Welkom bij de club

. Al eerder bij Zendure aanhangig gemaakt met dit als reactie. Misschien dat ze met meer meldingen het proces kunnen versnellen.
"Ons team voor de ontwikkeling van meteruitleessoftware en ons HEMS-ontwikkelingsteam hebben uw probleem gezamenlijk geanalyseerd.
Het technische team wil u graag de volgende conclusies meedelen:
Uw geïnstalleerde elektriciteitsmeter, een Landis Gyr E350 ZCF110CCtFs2 SMR, rapporteert gegevens met een interval van 13 seconden, terwijl ons HEMS-data-update-interval 3-5 seconden is, een tijdsverschil van ongeveer 10 seconden. Hierdoor kan ons apparaat het stroomverbruik van uw huishouden niet nauwkeurig registreren.
Ons HEMS-ontwikkelingsteam zal proberen de HEMS-data-updatefrequentie te synchroniseren met de frequentie van uw meter om dit probleem op te lossen, maar deze ontwikkeling is complex en kan lang duren. We kunnen momenteel geen specifieke verwachte datum voor de ontwikkeling geven."
Edit:
Liander gaat deze meter vervangen vóór 2029, maar het is onmogelijk om een verwachte datum te krijgen. Ze kunnen hem op verzoek voor €206,- wel eerder vervangen voor je. Een klantenservice contact én klacht van mijn kant brachten hier geen verandering in.
Een CT-meter ondervangt het probleem ook volgens Zendure. Zendure gaf mij hier maar liefst 8% (!!) korting op, was hun besluit na meer dagen beraad. Als je die zelf kan plaatsen ben je goedkoper uit. Ik ben zelf voor deze optie gegaan (niet via Zendure), maar wacht nog op mijn elektricien om deze te plaatsen.
[
Voor 17% gewijzigd door
Robhond op 19-03-2026 22:33
]