Hansieo schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 12:37:
@
Pr088 @
koboy
Even terugkomend op mijn vragen van 28 feb 2026 17:22
Daar jullie beide twijfels hadden over de spanningsvoorziening van de HW P1 meter, heb ik deze even als éérste aangepakt. wcd in de meterkast, USB adapter en op de P1 aangesloten.
Het signaal zou volgens de app nu iets beter zijn, maar dat zijn waarschijnlijk moment opnames.
Maar, voeding uitgesloten=uitgesloten.
De meter is volgens opdruk: ESMR5 LTE en zou in principe genoeg stroom moeten/kunnen leveren voor de dongel, maar beter uitgesloten.
Deze zou dus prima moeten werken met Zendure?
ps: recent vernam ik van iemand dat de 3F Anker Solix X-1 beter zou zijn dan de 3x Zendure oplossing, maar wél pietsie duurder.
Nu volg ik batterij topics al(lol) ~6 maanden, en heb toch eigenlijk wel een sterke voorkeur naar Zendure (hartelijke dank aan o.a. Taro

) maar dan zou HA toch wel een vereiste zijn? terwijl ik mijn op leeftijd mijn resterende tijd liever samen met mijn vrouw rondtoer dan teveel aandacht voor programmeren/testen van HA. Ik hoef ook niet het onderste uit de kan. Netjes=netjes voor mij.
(grove indicatie: want tegen einde vh jaar kom ik met geheel overzicht: ~9.400 kWh opwek (z/o en z/w), full electric ca 3.000kWh retour, en EV (90% thuis geladen)
Solix X-1 nog puur marketing cijfertjes? of kan deze zich idd meten met 3x Zendure )