5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Overdrukventiel zit ook op de AB3000X, dus is geen voordeel voor de 2400 AC+ toch?mrme12345 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:43:
[...]
Wel que RTE (88% vs 85% bij 800W laden en ontladen) en qua veiligheid (dubbele BMS, overdrukventiel). Maar de 2400 AC van vorig jaar is ook nog steeds een hele goede thuisbatterij natuurlijk. Dus ligt er aan of je RTE en veiligheid heel belangrijk vindt en wat prijsverschil is. Beide opties zijn goed.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Zo ver mij bekend heeft de AB3000X toch geen overdrukventiel. Heb dat nooit ergens zien staan in ieder geval. Of heb ik wat gemist ergens?Taro schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:46:
[...]
Overdrukventiel zit ook op de AB3000X, dus is geen voordeel voor de 2400 AC+ toch?
energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|
Op de onderkant.mrme12345 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:52:
[...]
Zo ver mij bekend heeft de AB3000X toch geen overdrukventiel. Heb dat nooit ergens zien staan in ieder geval. Of heb ik wat gemist ergens?
[ Voor 23% gewijzigd door geert1992 op 02-03-2026 20:55 ]
5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless
Ja daar zit wel wat ;-), maar wel gek dat ze dit niet in de specs vermelden. Terwijl ze dit bij de nieuwe serie zo expliciet wel doen.
Daar zijn ze bij zendure een kei in, oa de terug kerende discussies over de aerosol vertrager, en brandvertragende gel.... Vooral je ogen de kost geven, en anders ons orakel @Taro vragen.mrme12345 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:56:
[...]
Ja daar zit wel wat ;-), maar wel gek dat ze dit niet in de specs vermelden. Terwijl ze dit bij de nieuwe serie zo expliciet wel doen.
[ Voor 8% gewijzigd door geert1992 op 02-03-2026 20:59 ]
Nou @Taro zat er ook naast met gel en aerosol ;-), dus meestal is beste weg navragen bij Zendure zelf.geert1992 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:58:
[...]
Daar zijn ze bij zendure een kei in, oa de terug kerende discussies over de aerosol vertrager, en brandvertragende gel.... Vooral je ogen de kost geven, en anders ons orakel @Taro vragen.
- Taro
- Niet online
Het antwoord dat ik hier gaf was het antwoord van Zenduremrme12345 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:01:
[...]
Nou @taro zat er ook naast met gel en aerosol ;-), dus meestal is beste weg navragen bij Zendure zelf.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Ja, dat is waar ;-), ze weten het zelf af en toe niet en dan pas na echt nog eens doorvragen wordt het duidelijk.Taro schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:03:
[...]
Het antwoord dat ik hier gaf was het antwoord van Zendure
[ Voor 7% gewijzigd door mrme12345 op 03-03-2026 04:39 ]
Je hebt gelijk.geert1992 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:44:
[...]
Is wel mogelijk. Maar bij mij lukte dat niet.
edit: kan gewoon nog steeds:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit wist ik niet.
Zendure is opneembaar in de Shelly app.
:strip_exif()/f/image/8rBq9XkFWCUXL4zMk5q3eZeo.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik er over nadenk is het trouwens wel een hele onlogische plek voor een overdrukventiel. Die plaats je toch niet waar er een andere batterij onder gezet kan worden. Dan kan die nauwelijks druk kwijt. Heb dat ook nog nooit gezien. En wordt niet vermeld in specs. Zal het voor de zekerheid toch nog eens navragen bij Zendure.Taro schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:03:
[...]
Het antwoord dat ik hier gaf was het antwoord van Zendure
[ Voor 3% gewijzigd door mrme12345 op 02-03-2026 21:14 ]
Niet vervelend bedoeld hoor 🙂 Maar misschien is het handig om iets eerst even zelf te testen voordat je stelt dat het niet mogelijk is.peterbier schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:06:
[...]
Je hebt gelijk.
Dit wist ik niet.
Zendure is opneembaar in de Shelly app.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik had eerder al precies dezelfde screenshots gedeeld.
Je kan een aantal dingen instellen:
Min/max batterij level.
output power limit
Zou je dat ook terug willen koppelen hier?mrme12345 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:08:
[...]
Als ik er over nadenk is het trouwens wel een hele onlogische plek voor een overdrukventiel. Die plaats je toch niet waar er een andere batterij onder gezet kan worden. Dan kan die nauwelijks druk kwijt. Heb dat ook nog nooit gezien. Zal het voor de zekerheid toch nog eens navragen bij Zendure.
Man mangeert1992 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:09:
[...]
Niet vervelend bedoeld hoor 🙂 Maar misschien is het handig om iets eerst even zelf te testen voordat je stelt dat het niet mogelijk is.
Ik had eerder al precies dezelfde screenshots gedeeld.![]()
Je kan een aantal dingen instellen:
Min/max batterij level.
output power limit
Ik kan het ook een keer fout hebben.
Een fout maken is menselijk.
Sorry hoor.😭
Ik verwacht dat hij de btw erbij zet wanneer je kiest om naar Nederland te versturen.Ouwe.73 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:07:
Is er iemand die een Zendure besteld heeft via amazon.de? Daar staat bij dat ze hem verkopen incl Duits btw tarief maar de prijs is best goedkoop en lijkt zonder btw te zijn!
[ Voor 60% gewijzigd door geert1992 op 02-03-2026 21:20 ]
Als ik wil afrekenen blijft de prijs hetzelfde afgezien van de verzendkosten.geert1992 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:17:
[...]
Ik verwacht dat hij de btw erbij zet wanneer je kiest om naar Nederland te versturen.
Ouwe.73 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:19:
[...]
Als ik wil afrekenen blijft de prijs hetzelfde afgezien van de verzendkosten.
/f/image/TjlxFxW5NXe2AT5F9AmZQavS.png?f=fotoalbum_large)
Ik kreeg dit als ik dat probeer.
Ik heb een Solarflow 2400+ met 2 accu's in mijn winkelmand staan, de prijs blijft 1997 euro, met verzending naar Nederland. Er staat daar ook dat de prijzen incl duits btw tarief zijn.geert1992 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:20:
[...]
[Afbeelding]
Inderdaad, bij dat type werkt het hier ook! Maar het is mij niet duidelijk welk btw percentage gebruikt is.Ouwe.73 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:23:
[...]
Ik heb een Solarflow 2400+ met 2 accu's in mijn winkelmand staan, de prijs blijft 1997 euro, met verzending naar Nederland. Er staat daar ook dat de prijzen incl duits btw tarief zijn.
Hij gaat bij mij direct door naar mijn bank.geert1992 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:20:
[...]
[Afbeelding]
Ik had nog wat te goed staan.
ik was 1382,89 kwijt
Dan is een keuze ook snel gemaakt. Staat op de factuur nog een btw percentage?MaXeRs schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:32:
[...]
Hij gaat bij mij direct door naar mijn bank.
Ik had nog wat te goed staan.
ik was 1382,89 kwijt
Samenvatting van de bestellinggeert1992 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:34:
[...]
Dan is een keuze ook snel gemaakt. Staat op de factuur nog een btw percentage?
Subtotaal item(s):
€ 1.427,00
Porto- en verpakkingskosten:
€ 5,50
Totaal:
€ 1.432,50
Toegepaste cadeaubon:
€ -49,61
Eindtotaal:
€ 1.382,89
Vooralsnog niet.
:strip_exif()/f/image/tdUqogktBCSVRL2ufnmptnqX.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik dit lees bij amazon moet de prijs correct zijn bij het afrekenen.
Zojuist toch maar de set besteld, ben benieuwd!
[ Voor 5% gewijzigd door Ouwe.73 op 02-03-2026 21:43 ]
Waar kan ik het beste een set met de 2400AC+ kopen?
Mijn wensen zijn dat ik geen gezeur wil met garantie of de afhandeling daarvan. Ik hoef niet perse de goedkoopste optie te hebben maar wel een betrouwbare winkel. Techpunt valt daardoor al af.
Ik weet ook niet of je gewoon bij zendure.nl moet bestellen ook met name voor de garantie/probleem afhandeling.
Kan iemand mij tips hiervoor geven?
Volgensmij hebben weinig mensen hier kapotte hardware gehad, en de keren dat het voorkwam hebben mensen dit direct met zendure opgelost.GHorsie schreef op maandag 2 maart 2026 @ 22:00:
Nu het toch gaat over het kopen van een set en ik niks gevonden heb op de 1e pagina hierover:
Mijn wensen zijn dat ik geen gezeur wil met garantie of de afhandeling daarvan. Ik hoef niet perse de goedkoopste optie te hebben maar wel een betrouwbare winkel. Techpunt valt daardoor al af.
Ik weet ook niet of je gewoon bij zendure.nl moet bestellen ook met name voor de garantie/probleem afhandeling.
Waaronder @mrme12345 en @Taro .
- P1 van Homewizard doet het hier, maar dat was met de vorige firmware ook;
/f/image/kf7uvOHHqd4WpV96LZA7CKvA.png?f=fotoalbum_large)
- P1 van Homewizard is nog steeds 20 seconden sturing. De gevalideerde laboratorium test met de waterkoker gaf het volgende resultaat. (grijs p1 - het doel, zendure groen de batterij)
*20 sec HEMS
:strip_exif()/f/image/L1ucaO2FuTV9xLUP55zf4Lp6.png?f=user_large)
*5 sec interval sturing
:strip_exif()/f/image/gyduh0UbAq8uMOGp02saS6zg.png?f=user_large)
- HEMS heeft altijd Smartmode = 1 waardoor de batterij standaard extra hard leegloopt dit is niet gefixed. De enigste manier om dit uit te krijgen is om HEMS uit te schakelen.
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+
Ik doe maar wattgielz schreef op maandag 2 maart 2026 @ 22:02:
Ik heb even de nieuwe firmware getest en gekeken naar HEMS;
[Afbeelding]
- P1 van Homewizard is nog steeds 20 seconden sturing. De gevalideerde laboratorium test met de waterkoker gaf het volgende resultaat. (grijs p1 - het doel, zendure groen de batterij)
*20 sec HEMS
[Afbeelding]
*5 sec interval sturing
[Afbeelding]
- HEMS heeft altijd Smartmode = 1 waardoor de batterij standaard extra hard leegloopt dit is niet gefixed. De enigste manier om dit uit te krijgen is om HEMS uit te schakelen.
Hopelijk fixen ze dit in hems2.0.
- Taro
- Niet online
Voor het minste gedoe zou ik persoonlijk zelf gewoon bij Zendure.nl bestellen. Als Zendure failliet gaat heb je ook via resellers een probleem, maar gaat een reseller failliet, dan bestaat Zendure nog. En aan de andere kant zal Zendure ook wel rechtstreeks problemen oplossen buiten een reseller om als die failliet is.GHorsie schreef op maandag 2 maart 2026 @ 22:00:
Nu het toch gaat over het kopen van een set en ik niks gevonden heb op de 1e pagina hierover:
Afijn, het maakt allemaal niet zoveel uit.
als je bij Amazon.de met als afleveradres Duitsland aangeeft heb je 0% duitse BTW. Ik heb een kennis die pas in een duitse webshop via een duitse pakketshop besteld heeft, en hij hoefde ook 0% BTW betalen, ik weet dat dit eigenlijk niet correct is, maar blijkt wel gewoon te werken. Zeker handig voor lieden die aan de oostgrens wonen, en de prijs was superlaag t.o.v. van wat je in Nederland kwijt ben, dus ik snap het wel.Ouwe.73 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:07:
Is er iemand die een Zendure besteld heeft via amazon.de? Daar staat bij dat ze hem verkopen incl Duits btw tarief maar de prijs is best goedkoop en lijkt zonder btw te zijn!
Alleen de SolarFlow 2400 AC is hierdoor gaan laden en de SolarFlow 800 Plus niet. Komt dus mogelijk door de update van gisteren.
[ Voor 20% gewijzigd door crbnnw op 03-03-2026 07:33 ]
🔋 9.6 kWh Zendure 2400AC & SF800PLS | ☀️ 5.5 kWp SolarEdge (NW & ZO) | 𖣘 5.2 kW Daikin L/L 3-Multi | 🔌 Peblar Home | 🚙 14 kWh PHEV
Geen problemen bij installatie en heropstart.
@crbnnw wellicht is dat iets dat verwerkt zit in 'known issues'. Er werd hier nogal veel geklaagd over die minimale SOC op tweakers. Ik gebruik mijn batterij op een heel andere manier en loop niet tegen dat probleem aan.
De schakelaar in de zendure app staat aan, maar de leds zijn uit. Even de schakelaar uit/aan zetten zorgt ervoor dat de leds terug branden, maar na een tijd gaan ze terug uit.
Page intentionally left blank.
800 om 800 lijkt mij de bedoeling?
[ Voor 4% gewijzigd door sysiwan op 03-03-2026 09:21 ]
Ja is al meerdere keren gemeld hierStarWing schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:10:
Iemand hetzelfde probleem dat de indicator leds uitgaan op de batterij na de update van gisteren? Ik en mijn collega ervaren hetzelfde probleem.
De schakelaar in de zendure app staat aan, maar de leds zijn uit. Even de schakelaar uit/aan zetten zorgt ervoor dat de leds terug branden, maar na een tijd gaan ze terug uit.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
De waardes zijn in kW, dus 2.4 of .8sysiwan schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:18:
Nog even het aanmelden bij energieleveren.nl. wat vullen jullie in voor 1x 2400AC+ met 1x AB3000L??
[Afbeelding]
Nou ook de update gedaan, alleen helaas bij mij werkt de homewizard P1 meter nog steeds niet.gielz schreef op maandag 2 maart 2026 @ 22:02:
[Afbeelding]
Nog geen probleem omdat ik alles via HA aanstuur maar zou wel leuk zijn om deze optie achter de hand te hebben.
Page intentionally left blank.
Interessante grafiekjes, ben zelf aan het kijken naar een accu on het eigen gebruik te verhogen. Maar als ik zo naar de grafiekken kijk dan ziet het er naar uit dat er een behoorlijke vertraging zit tussen het verbruik en het leveren van de accu. Waardoor 50% van het verbruik uit het net komt, 50% geleverd is door de accu en 50% terug geleverd is aan het net. Het totale verbruik zal wel op nul uitkomen maar je betaald nog steeds teruglever kosten en verbruikskosten zo te zien.gielz schreef op maandag 2 maart 2026 @ 22:02:
[Afbeelding]
*20 sec HEMS
[Afbeelding]
*5 sec interval sturing
[Afbeelding]
Is het misschien mogelijk dat op die schakelaar een digitale timer op zit die na een bepaalde tijd het display gewoon weer uitzet?StarWing schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:10:
Iemand hetzelfde probleem dat de indicator leds uitgaan op de batterij na de update van gisteren? Ik en mijn collega ervaren hetzelfde probleem.
mijn situatie is als volgt: ik heb twee 850 Pro‑units. Eén unit werkt prima, maar de tweede helaas niet. De batterij‑indicator blijft geel, wat volgens de handleiding betekent dat de BMS‑beveiliging is geactiveerd.
Ik heb de unit uit het HEMS verwijderd, losgekoppeld en opnieuw opgestart, net als de P1‑hardware. Ik heb ook geprobeerd om het laden via het net te forceren, maar zonder resultaat.
Heeft iemand een tip?
Vrijstaande woningen 1901, 160 m2 geïsoleerd gemiddeld rc 4.5, HR+++ Quatt + Remeha Calenta , Tado xa vvw 80 m2 beneden, 5 radiatoren voorheen 750 m3 gas
Constateer zojuist dat dit bij mijn 2400 ook zo is. Het apparaat werkt wel zo te zien aan de app.StarWing schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:10:
Oeps, lees nu de reacties terug, dus ook mijn melding is overbodig.
[ Voor 6% gewijzigd door Skipperhenk op 03-03-2026 10:38 ]
Als de handleiding aangeeft dat de BMS beveiliging is geactiveerd zou ik er zelf zoveel mogelijk vanaf blijven en vooral direct service ticket bij Zendure indienen en kijken waar zij mee terug komen (wel ook direct je serienummer meegeven).Safe_grut schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:55:
Goedemorgen,
mijn situatie is als volgt: ik heb twee 850 Pro‑units. Eén unit werkt prima, maar de tweede helaas niet. De batterij‑indicator blijft geel, wat volgens de handleiding betekent dat de BMS‑beveiliging is geactiveerd.
Ik heb de unit uit het HEMS verwijderd, losgekoppeld en opnieuw opgestart, net als de P1‑hardware. Ik heb ook geprobeerd om het laden via het net te forceren, maar zonder resultaat.
Heeft iemand een tip?
er wordt om kilowatt gevraagd. Dus je typt daar of 0,8 of 2,4. Maar niet 2400!!!sysiwan schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:18:
Nog even het aanmelden bij energieleveren.nl. wat vullen jullie in voor 1x 2400AC+ met 1x AB3000L??
[Afbeelding]
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Gestelde vraag:
Ik heb op mijn dak 7 zonnepanelen 295wp met de Enphase M250 micro omvormers.
Kan ik deze aansluiten op de AC noodstroomvoorziening?
Antw
De SF2400AC is voorzien van een inverter-koppelingsfunctie. Zolang uw ingangsparameters binnen de technische limieten van het apparaat vallen, zal het apparaat normaal functioneren. Om een stabiele werking van het systeem te garanderen, raden wij u aan om vóór de aansluiting zorgvuldig te controleren of de ingangsspanning, stroomsterkte en vermogensparameters van de inverter voldoen aan de specificaties van het apparaat.
Vraag
Goedemorgen, bedankt voor je reactie, ik heb 7 van bijgaande omvormers. Met 7 panelen BMO295. Kunnen deze gezamelijk op de AC nood aansluiting? Graag jullie controle om niks verkeert te doen. (Leaflets in pdf meegestuurd)
Nogmaals de vraag moeten verduidelijken,
De vraag is of ik de 7 panelen met micro omvormers (volgens eerder verzonden specificaties) kan aansluiten op de AC nood aansluiting (1800w)
Antw
Bedankt voor uw verduidelijking. Op basis van de door u verstrekte informatie kunt u deze 7 zonnepanelen met micro-omvormers aansluiten op de AC-uitgang (1800W) van de SF2400AC, waarna het apparaat normaal zal functioneren.
:strip_exif()/f/image/z97rUvjFRM1q8epmJOjS2xJD.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door WHF163 op 03-03-2026 11:31 ]
Het gaat vooral 'mis' bij kortdurende pieken/dalen in het verbruik. Bij mij is dat zowat 24x7 de Quooker, die ieder kwartier gedurende 5sec 2000W vraagt. Dan doet de Zendure (meestal) precies het tegenovergestelde: (nog) niet leveren als het wel nodig is, en wel leveren als het niet (meer) nodig is. Met de HW-P1-meter was dit dus nog erger: dan ging de Zendure gedurende 20sec 2000W leveren, terwijl de Quooker maar 5sec had gevraagd.Christiaan676 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:48:
Interessante grafiekjes, ben zelf aan het kijken naar een accu on het eigen gebruik te verhogen. Maar als ik zo naar de grafiekken kijk dan ziet het er naar uit dat er een behoorlijke vertraging zit tussen het verbruik en het leveren van de accu. Waardoor 50% van het verbruik uit het net komt, 50% geleverd is door de accu en 50% terug geleverd is aan het net. Het totale verbruik zal wel op nul uitkomen maar je betaald nog steeds teruglever kosten en verbruikskosten zo te zien.
Ook met de wasmachine zie ik (via de "Now" weergave van de HomeWizard P1-meter) de Zendure zowat in tegenfase draaien (o.b.v. de Zendure-P1-meter): mijn 2400AC levert als de motor stilstaat, en levert niet als deze draait. Maar dat is 'maar' een paar uur per week iets van 150W.
Ik vraag me af of het niet beter zou zijn als Zendure voor NOM sneller (met kortere cycli) zou reageren, en/of wat 'vloeiender' (continu o.b.v. voortschrijdend gemiddelde van 5sec, of zo). Maar het wordt denk ik lastig om het áltijd goed te doen, want als de energievraag wél aanblijft, wil je juist wel in 1x opschalen.
Er is hier vast niemand die zin heeft om te testen wat er gebeurt als je de wasmachine op de noodstroompoort van een losstaande 2400AC aansluit (dus met het netsnoer niet aangesloten). Hoe zou Zendure dán reageren, op een load van 150W die steeds 5sec aan/3sec uit is?
Met hoeveel 'geweld' zou die overdruk eventueel vrij kunnen komen? Genoeg om los van de grond (of de onderliggende batterij) te komen? Zeker met zo'n hoge toren moet je er toch niet aan denken dat de bovenste batterij zichzelf er vanaf lanceert, of dat de hele toren omvalt (voor de modellen waar het ventiel aan de zijkant zit).mrme12345 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 10:39:
Blijkt inderdaad toch een overdrukventiel te zijn onder op de ab3000x heeft Zendure vandaag bevestigd. En er zou nog ruimte zitten tussen onderkant volgende batterij / grond en overdrukventiel. Ik heb nog wel de vraag uitstaan waarom dit dan niet in de specs opgenomen is.
Geen idee, zal toch met behoorlijk wat druk zijn lijkt me. Wellicht ook de reden dat ze er daarna voor gekozen hebben om deze aan de zijkant te plaatsen bij de nieuwe serie. Ik vind aan de onderkant sowieso een vreemde en niet logische plek eerlijk gezegd voor een overdrukventiel.a2aan schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:43:
[...]
Met hoeveel 'geweld' zou die overdruk eventueel vrij kunnen komen? Genoeg om los van de grond (of de onderliggende batterij) te komen? Zeker met zo'n hoge toren moet je er toch niet aan denken dat de bovenste batterij zichzelf er vanaf lanceert, of dat de hele toren omvalt (voor de modellen waar het ventiel aan de zijkant zit).
Is er nog iets aan te doen?
Aiaiai... zeker met AI gedaan
Heb gewoon bij zendure.nl besteld.GHorsie schreef op maandag 2 maart 2026 @ 22:00:
Wettelijke garantie is meestal 2 jaar, en dan is in eerste instantie de verkopende partij het aanspreekpunt. daarna kom je toch bij Zendure uit. dus het hoeft geen probleem te zijn om elders te bestellen. ik heb op het moment een garanitegeval lopen, en de verkoper, noem nog even de naam niet, verwijst me nu ook keihard door naar Zendure. Als zij het gewoon oplossen vind ik het prima.
Als je op garantie zoekt in forum kun je dat terugvindengeert1992 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 22:02:
[...]
Volgensmij hebben weinig mensen hier kapotte hardware gehad, en de keren dat het voorkwam hebben mensen dit direct met zendure opgelost.
Waaronder @mrme12345 en @Taro .
[ Voor 4% gewijzigd door mrme12345 op 03-03-2026 12:26 ]
Wettelijke garantie is in Nederland een open norm. De duur hangt af van 'wat je van het product mag verwachten', en dat hangt weer af van het type product (een koelkast moet langer meegaan dan een mobiele telefoon), en zelfs van hoe 'premium' een product is (van Miele mag je meer verwachten dan van Zanussi).Gravelist schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 12:05:
Wettelijke garantie is meestal 2 jaar, en dan is in eerste instantie de verkopende partij het aanspreekpunt.
Wat voor een thuisbatterij zo'n beetje de wettelijke garantietermijn is zou ik zo snel niet weten, maar ik zou denken dat dat toch wel meer dan twee jaar zou moeten zijn.
Het is inderdaad fijn dat Zendure ruime fabrieksgarantie lijkt te bieden, zodat je daarop kan terugvallen als de verkoper bijvoorbeeld failliet is.daarna kom je toch bij Zendure uit. dus het hoeft geen probleem te zijn om elders te bestellen. ik heb op het moment een garanitegeval lopen, en de verkoper, noem nog even de naam niet, verwijst me nu ook keihard door naar Zendure. Als zij het gewoon oplossen vind ik het prima.
Als de verkoper nog wel actief is, is die gewoon verantwoordelijk voor een passende oplossing, bij problemen. Bij een heel ander (soort) product had ik onlangs een garantieclaim, en ik vond het prima dat de verkoper de procedure met de fabriekant doorliep (want dat was voor alle partijen het makkelijkst), tótdat de verkoper zich wilde verschuilen achter het feit dat de fabrikant niet (alles) wilde vergoeden. Toen heb ik de verkoper gewezen op hun wettelijke plicht om mij garantie te bieden, en uiteindelijk hebben ze dat ook netjes gedaan.
Dus je kan twee kanten om redeneren: als je veel vertrouwen in Zendure hebt kan je het 'risico' nemen door in zee te gaan met een eventueel minder betrouwbare verkoper, maar je zou ook juist een extra betrouwbare verkoper kunnen zoeken, zodat je sneller/beter geholpen zou kunnen worden bij eventuele garantieclaims (ook als Zendure om zou vallen).
Misschien een interessante gedachtenexperiment (in principe van toepassing op alle IOT-achtige devices): stel dat Zendure failliet zou gaan en/of overgenomen door een partij die stopt met HEMS (vanuit de cloud), wardoor oude devices niet meer bruikbaar zijn. Zou een Nederlandse reseller dan verantwoordelijk zijn dat probleem voor de door hen geleverde systemen op te lossen?
Zelfs met btw is het voordeliger. Dus kies gewoon de legale weg en promoot hier niet belastingontduiking.Jan-tweak schreef op maandag 2 maart 2026 @ 23:47:
[...]
als je bij Amazon.de met als afleveradres Duitsland aangeeft heb je 0% duitse BTW. Ik heb een kennis die pas in een duitse webshop via een duitse pakketshop besteld heeft, en hij hoefde ook 0% BTW betalen, ik weet dat dit eigenlijk niet correct is, maar blijkt wel gewoon te werken. Zeker handig voor lieden die aan de oostgrens wonen, en de prijs was superlaag t.o.v. van wat je in Nederland kwijt ben, dus ik snap het wel.
Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)
Met een Solarflow 800 werkt het ook niet.geert1992 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:20:
[...]
[Afbeelding]
ik promoot helemaal niets, en gaf zelf aan dat : " ik weet dat dit eigenlijk niet correct is ", wat iemand zelf doet is echt alleen in zijn eigen verantwoording.Pr088 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 12:44:
[...]
Zelfs met btw is het voordeliger. Dus kies gewoon de legale weg en promoot hier niet belastingontduiking.
en ja, zelfs met de de juiste nederlandse BTW van 21% ben je met iets meer dan 600 euro inderdaad nog een stuk goedkoper uit dan bij zendure.nl met 729 euro. Dus ook volledig legaal is dat een aardige besparing.
Daarnet de verzendbevestiging ontvangen op mail. Bestelling loopt "gewoon" via Zendure.nl.Refl schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 16:44:
Zojuist de Zendure AC2400+ besteld met 5 extra accu's. 17kw totaal.
Tenzij iemand mij het afraadt zal ik de installatie eerst met de schuko stekker voltooien (2400w eigen groep), kijken of alles werkt, warm wordt, stabiel is, etc. en niet lang na dat alles getest te hebben de stekker eraf knippen en een vaste aansluiting realiseren.
Ryzen 7600 | 7800XT | Tesla MY Juniper Premium AWD LR | ID.3 1st Max | Peblar Business | Zendure 2400AC+ 17kWh
Wat is precies de hoogte van deze unit daadwerkelijk opgemeten?
En het liefst ook van de losse batterij: AB3000L.
Afmetingen staan op Zendure site natuurlijk in de specificaties maar het is onduidelijk of dit daadwerkelijk de hoogte van de unit betreft. Bij de AC+ unit staat er Afmetingen (B × H × D) - 326 × 294 × 251 voor, terwijl voor de batterij staat alleen (394 x 257 x 283 mm), is dan hier de hoogte 257mm?
Bij de oudere SolarFlow AC 2400 unit staat namelijk de hoogte als laatste in de tabel, dus dat maakt het wat verwarrend.
5,4 kWh thuisaccu | 79 kWh EV | 6,5 kWp
Ik vermoed dat een schuko wel "ok" is.Refl schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:19:
[...]
Daarnet de verzendbevestiging ontvangen op mail. Bestelling loopt "gewoon" via Zendure.nl.
Tenzij iemand mij het afraadt zal ik de installatie eerst met de schuko stekker voltooien (2400w eigen groep), kijken of alles werkt, warm wordt, stabiel is, etc. en niet lang na dat alles getest te hebben de stekker eraf knippen en een vaste aansluiting realiseren.
Tenzij je misschien de max toren maakt van batterijen.
Hier is deze in een kwaliteit stopcontact met degelijke schroefklemmen door electricien geplaatst.
Wanneer ik dit meet bij laden wanneer er volle zon is valt dat reuze mee. Komt eigenlijk niet echt merkbaar warm.
Begin nou niet weer met die hele discussieIdr548 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 14:10:
[...]
Ik vermoed dat een schuko wel "ok" is.
Tenzij je misschien de max toren maakt van batterijen.
Hier is deze in een kwaliteit stopcontact met degelijke schroefklemmen door electricien geplaatst.
Wanneer ik dit meet bij laden wanneer er volle zon is valt dat reuze mee. Komt eigenlijk niet echt merkbaar warm.
Zendure geeft op zijn omvormers en batterijmodules gewoon 10 jaar dus dat zit eigenlijk wel goed. Nu is het eigenlijk in Nederland wel zo dat je garantie door de verkoper wordt gegeven, want daarmee heb je ook een juridsch contract. Dus als je je direct bij Zendure.nl koopt is dat je verkoper. koop je via een oaf andere (wb)shop is dat je verkoper en dus ook verantwoordelijk voor je garantie, en die is in Nederland geen vaste twee jaar maar afhankelijk van het product, zeker voor producten met een lange levensduurverwachting dus zeker ook langer.Gravelist schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 12:05:
[...]
Wettelijke garantie is meestal 2 jaar, en dan is in eerste instantie de verkopende partij het aanspreekpunt. daarna kom je toch bij Zendure uit. dus het hoeft geen probleem te zijn om elders te bestellen. ik heb op het moment een garanitegeval lopen, en de verkoper, noem nog even de naam niet, verwijst me nu ook keihard door naar Zendure. Als zij het gewoon oplossen vind ik het prima.
Dat is wel een hele mooie prijs.
Ben hier al actief sinds de start van het topic, straks eindelijk alle theorie zelf in de praktijk brengen.
En de Ecoflow kan de deur uit.
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Ecoflow Delta Pro | 450x Nera | Home Assistant
Ik heb een 5% kortingscode kunnen vinden + een 8% cashback via cachbackXL (op ex btw bedrag). Zijn er nog andere actuele kortingscodes of is dit wel de max?
Panasonic Aquarea High Performance KIT-WC05JE5 (5 kw), 2750wp oost/west, 660 zuid, 2x Atlantic Calypso wp boilers
Bij Techpunt hebben ze momenteel korting op Zendure ivm Chinees nieuwjaar en werkt Zendure10 voor extra 10% mocht je daar willen bestellen.ijhas schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 16:08:
Ik lees al even stilletjes mee maar overweeg nu toch nu al 3x Solarflow 800 plus aan te schaffen (ipv wachten tot einde jaar). Ook gezien de huidige spanningen verwacht ik niet dat de prijzen nog veel gaan dalen (eerder omhoog als de olieprijzen langer hoog blijven).
Ik heb een 5% kortingscode kunnen vinden + een 8% cashback via cachbackXL (op ex btw bedrag). Zijn er nog andere actuele kortingscodes of is dit wel de max?
Heb specifiek de 800+ niet gecheckt daar.
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Ecoflow Delta Pro | 450x Nera | Home Assistant
Vorige week was ik weg. Batterij op ongeveer 60% uit HEMS gezet en laden/ontladen op 0W. Batterij is hele week keurig op dezelfde SOC gebleven. 1 procentje eraf geloof ik.
Na thuiskomst, batterij weer geactiveerd in HEMS en eerst weer eens helemaal tot 100% geladen op zondag.
Nadien bij ontladen (2400W) gaat het heel geleidelijk zoals voorheen. Maar ergens rond 35-40% zakt opeens de SOC in elkaar en wordt er gestopt bij 10%. Vandaag ook bij opladen (ook 2400W) het laatste stukje bijna direct naar 100%.
Als dit 1x gebeurt zou er sprake kunnen zijn van kalibreren. Maar 3x achter elkaar?
Vandaag is er bij het laden maar 9,25 kWh in de batterijen gegaan. Nominale capaciteit is 11,52 kWh (4x AB3000X). 90% daarvan is 10,37 kWh. Daar lijkt dus een kWh te ontbreken. Zondag ging er bij het laden van 10-100% wel 10,32 kWh in. Bij het laden ging het toen ook gewoon tot 100%.
De uitvoer van 61% naar 10% was maar 3,48 kWh.
Zie bijgaande screenshot. Voorheen liep de lijn zowel bij ontladen met een bijna constante gradient tot 10% (of 100% bij laden) en heb ik zulke drops niet gezien.
:strip_exif()/f/image/FBw0Uar6Fd5PqKdzoh8fiJUc.jpg?f=fotoalbum_large)
Heel raar en onbetrouwbaar gedrag. NB de laatste update is nog niet geïnstalleerd dus daar ligt het niet aan. Kan ook geen gebrek aan kalibratie zijn, want de batterij is in deze dagen meerdere keren tot 100% geladen. Dit zou dan ook niet het "LFP kan moeilijk de werkelijke SOC schatten" probleem zijn.
Iemand een idee?
Mag ik even vragen waarom je specifiek voor 3 stuks overweegt? 😊ijhas schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 16:08:
Ik lees al even stilletjes mee maar overweeg nu toch nu al 3x Solarflow 800 plus aan te schaffen (ipv wachten tot einde jaar). Ook gezien de huidige spanningen verwacht ik niet dat de prijzen nog veel gaan dalen (eerder omhoog als de olieprijzen langer hoog blijven).
En hoeveel accu’s wil je onder elke 800 plus hangen?
Dat was mijn gedachte in ieder geval.
Panasonic Aquarea High Performance KIT-WC05JE5 (5 kw), 2750wp oost/west, 660 zuid, 2x Atlantic Calypso wp boilers
Geen gekke gedachte, hou je wel rekening met een juiste C-rating. Je wil denk ik wel extra accu's toevoegen uiteindelijk. Anders krijgt die ene accu per omvormer het wel voor zn kiezen.ijhas schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 16:33:
@geert1992 Ik mik op ongeveer 5 a 6 kWh. Het viel mij op dat 3x Solarflow 800 plus voordeliger is dan 1 Solarflow plus met twee extra accu's. Ook geeft dat samen 2400 watt max terugleveren ipv 800 bij een enkele unit met losse accu's
Ik weet niet of je er ook nog zonnepanelen aan wilt hangen, maar ik zou in je overweging wel rekening houden met de C-rating van de accu.ijhas schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 16:33:
@geert1992 Ik mik op ongeveer 5 a 6 kWh. Het viel mij op dat 3x Solarflow 800 plus voordeliger is dan 1 Solarflow plus met twee extra accu's. Ook geeft dat samen 2400 watt max terugleveren ipv 800 bij een enkele unit met losse accu's
Er zit een batterij van 1920 Wh in. Als je die continu met 800 W gaat laden of ontladen, zit je al rond de 0,4C. Dat is op zich niet extreem, maar als je daar ook nog zonnepanelen direct op aansluit, kan de effectieve belasting (afhankelijk van de interne laad-/ontlaadstromen) verder oplopen.
Zelf hanteer ik een c-rating van lager dan 0,3, wat ten goede komt van de levensduur van de batterij en RTE!
[ Voor 6% gewijzigd door geert1992 op 03-03-2026 16:40 ]
Da's netjes, ik heb 2 weken dezelfde combo gekocht bij offgridpowerstation.be voor €2.900Acidrain schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 15:47:
Nou kogel hier ook door de kerk, net een SolarFlow 2400 AC met 3x accu bij Techpunt afgetikt voor € 2166,30
Daarmee houd ik gewoon max. 3000W laden en 2400W ontladen beschikbaar. Volgens mij is 0.4 of 0.5C ook nog prima te doen voor LifePo?
Ik denk dat je @Acidrain bedoelde;).ijhas schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 16:53:
@geert1992 @mrme12345 Goed punt. Ik was sowieso niet van plan om zonnepanelen op de SolarFlow aan te sluiten. Mijn huidige strings zijn te lang en omleggen is te veel gedoe. Daarnaast las ik dat het laadvermogen van de Solarflow 800 aan het einde inzakt en dat het resterende PV vermogen dan niet wordt teruggeleverd. De bypass gaat pas aan als de accu echt vol zit. Dat is ook een soort "verlies" dus ik wil eigenlijk alleen via AC laden. Ik neem het verlies van de extra omzetting dan voor lief.
Daarmee houd ik gewoon max. 3000W laden en 2400W ontladen beschikbaar. Volgens mij is 0.4 of 0.5C ook nog prima te doen voor LifePo?
Als je alleen via AC gaat laden en ontladen wordt het inderdaad simpeler.
Voor LiFePO4 is 0,4c in principe prima; de meeste cellen kunnen dat continu aan, al geeft een hogere C-rate op lange termijn wel iets meer slijtage dan wanneer je rond 0,2–0,3C blijft. Met drie units verdeel je het vermogen netjes, dus per stuk blijft de belasting overzichtelijk.
Wat je wel moet meenemen: met drie losse 800 Plus's heb je ook drie omvormers en drie BMS’en actief. Dat betekent iets meer conversieverlies dan bijvoorbeeld een 2400AC, waar alles met 1 omvormer en 1 BMS geregeld word, wat eenvoudiger aan te sturen is, en efficiënter.
Maar puur qua 0,4–0,5C voor LiFePO4? Dat moet technisch gezien kunnen.
Mooi, mag ik vragen waarom je uiteindelijk toch de AC2400 hebt aangeschaft en niet de AC2400+? En heb je nog overwogen om 2x toren te doen ipv 1 om op 4800 te laden/ontladen?Acidrain schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 15:47:
Nou kogel hier ook door de kerk, net een SolarFlow 2400 AC met 3x accu bij Techpunt afgetikt voor € 2166,30
Ben hier al actief sinds de start van het topic, straks eindelijk alle theorie zelf in de praktijk brengen.![]()
En de Ecoflow kan de deur uit.
Succes!
Zeker mag dat!Martijnvdb schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 17:05:
[...]
Mooi, mag ik vragen waarom je uiteindelijk toch de AC2400 hebt aangeschaft en niet de AC2400+? En heb je nog overwogen om 2x toren te doen ipv 1 om op 4800 te laden/ontladen?
Succes!
O.a. formfactor, breed en laag ipv smal en hoog.
Daarnaast vind ik het een fijne gedachte om de omvormer af te kunnen koppelen zodat ik hem helemaal uit kan zetten/resetten.
De huidige prijs is natuurlijk ook doorslaggevend.
4800 laden en ontladen heb ik (nog) niet nodig en als ik dat later wel nodig heb komt er nog een toren van 3. Reden is c rating zoals hierboven ook al benoemd.
Slimme keuze. Daarbij: omvormers gaan gemiddeld ook maar zo’n 10 jaar mee, afhankelijk van belasting en temperatuur. Het is dus niet ondenkbaar dat je over een aantal jaar een keer moet vervangen.Acidrain schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 17:35:
[...]
Zeker mag dat!
O.a. formfactor, breed en laag ipv smal en hoog.
Daarnaast vind ik het een fijne gedachte om de omvormer af te kunnen koppelen zodat ik hem helemaal uit kan zetten/resetten.
De huidige prijs is natuurlijk ook doorslaggevend.
4800 laden en ontladen heb ik (nog) niet nodig en als ik dat later wel nodig hebt komt er nog een toren van 3. Reden is c rating zoals hierboven ook al benoemd.
De vraag is dan of je tegen die tijd nog losse omvormers kunt krijgen, of dat je aan een compleet nieuw systeem vastzit. Modulariteit en vervangbaarheid zijn wat dat betreft wel dingen om mee te nemen in je afweging.
Hier hetzelfde probleem. Na aanzetten in de app is het na enige tijd opnieuw uitgeschakeld.Jan-tweak schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:55:
[...]
Is het misschien mogelijk dat op die schakelaar een digitale timer op zit die na een bepaalde tijd het display gewoon weer uitzet?
Jammer dat het zo is aangepast
Hier is hij 6 uur geleden aangezet zonder reden. Erg vreemd.Budgie schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 17:39:
[...]
Hier hetzelfde probleem. Na aanzetten in de app is het na enige tijd opnieuw uitgeschakeld.
Jammer dat het zo is aangepast
[ Voor 22% gewijzigd door geert1992 op 03-03-2026 18:16 ]
Maar de firmware van mijn sf800pro en nu ook aanwezig op de 2400ac. (Latere firmware update)
Het bijhouden van de minimaal ingestelde soc.
Als je soc op bijvoorbeeld 10% hebt staan gaat de Zendure af en toe bijladen. (Om op 10% te houden)
Als je deze hoger zet gaat de Zendure laden.
Dit staat los van welke instelling of uit hems.
Het ingestelde soc is dan de prioriteit.
"Dit wordt niet altijd afgedwongen"
(Mijn ervaring met de sf800pro)
Nu reageert mijn 2400ac ook zo.
[ Voor 4% gewijzigd door peterbier op 03-03-2026 18:41 ]
Vandaag eerder ook al benoemd:peterbier schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 18:35:
Ik kan het mis hebben.
Maar de firmware van mijn sf800pro en nu ook aanwezig op de 2400ac.
Het bijhouden van de minimaal ingestelde soc.
Als je soc op bijvoorbeeld 10% hebt staan gaat de Zendure af en toe bijladen. (Om op 10% te houden)
Als je deze hoger zet gaat de Zendure laden.
Dit staat los van welke instelling of uit hems.
Het ingestelde soc is dan de prioriteit.
"Dit wordt niet altijd afgedwongen"
(Mijn ervaring met de sf800pro)
Nu reageert mijn 2400ac ook zo.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/84765712
Nu kun je discussiëren wat handiger is: of je loopt (helemaal) naar de set toe en ziet dat alles goed gaat met o.a. ontvangst en laad indicatie, of: je kijkt in de app en ziet ook precies wat de set doet.
Snap de clue van Zendure niet echt waarom dit nu zo werkt of het moet een programmeer uitglijder zijn.
Om 14:00 stond DPD al voor de deur. Dat was wel erg snel.mpx200_05 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 18:55:
Vandaag waren beide accu's onder de 2400AC om 12 uur alweer vol.
Daarnet een derde accu bij besteld. Bij Techpunt zijn de prijzen in vergelijking met november een stuk lager. Ook de code werkt nog.
Het stapeltje kan zomaar nog hoger worden maar dan hebben we een andere plaats nodig. Het alternatief is om de Sunnyboy 2500 uit 2012 te vervangen inclusief panelen door een 2400AC Pro.
De kans dat over circa 10 jaar nog exact dezelfde omvormer te krijgen is lijkt mij onwaarschijnlijk, de techniek gaat in deze tak van sport zo snel.geert1992 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 17:37:
[...]
Slimme keuze. Daarbij: omvormers gaan gemiddeld ook maar zo’n 10 jaar mee, afhankelijk van belasting en temperatuur. Het is dus niet ondenkbaar dat je over een aantal jaar een keer moet vervangen.
De vraag is dan of je tegen die tijd nog losse omvormers kunt krijgen, of dat je aan een compleet nieuw systeem vastzit. Modulariteit en vervangbaarheid zijn wat dat betreft wel dingen om mee te nemen in je afweging.
Ik denk eerder zolang je nog binnen de 10 jaar garantie bent je dan van Zendure een vervanger nieuwer model gaat krijgen, mogelijk dat je deze niet meer kunt stapelen maar dit op een andere wijze met je batterij modules :moet verbinden. Maar dat zullen dan wel zien.
En 3x omvormer is ook 3x omvormerverliezen. Dus hoge verliezen in standby en bij lage vermogens (bijvoorbeeld 's nachts, sluipverbruik).ijhas schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 16:33:
Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)
Niet, of slechts beperkt, als Zendure een lage load door één omvormer laat afhandelen, én de andere twee in 'volledige stand-by' gaan.Pr088 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 20:34:
[...]
En 3x omvormer is ook 3x omvormerverliezen. Dus joge verliezen in standby en bij lage vermogens (bijvoorbeeld s nachts, sluipverbruik).
Dat laatste gaat met HEMS helaas nog niet goed bij de 2400AC. Misschien bij de 800 Pro wel?
Bij mij gaan sinds de deze update de lampjes op de voorkant steeds uit. Terwijl de toggle switch in de settings op 'aan' staat. Zet ik de toggle switch aan/uit, is her weer even tijdelijk opgelost. Verder lijkt alles gewoon goed te werken.fritzzs schreef op maandag 2 maart 2026 @ 12:33:
Sinds deze morgen een melding dat er nieuwe firmware beschikbaar is.
SolarFlow 2400 AC v1.0.19
1.Supports user-defined settings for device battery forced calibration time.
2.Fixed known issues.
Heeft al iemand deze geïnstalleerd?
Ik gebruik momenteel de integratie van Gielz en de NodeRed proxy van gast777 en heb geen zin in problemen zoals bij mijn start van het project.
- Taro
- Niet online
Een aantal mensen hebben ze op hondjes (plank met wielen) gezet, maar dan heb je geen extra circulatie. Belangrijkste is luchtcirculatie aan de bovenkant bij de koelribben, de onderste accu wordt niet heel warm.rabe83 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 22:36:
Heeft er iemand hier ervaring met de zendure 2400 ac iets hoger van de vloer te zetten op bijv. pootjes of verhogers? Zou dat moeten kunnen? Ik wil iets van extra ruimte eronder creëren voor o.a. extra circulatie.
Precies wat ik ook wil weten!rabe83 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 22:36:
Heeft er iemand hier ervaring met de zendure 2400 ac iets hoger van de vloer te zetten op bijv. pootjes of verhogers? Zou dat moeten kunnen? Ik wil iets van extra ruimte eronder creëren voor o.a. extra circulatie.
Jammer dat de Hyper niet mee komt.
:strip_exif()/f/image/3z0aUy1wN8mFQR0ScwELZgvQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Het delen door 3 (in mijn geval) is nu raar.
Als bijvoorbeeld de 2400ac leeg is pakt de app dit mee.
Bijvoorbeeld ben ik aan het nom doen het huis verbruikt 900 watt dan wordt er 300 watt uit het net gehaald als de 2400ac leeg is.
Terwijl de Hyper en sf800pro genoeg capaciteit hebben.
Voor de nieuwe meelezers mijn opstelling.
[ Voor 44% gewijzigd door peterbier op 04-03-2026 01:23 ]
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
Welk product probeer je nu te bestellen van zendure?..Christiaan.. schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 07:48:
Ik krijg op amazon.de een melding dat verzending niet kan naar het geselecteerde adres (mijn thuisadres)
Sommige wel; sommige niet.
Wel:
https://www.amazon.de/dp/...kZ2V0TmFtZT1zcF9hdGY&th=1
Niet:
https://www.amazon.de/-/n...%2Caps%2C107&sr=8-12&th=1
Nog een edit; kan het zijn dat het verschillende verkopers zijn op Amazon?
[ Voor 98% gewijzigd door ..Christiaan.. op 04-03-2026 08:08 ]
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
@a2aan Geen idee of dat al goed werkt. Maar misschien dat ik met Home Assistant een laag vermogen door één unit laten afhandelen? Dat is volgens mij wel te scripten.
Met 3 omvormers en 3 accu’s heb je in principe drie keer zoveel standby verliezen als bij 1 omvormer met drie accu’s (1 gezamenlijke BMS).ijhas schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 08:11:
@Pr088 Met 3 omvormers zul je wel wat extra conversie en standby verliezen hebben. Maar staat dat gelijk aan "dus hoge verliezen"? Dat vind ik eerlijk gezegd wat kort door de bocht. Over welke verliezen hebben we het dan concreet? Stand‑by van een 800/800 Plus zit rond een paar watt per unit volgens mij, En bij normale vermogens (100–500W) is de efficiëntie voor zover ik weet prima. Dan praten we misschien over enkele procenten niet over grote verliezen.
@a2aan Geen idee of dat al goed werkt. Maar misschien dat ik met Home Assistant een laag vermogen door één unit laten afhandelen? Dat is volgens mij wel te scripten.
En qua verdeling in home assistant: dat regelt de FireSon-integratie standaard.
als ik deze twee vergelijk; lijkt me dat het hier om dezelfde verkoper (Zendure-Europe) gaat. Vreemd, maar iets wat ik zeker bij Amazon.de wel vaker zie, ook dat bv bij Amazon.nl deze artikelen helemaal niet of juist duurder kan vinden...Christiaan.. schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 08:02:
Edit,
Sommige wel; sommige niet.
Wel:
https://www.amazon.de/dp/...kZ2V0TmFtZT1zcF9hdGY&th=1
Niet:
https://www.amazon.de/-/n...%2Caps%2C107&sr=8-12&th=1
Nog een edit; kan het zijn dat het verschillende verkopers zijn op Amazon?
Het vreemde is dat zelfs als je iets bij Amazon.nl besteld het net zo goed uit Duitsland, Frankrijk, Spanje of Polen kan komen. (en dat alles als het zelf door Amerzon verkocht wordt, dus niet door een wederverkoper).
Wat ik wel al diverse keren bij amazon.de gezien heb dat de prijs mbt de BTW wordt aangepast aan het bestemmingsland, en volgens mij klopt dat ook ivm BTW afspraken binnen de EU voor online aankopen. Koop je bv zelf in duitsland betaal je dus gewoon de Duitse BTW, de "truk" mbt bv thuis-batterijen daar is dat je eigenlijk aangeeft dat ze dan ook in Duitsland worden gebruikt.
ik bedenk wel een ander punt waar bv een verhoging (heb ik zelf ook) hasndig kan zijn, en dat is dan niet ivm extra ventilatie maar veel meer met optrekkend vocht/vocht in het algemeen als je die bv in een garage of kelder of bv in een tuinhuisje cq buiten onder een afdak hebt plaatst. Gewoon als voorzorg ookal is deze IP65.Taro schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 22:37:
[...]
Een aantal mensen hebben ze op hondjes (plank met wielen) gezet, maar dan heb je geen extra circulatie. Belangrijkste is luchtcirculatie aan de bovenkant bij de koelribben, de onderste accu wordt niet heel warm.
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.
again