• luckyl
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 11:44
Henkoes schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:33:
[...]

Op temperatuur schakelen is een goede.
Weet iemand of er naast onvormer temperatuur ook een losse batterij temperatuur gelezen kan worden in HA?
In afwachting op de levering van de 2400AC ben ik ook alvast aan het nadenken over het toevoegen van koeling en control via homeassistant. Hierbij heb ik gekozen voor de nf-a20-5v-pwm + ESP32 met ESPHOME. Inmiddels is het gelukt het om toerental uit te lezen en PWM aan te sturen via homeassistant (screenshot is tijdelijke testventilator), en het zou nu mogelijk moeten zijn om d.m.v een automation het toerental te koppelen aan de temperatuur van de omvormer.

Tijdens het testen van de 200mm Noctua Fan, blijkt dat deze op max toerental al extreem stil is en je deze eigenlijk ook zonder PWM regeling gewoon aan/uit zou kunnen zetten zonder geluidsoverlast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x89YomcBB3L4NgeTTQ0sNkjW1bE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8jHXJfYaE2BNPibBNDJDiEmX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/savj7DdoeaHw31BJOXpwVWdW5cA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/S8RErIcT5zQ8cJ2fWEFafn3a.jpg?f=user_large

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:32
Mistraller schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:38:
[...]

Speedcomfort is warmtegestuurd maar erg kleine fans dus hoger toerental, en noisy. Grote fans kunnen evenveel lucht verplaatsen bij een laag toerental. En je hebt dan de keus tussen P of F fans (pressure/flow) en als je door koelribben wilt blazen ben je vaak beter uit met pressure fans. (Die heb ik dus ook op mijn convector radiatoren.)

Als de omvormer steady 55 graden blijft zou ik dat niet heel zorgelijk vinden overigens.
55 graden wordt in de zomer natuurlijk veel meer, zeker als je hem in een schuur hebt staan.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:26
ojawel schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:42:
Ik heb een 2400 Pro besteld en ga deze in mijn schuur, plaatsen. De schuur heb ik al geisoleerd waar het erg warm wordt (volle zon vanaf een uur of 12:00).

Ik vermoed dat in de zomerse dagen het aardig kan ophopen qua temp. Ik zie dat veel mensen die op zoek zijn naar active koeling voor de 2400Pro/2400AC+ ik ben dit bordje tegengekomen op tidie: https://www.tindie.com/pr.../esp32-wifi-fancontroller kun je pwm fans (die fans in je pc) mee aansturen op rpm en werkt out of the box met HA en wifi, er zitten 4 poorten op dus je kan er aardig op los. Voeden met een 12 volt adapter.
Deze controler werkt ook uitstekend:
https://nl.aliexpress.com...A0np&gatewayAdapt=glo2nld

Quatt Duo V1 - 3kw BUH - VVW en LTV - WPB: Atlantic Explorer V5 - PV: uit 2026 1030WP met Zendure S800 plus - PV: uit 2012 2400WP met Goodwe XS2200

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:06
jelleeelco schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:04:
[...]

Humor, great minds think alike!

Overigens ik zag dat de code ZENDURE10 nu ook werkt op de nieuwe AC+ lijn bij techpunt.nl.

Heb zelf de AC besteld (AC+ wordt mij gewoon te hoog), maar die komt met 2 extra accu's op 'slechts' 2.112 euro, inclusief verzending.
Bij mij doet de code niks.
AC+ met 1 extra accu + P1 meter voor 1707 euro, als ik die code invul veranderd er niks.

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:45
jannus66 schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:10:
[...]

AC+ met 1 extra accu + P1 meter voor 1707 euro, als ik die code invul veranderd er niks.
Dan doe je iets verkeerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNy7idTVg_FmhbLJn0yoSM0DnMs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/L06K4a2RqwLrI75yEszwAstP.png?f=user_large

• jelleeelco
jannus66 schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:10:
[...]

Daarnaast...P1 is bij stekker-batterij 33e incl verzending...

• Tom35
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12:57
Neen hoor, had het ook getest en werkte ook niet.
Na je post opnieuw getest en werkt alleen op een combo, de 2400ac+ en een batterij op de losse batterijen alleen werkt hij niet...

• jelleeelco
Tom35 schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:28:
[...]

Neen hoor, had het ook getest en werkte ook niet.
Na je post opnieuw getest en werkt alleen op een combo, de 2400ac+ en een batterij op de losse batterijen alleen werkt hij niet...
Waarom werkt het dan wel bij mij?? Net gedaan! Je moet niet 'losse' batterijen erbij bestellen. Bij de AC+ kun je de capaciteit aangeven, dan komt er een extra batterij bij en werkt het prima.

EDIT - met losse batterijen komt de korting NIET op de batterij. Wel als je hem toevoegt bij het selecteren van de AC+. Dus:

NIET op de accus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLMaSg67gYtQbeAnVhqBijMCw9A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hnPKy2DDv8k9yYt47hfoKUTG.png?f=fotoalbum_large

WEL op de combinatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RCc-Wzw1tj9kweTmWYcucoqq4CQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lU9kkOtIYOnb7MlkXgisUk7Q.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door jelleeelco op 13-04-2026 11:35 ]

• Tom35
Misschien omdat ik al 2 omvormers staan heb en die verder wens uit te breiden ?
Hier dus op een aparte batterij geen korting

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0ovL9qDILMkZ_A3JHMQUWYjjDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yQ1U9jSjS1WnQi5ko1YUBwPI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 74% gewijzigd door Tom35 op 13-04-2026 11:35 ]

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Nu online
jelleeelco schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:29:
[...]

Waarom werkt het dan wel bij mij?? Net gedaan! Je moet niet 'losse' batterijen erbij bestellen. Bij de AC+ kun je de capaciteit aangeven, dan komt er een extra batterij bij en werkt het prima.

EDIT - zelfs met losse batterijen werkt het bij mij. Zelfs met alleen de P1 meter werkt het.
Jij koopt naast de 2400 ac ook een 2400 ac+?

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:06
Nu werkt het wel. Vreemd, zelfde bestelling als net. Ik ga de P1 meter inderdaad ergens anders kopen

• jelleeelco
Henkoes schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:35:
[...]

Jij koopt naast de 2400 ac ook een 2400 ac+?
Nee

• jelleeelco
Tom35 schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:32:

[Afbeelding]
Klopt, zie mijn screenshots...korting niet op losse individuele accu's. Die kun je dan beter in Duitsland bestellen en (incl 19% BTW) thuis laten bezorgen, ben je goedkoper uit denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door jelleeelco op 13-04-2026 11:36 ]

• jelleeelco
Tom35 schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:32:

[Afbeelding]
Het is er weer vanaf... de kortingscode werkt nu niet meer voor de AC+, ik krijg "no valid code applied" daar waar ik 5min geleden de korting nog zag.

Op de AC werkt het nog wel. Maar voor hoelang is de vraag...

• Tom35
Ik heb een 3fase systeem met op 2 fases zonnepanelen, wou dus de batterijen beperken tot die 2 fases en dus zo geen energie van het net trekken om die batterijen op te laden..
Als ik op de derde fase een batterij zet en op nom stuur (wat ik doe) dan ga ik effectief ook van het net energie afnemen, tenzij ik daar ook zonnepanelen op leg natuurlijk :)
Ik besef dat dit vandaag in weze niet uitmaakt zolang de slimme meter alle fases bij elkaar optelt, de vraag is hoe lang men hier in belgie dat gaat blijven doen wetende dat ook de netbeheerders de belastingskas vd gemeentes subsidieren en altijd geld tekort komen...
ik zie zo het riedeltje afkomen vd zonnepanelen, die batterijbezitters gebruiken het net ook in de winter, dus daar moeten ook dikke kabels voor aangelegd worden maar ze betalen er niet voor omdat ze in de zomer geen netkosten betalen door hun 0 verbruik...

• jelleeelco
Tom35 schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:48:
Ik heb een 3fase systeem met op 2 fases zonnepanelen, wou dus de batterijen beperken tot die 2 fases en dus zo geen energie van het net trekken om die batterijen op te laden..
Als ik op de derde fase een batterij zet en op nom stuur (wat ik doe) dan ga ik effectief ook van het net energie afnemen, tenzij ik daar ook zonnepanelen op leg natuurlijk :)
Ik besef dat dit vandaag in weze niet uitmaakt zolang de slimme meter alle fases bij elkaar optelt, de vraag is hoe lang men hier in belgie dat gaat blijven doen wetende dat ook de netbeheerders de belastingskas vd gemeentes subsidieren en altijd geld tekort komen...
ik zie zo het riedeltje afkomen vd zonnepanelen, die batterijbezitters gebruiken het net ook in de winter, dus daar moeten ook dikke kabels voor aangelegd worden maar ze betalen er niet voor omdat ze in de zomer geen netkosten betalen door hun 0 verbruik...
Ik weet niet hoe dit in Belgie is geregeld, maar in NL worden de fasen ook intern gesaldeerd. En dit is niet eenvoudig te veranderen voor de netbeheerders. Daar zou ik geen derde unit voor kopen eerlijk gezegd. Ik heb ook een 3-fase systeem met 3-fase PV, maar ga maar 1 AC neerzetten.

• Henkoes
  • Nu online
jelleeelco schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:44:
[...]

Het is er weer vanaf... de kortingscode werkt nu niet meer voor de AC+, ik krijg "no valid code applied" daar waar ik 5min geleden de korting nog zag.

Op de AC werkt het nog wel. Maar voor hoelang is de vraag...
Dat is super jammer! Of jij hebt het gewoon te vaak aangeklikt en hebt het gesloopt

• jelleeelco
Henkoes schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:58:
[...]

Dat is super jammer! Of jij hebt het gewoon te vaak aangeklikt en hebt het gesloopt
:) ja dat zal het zijn, geef mij de schuld maar!

• jelleeelco
Devke schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:49:
Zendure lanceert nieuw AI-gestuurd energiemanagementsysteem HEMS 2.0

https://solarmagazine.nl/...anagementsysteem-hems-2-0
Is dit nu al actueel? Ik snap nog niet zo goed waar de verschillen in zitten, ben erg benieuwd.

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:52
Het wachten is bijna voorbij! Zojuist de Solarflow 2400AC + met 2 extra accu's ontvangen. Helaas geen P1 meter. Die staat bij DPD nog steeds als "order created" :(

Ik denk dat ik maar meteen voor de HA oplossing ga. Geen zin om te wachten ;)

• Henkoes
  • Nu online
BizzieBis schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:01:
Het wachten is bijna voorbij! Zojuist de Solarflow 2400AC + met 2 extra accu's ontvangen. Helaas geen P1 meter. Die staat bij DPD nog steeds als "order created" :(

Ik denk dat ik maar meteen voor de HA oplossing ga. Geen zin om te wachten ;)
Ik ben die p1 meter helemaal vergeten. Dacht dat dit ook met de HW p1 werkte?

• BizzieBis
Henkoes schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:09:
[...]

Ik ben die p1 meter helemaal vergeten. Dacht dat dit ook met de HW p1 werkte?
Klopt, in veel gevallen werkt dat ook. Maar ik heb nooit een HW P1 meter gehad. Altijd alles via Domoticz en daarna Home Assistant gedaan.

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
jelleeelco schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:00:
[...]

Is dit nu al actueel? Ik snap nog niet zo goed waar de verschillen in zitten, ben erg benieuwd.
De laatste app-update is net een week oud. Ik vermoed dat er wel een nieuwe update voor nodig is.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:20
Die techpunt code heeft voor mij het hele weekeinde niet gewerkt. Doet het wel op de oudere modellen, niet op de AC+. Wel vreemd dat het zo variabel lijkt te werken.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• martijn1p
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:05
jelleeelco schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:24:
[...]

Daarnaast...P1 is bij stekker-batterij 33e incl verzending...
Inderdaad, Het loont om her en der te vergelijken. De losse omvormer 2400AC is daar tevens 359EUR. Relatief voordelig. Dat in combinatie met de batterijen bij techpunt 2x AB3000X (1204EUR) maakt een voordelige totaaloplossing van ca 1563.
[...]

Bij lancering verwacht ik eigenlijk een beetje dat het er ook is / snel uitgerold wordt. Ik gebruik zelf HA als aansturing. Kwam dit bericht tegen vandaar hier gedeeld. Wellicht kunnen niet HA gebruikers bevestigen of het idd al actief is?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Gramser
  • Nu online
Nou volgens mij nog niet. Op het forum in de huidige app is het nog niet gemeld vanuit Zendure. Ik vermoed dat het komt met een volgende app-update.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:23
ijdod schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:29:
Die techpunt code heeft voor mij het hele weekeinde niet gewerkt. Doet het wel op de oudere modellen, niet op de AC+. Wel vreemd dat het zo variabel lijkt te werken.
Volgens mij heeft het op de "+" nog nooit gewerkt, dus zo variabel is het niet?

• Desmosil
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 15:56
mitsumark schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:34:
[...]

Vanochtend een ac2400+ met 1 extra accu besteld. Code werkte gewoon.
Hier dus ook een zendure in huis

• TomDZ1979
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-04 12:42
Velen spreken hier van een RTE rond de 84% voor de Zendure apparaten. Ik heb zelf twee Zendure Hyper 2000's en als ik naar de maandtotalen van opladen en ontladen kijk, dan kom ik eerder rond de 75 % uit. 's Nachts trekt de woning wel maar een 150W verdeeld over twee hyper 2000's. Misschien ligt hier de oorzaak van enige inefficiëntie.
Maart 2026: 115 kWh ontladen / 155 kWh laden => 74%
April 2026: 52.6 kWh ontladen / 72.5 kWh laden => 73 %

Lijkt dit abnormaal, of zijn er nog mensen die iets vergelijkbaars zien?

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:20
mitsumark schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:34:
[...]

Zie een paar posts eerder van screenshots van de + versies waar het wel lijkt te werken.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Henkoes
  • Nu online
Nu lijkt vooral het formaat de grootste verbetering en of verslechtering te zijn van de 2400 AC+?

Hoewel ik wel lees - maar onbevestigd - dat de AC+ een efficiëntere RTE heeft?

Voor de rest identiek behalve dag de batterijen ab3000l wat meer future proof en combineerbaarder zullen zijn?

• jelleeelco
TomDZ1979 schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:40:
Velen spreken hier van een RTE rond de 84% voor de Zendure apparaten. Ik heb zelf twee Zendure Hyper 2000's en als ik naar de maandtotalen van opladen en ontladen kijk, dan kom ik eerder rond de 75 % uit. 's Nachts trekt de woning wel maar een 150W verdeeld over twee hyper 2000's. Misschien ligt hier de oorzaak van enige inefficiëntie.

Hoe heb je dit gemeten, met een losse kWh meter?

Waar ik vooral benieuwd naar ben is de efficientie van het ontladen..laden gaat bij mij puur met zonnestroom en daar heb ik overschot mee. De 8.64kWh accu zal zo tegen de lunch al vol zitten met een beetje zon. Maar hoeveel kWh trek ik daar nou uit? Ik verwacht iedere ochtend 'leeg' te zijn.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:37
jelleeelco schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:29:
[...]

EDIT - met losse batterijen komt de korting NIET op de batterij. Wel als je hem toevoegt bij het selecteren van de AC+. Dus:

NIET op de accus:
[Afbeelding]

WEL op de combinatie:
[Afbeelding]
Dat had ik wel; losse 2400Ac+ en losse accu.
Wil ik afrekenen; weg korting :-(

Accu staat nu ook in backorder.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• jelleeelco
Mistraller schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:55:
[...]

Dat had ik wel; losse 2400Ac+ en losse accu.
Wil ik afrekenen; weg korting :-(

Accu staat nu ook in backorder.
Shoos da's balen zeg...iemand is je kennelijk net voor geweest, want het werkte wel even en is ook afgerekend zover ik begreep. Ik verwacht dat zodra hun voorraad van de accu's op is (ook de gewone) de prijzen ook daar fors omhoog gaan. Transport vanuit China gaat momenteel door het dak qua tarieven.

En met die ontwikkelingen in Iran zie ik dat nog niet echt verbeteren.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:25
jelleeelco schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:53:
[...]

Waar ik vooral benieuwd naar ben is de efficientie van het ontladen..laden gaat bij mij puur met zonnestroom en daar heb ik overschot mee. De 8.64kWh accu zal zo tegen de lunch al vol zitten met een beetje zon. Maar hoeveel kWh trek ik daar nou uit? Ik verwacht iedere ochtend 'leeg' te zijn.
Dit is van hoelang ik ze heb (2400AC) De initiële lading is hierbij verwaarloosbaar (83.3%) gemeten via een HW stekkerAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqfcsoH3Sq-Vy6dr5dt58bWBeIM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/sPSJjq0W4ACec6ZRgFaNVZKU.png?f=user_large

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• jelleeelco
winwiz schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:59:
[...]

Dit is van hoelang ik ze heb (2400AC) De initiële lading is hierbij verwaarloosbaar (83.3%) gemeten via een HW stekker[Afbeelding]
Dank, die ga ik er dan ook tussen zetten. Maar wat ik bedoel - als je accu bv 2,88 kWh zegt "vol", hoeveel haal je er dan uit? De RTE is combinatie van laden/ontladen neem ik aan.

Ik ben juist op zoek met welke capaciteit ik moet rekenen als 'beschikbare' capaciteit.

• Gramser
  • Nu online
Henkoes schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:51:
Nu lijkt vooral het formaat de grootste verbetering en of verslechtering te zijn van de 2400 AC+?

Voor de rest identiek behalve dag de batterijen ab3000l wat meer future proof en combineerbaarder zullen zijn?
Volgens mij zijn alle overwegingen de laatste dagen wel voorbij gekomen nietwaar? Wat wil je nog écht weten? Je was toch al tot aanschaf overgegaan?

• TomDZ1979
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-04 12:42
jelleeelco schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:53:
[...]

In de Zendure app zelf door in de 'thuis' tab op 'jaar' te clicken en dan het batterij icoontje. Opladen is ook met zonnepanelen volledig. Ontladen gebeurt NOM, met korte periodes van hoog verbruik bij koken, periodes rond de 500W (dus 300W per hyper 2000) tijdens dag en avond en 's nachts een 150 W (dus 75W per hyper).

• Vibemaker
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:56
Ik meld me ook even nieuw in het topic. Was al een paar dagen aan het wikken en wegen om een 2400 pro aan te schaffen. Vanochtend de bovengenoemde kortingscode geprobeerd en die werkte. Kortom; zojuist een 2400 pro incl. 1 AB3000L besteld.

Binnenkort dus ook een Zendure gebruiker! Probeer me zoveel mogelijk in te lezen, maar zal ongetwijfeld nog wel wat vragen gaan stellen.

• Yuggo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:28
Vibemaker schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:09:
Ik meld me ook even nieuw in het topic. Was al een paar dagen aan het wikken en wegen om een 2400 pro aan te schaffen. Vanochtend de bovengenoemde kortingscode geprobeerd en die werkte. Kortom; zojuist een 2400 pro incl. 1 AB3000L besteld.

Binnenkort dus ook een Endure gebruiker! Probeer me zoveel mogelijk in te lezen, maar zal ongetwijfeld nog wel wat vragen gaan stellen.
Welkom! Mocht je specifieke dingen willen weten, bovenin is een zoekbalk, dan kun je in dit topic zoeken.

• jelleeelco
Gramser schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:07:
[...]

Volgens mij zijn alle overwegingen de laatste dagen wel voorbij gekomen nietwaar? Wat wil je nog écht weten? Je was toch al tot aanschaf overgegaan?
Humor - ik heb er (voor dat de eerste set verzonden is) een extra batterij bij besteld. De 8.64 kWh (als 'optimum' vanuit Jeroen.nl) voelde toch te klein - vanuit mijn HA data zie ik dat ik het afgelopen jaar minimaal 180 dagen had dat ik >10kWh uit een accu had kunnen halen.

Dus heb er nu 4x 2.88 = 11.52 kWh. Met ontlaad verliezen verwacht ik daarmee op 10kWh uit te komen.

• jelleeelco
TomDZ1979 schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:09:
[...]

In de Zendure app zelf door in de 'thuis' tab op 'jaar' te clicken en dan het batterij icoontje. Opladen is ook met zonnepanelen volledig. Ontladen gebeurt NOM, met korte periodes van hoog verbruik bij koken, periodes rond de 500W (dus 300W per hyper 2000) tijdens dag en avond en 's nachts een 150 W (dus 75W per hyper).
Maar als een accu 'vol' is. Hoeveel haal je er dan uit? Totdat hij leeg is? Daar ben ik zo benieuwd naar.

RTE is een ding, maar dat is van AC --> DC --> AC. Stel dat is 80%, is het dan AC --> DC 10% verlies en DC --> AC 10% verlies?

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:53

dunklefaser

Point Of KnowReturn

TomDZ1979 schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:40:

Voor een uitleg/verklaring kan je misschien de "HTW-aquu-Stromspeicher-Inspektion-2026" op p. 18 lezen.

[ Voor 6% gewijzigd door dunklefaser op 13-04-2026 13:25 ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• Wai_AM
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
jelleeelco schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:14:
[...]

Humor - ik heb er (voor dat de eerste set verzonden is) een extra batterij bij besteld. De 8.64 kWh (als 'optimum' vanuit Jeroen.nl) voelde toch te klein - vanuit mijn HA data zie ik dat ik het afgelopen jaar minimaal 180 dagen had dat ik >10kWh uit een accu had kunnen halen.

Dus heb er nu 4x 2.88 = 11.52 kWh. Met ontlaad verliezen verwacht ik daarmee op 10kWh uit te komen.
Minimale SOC
op 5% heb ik rond de 10 kWh,
op 10% heb ik rond de 9,5 kWh
beschikbaar.

10x270Wp, 6x365Wp, 4x450Wp, WeHeat Flint P40, Green Energy Smartboiler 60L Mono, Home Wizard PIB, Zendure SF2400AC 11,52 kWh

• Henkoes
  • Nu online
Gramser schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:07:
[...]

Het rendement verschil is wel bijzonder interessant!

• Henkoes
  • Nu online
jelleeelco schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:14:
[...]

Oh oh ik heb de ontlaad verliezen niet meegenomen!

• jelleeelco
Henkoes schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:29:
[...]

Het rendement verschil is wel bijzonder interessant!
Had je nog niet gekocht dan? Ik dacht dat je al besteld had?

RTE is IETSJE groter bij de + als ik de verhalen mag geloven, maar nou niet dusdanig groot om voor de + te gaan (minder stabiel, veel hoger en daardoor voor mij minder praktisch).

• Henkoes
  • Nu online
jelleeelco schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:30:
[...]

RTE is IETSJE groter bij de + als ik de verhalen mag geloven, maar nou niet dusdanig groot om voor de + te gaan (minder stabiel, veel hoger en daardoor voor mij minder praktisch).
De gielz integratie support sinds kort 3 torens, dus er kan een derde bij :)

• Henkoes
  • Nu online
jelleeelco schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:30:
[...]

De hoogte is voor mij idd de afknapper. De potentie voor hergebruik van de ab3000l nu ze die formfactor vaker toepassen dan de ab3000x is dan weer de pre.

• jelleeelco
Henkoes schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:32:
[...]

De gielz integratie support sinds kort 3 torens, dus er kan een derde bij :)
haha brilliant... ik moet mezelf echt gaan inhouden, anders blijf ik kopen en dat heeft geen enkele nut.

maar ~ 8 was echt te krap, met 11.5 zit ik op de sweet spot.

• Henkoes
  • Nu online
jelleeelco schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:33:
[...]

haha brilliant... ik moet mezelf echt gaan inhouden, anders blijf ik kopen en dat heeft geen enkele nut.

maar ~ 8 was echt te krap, met 11.5 zit ik op de sweet spot.
Kunnen losse accus ook gekocht worden met de code? Dat wist ik niet!

Edit
Techpunt noemt nu pre-order bij de ac+.
Webshops lijken door de voorraden heen te raken nu zendure.nl de prijs heeft verhoogd.

[ Voor 15% gewijzigd door Henkoes op 13-04-2026 13:45 ]

• jelleeelco
Henkoes schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:34:
[...]

Kunnen losse accus ook gekocht worden met de code? Dat wist ik niet!

Edit
Techpunt noemt nu pre-order bij de ac+.
Webshops lijken door de voorraden heen te raken nu zendure.nl de prijs heeft verhoogd.
Ja het werkte met de korting...ik vermoed niet lang meer, daarom nu maar aangeschafd (209e /kWh...)

• Henkoes
  • Nu online
jelleeelco schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:46:
[...]

Ja het werkte met de korting...ik vermoed niet lang meer, daarom nu maar aangeschafd (209e /kWh...)
Dat is super goedkoop!
Helaas krijg ik geen korting op de ventilator

[ Voor 8% gewijzigd door Henkoes op 13-04-2026 13:50 ]

• jelleeelco
Henkoes schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:49:
[...]

Dat is super goedkoop!
Helaas krijg ik geen korting op de ventilator
Nee klopt, viel me ook op. Die ga ik wel zelf bouwen, 90e voor 2 fans vind ik overdreven.

• Henkoes
  • Nu online
jelleeelco schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:51:
[...]

Nee klopt, viel me ook op. Die ga ik wel zelf bouwen, 90e voor 2 fans vind ik overdreven.
Op stekker batterij is de ac+ nog voor 130 euro goedkoper te krijgen dan op zendure.nl!
Het kriebelt!

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 15:34
Henkoes schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:51:
klopt
ja, maar daar zit niet heel veel verschil tussen.
ik vind het koelingsprobleem, je kunt namelijk geen externe koeler er op aansluiten, een groter nadeel, want die zou zeker in de zomer met hoge temperaturen je RTE behoorlijk negatief beinvloeden doot te gaan trottelen.
zelf zou ik dus eerder voor de AC (zonder de plus kiezen), de pro daarin tegen heeft weer duidelijke voordelen, maar dan moet je die ook wel willen benutten.

[ Voor 6% gewijzigd door Jan-tweak op 13-04-2026 14:00 ]

• Gramser
  • Nu online
Begint hier wel een beetje op een slow-chat-aankoop-korting-topic te lijken. En ik dacht dat ik erg was…

• Mistraller
jelleeelco schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:57:
[...]

Shoos da's balen zeg...iemand is je kennelijk net voor geweest, want het werkte wel even en is ook afgerekend zover ik begreep. Ik verwacht dat zodra hun voorraad van de accu's op is (ook de gewone) de prijzen ook daar fors omhoog gaan. Transport vanuit China gaat momenteel door het dak qua tarieven.

En met die ontwikkelingen in Iran zie ik dat nog niet echt verbeteren.
Met een belletje was het alsnog geregeld :)

Zendure SolarFlow 2400 AC+ (2.4 kWh) + 1x AB3000L (2.88 kWh)
2stuks: 2.948,40 EUR
Toch maar 2 losse gekozen uiteindelijk ivm vermogen; ipv 1 stapeltje. De maatvoering van de plus valt bij mij juist iets gunstiger uit.

Het staat in pre-order, maar omdat ik sowieso nog met vakantie ga, sluit ik mij op z'n vroegst pas in mei aan bij de Zendure club. :)

Ik heb goedkeuring vanuit mijn werk om een deel fiscaal vriendelijk te verwerken, netto komt ie denk ik uiteindelijk uit op zo'n 2250 :*)

---------------

• jelleeelco
Gramser schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:59:
Begint hier wel een beetje op een slow-chat-aankoop-korting-topic te lijken. En ik dacht dat ik erg was…
Je hebt gelijk...zal mij vanaf nu koest houden :) Morgen komt alles binnen. Eerst even in huis neerzetten (heb beneden gelukkig nog een volledige eigen groep 'over'). Dan schuur in orde maken en dan kan hij daarheen verhuizen.

Dan de komende maanden maar experimenteren met HA, de app, solaredge afknijpen etc. zodat we klaar zijn voor 1/1/27!
@Devke en @peterbier Zojuist getest door de omvormer een half uur los te koppelen om het standby verbruik te meten. Zoals Devke al aangaf, komt dit uit op ongeveer 9 W, ongeacht de tijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Irr646RZ9HTr_bIot_QuC5Spy1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/THAJMq9mojuZ4WPEUCpKww3r.jpg?f=fotoalbum_large

Getest met een 3 fase MID kwh meter van HomeWizard.

[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 13-04-2026 14:08 ]

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• Henkoes
  • Nu online
geert1992 schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:08:
@Devke en @peterbier Zojuist getest door de omvormer een half uur los te koppelen om het standby verbruik te meten. Zoals Devke al aangaf, komt dit uit op ongeveer 9 W, ongeacht de tijd.

[Afbeelding]

Getest met een 3 fase MID kwh meter van HomeWizard.
Safe to assume dat dit dan ook voor de 2400 ac+ en 800 plus opgaat?

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:30
Lijkt hier een ware run te worden op de Zendure stekker batterijen :9

• Gramser
  • Nu online
Ik denk dat het meevalt maar we zitten elkaar een beetje gek te maken geloof ik.

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:04

Aardedraadje

Met kabelschoen

Even een gedachtespinsel. Wanneer je de omvormer van de batterijen afhaalt trekt hij 9W uit het net. Hij voedt zichzelf om aan/verbonden te blijven. Hij heeft geen DC-zijde dus de omvormer moet aan. Die omvormer heeft de nodige overhead. Als de batterijen wel gewoon aanwezig zijn, zou het vermogen dat hij verbruikt niet veel lager zijn dan 9W? Immers de omvormer overhead heb je dan niet.

Bij de HomeWizard PIB's zie je iets soortgelijks. Het standby vermogen dat HW opgeeft (en de SoC drop in standby komt daarmee overeen) is ca. 1W. Dan heb je WiFi en doet de BMS gewoon zijn werk, maar is de omvormer inactief. Die ene watt komt uit de accucellen. Staat de omvormer aan zonder verder iets te doen, dan zie je dat die ook zo'n 5 a 10W verbruikt uit het net.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:49
Kon het niet zo gauw vinden maar werkt Zendure met de Tibber pulse P1 meter?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:23
ijdod schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:41:
[...]

Zie een paar posts eerder van screenshots van de + versies waar het wel lijkt te werken.
Had gezocht op "techpunt", dan zie je de printscreens natuurlijk niet.
Anyway, bij mij werkt het ook niet op de +, zal wel iets met cookies of VPN zijn ofzo...

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:40

Eboman

Ondertitel

elektriekert schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:31:
Lijkt hier een ware run te worden op de Zendure stekker batterijen :9
Kleine toevoeging hierop, vorige week Solarflow AC2400 Pro besteld met 1 Accu en 2 panelen voor evt noodstroom bij de schuur. Ze hebben problemen met leveren van de panelen dus ze hebben de bestelling gesplitst voor mij. Binnenkort dus wat vaker te vinden hier in het topic. Ik zal met HA gaan aansturen.

Signature

• Tom35
Is die Stekker-batterij.nl nog een officele dealer. Ik wou enkele weken gelden daar nog bestellen maar uiteindelijk bij offgrid... besteld, nu lees ik op hun site dat ze een "partner" zijn en dat alle garantie voor die batterijen over hen moet gaan en niet over zendure.. Vind dat een beetje een rare verwoording...
Daarnaast dacht ik verleden week of 2w geleden iets gelezen te hebben op hun site datd e samenwerking met zendure lastig liep en dat ze die daarom niet meer aanboden...
Beetje vreemd allemaal....

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:42
Kunnen we dan vanaf nu weer terug naar de inhoud en het gebruik van de Zendure producten? Het is inmiddels pagina na pagina doorscrollen van kortingen, bestellingen, bijna bestellingen, etc. Welkom aan alle nieuwe gebruikers, fijn dat het Zendure virus ook bij jullie heeft toegeslagen, maar er is inmiddels echt geen doorkomen aan en ik merk dat de posters van het eerste uur langzaam afhaken. Graag stoppen met deze - voor de rest van dit topic - totaal irrelevante posts.

[ Voor 9% gewijzigd door frankj030 op 13-04-2026 15:01 ]

• frankj030
  • Laatst online: 15:42
Erik1805 schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:40:
Nee.

• Mistraller
mitsumark schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:46:
[...]

Had gezocht op "techpunt", dan zie je de printscreens natuurlijk niet.
Anyway, bij mij werkt het ook niet op de +, zal wel iets met cookies of VPN zijn ofzo...
Nee, het had ermee te raken dat de voorraad op is. En het "backorder" artikel is een nieuw artikel waarvoor de code niet actief is. Maar ik weet niet of ze hem generiek actief gaan maken, of dat ik gewoon mazzel had.

Goed, in mijn geval was het ook een nu-of-nooit omdat ik me graag op de lijst wilde inschrijven voor het benutten van belastingvoordeel, dus ik moest een offerte/bankschrift/factuur hebben voor mijn werkgever.

@frankj030 Je hebt gelijk....
Daarom even weer inhoudelijke vraag. Ik lees in de manual dat de offgrid een input toestaat van 2400VA; dan zou je daar toch best wat PV op aan kunnen sluiten als de nood aan de man is...?
Maar er is natuurlijk geen 1 omvomer boven de 500W waar nog een stekker aan zit.
Zijn er hier mensen die op de offgrid poort ook PV hebben aangesloten; of bij wijze van test? Ben vooral als tweaker even benieuwd.

[ Voor 25% gewijzigd door Mistraller op 13-04-2026 15:46 ]

---------------

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:35
frankj030 schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:00:
Kunnen we dan vanaf nu weer terug naar de inhoud en het gebruik van de Zendure producten? Het is inmiddels pagina na pagina doorscrollen van kortingen, bestellingen, bijna bestellingen, etc. Welkom aan alle nieuwe gebruikers, fijn dat het Zendure virus ook bij jullie heeft toegeslagen, maar er is inmiddels echt geen doorkomen aan en ik merk dat de posters van het eerste uur langzaam afhaken. Graag stoppen met deze - voor de rest van dit topic - totaal irrelevante posts.
Ik merk helemaal niet dat 'posters van het eerste uur' afhaken, mocht dat wel zo zijn kan dat ook prima zijn doordat het nieuwe er wel wat af is en gewoon lekker draait.

Zie je op andere vlakken ook gebeuren. Ook voor mezelf doorlopen bij de zonnepanelen, bij mijn laadpaal, bij mijn warmtepomp.

Ik persoonlijk vind het allemaal wel leuk te lezen.

Daarnaast is er ook geen aankooptopic voor Zendure. Maar uiteindelijk moet gezond verstand en een modje maar zeggen wat hier hoort. :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV - Homewizard producten zijn niet aan te raden

• Ben(V)
Misschien gewoon even een aankoop topic "Aankopen Zendure" starten want ik ben het ermee eens dat er nu geen doorkomen meer aan is en voor niemand interessant, behalve de koper zelf.

Ik heb maar vast een topic aangemaakt.
Het grote Zendure aankoop en bestel topic

[ Voor 22% gewijzigd door Ben(V) op 13-04-2026 16:05 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:01

Lief Adje

Love is in the air

Zojuist mijn 800 Pro geüpdatet naar de nieuwe firmware 1.0.25 vanaf 1.0.24, geen geen wijzigingen te merken. (ook niks in de changelogs)

[ Voor 11% gewijzigd door Lief Adje op 13-04-2026 15:37 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-04 14:18

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Misschien is discord ook wel beter voor het tempo van dit topic inmiddels, maar ik vind het wel leuk dat er veel activiteit is om eerlijk te zijn.

Mijn bestelling staat inmiddels 10 dagen op openstaand. Ik vraag me af in hoeverre er nog communicatie is tussendoor. Persoonlijk ben ik altijd wat cynisch dat dingen goed gaan, want ervaringen uit het verleden zijn altijd lastiger dan je wil. Nu je hoort dat voorraden op zijn, alles duurder wordt (en is geworden), ben ik benieuwd hoe het met mijn order zal gaan.

Ikzelf ben ook niet zo gecharmeerd van prijzen verhogen en dan een nieuwe 10% kortingscode geven. Maar helaas doet iedereen dat tegenwoordig.

• Ben(V)
REDFISH schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:02:
Misschien is discord ook wel beter voor het tempo van dit topic inmiddels, maar ik vind het wel leuk dat er veel activiteit is om eerlijk te zijn.

Mijn bestelling staat inmiddels 10 dagen op openstaand. Ik vraag me af in hoeverre er nog communicatie is tussendoor. Persoonlijk ben ik altijd wat cynisch dat dingen goed gaan, want ervaringen uit het verleden zijn altijd lastiger dan je wil. Nu je hoort dat voorraden op zijn, alles duurder wordt (en is geworden), ben ik benieuwd hoe het met mijn order zal gaan.

Ikzelf ben ook niet zo gecharmeerd van prijzen verhogen en dan een nieuwe 10% kortingscode geven. Maar helaas doet iedereen dat tegenwoordig.
Graag naar hier verplaatsen

• ikkeok
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 13:41
[quote]Mistraller schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:04:
[...]

Yep, hier ook een 2400ac+ en ik heb 2x een 400w paneel met een AP micro-omvormer op de offgrid poort zitten.
Werkt prima.
Pakt eerst de opwek van die 2 panelen en vult aan met wat ik op het dak heb liggen naar 2400w opladen.

• Henkoes
  • Nu online
Wat is de ervaring van iedereen met de hitte geleiding en verdeling?

• Gramser
  • Nu online
Geen enkel issue.

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12:25
Kees_frl schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:04:
[...]

Ik merk helemaal niet dat 'posters van het eerste uur' afhaken, mocht dat wel zo zijn kan dat ook prima zijn doordat het nieuwe er wel wat af is en gewoon lekker draait.
Nou ik mis wel een aantal oudgedienden, maar het gaat mij al net zo.
Het gaat bijna alleen over de 2400 serie, dus zodra ik 2400 zie staan dan scrol ik al door, soms hele pagina's.
Op een vraag over een van de andere types wordt niet meer gereageerd.
Het zelfde zie ik gebeuren in het topic Zendure met HA koppelen.

Aan de andere kant, als je een opzet klaar hebt en het draait goed, dan hoef je ook niet zo nodig meer met de tong op het toetsenbord te liggen, dat zal ook meespelen.
Gramser schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:59:
Eens, ik ben al afgehaakt.
Ben(V) schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:28:
Misschien gewoon even een aankoop topic "Aankopen Zendure" starten want ik ben het ermee eens dat er nu geen doorkomen meer aan is en voor niemand interessant, behalve de koper zelf.

Ik heb maar vast een topic aangemaakt.
Bedankt voor het initiatief. Een volgende keer wel even handig vooraf af te stemmen. Want daardoor krijgen we ook meer crossposts, dubbele vragen, moderaties, etc. en dus moet dat gestuurd worden. Zie bijv. nu ook dit bericht dat daar niet thuishoort: Henkoes in "Het grote Zendure aankoop en bestel topic"

Over het algemeen is de insteek: Is het voor anderen niet interessant, post het dan niet. En gebruik eerst de zoekfunctie. Dus ipv een extra topic mag wat mij betreft de rem wel op het aantal posts dat voor anderen niets toevoegt en zou men de zoekfunctie vaker moeten gebruiken. Zullen we dat eerst proberen?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

Kees_frl schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:04:
[...]

Zie je op andere vlakken ook gebeuren. Ook voor mezelf doorlopen bij de zonnepanelen, bij mijn laadpaal, bij mijn warmtepomp.

Ik persoonlijk vind het allemaal wel leuk te lezen.

Daarnaast is er ook geen aankooptopic voor Zendure. Maar uiteindelijk moet gezond verstand en een modje maar zeggen wat hier hoort. :)
De early adopters haken inderdaad af:
  1. Omdat het op een gegeven moment gewoon goed werkt en er niets meer over toe te voegen is
  2. Het teveel slowchat wordt ipv inhoudelijk interessant
Die verschuiving zie je in ieder topic. Zo ook in de crypto topics, Tesla topics, etc. Hoort erbij. De vraag is: Hoe gaan we er mee om. Ik zou graag 1 topic zien waar mensen eerst overwegen of het voor anderen relevant is dat je iets post. En eerst de zoekfunctie gebruikt ipv een vraag gewoon neer te pleuren en te verwachten dat die door anderen wel beantwoord wordt. Daardoor blijft het ook voor de early adopters leuk en interessant om bij te dragen.

Wat mij betreft proberen we eerst even de rem er iets op te zetten, gaat dat niet, dan kunnen we via DEI feedbacktopic besluiten dit topic af te splitsen.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

De topicwaarschuwing is uitgebreid mbt voorkomen slowchat en offtopic berichten. Daarnaast aan iedereen het verzoek om offtopic vragen niet te beantwoorden, maar te rapporteren zodat ze naar het juiste topic kunnen worden verplaatst.

En op deze manier alsnog bewust offtopic gaan via [ small ] is ook niet toegestaan: Offtopic, maar dan met kleine slecht leesbare letters.

• Jan-tweak
Erik1805 schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:40:
geen idee, maar staat niet in de lijst van apparaten in de app, dus grote kans van niet.
dus een actieve splitter en de P1 van Zendure zelf of de smart meter CT van Zendure of een van de andere typen die er wel op staan.

• Jan-tweak
nu nog wel, maar hoe is het als het wat warmer gaat worden? ik ben in ieder geval bij met mijn "TaRo ventilator" want ik merk toch dat de unit best wel warm gaat worden, en bij mij staat deze gelukkig in de kelder, en daar wordt het gelukkig bijna nooit echt warm, dus kan hij prima zijn warmte kwijt.
Maar op zolder waar het in de zomer wel 40 gr.C kan worden, wordt het denk wel wat lastiger.

• Gramser
  • Nu online
Jan-tweak schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:50:
[...]

nu nog wel, maar hoe is het als het wat warmer gaat worden? ik ben in ieder geval bij met mijn "TaRo ventilator" want ik merk toch dat de unit best wel warm gaat worden, en bij mij staat deze gelukkig in de kelder, en daar wordt het gelukkig bijna nooit echt warm, dus kan hij prima zijn warmte kwijt.
Maar op zolder waar het in de zomer wel 40 gr.C kan worden, wordt het denk wel wat lastiger.
Ik vond de vraag dusdanig niet-specifiek dat ik een antwoord in dezelfde trant gaf. Maar, wat meer specifiek dan: bij mij staat hij ook in de kelder en daar is het het hele jaar door ook zo’n beetje dezelfde temperatuur. Ik doe ook (nog) geen snelle laadsessies om stroom snel in te kopen ofzo. Ik draai vooralsnog Nul op de Meter waarbij elke toren met maximaal 2200W mag laden. Dat levert geen enkel issue op.

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:30
Eboman schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:51:
[...]

Kleine toevoeging hierop, vorige week Solarflow AC2400 Pro besteld met 1 Accu en 2 panelen voor evt noodstroom bij de schuur. Ze hebben problemen met leveren van de panelen dus ze hebben de bestelling gesplitst voor mij. Binnenkort dus wat vaker te vinden hier in het topic. Ik zal met HA gaan aansturen.
HA aansturing lokaal gaat echt een voordeel zijn. Ik laat een Shelly meten maar het verbruik wordt over de cloud gestuurd naar Zendure waardoor een vertraging van 5 seconden op de lijn zit.
Overigens verwacht ik dat je hier met een P1 van Zendure zelf geen last hebt. (Mits je een DSMR 5 meter hebt)
En door de toevoeging van @gast777 bij de @gielz intergratie doe je bij lagere vermogens maar 1omvormee tegelijk aanspreken (mits je er meerdere hebt) wat beter is voor de RTE

• Supahted
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:35
Ik lees er eigenlijk weinig over, maar zijn er mensen die de lab functie ‘one to many’ in gebruik hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/maZjhcQbOtfxsInPBaokMD6wC80=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GnUn1dsJwCDN05hXtnR4KyIh.png?f=fotoalbum_large

• wickedreaction
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-04 21:17
Als ik het goed zie staan in de lijst mag de 2400 AC wel in Belgie gebruikt worden?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8FBo1hlAVHm8m6APyaz_IWQeW4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/c5ROrOKgUMenIwrHFzJT9Ra6.webp?f=user_large

[ Voor 53% gewijzigd door wickedreaction op 13-04-2026 21:44 ]

• wallieweb
  • Laatst online: 16:08
Ja de 2400AC heb ik in gebruik en aangemeld bij Fluvius

[ Voor 10% gewijzigd door wallieweb op 13-04-2026 21:34 ]

Tom35 schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:52:
[...]

Is die Stekker-batterij.nl nog een officele dealer. Ik wou enkele weken gelden daar nog bestellen maar uiteindelijk bij offgrid... besteld, nu lees ik op hun site dat ze een "partner" zijn en dat alle garantie voor die batterijen over hen moet gaan en niet over zendure.. Vind dat een beetje een rare verwoording...
Daarnaast dacht ik verleden week of 2w geleden iets gelezen te hebben op hun site datd e samenwerking met zendure lastig liep en dat ze die daarom niet meer aanboden...
Beetje vreemd allemaal....
Ik ben zo vrij geweest even navraag bij stekker-batterij te doen. Ik heb zelf mijn batterijen ook daar gekocht en super goed geholpen.

Stekkerbatterij geeft aan de garantieafhandeling voor Zendure zelf te doen. Logisch dat je bij eventuele problemen terug gaat naar waar je de batterij hebt gekocht. Dat is voor andere producten die een consument koopt niet anders.

Ze geven aan gewoon met Zendure samen te werken. Als je op de website kijkt dan verkopen ze naast andere merken batterijen Zendure ook gewoon.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• BizzieBis
De eerste test run heeft de inverter goed warm gestookt. Na 30 minuten op 2400watt ontlading zat de temperatuur hoog genoeg om de teruglevering te cappen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2yCET61YASL3o5rGVJIy0GrzC0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OaZGbLNhFWVA3mNQu4tbvVKr.png?f=fotoalbum_large

Een ventilator zou geen overbodige luxe zijn. Binnenkort eens wat experimenteren.

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 11:32
Devke schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:36:
[...]

Ik ben zo vrij geweest even navraag bij stekker-batterij te doen. Ik heb zelf mijn batterijen ook daar gekocht en super goed geholpen.

Stekkerbatterij geeft aan de garantieafhandeling voor Zendure zelf te doen. Logisch dat je bij eventuele problemen terug gaat naar waar je de batterij hebt gekocht. Dat is voor andere producten die een consument koopt niet anders.

Ze geven aan gewoon met Zendure samen te werken. Als je op de website kijkt dan verkopen ze naast andere merken batterijen Zendure ook gewoon.
Thuisbatterij.nl geeft aan niet met Zendure samen te werken omdat dat moeilijk zou zijn.
AquilaXL schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:47:
[...]

Thuisbatterij.nl geeft aan niet met Zendure samen te werken omdat dat moeilijk zou zijn.
Ahh maar dat is een andere leverancier. Wellicht haalt @Tom35 deze door elkaar.

• Jan-tweak
BizzieBis schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:39:
De eerste test run heeft de inverter goed warm gestookt. Na 30 minuten op 2400watt ontlading zat de temperatuur hoog genoeg om de teruglevering te cappen.

[Afbeelding]

Een ventilator zou geen overbodige luxe zijn. Binnenkort eens wat experimenteren.
is dat een SF 2400AC+ of Pro?

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16:20
Aardedraadje schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:35:
Even een gedachtespinsel. Wanneer je de omvormer van de batterijen afhaalt trekt hij 9W uit het net. Hij voedt zichzelf om aan/verbonden te blijven. Hij heeft geen DC-zijde dus de omvormer moet aan. Die omvormer heeft de nodige overhead. Als de batterijen wel gewoon aanwezig zijn, zou het vermogen dat hij verbruikt niet veel lager zijn dan 9W? Immers de omvormer overhead heb je dan niet.
Dat zou in theorie zo kunnen werken, maar in de praktijk zien we dat HEMS de omvormer 'aan' houdt, ook in "stand-by". Hopelijk dat ze dit ooit (liefst snel) aanpassen!

Mijn eigen ervaring is dat met HEMS actief, de omvormer altijd warm is/blijft, maar hoeveel W er uit het net wordt getrokken is geen pijl op te trekken. Zowel 0W als 23W komen voor (met off-grid aan, zonder zie ik 19W).

Wat ik nu zie is het tegenovergestelde van wat ik iemand anders hier onlangs heb zien posten: als de minimale SoC is bereikt gaat het net naar 0W. Dat betekent dat er toch nog een significante hoeveelheid energie uit de batterijen wordt gehaald, terwijl je dat eigenlijk niet wil (want die minimale SoC had je niet voor niets ingesteld). Heb hier ooit een ticket voor ingeschoten, maar het lukte me niet om bij Zendure support over te brengen watarom ik dit als probleem zag.

• Jan-tweak
wickedreaction schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:28:
Als ik het goed zie staan in de lijst mag de 2400 AC wel in Belgie gebruikt worden?[Afbeelding]
Ja, zie hier de huidige geldige lijst (kijk op plug&play.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3AaQzyF1uAdkG7bblON1_fETsA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kgCP4LAWwd6u76soclbgrooy.png?f=fotoalbum_large

dus helaas zit de SF 2400AC+ ende Pro versie daar dus nog niet bij.

• BizzieBis
Jan-tweak schreef op maandag 13 april 2026 @ 22:11:
[...]

is dat een SF 2400AC+ of Pro?
2400AC+

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-04 22:59
CodeCaster schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:28:
Vorige week een 2400 Pro met zonnepanelen besteld bij zendure.nl. Indicatie levertijd: 7-15 dagen, sindsdien geen enkele update ontvangen. Wel drie nieuwsbrieven, dus daarvoor heb ik me maar weer uitgeschreven... :+

De set is in de tussentijd wel € 400 duurder geworden.
Ik denk dat ze geen voorraad meer hebben? Vandaar de prijsverhoging ofzo? Ik had ze ook gemaild dat geen enkele kortingscode meer werkt, ook niet die je van hunzelf krijgt als er nog wat in je winkelwagen zit. Kreeg doodleuk een mailtje dat geen enkele kortingscodes meer werken en dat de prijs op de website de definitieve prijs is nu.

Heb vandaag m’n 2400 AC+ setje bij Techpunt gekocht. (8,16 kWh totaal). Later wil ik gaan kijken of ik voor 2 torens ga of 1. Iemand tips hiervoor?

Wel fijn dat je dan 2 fases eventueel kan ontlasten en ook daadwerkelijk niet exporteert op die fase ipv je slimme meter die het recht trekt + batterijen sneller vol. Of het uiteindelijk zinvol is, is nog maar de vraag aangezien ik niet verwacht dat hier over een antaal jaar naar gekeken zal worden vanuit de netbeheerders.
Devke schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:49:
Zendure lanceert nieuw AI-gestuurd energiemanagementsysteem HEMS 2.0

https://solarmagazine.nl/...anagementsysteem-hems-2-0
Ik dacht dat dit pas 30 april gelanceerd zou worden?
[...]

Grootste voordeel is volgens mij betere voorspellingen en mee functies maar je kan je batterij (volgens mij) je auto laten aansturen op basis van de P1 data, hoe vol de batterij is en stroomprijzen enz dacht ik.

De Time-of-Use-modus werkt met 2.0 ook zoals het zou moeten volgens mij, dat is nu niet zo, nog veel handmatig werk (zelf de uurprijzen aangeven waarin geladen en ontladen mag worden)
Pagina: 1 ... 223 ... 225 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. En blijf on-topic.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.