Taro schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:41:
[...]

Ja, heb destijds de Hypers in de Shelly App gezet. Dat was leuk om te proberen, maar volgens mij niet nuttig. Heb er daarna ook nooit meer iets mee gedaan.
Gaan ze daar nog mee verder? Was toen een beta.

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

mrme12345 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:43:
[...]

Wel que RTE (88% vs 85% bij 800W laden en ontladen) en qua veiligheid (dubbele BMS, overdrukventiel). Maar de 2400 AC van vorig jaar is ook nog steeds een hele goede thuisbatterij natuurlijk. Dus ligt er aan of je RTE en veiligheid heel belangrijk vindt en wat prijsverschil is. Beide opties zijn goed.
Overdrukventiel zit ook op de AB3000X, dus is geen voordeel voor de 2400 AC+ toch?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

Taro schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:46:
[...]

Overdrukventiel zit ook op de AB3000X, dus is geen voordeel voor de 2400 AC+ toch?
Zo ver mij bekend heeft de AB3000X toch geen overdrukventiel. Heb dat nooit ergens zien staan in ieder geval. Of heb ik wat gemist ergens?

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|

mrme12345 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:52:
[...]

Zo ver mij bekend heeft de AB3000X toch geen overdrukventiel. Heb dat nooit ergens zien staan in ieder geval. Of heb ik wat gemist ergens?
Op de onderkant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmw4GiPD7oNRIRMLP-s7498pE-g=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/soRIkM3Aijk7wndMruXv3jJS.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door geert1992 op 02-03-2026 20:55 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Ja daar zit wel wat ;-), maar wel gek dat ze dit niet in de specs vermelden. Terwijl ze dit bij de nieuwe serie zo expliciet wel doen.

mrme12345 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:56:
[...]

Ja daar zit wel wat ;-), maar wel gek dat ze dit niet in de specs vermelden. Terwijl ze dit bij de nieuwe serie zo expliciet wel doen.
Daar zijn ze bij zendure een kei in, oa de terug kerende discussies over de aerosol vertrager, en brandvertragende gel.... Vooral je ogen de kost geven, en anders ons orakel @Taro vragen.

[ Voor 8% gewijzigd door geert1992 op 02-03-2026 20:59 ]

geert1992 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:58:
[...]

Daar zijn ze bij zendure een kei in, oa de terug kerende discussies over de aerosol vertrager, en brandvertragende gel.... Vooral je ogen de kost geven, en anders ons orakel @Taro vragen.
Nou @Taro zat er ook naast met gel en aerosol ;-), dus meestal is beste weg navragen bij Zendure zelf.

mrme12345 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:01:
[...]

Nou @taro zat er ook naast met gel en aerosol ;-), dus meestal is beste weg navragen bij Zendure zelf.
Het antwoord dat ik hier gaf was het antwoord van Zendure :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

Taro schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:03:
[...]

Ja, dat is waar ;-), ze weten het zelf af en toe niet en dan pas na echt nog eens doorvragen wordt het duidelijk. Maar ok, dus wel overdrukventiel op de AB3000X.

geert1992 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:44:
[...]

Is wel mogelijk. Maar bij mij lukte dat niet.

edit: kan gewoon nog steeds:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je hebt gelijk.
Dit wist ik niet.
Zendure is opneembaar in de Shelly app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9JQJM8Q286HyZbOdiTTdOoEEk0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8rBq9XkFWCUXL4zMk5q3eZeo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i0xN8AYDPMtzwJuw0QLhNKsty8Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1oZLKRXlJnYp4YC7dhAMAGsD.jpg?f=fotoalbum_large

• Ouwe.73
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 21:48
Is er iemand die een Zendure besteld heeft via amazon.de? Daar staat bij dat ze hem verkopen incl Duits btw tarief maar de prijs is best goedkoop en lijkt zonder btw te zijn!
Taro schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:03:
[...]

Als ik er over nadenk is het trouwens wel een hele onlogische plek voor een overdrukventiel. Die plaats je toch niet waar er een andere batterij onder gezet kan worden. Dan kan die nauwelijks druk kwijt. Heb dat ook nog nooit gezien. En wordt niet vermeld in specs. Zal het voor de zekerheid toch nog eens navragen bij Zendure.

[ Voor 3% gewijzigd door mrme12345 op 02-03-2026 21:14 ]

peterbier schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:06:
[...]

Je hebt gelijk.
Dit wist ik niet.
Zendure is opneembaar in de Shelly app.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Niet vervelend bedoeld hoor 🙂 Maar misschien is het handig om iets eerst even zelf te testen voordat je stelt dat het niet mogelijk is.
Ik had eerder al precies dezelfde screenshots gedeeld. :+

Je kan een aantal dingen instellen:
Min/max batterij level.
output power limit

mrme12345 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:08:
[...]

Als ik er over nadenk is het trouwens wel een hele onlogische plek voor een overdrukventiel. Die plaats je toch niet waar er een andere batterij onder gezet kan worden. Dan kan die nauwelijks druk kwijt. Heb dat ook nog nooit gezien. Zal het voor de zekerheid toch nog eens navragen bij Zendure.
Zou je dat ook terug willen koppelen hier? :D

geert1992 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:09:
[...]

Niet vervelend bedoeld hoor 🙂 Maar misschien is het handig om iets eerst even zelf te testen voordat je stelt dat het niet mogelijk is.
Ik had eerder al precies dezelfde screenshots gedeeld. :+

Je kan een aantal dingen instellen:
Min/max batterij level.
output power limit
Man man
Ik kan het ook een keer fout hebben.
Een fout maken is menselijk.
Sorry hoor.😭
Ouwe.73 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:07:
Is er iemand die een Zendure besteld heeft via amazon.de? Daar staat bij dat ze hem verkopen incl Duits btw tarief maar de prijs is best goedkoop en lijkt zonder btw te zijn!
Ik verwacht dat hij de btw erbij zet wanneer je kiest om naar Nederland te versturen.

[ Voor 60% gewijzigd door geert1992 op 02-03-2026 21:20 ]

• Ouwe.73
geert1992 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:17:
[...]

Ik verwacht dat hij de btw erbij zet wanneer je kiest om naar Nederland te versturen.
Als ik wil afrekenen blijft de prijs hetzelfde afgezien van de verzendkosten.
Ouwe.73 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:19:
[...]

Als ik wil afrekenen blijft de prijs hetzelfde afgezien van de verzendkosten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTih3Q-3lEPvRscKJAY6CyNRsSc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TjlxFxW5NXe2AT5F9AmZQavS.png?f=fotoalbum_large

Ik kreeg dit als ik dat probeer.

• Ouwe.73
geert1992 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:20:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb een Solarflow 2400+ met 2 accu's in mijn winkelmand staan, de prijs blijft 1997 euro, met verzending naar Nederland. Er staat daar ook dat de prijzen incl duits btw tarief zijn.
Ouwe.73 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:23:
[...]

Ik heb een Solarflow 2400+ met 2 accu's in mijn winkelmand staan, de prijs blijft 1997 euro, met verzending naar Nederland. Er staat daar ook dat de prijzen incl duits btw tarief zijn.
Inderdaad, bij dat type werkt het hier ook! Maar het is mij niet duidelijk welk btw percentage gebruikt is.

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:04
geert1992 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:20:
[...]

[Afbeelding]

Hij gaat bij mij direct door naar mijn bank.

Ik had nog wat te goed staan.
ik was 1382,89 kwijt :9
MaXeRs schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:32:
[...]

Hij gaat bij mij direct door naar mijn bank.

Ik had nog wat te goed staan.
ik was 1382,89 kwijt :9
Dan is een keuze ook snel gemaakt. Staat op de factuur nog een btw percentage?

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:04
geert1992 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:34:
[...]

Dan is een keuze ook snel gemaakt. Staat op de factuur nog een btw percentage?
Samenvatting van de bestelling
Subtotaal item(s):
€ 1.427,00
Porto- en verpakkingskosten:
€ 5,50
Totaal:
€ 1.432,50
Toegepaste cadeaubon:
€ -49,61
Eindtotaal:
€ 1.382,89

Vooralsnog niet.

• Ouwe.73
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftlWoAvMemjY6lo8QL9ogTGHyOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tdUqogktBCSVRL2ufnmptnqX.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik dit lees bij amazon moet de prijs correct zijn bij het afrekenen.

Zojuist toch maar de set besteld, ben benieuwd!

[ Voor 5% gewijzigd door Ouwe.73 op 02-03-2026 21:43 ]

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01
Nu het toch gaat over het kopen van een set en ik niks gevonden heb op de 1e pagina hierover:
Waar kan ik het beste een set met de 2400AC+ kopen?
Mijn wensen zijn dat ik geen gezeur wil met garantie of de afhandeling daarvan. Ik hoef niet perse de goedkoopste optie te hebben maar wel een betrouwbare winkel. Techpunt valt daardoor al af.
Ik weet ook niet of je gewoon bij zendure.nl moet bestellen ook met name voor de garantie/probleem afhandeling.
Kan iemand mij tips hiervoor geven?
GHorsie schreef op maandag 2 maart 2026 @ 22:00:
Nu het toch gaat over het kopen van een set en ik niks gevonden heb op de 1e pagina hierover:
Mijn wensen zijn dat ik geen gezeur wil met garantie of de afhandeling daarvan. Ik hoef niet perse de goedkoopste optie te hebben maar wel een betrouwbare winkel. Techpunt valt daardoor al af.
Ik weet ook niet of je gewoon bij zendure.nl moet bestellen ook met name voor de garantie/probleem afhandeling.
Volgensmij hebben weinig mensen hier kapotte hardware gehad, en de keren dat het voorkwam hebben mensen dit direct met zendure opgelost.
Waaronder @mrme12345 en @Taro .

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:20
Ik heb even de nieuwe firmware getest en gekeken naar HEMS;

- P1 van Homewizard doet het hier, maar dat was met de vorige firmware ook;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FC0G4tZRn9EVCVzh5mQ-2p7xL0c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kf7uvOHHqd4WpV96LZA7CKvA.png?f=fotoalbum_large

- P1 van Homewizard is nog steeds 20 seconden sturing. De gevalideerde laboratorium test met de waterkoker gaf het volgende resultaat. (grijs p1 - het doel, zendure groen de batterij)

*20 sec HEMS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VyT2b9esm6dhC1HWBDvAdTjmTbk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/L1ucaO2FuTV9xLUP55zf4Lp6.png?f=user_large

*5 sec interval sturing
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C9z_8XpXopFvA6cUMmnE5njABdw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gyduh0UbAq8uMOGp02saS6zg.png?f=user_large

- HEMS heeft altijd Smartmode = 1 waardoor de batterij standaard extra hard leegloopt dit is niet gefixed. De enigste manier om dit uit te krijgen is om HEMS uit te schakelen.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

gielz schreef op maandag 2 maart 2026 @ 22:02:
Ik heb even de nieuwe firmware getest en gekeken naar HEMS;

- P1 van Homewizard doet het hier, maar dat was met de vorige firmware ook;
[Afbeelding]

- P1 van Homewizard is nog steeds 20 seconden sturing. De gevalideerde laboratorium test met de waterkoker gaf het volgende resultaat. (grijs p1 - het doel, zendure groen de batterij)

*20 sec HEMS
[Afbeelding]

*5 sec interval sturing
[Afbeelding]

- HEMS heeft altijd Smartmode = 1 waardoor de batterij standaard extra hard leegloopt dit is niet gefixed. De enigste manier om dit uit te krijgen is om HEMS uit te schakelen.
Ik doe maar watt :+ .
Hopelijk fixen ze dit in hems2.0.

GHorsie schreef op maandag 2 maart 2026 @ 22:00:
Voor het minste gedoe zou ik persoonlijk zelf gewoon bij Zendure.nl bestellen. Als Zendure failliet gaat heb je ook via resellers een probleem, maar gaat een reseller failliet, dan bestaat Zendure nog. En aan de andere kant zal Zendure ook wel rechtstreeks problemen oplossen buiten een reseller om als die failliet is.

Afijn, het maakt allemaal niet zoveel uit.

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 23:47
Ouwe.73 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:07:
als je bij Amazon.de met als afleveradres Duitsland aangeeft heb je 0% duitse BTW. Ik heb een kennis die pas in een duitse webshop via een duitse pakketshop besteld heeft, en hij hoefde ook 0% BTW betalen, ik weet dat dit eigenlijk niet correct is, maar blijkt wel gewoon te werken. Zeker handig voor lieden die aan de oostgrens wonen, en de prijs was superlaag t.o.v. van wat je in Nederland kwijt ben, dus ik snap het wel.
Pagina: 1 ... 184 185 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.