Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:40
mrme12345 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:49:
Inmiddels hier ook de 2400 AC binnen. Dus binnenkort meer ervaringen! Eerst uitpakken en mee spelen :-)

[Afbeelding]
Is dit ook een testexemplaar of een gewone bestelling? Ik heb nog geen verdere info op mijn 2400 AC bestelling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Peutpeut schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 17:19:
[...]

Idem. Dacht dat er met een nieuw uiterlijk misschien een nieuwe versie was, niet dat het nodig is want het werkt gewoon zoals het moet :)
Ja, werkt hier volgens mij wel prima. Heb de Shelly Pro 3EM nu aan de Hypers gekoppeld (maar niet in gebruik) en de Ecotracker P1 bij het Energiemanagement / HEMS als meter in gebruik. Via HA wordt naar de Shelly gekeken.

Inmiddels de Solarflow 800 ook up and running met 1 extra paneel, had te weinig kabels, dus hopelijk ook snel het 2e extra paneel in gebruik. Die wijkcentrale wordt nu toch wel snel realiteit :)

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-10 22:50
Mag ik aannemen dat in de AB3000X, geen aerosol-brandblussysteem aanwezig is (vergelijkbaar met de AB1000X/2000X?

Weet iemand of heeft iemand ergens gelezen of er ook een AB3000S variant komt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peter-Nogwat
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 14:44
guido.reulen schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 18:56:
Mag ik aannemen dat in de AB3000X, geen aerosol-brandblussysteem aanwezig is (vergelijkbaar met de AB1000X/2000X?

AB3000X heeft wel een Aerosol brandonderdrukkingssysteem, zie handleiding pagina 3, paragraaf 2. Specification of pagina 27, paragraaf 2. Specificaties

https://cdn.shopify.com/s...-ab3000x.pdf?v=1744009469

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appleprobleem
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 27-07 22:57
Gamer schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 17:20:
[...]

Ik krijg 6% BTW te zien, wel België, wat dit bij u ook zo?
op 5 meter na… net geen België..maar Nederland.. ach merk het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:36
Peutpeut schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 17:19:
[...]

Idem. Dacht dat er met een nieuw uiterlijk misschien een nieuwe versie was, niet dat het nodig is want het werkt gewoon zoals het moet :)
Ik heb sinds gister de Everhome EcoTracker P1 binnen en aangesloten. De koppeling met de Zendure-app werkt goed: het actuele vermogen (verbruik en teruglevering) wordt netjes en realtime weergegeven, en matcht ook met de waarden op mijn slimme meter (DSMR 4).

Wat me opviel:
• De EcoTracker registreert bij mij 1.8.1, 1.8.2 en 2.8.1
• 2.8.2 (teruglevering in het hoogtarief) lijkt nergens zichtbaar te zijn — niet in het logboek, niet in het Energy-tabblad
• In het hoofdscherm van de app zie ik alleen 1.8.0 en 2.8.0, die overeenkomen met 1.8.1 en 2.8.1 (daltarief)

Volgens mij wordt 2.8.2 dus helemaal niet uitgelezen. En is 1.8.0 en 2.8.0 geen goede optelling. Herken jij dit?

Voor aansturing van Zendure is alleen vermogen belangrijk en dat gaat goed, maar de everhome app is zo iig niet volledig te gebruiken om verbruik goed bij te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
guidje schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 18:56:

Wat @Peter-Nogwat zegt is correct, de X versies hebben wél een brandvertrager ingebouwd, dus je aanname is niet correct. Zendure maakt geen thuisaccu's meer zonder brandvertrager.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 16:39
Hansieo schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:30:
[...]

pas je dan wél op met de warmte afgifte?
Jazeker, er is verder ruimte genoeg om zijn warmte kwijt te kunnen, thanks :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik57
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19-05 09:57
frankj030 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 19:27:
[...]

Ik heb sinds gister de Everhome EcoTracker P1 binnen en aangesloten. De koppeling met de Zendure-app werkt goed: het actuele vermogen (verbruik en teruglevering) wordt netjes en realtime weergegeven, en matcht ook met de waarden op mijn slimme meter (DSMR 4).

Wat me opviel:
• 2.8.2 (teruglevering in het hoogtarief) lijkt nergens zichtbaar te zijn — niet in het logboek, niet in het Energy-tabblad
• In het hoofdscherm van de app zie ik alleen 1.8.0 en 2.8.0, die overeenkomen met 1.8.1 en 2.8.1 (daltarief)

Volgens mij wordt 2.8.2 dus helemaal niet uitgelezen. En is 1.8.0 en 2.8.0 geen goede optelling. Herken jij dit?

Voor aansturing van Zendure is alleen vermogen belangrijk en dat gaat goed, maar de everhome app is zo iig niet volledig te gebruiken om verbruik goed bij te houden.
Eigenlijk zou 1.8.0 totaal afgenomen energie zijn (som van 1.8.1 en 1.8.2)
en 2.8.0 zou totaal injectie naar het net zijn (som van 2.8.1 en 2.8.2)
1.6.0 maandpiek

1.8.0 en 2.8.0 deze kan ik zien op mijn digitale meter zelf maar die codes zie ik niet in het telegram als ik naar het ip adres van mijn HWP1 ga.
Over de ecotracker P1 kan ik niets zeggen maar als die in het hoofdmenu de waardes zou tonen van effectief 1.8.0 en 2.8.0 is het wel vreemd dat de weergave daarvan overeenkomt met 1.8.1 en 2.8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Rik57 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 20:24:
[...]

Eigenlijk zou 1.8.0 totaal afgenomen energie zijn (som van 1.8.1 en 1.8.2)
en 2.8.0 zou totaal injectie naar het net zijn (som van 2.8.1 en 2.8.2)
1.6.0 maandpiek

1.8.0 en 2.8.0 deze kan ik zien op mijn digitale meter zelf maar die codes zie ik niet in het telegram als ik naar het ip adres van mijn HWP1 ga.
Over de ecotracker P1 kan ik niets zeggen maar als die in het hoofdmenu de waardes zou tonen van effectief 1.8.0 en 2.8.0 is het wel vreemd dat de weergave daarvan overeenkomt met 1.8.1 en 2.8.1
Precies, maar ze zien dus 1.8.1 en 1.8.2 wel, maar ze rapporteren voor 1.8.0 alleen de 1.8.1 stand. (Idem: 2.8.0 = 2.8.1).
Ik maak wel even een ticket aan bij ze, maar was benieuwd of anderen met een vroeg exemplaar dit ook hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerryvh
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 10-10 08:01
geert1992 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:47:
[...]

Zou dat daadwerkelijk zin hebben? Hier staan ze 30/40cm van een betonnen wand af, op een betonnen vloer.
Zou het vooral doen bij brandbare achterwanden. Je zou ook de vraag eens bij de verzekering kunnen neerleggen.
Ik ben van plan om ook wat extra bescherming rondom de 3 torens te plaatsen. Batterijbranden zijn echt steekvlammen.
Er hangt reeds een Nest rookmelder en een IP cam.
Elke hyper komt op een verhuistrolley met wielen- met lang touw. Als ik rondom elke toren brandwerende gipsplaten monteer (door middel van 3 individuele rekken), schat ik dat ik bij calamiteit een half uur extra tijd koop. De stopcontacten zitten ver genoeg. Garagepoort open, en toren naar buiten trekken.

Geen idee of dit afdoend zou zijn, maar ik denk dat ik de kans op containment vergroot. Er staat wel een ventlator op, kwestie van koeling van de omvormers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peter-Nogwat
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 14:44
Ook op energienerds.nl staat een uitgebreide review over de unpacking, installatie en eerste ervaringen met de Zendure 2400 AC en gekoppelde AB3000X:

https://energienerds.nl/i...allatie-en-1e-ervaringen/

Eveneens een review van de Hyper 2000 met 4 x AB2000S: https://energienerds.nl/i...kkerbatterij-van-zendure/

[ Voor 23% gewijzigd door Peter-Nogwat op 11-04-2025 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik57
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19-05 09:57
frankj030 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 20:28:
[...]

Precies, maar ze zien dus 1.8.1 en 1.8.2 wel, maar ze rapporteren voor 1.8.0 alleen de 1.8.1 stand. (Idem: 2.8.0 = 2.8.1).
Ik maak wel even een ticket aan bij ze, maar was benieuwd of anderen met een vroeg exemplaar dit ook hebben.
Kun je op je digitale meter kijken naar 1.8.0 en noteren. Dan 1.8.1 en 1.8.2 en deze optellen en vergelijken met je notitie van 1.8.0 zou ongeveer moeten overeenkomen. Dit om een eventueel foutje in de meter uit te sluiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09-10 10:35
Peter-Nogwat schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 20:42:
Ook op energienerds.nl staat een uitgebreide review over de unpacking, installatie en eerste ervaringen met de Zendure 2400 AC en gekoppelde AB3000X:

Nice! Ik herken een foto van @mrme12345 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Jerryvh schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 20:33:
[...]

Ik ben van plan om ook wat extra bescherming rondom de 3 torens te plaatsen. Batterijbranden zijn echt steekvlammen.
We hebben het hier over LFP batterijen he..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
Bij de voor en nadelen mis ik de +/- symbolen, beetje lastig te lezen zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
frankj030 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 19:27:
[...]

Wat me opviel:

Mezelf even quoten; 24u aangesloten en helaas zie ik nu al dat er al paar uur een bevroren waarde voor vermogen in de app staat (-1003W dus opwek). Ook zie ik op mijn netwerk dat hij even online is en 10-20 seconden na opnieuw aansluiten (op P1 / stroom via de adapter) weer offline. Aangezien er geen lampjes op zitten neem ik aan dat hij dan weer uitvalt. Gekke is ook dat ik mijn verbruik van gister in de app niet zie (wat lijkt op een server probleem bij ecotracker), maar dan zou je verwachten dat de ecotracker wel online blijft / niet uitvalt.
Dus of hij is al stuk, of hij is volledig afhankelijk van de server van ecotracker. In beide gevallen nu niet te gebruiken om Zendure aan te sturen.
Doet ie van jou het nog wel @Taro of heb je ook een bevroren waarde voor vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
frankj030 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 21:28:
[...]

Mezelf even quoten; 24u aangesloten en helaas zie ik nu al dat er al paar uur een bevroren waarde voor vermogen in de app staat (-1003 dus opwek). Ook zie ik op mijn netwerk dat hij even online is en 10-20 seconden na opnieuw aansluiten (op P1 / stroom via de adapter) weer offline. Aangezien er geen lampjes op zitten neem ik aan dat hij dan weer uitvalt. Gekke is ook dat ik mijn verbruik van gister in de app niet zie (wat lijkt op een server probleem bij ecotracker), maar dan zou je verwachten dat de ecotracker wel online blijft / niet uitvalt.
Dus of hij is al stuk, of hij is volledig afhankelijk van de server van ecotracker. In beide gevallen nu niet te gebruiken om Zendure aan te sturen.
Doet ie van jou het nog wel @Taro of heb je ook een bevroren waarde voor vermogen?
De Shelly Pro 3EM is bij mij het primaire apparaat, vind de Everhome Ecotracker P1 erbij interessant voor testdoeleinden, maar is optioneel. Maar nu je het zegt, die is bevroren:

Shelly:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-zt2R9vsIZAS1uvLDMcgvQN07Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/83QSjWaMXN9uKf4ghtI77dwe.png?f=user_large

Ecotracker P1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UzG3CQJ1jA4tB_sCWQaR7rWS57o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wn1HZZWUBL6nR0moeTuOlzlt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Taro schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 21:40:
[...]

De Shelly Pro 3EM is bij mij het primaire apparaat, vind de Everhome Ecotracker P1 erbij interessant voor testdoeleinden, maar is optioneel. Maar nu je het zegt, die is bevroren:

Shelly:
[Afbeelding]

Ecotracker P1:
[Afbeelding]
Precies dit! Aan de ene kant goed om te zien dat het bij jou ook is. Aan de andere kant; als hij offline gaat als de server het niet doet (want ik zie ook geen dagwaarden van gister in de everhome app), hoe komt hij dan weer online?

En in Zendure is de P1 mijn enige apparaat en die geeft ook een bevroren waarde bij de ecotracker, echter -323W (denk dat de laatste bekende waarde van de ecotracker niet meer is aangekomen). Kortom; de ecotracker geeft geen actuele waarde door en Zendure laat daar nu ook een bevroren waarde zien. Dat zou betekenen dat een serverprobleem bij everhome zorgt voor een bevroren waarde en mijn accu dan nu zou opladen uit het net omdat hij opwek ziet 8)7

Kun je zien of jouw ecotracker nu ook geen wifi verbinding heeft in je netwerk (staat bij mij offline in de deco app).

Werkt die van @Peutpeut nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben je met zo,n Ecotracker P1 afhankelijk van internet en de cloud dienst.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankj030
peterbier schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 21:51:
Dat probeer ik te verifiëren; maar daar lijkt het wel op. Het is iig wel erg toevallig dat die van Taro en mij beiden bevroren zijn (en aangezien ik geen data van gister zie, suggereert het iets aan de server zijde?), en ik vind het prima dat de app geen waarde doorgeeft; als hij dan lokaal nog maar wat doet. Maar ik zie hem dus ook wegvallen van mijn wifi; dus hij lijkt zichzelf uit te schakelen. Of ze zijn gewoon tegelijk stuk gegaan…maandag morgen modelletjes.

Edit; de everhome.cloud website is offline 8)7

Als dat zo is, hoop ik dat de Zendure P1 een andere oplossing bedacht heeft. Anders toch de Shelly die mee komt met mijn bestelling, laten installeren.

[ Voor 10% gewijzigd door frankj030 op 11-04-2025 21:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Besef zojuist dat ik door de toevoeging van de AC2400 weer de gemiddelde RTE stats van de Hypers naar de knoppen heb geholpen :( Eerst was het 2 extra torens, toen de defecte kWh-meter en nu dit :X

Heb de 2400 AC sinds gisteravond op een aparte HW Energy Socket zitten, dus die waardes kan ik eraf halen, maar heb wel gisteren geladen en ontladen zonder die socket.

Afijn, de Euro waarde van de HW 3-fase kWh meter staat nu op -20.76 Euro voor week 14 en 15 tot nu toe (De week daarvoor een defecte meter vervangen dus niet relevant):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JAGisNbCMdurmf3FHeZxf407JpI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VH3iCDxsYEFjjGyfn0Qmlu05.png?f=fotoalbum_large

Dus zo'n -11 Euro per week want de mooie zaterdag en zondag komen er nog bij. Als ik de andere Zendure apparaten meeneem met eigen panelen dan kan ik daar nog -8 Euro per week bij optellen. Gisteren heb ik nog 2 extra panelen erbij gekregen, morgen komt een extra setje kabels binnen om ze aan te kunnen sluiten, maar dan komt daar nog -5 Euro per week bij. Al met al kom ik met 6 zonnepanelen en 33,5 kWh dan uit op -24 Euro per week rendement. Klinkt niet als veel vs de investering, maar, morgen gooi ik 1 EV weer vol met +-44 kWh a 6-12 ct/kWh en zondag de 2e EV weer vol met 60 kWh a hopelijk een gemiddeld zelfde tarief en dan zorgt dit geheel er wel voor dat we tot nu toe iedere dag in april een negatieve stroomrekening hebben ondanks dat we 2 EV's volledig thuisladen :)

Ik krijg mobiliteitsvergoeding + km-vergoeding (Bewust voor gekozen ipv lease auto, ik ga graag een dergelijke challenge aan) en mijn vrouw krijgt km-vergoeding, dus eigenlijk is het financiële plaatje nog een stuk positiever aangezien we deze goedkope stroom in een hogere vergoeding omzetten.

Vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJPldLzp0ZtcuAYdBqTfHz8hXso=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ju0kSBn1sT3eBUNLQxYfsvB7.png?f=fotoalbum_large

Deze maand, morgen duiken we weer onder de 10 ct/kWh inkoop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zKaS9sU8lT_ZAURQmf7z9AIXwHQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/s1mb8nOtCgXnFexYfprIijrE.png?f=fotoalbum_large

De accu's zijn nog lang niet leeg, de komende uren ontladen ze verder om morgen weer mooi laag in te kunnen kopen en er ontbreekt nog een accu, zal morgen de inrichting even fixen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y37us3uWOndWfmeOme6kxgiyt3Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/b0jiM1lUyxAxUjBiiopuaJdz.png?f=user_large

0,066 Euro/kWh morgen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVRYT7B6xmszhXSb6y8L6sRTVwc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/K8QHj93Izo0dCVh4fx8qPRPK.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
frankj030 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 21:56:
[...]

Dat probeer ik te verifiëren; maar daar lijkt het wel op. Het is iig wel erg toevallig dat die van Taro en mij beiden bevroren zijn (en aangezien ik geen data van gister zie, suggereert het iets aan de server zijde?), en ik vind het prima dat de app geen waarde doorgeeft; als hij dan lokaal nog maar wat doet. Maar ik zie hem dus ook wegvallen van mijn wifi; dus hij lijkt zichzelf uit te schakelen. Of ze zijn gewoon tegelijk stuk gegaan…maandag morgen modelletjes.

Edit; de everhome.cloud website is offline 8)7

Als dat zo is, hoop ik dat de Zendure P1 een andere oplossing bedacht heeft. Anders toch de Shelly die mee komt met mijn bestelling, laten installeren.
Inderdaad die Shelly doet het prima lokaal hier.
Heb wel meer producten van dat merk en moet zeggen dat het Shelly spul wel leuk is.
Zoals temperatuur opnemers bij de cv ketels (aanvoer / retour) en alles is in HomeAssistant in te zetten.
Nu ook een Shelly rookmelder besteld voor plaatsing bij de Zendure (s) in de garage (kelder).

[ Voor 4% gewijzigd door peterbier op 11-04-2025 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
peterbier schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 21:51:
Volgens mij wel. Daarom blijf ik het lokaal draaien met de Shelly het interessantst vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankj030
Taro schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 22:10:
[...]

Volgens mij wel. Daarom blijf ik het lokaal draaien met de Shelly het interessantst vinden.
Ja…zeker als een cloud storing ook nog eens zorgt dat het apparaatje uit gaat / zijn wifi verbinding verbreekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mijn 3 fase HomeWizard Kwh meter is onderweg.
De onderverdeling aan het bouwen voor de 25 Ampère groep van de garage.
Ik ga hetzelfde als @Taro toepassen 3x Hager b16 aardlekautomaten.
Ik denk aan dubbele wcd,s van abb met zo,n klepje 3x.
Foto,s ga ik hier nog delen.
Ik hoop dat ik de Hypers volgende week binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Er was toch een of andere addon voor de 2400 AC zodat je wel zonnepanelen kan aansluiten? Die sites zijn echt waardeloos, kan niks vinden..

Never mind gevonden.

[ Voor 9% gewijzigd door CopyCatz op 11-04-2025 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
frankj030 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:28:
[...]

Ehhh, ze adverteren met Zenki voor de twee nieuwe producten, zonder daar enige vorm van kosten bij te vermelden of aan te geven dat het een betaalde optie is. En dan zou het nu een free trial zijn?
6 maanden free trial, de prijs daarna is nog onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Acidrain schreef op donderdag 10 april 2025 @ 11:52:
[...]

Ik vrees van wel aangezien je hier 2 keer female ziet
[Afbeelding]
Heb je hier nog feedback over nodig? Kan morgen wel even wat foto's van de kabels en aansluitingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:23
Taro schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 22:46:
[...]

Heb je hier nog feedback over nodig? Kan morgen wel even wat foto's van de kabels en aansluitingen maken.
Nee de vraag was inmiddels beantwoord en het past niet was de uitkomst :')
Maar als je nog afkick verschijnselen hebt van het reviewen van de 2400 mag je altijd foto's plaatsen van het echte werk ipv de renders waar wij onze conclusie van getrokken hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Taro schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 22:06:
Besef zojuist dat ik door de toevoeging van de AC2400 weer de gemiddelde RTE stats van de Hypers naar de knoppen heb geholpen :( Eerst was het 2 extra torens, toen de defecte kWh-meter en nu dit :X
First world problems ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankj030
Taro schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 22:44:
[...]

6 maanden free trial, de prijs daarna is nog onbekend.
Hele site uitgeplozen maar er staat nergens trial, dat is niet zo netjes gecommuniceerd vind ik (gelet op de manier waarop de AI verkocht wordt als voordeel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet horizontaal uitbreiden zei iemand :o

Dan verknal je de rte ook niet :X

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Acidrain schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 22:51:
[...]

Nee de vraag was inmiddels beantwoord en het past niet was de uitkomst :')
Maar als je nog afkick verschijnselen hebt van het reviewen van de 2400 mag je altijd foto's plaatsen van het echte werk ipv de renders waar wij onze conclusie van getrokken hebben :+
Nou, ik heb er dus gisteravond 3-4 uur aan besteed, in bed gedoken, nauwelijks geslapen want 100% aan, om 6:00 er uit enthousiasme alweer uit. Toen 4-5 uur gewerkt, feedback ontvangen, in mijn pauze feedback verwerkt en gepubliceerd. Kan vannacht wel lekker tukken denk ik :)

Maar wil morgen wel wat foto's maken hoor van de verschillende kabels en aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Precies, maar dat betekent niet dat je alles zomaar mag relativeren O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
geert1992 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 22:54:
[...]
Niet horizontaal uitbreiden zei iemand :o
Die is wel een tegeltje waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Taro schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 22:59:
[...]

Precies, maar dat betekent niet dat je alles zomaar mag relativeren O-)
Jij hebt niks te klagen.. ik moet 40 dagen wachten op mijn set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Taro schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 22:59:
[...]

Die is wel een tegeltje waard...
Past mooi boven je setup^^

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De 1e dag uitpakken en beetje spelen met de 2400AC is goed bevallen. Het voelt echt als een mooi degelijk apparaat. 1 dag is natuurlijk te kort om al conclusies te trekken, maar meest opvallende zaken tot nu toe:
+ installatie natuurlijk plug and play
+ mooi degelijk apparaat, echt strak en door breder en dieper ook makkelijker te stapelen dan de hyper. Zeker als je er veel batterijen onder zet.
+ off grid functionaliteit werkt fijn, je kunt de socket ook gebruiken als batterij aan net vast zit
+ wordt niet heel warm bij langdurig laden (33 graden na ca uur op 800W).
+ geruisloos (zoals hyper)
+ veel standaard functionaliteit (smart modes enz), vergelijkbaar met hyper functionaliteit
- combinatie HEMS en standaard functionaliteit niet helemaal helder (vrij veel keuzes in app, maar zal ook gewenning zijn)
- zenki is 6 maanden gratis, daarna blijkbaar niet meer, maar hoe duur is niet te zien......
- geen shared mogelijkheid nog van account (voor home assistant wel van belang)

Het is gewoon een mooi en strak product met veel functionaliteit. Komende dagen/weken verder testen :-)

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CopyCatz schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 23:00:
[...]

Enig idee waar jouw set vandaan moest komen @Taro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
CopyCatz schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 23:00:
[...]

Dat is wel een ding ja, ik wil er ook minimaal 2x AB3000X bij, want 2400 Watt uit een 3 kWh accu trekken of erin drukken is niet verstandig. Dus laadt en ontlaadt nu met 600-750 Watt, maar dat schiet ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
geert1992 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 23:01:
[...]

Enig idee waar jouw set vandaan moest komen @Taro ?
Die heeft denk ik wel zo'n 20.000 km afgelegd. Ik heb vorige week nog een AB2000S binnengekregen die met het vliegtuig uit China naar Duitsland is gestuurd en daarna met DPD per busje naar mijn huis is gebracht.

Op de 2400 AC en AB3000X zaten geen duidelijke air cargo stickers, maar die hadden wel flink wat km's gemaakt afgaande op de verpakking. Verzending is vaak uit Duitsland, de vraag is hoe ze daar zijn gekomen: Via een container of vliegtuig?

Daarnaast heb ik er wel moeite mee als zo'n bezorger binnenkomt, super aardige gasten en moet er niet aan denken om de hele dag accu's van Tweakers te bezorgen, maar ze tillen ze op en klappen ze op de grond alsof het boomstammen zijn. Dan kijk ik de eerste 2 weken toch wel redelijk argwanend naar de garage of er niet iets ontbrandt ofzo.

Vanmiddag stond de glazenwasser bij de ramen achter: Osmosewaterslang vlak langs mijn accu's en HUB2000. Ik zeg: Pas je wel op? Daar staat stroom op. Bleek dat Nederlands geen optie was, dus in Engels uitgelegd dat hij er dood aan kon gaan. Klapte nog 2x met die slang tegen de accukabel aan, toen ben ik ertussen gaan staan en boos geworden, gewezen naar de zonnepanelen en hem uitgelegd dat hij echt op moest passen. Ineens had ie het door, deed voorzichtig. 3 minuten later stond ie de ramen boven te wassen en werd voor een pauze even die 5 meter stang vlak naast de accu's gelegd met water aansluiting erop.

Soms... :N :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 23:12:
[...]

Die heeft denk ik wel zo'n 20.000 km afgelegd. Ik heb vorige week nog een AB2000S binnengekregen die met het vliegtuig uit China naar Duitsland is gestuurd en daarna met DPD per busje naar mijn huis is gebracht.

Op de 2400 AC en AB3000X zaten geen duidelijke air cargo stickers, maar die hadden wel flink wat km's gemaakt afgaande op de verpakking. Verzending is vaak uit Duitsland, de vraag is hoe ze daar zijn gekomen: Via een container of vliegtuig?

Daarnaast heb ik er wel moeite mee als zo'n bezorger binnenkomt, super aardige gasten en moet er niet aan denken om de hele dag accu's van Tweakers te bezorgen, maar ze tillen ze op en klappen ze op de grond alsof het boomstammen zijn. Dan kijk ik de eerste 2 weken toch wel redelijk argwanend naar de garage of er niet iets ontbrandt ofzo.

Vanmiddag stond de glazenwasser bij de ramen achter: Osmosewaterslang vlak langs mijn accu's en HUB2000. Ik zeg: Pas je wel op? Daar staat stroom op. Bleek dat Nederlands geen optie was, dus in Engels uitgelegd dat hij er dood aan kon gaan. Klapte nog 2x met die slang tegen de accukabel aan, toen ben ik ertussen gaan staan en boos geworden, gewezen naar de zonnepanelen en hem uitgelegd dat hij echt op moest passen. Ineens had ie het door, deed voorzichtig. 3 minuten later stond ie de ramen boven te wassen en werd voor een pauze even die 5 meter stang vlak naast de accu's gelegd met water aansluiting erop.

Soms... :N :S
Ergens snap ik de keuze, zo snel mogelijk je nieuwe speeltje de wereld in brengen. Ze maken ontwikkeling kosten en willen zo snel mogelijk verkopen, met kanttekening dat mensen lang moeten wachten op hun goederen. Wel krijgen de mensen die promotie mogen maken de middelen zsm opgestuurd om mensen zoals mij lekker te maken met de nieuwe speeltjes.

Is\was de glazenwasser niet een tweaker die op revanche uit is?^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Taro dat met die glazenwasser.
Je zit toch niet in een huurpand.?
Dan zal ik wel uit gaan kijken wat je allemaal doet met thuisbatterijen.
En aanpassen van de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:08

HHF

Onder nog een webshop in Dld die de Zendure 2400 AC etc. kan leveren.
https://www.offgridtec.com/marken/zendure/solarflow.html
Ik weet niet hoe zij omgaan met verzenden naar een DHL punt.

15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
peterbier schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 23:25:
@Taro dat met die glazenwasser.
Je zit toch niet in een huurpand.?
Dan zal ik wel uit gaan kijken wat je allemaal doet met thuisbatterijen.
En aanpassen van de installatie.
Dat is deze tijdelijke set-up. Een AB2000 die ik niet binnen wil plaatsen ivm ontbreken brandvertrager en een AB2000S ivm extra capaciteit om terugleveren van de 2 DC aangesloten zonnepanelen te voorkomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ivszob0yvTk_vZJCMQJN5paYYhY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9PKY7QnfGIhCDr236CXsNqqj.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de Solarflow 800 in gebruik genomen, morgen zet ik de accu's over en dan haal ik dit weg.

Maar als je dit ziet, iemand boos op je wordt en gebaart dat je echt voorzichtig moet zijn, dan pas je toch op? Diezelfde gast heeft dus de vorige keer de kras op die AB2000S veroorzaakt... Kan daar echt wel pissig om worden. De hele garage ligt weer vol met water en dan wel 20 Euro voor 5 minuten werk vragen. Volgens mij is het goedkoper als ik het zelf ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 23:35:
[...]

Dat is deze tijdelijke set-up. Een AB2000 die ik niet binnen wil plaatsen ivm ontbreken brandvertrager en een AB2000S ivm extra capaciteit om terugleveren van de 2 DC aangesloten zonnepanelen te voorkomen:
[Afbeelding]

Vandaag de Solarflow 800 in gebruik genomen, morgen zet ik de accu's over en dan haal ik dit weg.

Maar als je dit ziet, iemand boos op je wordt en gebaart dat je echt voorzichtig moet zijn, dan pas je toch op? Diezelfde gast heeft dus de vorige keer de kras op die AB2000S veroorzaakt... Kan daar echt wel pissig om worden. De hele garage ligt weer vol met water en dan wel 20 Euro voor 5 minuten werk vragen. Volgens mij is het goedkoper als ik het zelf ga doen.
De glazenwasser die hier komt is een goede kennis.
Ik heb gelukkig geen huur huis en bepaal zelf.
Ik had die kerel weg gestuurd als ik jou was.
Krassen maken op andermans spullen kan echt niet.
Ook al zal het een tuinstoel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
peterbier schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 23:41:
[...]

De glazenwasser die hier komt is een goede kennis.
Ik heb gelukkig geen huur huis en bepaal zelf.
Ik had die kerel weg gestuurd als ik jou was.
Krassen maken op andermans spullen kan echt niet.
Ook al zal het een tuinstoel zijn.
Hier ook geen huurhuis. De volgende keer als ie om 20 Euro komt vragen zal ik hem wel uitleggen dat het zo niet werkt en hij een keer gratis heeft gewerkt en blij mag zijn dat ik het daarbij laat.

Had een aquarium met osmosewater set, kon zelf ook osmosewater maken, het is geen vloeibaar goud ofzo. Als anderen zo met mijn spullen omgaan (incl. gewoon de slang in de garage naast mijn accu's daar leggen, al kunnen ze gelukkig tegen water) dan doe ik het liever zelf. En als hij DC stroom oppakt mag ik mij zeker komen verantwoorden bij de rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 23:46:
[...]

Hier ook geen huurhuis. De volgende keer als ie om 20 Euro komt vragen zal ik hem wel uitleggen dat het zo niet werkt en hij een keer gratis heeft gewerkt en blij mag zijn dat ik het daarbij laat.

Had een aquarium met osmosewater set, kon zelf ook osmosewater maken, het is geen vloeibaar goud ofzo. Als anderen zo met mijn spullen omgaan (incl. gewoon de slang in de garage naast mijn accu's daar leggen, al kunnen ze gelukkig tegen water) dan doe ik het liever zelf. En als hij DC stroom oppakt mag ik mij zeker komen verantwoorden bij de rechter...
20 euro pff
Hier is mijn kennis een halve dag bezig en is iets meer.
Maar niet iedereen heeft het geluk die Zendure krijgen voor nop.
Ik had ook wel allemaal testen willen doen.
En dat kan hier goed op een 3x 63 Ampère netbeheerder aansluiting.
🤪😜🍻

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CopyCatz
En weer on topic graag. Glazenwassers boeien me niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CopyCatz schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 23:55:
En weer on topic graag. Glazenwassers boeien me niet zo.
Zet hem aan en start....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:22
frankj030 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 21:48:
[...]

Precies dit! Aan de ene kant goed om te zien dat het bij jou ook is. Aan de andere kant; als hij offline gaat als de server het niet doet (want ik zie ook geen dagwaarden van gister in de everhome app), hoe komt hij dan weer online?

En in Zendure is de P1 mijn enige apparaat en die geeft ook een bevroren waarde bij de ecotracker, echter -323W (denk dat de laatste bekende waarde van de ecotracker niet meer is aangekomen). Kortom; de ecotracker geeft geen actuele waarde door en Zendure laat daar nu ook een bevroren waarde zien. Dat zou betekenen dat een serverprobleem bij everhome zorgt voor een bevroren waarde en mijn accu dan nu zou opladen uit het net omdat hij opwek ziet 8)7

Kun je zien of jouw ecotracker nu ook geen wifi verbinding heeft in je netwerk (staat bij mij offline in de deco app).

Werkt die van @Peutpeut nog wel?
Negatief. Hier ook uit de lucht. Vanavond zag ik een verbruik van 900 watt die ik wel kon plaatsen (waterpomp voor beregening en een drietal 3D printers) maar ik had NOM verwacht.

Wel vreemd want ik meen me te herinneren dat het lokaal werkt, zoals aangegeven in de Zendure app. Morgen nog maar eens kijken. Draait nu weer op de Shelly alleen die heeft een vreemde afwijking als de printers aan staan.

14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:22
Inmiddels werkt de EcoTracker weer zoals het hoort.

Sinds 02:50u weer werkend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rEh-3bHtF0rQl1veo21wIZjFvEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dw4nQEh3wyTmayTwkgFJh4AN.jpg?f=fotoalbum_large

En alles zou lokaal moeten verlopen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3guwh6YJ2xKB5anBKrSI3ue0oU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uxNWFJuQYbqYRMO6tdOrlhGm.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga contact opnemen met Everhome om te vragen hoe het zit.

[ Voor 89% gewijzigd door Peutpeut op 12-04-2025 07:24 ]

14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Peutpeut schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 07:19:
Hier ook. Vannacht niets aan gedaan, everhome.cloud website is ook weer online.
Waardoor we dus wel kunnen concluderen dat de P1 meter niet goed werkt als ze offline zijn (puntje van zorg). Je kunt in het logboek ook precies zien hoe lang hij offline was (logboek geeft elke 2 minuten een status weer; kun je ook zien dat de 2.8.2 waarde ontbreekt want je ziet maar 3 van de 4 waarden).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOq8boLWnxnpwrHhGAIZmpRdpO4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cTbPa32Peqa0mkECztNYvgj9.jpg?f=fotoalbum_large

In de uren dat hij offline was zie ik onder energieverbruik dat hij een vlakke lijn laat zien, dus er wordt ook geen energieverbruik lokaal in het geheugen opgeslagen.

Het lokale werken is dus uitgesloten, hij is van de wifi af (stond in mijn deco als offline device) als everhome offline is. Fijn vind ik wel dat hij vanzelf weer aan is / connectie heeft gezocht.

Nadeel van de ecotracker vind ik dat er geen lampjes op zitten zoals op mijn HW P1 meter; je kunt dus niet zien of hij aan of uit is, of een probleem heeft.

[ Voor 36% gewijzigd door frankj030 op 12-04-2025 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Peutpeut schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 07:19:

Sinds 02:50u weer werkend:
[Afbeelding]

En alles zou lokaal moeten verlopen:
[Afbeelding]

Ik ga contact opnemen met Everhome om te vragen hoe het zit.
Fijn deze extra info, en top dat je (ook) een ticket aanmaakt.

Even check vraag: bij jou staat “verbonden met lokale wifi”. Dat is denk ik omdat hij aan je Zendure device is gekoppeld (heb ik nog niet), ik heb hem nu alleen aan de app gekoppeld, dan staat er “cloud docking device”. Is dat bij jou ook en heb ik pas een lokale connectie als mijn Zendure binnen is (wat me niet onlogisch lijkt)?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UoX141Qexrrr39DAvt5tblsJwog=/x800/filters:strip_exif()/f/image/X9oWMUNOTfaJd5o39c1QTWbP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
frankj030 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 07:45:
[...]

Fijn deze extra info, en top dat je (ook) een ticket aanmaakt.

Even check vraag: bij jou staat “verbonden met lokale wifi”. Dat is denk ik omdat hij aan je Zendure device is gekoppeld (heb ik nog niet), ik heb hem nu alleen aan de app gekoppeld, dan staat er “cloud docking device”. Is dat bij jou ook en heb ik pas een lokale connectie als mijn Zendure binnen is (wat me niet onlogisch lijkt)?
[Afbeelding]
Die opmerking verschijnt niet in het Apparaten scherm, maar alleen op de pagina waarop je het device koppelt aan een slimme modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
@Peutpeut everhome.cloud website is alweer offline…en dus ook de ecotracker; bevroren waarde…
Wel wonderlijk dat het een tijd heeft gewerkt, en net als ze beginnen met uitleveren voordat ze de markt opkomen (die Daniel zei tegen me in de mail dat ze bijna in de verkoop gaan), hebben ze dit soort (server) problemen.
(Edit; inmiddels weer online, het is iig erg wiebelig aan hun kant)

[ Voor 67% gewijzigd door frankj030 op 12-04-2025 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Taro schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 08:38:
[...]

Die opmerking verschijnt niet in het Apparaten scherm, maar alleen op de pagina waarop je het device koppelt aan een slimme modus.
Ik las in je review van de 2400AC (oh nee; ik las toevallig in een review op een andere site) dat je van de ecotracker ook een review gaat maken. Gaat een korte review worden met dit soort problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Peter-Nogwat schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:39:
Ik vond net een uitgebreide review van de Zendure SolarFlow 2400 AC met AB3000X: https://iotdomotica.nl/re...pcontact-en-ai-aansturing

Lekker veel foto's ook.

Eén van de foto's (met de kartonnen doos) kwam me vaag bekend voor ;)
Hele fijne review, geeft ook een goed beeld van de instellingen. Wat is het verschil tussen de eco modus en de slimme modus bij de off grid aansluiting? (Eco is na 2 uur uit; en slim is?)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
mrme12345 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 23:01:
De 1e dag uitpakken en beetje spelen met de 2400AC is goed bevallen. Het voelt echt als een mooi degelijk apparaat. 1 dag is natuurlijk te kort om al conclusies te trekken, maar meest opvallende zaken tot nu toe:
+ installatie natuurlijk plug and play
+ mooi degelijk apparaat, echt strak en door breder en dieper ook makkelijker te stapelen dan de hyper. Zeker als je er veel batterijen onder zet.
+ off grid functionaliteit werkt fijn, je kunt de socket ook gebruiken als batterij aan net vast zit
+ wordt niet heel warm bij langdurig laden (33 graden na ca uur op 800W).
+ geruisloos (zoals hyper)
+ veel standaard functionaliteit (smart modes enz), vergelijkbaar met hyper functionaliteit
- combinatie HEMS en standaard functionaliteit niet helemaal helder (vrij veel keuzes in app, maar zal ook gewenning zijn)
- zenki is 6 maanden gratis, daarna blijkbaar niet meer, maar hoe duur is niet te zien......
- geen shared mogelijkheid nog van account (voor home assistant wel van belang)

Het is gewoon een mooi en strak product met veel functionaliteit. Komende dagen/weken verder testen :-)
Sharen kan toch wel, zit verstopt in het HEM menu (linksboven), zie screenprint. Dus HA integratie is daarmee geen probleem :-)

Alle HEM instellingen zijn nog wel ondoorzichtig en niet echt intuitief. Hopelijk gaat dat nog verbeteren of wennen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PU9e4oUU7CxHKGm-YLaUvh49rVg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hhn6Va1jZeZuH74ekJbgNOkm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
mrme12345 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 09:19:
[...]

Sharen kan toch wel, zit verstopt in het HEM menu (linksboven), zie screenprint. Dus HA integratie is daarmee geen probleem :-)
Wat doet deze setting dan effectief? een lokale mqtt verbinding opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CopyCatz schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:22:
[...]

Wat doet deze setting dan effectief? een lokale mqtt verbinding opzetten?
Je gebruikt het account wat je shared voor je mqqt ingang in HA. Dat zorgt er voor dat je niet steeds uitgelogd wordt in de app van zendure. Dus dat het naast elkaar kan bestaan. En is ook beter voor garantieclaims. Want er is eerder gesteld dat als je geen gebruik maakt van app dat je moeilijkheden met garantie kunt krijgen. Of dat zo is weet ik niet. En sowieso handig om de zendures via HA als via de zendure app te kunnen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vannacht hebben we 1e keer met NOM gedraaid op de 2400AC via de app. Verbruik was voor deze nacht 0,127kWh. Dit gaat met de hyper en smart plan beter, meestal rond de 0,07kWh per nacht. Dus daar moet nog wat verder geoptimaliseerd worden door zendure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankj030
[...]

Alle HEM instellingen zijn nog wel ondoorzichtig en niet echt intuitief. Hopelijk gaat dat nog verbeteren of wennen.

[Afbeelding]
Begrijp ik dit plaatje goed; dat er 807W naar de accu gaat maar dat hij 803W aan het laden is? Of zie je altijd de ingestelde grens, in dit geval 807W?

[ Voor 3% gewijzigd door frankj030 op 12-04-2025 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrme12345 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:35:
Vannacht hebben we 1e keer met NOM gedraaid op de 2400AC via de app. Verbruik was voor deze nacht 0,127kWh. Dit gaat met de hyper en smart plan beter, meestal rond de 0,07kWh per nacht. Dus daar moet nog wat verder geoptimaliseerd worden door zendure.
Kan je eventueel een grafiekje posten? Samen met een nacht nom met de hyper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
mrme12345 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:35:
Kan de grotere omvormer, ingesteld op lager vermogen, dit effect hebben tov de hyper?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-10 20:04

Sebazzz

3dp

Peter-Nogwat schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 20:42:

Eveneens een review van de Hyper 2000 met 4 x AB2000S: https://energienerds.nl/i...kkerbatterij-van-zendure/
Dit zijn geen reviews maar gewoon unboxings. Er worden eigenlijk amper tests gedaan behalve een temperatuurmeting. Het is gewoon een overzicht van specificaties, wat in de doos zit, en hoe de app eruit ziet. Het is niet te begrijpen dat ze al een conclusie eraan verbinden,.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankj030 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:41:
[...]

Kan de grotere omvormer, ingesteld op lager vermogen, dit effect hebben tov de hyper?
Dat lijkt me niet voor de hand liggend. Het gaat om het afdekken van het huisverbruik wat door de Shelly geregistreerd wordt. De efficiency zegt meer over hoeveel die daar voor nodig heeft (bijvoorbeeld voor de hyper 1kWh en voor de AC2400 1,1 kWh bij wijze van spreken). Dit geeft meer inzicht in hoe effectief die is in het afdekken van het huisverbruik op nul houden (en dus niet hoeveel energie die daar voor. nodig heeft).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:55
ChatGPT snapt het nog niet helemaal 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKXMbp8d0oARECgS1zdRZvE4IFk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PZEVzxbPkpdHVOKCbxd14o0g.png?f=fotoalbum_large

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Of je prompt was niet zo lekker :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dacht even; die @Taro heeft even een upgrade gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 16:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YndaIEeCUiI055GDPxN6QycMgc8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6MAHelLjk0LyjaEU5YPgkzfe.jpg?f=fotoalbum_large

Nu het zonnetje door begint te pakken maar even twee fans op 15w paneeltje geknutseld. :)

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CopyCatz
Sebazzz schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:43:
[...]

Dit zijn geen reviews maar gewoon unboxings. Er worden eigenlijk amper tests gedaan behalve een temperatuurmeting. Het is gewoon een overzicht van specificaties, wat in de doos zit, en hoe de app eruit ziet. Het is niet te begrijpen dat ze al een conclusie eraan verbinden,.
Sowieso vind ik het hier allemaal een beetje dubieus worden. Voor iedere batterij is er inmiddels een eigen forum topic, waar de topic starter (of soms zelfs moderator wat ik helemaal niet vind kunnen) wel heel goeie contacten heeft met de leverancier. De topics worden veelal zwaar gecensureerd, je mag het vooral niet binnen een product topic over een ander apparaat hebben (hoezo discussie). Daarnaast heeft men dan opeens een energiesite die amper een paar maanden bestaat maar je blijkbaar wel in staat stelt om vooraan de rij te staan bij de aanschaf. Ik tik persoonlijk 2200 euro af en mag 50 dagen op mijn bestelling wachten. Misschien moet ik ook maar een site beginnen.

Maar blijf het hilarisch vinden dat diverse reviewers vervolgens hun huis vol hebben staan met batterijen van diverse merken en dan moeilijk gaan doen dat het allemaal niet meer zo lekker samen werkt.

End rant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Sebazzz schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:43:
[...]

Dat noemen ze paid advertising..

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • +6 Henk 'm!
CopyCatz schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:58:
[...]

Sowieso vind ik het hier allemaal een beetje dubieus worden. Voor iedere batterij is er inmiddels een eigen forum topic, waar de topic starter (of soms zelfs moderator wat ik helemaal niet vind kunnen) wel heel goeie contacten heeft met de leverancier. De topics worden veelal zwaar gecensureerd, je mag het vooral niet binnen een product topic over een ander apparaat hebben (hoezo discussie). Daarnaast heeft men dan opeens een energiesite die amper een paar maanden bestaat maar je blijkbaar wel in staat stelt om vooraan de rij te staan bij de aanschaf. Ik tik persoonlijk 2200 euro af en mag 50 dagen op mijn bestelling wachten. Misschien moet ik ook maar een site beginnen.

Maar blijf het hilarisch vinden dat diverse reviewers vervolgens hun huis vol hebben staan met batterijen van diverse merken en dan moeilijk gaan doen dat het allemaal niet meer zo lekker samen werkt.

End rant.
Oei ik vind dit nogal een grote aanname. Ik voel me ook een beetje aangesproken rondom het HW Topic waar ik de Topic Starter van ben. Mijn batterij heb ik gewoon moeten aftikken. 1395 euro. Geen voordeel. Misschien de 1e tweaker die hem had maar thats it. Als je HW goed volgt dan weet je dat een andere klant hem als 1e had. Iets met foto, bos bloemen etc. It wasn't me. Ben niet in dienst bij. Geen aandelen. Precies 0 belang!

Daarnaast vergeet je 1 ding. Als je zelf ontzettend veel tijd steekt in een product of goed connecties hebt waarom zou iemand dan misschien een een mooi aanbod afwijzen? Zolang je objectief bent is er niks mis mee. Als je er dan nog open over bent is het helemaal goed. Dat is wat er mijn inziens ook gebeurd. Ik schrijf in het HW topic mijn ervaringen en ja we kappen soms een discussie af omdat we in een batterij topic niet gaan praten over warmtepompen eindeloos. Het leest voor iedereen fijner als we bij het onderwerp blijven.

Dus liever een wat op feiten gebouwde mening. Start gerust een topic. Hopelijk heb je een paar extra uren vrij in de week die je graag daarin stopt en aan andere mensen wilt besteden.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
[...]

Sowieso vind ik het hier allemaal een beetje dubieus worden. Voor iedere batterij is er inmiddels een eigen forum topic, waar de topic starter (of soms zelfs moderator wat ik helemaal niet vind kunnen) wel heel goeie contacten heeft met de leverancier.
Ik wil hier uiteraard wel even op reageren. Over 5 maanden is mijn Tweakers account 25 jaar oud en ik heb hier ook lang zonder account rondgehangen, ik kom hier al 26+ jaar.

Ben hier primair bijdrager aan heel veel topics, zonder daarbij enig belang te hebben. Daarnaast ben ik ook topicstarter van heel veel topics, daar zit heel veel tijd in en krijg ik niets voor terug. 4-5 jaar geleden ben ik gevraagd om moderator te worden, vrijwilliger, daar steek ik ook heel veel tijd in, mijn eigen tijd. Je kunt opzoeken hoe lang ik al bijdrager ben aan bijv. de Sessy, HomeWizard, Victron en andere topics. En nou lijkt het er net op alsof ik en anderen dit topic zijn gestart voor eigen gewin?
De topics worden veelal zwaar gecensureerd, je mag het vooral niet binnen een product topic over een ander apparaat hebben (hoezo discussie). Daarnaast heeft men dan opeens een energiesite die amper een paar maanden bestaat maar je blijkbaar wel in staat stelt om vooraan de rij te staan bij de aanschaf. Ik tik persoonlijk 2200 euro af en mag 50 dagen op mijn bestelling wachten. Misschien moet ik ook maar een site beginnen.
Hier wordt volgens mij helemaal niet zwaar gecensureerd? Sterker nog, volgens mij wordt er helemaal niet ingegrepen?

En ik heb zelf ook voor duizenden Euro's aangeschaft. En mijn domotica website bestaat al sinds 2015.

End rant.
Dat is hopelijk niet aan mij gericht?

Ik begrijp dat jij het zo ziet, dat mag en jij zult er een zuur gevoel bij hebben, maar ik krijg hier om eerlijk te zijn ook een nare bijsmaak van. Ik heb geen enkele verplichting richting bepaalde merken om hier iets te schrijven, een review op mijn website is voldoende. Ik deel hier kennis en ik doe hier kennis op. Steek al jaren 4-5 uur per dag in Tweakers en dan is het jammer als mensen er op deze manier naar kijken. Misschien moet ik mijn moderator petje maar afzetten, want dit bijt mij de laatste tijd veel te vaak in de enkels, terwijl ik het als vrijwilliger doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Devke schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:17:
[...]

Dus liever een wat op feiten gebouwde mening. Start gerust een topic. Hopelijk heb je een paar extra uren vrij in de week die je graag daarin stopt en aan andere mensen wilt besteden.
Ik ga ook zeker bijdragen leveren als ik uiteindelijk mijn zendure setup binnen heb. Dan ben ik echter geenszins van plan om een "zero tolerance" topic voor mijn eigen product te openen waar ik geen informatie duld over alternatieve producten die misschien beter zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
CopyCatz schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:23:
[...]

Ik ga ook zeker bijdragen leveren als ik uiteindelijk mijn zendure setup binnen heb. Dan ben ik geenszins van plan om een "zero tolerance" topic voor mijn eigen product te openen waar ik geen informatie duld over alternatieve producten die misschien beter zijn.
Daar had @Devke geen enkele rol in, de moderators van dat topic hadden daartoe besloten en voor de volledigheid omdat het er hierboven over gaat: Daar ben ik er geen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CopyCatz schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:23:
[...]

Ik ga ook zeker bijdragen leveren als ik uiteindelijk mijn zendure setup binnen heb. Dan ben ik echter geenszins van plan om een "zero tolerance" topic voor mijn eigen product te openen waar ik geen informatie duld over alternatieve producten die misschien beter zijn.
Nogmaals..... ook als je dat topic had gelezen dan had je gelezen dat Zero Tolerance erop gezet was door een moderator! Als je de moeite neemt terug te lezen dan staat zijn naam er ook nog bij. 😊. Ik sta open voor kritiek maar niet zo wild in het rond schieten. Je mag me altijd DM sturen.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Voor de volledigheid: Ik heb ook al 10 jaar een samenwerking met HomeWizard, maar iedereen kan zien dat ik in het HW PiB topic best wel kritisch ben over het product. En je kunt in de Zendure topics ook wel zien dat ik als ik tegen een probleem aanloop dat ook gewoon zeg. Ik blijf gewoon objectief.
[/signing off]

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 12-04-2025 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En toch is het raar.
Een tester krijgt voorrang en gratis ook nog.
Ik heb zelf ook wel tijd om te testen.
Mijn 2x Hyper en AC2400 met batterijen heb ik gewoon moeten aftikken.
En daar wacht ik al weken op.
Maar 0 communicatie.
Dat blijkt bij HomeWizard wel wat netter.
Als je daar een email naar stuur krijg ik netjes antwoord.
Ook bij een defect product krijg je zonder zeuren of vraag naar aankoop datum gelijk een nieuwe opgestuurd.
Ik had Zendure hoog zitten na mijn aankoop Hyper met 2 batterijen en snel geleverd.
Ook de communicatie ging goed naar 1e AI bericht een persoon op de mail.
Jammer dat het nu stroef loopt bij Zendure.
Dat zal ook door de gigantische vraag komen denk ik.

Ps HomeWizard thuis batterij voldoen niet aan mijn wensen en deze gaat een 2e huis krijgen als ik de Hypers binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Taro schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:25:
[...]

Daar had @Devke geen enkele rol in, de moderators van dat topic hadden daartoe besloten en voor de volledigheid omdat het er hierboven over gaat: Daar ben ik er geen van.
Ik wil niemand bekritiseren over de hoeveelheid tijd ie steekt in tweakers, maar er zijn momenten dat dit dus allemaal een beetje dubieus wordt. Ik zie leveranciers die monddood worden gemaakt, review sites die niet genoemd mogen worden, zero tolerance topics. De tweaker die gewoon informatie en een leuke prijs wil hebben moet zich onderhand in allerlei bochten wringen hier. Dat ligt dan misschien niet aan de topic starter zelf maar aan de manier waarop tweakers tegenwoordig commercieel opereert. In dat kader vraag ik me wel af wat hun visie dan is op combinaties van topic starter, moderatorschap, leveranciers, externe website eigenaar etc.

Maar goed laten we maar weer on topic gaan, ik moet hier nog 40 dagen meelezen voordat ik aan de slag kan :) .

[ Voor 22% gewijzigd door CopyCatz op 12-04-2025 12:34 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• DJN
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 00:46

DJN

@Taro Gewoon doorgaan aub. Ik en waarschijnlijk vele anderen waarderen je bijdrage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
peterbier schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:29:
En toch is het raar.
Een tester krijgt voorrang en gratis ook nog.
Ik heb zelf ook wel tijd om te testen.
Mijn 2x Hyper en AC2400 met batterijen heb ik gewoon moeten aftikken.
En daar wacht ik al weken op.
Maar 0 communicatie.
Dat blijkt bij HomeWizard wel wat netter.
Als je daar een email naar stuur krijg ik netjes antwoord.
Ook bij een defect product krijg je zonder zeuren of vraag naar aankoop datum gelijk een nieuwe opgestuurd.
Ik had Zendure hoog zitten na mijn aankoop Hyper met 2 batterijen en snel geleverd.
Ook de communicatie ging goed naar 1e AI bericht een persoon op de mail.
Jammer dat het nu stroef loopt bij Zendure.
Dat zal ook door de gigantische vraag komen denk ik.

Ps HomeWizard thuis batterij voldoen niet aan mijn wensen en deze gaat een 2e huis krijgen als ik de Hypers binnen heb.
Ik denk vooral een combi van hoge aanvraag, chinese nieuw jaar die er tussen zat (mijn contact op de beurs zei ook al dat ze meer hadden willen doen, maar ivm hun nieuwjaar is het erg lastig geweest met voorraden en sturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Silent Hunter schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:06:
[...]

Dat noemen ze paid advertising..
Begrijp ik, maar laten we dan het beestje bij het naampje noemen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:49
Taro schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:21:
[...]

Ik wil hier uiteraard wel even op reageren. Over 5 maanden is mijn Tweakers account 25 jaar oud en ik heb hier ook lang zonder account rondgehangen, ik kom hier al 26+ jaar.

Ben hier primair bijdrager aan heel veel topics, zonder daarbij enig belang te hebben. Daarnaast ben ik ook topicstarter van heel veel topics, daar zit heel veel tijd in en krijg ik niets voor terug. 4-5 jaar geleden ben ik gevraagd om moderator te worden, vrijwilliger, daar steek ik ook heel veel tijd in, mijn eigen tijd. Je kunt opzoeken hoe lang ik al bijdrager ben aan bijv. de Sessy, HomeWizard, Victron en andere topics. En nou lijkt het er net op alsof ik en anderen dit topic zijn gestart voor eigen gewin?

[...]

Hier wordt volgens mij helemaal niet zwaar gecensureerd? Sterker nog, volgens mij wordt er helemaal niet ingegrepen?

En ik heb zelf ook voor duizenden Euro's aangeschaft. En mijn domotica website bestaat al sinds 2015.

[...]

Dat is hopelijk niet richting mij gericht?

Ik begrijp dat jij het zo ziet, dat mag en jij zult er een zuur gevoel bij hebben, maar ik krijg hier om eerlijk te zijn ook een nare bijsmaak van. Ik heb geen enkele verplichting richting bepaalde merken om hier iets te schrijven, een review op mijn website is voldoende. Ik deel hier kennis en ik doe hier kennis op. Steek al jaren 4-5 uur per dag in Tweakers en dan is het jammer als mensen er op deze manier naar kijken. Misschien moet ik mijn moderator petje maar afzetten, want dit bijt mij de laatste tijd veel te vaak in de enkels, terwijl ik het als vrijwilliger doe.
Trek je aub niks aan van 1 individueel persoon die een mening geeft, (die hij overigens mag hebben/geven) kijk aub naar het grotere geheel met hoeveel mensen hier in dit topic wel blij met je zijn wat je allemaal post, waaronder ikzelf, hierdoor en door de andere topics krijg ik juist een goed beeld van wat ik zelf wil en vooral niet wil. (bv Marstek/HW) Dus laat je aub niet op de kast jagen door een mening van een ander en volg je eigen plan en hart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
geert1992 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:41:
[...]

Kan je eventueel een grafiekje posten? Samen met een nacht nom met de hyper?
Zie onderstaand, 10 april met smart hyper en vannacht met smart 2400AC. En dan zie je dat Hyper het beter doet (slechts 0,056 kWh en vooral door quooker) en bij 2400AC 0,124 kWh. Dus daar is nog wat te finetunen bij Zendure voor de AC2400. Bij de AC2400 was het eerst een uur of 3 smartmode (old fashioned) en daarna HEMS. Resultaat hetzelfde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTII6LG2G6t_-6wm755XHyDanyY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/unDswvmNoNyJiTLnOKYuyNR3.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cM3K4ZLBxJJ5z_-W9VKPZjFAqw4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/05Q5jiNPsKhrxE1dSArvgmY4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

[...]

Sowieso vind ik het hier allemaal een beetje dubieus worden. Voor iedere batterij is er inmiddels een eigen forum topic, waar de topic starter (of soms zelfs moderator wat ik helemaal niet vind kunnen) wel heel goeie contacten heeft met de leverancier.
Dit is een kwestie van invloed. Ik denk wel dat vanuit het perspectief van moderatorschap er proactieve transparantie moet zijn hierom (bijv onderaan een topic start).

Het is wel zo dat leveranciers, en voornamelijk de Chinezen, graag zachte invloed kopen. (kopen als in: gratis producten geven) - ik ken dat uit eigen ervaring ook. Ik was heel actief in de 3d printer community en links en rechts kreeg ik aanbod van 3d printers of 3d printer componenten. Soms in ruil voor een review, soms slechts om “mijn gedachten te horen” of het te delen.

Dat is hier niet anders. Topicstarters en zeker moderators hebben automatisch een bepaalde autoriteit en invloed, simpelweg door hun positie, in een - hetzelfde als bij 3d printen - een tech-driven en vaak ook impulsieve gadgetcommunity.

En ook uit eigen ervaring: Je moet bij jezelf extra op je tellen letten qua objectiviteit, omdat je toch automatisch een soort dankbaarheid hebt naar je contact toe.
De topics worden veelal zwaar gecensureerd, je mag het vooral niet binnen een product topic over een ander apparaat hebben (hoezo discussie).
Dat heb ik zelf niet gezien, maar als dat zo is moet dat geaddresseerd worden. Maar er zit altijd een balans tussen andere producten vergelijk vs bespreken zodanig dat het offtopic wordt.
Daarnaast heeft men dan opeens een energiesite die amper een paar maanden bestaat maar je blijkbaar wel in staat stelt om vooraan de rij te staan bij de aanschaf.
Hier schiet je wel een beetje de bocht uit. Wat bedoel je precies?

[ Voor 4% gewijzigd door Sebazzz op 12-04-2025 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Sebazzz schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:14:

[...]
Hier schiet je wel een beetje de bocht uit. Wat bedoel je precies?
Naar mijn mening als je enthousiast tweaker bent en zelfs een rol hier hebt, dat je dan gewoon de review hier plaatst. Faciliteiten genoeg voor inclusief een aanduiding of je gesponsord wordt of niet. Maar nu schieten zowel lezers als tweakers in de kramp.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Sebazzz schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:14:
[...]
Dit is een kwestie van invloed. Ik denk wel dat vanuit het perspectief van moderatorschap er proactieve transparantie moet zijn hierom (bijv onderaan een topic start).
Ik ben hier altijd transparant over geweest, zie bijv.:En wat mij betreft ook prima om het in de topicstart te benoemen, zal het toevoegen.
Het is wel zo dat leveranciers, en voornamelijk de Chinezen, graag zachte invloed kopen. (kopen als in: gratis producten geven) - ik ken dat uit eigen ervaring ook. Ik was heel actief in de 3d printer community en links en rechts kreeg ik aanbod van 3d printers of 3d printer componenten. Soms in ruil voor een review, soms slechts om “mijn gedachten te horen” of het te delen.

Dat is hier niet anders. Topicstarters en zeker moderators hebben automatisch een bepaalde autoriteit en invloed, simpelweg door hun positie, in een - hetzelfde als bij 3d printen - een tech-driven en vaak ook impulsieve gadgetcommunity.

En ook uit eigen ervaring: Je moet bij jezelf extra op je tellen letten qua objectiviteit, omdat je toch automatisch een soort dankbaarheid hebt naar je contact toe.
Klopt en ook helemaal mee eens. En ik weet wel zeker dat mijn enthousiasme hier voor Zendure tot extra verkopen heeft geleid. Maar ik ben ook enthousiast over heel veel andere producten, zo denk ik ook dat Zappi, Zonneplan en Tesla extra verkopen door mij hebben gekregen. En dat heel veel mensen door mij in crypto zijn gestapt. Zo werkt het nou eenmaal op een website/forum als Tweakers. Omdat iemand anders enthousiast is over een Esp32Home module voor Mitsubishi Heavy Industries heb ik nu dat merk warmtepomp in huis.

Waar het inderdaad om gaat is dat je objectief en transparant bent. En voor beide doe ik in ieder geval erg mijn best als zal het soms inderdaad onbewust wel iets gekleurd zijn. En ook goed om te melden: Ik ging over tot aanschaf van een Hyper + AB2000S en daarna is dit op gang gekomen, niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Heeft nu alleen de 2400AC siliciumcarbide in de omvormer, of ook de 800 Pro? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 15:10
Sebazzz schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 15:19:
Heeft nu alleen de 2400AC siliciumcarbide in de omvormer, of ook de 800 Pro? Weet iemand dat?
Volgens de plaatjes op de website heeft de 800 pro een omvormer van een ander materiaal, namelijk Gallium nitride.

Van de website
Introductie Van Onze Geavanceerde GanZen-technologie
De geavanceerde Gallium Nitride (GaN) technologie van GanZen verhoogt de efficiëntie waarmee energie omgezet wordt en levert daardoor meer vermogen met minder verspilling.

[ Voor 29% gewijzigd door jordyc op 12-04-2025 15:48 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

[...]

End rant.
Ik lees je post als dat je iemand bent die ook iets wil hebben wat andere al langer hebben en nu je moet wachten maar wat gefrustreerd om je heen gaat slaan, we mogen blij zijn dat er mensen zijn die topics beginnen en daar veel tijd in steken, topics van een bepaald product is toch prachtig, hoef je niet ellelange andere discussies door te spitten.
Vanmorgen nog 30% in de accu's en 0,8 kWh van het net afgenomen gisteren, zolang mijn schoonzoon niet komt laden gaat het prima met (bijna) NOM.
Ben nog steeds met HA aan het stoeien, bijna alles onder de knie wat ik ook op Domoticz heb. Gaat wel weer veel tijd in zitten maar wel leuk om uit te vogelen.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:40
Persoonlijk ben ik alleen maar blij met het werk wat @Taro verricht en dat hij mod is heb ik nou nog nooit als bezwaar gezien. Wat mij betreft gaat hij vooral zo door!

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Silent Hunter schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:56:
[...]

Ik denk vooral een combi van hoge aanvraag, chinese nieuw jaar die er tussen zat (mijn contact op de beurs zei ook al dat ze meer hadden willen doen, maar ivm hun nieuwjaar is het erg lastig geweest met voorraden en sturen)
Dat zal het wel zijn.
Hopelijk komen ze vogende week.
Kan vast voorbereiding doen onderverdeling maken kWh meter van HomeWizard heb ik vandaag binnen gekregen.
Aardlekautomaten komen volgende week.
Ik zal geduld moeten hebben.
Ik ga de Zendure (s) op gasbeton blokken zetten. (Het is een garage in een kelder)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Ah, daar kan het inderdaad. Heb echter al ervaren dat de dynamische HEMS mode niet gaat laden wanneer ik het wél verwachtte, dus vooralsnog niets in HEMS staan en maar even handmatig aansturen. Als het goed is kan FireSon de 2400AC nu ook aan de HA integratie toevoegen en de SF800 is dan nu ook gedeeld met mijn secundaire account, dus hopelijk alle apparaten weer op dezelfde strategie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Heb de SolarFlow 800 vanochtend op het 2e zonnepaneel aangesloten en er 1x AB2000S vanuit de garage op aangesloten. Werkt allemaal prima en in de voorbeelden leggen ze de SF800 op de AB2000S en dat past ook netjes. Echter wordt de SF800 dusdanig warm/heet dat ik die niet bovenop de accu wil leggen die op dit moment al zo'n 25 graden is. Toch maar eens zelf een Flir kopen voor dit soort momenten om te zien hoe warm het product daadwerkelijk is.

De panelen wekken dusdanig veel op dat ik morgen waarschijnlijk de 2 resterende AB2000S'en van die stapel aan de SF800 en HUB2000 stapel toevoeg. Iedere kWh die je niet van het net af hoeft te halen scheelt weer. En uiteindelijk leveren de SF800 en HUB2000 overtollige stroom terug, die dan vervolgens weer de ladende Hypers in gaat, maar het scheelt toch wat DC->AC->DC omzetverliezen.

Voor de volledigheid nog even wat foto's van de kabels gemaakt, de aansluiting is hetzelfde (Anders zou de AB2000S ook niet uitwisselbaar zijn), echter zit er geen lock mechanisme op. Je kunt in theorie een Hyper, Ace of SolarFlow Pro vermoedelijk wel met deze kabel aan een accu verbinden, maar met een losse connectie, dus niet doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbHbv427eBXGVrewfgXiYINAWzY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QmZdUYKR8bY4Dpgv3CXNJ0KQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cDfnKPc4HIVRQE-dn12TU5S9JU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kRyP1oow1MmOSWAfJHNdJc86.jpg?f=fotoalbum_large

Connectie op de Ace voor deze kabel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vfXo0fnBCm4_IcLs-sInzD62OQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zrKb85A58NdwaBvUMymquRO9.jpg?f=fotoalbum_large

Connectie op de Ace voor stapelen AB2000S (Die koppeling is gelijk aan de Hyper & SF Pro 800):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQqGADUJLwEVgPb-lA6qJzH4idA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xISREYs09OjCaq5eCv7SGkIW.jpg?f=fotoalbum_large

En de SF800 in de praktijk (Ja ja, ga nog kabelmanagement doen), op de AB2000S:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bDff6lN5OE7Hz8paQs0-GX1V7S4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjfOZ0uzLkm5UhUSiYouDcZU.jpg?f=fotoalbum_large

Ernaast (tijdelijk):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWwQky8W1tx5mSCwi5bXbsNYw6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ECVjnZc2mZIs94sZxNNB1nLQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10-10 15:23
@Taro Wat bedoel je met geen lock verbinding?
Ik heb hem vandaag binnen gekregen, maar hij klikte wel degelijk vast.
Je moet de wartel ook een kwartslag terug draaien om hem weer los te krijgen.
Het is inderdaad male male.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Taro schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 17:54:
Heb de SolarFlow 800 vanochtend op het 2e zonnepaneel aangesloten en er 1x AB2000S vanuit de garage op aangesloten. Werkt allemaal prima en in de voorbeelden leggen ze de SF800 op de AB2000S en dat past ook netjes. Echter wordt de SF800 dusdanig warm/heet dat ik die niet bovenop de accu wil leggen die op dit moment al zo'n 25 graden is. Toch maar eens zelf een Flir kopen voor dit soort momenten om te zien hoe warm het product daadwerkelijk is.

De panelen wekken dusdanig veel op dat ik morgen waarschijnlijk de 2 resterende AB2000S'en van die stapel aan de SF800 en HUB2000 stapel toevoeg. Iedere kWh die je niet van het net af hoeft te halen scheelt weer. En uiteindelijk leveren de SF800 en HUB2000 overtollige stroom terug, die dan vervolgens weer de ladende Hypers in gaat, maar het scheelt toch wat DC->AC->DC omzetverliezen.

Voor de volledigheid nog even wat foto's van de kabels gemaakt, de aansluiting is hetzelfde (Anders zou de AB2000S ook niet uitwisselbaar zijn), echter zit er geen lock mechanisme op. Je kunt in theorie een Hyper, Ace of SolarFlow Pro vermoedelijk wel met deze kabel aan een accu verbinden, maar met een losse connectie, dus niet doen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Connectie op de Ace voor deze kabel:
[Afbeelding]

Connectie op de Ace voor stapelen AB2000S (Die koppeling is gelijk aan de Hyper & SF Pro 800):
[Afbeelding]

En de SF800 in de praktijk (Ja ja, ga nog kabelmanagement doen), op de AB2000S:
[Afbeelding]

Ernaast (tijdelijk):
[Afbeelding]
Wat wil je weten qua temps? Ik heb een IR camera die ik op mn tablet kan aansluiten, temps bij laden/ontladen AC/DC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Polvo176 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 20:17:
@Taro Wat bedoel je met geen lock verbinding?
Ik heb hem vandaag binnen gekregen, maar hij klikte wel degelijk vast.
Je moet de wartel ook een kwartslag terug draaien om hem weer los te krijgen.
Het is inderdaad male male.
Ik weet hoe de lock verbinding werkt, maar gisteren vroeg iemand of je de Solarflow Pro 800 ook via een kabel met een AB2000S/X kon verbinden en wat mij betreft is het antwoord dus nee. De connector is hetzelfde, maar je kunt de kabel niet aan de AB2000S locken en dus moet je dat niet willen.

Pagina: 1 ... 34 ... 132 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.