Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic

Pagina: 1 ... 30 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Peutpeut schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:53:
[...]

Okee, ben heel benieuwd. Als de 2400 AC idem werkt als de Hyper, dan gaat de Hyper eruit en komt er een 2400 AC voor in de plaats. Ik wacht af :)
Zal mijn ervaringen hopelijk snel delen :)

Als de AC2400 binnen is neig ik naar verkoop van de ACE1500 en de off-grid power strip voor de Hyper. Daarnaast verwacht ik de AIO2400 + Hoymiles 800, HUB2000 + APS800 micro-omvormer ook in de verkoop te doen als de Solarflow 800 en Solarflow 800 Pro binnen zijn. Dan de Solarflow 800 en Solarflow 800 Pro ieder aan 2 zonnepanelen te verbinden met onder de 800 de AB2000 + 1-2x AB2000S en onder de 800 Pro 1-2 extra AB2000S naast de al aanwezige AB2000X. Dan heb ik 6 kWh per 2 zonnepanelen opslag in de zomer, die ik in de winter mooi naar binnen kan verplaatsen. Dan kan de AC2400 naast 3 ipv 4 stapels met Hyper + ieder 3 AB2000S in de garage blijven staan en is de vrouw des huizes ook weer tevreden. Ze gaf vanmiddag aan dat een 5e stapel, met AC2400 dus, geen optie was, terwijl we nog enorm veel ruimte over hebben ;)

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:39

Sebazzz

3dp

Taro schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:39:
[...]

Ik lees hier overigens niets dat specifiek voor de Zendure accu's of AB2000/S/X geldt: Dit zijn gewone LFP karakteristieken en dit effect treedt met iedere LFP accu op.
Lees nog eens opnieuw: Dat LFP een vlakke lijn heeft tussen vol en leeg is normaal - maar de truuk zit in hoe fabrikanten een BMS implementeren en die van de Zendure is eigenlijk niet al te geweldig, wordt aangetoond. Waaronder kennelijk problemen dat je te diep kan ontladen?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Sebazzz schreef op zondag 6 april 2025 @ 22:07:
[...]
Lees nog eens opnieuw: Dat LFP een vlakke lijn heeft tussen vol en leeg is normaal - maar de truuk zit in hoe fabrikanten een BMS implementeren en die van de Zendure is eigenlijk niet al te geweldig, wordt aangetoond. Waaronder kennelijk problemen dat je te diep kan ontladen?
Ah, dat heb ik al een paar keer gezien, maar de laatste tijd niet meer na een firmware update en reset. Daarom hou ik ook 10% als ondergrens aan, die wordt tegenwoordig netjes gerespecteerd. Heb wel een scriptje lopen dat iedere zondag de min soc naar 5% en max soc naar 100% instelt, zodat ze zondagochtend 5% zijn en zondagmiddag 100% en gebalanceerd zijn.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:19
Taro schreef op zondag 6 april 2025 @ 22:03:
[...]

Als de AC2400 binnen is neig ik naar verkoop van de ... off-grid power strip voor de Hyper.
Ik hou me aanbevolen!

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Belgian_GST
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 19:43
Heel even een update voor de Belgische mensen die meelezen, Zendure gecontacteerd IVM levering in België, ze zijn in het proces om synergrid goedkeuring te verkrijgen voor hun producten. Een tijdlijn is niet beschikbaar. Dus de kans dat het er komt is er, maar wanneer? Dat weet nog niemand.
Je kan je alvast registreren op zendure.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 21:18
Goed om weten. Alvast geregistreerd. Hopelijk duurt het geen ja(a)r(en)🫠.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNelectric
  • Laatst online: 14:02
Beste Tweakers,

mijn eerste berichtje ,dus sorry als deze vraag al tig keer is voorbij gekomen.
Wil voor de solarflow 2400ac gaan . denk aan 2 @ 3 Batterijen heb momenteel een overschot van gem 15kw per dag in de winter ongeveer 5kw bij redelijk mooi weer. . maar hoe kan ik de beste batterijen set kiezen met als gedachte zoveel mogelijk nul op meter
.
2e vraag op de site van Zendure spreken ze over noodstroom functie in de vorm van een wcd op de unit. maar dat deze direct kan werken met een on grid functie ,hoe gaat dat in de praktijk werken. is het niet zo dat als de stroom wegvalt dat je daar dan een verlenghaspel in kan steken om vervolgens een paar apparaten in huis van stroom te voorzien.
Vraag is dus hoe werken de 2 vet gedrukte zinnen in de praktijk , heeft iemand dat al eens op een Zendure set getest?

onderstaand van hun site

Kan de SolarFlow 2400 AC huishoudelijke apparaten van stroom voorzien tijdens een stroomstoring?

Ja, het heeft één off-grid stopcontact, met een piekvermogen van 3600W (10s) en een stabiel maximaal vermogen van 2400W. De off-grid functie moet eerst worden ingeschakeld in de app. Eenmaal geactiveerd, kan SolarFlow 2400 AC tijdens een stroomstoring naadloos overschakelen naar batterijvoeding (binnen 15 ms), waardoor de continue werking van apparaten die zijn aangesloten op de off-grid interface wordt gegarandeerd.

Kan de SolarFlow 2400 AC tegelijkertijd in zowel netgekoppelde als off-grid-modi werken?

Ja, het ondersteunt gelijktijdig gebruik van off-grid en netgekoppelde functies, met een totaal vermogen van maximaal 24

Mvg. MNe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
MNelectric schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:04:
Beste Tweakers,

mijn eerste berichtje ,dus sorry als deze vraag al tig keer is voorbij gekomen.
Wil voor de solarflow 2400ac gaan . denk aan 2 @ 3 Batterijen heb momenteel een overschot van gem 15kw per dag in de winter ongeveer 5kw bij redelijk mooi weer. . maar hoe kan ik de beste batterijen set kiezen met als gedachte zoveel mogelijk nul op meter
.
2e vraag op de site van Zendure spreken ze over noodstroom functie in de vorm van een wcd op de unit. maar dat deze direct kan werken met een on grid functie ,hoe gaat dat in de praktijk werken. is het niet zo dat als de stroom wegvalt dat je daar dan een verlenghaspel in kan steken om vervolgens een paar apparaten in huis van stroom te voorzien.
Vraag is dus hoe werken de 2 vet gedrukte zinnen in de praktijk , heeft iemand dat al eens op een Zendure set getest?

onderstaand van hun site

Kan de SolarFlow 2400 AC huishoudelijke apparaten van stroom voorzien tijdens een stroomstoring?

Ja, het heeft één off-grid stopcontact, met een piekvermogen van 3600W (10s) en een stabiel maximaal vermogen van 2400W. De off-grid functie moet eerst worden ingeschakeld in de app. Eenmaal geactiveerd, kan SolarFlow 2400 AC tijdens een stroomstoring naadloos overschakelen naar batterijvoeding (binnen 15 ms), waardoor de continue werking van apparaten die zijn aangesloten op de off-grid interface wordt gegarandeerd.

Kan de SolarFlow 2400 AC tegelijkertijd in zowel netgekoppelde als off-grid-modi werken?

Ja, het ondersteunt gelijktijdig gebruik van off-grid en netgekoppelde functies, met een totaal vermogen van maximaal 24

Mvg. MNe
Het is een nieuw product dat net 6 dagen geleden beschikbaar is voor bestellen (maar nog niet uitgeleverd aan mensen hier/in het algemeen). Binnenkort zullen er reviews verschijnen en dan zul je meer te weten komen, tot die tijd moet iedereen het doen met dezelfde info die je hier quote...

Tav de sizing: Als je uurwaarden of kwartierwaarden hebt van je P1 meter via bijv homewizzard of home assistant dan kun je daar icm Claude/ChatGPT eens mee spelen en kijken wat de ROI is voor verschillende formaten batterijen. Zo geef je dan bijv je CSV met waarden en geef je aan met hoeveel Watt je kunt laden/ontladen en wat de efficiency is waarmee je wil rekenen. Dan kun je vrij snel een aantal opties naast elkaar zetten en kWh per jaar besparing laten uitrekenen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 20:14
Zo, de kogel is door de kerk; SolarFlow 2400AC met twee AB3000X besteld. Was nog aan het twijfelen om bij zendure EU te bestellen omdat het daar nog iets goedkoper was. Maar daar werken de kortingscodes weer niet, dus toch maar gewoon zendure.nl. Bij het afrekenen met PayPal zie je dan weer dat het gewoon onderdeel is van de Zendure Duitsland..

Nog geen duidelijkheid over de levertermijn maar ik hoop natuurlijk nog deze maand nav eerdere berichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNelectric
CopyCatz schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:15:
Zo, de kogel is door de kerk; SolarFlow 2400AC met twee AB3000X besteld. Was nog aan het twijfelen om bij zendure EU te bestellen omdat het daar nog iets goedkoper was. Maar daar werken de kortingscodes weer niet, dus toch maar gewoon zendure.nl. Bij het afrekenen met PayPal zie je dan weer dat het gewoon onderdeel is van de Zendure Duitsland..

Nog geen duidelijkheid over de levertermijn maar ik hoop natuurlijk nog deze maand nav eerdere berichten :)
mag ik vragen hoeveel wp zonnepanelen je hebt liggen en wat de verhouding tussen opwek /eigen verbruik en terug levering is
zat zelf ook aan de zelfde combi te denken .3e accu is makkelijk later bij te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Sander schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:30:
[...]

Het is een nieuw product dat net 6 dagen geleden beschikbaar is voor bestellen (maar nog niet uitgeleverd aan mensen hier/in het algemeen). Binnenkort zullen er reviews verschijnen en dan zul je meer te weten komen, tot die tijd moet iedereen het doen met dezelfde info die je hier quote...

Tav de sizing: Als je uurwaarden of kwartierwaarden hebt van je P1 meter via bijv homewizzard of home assistant dan kun je daar icm Claude/ChatGPT eens mee spelen en kijken wat de ROI is voor verschillende formaten batterijen. Zo geef je dan bijv je CSV met waarden en geef je aan met hoeveel Watt je kunt laden/ontladen en wat de efficiency is waarmee je wil rekenen. Dan kun je vrij snel een aantal opties naast elkaar zetten en kWh per jaar besparing laten uitrekenen.
Goede tip! Welke methode kan ik daarvoor gebruiken? Een csv exporteren en importeren in de AI?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
D-Ed schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:37:
[...]

Goede tip! Welke methode kan ik daarvoor gebruiken? Een csv exporteren en importeren in de AI?
Yep, gewoon de CSV, dan even wat instructies over wat de velden zijn en dan kun je los met je vragen erover. Ik heb uiteindelijk geprobeerd met ChatGPT, Claude en resultaten waren zeer vergelijkbaar.

Alternatief is pak excel en kijk er zelf eens naar, uiteindelijk ga je een soort van 'running-total' bijhouden voor je batterij waarbij uren met een overschot de batteri in gaan (tot 100%) en uren met tekort uit de batterij (met efficiency verlies) en dan heb je vrij snel een beeld van hoeveel je kunt afdekken en hoeveel capaciteit genoeg is voor een NOM ambitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Sander schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:46:
[...]

Yep, gewoon de CSV, dan even wat instructies over wat de velden zijn en dan kun je los met je vragen erover. Ik heb uiteindelijk geprobeerd met ChatGPT, Claude en resultaten waren zeer vergelijkbaar.

Alternatief is pak excel en kijk er zelf eens naar, uiteindelijk ga je een soort van 'running-total' bijhouden voor je batterij waarbij uren met een overschot de batteri in gaan (tot 100%) en uren met tekort uit de batterij (met efficiency verlies) en dan heb je vrij snel een beeld van hoeveel je kunt afdekken en hoeveel capaciteit genoeg is voor een NOM ambitie.
Top dank!

Net zes weken in een nieuwe woning met panelen dus het is nog koffiedik kijken maar wellicht dat ik er iets aan heb _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Wat ik me nu afvraag. Als de Zendure P1 meter gelanceerd word gaat die enkel 'het Elektra gedeelte' uitlezen of zouden ze ook toegang tot andere gegevens gaan uitlezen zoals HW (gas, water etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:14

bert pit

asdasd

Polvo176 schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:53:
Om nog even goed op mijn netvlies te krijgen:
Volgens de opgegeven eigenschappen zou een AB2000S batterij 6000 cycli mee moeten bij een DOD >= 70% en 3000 cycli bij een DOD >= 80%

Interpreteer ik dat goed dat de batterij 6000 cycli meegaat als je hem tot maximaal 30% ontlaad?
Dan snap ik het > teken niet, dat zou dan < moeten zijn.

Nu ontlaad ik het 90%, van 100% tot 10%, haal ik dan de 3000 cycli wel of halveert dit nog eens?

Ik zou met 3 batterijen mij kunnen bedruipen als ik die van 10 tot 100% gebruik, maar is het dan niet verstandiger om 4 batterijen in te stellen van 30 tot 100%?
Dat zou de levensduur van alle batterijen meer dan verdubbelen als ik het goed begrijp?
Met LFP zou je twee dingen moeten vermijden
Cycling at the top: dus laden tot 100% ontladen naar 80% wederom naar 100%, et cetera.
Op hoge lading ongebruikt laten staan in een zeer warme ruimte >35gr.

Het beste praktijkgebruik voor lange lavensduur zit hem in laden van 10 a 20% naar 70 a 80%. Bovendien af en toe doorladen naar 100% om het BMS correct te houden

YouTube: How To Ruin Your Electric Car's Battery - LFP Edition!
Welliswaar voor auto's maar geeft goede info.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
rabero1985 schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:36:
Wat ik me nu afvraag. Als de Zendure P1 meter gelanceerd word gaat die enkel 'het Elektra gedeelte' uitlezen of zouden ze ook toegang tot andere gegevens gaan uitlezen zoals HW (gas, water etc)
Ze hebben daar helemaal geen interface in hun app en die data biedt ook geen enkele meerwaarde voor hun eigen producten dus ik zou er maar niet vanuit gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
MNelectric schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:31:
[...]

mag ik vragen hoeveel wp zonnepanelen je hebt liggen en wat de verhouding tussen opwek /eigen verbruik en terug levering is
zat zelf ook aan de zelfde combi te denken .3e accu is makkelijk later bij te bestellen.
Zo ingewikkeld kijk ik niet naar de cijfers. Ik heb circa 4500wp aan panelen liggen en een electrische auto. Verhouding eigen opwek/verbruik schommelt dus enorm en de auto laat ik buiten beschouwing. Voor de accu heb ik voornamelijk naar het verbruik in de avond en nacht gekeken. Als het huis in rust is zit ik op 350w verbruik, dan zit ik al op 4.2kWh om door de nacht heen te komen dus wil ik instappen met een 5.7kWh batterij.

Dat wordt al krap aan met 95% batterij, RTE, en met gamen + tv kijken ga ik er vast wel over heen. Dus een 3e accu gaat er hier ook wel komen als ik wat meer inzicht heb in de praktijk. Eerst maar eens kijken of het idd allemaal werkt zoals ik dacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:11
Leuk artikel over handelen met je accu's: https://jeroen.nl/blog/geld-verdienen-met-je-thuisbatterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:26
Volgens Jeroen zou het voor mij 9 jaar duren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
d:)b
Ik heb begrepen dat Frankrijk en Duitsland als eerste worden voorzien en mijn reviewexemplaar uit die batch komt, ik weet dus niet of deze maand nog gaat lukken voor Nederlandse bestellingen, help het je hopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:00
Taro schreef op maandag 7 april 2025 @ 16:44:
[...]

d:)b

[...]

Ik heb begrepen dat Frankrijk en Duitsland als eerste worden voorzien en mijn reviewexemplaar uit die batch komt, ik weet dus niet of deze maand nog gaat lukken voor Nederlandse bestellingen, help het je hopen :)
Ik (wij) staan op de lijst voor week 3/4 - ik hou jullie wel op de hoogte.

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper-NL
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 20-05 22:26

Top! Twee vragen;
- moet je gelijk alles betalen, is het een aanbetaling of anders?
- kortingcodes; waar heb je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper-NL
  • Laatst online: 20-05 22:26
rabero1985 schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:36:
Goede vraag. Ik denk dat "beter goed gejat, dan slecht zelf verzonnen" op zijn plaats is in deze business d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Viper-NL schreef op maandag 7 april 2025 @ 18:39:
[...]

Top! Twee vragen;
- moet je gelijk alles betalen, is het een aanbetaling of anders?
- kortingcodes; waar heb je die vandaan?
Het was wel meteen afrekenen helaas. Voor de zekerheid maar met paypal gedaan. Kortingscodes zijn hier in het topic te vinden, Met ZDSPA25 heb ik 114,85 korting gekregen op de de 2400 AC + twee accus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Op de Solar Solutions beurs waren @Sarge78 en ik, nadat we elkaar toevallig tegenkwamen, in gesprek met een Zendure medewerker. Op de vraag of de Hyper 2000 beschikbaar zou blijven aangezien de Solarflow 800 Pro er wel heel erg veel van wegheeft en een mogelijke opvolger zou kunnen zijn reageerde de medewerker in eerste instantie iets met "stock" en daarna gaf hij aan dat het product nog wel beschikbaar zou blijven. Ik heb daar toen niet heel veel aandacht aan geschonken, maar @Sarge78 benoemde het hier al: Sarge78 in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic".

Zojuist hoor ik via via (dus niet via mijn contactpersoon) dat de Hyper uit het assortiment zal gaan en de voorraad niet zal worden aangevuld. Dat zou betekenen dat de Solarflow 800 Pro (of evt. ook de AC2400) inderdaad de opvolger van de Hyper 2000 is.

Er is nog nergens officieel iets aangekondigd, hou dus een slag om de arm, maar in het kader van de transparantie vind ik het wel zo netjes om dit nu te melden. We mogen er van uitgaan dat de Hyper 2000 nog geruime tijd zal worden ondersteund, maar wel iets om in overweging te nemen als je nog tot aanschaf over moet gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 07-04-2025 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dobey
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-06 11:23
Hopelijk heeft iemand hier een idee. Mogelijk is het misconfiguratie, maar het valt me op dat de Ha integratie 1200Watt gaat laden op het moment dat mijn sensor negatieve waarde geeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Gz1oxJvZ9EFxU4b9U6bhEDRhy0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/talBXwyBaNSC2O35YXdk00Xw.png?f=user_large
Hij gaat dan ook gelijk 1200Watt laden terwijl mijn teruglevering bijvoorbeeld 100Watt is.

Ik zou verwachten dat de accu's laden wat er teveel terug zou gaan, niet gelijk de volledige 1200Watt. Maar mogelijk is mijn aanname daar verkeerd.

Zelfde in de avond, op het moment dat mijn sensor een positieve waarde geeft zie ik gelijk dat er 400Watt terug gaat naar het huis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MSuqjE-ZxSUlnNGlQka3T9ESV8c=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/IGPRluzsVJcaC8Dp4KhCYG28.png?f=user_large

Terwijl het verbruik bijvoorbeeld 250Watt is. Ik zou hier dus verwachten dat hij 250Watt terug zou leveren naar het huis in plaats van 2x 400 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjacobsen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:24
Taro schreef op maandag 7 april 2025 @ 18:54:
Op de Solar Solutions beurs waren @Sarge78 en ik, nadat we elkaar toevallig tegenkwamen, in gesprek met een Zendure medewerker. Op de vraag of de Hyper 2000 beschikbaar zou blijven aangezien de Solarflow 800 Pro er wel heel erg veel van wegheeft en een mogelijke opvolger zou kunnen zijn reageerde de medewerker in eerste instantie iets met "stock" en daarna gaf hij aan dat het product nog wel beschikbaar zou blijven. Ik heb daar toen niet heel veel aandacht aan geschonken, maar @Sarge78 benoemde het hier al: Sarge78 in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic".

Zojuist hoor ik via via (dus niet via mijn contactpersoon) dat de Hyper uit het assortiment zal gaan en de voorraad niet zal worden aangevuld. Dat zou betekenen dat de Solarflow 800 Pro (of evt. ook de AC2400) inderdaad de opvolger van de Hyper 2000 is.

Er is nog nergens officieel iets aangekondigd, hou dus een slag om de arm, maar in het kader van de transparantie vind ik het wel zo netjes om dit nu te melden. We mogen er van uitgaan dat de Hyper 2000 nog geruime tijd zal worden ondersteund, maar wel iets om in overweging te nemen als je nog tot aanschaf over moet gaan.
Gelet op de overeenkomsten tussen de Hyper en de SF800 pro zou ik deze sneller beschouwen als natuurlijke opvolger. De 2400AC heeft behoorlijk andere eigenschappen toch?

Thanks iig voor de heads up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992

Nu klinkt via via meer als een zogenaamd "wandelgang verhaal". Hoe betrouwbaar denk je dat de informatie is? Heb je eerder via dezelfde weg informatie verkregen? En wat waren je bevindingen van die informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinMid
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:31

Ik heb er nog 1 in bestelling staan (hyper 2000), met levering 50-60 dagen -> midden tot eind mei. Half maart besteld.
Wat email contact gehad, maar daar is niet echt iets uitgekomen. (Over de vraag of de hyper eruit gaat, of de hyper de ZENS AI gaat ondersteunen, en wat nu te doen, omzetten naar Solarpro of laten doorlopen).
- eerst een commercieel email terug met de specs van de hyper (zonder vergelijk met Solarpro en antwoord op de AI vraag)
- nog een keer gevraagd, antwoord: ieder product heeft zijn eigen markt, kijk maar.

Schiet niet echt op.

4.440wp op nw 1.000 op Z. Zendure thuis batterij hyper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
geert1992 schreef op maandag 7 april 2025 @ 19:15:
[...]

Nu klinkt via via meer als een zogenaamd "wandelgang verhaal". Hoe betrouwbaar denk je dat de informatie is? Heb je eerder via dezelfde weg informatie verkregen? En wat waren je bevindingen van die informatie?
Ik heb hetzelfde bericht ontvangen :)

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022

Mocht het idd zo zijn dan is hij maar een maand of 9 op de markt geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Silent Hunter schreef op maandag 7 april 2025 @ 19:39:
[...]

Ik heb hetzelfde bericht ontvangen :)
Kan jij dan misschien mijn vraag beantwoorden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryGosie
  • Nu online
Zou het jammer vinden dat mijn net aangeschaft Hyper's 2000 nu al weer uit de markt zouden gaan. Vooral i.v.m. ondersteuning en firmware updates voor bugs. Ook het geval wanneer mijn hyper defect zou raken onder garantie.
Ook zou het wel mooi zijn als we het bericht krijgen dat de Hyper zijn 'levensduur' blijft functioneren in de app.

[ Voor 10% gewijzigd door BerryGosie op 07-04-2025 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Devke schreef op maandag 7 april 2025 @ 19:40:
[...]

Mocht het idd zo zijn dan is hij maar een maand of 9 op de markt geweest?
In Nederland wel, maar is al langer verkrijgbaar in o.a. Duitsland en Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
geert1992 schreef op maandag 7 april 2025 @ 19:15:
[...]

Ik zou het hier niet melden als ik de bron niet vertrouw. En het matched met wat de Zendure medewerker op de beurs er mogelijk wat té snel uitflapte en in de zinnen daarna anders verwoordde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Dobey schreef op maandag 7 april 2025 @ 19:00:
Hopelijk heeft iemand hier een idee. Mogelijk is het misconfiguratie, maar het valt me op dat de Ha integratie 1200Watt gaat laden op het moment dat mijn sensor negatieve waarde geeft.
[Afbeelding]
Hij gaat dan ook gelijk 1200Watt laden terwijl mijn teruglevering bijvoorbeeld 100Watt is.

Ik zou verwachten dat de accu's laden wat er teveel terug zou gaan, niet gelijk de volledige 1200Watt. Maar mogelijk is mijn aanname daar verkeerd.

Zelfde in de avond, op het moment dat mijn sensor een positieve waarde geeft zie ik gelijk dat er 400Watt terug gaat naar het huis.
[Afbeelding]

Terwijl het verbruik bijvoorbeeld 250Watt is. Ik zou hier dus verwachten dat hij 250Watt terug zou leveren naar het huis in plaats van 2x 400 Watt.
Heb je in de App de handmatige AC ontladen en laden waarde beide op 0 staan? Als de "slimme aansturing" even wegvalt kan hij mogelijk terugvallen op de handmatig aangegeven AC-ontlaadwaarde in de instellingen in de App en als die op 1200 staat zou dat het verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Taro schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:39:
[...]

Ik zou het hier niet melden als ik de bron niet vertrouw. En het matched met wat de Zendure medewerker op de beurs er mogelijk wat té snel uitflapte en in de zinnen daarna anders verwoordde.
Had ik ook niet anders verwacht, maar probeer altijd voorzichtig te zijn met aannames. Niet iedereen is zo zorgvuldig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
Taro schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:37:
[...]

In Nederland wel, maar is al langer verkrijgbaar in o.a. Duitsland en Frankrijk.
Dat is best kort. Hopelijk bij de opvolgers niet. Blijft een dynamisch markt vol in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dobey
Taro schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:42:
[...]

Heb je in de App de handmatige AC ontladen en laden waarde beide op 0 staan? Als de "slimme aansturing" even wegvalt kan hij mogelijk terugvallen op de handmatig aangegeven AC-ontlaadwaarde in de instellingen in de App en als die op 1200 staat zou dat het verklaren.
Nee die stonden beide op 800. Heb ze op 0 gezet en de integratie weer op “slimme aansturing” gezet. Ook daarna blijft de output naar het huis op 400Watt staan, terwijl verbruik 325Watt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _CrookClaw_
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-05 12:16
Na een hoop reacties gelezen te hebben, heb ik toch nog enkele vragen, hopelijk kunnen jullie me op weg helpen.

1. Het is een modulair systeem maar daardoor is het wel ingewikkelder om een juiste keuze te maken. Ik wil graag NOM draaien, daardoor is mijn oog gevallen op de SolarFlow 800 Pro + een extra AB2000S, samen met een kortingscode komt dit uit op 1613 incl verzenden op de NL Zendure site. Voor 3840Wh is dat eigenlijk geen geld. Klopt het dat een 800 beter geschikt is voor NOM?

2. Kan ik beter een AB2000S of een AB2000X kopen?

3. Er staat dat hij tot 50 graden kan. Ik heb zo'n houten nieuwbouw schuurtje, zou dat een locatie kunnen zijn om de batterij neer te zetten, het kan er tegen de 40-45 graden worden in de volle zon. Of gaat hierdoor de batterij erg snel degraderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankjacobsen
_CrookClaw_ schreef op maandag 7 april 2025 @ 21:15:
Na een hoop reacties gelezen te hebben, heb ik toch nog enkele vragen, hopelijk kunnen jullie me op weg helpen.

1. Het is een modulair systeem maar daardoor is het wel ingewikkelder om een juiste keuze te maken. Ik wil graag NOM draaien, daardoor is mijn oog gevallen op de SolarFlow 800 Pro + een extra AB2000S, samen met een kortingscode komt dit uit op 1613 incl verzenden op de NL Zendure site. Voor 3840Wh is dat eigenlijk geen geld. Klopt het dat een 800 beter geschikt is voor NOM?

2. Kan ik beter een AB2000S of een AB2000X kopen?

3. Er staat dat hij tot 50 graden kan. Ik heb zo'n houten nieuwbouw schuurtje, zou dat een locatie kunnen zijn om de batterij neer te zetten, het kan er tegen de 40-45 graden worden in de volle zon. Of gaat hierdoor de batterij erg snel degraderen?
De AB2000x en s zijn even duur; de nieuwe X versie past alleen qua looks beter bij de SF800 pro. Volgens eerdere berichten in dit topic is het verder dezelfde accu qua techniek.

En qua locatie; ik ga de set ook in een houten schuurtje / tuinhuis plaatsen, wat inderdaad vol in de zon staat. Had het maar geen accu moeten worden ;)

[ Voor 9% gewijzigd door frankjacobsen op 07-04-2025 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Dobey schreef op maandag 7 april 2025 @ 21:05:
[...]

Nee die stonden beide op 800. Heb ze op 0 gezet en de integratie weer op “slimme aansturing” gezet. Ook daarna blijft de output naar het huis op 400Watt staan, terwijl verbruik 325Watt is
Heb hier sinds een paar uurtjes ook problemen met de HA integratie, zie ook foutmeldingen in de logs langskomen, vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:30
Taro schreef op maandag 7 april 2025 @ 22:26:
[...]

Heb hier sinds een paar uurtjes ook problemen met de HA integratie, zie ook foutmeldingen in de logs langskomen, vreemd.
En dit is de rede dat ik een thuisbatterij systeem niet via HomeAssistant wil hebben draaien.
Ik hoop dat de Zendure app meer mogelijkheden krijgt en meer via die app kan.

Ik had laatst mijn Tado thermostaten niet meer beschikbaar in HomeAssistant die het al 2 jaar zonder problemen werkten.
Maar met een thuisbatterij systeem vindt ik toch wat anders dan een paar thermostaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
peterbier schreef op maandag 7 april 2025 @ 22:43:
[...]

En dit is de rede dat ik een thuisbatterij systeem niet via HomeAssistant wil hebben draaien.

Ik had laatst mijn Tado thermostaten niet meer beschikbaar in HomeAssistant die het al 2 jaar zonder problemen werkten.
Maar met een thuisbatterij systeem vindt ik toch wat anders dan een paar thermostaten.
Begrijp ik inderdaad. Inmiddels werkt het weer, heb eerder vandaag een Shelly firmware update gedaan, daarna is er iets misgegaan vermoed ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:28
Voor mensen die een EcoTracker P1 willen, ik had even met hun support gemaild:
Hi Dennis, the EcoTracker P1 will be officially released shortly. If you are interested, we are already making it possible for you to purchase and use it today. Just give us your desired delivery address and we will create the order for you. The EcoTracker P1 costs 99€ once. There is no subscription.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dobey
Taro schreef op maandag 7 april 2025 @ 22:26:
[...]

Deze bedoel je: line 148, in on_message payload = json.loads(msg.payload.decode()) ~~~~~~~~~~~~~~~~~~^^ UnicodeDecodeError: 'utf-8' codec can't decode byte 0xf8 in position 0: invalid start byte ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:39

Sebazzz

3dp

peterbier schreef op maandag 7 april 2025 @ 22:43:
[...]

8)7 Want via de cloud is beter.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNelectric
kan je met zendure handmatig of via de App , NOM bereiken of gaat dat alleen met die Shelly of de later op de mark komende P1 meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
MNelectric schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:01:
kan je met zendure handmatig of via de App , NOM bereiken of gaat dat alleen met die Shelly of de later op de mark komende P1 meter.
Handmatig kan alleen met een vaste load, Dus stel je nachtverbruik is ca 150w dan kun je hem handmatig aanzetten of inplannen om gedurende de nacht 150w te ontladen. Echt NOM kan alleen met shelly of P1 Zendure als je via app dat wil doen. Met HA integratie kun je elke P1 gebruiken die je wil.

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dobey
mrme12345 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:39:
[...]

Handmatig kan alleen met een vaste load, Dus stel je nachtverbruik is ca 150w dan kun je hem handmatig aanzetten of inplannen om gedurende de nacht 150w te ontladen. Echt NOM kan alleen met shelly of P1 Zendure als je via app dat wil doen. Met HA integratie kun je elke P1 gebruiken die je wil.
Ik merk met de HA integratie dus wel gek gedrag. Zo is hij nu weer 1200Watt per hyper aan het laden, terwijl mijn zonnepanelen nu 600Watt binnen halen, dat is 1800Watt te veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Dobey schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:43:
[...]

Ik merk met de HA integratie dus wel gek gedrag. Zo is hij nu weer 1200Watt per hyper aan het laden, terwijl mijn zonnepanelen nu 600Watt binnen halen, dat is 1800Watt te veel :)
Dat is tijdelijk als het goed is en wordt opgelost door Fireson en je kunt ook zelf je scripts maken in node red om NOM te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dobey
mrme12345 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:45:
[...]

Dat is tijdelijk als het goed is en wordt opgelost door Fireson en je kunt ook zelf je scripts maken in node red om NOM te bereiken.
Ah dus het is een known issue? Ik dacht dat het aan mijn configuratie lag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Dobey schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:46:
[...]

Ah dus het is een known issue? Ik dacht dat het aan mijn configuratie lag..
Kun je het beste hier aangeven. Dat gaat specifiek over de HA integratie voor zendure:
Mediacj in "Zendure producten in Home Assistant integreren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGoose
  • Nu online
Een gevoel/gewetensvraag.

Wat mij opvalt tijdens dagen als dit (lekker veel zon, NOM laden via overschot AC, hangen geen panels aan de hyper zelf) dat laden van 10 tot 99% steady is. Maar zodra hij op 99% komt dan doet hij er heel erg lang over om naar 100% te komen (meer dan een uur) en dat is dan echt met volle bak laden. Als 1 van de 3 accu's op 100% staat loopt hij wel terug in vermogen om de andere 2 op 100% te kijgen en uiteindelijk druppelt hij langzaam naar 100% en stopt.
Ik heb alleen het idee dat daarna weer ontladen eigenlijk vrij snel naar 99>98% loopt en mijn gevoel zegt dat die laatste 99% naar 100% 'zinloos laden' is.
Ik heb hem nu bij mij van 8% naar 99% gezet, dat is meer steady en hij stopt direct bij 99%. Iets te vroeg in de middag nu, maar er is nog een torentje onderweg. :)

Iemand toevallig hier al eens naar gekeken en wat meer inzicht in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:14

bert pit

asdasd

DaGoose schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:15:

Wat mij opvalt tijdens dagen als dit (lekker veel zon, NOM laden via overschot AC, hangen geen panels aan de hyper zelf) dat laden van 10 tot 99% steady is. Maar zodra hij op 99% komt dan doet hij er heel erg lang over om naar 100% te komen (meer dan een uur) en dat is dan echt met volle bak laden. Als 1 van de 3 accu's op 100% staat loopt hij wel terug in vermogen om de andere 2 op 100% te kijgen en uiteindelijk druppelt hij langzaam naar 100% en stopt.
Ik heb alleen het idee dat daarna weer ontladen eigenlijk vrij snel naar 99>98% loopt en mijn gevoel zegt dat die laatste 99% naar 100% 'zinloos laden' is.
Ik heb hem nu bij mij van 8% naar 99% gezet, dat is meer steady en hij stopt direct bij 99%. Iets te vroeg in de middag nu, maar er is nog een torentje onderweg. :)

Mijn gevoel zegt dat je dit niet vaker dan circa eens per maand moet doen omdat je anders de levensduur aanmerkelijk verkort. Maar het is onderzocht, zie mijn vorige post gebaseerd op batterijguru en hoogleraar natuurkunde Jeff Dahn: bert pit in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"

Wikipedia: Jeff Dahn

[ Voor 6% gewijzigd door bert pit op 08-04-2025 09:28 ]

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert1992

Dit is normaal. Het spanningsverschil (voltage) tussen een volle en een lege LFP-accu is relatief klein, wat het lastig maakt om de laadstatus nauwkeurig te bepalen.
Daarom is een Battery Management System (BMS) essentieel bij LFP-accu’s.
Wanneer de accu bijna vol is, begint het BMS met het balanceren van de cellen, zodat alle cellen exact dezelfde spanning krijgen.

Om een betrouwbare SOC te krijgen, is het belangrijk om de accu regelmatig volledig te laden en te ontladen.

Stel je voor dat je naar het waterpeil in een meer probeert te kijken om te bepalen hoeveel water er nog in zit.

Bij een gewoon meer zie je het water stijgen of dalen langs de oever, het verschil is duidelijk zichtbaar. Maar een LFP-accu is als een meer met bijna verticale oevers: of het meer nu halfvol of bijna vol is, het waterpeil lijkt bijna hetzelfde.

Je kunt dus niet goed zien hoeveel water (energie) er nog is, puur door naar het waterniveau (de spanning) te kijken.
Het BMS houdt daarom bij hoeveel stroom er in en uit gaat, maar dit gebeurt altijd bij benadering.

[ Voor 19% gewijzigd door geert1992 op 08-04-2025 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
bert pit schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:24:
[...]

Mijn gevoel zegt dat je dit niet vaker dan circa eens per maand moet doen omdat je anders de levensduur aanmerkelijk verkort. Maar het is onderzocht, zie mijn vorige post gebaseerd op batterijguru en hoogleraar natuurkunde Jeff Dahn: bert pit in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"

Wikipedia: Jeff Dahn
Een mogelijk nadeel hiervan is dat de hypers zelf op een willekeurig moment kunnen besluiten om volledig op te laden, om zo de SoC te bepalen.
Zou zelf adviseren om het in ieder geval 1 keer per week te doen. Dan ben je de automatische cycle in ieder geval voor.

[ Voor 3% gewijzigd door geert1992 op 08-04-2025 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjacobsen
mrme12345 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:39:
[...]

Checkvraag; een aantal mensen in dit topic gebruiken de Everhome EcoTracker P1 ook al voor NOM via de app, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
frankjacobsen schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:56:
[...]

Checkvraag; een aantal mensen in dit topic gebruiken de Everhome EcoTracker P1 ook al voor NOM via de app, toch?
Deze vraag werd volgens mij afgelopen weekend ook al gesteld, maar het is mij niet helemaal duidelijk wat je precies wilt weten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent Hunter
geert1992 schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:42:
[...]

Had ik ook niet anders verwacht, maar probeer altijd voorzichtig te zijn met aannames. Niet iedereen is zo zorgvuldig
Laat ik het zo stellen; dit is een directe bron bij Zendure vandaan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
Silent Hunter schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:06:
[...]

Laat ik het zo stellen; dit is een directe bron bij Zendure vandaan. :)
Dankjewel, was vooral nieuwsgierig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjacobsen
geert1992 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:58:
[...]

Deze vraag werd volgens mij afgelopen weekend ook al gesteld, maar het is mij niet helemaal duidelijk wat je precies wilt weten?
De suggestie werd gewekt dat er alleen NOM met Shelly, HA, Zendure P1 kan worden gedaan; volgens mij dus ook met de nog uit te brengen EcoTracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53
frankjacobsen schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:18:
[...]

De suggestie werd gewekt dat er alleen NOM met Shelly, HA, Zendure P1 kan worden gedaan; volgens mij dus ook met de nog uit te brengen EcoTracker.
Die Zendure P1 wordt volgens mij een 1 op 1 copy van die Ecotracker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ultimate-Dennus
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16:48
Even wat opheldering van iemand die het product Zendure verkoopt voor de Nederlandse markt. (Ik heb dagelijks contact met Zendure over allerlei zaken)
Natuurlijk is het bij ieder bedrijf zo dat wanneer een nieuw product op de markt komt ze deze het liefst zo veel mogelijk willen verkopen. Echter heeft Zendure mij toegezegd zolang er voldoende animo is voor de Hyper 2000 ze deze nog steeds zullen verkopen. Al komt er natuurlijk een moment dat er meer animo zal zijn voor de opvolgers en dan wordt de Hyper 2000 rustig uitgefaseerd. Aangezien wij het product verkopen aan onze klanten hebben we dit ook wel een beetje geëist. Wij zitten bijvoorbeeld ook met de splitsing gaan we een Hyper 2000 adviseren of een AC 2400. Aangezien de productie van de AC 2400 nu pas op gang komt en nog helemaal niet uitgeleverd wordt. Zal iedereen zowieso dit jaar nog een mooie Hyper 2000 kunnen bemachtigen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
  • Laatst online: 13:58

De vraag is of je zoveel waarde aan die percentages moet hechten.
Door de vlakke laad en ontlaad curve kloppen die vaak niet en daarom moet de batterij eens in de zoveel tijd gekalibreerd worden op 100%

Ik denk niet dat dit zinloos laden is, heb je al gemeten hoeveel je er weer uit haalt?
Gisteren heb ik mijn accu's geladen tot 100% en ontladen tot 10%.
Met een gekalibreerde Eastron kWh meter kreeg ik er 3,45 kWh uit. (2 batterijen)
Als 3,45 kWh 90% van de capaciteit is dan is 100% 3,833 kWh of te wel 1,916 kWh per batterij.
De capaciteit van de batterij is nagenoeg de fabrieksopgave van 1,92 kWh.
Hoeveel haal jij er uit als je hem tot 98 of 99% laad?

PS
Ik zal hem vandaag ook tot 98% laten laden, eens kijken wat dit oplevert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert1992
DJN schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 18:06:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik gebruik al sinds Januari. Werkt prima, nooit problemen mee gehad.
@frankjacobsen

Voor als je het gemist had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjacobsen
Acidrain schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:20:
[...]

Die Zendure P1 wordt volgens mij een 1 op 1 copy van die Ecotracker.
De EcoTracker werkt niet met een LoRa communicatieplug; in dit topic las ik dat de P1 van Zendure op de beurs werd gepresenteerd als een P1 meter die via LoRa met een plug in stopcontact communiceert, die vervolgens via je wifi netwerk communiceert. De P1 van everHome die gefotografeerd is; heeft die LoRa plug volgens mij niet. Dus helemaal een kopie lijkt het dan niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
frankjacobsen schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:18:
[...]

Het kan op meerdere manieren, maar de eenvoudigste manier is met zo'n optie als bovenstaande; als je weet hoe je je P1 kan uitlezen, kan het inderdaad met HA, b.v. via een HomeWizard P1 meter. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
Sebazzz schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 07:11:
[...]

8)7 Want via de cloud is beter.
Mijn Zendure heeft een lokale verbinding met de Shelly.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dotternetta
Geweldig, ChatGPT. Een 2,5 MB .CSV laten analyseren en ik weet nu precies wat ik moet kopen en wat het me bespaart! (geschat 2000 kwh minder van het net trekken met NOM). Dankjewel HW voor de data!

[ Voor 192% gewijzigd door dotternetta op 08-04-2025 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timpel_800
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19:22

timpel_800

Amber 65

Mag ik vragen hoe je dat doet? Welke vraag stel je hem dan. Ik heb totaal geen ervaring met chat gpt maar neem aan dat het niet genoeg is om je data daar gewoon in te knallen? Ik heb de gegevens van mijn zappi die ik ook in csv kan exporteren en ik ben ook wel benieuwd.

Amber 65 voor VVW. Atlantic Explorer SWW. PV 19.2kWp -> Noord: SMA SB1.5 - SMA ZW: SMA STP 3.0- Zuid: SMA STP 4.0 - ZZO: SMA STP6.0TL, Kia Niro EV. Zappi Laadpaal

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dotternetta
timpel_800 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:57:
Mag ik vragen hoe je dat doet? Welke vraag stel je hem dan. Ik heb totaal geen ervaring met chat gpt maar neem aan dat het niet genoeg is om je data daar gewoon in te knallen? Ik heb de gegevens van mijn zappi die ik ook in csv kan exporteren en ik ben ook wel benieuwd.
Het is erg simpel, het wijst zichzelf. Ik heb de CSV geupload en letterlijk gezegd: "dit is mijn stroomverbruik van 2024. Ik wil een thuisaccu aanschaffen en twijfel over het vermogen en de capaciteit. Welk vermogen en capaciteit past het best bij mij om zoveel mogelijk "nul op de meter" te draaien"

Daarna val je van de ene verbazing in de andere als je ChatGPT nooit eerder hebt gebruikt

[ Voor 5% gewijzigd door dotternetta op 08-04-2025 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_rot
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:50
Het is erg simpel, het wijst zichzelf. Ik heb de CSV geupload en letterlijk gezegd: "dit is mijn stroomverbruik van 2024. Ik wil een thuisaccu aanschaffen en twijfel over het vermogen en de capaciteit. Welk vermogen en capaciteit past het best bij mij om zoveel mogelijk "nul op de meter" te draaien"

Daarna val je van de ene verbazing in de andere als je ChatGPT nooit eerder hebt gebruikt
Waar in HW kan je een CSV genereren? ik zie op https://hwenergy.app/ geen optie hiervoor, of kijk ik niet goed 8)7

Groetjes Manfred

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

peterbier schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:10:
[...]

Mijn Zendure heeft een lokale verbinding met de Shelly.
Mijne ook inderdaad, keep it simple.
Heb net de 4e ab2000s opgehaald, nu nog eronder zetten.

Edit,
Was zo gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kwR21j_zp3DkuHCGnWlohtlTtLs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sC9rT4HEodjlgtBsronHOeuB.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 41% gewijzigd door klump4u op 08-04-2025 15:49 ]

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
@man_rot
Via de app kan het maar moet je wel plus abonnement hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
man_rot schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:33:
[...]

Waar in HW kan je een CSV genereren? ik zie op https://hwenergy.app/ geen optie hiervoor, of kijk ik niet goed 8)7
In de app (ja, ik heb het abbonementje)

[ Voor 5% gewijzigd door dotternetta op 08-04-2025 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_rot
rabero1985 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:35:
@man_rot
Via de app kan het maar moet je wel plus abonnement hebben.
ik heb abbo voor energy +, maar blijf met mijn neus kijken :+ , want kan geen download optie vinden in de app
kan iemand mij in de juiste richting sturen?

Groetjes Manfred

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18:24
man_rot schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:55:
[...]

ik heb abbo voor energy +, maar blijf met mijn neus kijken :+ , want kan geen download optie vinden in de app
kan iemand mij in de juiste richting sturen?
Tandwieltje rechts bovenin
Grafieken
En dan welke je wilt exporteren (Stroomtotaal bijvoorbeeld)
Exporteer grafiek data

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LqIWT4jB1VKP9hlmNoQFILLKTC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kFWfwBVPhRzF9jCPg9kfMOd5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_rot
JeroenVerweij schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:59:
[...]

Tandwieltje rechts bovenin
Grafieken
En dan welke je wilt exporteren (Stroomtotaal bijvoorbeeld)
Exporteer grafiek data
thnx

3x overheen gekeken 8)7

Groetjes Manfred

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
man_rot schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:00:
[...]

thnx

3x overheen gekeken 8)7
Let op dat je kwartier metingen selecteert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenLee
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 11:46
Ik heb nu nog een order openstaan bij Zendure van 2 hypers met 5 AB2000S en omdat ik niet overtuigd ben van de ondersteuning in de toekomst, wil ik de bestelling omzetten naar een solarflow 800 pro met tenminste
4 batterijen. In de handleiding lees ik laad/ontlaadvermogen(met extra batterij) 2000w [specificatie solarflow 800 pro batterij (poort)]

Dus bij een 800 pro met minimaal 2 batterijen is het laden en ontladen 400w hoger dan bij een hyper met meerdere batterijen op 1600w.
Klopt dat of begrijp ik het verkeerd omdat er eerder bij de specificatie erboven andere data staat vermeld bij AC pararmeter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
GenLee schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:01:
Ik heb nu nog een order openstaan bij Zendure van 2 hypers met 5 AB2000S en omdat ik niet overtuigd ben van de ondersteuning in de toekomst, wil ik de bestelling omzetten naar een solarflow 800 pro met tenminste
4 batterijen. In de handleiding lees ik laad/ontlaadvermogen(met extra batterij) 2000w [specificatie solarflow 800 pro batterij (poort)]

Dus bij een 800 pro met minimaal 2 batterijen is het laden en ontladen 400w hoger dan bij een hyper met meerdere batterijen op 1600w.
Klopt dat of begrijp ik het verkeerd omdat er eerder bij de specificatie erboven andere data staat vermeld bij AC pararmeter?
Dat gaat over gecombineerde limiet als je zowel AC als DC laadt. Dus bijvoorbeeld er komt 1200w binnen op je SF 800 Pro met zonnepanelen dan zal die nog 800w ac kunnen laden. En bij hypr is die limiet inderdaad rond de 1600w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Ik heb nog meerder orders open staan en uiteraard betaald.
Eentje van 15 Maart.
Communicatie is er niet alleen via zo,n AI bot.
Vraag mij af wanneer dit geleverd gaat worden.
De 1e Zendure met batterij wat er zo.
De extra batterij die ik later had besteld binnen 1 week.
Nu een aanbetaling over meerdere orders lopen in totaal 2x Hyper 2000 met 4 batterijen en een AC2400 met 2 batterijen.
Ik hoop toch niet dat het een verzameling order wordt.
Dan duurt het nog langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenLee
duidelijk, dus limiet AC blijft 1000w in en 800w uitgaand. Nog even verder kijken dus, want de 800w is net te weinig voor het opladen en de 2400w weer teveel van goede als je op NOM wilt blijven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerryvh
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 13-06 08:16
klump4u schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:34:
[...]

Mijne ook inderdaad, keep it simple.
Heb net de 4e ab2000s opgehaald, nu nog eronder zetten.

Edit,
Was zo gedaan.
[Afbeelding]
Die stroomkabel op zo'n manier opgewikkeld laten is vragen om problemen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alleedan
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-06 11:43
Mag ik vragen , waarom de 800 pro bestellen en niet de Solarflow 2400 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenLee
alleedan schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:15:
Mag ik vragen , waarom de 800 pro bestellen en niet de Solarflow 2400 ?
mijn overweging is om op NOM te draaien en dat zal grotendeels 200/300w vanaf de avond tot en met ochtend en daarvoor zal de omvormer van de 2400AC niet efficient genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
GenLee schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:24:
[...]

mijn overweging is om op NOM te draaien en dat zal grotendeels 200/300w vanaf de avond tot en met ochtend en daarvoor zal de omvormer van de 2400AC niet efficient genoeg zijn.
En zonnepanelen direct aansluiten. Dat kan bij SF 800 Pro maar niet (via DC laden) bij AC 2400. En RTE is met direct aangesloten pv panelen veel hoger en als je nog ruimte hebt om die aan te sluiten een veel efficientere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damitch300
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:25
Zojuist met Zendure gebeld.
Order gaf aan 3-5 werkdagen en is nu dag 6.
Ze gaf aan dat mijn accu auf montag versendet wirden.
Ik neem aan dus verstuurd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
GenLee schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:24:
[...]

Waar haal je die gegevens vandaan? We hebben nog geen grafiek gezien oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Laatst online: 13:58
peterbier schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:13:
Ik heb nog meerder orders open staan en uiteraard betaald.
Eentje van 15 Maart.
Communicatie is er niet alleen via zo,n AI bot.
Vraag mij af wanneer dit geleverd gaat worden.
De 1e Zendure met batterij wat er zo.
De extra batterij die ik later had besteld binnen 1 week.
Nu een aanbetaling over meerdere orders lopen in totaal 2x Hyper 2000 met 4 batterijen en een AC2400 met 2 batterijen.
Ik hoop toch niet dat het een verzameling order wordt.
Dan duurt het nog langer.
Nee, het wordt geen verzamel order, zondag een losse 800 bestelt, levertijd 20- 30 dagen, maar krijg ik hem vandaag al volgens DHL.
Vrijdag de hyper met 2 batterijen gecanceld omdat ik naar de 800 pro wil.
Maandag de bevestiging gekregen.
Het geld zou ik binnen 2 a 3 dagen terug moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
dotternetta schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:35:
[...]

Waar haal je die gegevens vandaan? We hebben nog geen grafiek gezien oid
Beetje inherent aan een grote omvormer denk ik als je weinig vermogen vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenLee
mrme12345 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:26:
[...]

En zonnepanelen direct aansluiten. Dat kan bij SF 800 Pro maar niet (via DC laden) bij AC 2400. En RTE is met direct aangesloten pv panelen veel hoger en als je nog ruimte hebt om die aan te sluiten een veel efficientere manier.
de panelen kan ik niet direct aansluiten op de batterij ivm afstand tot de installatie in de garage, dus moet het dan na de omvormer als AC opgeslagen worden in de batterijen. Wat is dan beter 2 hypers of 2 Solar 800 pro als je meeneemnt dat Zenki de Solar 800 pro wel ondersteunt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenLee
Devke schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:39:
[...]

dat was inderdaad mijn veronderstelling, maar je heb gelijk geen feit zolang het niet getest is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
GenLee schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:40:
[...]

de panelen kan ik niet direct aansluiten op de batterij ivm afstand tot de installatie in de garage, dus moet het dan na de omvormer als AC opgeslagen worden in de batterijen. Wat is dan beter 2 hypers of 2 Solar 800 pro als je meeneemnt dat Zenki de Solar 800 pro wel ondersteunt ?
Als je benieuwd bent naar Zenki's mogelijkheden en je wil niets zelf met HA doen zou ik de reviews afwachten van de SF 800 Pro en dan pas beslissen. Niemand weet nu nog precies hoe dat werkt en hoeveel toegevoegde waarde dat heeft. Aan de andere kant als ik in de markt zou zijn nu zou ik sowieso voor de 800 Pro kiezen ipv hypers (meer mppt's, meer pv vermogen en nieuwste product).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Devke schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:39:
[...]

Hoeft echt niet hoor, google maar eens. Sommige draaien juist op piek efficiency rond de 10%. Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenLee
mrme12345 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:42:
[...]

Als je benieuwd bent naar Zenki's mogelijkheden en je wil niets zelf met HA doen zou ik de reviews afwachten van de SF 800 Pro en dan pas beslissen. Niemand weet nu nog precies hoe dat werkt en hoeveel toegevoegde waarde dat heeft. Aan de andere kant als ik in de markt zou zijn nu zou ik sowieso voor de 800 Pro kiezen ipv hypers (meer mppt's, meer pv vermogen en nieuwste product).
HA draait al en zal later moeten ondervinden wat er missend is in de app. In ieder geval bedankt voor de info, zodat ik de openstaande order kan aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Jerryvh schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:14:
[...]

Die stroomkabel op zo'n manier opgewikkeld laten is vragen om problemen :-)
Welke problemen kan ik dan verwachten, en hoe anders?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
dotternetta schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:46:
[...]

Hoeft echt niet hoor, google maar eens. Sommige draaien juist op piek efficiency rond de 10%. Afwachten dus.
Het zou heel mooi zijn als er toch (zonder panelen eraan, daar iedereen niet die mogelijkheid heeft) hele mooie getallen te halen. Ik vind de RTE van HW echt ondermaats. Wil dit nog gaan testen (waar ligt het mooiste punt) maar dan zal er toch iets open moeten. Intussen blijf ik het hier met belangstelling volgen. >:)
Pagina: 1 ... 30 ... 66 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Voor de Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren.