• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:47
Knip, daarvoor zijn Marktplaats of Vraag en Aanbod overig

[ Voor 85% gewijzigd door Taro op 27-02-2026 08:24 ]

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:28
koboy schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 18:09:
[...]
Voordeel van de HW P1 meter is dat die direct een enkele entiteit levert met afname positief en teruglevering negatief.
De (USB) DSMR integratie heeft aparte entiteiten voor afname en teruglevering. In elk geval de integratie die ik gebruik voor mijn 2400AC (Gielz) verwacht een enkele entiteit, en moet je dus een eigen entiteit aanmaken die de berekening doet.
Voor mijzelf was dat even wennen hoe dat werkt; kan prima programmeren, maar de syntax in HA was voor mij erg vreemd.

30 euro geeft je dan wat gemak, maar ook de mogelijkheid om op de HW een parallel administratie te draaien met bijvoorbeeld dynamische tarieven om later deze makkelijk te kunnen vergelijken met de jaaropgaaf van vast.
Bedankt voor de info. Heb nu 2 jaar HA draaien en al doende word ik steeds wijzer.
Ik heb al een entitiet gemaakt die kijkt of ik van het grid pak / teruglever, dat is geen probleem.
Wellicht dat ik die 30 euro (of 100 euro in geval van Zendure P1) nog wel uitgeef om HEMS uiteindelijk zelfstandig te draaien... eerst even zonder proberen.

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 12:35
wallieweb schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 07:48:
In de app van Zendure staat een enquête om in te vullen over een eventuele LAN netwerkpoort.
Beschikbaar onder het knopje 'Profiel'
de vraagstelling is een beetje knullig gesteld, maar zover goed te doen.
maar laten we eerlijk zijn, er wordt gesproken over meerkosten, die zijn echter voor een dergelijke toevoeging extreem laag. in mijn ogen minder dan 10 euro.

• Jetro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:27
Ik heb nu àlles geïnstalleerd en in de App een Huis aangemaakt. Batterij en P1 meter alles up to date en zichtbaar.

Ik wil graag NOM draaien met de batterij, ik zie alleen niet hoe ik dat moet instellen in de App.

Kan iemand mij hiermee op weg helpen ?

Het staat nu op automodus ingesteld.
En terug leveren op verbieden.

[ Voor 5% gewijzigd door Jetro op 27-02-2026 11:05 ]

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:06
Jetro schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 10:48:
Ik heb nu àlles geïnstalleerd en in de App een Huis aangemaakt. Batterij en P1 meter alles up to date en zichtbaar.

Ik wil graag NOM draaien met de batterij, ik zie alleen niet hoe ik dat moet instellen in de App.

Kan iemand mij hiermee op weg helpen ?

Het staat nu op automodus ingesteld.
En terug leveren op verbieden.
Je moet terugleveren weer terug aanzetten. En dan voor 'slimme meter modus' kiezen.

Dat is NOM via de app.

Je batterij zit op 1 fase aangesloten. Indien nodig moet hij kunnen terugleveren om NOM mogelijk te maken. Als je bijvoorbeeld via andere fase gebruik hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Panzer_V op 27-02-2026 11:27 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• Jetro
Panzer_V schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:26:
[...]

Je moet terugleveren weer terug aanzetten. En dan voor 'slimme meter modus' kiezen.

Dat is NOM via de app.

Je batterij zit op 1 fase aangesloten. Indien nodig moet hij kunnen terugleveren om NOM mogelijk te maken. Als je bijvoorbeeld via andere fase gebruik hebt.
Ik heb maar 1 fase thuis, is het dan ook nodig om terugleveren aan te zetten ?

Ik zou denken dat je dan het terugleveren vanuit de batterij verbied, ik wil immers de stroom van de batterij zelf gebruiken en niet het net in pompen.
Of begrijp ik dit verkeerd?

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:06
Jetro schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:35:
[...]

Ik zou denken dat je dan het terugleveren vanuit de batterij verbied, ik wil immers de stroom van de batterij zelf gebruiken en niet het net in pompen.
In mijn optiek over-micro-manage je nu de boel. Gewoon op standaard laten staan, ding op slimme meter modus zetten en door..... ;)

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Jetro schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:35:
[...]

Door hem op slimme meter modus te zetten volgt die je slimme meter: meer dan 50 watt terugleveren dan gaat die het in de batterij opslaan. Komt je verbruik boven 0 dan zal die proberen om het verbruik om 0 te houden.

De optie terugleveren is alleen van belang als je ook zonnepanelen er op aangesloten hebt. Als je panelen meer opwekken dan je huis verbruikt en de batterij is vol, dan zal die gaan terugleveren aan het net.

• Jetro
Heb in de App “Slimme meter modus” geselecteerd, alleen dan levert alle zonne energie terug aan het net.

Even verder zoeken, bij voorkeuren van de slimme meter modus, heb ik “AC laden” aangezet (stond uit) en dan optie “Volg het overschot aan Energie”

Nu gaat het goed 👍
Er gaat inderdaad minder dan 50 watt het net in en de rest naar de batterij.

Dank

[ Voor 12% gewijzigd door Jetro op 27-02-2026 11:59 ]

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 12:35
AWEF schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:43:
[...]

Door hem op slimme meter modus te zetten volgt die je slimme meter: meer dan 50 watt terugleveren dan gaat die het in de batterij opslaan. Komt je verbruik boven 0 dan zal die proberen om het verbruik om 0 te houden.

De optie terugleveren is alleen van belang als je ook zonnepanelen er op aangesloten hebt. Als je panelen meer opwekken dan je huis verbruikt en de batterij is vol, dan zal die gaan terugleveren aan het net.
bovenstaande vragen geeft eigenlijk weer duidelijk aan dat Zendure hier echt nog iets moet verbeteren, om te beginnen met een duidelijke handleiding van de app van Zendure (de uitleg in de app is gewoon voor veel mensen te summier) Mogelijk dat @Taro dat eens aan Zendure kan meegeven.

dan nog iets waar ik me zelf aan erger is dat ik steeds (tenminste op mijn iphone of ipad) steeds opnieuw moet gaan inloggen, eigenlijk als je met de app al eens ingelogt bent zou je heel eenvoudig via de face-id kunnen inloggen, iets wat bv bij de app van HomeWizard prima werkt en vrijwel bij alle andere apps ook.

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:07
is het mogelijk om de Zendure in NOM modus te draaien, waarbij ik deze modus via de API uitzet zodra mijn EV gaat laden en dan ook weer via de API terugzet in NOM Modus? ik kanin de API niet echt vinden hoe ik deze nl. weer terug krijg in NOM modus.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:52

koboy

Heb een idee voor een icon

CappieL schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:58:
[...]

Bedankt voor de info. Heb nu 2 jaar HA draaien en al doende word ik steeds wijzer.
Ik heb al een entitiet gemaakt die kijkt of ik van het grid pak / teruglever, dat is geen probleem.
Wellicht dat ik die 30 euro (of 100 euro in geval van Zendure P1) nog wel uitgeef om HEMS uiteindelijk zelfstandig te draaien... eerst even zonder proberen.
Gaat zeker lukken! Daarnaast is via HA zoooo veeeeel meer mogelijk dan via HEMS. HEMS biedt nog geen ondersteuning voor dynamische handel, wat wel een voorwaarde is voor BTW teruggave. Door salderen is dat ook het algoritme dat financieel het meest oplevert dit jaar.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• paul123
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:44
Sinds afgelopen woensdag heb ik een 2400 AC+ met 1 AB3000L in gebruik, in eerste instantie met de Zendure P1 meter op mijn DSMR 4 slimme meter, maar dat werkte echt heel slecht. Ik had wel verwacht dat dat niet optimaal zou zijn maar ik had niet gedacht dat het 10 sec. interval zoveel invloed zou hebben, de batterij stond continu te pendelen tussen laden en ontladen. Inmiddels heb ik HA geconfigureerd met een Enphase "metered" gateway als bron voor de aansturing (zie HA topic) en dat werkt prima.
Jan-tweak schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 12:00:
[...]
bovenstaande vragen geeft eigenlijk weer duidelijk aan dat Zendure hier echt nog iets moet verbeteren, om te beginnen met een duidelijke handleiding van de app van Zendure (de uitleg in de app is gewoon voor veel mensen te summier) Mogelijk dat @Taro dat eens aan Zendure kan meegeven.
Graag via de Zendure support zelf aan ze doorgeven. Misschien overbodig om aan te geven, maar ik heb een fulltime baan in een andere branche en doe dit alles in de avonduren en weekenden erbij. Mijn gezin vindt het ook nog weleens fijn als ik wat tijd voor ze over heb :)
dan nog iets waar ik me zelf aan erger is dat ik steeds (tenminste op mijn iphone of ipad) steeds opnieuw moet gaan inloggen, eigenlijk als je met de app al eens ingelogt bent zou je heel eenvoudig via de face-id kunnen inloggen, iets wat bv bij de app van HomeWizard prima werkt en vrijwel bij alle andere apps ook.
Je moet doorgaans alleen opnieuw inloggen als je de login op meerdere devices en/of ook in Home Assistant gebruikt. Inloggen op device 1 of in HA betekent uitloggen op device 2. Gebruik je maar 1 device, dan hoef je niet opnieuw in te loggen. Oplossing: devices of HEMS omgeving met een 2e account delen.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

HiBe schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 12:07:
is het mogelijk om de Zendure in NOM modus te draaien, waarbij ik deze modus via de API uitzet zodra mijn EV gaat laden en dan ook weer via de API terugzet in NOM Modus? ik kanin de API niet echt vinden hoe ik deze nl. weer terug krijg in NOM modus.
Nee, je kunt dan beter de volledige aansturing vanuit HA doen, dan kan je dit prima zo scripten. Hier ook zo gedaan.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

Pagina: 1 ... 182 183 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.