• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 15:08
thijsh02 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:46:
[...]

Denk dat niemand dit graag wil doen, maar geloof me... die customer support gaat echt niet soepel en is frustrerend. Alleen maar standaard antwoorden en niemand heeft nog echt de indruk gehad dat ze het serieus oppakken. Ze ontwijken vragen en het opsturen van hetzelfde apparaat is geen oplossing.

Maar laten we nog even afwachten of er volgende week duidelijkheid komt. Meerdere personen zijn in contact met Zendure
Persoonlijk vind ik dat je te snel wilt gaan. Zo'n bedrijf krijgt een paar meldingen en gaat hiermee om als een individueel incident. Je zag ook dat de eerste melders, eerst hun batterij moesten opsturen alvorens ze een nieuwe kregen en inmiddels worden eerst de units opgestuurd. Het getuigd van een erkenning van het probleem. Nu is het; units binnenkrijgen en fout opsporen. Dit gaat echter niet binnen de twee maanden dat de aantallen nu oplopen, zoiets duurt nou eenmaal langer.

Dan het stukje vervangen voor gelijken. Ik denk niet dat Zendure jouw unit gaat vervangen voor een nieuwe generatie, dit zijn ze tot dusver ook niet verplicht. Mocht een definitieve oorzaak bepaald worden, mag de fabrikant ook een fix on site of omruil aanbieden. Als het zo makkelijk was om een nieuwe 2400 AC+ te leveren en hop op de stapel, was dat misschien wel gebeurt maar je zit met het feit dat je dan voor iedereen de complete stapels moet vervangen aangezien de AB3000X niet ondersteund word door een ander type omvormer.

De problematiek van de storing is een flinke, dit ga ik niet ontkennen maar ik ken bedrijven waar je meer moeite moet doen voor vervanging.

• thijsh02
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 15:21
Spekkie99 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:58:
[...]

Je wil kwaliteit tegen een goede prijs en komt uit bij een Chinees merk en dan verwacht je een Nederlandse opstelling van de klantenservice. Er is niets wat er niet op wijst dat het niet opgelost gaat worden en geloof me dat als China ergens goed in is dan is het implementeren van oplossingen van probleem naar de productie lijnen.
En daarom geef ik ook aan nog even een week te wachten 😉 maar moeizaam verloopt het wel.

En ja, het is een chinees merk net zoals zoveel andere. Maar dat wil niet zeggen dat de klantenservice dan anders mag zijn.

En vooralsnog is er ook niets op wijst dat het wel opgelost gaat worden 😉

We wachten af...

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:38
koboy schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:08:
[...]

Het is prima mogelijk dat een meter tegelijk verbruik en terugleveren rapporteert. Heeft niets te maken met fases, maar puur met de rapportage interval.
Nee, dit zijn echt losse meetwaardes. Alle productiewaardes van de fases, en de consumptiewaardes. En het verbruik, dus inderdaad mÊt de tijdseenheid, die is bij mij keurig intern gesaldeerd.
Ik heb voor mijn Zendure een helper sensor aangemaakt zodat ik de netto waarde heb, want er komt uit de Kaifa geen meetwaarde die ooit negatief gaat. En de waarde was ook in kW dus de helper verrekent dit netjes zodat Gielz ermee overweg kan :) Werkt prima; dat kabeltje zat er toch al jaren, helemaal geen extra P1 sensor nodig gehad. Beetje traag soms voor NOM, maar goed ik heb nog geen dsmr5, maar ik zie al een fors verschil, dus ik ben tevreden.

Wat wel gewoon wijsheid is in dit hele verhaal, is om je Zendure op dezelfde fase aan te sluiten als je PV (of je grootverbruiker evt) dan gaat het simpelweg niet door je meter. Zowel technisch beter als fijn voor de netbeheerder.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:18
thijsh02 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 11:17:
[...]

Jawel want je krijgt nieuwe units opgestuurd. Zolang oorzaak niet bekend is kan het ook een slechte serie stekkers zijn en is het wel hiermee opgelost.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:57

koboy

Heb een idee voor een icon

thijsh02 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 11:17:
[...]

En daarom geef ik ook aan nog even een week te wachten 😉 maar moeizaam verloopt het wel.

En ja, het is een chinees merk net zoals zoveel andere. Maar dat wil niet zeggen dat de klantenservice dan anders mag zijn.

We wachten af...
Je gaat zeker niet naar Frankrijk op vakantie? Als je geen Frans spreekt sta je 10-0 achter, en van problemen bagatelliseren hebben de Fransen het handboek geschreven.

Als je Nederlandse klantenservice wilt moet je daar vaak gewoon voor in de buidel tasten. Door ofwel veel langer bestaand merk te kopen waardoor het voor dat merk lonend is om een Nederlandse klantenservice te hebben, of een Nederlands merk.

Tot slot nog even advocaat van de duivel: het kan ook best zijn dat het smelten van de connector een laatste fail-safe by design in de connector is. Je wilt niet dat het optreedt, maar als het gebeurt op een manier die veilig is. Denk maar aan de verzegelde smelt hoofdzekering van vroeger....
Daarnaast is er een fors verschil in smelt temperatuur en onstekingstemperatuur van plastic. Smelten met als gevolg verlies van connectie hoeft dus geen brandgevaar te betekenen, zeker als door afdichtingen de toevoer van zuurstof beperkt is. De NVWA is uiteraard geïnteresseerd, maar gaat eerst met de fabrikant in overleg.

Radar doet pas wat als een flinke groep mensen stevig financieel benadeeld wordt. Daar is hier nog lang geen sprake van.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• thijsh02
Spekkie99 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 11:24:
[...]

Jawel want je krijgt nieuwe units opgestuurd. Zolang oorzaak niet bekend is kan het ook een slechte serie stekkers zijn en is het wel hiermee opgelost.
De oorzaak is blijkbaar wel bekend bij hun, want er komt een nieuwe batch met technical improvements aan.

Er is alleen nog geen antwoord gegeven wat die improvement is en of ze al beschikbaar zijn.

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:42

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik kreeg net bericht dat de brackets voor zonnepanelen eind van de maand op voorraad zijn, en geleverd zullen worden zodra beschikbaar.

Ze hebben hiervoor op mijn aankoop een RMA aangemaakt. Misschien om het in het systeem te houden als niet afgehandeld?

Support is inderdaad standaard Chinees, traag, maar ik zie ook geen onwil en men handelt zover ik kan inschatten naar correctheid.

Ik was ook pissed toen ik 1 maand moest wachten op mijn hoofdunit, dus ik snap wel als er dan iets mis gaat dat je redelijk over de flos bent, maar geduld is een schone zaak.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:57

koboy

Heb een idee voor een icon

Mistraller schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 11:21:
[...]

Nee, dit zijn echt losse meetwaardes. Alle productiewaardes van de fases, en de consumptiewaardes. En het verbruik, dus inderdaad mÊt de tijdseenheid, die is bij mij keurig intern gesaldeerd.
Ik heb voor mijn Zendure een helper sensor aangemaakt zodat ik de netto waarde heb, want er komt uit de Kaifa geen meetwaarde die ooit negatief gaat. En de waarde was ook in kW dus de helper verrekent dit netjes zodat Gielz ermee overweg kan :) Werkt prima; dat kabeltje zat er toch al jaren, helemaal geen extra P1 sensor nodig gehad. Beetje traag soms voor NOM, maar goed ik heb nog geen dsmr5, maar ik zie al een fors verschil, dus ik ben tevreden.

Wat wel gewoon wijsheid is in dit hele verhaal, is om je Zendure op dezelfde fase aan te sluiten als je PV (of je grootverbruiker evt) dan gaat het simpelweg niet door je meter. Zowel technisch beter als fijn voor de netbeheerder.
Als jij een halve seconde een last van 10kW hebt, terwijl je PV 6kW staat te stampen loopt de verbruiken loopt de afname teller echt wel op tegelijk met de teruglever teller. Dit met een DSMR5 meter. Bij een DSMR4 meter treedt dit nog makkelijker op door de langere rapportage interval van 10 seconde.

De kWh metingen (afname, retour voor piek en dal)die in het telegram staan zijn de gemiddelden over de rapportage periode (1 of 10 seconde). De Smart meter kabel integratie rekent deze weer om naar een gemiddelde W last voor afname en terugleveren. Deze moet je inderdaad van elkaar aftrekken om op negatieve waardes bij terugleveren te komen voor de aan te sturen andere integraties.

Over het aansluiten van een accu en PV op dezelfde fase kunnen we discussiÃĢren. Er zijn (niet zo waarschijnlijke) scenarios denkbaar waarbij zowel de accu als de PV staan te leveren, en dat moet de fase/bekabeling maar net aankunnen.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:15
Mistraller schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 01:51:
[...]

Ik lees rechtstreeks de data uit mijn Kaifa meter met een ftdi kabeltje. Vermogensmeting is in W, die per fase, in beide richtingen, in het P1 telegram door de meter wordt verstuurd. Dat is natuurlijk niet de Energieeenheid in kWh die in de tellerdata geregistreerd staat. Dat klopt gewoon en die is absoluut gesaldeerd. Maar zo stellig beweren dat de netbeheerder slechts de tellerwaardes binnenkrijgt en geen inzage krijgt over fase onbalans, zeker als er een snellere data connectie is met een DSMR5 meter durf ik niet te beweren. Aangezien ketelklets niet bij een energiebedrijf werkt, lijkt me dit een aanname. In de specs van dsmr5 zie ik wel degelijk heel wat informatie over gebruiksdata per fase. https://www.netbeheernede...p1_companion_standard.pdf
Maar met nuance, als die al uitgelezen cq verwerkt worden, dan blijven ze momenteel bij de netbeheerder en gaan zeker niet naar de energieleverancier.
Fase onbalans zal op dit moment absoluut niet de eerste zorg van de netbeheerder zijn momenteel dus dit speelt nog lang niet.

Overigens zijn er wel degelijk issues bekend waarbij het intern salderen niet goed ging, getuige dit topic van een mede tweaker. Onlangs heeft Stedin daar issue toegegeven, meter gewisseld; opgelost.
Die data gaat niet naar de netbeheerder. Dit zou ook de requirements van hun backend database zo groot maken dat het onbetaalbaar wordt.

Wat betreft het feit dat jij het kan uitlezen via de P1. Dat is actuele data. Ook jij kan niet in de slimme meter zien wat je verbruik per fase was, over een bepaalde periode. Je kan alleen zien wat het nu is. Die data wordt gewoon niet opgeslagen, anders dan het totaal in de 4 telwerken. En te veronderstellen dat het actuele verbruik per fase zou worden doorgestuurd naar de netbeheerder, die daar vervolgens een 'meter' van bijhoudt is echt onzin (lees: onbetaalbaar).

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:18
Weer even wat anders dan. Mijn SF2400AC+ was vannacht even van het padje. De Zendures gingen natuurlijk de warntepomp compenseren voor NoM. Maar veel te veel, waardoor teruglevering plaats vond. Daarna was hij leeg. Nu doet hij weer normaal. Wat zou dat geweest kunnen zijn? Calibratie-actie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMEvEPkdaOBKbcg4ab-9Aal8PsM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g38GH1SM3Lp7lA5fkhSpaXtS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Gramser op 14-05-2026 12:06 ]

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:38
koboy schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 11:52:
[...]

Als jij een halve seconde een last van 10kW hebt, terwijl je PV 6kW staat te stampen loopt de verbruiken loopt de afname teller echt wel op tegelijk met de teruglever teller. Dit met een DSMR5 meter. Bij een DSMR4 meter treedt dit nog makkelijker op door de langere rapportage interval van 10 seconde.

De kWh metingen (afname, retour voor piek en dal)die in het telegram staan zijn de gemiddelden over de rapportage periode (1 of 10 seconde). De Smart meter kabel integratie rekent deze weer om naar een gemiddelde W last voor afname en terugleveren. Deze moet je inderdaad van elkaar aftrekken om op negatieve waardes bij terugleveren te komen voor de aan te sturen andere integraties.

Over het aansluiten van een accu en PV op dezelfde fase kunnen we discussiÃĢren. Er zijn (niet zo waarschijnlijke) scenarios denkbaar waarbij zowel de accu als de PV staan te leveren, en dat moet de fase/bekabeling maar net aankunnen.
Ze staan in het telegram voor elke fase apart. Dat is dus data vÃŗÃŗr de berekening van de meter erover heen gaat. Zo staat het ook in de datasheet van netbeheer nederland. Vermogen en Energie is niet hetzelfde, want energie zit een tijdsfactor aan, en vermogen is momentaan.
jelleeelco schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 11:59:
[...]

Die data gaat niet naar de netbeheerder. Dit zou ook de requirements van hun backend database zo groot maken dat het onbetaalbaar wordt.

Wat betreft het feit dat jij het kan uitlezen via de P1. Dat is actuele data. Ook jij kan niet in de slimme meter zien wat je verbruik per fase was, over een bepaalde periode. Je kan alleen zien wat het nu is. Die data wordt gewoon niet opgeslagen, anders dan het totaal in de 4 telwerken. En te veronderstellen dat het actuele verbruik per fase zou worden doorgestuurd naar de netbeheerder, die daar vervolgens een 'meter' van bijhoudt is echt onzin (lees: onbetaalbaar).
Dat zeg ik ook nergens. Vermogen is een momentane waarde zonder tijdseenheid en er kan dus niet over afgerekend worden want er is geen telwerk en geen wettelijke basis. Maar je kunt wel degelijk heel goed zien aan die waardes als je een fase onbalans hebt. Zonder dat je er verbruikscijfers aan kunt koppelen want je weet immers de tijdsduur per fase niet nee. Maar het zijn wel heel goede indicatoren waaraan je fase onbalans kunt herkennen. En de retentie hoeft echt niet heel hoog te zijn om terug te kunnen kijken als een netbeheerder in een gebied een grote onbalans over fases ziet ontstaan.
En NEE dat zal niet leiden tot extra betalen, maar er kan wel door de netbeheerde gekeken worden of er wellicht enkelfasige aansluitingen anders verdeeld kunnen worden etc. En niemand weet of er in de toekomst wellicht wÊl iets op dit gebied zal veranderen.
Ik blijf erbij dat er nu ongefundeerde aannames gedaan worden hierover.

Zullen we ook hier agree-to-disagree besluiten en overgaan tot ontopic discussie? ;)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:24
Even de boel kortsluiten.

Alle data van de elektriciteitsmeter zoals die gedeeld worden via de p1 uitgang gaat ook naar de netbeheerder.
Dus ook alle info per fase.

Zie bijvoorbeeld dit document ter illustratie:
https://www.netbeheernederland.nl/sites/default/files/2025-07/goedgekeurde_usecases_.pdf
Welke dat zijn staat hierin:
https://www.netbeheernederland.nl/sites/default/files/2024-02/dsmr_5.0.2_p1_companion_standard.pdf

Alleen de verbruiks data daarvan wordt gedeeld met de energiemaatschappij.
Dat zijn dus KWh geleverd en KWh geproduceerd beide in hoog en laag tarief (vier waarden dus).

Hoe vaak is afhankelijk van waar jij toestemming voor gegeven hebt.
Heb je geen toestemming gegeven dan wordt die data 1 maal per dag doorgegeven aan energiemaatschappij.
Heb je wel toestemming gegeven dan wordt er elk kwartier die data doorgegeven.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• jelleeelco
thijsh02 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 11:36:
[...]

De oorzaak is blijkbaar wel bekend bij hun, want er komt een nieuwe batch met technical improvements aan.
Dit is interessant nieuws! Waar hebben ze dit bevestigd, kun je dit delen?

PS even miezeren, maar dit soort apparatuur is serialized. En dus niet batch managed. :) maar snap wat je bedoelt.

• jelleeelco
Ben(V) schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:27:
Even de boel kortsluiten.

Alle data van de elektriciteitsmeter zoals die gedeeld worden via de p1 uitgang gaat ook naar de netbeheerder.
Dus ook alle info per fase.

Zie bijvoorbeeld dit document ter illustratie:
https://www.netbeheernederland.nl/sites/default/files/2025-07/goedgekeurde_usecases_.pdf
Welke dat zijn staat hierin:
https://www.netbeheernederland.nl/sites/default/files/2024-02/dsmr_5.0.2_p1_companion_standard.pdf

Alleen de verbruiks data daarvan wordt gedeeld met de energiemaatschappij.
Dat zijn dus KWh geleverd en KWh geproduceerd beide in hoog en laag tarief (vier waarden dus).

Hoe vaak is afhankelijk van waar jij toestemming voor gegeven hebt.
Heb je geen toestemming gegeven dan wordt die data 1 maal per dag doorgegeven aan energiemaatschappij.
Heb je wel toestemming gegeven dan wordt er elk kwartier die data doorgegeven.
In dat eerste document staat toch echt wat anders. Nee, niet alle data die uit te lezen is van de P1 meter "gaat ook naar de netbeheerder".

Los daarvan, discussie ontstond of de netbeheerder/energiebedrijven de mogelijkheid hebben om per fase af te rekenen. Technisch kan dat nu niet, juridisch mag het nu niet.

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:18
Zullen we de (niet-Zendurespecifieke) fasediscussie hier laten rusten? Is off-topic, en er zijn daar prima andere topics voor.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:24
jelleeelco schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:37:
[...]

In dat eerste document staat toch echt wat anders. Nee, niet alle data die uit te lezen is van de P1 meter "gaat ook naar de netbeheerder".

Los daarvan, discussie ontstond of de netbeheerder/energiebedrijven de mogelijkheid hebben om per fase af te rekenen. Technisch kan dat nu niet, juridisch mag het nu niet.
Alle data van de p1 gaat ook echt naar de netbeheerder en wat er in dat document staat zijn use cases die illustreren dat het zo is.
En de netbeheerder kan echt alles van de energiemeter bekijken, wat ze daar van opslaan is een andere zaak, dat is minimaal wat ze aan de energiemaatschappijen leveren, maar ze zullen echt niet alle overige data zonder reden bewaren dat is ondoenlijk.

Wat er echt naar de netbeheerder gaat staat staat in het tweede document uitgebreid beschreven.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• jelleeelco
Ben(V) schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:45:
[...]

Alle data van de p1 gaat ook echt naar de netbeheerder en wat er in dat document staat zijn use cases die illustreren dat het zo is.
En de netbeheerder kan echt alles van de energiemeter bekijken, wat ze daar van opslaan is een andere zaak, dat is minimaal wat ze aan de energiemaatschappijen leveren, maar ze zullen echt niet alle overige data zonder reden bewaren dat is ondoenlijk.

Wat er echt naar de netbeheerder gaat staat staat in het tweede document uitgebreid beschreven.
Je hebt helemaal gelijk kerel.

• thijsh02
jelleeelco schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:27:
[...]

Dit is interessant nieuws! Waar hebben ze dit bevestigd, kun je dit delen?

PS even miezeren, maar dit soort apparatuur is serialized. En dus niet batch managed. :) maar snap wat je bedoelt.
Er lopen verschillende tickets bij Zendure met vragen omtrent dit probleem. ÉÊn van de antwoorden was dat er improvements zijn doorgevoerd. We zijn nog aan het doorvragen 😉

• Bart-sss
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:19
Het lijkt erop dat er mensen echt te snel willen met verschillende stappen nemen vind ik. Een bedrijf als Zendure start echt wel een onderzoek waar het vandaan komt. We weten iig wel dat het systeem de fout herkend en het niet laat escaleren. Iets wat misschien nog wel het belangrijkste is lijkt mij.

Ik heb mijn sf2400ac gewoon weer op 2400 watt op en ontladen gezet. Opladen gebeurt nooit met mijn zonnepanelen. Ontladen wel af en toe als de auto staat te laden.

De accu staat in mijn losstaande garage. Na dit alles is het zeker zo belangrijk dat de accu nooit in een vluchtroute of trapkast staat.

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14:04
Bart-sss schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:55:
Het lijkt erop dat er mensen echt te snel willen met verschillende stappen nemen vind ik. Een bedrijf als Zendure start echt wel een onderzoek waar het vandaan komt. We weten iig wel dat het systeem de fout herkend en het niet laat escaleren. Iets wat misschien nog wel het belangrijkste is lijkt mij.

Ik heb mijn sf2400ac gewoon weer op 2400 watt op en ontladen gezet. Opladen gebeurt nooit met mijn zonnepanelen. Ontladen wel af en toe als de auto staat te laden.

De accu staat in mijn losstaande garage. Na dit alles is het zeker zo belangrijk dat de accu nooit in een vluchtroute of trapkast staat.
Ik heb een geval gezien waarbij het ontladen/laden bezig was met 2000w. Het lijkt dus niet aan het vermogen te liggen. Hier staat hij ook gewoon vol te laden/ontladen als dat nodig is (dynamisch handelen) en tot nu toe gaat het goed.

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:20
Zouden de vermogenkabels dan misschien onvoldoende strak aan de connector bevestigd zijn?

• jelleeelco
thijsh02 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:52:
[...]

Er lopen verschillende tickets bij Zendure met vragen omtrent dit probleem. ÉÊn van de antwoorden was dat er improvements zijn doorgevoerd. We zijn nog aan het doorvragen 😉
Heb je hier een link van? Ik heb alle tickets op het zendure forum doorgenomen over dit onderwerp, maar kan nergens vinden dat ze hardware improvements hebben gedaan, of dat ze weten waar het vandaan komt?

• thijsh02
jelleeelco schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 13:48:
[...]

Heb je hier een link van? Ik heb alle tickets op het zendure forum doorgenomen over dit onderwerp, maar kan nergens vinden dat ze hardware improvements hebben gedaan, of dat ze weten waar het vandaan komt?
Is ook geen openbare ticket 😉 En zoals gezegd ben ik met Zendure in contact en zodra ik een acceptabele oplossing heb, dan laat ik het weten.
Pagina: 1 ... 247 248 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder Ên meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. Adviseren over, hinten op of vragen naar shoppen zonder BTW in het buitenland is niet toegestaan. En blijf on-topic.

Voor de nieuwe SolarFlow Mix Serie is er een eigen topic: Het grote Zendure Mix Serie thuisaccu systemen topic.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.