• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:10
Taro schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 08:52:
[...]

Er zit altijd 2-3 dagen radiostilte tussen en ineens staan ze voor de deur. Zal idd krap worden :)
Whaaa en morgen ben ik er niet. En maandag ook niet. Wachten op je speelgoed is zó moeilijk…!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
marteltor schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 13:25:
[...]

Inderdaad strakke aanbieding. Omdat ik een goede factuur nodig heb voor gemeentesubsidie gaat dit helaas aan mij voorbij. En op zich vind garantie Zendure Nederland niet vervelend ;)
MAAR, bij zendure.nl is 2 x 800 plus 929 euro na een kortingscode die 5% korting geef. Via cashbackxl krijg ik nog eens 85 euro terug. Dus dat maak 844 euro voor 2x een 800 plus. En dan nog de subsidie ;) Dus binnenkort ben ik officieel lid van de Zendure gang hier op tweakers.
Ik heb ook de knoop doorgehakt en 2x Solarflow 800 Plus besteld.

Er is nu ook een kortingscode van 8% bij zendure.nl: WELKOM8
2x Solarflow 800 Plus besteld 78,24 korting, totaal net geen 900 euro.
En misschien ook nog cashback van 8% via cashbackxl, maar dat is altijd afwachten.

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:40
Tutti-frutti schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 22:24:
[...]

Bij mij staat er SMR 5.0 aan de buitenkant. Wel elke seconde een update, maar pas na 10s nieuwe waarde.[Afbeelding]
Ik zit met hetzelfde probleem, ook die beruchte ZCF E350 meter. Hierdoor maar besloten om via home-assistant te werken en via zelf uitlezen van de meter. Soort dempende waarde van de afgelopen 20-30 seconden te regelen.
Zal daardoor nooit 100% nom draaien maar beter dan nu.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 10:32:
[...]

En misschien ook nog cashback van 8% via cashbackxl, maar dat is altijd afwachten.
Voelt toch altijd shit als je net met de 5% code hebt besteld :(

Mbt die cashback: lijkt gewoon goed te gaan. Werd goed geregistreerd bij mij iig.

• ZuinigeRijder
  • Niet online
@marteltor Ja, hetzelfde natuurlijk met prijsverlagingen in de toekomst. Maar zou ook zomaar kunnen dat Solarflow 800 Plus in de toekomst niet meer beschikbaar is en alleen de nieuwe generaties nog aangeboden wordt. Voor NOM en terugleveren in de avonduren is 2x Solarflow 800 Plus nog wel terug te verdienen (7 jaar?).

cashbackxl heeft deze bij mij ook goed geregistreerd, nu nog wachten op goedkeuring door zendure.nl

[ Voor 14% gewijzigd door ZuinigeRijder op 20-03-2026 10:43 ]

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 10:42:
@marteltor Ja, hetzelfde natuurlijk met prijsverlagingen in de toekomst. Maar zou ook zomaar kunnen dat Solarflow 800 Plus in de toekomst niet meer beschikbaar is en alleen de nieuwe generaties nog aangeboden wordt. Voor NOM en terugleveren in de avonduren is 2x Solarflow 800 Plus nog wel terug te verdienen (7 jaar?).

cashbackxl heeft deze bij mij ook goed geregistreerd, nu nog wachten op goedkeuring door zendure.nl
Uiteraard kan prijs altijd zakken. Mijn bestelling is echter nog onderweg per post. Heb ze gemaild met vraag of ze alsnog die 8% code kunnen toepassen.
Dat terugverdienen gaat bij mij een stuk sneller. Heb uiteindelijk 611 euro betaald voor 2 stuks. Volgens gemini en chatgpt bespaar ik als salderen weg is hiermee 250 euro per jaar. Dus in pakweg 3 jaar moet dat wel terugverdiend zijn.
Aangezien ik nu nog een oud 3 jaar durend vast stroomcontract heb zonder terugleverkosten, gaan de 2 zendure's komende maanden idle staan :P

[ Voor 7% gewijzigd door marteltor op 20-03-2026 10:53 ]

• mggevaer
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16:21
marteltor schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 07:20:
[...]

Lijkt me sterk:
1. Gestegen olieprijzen
2. Gestegen transportprijzen
3. Dit hierboven plus afschaffen salderingsregeling zal ook leiden tot meer vraag

Overigens vind ik 15% per jaar terug verdienen zelf niet goed genoeg. Dan duurt het 7 jaar om je geld terug te verdienen. Als je dat in de beurs steekt maakt je historisch gezien gemiddeld van 100 euro na winst een bedrag van 160 euro in 7 jaar. Dus is het eigenlijk gewoon een slechte investering, financieel gezien.

Het hangt natuurlijk ook af van je huidige stroomcontract.

Zelf heb ik net de solarflow 800 plus besteld, 2x. Dat kost me 610 euro na subsidie en bespaar ik 250 euro. Dus na 3 naar terugverdiend.
Ik had zelf een solarflow 800 pro gekocht aan een mooie prijs, niet zo mooi als de prijs die jij aangeeft wel maar toch.
Echter ondersteunde deze niet België (niet Synergrid gekeurd en region locked in de app), wat een probleem is gezien ik met een 3*230V (geen N) aansluiting zit. Daarvoor moet "dual live wire", een optie enkel beschikbaar in de app onder regio België, geactiveerd worden...

Ziet er naar uit dat het nog even wachten zal zijn dan tot de prijzen evolueren. Hopelijk in de goede richting maar dat zien we nog.
Bedankt voor de opmerking van de beurzen ook, plaatst het wel wat in perspectief. Hoewel wij hier nu ook een leuke meerwaardebelasting hebben die het nog wat ingewikkelder maakt om uit te rekenen...
Ook lastig om mee te rekenen dat geld in de batterij niet onderhevig is aan inflatie, waar de energieprijzen dat wel zijn...

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:46

koboy

Heb een idee voor een icon

marteltor schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 07:20:
[...]

Lijkt me sterk:
1. Gestegen olieprijzen
2. Gestegen transportprijzen
3. Dit hierboven plus afschaffen salderingsregeling zal ook leiden tot meer vraag

Overigens vind ik 15% per jaar terug verdienen zelf niet goed genoeg. Dan duurt het 7 jaar om je geld terug te verdienen. Als je dat in de beurs steekt maakt je historisch gezien gemiddeld van 100 euro na winst een bedrag van 160 euro in 7 jaar. Dus is het eigenlijk gewoon een slechte investering, financieel gezien.

Het hangt natuurlijk ook af van je huidige stroomcontract.

Zelf heb ik net de solarflow 800 plus besteld, 2x. Dat kost me 610 euro na subsidie en bespaar ik 250 euro. Dus na 3 naar terugverdiend.
Je drie punten ben ik het mee eens, maar de rest....

Er is een reden dat er altijd grafiekjes worden getoond over de laatste 6 a 7 jaar door mensen die je de beurs op willen sleuren. Historisch gezien zit er elke ongeveer 10 jaar een flinke dip. Investeren op de aandelen beurs is alleen verstandig als echt investeert: dus het geld niet nodig hebben de eerste 20 jaar en een "uitstap" window hebben van 10 jaar zodat je hoog kunt uitstappen.

Verder vergelijk met je een ondertoon van "niet best geregeld" nu 2 beperkte sets met jouw situatie met de plannen met een heel andere situatie van @mggevaer . Uitgaande dat hij een enkele (zwaardere) stapel wil: Jouw situatie heeft dubbele apparatuur overhead, hogere slijtage doordat je geen extra accu toevoegt (C rating), gaat om een tijdelijke aanbieding, en je rekent godbetert nog subsidie mee ook die in het overgrote deel van Nederland niet van toepassing is.

Maar to the point: denk dat je beter over bedragen kunt spreken, en denken vanuit een basis situatie. Een thuisaccu is geen aanschaf met turbo rendement, maar als je een beetje oplet bij specificeren en aanschaf geen weggegooid geld. Het is echter vooral een methode om je (financieel) minder afhankelijk te maken van de olie/gasprijs en grillen van de overheid.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Zonsmurf
  • Registratie: Maart 2026
  • Nu online
Gisteren via Dragonfly de dongle gekregen
Vandaag via GLS 2 zware pakketjes (1 accu en een hoofdunit).
En dan moet er nog 1 zware accu komen. We hebben DHL nog niet gezien dus.....
Jan-tweak schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:15:
[...]
op zich is de Zendure een prima ventilator, @Taro heeft overigens zelf eentje ontwikkeld. maar even zoeken, via marktplaats wordt deze ook aangeboden.
[...]
afhankelijk van de temperatuur zal dat wel effect gaan hebben. het laad/ontlaadverlies wordt namelijk mn in warmte omgezet en dat moet tenslotte ergens heen.

[...]
Nee

[...]
Thx. Ik dacht dat die ook voor de 2400ac+ was. Vandaar dat ik hem niet kon vinden op zendure.nl onder de 2400ac+ site. Ik laat het accu gebeuren wel over me heen komen en los eventuele koelingvraagstukken later wel op.

[ Voor 35% gewijzigd door Zonsmurf op 20-03-2026 11:03 ]

• Bakkertje19
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:48
koboy schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 17:09:
[...]

Zou nog proberen via de handmatige stand een oplaad opdracht te geven, en als dat niet werkt een support ticket inschieten bij Zendure.
Beide gedaan, handmatig laden doet niets.

Support ticket dag geleden inschoten, maar tot op heden nog geen reactie :-(

• scifoflux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:46
koboy schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 10:59:
[...]

Je drie punten ben ik het mee eens, maar de rest....

Er is een reden dat er altijd grafiekjes worden getoond over de laatste 6 a 7 jaar door mensen die je de beurs op willen sleuren. Historisch gezien zit er elke ongeveer 10 jaar een flinke dip. Investeren op de aandelen beurs is alleen verstandig als echt investeert: dus het geld niet nodig hebben de eerste 20 jaar en een "uitstap" window hebben van 10 jaar zodat je hoog kunt uitstappen.

Verder vergelijk met je een ondertoon van "niet best geregeld" nu 2 beperkte sets met jouw situatie met de plannen met een heel andere situatie van @mggevaer . Uitgaande dat hij een enkele (zwaardere) stapel wil: Jouw situatie heeft dubbele apparatuur overhead, hogere slijtage doordat je geen extra accu toevoegt (C rating), gaat om een tijdelijke aanbieding, en je rekent godbetert nog subsidie mee ook die in het overgrote deel van Nederland niet van toepassing is.

Maar to the point: denk dat je beter over bedragen kunt spreken, en denken vanuit een basis situatie. Een thuisaccu is geen aanschaf met turbo rendement, maar als je een beetje oplet bij specificeren en aanschaf geen weggegooid geld. Het is echter vooral een methode om je (financieel) minder afhankelijk te maken van de olie/gasprijs en grillen van de overheid.
Je plaats vooral batterij en zonnepanelen om u energie rekening te verlichten.
Momenteel heb ik weinig last van de olie crisis, buiten voeding etc..
Maar kan nog altijd "gratis" rondrijden op zonne stroom en deze nacht geleefd op mijn thuisbatterij.
Dus kosten stijgen niet.

Je bent onafhankelijker en doet veel.
Stel breekt oorlog uit dan kan ik even mijn batterij gebruiken voor essentiële levensnoodzakelijke zakens te laden. Radio, gsm etc..

Ik twijfel daarom ook om 2 zonnepanelen met solarflow 800 te plaatsen om dan terug te kunnen laden indien het meerder dagen is.
En brengt ook weer rendement op.

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:53
Net van een kennis de Zendure P1 dongle geleend die hij nog niet in gebruik had genomen, krijg alles keurig netjes geinstalleerd, maar ook hier net zoals de HW P1 dongle blijven alle waardes op 0 staan.

Ahhh ik wordt hier gek van, kom er ook net achter dat mijn slimme meter een Kalifa DSMR 2.2 is, zou het daar aan kunnen liggen?

Ps. de HW en Zonneplan dongel werken verder wel goed, ook in HA.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:04
@ralphkeb
Als je echt een meter hebt met een lager dan DSMR 5 versie, kan geen enkele aansluiting die gevoed wordt vanuit de P1 van die Kaifa meter goed werken.
Je blijft dan altijd zitten met een 1 keer is de 10 seconden update van je energie gebruik.

Je enige oplossing is dan een opnemer gebruiker die via stroomklemmen werkt zoals de 3CT van Zendure of een Shelly 3EM.
Of wachten tot je een andere meter krijgt van je energie leverancier

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:20

Rico

Wie dit leest is gek....

ZuinigeRijder schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 10:32:
[...]

De code WELKOM8 werkt alleen niet.
Geeft aan dat die niet geld op het product in je winkelwagen

• Ben(V)
Hortz schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 10:33:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem, ook die beruchte ZCF E350 meter. Hierdoor maar besloten om via home-assistant te werken en via zelf uitlezen van de meter. Soort dempende waarde van de afgelopen 20-30 seconden te regelen.
Zal daardoor nooit 100% nom draaien maar beter dan nu.
Home assistant lost de lage update frequentie van een DSMR 4 meter niet op.
Daarvoor heb je een opnemer met stroomklemmen nodig.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:58
Net nu ik de accu's lekker wil gaan gebruiken werken ze niet goed. Allerlei vage problemen:
Ik heb een Solarflow 2400AC met 5x AB3000X

- Soms geeft de app error 46 aan
- Rare sprongen in SOC: ineens van 60 naar 94%
- Omvormer gaat in standby en is er met geen mogelijkheid uit te krijgen.

Ik heb al geprobeerd:
- Omvormer met 1 accu aan te sluiten: bij sommige accu's werkt dat prima, maar andere accu's doet de omvormer helemaal niks. Alsof de accu dood os.
- Accu 1 voor 1 leeg te laten lopen naar 10%
- De volgorde van de battery stack aan te passen.. dan lijkt hij het even te doen, maar effectief blijven de vage problemen bestaan.

Kortom er lijkt iets niet goed te zijn, het kan zijn dat het gerelateerd is aan de laatste firmware, maar ik kan helaas niet terug..

[ Voor 13% gewijzigd door stfn345 op 20-03-2026 11:40 ]

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Nu online
ralphkeb schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:13:
Net van een kennis de Zendure P1 dongle geleend die hij nog niet in gebruik had genomen, krijg alles keurig netjes geinstalleerd, maar ook hier net zoals de HW P1 dongle blijven alle waardes op 0 staan.

Ahhh ik wordt hier gek van, kom er ook net achter dat mijn slimme meter een Kalifa DSMR 2.2 is, zou het daar aan kunnen liggen?
ik verwacht en helaas voor jou dat dat de reden is. mn dan is de sturing voor NOM vaak gewoon te laat, dus dan is je einige optie een CT (zo ver je nog plaats hebt in je groepenkast).

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Rico schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:34:
[...]

De code WELKOM8 werkt alleen niet.
Geeft aan dat die niet geld op het product in je winkelwagen
Hmmm, bij mij (Nederland) is deze korting met die kortingscode gewoon afgetrokken van de bestelling:
Zendure SolarFlow 800 Plus × 2
Alleen de SolarFlow 800 Plus €978,00

WELKOM8 (-€78,24)

Totaal €899,76
Je bespaart €78,24
Ik had natuurlijk nog geen account.

• Jetro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:50
Ik heb de 2400AC+ nu een aantal weken in gebruik en hij draait netjes NOM in combinatie met de 3CT bij ons thuis met dit mooie weer.

Nou loopt mijn energiecontract nog tot eind Juni, en ik betaal nu geen terugleverkosten. Dus de batterij gebruiken is eigenlijk onzin op dit moment.
Ik zit te denken om hem tot dan uit te zetten.
Is dat een goed idee ?
En met hoeveel lading zet ik hem uit ? Hij wordt geleverd 60% vol, dus ik dacht hem met 60% lading uit te zetten en de groep waar die opzit uit te schakelen.

Of beter aan laten ? Qua kosten is dat om het even alleen de batterij cycli lopen op.

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
Ben(V) schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:37:
[...]

Nee, klopt. Maar als stroomklemmen niet passen moet je wat. Overstap naar nieuwe meterkast + 3fase zal een volgend project zijn =)

Dus het is wel mogelijk om meer richting naar 0 gaan, maar je gaat natuurlijk nooit 0 halen omdat je 20-30 sec achter loopt. Ik draai voor nu op een vast schema. Dat is helemaal niks.

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:20

Rico

Wie dit leest is gek....

ZuinigeRijder schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:39:
[...]

Hmmm, bij mij (Nederland) is deze korting met die kortingscode gewoon afgetrokken van de bestelling:

[...]

Ik had natuurlijk nog geen account.
Heb er ook geen account. Had er een in de winkelwagen gedaan en bij afrekenen die welkom8 erin gezet.
Hij geeft dan aan dat die code niet geld op de producten in de winkelwagen.
Hoe ben je aan die code gekomen dan?

• Jan-tweak
  • Nu online
Jetro schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:40:
Ik heb de 2400AC+ nu een aantal weken in gebruik en hij draait netjes NOM in combinatie met de 3CT bij ons thuis met dit mooie weer.

Nou loopt mijn energiecontract nog tot eind Juni, en ik betaal nu geen terugleverkosten. Dus de batterij gebruiken is eigenlijk onzin op dit moment.
Ik zit te denken om hem tot dan uit te zetten.
Is dat een goed idee ?
beetje afhankelijk of je nu al boven je salderingslimiet bent of niet, maw als je jaarlijks meer aan het terugleveren bent dan wat je vanuit het net aan het afnemen bent, zou je dus prima nu die extra teruglevering waar je duidelijk minder krijgt dan wat je zonnestroom nu waard is kunnen gebruiken.
aan de andere kant kun je nu dus al prima met je speelgoed wat spelen en ervaring gaan opdoen, je kunt nog het hele jaar 2026 salderen, dus ook met je nieuw contract, weet je al wat het gaat worden, kleine off-topic tip, kijk eens op jeroen.nl.
En met hoeveel lading zet ik hem uit ? Hij wordt geleverd 60% vol, dus ik dacht hem met 60% lading uit te zetten en de groep waar die opzit uit te schakelen.

Of beter aan laten ? Qua kosten is dat om het even alleen de batterij cycli lopen op.
, je hebt ruim 6.000 cycli (tot 80%) dat is bij gem. 225 dagen in het jaar bijna 27 jaar, dus die paar dagen zul je waarschijnlijk niet eens merken. grote kans dat je batterij al ruim voor die datum vervangen is door een nieuwe.
Wil je hem wegzetten doe dat met tussen de 60%-80% lading.

[ Voor 9% gewijzigd door Jan-tweak op 20-03-2026 11:50 ]

• photovoltaic
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Rico schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:42:
[...]

Heb er ook geen account. Had er een in de winkelwagen gedaan en bij afrekenen die welkom8 erin gezet.
8 procent zou gewoon moeten werken. Let op dit geldt zover ik kan zien alleen voor de (oudere) SolarFlow producten, dus niet de nieuwere + en pro's. Wel dus de Solarflow 800 Pro & Plus & 2400.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BrnnvIJM4H5knhck6T0SEW3AV2M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uptrDdFXeSxZBPMxV7R3keA1.png?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door photovoltaic op 20-03-2026 11:54 ]

Zendure 11 kWh | HW 2,7 kWh | EV 79 kWh | PV 6535 Wp

• ZuinigeRijder
  • Niet online
[...]

Hoofdletter gevoelig? Alles in hoofdletters? Ik had dit gevonden met een zoekactie. Wanneer ik nu zoek naar die kortingscode kom ik die van 8% niet meer tegen, of ik zoek nu anders.

• koboy

koboy

Ben(V) schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:37:
[...]

Fout. Zoals door meerdere mensen hier en in het Zendure HA topic aangegeven: met een update frequentie van 20 a 30 seconden in HA haal je het pendelgedrag er uit. Het is HEMS die met een te korte update interval werkt en daardoor problemen geeft.
Is de NOM zo strak als maar kan: nee. Maar als je HA kan draaien zonder extra (of met minimale) investering is het nog altijd een stuk goedkoper dan een electricien langs laten komen en CT klemmen installeren.

N.B. het gaat om een oplossing die maar tijdelijk nodig is. Al die DSMR4 en lager meters worden de komende jaren vervangen omdat het 2G netwerk er uit gaat. Wie een 1 fase aansluiting heeft doet er goed aan een upgrade naar 3 fase op heel korte termijn te overwegen omdat dat vanaf 1 juli in veel gevallen moeilijker gaat worden. Krijg je meteen een DSMR 5 meter, maar moet je wel de meterkast ook laten aanpassen.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Ben(V)
Weet niet wat er fout is, maar met een 10 seconden update frequentie werkt Nom voor geen meter in weer omstandigheden waar er regelmatig zon voor de wolken schuift (zoals nu) of je snel fluctuerende belastingen hebt (quooker, inductieplaat enz).
Dat is met HA echt niet anders dan in HEMS, je wilt juist korte intervallen, maar je dsmr 4 meter staat maar per 10 seconden toe.

Voorbeeld:
Quooker heeft een piekje die toevallig net nog door de meter sample wordt opgepakt, de Zendura gaat daardoor 2400W ontladen voor 13 seconden (3 seconde reactietijd van de Zendure + 10 seconden van de meter) terwijl er geen afname is dus gaat alles het net op.
Of hij mist die quooker helemaal en dan trekt je het uit het net.
En quookers doen dat de hele dag door.

En uiteraard moet iedereen zelf beslissen of ze de investering willen doen of wachten op een nieuwe meter, maar het gprs netwerk gaat er bij KPN pas in december 2028 uit en de energie bedrijven kunnen het al niet aan de ferris meters te vervangen voor eind 2026 dus reken er maar op dat dsmr 4 meters achteraan in de rij staan voor vervanging.

[ Voor 20% gewijzigd door Ben(V) op 20-03-2026 12:15 ]

• koboy

koboy

Ben(V) schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 12:03:
Weet niet wat er fout is, maar met een 10 seconden update frequentie werkt Nom voor geen meter in weer omstandigheden waar er regelmatig zon voor de wolken schuift (zoals nu) of je snel fluctuerende belastingen hebt (quooker, inductieplaat enz).
Dat is met HA echt niet anders dan in HEMS, je wilt juist korte intervallen, maar je dsmr 4 meter staat maar per 10 seconden toe.

Voorbeeld:
Quooker heeft een piekje die toevallig net nog door de meter sample worst opgepakt, de Zendura gaat daardoor 2400W ontladen voor 13 seconden (3 seconde reactietijd van de Zendure + 10 seconden van de meter) terwijl er geen afname is dus gaat alles het net op.

En uiteraard moet iedereen zelf beslissen of ze de investering willen doen of wachten op een nieuwe meter, maar het gprs netwerk gaat er bij KPN pas in december 2028 uit en de energie bedrijven kunnen het al niet aan de ferris meters te vervangen voor eind 2026 dus reken er maar op dat dsmr meters achteraan in de rij staan voor vervanging.
Hier komen een aantal dingen bij elkaar. Snel fluctuerende belastingen zoals Quooker en kookplaat kunnen door een accu niet NOM gehouden worden. De tijd voor op en afregelen van de accu is hiervoor te groot. Het middelen over lange termijn kan hier zelfs misschien wel helpen in geval van de kookplaat.

Het klopt dat er langzamer gereageerd wordt op een wolk of TV die aan gaat. Maar hier gaat het om veranderingen die minuten lang zijn, en je dus alleen maar te langzaam bent aan het begin en het eind.

Een Shelly kost 100 euro, de electricien zit je ook zo op 150 euro. Daar kun je heel wat scherpe kantjes voor accepteren.

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:18
[...]

Code werkt inderdaad niet op alles. Als je twee sf800+ in je winkelwagen doet dan werkt Welkom8 wel.

• lhpvis
  • Registratie: Juli 2025
  • Nu online
Is het eigenlijk beter voor de levensduur op een beetje te overdimensioren in opslag capaciteit? Dit met het oog op DoD en het niet constant volladen naar 100%?

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
ralphkeb schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:13:

Een khalifa? Jij zit teveel op de verkeerde website :+

• Gramser
Hij bedoelt natuurlijk een Antifa-meter :+

• Ben(V)
koboy schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 12:15:
[...]

Hier komen een aantal dingen bij elkaar. Snel fluctuerende belastingen zoals Quooker en kookplaat kunnen door een accu niet NOM gehouden worden. De tijd voor op en afregelen van de accu is hiervoor te groot. Het middelen over lange termijn kan hier zelfs misschien wel helpen in geval van de kookplaat.

Het klopt dat er langzamer gereageerd wordt op een wolk of TV die aan gaat. Maar hier gaat het om veranderingen die minuten lang zijn, en je dus alleen maar te langzaam bent aan het begin en het eind.

Een Shelly kost 100 euro, de electricien zit je ook zo op 150 euro. Daar kun je heel wat scherpe kantjes voor accepteren.
Dat kun jij vinden maar door die 13 seconden interval neemt de Nom effectiviteit met gemiddeld 10 tot 15% af.
En kookplaten schakelen ook voortdurend aan en uit en zijn dus ook funest voor Nom door die 13 seconden update interval.

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:53
elektriekert schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 12:23:
[...]

Een khalifa? Jij zit teveel op de verkeerde website :+
😂😇 en uiteindelijk is het een Kamstrup hahaha

• koboy

koboy

Ben(V) schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 12:24:
[...]

Dat kun jij vinden maar door die 13 seconden interval neemt de Nom effectiviteit met gemiddeld 10 tot 15% af.
En kookplaten schakelen ook voortdurend aan en uit en zijn dus ook funest voor Nom door die 13 seconden update interval.
Grootse deel van het verbruik in het donker is redelijk constant. Het verbruik van de kookplaat wordt gemiddeld, dus ook dan nog redelijk opgevangen. Vergeet niet dat ook met 1 seconde meer interval een accu een seconde of 3 a 4 nodig heeft om op hoog vermogen te komen of terug te gaan.

Maar blijft het punt: dit jaar is handelen nog het meest voordelig. Per 1 december 2027 zet KPN het 2G netwerk uit. Hoeveel kosten ga je in die 11 maanden maken, want daar hebben we het over?

• Gramser
Hee toch een update. Het hele pakket staat blijkbaar al in Vianen. Wie zit er qua bezorger in Vianen..?

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:57
Ben(V) schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 12:03:

Voorbeeld:
Quooker heeft een piekje die toevallig net nog door de meter sample wordt opgepakt, de Zendura gaat daardoor 2400W ontladen voor 13 seconden (3 seconde reactietijd van de Zendure + 10 seconden van de meter) terwijl er geen afname is dus gaat alles het net op.
Of hij mist die quooker helemaal en dan trekt je het uit het net.

En uiteraard moet iedereen zelf beslissen of ze de investering willen doen of wachten op een nieuwe meter, maar het gprs netwerk gaat er bij KPN pas in december 2028 uit en de energie bedrijven kunnen het al niet aan de ferris meters te vervangen voor eind 2026 dus reken er maar op dat dsmr 4 meters achteraan in de rij staan voor vervanging.
Is er niets te regelen aan de Quooker? Dat de temperatuur iets verder mag zakken, zodat het verwarmen naar de doeltemperatuur iets langer duurt dan 13 sec?

Ik snap dat het mooier is als alles direct perfect werkt, maar soms moeten we nu eenmaal accepteren als er beperkingen zijn (zoals een oude meter) en pragmatische oplossingen zoeken.

• Ben(V)
koboy schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 12:36:
[...]

Grootse deel van het verbruik in het donker is redelijk constant. Het verbruik van de kookplaat wordt gemiddeld, dus ook dan nog redelijk opgevangen. Vergeet niet dat ook met 1 seconde meer interval een accu een seconde of 3 a 4 nodig heeft om op hoog vermogen te komen of terug te gaan.

Maar blijft het punt: dit jaar is handelen nog het meest voordelig. Per 1 december 2027 zet KPN het 2G netwerk uit. Hoeveel kosten ga je in die 11 maanden maken, want daar hebben we het over?
December 2028 zet KPN pas het GPRS netwerk uit.

Een shelly EM 50 kost iets van 70 euro inclusief stroomklem bij de Hornbach.
Je investeert heel veel geld in een Zendure en wilt bezuinigen op een opnemer die je toch nodig hebt.
Ook als je de P1 direkt aan je HA wilt koppelen heb je nog steeds een P1 naar usb kabel van 25 euro nodig.

[ Voor 18% gewijzigd door Ben(V) op 20-03-2026 12:54 ]

• koboy

koboy

Ben(V) schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 12:51:
[...]

Dan is dat zo vers dat Google dat niet kan vinden.....

Edit: kpn roept 1 december 2027 voor alle particuliere en zakelijke klanten. Netbeheerders roepen uiterlijk 1 januari 2029 vervangen. Moet je wel zoeken op "slimme meter vervangen gprs" want met "kpn 2g uit" kom je daar niet.

Ik vermoed dat de netbeheerders de boel eind 2028 vervangen willen hebben, en handmatig meterstanden accepteren voor de tussentijd.
Als dat zo is gaat dat gedonder opleveren met de dynamische klanten.

[ Voor 49% gewijzigd door koboy op 20-03-2026 13:01 ]

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:20
bilgy_no1 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 12:51:
[...]

Is er niets te regelen aan de Quooker? Dat de temperatuur iets verder mag zakken, zodat het verwarmen naar de doeltemperatuur iets langer duurt dan 13 sec?

Ik snap dat het mooier is als alles direct perfect werkt, maar soms moeten we nu eenmaal accepteren als er beperkingen zijn (zoals een oude meter) en pragmatische oplossingen zoeken.
Daar heb ik al naar gekeken, wij hebben het grootste Quooker vat, dus hij hoeft niet constant de temperatuur te verhogen als er warm of kokend water is gebruikt. Maar blijkbaar is dat niet te doen. Ook gedacht aan een slimme stekker er tussen, maar als de quooker geen stroom heeft, komt er ook geen kokend water uit.

• Ben(V)
koboy schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 12:54:
[...]

Dan is dat zo vers dat Google dat niet kan vinden.....

Edit: kpn roept 1 december 2027 voor alle particuliere en zakelijke klanten. Netbeheerders roepen uiterlijk 1 januari 2029 vervangen. Moet je wel zoeken op "slimme meter vervangen gprs" want met "kpn 2g uit" kom je daar niet.

Ik vermoed dat de netbeheerders de boel eind 2028 vervangen willen hebben, en handmatig meterstanden accepteren voor de tussentijd.
Als dat zo is gaat dat gedonder opleveren met de dynamische klanten.
Beter googlen denk ik, KPN heeft met dit afgesproken met de energie leveranciers omdat die grote problemen hebben alle meters tijdig te vervangen.
Dit geld dus alleen daarvoor, bellen via 2G wordt eerder afgesloten.

• Ben(V)
Pakhaas schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 12:56:
[...]

Daar heb ik al naar gekeken, wij hebben het grootste Quooker vat, dus hij hoeft niet constant de temperatuur te verhogen als er warm of kokend water is gebruikt. Maar blijkbaar is dat niet te doen. Ook gedacht aan een slimme stekker er tussen, maar als de quooker geen stroom heeft, komt er ook geen kokend water uit.
Wij hebben een quooker combi+, die geeft vanuit de mengkraan gewoon warm water alleen kokend water doet hij niet meer als de spanning eraf is.
Als compromis haal ik hem 's nacht van de spanning af met een slimme stekker.

Ben aan het overwegen hem open te maken en een diode voor het verwarming element te plaatsen en zo het opgenomen vermogen te verlagen dat wordt de opwarmtijd per keer langer en kan de Zendure er beter op reageren.

• koboy

koboy

Ben(V) schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 13:03:
[...]

Beter googlen denk ik, KPN heeft met dit afgesproken met de energie leveranciers omdat die grote problemen hebben alle meters tijd te vervangen.
Blijft het punt: hoeveel loop je financieel mis in die periode van maximaal 2 jaar? 2 tientjes per jaar voor de Quooker, blijft er nog minimaal 200 euro over voor de kookplaat als dit een PWM geregeld model is. Ik weet van de duurdere Siemens modellen dat ze niet pulseren.

Edit: Zie net dat ik een stuk van je eerdere reactie heb gemist: dat over de kosten van de P1 of andere meter.
Tsja, hoeveel mensen leggen er winterbanden onder hun auto? Heeft in Nederland hooguit een paar dagen per jaar nut, maar wel 4 a 5 maanden per jaar 10% of meer brandstofverbruik.
Als je alles van te voren weet kun je de Shelly laten plaatsen bij het aanleggen van de eigen groep, en zo de kosten drukken. Echter, de meesten komen er pas achter als de electricien al weet weg is, anders was het ook niet zo druk geweest hier met vragen over de HW P1 meter die het niet/lastig doet.

[ Voor 32% gewijzigd door koboy op 20-03-2026 13:32 ]

• Ben(V)
Een shelly EM kost 70 euro en een p1 kabel 25 euro dus het verschil van 45 euro is snel terug verdient.
Maar dan blijf je toch lekker je paar tientjes houden.

Zoals iedereen al heel lang weet is een batterij nog steeds nauwelijks rendabel te krijgen zelfs niet met handelen op de onbalans markt dus daar verlies je al het meeste geld op.

En er zijn echt nog veel meer apparaten met piek belastingen kijk maar eens wat een warmtepomp doet of een airco.

[ Voor 14% gewijzigd door Ben(V) op 20-03-2026 13:30 ]

• Pakhaas
Ben(V) schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 13:15:
[...]

Wij hebben een quooker combi+, die geeft vanuit de mengkraan gewoon warm water alleen kokend water doet hij niet meer als de spanning eraf is.
Als compromis haal ik hem 's nacht van de spanning af met een slimme stekker.

Ben aan het overwegen hem open te maken en een diode voor het verwarming element te plaatsen en zo het opgenomen vermogen te verlagen dat wordt de opwarmtijd per keer langer en kan de Zendure er beter op reageren.
Ik zei ook geen kokend water. Hier gaat die om 23u tot 6u ook uit. Hebben in de keuken geen warm waterleiding meer. Alles gaat via de quooker.

Dat laatste ben ik wel benieuwd naar.

[ Voor 5% gewijzigd door Pakhaas op 20-03-2026 13:41 ]

• koboy

koboy

Ben(V) schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 13:29:
Een shelly EM kost 70 euro en een p1 kabel 25 euro dus het verschil van 45 euro is snel terug verdient.
Maar dan blijf je toch lekker je paar tientjes houden.

Zoals iedereen al heel lang weet is een batterij nog steeds nauwelijks rendabel te krijgen zelfs niet met handelen op de onbalans markt dus daar verlies je al het meeste geld op.

En er zijn echt nog veel meer apparaten met piek belastingen kijk maar eens wat een warmtepomp doet of een airco.
Zie mijn eerste edit.....

Maar een plug-in thuisbatterij is prima rendabel te maken. Vanochtend beweerde iemand zelfs 3 jaar, maar denk dat voor een juist gedimensioneerd systeem rond de 6 jaar realistisch is. Helemaal geen onbalans voor nodig. Het hele niet rendabel verhaal komt uit de installatie branche die het verdienmodel van hun dure SigEnergy/SolarEdge/etc om zeep zien gaan.

Een warmtepomp of airco draait voor een paar minuten of langer. Dan boeien die paar seconden aan het begin of eind veel minder.

• NiCNCo
  • Laatst online: 15:37
Beste mede-Tweakers, _/-\o_

Ik heb ook de knoop doorgehakt en de bestelling gedaan voor 1x 2400AC+ icm 1x AB3000L en nog een tweede opstelling met 1x 2400AC Pro icm 1x AB3000L, zodat ik de volledige gecombineerde 4800W laad en ontlaad vermogen kan gebruiken om de max 5000watt piek op te kunnen slurpen van mijn 3-fase SolarEdge omvormer om in de dure avonduren met de accu me huis op nul te houden tot ze leeg zijn en dan volgende dag weer opnieuw.

De Zendure accus zullen dus theoretisch nooit gaan ontladen terwijl er zonnestroom word opgewekt.

Dit alles wil ik in de garage laten plaatvinden waar ook de PV-omvormer hangt. Ik wil alles veilig doen maar na nader inspectie denk ik misschien een mazzeltje te hebben en heb ik het volgende idee.
Dit is mijn meterkast in de garage die via een grondkabel 3-fase aangesloten zit aan de meterkast 25meter verderop in huis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ubvmtx6QPjdMvoVr8EHM_w4cNac=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9o7ogUGX7mIGrgjy0qu9t9F7.jpg?f=fotoalbum_large

De 3-fase grondkabel komt binnen via 40A automaat
Deze wordt daarna opgesplit naar 2x 3-fase B16/0.3A automaat en 2x 1-fase automaat C16
De ene 3-fase automaat zit de Solaredge 3-fase op aangesloten met maximale invoer van ~5000W verdeelt over de drie fase.
De andere 3-fase automaat is gekoppeld aan zware perilex stekker wand contact doos.
De overige 2x 1-fase C16 automaten voeden de garage en tuin verlichting. Hier zitten verder geen zware langdurige gebruikers op mits ik in de winter een 3kw lucht kacheltje aanzet.

Nu de grote vraag, voordat ik 2 aparte groepen bij laat zetten die niet passen in de huidige kast, dus moet er kastje bijkomen wat kosten met zich mee gaat brengen, zat ik te denken aan het volgende.

Zou ik de 3-fase wandcontact mogen gebruiken via een 25A Perilex Stekker Verloop naar 2x 230V (3x2,5mm²) om zo op die manier over 2 verschillende fase de twee Zendure accus aan te sluiten?
Voorbeeld van de stekker:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ldIzFUfUqSd0LpVG29yxkjlpUQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/T8U3muIyLJa8sXTsA9b1V8BS.webp?f=fotoalbum_small

Volgens de AI meesters zou dit alles theoretisch mogen, en veilig kunnen.
Of het aan te raden is is een tweede, maar daar gaat het nu even niet om.
Kan het? Mag het?

Ik zou heel graag wat gedachten van jullie willen horen hierover.
Alvast bedankt voor enige input.

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:28
Ben(V) schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 13:03:
[...]

Beter googlen denk ik, KPN heeft met dit afgesproken met de energie leveranciers omdat die grote problemen hebben alle meters tijdig te vervangen.
Er blijft denk ik idd alleen 1 smalle band actief met alleen GPRS (en de slimme meters zitten op een eigen WAN/APN los van internet). Naast de slimme meters zijn er ook nog uitdagingen rondom verkeerssystemen, parkeermeters en noodoproepsystemen in liften. Edge en 2g-bellen gaan dan al wel eerder uit, waarna iig het laatst sowieso stopt. Ik zie het nog wel gebeuren dat ze dit uiteindelijk weer verder op moeten schuiven, maar dat gaat KPN natuurlijk pas zo laat mogelijk doen. Die hebben er alle belang bij zoveel mogelijk druk te houden op die planning, want een heel netwerk/frequentieband in de lucht houden voor steeds minder verkeer/diensten kost ze klauwen met geld tov de omzet die er tegenover staat. Wederom een dossier waarin de netbeheerders verzaken iets op tijd te regelen wat ze al jaaaaren kunnen zien aankomen (en hadden kunnen voorkomen door toen al grootschaliger een modulair modem te plaatsen, die er toen al wel degelijk waren).

All-electric.

• RonJ
NiCNCo schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 13:53:
Zou ik de 3-fase wandcontact mogen gebruiken via een 25A Perilex Stekker Verloop naar 2x 230V (3x2,5mm²) om zo op die manier over 2 verschillende fase de twee Zendure accus aan te sluiten?
[Afbeelding]
Zo te zien is dat een 3-fase/5-polige CEE stekker. Geen perilex. Die gebruiken lijkt me prima, die zijn juist zeer geschikt voor langdurige volle belasting. Ik zou dan alleen niet voor een verloop naar 2x schuko kiezen, want die zijn daar dan weer niet geschikt voor, maar voor een losse CEE-stekker waarin je beide door zendure geleverde kabels icm aderhulzen direct afmonteert.

Edit: Ik zou wel zorgen voor een goede en eigen aardlek. Je noemt eea "automaat", dus het is me niet helemaal duidelijk vanaf deze wazige foto wat er nou precies hangt. Anders zou ik overwegen voor de accu's een aardlekautomaat te plaatsen ipv alleen een zekeringautomaat.

[ Voor 12% gewijzigd door RonJ op 20-03-2026 14:07 ]

All-electric.

• Jan-tweak
  • Nu online
lhpvis schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 12:18:
Is het eigenlijk beter voor de levensduur op een beetje te overdimensioren in opslag capaciteit? Dit met het oog op DoD en het niet constant volladen naar 100%?
LFP (LiFePO4) batterijen hebben veelal een DoD van 100%, dus een lagere DoD heeft daar dus relatief weinig invloed op de levensduur. Bedenk dat 6.000 cycli (bij circa 225 cycli per jaar) bijna 27 jaar betekenen, en dan heb je nog circa 80% van de oorspronkelijke capaciteit beschikbaar. dat is ook 2,7 zo veel als je garantieperiode van 10 jaar is.
Dus je kunt gerust je batterij op 100% DoD zetten.

• RonJ
Jan-tweak schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 14:07:
[...]

LFP (LiFePO4) batterijen hebben veelal een DoD van 100%, dus een lagere DoD heeft daar dus relatief weinig invloed op de levensduur. Bedenk dat 6.000 cycli (bij circa 225 cycli per jaar) bijna 27 jaar betekenen, en dan heb je nog circa 80% van de oorspronkelijke capaciteit beschikbaar. dat is ook 2,7 zo veel als je garantieperiode van 10 jaar is.
Dus je kunt gerust je batterij op 100% DoD zetten.
Volgens mij verwar je DoD met SoC. :) Er wordt wel degelijk aanbevolen je DoD op 80-90% te houden en niet al te vaak volledig te ontladen. LFP kan daarentegen wel weer vrij goed tegen een SoC van 100%.

All-electric.

• Ben(V)

Ik heb ook de knoop doorgehakt en de bestelling gedaan voor 1x 2400AC+ icm 1x AB3000L en nog een tweede opstelling met 1x 2400AC Pro icm 1x AB3000L, zodat ik de volledige gecombineerde 4800W laad en ontlaad vermogen kan gebruiken om de max 5000watt piek op te kunnen slurpen van mijn 3-fase SolarEdge omvormer om in de dure avonduren met de accu me huis op nul te houden tot ze leeg zijn en dan volgende dag weer opnieuw.

De Zendure accus zullen dus theoretisch nooit gaan ontladen terwijl er zonnestroom word opgewekt.

Dit alles wil ik in de garage laten plaatvinden waar ook de PV-omvormer hangt. Ik wil alles veilig doen maar na nader inspectie denk ik misschien een mazzeltje te hebben en heb ik het volgende idee.
Dit is mijn meterkast in de garage die via een grondkabel 3-fase aangesloten zit aan de meterkast 25meter verderop in huis.
[Afbeelding]

Deze wordt daarna opgesplit naar 2x 3-fase B16/0.3A automaat en 2x 1-fase automaat C16
De ene 3-fase automaat zit de Solaredge 3-fase op aangesloten met maximale invoer van ~5000W verdeelt over de drie fase.
De andere 3-fase automaat is gekoppeld aan zware perilex stekker wand contact doos.
De overige 2x 1-fase C16 automaten voeden de garage en tuin verlichting. Hier zitten verder geen zware langdurige gebruikers op mits ik in de winter een 3kw lucht kacheltje aanzet.

Nu de grote vraag, voordat ik 2 aparte groepen bij laat zetten die niet passen in de huidige kast, dus moet er kastje bijkomen wat kosten met zich mee gaat brengen, zat ik te denken aan het volgende.

[Afbeelding]

Kan het? Mag het?

Die 3 fasen CEE (rode contatstop) is per fase gezekerd op 16 A, terwijl ze per fase dus 7,25A kunnen leveren.
Een 2400 AC+ batterij kan 10A leveren en dat wordt samen dus teveel, je zou dan 17,25 ampere naar het net kunnen leveren.
Plaats gewoon een kastje met twee automaten en aardlek schakelaar als je het netjes wilt doen en sluit die Zendure's aan met ieder een blauwe CEE, neem geen schuko's die zijn niet gemaakt voor langdurige hoge belastingen.

• RonJ
Ben(V) schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 14:13:
[...]

Die 3 fasen CEE (rode contatstop) is per fase gezekerd op 16 A, terwijl ze per fase dus 7,25A kunnen leveren.
Een 2400 AC+ batterij kan 10A leveren en dat wordt samen dus teveel, je zou dan 17,25 ampere naar het net kunnen leveren.
Huh? Lees dit nog eens. Een solarflow kan en zal nooit meer dan 2400W = 10A per fase terugleveren als je ze ieder op een eigen fase aansluit. Dit is dus onzin wat je schrijft. De PV zit apart gezekerd en komt samen op een 40A vanuit de hoofdverdeler.

All-electric.

• Ben(V)
Nee @Jan-tweak heeft gelijk.
Een LifePo batterij is prima met 0-100% te gebruiken, de uiterst geringe afname van de levensduur is zo laag dat je dat nooit merkt in de tijd dat jij die batterij in gebruik hebt.

Tevens heeft de BMS van Zendure al een veiligheid marge ingebouwd dat ze niet helemaal tot het uiterste gaan dus is het niet slim zelf daar nog een extra (zeer grote) marge bij op te zetten.
Je kunt batterijen namelijk zover ontladen dat ze niet meer te laden zijn via het normale laadproces dus beschermt de BMS je daartegen.

• Jan-tweak
  • Nu online
RonJ schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 14:03:
[...]

Zo te zien is dat een 3-fase/5-polige CEE stekker. Geen perilex. Die gebruiken lijkt me prima, die zijn juist zeer geschikt voor langdurige volle belasting. Ik zou dan alleen niet voor een verloop naar 2x schuko kiezen, want die zijn daar dan weer niet geschikt voor, maar voor een losse CEE-stekker waarin je beide door zendure geleverde kabels icm aderhulzen direct afmonteert.
sorry, maar dit is zeker geen CEE 5-polige stekker, die hebben namelijk een 5 polige aansluiting ; L1 t/m L3, N en PE ( de PE pen is daarbij beduidend dikker) in een ronde opstelling. Deze hebben ook een verplichte rode behuizing, de 1-fase 230V CEE is daarbij blauw.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8oH7S9XKMg61w2Y5le_t12yqq2g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vLKEYMD7Uqi0eFTWQKlxCchr.webp?f=fotoalbum_large
Edit: Ik zou wel zorgen voor een goede en eigen aardlek. Je noemt eea "automaat", dus het is me niet helemaal duidelijk vanaf deze wazige foto wat er nou precies hangt. Anders zou ik overwegen voor de accu's een aardlekautomaat te plaatsen ipv alleen een zekeringautomaat.
hij gaf aan dat er een aardlekautomaat met 0,3A zit, en dat is nu juist ook een probleem, die mag je namelijk hier niet gebruiken, is ook wettelijk niet toegestaan.

De perilex stekker heeft de 4 pennen L1 /L 3 en N aan de hoeken op een denkbeeldige vierkant, de platte PE pen is hierbij in het centrum geplaatst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AWOZOzB9-MdMYgreU8cV5Bu73Ow=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IdUSbKTy9aKeuHE6yDHdKovF.png?f=fotoalbum_large

ik zou echter geen van beide gebruiken, de vraag is namelijk van welke kwaliteit zijn met nm de F-stekkers aan de andere kant.

[ Voor 3% gewijzigd door Jan-tweak op 20-03-2026 14:51 ]

• Ben(V)
Je kijk denk ik naar de verkeerde foto, ik zie echt een rode CEE aan de muur hangen.

• Ben(V)
RonJ schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 14:19:
[...]

Huh? Lees dit nog eens. Een solarflow kan en zal nooit meer dan 2400W = 10A per fase terugleveren als je ze ieder op een eigen fase aansluit. Dit is dus onzin wat je schrijft. De PV zit apart gezekerd en komt samen op een 40A vanuit de hoofdverdeler.
Ja en rode CEE die is dus in dat kastje of in de meterkast per fase op 16A gezekerd.
Als je daar dus op aansluit kom je te hoog.
Als je de andere aansluiting gebruikt zit samen met andere gebruikers en wcd's te werken en dat is dus ongedefinieerd en dus niet doen.
Een batterij heeft een eigen groep nodig of een groep waar je zeker van bent dat ze nooit samen te hoog worden.

• Jan-tweak
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kan het? Mag het?

er mag zo veel, ik denk dat je eerder moet afvragen wat een verstandige oplossing is, en zeker als je de beide SF 2400 op vol vermogen wil gaan gebruiken en dus een eigen groep zou moeten hebben zou ik gezien de nog aanwezige plekken in je onderverdeling de aansluiting met 2 keer 1-din Alamat van bv ABB aardlekautomaat B16 30mA of Siemens plaatsen, dan hou je een correcte scheiding tussen de fases en de aansluiting aan de Zendures zou ik hier (heb ik zelf ook) via elk een CEE 230V WCD en stekker doen.
formeel mag je namelijk de Zendures (ivm stekker) namelijk niet op een groep plaatsten die slechts met 0,3A aardlek is afgezekerd, dat moet wettelijk namelijk 30mA zijn (factor 10 !!). Dus alleen daarom mag jouw oplossing zeker niet.

deze bidden een veel bettere reserve tegen onbedoelde opwarming van je stekker cq WCD, waar hier in het verleden al voldoende is over geschreven.
ABB zelf garandeerd hun eigen WCD niet voor continue bedrijf (zelfs niet met slechts 2400W) op hoog vermogen. dat zegt eigenlijk al voldoende.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZSZccaRtSRn9mK_w2UzRl3SjW6w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lns6ZRKPpouVWlzrRLWIE3ae.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNN0I6APQ09wmQ1obOf0A_I7nQw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cLxshxAD18cH0tgJLClzCtB7.jpg?f=fotoalbum_tile

• NiCNCo
Alvast voor de levedige discussie omtrent mijn vraag. Grote dank. }

Voor de verduidelijking omtrent de stekker aan de wand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4OOmLvmLoV3WLEQJfthH4k--do=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yva9eR3lremCqwRIJ38RwPCH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELaf8Hg13JYC7dkPfcS892plsI0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6HkZ7ppbNSvlV1AFDwbpkqTC.jpg?f=fotoalbum_large

Deze gaat inderdaad dus niet passen. Maar er zullen vast ook stekker bestaand die wel passen op de 5-polige naar 2 enkele fasen 230 stekkers
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ldIzFUfUqSd0LpVG29yxkjlpUQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/T8U3muIyLJa8sXTsA9b1V8BS.webp?f=fotoalbum_large

• Jan-tweak
  • Nu online
NiCNCo schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 14:34:
Alvast voor de levedige discussie omtrent mijn vraag. Grote dank. }

Voor de verduidelijking omtrent de stekker aan de wand:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze gaat inderdaad dus niet passen. Maar er zullen vast ook stekker bestaand die wel passen op de 5-polige naar 2 enkele fasen 230 stekkers
[Afbeelding]
kijk even naar je alamat voor die groep, die voldoet al niet dus daar stopt het dus al, hoef je over de kabels helemaal geen zorgen over te maken.
De meest eenvoudige oplossing is dus gewoon twee 1-fase alamat met de juiste aardlekbeveiling gebruiken 30mA en dan twee aparte kabels naar twee CEE 230V 3-pins WCD blauw tegen je muur zetten en aan de kabel van de zendure de F-stekker verwijderen en daar een mannelijke 3-pins CEE stekker aan zetten. (als je daar circa 30cm / 50 cm aanlaat zou je daar zelfs nog een verloop met een extra vrouwelijke CEE stekker maken, zodat je in noodgevallen je batterijen ook via de normale F-stekker kunt gebruiken)

[ Voor 28% gewijzigd door Jan-tweak op 20-03-2026 14:43 ]

• NiCNCo
Ben ik er met deze dan wel?
HBM 3 x 400 Volt en 4 x 230 Volt Verdeelblok - Randaarde
Afbeeldingslocatie: https://assets.hbm-machines.com/f/255106/585aaf1209/0151149e1a60ca48de1f2fa3062900ba7f511212_h131640_1.jpg/m/1080x0
Afbeeldingslocatie: https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-3-x-400-volt-en-4-x-230-volt-verdeelblok-randaarde

• Jan-tweak
  • Nu online
NiCNCo schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 14:43:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
NEE
sorry, je wilt helemaal geen 3-fase CEE hebben, die ander blauwe zijn geen CEE maar gewone F-stekker WCD en dan zit je weer met het zelfde probleem als een gewone WCD.
even los van de kwaliteit van dit soort dingen, de IA van dat merk kost nog geen 1 euro, dus tel uit je winst.
stuur maar een PM, want we gaan hier te veel off-topic.

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 21:07
NiCNCo schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 14:43:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hey die kennen we al....... Nee dit ding is niet te gebruiken in huis installaties. Die discussie is al ruimschoots gevoerd. Ik hoor ook niemand over de kabel die naar je schuur gaat, hoe dik is die want in theorie kan je nu ruim 17 ampère over 1 fase gaan terugleveren. Dit kan gebeuren wanneer de batterijen ver genoeg zijn opgeladen, de omvormer maximaal levert en je vervolgens in huis veel gaat gebruiken.

Verder schrijf je ook dat je c16 automaten hebt? Volgens mij mogen die dingen niet gebruikt worden binnen een huis installatie., die zijn simpelweg te traag.
Oeps, ben per ongeluk denk ik in het grote topic voor elektra huisinstallaties beland?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
Ben(V) schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 12:51:
[...]

Een shelly EM 50 kost iets van 70 euro inclusief stroomklem bij de Hornbach.
Je investeert heel veel geld in een Zendure en wilt bezuinigen op een opnemer die je toch nodig hebt.
Ook als je de P1 direkt aan je HA wilt koppelen heb je nog steeds een P1 naar usb kabel van 25 euro nodig.
Op Ali zijn ze een kwart van de prijs

• NiCNCo
Kort samengevat, niet doen dus. Ik laat een professional komen en het regelen. Dank voor de input heren!

• Ben(V)
@NiCNCo
Koop gewoon zoiets en vul hem met twee automaten en twee aardlekschakelaar of twee alamats en hang er twee blauwe CEE's onder een voor elke Zendure.
https://www.elektramat.nl...VId3mdkhgbK7QItT8GK68KdbJ

• Jan-tweak
  • Nu online
Ben(V) schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 15:03:
@NiCNCo
Koop gewoon zoiets en vul hem met twee automaten en twee aardlekschakelaar of twee alamats en hang er twee blauwe CEE's onder een voor elke Zendure.
https://www.elektramat.nl...VId3mdkhgbK7QItT8GK68KdbJ
om hier er mee maar af te sluiten, mijn idee, :) d:)b zo en nu tijd voor een biertje. :9B

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:36
lhpvis schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 12:18:
Regelmatig volladen naar 100% is juist goed voor de kalibratie. De meesten hier houden 10% ondergrens aan.
Belangrijker is de c waarde laag te houden en de temperatuur van de batterijen. Dus zoek een goede verhouding tussen vermogen en aantal kWh'tjes. Een c waarde ruim onder de 0,5. Liefst ergens rond de 0,25.
Voor de temperatuur zijn er fans te bestellen. Meerdere Tweakers hebben in dit topic laten zien dat je batterijen dan veel koeler blijven.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:40
Taro schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 08:52:
[...]

Er zit altijd 2-3 dagen radiostilte tussen en ineens staan ze voor de deur. Zal idd krap worden :)
Wat betreft logistiek is het niet wat we hier in NL gewent zijn nee. Hou maar met een week of meer rekening.

• Idr548
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 16:53
CappieL schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 11:22:
[...]

Ik maak gebruik van Home Assistant en die kan de HEMS makkelijk vervangen als je enkel NOM gebruikt.
https://gathering.tweaker...ist_messages/2302108/last
Ik had al Home Assistant draaien, met daarin ook de P1-meter en PV geïntegreerd. Had geen behoefte aan een losse Zendure P1-meter, dus kan niet eens Zendures HEMS gebruiken :X

Je zou met de Gielz integratie de HEMS kunnen laten draaien, maar dan kun je alleen data uitlezen, niet sturen.
Makes sense idd.
Wat ik momenteel doe is zonneladen bij mijn wagen ook.
Maar op dat moment zet ik HEMS uit op de batterij zodat deze even in standby gaat. Na het laden zet ik die terug aan. Dus via home assistent zou ik dat kunnen automatiseren idd.

• Gramser
pman63 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 15:35:
[...]

Wat betreft logistiek is het niet wat we hier in NL gewent zijn nee. Hou maar met een week of meer rekening.
Het ís vandaag een week en Amazon communiceerde al vanaf het begin 23-26 maart. Alles eerder was leuk geweest. Maar nu ik zie dat het al in NL is, word ik extra ongeduldig ;)

• Jan-tweak
  • Nu online
RonJ schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 14:10:
[...]

Volgens mij verwar je DoD met SoC. :) Er wordt wel degelijk aanbevolen je DoD op 80-90% te houden en niet al te vaak volledig te ontladen. LFP kan daarentegen wel weer vrij goed tegen een SoC van 100%.
volgens mij niet:
zie:
DoD (Depth of Discharge) is een belangrijke maatstaf voor de prestaties en levensduur van LFP (LiFePO4) batterijen. Het geeft aan hoeveel van de totale capaciteit van de batterij je hebt verbruikt, uitgedrukt in een percentage.
Een DoD van 80% betekent dat 80% van de batterijcapaciteit benut wordt, wat helpt om de levensduur te verlengen.
1
LFP-batterijen hebben vaak een DoD van 100%, wat betekent dat je de volledige capaciteit kunt gebruiken zonder dat dit de levensduur negatief beïnvloedt.

• Turo
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:14
Ik heb iets raars. Mijn sf1600ac+ gaat regelmatig offline. Soms komt die even online en daarna blijft die offline. Hij blijft wel ontladen want op dit moment verbruik ik meer dan 324watt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BSCTfgRvlTLAjSQeiyV1_29dzVM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nw5FAN8FaGMacfQ1BbSWzEkj.png?f=fotoalbum_largeDe 800 pro blijft wel online. Beiden zijn gekoppeld aan de zendure p1. Alles met de nieuwste firmware. Het heeft niets met de wifi te maken want beiden staan naast elkaar. Batterij temperatuur alles rond de 20 graden.

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:24

…… en 2x 1-fase automaat C16

LET OP!

Een C karakteristiek beveiliging kan levensgevaarlijk zijn in een woning!

Je moet minimaal 10x16A = 160A kortsluiting trekken wil die C16A automaat uitschakelen :henk

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

• Turo
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P9RVV776szkaJs67TXnPgWmBmqs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6Mevv3fL9CetAS2whyFliSke.png?f=fotoalbum_large

Je ziet ook dat beiden prima kunnen ontladen.

• Nosch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:19

Nosch

MYLR Blue

Vandaag de 2400AC+ ontvangen, de extra accu die ik had meebesteld zat niet bij de zending, beetje vreemd, maar ik wacht wel af.

Na een firmware update naar 1.02 kon ik de Homewizard P1 koppelen (die zit op versie 6.0305). Helaas heeft deze alleen 0W aan, verder niks. Ik begrijp dat meer mensen hier last van hebben. Is er een manier om dit werkend te krijgen? Naast hopen op een spoedige update?
Wat me frustreert is dat de Zendure P1 meter 29 euro had gekost als ik deze gelijk had meebesteld. Maar als ik die nu los wil kopen kost ie 99 euro. Absurd verschil natuurlijk...

• martijn_van_eck
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:52
Nosch schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 19:31:
Vandaag de 2400AC+ ontvangen, de extra accu die ik had meebesteld zat niet bij de zending, beetje vreemd, maar ik wacht wel af.

Na een filmwereld update naar 1.02 kon ik de Homewizard P1 koppelen (die zit op versie 6.0305). Helaas heeft deze alleen 0W aan, verder niks. Ik begrijp dat meer mensen hier last van hebben. Is er een manier om dit werkend te krijgen? Of hopen op een spoedige update? Wat me frustreert is dat de Zendure P1 meter 29 had gekost als ik deze gelijk had meebesteld. Maar als ik die nu lost wil kopen kost ie 99 euro. Absurd verschil natuurlijk...
Ik had precies hetzelfde... Eerste dag kreeg ik de 2400AC+ en één batterij. Volgende dag de tweede |:(
martijn_van_eck schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 19:37:
[...]

Ik had precies hetzelfde... Eerste dag kreeg ik de 2400AC+ en één batterij. Volgende dag de tweede |:(
Hier ook al een keer gehad. Zit er blijkbaar onderweg een busje vol ofzo, zal echt niet bewust zijn :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• lhpvis
  • Registratie: Juli 2025
  • Nu online
Ik resteer eigenlijk met nog één onzekerheid alvorens een 14kwh AC2400+ torentje te bestellen en dat is het volgende. Kan ik dit systeem efficiënt en veilig gebruiken om in de nacht mijn EV te laden met 2000watt? tot max 10%. Dit ook rekening houdende met levensduur van de plugin batterij (Uiteraard op een aparte groep). Ik beschik over enkel fase.

• Kameelstok
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21:33
Dat werkt helaas niet meer. Jammer want de AC+ met 1 batterij is via DE 300 euro goedkoper dan via NL. Iets meer dan de 2% btw verschil dus. Het zal wel komen door de "winkelervaring". Tot zoverre het vrije verkeer van goederen...

Ik hou mij aanbevolen voor een alternatief :).

[ Voor 5% gewijzigd door Kameelstok op 20-03-2026 20:01 ]

lhpvis schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 19:50:
Ik resteer eigenlijk met nog één onzekerheid alvorens een 14kwh AC2400+ torentje te bestellen en dat is het volgende. Kan ik dit systeem efficiënt en veilig gebruiken om in de nacht mijn EV te laden met 2000watt? tot max 10%. Dit ook rekening houdende met levensduur van de plugin batterij (Uiteraard op een aparte groep). Ik beschik over enkel fase.
Ja. Met 1 cycle per dag kan je nog >15 jaar vooruit.

• Pakhaas
lhpvis schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 19:50:
Het is offtopic, maar hou er wel rekening mee dat de laadverliezen bij EV laden met 2000w gigantisch zijn. Hoe lager het vermogen van de lader, hoe hoger de verliezen.

Die komen dan nog bovenop de laadverliezen van de accu. Zit je zomaar op minimaal 40% verlies.

[ Voor 7% gewijzigd door Pakhaas op 20-03-2026 20:10 ]

• Gramser
Dit zou dus voor mij een reden zijn om in het mij onbekende avontuur genaamd Home Assistant te stappen. If Seat wil laden, then no discharge from Zendure. Zoiets. Ofzo.

• Pakhaas
Gramser schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 20:13:
Dit zou dus voor mij een reden zijn om in het mij onbekende avontuur genaamd Home Assistant te stappen. If Seat wil laden, then no discharge from Zendure. Zoiets. Ofzo.
Zo heb ik het ook. Als EV aan is gaat modus van Zendure automatisch op alleen slim laden. Als EV uit gaat pakt hij automatisch de voorgaande modus weer op.

Of automatisch dynamisch handelen als ik schuifje aan zet. Want als het goedkoop is wil ik de auto en batterij vullen.

[ Voor 12% gewijzigd door Pakhaas op 20-03-2026 20:15 ]

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Zendure P1 of de Zendure 3CT?
Ik zit te kijken naar Zendure SolarFlow 2400 Pro. Via .NL is de combiset P1 maar via .COM is de combiset 3CT.
Ik heb een P1 meter die 1s update.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:43

Osxy

Holy crap on a cracker

Gramser schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 20:13:
Zodra je iets meer dan simpel NOM gaat doen is het al snel beter dit zelf te regelen. Ik ga dit hier ook doen met home assistant, maar daar is ander topic voor.

Krijg hier maandag een vracht levering, vertelde niet wat afzender was bij maken afspraak maar neem aan dat het de accu’s zijn. Vanuit Duitsland voor mij

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:43

Osxy

Holy crap on a cracker

Kameelstok schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 20:00:
[...]

Dat werkt helaas niet meer. Jammer want de AC+ met 1 batterij is via DE 300 euro goedkoper dan via NL. Iets meer dan de 2% btw verschil dus. Het zal wel komen door de "winkelervaring". Tot zoverre het vrije verkeer van goederen...

Ik hou mij aanbevolen voor een alternatief :).
Thuisaccus zijn BTW vrij in Duitsland. Dus tel er 21% bij op ;)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Kameelstok
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21:33
Osxy schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 20:36:
[...]
Thuisaccus zijn BTW vrij in Duitsland. Dus tel er 21% bij op ;)
Dat verklaart het verschil. Dan toch maar even op zoek naar een verkoper dicht bij de grens :).

• Jan-tweak
  • Nu online
Taro schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 14:56:
Oeps, ben per ongeluk denk ik in het grote topic voor elektra huisinstallaties beland?
sorry.

• Jan-tweak
  • Nu online
vDorst schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 20:15:
Zendure P1 of de Zendure 3CT?
Ik zit te kijken naar Zendure SolarFlow 2400 Pro. Via .NL is de combiset P1 maar via .COM is de combiset 3CT.
Ik heb een P1 meter die 1s update.
wil je het eenvoudig neem de P1 van Zendure, de HW P1 dongle zou moeten werken maar doet het veelal niet, en geen idee of dat ooit komt.
De Zendure CT werkt via Wifi en daarvoor heb je eigenlijk wel enige deskundigeheid voor nodig om deze in je groepenkast (heeft 2-Din plaatsen nodig, dus vrije 2-Din plekken (naast elkaar) heb je ook nodig.) te plaatsen en aan te sluiten, de draad zit er niet bij, dus die heb je apart nodig, min. 4 beter 6 mm2 linze kabel nodig (geen masieve draad).
is eigenlijk alleen handig als je nog een oude slimme of domme meter hebt.

• derooij
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
hemertje schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 18:11:
[...]
Waar zit deze instelling?
Ik zie namelijk alleen per batterij deze vermogensinstelling
Vreemd, ik had het eerst bij de batterij staan toen ik er nog maar één had. Later een tweede toegevoegd. De instelling voor het maximale vermogen zit bij mij nu in de huis instellingen.
In de Zendure app: rechts boven het zeshoeking symbool > Home Settings > Safety Setting.
Daar is één keuze voor "Maximum safe discharge setting" en een voor "Maximum safe AC charge power".
Pagina: 1 ... 198 199 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.