kijk mn even je eigen polis-voorwaarden (FBTO) even naar, als ik in mijn eigen voorwaarden kijk vind ik geen enkel verwijzing naar een thuis-batterij of accu.
wat blijkbaar niet verzekerd is bij je inboedel is schade door kortsluiting, oververhitting of doorbranden:
• in elektrische installaties en apparaten zelf. Bijvoorbeeld u heeft kortsluiting door een storing in uw smart-tv;
dus de schade in de batterij zelf niet, wel de schade die buiten het toestel is ontstaan.
zie ook bij je opstal:
Wat is verzekerd via de opstal verzering ? : Alles wat in of aan de woning vastzit
Dit zijn bijvoorbeeld (rol)luiken of een AED. Ook de (cv-)installaties en ingebouwde keukenapparatuur horen bij uw woning als ze in of aan de woning vastzitten.
Dus het is raadzaam om de thuis-batterij op een of andere manier vast te zetten aan het huis zodat deze ook onder de opstalverzekering valt.
bij het aspect elektriciteit staat het volgende; Schade door te hoge spanning van de elektriciteit of kortsluiting in het elektriciteitsnetwerk van de woning is verzekerd.
Niet verzekerd is schade door kortsluiting, oververhitting of doorbranden:
• in elektrische installaties en apparaten zelf. Bijvoorbeeld u heeft kortsluiting door een storing in uw inbouwvaatwasser.
dat is dus in lijn met de inboedel verzekering.
maar bv ook aan het elektriciteitsnetwerk van de netwerkbeheerder is niet bij jou verzekerd, lijkt me duidelijk omdat deel ook niet tot jouw eigendom behoord. hiervoor is de netbeheerder dus zelf voor verantwoordelijk.
Bij mijn verzekering is onderstaande de enige verwijzing die ik heb kunnen vinden en geeft eigenlijk ook direct aan dat deze spullen dus gewoon via he opstalverzkering zijn verzekerd.
"
Verzeker je duurzame woning met FBTO Heb je je huis verduurzaamd met zonnepanelen, een zonneboiler, warmtepomp, laadpaal of thuisaccu? Met de FBTO Opstalverzekering zijn al deze duurzame verbeteringen verzekerd. "
het lijkt me dus vooral zaak om even naar je eigen voorwaarden te kijken en of de verzekeraar speciale eisen heeft gesteld, die moeten dus wel in je voorwaarden zijn opgenomen.
[
Voor 9% gewijzigd door
Jan-tweak op 11-03-2026 23:37
]