Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:48
Ik zie net wel een update voor de S800 firmware.. even kijken

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Silent Hunter schreef op woensdag 9 april 2025 @ 23:11:
[...]

Dat is dus het punt, je kan hem niet delen. Wel in je main account zetten en die inloggen - voor nu.
Klopt, anders had ik de setup met HUB2000 + APS800 vanavond al in de garage gelegd en vervangen door de Solarflow 800, maar die blijft nog maar even doelloos liggen. Via het main account word je iedere keer uitgelogd en ik wil de rest wel kunnen inzien/bedienen als dat nodig is.

Met dergelijk weer ga ik toch niet AC laden, de 2 panelen die hierop zitten knallen er per dag wel 3600 Wh in om de 2 accu's 98% vol te krijgen, dus helemaal prima zo.

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 09-04-2025 23:21 ]

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Silent Hunter schreef op woensdag 9 april 2025 @ 23:13:
Ik zie net wel een update voor de S800 firmware.. even kijken
1.0.3? Die heb ik er einde middag al opgeknald, maakt helaas niet uit.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Weer een mooi verbruiksgrafiekje voor vandaag :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5K628d1HuuFsQLfSvC6u2sevRo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/p4E1Gu8HIPAzW0N4I9O3Dzlv.png?f=user_large

= 3 duurste avonduren + 2 duurste ochtenduren terugleveren, onder de 20 cent niets doen, 5 goedkoopste uren maximaal laden. Rest van de dag nul op de meter, accu's nog 50% vol:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5bh7qsme2pgfreavNYtfXOZzIH8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/glE8pPXc6yM7Nm4wgel7KYJK.png?f=fotoalbum_large

Morgen een dagje zonder inkoop proberen, alleen zonnestroom laden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 09-04-2025 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op woensdag 9 april 2025 @ 23:48:
Weer een mooi verbruiksgrafiekje voor vandaag :)
[Afbeelding]

= 3 duurste avonduren + 2 duurste ochtenduren terugleveren, onder de 20 cent niets doen, 5 goedkoopste uren maximaal laden. Rest van de dag nul op de meter, accu's nog 50% vol:

[Afbeelding]

Morgen een dagje zonder inkoop proberen, alleen zonnestroom laden :)
Alleen morgen minder zon 😁
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JBb1Je68BHLzSA-1GF5fmVmfkJI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VcEKZBaRogrfosfeU4fLzxfa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-10 20:04

Sebazzz

3dp

Taro schreef op woensdag 9 april 2025 @ 23:10:
[...]

Nee, je stapelt de accu's gewoon op. Hierbij een voorbeeld met de HUB2000 + APS800, die ik dus door de Solarflow 800 wil vervangen als die ook gedeeld kan worden via de App tbv Home Assistant integratie:
[Afbeelding]

Op de Solarflow 800 passen AB1000/AB2000(X+S) accu's. Op de Solarflow Pro 800 (Pro-versie dus) passen dezelfde accu's, alleen heb je daarvoor geen kabel nodig, die zet je er net als de Hyper 2000 direct bovenop.
Je gebruikt dus de kabel alleen bij de hub?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Sebazzz schreef op donderdag 10 april 2025 @ 07:52:
[...]

Je gebruikt dus de kabel alleen bij de hub?
Accustack -> kabel -> Solar 800

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:10
Ik heb een tijdje geleden de vraag gesteld hoe het kan dat Zendure met een efficientie te koop loopt van 93% retour. Ik ben daar eens wat meer ingedoken en het blijkt dat het toch echt niet onmogelijk is. Er is een manier gevonden om kosteneffectief een nieuwe omvormer te maken van siliciumcarbide. Het materiaal is al een kleine 200 jaar bekend, maar tot nu toe nooit gebruikt vanwege de kosten. Echter met de hele energietransitie is hier meer tijd in gestoken en is het toch gelukt om dit efficient te maken.

De voordelen van het siliciumcarbide is dat het vele malen efficienter is, meer vermogen kan verwerken en beter te koelen is. In het geval van de omvormers die nu worden ontwikkeld voor de auto industrie wordt er gesproken over omzetverliezen van enkele procenten ipv 20%. Mocht dit in de praktijk inderdaad zo gaan zijn dan betekent dit natuurlijk ook veel minder warmteproductie bij eenzelfde in/output. Deze techniek wordt al in sportwagens en F1 gebruikt.

Dit zou wel echt een flinke game changer zijn voor de PiB. Die paar procent extra verlies weegt dan bij veel mensen niet op tegen het gemak en de extra investering die nodig zijn om de zonnepanelen direct op een batterij aangesloten te krijgen.

https://www.businessinsid...siliciumcarbide-omvormer/
https://www.at-aandrijfte...elektrificatie-jlr/79723/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-10 20:04

Sebazzz

3dp

Wordt siliciumcarbide al niet een tijd gebruikt bij EVs?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Hunter
Taro schreef op woensdag 9 april 2025 @ 22:44:
[...]
Zag overigens ook dat je een abonnement nodig hebt voor een deel van de AI zaken in HEMS, je kunt wel eerst een gratis proefperiode gebruiken. De prijs nog niet kunnen spotten. Ook de dynamische opties zien er nog hetzelfde uit.
Deze vind ik eh... minder. Thanks, even aantekening gemaakt voor wanneer alles binnen is :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silent Hunter
Screenshot dump voor de geinteresseerden

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/DD38XxHF/IMG-1786.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Z6nbg7Fb/IMG-1785.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/d0Bsb0Bg/IMG-1784.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8nLkvDB1/IMG-1783.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qMc1rwbm/IMG-1782.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qMpSNNSD/IMG-1781.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyc
Sebazzz schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:25:
Wordt siliciumcarbide al niet een tijd gebruikt bij EVs?
Voor zo ver ik kan vinden was de tesla model 3 de eerste die deze techniek gebruikte in consumenten auto's. Met de kanttekening daarbij dat het op dat moment nog een vrij dure techniek was. Dus het betere kostenplaatje moet in 2024 ontwikkeld zijn, reken daarbij de ontwikkeltijd van de nieuwe Zendure producten en de introductie nu van SiC in consumentenproducten is nog best snel in mijn beleving.

Uit het bovenstaande BI artikel
Met Tesla als praktijkvoorbeeld, Jaguar dat de technologie in de Formule E test en de verwachtingen omtrent hogere productievolumes in de komende jaren, is het zeer waarschijnlijk dat SiC in de nabije toekomst de efficiëntie van elektrische auto's radicaal zal verbeteren.

Wanneer de overstap gemaakt gaat worden? Volgens Wolfspeed nog vóór 2030. Als we de hints van het Formule E-team van Jaguar mogen geloven, zullen de elektrische auto's van dat merk vanaf 2025 ermee uitgerust zijn.
Dus om nou te zeggen dat het al lang gebruikt wordt.

[ Voor 30% gewijzigd door jordyc op 10-04-2025 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:24
Taro schreef op woensdag 9 april 2025 @ 23:10:
[...]

Op de Solarflow 800 passen AB1000/AB2000(X+S) accu's. Op de Solarflow Pro 800 (Pro-versie dus) passen dezelfde accu's, alleen heb je daarvoor geen kabel nodig, die zet je er net als de Hyper 2000 direct bovenop.
Vraagje: als ik een 'losse' AB2000x naast de solarflow 800 wil plaatsen, moet ik dan wel een losse kabel bijbestellen? Begrijp dat er geen batterij kabel bij zit, niet bij de SF800 pro zelf en niet bij de AB2000x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Chupachups schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:51:
[...]

Vraagje: als ik een 'losse' AB2000x naast de solarflow 800 wil plaatsen, moet ik dan wel een losse kabel bijbestellen? Begrijp dat er geen batterij kabel bij zit, niet bij de SF800 pro zelf en niet bij de AB2000x.
Als je die echt er naast-naast wilt zetten, dan heb je een kabel nodig. Anders maak je ouderwets het stapeltje en de bovenste batterij sluit je aan met kabel.

[ Voor 13% gewijzigd door Silent Hunter op 10-04-2025 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:30
Chupachups schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:51:
[...]

Er zijn 2 producten die je in je post noemt:
SF800 - Wel kabel nodig
SF800 Pro - Geen kabel nodig want gaat net als de Hyper boven op de toren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
Acidrain schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:57:
[...]

Er zijn 2 producten die je in je post noemt:
SF800 - Wel kabel nodig
SF800 Pro - Geen kabel nodig want gaat net als de Hyper boven op de toren.
Het gaat mij om de SF800 pro, waar ik de extra batterij(en) naast wil zetten ipv eronder. Dan moet ik dus een extra kabel aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
Chupachups schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:58:
[...]

Het gaat mij om de SF800 pro, waar ik de extra batterij(en) naast wil zetten ipv eronder. Dan moet ik dus een extra kabel aanschaffen.
Ik weet niet of je de kabel aan de onderkant van de accu van de 800 pro wil bevestigen? De kant die normaal gesproken in de normale 800 gaat zeg maar?

Hoe zie je dat voor je?

Edit:
Ik weet niet eens of dat past, @Taro kun je de kabel die normaal gesproken in de normale 800 gaat (dus de niet accu kant) onder in een accu steken of is het een totaal andere aansluiting?
Dus is de uitgang van de normale 800 compatibel met de ingang van een accu?

[ Voor 24% gewijzigd door Acidrain op 10-04-2025 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Acidrain schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:00:
[...]

Ik weet niet of je de kabel aan de onderkant van de accu van de 800 pro wil bevestigen? De kant die normaal gesproken in de normale 800 gaat zeg maar?

Hoe zie je dat voor je?

Edit:
Ik weet niet eens of dat past, @Taro kun je de kabel die normaal gesproken in de normale 800 gaat (dus de niet accu kant) onder in een accu steken of is het een totaal andere aansluiting?
Dus is de uitgang van de normale 800 compatibel met de ingang van een accu?
Je steekt het in de bovennkant van een normale AB1000/2000, dus ik zou niet weten waarom je het niet de andere kant uit kan doen, dan kan je de accus gewoon 'bruggen' - even een aanname want ik zit ook gewoon op kantoor. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Silent Hunter op 10-04-2025 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
Silent Hunter schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:09:
[...]

Je steekt het in de bovennkant van een normale AB1000/2000, dus ik zou niet weten waarom je het niet de andere kant uit kan doen, dan kan je de accus gewoon 'bruggen' - even een aanname want ik zit ook gewoon op kantoor. :)
Ik bedoel de andere kant van de kabel ;) Dus de kant die in de 800 gaat, past die stekker in de onderkant van een accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Hunter
Acidrain schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:12:
[...]

Ik bedoel de andere kant van de kabel ;) Dus de kant die in de 800 gaat, past die stekker in de onderkant van een accu.
Ik begreep je, je wilt, ipv de bovenkant, de onderkant v.d. accu gebruiken - en je vraagt daarbij of de reverse side v.d. kabel die normaal in de S800 gaat, dat aankan/past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
Silent Hunter schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:19:
[...]

Ik begreep je, je wilt, ipv de bovenkant, de onderkant v.d. accu gebruiken - en je vraagt daarbij of de reverse side v.d. kabel die normaal in de S800 gaat, dat aankan/past.
yes, behalve dat ik het niet wil maar @Chupachups en ik wijs hem er op dat het misschien niet past en zoek bevestiging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent Hunter
Acidrain schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:22:
[...]

yes, behalve dat ik het niet wil maar @Chupachups en ik wijs hem er op dat het misschien niet past en zoek bevestiging.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pvCwMgZ0/2.png

zie connectors @Chupachups - ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen - even uitgaande van product foto - omdat het stapeltje ook sluit op dezelfde connector :)

[ Voor 5% gewijzigd door Silent Hunter op 10-04-2025 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
Silent Hunter schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:25:
[...]

[Afbeelding]

zie connectors @Chupachups - ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen - even uitgaande van product foto - omdat het stapeltje ook sluit op dezelfde connector :)
Check, male female verlangkabel kan er tussen dus.
Moet alleen de 800 pro wel op een verhoging zodat de stekker fatsoenlijk onderuit de accu weg kan komen.

Edit: even beter gekeken en dit lijken niet de zelfde stekkers, ik die de stekker van de 800 niet 1 op 1 in de aansluiting op de accu passen.
Dat zou betekenen dat de kabel die er tussen zit niet zomaar een male female verlangkabel is.

[ Voor 19% gewijzigd door Acidrain op 10-04-2025 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
Silent Hunter schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:25:
[...]

[Afbeelding]

Dit is niet de pro versie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
Chupachups schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:28:
[...]

Dit is niet de pro versie toch?
klopt, in het plaatje moet je puur naar de stekkers kijken.

En dat lijkt niet te passen.

@Taro jij hebt ze in huis, kun jij bevestigen of de kant van de kabel die normaal in de 800 gaat ook op de onderkant van een accu past? Zodat je 2 accu stacks naast elkaar kan zetten op 1 hyper of 800 pro.
Dit ivm hoogte bijvoorbeeld.

[ Voor 38% gewijzigd door Acidrain op 10-04-2025 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Hunter
Acidrain schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:29:
[...]

klopt, in het plaatje moet je puur naar de stekkers kijken.

En dat lijkt niet te passen.

@Taro jij hebt ze in huis, kun jij bevestigen of de kant van de kabel die normaal in de 800 gaat ook op de onderkant van een accu past? Zodat je 2 accu stacks naast elkaar kan zetten op 1 hyper of 800 pro.
Dit ivm hoogte bijvoorbeeld.
Ik denk het zelf - nu ik de afbeeldingen in de product-marketing-drive erbij pak - dat het niet gaat lukken. Onderzijde is pins, en de S800 en top connecties zijn holes. Heb ook geen foto van de S800 setup thuis op mn telefoon om een of andere reden 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/031b6zp/AB2000-X-4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15:23
Moet je nog wel zo'n kabel zien te krijgen, is niet bij zendure.nl te koop en bij zendure.eu leveren ze niet naar Nederland.
Ook vanuit Zendure Duitsland niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Silent Hunter schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:39:
[...]

Ik denk het zelf - nu ik de afbeeldingen in de product-marketing-drive erbij pak - dat het niet gaat lukken. Onderzijde is pins, en de S800 en top connecties zijn holes. Heb ook geen foto van de S800 setup thuis op mn telefoon om een of andere reden 8)7

[Afbeelding]
dit is niet de onderzijde, maar de bovenzijde toch.
Het moet altijd kunnen de SF heeft holes, de bovenzijde van de batterij pins en de onderzijde van de batterij weer holes.
Kan nooit fout gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chupachups
Silent Hunter schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:39:
[...]

[Afbeelding]
Bedankt voor de reacties! Ik ga mijn opstelplaats maar wat aanpassen zodat ik in ieder geval de eerste setup (SF pro + batterij) bovenop elkaar kan zetten. Als ik ga uitbreiden kies ik er mogelijk toch voor om een extra SF800 pro ernaast te zetten ipv een losse batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinMid
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:05
peterbier schreef op woensdag 9 april 2025 @ 23:07:
[...]

Heb je echt contact gehad of een standaard AI bericht terug.?
Het is een e-mail conversatie geworden van een 5 tal e-mails. De persoon noemt zich Lydia. De eerste reactie leek me AI. De rest van de reacties waren inhoudelijk. Dus denk echt persoon.

Copy
Thank you for your letter and your support for our products, we apologize for keeping you waiting.

We will keep the products in your original order, and Hyper will support AI and HEMS in the future, please look forward to it.

Due to our current high volume of shipments, your order is not expected to be shipped until late May, please be patient.

4.440wp op nw 1.000 op Z. Zendure thuis batterij hyper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Polvo176 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:57:
[...]

dit is niet de onderzijde, maar de bovenzijde toch.
Het moet altijd kunnen de SF heeft holes, de bovenzijde van de batterij pins en de onderzijde van de batterij weer holes.
Kan nooit fout gaan.
Dit is de onderkant, zie rubbertjes.
Bovenkant:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wNkQZgcm/AB2000-X-3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Raar, ik dacht dat die groene draag handvaten aan de bovenkant zaten.
Jou foto lijkt mij van de versie met stalen handvaten

[ Voor 28% gewijzigd door Polvo176 op 10-04-2025 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Polvo176 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 11:26:
Raar, ik dacht dat die groene draag handvaten aan de bovenkant zaten.
Jou foto lijkt mij van de versie met stalen handvaten
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/356RHnzm/AB2000-X-10.png

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Dan zou de koppel kabel tussen sf800 en batterij dus male-male moeten zijn.
Is erg onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
Polvo176 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 11:42:
Dan zou de koppel kabel tussen sf800 en batterij dus male-male moeten zijn.
Is erg onlogisch.
Ik vrees van wel aangezien je hier 2 keer female ziet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QBeOKmX9C4lJ-n51W3bVKydsHBY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ES8NoBtaJLMmCLzTRWcllK5s.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Tja, dan kun je inderdaad twee batterijen niet met die kabel verbinden.
Ik heb van Zendure een link gekregen om de kabel te kunnen bestellen en is inmiddels bestelt.
Het is wel raar dat die niet gewoon in de Nederlandse shop staat, misschien eerder nog geen vraag gehad en komt dat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Polvo176 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:18:
Tja, dan kun je inderdaad twee batterijen niet met die kabel verbinden.
Ik heb van Zendure een link gekregen om de kabel te kunnen bestellen en inmiddels bestelt.
Het is wel raar dat die niet gewoon in de Nederlandse shop staat, misschien eerder nog geen vraag gehad en komt dat nog.
Dus de kabel ansich bestaat dan weer wel, dat is grappig. Heb je een screenshot oid van het product of misschien linkje? Kan handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Silent Hunter schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:19:
[...]

Dus de kabel ansich bestaat dan weer wel, dat is grappig. Heb je een screenshot oid van het product of misschien linkje? Kan handig zijn :)
Ik zal er wel een foto van maken als ik hem binnen heb, kan een week duren.
https://www.zendure.nl/products/solarflow-batterijkabel0-7m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Silent Hunter schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:39:
[...]

Deze vind ik eh... minder. Thanks, even aantekening gemaakt voor wanneer alles binnen is :|
Ehhh, ze adverteren met Zenki voor de twee nieuwe producten, zonder daar enige vorm van kosten bij te vermelden of aan te geven dat het een betaalde optie is. En dan zou het nu een free trial zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Nu online
Taro schreef op woensdag 9 april 2025 @ 22:44:
[...]

Heb de Solarflow 800 ook gewoon tussen de normale apparaten staan en al uit HEMS verwijderd.

Inmiddels de nieuwe iOS update binnen en nu kan je ook de 800 Pro en AC2400 via Apparaten -> + toevoegen.

Zag overigens ook dat je een abonnement nodig hebt voor een deel van de AI zaken in HEMS, je kunt wel eerst een gratis proefperiode gebruiken. De prijs nog niet kunnen spotten. Ook de dynamische opties zien er nog hetzelfde uit.
Is jouw verwachting @Taro dat je dus - als je via tabblad 2 je product installeert - wel alle functies kunt gebruiken zoals je nu gewend bent bij de hyper (dus NOM, dynamisch, etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
frankj030 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:28:
[...]

Ehhh, ze adverteren met Zenki voor de twee nieuwe producten, zonder daar enige vorm van kosten bij te vermelden of aan te geven dat het een betaalde optie is. En dan zou het nu een free trial zijn?
Ja dit vooral. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
frankj030 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:36:
[...]

Is jouw verwachting @Taro dat je dus - als je via tabblad 2 je product installeert - wel alle functies kunt gebruiken zoals je nu gewend bent bij de hyper (dus NOM, dynamisch, etc.)?
Dat heb ik al gedaan in de integratie sinds dag 1 dat de S800 (non pro) beschikbaar was, en dat draait via HA gewoon lekker zoals ik het zelf wil, maar @Taro pakt dat anders aan geloof ik :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1fWtZDJG/image.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7xnhr3YN/image.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/cXyPyKM4/image.png

[ Voor 21% gewijzigd door Silent Hunter op 10-04-2025 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Nu online
Silent Hunter schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:54:
[...]

Dat heb ik al gedaan in de integratie sinds dag 1 dat de S800 (non pro) beschikbaar was, en dat draait via HA gewoon lekker zoals ik het zelf wil, maar @Taro pakt dat anders aan geloof ik :)
Ok, maar als check: ik heb straks een P1 (van Zendure of everHome), en ik wil zonder HA de batterij gebruiken zoals je nu ook doet met de Hyper voor NOM en evt dynamische tarieven. Dat kon nu zonder AI/HEMS/Zenki. Dat kan straks toch ook nog zonder AI/HEMS/Zenki?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 10:08
CopyCatz schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:55:
Waarom al deze accu's nooit vanaf het begin P1 ondersteunen en geen besturings-api hebben is echt onbegrijpelijk. Gelukkig is het nog geen voorjaar.
vergeet niet dat een P1 dongle maar in een beperkt aantal landen ook echt actief wordt gebruikt, bv in de grote duitse markt zie je dat deze helemaal niet wordt gebruikt, en ook niet in hun technische voorwaarden voorkomt.
Dit heeft bv nu ook zijn uitwerking in Belgie, waar ze wel gebruik maken van de P1 poort, echter de toezichthouder heel sterk op duitse regelgeving aan het leunen is en derhalve de P1 poort voor het EMS volledig buiten de boot aan het vallen is.
zeker voor plug & play oplossingen dus een gemiste kans.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Hunter
frankj030 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:29:
[...]

Ok, maar als check: ik heb straks een P1 (van Zendure of everHome), en ik wil zonder HA de batterij gebruiken zoals je nu ook doet met de Hyper voor NOM en evt dynamische tarieven. Dat kon nu zonder AI/HEMS/Zenki. Dat kan straks toch ook nog zonder AI/HEMS/Zenki?
Ja, je kan dan gewoon nog de 'klassieke' AI modus gebruiken lijkt mij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/2cea640474571ef35ccc8fd8bd379f340a29aa8b/?url=https%3A%2F%2Fi.ibb.co%2FqMc1rwbm%2FIMG-1782.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Nu online
Je kunt niet iets in de markt zetten als een product voordeel, om dat na aankoop als betaalde optie in de app te zetten. Ik zie nergens een disclaimer erover, dus deze lijkt me onhaalbaar voor Zendure zonder enige compensatie. Voor mensen die het product kopen zonder deze duidelijke disclaimer, is dat dus een lifetime subscription o.i.d.

[ Voor 13% gewijzigd door frankj030 op 10-04-2025 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
frankj030 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:40:
[...]

Je kunt niet iets in de markt zetten als een product voordeel, om dat na aankoop als betaalde optie in de app te zetten. Ik zie nergens een disclaimer erover, dus deze lijkt me onhaalbaar voor Zendure zonder enige compensatie.
Naja, je hoeft ZENKI niet te gebruiken natuurlijk, maar heb even een vraagje uitgezet wat het mag/kan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Nu online
Silent Hunter schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:43:
[...]

Naja, je hoeft ZENKI niet te gebruiken natuurlijk, maar heb even een vraagje uitgezet wat het mag/kan kosten.
Ben ik met je eens, maar zowel in de foto’s als toelichting staat nergens dat het geld kost. Sterker nog; ze adverteren met 42% besparing op je energie dankzij Zenki (foto 1 zelfs met vinkje), en daar staat niet bij dat je daar een abonnement voor moet hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PKo03zFBB2XQYECGnL1tSD4gQZQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NxGb7HUorObYPMpOqRK3z1CP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QgjPCC0Np2INPqhTUV95UYYqm9A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gTvaroHrCbHbP1GFSYJAFPJN.jpg?f=fotoalbum_large

Ook niet in de FAQ onderaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/thwPIPss6Qqa8pKq9LrAAerKcV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FblaSsYddS899n0NDmCDKaEd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door frankj030 op 10-04-2025 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
frankj030 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:49:
[...]

Ben ik met je eens, maar zowel in de foto’s als toelichting staat nergens dat het geld kost. Sterker nog; ze adverteren met 42% besparing op je energie dankzij Zenki (foto 1 zelfs met vinkje), en daar staat niet bij dat je daar een abonnement voor moet hebben.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ook niet in de FAQ onderaan.

[Afbeelding]
Je hebt zeker een kern van waarheid hier, nergens staat dat het geld mag kosten om de AI features te gebruiken :/ - De vraag staat uit, we shall see!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:35
Voor de meeste gebruikers zal een Zenki abbonement niet erg interessant zijn denk ik, handelen in stroom levert niet veel op. Als je NOM draait heb je Zenki niet nodig alleen de P1 of Shelly, toch?

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
dotternetta schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:26:
Voor de meeste gebruikers zal een Zenki abbonement niet erg interessant zijn denk ik, handelen in stroom levert niet veel op. Als je NOM draait heb je Zenki niet nodig alleen de P1 of Shelly, toch?
Correct. NoM met de P1 zal gewoon 'lever x bij y verbruik' zijn, maar Zenki 'belooft' dus ook je verbruikt te analyseren, inzage te krijgen in je voorspelde gebruik, en daarop een custom laad/ontlaad schema te maken, icm met weersinformatie, etc.

Ik denk zelf zoiets van -> grijze dag -> x % bijladen via AC -> de rest DC -> dan x vermogen NoM voor uren y tot z.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:47
Ben erg benieuwd naar het abonnement of het er komt en zo ja de kosten. Want dat beïnvloed mijn keuze wel.
Nu voor na salderen primair op zoek naar NOM maar met alle toekomstige wijzigingen wil je wel een product hebben wat meebeweegt.

Nu voorsprong, wat mij betreft, op Homewizard, maar indien het straks achter een abonnement gaat moet je daar weer rekening mee houden. Kosten / baten en wat verdwijnt in de toekomst nog meer achter een abonnement.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:06

bert pit

asdasd

Of het interessant is zal ervan afhangen wat de kosten zijn en wat het oplevert. Ik vermoed dat een deel gratis is en dat je daar enkele basis mogelijkheden krijgt die iedereen nodig heeft.

Op zichzelf vind ik hen niet verwonderlijk dat iets dat onderhouden moet worden geld kost.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• man_rot
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:49
Vergeet niet dat energy plus bij hw ook geld kost, het is niet veel, maar idd de hoogte van het bedrag bepaalt of dit een groot nadeel is.

Terugverdientijd van batterij is al lastig te bepalen, en wanneer je daar ook nog een maandelijks abbo moet betalen is de business case nog lastiger

Groetjes Manfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
man_rot schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:26:
Vergeet niet dat energy plus bij hw ook geld kost, het is niet veel, maar idd de hoogte van het bedrag bepaalt of dit een groot nadeel is.

Terugverdientijd van batterij is al lastig te bepalen, en wanneer je daar ook nog een maandelijks abbo moet betalen is de business case nog lastiger
Klopt. 1 tot 5 euro per maand zal geen grote kostenpot zijn, maar toch, het is wel iets.
Misschien een beetje unpopular opinion, maar voor mij heb ik er al rekening mee gehouden dat het wel minimaal 10+ jaar gaat duren en is het terugverdien aspect niet de reden waarom ik het wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alleedan
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-08 09:21
Mag ik vragen waarom jullie voor het Zendure systeem kiezen ? Waarom bv niet voor Marstek , Homewizard , Anker , ….

[ Voor 5% gewijzigd door alleedan op 10-04-2025 16:37 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!
alleedan schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:35:
Mag ik vragen waarom jullie voor het Zendure systeem kiezen ? Waarom bv niet voor Marstek , Homewizard , Anker , ….
Heel veel redenen, die je als je het forum terugleest ook zult herkennen:
- modulair
- relatief goedkoop (zeker via DLD route)
- pv aan te sluiten
- goede RTE
- ervaren producent die ook groot is in DLD en FR
- veel mogelijkheden met app (smart, manueel enz)
- HA integratie (zie aparte topic)
- ziet er goed en degelijk uit
- zit brandblusser in batterijen
- 48v waardoor efficienter
- nauwelijks verhalen van niet functionerende systemen (zie homewizard)
- passieve koeling (heel prettig, geen geluid)
- goede service en garantie (wel tragere afwikkeling dan bij homewizard, maar gelukkig maar een enkeling nodig ;-) )
enz

[ Voor 16% gewijzigd door mrme12345 op 10-04-2025 17:38 ]

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alleedan
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-08 09:21
mrme12345 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:41:
[...]

- modulair
- pv aan te sluiten
- goede RTE
enz
Thanks. Ik blijf het forum hier volgen . Ik wacht nog wel de homologatie af voor België. Ik heb reeds mijn zonnepanelen dus best voor de Solarflow 2400 AC gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik57
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19-05 09:57
Ziet er inderdaad allemaal goed uit. Ben van HW naar MT gaan lezen en nu hier... Ik kijk uit naar de 2400AC specs en ervaringen al zal het voor ons zuiderburen bij watertanden blijven als we de regels willen volgen... tot er een Zendure de zegen krijgt van goedkeuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alleedan schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:35:
[...]

Thanks. Ik blijf het forum hier volgen . Ik wacht nog wel de homologatie af voor België. Ik heb reeds mijn zonnepanelen dus best voor de Solarflow 2400 AC gaan ?
Als je er niet direct pv panelen op aansluit zou ik ook voor de AC 2400 gaan. Maar is ook afhankelijk van wat je doel is met de batterijen (NOM, dynamische tarieven enz). Maar met de AC 2400 heb je een mooie AC te laden batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Silent Hunter schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:39:
[...]

Correct. NoM met de P1 zal gewoon 'lever x bij y verbruik' zijn, maar Zenki 'belooft' dus ook je verbruikt te analyseren, inzage te krijgen in je voorspelde gebruik, en daarop een custom laad/ontlaad schema te maken, icm met weersinformatie, etc.

Ik denk zelf zoiets van -> grijze dag -> x % bijladen via AC -> de rest DC -> dan x vermogen NoM voor uren y tot z.
Ja, dat klopt. Ik zit in AC2400 modus met oogkleppen op 😄

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Mijn NOM van april ziet er perfect uit tot nu toe:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ubq9HPCsRPTYtcH0DwQupzS-m7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mHDzRTq8Z6enxRDHc5b9OR6P.jpg?f=fotoalbum_large
In april 2024 nog 52 kWh import over zelfde periode, nu nog maar ca 0,35 kWh per dag (3 kWh). Het mooie weer helpt wel mee natuurlijk, maar de batterijen doen het perfect :-). Ga met 12 kWh opslag van ca 3500 import naar ca 2500 kWh import op jaarbasis en afdekking verbruik met eigen opwek stijgt van ca 34% naar ca 60%.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mMXTjolQLTz_aREEQUCAZHA30eE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cPbCFunPCDYEM5jZ2OlYt4SY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
mrme12345 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:44:
Mijn NOM van april ziet er perfect uit tot nu toe:
[Afbeelding]
In april 2024 nog 52 kWh import over zelfde periode, nu nog maar ca 0,35 kWh per dag (3 kWh). Het mooie weer helpt wel mee natuurlijk, maar de batterijen doen het perfect :-). Ga met 12 kWh opslag van ca 3500 import naar ca 2500 kWh import op jaarbasis en afdekking verbruik met eigen opwek stijgt van ca 34% naar ca 60%.
[Afbeelding]
ChatGPT simuleert voor mij 2000 kWh/jaar minder van het net met een 9 kWh/3 kW accu, dat scheelt 600 euro. Tvt is dan onder 6 jaar. 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:55:
[...]

ChatGPT simuleert voor mij 2000 kWh/jaar minder van het net met een 9 kWh/3 kW accu, dat scheelt 600 euro. Tvt is dan onder 6 jaar. 😄
Dat is mooi! Maar ik had al heel veel gedaan om eigen verbruik op te krikken, zoals EV zoveel mogelijk met eigen opwek laden. Daarom ging ik al richting 40%. Maar met 60% ben ik voorlopig heel tevreden, als extra effect van batterijen. En in de winter is straks met dynamische tarieven wel handig om veel opslag te hebben. Lekker de batterijen vol gooien als de prijzen laag zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Belgian_GST
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 19:25
Silent Hunter schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:35:
[...]

Klopt. 1 tot 5 euro per maand zal geen grote kostenpot zijn, maar toch, het is wel iets.
Misschien een beetje unpopular opinion, maar voor mij heb ik er al rekening mee gehouden dat het wel minimaal 10+ jaar gaat duren en is het terugverdien aspect niet de reden waarom ik het wil doen.
Mijn idee is ook dat dit niet echt een impact heeft op iets. Echter als je 5€/maand rekent, en je verwacht een levensduur van 10j op die batterij, dan zit je wel ineens met 600€ die je extra moet terugverdiend krijgen....
Waarschijnlijk is dit een storm in een glas water en gaat dit voor een meerderheid hier zelfs geen toegevoegde waarde hebben. Echter is het niet mooi iets te adverteren en het dan achter een paywall te plaatsen. Maar het zijn en blijven commerciële bedrijven.

@Rik57 we zitten hier inderdaad wel te kijken naar iets dat misschien nooit ''legaal'' word om te gebruiken bij ons he? Maar ik blijf kaarsjes branden dat synergrid de goedkeuring zo spoedig mogelijk geeft ( er is hier iemand met contact binnen Zendure die voor ons nog even ging informeren hoever het proces in Vlaanderen staat, dus zeker blijven volgen hier!!)

BE - Goodwe 3Kw - 3040Wp totaal - 8X380Wp - 1 X marstek VENUS E V153 enkele fase HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 19:34
Ja hoop ook dat synergrid zijn goedkeuring geeft...maar ja ook typisch aan België, er zijn altijd achterpoortjes 😁😇

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jordyc
Wij hebben hier ook het besluit genomen om voor een Zendure 2400 AC te gaan. Eerst 2 batterijen er onder en later mogelijk nog 1 of 2 extra. Aangezien de electricien toch langs komt voor extra zonnepanelen en een kwh meter bij de zonnepanelen laten we de 2400 AC ook gelijk met een lasbox op z'n eigen groep aansluiten. Dan kan ik in de toekomst als er meer batterijen onder hangen volledig gebruik maken van de 2400 watt output.

We hebben een volledig elektrisch huis, dus met warmtepomp welke aangestuurd wordt door Home Assistant. De 2400 AC is voor ons de betere keuze, omdat er dan op de dure uren ook voldoende capaciteit is om de warmtepomp vanuit de batterij te voeden. Als we voor de solarflow 800 zouden gaan zou ik net geen 1000 euro moeten betalen voor een extra omvormer plus dat die 2000x batterijen duurder per kWh zijn dan de 3000x. Daarnaast heb ik ook geen interesse om zonnepanelen direct op de batterij aan te sluiten.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Was vandaag op het werk, gedurende de dag meerdere pakketten bezorgd, de kids waren er maar druk mee, kon via de deurbel meekijken. Had ze gevraagd wat foto's te sturen en ben direct om 17:00 met 180 km/uur naar huis gereden :D

Vandaag binnengekomen:
  1. Zendure AC2400 + AB3000X _/-\o_ *O*
  2. Everhome Ecotracker P1
  3. Een aantal zonnepanelen
Ik duik even een paar uurtjes onder, doei! ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gisWrkyMpeLAOq4wczcJfKDeiQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4PSb8uJIeprJWxJHkLSqDjol.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VfKumDB4hy-Ktlcdb7Z7oGex3mM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sA0quHNDn4juLFAoNBkcWk3N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Taro schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:48:
Was vandaag op het werk, gedurende de dag meerdere pakketten bezorgd, de kids waren er maar druk mee, kon via de deurbel meekijken. Had ze gevraagd wat foto's te sturen en ben direct om 17:00 met 180 km/uur naar huis gereden :D

Vandaag binnengekomen:
  1. Zendure AC2400 + AB3000X _/-\o_ *O*
  2. Everhome Ecotracker P1
  3. Een aantal zonnepanelen
Ik duik even een paar uurtjes onder, doei! ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel tof! De EverHome EcoTracker heeft een iets ander uiterlijk dan de mijne, welke firmware staat er op?

14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper-NL
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 20-05 22:26
Peutpeut schreef op donderdag 10 april 2025 @ 19:31:
[...]

Heel tof! De EverHome EcoTracker heeft een iets ander uiterlijk dan de mijne, welke firmware staat er op?
Topppp! Ga je ervaringen op de voet volgen. Dit is de variant voor mij!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
De AC2400 is up and running: Je kunt met 2400 Watt ontladen en dat zelf zonder elektricien unlocken, alleen wel even zelf digitaal een handtekening zetten via de App en bevestigen dat je Zendure niet verantwoordelijk zult stellen.

Er zit alleen een normale 230V AC Euro/Schuko stekker bij, die zul je dus af moeten knippen als je hem op een groepenkast/onderverdeelkast aansluit. Het is inderdaad wel een uit 2 delen bestaande stekker, dus je knipt niet in de kabel die aan de AC2400 zit, maar alleen in het extensie gedeelte. Ik heb Zendure al gevraagd of je het stekkergedeelte na kunt bestellen, komen ze nog op terug.

Dat dubbel unlocken geldt dus wel voor HEMS, maar goed, daar had ik de uitvoer gisteren op de max van +-7600 Watt gezet, logisch dat ze dan aanvullende voorwaarden stellen. Maar ik vermoed dat je buiten HEMS om gewoon 3x losse AC2400's kunt gebruiken, ieder op eigen fase en uiteraard op een dedicated groep OF een groep met hoger toegestaan vermogen voor bijv 2x2400=4800 Watt, dat kan niet op een standaard groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Taro schreef op donderdag 10 april 2025 @ 19:38:
De AC2400 is up and running: Je kunt met 2400 Watt ontladen en dat zelf zonder elektricien unlocken, alleen wel even zelf digitaal een handtekening zetten via de App en bevestigen dat je Zendure niet verantwoordelijk zult stellen.

Er zit alleen een normale 230V AC Euro/Schuko stekker bij, die zul je dus af moeten knippen als je hem op een groepenkast/onderverdeelkast aansluit. Het is inderdaad wel een uit 2 delen bestaande stekker, dus je knipt niet in de kabel die aan de AC2400 zit, maar alleen in het extensie gedeelte. Ik heb Zendure al gevraagd of je het stekkergedeelte na kunt bestellen, komen ze nog op terug.

Dat dubbel unlocken geldt dus wel voor HEMS, maar goed, daar had ik de uitvoer gisteren op de max van +-7600 Watt gezet, logisch dat ze dan aanvullende voorwaarden stellen. Maar ik vermoed dat je buiten HEMS om gewoon 3x losse AC2400's kunt gebruiken, ieder op eigen fase en uiteraard op een dedicated groep OF een groep met hoger toegestaan vermogen voor bijv 2x2400=4800 Watt, dat kan niet op een standaard groep.
Super! Ben heel benieuwd naar de AC RTE! Zou mooi zijn als je een run op 800W en 2400W kunt doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09-10 10:35
JeroenVerweij schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 09:47:
[...]

Ik heb de afgelopen dagen nog verder nagedacht en zie nu een andere oplossing, als eerste stap.

Wij hebben nog een schuurtje met het dak op ZW. Daar kunnen zeker 2 zonnepanelen op en misschien 3. Ik kan dan bijvoorbeeld 2x 440wp panelen leggen en die rechtstreeks aansluiten op de SF800 Pro met 1 extra AB2000x erbij (totaal dus 3,84 kWh opslag).

Die panelen zouden de accu’s dan op zonnige dagen moeten kunnen vullen. Vervolgens kan ik de opgeslagen stroom gebruiken voor NOM in de periodes met mooi weer.

Denk dat dit de beste oplossing is voor mij. Zo kan ik eenvoudig starten in thuisbatterij land en werk ik toe naar NOM.

Mocht het bevallen en ik inderdaad last van de welbekende uitbreid-koorts krijgen, dan heb ik nog een kelder waar ik zat batterijen in kwijt kan :)

Zie ik iets over het hoofd of kan ik gaan bestellen? :P
Daar ben ik weer. Ik sta op het punt om te bestellen. Toch nog 2 vragen na ook het bekijken van de installatie video van Zendure:
1. Ik ga dus 2 a 3 zonnepanelen plaatsen op ons schuurtje. Deze panelen wil ik rechtstreeks op de SF800 Pro aansluiten. Bij de installatie video zie ik dat ze de panelen neerzetten op de grond met de batterij ernaast, waardoor de kabels van de panelen lang genoeg is. Bij mij moeten de kabels een paar meter overbruggen. Kan ik er een verlengstukje tussen zetten ofzo? Of hoe werkt dat?
2. Mijn batterijen zullen dus rechtstreeks vanuit de panelen gevoed worden. Echter, op bewolkte dagen zou het fijn zijn als ik de accu kan vullen met netstroom tijdens goedkope uren (dynamisch contract). Kan dit nog steeds gewoon in deze opstelling?

Dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
JeroenVerweij schreef op donderdag 10 april 2025 @ 19:44:
[...]

Daar ben ik weer. Ik sta op het punt om te bestellen. Toch nog 2 vragen na ook het bekijken van de installatie video van Zendure:
1. Ik ga dus 2 a 3 zonnepanelen plaatsen op ons schuurtje. Deze panelen wil ik rechtstreeks op de SF800 Pro aansluiten. Bij de installatie video zie ik dat ze de panelen neerzetten op de grond met de batterij ernaast, waardoor de kabels van de panelen lang genoeg is. Bij mij moeten de kabels een paar meter overbruggen. Kan ik er een verlengstukje tussen zetten ofzo? Of hoe werkt dat?
2. Mijn batterijen zullen dus rechtstreeks vanuit de panelen gevoed worden. Echter, op bewolkte dagen zou het fijn zijn als ik de accu kan vullen met netstroom tijdens goedkope uren (dynamisch contract). Kan dit nog steeds gewoon in deze opstelling?

Dank alvast!
Bestel wat solarkabel en mc4 (click-on) stekkers (mannetjes en vrouwtjes)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

In Duitsland is de stekkerdoos voor de hyper2000 weer op voorraad.
https://marcmax-media.de/...=4&_psq=zend&_ss=e&_v=1.0
Ik heb er maar een besteld, je weet maar nooit wat de toekomst brengt. ;)

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985

Sry ben even in de war ivm de stekker. Is dit dan geen die je in een stopcontact kan steken?

[ Voor 68% gewijzigd door rabero1985 op 10-04-2025 20:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
rabero1985 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:26:

Sry ben even in de war ivm de stekker. Is dit dan geen die je in een stopcontact kan steken?
Jazeker wel (Foto van de Solarflow 800 ipv AC2400, maar zelfde principe):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mc40U3m4oO-57wK6bUGeYXV-UYI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/06aXoCqpAPYhBcRFyLFuMJpZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
mrme12345 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:41:
[...]

- modulair
- pv aan te sluiten
- goede RTE
ik verbaas me nog steeds de prijsverschillen tussen mn D en NL, en dat lijkt toch echt niet alle het BTW tarief te zijn, want in duitsland kun je deze ook BTW vrij krijgen.
wten we ondertussen wat voor soort brandblusser daar nu inzit, want dat iswel heel belangrijk om te kijken of dit werkelijk een toegevoegde waarde is of meer een gimmick.
- goede service en garantie (wel tragere afwikkeling dan bij homewizard, maar gelukkig maar een enkeling nodig ;-) )
enz

[ Voor 9% gewijzigd door MacD007 op 10-04-2025 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 18:08
Taro schreef op donderdag 10 april 2025 @ 19:38:
Nice! dat scheelt weer :)
Er zit alleen een normale 230V AC Euro/Schuko stekker bij, die zul je dus af moeten knippen als je hem op een groepenkast/onderverdeelkast aansluit.
Wat hebben we opeens met stekkers afknippen.. Ding past sowieso niet in een meterkast, waarom uberhaupt dan knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
wel type conector zit er dan aan de andere kant, want anders zou je mogelijk zelfs een dergelijke conector met een losse kabel ergens kunnen bestellen en de aangegoten stekker heel houden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Hij staat :)

Opstelling als volgt:
  • Fase A: 2x Hyper, niet in cluster
  • Fase B: 2x Hyper, niet in cluster
  • Fase C: AC2400
Kan nu met 2400 Watt per fase/groep terugleveren. Op Fase A zit ook nog de AIO2400 (2.4 kWh) en op Fase B de HUB2000/Solarflow 800 met AB2000+AB2000S (4 kWh), beide via een buitenstopcontact en gedeelde groep. In totaal kan je hierdoor met maximaal 3x2400 + 2x800 = 8.800 Watt terugleveren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPv3kAQl9pU-57Tz-yfQAbqPJu0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1nlYQG704S9oxh4jslWCIK5H.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 10-04-2025 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rabero1985
Thx! Zou je mettertijd ook de ingebouwde outlet 230v kunnen testen. Volgens de info zou deze gelijktijdig kunnen werken met de ac ontlaad functie en ups. Maar vraag me af hoe dit juist in zijn werk gaat. Wat krijgt voorrang. Je hebt bv 1000w aan de outlet hangen, maar je woning vraagt 2000w. Vermindert de outlet naar 400w of krijgt je woning maar 1400w dan ? Voor de rest ook algemeen benieuwd naar je eerste bevindingen en resultaten 🙂

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
CopyCatz schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:34:
[...]
Wat hebben we opeens met stekkers afknippen.. Ding past sowieso niet in een meterkast, waarom uberhaupt dan knippen.
Je mag niet zomaar 2400 Watt terugleveren via een stekker, officieel gezien moet je de AC2400 als je die op 2400 wil ontladen op een eigen (B16 of hoger) automaat monteren, dat mag niet via een stopcontact. Vandaar dat er over het afknippen van de stekker wordt gesproken.

Ik ga dan ook met de elektricien regelen dat hij de AC2400 direct in de onderverdeelkast, die dus speciaal voor deze set-up is aangelegd, gaat aansluiten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKhMasLBztJGJ_F7Fxg2qcqrzbo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NpApI2UXwEEAgKqWJioq5w9a.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 10-04-2025 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Wat klein is die AB3000X eigenlijk.. hij is een stuk breder maar veel minder hoog.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
rabero1985 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:38:
Thx! Zou je mettertijd ook de ingebouwde outlet 230v kunnen testen. Volgens de info zou deze gelijktijdig kunnen werken met de ac ontlaad functie en ups. Maar vraag me af hoe dit juist in zijn werk gaat. Wat krijgt voorrang. Je hebt bv 1000w aan de outlet hangen, maar je woning vraagt 2000w. Vermindert de outlet naar 400w of krijgt je woning maar 1400w dan ? Voor de rest ook algemeen benieuwd naar je eerste bevindingen en resultaten 🙂
Uiteraard, maar ik moet ook nog iets overhouden om in de review te kunnen schrijven. Daar ga ik nu eerst mee aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:04

HHF

CopyCatz schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:41:
Wat klein is die AB3000X eigenlijk.. hij is een stuk breder maar veel minder hoog.
Anders zullen ze niet uitkomen qua hoogte als je er 6 wilt stapelen.

15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
HHF schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:42:
[...]

Anders zullen ze niet uitkomen qua hoogte als je er 6 wilt stapelen.
Onder de Solarflow Pro 800 kan je ook 5x extra AB2000S/X plaatsen, dus een totaal van 6 stuks hoog :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
Taro schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:42:
[...]

Uiteraard, maar ik moet ook nog iets overhouden om in de review te kunnen schrijven. Daar ga ik nu eerst mee aan de slag :)
Waar komen jouw reviews? Is dat Tweakers of ergens anders? :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +2 Henk 'm!
2400 watt via een stekker lijkt mij geen probleem.
Waarom dan die stekker er af gaan knippen.
Er zijn verbruikers die meer vermogen door een wcd doen.
Bijvoorbeeld een straalkachel 3000 watt die de hele avond aan staat.
Maar wel mooi dat de AC2400 ook werkt zonder unlocken.
Heb er een besteld naast de hypers.

Bij mij komen de Zendure (s) via onderverdeling die achter een c25 aardlekautomaat zit.
Mijn doel is 3x 2400 watt en hier een b20 aardlekautomaat voor gebruiken als ik het vermogen in de toekomst uit wil breiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
Taro schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:40:
[...]

Je mag niet zomaar 2400 Watt terugleveren via een stekker, officieel gezien moet je de AC2400 als je die op 2400 wil ontladen direct op een eigen groep monteren, dat mag niet met een stopcontact. Vandaar dat er over het afknippen van de stekker wordt gesproken.
Op een eigen groep zetten is wat anders dan op een stopcontact zetten.
Je scheert het in één zin over een kam, maar zijn toch twee verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Ja 6 stuks zou 1m20 hoog zijn , hetzelfde dacht ik als 4 stuks onder de hyper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Ik heb maandenlang mijn auto opgeladen via een stopcontact met 16 ampere.. Ik snap niet zo goed waarom stroom terugsturen via een stopcontact opeens ingewikkelder is dan afnemen, hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Kees_frl schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:48:
[...]

Waar komen jouw reviews? Is dat Tweakers of ergens anders? :)
Ergens anders. Eigen externe websites promoten is hier niet toegestaan, dus zal de link niet delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Taro schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:51:
[...]

Ergens anders. Eigen externe websites promoten is hier niet toegestaan, dus zal de link niet delen.
Mag iemand anders wel die link delen?^^

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Taro schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:37:
Hij staat :)

Opstelling als volgt:
  • Fase A: 2x Hyper, niet in cluster
  • Fase B: 2x Hyper, niet in cluster
  • Fase C: AC2400
Kan nu met 2400 Watt per fase/groep terugleveren. Op Fase A zit ook nog de AIO2400 (2.4 kWh) en op Fase B de HUB2000/Solarflow 800 met AB2000+AB2000S (4 kWh), beide via een buitenstopcontact en gedeelde groep. In totaal kan je hierdoor met maximaal 3x2400 + 2x800 = 8.800 Watt terugleveren.
[Afbeelding]
Geweldig! 🤤

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Taro schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:51:
[...]

Ah jammer maar wel begrijpelijk vanuit Tweakers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CopyCatz schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:51:
Ik heb maandenlang mijn auto opgeladen via een stopcontact met 16 ampere.. Ik snap niet zo goed waarom stroom terugsturen via een stopcontact opeens ingewikkelder is dan afnemen, hoe zit dat?
In principe is het geen probleem, maar een stekker blijft in mijn ogen toch altijd een zwakke schakel.

Toen ik klein was, hadden we thuis een droger van een grote Duitse witgoedfabrikant. Ik heb toen met eigen ogen gezien hoe een stekker kon smelten. Sindsdien geef ik persoonlijk de voorkeur aan een directe aansluiting boven een stekkerverbinding.

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Opladen is geen probleem, ontladen wel. Je gaat achter een groep stroom terugleveren. Stel dat je 5 apparaten aanzet die samen 4400 Watt vragen, dan klapt de 16A automaat/groep eruit om o.a. de bekabeling te beschermen. Laat je echter op die groep een apparaat 800 Watt terugleveren, dan klapt de groep/automaat er niet uit, want die ziet maar 3600 Watt, dat is onder het maximaal toegestane vermogen. Ondertussen gaat er wel 4400 Watt door de kabels heen en dat kan problemen veroorzaken. Met 800 Watt kom je vaak nog wel weg, maar ga je dat met bijv. 2400 Watt doen, dan kan je in theorie >6000 Watt door de kabels heen laten lopen zonder dat de beveiliging ingrijpt, je kabels verbranden en je hebt aan brandhaard in huis.

Daarom is ontladen anders als laden. De veiligste oplossing is daarom terugleverende apparaten op een eigen groep zetten zoals ik heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Zie de TS, is hier al vaak besproken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rabero1985
Mag het ook niet via een DM of idd door iemand anders.
Als dit alles niet mag , kan je dan wel vertellen als je hem online hebt, kan ik gaan googlen 😅
Pagina: 1 ... 32 ... 132 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.