• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 23:07
frankj030 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 14:42:
[...]

Dit probleem heb ik eerder gelezen. De oplossing was om eerst op ander land te zetten en firmware update te doen. Daarna is de optie die je zoekt wel beschikbaar voor België.

Edit; zie ook frankj030 in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"
hou je wel rekening mee dat dit model in Belgie nog niet over de noodzakelijke goedkeuring beschikt, wil je dat risico (bv zou je brandverzekering geen dekking meer kunnen geven, kosten door storingen van het net enz.) gaan lopen, want ik verwacht deat men daar bij Zendure wel mee bezig is.

• vermelharosa
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 01-03 19:27
Taro schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 22:10:
[...]

Alleen jammer dat die vervolgens bij de mode zelf niet zichtbaar is :(
Ik gebruik de electricity price mode iedere dag om handmatig de laad- en ontlaad tijden in te stellen (ben nog in overgang naar automatisering met Home Assistant). Bij die planning is het inderdaad erg handig om een dag vooruit te kunnen kijken. Dat kan in principe iedere dag vanaf circa 14:00 uur, wanneer de dynamische prijzen van de volgende dag bekend zijn. Helaas worden ze in de Zendure app niet goed geladen in die "tomorrow" tab. Je kan de prijs informatie wel opzoeken, door op de Source: onder de grafiek te klikken en vervolgens naar "select your energy provider" te gaan (en "edit" te selecteren). Vervolgens krijg je de prijsinformatie van je provider te zien en kan je die ook opslaan / koppelen in de app. Maar dat geeft helaas geen effect op de "tomorrow" tab, enkel op de "today" tab. Pas na 24:00 uur kan je de prijsinformatie van de volgende dag in de app krijgen (en er dus ook op gaan sturen), omdat "tomorrow" dan "today" is geworden :-). Gelukkig ben ik een nacht-uil, dus is dit geen heel groot probleem voor mij.

Volgens mij bestaat de "tomorrow" tab al wel een tijdje en heeft het eerder beter gewerkt (meen mij te herinneren dat ik wel eens succesvol geswitched heb tussen twee prijsgrafieken in de Zendure app). De laatste weken werkt het echter zeker niet. Ik had er eigenlijk al een support ticket aan moeten wijden, maar ben een beetje lui geweest. En ik hoop binnenkort ook over te zijn naar Home Assistant. Daar kan je ook werken met bijv. de "cheapest hour" integratie (die de goedkoopste en duurste uren van iedere dag zelf bepaalt en waarbij je een minimale spread kunt instellen) en er zijn zelfs integraties om meerdere dagen vooruit te plannen op basis van voorspellingen ("wattwise").

11,5 kWh LFP | 4,0 kWh H2O | 1,8 kW IR

vermelharosa schreef op zondag 1 maart 2026 @ 19:17:
[...]

Ik gebruik de electricity price mode iedere dag om handmatig de laad- en ontlaad tijden in te stellen (ben nog in overgang naar automatisering met Home Assistant). Bij die planning is het inderdaad erg handig om een dag vooruit te kunnen kijken. Dat kan in principe iedere dag vanaf circa 14:00 uur, wanneer de dynamische prijzen van de volgende dag bekend zijn. Helaas worden ze in de Zendure app niet goed geladen in die "tomorrow" tab. Je kan de prijs informatie wel opzoeken, door op de Source: onder de grafiek te klikken en vervolgens naar "select your energy provider" te gaan (en "edit" te selecteren). Vervolgens krijg je de prijsinformatie van je provider te zien en kan je die ook opslaan / koppelen in de app. Maar dat geeft helaas geen effect op de "tomorrow" tab, enkel op de "today" tab. Pas na 24:00 uur kan je de prijsinformatie van de volgende dag in de app krijgen (en er dus ook op gaan sturen), omdat "tomorrow" dan "today" is geworden :-). Gelukkig ben ik een nacht-uil, dus is dit geen heel groot probleem voor mij.

Volgens mij bestaat de "tomorrow" tab al wel een tijdje en heeft het eerder beter gewerkt (meen mij te herinneren dat ik wel eens succesvol geswitched heb tussen twee prijsgrafieken in de Zendure app). De laatste weken werkt het echter zeker niet. Ik had er eigenlijk al een support ticket aan moeten wijden, maar ben een beetje lui geweest. En ik hoop binnenkort ook over te zijn naar Home Assistant. Daar kan je ook werken met bijv. de "cheapest hour" integratie (die de goedkoopste en duurste uren van iedere dag zelf bepaalt en waarbij je een minimale spread kunt instellen) en er zijn zelfs integraties om meerdere dagen vooruit te plannen op basis van voorspellingen ("wattwise").
Ik keek gisteravond alleen op de eerste pagina van die mode, niet de vervolgpagina om het in te stellen, daar staat het inderdaad ook :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

De Zendure (s) waren aan het laden en de andere ontladen. (Was aan het NOM doen)
Nu kom ik er achter dat de Hyper aan calibratie modus aan het doen is.
Jammer er was vanmiddag genoeg zon. (Om dit proces te doen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5FT3xKcm4ZU4yAfhXIUvFEIltsg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LBgZiOaeunKbICoKfrV2ObiX.jpg?f=fotoalbum_large
Maar gelukkig geen probleem van de installatie.
Als de Hyper klaar is zet ik ze allemaal weer in HEMS zodat NOM door kan gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door peterbier op 01-03-2026 19:40 ]

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:03
Jan-tweak schreef op zondag 1 maart 2026 @ 14:27:
[...]

toelating in Belgie is niet per Merk maar echt per model geregeld. Dus dat Zendure een belgische site heeft wil nog niet zeggen dat alle mogelijk Zendure modelen dit ook zijn. Sterker nog op dit moment zijn slechts 3 modelen van Zendure als PiB in Belgie toegelaten.
zie de huidige lijst van Synergrid.
en zoals je zelf kunt zien is het model waar hij het over heeft daar dus niet in opgenomen en dus eigenlijk ilegaal in Belgie.
[Afbeelding]
en volgens de Zendure forum kan dit ook duiden op spanningsverschil tussen nul en aarde.
Scherp, ik had die niet meegenomen in mijn antwoord…

• frankj030
  • Laatst online: 01:03
Jan-tweak schreef op zondag 1 maart 2026 @ 17:45:
[...]

hou je wel rekening mee dat dit model in Belgie nog niet over de noodzakelijke goedkeuring beschikt, wil je dat risico (bv zou je brandverzekering geen dekking meer kunnen geven, kosten door storingen van het net enz.) gaan lopen, want ik verwacht deat men daar bij Zendure wel mee bezig is.
Mijn antwoord was gebaseerd op een eerder soortgelijk probleem met een al wel goedgekeurd model. Dan zou ik dat zeker even afwachten.

• Retb
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-04 22:06
ik was plan een solarflow 1600AC+ met 1 extra batterij aan te gaan schaffen.
Maar nu vraag ik me af of 2x een solarflow 800Plus niet eigenlijk een betere keuze is. 2 van deze batterijen zijn nog steeds een heel stuk goedkoper dan 1x de 1600AC+ met een extra batterij.
Ik wil de batterijen gebruiken met de Home Assistant integratie. En met 2x de solarflow 800Plus dacht ik dat ik beiden op een andere gedeelde groep kan aansluiten zodat ik toch met 1600w kan ontladen zonder hier een aparte groep voor te gebruiken.
Klopt deze aanname of zie ik hier iets over het hoofd?
Andere voordelen die ik dan nog kan bedenken is dat ik hier later ook nog zonnepanelen op zou kunnen aansluiten en in de maanden met amper opbrengst van de zonnepanelen kan ik ook nog 1 van de 2 batterijen alleen maar in standby zetten om verbruik te besparen.
Retb schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:26:
ik was plan een solarflow 1600AC+ met 1 extra batterij aan te gaan schaffen.
Maar nu vraag ik me af of 2x een solarflow 800Plus niet eigenlijk een betere keuze is. 2 van deze batterijen zijn nog steeds een heel stuk goedkoper dan 1x de 1600AC+ met een extra batterij.
Ik wil de batterijen gebruiken met de Home Assistant integratie. En met 2x de solarflow 800Plus dacht ik dat ik beiden op een andere gedeelde groep kan aansluiten zodat ik toch met 1600w kan ontladen zonder hier een aparte groep voor te gebruiken.
Klopt deze aanname of zie ik hier iets over het hoofd?
Andere voordelen die ik dan nog kan bedenken is dat ik hier later ook nog zonnepanelen op zou kunnen aansluiten en in de maanden met amper opbrengst van de zonnepanelen kan ik ook nog 1 van de 2 batterijen alleen maar in standby zetten om verbruik te besparen.
Met 2 units heb je waarschijnlijk ook wat extra stand-by verbruik. Maar wat betreft 2 groepen én zonnepanelen aansluiting heb je zeker een punt. Onder beide producten gaan de AB2000X accu's, dus wat dat betreft qua uitbreiding gelijk. Stel dat je in de toekomst naar 5400 Watt of meer vermogen wil upgraden, dan kan je beter naar de 1600 AC+ gaan, anders is 2x de SF800 Plus waarschijnlijk ook een prima keuze.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

Ben(V) schreef op zondag 1 maart 2026 @ 13:47:
[...]

Als die steker bij 21 graden omgevings temperatuur al 32 graden wordt dan zal in de zomer bij een graadjes of 30 zo'n 42 graden of meer worden en dat zal elke wcd op den duur laten verpulveren.
Een gewone wcd is niet gemaakt voor langdurig zoveel vermogen te verwerken.
Dat verpulveren zal wel mee vallen. (Bij 40 graden)
Die wcd,s worden ook bijvoorbeeld in Spanje gebruikt.
Daar is dan een veel hogere temperatuur aanwezig op een niet aangesloten wcd.

Los van dat heb ik volle vertrouwen in mijn nieuwe ABB WCD,s i.c.m. de Zendure 2400AC.
En deze worden niet warm.
Enige waar ik mij zorgen over kan maken is die connector op Zendure zelf.
Die helaas niet meetbaar is met een warmtebeeldcamera. (Door warmteontwikkeling van de omvormer)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/un2s9XRZb1H8MNIvYRj53v4NNFs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/if4ikF82ObdobR2KBYToziML.jpg?f=fotoalbum_large

Die connector ook maar verwijderen.😜
Zendure los schroeven snoeren naar buiten en lasdoos plaatsen met 3 Wago's.😅

[ Voor 4% gewijzigd door peterbier op 01-03-2026 23:28 ]

peterbier schreef op zondag 1 maart 2026 @ 23:23:
[...]

Dat verpulveren zal wel mee vallen. (Bij 40 graden)
Die wcd,s worden ook bijvoorbeeld in Spanje gebruikt.
Daar is dan een veel hogere temperatuur aanwezig op een niet aangesloten wcd.

Los van dat heb ik volle vertrouwen in mijn nieuwe ABB WCD,s i.c.m. de Zendure 2400AC.
En deze worden niet warm.
Enige waar ik mij zorgen over kan maken is die connector op Zendure zelf.
Die helaas niet meetbaar is met een warmtebeeldcamera. (Door warmteontwikkeling van de omvormer)
[Afbeelding]

Die connector ook maar verwijderen.😜
Zendure los schroeven snoeren naar buiten en lasdoos plaatsen met 3 Wago's.😅
Je vergeet hier 1 ding, de connector waar je nu naar verwijst is een afgesloten, waterdichte stekker. Een wcd niet, welke door gebruik in een vochtige ruimte (in jouw geval een garage) meer kans heeft te degraderen.

Daarnaast daag ik je uit om een (huishoudelijk) apparaat aan te wijzen dat over zijn gemiddelde levensduur een vergelijkbare hoeveelheid kilowatt via een stekker verbruikt. Om even een vergelijking te maken; Vorig jaar is er meer kWh door het aansluitsnoer van mijn thuisaccu gegaan dan via de vaste bekabeling van de zonnepanelen.

[ Voor 16% gewijzigd door geert1992 op 02-03-2026 07:42 ]

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fn662w0H9yGok20yEC2Wi7Jk7G0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U5cP9CrQWsXB5TmP5JqJuEi2.jpg?f=fotoalbum_large
Inmiddels zijn de dynamische tarieven weer voorzien van spread, waardoor de businesscase van de thuisaccu direct inzichtelijk wordt. We sloten de week af met een SOC van 98%, goed voor circa 10 kWh netto opgeslagen energie, die vandaag weer terug het net in kan.

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

geert1992 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 06:34:
[...]

Je vergeet hier 1 ding, de connector waar je nu naar verwijst is een afgesloten, waterdichte stekker. Een wcd niet, welke door gebruik in een vochtige ruimte (in jouw geval een garage) meer kans heeft te degraderen.

Daarnaast daag ik je uit om een (huishoudelijk) apparaat aan te wijzen dat over zijn gemiddelde levensduur een vergelijkbare hoeveelheid kilowatt via een stekker verbruikt.
In mijn geval is het een verwarmde garage in de kelder.
Hier hangen radiatoren en is het normaal gesproken niet vochtig. (Ook mechanische ventilatie)
Maar los daarvan ik heb gewoon vertrouwen in degelijk merk wcd,s.
En In is gewoon 16 Ampère.
Als je de 80% pakt bijvoorbeeld is 10 Ampère daar nog ruim onder. (Zendure 2400AC)
Waterdicht of niet als het contact het maar aan kan.
peterbier schreef op maandag 2 maart 2026 @ 07:51:
[...]

Hier hangen radiatoren en is het normaal gesproken niet vochtig. (Ook mechanische ventilatie)
Als je de 80% pakt bijvoorbeeld is 10 Ampère daar nog ruim onder. (Zendure 2400AC)
‘Ik vertrouw het’ is geen onderbouwing. Bij continue stroom is een paar milliohm extra contactweerstand al genoeg om lokaal meerdere watts warmte te stoken.

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:43
Laat de 2 Zendures maar komen..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41O8SZURr3T0WdsfPDndhSUZn9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OWXZD4w3D4JCVa3DhLg5p3Zf.jpg?f=fotoalbum_large

• crbnnw
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 15-04 16:27
Er is een nieuwe update beschikbaar voor de Zendure SolarFlow 2400 AC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXTyW_QF4BDUmJiGbz_4Us61UWI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mI8BPcQsNwpkBAZYNifo85RI.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt erop dat je nu een tijd kunt instellen voor het kalibreren, maar alleen als deze niet in HEMS zit. Zou fijn zijn als dit later ook via HEMS mogelijk is.

[ Voor 15% gewijzigd door crbnnw op 02-03-2026 09:04 ]

🔋 9.6 kWh Zendure 2400AC & SF800PLS | ☀️ 5.5 kWp SolarEdge (NW & ZO) | 𖣘 5.2 kW Daikin L/L 3-Multi | 🔌 Peblar Home | 🚙 14 kWh PHEV

• WHF163
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 12-04 13:49
Netjes hoor!

• Jan-tweak
peterbier schreef op maandag 2 maart 2026 @ 07:51:
[...]

Ik heb in het verleden met ABB juist voor dat punt contact gehad, uitkomst was dat ABB bij een continue belasting van circa 2.400W over langere tijd (= enkele uren) en over een langdurige periode geen garantie konden geven mbt overhitting, een dergelijke grote belasting zou eigenlijk buiten de specs vallen.

Dat wil eigenlijk al genoeg zeggen lijkt mee.
Overigens zelf aan de connector van de Zendure gaan sleutelen is de beste manier om a) de 10 jaar garantie om zeep te helpen.
b) door wijziging van deze connetor vervalt het CE teken, in feite wordt je dan de fabrikant van deze omvormer, je mag dan ook deze omvormer voor dat je de hele circus om een eigen CE te verkrijgen ( zal je overigens nooit lukken) hebt afgerond niet meer gebruiken. 8)7
Dus heel veel geluk er mee.

• Refl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:20
Jan-tweak schreef op maandag 2 maart 2026 @ 09:53:
[...]

Ik heb in het verleden met ABB juist voor dat punt contact gehad, uitkomst was dat ABB bij een continue belasting van circa 2.400W over langere tijd (= enkele uren) en over een langdurige periode geen garantie konden geven mbt overhitting, een dergelijke grote belasting zou eigenlijk buiten de specs vallen.

Overigens zelf aan de connector van de Zendure gaan sleutelen is de beste manier om a) de 10 jaar garantie om zeep te helpen.
b) door wijziging van deze connetor vervalt het CE teken, in feite wordt je dan de fabrikant van deze omvormer, je mag dan ook deze omvormer voor dat je de hele circus om een eigen CE te verkrijgen ( zal je overigens nooit lukken) hebt afgerond niet meer gebruiken. 8)7
Best bizar dat dit dan allemaal mag in Nederland. Het is bijna wachten tot er een paar huizen/garages afbranden.

Om toch ook wat ontopics toe te voegen: zijn er mensen die (actief) handelen met de Zendure accu's? Of in ieder geval actief kijken welke uren/kwartieren de stroom omhoog schiet? Rond het avondeten vandaag is de kale stroomprijs flink (26 cent) dus met middagstroom (14 cent incl btw) heb je dan een klein rendement te pakken. Of zijn dat echt knikkers en draait men over het algemeen puur NOM?

Mijn doel uiteindelijk is NOM maar wel overbodige stroom het net op te duwen op dure uurtjes. Heb 17kw in de bestelling staan dus als, in de zomertijd, morgen de zon gaat schijnen mag hij zeker wel in de avond/nacht ontladen zodat er plek is voor nieuwe zonnestroom. Anders gaat er alsnog vaak zonnestroom verloren vrees ik.

Ryzen 7600 | 7800XT | Mustang Mach-E & ID.3 | Peblar Business | 4860wp | SolarFlow 2400 AC+ (16,8kWh)

• Pakhaas
Refl schreef op maandag 2 maart 2026 @ 10:27:
[...]

Best bizar dat dit dan allemaal mag in Nederland. Het is bijna wachten tot er een paar huizen/garages afbranden.

Om toch ook wat ontopics toe te voegen: zijn er mensen die (actief) handelen met de Zendure accu's? Of in ieder geval actief kijken welke uren/kwartieren de stroom omhoog schiet? Rond het avondeten vandaag is de kale stroomprijs flink (26 cent) dus met middagstroom (14 cent incl btw) heb je dan een klein rendement te pakken. Of zijn dat echt knikkers en draait men over het algemeen puur NOM?

Mijn doel uiteindelijk is NOM maar wel overbodige stroom het net op te duwen op dure uurtjes. Heb 17kw in de bestelling staan dus als, in de zomertijd, morgen de zon gaat schijnen mag hij zeker wel in de avond/nacht ontladen zodat er plek is voor nieuwe zonnestroom. Anders gaat er alsnog vaak zonnestroom verloren vrees ik.
Met de @gielz dashboard in HA kan je dit heel mooi doen door te kiezen voor Dynamisch handelen + NOM. Je kan dan in dure uren je overschot dumpen. Dat is vooral na einde salderen mooi. Je krijgt dan bij terugleveren geen EB en BTW meer terug, dus puur handelen zal dan minder aantrekkelijk worden. Overschot stroom zal op zonnige momenten toch weinig opbrengen, dus dan is het mooi om dat later op de dag op dure momenten wel te kunnen terugleveren.

[ Voor 12% gewijzigd door Pakhaas op 02-03-2026 10:31 ]

• Jan-tweak
[...]

sorry, gebeurt nagenoeg dagelijks in Nederland, de techniek is daarbij een van de veelvoorkomende oorzaken naast bv roken als oorzaak van de brand. (opmerking, vaak kan door de brand geen oorsprokelijke oorzaak meer gevonden worden, was gisteren nog weer in het nieuws (een gesloten bedrijfspand volledig in brand).

kleine opmerking. als ik even van de dynamische prijs (vandaag) bekijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNPjUbTbR1z4o9YKGPiBkrp8bFs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0N1snpnHPz1lBVcqsRwhnKS8.png?f=fotoalbum_large
heb je dus 3 uur de tijd waar de prijs duurder is, in 3 uur kun je maximaal dus 5,8 kWh (RTE van 80%) kwijt raken waar je dus nog een leuke prijs voor krijgt, daarna wordt het dus minder, en dat is nu in begin maart, in de zomer liggen de prijzen zeker in de nacht eerder richting de nul euro. daar zal dus niet veel te verdienen zijn (Je krijgt alleen de netto kWh prijs dus excl. belastingen terug).
als je dan nog een eigen sluipverbruik van nog eens rond 5 kWh bedraagd, hou je dus bijna nog 6 kWh over die eigenlijk voor nagenoeg nul weg moeten.
Heb je een EV ligt dat natuurlijk anders, maar zelfs dan zou het afhankelijk van de dan geldende kWh prijs goedkoper kunnen zijn (mn als deze negatief is) om via het net op te laden dan via de batterij.
maar in ieder geval veel succes met je Zendure.
kleine tip ; voor de eigen groep ku je het beste een alamat nemen (zover je dit niet al gedaan hebt) en bij deze grote is een vaste of via CEE stekkers mogelijk toch de betere aansluittype.

[ Voor 35% gewijzigd door Jan-tweak op 02-03-2026 10:53 ]

[...]

Ik handel alleen maar, dit om juist het grootste rendement te pakken. Zo kan je swinters ook door.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdcHlQkyqf5mo0xTr4ZR8kml3sc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x1U73aHo4Lt0o89Vis5lqwzA.png?f=fotoalbum_large

Gezien het net nu 1 grote thuis accu is, wil je mijn inziens alleen de echt goedkope uren vanuit het net laden/je zonnestroom opslaan, en op alleen de duurste momenten verkopen.

[...]

17 kWh ipv 17 kW neem ik aan? Dat is nogal een verschil.

En ja, de accu's handelen hier actief. Kan bijna met pensioen, al +-32 Euro verdiend in 2026:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-EnS6PzGm8_0_ktIUzVlwyvf8PU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bTW7L52rvD9YWD6atepobC4s.png?f=fotoalbum_large

Was over heel 2025 overigens 550 Euro "winst", de mooie maanden moeten er nog aan komen waar 80-90/maand dan haalbaar is.

• Refl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:20
Dank voor de reacties! Misschien is 17kWh ook wel overkill voor ons maar we hebben 2 EVs, 12 zonnepanelen en een jacuzzi naast ons normale verbruik.

Heb teruggekeken naar afgelopen zomer en zelfs op de dagen waar je urenlang negatieve stroomprijzen hebt is de kale inkoopprijs in die nachten ook gerust richting of zelfs over 10ct / kWh. Dus het idee was om (via HA) te proberen om de accu dan zoveel mogelijk te ontladen en weer klaar te zijn voor de volgende (zonnige) dag.

Eventueel is er ook een optie om een 2e 2400AC+ bij te nemen en de accu's te verdelen om zo meer tegelijk te kunnen (ont)laden maar in de praktijk zitten we bijna nooit ver boven die 2400watt. EV laden is toch meer een planning-ding dan dat je dat afvangt met de accu's.

Ryzen 7600 | 7800XT | Mustang Mach-E & ID.3 | Peblar Business | 4860wp | SolarFlow 2400 AC+ (16,8kWh)

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-04 11:27
Refl schreef op maandag 2 maart 2026 @ 12:04:
Dank voor de reacties! Misschien is 17kWh ook wel overkill voor ons maar we hebben 2 EVs, 12 zonnepanelen en een jacuzzi naast ons normale verbruik.

Heb teruggekeken naar afgelopen zomer en zelfs op de dagen waar je urenlang negatieve stroomprijzen hebt is de kale inkoopprijs in die nachten ook gerust richting of zelfs over 10ct / kWh. Dus het idee was om (via HA) te proberen om de accu dan zoveel mogelijk te ontladen en weer klaar te zijn voor de volgende (zonnige) dag.

Eventueel is er ook een optie om een 2e 2400AC+ bij te nemen en de accu's te verdelen om zo meer tegelijk te kunnen (ont)laden maar in de praktijk zitten we bijna nooit ver boven die 2400watt. EV laden is toch meer een planning-ding dan dat je dat afvangt met de accu's.
Ja, hier ook de afweging 1 toren of 2 torens. Op piekmomenten (airfryer/oven/warmtepomp) hebben we soms kortstondig meer verbruik dan 2400 watt. Dan is het wel fijn om dit te hebben en ook daarna weer sneller te kunnen laden. Prijsverschil is bij de AC2400+ is 240 euro. Daar hoef je het denk ik niet voor te laten. EV inderdaad laden met zonne opbrengst als dat mogelijk is of op goedkoper uren. Hiervoor vind ik een batterij minder geschikt. Misschien alleen in de zomermaanden om snel van je kWh af te komen:)

• fritzzs
  • Laatst online: 13-04 22:47
Sinds deze morgen een melding dat er nieuwe firmware beschikbaar is.

SolarFlow 2400 AC v1.0.19
1.Supports user-defined settings for device battery forced calibration time.
2.Fixed known issues.

Heeft al iemand deze geïnstalleerd?
Ik gebruik momenteel de integratie van Gielz en de NodeRed proxy van gast777 en heb geen zin in problemen zoals bij mijn start van het project.
Jan-tweak schreef op maandag 2 maart 2026 @ 09:53:
[...]

Dat zou ik met een korreltje zout nemen.
Ooit daar een keer een technische vraag neer gelegd over KNX en hun product.
Als je eerst over die muur bent dan wordt je wel netjes geholpen. (Na vaak doorvragen naar juiste afdeling)
En natuurlijk dan nemen ze nog niet de verantwoordelijkheid als bedrijf als het wel mis gaat.
Een slecht contact kan ook in een CEE (camping) stekker zitten.
Maar los van dit is het zeker een punt om de aansluiting periodiek te controleren.
Ook als je CEE stekkers gebruikt.
Wat mij betreft weer naar het onderwerp Zendure.

• G-addict
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-04 14:31
[...]
Het mag eigenlijk ook helemaal niet.

Stukje tekst wat ik al eens eerder gedeeld heb:
Feitelijk is het volgens de norm (NEN 1010:2015+C1:2020) zelfs niet toegestaan om tot 800W te laden/ontladen via een wcd . En deze norm weegt dan weer zwaarder dan de Europese verordening EU2016/631-Requirements for generators, een stukje netcode, waarin staat dat apparaten tot 800W 'niet significant' zijn voor het elektriciteitsnet en waarop het (ont)laden van een pib thuisbatterij is gebaseerd.

Als er wat gebeurt (bijvoorbeeld brand) en de verzekering komt schouwen dan kan het dus een heel getouwtrek worden.

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21:25
Vandaag wordt dan, zoals het er nu naar uitziet, de eerste dag dat mijn 2400AC met 5,76kWh opslag (twee modules) 'te klein' is. Dat wil zeggen: helemaal vol met PV-opwek, maar onvoldoende om de hele nacht te overbruggen. Ben benieuwd hoeveel van dit soort dagen er in totaal in een jaar gaan zitten, want zodra het structureel wat warmer weer wordt (en de warmtepomp dus niet zoveel energie meer vraagt), verwacht ik dat 5,76kWh wél (meestal) voldoende zal zijn voor NOM.

Het lijkt erop dat de meeste mensen hier veel grotere installaties hebben/overwegen, en ik vraag me dan af of die vooral (of misschien zelfs alleen) op dagen zoals vandaag helemaal benut worden, of dat andere mensen gewoon veel meer verbruik gedurende de nacht hebben dan ik, of veel meer PV-opwek in de winter.

• Tom35
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 15-04 12:57
Hoi, je kan hier al heel veel terug vinden maar 700 blz is wel heel veel.
Ik heb thuis een 3f 25 hoofdzekering met op 2f een zonnepaneel instalaltie en ben van plan op die fasen een 5Kw plug in batterij te plaatsen , waarschijnlijk per batterij een apparte groep...
Ik had lang mijn zinnen op de marstek venus e3 gezet maar nu ben ik dus de zendure solarflow 2400 tegen gekomen.
Als ik ze in duitsland koop is het verschil met de marstek beperkter (een 900e), hoe het met bebat hier in belgie zit daar ben ik eerlijk gezegd niet uit...Iemand vanuit Belgie die al besteld via marcmax.de en nog een extra factuur gekregen heeft achteraf ?
Bedoeling is eigenlijk om gedurende de zonnige periodes in het jaar meer eigenverbruik te genereren en in de winter beperkt aan peakshaving, ik heb geen dynamisch tarief en ben niet direct van plan dat gaan te gebruiken. Is het die meerprijs waard om voor de zendure te gaan...
Heb al wat aan het graven geweest maar nog niet echt een gefundeerd antwoord tegen gekomen..
Enerzijds lees je dat zendure software futureproff is vs die van marstek, anderzjds lees je dat die van zendure ook niet echt top is.....

• Slinke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-03 20:11
Het lijkt erop dat de meeste mensen hier veel grotere installaties hebben/overwegen, en ik vraag me dan af of die vooral (of misschien zelfs alleen) op dagen zoals vandaag helemaal benut worden, of dat andere mensen gewoon veel meer verbruik gedurende de nacht hebben dan ik, of veel meer PV-opwek in de winter.
Ik heb nu 2 batterijen, en overweeg een derde. Het is nu niet zo dat mijn verbruik exuberant groot is, maar door de plaatsing van dak, zonnepanelen heb ik enkel opwek van de PV van +- 12u op de middag tot het einde van de dag. In de ochtend heb ik dus geen zonnestroom.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:09
a2aan schreef op maandag 2 maart 2026 @ 13:24:
...
Hopelijk wordt mijn 2400AC met 2 modules batterijen binnenkort geleverd.
Heb (bijna) een jaar een batterij-simulatie draaien met verschillende configuraties. Daaruit heb ik de conclusie getrokken dat 5 kWh voor mijn huishouden voldoende was voor NOM.
Kleiner dan 5 kWh, zou te klein zijn voor mijn nachtelijk verbruik.
Bij een batterij groter dan 5 kWh zou een te hoge SOC hebben wanneer de zonnepanelen weer beginnen te produceren.
In de winter leveren mijn zonnepanelen te weinig op om een batterij > 5 kWh vol te krijgen, en in de zomer is ook een 10 kWh batterij bijna altijd vol (en verbruik ik met veel moeite 5 kWh tot de volgende ochtend).

Home Assistant HP T630, PV (Enphase, 4000 Wp) 6 x IQ8+ ZW, 2 x IQ8+ NW, 2 x IQ8+ ZO, Zendure SF 2400AC (5.76 kWh)

peterbier schreef op maandag 2 maart 2026 @ 12:50:
[...]

Als je eerst over die muur bent dan wordt je wel netjes geholpen. (Na vaak doorvragen naar juiste afdeling)
En natuurlijk dan nemen ze nog niet de verantwoordelijkheid als bedrijf als het wel mis gaat.
Maar los van dit is het zeker een punt om de aansluiting periodiek te controleren.
We hadden het over een ABB wandcontactdoos, niet over KNX-supportervaringen 😉

Een Schuko is, voor normering, getest onder ideale omstandigheden, maar bij langdurige hoge belasting hangt de temperatuur puur af van contactweerstand en veerkracht. Dat kan goed gaan, tot het dat niet meer doet.

Ja, een CEE kan ook falen. Maar door hogere rating, grotere contactoppervlakken en vergrendeling heb je simpelweg meer thermische marge.

Het is in mijn optiek dus geen doemdenken, maar een verschil in ontwerp en veiligheidsmarge.

• Pakhaas
@CappieL
Maar dan heb je 5kwh met 2 omvormers?

Wij verbruiken ook veel minder dan wat we straks hebben staan, maar ga proberen om het overschot avonds weer het net op te gooien en anders gooi ik het in de EV. Dat is niet efficiënt, maar overdag de PV het net op gooien zonder vergoeding is ook niet efficiënt.

In de winter kan ik altijd nog besluiten om de boel uit te zetten als het toch koud is in de garage.

[ Voor 14% gewijzigd door Pakhaas op 02-03-2026 13:50 ]

crbnnw schreef op maandag 2 maart 2026 @ 09:02:
Er is een nieuwe update beschikbaar voor de Zendure SolarFlow 2400 AC
[Afbeelding]

Lijkt erop dat je nu een tijd kunt instellen voor het kalibreren, maar alleen als deze niet in HEMS zit. Zou fijn zijn als dit later ook via HEMS mogelijk is.
Inmiddels ook geïnstalleerd, geen gekkigheden ervaren zover. Ik ben benieuwd of je nu ook de fan kan aansturen vanuit zenSDK.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:13

koboy

Heb een idee voor een icon

CappieL schreef op maandag 2 maart 2026 @ 13:42:
[...]

Hopelijk wordt mijn 2400AC met 2 modules binnenkort geleverd.
Heb (bijna) een jaar een batterij-simulatie draaien met verschillende configuraties. Daaruit heb ik de conclusie getrokken dat 5 kWh voor mijn huishouden voldoende was voor NOM.
Kleiner dan 5 kWh, zou te klein zijn voor mijn nachtelijk verbruik.
Bij een batterij groter dan 5 kWh zou een te hoge SOC hebben wanneer de zonnepanelen weer beginnen te produceren.
In de winter leveren mijn zonnepanelen te weinig op om een batterij > 5 kWh vol te krijgen, en in de zomer is ook een 10 kWh batterij bijna altijd vol (en verbruik ik met veel moeite 5 kWh tot de volgende ochtend).
Hier een vergelijkbare situatie. 5kWh is in principe genoeg. Toch staan er hier 4 modules onder de 2400AC:
- 4 modules vragen bijna 12kWh om volledig op te laden. Hiermee dek ik als het goed is de uren met negatieve kale prijs af, en hoef ik dus niet "lastig" dingen in te regelen om de PV te NOMmen.
Of:
- 1 module extra om de systeem belasting wat te spreiden, 1 extra voor nood (paniekboekje uit december dat in de bus kwam)

Voordeel is dat ik nu als het moet bijna 2 dagen kan draaien op 1 lading in geval van dunkelflaute.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:09
Pakhaas schreef op maandag 2 maart 2026 @ 13:49:
@CappieL
Maar dan heb je 5kwh met 2 omvormers?

Wij verbruiken ook veel minder dan wat we straks hebben staan, maar ga proberen om het overschot avonds weer het net op te gooien en anders gooi ik het in de EV. Dat is niet efficiënt, maar overdag de PV het net op gooien zonder vergoeding is ook niet efficiënt.

In de winter kan ik altijd nog besluiten om de boel uit te zetten als het toch koud is in de garage.
Ik bedoelde 1 x 2400AC met 2 x AB3000X.
Zolang ik nog een vast contract heb, zet ik niets vrijwillig het net op.
Probeer er steeds meer een sport van te maken zoveel mogelijk eigen zonnestroom direct te gebruiken. Zit nu op 31%. Overschot wat ik nu het net op zet, wil ik (zoveel mogelijk) in de batterij gaan stoppen voor later gebruik, dit kan ik met alleen die 5 kWh al verhogen naar 58%.

[ Voor 3% gewijzigd door CappieL op 02-03-2026 14:10 ]

Home Assistant HP T630, PV (Enphase, 4000 Wp) 6 x IQ8+ ZW, 2 x IQ8+ NW, 2 x IQ8+ ZO, Zendure SF 2400AC (5.76 kWh)

Refl schreef op maandag 2 maart 2026 @ 12:04:
Misschien is 17kWh ook wel overkill voor ons maar we hebben 2 EVs, 12 zonnepanelen en een jacuzzi naast ons normale verbruik.
17 kW is overkill, 17 kWh is aan de kleine kant :D

fritzzs schreef op maandag 2 maart 2026 @ 12:33:
Sinds deze morgen een melding dat er nieuwe firmware beschikbaar is.

SolarFlow 2400 AC v1.0.19
1.Supports user-defined settings for device battery forced calibration time.
2.Fixed known issues.

Heeft al iemand deze geïnstalleerd?
Ik gebruik momenteel de integratie van Gielz en de NodeRed proxy van gast777 en heb geen zin in problemen zoals bij mijn start van het project.
Staat hier op alle 3 de omvormers, werkt vooralsnog prima, Zendure HA integratie werkt ook nog goed.

• Ouwe.73
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:13
Ik dacht het hier ergens voorbij te hebben zien komen naar kan het zo vlug niet meer vinden maar komt HEMS 2.0 en Zenki 2.0 ook maar de Solarflow 2400AC? Dus niet de + of Pro versie.

Ik ben me nog aan het oriënteren en zit momenteel te twijfelen tussen de "oude" 2400 AC of de 2400+ vandaar de vraag.
Ouwe.73 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:28:
Ik dacht het hier ergens voorbij te hebben zien komen naar kan het zo vlug niet meer vinden maar komt HEMS 2.0 en Zenki 2.0 ook maar de Solarflow 2400AC? Dus niet de + of Pro versie.

Ik ben me nog aan het oriënteren en zit momenteel te twijfelen tussen de "oude" 2400 AC of de 2400+ vandaar de vraag.
Ja hoor wordt over de hele solarflow serie uitgerold, dus komt ook naar de 2400 AC van vorig jaar en ook naar de Hyper 2000.

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:48
[...]

Ik heb 4 batterijen die nu vooral handelen op EPEX. Dit jaar pak ik daarvoor nog mee, vanaf volgend jaar wordt dat een minder interessant verhaal. Kijk dus vooral naar je werkelijke behoefte aan capaciteit:

Hoeveel verbruik je in de periode maart-september (periode overschot PV) in de nacht wat je via de batterij kunt verschuiven.

Reken dan nog dat je van de capiciteit 10-100% gebruikt, laadverliezen en wat degradatie door de tijd heen.

• Slinke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-03 20:11
Ik heb net via de Zendure app een nieuwe firmware geïnstalleerd.
Het valt me nu op dat ik op het display op de omvormer geen identificatie meer zie hoe vol/leeg de batterij is. Is daar een oorzakelijk verband met die firmware upgrade dat ze dat nu uitzetten en dat ik het terug aan kan zetten ofzo? Dat was best handig, dan hoef ik niet altijd de app te openen.

• Gravelist
  • Laatst online: 21:27
Ik heb nu een issue met de update;
Hij zegt dat ik de update al heb, maar vraagt toch om te updaten. Volgende scherm is start update zwart en kan ik niet door. De omvormer zelf is nu ook “offline” komt niks meer in of uit, iemand een idee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kwe3Duur6jKqDf5x-cYWPoSJucg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WFFsb2d2pIiRp5wC20jqZEfJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_mWEI1e5EIVliWuCg8MnHLxej2s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rgnGnWhQOXbWoUhQSsQQoqen.png?f=fotoalbum_large

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-04 14:32
peterbier schreef op maandag 2 maart 2026 @ 12:50:
[...]

Snap werkelijk niet waarom je dit zo hardnekkig wilt blijven verdedigen.
Iedereen die een beetje vermogen van en naar z'n batterijen wil sturen moet noodzakelijkerwijs een eigen groep daar voor maken, dat niet doen is ronduit gevaarlijk.

Als je daar toch mee bezig bent kun je net zo makkelijk de batterij aansluiting met ofwel een CEE ofwel een vaste aansluiting maken.
Waarom zou je dan in hemelsnaam voor een minder veilige oplossing met een standaard wcd kiezen.
Knip gewoon de schuko van de Zendure kabel af en sluit hem veilig aan.

PS
Heb nog even gezocht en de specs van Niko gevonden die zeggen wcd's maximaal 10A voor EV laden wat dus hetzelfde is als een Zendure laden.

[ Voor 5% gewijzigd door Ben(V) op 02-03-2026 15:04 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Gravelist schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:54:
Hij zegt dat ik de update al heb, maar vraagt toch om te updaten. Volgende scherm is start update zwart en ka ik niet door. De omvormer zelf is nu ook “offline” komt niks meer in of uit, iemand een idee?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even geduld hebben.
Die melding verdwijnt vanzelf.
I.i.g. dat had ik.
Ben(V) schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:54:
[...]

Snap werkelijk niet waarom je dit zo hardnekkig wilt blijven verdedigen.
Iedereen die een beetje vermogen uit van en naar z'n batterijen wil sturen moet noodzakelijkerwijs een eigen groep daar voor maken, dat niet doen is ronduit gevaarlijk.

Als je daar toch mee bezig bent kun je net zo makkelijk de batterij aansluiting met ofwel een CEE ofwel een vaste aansluiting maken.
Waarom zou je dan in hemelsnaam voor een minder veilige oplossing met een standaard wcd kiezen.
Knip gewoon de schuko van de Zendure kabel af en sluit hem veilig aan.
Klopt.
Ieder moet voor zichzelf weten.
Als ik niet de Hypers had en direct een 2400AC.
Dan had ik ook een CEE geplaatst.
Maar aangezien het nu allemaal hangt en de wcd,s niet warm worden laat ik het zo.
Ik slaap er niet anders om anders had ik die rechter wcd al vervangen door een CEE.

Dit is ook een leuk filmpje van het aanleggen voor de Zendure 2400AC.
https://m.youtube.com/wat...HV0Y2ggZWxlY3RyaWNpYW4%3D

• Gravelist
peterbier schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:55:
[...]

Even geduld hebben.
Die melding verdwijnt vanzelf.
I.i.g. dat had ik.
Hoelang? Zit hier toch al een half uurtje “geduldig” me te ergeren.
Gravelist schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:04:
[...]

Hoelang? Zit hier toch al een half uurtje “geduldig” me te ergeren.
Keer de app sluiten.
Bij mij ging die melding vanzelf weg.
Wel binnen een half uur.

• apox
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 21:00
Sinds de update vandaag blijft mijn zendure solarflow 2400 AC ontladen als deze volledig is opgeladen en ik mijn overschot Zonne energie nog op het net zet. Ik heb ook wel vandaag mijn landcode aangepast van Nederland naar België, kan misschien ook het probleem zijn. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ? Het ontlaadt vermogen wissel tussen 29watt en 129 Watt en zelfs 200watt . In hem HEMS eens afgezet en terug op, dan is deze even gestopt maar daarna begint het opnieuw.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31peNndo1gXFsZsbm2BGDRVj20Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tlSrxd97py5He4rdERPCJnal.jpg?f=fotoalbum_large

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:51
peterbier schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:01:
[...]

Klopt.
Maar aangezien het nu allemaal hangt en de wcd,s niet warm worden laat ik het zo.
Ik slaap er niet anders om anders had ik die rechter wcd al vervangen door een CEE.

Een echte tweaker plakt natuurlijk een temperatuur sensor op of in de WCD >:)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:51
Slinke schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:50:
Het valt me nu op dat ik op het display op de omvormer geen identificatie meer zie hoe vol/leeg de batterij is. Is daar een oorzakelijk verband met die firmware upgrade dat ze dat nu uitzetten en dat ik het terug aan kan zetten ofzo? Dat was best handig, dan hoef ik niet altijd de app te openen.
Klopt heb ik ook. Als je "licht" in de aparaatinstellingen even uit en aan zet gaat hij weer aan...... voor een uur (tijd niet gemeten). Voor mij mag hij ook aan blijven.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

winwiz schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:12:
[...]

Een echte tweaker plakt natuurlijk een temperatuur sensor op of in de WCD >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QQVzQehZzRQO_i_u0_6Nu2a5bE4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vAmwSFN8BZdWB7PMh1zy04do.jpg?f=fotoalbum_large
🤣🤣🤣🤣😅🍻⚡
peterbier schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:01:
[...]

Klopt.

Wat ik vooral opvallend vind: je zegt dat je bij directe aanschaf van een 2400AC wél een CEE had geplaatst.

Dat impliceert dus dat je zelf ook erkent dat een CEE constructief robuuster is bij dit vermogen.

Dat je het nu laat hangen omdat het niet warm wordt, is een praktische keuze, maar dat is iets anders dan zeggen dat er technisch geen verschil is.

Hopelijk kunnen we nu dit gezegd is de discussie achter ons laten.

geert1992 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:37:
[...]

Wat ik vooral opvallend vind: je zegt dat je bij directe aanschaf van een 2400AC wél een CEE had geplaatst.

Dat impliceert dus dat je zelf ook erkent dat een CEE constructief robuuster is bij dit vermogen.

Dat je het nu laat hangen omdat het niet warm wordt, is een praktische keuze, maar dat is iets anders dan zeggen dat er technisch geen verschil is.

Hopelijk kunnen we nu dit gezegd is de discussie achter ons laten.
Een rede vergeten.
Ik wil de stekker er niet af knippen.
(Zolang er geen orginele Zendure snoeren te bestellen zijn)
Wat mij betreft laten we er nu over op houden.
Ieder zijn/haar ding.

• Pakhaas
peterbier schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:42:
[...]

Een rede vergeten.
Ieder zijn/haar ding.
Je kan altijd met een powercon de gewone stekker er weer aan doen.
peterbier schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:42:
[...]

Een rede vergeten.
Ieder zijn/haar ding.
Het gaat er niet om welke keuze er gemaakt wordt, het gaat om de mogelijke risico's die eraan kleven. We zitten immers op een technisch forum.

En waarom zou dat een reden zijn? Hier heb ik de stekker van mijn 2400ac afgeknipt en met een powercon verbonden.
Als ik het ooit wil verkopen kan de stekker er zo weer aangeklikt worden. Gaat volgens mij niemand iets van vinden. Het staat immers ook in de handleiding van zendure.

• Jan-tweak
G-addict schreef op maandag 2 maart 2026 @ 13:04:
[...]

Feitelijk is het volgens de norm (NEN 1010:2015+C1:2020) zelfs niet toegestaan om tot 800W te laden/ontladen via een wcd . En deze norm weegt dan weer zwaarder dan de Europese verordening EU2016/631-Requirements for generators, een stukje netcode, waarin staat dat apparaten tot 800W 'niet significant' zijn voor het elektriciteitsnet en waarop het (ont)laden van een pib thuisbatterij is gebaseerd.

Als er wat gebeurt (bijvoorbeeld brand) en de verzekering komt schouwen dan kan het dus een heel getouwtrek worden.
Mag ik vragen waarop je dit baseert? Graag art. Nr.

• Jetro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:37
Toch nog weer hulp nodig.

Ik ben de batterij nu aan bet registreren bij energieleveren.nl en ik weet niet of ik het goed invul aangezien ik de vaktermen niet ken.

Ik heb een 2400AC+ die is aangesloten met de originele kabel aan een vrije groep in de meterkast. Ik heb het als volgt ingevuld, is dat juist ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lAj5ySDHPowYohm2mjllvs0w4rA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eGVbpd6gwZSyBtBzmknV36BV.png?f=fotoalbum_large

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:52
apox schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:10:
Sinds de update vandaag blijft mijn zendure solarflow 2400 AC ontladen als deze volledig is opgeladen en ik mijn overschot Zonne energie nog op het net zet. Ik heb ook wel vandaag mijn landcode aangepast van Nederland naar België, kan misschien ook het probleem zijn. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ? Het ontlaadt vermogen wissel tussen 29watt en 129 Watt en zelfs 200watt . In hem HEMS eens afgezet en terug op, dan is deze even gestopt maar daarna begint het opnieuw.[Afbeelding]
Kun je ‘m eens op Automodus zetten en kijken of dit een wijziging in gedrag tot gevolg heeft? Bij mijn SF800Plus blijft ie gewoon op 0 W staan (en deze staat op Automodus).
Jetro schreef op maandag 2 maart 2026 @ 16:38:
Toch nog weer hulp nodig.

Ik ben de batterij nu aan bet registreren bij energieleveren.nl en ik weet niet of ik het goed invul aangezien ik de vaktermen niet ken.

Ik heb een 2400AC+ die is aangesloten met de originele kabel aan een vrije groep in de meterkast. Ik heb het als volgt ingevuld, is dat juist ?

[Afbeelding]
Laatste 2 velden omdraaien vermoed ik? 1x 2400 AC+ met 1x 2.4 en 1x 2.88 accu? Dan 5.3 kWh capaciteit en 2400 Watt vermogen.

• G-addict
Jan-tweak schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:58:
[...]

Mag ik vragen waarop je dit baseert? Graag art. Nr.
Even snel zoeken aan het eind van de werkdag ;-)

551.7.2 Een opwekeenheid die wordt gebruikt als een aanvullende voedingsbron parallel aan een andere
bron moet worden geïnstalleerd:

b) de opwekeenheid mag niet met een contactstop en contactdoos op de eindgroep zijn aangesloten,

• photovoltaic
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-04 15:42
G-addict schreef op maandag 2 maart 2026 @ 13:04:
[...]

Niet mogen is denk ik ook overdreven w.b.t. terugleveren met 800 watt op een wcd.
Lees ook dit even door: https://iotdomotica.nl/th...n-de-mythe-en-jouw-opties

Het is gewoon zo dat installateurs van b.v. PV-systemen en vaste thuisbatterijen volgens de de NEN 1010 norm altijd deze op een losse groep moeten installeren ook al zou dat systeem onder de 800 watt gaan terugleveren en dat is o.a. bepaald vanwege veiligheid en aansprakelijkheid, omdat veel mensen niet weten wat ze allemaal op 1 groep hebben aangesloten en je met terugleveren dus eenvoudig de boel kan overbelasten zonder dat de groep eruit klapt.

Thuisbatterijen binnen de EU houden volgens mij de NEN-EN 50549-1 norm aan en volgens mij sta je in je recht bij de verzekering als je gewoon netjes aan alle installatie- en veiligheidsvoorschriften hebt gehouden en ook gewoon de batterij op 800 watt ingesteld had staan.

Zendure 11 kWh | HW 2,7 kWh | EV 79 kWh | PV 6535 Wp

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:55
Constateer een probleem bij de Solarflow 800 plus. Zodra deze gaat ontladen wordt de PV input uitgeschakeld. Dit in tegenstelling tot de SF800 pro die hier ook staat met aangesloten PV.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5Y5QXgthdWofCLD2lob73RQFkQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p5VX4gOFPlpBEb9gGrXgB3C4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/js_nVxVOo9q9dftR82sONrg7gMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j3F1chGWUleS9MmU222K2zzl.jpg?f=fotoalbum_large

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:34
G-addict schreef op maandag 2 maart 2026 @ 17:03:
[...]

Even snel zoeken aan het eind van de werkdag ;-)

551.7.2 Een opwekeenheid die wordt gebruikt als een aanvullende voedingsbron parallel aan een andere
bron moet worden geïnstalleerd:

b) de opwekeenheid mag niet met een contactstop en contactdoos op de eindgroep zijn aangesloten,
Dat artikel b is sinds 2021 vervallen in de nieuwe publicatie.
Voor de plug-in batterijen waren er ook al plug-in zonnepanelen.

• Gravelist
Gravelist schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:54:
Hij zegt dat ik de update al heb, maar vraagt toch om te updaten. Volgende scherm is start update zwart en kan ik niet door. De omvormer zelf is nu ook “offline” komt niks meer in of uit, iemand een idee?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is toch wel verontrustend.
De update is mislukt, maar het systeem is helemaal geblokkeerd. Reageert nergens meer op. Aan of uit stekker in of uit. Niks wekt het ding meer tot leven.
Heb maar een support ticket gestuurd.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:52
Chupachups schreef op maandag 2 maart 2026 @ 17:11:
Constateer een probleem bij de Solarflow 800 plus. Zodra deze gaat ontladen wordt de PV input uitgeschakeld. Dit in tegenstelling tot de SF800 pro die hier ook staat met aangesloten PV.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gelijk melden bij Zendure?

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:55
meesje schreef op maandag 2 maart 2026 @ 17:21:
[...]

Gelijk melden bij Zendure?
Zeker
Gravelist schreef op maandag 2 maart 2026 @ 17:19:
[...]

Dit is toch wel verontrustend.
De update is mislukt, maar het systeem is helemaal geblokkeerd. Reageert nergens meer op. Aan of uit stekker in of uit. Niks wekt het ding meer tot leven.
Heb maar een support ticket gestuurd.
Heb je de reset (knop vast houden) ook geprobeerd.
Als niks meer reageert even de omvormer van de batterijen halen.
Eerst stekker eruit halen.

• Jan-tweak
Polvo176 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 17:13:
[...]

Dat artikel b is sinds 2021 vervallen in de nieuwe publicatie.
Voor de plug-in batterijen waren er ook al plug-in zonnepanelen.
top, je was me voor. 551.7.2 is in de huidige geldige versie niet meer opgenomen. :)
en daarmee dus ook het verbod om op een WCD een opwekeenheid aan te sluiten (uiteraard conform de netcode , waarbij het vermerk dat een netcode een niveau hoger ligt dan de NEN1010), de netcode is een (wettelijke) regeling.

• R.K
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 18:30

R.K

Slinke schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:50:
Hier hetzelfde, na de upgrade (die heel lang duurde) had ik in eerste instantie brandende ledjes. Net kijk ik, helemaal niets meer. Lekker zo'n update.

• Gravelist
peterbier schreef op maandag 2 maart 2026 @ 17:35:
[...]

Heb je de reset (knop vast houden) ook geprobeerd.
Als niks meer reageert even de omvormer van de batterijen halen.
Eerst stekker eruit halen.
Dit uiteraard ook gedaan. Geen enkel respons meer. Lijkt echt dood. Vermoed dat update mislukt is, en nu geen firmware meer heeft waarmee die kan opstarten

• R.K

R.K

Even geprobeerd om de ledjes uit en aan te zetten in de app, dat werkt. Nu branden ze weer, weet echter niet voor hoelang. Wellicht is dat een nieuwe functionaliteit om stroom te besparen.

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:53
Is hier iemand met een 2400AC+ of 2400AC pro die ook een 3000L heeft en die mij zijn properties kan sturen van; http://<IP Zendure>/properties/report

Als er ook iemand is met een oude 2000X onder de nieuwe 2400AC zou dat ook heel fijn zijn.

Graag via DM _/-\o_

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+

Na de update.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QkvC-08PWvTaMFLn_Tq18-IHjQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wLO6D9EXbHBaJqfPuAYqs0Pc.jpg?f=fotoalbum_large
Dan ff licht uit en aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-5sJcYeFjTYOEP0g4d-J_FNGLs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/47gorWLlH9LEL3Nhpf6Dh4Dd.jpg?f=fotoalbum_large
En het display werkt weer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fBemTP6GcxXplKpQVnilEilyX3c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6MlYFkHrNpPS8H1WTQVuWWxQ.jpg?f=fotoalbum_large
gielz schreef op maandag 2 maart 2026 @ 17:47:
Is hier iemand met een 2400AC+ of 2400AC pro die ook een 3000L heeft en die mij zijn properties kan sturen van; http://<IP Zendure>/properties/report

Als er ook iemand is met een oude 2000X onder de nieuwe 2400AC zou dat ook heel fijn zijn.
Hierbij de AB2000X onder een 1600 AC+

{"timestamp":1772470116,"messageId":1,"sn":"SN","version":2,"product":"solarFlow1600AC+","properties":{"heatState":0,"packInputPower":0,"outputPackPower":0,"outputHomePower":0,"remainOutTime":59940,"packState":0,"electricLevel":10,"gridInputPower":0,"solarInputPower":0,"solarPower1":0,"solarPower2":0,"solarPower3":0,"solarPower4":0,"pass":0,"reverseState":0,"socStatus":0,"hyperTmp":2891,"gridOffPower":0,"dcStatus":0,"pvStatus":0,"acStatus":0,"dataReady":1,"gridState":1,"BatVolt":4826,"socLimit":2,"faultLevel":1,"acCouplingState":32768,"offGridState":0,"dryNodeState":1,"writeRsp":0,"acMode":2,"inputLimit":0,"outputLimit":400,"socSet":1000,"minSoc":100,"gridStandard":4,"gridReverse":1,"inverseMaxPower":1600,"lampSwitch":1,"gridOffMode":2,"IOTState":2,"Fanmode":1,"Fanspeed":0,"bindstate":0,"factoryModeState":0,"OTAState":0,"LCNState":0,"oldMode":0,"VoltWakeup":0,"ts":1772468753,"tsZone":13,"smartMode":1,"chargeMaxLimit":1600,"phaseSwitch":1,"batCalTime":60,"packNum":2,"rssi":-85,"is_error":0},"packData":[{"sn":"SN","packType":300,"socLevel":9,"state":0,"power":0,"maxTemp":2881,"totalVol":4820,"batcur":0,"maxVol":322,"minVol":321,"softVersion":4123},{"sn":"SN","packType":300,"socLevel":10,"state":0,"power":0,"maxTemp":2861,"totalVol":4820,"batcur":0,"maxVol":321,"minVol":321,"softVersion":4123}]}

• G-addict
photovoltaic schreef op maandag 2 maart 2026 @ 17:04:
[...]

Het is gewoon zo dat installateurs van b.v. PV-systemen en vaste thuisbatterijen volgens de de NEN 1010 norm altijd deze op een losse groep moeten installeren ook al zou dat systeem onder de 800 watt gaan terugleveren en dat is o.a. bepaald vanwege veiligheid en aansprakelijkheid, omdat veel mensen niet weten wat ze allemaal op 1 groep hebben aangesloten en je met terugleveren dus eenvoudig de boel kan overbelasten zonder dat de groep eruit klapt.
De NEN 1010 geldt voor iedereen, niet enkel voor installateurs.

• G-addict
photovoltaic schreef op maandag 2 maart 2026 @ 17:04:
[...]
Thuisbatterijen binnen de EU houden volgens mij de NEN-EN 50549-1 norm aan en volgens mij sta je in je recht bij de verzekering als je gewoon netjes aan alle installatie- en veiligheidsvoorschriften hebt gehouden en ook gewoon de batterij op 800 watt ingesteld had staan.
De 50549 beb ik niet zo bekend mee. Zodra je iets aansluit op je elektrische installatie dien je gewoon te voldoen aan de NEN 1010.
Modbreak:Dit betreft het Zendure topic. Zoals gisteren ook al verzocht graag weer Zendure producten bespreken, voor NEN1010 zijn andere topics, zie ook de topicwaarschuwing.

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 02-03-2026 18:42 ]

• G-addict
Graag weer ontopic

[ Voor 92% gewijzigd door Taro op 02-03-2026 18:05 ]

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:52
gielz schreef op maandag 2 maart 2026 @ 17:47:

Graag via DM _/-\o_
2400ac + en een 3000l

{"timestamp":1772471236,"messageId":208,"sn":"......,"version":2,"product":"solarFlow2400AC+","properties":{"heatState":0,"packInputPower":145,"outputPackPower":0,"outputHomePower":145,"remainOutTime":1836,"packState":2,"electricLevel":92,"gridInputPower":0,"solarInputPower":0,"solarPower1":0,"solarPower2":0,"solarPower3":0,"solarPower4":0,"pass":0,"reverseState":0,"socStatus":0,"hyperTmp":3001,"gridOffPower":0,"dcStatus":1,"pvStatus":0,"acStatus":1,"dataReady":1,"gridState":1,"BatVolt":4976,"socLimit":0,"faultLevel":0,"acCouplingState":57344,"offGridState":0,"dryNodeState":1,"writeRsp":0,"acMode":2,"inputLimit":13,"outputLimit":146,"socSet":1000,"minSoc":50,"gridStandard":4,"gridReverse":1,"inverseMaxPower":2400,"lampSwitch":1,"gridOffMode":2,"IOTState":2,"Fanmode":1,"Fanspeed":0,"bindstate":0,"factoryModeState":0,"OTAState":0,"LCNState":0,"oldMode":0,"VoltWakeup":0,"ts":1772471084,"tsZone":13,"smartMode":1,"chargeMaxLimit":2400,"phaseSwitch":1,"batCalTime":0,"packNum":2,"rssi":-66,"is_error":0},"packData":[{"sn":"..........","packType":500,"socLevel":92,"state":2,"power":69,"maxTemp":3001,"totalVol":4970,"batcur":65522,"maxVol":332,"minVol":331,"softVersion":4352},{"sn":".......,"packType":350,"socLevel":92,"state":2,"power":94,"maxTemp":2941,"totalVol":4980,"batcur":65517,"maxVol":332,"minVol":331,"softVersion":4352}]}

6.35wP Solar | 20,64kWH Zendure (2 x Hyper2000 + Ac2400+) | Tesla M3H LR 750

• Jan-tweak
Knip, zie het verzoek hierboven

[ Voor 101% gewijzigd door Taro op 02-03-2026 18:42 ]

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 17:17
Vandaag waren beide accu's onder de 2400AC om 12 uur alweer vol.
Daarnet een derde accu bij besteld. Bij Techpunt zijn de prijzen in vergelijking met november een stuk lager. Ook de code werkt nog.
Het stapeltje kan zomaar nog hoger worden maar dan hebben we een andere plaats nodig. Het alternatief is om de Sunnyboy 2500 uit 2012 te vervangen inclusief panelen door een 2400AC Pro.

• Skipperhenk
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 09-04 22:13
a2aan schreef op maandag 2 maart 2026 @ 13:24:
Vandaag wordt dan, zoals het er nu naar uitziet, de eerste dag dat mijn 2400AC met 5,76kWh opslag (twee modules) 'te klein' is. Dat wil zeggen: helemaal vol met PV-opwek, maar onvoldoende om de hele nacht te overbruggen. Ben benieuwd hoeveel van dit soort dagen er in totaal in een jaar gaan zitten, want zodra het structureel wat warmer weer wordt (en de warmtepomp dus niet zoveel energie meer vraagt), verwacht ik dat 5,76kWh wél (meestal) voldoende zal zijn voor NOM.

Ik heb 4 modules die gisteren 100% vol zaten en vanaf dat de zon van onze panelen weg was, waren de batterijen vanmorgen om 08.00 op de 20% en dus gestopt met leveren.
Vanmiddag was alles weer vol, nog veel overproductie vanmiddag dus even gekeken hoeveel de airco nog zou nemen. Dat was eigenlijk verwaarloosbaar.
Kortom, deze dagen gaat 11,2 KW helemaal vol en ook afhankelijk van de temperatuur, hoeveel de L/W warmtepomp vannacht nog neemt, mogelijk morgenochtend weer tot 20%
Omdat de PHEV ook nog een 4 tot 5 KW erbij kan hebben na het boodschappen doen, gaat die eerst helemaal op de zon naar vol en dan schakel ik daarna handmatig de Zendure weer in. Moet komende maanden even zo, de electricien komt ergens eind april voor 2 aparte aansluitingen vanuit de meterkast.
Al met al werkt dit leuk maar overweeg toch nog een 5e batterij aan te schaffen.

• NewYerk
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:51
Op youtube staat sinds een paar dagen een leuke installatie video van de ac2400 door dutch electrician amsterdam.
NewYerk schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:01:
Op youtube staat sinds een paar dagen een leuke installatie video van de ac2400 door dutch electrician amsterdam.
Inderdaad deze had ik hier al gepost.
Link:

• Robhond
  • Laatst online: 22:47
mpx200_05 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 18:55:
Vandaag waren beide accu's onder de 2400AC om 12 uur alweer vol.
Daarnet een derde accu bij besteld. Bij Techpunt zijn de prijzen in vergelijking met november een stuk lager. Ook de code werkt nog.
Het stapeltje kan zomaar nog hoger worden maar dan hebben we een andere plaats nodig. Het alternatief is om de Sunnyboy 2500 uit 2012 te vervangen inclusief panelen door een 2400AC Pro.
Thnx voor de tip. Met €2273,- is de 2400AC en 3x AB3000X en P1 meter daar mooi geprijst. Met aan de andere kant: voor €2456,- de 2400AC+ met 2x AB3000L en P1 bij Zendure zelf.
Dilemma op dinsdag: wat is dan de betere deal? Wat dunkt men hier? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Robhond op 02-03-2026 20:18 ]

• R.K

R.K

peterbier schreef op maandag 2 maart 2026 @ 17:47:
Na de update.
[Afbeelding]
Dan ff licht uit en aan.
[Afbeelding]
En het display werkt weer.
[Afbeelding]
Om na een tijdje weer uit te gaan.
NewYerk schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:01:
Grappig, kiest dan ook een Shelly met ct klemmen, leverde hem waarschijnlijk installatie kosten op.

R.K schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:21:
[...]

Om na een tijdje weer uit te gaan.
Misschien wel besparend? Zelf herken ik het de andere kant op, ik blijf het display uitzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 02-03-2026 20:27 ]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OMNC-kFi51Ro9-hWkMYX80S7I5M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZG9TDKVCKUeGieRRXx528PWz.jpg?f=fotoalbum_large

Hems+ homewizard p1 getest met de nieuwe firmware van de 2400ac, zonder het gewenste resultaat. Staat nog steeds op 0watt.

[ Voor 50% gewijzigd door geert1992 op 02-03-2026 20:25 ]

geert1992 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:21:
[...]

Grappig, kiest dan ook een Shelly met ct klemmen, leverde hem waarschijnlijk installatie kosten op.
Was bij zijn ouders.
Hij maakt mooie videos en leuk om naar te kijken.
peterbier schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:24:
[...]

Was bij zijn ouders.
Hij maakt mooie videos en leuk om naar te kijken.
Ik zag ook een slimme meter op het filmpje. Ik zou dan zelf voor een P1-meter kiezen; als de HomeWizard die erin zat niet werkt, kun je altijd nog overstappen op die van Zendure zelf.

geert1992 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:21:
[...]

Zendure heeft een strategisch partnership met Shelly. Vermoedelijk heeft hij de set gesponsord gekregen en dan is de kans groot dat ze die daarom meeleveren voor een nette inbouw in de meterkast.

geert1992 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:31:
[...]

Ik zag ook een slimme meter op het filmpje. Ik zou dan zelf voor een P1-meter kiezen; als de HomeWizard die erin zat niet werkt, kun je altijd nog overstappen op die van Zendure zelf.
Volgens mij heeft hij de spullen gekregen.
Wat ik er van begrijp gaat hij ook nog die oude meterkast vervangen.
Ik ben lid op zijn YT kanaal is erg leuk.
Zoals op de video te zien is de Shelly zonder zekeringen geplaatst is ook tijdelijk. (Iets wat ik zelf dan weer niet zal doen)
Nu weer terug naar Zendure.👈👍
Taro schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:38:
[...]

Zendure heeft een strategisch partnership met Shelly. Vermoedelijk heeft hij de set gesponsord gekregen en dan is de kans groot dat ze die daarom meeleveren voor een nette inbouw in de meterkast.
Als het goed is kan je een zendure accu ook integreren in de Shelly app. Heb je dat wel eens getest? Mij lukt het niet meer omdat ik het al eens, onsuccesvol, geprobeerd heb.

geert1992 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:40:
[...]

Als het goed is kan je een zendure accu ook integreren in de Shelly app. Heb je dat wel eens getest? Mij lukt het niet meer omdat ik het al eens, onsuccesvol, geprobeerd heb.
Ja, heb destijds de Hypers in de Shelly App gezet. Dat was leuk om te proberen, maar volgens mij niet nuttig. Heb er daarna ook nooit meer iets mee gedaan.

• Ouwe.73
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:13
mrme12345 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:31:
[...]

Ja hoor wordt over de hele solarflow serie uitgerold, dus komt ook naar de 2400 AC van vorig jaar en ook naar de Hyper 2000.
Bedankt voor de info. Zou de 2400+ beter zijn dan de 2400AC?
geert1992 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:40:
[...]

Nee is niet mogelijk.
Wel Shelly plugs in de Zendure app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eb9EhagORGat0H5qGdUJFvd0E74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1I39msQxXPT0ZgmtpabTT9Ov.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door peterbier op 02-03-2026 20:48 ]

Ouwe.73 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:41:
[...]

Bedankt voor de info. Zou de 2400+ beter zijn dan de 2400AC?
Wel que RTE (88% vs 85% bij 800W laden en ontladen) en qua veiligheid (dubbele BMS, overdrukventiel). Maar de 2400 AC van vorig jaar is ook nog steeds een hele goede thuisbatterij natuurlijk. Dus ligt er aan of je RTE en veiligheid heel belangrijk vindt en wat prijsverschil is. Beide opties zijn goed.

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|

peterbier schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:42:
[...]

Nee is niet mogelijk.
Wel Shelly plugs in de Zendure app.
Is wel mogelijk. Maar bij mij lukte dat niet.

edit: kan gewoon nog steeds:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dhSQNShvtD0CD31hDmA42iMs2jM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qoIYivQheajy9ife1p5yhkke.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3wYjbcDI-Hl6BOx8Hq-HxnT8xo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pnfSNel3KsxCTkse9co3sGlA.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBzZWUPQAvjEUehfMo9ptNAD8SU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gvs0dSIudkNWvhkWakbx46E6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 83% gewijzigd door geert1992 op 02-03-2026 20:52 ]

Pagina: 1 ... 184 ... 226 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. En blijf on-topic.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.