• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

TWKterry

Master Mariner

Was ik net van plan om een 800pro te bestellen komt er weer een nieuwe versie :-)
Maar eerlijk gezegd zie ik geen verschillen met de 800pro (certificate of conformity details).

Ik zie hem ook nog niet bij zendure.nl dus even afwachten wat de prijs wordt.

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:09
werd straks getipt op de Ebay.de link voor de Duitse Ebay.de

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B0GJD6FJXV

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qh7zTQTvo3qZZVzTAkjnOJzWKo0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N2fNgxoRogUR8LmfsJUbMkeS.png?f=fotoalbum_large

mijn vraag:
heeft iemand ervaring met Zendure Europe via Ebay.de?
prijs is vergelijkbaar met de NL-prijs incl. de BTW-teruggave!

iemand bekend met de eventuele garantieafhandeling en of problemen \ helpdesk?

[ Voor 18% gewijzigd door hemertje op 10-03-2026 21:38 ]

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
hemertje schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 17:16:
werd straks getipt op de Ebay.de link op de https://energienerds.nl/i...lderingsvrij-zelfverbruik website voor de Duitse Ebay.de

wanneer je via energienerds.nl op de link klikt en besteld ontvangt deze een kleine vergoeding, zie het als blijk van waardering voor de tip!
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B0GJD6FJXV

[Afbeelding]

mijn vraag:
heeft iemand ervaring met Zendure Europe via Ebay.de?
prijs is vergelijkbaar met de NL-prijs incl. de BTW-teruggave!

iemand bekend met de eventuele garantieafhandeling en of problemen \ helpdesk?
Je typt Ebay, maar je bedoelt denk ik Amazon.de

Ik heb dit weekend de Solarflow 2400 AC+ met 2 accu's daar van ontvangen.

• Refl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-04 21:58
Mijn SolarFlow 2400AC+ lijkt continue terug te schakelen naar zo'n 1538-1545 watt ontladen terwijl 2400 staat ingesteld. Dan floept ie wel weer naar de 2400 en dan zakt ie daarna ook weer net zo graag terug.

Lijkt throttling te zijn maar dat vind ik wel heel snel gebeuren als het in de ruimte nog geen 20 graden is. De omvormer temperatuur staat rond de 50 graden, de accu van de omvormer 39 graden en de rest in de 20-graden range.

De toren is gisteren geplaatst en omvat 16,8kWh dus een lage C-waarde. Misschien nog iets van een calibratie waardoor hij continue op en neer gaat gezien het allemaal net nieuw is? Hangt nu nog met de gewone stekker aan het stopcontact, deze is niet warm (dacht anders misschien weerstand dingetje)...

Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vQ4QNJX.png

Ryzen 7600 | 7800XT | Mustang Mach-E & ID.3 | Peblar Business | 4860wp | SolarFlow 2400 AC+ (16,8kWh)

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-04 20:58
ben op zoek naar input. Ik heb zojuist een 2400AC met 6 batterijen binnen gekregen. Wij hebben 11 kW Piek PV op/om het huis liggen, een all-electric huis, EV, Jacuzzi (met warmtepomp) etc. kortom, regelmatig grote piekvraag.

Is het dan zinvol om een extra 2400AC omvormer erbij te nemen om de grote piek af te romen, of is het handiger om met 2400W de 6 batterijen te vullen (dat gaat dan best heel veel uurtjes duren) ?
in geval van 2 omvormers zou ik de batterijen in 2 stapeltjes van 3 verdelen. Is dit een goede setup of worden de batterijen dan te heet (C-waarde?)?

ik maak me ook nog wel wat zorgen over de extra verliezen met 2 batterijen, maar in het laagseizoen zou ik ook een omvormer uit kunnen zetten en de batterijen weer allemaal onder 1 omvormer plaatsen...

tips en feedback is welkom.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:50
Refl schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:12:
Mijn SolarFlow 2400AC+ lijkt continue terug te schakelen naar zo'n 1538-1545 watt ontladen terwijl 2400 staat ingesteld. Dan floept ie wel weer naar de 2400 en dan zakt ie daarna ook weer net zo graag terug.

Lijkt throttling te zijn maar dat vind ik wel heel snel gebeuren als het in de ruimte nog geen 20 graden is. De omvormer temperatuur staat rond de 50 graden, de accu van de omvormer 39 graden en de rest in de 20-graden range.

De toren is gisteren geplaatst en omvat 16,8kWh dus een lage C-waarde. Misschien nog iets van een calibratie waardoor hij continue op en neer gaat gezien het allemaal net nieuw is? Hangt nu nog met de gewone stekker aan het stopcontact, deze is niet warm (dacht anders misschien weerstand dingetje)...

Iemand een idee?

[Afbeelding]
Ventilator er op?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:53
Fest schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 17:35:
[...]

En daar zat ook de P1-meter bij? Dat wordt via die link niet zo duidelijk beschreven.

• hemertje
[...]

Ja inderdaad 7(8)7

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

• hemertje
Gramser schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:33:
[...]

En daar zat ook de P1-meter bij? Dat wordt via die link niet zo duidelijk beschreven.
Zie het keuze menu, met of zonder te bestellen

• Refl
Past niet op de plus variant. Ik zal eens kijken naar alternatieven maar wel teleurstellend dat ie op een frisse dag in Maart met kamertemp van 17 graden blijkbaar al te warm wordt :+

Ryzen 7600 | 7800XT | Mustang Mach-E & ID.3 | Peblar Business | 4860wp | SolarFlow 2400 AC+ (16,8kWh)

• Gramser
hemertje schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:36:
[...]

Zie het keuze menu, met of zonder te bestellen
Gezien, heet daar zo te zien anders, D0-ofzo. Afgaand op plaatje dan maar 🙃

• hemertje
Gramser schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:42:
[...]

Gezien, heet daar zo te zien anders, D0-ofzo. Afgaand op plaatje dan maar 🙃
Zie de afbeeldingen

Met en zonder 1 D0 elektrometer zoals het daar inderdaad heet

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 08:31
chrisvm schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 14:50:
Allen, ik heb sinds deze week 2 Zendure 2400AC+ in cluster draaien. Al geleerd dat de homewizard P1 enkel bij 1 batterij ingezet kan worden via de app. (P1 dongle zendure is besteld)
Beide batterijen zitten ieders op een andere groep in huis (nog niet dedicated, maar groepen waar verder weinig apparatten op zitten)
nu lukt het 1 batterij (via HWp1) te laten laden en ontladen. Het ontladen moet 800W zijn - dat is prima, maar het laden zelf is ook (maar) 800W. Ik had verwacht dat laden wel mag op 2400W - kan ik dat in de app ergens instellen, of moet dat via HA integratie?
(of mag dat uberhaupt niet op een bestaande groep?)

Sorry - veel vragen besef ik me :)
Als je geen eigen groep hebt wordt het laden en ontladen op 800 watt geadviseerd conform regelgeving. Die 2400 watt kan wel, dat moet je instellen in HEMS. Bedenk wel dat het voor je bekabeling en stopcontacten niet uitmaakt of je nu laad of ontlaadt het vermogen gaat er gewoon doorheen.

• chrisvm
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-03 15:50
hemertje schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:43:
[...]

Zie de afbeeldingen

Met en zonder 1 D0 elektrometer zoals het daar inderdaad heet
ik heb de batterijen ook van amazon.de vandaan - gisteren geleverd.
die D0 meter lijkt volgens het plaatje niet op de p1 variant. - daarom bij zendure NL de p1 meter maar besteld.

• Fest
  • Niet online
Gramser schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:33:
[...]

Zoals iemand al schreef, kun je het bestellen met een D0 meter. Waar je in Nederland niet zoveel aan hebt. Die is voor de Duitse markt.

• chrisvm
AquilaXL schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:49:
[...]

Als je geen eigen groep hebt wordt het laden en ontladen op 800 watt geadviseerd conform regelgeving. Die 2400 watt kan wel, dat moet je instellen in HEMS. Bedenk wel dat het voor je bekabeling en stopcontacten niet uitmaakt of je nu laad of ontlaadt het vermogen gaat er gewoon doorheen.
dank je. ik heb het nog niet kunnen vinden waar ik dat precies in kan stellen in hems, maar mogelijk omdat ik nu nog de p1 van hw gebruik. ik zoek nog even verder. Electricien gebeld om -hopelijk snel - 2 groepen aan te leggen. 8)

• MrSweety66
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05-04 09:45
Vandaag besloten om ook in het Zendure avontuur te stappen. T is een setje 2400 Pro met 3x AB3000L en Zendure P1 geworden. Ze komen op een aparte groep waar nu een PV setje (3x 500Wp op Enphases) op zit.
De groep heeft een eigen HW kWh-meter voor terugkoppeling in de HW app. Misschien is met deze set de HW PiB straks overtollig, maar dat zien we wel tegen de tijd dat alles is aangesloten.
Nu maar wachten op de levering….

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-04 09:32
chrisvm schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:01:
[...]

die D0 meter lijkt volgens het plaatje niet op de p1 variant. - daarom bij zendure NL de p1 meter maar besteld.
Hier idd hetzelfde gedaan, Zag het gelukkig nog net optijd. D0 meter gaat hier helaas niet werken volgens mij.
Refl schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:12:

Iemand een idee?

[Afbeelding]
Dit lijkt inderdaad warmte. Als de officieel Zendure er niet op kan dan is er nog wel een Ali variant te bedenken. Ik heb er 1 hier staan met de Ali variant en 1 met de officiële Zendure koeler.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZUpnu89eRxPVwIr5Q-sZl0lHlA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4NL8QJ0qF2LhwXYOyN3OqWqb.avif?f=fotoalbum_large

Dat is deze Ventilator AE (AliExpress)

Verschil tussen beide Ventilatoren na 90 min ontladen vol vermogen? Omvormer 1 is de Ali variant, nr 2 van Zendure.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHnT1ATGbwZBIqj6676VvkR7bdM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4iY7pzdYp784sbRbWdd50Ie3.png?f=fotoalbum_large

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:55

koboy

Heb een idee voor een icon

Geïnspireerd door de foto van @devke:

Is het een idee om er zo'n energie-besparing-radiator-ventilator-dinges op te mcGyveren? Die dingen zijn gewoon 230V gevoed en kan ook op de pro en plus die de ventilator aansluiting missen.....

Ga het zelf niet proberen, geen stopcontact naast de 2400AC en de officiële Zendure is al een paar dagen onderweg.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• wallieweb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:18
Zo heb ik het gedaan:
2 ventilatoren 12V DC besteld op Amazon (140 mm).
https://www.amazon.com.be/dp/B0999JL4F1
Aansluiting gemaakt via de witte connector en dan in de zijkant van de Zendure geplugd.
Koeling werkt automatisch zoals het hoort.
Ondertussen heb ik ze 1 cm verhoogd vanaf de bovenkant, dit geeft een beter luchtstroom.
De foto is gemaakt met een tijdelijke schroef die de afstand bepaalde, ondertussen heb ik de ventilatoren ook gedraaid, zodat de warmte wordt afgeblazen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQ-tLZ7ZX08rHG7JwDh32IeznCk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bj566vwDl2iXPVKcmFyooxz5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1YPrII15PW1tB0UZWU6D0To-uk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P1Ti80ii3aWczeuLOzURXY1Z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door wallieweb op 10-03-2026 20:11 ]

• Gramser
Zou je niet gewoon de backup-socket kunnen gebruiken voor een 230V modelletje?

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-04 21:08

Aardedraadje

Met kabelschoen

Gramser schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:14:
Zou je niet gewoon de backup-socket kunnen gebruiken voor een 230V modelletje?
Dan heb je behoorlijke overhead van het extra verbruik van de backup-omvormer voor een fannetje. Dat gaat je RTE wel omlaaghelpen denk ik. Maar het kan.

[ Voor 3% gewijzigd door Aardedraadje op 10-03-2026 20:23 ]

• Gramser
Haha, helder. Brainfart zullen we maar zeggen 🙃

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:28
Hansieo schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 12:37:
@Pr088 @koboy
Even terugkomend op mijn vragen van 28 feb 2026 17:22

Daar jullie beide twijfels hadden over de spanningsvoorziening van de HW P1 meter, heb ik deze even als éérste aangepakt. wcd in de meterkast, USB adapter en op de P1 aangesloten.
Het signaal zou volgens de app nu iets beter zijn, maar dat zijn waarschijnlijk moment opnames.
Maar, voeding uitgesloten=uitgesloten. d:)b

De meter is volgens opdruk: ESMR5 LTE en zou in principe genoeg stroom moeten/kunnen leveren voor de dongel, maar beter uitgesloten. d:)b
Deze zou dus prima moeten werken met Zendure?

ps: recent vernam ik van iemand dat de 3F Anker Solix X-1 beter zou zijn dan de 3x Zendure oplossing, maar wél pietsie duurder.
Nu volg ik batterij topics al(lol) ~6 maanden, en heb toch eigenlijk wel een sterke voorkeur naar Zendure (hartelijke dank aan o.a. Taro _/-\o_ ) maar dan zou HA toch wel een vereiste zijn? terwijl ik mijn op leeftijd mijn resterende tijd liever samen met mijn vrouw rondtoer dan teveel aandacht voor programmeren/testen van HA. Ik hoef ook niet het onderste uit de kan. Netjes=netjes voor mij.

(grove indicatie: want tegen einde vh jaar kom ik met geheel overzicht: ~9.400 kWh opwek (z/o en z/w), full electric ca 3.000kWh retour, en EV (90% thuis geladen)
Solix X-1 nog puur marketing cijfertjes? of kan deze zich idd meten met 3x Zendure )
Mooi gewerkt en een aantal mogelijke problemen uitgesloten.
De X1 staat ook nog op mijn verlanglijstje naast allerlei Zendure opties.
- Is er al iets bekend over de prijzen (bij Nederlandse aanbieders?)
- Ik zie nergens dat het HEMS van Anker betaald moet worden, waar is die informatie te vinden (zou voor mij een flinke no-no zijn).

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• hemertje
[...]

wat was de levertijd bij jou?

• hemertje
chrisvm schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:01:
[...]

• hemertje
Fest schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:02:
[...]

Zoals iemand al schreef, kun je het bestellen met een D0 meter. Waar je in Nederland niet zoveel aan hebt. Die is voor de Duitse markt.
scherp!
had er bijna 1 met deze meter besteld ...

• Fest
  • Niet online
hemertje schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:15:
[...]

Precies een week. Het kwam uit Frankrijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Fest op 10-03-2026 21:19 ]

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
HiBe schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:20:
ben op zoek naar input. Ik heb zojuist een 2400AC met 6 batterijen binnen gekregen. Wij hebben 11 kW Piek PV op/om het huis liggen, een all-electric huis, EV, Jacuzzi (met warmtepomp) etc. kortom, regelmatig grote piekvraag.

Is het dan zinvol om een extra 2400AC omvormer erbij te nemen om de grote piek af te romen, of is het handiger om met 2400W de 6 batterijen te vullen (dat gaat dan best heel veel uurtjes duren) ?
Is helemaal niet zo’n gek idee, je max vermogensafgifte wordt hierdoor verdubbeld en ik verwacht dat het extra verlies wel mee valt. @Taro heeft een dergelijk set staan, dus hij kan je vertellen of dat veel uit maakt.
in geval van 2 omvormers zou ik de batterijen in 2 stapeltjes van 3 verdelen. Is dit een goede setup of worden de batterijen dan te heet (C-waarde?)?
bedenk dat je dus deze op twee aparte groepen moet zetten, liefst ook op verschillende fases.
ik maak me ook nog wel wat zorgen over de extra verliezen met 2 batterijen, maar in het laagseizoen zou ik ook een omvormer uit kunnen zetten en de batterijen weer allemaal onder 1 omvormer plaatsen...

tips en feedback is welkom.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:55

koboy

Heb een idee voor een icon

Pr088 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:10:
[...]

- Ik zie nergens dat het HEMS van Anker betaald moet worden, waar is die informatie te vinden (zou voor mij een flinke no-no zijn).
Solar bouwmarkt o.a. heeft de X1 in het assortiment.
Het betaalde EMS had ik geloof ik uit de review van de solarbank van ketelklets, maar kan ook een ander geweest zijn. Als ik me goed herinner was de basis gratis, maar moest je betalen voor de geavanceerdere (AI) functies.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• hemertje
Besteldetails
Bestelling geplaatst 10 maart 2026

nu wachten....

• MrSweety66
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05-04 09:45
hemertje schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 22:12:
Besteldetails
Bestelling geplaatst 10 maart 2026

nu wachten....
Wat zijn de besteldetails dan geworden?

• hemertje
MrSweety66 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 22:26:
[...]

Wat zijn de besteldetails dan geworden?
3 hoofdunits 2400 AC Plus met onder iedere unit 2 batterijen AB3000L

• YvonneVP
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-04 21:24
hemertje schreef op maandag 9 maart 2026 @ 23:02:
ik zie sommige systemen op 'hondjes' staan

wat is de afweging of reden hiervan?
Bij mij voor het gemak, en dat ik mijn systeem dus kan verplaatsen zonder dat ik dan alles eerst weer moet 'ontstapelen'. 8) Gemak dienst soms de mens. ;)

• Joove
  • Laatst online: 07:56
SenkZ schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:42:
[...]
Met 2 stuks, moeten die dan in een aparte groep gestoken worden zodat je niet 1.600 watt vermogen in één kring veroorzaakt?
Inderdaad bijvoorkeur ook nog over verschillende fases of samen op een eigen groep.

• SenkZ
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-03 09:44
Joove schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 07:09:
[...]

Inderdaad bijvoorkeur ook nog over verschillende fases of samen op een eigen groep.
Ik heb slechts één fase. En ook geen oprit dus ev laden gaat hem op dit adres niet worden. Ook geen warmtepomp. Dus is echt voor eigen gebruik opwek in de avond en sluipvebruik in de nacht.

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:54
Pr088 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:10:
[...]

Lange tijd staat Zendure bij mij bovenaan (ik heb nog mooi GC contract... dus heb nog de tijd...) en dan vooral door de enthousiaste @Taro publicaties/testen, daar durf ik vrij blind op te varen. Maar idd X-1 begint wel te trekken met wat ik lees. Betalen voor "hems" dan zakt deze snel (diep) op de rangorde.
Voor diepere info zullen we naar X-1 draadje(?) moeten schuiven.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Hansieo schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 07:53:
[...]

Lange tijd staat Zendure bij mij bovenaan (ik heb nog mooi GC contract... dus heb nog de tijd...) en dan vooral door de enthousiaste @Taro publicaties/testen, daar durf ik vrij blind op te varen. Maar idd X-1 begint wel te trekken met wat ik lees. Betalen voor "hems" dan zakt deze snel (diep) op de rangorde.
Voor diepere info zullen we naar X-1 draadje(?) moeten schuiven.
Mocht dit zo zijn, dan verwacht ik dat dit niet alleen bij Zendure voorkomt. Bij HW Pibs gaat het “slimme” stuk sturing straks vlgs hun AI-bot achter Energy+ (€0,99/maand) komen.

Wij Nederlanders zijn nogal van “gratis”, maar firmware-updates om bugs te fixen horen naar mijn idee gewoon bij de basis en zouden een X-periode gratis moeten zijn. Nieuwe features ontwikkelen kost tijd en geld, dus daar een klein bedrag voor vragen is denk ik logisch. Of dit nu leuk is of niet.

Het belangrijkste is dat duidelijk is wat de basis precies inhoudt. Als de core-functionaliteit werkt, mag er gerust een betaalmuurtje voor extra features komen, zolang dat maar duidelijk is.

Met HA heb je het heft zelf in handen. Dit moet je overigens dan wel willen.

[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 11-03-2026 08:30 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
Devke schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:29:
[...]

Mocht dit zo zijn, dan verwacht ik dat dit niet alleen bij Zendure voorkomt. Bij HW Pibs gaat het “slimme” stuk sturing straks vlgs hun AI-bot achter Energy+ (€0,99/maand) komen.

Wij Nederlanders zijn nogal van “gratis”, maar firmware-updates om bugs te fixen horen naar mijn idee gewoon bij de basis en zouden een X-periode gratis moeten zijn. Nieuwe features ontwikkelen kost tijd en geld, dus daar een klein bedrag voor vragen is denk ik logisch. Of dit nu leuk is of niet.

Het belangrijkste is dat duidelijk is wat de basis precies inhoudt. Als de core-functionaliteit werkt, mag er gerust een betaalmuurtje voor extra features komen, zolang dat maar duidelijk is.

Met HA heb je het heft zelf in handen. Dit moet je overigens dan wel willen.
Zeker goede punten.
Neem nu mijn Enphase, gewoon een APP die het doet zonder poespas en zit bij het product in.
Neem je de uitgebreide (duurdere oplossing) krijg je natuurlijk méér, prima, kan je voor kiezen.
Zo hoort het naar mijn idee te gaan.
Koop je een auto, kan je altijd nog dingen vragen zonder "deze informatie kost u xx.xx".
Er zijn gewoon dingen die bij het product horen (moet in de prijs zitten..) en ja, technische producten die stevig onderhevig zijn aan bv SW of FM zullen veel "basis" moeten incalculeren, en anders DUIDELIJK (dus géén kleine lettertjes..) ventileren.

Als je bv bij de Anker X1 gelijk va het begin moet gaan dokken... (hún keuze),
dan tel ik het bij het plaatje op en POEK... :henk liggen ze er zo maar uit.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Hansieo schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:56:
[...]

Zeker goede punten.
Neem nu mijn Enphase, gewoon een APP die het doet zonder poespas en zit bij het product in.
Neem je de uitgebreide (duurdere oplossing) krijg je natuurlijk méér, prima, kan je voor kiezen.
Zo hoort het naar mijn idee te gaan.
Koop je een auto, kan je altijd nog dingen vragen zonder "deze informatie kost u xx.xx".
Er zijn gewoon dingen die bij het product horen (moet in de prijs zitten..) en ja, technische producten die stevig onderhevig zijn aan bv SW of FM zullen veel "basis" moeten incalculeren, en anders DUIDELIJK (dus géén kleine lettertjes..) ventileren.

Als je bv bij de Anker X1 gelijk va het begin moet gaan dokken... (hún keuze),
dan tel ik het bij het plaatje op en POEK... :henk liggen ze er zo maar uit.
De crux zit ’m denk ik in wat iemand als basis ziet. Wat hoort gewoon bij het product en wat zijn nieuwe features. Dat kan natuurlijk ook per persoon verschillen en al een hele discussie opleveren.

Ik denk wel dat we er rekening mee moeten houden dat in batterijland features achter een betaalmodel gaan komen, al is het maar om te testen wat klanten daarmee doen. Zolang maar duidelijk is wat je in de basis krijgt.

Maar goed, dat zullen we in de praktijk wel zien voordat we hier te ver off-topic gaan.

Devke schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:16:
[...]

De crux zit ’m denk ik in wat iemand als basis ziet. Wat hoort gewoon bij het product en wat zijn nieuwe features. Dat kan natuurlijk ook per persoon verschillen en al een hele discussie opleveren.

Ik denk wel dat we er rekening mee moeten houden dat in batterijland features achter een betaalmodel gaan komen, al is het maar om te testen wat klanten daarmee doen. Zolang maar duidelijk is wat je in de basis krijgt.

Maar goed, dat zullen we in de praktijk wel zien voordat we hier te ver off-topic gaan.
Marges zijn al klein met batterijen, daarom zou ik persoonlijk dat belachelijk vinden.

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• Jan-tweak
wallieweb schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:08:
Zo heb ik het gedaan:
2 ventilatoren 12V DC besteld op Amazon (140 mm).
https://www.amazon.com.be/dp/B0999JL4F1
Aansluiting gemaakt via de witte connector en dan in de zijkant van de Zendure geplugd.
Koeling werkt automatisch zoals het hoort.
Ondertussen heb ik ze 1 cm verhoogd vanaf de bovenkant, dit geeft een beter luchtstroom.
De foto is gemaakt met een tijdelijke schroef die de afstand bepaalde, ondertussen heb ik de ventilatoren ook gedraaid, zodat de warmte wordt afgeblazen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarom gebruik je niet hiervoor de juiste stekker, type vind je gewoon hier op het topic. Ook al is dit slechts 12V DC je kunt hier makkelijk je omvormer mee om zeep helpen.

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:44
Devke schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:16:
[...]

Juist bij een thuisbatterij is het makkelijk kunnen aansturen via een app of api essentieel. Zonder aansturing heb je een praktisch nutteloos product. En dus moet de fabrikant die ontwikkelkosten gewoon meenemen in de aanschafprijs.

Al die abonnementjes links en rechts voor basisfuncties... het begint gewoon belachelijke vormen aan te nemen.

Zoals Zendure het doet met de api en mogelijkheid om de batterij helemaal lokaal via Home Assistant aan te sturen was voor mij een van de redenen om voor dit merk te kiezen.

• chrisvm
hemertje schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:16:
[...]

1 week. ook uit frankrijk. je wordt netjes vooraf gebeld wanneer de koerier langskomt.

• Gramser
Hoe zou garantieafhandeling via Amazon Duitsland gaan…? Denk best betrouwbaar toch?

• Jan-tweak
AquilaXL schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:49:
[...]

volgens mij maakt het niets uit of je HEMS gebruikt of niet, die 800W is gewoon een wettelijke eis vanuit de netcode als je geen gebruikt maakt van een eigen groep.
stroom kent geen richting qua hardware, dus WCD kunnen zowel laden als ontladen.

• Gramser
Ja, maar als je die eis wenst te negeren, kun je dat via HEMS regelen. Zo begrijp ik het, tenminste, zonder ooit zo’n Zendure of app bij de hand te hebben gehad.

• wallieweb
  • Laatst online: 08:18
Jan-tweak schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:38:
[...]

Waarom gebruik je niet hiervoor de juiste stekker, type vind je gewoon hier op het topic. Ook al is dit slechts 12V DC je kunt hier makkelijk je omvormer mee om zeep helpen.
Ik heb gezocht, maar alle links bleken dood.
Welk type stekker is het?

• Jan-tweak
Joove schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 07:09:
[...]

de vraag is of je echt op één enkele groep dat wilt, afhankelijk wat er nog meer op die groep gebeurt zou het kunnen of dat je de beide beter voor verschillende groepen kunt verdelen.
Je zou dus geen andere groetere verbruikers hierop willen aansluiten, je hebt namelijk maximaal nog totaal een kleine 2.000W aan belasting over op die groep.
Dus even kijken wat je allemaal op die groep hebt of zou kunnen aansluiten (denk bv ook aan een stofzuiger ed, die zijn ondertussen gelukkig meer meer zo zwaar qua belasting) en dan altijd uitgaan van de maximale vermogens.

• Jan-tweak
Gramser schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:20:
Ja, maar als je die eis wenst te negeren, kun je dat via HEMS regelen. Zo begrijp ik het, tenminste, zonder ooit zo’n Zendure of app bij de hand te hebben gehad.
nee, niet via HEMS ( = Home Energy Managment System ), HEMS regelt wel hoe de batterij reageerd, maar de door jou bedoelde instelling wordt via de instellingen van de App geregeld, de app zelf is namelijk veel meer dan HEMS, je kunt de app ook gebruiken zonder Hems.

• Jan-tweak
wallieweb schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:23:
[...]

Ik heb gezocht, maar alle links bleken dood.
Welk type stekker is het?
kijk eens in deze post van @TCMR. daar staat het juiste nummer van die connector.

Het is dus deze: LLT-M12-10002F2961, en is vrij lastig te krijgen blijkbaar, @Taro bied echter ook complete kabelsets aan voor weinig, dus ik denk dat je dat beter kunt doen, even een berichtje naar @Taro sturen.

[ Voor 23% gewijzigd door Jan-tweak op 11-03-2026 10:37 ]

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:27
Kunnen we aub stoppen met het hebben over groepen en fases en regelgeving.. Elke keer als een nieuw persoon zich meld in dit topic krijgen we weer de zelfde discussie die uiteindelijk eindigt in een welles nietes NEN norm geneuzel daarnaast zie ik gewoon verkeerde info gegeven worden (en moet mij dan heel erg inhouden om niet zelf de discussie weer op te starten)..

Voor alle nieuwe mensen.. Welkom, maar lees eerst de topic start en gebruik daarna voor je overige vragen de zoekfunctie.. Jou vragen zijn niet uniek, veel/alles is al aan bod geweest.

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | Ecoflow Delta Pro 3.6kWh | 450x Nera | Home Assistant

• Gramser
Jan-tweak schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:27:
[...]

nee, niet via HEMS ( = Home Energy Managment System ), HEMS regelt wel hoe de batterij reageerd, maar de door jou bedoelde instelling wordt via de instellingen van de App geregeld, de app zelf is namelijk veel meer dan HEMS, je kunt de app ook gebruiken zonder Hems.
Ah! Ik dacht dat de Zendure app zo heette: HEMS. En dus dat de termen door elkaar werden gebruikt. Ik leer elke dag bij hier :)

• Gramser
Acidrain schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:51:
Kunnen we aub stoppen met het hebben over groepen en fases en regelgeving.. Elke keer als een nieuw persoon zich meld in dit topic krijgen we weer de zelfde discussie die uiteindelijk eindigt in een welles nietes NEN norm geneuzel daarnaast zie ik gewoon verkeerde info gegeven worden (en moet mij dan heel erg inhouden om niet zelf de discussie weer op te starten)..

Voor alle nieuwe mensen.. Welkom, maar lees eerst de topic start en gebruik daarna voor je overige vragen de zoekfunctie.. Jou vragen zijn niet uniek, veel/alles is al aan bod geweest.
Guilty - excuses. Niettemin waardeer ik het wel enorm dat op snelle checkvragen, die soms inderdaad erg raken aan de basis, toch snel door de kenners hier antwoord wordt gegeven. Ik hoop dat daar wat ruinte voor blijft.

• Acidrain
Gramser schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 11:00:
[...]

Guilty - excuses. Niettemin waardeer ik het wel enorm dat op snelle checkvragen, die soms inderdaad erg raken aan de basis, toch snel door de kenners hier antwoord wordt gegeven. Ik hoop dat daar wat ruinte voor blijft.
Ik bedoelde niemand persoonlijk! En alle nieuwe mensen zijn meer dan welkom. Mijn ergernis zit juist vooral in het delen van verkeerde informatie en de oeverloze discussie daar omheen die hier niet thuis hoort.

Maar de zoekfunctie voorkomt wel de standaard vragen en dus potentieel weer het starten van de discussie :>

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | Ecoflow Delta Pro 3.6kWh | 450x Nera | Home Assistant

Acidrain schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 11:06:
[...]

Ik bedoelde niemand persoonlijk! En alle nieuwe mensen zijn meer dan welkom. Mijn ergernis zit juist vooral in het delen van verkeerde informatie en de oeverloze discussie daar omheen die hier niet thuis hoort.

Maar de zoekfunctie voorkomt wel de standaard vragen en dus potentieel weer het starten van de discussie :>
Misschien zou een soort faq in de topic start opgenomen kunnen worden.

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• Jan-tweak
Acidrain schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:51:

ik snap dat het soms als mogelijk vervelend overkomt, maar ik vind dat er juist voor een dergelijk belangrijk veiligheidsaspect, want dat is het gewoon ook binnen deze topic ruimte voor moet zijn.
en vergeet niet dat ook tweakers forum steeds meer gaat verschuiven van echte neerds en tweakers die veelal technisch behoorlijk onderlegd zijn naar meer richting de "normale" consument die soms ook (en sorry, ik wil hier niemand op zijn teentjes trappen, bij voorbaat mijn welgeemde excueses hiervoor) met twee linker (of rechter) handen zitten en net nog weten dat je een stekker in een stopcontact moeten steken en zich afvragen wat mensen nu weer met een WCD bedoelen (wat dus het zelfde is).
en dus ook deze mensen verdienen geholpen te worden, met mogelijk een aparte stukje aanvulling in de TS kan dat deels worden opgelost maar niet iedereen zal deze lezen of heeft deze in het vere verleden gelezen cq kan zich de info niet meer voor de geest halen. :)
en voor die mensen die dit vervelend vinden kunnen die vraag dan gewoon skippen. _/-\o_

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:50
Jan-tweak schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 11:41:
[...]

ik snap dat het soms als mogelijk vervelend overkomt, maar ik vind dat er juist voor een dergelijk belangrijk veiligheidsaspect, want dat is het gewoon ook binnen deze topic ruimte voor moet zijn.
en vergeet niet dat ook tweakers forum steeds meer gaat verschuiven van echte neerds en tweakers die veelal technisch behoorlijk onderlegd zijn naar meer richting de "normale" consument die soms ook (en sorry, ik wil hier niemand op zijn teentjes trappen, bij voorbaat mijn welgeemde excueses hiervoor) met twee linker (of rechter) handen zitten en net nog weten dat je een stekker in een stopcontact moeten steken en zich afvragen wat mensen nu weer met een WCD bedoelen (wat dus het zelfde is).
en dus ook deze mensen verdienen geholpen te worden, met mogelijk een aparte stukje aanvulling in de TS kan dat deels worden opgelost maar niet iedereen zal deze lezen of heeft deze in het vere verleden gelezen cq kan zich de info miet meer voor de geest halen. :)
en voor die mensen die dit vervelend vinden kunnen die vraag dan gewoon skippen. _/-\o_
Misschien tijd om een "Hoe sluit ik veilig mijn Thuisbatterijen aan" topic te openen en als dan de vraag hier komt dan kunnen we ze daar naar toe verwijzen. Zijn ze toch netjes geholpen!

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• photovoltaic
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-04 15:52
Ik ben dit topic sinds begin dit jaar aan het volgen. Sinds februari helemaal sinds de nieuwe modellen. Zendure stond al bovenaan mijn lijst sinds eind vorig jaar qua batterijsystemen qua mogelijkheden.

Sinds gisteren heb ik ook een Zendure systeem up and running :9. De SolarFlow 2400 AC+ met 3 batterijen. In totaal dus 11 kWh. Hiervoor had ik 2x HW systemen. Vanaf april over op dynamische tarieven en de twee HW systemen zijn op zonnige dagen alsnog snel vol en ook weer snel leeg wanneer je grootverbruikers hebt en ook is het nog steeds niet mogelijk bij HW om dynamisch te laden/ontladen in de app wat toch echt wel een gemis is.

Verder werkt de koppeling met de HW p1-meter ook niet bij mij. Meter ziet hij prima daarna toevoegen blijft hij op 0 watt staan, bij koppelen aan HEMS is hij offline. Ik heb het idee dat je het ws. alleen voor elkaar krijgt als je een relatief simpel netwerk setup hebt met een 2.4ghz netwerk en zonder al te veel security instellingen. De Zendure meter is nog onderweg, dus daar nog op wachten.... Gelukkig, maar ook helaas deze dagen slecht weer, dus NOM niet van toepassing nu.

Voor de rest viel me dit nog op in de handleiding. Voor stap 1 lijkt het mij sterk om eerst de stekker eruit te trekken :X , lijkt mij dat ze 1 en 2 moeten omwisselen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B3V6u0H6vgrna7HeFXBOotXIOE8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/soBrTQon1UrOlpteP6PeVWFO.png?f=fotoalbum_large

Zendure 11 kWh | HW 2,7 kWh | EV 79 kWh | PV 6535 Wp

bilgy_no1 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:38:
[...]

Juist bij een thuisbatterij is het makkelijk kunnen aansturen via een app of api essentieel. Zonder aansturing heb je een praktisch nutteloos product. En dus moet de fabrikant die ontwikkelkosten gewoon meenemen in de aanschafprijs.

Al die abonnementjes links en rechts voor basisfuncties... het begint gewoon belachelijke vormen aan te nemen.

Zoals Zendure het doet met de api en mogelijkheid om de batterij helemaal lokaal via Home Assistant aan te sturen was voor mij een van de redenen om voor dit merk te kiezen.
en @geert1992 don't shoot de messenger. Ik deel alleen een ervaring, ik zeg niet dat het mijn idee is.

• Refl
Devke schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:26:
[...]

Dit lijkt inderdaad warmte. Als de officieel Zendure er niet op kan dan is er nog wel een Ali variant te bedenken. Ik heb er 1 hier staan met de Ali variant en 1 met de officiële Zendure koeler.

[Afbeelding]

Dat is deze Ventilator AE (AliExpress)

Verschil tussen beide Ventilatoren na 90 min ontladen vol vermogen? Omvormer 1 is de Ali variant, nr 2 van Zendure.

[Afbeelding]
Wel grappig dat het opladen wel met 2400w doorknalt op 55c inmiddels maar dat ontladen bij 50c al wordt beperkt.

geert1992 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 11:16:
[...]

Misschien zou een soort faq in de topic start opgenomen kunnen worden.
Wellicht kan deze link nog helpen Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3

Refl schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 12:32:
[...]

Wel grappig dat het opladen wel met 2400w doorknalt op 55c inmiddels maar dat ontladen bij 50c al wordt beperkt.
Oh echt? Ik kan helaas niet voor je terug kijken hoe de situatie hier was. Ik heb het e.a. opgeruimd in HA qua sensoren en grafieken.

• Acidrain
photovoltaic schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 12:28:
Ik ben dit topic sinds begin dit jaar aan het volgen. Sinds februari helemaal sinds de nieuwe modellen. Zendure stond al bovenaan mijn lijst sinds eind vorig jaar qua batterijsystemen qua mogelijkheden.

Sinds gisteren heb ik ook een Zendure systeem up and running :9. De SolarFlow 2400 AC+ met 3 batterijen. In totaal dus 11 kWh. Hiervoor had ik 2x HW systemen. Vanaf april over op dynamische tarieven en de twee HW systemen zijn op zonnige dagen alsnog snel vol en ook weer snel leeg wanneer je grootverbruikers hebt en ook is het nog steeds niet mogelijk bij HW om dynamisch te laden/ontladen in de app wat toch echt wel een gemis is.

Verder werkt de koppeling met de HW p1-meter ook niet bij mij. Meter ziet hij prima daarna toevoegen blijft hij op 0 watt staan, bij koppelen aan HEMS is hij offline. Ik heb het idee dat je het ws. alleen voor elkaar krijgt als je een relatief simpel netwerk setup hebt met een 2.4ghz netwerk en zonder al te veel security instellingen. De Zendure meter is nog onderweg, dus daar nog op wachten.... Gelukkig, maar ook helaas deze dagen slecht weer, dus NOM niet van toepassing nu.

Voor de rest viel me dit nog op in de handleiding. Voor stap 1 lijkt het mij sterk om eerst de stekker eruit te trekken :X , lijkt mij dat ze 1 en 2 moeten omwisselen:
[Afbeelding]
1 en 2 klopt wel hoor ;)
Al geprobeerd?
Ik krijg hem tenminste niet uit zolang de stekker nog in het stopcontact zit.

• photovoltaic
Acidrain schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:01:
[...]

1 en 2 klopt wel hoor ;)
Al geprobeerd?
Ik krijg hem tenminste niet uit zolang de stekker nog in het stopcontact zit.
Nee nog niet geprobeerd maar het viel mij dus op in de handleiding. Maar wat als hij dus op dat moment (wel of niet op vol vermogen) aan het laden of ontladen is, dat is toch wel gek om dan de stekker eruit te trekken.

• Acidrain
photovoltaic schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:10:
[...]

Nee nog niet geprobeerd maar het viel mij dus op in de handleiding. Maar wat als hij dus op dat moment (wel of niet op vol vermogen) aan het laden of ontladen is, dat is toch wel gek om dan de stekker eruit te trekken.
Ik vind het ook raar, ik wilde hem laatst uitzetten omdat met het huidige weer nom niet te doen is (icm met mijn Eddi voor de boiler). Blijkt 6 seconden gewoon een harde reset te zijn en stond hij daarna gewoon vrolijk op 200 W terug leveren wat de default setting bleek te zijn..?
Ik kwam er toen dus op een minder prettige manier achter dat de handleiding wel degelijk klopt en je eerst de stekker moet trekken voor hij echt uit kan..

• photovoltaic
Acidrain schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:18:
[...]

Ik vind het ook raar, ik wilde hem laatst uitzetten omdat met het huidige weer nom niet te doen is (icm met mijn Eddi voor de boiler). Blijkt 6 seconden gewoon een harde reset te zijn en stond hij daarna gewoon vrolijk op 200 W terug leveren wat de default setting bleek te zijn..?
Ik kwam er toen dus op een minder prettige manier achter dat de handleiding wel degelijk klopt en je eerst de stekker moet trekken voor hij echt uit kan..
Ja gek, want aan het begin v/d handleiding staat gewoon een tabel met knopbediening met de functies en daar staat ook gewoon 6 seconden ingedrukt houden voor "Schakelt SolarFlow 2400 AC+ uit".

• Gramser
Zes seconden indrukken, wachten tot-ie (even) uit is en dan stekker eruit of groep eraf..?

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Zolang de stekker er in zit kan je hem niet met de knop uitzetten. Gisteren nog getest.

• Slinke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-03 20:11
Gramser schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:30:
Zes seconden indrukken, wachten tot-ie (even) uit is en dan stekker eruit of groep eraf..?
Ik doe het omgekeerd eerst stekker uit en dan 6 seconden op de power knop tot die piep zegt. Dan staat ie pas echt uit. Ik heb de indruk dat dit niet gaat als ie nog in de stekker steekt.

• Acidrain
Gramser schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:30:
Nee, zes seconden indrukken met de stekker er in is resetten.. (Mijn aanname op hoe mijn 2400AC er op reageerde)
Ik kan dan niet adviseren om tijdens die reset de stekker er uit te trekken.
Ik denk dat ik er gewoon een slimme stekker tussen ga zetten, heb ik ook meteen een correcte verbruik meting. Is ook een soort stekker treken.. En uiteraard eerst zorgen dat de omvormer niet bezig is voordat ik de slimme stekker schakel.

• Bart-sss
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07:33
Gisteren de 2400ac binnengekregen vanuit Techpunt.
Past precies is de meterkast van de garage op een extra verstevigde verhoging.
Op aanraden van hier een cee stekker en stopcontact gemaakt samen met een extra b16 groep.
Zelf maar een schematje gemaakt voor het laden en ontladen. Nu wachten tot de zendure p1 meter van de week binnenkomt en dan verder alles uitvogelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YC0aiGQfQvaTo5y5UmVE1K0C3l4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zbxv8mStd0ACHAGpw47lPPqn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BKMcFNiyAjlj0e8053L3AHaiaCE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3nbKH0XuXJmkelbE2n3pXcAQ.jpg?f=fotoalbum_large
Bart-sss schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:34:
Gisteren de 2400ac binnengekregen vanuit Techpunt.
Past precies is de meterkast van de garage op een extra verstevigde verhoging.
Op aanraden van hier een cee stekker en stopcontact gemaakt samen met een extra b16 groep.
Zelf maar een schematje gemaakt voor het laden en ontladen. Nu wachten tot de zendure p1 meter van de week binnenkomt en dan verder alles uitvogelen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou de batterij wel achter een b16 aardlekautomaat doen en niet achter een automaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ii_tCu-H1g96MiyhMf0d7cc9VD8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ii7EeAgFv27hDlHRCCbZPYos.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door peterbier op 11-03-2026 13:56 ]

• photovoltaic
Slinke schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:32:
[...]

Ik doe het omgekeerd eerst stekker uit en dan 6 seconden op de power knop tot die piep zegt. Dan staat ie pas echt uit. Ik heb de indruk dat dit niet gaat als ie nog in de stekker steekt.
Klopt ook, dit is dus ook de enige mogelijkheid, net getest. Zou wel handig zijn in de app dat je de Zendure enigszins eenvoudig in standby modus kan zetten zodat je weet dat er geen stroom loopt en dat je dan de stekker er zonder problemen uit kan halen (of de groep uit zet bij vaste aansluiting).

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-04 20:58
peterbier schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:43:
[...]

Ik zou de batterij wel achter een b16 aardlekautomaat doen en niet achter een automaat.
[Afbeelding]
maar als die automaat netjes achter een aardlek zit (met max 4 automaten), dan zou dit toch geen probleem moeten zijn?

Reminder dat aansluitvragen heir offtopic zijn, zie Topic Warning

[ Voor 6% gewijzigd door Septillion op 12-03-2026 13:33 ]

HiBe schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:01:
[...]

maar als die automaat netjes achter een aardlek zit (met max 4 automaten), dan zou dit toch geen probleem moeten zijn?
Kijk even op de foto van zijn onderverdeling.
Hoofdschakelaar met 2 aardlekautomaten. (Wat juist is)
De bijgeplaatste 3e hoort een aardlekautomaat te zijn en geen automaat.

Even automaat vervangen door een aardlekautomaat is zo gedaan en dan is het juist.
Dat is mooi van een forum om elkaar te helpen.👍
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0LYh1x6DQvMV45sqny0nveOLiTI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OLQsUDvKlAM8ZqPhP1C63iQs.jpg?f=fotoalbum_large

Reminder dat aansluitvragen heir offtopic zijn, zie Topic Warning

[ Voor 43% gewijzigd door Septillion op 12-03-2026 13:33 ]

• Refl
Devke schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 12:38:
[...]

Oh echt? Ik kan helaas niet voor je terug kijken hoe de situatie hier was. Ik heb het e.a. opgeruimd in HA qua sensoren en grafieken.
Ik weet niet of de throttle door temp komt. Misschien toch door nieuwigheid en afstemmen van het BMS.

Nu laadt ie namelijk wel "maar" met 1700 watt op ongeveer en is de temp 50 graden, lager dan de 56 graden die ik eerder met continue 2400w opladen heb gezien. SoC is 73% momenteel.

Ik hoop echt dat dit gewoon puur is omdat hij alle accu's nog moet calibreren en af en toe terugschroeft om dit op te vangen.

Zou wel teleurgesteld zijn dat 50 graden al een throttle zou veroorzaken, dan moet je bijna een airco op je BMS zetten in de zomermaanden :+

Refl schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:10:
[...]

Ik weet niet of de throttle door temp komt. Misschien toch door nieuwigheid en afstemmen van het BMS.

Nu laadt ie namelijk wel "maar" met 1700 watt op ongeveer en is de temp 50 graden, lager dan de 56 graden die ik eerder met continue 2400w opladen heb gezien. SoC is 73% momenteel.

Ik hoop echt dat dit gewoon puur is omdat hij alle accu's nog moet calibreren en af en toe terugschroeft om dit op te vangen.

Zou wel teleurgesteld zijn dat 50 graden al een throttle zou veroorzaken, dan moet je bijna een airco op je BMS zetten in de zomermaanden :+
Als hij nieuw uit de doos gekomen is dan zou ik sws een keer naar 100% SoC gaan, lekker laten lopen tot hij vanzelf stopt. Je zou in principe natuurlijk op max alles moeten kunnen doen. Probeer met een testje ook eens onder de temperatuur grens te blijven. Lukt het dan wel om continue door te laden? Lager vermogen even pakken. Ga weer naar de max in een testje en kun je het dan reproduceren? Bij ome Ali heb je al een ventiator voor een paar euro. Probeer daarmee de omvormer eens te koelen en kijk of je het dan nog steeds kunt reproduceren. Het is een beetje trial and error maar ik denk dat temperatuur wel mee speelt. Hier blijft hij onder de 50 graden en geen issues. Ben benieuwd.

• Refl
Devke schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:37:
[...]

Als hij nieuw uit de doos gekomen is dan zou ik sws een keer naar 100% SoC gaan, lekker laten lopen tot hij vanzelf stopt. Je zou in principe natuurlijk op max alles moeten kunnen doen. Probeer met een testje ook eens onder de temperatuur grens te blijven. Lukt het dan wel om continue door te laden? Lager vermogen even pakken. Ga weer naar de max in een testje en kun je het dan reproduceren? Bij ome Ali heb je al een ventiator voor een paar euro. Probeer daarmee de omvormer eens te koelen en kijk of je het dan nog steeds kunt reproduceren. Het is een beetje trial and error maar ik denk dat temperatuur wel mee speelt. Hier blijft hij onder de 50 graden en geen issues. Ben benieuwd.
Yes hij heeft al een keer op 100% gestaan maar kan me voorstellen dat hij dat een paar keer moet doen of dat er gewoon tijd nodig is bij opstarten/calibreren.

Of het is wishful thinking vanuit mijn kant ;)
Thanks voor de tips in ieder geval!

• Skipperhenk
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 30-03 17:03
photovoltaic schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:49:
[...]

Klopt ook, dit is dus ook de enige mogelijkheid, net getest. Zou wel handig zijn in de app dat je de Zendure enigszins eenvoudig in standby modus kan zetten zodat je weet dat er geen stroom loopt en dat je dan de stekker er zonder problemen uit kan halen (of de groep uit zet bij vaste aansluiting).
En als je de batterij uit de HEMS schakelt op de app. Dan laad of ontlaad de 2400ac niet, dus niet in werking. :O

• sjnelle
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 20:35
sinds gisteren heeft mijn vader ook een zendure 2400 ac met 2 accu's.
Hij heeft geen dynamisch contract. Hij wil zijn zonnepanelen overschot opslaan en bij voorkeur 's avonds/s nachts gebruiken. Kan ik dat ook op een of andere manier instellen?
In slimme meter modus draait hij gewoon hele dag nom.

Ik heb zelf ook installatie maar stuur die met home assistant aan en gebruik hems dus niet.
Wie kan adviseren wat hier wijsheid is?

• Refl
sjnelle schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:18:
sinds gisteren heeft mijn vader ook een zendure 2400 ac met 2 accu's.
Hij heeft geen dynamisch contract. Hij wil zijn zonnepanelen overschot opslaan en bij voorkeur 's avonds/s nachts gebruiken. Kan ik dat ook op een of andere manier instellen?
In slimme meter modus draait hij gewoon hele dag nom.

Ik heb zelf ook installatie maar stuur die met home assistant aan en gebruik hems dus niet.
Wie kan adviseren wat hier wijsheid is?
In 2026 maakt het nog niet uit wanneer je de zonnestroom gebruikt, enkel dat je niet teruglevert aan het net (terugleverboete bij vast contract).

Dus NOM modus ergens zou altijd goed moeten zijn, als de accu's daardoor leeg genoeg raken om de zonnestroom op te vangen.

Maar kans is groot dat er teveel zonnestroom is per dag voor de accucapaciteit en je alsnog teruglevert.

• sjnelle
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 20:35
Refl schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:39:
[...]

In 2026 maakt het nog niet uit wanneer je de zonnestroom gebruikt, enkel dat je niet teruglevert aan het net (terugleverboete bij vast contract).

Dus NOM modus ergens zou altijd goed moeten zijn, als de accu's daardoor leeg genoeg raken om de zonnestroom op te vangen.

Maar kans is groot dat er teveel zonnestroom is per dag voor de accucapaciteit en je alsnog teruglevert.
klopt inderdaad. Het is meer zijn idee dat hij zijn accu 's avond wil gebruiken.

Wat is nog verschil tussen slimme meter modus of auto modus in deze situatie

• hemertje
hemertje schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 22:53:
[...]

3 hoofdunits 2400 AC Plus met onder iedere unit 2 batterijen AB3000L
heeft iemand nog een tip waar de Zendure P1 meter los aan te schaffen?

• therobber
  • Laatst online: 05-04 17:41
hemertje schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 16:06:
[...]

wallboxdiscounter heeft hem op voorraad zie ik

6.35wP Solar | 20,64kWH Zendure (2 x Hyper2000 + Ac2400+) | Tesla M3H LR 750

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:50

YJB

[...]

Gewoon bij Zendure:
https://www.zendure.nl/pr...p1?variant=46987621466367

en er staat er 1 op marktplaats:
https://www.marktplaats.n...smart-p1-meter-met-bridge

[ Voor 20% gewijzigd door YJB op 11-03-2026 16:24 ]

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
[...]

Ik heb hier nog een nieuwe in doos liggen.

• EreteiP
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Hmmm, met heel het gedoe in het Midden Oosten vraag ik me af of ik toch mijn verantwoordelijkheid niet moet nemen.

Ik had vorig jaar van april tot en met september een afname van 456kWh (van oktober tot en met maart geen injectie t.g.v. een sturing voor boiler en elektrisch vuurtje).
Als ik dan even de energieprijs in België neem, dan kom ik op een 'besparing' van 152 euro (in het beste geval).
Zo'n Zendure AC2400+ kost nét geen 1000 euro. Dus qua terugverdienen moet ik het niet doen... zou dan echt zijn omdat ik 'het juiste' wil doen. Verklaart iemand mij zot of... kortom, pro's en contra's?

Ter informatie: Ik heb 3000Wp op ZO en 3000WP op NW. Dagelijkse afname van het net is deze maand (tot nu toe) op de kop af 3kWh.

Ik post hem hier omdat ik, als ik eentje zou kopen, toch voor de Zendure zou gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door EreteiP op 11-03-2026 17:09 ]

• TWKterry
  • Nu online

TWKterry

Master Mariner

Is stekker-batterij een gecertificeerde zendure leverancier?
De prijs voor de set die ik wil is hier ca 400euro goedkoper dan zendure zelf en op voorraad.

Ik kan natuurlijk ook gewoon de zoekfunctie gebruiken |:(

[ Voor 16% gewijzigd door TWKterry op 11-03-2026 17:34 ]

• Robhond
Heeft er nog iemand tips voor mijn falende P1-meter + Landis Gyr E350 combi? Ik heb weinig vertrouwen in de Zendure helpdesk. Die reageren traag en met de verkeerde informatie tot nu toe (gaan uit van een Hyper terwijl ik duidelijk 2400AC+ vermeld heb). Handmatig het (ont)laden regelen via de app is nu al niet leuk meer ;).
Met de 3CT aan de slag? Elektricien komt nog en kan hem voor me installeren (lijkt me verstandig vanwege mijn technische niveau - stekkers vergeten erin te doen enzo...). Klemmen zijn goedkoper dan de nieuwe meter van Liander naar voren halen (kost 206eu), zeker als er Tweakers zijn die nog iets hebben liggen.
Maar andere tips zijn ook welkom! Bedankt vast!

• Diesje
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 03:16
EreteiP schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:09:
Hmmm, met heel het gedoe in het Midden Oosten vraag ik me af of ik toch mijn verantwoordelijkheid niet moet nemen.

Ik had vorig jaar van april tot en met september een afname van 456kWh (van oktober tot en met maart geen injectie t.g.v. een sturing voor boiler en elektrisch vuurtje).
Als ik dan even de energieprijs in België neem, dan kom ik op een 'besparing' van 152 euro (in het beste geval).
Zo'n Zendure AC2400+ kost nét geen 1000 euro. Dus qua terugverdienen moet ik het niet doen... zou dan echt zijn omdat ik 'het juiste' wil doen. Verklaart iemand mij zot of... kortom, pro's en contra's?

Ter informatie: Ik heb 3000Wp op ZO en 3000WP op NW. Dagelijkse afname van het net is deze maand (tot nu toe) op de kop af 3kWh.

Ik post hem hier omdat ik, als ik eentje zou kopen, toch voor de Zendure zou gaan.
Ik zit ook met dit dilemma en volg daarom ook dit topic. Ook met het idee dat wanneer ik een thuisbatterij wil ik voor Zendure wil gaan. Met mijn dynamisch contract kan het interessant zijn, en vooral vanaf 1-1-2027. Alleen de markt voor thuisbatterijen gaat zo hard. Wie weet is de 2400AC+ later dit jaar goedkoper en/of komt er weer wat beters uit. Kijkend naar de afgelopen 2 jaar had je naar mijn idee beter kunnen wachten met de aanschaf van een thuisbatterij. Die van Zonneplan, HomeWizard, etc zijn allemaal goedkoper geworden. Marstek heeft meerdere versies uitgebracht in 1 jaar tijd.

• hemertje
Wat vinden jullie hiervan, zo’n plantenroller
29x29cm
150kg

Kan mooi van onderuit de lucht doorstromen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_akQxjca7OB-iRqtlN6rHFHXuk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/Kxu7MCGrPGgJnwRh4ngFDE5M.webp?f=user_large

hemertje schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:23:
29x29cm
150kg

[Afbeelding]
Accu's wegen rond de 25-30kg, en weet niet of zo'n trolley dat kan houden.
Persoonlijk zou ik kiezen voor een metalen trolley, welke zelf niet direct kan branden(alleen de wieltjes), en robuuster is.

• hemertje
geert1992 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:30:
[...]

Accu's wegen rond de 25-30kg, en weet niet of zo'n trolley dat kan houden.
Persoonlijk zou ik kiezen voor een metalen trolley, welke zelf niet direct kan branden(alleen de wieltjes), en robuuster is.
Geschikt voor 150kg ;)
De trolleys die ik tegenkom zijn allemaal fors groter dan de accu afmetingen

• Robhond
hemertje schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:23:
29x29cm
150kg

[Afbeelding]
Als het past en stabiel staat... zou je kunnen proberen. Bij mij wordt vooral de omvormer+batterij warm aan de achterkant. De batterijen daaronder helemaal niet.

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 08:31
Robhond schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:18:
Heeft er nog iemand tips voor mijn falende P1-meter + Landis Gyr E350 combi? Ik heb weinig vertrouwen in de Zendure helpdesk. Die reageren traag en met de verkeerde informatie tot nu toe (gaan uit van een Hyper terwijl ik duidelijk 2400AC+ vermeld heb). Handmatig het (ont)laden regelen via de app is nu al niet leuk meer ;).
Met de 3CT aan de slag? Elektricien komt nog en kan hem voor me installeren (lijkt me verstandig vanwege mijn technische niveau - stekkers vergeten erin te doen enzo...). Klemmen zijn goedkoper dan de nieuwe meter van Liander naar voren halen (kost 206eu), zeker als er Tweakers zijn die nog iets hebben liggen.
Maar andere tips zijn ook welkom! Bedankt vast!
In mijn vorige huis had ik ook een E350 dit werkte totaal niet. Naast dat dit een DSMR4 meter betrof was zelfs extern voeden van een p1 meter niet genoeg om een stabiele verbinding te krijgen. In mijn nieuwe huis heb ik een Chinese KAIFA en wat blijkt, nog slechter.

Bij mij draait alles voorlopig op een shelly PRO3 EM maar deze heb ik zelfs geïnstalleerd. Als je de kosten van een elektricien en de kosten van de Shelly bij mekaar optelt, zal het niet veel schelen met de kosten van een meterwissel door Liander.

• hemertje
Robhond schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:50:
[...]

Als het past en stabiel staat... zou je kunnen proberen. Bij mij wordt vooral de omvormer+batterij warm aan de achterkant. De batterijen daaronder helemaal niet.
Thx, dat was mijn idee ook

• hemertje
Diesje schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:19:
Wie weet is de 2400AC+ later dit jaar goedkoper en/of komt er weer wat beters uit.
Dat geldt voor alles wat je koopt toch?
Dan kan je wachten tot je een ons weegt…

hemertje schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:01:
[...]

Thx, dat was mijn idee ook
De reden dat ik een metalen trolley benoemde was, omdat mijn verzekering expliciet vermeld dat er geen brandbare objecten direct naast de accu mogen bevinden.

Pagina: 1 ... 190 ... 215 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.