Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 16:15
klump4u schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:47:
[...]

Welke problemen kan ik dan verwachten, en hoe anders?
iets met het creeren van een spoel op hoog vermogen, meer warmte, meer kans op smelten; net als waarom je (eigenlijk) haspels altijd moet uit rollen.

[ Voor 5% gewijzigd door Silent Hunter op 08-04-2025 16:59 ]

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
mrme12345 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:42:
[...]

Als je benieuwd bent naar Zenki's mogelijkheden en je wil niets zelf met HA doen zou ik de reviews afwachten van de SF 800 Pro en dan pas beslissen. Niemand weet nu nog precies hoe dat werkt en hoeveel toegevoegde waarde dat heeft. Aan de andere kant als ik in de markt zou zijn nu zou ik sowieso voor de 800 Pro kiezen ipv hypers (meer mppt's, meer pv vermogen en nieuwste product).
Zolang alles (ook) via MQTT open blijft zal @FireSon 's integratie voor o.a HA geen probleem zijn lijkt mij; ik ben persoonlijk wel benieuwd naar ZENKI.

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:38:
[...]

Nee, het wordt geen verzamel order, zondag een losse 800 bestelt, levertijd 20- 30 dagen, maar krijg ik hem vandaag al volgens DHL.
Vrijdag de hyper met 2 batterijen gecanceld omdat ik naar de 800 pro wil.
Maandag de bevestiging gekregen.
Het geld zou ik binnen 2 a 3 dagen terug moeten krijgen.
Waarom de batterij geannuleerd die zijn hetzelfde als de x versie toch.
Alleen kwa uiterlijk iets anders.
Ik had ook zonnepanelen kabels besteld die zijn wel binnengekomen via ander transport (DHL)
Ik hoop snel dat de levering komt.
Veel over en kan met nom de nacht niet door.
Zendure Hyper met 2 batterijen en de HomeWizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:46
peterbier schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 17:19:
[...]

Waarom de batterij geannuleerd die zijn hetzelfde als de x versie toch.
Alleen kwa uiterlijk iets anders.
Ik had ook zonnepanelen kabels besteld die zijn wel binnengekomen via ander transport (DHL)
Ik hoop snel dat de levering komt.
Veel over en kan met nom de nacht niet door.
Zendure Hyper met 2 batterijen en de HomeWizard.
Ik weet niet of een deel van de order ook te annuleren was, maar onder de 800 pro zit een batterij.
Dan krijg ik er te veel.

Als je een bak zonnepanelen met omvormer hebt dan hoef je geen 800 pro om zonnepanelen aan te sluiten en kun je beter een 2400AC kopen.
Bij mij ligt het anders, ik wil de zonnepanelen ook vervangen en dan direct op de 800 pro aansluiten.
12 panelen op drie 800 pro's.
Dan ben ik ook van schaduw problemen af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:44
klump4u schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:47:
[...]

Welke problemen kan ik dan verwachten, en hoe anders?
Helemaal geen, 1200 W max toch? Dat is geen probleem

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Devke schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:49:
[...]

Het zou heel mooi zijn als er toch (zonder panelen eraan, daar iedereen niet die mogelijkheid heeft) hele mooie getallen te halen. Ik vind de RTE van HW echt ondermaats. Wil dit nog gaan testen (waar ligt het mooiste punt) maar dan zal er toch iets open moeten. Intussen blijf ik het hier met belangstelling volgen. >:)
Zendure draait op 48 V, sowieso efficiënter, als de rest goed is

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Reactie van Zendure ontvangen op 6 vragen, 3 ervan komen ze op terug, de andere 3:
  1. Ja, de Hyper 2000 zal in HEMS/ZENKI AI beschikbaar komen, staat gepland voor Mei.
  2. De Solarflow Pro 800 is niet los te koppelen van de meegeleverde accu
  3. De nieuwe dynamische tarieven mode wordt nog aan gewerkt en is ook onderdeel van HEMS/ZENKI AI
Vandaag ook een accukabel per post ontvangen, hopelijk volgt morgen wat andere hardware waar die op aangesloten kan worden ;)

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Dobey schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 07:06:
[...]

Deze bedoel je: line 148, in on_message payload = json.loads(msg.payload.decode()) ~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^ UnicodeDecodeError: 'utf-8' codec can't decode byte 0xf8 in position 0: invalid start byte ?
Ik had meerdere foutmeldingen. Maar na het verwijderen van de integratie uit HACS en daarna volledig opnieuw installeren (0,5 minuten werk) werkte gisteravond alles weer. Probeer dat eens?

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:29
Taro schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 19:31:
Reactie van Zendure ontvangen op 6 vragen, 3 ervan komen ze op terug, de andere 3:

[list=1]

• De Solarflow Pro 800 is niet los te koppelen van de meegeleverde accu
De vraag is al gesteld, mogelijk is daar ook al duidelijkheid over: zit er een brandblusser in deze vaste accu bij de 800 pro ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Chupachups schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 19:37:
[...]

De vraag is al gesteld, mogelijk is daar ook al duidelijkheid over: zit er een brandblusser in deze vaste accu bij de 800 pro ?
Ik zie het niet op de website en bij de specs staan inderdaad, maar dit kreeg ik vandaag te horen:
  • SolarFlow 800 Pro [...], it includes a AB2000X battery as it is integrated design
De AB2000X heeft een ingebouwde brandvertrager, dus de Solarflow 800 Pro ook. Hopelijk is daarmee de vraag beantwoord :)

Ik stel ze sowieso nog even de checkvraag hoor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
MNelectric schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:04:
Beste Tweakers,

mijn eerste berichtje ,dus sorry als deze vraag al tig keer is voorbij gekomen.
Wil voor de solarflow 2400ac gaan . denk aan 2 @ 3 Batterijen heb momenteel een overschot van gem 15kw per dag in de winter ongeveer 5kw bij redelijk mooi weer. . maar hoe kan ik de beste batterijen set kiezen met als gedachte zoveel mogelijk nul op meter
Wat je niet opmaakt kan je ook niet aanvullen. Belangrijkste is dus om te bepalen hoeveel je per dag uit de accu zult verbruiken en of je daarmee mogelijk meer dan 1 dag wil kunnen overbruggen. Zo te horen wil je niet gaan handelen, dus dan moet je niet per se proberen alle zonnestroom op te willen slaan. Dat werkt alleen op dag 1, maar alle mooie dagen daarna niet meer want dan zit de accu nog grotendeels vol.

Hou er daarnaast rekening mee dat je nooit 100% van iedere accu mag gebruiken, dus 3x3 kWh (2880 Wh) zal in de praktijk 3 x (2880-10%) - (ont)laadverliezen =
3 x 2592 = 7.776 Wh opslag betekenen. Om die 7.776 Wh te vullen heb je 8.553 Wh (7.776+10%) aan zonnestroom nodig en je haalt uiteindelijk 6.998 Wh (7.776-10%), dus laten we zeggen 7 kWh uit "9" kWh opslag en dat heeft je 8,5 kWh zonnestroom gekost. Er gaat dus per cycle 1,5 kWh verloren.

Ps. capaciteit: kWh, snelheid: kW. Dus: 1 kW laden/ontladen per 1 uur = 1 kWh getransporteerd.
2e vraag op de site van Zendure spreken ze over noodstroom functie in de vorm van een wcd op de unit. maar dat deze direct kan werken met een on grid functie ,hoe gaat dat in de praktijk werken. is het niet zo dat als de stroom wegvalt dat je daar dan een verlenghaspel in kan steken om vervolgens een paar apparaten in huis van stroom te voorzien.
Vraag is dus hoe werken de 2 vet gedrukte zinnen in de praktijk , heeft iemand dat al eens op een Zendure set getest?

onderstaand van hun site

Kan de SolarFlow 2400 AC huishoudelijke apparaten van stroom voorzien tijdens een stroomstoring?

Ja, het heeft één off-grid stopcontact, met een piekvermogen van 3600W (10s) en een stabiel maximaal vermogen van 2400W. De off-grid functie moet eerst worden ingeschakeld in de app. Eenmaal geactiveerd, kan SolarFlow 2400 AC tijdens een stroomstoring naadloos overschakelen naar batterijvoeding (binnen 15 ms), waardoor de continue werking van apparaten die zijn aangesloten op de off-grid interface wordt gegarandeerd.

Kan de SolarFlow 2400 AC tegelijkertijd in zowel netgekoppelde als off-grid-modi werken?

Ja, het ondersteunt gelijktijdig gebruik van off-grid en netgekoppelde functies, met een totaal vermogen van maximaal 24

Mvg. MNe
De off-grid uitgang kan je waarschijnlijk op 3 standen zetten:
  1. Altijd aan (maar kost stroom ivm omvormer)
  2. Eco stand (Aan, maar bij geen gebruik uit)
  3. Tijdsduur (Aan, na ingesteld aantal minuten uit)
Ja, daar kan een verlengsnoer op en de uitgang schakelt dusdanig snel dat deze ook als UPS zonder onderbreking gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 19:31:
  1. Ja, de Hyper 2000 zal in HEMS/ZENKI AI beschikbaar komen, staat gepland voor Mei.
  2. De Solarflow Pro 800 is niet los te koppelen van de meegeleverde accu
  3. De nieuwe dynamische tarieven mode wordt nog aan gewerkt en is ook onderdeel van HEMS/ZENKI AI
Vandaag ook een accukabel per post ontvangen, hopelijk volgt morgen wat andere hardware waar die op aangesloten kan worden ;)
Had ik toch gelijk met mijn redenatie omtrent de solarflow 800 pro O-)

Gaat de schroevendraaier er nog steeds in?

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:26
Inmiddels de Hyper binnen en de Shelly vewacht ik morgen. Kan ik gaan zien dat de elektra in orde gemaakt wordt voordat (hopelijk begin mei) de accu's komen.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
geert1992 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:19:
[...]
Gaat de schroevendraaier er nog steeds in?
Neuh... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer! Ben nog steeds benieuwd :P

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Gisteren waren hier mensen voor een klus aan huis, 1 van hen zag de AB2000 buiten staan en vroeg door over de werking, etc. Toen met een omweg via de AIO2400 naar de garage gelopen met daarin de Hypers en hij vond het een prachtige set-up. Inmiddels heeft ie een Hyper met 3x AB2000S besteld ;) Afgelopen week ook 2 andere mensen om mij heen die interesse hadden en ieder zo'n setje gaan bestellen. Ze verkopen zichzelf, leuk om te zien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oC8mMOpTj5Q0MW_XuYdrPTkQ6ko=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jrICoYriHhYMWMnTWzzJpBuy.png?f=fotoalbum_large
Ver eenvoudigd.

Elke hyper kan nu voorzien worden van een eigen ventilator, die er overheen blaast, en geen warme delen aanraakt.
Hij grijpt netjes vast aan het handvat van een AB2000(S).

[ Voor 26% gewijzigd door geert1992 op 08-04-2025 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
geert1992 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:18:
[Afbeelding]
Ver eenvoudigd.

Elke hyper kan nu voorzien worden van een eigen ventilator, die er mooi overheen blaast.
Waarom gebruik je de huisventilator niet? Die draait altijd.

Ik ben benieuwd naar de smart-fan aansturing op de AC2400!

[ Voor 5% gewijzigd door dotternetta op 08-04-2025 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:21:
[...]

Waarom gebruik je de huisventilator niet? Die draait altijd.

Ik ben benieuwd naar de smart-fan aansturing op de AC2400!
Omdat hij niet altijd hoeft te koelen;) Hij gaat aan bij 45 graden. En koelt het gebeuren naar 39/40 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]
Ver eenvoudigd.

Elke hyper kan nu voorzien worden van een eigen ventilator, die er overheen blaast, en geen warme delen aanraakt.
Wel goed bedacht maar ik heb geen enkele rede om de Hyper te koelen.
Deze staat in de woonkamer met 2 batterijen en is handwarm naar continu laden. (1200 watt)
Het lijkt mij dan ook niet nodig om een passief gekoeld apparaat actief te gaan koelen.
Mits de ruimte waarin het staat veel te warm wordt.
En als dit bij jou wel zo is pak een extra slang van je mv box (ding met rode deksel) en laat de lucht via hier afzuigen via regelklep natuurlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door peterbier op 08-04-2025 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:52:
[...]

Wel goed bedacht maar ik heb geen enkele rede om de Hyper te koelen.
Deze staat in de woonkamer met 2 batterijen en is handwarm naar continu laden. (1200 watt)
Het lijkt mij dan ook niet nodig om een passief gekoeld apparaat actief te gaan koelen.
Mits de ruimte waarin het staat veel te warm wordt.
En als dit bij jou wel zo is pak een extra slang van je mv box (ding met rode deksel) en laat de lucht via hier afzuigen via regelklep natuurlijk.
Je hebt in de zomer toch ook geen koud biertje nodig om te overleven… maar je weet het wél te waarderen, volgens mij. Zo zullen mijn hypers ook kunnen genieten van iets koels!
Waarom iets kopen? Als ik alles in huis heb?

[ Voor 6% gewijzigd door geert1992 op 08-04-2025 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:02:
[...]

Je hebt in de zomer toch ook geen koud biertje nodig om te overleven… maar je weet het wél te waarderen, volgens mij. Zo zullen mijn hypers ook kunnen genieten van iets koels!
Met je mv box (die er toch hangt) kun je heel veel doen.
Doe je voordeel ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:05:
[...]

Met je mv box (die er toch hangt) kun je heel veel doen.
Doe je voordeel ermee.
Nu beland de warmte in huis, efficiënter dan naar buiten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:07:
[...]

Een zehnder Comfofen is een afzuiging direct naar buiten mits goed aangesloten.
Deze mv box kun je met een extra buis gebruiken om je Hyper te koelen.
Hier moet wel een regelklep tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:14:
[...]

Een zehnder Comfofen is een afzuiging direct naar buiten mits goed aangesloten.
Deze mv box kun je met een extra buis gebruiken om je Hyper te koelen.
Hier moet wel een regelklep tussen.
Je hebt gelijk, zullen we weer on topic gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:17:
[...]

Je hebt gelijk, zullen we weer on topic gaan?
Dit is on topic lijkt mij.
Een zehnder Comfofen is prima toe te passen voor koeling.
Deze mv box gebruikt in stand laag nog geen 3 watt.
Dit is een prima opstelling met meerder Zendure (s) om te koelen die op een warme plek komen te staan.
Zo wou ik mijn Zendure,s in de paardenstal zetten met actieve koeling (mv box)
Maar nu besloten in de garage in de kelder.
Daar is het altijd 12 graden en heb daar 3x25 Ampère aansluiting tot mijn beschikking.

Het forum is om elkaar te helpen en een mv box lijkt mij een mooie oplossing om te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:26:
[...]

Dit is on topic lijkt mij.
Een zehnder Comfofen is prima toe te passen voor koeling.
Deze mv box gebruikt in stand laag nog geen 3 watt.
Dit is een prima opstelling met meerder Zendure (s) om te koelen die op een warme plek komen te staan.
Zo wou ik mijn Zendure,s in de paardenstal zetten met actieve koeling (mv box)
Maar nu besloten in de garage in de kelder.
Daar is het altijd 12 graden en heb daar 3x25 Ampère aansluiting tot mijn beschikking.

Het forum is om elkaar te helpen en een mv box lijkt mij een mooie oplossing om te koelen.
Dat zeg ik je hebt gelijk, goede oplossing! Maar omdat ik geen regelklep heb, en dit voor de heb hand liggen is dit voor mij de meest eenvoudige oplossing;). We vallen allebei een beetje in herhaling, dat bedoel ik met on-topic.

[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 08-04-2025 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:38:
[...]

Dat zeg ik je hebt gelijk, goede oplossing! Maar omdat ik geen regelklep heb, en dit voor de heb hand liggen is dit voor mij de meest eenvoudige oplossing;). We vallen allebei een beetje in herhaling, dat bedoel ik met on-topic.
Regelklep zal wel technische een woord zijn maar ook simpel door een kleinere doorvoer toe te passen.
Je moet rekening houden in deze situatie dat je woning achter die mv box zit en nog genoeg ventilatie in de woning zelf over houdt.
Maar als je van 110 naar 80 gaat en daar nog een vernouwing op gooit gaat dat wel goed komen.

Maar uiteraard is een pc ventilator ook prima.

[ Voor 3% gewijzigd door peterbier op 08-04-2025 22:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Belgian_GST
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 06:25
@Taro indien het een past, en je hebt er zin in, wil je langs je neus weg eens vragen aan je contact bij Zendure hoever ze zitten in België/Vlaanderen?

( I know..... I know..... De zeurende Belg is er weer ;-) Maar de kriebels worden bijna onhoudbaar als ik jullie verhalen hier lees. Ik wil ook nieuw speelgoed!)

En vergeet niet, voor de betere huis tuin en keuken knutselaar de warmte van de batterijen af te leiden naar een buitenunit van een warmtepomp ( of de inlaat van een warmtepompboiler, dan doe je het electrische verlies in warmte ,direct ongedaan.

BE - Goodwe 3Kw - 3040Wp totaal - 8X380Wp - 1 X marstek VENUS E V153 enkele fase HW P1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
The_Belgian_GST schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:56:
@Taro indien het een past, en je hebt er zin in, wil je langs je neus weg eens vragen aan je contact bij Zendure hoever ze zitten in België/Vlaanderen?

( I know..... I know..... De zeurende Belg is er weer ;-) Maar de kriebels worden bijna onhoudbaar als ik jullie verhalen hier lees. Ik wil ook nieuw speelgoed!)
Yes, zal het even navragen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 22:59
Ook zeer benieuwd naar. En of ze het dan met de P1 meter mogen verkopen aansturen want blijkbaar was dit bij HW al een issue dat de P1 geen aansturing mag doen...😵‍💫

[ Voor 4% gewijzigd door rabero1985 op 08-04-2025 23:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
geert1992 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:07:
[...]

Leuk projectje, vooral met een 3d printer. Ps: als je gaat zuigen moet je heel wat meer printen, zuigen gaat heel anders dan blazen. Dan moet je een hele kap er overheen maken😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uu-74SR3wHMO50peViUzpTEsS1U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7wfIo7Fe9RnOz7oRGAsWPhYX.png?f=fotoalbum_large

Update! Ben benieuwd, even bekijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/plzWWb7ONrPfoPEyDWvtXkjIsqs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zdU8qSG4NGBwijIcyRMS10OW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door geert1992 op 09-04-2025 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebmar
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-09 13:21
Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Correct, maar kon niets nieuws vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebmar
geert1992 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 07:24:
[...]

Correct, maar kon niets nieuws vinden :(
Dan vind alle magie op de achtergrond plaats 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sebmar schreef op woensdag 9 april 2025 @ 07:25:
[...]

Dan vind alle magie op de achtergrond plaats 🤣
Die magie heet HA + fireson zijn integratie _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sebmar
Zojuist eentje besteld om de reeds werkende twee aan te vullen. Maakt de C-waarde wat gezonder. Mooi argument om de aankoop voor mijzelf te beargumenteren 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
rabero1985 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 23:11:
Ook zeer benieuwd naar. En of ze het dan met de P1 meter mogen verkopen aansturen want blijkbaar was dit bij HW al een issue dat de P1 geen aansturing mag doen...😵‍💫
Officieel niet, moet gehomologeerd worden met andere sensor. Maar gezien de P1 data nauwkeuriger is dan met CT klemmen te werken zou ik de installatie hiervan doen ipv dat geknoei met die CT klemmen om vervolgens minder nauwkeurige data te hebben voor de sturing |:( Zijn hier in Belgie ook grote installatiebedrijven die dat ook gewoon aan hun laars lappen en de P1 data gebruiken ipv extra EnFluRi sensor, zelfs bij retrofit installaties boven 800W.

[ Voor 14% gewijzigd door Avenger 2.0 op 09-04-2025 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dobey
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-07 20:02
Taro schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 19:32:
[...]

Ik had meerdere foutmeldingen. Maar na het verwijderen van de integratie uit HACS en daarna volledig opnieuw installeren (0,5 minuten werk) werkte gisteravond alles weer. Probeer dat eens?
Had ik al gedaan, maar dat maakte geen verschil. Uiteindelijk 1.0.29 geinstalleerd, daarmee is het te veel terugleveren in de avond opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeegerd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-10 14:45
Gezien ik nog even moet wachten op de bestelling van enkele Hypers+AB2000S, intussen gezien natuurlijk dat de SF800 Pro er ook aankomt. En dezelfde vraag die sommigen al stelden: de moeite waard om te cancellen en kiezen voor SF800 Pro?

Ook hierboven gezien dat er soms wat onduidelijkheden zijn over de specs. Excuus als ik toch iets heb gemist, maar toch voor de zekerheid enkele punten.

Zie de officiële handleiding van de SF800 Pro.
https://cdn.shopify.com/s...-of-solarflow-800-pro.pdf

- Max output naar AC is volgens de tabel: 800W. Dus 400W minder dan de Hyper+(meerdere)AB2000s op eigen groep (1200W)? In dat geval gaat m'n voorkeur uit naar de Hyper.

- Mogelijkheid om DC-vermogen te verwerken is groter dan bij de Hyper (mooi), maar wat heeft dit voor zin als de accu's vol zijn en alsnog bijv 2500W (DC) verwerkt moet worden richting het net? Er gaat 2500-800W verloren? Dat is nogal wat.

- Max charge/discharge is 2000W in geval van 'extra accu', maar is dit (charge) niet weinig als de MPPT's meer dan 2600W kunnen omzetten? Aan de andere kant, is dit (discharge) niet veel als slechts 800W aan het lichtnet kan worden afgegeven?

- SF800 Pro heeft voor elke DC-ingang een eigen MPPT, beter dan de gedeelde in de Hyper.

- in tegenstelling tot Hyper heeft SF800 Pro een stopcontact aan boord voor EPS/noodstroom, dat is gebruiksvriendelijker dan bij de Hyper met de apart aan te schaffen offgridkabel.

- over een verwarming en brandblusser/-vertrager lijkt niets te vinden in de handleiding maar volgens @Taro zijn deze wel aan boord.

- Prijzen ontlopen elkaar niet zeer veel.

Corrigeer graag, en mogelijk heb ik iets belangrijks gemist.

There's nothing moister than an oyster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
[Afbeelding]
Ver eenvoudigd.

heb je hier een STL van? Ben wel benieuwd om dit te printen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Silent Hunter schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:00:
[...]

heb je hier een STL van? Ben wel benieuwd om dit te printen
Zal ik vanavond even uploaden, moet nog kleine aanpassingen maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:49
zeegerd schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:53:
Gezien ik nog even moet wachten op de bestelling van enkele Hypers+AB2000S, intussen gezien natuurlijk dat de SF800 Pro er ook aankomt. En dezelfde vraag die sommigen al stelden: de moeite waard om te cancellen en kiezen voor SF800 Pro?

Ook hierboven gezien dat er soms wat onduidelijkheden zijn over de specs. Excuus als ik toch iets heb gemist, maar toch voor de zekerheid enkele punten.

Zie de officiële handleiding van de SF800 Pro.
https://cdn.shopify.com/s...-of-solarflow-800-pro.pdf

- Max output naar AC is volgens de tabel: 800W. Dus 400W minder dan de Hyper+(meerdere)AB2000s op eigen groep (1200W)? In dat geval gaat m'n voorkeur uit naar de Hyper.

- Mogelijkheid om DC-vermogen te verwerken is groter dan bij de Hyper (mooi), maar wat heeft dit voor zin als de accu's vol zijn en alsnog bijv 2500W (DC) verwerkt moet worden richting het net? Er gaat 2500-800W verloren? Dat is nogal wat.

- Max charge/discharge is 2000W in geval van 'extra accu', maar is dit (charge) niet weinig als de MPPT's meer dan 2600W kunnen omzetten? Aan de andere kant, is dit (discharge) niet veel als slechts 800W aan het lichtnet kan worden afgegeven?

- SF800 Pro heeft voor elke DC-ingang een eigen MPPT, beter dan de gedeelde in de Hyper.

- in tegenstelling tot Hyper heeft SF800 Pro een stopcontact aan boord voor EPS/noodstroom, dat is gebruiksvriendelijker dan bij de Hyper met de apart aan te schaffen offgridkabel.

- over een verwarming en brandblusser/-vertrager lijkt niets te vinden in de handleiding maar volgens @Taro zijn deze wel aan boord.

- Prijzen ontlopen elkaar niet zeer veel.

Corrigeer graag, en mogelijk heb ik iets belangrijks gemist.
Zie o.a. mijn usecase en vragen en reactie van o.a. @Taro in de posts erna. Aantal van je vragen komen daar denk ik aan bod? (maar vraag gerust raak).

Voor mijn usecase heb ik ook gevraagd om advies aan Zendure support (eerst een vrij algemeen AI antwoord en toen gevraagd om meer toelichting):

1. Yes, 800pro is different from 2400AC.
The 800pro can be directly connected to the PV panel, while the 2400AC does not have the MC4 PV input port.

2. The SF800 Pro is similar to the hyper2000 in that it is compatible with rooftop PV systems (where the PV panels are not directly connected to the zendure device itself) in order to realise an energy monitoring of the rooftop PV through the Smart CT mode, in order to charge the zendure device if there is excess.
To better meet your needs, we prefer to use the SF800 Pro + Smart CT and add them together to the HEMS and switch on the Smart CT mode.

3. If you don't need more output power or don't want to worry about the safety power level, we recommend you to use SF800 Pro.

De SF800 pro heeft idd een kleinere omvormer dan de Hyper. Ik kan en wil niet meer dan 800W ontladen, dus de kleinere omvormer t.o.v. de Hyper (of 2400AC) is voor mij prima. Wel merk ik dat de 2400AC in dit topic de meer populaire keuze lijkt t.o.v. de SF800 pro.

Wees je voor de Hyper ook hier bewust van: Zojuist hoor ik via via (dus niet via mijn contactpersoon) dat de Hyper uit het assortiment zal gaan en de voorraad niet zal worden aangevuld. Dat zou betekenen dat de Solarflow 800 Pro (of evt. ook de AC2400) inderdaad de opvolger van de Hyper 2000 is.

[ Voor 8% gewijzigd door frankj030 op 09-04-2025 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _CrookClaw_
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-08 21:03
sebmar schreef op woensdag 9 april 2025 @ 07:58:
[...]

Zojuist eentje besteld om de reeds werkende twee aan te vullen. Maakt de C-waarde wat gezonder. Mooi argument om de aankoop voor mijzelf te beargumenteren 😂
Hoe heb jij deze besteld (verzending naar NL?) en heb jij met of zonder BTW gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
_CrookClaw_ schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:20:
[...]

Hoe heb jij deze besteld (verzending naar NL?) en heb jij met of zonder BTW gekozen?
Verzenden naar adres in NL wordt niet gedaan wanneer je kiest voor 0% BTW, als je wil profiteren van de Duitse prijzen dien je het op te halen in Duitsland. Mijn bestelling die ik als zodanig had gedaan werd vastgehouden. Of ik even de BTW wilde betalen ;) Dus toen gekozen voor een ander adres.

Binnenkort heb ik mogelijk 1 Hyper met 3x AB2000S beschikbaar voor de Duitse prijs.

[ Voor 16% gewijzigd door Peutpeut op 09-04-2025 11:32 ]

14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Polvo176 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:22:
[...]

De vraag is of je zoveel waarde aan die percentages moet hechten.
Door de vlakke laad en ontlaad curve kloppen die vaak niet en daarom moet de batterij eens in de zoveel tijd gekalibreerd worden op 100%

Ik denk niet dat dit zinloos laden is, heb je al gemeten hoeveel je er weer uit haalt?
Gisteren heb ik mijn accu's geladen tot 100% en ontladen tot 10%.
Met een gekalibreerde Eastron kWh meter kreeg ik er 3,45 kWh uit. (2 batterijen)
Als 3,45 kWh 90% van de capaciteit is dan is 100% 3,833 kWh of te wel 1,916 kWh per batterij.
De capaciteit van de batterij is nagenoeg de fabrieksopgave van 1,92 kWh.
Hoeveel haal jij er uit als je hem tot 98 of 99% laad?

PS
Ik zal hem vandaag ook tot 98% laten laden, eens kijken wat dit oplevert
Gisteren dus tot 98% geladen.
Dat het BMS van de Zendure accu niet echt een hoogvlieger is was mij al duidelijk na https://github.com/surfer1264/ZendureWiki/wiki/Der-AB2000 gelezen te hebben, maar het viel mij nog tegen.
Er kwam 2,8 kWh uit, dat is 73% van de batterij capaciteit.
m.a.w. als je volgens het BMS tot 98% hebt geladen zit er nog maar 73% +10% = 83% in.
De RTE is in beide gevallen 78-79% maar vind ik niet belangrijk omdat ik volledig zonnestroom laad.
De ontlading is geheel volgens huishoudelijk gebruik, 1200 W tijdens koken en boiler opwarmen, koffie zetten enz, +/- 500 Watt in avond uren en 's nachts 100 tot 200 Watt

99% ga ik ook nog uitproberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 08:20
Ik vraag me af of die 2400ac 1 omvormer aan boord heeft, of 2x de omvormer (of omvormers) die in de hyper2000 zit(ten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
DaanTriple7 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:44:
Ik vraag me af of die 2400ac 1 omvormer aan boord heeft, of 2x de omvormer (of omvormers) die in de hyper2000 zit(ten).
Twee omvormers zijn veel duurder en prijs technisch niet interessant.
Logischerwijs is het een enkele 2400 watt omvormer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 08:20
Polvo176 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:46:
[...]

Twee omvormers zijn veel duurder en prijs technisch niet interessant.
Logischerwijs is het een enkele 2400 watt omvormer.
Technisch niet interessant om een apparaat te maken dat bij lage belasting ook een hoog rendement heeft? Met Enphase doen we toch hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemera
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 16:06
Gisteravond stond ik nog net niet achter de deur te wachten want ik had mijn T&T ontvangen. Vol enthousiasme trok ik de deur open toen de bezorger voor de deur stond. Helaas had hij maar 1 doosje bij zich met alleen de hyper 2000, de batterij komt pas volgende week :(
(besteld via amazon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Hemera schreef op woensdag 9 april 2025 @ 12:10:
Gisteravond stond ik nog net niet achter de deur te wachten want ik had mijn T&T ontvangen. Vol enthousiasme trok ik de deur open toen de bezorger voor de deur stond. Helaas had hij maar 1 doosje bij zich met alleen de hyper 2000, de batterij komt pas volgende week :(
(besteld via amazon)
Ik vroeg me sowieso af hoe het verzenden en leveren gaat. In het HW topic lees ik dat HW zegt dat accu’s alleen met gespecialiseerde koeriers verzonden mogen worden; ze hebben gekozen voor Transmission met wisselende ervaringen over o.a. niet kunnen inplannen op passend tijdstip en onbetrouwbare track and trace.

Hoe doet Zendure NL dat (waarbij Amazon idd ook een verkoopkanaal is zag ik). Met wie bezorgen ze, is er ruimte om een tijdstip te kiezen en wat zijn de bezorgervaringen? Ben er nog weinig info over tegengekomen in dit topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hemera
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 16:06
frankj030 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 12:17:
[...]

Ik vroeg me sowieso af hoe het verzenden en leveren gaat. In het HW topic lees ik dat HW zegt dat accu’s alleen met gespecialiseerde koeriers verzonden mogen worden; ze hebben gekozen voor Transmission met wisselende ervaringen over o.a. niet kunnen inplannen op passend tijdstip en onbetrouwbare track and trace.

Hoe doet Zendure NL dat (waarbij Amazon idd ook een verkoopkanaal is zag ik). Met wie bezorgen ze, is er ruimte om een tijdstip te kiezen en wat zijn de bezorgervaringen? Ben er nog weinig info over tegengekomen in dit topic.
De hyper kwam met DHL, als ik de batterij (T&T) binnen krijg laat ik het weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hemera schreef op woensdag 9 april 2025 @ 12:10:
(besteld via amazon)
De kleinere dingen waaronder geen batterijen komen met DHL.
De batterijen komen met GLS.
Dat was hier zo.

Ik wacht al heel lang op mijn 2e bestelling van 15 Maart.
Niks gehoord en 0 communicatie.
Meerdere bestellingen lopen en betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
DaanTriple7 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:44:
Technisch interessant? Ja. Kosten? Nee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-10 10:57
Zojuist de nieuwe 2400AC besteld met de max aan batterijen, ben heel benieuwd. Lang zitten twijfelen tussen deze en de HW maar lever nu al tussen de 15 en 20 kwh terug dus de max capaciteit van HW is gewoon niet voldoende.
Ik zag wel (kan het alleen niet meer terugvinden) ergens een keer een screenshot van iemand die, volgens mij, zijn zendure accu zichtbaar had in de energy app van homewizard. Iemand een idee of dat kan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
avdwerf schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:10:
Zojuist de nieuwe 2400AC besteld met de max aan batterijen, ben heel benieuwd. Lang zitten twijfelen tussen deze en de HW maar lever nu al tussen de 15 en 20 kwh terug dus de max capaciteit van HW is gewoon niet voldoende.
Ik zag wel (kan het alleen niet meer terugvinden) ergens een keer een screenshot van iemand die, volgens mij, zijn zendure accu zichtbaar had in de energy app van homewizard. Iemand een idee of dat kan?
Alleen als je er een HW plug of kWh meter tussenzet.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
DaanTriple7 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:52:
[...]

Technisch niet interessant om een apparaat te maken dat bij lage belasting ook een hoog rendement heeft? Met Enphase doen we toch hetzelfde?
Silent Hunter schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:07:
[...]

Technisch interessant? Ja. Kosten? Nee.
Inderdaad, prijs technisch dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Waarom komt er een rood uitroepteken bij de zendure.nl website linksonder in beeldAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q66ObENgp5gVgqkB4v_BiwHLfC0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ElISyeRwLyHDmMsBBkWAM7QP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
rabero1985 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:57:
Waarom komt er een rood uitroepteken bij de zendure.nl website linksonder in beeld[Afbeelding]
Hij is klikbaar....
https://help.consentmanag...s?cmpid=119201&uid=49608&

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Altijd zo blij met DHL *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTcgRM0xffcU8ZaGDaD17AEFbmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eXYla8nZkt0W1ksCt4rotmOx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu de Pro nog! Hopelijk mag je die ook snel ontvangen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker man...... categorie voorpret..... benieuwd :9

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Kreeg ik gisteren ook.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Silent Hunter
geert1992 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:05:
Nu de Pro nog! Hopelijk mag je die ook snel ontvangen;)
Ik heb een ETA gekregen in elk geval voor ons testmodellen:
Solar Flow 800 Pro 3rd week of April
Solar Flow 2400AC 4th week of April
P1 reader 4th week of April

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankj030
Zag deze recente Nederlandse review over de hyper 2000 nog niet in de TS. Vanaf minuut 14:30 ook over de nieuwe modellen met beelden van Solar Solutions beurs.

[ Voor 67% gewijzigd door frankj030 op 09-04-2025 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
@Silent Hunter Kan jij de Solarflow 800 in de App wél delen met een ander account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:13
frankj030 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 20:18:
Zag deze recente Nederlandse review over de hyper 2000 nog niet in de TS. Vanaf minuut 14:30 ook over de nieuwe modellen met beelden van Solar Solutions beurs.
Dat is @Silent Hunter toch :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Taro schreef op woensdag 9 april 2025 @ 20:48:
@Silent Hunter Kan jij de Solarflow 800 in de App wél delen met een ander account?
nee, dat had ik ook al op de beurs bij ze aangegeven, zal ze nog eens vragen hier naar

[ Voor 6% gewijzigd door Silent Hunter op 09-04-2025 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Silent Hunter schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:29:
[...]

nee, dat had ik ook al op de beurs bij ze aangegeven, zal ze nog eens vragen hier naar
Ik wilde de HUB2000 + APS800 vervangen door de Solarflow 800 en dan via Home Assistant aansturen, maar als ik hem niet kan delen dan wordt dat lastig, zoals jij dus ook al hebt ervaren...

Wel mooi overigens, via HEMS kan je de totale output van alle apparaten op maximaal 7200 Watt zetten, daar ga ik inmiddels wel overheen, maar, dan moet je dus zelf een handtekening zetten via de app, je elektricien ook en die moet daarna ook nog een authenticatiecode invoeren... Dus alleen elektriciens met een connectie met Zendure mogen en kunnen goedkeuring geven.

Ook wel goed en belangrijk dus om te weten, ik vermoed dat als je de AC2400 wil unlocken, dat je dat niet zelf kunt doen... Kom ik hopelijk spoedig op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 07:07
DaanTriple7 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:52:
[...]

Idee versus praktijk, misschien is het wel hoe de marketingafdeling een technisch nadeel naar een verkoopargument vertaald heeft. Ze besteden onvoldoende tijd aan het ontwerp en passen toe wat ze op de plank hebben liggen en omdat ze een goede naam hadden, verdienen ze eraan zonder er geld in te steken. Voor NOM schijnt die Enphase ongeschikt las ik hier, raar toch, zou enige moeten zijn waar die kleine omvormers in uitblinken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Bwoa😬, ik hoop dat je de ac2400 toch zelf kan unlocken. Anders gaat er weer geld uit naar een elektricien en keurder wrsh in België.

Dan word het plaatje al bijna net zo duur vrees ik als een 'gewone' thuisbatterij die je moet laten installeren 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 00:12
Twee vragen:

- De handleiding van de 2400 AC geeft aan "The inverter is set to a default output power limit of 800W". Betekent dit dat ik op een gewoon stopcontact de accu wel mag/kan opladen met 2400W?

- Heeft iemand ervaring met Zendure accu's bij lage temperatuur? Ik lees dat ze al kunnen laden vanaf 0 graden, en onder 0 springt de verwarming aan. Ik denk erover om mijn 2400AC in een kelder neer te zetten waar het het hele jaar tussen de 0 en 10 graden is. De informatie over optimale laadtemperatuur verschilt nogal, maar gaat zo'n koude omgeving veel verlies opleveren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
rabero1985 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:47:
Bwoa😬, ik hoop dat je de ac2400 toch zelf kan unlocken. Anders gaat er weer geld uit naar een elektricien en keurder wrsh in België.

Dan word het plaatje al bijna net zo duur vrees ik als een 'gewone' thuisbatterij die je moet laten installeren 😔
Er is een Zendure Tools App, ik vermoed dat een elektricien een soort e-learning of iets dergelijks moet doen en dan certified is.

Heb de vragen verstuurd, hopelijk snel reactie, want ik wil de AC2400 natuurlijk op dag 1 al kunnen unlocken en mijn elektricien wil wel ondertekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
CopyCatz schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:50:
Twee vragen:

- De handleiding van de 2400 AC geeft aan "The inverter is set to a default output power limit of 800W". Betekent dit dat ik op een gewoon stopcontact de accu wel mag/kan opladen met 2400W?
Opladen mag met meer dan 800, de 800 limiet geldt voor output. Maar of ze het zomaar tot 2400 vrijgeven moeten we zien.
- Heeft iemand ervaring met Zendure accu's bij lage temperatuur? Ik lees dat ze al kunnen laden vanaf 0 graden, en onder 0 springt de verwarming aan. Ik denk erover om mijn 2400AC in een kelder neer te zetten waar het het hele jaar tussen de 0 en 10 graden is. De informatie over optimale laadtemperatuur verschilt nogal, maar gaat zo'n koude omgeving veel verlies opleveren?
Ja, ik heb ze de hele winter buiten gehad. Soms wel -1 gezien zonder dat ze gingen verwarmen, maar bij -2 en lager altijd een verwarmingsicoontje gezien. De RTE was nog zeer netjes, maar, ik had er tegelijkertijd ook zonnepanelen op zitten, dus dat zegt weinig :D Als ze eenmaal laden/ontladen warmen ze zichzelf wel op, dus je kunt ze het beste in de winter lekker bezig houden. Het verwarmen kost dan eenmaal per dag even 10-20 minuten, het gaat met een heel laag vermogen ivm veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Heb trouwens ook 2 setjes met Zendure zonnepaneelhouders ontvangen, nou had ik zelf al 4 setjes voor de 4 andere panelen in de achtertuin gekocht. Dan zit er vermoedelijk niets anders op dan nog 2 panelen erbij te kopen, ook zonde om ze niet te gebruiken toch? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinMid
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-10 10:42
peterbier schreef op woensdag 9 april 2025 @ 12:51:
[...]

Dat was hier zo.

Ook half maart besteld (hyper). Contact gehad met support. Levering verwacht eind mei. Wel bevestiging dat de hyper opgenomen wordt in de nieuwe software en ai

4.440wp op nw 1.000 op Z. Zendure thuis batterij hyper

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:42:
[...]

Ik wilde de HUB2000 + APS800 vervangen door de Solarflow 800 en dan via Home Assistant aansturen, maar als ik hem niet kan delen dan wordt dat lastig, zoals jij dus ook al hebt ervaren...

Wel mooi overigens, via HEMS kan je de totale output van alle apparaten op maximaal 7200 Watt zetten, daar ga ik inmiddels wel overheen, maar, dan moet je dus zelf een handtekening zetten via de app, je elektricien ook en die moet daarna ook nog een authenticatiecode invoeren... Dus alleen elektriciens met een connectie met Zendure mogen en kunnen goedkeuring geven.

Ook wel goed en belangrijk dus om te weten, ik vermoed dat als je de AC2400 wil unlocken, dat je dat niet zelf kunt doen... Kom ik hopelijk spoedig op terug.
Als dat zo is heb ik al spijt dat ik voor dit merk ben gegaan.
Ik wil 3x 2400 watt achter een eigen aansluiting doen.
Als ik hiervoor iemand erbij moet hebben om de app te unlocken bah.
Waarom eigenlijk bij HomeWizard kan het ook gewoon via de app met de bijhorende waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
peterbier schreef op woensdag 9 april 2025 @ 12:51:
[...]

Dat was hier zo.

Ik heb vandaag een AB2000S ontvangen via DPD, die aan de bestickering te zien vanuit China per vliegtuig naar Duitsland is gevlogen. Ze hebben blijkbaar een enorm tekort aan AB2000S'en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
peterbier schreef op woensdag 9 april 2025 @ 22:25:
[...]

Als dat zo is heb ik al spijt dat ik voor dit merk ben gegaan.
Ik wil 3x 2400 watt achter een eigen aansluiting doen.
Als ik hiervoor iemand erbij moet hebben om de app te unlocken bah.
Waarom eigenlijk bij HomeWizard kan het ook gewoon via de app met de bijhorende waarschuwing.
Wacht het nou gewoon eerst even af... Voor de Hyper kan je ook 1200 unlocken door zelf een vinkje te zetten. Deze optie was via HEMS, misschien kan het voor de AC2400 via een omweg ook wel gewoon met een vinkje buiten HEMS om.

[ Voor 17% gewijzigd door Taro op 09-04-2025 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:13
Taro schreef op woensdag 9 april 2025 @ 22:27:
[...]

Wacht het nou gewoon eerst even af... Voor de Hyper kan je ook 1200 unlocken door zelf een vinkje te zetten. Deze optie was via HEMS, misschien kan het voor de AC2400 via een omweg ook wel gewoon met een vinkje buiten HEMS om.
hij gaat op jouw vermoedens af ;) :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
In Home Assistant een automatisering toegevoegd die iedere zondagochtend de min SOC op 5% set en de max SOC op 100%, in de ochtend ontladen ze altijd tijdens de duurste 2 uren tot de ondergrens, dus die 5% wordt dan aangetikt, om daarna met gemiddeld gezien de goedkoopste wekelijkse uurtarieven tot 100% te laden. Op maandagochtend wordt dit dan weer automatisch naar 10% & 98% aangepast.

Op deze manier geen ongeplande SOC kalibraties, maar ook niet iedere dag tot 100% vol. Een mooie gulden middenweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Kees_frl schreef op woensdag 9 april 2025 @ 22:29:
[...]

hij gaat op jouw vermoedens af ;) :)
Ja idd, begrijpelijk ook. Ik meld dergelijke zaken omdat ik ze niet op de website zie staan en mij wel enigszins verantwoordelijk voel (terwijl dat volgens mij niet hoeft). Liep er dus zelf tegenaan met HEMS, maar buiten HEMS om heb ik nog nergens een dergelijk proces met handtekeningen gezien terwijl ik hier nu al met -6300 Watt tegelijkertijd kan ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Taro schreef op woensdag 9 april 2025 @ 22:35:
[...]

Ja idd, begrijpelijk ook. Ik meld dergelijke zaken omdat ik ze niet op de website zie staan en mij wel enigszins verantwoordelijk voel (terwijl dat volgens mij niet hoeft). Liep er dus zelf tegenaan met HEMS, maar buiten HEMS om heb ik nog nergens een dergelijk proces met handtekeningen gezien terwijl ik hier nu al met -6300 Watt tegelijkertijd kan ontladen.
De 2400AC en SF800 Pro zijn in de (iOS) app alleen via HEMS toe te voegen toch? Jij ziet ze ook nog steeds niet staan in het tweede tabblad “add device”? Kan de geschetste omweg dan wel? Of kun je na toevoegen via HEMS kiezen om niet alles via het nieuwe HEMS ai (zenki) te laten aansturen. Zojuist app geupdate naar v5.6.0, waar ze nu wel in het tweede tabblad staan…

[ Voor 5% gewijzigd door frankj030 op 09-04-2025 22:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
frankj030 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 22:40:
[...]

De 2400AC en SF800 Pro zijn in de (iOS) app alleen via HEMS toe te voegen toch? Jij ziet ze ook nog steeds niet staan in het tweede tabblad “add device”? Kan de geschetste omweg dan wel? Of kun je na toevoegen via HEMS kiezen om niet alles via het nieuwe HEMS ai (zenki) te laten aansturen.
Heb de Solarflow 800 ook gewoon tussen de normale apparaten staan en al uit HEMS verwijderd.

Inmiddels de nieuwe iOS update binnen en nu kan je ook de 800 Pro en AC2400 via Apparaten -> + toevoegen.

Zag overigens ook dat je een abonnement nodig hebt voor een deel van de AI zaken in HEMS, je kunt wel eerst een gratis proefperiode gebruiken. De prijs nog niet kunnen spotten. Ook de dynamische opties zien er nog hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Taro schreef op woensdag 9 april 2025 @ 22:44:
[...]

Heb de Solarflow 800 ook gewoon tussen de normale apparaten staan en al uit HEMS verwijderd.

Inmiddels de nieuwe iOS update binnen en nu kan je ook de 800 Pro en AC2400 via Apparaten -> + toevoegen.

Zag overigens ook dat je een abonnement nodig hebt voor een deel van de AI zaken in HEMS, je kunt wel eerst een gratis proefperiode gebruiken. De prijs nog niet kunnen spotten. Ook de dynamische opties zien er nog hetzelfde uit.
Met verwijderen uit HEMS bedoel je dus uit tabblad 1? Dus als ik straks mijn setje binnen krijg, heb ik de keuze om via HEMS te installeren (tabblad 1), of manueel via tabblad 2. En dit er dan verschil in of maakt de route van installeren via tabblad 1 of 2 niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
frankj030 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 22:50:
[...]

Met verwijderen uit HEMS bedoel je dus uit tabblad 1? Dus als ik straks mijn setje binnen krijg, heb ik de keuze om via HEMS te installeren (tabblad 1), of manueel via tabblad 2. En dit er dan verschil in of maakt de route van installeren via tabblad 1 of 2 niet uit?
Zit verschil in, bij HEMS maak je het apparaat onderdeel van een compleet huishouden met slimme meters, stekkers, verbruikers en een (AI) stroomstrategie.

Bij het toevoegen als apparaat kan je gewoon "dom" het apparaat bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Zit alleen geen accu kabel bij en zie ook nergens dat die los te bestellen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Polvo176 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 22:55:
[...]

Zit alleen geen accu kabel bij en zie ook nergens dat die los te bestellen is.
Klopt, moet je los bestellen, is blijkbaar niet duidelijk genoeg. Ik heb er gelukkig wel 1 extra en anders nog 1 op de HUB2000 in gebruik. Ze hebben ze in 0.7, 3 en 5 meter varianten.

Ze shippen ze apart:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8fWtBR8InjwKbv9bweqK9B1wBts=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WLDBEQ8DjWAqax8C5i5R9SWF.jpg?f=fotoalbum_large

Hier de linkjes voor 0.7, 3 en 5 meter:
https://eu.zendure.com/pr...le?variant=54952023785852
https://eu.zendure.com/pr...le?variant=47127403462994
https://eu.zendure.com/products/zendure-ab1000-battery-cable

[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 09-04-2025 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Taro schreef op woensdag 9 april 2025 @ 22:59:
[...]

Klopt, moet je los bestellen, is blijkbaar niet duidelijk genoeg. Ik heb er gelukkig wel 1 extra en anders nog 1 op de HUB2000 in gebruik. Ze hebben ze ook in 5 meter varianten.

Ze shippen ze apart:
[Afbeelding]
Ik zie hem niet bij zendure.nl staan, waar kan ik hem vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Polvo176 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 23:01:
[...]

Ik zie hem niet bij zendure.nl staan, waar kan ik hem vinden?
Heb de linkjes al onderin mijn bericht toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Ik wacht het antwoord af 🙂. Mss is het voldoende om zelf de e learning door te nemen zodat je zelf kan tekenen dat je bewust bent van de gevaren en eigen verantwoordelijkheid, zoiets als bij HW.🤞

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
rabero1985 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 23:02:
Ik wacht het antwoord af 🙂. Mss is het voldoende om zelf de e learning door te nemen zodat je zelf kan tekenen dat je bewust bent van de gevaren en eigen verantwoordelijkheid, zoiets als bij HW.🤞
Vermoed dat de allerbelangrijkste achterliggende reden is dat je Zendure zelf niet verantwoordelijk stelt. Als je de boel nept met een handtekening vinden ze dat vast verder wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MartinMid schreef op woensdag 9 april 2025 @ 22:17:
[...]

Ook half maart besteld (hyper). Contact gehad met support. Levering verwacht eind mei. Wel bevestiging dat de hyper opgenomen wordt in de nieuwe software en ai
Heb je echt contact gehad of een standaard AI bericht terug.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-10 20:04

Sebazzz

3dp

Taro schreef op woensdag 9 april 2025 @ 22:59:
[...]

Klopt, moet je los bestellen, is blijkbaar niet duidelijk genoeg. Ik heb er gelukkig wel 1 extra en anders nog 1 op de HUB2000 in gebruik. Ze hebben ze in 0.7, 3 en 5 meter varianten.

Ze shippen ze apart:
[Afbeelding]

Hier de linkjes voor 0.7, 3 en 5 meter:
https://eu.zendure.com/pr...le?variant=54952023785852
https://eu.zendure.com/pr...le?variant=47127403462994
https://eu.zendure.com/products/zendure-ab1000-battery-cable
Om extra accu's te koppelen moet je een extra kabel bestellen? Die zit niet bij die accu's die toch alleen maar op de S800 passen?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Taro schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:51:
[...]

Er is een Zendure Tools App, ik vermoed dat een elektricien een soort e-learning of iets dergelijks moet doen en dan certified is.

Heb de vragen verstuurd, hopelijk snel reactie, want ik wil de AC2400 natuurlijk op dag 1 al kunnen unlocken en mijn elektricien wil wel ondertekenen.
Goed om te weten; gaan we intern even een unlocker aanvragen met de installateurs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Sebazzz schreef op woensdag 9 april 2025 @ 23:07:
[...]

Om extra accu's te koppelen moet je een extra kabel bestellen? Die zit niet bij die accu's die toch alleen maar op de S800 passen?
Nee, je stapelt de accu's gewoon op. Hierbij een voorbeeld met de HUB2000 + APS800, die ik dus door de Solarflow 800 wil vervangen als die ook gedeeld kan worden via de App tbv Home Assistant integratie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ivszob0yvTk_vZJCMQJN5paYYhY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9PKY7QnfGIhCDr236CXsNqqj.jpg?f=fotoalbum_large

Op de Solarflow 800 passen AB1000/AB2000(X+S) accu's. Op de Solarflow Pro 800 (Pro-versie dus) passen dezelfde accu's, alleen heb je daarvoor geen kabel nodig, die zet je er net als de Hyper 2000 direct bovenop.

[ Voor 11% gewijzigd door Taro op 09-04-2025 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Taro schreef op woensdag 9 april 2025 @ 23:01:
[...]

Heb de linkjes al onderin mijn bericht toegevoegd.
Kunnen niet naar Nederland verstuurt worden vanaf die link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Taro schreef op woensdag 9 april 2025 @ 23:10:
[...]

Nee, je stapelt de accu's gewoon op. Hierbij een voorbeeld met de HUB2000 + APS800, die ik dus door de Solarflow 800 wil vervangen als die ook gedeeld kan worden via de App tbv Home Assistant integratie:
[Afbeelding]
Dat is dus het punt, je kan hem niet delen. Wel in je main account zetten en die inloggen - voor nu.

Pagina: 1 ... 31 ... 132 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.