• emdeegee
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03 16:21
koboy schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 16:13:
[...]

In Duitsland zit er geen BTW op accu's, wel op een losse omvormer. Daar komt het grote prijsverschil door.
De nette route is: keurig BTW betalen, en als je daarvoor in aanmerking komt (jaar handelen) bij de Nederlandse belastingdienst BTW terugvragen.
Dat klopt niet. Als Nederlander moet je op de batterijen in Duitsland officieel 19% Mehrwertsteuersatz betalen, dan komt een AB3000X op €591,69 bij MarcMax

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-03 16:32
Acidrain schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:00:
[...]

Okee, vanmorgen nogmaals getest, hieronder mijn bevindingen.
Wat @gielz beschrijft klopt, alleen met een dikke kanttekening en wat mij betreft ook een ticket richting Zendure @geert1992 ;)

1) 6s knop ingedrukt houden | Done
2) Lange piep | Klopt
3) Rood energie lampje gaat knipperen (alles gaat naar 0 watt) | Dit is dus niet goed, als je in de app kijkt zie je ook een error: Battery hot-swaping failure (Foutcode: 46).
Zou je de stekker in het stopcontact laten zitten doet het apparaat helemaal niets meer....

4) Stekker uit het stopcontact lampje is uit, alles is uit | Klopt
5) Stekker er in alles gaat weer aan en hij gaat weer NOMen na enige tijd | Klopt

Na stap 3 moet dus een stap 4 volgen ander heb je niets meer aan die stapel.
Ik wil een apparaat gewoon uit kunnen doen zonder dat stekker trekken vervolgens nodig is.
[Afbeelding]
Mja wat nou als je de stekker hebt afgeknipt en wago's gebruikt, is de schakelaar/groep uitzetten in de meterkast dan genoeg nadat je de knop hebt ingedrukt en dus de schakelaar in de meterkast?

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:53

Aardedraadje

Met kabelschoen

Acidrain schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:00:
[...]

Okee, vanmorgen nogmaals getest, hieronder mijn bevindingen.
Wat @gielz beschrijft klopt, alleen met een dikke kanttekening en wat mij betreft ook een ticket richting Zendure @geert1992 ;)

1) 6s knop ingedrukt houden | Done
2) Lange piep | Klopt
3) Rood energie lampje gaat knipperen (alles gaat naar 0 watt) | Dit is dus niet goed, als je in de app kijkt zie je ook een error: Battery hot-swaping failure (Foutcode: 46).
Zou je de stekker in het stopcontact laten zitten doet het apparaat helemaal niets meer....

4) Stekker uit het stopcontact lampje is uit, alles is uit | Klopt
5) Stekker er in alles gaat weer aan en hij gaat weer NOMen na enige tijd | Klopt

Na stap 3 moet dus een stap 4 volgen ander heb je niets meer aan die stapel.
Ik wil een apparaat gewoon uit kunnen doen zonder dat stekker trekken vervolgens nodig is.
[Afbeelding]
Ik heb dezelfde code gezien na het lang indrukken van de knop. Na het kort indrukken van de knop ging bij mij de batterij weer aan en verdween de error (na een minuut ofzo) weer. Ik weet nog dat het langer duurde dan je zou verwachten en het daardoor misschien lijkt of er niks gebeurt.

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:56
Volgens mij nu even de reactie op het ingeschoten ticket afwachten - blijft anders een beetje gissen nu?

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

koboy

Heb een idee voor een icon

emdeegee schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 16:21:
[...]

Dat klopt niet. Als Nederlander moet je op de batterijen in Duitsland officieel 19% Mehrwertsteuersatz betalen, dan komt een AB3000X op €591,69 bij MarcMax
Dan heeft marcmax het (nu?) op orde. Prijsverschil van bijna 40 euro is natuurlijk ook niet dusdanig dat het schokkend is.

Dan kunnen we nog gaan muggenziften over de 19% vs 21%, en wanneer een winkel deze wel moet rekenen en afdragen aan de NL belastingdienst, maar dat duikt heel erg off-topic.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• koboy
  • Nu online

koboy

..Christiaan.. schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 16:19:
[...]

Tanken in Duitsland, sigaretten, drank.....alles valt daar dan onder. Niet zo krampachtig denken.

En door....
Kun je ook zeggen over games die al jaren niet meer geproduceerd/verkocht worden. Toch mag je hier op tweakers niet praten over waar je die vandaan kan halen tenzij het om een origineel fysiek exemplaar gaat.

En door..... Met respect voor de regels hier.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Nu online
[...]

en hoe weet die beste MarcMax dat je een Nederlander bent ? die ziet alleen een ontvangstadres in Duitsland, en mag op basis van die gegevens gewoon deze met een BTW (duitse BTW) van 0% berekenen.

de besteller heeft tijdens zijn bestelling namelijk de keuze al gemaakt en door het afleveradres in Duitsland is daar dus ook helemaal niets verkeerd (uit zicht van MarcMax).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FdXE3bGKsVsUYAs20nlhZRB0-Mw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yBY7ulvIhAqxGnZkBciPF2lB.png?f=user_large

nog sterker, Marc Max zou dan ook nog eens deze BTW conform Nederlands Recht met 21% aan de nederlandse staat moeten overmaken., tenminste met leveradres in Nederland.

• Jetro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:54
avdl72 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 15:02:
Ja dat kan.
Zie ook eerdere reacties op je vraag.
Advies: verbind op de meter de fase poorten 1, 2 en 3 met elkaar door. Dit voorkomt dat je een rood power lampje en foutmelding hebt.
Kun je dat eens toelichten, krijg je een foutmelding als niet alle 3 CT klemmen zijn aangesloten ?

Hoe verbind je de poorten ?

• Jan-tweak
  • Nu online
[...]

heel formeel, klopt dat dus niet, ook voor Duitsers die niet aan gem. §12, Abs. 3 UstG voldoen, moeten eigenlijk die 19% betalen, voor Nederlanders geld dit eigenlijk alleen als ze deze zelf in Duitsland ophalen of laten afleveren in Duitsland. De vraag is echter of het uitzoeken niet meer kost dan het zo laten.

• Arwbo
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23:34
Jetro schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 16:53:
[...]

Kun je dat eens toelichten, krijg je een foutmelding als niet alle 3 CT klemmen zijn aangesloten ?

Hoe verbind je de poorten ?
Je krijgt een rood waarschuwingsicoon, als je daar op klikt zie je een melding. Maar het heeft geen enkel effect op de werking. Om dit te voorkomen kan je de L3 doorlussen naar L2 en L1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGFzeaOHmPL46Z-srGFg3RjnYuk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Nw0o4QisNfux2NyUmrKKZqiL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8WLMrlF-eA6XdTPtmQkFroVsHU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gjPqu3cnxznvqaq4s8d4Jp8S.png?f=fotoalbum_large

PV 3825wp Enphase iq8hc - tussenwoning ZH010 1993, 110m2, glas hr+++ en hr++, Tado v3, wp Quatt Hybride nov’24, Zendure SF2400AC 3x AB3000X 8.6kWh XOM

• Mightybunny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-03 17:58
toxictooms schreef op zondag 8 maart 2026 @ 16:55:
[...]

Ik kan hem toevoegen via apparatuur ( onderaan homescreen)
Daarna kan ik hem activeren via instellingen->apparaatbeheer->meter toevoegen
Hier werken beide p1meters (HW en zendure)
Batterij toegekomen en geinstalleerd. Ook de P1 meter kunnen toevoegen maar hij geeft geen waarden door. Nu had ik gemerkt dat er een update is van de P1 meter ik zit nog op versie 5.19 en onmogelijk om te updaten. Heb nu een support ticket geopend om mijn P1 meter geforceerd te laten updaten. Hopelijk lost dit het probleem op. Ik vermoed van wel omdat de latere versies nodig zijn voor ook de homewizard batterij te laten werken.

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:55
Aardedraadje schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 16:27:
[...]

Ik heb dezelfde code gezien na het lang indrukken van de knop. Na het kort indrukken van de knop ging bij mij de batterij weer aan en verdween de error (na een minuut ofzo) weer. Ik weet nog dat het langer duurde dan je zou verwachten en het daardoor misschien lijkt of er niks gebeurt.
Net weer getest, ook zonder die knop kort indrukken gaat die error weer weg na een minuut.
Wat me nu wel opviel..
Als de Zendure op standby staat doet de knop helemaal niets bij 6 seconden indrukken. Althans zo lijkt het maar kijk je een minuut later staat hij in HA opeens op smart discharge.
Als de zendure op manual opladen staat via de Fireson HA integratie schiet hij in error voor ongv een minuut en komt daarna eveneens terug in smart discharge..
Kortom 6 seconden de knop indrukken geeft niet het gewenste resultaat als je het niet icm stekker trekken doet.
De knop kort indrukken nadat hij 6 seconden is ingedrukt geeft geen ander resultaat dus lijkt niets te doen.

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | Ecoflow Delta Pro 3.6kWh | 450x Nera | Home Assistant

• Ouwe.73
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 07:34
..Christiaan.. schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 14:59:
[...]

Zouden zij de AC2400+ ook binnenkort gaan verkopen? Zo'n pakketpunt net over de grens is in dat geval erg ideaal.
Marcmax.de zou als het goed is binnen niet al te lange tijd ook de nieuwe producten gaan verkopen :*)

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
stfn345 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 14:36:
Ik heb vandaag 2 extra AB3000X's in ontvangst mogen nemen. 479 euro/stuk is gewoon een mooie prijs voor de uitbreiding en nog gratis verzending ook. (op zendure.nl zijn ze 729 euro).

Besteld bij Marcmax.de en laten leveren bij een packstation automaat net over de grens.

Het leveren naar een packstation stelt ook echt helemaal niets meer voor. Vroeger moest je wachten op brieven en mails sturen naar DHL. Nu kan je gewoon simpelweg online je account aanmaken, verifieren met een paspoort en is je account in een half uurtje actief.

Je kunt kort daarna meteen je bestelling plaatsen.
Nice! Ik heb destijds Marcmax.de gevraagd of DHL dat zou leveren bij een packstation, maar ze zeiden dat dat niet zeker is met batterijen. Uiteindelijk anders opgelost in Duitsland, maar het werkt dus wel _/-\o_

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Acidrain schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 18:51:
[...]

Net weer getest, ook zonder die knop kort indrukken gaat die error weer weg na een minuut.
Wat me nu wel opviel..
Als de Zendure op standby staat doet de knop helemaal niets bij 6 seconden indrukken. Althans zo lijkt het maar kijk je een minuut later staat hij in HA opeens op smart discharge.
Als de zendure op manual opladen staat via de Fireson HA integratie schiet hij in error voor ongv een minuut en komt daarna eveneens terug in smart discharge..
Kortom 6 seconden de knop indrukken geeft niet het gewenste resultaat als je het niet icm stekker trekken doet.
De knop kort indrukken nadat hij 6 seconden is ingedrukt geeft geen ander resultaat dus lijkt niets te doen.
Ah, dus mijn observatie klopte gewoon toevallig. Druk op de knop en na een poosje gaat 'ie weer aan. Maar druk niet op de knop, dan ook. :D

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Refl schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 21:47:
Toch nog een laatste poging of niemand dit gedrag herkent of weet waar het vandaan kan komen...

Mijn SF 2400AC+ gaat bij ontladen op 2400w, of 1800w (als test) na een paar seconden automatsch terug naar ruim 1500w en dan weer na een paar seconden naar de originele instelling (zoals 2400w). De ingestelde output blijft staan alleen de accu schroeft zichzelf terug.

Dit gebeurt ongeacht de temperatuur. Ook op 30 graden heb ik het getest, zelfde issue. Opladen gaat wel nonstop op 2400w, zelfs met temps boven 55c.

Reset uitgevoerd, alle updates gedaan, tevergeefs.
Iemand met een gouden tip waar ik nog niet aan heb gedacht?

Edit: 1400w blijft staan. 1600w blijft ook staan. Maar 1800w en 2400w vindt hij direct niet leuk en schaalt ie continue naar 1500w....
Sinds vandaag draait hier ook een batterij en ik herken het gedrag nu wel. Vooralsnog lijkt het hier gerelateerd aan de temperatuur. Ik heb vanmiddag wel langdurig geladen met 2400W, maar bij ontladen schakelt hij regelmatig terug naar ±1530W. Na een minuut schakelt hij dan weer op, om na ±20s weer terug te zakken.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:34
Krisp schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 19:55:
[...]

Sinds vandaag draait hier ook een batterij en ik herken het gedrag nu wel. Vooralsnog lijkt het hier gerelateerd aan de temperatuur. Ik heb vanmiddag wel langdurig geladen met 2400W, maar bij ontladen schakelt hij regelmatig terug naar ±1530W. Na een minuut schakelt hij dan weer op, om na ±20s weer terug te zakken.
Uit interesse bij hoeveel graden gaat hij terug regelen?

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+

• Gramser
En waar staan ze bij jullie opgesteld? Een ruimte die gauw opwarmt als het buiten warmer wordt?

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Hier begon het zo rond 18:15, toen de omvormertemperatuur (max) 58 graden was. Nu zakt hij terug naar iets boven de 50, maar hij blijft het nog steeds doen. Hij staat hier in een (indirect verwarmde) garage, van ongeveer 17 graden, behoorlijk vrij omdat de definitieve plek nog niet klaar is. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7b12Z0oAI36xscD756RgBTuX8tE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dDKn5ft8nk1HtBubQmXuht9t.jpg?f=fotoalbum_large
Ik kijk het vannacht even aan, dan gaat hij een tijdje laden. :)

• koboy
  • Nu online

koboy

[...]

Ik herken dit van mijn oude 2400AC. Laden gaat zonder throttlen, ontladen nu na een uur naar krap 2200W.
Aangezien de plus en pro de koeling aan de achterkant hebben is de afstand tot de muur heel gevoelig. Te klein en de luchtstroom wordt te beperkt, te groot en je krijgt een te klein convectie/schoorsteen effect.
Geen idee of er iets in de handleiding stond, maar in die van de vorige week gebrachte nieuwe koelkast stond tussen de 50 en 75mm afstand van de muur.

Edit: hier staat hij nu hard te ontladen. Voor throttlen steeg de temperatuur naar 59 graden, nu getrottlrd op 56 graden.

[ Voor 6% gewijzigd door koboy op 12-03-2026 20:17 ]

• Pakhaas
  • Nu online
Ben benieuwd hoe dit in de zomer in onze garage gaat. Kan daar met plat dak wel 35 graden worden. Tijd om snel het plafond van binnen te isoleren. Gelukkig ventilators van @geert1992 erop, daarmee blijven ze nu bij mag ontladen mooi rond 40 graden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUu3_SSwlKhqkYdzEuURiac4rd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2vi7AVA3vCXHROJfmJ7hfi7i.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door Pakhaas op 12-03-2026 20:31 ]

• gielz
Pakhaas schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 20:28:
Ben benieuwd hoe dit in de zomer in onze garage gaat. Kan daar met plat dak wel 35 graden worden. Tijd om snel het plafond van binnen te isoleren. Gelukkig ventilators van @geert1992 erop, daarmee blijven ze nu bij mag ontladen mooi rond 40 graden.

[Afbeelding]
Met de oude 2400 AC gaat dit helemaal prima met een fan. Hier onder alle maximale temperaturen per dag sinds eind mei 2025. De temperatuur van die ruimte is in de zomer tussen de 25 en 32 graden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B5Ac-OyVpa-1OWVDbPHw4oYd-ME=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HlJP7Y5rPbEUrurF7pP1waRP.png?f=user_large

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+

• gigi64
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 08:45
weet er iemand hoe ik aan die temperatuur grafieken kom ? , ik zie wel bij batterijen de temperatuur op moment nu .
heb een zendure P1 meter met 4 batterijen en omvormer 2400AC

[ Voor 22% gewijzigd door gigi64 op 12-03-2026 20:53 ]

• Refl
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
[...]

Bij mij dus bewezen ongerelateerd aan de temp. Als hij helemaal is afgekoeld en je schakelt naar 2400w (met Gielz) dan schiet ie na 10s alweer terug naar 1500w.

De BMS lijkt gewoon je instelling van 2400w te overrulen elke zoveel tijd en daarna laat ie de teugels weer los en na 10s trekt hij ze weer aan.

Ryzen 7600 | 7800XT | MY Juniper Premium AWD LR | ID.3 1st Max | Peblar Business | SolarFlow 2400 AC+ (17kWh)

• Pakhaas
  • Nu online
gigi64 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 20:51:
weet er iemand hoe ik aan die temperatuur grafieken kom ? , ik zie wel bij batterijen de temperatuur op moment nu .
heb een zendure P1 meter met 4 batterijen en omvormer 2400AC
Gebruik je HA?

• gigi64
heb geen HA

• gigi64
heb geen HA ( is deze home assistant HA? )

• Pakhaas
  • Nu online
gigi64 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:03:
[...]

ja
Refl schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 20:55:
[...]

Bij mij dus bewezen ongerelateerd aan de temp. Als hij helemaal is afgekoeld en je schakelt naar 2400w (met Gielz) dan schiet ie na 10s alweer terug naar 1500w.

De BMS lijkt gewoon je instelling van 2400w te overrulen elke zoveel tijd en daarna laat ie de teugels weer los en na 10s trekt hij ze weer aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNEuGthD9kw6wSPSp-2op93EYw0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Bej5WNpyQK1BR9bwU8UAM9jM.png?f=fotoalbum_large`

Waar ik vooral benieuwd naar ben, is de spanning op de groep tijdens het ontladen. Het zou goed kunnen dat hij op basis daarvan ook terugregelt.

Hierboven staat een grafiek waarin te zien is wat het vermogen van een zendure solarflow 2400AC doet met de spanning. In dit voorbeeld heeft de omvormer ongeveer één minuut uitgestaan, en dat scheelt al een paar volt.

Het zou dus kunnen dat hij daarom het vermogen terugschroeft. Dat zie je bij zonnepaneelomvormers namelijk ook regelmatig gebeuren.

Alles gemeten met een 3-fase kwh meter (mid) van homewizard.

@Refl Misschien is het handig als je wat meer informatie geeft over je situatie. Op dit moment geef je vooral aan dat het niet klopt, maar zonder concrete gegevens of metingen kunnen we daar weinig mee.

[ Voor 7% gewijzigd door geert1992 op 12-03-2026 21:31 ]

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• Refl
  • Nu online
geert1992 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:26:
[...]

[Afbeelding]`

Waar ik vooral benieuwd naar ben, is de spanning op de groep tijdens het ontladen. Het zou goed kunnen dat hij op basis daarvan ook terugregelt.

Hierboven staat een grafiek waarin te zien is wat het vermogen van een zendure solarflow 2400AC doet met de spanning. In dit voorbeeld heeft de omvormer ongeveer één minuut uitgestaan, en dat scheelt al een paar volt.

Het zou dus kunnen dat hij daarom het vermogen terugschroeft. Dat zie je bij zonnepaneelomvormers namelijk ook regelmatig gebeuren.

@Refl Misschien is het handig als je wat meer informatie geeft over je situatie. Op dit moment geef je vooral aan dat het niet klopt, maar zonder concrete gegevens of metingen kunnen we daar weinig mee.
Je hebt gelijk. Ik zal morgen eens testen met een multimeter en hulp van chatgpt. De voltages zullen mij weinig zeggen als leek maar dan kan ik wel bevindingen delen en misschien zien jullie er logica in.

Ryzen 7600 | 7800XT | MY Juniper Premium AWD LR | ID.3 1st Max | Peblar Business | SolarFlow 2400 AC+ (17kWh)

Refl schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:40:
[...]

Je hebt gelijk. Ik zal morgen eens testen met een multimeter en hulp van chatgpt. De voltages zullen mij weinig zeggen als leek maar dan kan ik wel bevindingen delen en misschien zien jullie er logica in.
gielz in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"

Zou je dit ook willen proberen, wanneer het weer voorkomt, en kan je het resultaat hier ook delen?

[ Voor 3% gewijzigd door geert1992 op 12-03-2026 21:45 ]

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• Skipperhenk
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 12-03 21:57
Pakhaas schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 20:28:

[Afbeelding]
Heb ook een plat dak en daar heb ik een paar jaar geleden een sedum bedekking op laten leggen. Het dak was vanuit de bouw al van bovenaf geïsoleerd maar nu zit er dus een natuurlijke isolatielaag bovenop.
De wanden zijn geïsoleerd, ramen en deur HR++ glas en geïsoleerde sectionaal deur.
Toch wordt het zomers knap warm en dus heeft mijn torentje (zie foto enige pagina's hiervoor) een ventilator gestuurd door de omvormer. Ben zeker benieuwd hoe dat van de zomer gaat, De ruimte is 8 x 4.50 dus als er warmte binnen zit dan is het er ook goed warm.

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:21
Heb je wel genoeg batterijen om boven 0,5C te komen met 2400W bij 1 batterij is de ontlading max 1500W volgens mij eens uitgelegd door youtube.com@ketelklets

• Refl
  • Nu online
Dapdodo schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:55:
Heb je wel genoeg batterijen om boven 0,5C te komen met 2400W bij 1 batterij is de ontlading max 1500W volgens mij eens uitgelegd door youtube.com@ketelklets
16,8kWh dus zou genoeg moeten zijn...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQhor8PF-Jbjag5Eo-12BcTxwoA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3bx5QL5hlnl1PERLuLczRtsw.jpg?f=user_large
Benieuwd wanneer ze hem gaan releasen. Hoe warm zou dat worden, met 3600watt?
Paar dingen die te zien zijn:
2 offgrid wcd's
Wifi antenne
2 doppen aan de zijkant, waarvan 1 "ethernet"?
Op pootjes, ipv wielen.

[ Voor 26% gewijzigd door geert1992 op 12-03-2026 21:59 ]

• Refl
  • Nu online
geert1992 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:44:
[...]

gielz in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"

Zou je dit ook willen proberen, wanneer het weer voorkomt, en kan je het resultaat hier ook delen?
Heb die reports in chatgpt gegooid en die begon ook over voltages. Zal morgen een grondige test doen en resultaten delen. Dank!

• dikkiedik
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-03 21:57
dikkiedik schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 00:12:
zijn er meer mensen bij wie de elektriciteitsprijs van morgen nooit goed wordt weergegeven in de app? En ook het moment dat de prijzen van de dag geladen worden is pas rond 8-9u smorgens.

Tenzij ik dit elke dag handmatig doe. via edit tariff en dan weer opslaan. Dan pakt deze wel direct de goede prijs.

Helemaal opnieuw koppelen heb ik al geprobeerd.
iemand die dit ook ervaart in de app? Zeker in AUTO modus waar ik meestal in zit resulteert dit op dit moment in vervelende laadsessies op soms dure uren omdat de oude prijzen nog actief zijn. Ook vooruit kijken is lastig met ingestelde hoog/laag tarief omdat die tomorrow functie niet werkt.
Refl schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:57:
[...]

Heb die reports in chatgpt gegooid en die begon ook over voltages. Zal morgen een grondige test doen en resultaten delen. Dank!
Batterij voltages, geen AC.

geert1992 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:57:
[Afbeelding]
2 offgrid wcd's
Wifi antenne
Op pootjes, ipv wielen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFQlzMeP1l3F2_pxXVpjXG05cgc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RwCpTKOQHJ21Ee4RtrBpJBTd.png?f=user_large

Ook nog een 800AC!

• koboy
  • Nu online

koboy

Refl schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:40:
[...]

Ik de Zendure app kun je bij de Zendure p1 meter ook de voltages van elke fase zien. Scheelt geklooi met een multimeter...

• Refl
  • Nu online
geert1992 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 22:03:
[...]

Batterij voltages, geen AC.
De report zodra ik hem aanzet en zie dat hij netjes 2400w laadt (eerste 10 seconden):
https://sharetext.io/1rbcdr13

De report nadat hij terugzakt naar ruim 1500w (na 10 seconden, en na 30 seconden 1500w gaat ie weer terug naar 2400w, repeat):
https://sharetext.io/yhnbllyl

Heb trouwens ook gevonden dat 1750w stabiel gaat, maar dat hij vanaf 1800w het pingpongen naar 1500w en terug vertoont.

Hopelijk zien jullie in de reports direct iets wat opvalt :) Heb enkel de serienummers weggehaald voor de zekerheid.

[ Voor 22% gewijzigd door Refl op 12-03-2026 22:23 ]

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:25
gigi64 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:03:
[...]

Je kunt de temperatuur van de batterijen in de app zien. Niet als grafiek, maar wel de actuele temperatuur.

Homescreen: kies de tab "apparatuur".
Kies op het volgende scherm de omvormer/batterij.
In het daarop volgende scherm staat onder het plaatje van het device een balkje met het percentage en daarnaast "Batterij ° 4x" (of zoveel als jij batterijen hebt).
Als je op die tekst tikt zie je vervolgens de batterijen, met SOC per batterij en de temperatuur.

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:25
Ik had hier al eerder iets vermeld over de rare laad/ontlaadcurve bij mijn systeem, waar de SOC bij ontladen heel plots instort van ongeveer 30% naar 10%. Dit merkte ik pas nadat de batterij tijdens de wintersport in stand-by heeft gestaan, maar lijkt ergens sinds februari te spelen. In januari zag ik het in elk geval nog niet. Ontladen ging in een mooie rechte lijn naar de limiet van 10%. Nu zie ik steeds een heel stijl verval in de grafiek.

https://tweakers.net/i/vS...B.jpg?f=user_large",,"1"]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sH1BX1LSvExNu9wmtxyjz1-Ogcs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mzzi9AWgfatrhAHRpRymZKgB.jpg?f=fotoalbum_large[/url]

Zojuist zag ik ook dat de discrepantie in SOC tussen de batterijen nu heel groot was: 16% bij de hoogste en maar 6% bij de laagste:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8iNP41YgJSJHvcOYlJuljLm_TkU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C06kKyVMrnrwnhJIH3QGThi4.jpg?f=fotoalbum_large

Het temperatuurverschil is niet enorm. En heel gek: terwijl ik dit heb getypt zijn de verschillen afgenomen. De hoogste heeft nu 12% en de laagste 10%. De andere twee zijn op 11% gebleven. Heel vreemd.

Ik heb ook niet het idee dat ik zo de volle capaciteit ter beschikking heb.

Eerder werd gesuggereerd dat het door de temperatuur komt. Maar die is inmiddels een stuk hoger dan een paar weken terug. En zoals gezegd: het verschil tussen de batterijen is maximaal 10°C, waarbij de laagste ook al op 17°C zit en dus aardig in de range waar LFP goed zou moeten werken.

Niemand anders die dit herkent? Mijn eerste gedachte is dat er iets met die ene batterij aan de hand is. Misschien niet goed gekalibreerd of zo. Ik kan proberen de stapel weer eens te rouleren. Ik ga dit weekend toch de boel op een hondje zetten. Dan weer eens verder kijken.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:44
geert1992 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:26:
[...]

[Afbeelding]`

Volgende de netcode moeten alle netvoeding systemen zoals PV omvormers, maar dus ook batterij omvormers afschakelen als de spanning op het net te hoog wordt.

Ik vermoed dat Zendure er voor gekozen heeft in plaats van af te schakelen terug te regelen.
Afhankelijk van je bekabelingen(lengte en dikte van de kabels) en hoe en waar je belasting (fase en groepen) hebt aangesloten kan dat een behoorlijke variatie opleveren.

Daarnaast ligt het voor de hand dat ze een beveiliging in temperatuur hebben ingebouwd, waardoor hij terug gaat regelen.
En uiteraard gaan die twee samenvallen, want als er 's zomers veel zon is gaat de netspanning omhoog door al die PV systemen, maar dan is de omgeving temperatuur ook op z'n hoogst.

Op zich allemaal goede regelingen alleen jammer dat Zendure het nergens specificeert in de documentatie.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Gramser schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 12:06:
Thanks koboy. Meteen meebestellen bij HW dan maar, want ik wil er ook een energysocket achter inpluggen.
Als je de energysocket combineert met continu 2400 W laden dan weet ik niet of het goed gaat qua warmte. Misschien is een 1-fase kWh meter op de groep een beter en veiliger alternatief.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Refl
  • Nu online
Ok, wtf?

Als ik de hoofdunit 2400AC+ solo neem doet ie stabiel 2400w. Met elke enkele accu (heb 5x AB3000L erbij) geen probleem. 2 accu's ook geen probleem. Allemaal stabiel 2400w.

Maar zodra ik de toren van de 2400AC+ en 5 accus maak gaat hij pingpongen. Bij 4 accu's ook trouwens. 3 niet getest. 2/1/0 accu geen problemen.

Nu de vraag: Waarom?!

@Krisp aangezien jij hetzelfde probleem had, kun jij dit ook testen?

Refl schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 23:45:
Ok, wtf?

Als ik de hoofdunit 2400AC+ solo neem doet ie stabiel 2400w. Met elke enkele accu (heb 5x AB3000L erbij) geen probleem. 2 accu's ook geen probleem. Allemaal stabiel 2400w.

Maar zodra ik de toren van de 2400AC+ en 5 accus maak gaat hij pingpongen. Bij 4 accu's ook trouwens. 3 niet getest. 2/1/0 accu geen problemen.

Nu de vraag: Waarom?!

@Krisp aangezien jij hetzelfde probleem had, kun jij dit ook testen?
Probeer eens de batterij te isoleren waar het mis gaat. Als je nr 4 eronder schuift als het mis gaat haal die weer eens weg en plaats nr 5 als 4e batterij (kun je uitsluiten of nr 4 in 1e instantie het probleem is).

Chat had ik ook eens gevraagd en die begint idd over voltages. Leuk projectje heb je daar :-)

Fijn dat er wat meer duidelijkheid komt. 3 eronder wel werkt. Nu de rest nog.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Jan-tweak
  • Nu online
Pr088 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 23:26:
[...]

Als je de energysocket combineert met continu 2400 W laden dan weet ik niet of het goed gaat qua warmte. Misschien is een 1-fase kWh meter op de groep een beter en veiliger alternatief.
dat vrees ik dus ook, daarom ga ik dus ook over van een normaal WCD met een HW energysocket naar een CEE 230V WCD en deze met een HW kWh meter in de groepenkast.

• Refl
  • Nu online
Devke schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 23:55:
[...]

Probeer eens de batterij te isoleren waar het mis gaat. Als je nr 4 eronder schuift als het mis gaat haal die weer eens weg en plaats nr 5 als 4e batterij (kun je uitsluiten of nr 4 in 1e instantie het probleem is).

Chat had ik ook eens gevraagd en die begint idd over voltages. Leuk projectje heb je daar :-)

Fijn dat er wat meer duidelijkheid komt. 3 eronder wel werkt. Nu de rest nog.
Alle accus doen het. Torentjes van 1, 2, allemaal werken ze. Maar torentje van 4+ niet.

Het ligt niet aan een accu, maar aan de setup van stapelen, ergens gaat er dan iets fout of schiet ie in de stress.

Zal morgen nog eens écht alle combis proberen maar de individuele accus doen het allemaal. Ik zal nog testen of de volgorde uitmaakt (misschien dat er toevallig tussen 2 specifieke accus een probleem zit)

Uit voorzorg al wel ticket gemaakt in de zendure app.

[ Voor 23% gewijzigd door Refl op 13-03-2026 00:05 ]

• Sonero
  • Laatst online: 09:11
geert1992 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 22:40:
[...]

Zou die niet werken op een Nederlandse meter? Daar zit ook een oog op toch?
Je bedoelt het infrarood oog? IR is vaak beperkt, service-gericht of niet bruikbaar voor DSMR-data, waardoor het lijkt alsof hij gedeactiveerd is.

• Gramser
Jan-tweak schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 23:56:
[...]

dat vrees ik dus ook, daarom ga ik dus ook over van een normaal WCD met een HW energysocket naar een CEE 230V WCD en deze met een HW kWh meter in de groepenkast.
Ik heb voor nu besloten de Socket niet te gaan gebruiken en alleen voor het monitoren vind ik de kWh-meter te duur. Ik heb die wel op mijn warmtepomp en daar heeft hij me veel inzicht in het gedrag daarvan gegeven. Lijkt me met de Zendure-app niet nodig om er daarvoor een kWh-meter achter te zetten.

• Pakhaas
  • Nu online
Vannacht de batterij volgeladen en volgens de HW kwh meters is er 13.2kwh in gegaan terwijl er 17.2kwh beschikbaar is. Is 76.74% normaal of kan ik beter de batterij volgorde eens veranderen?

• Kelly Tong
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 08:40
Robhond schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:18:
Heeft er nog iemand tips voor mijn falende P1-meter + Landis Gyr E350 combi? Ik heb weinig vertrouwen in de Zendure helpdesk. Die reageren traag en met de verkeerde informatie tot nu toe (gaan uit van een Hyper terwijl ik duidelijk 2400AC+ vermeld heb). Handmatig het (ont)laden regelen via de app is nu al niet leuk meer ;).
Met de 3CT aan de slag? Elektricien komt nog en kan hem voor me installeren (lijkt me verstandig vanwege mijn technische niveau - stekkers vergeten erin te doen enzo...). Klemmen zijn goedkoper dan de nieuwe meter van Liander naar voren halen (kost 206eu), zeker als er Tweakers zijn die nog iets hebben liggen.
Maar andere tips zijn ook welkom! Bedankt vast!
Ik vind de P1-meter gevoeliger en makkelijker in gebruik, over het algemeen werkt hij beter dan andere modellen, maar het hangt natuurlijk af van je persoonlijke situatie.
Als de klantenservice traag reageert, kun je het volgende proberen:

Een e-mail sturen naar het officiële supportadres;

Of een bericht plaatsen in de officiële community om aan te sporen.

Ik heb gezien dat dit in de Belgische community vaak goed werkt en problemen sneller worden opgevolgd.

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

geert1992 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:57:
[Afbeelding]
2 offgrid wcd's
Wifi antenne
Op pootjes, ipv wielen.
Speculatie dit natuurlijk maar als Zendure's naamgeving enigszins consequent is, zou deze 3600 Pro voorzien moeten zijn van PV-input. Met dit soort vermogens misschien string inputs? Voor Zendure zou dat een gat in de markt zijn. Ik zie in de afbeelding geen connectoren voor PV-input behalve bovenin twee uitsteeksels :)
Pakhaas schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 07:33:
Vannacht de batterij volgeladen en volgens de HW kwh meters is er 13.2kwh in gegaan terwijl er 17.2kwh beschikbaar is. Is 76.74% normaal of kan ik beter de batterij volgorde eens veranderen?
Was de batterij leeg? Waar stond je maximale ontlaadlimiet op? Staat deze op 10% dan kun je dus maximaal 90% laden van die 17.2 kWh. Daarkomen nog laadverliezen bij rond de 10%. Dan is die 13.92 kWh ineens realistisch. 17.2×0.9x0.9

[ Voor 5% gewijzigd door Devke op 13-03-2026 08:01 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Pakhaas
  • Nu online
Devke schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 07:59:
[...]

Was de batterij leeg? Waar stond je maximale ontlaadlimiet op? Staat deze op 10% dan kun je dus maximaal 90% laden van die 17.2 kWh. Daarkomen nog laadverliezen bij rond de 10%. Dan is die 13.92 kWh ineens realistisch. 17.2×0.9x0.9
Staat idd op 10%.
Volgens Gielz dashboard is de indicatie nu 14.17kwh

[ Voor 7% gewijzigd door Pakhaas op 13-03-2026 08:19 ]

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Vannacht zat hij weer te dimmen, en dit keer vanaf het moment dat de omvormer 60 graden bereikte. Niet ideaal, maar met een fan en/of betere opstelling is dit wellicht nog op te lossen. Heb 3 (extra) batterijen, daar lijkt het bij mij iig niet aan te liggen.

Voor de volledigheid nog wel een uitdraai van de omvormer, wellicht ziet iemand er iets interessants in. :)
code:
1
{"timestamp":1773380747,"messageId":248,"sn":"xxx","version":2,"product":"solarFlow2400AC+","properties":{"heatState":0,"packInputPower":0,"outputPackPower":1803,"outputHomePower":0,"remainOutTime":2640,"packState":1,"electricLevel":80,"gridInputPower":1803,"solarInputPower":0,"solarPower1":0,"solarPower2":0,"solarPower3":0,"solarPower4":0,"pass":0,"reverseState":0,"socStatus":0,"hyperTmp":3261,"gridOffPower":0,"dcStatus":1,"pvStatus":0,"acStatus":2,"dataReady":1,"gridState":1,"BatVolt":5164,"socLimit":0,"faultLevel":0,"acCouplingState":57344,"offGridState":0,"dryNodeState":1,"writeRsp":0,"acMode":1,"inputLimit":2400,"outputLimit":0,"socSet":1000,"minSoc":100,"gridStandard":4,"gridReverse":2,"inverseMaxPower":2400,"lampSwitch":0,"gridOffMode":1,"IOTState":2,"Fanmode":1,"Fanspeed":0,"bindstate":0,"factoryModeState":0,"OTAState":0,"LCNState":0,"oldMode":0,"VoltWakeup":0,"ts":1773379941,"tsZone":13,"smartMode":1,"chargeMaxLimit":2400,"phaseSwitch":1,"batCalTime":0,"packNum":4,"rssi":-60,"is_error":0},"packData":[{"sn":"xxx","packType":500,"socLevel":82,"state":2,"power":25,"maxTemp":3201,"totalVol":5150,"batcur":65531,"maxVol":356,"minVol":337,"softVersion":4352},{"sn":"xxx","packType":350,"socLevel":79,"state":1,"power":637,"maxTemp":2991,"totalVol":5100,"batcur":125,"maxVol":340,"minVol":339,"softVersion":4352},{"sn":"xxx","packType":350,"socLevel":79,"state":1,"power":657,"maxTemp":3011,"totalVol":5100,"batcur":129,"maxVol":340,"minVol":339,"softVersion":4352},{"sn":"xxx","packType":350,"socLevel":80,"state":1,"power":358,"maxTemp":3061,"totalVol":5120,"batcur":70,"maxVol":344,"minVol":340,"softVersion":4352}]}

Krisp schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:17:
Vannacht zat hij weer te dimmen, en dit keer vanaf het moment dat de omvormer 60 graden bereikte. Niet ideaal, maar met een fan en/of betere opstelling is dit wellicht nog op te lossen. Heb 3 (extra) batterijen, daar lijkt het bij mij iig niet aan te liggen.

Voor de volledigheid nog wel een uitdraai van de omvormer, wellicht ziet iemand er iets interessants in. :)
code:
1
{"timestamp":1773380747,"messageId":248,"sn":"xxx","version":2,"product":"solarFlow2400AC+","properties":{"heatState":0,"packInputPower":0,"outputPackPower":1803,"outputHomePower":0,"remainOutTime":2640,"packState":1,"electricLevel":80,"gridInputPower":1803,"solarInputPower":0,"solarPower1":0,"solarPower2":0,"solarPower3":0,"solarPower4":0,"pass":0,"reverseState":0,"socStatus":0,"hyperTmp":3261,"gridOffPower":0,"dcStatus":1,"pvStatus":0,"acStatus":2,"dataReady":1,"gridState":1,"BatVolt":5164,"socLimit":0,"faultLevel":0,"acCouplingState":57344,"offGridState":0,"dryNodeState":1,"writeRsp":0,"acMode":1,"inputLimit":2400,"outputLimit":0,"socSet":1000,"minSoc":100,"gridStandard":4,"gridReverse":2,"inverseMaxPower":2400,"lampSwitch":0,"gridOffMode":1,"IOTState":2,"Fanmode":1,"Fanspeed":0,"bindstate":0,"factoryModeState":0,"OTAState":0,"LCNState":0,"oldMode":0,"VoltWakeup":0,"ts":1773379941,"tsZone":13,"smartMode":1,"chargeMaxLimit":2400,"phaseSwitch":1,"batCalTime":0,"packNum":4,"rssi":-60,"is_error":0},"packData":[{"sn":"xxx","packType":500,"socLevel":82,"state":2,"power":25,"maxTemp":3201,"totalVol":5150,"batcur":65531,"maxVol":356,"minVol":337,"softVersion":4352},{"sn":"xxx","packType":350,"socLevel":79,"state":1,"power":637,"maxTemp":2991,"totalVol":5100,"batcur":125,"maxVol":340,"minVol":339,"softVersion":4352},{"sn":"xxx","packType":350,"socLevel":79,"state":1,"power":657,"maxTemp":3011,"totalVol":5100,"batcur":129,"maxVol":340,"minVol":339,"softVersion":4352},{"sn":"xxx","packType":350,"socLevel":80,"state":1,"power":358,"maxTemp":3061,"totalVol":5120,"batcur":70,"maxVol":344,"minVol":340,"softVersion":4352}]}
Haal batterij 1 er eens onderuit. Die staat op een heel laag vermogen mee te doen. Remt die?

• gielz
Devke schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:26:
[...]

Haal batterij 1 er eens onderuit. Die staat op een heel laag vermogen mee te doen. Remt die?
En hoe dan, dat is de 2.4 kwh die vast zit aan de omvormer. *O* -O-

(Packtype 500 is de vaste batterij)
code:
1
2
3
4
5
5: 2.88,
70: 1.92,
300: 1.92,
350: 2.88,
500: 2.40

[ Voor 18% gewijzigd door gielz op 13-03-2026 08:33 ]

gielz schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:31:
[...]

En hoe dan, dat is de 2.4 kwh die vast zit aan de omvormer. *O* -O-

(Packtype 500 is de vaste batterij)
code:
1
2
3
4
5
5: 2.88,
70: 1.92,
300: 1.92,
350: 2.88,
500: 2.40
Ah my bad. Ik ging even uit van een 2400 AC. Die vaste lijkt dan niet echt mee te doen. Je zou er 1 kunnen verwijderen die wel er onderuit kan en kijken of er een beperking zit op aantal batterijen? Software bugje? Testen waard.

[ Voor 20% gewijzigd door Devke op 13-03-2026 08:38 ]

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:06
Voor de mensen die ook willen bestellen bij marcmax en naar een packstation wil laten versturen: dit zijn de stappen:

1. Je maakt een account aan bij DHL:
https://www.dhl.de/en/pri...tation-registrierung.html

2. Installeer de "Post & DHL" app en login met je gegevens
Zorg dat je account volledig geactiveerd is (met paspoort). Je krijgt dan een klantnummer.

3. Zoek een packstation in de buurt:
https://www.dhl.de/en/pri...mpfangen/packstation.html

4. Bestel bij Marcmax de 0% btw versie (uiteraard alleen als je het in Duitsland gaat gebruiken.. :) ) en laat het verzenden naar een packstation
Bij het invoeren van de bestelling, vul je het in in dit format:
Afbeeldingslocatie: https://www.duitse-internetapotheek.com/images/packstation_beispiel.gif

Vroeger moest je allemaal emails sturen en wachten op brieven, dat hoeft niet meer.

Succes :)

[ Voor 3% gewijzigd door stfn345 op 13-03-2026 09:06 ]

• Pakhaas
  • Nu online
@stfn345 Ik wil niet vervelend doen, maar ik denk niet dat het de bedoeling is om op Tweakers openlijk uit te leggen hoe je moet frauderen. Want voor de 0% btw moet je voldoen aan de voorwaarden op grond van § 12 lid 3 van de Duitse btw-wet (UStG)
BTW op zonnepanelen in Duitsland 2023: Nul belastingtarief voor PV-systemen

Sinds 1 januari 2023 geldt in **Duitsland** een "nultarief voor de btw" op grond van § 12 lid 3 van de Duitse btw-wet (UStG) voor bepaalde diensten met betrekking tot kleine, permanent geïnstalleerde fotovoltaïsche systemen (PV-systemen) en off-grid PV-oplossingen. Dit btw-tarief kan worden toegepast op essentiële componenten die voor dergelijke systemen nodig zijn.

De belasting wordt verlaagd tot 0 procent voor de volgende verkopen:

U bestelt als particulier en de opgewekte energie wordt uitsluitend voor privédoeleinden gebruikt (geldt alleen voor levering en installatie binnen Duitsland).
Bewijs van het permanent geïnstalleerde PV-systeem of de off-grid PV-oplossing.
Bewijs van locatie op een gebouw dat voor privégebruik bestemd is.
Registratie in het Marktstamgegevensregister (MaStR) of bewijs van vrijstelling.
Het geïnstalleerde brutovermogen mag niet meer dan 30 kWp bedragen.
Bevestiging van gebruik voor privédoeleinden met persoonlijke handtekening.

Voor zakelijke aankopen waarbij u 19% btw wilt laten vermelden, kunt u contact met ons opnemen.

Juridische mededeling:
Indien wij geen bewijs van u ontvangen, gaan wij ervan uit dat u onder het 0%-tarief valt. Indien u niet onder het wettelijke 0%-tarief valt, of indien het ingediende bewijs van 0%-tarief conform §12 lid 3 van de Duitse btw-wet (UStG) onvolledig of onjuist is, behouden wij ons het recht voor om vervolgens het wettelijke btw-tarief van 19% in rekening te brengen.

Stuur ons de benodigde documenten proactief per e-mail naar: info@marcmax.de

Belangrijke mededeling voor particuliere klanten die buiten Duitsland wonen, in Oostenrijk, Italië en de EU:
De 0%-regeling volgens § 12 lid 3 van de Duitse btw-wet (UStG) geldt alleen voor particuliere klanten met een woonplaats of statutaire zetel in Duitsland. Klanten buiten Duitsland, inclusief Oostenrijk en de EU, kunnen niet van deze regeling profiteren en moeten het reguliere btw-tarief betalen! Dit geldt niet voor zakelijke klanten met een geldig btw-identificatienummer.

• Gramser
Als je die ene regel weghaalt heb je je uitleg duidelijk beschreven. Wat mensen dan bestellen is aan hen zelf.
Pagina: 1 ... 191 192 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.