• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:32

TWKterry

Master Mariner

Was ik net van plan om een 800pro te bestellen komt er weer een nieuwe versie :-)
Maar eerlijk gezegd zie ik geen verschillen met de 800pro (certificate of conformity details).

Ik zie hem ook nog niet bij zendure.nl dus even afwachten wat de prijs wordt.

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:54
werd straks getipt op de Ebay.de link voor de Duitse Ebay.de

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B0GJD6FJXV

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qh7zTQTvo3qZZVzTAkjnOJzWKo0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N2fNgxoRogUR8LmfsJUbMkeS.png?f=fotoalbum_large

mijn vraag:
heeft iemand ervaring met Zendure Europe via Ebay.de?
prijs is vergelijkbaar met de NL-prijs incl. de BTW-teruggave!

iemand bekend met de eventuele garantieafhandeling en of problemen \ helpdesk?

[ Voor 18% gewijzigd door hemertje op 10-03-2026 21:38 ]

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
hemertje schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 17:16:
werd straks getipt op de Ebay.de link op de https://energienerds.nl/i...lderingsvrij-zelfverbruik website voor de Duitse Ebay.de

wanneer je via energienerds.nl op de link klikt en besteld ontvangt deze een kleine vergoeding, zie het als blijk van waardering voor de tip!
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B0GJD6FJXV

[Afbeelding]

mijn vraag:
heeft iemand ervaring met Zendure Europe via Ebay.de?
prijs is vergelijkbaar met de NL-prijs incl. de BTW-teruggave!

iemand bekend met de eventuele garantieafhandeling en of problemen \ helpdesk?
Je typt Ebay, maar je bedoelt denk ik Amazon.de

Ik heb dit weekend de Solarflow 2400 AC+ met 2 accu's daar van ontvangen.

• Refl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:26
Mijn SolarFlow 2400AC+ lijkt continue terug te schakelen naar zo'n 1538-1545 watt ontladen terwijl 2400 staat ingesteld. Dan floept ie wel weer naar de 2400 en dan zakt ie daarna ook weer net zo graag terug.

Lijkt throttling te zijn maar dat vind ik wel heel snel gebeuren als het in de ruimte nog geen 20 graden is. De omvormer temperatuur staat rond de 50 graden, de accu van de omvormer 39 graden en de rest in de 20-graden range.

De toren is gisteren geplaatst en omvat 16,8kWh dus een lage C-waarde. Misschien nog iets van een calibratie waardoor hij continue op en neer gaat gezien het allemaal net nieuw is? Hangt nu nog met de gewone stekker aan het stopcontact, deze is niet warm (dacht anders misschien weerstand dingetje)...

Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vQ4QNJX.png

Ryzen 7600 | 7800XT | MY Juniper Premium AWD LR | ID.3 1st Max | Peblar Business | SolarFlow 2400 AC+ (17kWh)

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:38
ben op zoek naar input. Ik heb zojuist een 2400AC met 6 batterijen binnen gekregen. Wij hebben 11 kW Piek PV op/om het huis liggen, een all-electric huis, EV, Jacuzzi (met warmtepomp) etc. kortom, regelmatig grote piekvraag.

Is het dan zinvol om een extra 2400AC omvormer erbij te nemen om de grote piek af te romen, of is het handiger om met 2400W de 6 batterijen te vullen (dat gaat dan best heel veel uurtjes duren) ?
in geval van 2 omvormers zou ik de batterijen in 2 stapeltjes van 3 verdelen. Is dit een goede setup of worden de batterijen dan te heet (C-waarde?)?

ik maak me ook nog wel wat zorgen over de extra verliezen met 2 batterijen, maar in het laagseizoen zou ik ook een omvormer uit kunnen zetten en de batterijen weer allemaal onder 1 omvormer plaatsen...

tips en feedback is welkom.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:57
Refl schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:12:
Mijn SolarFlow 2400AC+ lijkt continue terug te schakelen naar zo'n 1538-1545 watt ontladen terwijl 2400 staat ingesteld. Dan floept ie wel weer naar de 2400 en dan zakt ie daarna ook weer net zo graag terug.

Lijkt throttling te zijn maar dat vind ik wel heel snel gebeuren als het in de ruimte nog geen 20 graden is. De omvormer temperatuur staat rond de 50 graden, de accu van de omvormer 39 graden en de rest in de 20-graden range.

De toren is gisteren geplaatst en omvat 16,8kWh dus een lage C-waarde. Misschien nog iets van een calibratie waardoor hij continue op en neer gaat gezien het allemaal net nieuw is? Hangt nu nog met de gewone stekker aan het stopcontact, deze is niet warm (dacht anders misschien weerstand dingetje)...

Iemand een idee?

[Afbeelding]
Ventilator er op?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:21
Fest schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 17:35:
[...]

En daar zat ook de P1-meter bij? Dat wordt via die link niet zo duidelijk beschreven.

• hemertje
[...]

Ja inderdaad 7(8)7

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

• hemertje
Gramser schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:33:
[...]

En daar zat ook de P1-meter bij? Dat wordt via die link niet zo duidelijk beschreven.
Zie het keuze menu, met of zonder te bestellen

• Refl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:26
Past niet op de plus variant. Ik zal eens kijken naar alternatieven maar wel teleurstellend dat ie op een frisse dag in Maart met kamertemp van 17 graden blijkbaar al te warm wordt :+

Ryzen 7600 | 7800XT | MY Juniper Premium AWD LR | ID.3 1st Max | Peblar Business | SolarFlow 2400 AC+ (17kWh)

• Gramser
hemertje schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:36:
[...]

Zie het keuze menu, met of zonder te bestellen
Gezien, heet daar zo te zien anders, D0-ofzo. Afgaand op plaatje dan maar 🙃

• hemertje
Gramser schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:42:
[...]

Gezien, heet daar zo te zien anders, D0-ofzo. Afgaand op plaatje dan maar 🙃
Zie de afbeeldingen

Met en zonder 1 D0 elektrometer zoals het daar inderdaad heet

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 23:07
chrisvm schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 14:50:
Allen, ik heb sinds deze week 2 Zendure 2400AC+ in cluster draaien. Al geleerd dat de homewizard P1 enkel bij 1 batterij ingezet kan worden via de app. (P1 dongle zendure is besteld)
Beide batterijen zitten ieders op een andere groep in huis (nog niet dedicated, maar groepen waar verder weinig apparatten op zitten)
nu lukt het 1 batterij (via HWp1) te laten laden en ontladen. Het ontladen moet 800W zijn - dat is prima, maar het laden zelf is ook (maar) 800W. Ik had verwacht dat laden wel mag op 2400W - kan ik dat in de app ergens instellen, of moet dat via HA integratie?
(of mag dat uberhaupt niet op een bestaande groep?)

Sorry - veel vragen besef ik me :)
Als je geen eigen groep hebt wordt het laden en ontladen op 800 watt geadviseerd conform regelgeving. Die 2400 watt kan wel, dat moet je instellen in HEMS. Bedenk wel dat het voor je bekabeling en stopcontacten niet uitmaakt of je nu laad of ontlaadt het vermogen gaat er gewoon doorheen.

• chrisvm
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:02
hemertje schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:43:
[...]

Zie de afbeeldingen

Met en zonder 1 D0 elektrometer zoals het daar inderdaad heet
ik heb de batterijen ook van amazon.de vandaan - gisteren geleverd.
die D0 meter lijkt volgens het plaatje niet op de p1 variant. - daarom bij zendure NL de p1 meter maar besteld.

• Fest
  • Niet online
Gramser schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:33:
[...]

Zoals iemand al schreef, kun je het bestellen met een D0 meter. Waar je in Nederland niet zoveel aan hebt. Die is voor de Duitse markt.

• chrisvm
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:02
AquilaXL schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:49:
[...]

Als je geen eigen groep hebt wordt het laden en ontladen op 800 watt geadviseerd conform regelgeving. Die 2400 watt kan wel, dat moet je instellen in HEMS. Bedenk wel dat het voor je bekabeling en stopcontacten niet uitmaakt of je nu laad of ontlaadt het vermogen gaat er gewoon doorheen.
dank je. ik heb het nog niet kunnen vinden waar ik dat precies in kan stellen in hems, maar mogelijk omdat ik nu nog de p1 van hw gebruik. ik zoek nog even verder. Electricien gebeld om -hopelijk snel - 2 groepen aan te leggen. 8)

• MrSweety66
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:23
Vandaag besloten om ook in het Zendure avontuur te stappen. T is een setje 2400 Pro met 3x AB3000L en Zendure P1 geworden. Ze komen op een aparte groep waar nu een PV setje (3x 500Wp op Enphases) op zit.
De groep heeft een eigen HW kWh-meter voor terugkoppeling in de HW app. Misschien is met deze set de HW PiB straks overtollig, maar dat zien we wel tegen de tijd dat alles is aangesloten.
Nu maar wachten op de levering….

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:23
chrisvm schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:01:
[...]

die D0 meter lijkt volgens het plaatje niet op de p1 variant. - daarom bij zendure NL de p1 meter maar besteld.
Hier idd hetzelfde gedaan, Zag het gelukkig nog net optijd. D0 meter gaat hier helaas niet werken volgens mij.
Refl schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:12:

Iemand een idee?

[Afbeelding]
Dit lijkt inderdaad warmte. Als de officieel Zendure er niet op kan dan is er nog wel een Ali variant te bedenken. Ik heb er 1 hier staan met de Ali variant en 1 met de officiële Zendure koeler.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZUpnu89eRxPVwIr5Q-sZl0lHlA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4NL8QJ0qF2LhwXYOyN3OqWqb.avif?f=fotoalbum_large

Dat is deze Ventilator AE (AliExpress)

Verschil tussen beide Ventilatoren na 90 min ontladen vol vermogen? Omvormer 1 is de Ali variant, nr 2 van Zendure.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHnT1ATGbwZBIqj6676VvkR7bdM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4iY7pzdYp784sbRbWdd50Ie3.png?f=fotoalbum_large

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

koboy

Heb een idee voor een icon

Geïnspireerd door de foto van @devke:

Is het een idee om er zo'n energie-besparing-radiator-ventilator-dinges op te mcGyveren? Die dingen zijn gewoon 230V gevoed en kan ook op de pro en plus die de ventilator aansluiting missen.....

Ga het zelf niet proberen, geen stopcontact naast de 2400AC en de officiële Zendure is al een paar dagen onderweg.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• wallieweb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:13
Zo heb ik het gedaan:
2 ventilatoren 12V DC besteld op Amazon (140 mm).
https://www.amazon.com.be/dp/B0999JL4F1
Aansluiting gemaakt via de witte connector en dan in de zijkant van de Zendure geplugd.
Koeling werkt automatisch zoals het hoort.
Ondertussen heb ik ze 1 cm verhoogd vanaf de bovenkant, dit geeft een beter luchtstroom.
De foto is gemaakt met een tijdelijke schroef die de afstand bepaalde, ondertussen heb ik de ventilatoren ook gedraaid, zodat de warmte wordt afgeblazen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQ-tLZ7ZX08rHG7JwDh32IeznCk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bj566vwDl2iXPVKcmFyooxz5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1YPrII15PW1tB0UZWU6D0To-uk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P1Ti80ii3aWczeuLOzURXY1Z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door wallieweb op 10-03-2026 20:11 ]

• Gramser
Zou je niet gewoon de backup-socket kunnen gebruiken voor een 230V modelletje?

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:54

Aardedraadje

Met kabelschoen

Gramser schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:14:
Zou je niet gewoon de backup-socket kunnen gebruiken voor een 230V modelletje?
Dan heb je behoorlijke overhead van het extra verbruik van de backup-omvormer voor een fannetje. Dat gaat je RTE wel omlaaghelpen denk ik. Maar het kan.

[ Voor 3% gewijzigd door Aardedraadje op 10-03-2026 20:23 ]

• Gramser
Haha, helder. Brainfart zullen we maar zeggen 🙃

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:48
Hansieo schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 12:37:
@Pr088 @koboy
Even terugkomend op mijn vragen van 28 feb 2026 17:22

Daar jullie beide twijfels hadden over de spanningsvoorziening van de HW P1 meter, heb ik deze even als éérste aangepakt. wcd in de meterkast, USB adapter en op de P1 aangesloten.
Het signaal zou volgens de app nu iets beter zijn, maar dat zijn waarschijnlijk moment opnames.
Maar, voeding uitgesloten=uitgesloten. d:)b

De meter is volgens opdruk: ESMR5 LTE en zou in principe genoeg stroom moeten/kunnen leveren voor de dongel, maar beter uitgesloten. d:)b
Deze zou dus prima moeten werken met Zendure?

ps: recent vernam ik van iemand dat de 3F Anker Solix X-1 beter zou zijn dan de 3x Zendure oplossing, maar wél pietsie duurder.
Nu volg ik batterij topics al(lol) ~6 maanden, en heb toch eigenlijk wel een sterke voorkeur naar Zendure (hartelijke dank aan o.a. Taro _/-\o_ ) maar dan zou HA toch wel een vereiste zijn? terwijl ik mijn op leeftijd mijn resterende tijd liever samen met mijn vrouw rondtoer dan teveel aandacht voor programmeren/testen van HA. Ik hoef ook niet het onderste uit de kan. Netjes=netjes voor mij.

(grove indicatie: want tegen einde vh jaar kom ik met geheel overzicht: ~9.400 kWh opwek (z/o en z/w), full electric ca 3.000kWh retour, en EV (90% thuis geladen)
Solix X-1 nog puur marketing cijfertjes? of kan deze zich idd meten met 3x Zendure )
Mooi gewerkt en een aantal mogelijke problemen uitgesloten.
De X1 staat ook nog op mijn verlanglijstje naast allerlei Zendure opties.
- Is er al iets bekend over de prijzen (bij Nederlandse aanbieders?)
- Ik zie nergens dat het HEMS van Anker betaald moet worden, waar is die informatie te vinden (zou voor mij een flinke no-no zijn).

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• hemertje
[...]

wat was de levertijd bij jou?

• hemertje
chrisvm schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:01:
[...]

• hemertje
Fest schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:02:
[...]

Zoals iemand al schreef, kun je het bestellen met een D0 meter. Waar je in Nederland niet zoveel aan hebt. Die is voor de Duitse markt.
scherp!
had er bijna 1 met deze meter besteld ...

• Fest
  • Niet online
hemertje schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:15:
[...]

Precies een week. Het kwam uit Frankrijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Fest op 10-03-2026 21:19 ]

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 21:26
HiBe schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:20:
ben op zoek naar input. Ik heb zojuist een 2400AC met 6 batterijen binnen gekregen. Wij hebben 11 kW Piek PV op/om het huis liggen, een all-electric huis, EV, Jacuzzi (met warmtepomp) etc. kortom, regelmatig grote piekvraag.

Is het dan zinvol om een extra 2400AC omvormer erbij te nemen om de grote piek af te romen, of is het handiger om met 2400W de 6 batterijen te vullen (dat gaat dan best heel veel uurtjes duren) ?
Is helemaal niet zo’n gek idee, je max vermogensafgifte wordt hierdoor verdubbeld en ik verwacht dat het extra verlies wel mee valt. @Taro heeft een dergelijk set staan, dus hij kan je vertellen of dat veel uit maakt.
in geval van 2 omvormers zou ik de batterijen in 2 stapeltjes van 3 verdelen. Is dit een goede setup of worden de batterijen dan te heet (C-waarde?)?
bedenk dat je dus deze op twee aparte groepen moet zetten, liefst ook op verschillende fases.
ik maak me ook nog wel wat zorgen over de extra verliezen met 2 batterijen, maar in het laagseizoen zou ik ook een omvormer uit kunnen zetten en de batterijen weer allemaal onder 1 omvormer plaatsen...

tips en feedback is welkom.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

koboy

Heb een idee voor een icon

Pr088 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:10:
[...]

Mooi gewerkt en een aantal mogelijke problemen uitgesloten.
De X1 staat ook nog op mijn verlanglijstje naast allerlei Zendure opties.
- Is er al iets bekend over de prijzen (bij Nederlandse aanbieders?)
- Ik zie nergens dat het HEMS van Anker betaald moet worden, waar is die informatie te vinden (zou voor mij een flinke no-no zijn).
Solar bouwmarkt o.a. heeft de X1 in het assortiment.
Het betaalde EMS had ik geloof ik uit de review van de solarbank van ketelklets, maar kan ook een ander geweest zijn. Als ik me goed herinner was de basis gratis, maar moest je betalen voor de geavanceerdere (AI) functies.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• hemertje
Besteldetails
Bestelling geplaatst 10 maart 2026

nu wachten....

• MrSweety66
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:23
hemertje schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 22:12:
Besteldetails
Bestelling geplaatst 10 maart 2026

nu wachten....
Wat zijn de besteldetails dan geworden?

• hemertje
MrSweety66 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 22:26:
[...]

Wat zijn de besteldetails dan geworden?
3 hoofdunits 2400 AC Plus met onder iedere unit 2 batterijen AB3000L

Pagina: 1 ... 189 190 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.