packstation.... denk dat je dan wel wat hits hebt.

Goed om te zien dat de kWh prijs voor een systeem toch flink zakt.

[ Voor 21% gewijzigd door Devke op 11-04-2025 08:15 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09-10 10:35
Devke schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:14:
Is een apart topic voor. Weet even de naam alleen niet. Je kunt hier zoeken op DHL Route. Packstation.... denk dat je dan wel wat hits hebt.

Goed om te zien dat de kWh prijs voor een systeem toch flink zakt.
Dank! Dit is het topic. Wel vrij omslachtige procedure maar je moet wat voor 300 euro :)

DHL Packstation: gratis afhaalpunt in DLD voor Nederlanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 16:50
als je er dichtbij woont is een paar keer rijden naar packstation voor deelleveringen niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appleprobleem
Ah.. maar dat is enkel zo’n dhl box? Past dat wel? Anders wellicht oud truukje van vroeger me Duitse forward adres.. maar goed hoeveel zwaar zijn ze.. en is het dan nog voordelig… https://www.mailboxde.com/shipping-calculator.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeegerd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-10 14:45
JeroenVerweij schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:28:
[...]

Dank! Dit is het topic. Wel vrij omslachtige procedure maar je moet wat voor 300 euro :)

DHL Packstation: gratis afhaalpunt in DLD voor Nederlanders
Omslachtig: hangt ervan af. Als je in dit (Zendure) topic zoekt vind je ergens een update over het registratieproces. Dat is veel sneller geworden. Binnen enige dagen heb je een brief in de bus met je code voor een Packstation. Volgens mij kun je (helemaal zonder verder DHL-registratie?) ook laten bezorgen bij een Duits DHL-kantoor. Maar dat zal misschien afhangen van de verzender.

There's nothing moister than an oyster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:24
Devke schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:01:
Voor de liefhebbers...... ik denk een mooie aanbieding. Leveren naar NL moet via een omweg. € 291 / kWh.

Dit is ex. BTW toch? Hoe zit dat als je als NL'er bestelt, verklaar je dan niet bij het bestellen dat je alsnog BTW moet betalen in NL? Ik zie bv. bij PV panelen bestellen in Nederland dat daar de nodige checks op zitten (BAG gegevens toesturen bijvoorbeeld, aantonen dat het een NL woning betreft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
Andere (on topic) vraag: Als ik twee SF800pro's heb, moet ik deze dan eerst unlocken in de app om met 1600 W in te kunnen voeden op mijn huis E net? Dit ivm uitbreiding als ik mn eerste SF800pro + AB2000x heb ontvangen en (waarschijnlijk) blijkt dat ik meer cap nodig heb. Dan kies ik liever voor een extra SF800pro ipv een extra AB2000x vanwege dat hogere ontlaadvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:01:

Dat werkt niet met DHL packstation. Zendure verstuurt daar niet naar. Dus zul je ergens een Duits adres moeten regelen. Wel mooie aanbieding.

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:39
@Taro op de site van zendure staan deze afmetingen voor de batterij 3000x: 477,5 × 320 × 194 mm en de omvormer 2400AC: 448x303,6x88 mm.
Kun je bevestigen dat die (ongeveer) kloppen? Belangrijk om te weten aangezien ik niet heel veel speelruimte heb op de beoogde plek waar ze moeten komen.

Zie trouwens ook op de zendure site dat ze nu eigen plugs hebben: https://www.zendure.nl/products/zendure-satellite-plug. Alleen weinig info verder over hoeveel W er max doorheen mag.

[ Voor 24% gewijzigd door avdwerf op 11-04-2025 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:49
Taro schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:48:
Was vandaag op het werk, gedurende de dag meerdere pakketten bezorgd, de kids waren er maar druk mee, kon via de deurbel meekijken. Had ze gevraagd wat foto's te sturen en ben direct om 17:00 met 180 km/uur naar huis gereden :D

Vandaag binnengekomen:
  1. Zendure AC2400 + AB3000X _/-\o_ *O*
  2. Everhome Ecotracker P1
  3. Een aantal zonnepanelen
Mooi man, heel veel plezier ervan!

Waar ikzelf heel erg benieuwd naar ben en hoop dat je dat uiteindelijk wel met mij/ons kan delen is het volgende...

Ik duik even een paar uurtjes onder, doei! ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe is de RTE als je hem op 800w laat staan qua ONTladen, dus niet ontgrendeld naar 2400W, (kwa laden kan toch wel ingesteld worden op bv. 1500 of 2000W etc?) wil namelijk zelf de AC2400 bestellen met de instelling van 800W ONTladen, aangezien hij dan gewoon in een bestaand stopcontact kan en verder geen aanpassingen hoeft te doen, bovendien doe ik het ook omdat je meer opslag kan stapelen en het minder ruimte in beslag neemt qua hoogte, (dan bv de Solarflow 800 Pro) qua breedte dat hij breder is maakt mij niet uit.

Hoop dat je dat hier wel kan delen, ook al ga je je review ergens anders plaatsen, waar ik trouwens ook wel benieuwd naar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Catdogsf schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:41:
[...]

Hoe is de RTE als je hem op 800w laat staan qua ONTladen, dus niet ontgrendeld naar 2400W, (kwa laden kan toch wel ingesteld worden op bv. 1500 of 2000W etc?) wil namelijk zelf de AC2400 bestellen met de instelling van 800W ONTladen, aangezien hij dan gewoon in een bestaand stopcontact kan en verder geen aanpassingen hoeft te doen, bovendien doe ik het ook omdat je meer opslag kan stapelen en het minder ruimte in beslag neemt qua hoogte, (dan bv de Solarflow 800 Pro) qua breedte dat hij breder is maakt mij niet uit.

Hoop dat je dat hier wel kan delen, ook al ga je je review ergens anders plaatsen, waar ik trouwens ook wel benieuwd naar ben.
Schrijf mij hier ook maar op in ;). Ben ook erg benieuwd waar je anders je review plaatst. Moet toch wel ergens een vorm van een link mogen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrme12345 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:36:
[...]

Dat werkt niet met DHL packstation. Zendure verstuurt daar niet naar. Dus zul je ergens een Duits adres moeten regelen. Wel mooie aanbieding.
My bad. Ik zie nu idd dat hij doorlinkt naar de .de site van hun.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Timo002 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:59:
[...]

Schrijf mij hier ook maar op in ;). Ben ook erg benieuwd waar je anders je review plaatst. Moet toch wel ergens een vorm van een link mogen staan?
Als de review van taro er is voeg ik die wel toe aan de ts. Daar staan meerdere reviews, dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:08

HHF

Devke schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:02:
[...]

Hier nog een link naar een andere verkoper in Dld. Weet niet of die versturen naar DHL station
https://power2live.de/Zen...w-2400-AC-Zenki/SW10755.1

15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
HHF schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:27:
[...]

Hier nog een link naar een andere verkoper in Dld. Weet niet of die versturen naar DHL station
Deze site lijkt de BTw niet toe te voegen als je een NL adres invoert en rekent dan slechts 20€ levering naar NL… toch wel het proberen waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Devke schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:02:
[...]

Devke, wat doe je nu? Ga je Zendure bestellen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sander schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:48:
[...]

Deze site lijkt de BTw niet toe te voegen als je een NL adres invoert en rekent dan slechts 20€ levering naar NL… toch wel het proberen waard?
Met de code van 5% is het sowieso goedkoper dan in NL, ook als je achteraf naheffing krijgt van de btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
mrme12345 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:49:
[...]

Met de code van 5% is het sowieso goedkoper dan in NL, ook als je achteraf naheffing krijgt van de btw.
Jep en korte levertijd voor de ab2000X als hun site klopt.

Overigens is de naheffing niet echt van toepassing: als ze dit niet correct doen voor levering kunnen ze het weer op komen halen of korting geven t.w.v. de BTW want het is de verantwoordelijkheid van de verkoper om BTW correct toe te passen. Mailen ze voor die tijd dan kan je annuleren of bijbetalrn

[ Voor 34% gewijzigd door Sander op 11-04-2025 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:08

HHF

Sander schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:48:
[...]

Deze site is ongeveer 50 euro lager in prijs dan de Duitse Zendure site. (En nog 5% korting voor de eerste bestelling).
N.B.: Ik heb verder geen ervaring met deze leverancier, dus voordat je er besteld zou ik wel even zoeken op internet of het een betrouwbaar bedrijf is.

15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dotternetta schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:48:
[...]

Kwestie van tijd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:48
Chupachups schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:06:
Andere (on topic) vraag: Als ik twee SF800pro's heb, moet ik deze dan eerst unlocken in de app om met 1600 W in te kunnen voeden op mijn huis E net? Dit ivm uitbreiding als ik mn eerste SF800pro + AB2000x heb ontvangen en (waarschijnlijk) blijkt dat ik meer cap nodig heb. Dan kies ik liever voor een extra SF800pro ipv een extra AB2000x vanwege dat hogere ontlaadvermogen.
afaik is het laadvermogen instellen niet het probleem, wel het ontlaadvermogen :) Wel zal denk ik de AC2400 op 800w een hoger RTE hebben dan de S800Pro op 800w, lijkt mij zo.

[ Voor 7% gewijzigd door Silent Hunter op 11-04-2025 13:28 ]

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:48:
[...]

🤣🤣. Jij de order al geplaatst 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Time will tell. Ik zie the offer i can't refuse nog niet.... 😜 al is de 2400 te zwaar denk ik voor hier. Ik lees de praktijkervaringen eerst wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chupachups
Silent Hunter schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:26:
[...]

afaik is het laadvermogen instellen niet het probleem, wel het ontlaadvermogen :) Wel zal denk ik de AC2400 op 800w een hoger RTE hebben dan de S800Pro op 800w, lijkt mij zo.
Ontladen inderdaad, dat is per SF800pro gecapt op 800 W. Dan zou ik overigens verwachten dat deze SF800 een hogere RTE heeft bij dat (nominale) vermogen dan de grotere omvormer van de AC2400 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Chupachups schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:55:
[...]

Ontladen inderdaad, dat is per SF800pro gecapt op 800 W. Dan zou ik overigens verwachten dat deze SF800 een hogere RTE heeft bij dat (nominale) vermogen dan de grotere omvormer van de AC2400 ?
Dat was wel mijn verwachting bij het bestellen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Devke schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:48:
[...]

🤣🤣. Jij de order al geplaatst 😜
Ik wacht op Taro's review met de RTE bij 800 Watt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
[...]

De HW Energy Socket zit er sinds gisteravond op, hij is nu met 750 Watt naar 100% aan het laden en ik zal de RTE de komende tijd delen. 750 = 0.25C van 3 kWh, dus een gezonde (ont)laadsnelheid voor een 3 kWh accu.

De (p)review staat inmiddels live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appleprobleem
HHF schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:27:
[...]

Heb hem besteld! Maar krijg wel direct formulier toegestuurd via de mail..

Geachte heer.

De bestelstatus van uw bestelling bij power2live.de (nummer: ) van 11 april 2025, 14:10 uur. is veranderd.
De order heeft nu de status: In verwerking.

Om uw bestelling te kunnen verzenden, hebben wij het belastingvrijstellingsdocument (zie bijlage) volledig ingevuld en ondertekend nodig.

Indien niet aan de voorwaarden voor belastingvrije levering wordt voldaan, zijn wij helaas genoodzaakt 19% BTW in rekening te brengen.

Indien u vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

U kunt de actuele status van uw bestelling ook op elk moment bekijken op onze website in het gedeelte "Mijn account" - "Mijn bestellingen": https://

Indien u echter voor de aankoop zonder registratie hebt gekozen, d.w.z. zonder een klantaccount aan te maken, dan is deze optie niet voor u beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:23:
[...]

De HW Energy Socket zit er sinds gisteravond op, hij is nu met 750 Watt naar 100% aan het laden en ik zal de RTE de komende tijd delen. 750 = 0.25C van 3 kWh, dus een gezonde (ont)laadsnelheid voor een 3 kWh accu.

De (p)review staat inmiddels live.
Heb je al een idee waar de 2 polige aansluiting aan de rechter kan voor is? Achter het dopje naast het wi-fi teken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
geert1992 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:31:
[...]

Heb je al een idee waar de 2 polige aansluiting aan de rechter kan voor is? Achter het dopje naast het wi-fi teken?
Active fan control! 🤤

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
peterbier schreef op donderdag 10 april 2025 @ 23:30:
[...]

Vreemd Busch Jaeger is normaal gesproken wel goed spul.
Product fout dan misschien.
Een wcd is ontworpen om er bijvoorbeeld een straalkachel van x 1000 watt de hele avond achter te doen.
Constant 3600 watt zou ik nooit doen maar rond de 2000 watt moet geen probleem zijn.

En inderdaad is zo,n warmtebeeldcamera geweldig.
Ik ben dan ook wel benieuwd naar de warmteontwikkeling bij @Taro
Ik gebruik ook zo,n camera gekocht voor het inregelen van de vloerverwarming. (Kleppen groepen) Maar ook ideaal voor de groepenkast of een wcd controleren.
Ik kan binnenkort van iemand een Flir lenen, zal het dan even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appleprobleem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_HoWtMQaZ08H13iY_aMx5ccnN_c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SisaSsjeac8EDnfri6fUGDOc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Peter-Nogwat
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 14:44
Ik vond net een uitgebreide review van de Zendure SolarFlow 2400 AC met AB3000X: https://iotdomotica.nl/re...pcontact-en-ai-aansturing

Lekker veel foto's ook.

Eén van de foto's (met de kartonnen doos) kwam me vaag bekend voor ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Chupachups schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:06:
Die hoef je niet te unlocken, 2x800 accepteren ze. In clustermode zal de ontlaadsnelheid mogelijk lager liggen, dat moet in de praktijk blijken.

Let trouwens wel op met laadsnelheid vs capaciteit. 800-1000 Watt in een 2 kWh accu knallen kan, maar levert wel veel warmte op en dat kan nadelig zijn voor de levensduur van de accu. Daarom heb ik hier bewust 1 Hyper per 3x AB2000S, 1200 Watt vs 6 kWh is een 1:5 verhouding en dat is optimaal voor de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:48
Taro schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:38:
[...]

Ik heb een IR camera module voor android - want iPhone werkt het niet met USB-C because why would you Apple - kan ook wel n's kijken als de boel binnen is.

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
avdwerf schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:08:
@Taro op de site van zendure staan deze afmetingen voor de batterij 3000x: 477,5 × 320 × 194 mm en de omvormer 2400AC: 448x303,6x88 mm.
Kun je bevestigen dat die (ongeveer) kloppen? Belangrijk om te weten aangezien ik niet heel veel speelruimte heb op de beoogde plek waar ze moeten komen.
[V} Afmetingen confirmed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Peter-Nogwat schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:39:
Ik vond net een uitgebreide review van de Zendure SolarFlow 2400 AC met AB3000X: https://iotdomotica.nl/re...pcontact-en-ai-aansturing

Lekker veel foto's ook.

Eén van de foto's (met de kartonnen doos) kwam me vaag bekend voor ;)
Ik heb hem toegvoegd aan de TS!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
[...], dus niet ontgrendeld naar 2400W, (kwa laden kan toch wel ingesteld worden op bv. 1500 of 2000W etc?) wil namelijk zelf de AC2400 bestellen met de instelling van 800W ONTladen, aangezien hij dan gewoon in een bestaand stopcontact kan en verder geen aanpassingen hoeft te doen, bovendien doe ik het ook omdat je meer opslag kan stapelen en het minder ruimte in beslag neemt qua hoogte, (dan bv de Solarflow 800 Pro) qua breedte dat hij breder is maakt mij niet uit.
Ja, kan je tussen 0-2400 Watt instellen in stappen van 1 Watt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Inmiddels hier ook de 2400 AC binnen. Dus binnenkort meer ervaringen! Eerst uitpakken en mee spelen :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P43unzPISx8UJPeq4bq0WNwLJRA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cIhXzCju7xKAzF6kLoNLy8V9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 23:26
Mooie review. Benieuwd naar het vervolg 🙂.
Benieuwd ook naar jouw ervaring @mrme12345

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrme12345 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:49:
Inmiddels hier ook de 2400 AC binnen. Dus binnenkort meer ervaringen! Eerst uitpakken en mee spelen :-)

[Afbeelding]
Vooral benieuwd naar de cijfertjes! Wat is de strategie die je wil gaan toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
Taro schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:41:
[...]

Die hoef je niet te unlocken, 2x800 accepteren ze. In clustermode zal de ontlaadsnelheid mogelijk lager liggen, dat moet in de praktijk blijken.

Let trouwens wel op met laadsnelheid vs capaciteit. 800-1000 Watt in een 2 kWh accu knallen kan, maar levert wel veel warmte op en dat kan nadelig zijn voor de levensduur van de accu. Daarom heb ik hier bewust 1 Hyper per 3x AB2000S, 1200 Watt vs 6 kWh is een 1:5 verhouding en dat is optimaal voor de levensduur.
Goed punt, dat zou toch pleiten voor tenminste 4 kWh per pro, dat is bijna 1:5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Chupachups schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:13:
[...]

Goed punt, dat zou toch pleiten voor tenminste 4 kWh per pro, dat is bijna 1:5
Ja, eerst verticaal uitbreiden, daarna pas horizontaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
dotternetta schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:25:
[...]

Goed excuus om nog 2 accu's er bij te kopen O-) Anders kun je ook geen goede review schrijven ;)
Jij begrijpt het :) Maar het is wel een ding, ze zouden die (ont)laadsnelheid wel moeten beperken met 1 accu, maarja, de consument vraagt erom en de concurrentie doet het ook, dus gaat iedereen er in mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Appleprobleem schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:29:
[...]

Geachte heer.

De bestelstatus van uw bestelling bij power2live.de (nummer: ) van 11 april 2025, 14:10 uur. is veranderd.

Om uw bestelling te kunnen verzenden, hebben wij het belastingvrijstellingsdocument (zie bijlage) volledig ingevuld en ondertekend nodig.

Indien niet aan de voorwaarden voor belastingvrije levering wordt voldaan, zijn wij helaas genoodzaakt 19% BTW in rekening te brengen.

U kunt de actuele status van uw bestelling ook op elk moment bekijken op onze website in het gedeelte "Mijn account" - "Mijn bestellingen": https://

Indien u echter voor de aankoop zonder registratie hebt gekozen, d.w.z. zonder een klantaccount aan te maken, dan is deze optie niet voor u beschikbaar.
Dan heb je het naar je huis laten sturen, logisch vervolg dan.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-10 08:20
Jongens ik wordt heel enthousiast van de specificaties en jullie enthousiasme over dit product. Ik heb helaas niet de tijd om dit topic goed terug te lezen.

Ik heb een kennis in Duitsland wonen.
Kan ik bij de hiervoor geplaatste link gewoon bestellen en bij hem laten leveren zonder poespas? En is dit het goedkoopste kanaal?

Mijn case: ik wil graag met ren 2400ac op eigen groep tussen 1200 en 1600 maximaal laden (dynamisch tarief, zo goed als altijd het goedkoopste moment van de dag).
Tesamen met al mijn apparatuur die dan gaat draaien in die uren hoop ik minimaal m'n eigen pv opwek volledig te gebruiken, en hopelijk zelfs wat in te kopen op die uren (max rendement eigen pv+dynamisch).

Als ik de prijs op die site zag van 3300 voor een 2400ac+4x ab3000s is dat waarschijnlijk de te kiezen setup.

Ik verkies de 2400ac boven de 800 ivm het laden van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:33
avdwerf schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:08:

Zie trouwens ook op de zendure site dat ze nu eigen plugs hebben: https://www.zendure.nl/products/zendure-satellite-plug. Alleen weinig info verder over hoeveel W er max doorheen mag.
pas je dan wél op met de warmte afgifte?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:01
Hebben jullie ook brandwerend materiaal achter de accu's? Ik kreeg het advies van mijn installateur (volgens hem zelfs een verplichting) om een Promatect plaat er achter te plaatsen.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aziraphale schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:31:
Hebben jullie ook brandwerend materiaal achter de accu's? Ik kreeg het advies van mijn installateur (volgens hem zelfs een verplichting) om een Promatect plaat er achter te plaatsen.
Waar bestaat nu de achterwand uit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
DaanTriple7 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:26:
Jongens ik wordt heel enthousiast van de specificaties en jullie enthousiasme over dit product. Ik heb helaas niet de tijd om dit topic goed terug te lezen.

Ik heb een kennis in Duitsland wonen.
Kan ik bij de hiervoor geplaatste link gewoon bestellen en bij hem laten leveren zonder poespas? En is dit het goedkoopste kanaal?

Mijn case: ik wil graag met ren 2400ac op eigen groep tussen 1200 en 1600 maximaal laden (dynamisch tarief, zo goed als altijd het goedkoopste moment van de dag).
Tesamen met al mijn apparatuur die dan gaat draaien in die uren hoop ik minimaal m'n eigen pv opwek volledig te gebruiken, en hopelijk zelfs wat in te kopen op die uren (max rendement eigen pv+dynamisch).

Als ik de prijs op die site zag van 3300 voor een 2400ac+4x ab3000s is dat waarschijnlijk de te kiezen setup.

Ik verkies de 2400ac boven de 800 ivm het laden van de auto.
Ik woon te ver van Duitsland af, kan ik hem ook daar leveren en breng je hem dan hier thuis? :O... m.a.w. je moet jezelf wel effe ergens in verdiepen. Hebben ze hier allemaal gedaan en zelfs de nodige tijd gestoken in de TS om iedereen erbij te helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Devke op 11-04-2025 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Devke schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:34:
[...]

Ik woon te ver van Duitsland af, kan ik hem ook daar leveren en breng je hem dan hier thuis? :O... m.a.w. je moet jezelf wel effe ergens in verdiepen. Hebben ze hier allemaal gedaan en zelfs de nodige tijd gestoken in de TS om iedereen erbij te helpen.
Nee want hij heeft geen tijd ;)

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:01
geert1992 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:33:
[...]

Waar bestaat nu de achterwand uit?
Baksteen of beton. Het is de kelder, dus het is allemaal steen. Enige hout is de trap, kozijn en een paar plankjes.

Nou plak ik er probleemloos zo'n plaat achter, hoor. Zijn de kosten en de moeite nou ook weer niet. Maar ik was benieuwd wat anderen doen, ook omdat er al een blussysteem in zit.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aziraphale schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:43:
[...]

Baksteen of beton. Het is de kelder, dus het is allemaal steen. Enige hout is de trap, kozijn en een paar plankjes.

Nou plak ik er probleemloos zo'n plaat achter, hoor. Zijn de kosten en de moeite nou ook weer niet. Maar ik was benieuwd wat anderen doen, ook omdat er al een blussysteem in zit.
Zou dat daadwerkelijk zin hebben? Hier staan ze 30/40cm van een betonnen wand af, op een betonnen vloer.
Zou het vooral doen bij brandbare achterwanden. Je zou ook de vraag eens bij de verzekering kunnen neerleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Taro schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:38:
[...]

Wij hebben al flir beelden gemaakt. Zag er niet spannend uit. Werd bij langdurig op 800w 33 graden. Maar uitdaging is natuurlijk bij hogere wattages. Maar hebben maar 1 x AB3000X dus dat kunnen we nog niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:39
Taro schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:29:
[...]

Idem. Dacht dat er met een nieuw uiterlijk misschien een nieuwe versie was, niet dat het nodig is want het werkt gewoon zoals het moet :)

14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:22

Gamer

mobile

Appleprobleem schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:29:
[...]

Geachte heer.

Ik krijg 6% BTW te zien, wel België, wat dit bij u ook zo?

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Ik heb Mistral AI dezelfde vraag gesteld met dezelfde meetgegevens, die bakt er niet veel van. ChatGPT doet het beter qua accu-advies

Pagina: 1 ... 33 ... 132 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.