10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
En @Ben(V). Gemeten met HW kWh MID meter zonder batterijen onder de omvormer.gielz schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:13:
[...]
Klopt zie ik hier ook maar na enkele dagen zonder prik gaat hij toch dalen. De SOC is maar een schatting, @Devke heeft de omvormer laatst eens los aangesloten om het standby vermogen te bekijken.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Schatting? Een goed BMS kan dit toch nauwkeurig berekenen. Of meten, je bevind je hier immers in de Low Soc section (onderste 0-20%) waar de laadcurve helemaal niet vlak is.gielz schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:13:
[...]
Klopt zie ik hier ook maar na enkele dagen zonder prik gaat hij toch dalen. De SOC is maar een schatting, @Devke heeft de omvormer laatst eens los aangesloten om het standby vermogen te bekijken.
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Nee, die geven met dezelfde interval exact dezelfde waarde door.Hansieo schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:50:
[...]
en hoe is het tussen P1 van Zendure en de HW P1?? zit daar nog verschil in voor wat betreft NOM ??
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Als je HA gebruikt voor sturing misschien wel, maar met HEMS reageerde mijn 2400AC slechts iedere 20sec op wijzigende input van de HW P1-meter, terwijl dat met die van Zendure iedere 5-6 sec is.Taro schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:04:
[...]
Nee, die geven met dezelfde interval exact dezelfde waarde door.
1. Oude DSMR 4.x meter die met 10 seconden waardes doorgeeftTaro schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 22:44:
[...]
P1-meters zijn sowieso de beste oplossing aangezien ze digitaal de waarde doorkrijgen vanuit de slimme meter ipv die analoog moeten gokken (CT-meters).
De enige reden om een CT-meter te gebruiken:Anders is een P1-meter altijd beter.
- Oude DSMR 4.x meter die met 10 seconden waardes doorgeeft
- Aparte groepen of apparaten meten
2. Aparte groepen of apparaten meten
3. Ontbreken van P1 poort op meter
- Taro
- Niet online
2400AC and AB3000X will continue to be sold and serviced for the years to come
En van wat ik tot nu toe heb gezien werkt Zendure ook inderdaad zo. Vorig jaar op de Solar Solutions beurs werden SF800 Pro en 2400 AC genoemd, iedereen had verwacht dat de Hyper niet meer verkocht zou gaan worden, maar die is ook nog steeds beschikbaar, dus persoonlijk twijfel ik hier ook niet aan.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Fijn om te horen.Taro schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:56:
Bij Zendure navraag gedaan over de beschikbaarheid van AB3000X en 2400 AC de komende jaren, dit is het antwoord:
2400AC and AB3000X will continue to be sold and serviced for the years to come
En van wat ik tot nu toe heb gezien werkt Zendure ook inderdaad zo. Vorig jaar op de Solar Solutions beurs werden SF800 Pro en 2400 AC genoemd, iedereen had verwacht dat de Hyper niet meer verkocht zou gaan worden, maar die is ook nog steeds beschikbaar, dus persoonlijk twijfel ik hier ook niet aan.
2x 2400AC en 6x AB3000X zijn onderweg.
Ben benieuwd of die binnen is voor de zon woensdag weer lekker gaat schijnen!
Als je een extra accu bijplaatst moet je handmatig alles laden zodat ze allemaal even vol zijn toch?
In principe zou de BMS per accupakket stroompieken moeten voorkomen en kun je ze gewoon op elkaar zetten. Op basis van SoC 'gelijk trekken' of zelfs individueel volladen heeft eigenlijk 0 nut, aangezien de SoC een schatting is en je door individuele karakteristieken altijd wat verschil in spanning houdt. Je hebt slechts een paar tienden millivolt verschil nodig hebt om al grote stromen te laten lopen.wesley2004 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 15:37:
Een extra ab3000x besteld in Duitsland.
Als je een extra accu bijplaatst moet je handmatig alles laden zodat ze allemaal even vol zijn toch?
Maar voor je gemoedsrust kan het zeker geen kwaad om de accupacks ongeveer gelijk te trekken.
[ Voor 7% gewijzigd door Aardedraadje op 22-02-2026 16:09 ]
Nee hoor, de BMS synchroniseert ze direct zodat ze allemaal dezelfde SOC krijgen. De energie van de vollere batterijen wordt overgedragen naar die met een lagere SOC, totdat ze allemaal gelijk zijn.wesley2004 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 15:37:
Een extra ab3000x besteld in Duitsland.
Het is dan wel verstandig om ze, zodra ze op hetzelfde niveau zitten, direct naar 100% door te laden. Zo is het hele systeem weer optimaal uitgebalanceerd.
[ Voor 12% gewijzigd door Mediacj op 22-02-2026 16:46 ]
Het is best slim je bestaande batterijen eerst even ook naar 60% te brengen voor je de nieuwe aansluit, dat voorkomt gewoon een overbodige overheveling van energie.
Je wilt ze daarna toch even alles naar 100% brengen om ze goed kalibreren.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
- Taro
- Niet online
Het beste van alle werelden:wesley2004 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 17:07:
Okay dus toch even volledig laten opladen met z’n allen!?
Nieuwe accu's komen vaak met 55-60% SoC binnen. Wil je niets aan het toeval overlaten, zorg dan dat je bestaande set ook zo rond de 55-60% is. Plaats de nieuwe accu en laad het geheel binnen afzienbare tijd op naar 100% zodat balancering & kalibratie kan plaatsvinden en de accu's vanaf dat moment onderling gelijk presteren.
Een BMS zal doen wat nodig is om problemen te voorkomen, maar voor wat extra zekerheid kan je dus ook de SoC's proberen te matchen.
[ Voor 11% gewijzigd door Taro op 22-02-2026 18:35 ]
Hij krijgt een eigen groep, dus wel bedoeld om op 2400w te gebruiken.
Een verlengsnoer verdient nooit de voorkeur, en deze heeft dan ook nog aders van slechts 1,5mm2.Robhond schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:14:
Vraagje (voor sommigen misschien een open deur). Ik kom net een meter te kort om mijn 2400AC+ lekker aan te sluiten op het stopcontact. Kan ik deze verlengkabel van 2m gebruiken?
Hij krijgt een eigen groep, dus wel bedoeld om op 2400w te gebruiken.
Lijkt mij niet verstandig.
Waarom niet? mag max 3680Watt door die kabel, hoe dik is de kabel van de 2400AC dan?m-vw schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:33:
[...]
Een verlengsnoer verdient nooit de voorkeur, en deze heeft dan ook nog aders van slechts 1,5mm2.
Lijkt mij niet verstandig.
Edit, de kabel van Zendure is ook 3x1,5mm2
[ Voor 6% gewijzigd door klump4u op 22-02-2026 19:43 ]
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐
Bijna alle stekkerbatterij merken adviseren om geen verlengsnoeren en dergelijke te gebruiken. Zeker niet als je van plan bent met 2400 W meerdere uren achter elkaar te gaan laden of ontladen. Dit om oververhitting en brandgevaar te voorkomen. Bij 2400 W wordt er zelfs een vaste verbinding geadviseerd vanuit veiligheid, ook door Zendure. En er is niemand die zegt dat het niet mag, maar het is niet verstandig vanuit veiligheidsoogpunt.klump4u schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:39:
[...]
Waarom niet? mag max 3680Watt door die kabel, hoe dik is de kabel van de 2400AC dan
energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|
In de zomer wordt er bijna continue die 2400 W erdoor gepompt(heen en terug).
Extra stekkers ertussen is nooit verstandig en ook nog eens verboden.
Formeel moet je zelfs een vaste aansluiting maken als je boven de 800W komt.
Kijk even elders in dit topic dan vind je warmtebeelden van wcd's die al warmer worden.
Zelf ben ik door de hier gegeven adviezen nog eens gaan nadenken en heb je standaard stekker vervangen door een CEE versie.
Ik heb namelijk in het verleden ook wel eens volkomen verpulverde wcd's(vergaan) gezien waar een oude wasmachine jaren op aangesloten was geweest en die draaien niet eens continu.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Ik moet erbij vermelden dat ik niet handig ben met elektriciteit
Volgens mij mag je hem gewoon met stekker 2400W laten trekken en geven, is geen verplichting dat dat niet mag, zijn er genoeg hier die dat hebben.Ben(V) schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:51:
Wat mag en wat verstandig is zijn verschillende dingen.
Kijk even elders in dit topic dan vind je warmtebeelden van wcd's die al warmer worden.
Zelf ben ik door de hier gegeven adviezen nog eens gaan nadenken en heb je standaard stekker vervangen door een CEE versie.
Ik heb namelijk in het verleden ook wel eens volkomen verpulverde wcd's(vergaan) gezien waar een oude wasmachine jaren op aangesloten was geweest en die draaien niet eens continu.
Een verpulverde wcd kan ook gewoon slechte kwaliteit zijn.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐
Stopcontact laten verleggen door een persoon met verstand ervan.Robhond schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:09:
Dank voor de reacties. Wat zouden alternatieven zijn voor een verlengkabel? Kabel met 2.5mm lees ik elders in dit forum terug bijv.
Ik moet erbij vermelden dat ik niet handig ben met elektriciteit.
- Taro
- Niet online
Of de kabel met stekker afknippen en met 2,5mm2 verlengen richting een lasdoos, bijv. door het stopcontact te verwijderen en er een lasdoos van te maken.klump4u schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:20:
[...]
Stopcontact laten verleggen door een persoon met verstand ervan.
- Taro
- Niet online
Krijg je dus 2 lassenTaro schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:35:
[...]
Of de kabel met stekker afknippen en met 2,5mm2 verlengen richting een lasdoos, bijv. door het stopcontact te verwijderen en er een lasdoos van te maken.
- Taro
- Niet online
Klopt, maar lijkt mij alsnog veiliger dan stekker+stopcontact. En een stopcontact verleggen kan je netjes of cheap uitvoeren, als die verlegd wordt door vanaf de oude plek door te lussen dan is dat nog minder fraai.
Dus als er iets verlegd wordt zou ik adviseren ook vanuit de meterkast een nieuwe kabel te trekken, dan dichterbij een lasdoos te plaatsen, de stekker af te knippen en dan heb je maar 1 las. Wel wat duurdere oplossing, maar altijd nog goedkoper dan een nieuw huis als het mis gaat.
Bedankt. Betreffende stopcontact heeft een aparte groep, was van de wasmachine (die zit nu met de droger op de PV-verdeler). Genoemde oplossingen ga ik niet zelf kunnen aanbrengen, behalve een verlengkabel prikkenTaro schreef op zondag 22 februari 2026 @ 21:12:
[...]
Klopt, maar lijkt mij alsnog veiliger dan stekker+stopcontact. En een stopcontact verleggen kan je netjes of cheap uitvoeren, als die verlegd wordt door vanaf de oude plek door te lussen dan is dat nog minder fraai.
Dus als er iets verlegd wordt zou ik adviseren ook vanuit de meterkast een nieuwe kabel te trekken, dan dichterbij een lasdoos te plaatsen, de stekker af te knippen en dan heb je maar 1 las. Wel wat duurdere oplossing, maar altijd nog goedkoper dan een nieuw huis als het mis gaat.
Ik ga me nog wel even beraden en een elektricien vragen even mee te kijken.
Op welke wet is dit verboden ? Heb je een bron ?Ben(V) schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:51:
Wat mag en wat verstandig is zijn verschillende dingen.
Een CEE is hier wel een goed alternatief.Kijk even elders in dit topic dan vind je warmtebeelden van wcd's die al warmer worden.
Ik weet het niet, maar zijn die stekkers die aan de batterij kant zitten niet los verkrijgbaar ergens? Zo ja dan is het een kwestie van zo'n stekker kopen samen met een degelijk snoer van voldoende lengte en een schuko stekker. Netjes overal aderhulsjes gebruiken. Probleem opgelostRobhond schreef op zondag 22 februari 2026 @ 21:21:
[...]
Bedankt. Betreffende stopcontact heeft een aparte groep, was van de wasmachine (die zit nu met de droger op de PV-verdeler). Genoemde oplossingen ga ik niet zelf kunnen aanbrengen, behalve een verlengkabel prikken. Dat zal dan ook de voorlopige oplossing worden.
Ik ga me nog wel even beraden en een elektricien vragen even mee te kijken.
Hmmmm...even een quick search gedaan, maar kan dat soort stekkers dus niet vinden. Dus helaas! Ook geen "quick" fix dan.
[ Voor 7% gewijzigd door Doggieman op 23-02-2026 01:11 ]
4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 7 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.
Als dit niet de bedoeling was hadden ze dit niet zo ontworpen.
En als je een frietpan niet op een degelijk wcd aansluit smelt deze ook weg. (3kW)
Gebruik een degelijk wcd en het is prima.
Bij mij wordt de wcd niet warm.
(Psss ik denk dat de connector op de Zendure 2400AC eerder aan de beurt zal zijn als mijn afgemonteerd Abb wcd,s op de muur)
:strip_exif()/f/image/nlWSVmi1rJ3iI2GdoKcLgAZQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Binnenkant van de 2400AC.
Nogmaals een GOED wcd kan prima.
[ Voor 21% gewijzigd door peterbier op 23-02-2026 02:11 ]
Daar ging het volgensmij niet om bij de vraagsteller @Robhond . Die wilde een langer snoer omdat hij net een meter tekort kwam om lekker aan te sluiten op z'n wcd. Er werden best wel wat opties voorgesteld, maar daar zaten ook wel kostbare tussen. Dan leek mij een nieuw langer aansluitsnoer goedkoper. Vandaar dat ik even had gekeken naar losse stekkers voor de Zendure kant. Maar helaas..die kan ik dus niet 123 vinden.
4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 7 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.
Een verlengsnoer is prima.Doggieman schreef op maandag 23 februari 2026 @ 02:13:
@peterbier
Daar ging het volgensmij niet om bij de vraagsteller @Robhond . Die wilde een langer snoer omdat hij net een meter tekort kwam om lekker aan te sluiten op z'n wcd. Er werden best wel wat opties voorgesteld, maar daar zaten ook wel kostbare tussen. Dan leek mij een nieuw langer aansluitsnoer goedkoper. Vandaar dat ik even had gekeken naar losse stekkers voor de Zendure kant. Maar helaas..die kan ik dus niet 123 vinden.
Mids het allemaal recent is en geschikt voor 16 Ampère.
Er geen mogelijkheid is om een ander apparaat er bij te prikken. (Daarom raden de batterij fabrikant het af)
En dan een verlengsnoer voor PA techniek die continu 16 Ampère aan kan.
Het snoertje wat aan de 2400AC zit is maar 3g1.5
Maar ben bewust wat je doet.
Het komt voor dat een straalkachel op een (oud) wcd aansluiten en de keet afbrand.
Off topic.
De zonnepanelen installatie hoeveel stroom er door de verdeelkast gaat is ook een punt om over na te denken.
[ Voor 12% gewijzigd door peterbier op 23-02-2026 02:35 ]
Bericht aangepast, maar voor de zekerheid hier nogmaals de aanpassing van het bericht...Catdogsf schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 12:49:
[...]
Was mij inderdaad niet opgevallen, maar ik ben wel benieuwd naar de trigger in mijn geval, want voor de firmware update van een paar dagen geleden nooit last ervan gehad.
Heb al een supportticket ingeschoten bij ze...
Denk nu wel dat ik een foefje heb gevonden om het te omzeilen als hij in basislastmodus staat gedurende de winter dat ik alleen maar laad als de tarieven laag zijn zoals deze nacht die net voorbij is en dat is....
Basislastmodus en dan 1 schema toegevoegd van 01.00 uur tot 01.01 uur dat hij met 250W oplaadt ipv 00.00 uur t/m 24.00 uur op standby/0W
Edit 2: ben er dus achter dat om 00.00 uur de omvormer een klik geeft en hij vrolijk weer de 9 watt per batterij als standby gaat gebruiken, schiet niet op, heb nu wel een andere oplossing gevonden en dat is: het schuifje van HEMS even uitzetten en je omvormer opnieuw selecteren, dan staat de batterijen allemaal weer op 0 watt totdat het weer 00.00 uur, hoop dat Zendure snel met een update van de firmware komt, heb trouwens bericht terug van support, ze vroegen aardig wat informatie, heb een epistel geschreven ben benieuwd wat ze ermee gaan doen...
Ben er dus achter dat om 00.00 uur de omvormer een klik geeft en hij vrolijk weer de 9 watt per batterij als standby gaat gebruiken, schiet niet op, heb nu wel een andere oplossing gevonden en dat is: het schuifje van HEMS even uitzetten en je omvormer opnieuw selecteren, dan staat de batterijen allemaal weer op 0 watt totdat het weer 00.00 uur, hoop dat Zendure snel met een update van de firmware komt, heb trouwens bericht terug van support, ze vroegen aardig wat informatie, heb een epistel geschreven ben benieuwd wat ze ermee gaan doen...
Dank voor het delen. Ik snap de heisa ook niet helemaal, het is absoluut goed om je bewust te zijn van eventuele risico's maar we moeten met z'n allen ook weer niet doen alsof 2.4 kW op een dedicated groep de grenzen opzoeken is.peterbier schreef op maandag 23 februari 2026 @ 02:02:
Gebruik hier gewoon de stekker van de 2400AC.
Als dit niet de bedoeling was hadden ze dit niet zo ontworpen.
En als je een frietpan niet op een degelijk wcd aansluit smelt deze ook weg. (3kW)
Gebruik een degelijk wcd en het is prima.
Bij mij wordt de wcd niet warm.
(Psss ik denk dat de connector op de Zendure 2400AC eerder aan de beurt zal zijn als mijn afgemonteerd Abb wcd,s op de muur)
[Afbeelding]
Binnenkant van de 2400AC.
Nogmaals een GOED wcd kan prima.
[Afbeelding]
Ongeveer alle EVs werden lange tijd geleverd met 10A (2.3 kW) granny chargers. Die staan zo een uur of 20 achter elkaar op max vermogen. Die worden wel dagelijks uit het stopcontact getrokken en het is niet alsof Volkswagen mij daarvoor gevraagd heeft een verklaring van een elektricien te overleggen. Het is ook niet alsof er tientallen huizen afgebrand zijn.
Zelf ga ik nog een stapje verder, ik heb een granny charger van de lidl die 16 A continue doet op een buiten WCD voor 12+ uur en dat ook regelmatig in de zomer zon buiten 🙈 Uiteraard n=1 maar thuisbatterijen zijn in die zin niet volledig uniek dat ze langdurig hoog gebruik hebben op een WCD.
Mooi om te zien dat de discussies in dit (en andere ook) topic, cyclisch zijnRctworld schreef op maandag 23 februari 2026 @ 03:52:
[...]
Ongeveer alle EVs werden lange tijd geleverd met 10A (2.3 kW) granny chargers. Die staan zo een uur of 20 achter elkaar op max vermogen.
Taro in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"
Met plaatjes!
Het is inderdaad een terugkerend onderwerp, maar juist dát het zo vaak ter sprake komt, zegt voor mij genoeg. Als het echt een non-issue was, zou het hier niet of nauwelijks besproken worden.TCMR schreef op maandag 23 februari 2026 @ 07:30:
[...]
Mooi om te zien dat de discussies in dit (en andere ook) topic, cyclisch zijnVan @Taro uit dit topic, vorig jaar augustus:
Met plaatjes!
5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless
Yes, twee dagen later stonden de batterijen voor de deur en had de klantendienst ook gereageerd met de track&trace nummers.Osxy schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 16:10:
[...]
Nog ontvangen uiteindelijk?
Heb zelf de Pro via Amazon besteld, berichten zoals deze geven altijd wat zorgen.
Setje (2400AC met 3*AB3000X) uiteindelijk kunnen aankopen voor 1832 EUR, geleverd in België.
Daikin 5MXM90N icm 2x FTXA35B, FTXA25B & FTXA20B | ME MSZ-FT25VGK-E2 met MUZ-FT25VGHZ-E2 | e-boiler 200l
Mooi hé, ik volg dit forum al een tijd en het zijn altijd dezelfde onderwerpen die voorbij komen. Men blijft ook maar de grens opzoeken en de adviezen van producenten in de wind slaan omdat we het toch maar beter weten.TCMR schreef op maandag 23 februari 2026 @ 07:30:
[...]
Mooi om te zien dat de discussies in dit (en andere ook) topic, cyclisch zijnVan @Taro uit dit topic, vorig jaar augustus:
Met plaatjes!
Verlengsnoeren op een stekker-batterij lijken me sowieso niet handig want elke overbrenging en meter kabel is weerstand en weerstand is warmte. Het kan goed gaan uiteraard maar @Taro heeft meerdere keren aangetoond in dit forum dat het warm kan worden als je zomaar de 2400 watt in een wandcontactdoos prikt.
Misschien is de drempel om dit soort apparaten te gebruiken of hun eigen beveiliging uit te zetten gewoon te laag.
Ikzelf heb afgelopen dinsdag de 17e een bestelling geplaatst. Op de GLS site kan ik zien dat de 2400AC+ sinds vrijdagavond in een GLS depot ten zuiden van Parijs staat. En daar komt tot nu toe weinig beweging in. De P1 ligt ook al sinds vrijdag op een depot in Polen bij DPD.
Ik had verwacht dat deze gisterenavond alwel zou gaan rijden. Of denk ik nu te 'Nederlands' en rijden die Fransen en Polen alleen overdag?
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
In zowel Frankrijk als Duitsland zijn er in het weekend beperking voor vrachtverkeer. Dus als jouw batterij in een grote vrachtwagen (>7,5T) zit dan staat deze tot zondag 22:00u stil.Panzer_V schreef op maandag 23 februari 2026 @ 08:08:
Wat zijn jullie ervaringen rondom de leveringstijden?
Ikzelf heb afgelopen dinsdag de 17e een bestelling geplaatst. Op de GLS site kan ik zien dat de 2400AC+ sinds vrijdagavond in een GLS depot ten zuiden van Parijs staat. En daar komt tot nu toe weinig beweging in. De P1 ligt ook al sinds vrijdag op een depot in Polen bij DPD.
Ik had verwacht dat deze gisterenavond alwel zou gaan rijden. Of denk ik nu te 'Nederlands' en rijden die Fransen en Polen alleen overdag?
Hoe heb je dat zo goedkoop voor elkaar gekregen??Flytech schreef op maandag 23 februari 2026 @ 07:54:
[...]
Setje (2400AC met 3*AB3000X) uiteindelijk kunnen aankopen voor 1832 EUR, geleverd in België.
Besteld via amazon.de (ondertussen staan ze iets duurder). Amazon rekent automatisch de juiste BTW af bij het afrekenen afhankelijk van leveringsadres.Robhond schreef op maandag 23 februari 2026 @ 08:14:
[...]
Hoe heb je dat zo goedkoop voor elkaar gekregen??
Daikin 5MXM90N icm 2x FTXA35B, FTXA25B & FTXA20B | ME MSZ-FT25VGK-E2 met MUZ-FT25VGHZ-E2 | e-boiler 200l
Goede tip! De 2400AC+ is daar €2026,- met tweemaal de AB3000L en P1 meter. Wel tegen Duitse BTW en verzending naar NL. Dat is toch te mooi om waar te zijn als Zendure zelf €2456,- vraagt? Of mis ik nu iets?Flytech schreef op maandag 23 februari 2026 @ 08:16:
[...]
Besteld via amazon.de (ondertussen staan ze iets duurder). Amazon rekent automatisch de juiste BTW af bij het afrekenen afhankelijk van leveringsadres.
- Taro
- Niet online
Én er zit een gat in de communicatie. 4-5 dagen na de laatste T&T melding staan ze vaak ineens voor de deur.m-vw schreef op maandag 23 februari 2026 @ 08:13:
[...]
In zowel Frankrijk als Duitsland zijn er in het weekend beperking voor vrachtverkeer. Dus als jouw batterij in een grote vrachtwagen (>7,5T) zit dan staat deze tot zondag 22:00u stil.
Oh jee, ik werk deze week t/m woensdag vanuit huis…. Hopelijk zijn ze dan al wel geweest.Taro schreef op maandag 23 februari 2026 @ 08:52:
[...]
Én er zit een gat in de communicatie. 4-5 dagen na de laatste T&T melding staan ze vaak ineens voor de deur.
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Amazon biedt telkens de all-in prijs bij het afrekenen, d.w.z. dat het bedrag dat je afrekent telkens inclusief btw is. Dit is ook verplicht onder de EU-regelgeving, de kosten zijn op voorhand bekend. Als je een artikel van Amazon zelf bestelt, dan zie je dat de prijs in het winkelmandje vaak stijgt (verschil btw 19% → 21%). (bron)Robhond schreef op maandag 23 februari 2026 @ 08:24:
[...]
Goede tip! De 2400AC+ is daar €2026,- met tweemaal de AB3000L en P1 meter. Wel tegen Duitse BTW en verzending naar NL. Dat is toch te mooi om waar te zijn als Zendure zelf €2456,- vraagt? Of mis ik nu iets?
Als de eindprijs dus niet wijzigt, dan ga ik er vanuit dat ze het zelf achterliggend corrigeren dus meer btw met lagere toestelprijs excl. btw. De link zelf spreekt echter wel alleen voor verkopen van Amazon zelf.
Volgens mij is het dus mogelijk dat ze een correctiefactuur sturen, ze hebben daar immers recht op. Ik heb dit dan ook zo ingecalculeerd, maar alsnog het risico genomen omdat het nog steeds goedkoper zou zijn dan te bestellen via België.
Thnx voor je toelichting. De prijs inclusief NL btw komt namelijk gevaarlijk dicht bij de NL Zendure prijs (€2451 vs €2456). Zo'n correctiefactuur klinkt daarmee aannemelijk. Iemand hier ervaring mee?Flytech schreef op maandag 23 februari 2026 @ 09:30:
[...]
Amazon biedt telkens de all-in prijs bij het afrekenen, d.w.z. dat het bedrag dat je afrekent telkens inclusief btw is. Dit is ook verplicht onder de EU-regelgeving, de kosten zijn op voorhand bekend. Als je een artikel van Amazon zelf bestelt, dan zie je dat de prijs in het winkelmandje vaak stijgt (verschil btw 19% → 21%). (bron)
Als de eindprijs dus niet wijzigt, dan ga ik er vanuit dat ze het zelf achterliggend corrigeren dus meer btw met lagere toestelprijs excl. btw. De link zelf spreekt echter wel alleen voor verkopen van Amazon zelf.
Volgens mij is het dus mogelijk dat ze een correctiefactuur sturen, ze hebben daar immers recht op. Ik heb dit dan ook zo ingecalculeerd, maar alsnog het risico genomen omdat het nog steeds goedkoper zou zijn dan te bestellen via België.
Overigens geeft ongeveer elke autofabrikant aan dat een granny charger bedoeld is voor incidenteel gebruik, als er geen type2-laadpaal in de buurt is. Ook Volkswagen geeft dat volgens mij aan in het boekje. Waarom zou je je laadpaal niet instellen op 10A? Lijkt me veel veiliger. (Wel flinke laadverliezen bij 2,3kW.)Rctworld schreef op maandag 23 februari 2026 @ 03:52:
[...]
Dank voor het delen. Ik snap de heisa ook niet helemaal, het is absoluut goed om je bewust te zijn van eventuele risico's maar we moeten met z'n allen ook weer niet doen alsof 2.4 kW op een dedicated groep de grenzen opzoeken is.
Ongeveer alle EVs werden lange tijd geleverd met 10A (2.3 kW) granny chargers. Die staan zo een uur of 20 achter elkaar op max vermogen. Die worden wel dagelijks uit het stopcontact getrokken en het is niet alsof Volkswagen mij daarvoor gevraagd heeft een verklaring van een elektricien te overleggen. Het is ook niet alsof er tientallen huizen afgebrand zijn.
Zelf ga ik nog een stapje verder, ik heb een granny charger van de lidl die 16 A continue doet op een buiten WCD voor 12+ uur en dat ook regelmatig in de zomer zon buiten 🙈 Uiteraard n=1 maar thuisbatterijen zijn in die zin niet volledig uniek dat ze langdurig hoog gebruik hebben op een WCD.
Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)
Bestelling op een vrijdag, track and trace vanaf dinsdag, ontvangen op donderdag. Ik vond dit keer de gls informatie keurig, en zodra hierin NL was kreeg is de avond voor levering een bericht van GLS Nederland. Hoe het geleverd werd qua stickers is eerder al besproken in dit topic.Panzer_V schreef op maandag 23 februari 2026 @ 08:08:
Wat zijn jullie ervaringen rondom de leveringstijden?
Een op de drie huisbranden wordt door defecte elektra of overbelasting veroorzaakt.
Regelgeving probeert dat te voorkomen maar kan nooit sluitend zijn, anders wordt het onwerkbaar.
Gezond verstand en voorzichtigheid lijkt me toch de aangewezen weg,
Google maar een op "verbrandde wcd" of zoiets dan krijg je prachtige plaatjes te zien( net als die van @Taro ).
Die zonnepanelen van jouw zitten waarschijnlijk in een string (in serie dus) die kun je niet zomaar op een Solarflow Pro aansluiten, daar kun per aansluiting maar 1 en soms 2 panelen op aansluiten en geen hele string.stoondey schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:29:
Goedemorgen allen, ik ben me aan het orienteren op een Solarflow Pro, vanwege de optie om direct de PV installatie erop aan het sluiten. Ik wil de batterij op een eigen groep zetten, maar heb geen ruimte meer voor een nieuwe automaat in mijn groepenkast. De huidige PV installatie die ik heb (27 panelen) staat aangesloten met 4 solarkabels op 2 SolarEdge omvormers. Deze 2 omvormers zitten elk op een eigen automaat/groep in de meterkast. Nu vroeg ik me af of ik 1 van deze groepen kan gebruiken voor de thuisbatterij, als de PV installatie direct op de Solarflow Pro aangesloten is, en de omvormers dus niet meer nodig zijn? Dat scheelt uitbreiden van de groepenkast op dit moment. Ik hoor graag van jullie. Groeten Tjeerd
Een Solarflow Pro heeft vier aansluitingen, dus 4 of soms 8 panelen.
Om je bestaande strings te kunnen gebruiken moet je de panelen opnieuw bekabelen.
Slimmer is gewoon een 2400AC te nemen en je bestaande PV omvormers te handhaven.
je mag (zonder dat dit effect heeft op je garantie) de meegeleverde AC kabel van Zendure aan de kant van de type F stekker (ookwel Schuko stekker genoemd) afknippen om bv deze vast aan een aansluiting te monteren. staat zo ook gewoon in de handleiding.Doggieman schreef op maandag 23 februari 2026 @ 00:09:
[...]
Ik weet het niet, maar zijn die stekkers die aan de batterij kant zitten niet los verkrijgbaar ergens? Zo ja dan is het een kwestie van zo'n stekker kopen samen met een degelijk snoer van voldoende lengte en een schuko stekker. Netjes overal aderhulsjes gebruiken. Probleem opgelost
Hmmmm...even een quick search gedaan, maar kan dat soort stekkers dus niet vinden. Dus helaas! Ook geen "quick" fix dan.
Jammer genoeg wil Zendure geen losse AC kabel leveren, wat heel jammer is, @Taro zou jij daar bij Zendure dit niet eens willen bespreken dat ze een losse AC kabel beschikbaar willen maken.
Dit dus.Zou tzt mijn Pro direct op de onderverdeler willen aansluiten, maar ook nog de optie hebben om deze indien noodzakelijk te kunnen verplaatsen. Er zelf weer een stekker aan knutselen vind ik niks.Jan-tweak schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:58:
[...]
Jammer genoeg wil Zendure geen losse AC kabel leveren, wat heel jammer is, @Taro zou jij daar bij Zendure dit niet eens willen bespreken dat ze een losse AC kabel beschikbaar willen maken.
Kan je ons op de hoogte houden als de batterijen bij Bebat zijn aangemeld?Flytech schreef op maandag 23 februari 2026 @ 07:54:
[...]
Yes, twee dagen later stonden de batterijen voor de deur en had de klantendienst ook gereageerd met de track&trace nummers.
(enkel relevant voor Belgen)
Will do, kan tot 3 maanden duren las ik op website Bebat vooraleer zichtbaar.wallieweb schreef op maandag 23 februari 2026 @ 11:15:
[...]
Kan je ons op de hoogte houden als de batterijen bij Bebat zijn aangemeld?
(enkel relevant voor Belgen)
Opletten in de meterkast als je een aardlekschakelaar hebt en geen aardlekautomaat.stoondey schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:29:
Goedemorgen allen, ik ben me aan het orienteren op een Solarflow Pro, vanwege de optie om direct de PV installatie erop aan het sluiten. Ik wil de batterij op een eigen groep zetten, maar heb geen ruimte meer voor een nieuwe automaat in mijn groepenkast. De huidige PV installatie die ik heb (27 panelen) staat aangesloten met 4 solarkabels op 2 SolarEdge omvormers. Deze 2 omvormers zitten elk op een eigen automaat/groep in de meterkast. Nu vroeg ik me af of ik 1 van deze groepen kan gebruiken voor de thuisbatterij, als de PV installatie direct op de Solarflow Pro aangesloten is, en de omvormers dus niet meer nodig zijn? Dat scheelt uitbreiden van de groepenkast op dit moment. Ik hoor graag van jullie. Groeten Tjeerd
Bijvoorbeeld je hebt een aardlekschakelaar met 40A schakelvermogen met 4 groepen en je hoofdzekering is ook 40A. Je hebt zonnepanelen en accu’s die bijvoorbeeld max. 7200W kunnen leveren via 2 aparte groepen.
Dan kunnen de 4 groepen achter de aardlekschakelaar maximaal 64A trekken, zonder dat de hoofdzekering of een andere beveiliging in werking treedt. Hierom is het verplicht om de aardlekschakelaar te vervangen door een aardlekautomaat die bijvoorbeeld bij 40A afslaat. Veel “beun” zonnepanelen installateurs hebben geen verstand van electro en knutselen maar wat in de meterkast.
Dus een groep gebruiken van je zonnepanelen is een heel slecht idee.
Kan je dat niet oplossen met een 40a remautomaat?Rolbird schreef op maandag 23 februari 2026 @ 11:22:
[...]
Opletten in de meterkast als je een aardlekschakelaar hebt en geen aardlekautomaat.
Bijvoorbeeld je hebt een aardlekschakelaar met 40A schakelvermogen met 4 groepen en je hoofdzekering is ook 40A. Je hebt zonnepanelen en accu’s die bijvoorbeeld max. 7200W kunnen leveren via 2 aparte groepen.
Dan kunnen de 4 groepen achter de aardlekschakelaar maximaal 64A trekken, zonder dat de hoofdzekering of een andere beveiliging in werking treedt. Hierom is het verplicht om de aardlekschakelaar te vervangen door een aardlekautomaat die bijvoorbeeld bij 40A afslaat. Veel “beun” zonnepanelen installateurs hebben geen verstand van electro en knutselen maar wat in de meterkast.
Dus een groep gebruiken van je zonnepanelen is een heel slecht idee.
Er kunnen dus 4 panelen naast elkaar.
Gaat dit wel goed 4x (1 oost + 1 west in serie) aansluiten zal de mptt zich richten op de minst leverende of toch gewoon 4x (2 Oost of West).
Ga ik dan ergens de mist in (2x550 > 1 kW)?
P.S Dan moet ik 4 extra panelen "los" kopen, want ze worden niet aangeboden als set.
Los wordt aangeboden als 500W. Zijn dit wel dezelfde?
Ik pak vaak de fiets. Maar zeer graag de Renault Megane iconic EV60 220pk (2023) met daarachter een EasyCaravanning TakeOff (2024). Of de Zoë R40 (2018) met fietsendrager.
Dat kan natuurlijk ook, als je genoeg plaats hebt in de MK.Pakhaas schreef op maandag 23 februari 2026 @ 11:26:
[...]
Kan je dat niet oplossen met een 40a remautomaat?
[ Voor 94% gewijzigd door Pakhaas op 23-02-2026 11:57 ]
heel simpel, NEE, dat mag dus niet. Een PV installatie MOET op een eigen groep zitten waar geen andere verbruiker op is aangesloten (een thuis-batterij is echter in de modus van laden gewoon een verbruiker) en is dat dus niet toegestaan.stoondey schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:29:
afhankelijk van de de installatie kan dit zelfs tot (levensgevaarlijke) situaties leiden.
jou idee om de oudere omvormers van solaregde dan te laten vervangen (27 panelen met optimizers) gaat ook niet lukken omdat je op de SF 2400 pro slechts 4 panelen (zonder optimizers) kunt plaatsen, dus die andere 23 kunnen niet op de Zendure worden aangesloten. je mag hier namelijk geen string op aansluiten maar uitsluitend één enkele zonnepaneel. (soms ook twee, afhankelijk van de spec's van de veelal kleine panelen)
als je dan ook nog kijkt wat in de handleiding van de SF 2400 pro staat:
• SolarFlow 2400 Pro heeft vier onafhankelijke MPPT’s. Elke PV-ingang werkt als een afzonderlijke MPPT.
• Openklemspanning (Voc): < 55 V per PV-ingang.
• Kortsluitstroom (Isc): < 22,5 A per PV-ingang.
• Aanbevolen vermogen: 400–900 W per PV-ingang.
2. Voor het beste rendement: gebruik zonnekabels van maximaal 3 m om transmissieverlies te beperken.
in in deze video wordt het verschil tussen serie en parallel schakeling mooit uitgelegd.
:strip_exif()/f/image/Okp6in61pmcROiGXrJwzCSTV.png?f=user_large)
Je kunt echter met eenvoudig een zogenaamde PV verdeler (=kleine groepenkast) je huidige volle groepenkast uitbreiden (die zijn er in verschillende maten) zie plaatje. dit is een 8-din versie, je hebt ze echter in verschillende maten. ik zou deze zo groot mogelijk kiezen, dan heb je nog ruimte voor verdere uitbreidingen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TYxHVrzFFbR3PAeybu9umUV5.jpg?f=user_large)
in deze kast kun je dus prima een aardlekautomaat (2-din breed) plaatsen maar ook bv een KWh meter van bv Home Wizard zodat je de gegevens ook daar kunt zien.
een tweede mogelijkheid is om je huidige groepenkast uit te breiden, is deze echter al wat ouder zul je zien dat mogelijk die uitvoering niet meer leverbaar is. afhankelijk van hoe oud je huidige groepenkast is zou je ook kunnen overwegen om deze compleet te vervangen voor een grotere versie (verstandig bij kasten die ouder dan 25 jaar of meer zijn).
advies is om de PIB dus wel achter een aardlekautomaat (alamat) te plaatsen en niet achter een installatieautomaat die dan weer op een bestaande aardlekschakelaar is verbonden.
[ Voor 14% gewijzigd door Jan-tweak op 23-02-2026 12:17 ]
Gaat niet vliegen, niet alleen het aantal panelen is van belang, je moet ook rekening houden met de overige beperkingen van die Pro.Martin0672 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 11:46:
Ik zit naar de 2400 Pro te kijken.Ergens staat tot maximaal 8 panelen. Ik kijk nu dus even (gedachte oefening) naar 8 x 550W bifacials voor in/op mijn schuurtje met dak oost-west.
Er kunnen dus 4 panelen naast elkaar.
Gaat dit wel goed 4x (1 oost + 1 west in serie) aansluiten zal de mptt zich richten op de minst leverende of toch gewoon 4x (2 Oost of West).
Ga ik dan ergens de mist in (2x550 > 1 kW)?
P.S Dan moet ik 4 extra panelen "los" kopen, want ze worden niet aangeboden als set.
Los wordt aangeboden als 500W. Zijn dit wel dezelfde?
Specs van de 2400 Pro
- Max. PV Input Voltage .......55 V d.c.
- Max. PV Input Current........4*18 A d.c.
- Max. PV Input Isc...............4*22.5 A d.c.
- Max. PV Input Power.........3000 W (4*750 W)
- Operating Voltage Range..14-55 V d.c
[ Voor 5% gewijzigd door Ben(V) op 23-02-2026 11:57 ]
Fabrikanten kunnen er van alles inzetten maar als het een enorm risico is x 100 000+ auto's is dat risico niet ineens weg door te stellen dat het alleen voor noodgevallen is. Volgens mij zijn er ook granny chargers die de temperatuur van de pinnen meten.Pr088 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 09:35:
[...]
Overigens geeft ongeveer elke autofabrikant aan dat een granny charger bedoeld is voor incidenteel gebruik, als er geen type2-laadpaal in de buurt is. Ook Volkswagen geeft dat volgens mij aan in het boekje. Waarom zou je je laadpaal niet instellen op 10A? Lijkt me veel veiliger. (Wel flinke laadverliezen bij 2,3kW.)
Volkswagen had prima de granny charger op 800 of 1 600W kunnen limiteren.
Gezond verstand is altijd goed en ik geloof 100% dat een vaste verbinding nog net iets minder risico heeft. Ik beveel niemand iets aan. Maarja zullen we als risico mijders dan ook maar geen (LFP) batterijen in huis zetten?Ben(V) schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:33:
Blijft vreemd dat er toch altijd veel mensen gevaarlijk constructies willen aanbevelen aan anderen.
Een op de drie huisbranden wordt door defecte elektra of overbelasting veroorzaakt.
Regelgeving probeert dat te voorkomen maar kan nooit sluitend zijn, anders wordt het onwerkbaar.
Gezond verstand en voorzichtigheid lijkt me toch de aangewezen weg,
Google maar een op "verbrandde wcd" of zoiets dan krijg je prachtige plaatjes te zien( net als die van @Taro ).
[ Voor 5% gewijzigd door Rctworld op 23-02-2026 12:07 ]
Lees je eigen teksten eens.
En risico's moet je mitigeren niet negeren.
Een beetje offtopic, maar als je meterkast helemaal vol is, kun je misschien nog ruimte maken. Als je zonnepanelen bijvoorbeeld op alamats van 2 DIN breed zitten, kun je die tegenwoordig vervangen voor 1 DIN breed.stoondey schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:29:
Ik wil de batterij op een eigen groep zetten, maar heb geen ruimte meer voor een nieuwe automaat in mijn groepenkast.
De ruimte die je dan wint kun je dan gebruiken voor een extra alamat voor je Zendure batterij. Dan hoef je wellicht de meterkast (nog) niet uit te breiden.
6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh
op zich een prima idee, alleen wel met behoorlijk hoge kosten verbonden, 2 1-din alamats (spanningsonafhankelijk van ABB of Siemens) kosten al snel circa 90 euro of meer. Een PV kast met 8-Din plekken kost net iets meer dan 10 euro. kabel van 2 euro, vind ik wel een verschil.gast777 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:21:
[...]
Een beetje offtopic, maar als je meterkast helemaal vol is, kun je misschien nog ruimte maken. Als je zonnepanelen bijvoorbeeld op alamats van 2 DIN breed zitten, kun je die tegenwoordig vervangen voor 1 DIN breed.
De ruimte die je dan wint kun je dan gebruiken voor een extra alamat voor je Zendure batterij. Dan hoef je wellicht de meterkast (nog) niet uit te breiden.
Ik heb vorige week dinsdag een bestelling gedaan van een 2400+ + 4 extra accu's. Tot op heden heb ik hierover nog niks vernomen. Moet ik mij langzamerhand zorgen gaan maken?
5950Wp PV (APSystems), ECODAN Warmtepomp, 51kwh EV(Volvo EX30), HomeAssistant, Ubiquiti netwerk, vanaf dec Tibber
Vanaf dinsdag 17 februari 2026 t/m dinsdag 3 maart 2026
Normaal krijg je binnen een dag bevestiging van je bestelling en mijn laatste bestelling (extra batterij) was er binnen een week.
We zijn gewoon verwend door de Bol's van deze wereld. 20 jaar geleden moest je, afhankelijk van de verzendmethode, weken op je spullen wachten. Mijn record is een pakket dat vanuit de VS in België belandde (Cijfers NL postcode=BE postcode ergens in Wallonië) en daar van de radar verdween om vervolgens ineens in mijn brievenbus te veschijnen. Heeft drie maanden geduurd.FlashHeaven schreef op maandag 23 februari 2026 @ 13:02:
Even een vraag m.b.t. ervaringen op zendure.nl.
Ik heb vorige week dinsdag een bestelling gedaan van een 2400+ + 4 extra accu's. Tot op heden heb ik hierover nog niks vernomen. Moet ik mij langzamerhand zorgen gaan maken?
Heb zelf een Pro besteld, dus als ik over drie maanden nog niks heb ga ik eens mailen.
[ Voor 5% gewijzigd door m-vw op 23-02-2026 13:21 ]
Voor 3 tientjes koop je toch gewoon een nieuwe? Als je voor 15 euro één op Marktplaats vindt en nog verzendkosten moet betalen ben je evenveel kwijt. Sponsor HW gewoonvoil schreef op maandag 23 februari 2026 @ 11:19:
Ik heb nu een homewizard p1 meter geinstalleerd maar nu kan mijn p1 meter van zonneplan er niet meer in. Zonneplan doe ik met 2 maanden de deur uit voor een vast contract, dus om nu 30 euro te betalen voor een nieuwe p1 splitter vind ik wat overdreven. Heeft iemand nog wat liggen voor een mooi prijsie? Of tijdelijk te leen
[ Voor 3% gewijzigd door Pr088 op 23-02-2026 13:24 ]
Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)
Ik deel mijn eigen n=1 ervaring gecombineerd met het feit dat het helemaal niet zo uniek is om lang zoveel stroom over een WCD te trekken. Misschien dat je vindt dat ik impliceer dat het een advies is, maar dat is aan een ieder.Ben(V) schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:10:
Jij beveel niemand iets aan???
Lees je eigen teksten eens.
En risico's moet je mitigeren niet negeren.
Daarnaast is de post van Taro een goede wake up call voor wat er mis kan gaan. Maar dat is net zo goed n=1 waarbij we niet weten of er mensen wellicht over de kabel gestruikeld zijn (25 meter kabel op een camping), de fabrikant of het stopcontact waarbij dit ontstaan is.
Ja, vaste verbinding met wago's is (nog) minder risico maar in dezelfde categorie kun je je nogmaals afvragen waarom een grote accu binnen, waarom een gasleiding binnen etc. Je kunt en hoeft over het algemeen niet elk risico tot 0% reduceren.
Waarom verkopen ze anders nog steeds string omvormers zonder vlamboog beveiliging? Waarom een oven niet met wago's? Blijft ook 15 jaar op z'n plek staan over het algemeen.
"En risico's moet je mitigeren niet negeren." Kun je elke discussie mee afkappen. Laten we het eens zijn dat de vaste verbinding de allerbeste oplossing is en weer on topic gaan.
Lijkt me een beter idee, bel een goede elektricien en spreek met hem de toekomst van je meterkast door. Je SolarEdge-panelen rechtstreeks DC op de accu aansluiten wordt best ingewikkeld, je moet dan je optimizers verwijderen en alles opnieuw bekabelen. Dus ik zou de 2400+ gewoon eerst op 800W aansluiten op een weinig gebruikte groep (bijvoorbeeld in de schuur of zolder) en na aanpassing van je meterkast naar 2400W schakelen. Helemaal als je EV-plannen concreet zijn. Dat wil je denk ik niet op een 1 fase meterkast.stoondey schreef op maandag 23 februari 2026 @ 13:20:
Ben, RolBird, Pakhaas, Jan-tweak, gast777, dank voor al jullie snelle reacties. De panelen staan idd in serie denk ik, 27 panelen en komen het huis binnen over 4 solarkabels vanaf het dak, via koof naar meterkast. Direct aansluiten op de Pro gaat dus niet werken. Dus dan lijkt 2400+ de betere optie, en de meterkast uitbreiden voor 1 aparte groep hiervoor. De batterijen kunnen gewoon in technische ruimte staan die zich naast de meterkast bevindt (hier hangen ook de omvormers). Ik heb ook nog geen 3 fases, dus misschien is vervangen van groepenkast en voorbereiding hiervoor en in toekomst een EV nu een logische investering.
Als je plannen serieus zijn dan zou ik een aanvraag indienen bij je netbeheerder voor verzwaring naar 3x25A. Dat is tegenwoordig niet meer in een paar weken geregeld.
Totale kWh is nagenoeg gelijk, 2x tower is paar honderd euro duurder. Groot voordeel hiervan is laden/ontladen met 2400 w x 2. Heb full electric warmtepomp en inductie koken. Af en toe EV laden.
Plaats heb ik voldoende. Wat zijn voor-en nadelen bij beide varianten? Wat zouden jullie doen? Thx!
Voordeel is inderdaad het sneller mogen ontladen (mits ze beide op eigen groep staan). Daar heb je ook meteen het nadeel: je moet 2 vrije groepen hebben.Martijnvdb schreef op maandag 23 februari 2026 @ 13:55:
Ik twijfel nog steeds over 1x AC2400+ met 3 batterijen of 2x tower AC2400+ met 1 batterij.
Totale kWh is nagenoeg gelijk, 2x tower is paar honderd euro duurder. Groot voordeel hiervan is laden/ontladen met 2400 w x 2. Heb full electric warmtepomp en inductie koken. Af en toe EV laden.
Plaats heb ik voldoende. Wat zijn voor-en nadelen bij beide varianten? Wat zouden jullie doen? Thx!
Home Assistant HP T630, PV (Enphase, 4000 Wp) 6 x IQ8+ ZW, 2 x IQ8+ NW, 2 x IQ8+ ZO, Zendure SF 2400AC (5.76 kWh)
Sterker nog de modulaire opbouw en de mindere hoogte spreken mij persoonlijk meer aan.
Dat gezegd hebbende zou ik dus een 2400 AC met 2 batterijen kopen en kijken hoe dat bevalt.
Dan kun je daarna altijd uitbreiden naar ofwel alleen meer batterijen ofwel een hoofdunit erbij ofwel beiden.
Teveel capaciteit heb je niet veel aan, in de winter krijgen je zonnepanelen dat nooit vol en in de zomer verbruik je heel veel minder elektriciteit.
Tenzij je natuurlijk wilt gaan handelen met een dynamisch contract, dan ligt het anders.
En kijk eens of je ook naar besturing door Home Assistant wilt gaan, dat is zoveel flexibeler dan die Zendure App + Cloud
Eens. Plus je hebt denk ik twee keer de standby verliezen en als de normale lage NOM load van twee units moet komen zit je denk ik in een erg ongunstig omvormer efficiënte bereik.Ben(V) schreef op maandag 23 februari 2026 @ 14:10:
Ik zie nog geen voordelen van een 2400+ boven een "gewone" 2400.
Sterker nog de modulaire opbouw en de mindere hoogte spreken mij persoonlijk meer aan.
Dat gezegd hebbende zou ik dus een 2400 AC met 2 batterijen kopen en kijken hoe dat bevalt.
Dan kun je daarna altijd uitbreiden naar ofwel alleen meer batterijen ofwel een hoofdunit erbij ofwel beiden.
Teveel capaciteit heb je niet veel aan, in de winter krijgen je zonnepanelen dat nooit vol en in de zomer verbruik je heel veel minder elektriciteit.
Tenzij je natuurlijk wilt gaan handelen met een dynamisch contract, dan ligt het anders.
En kijk eens of je ook naar besturing door Home Assistant wilt gaan, dat is zoveel flexibeler dan die Zendure App + Cloud
Ja, wel van plan 2 groepen aan te laten leggen door electricien.CappieL schreef op maandag 23 februari 2026 @ 14:10:
[...]
Voordeel is inderdaad het sneller mogen ontladen (mits ze beide op eigen groep staan). Daar heb je ook meteen het nadeel: je moet 2 vrije groepen hebben.
Ik zie nog geen voordelen van een 2400+ boven een "gewone" 2400.
[ Voor 12% gewijzigd door Martijnvdb op 23-02-2026 14:26 ]
En kijk ook hoe de zware belastingen verdeelt zijn over de verschillende fasen, je wilt bijvoorbeeld je batterijen niet op dezelfde fase als waar de zwaarste belasting van je kookplaat op zit aansluiten als die via een kookgroep is aangesloten.
(Onze inductieplaat kan een fase in de boosterstand tot 4kW belasten).
Circa 11 KwH is wel wat ik (met experts) berekend heb voor mijn situatie.
Home Assistant; nog geen idee eerlijk gezegd, moet ik mij nog in verdiepen.
[/quote]
Ik meen hier gelezen te hebben dat Zendure pas een 2e (en evt. 3e) omvormer inschakelt als de lading/ontlading boven een bepaald vermogen komt en dit ook om en om rouleert. Ergo, bij een lage NOM load is er dan maar 1 unit tegelijk actief.Rctworld schreef op maandag 23 februari 2026 @ 14:13:
[...]
Eens. Plus je hebt denk ik twee keer de standby verliezen en als de normale lage NOM load van twee units moet komen zit je denk ik in een erg ongunstig omvormer efficiënte bereik.
Dat is juist 1 van de redenen dat een Zendure set-up in de praktijk een behoorlijk efficiëntievoordeel heeft tov bijv. een Victron opstelling.
All-electric.
Dank voor deze toevoeging en belangrijk om te weten vooraf.RonJ schreef op maandag 23 februari 2026 @ 14:29:
[...]
Ik meen hier gelezen te hebben dat Zendure pas een 2e (en evt. 3e) omvormer inschakelt als de lading/ontlading boven een bepaald vermogen komt en dit ook om en om rouleert. Ergo, bij een lage NOM load is er dan maar 1 unit tegelijk actief.
Dat is juist 1 van de redenen dat een Zendure set-up in de praktijk een behoorlijk efficiëntievoordeel heeft tov bijv. een Victron opstelling.
Het is het oude marketing verhaal van dat er continue nieuwe modellen moeten komen om de verkoop te blijven stimuleren.
Het enige substantiële verschil is dat ze een RJ45 poort hebben met een RS485 bus (dus geen netwerk zoals veel mensen denken), waar in de toekomst een P1 meter (die er nog niet is) op kunt aansluiten.
En de 2400 AC blijft gewoon in productie volgens Zendure.
En je vergeet een drukventiel voor extra veiligheid en een 3% hogere efficiency. Vooral dat laatste is van belang als je er zeker 10 jaar mee gaat doen. Scheelt elke dag weer energie.Ben(V) schreef op maandag 23 februari 2026 @ 14:33:
Is niets nieuw aan gewoon oude wijn in nieuwe zakken.
Het is het oude marketing verhaal van dat er continue nieuwe modellen moeten komen om de verkoop te blijven stimuleren.
Het enige substantiële verschil is dat ze een RJ45 poort hebben met en RS485 bus (dus geen netwerk zoals veel mensen denken), waar in de toekomst een P1 meter (die er nog niet is) op kunt aansluiten.
En de 2400 AC blijft gewoon in productie volgens Zendure.
Mijn vraag over een verlengkabel heeft veel los gemaakt. Ook leuk om te lezen dat sommig Tweakers de cyclische aard van dit soort vragen opmerkenRctworld schreef op maandag 23 februari 2026 @ 13:30:
[...]
Ik deel mijn eigen n=1 ervaring gecombineerd met het feit dat het helemaal niet zo uniek is om lang zoveel stroom over een WCD te trekken. Misschien dat je vindt dat ik impliceer dat het een advies is, maar dat is aan een ieder.
Daarnaast is de post van Taro een goede wake up call voor wat er mis kan gaan. Maar dat is net zo goed n=1 waarbij we niet weten of er mensen wellicht over de kabel gestruikeld zijn (25 meter kabel op een camping), de fabrikant of het stopcontact waarbij dit ontstaan is.
Ja, vaste verbinding met wago's is (nog) minder risico maar in dezelfde categorie kun je je nogmaals afvragen waarom een grote accu binnen, waarom een gasleiding binnen etc. Je kunt en hoeft over het algemeen niet elk risico tot 0% reduceren.
Waarom verkopen ze anders nog steeds string omvormers zonder vlamboog beveiliging? Waarom een oven niet met wago's? Blijft ook 15 jaar op z'n plek staan over het algemeen.
"En risico's moet je mitigeren niet negeren." Kun je elke discussie mee afkappen. Laten we het eens zijn dat de vaste verbinding de allerbeste oplossing is en weer on topic gaan.
Ik kan weer verder, dus eens om weer lekker on topic te gaan!
Die 3% zegt mij niet zo veel.mrme12345 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 14:35:
[...]
En je vergeet een drukventiel voor extra veiligheid en een 3% hogere efficiency. Vooral dat laatste is van belang als je er zeker 10 jaar mee gaat doen. Scheelt elke dag weer energie.
Als er 's zomers zon is, dan leveren mijn panelen zoveel dat ik het toch niet allemaal op kan slaan en in de winter is 3% van heel weinig nog veel minder
Het belang van (RTE) wordt echt enorm onderschat inderdaad. Gooi je data maar eens in een accusimulatietool en kijk met verbazing wat die paar lousy %RTE voor effect heeft op je business case.mrme12345 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 14:35:
[...]
En je vergeet een drukventiel voor extra veiligheid en een 3% hogere efficiency. Vooral dat laatste is van belang als je er zeker 10 jaar mee gaat doen. Scheelt elke dag weer energie.
Voor mij de primaire reden om toch ineens met interesse naar een PiB en specifiek Zendure opstelling te kijken, wat het maakt echt enorm veel uit. Edit: Het stand-by verbruik wordt ook vaak niet meegerekend maar heeft ook een enorme impact (bijv. een DEYE of 3 Victrons die continu 120W resp. 60-74W verstoken 24/7/365). Als Zendure het merendeel van de tijd maar 1 unit kan inschakelen en dit kan terugbrengen naar een watt of 10 dan tikt dat enorm door in het kostenplaatje.
Nog maar een keer even mijn voornaamste punt van resterende twijfel/vraag: Het zou enorm fijn zijn als de warmtepomp ook op een (dedicated) zendure omvormer van back-up stroom voorzien zou kunnen worden. Ik kan deze limiteren op een vrij instelbaar vermogen. Een snelle test leert dat defrosten ook prima gaat wanneer deze begrenst is op 2kW.
Heeft iemand al praktijkervaring met zwaardere inductieve loads dan een koelkast of een vriezer hierop?
[ Voor 12% gewijzigd door RonJ op 23-02-2026 15:10 ]
All-electric.
Als je swinters volle bak gaat laden tijdens goedkope uren om dat later zelf tijdens dure uren te gebruiken (dat is het enige business model na 1-1-2027 voor een batterij in de winter), dan zegt 3% wel degelijk heel veel. Dit doe ik ook ruime tijd in herfst en winter (laden tijdens nacht als prijzen laag zijn en gebruiken tijdens duurste uren als spread groot genoeg is) en dan is hoe efficienter zeker wel hoe beter.Ben(V) schreef op maandag 23 februari 2026 @ 14:43:
[...]
Die 3% zegt mij niet zo veel.
Als er 's zomers zon is, dan leveren mijn panelen zoveel dat ik het toch niet allemaal op kan slaan en in de winter is 3% van heel weinig nog veel minder, maar op zich heb je natuurlijk gelijk.
Hoezo deze vraag?RonJ schreef op maandag 23 februari 2026 @ 14:45:
[...]
Heeft iemand al praktijkervaring met zwaardere inductieve loads dan een koelkast of een vriezer hierop?
Dat heeft iedereen toch die een wasmachine in huis heeft dat is een veel zwaardere inductieve last dan een koelkast of vriezer.
En PV systemen hebben we al heel veel en die hetzelfde
Ik doel hiermee op de off-grid uitgang, maw is de "3600W for 200ms" van de AC+ (voor de 2400AC kan ik hier niets over vinden in de handleiding) in de praktijk wel genoeg "inrushcurrentproof" voor de relatief zware condensatoren in een inverter WP? Ik had hier bijvoorbeeld issues mee met "16A rated" shelly pro1PM's, die elke keer in de overload protectie schoten en uiteindelijk zelfs 1 achter een airco mee gefrituurd.Ben(V) schreef op maandag 23 februari 2026 @ 14:52:
[...]
Hoezo deze vraag?
Dat heeft iedereen toch die een wasmachine in huis heeft dat is een veel zwaardere inductieve last dan een koelkast of vriezer.
En PV systemen hebben we al heel veel en die hetzelfde
Een wasmachine is trouwens grotendeels resistief, niet inductief.
Mijn idee is een degelijke 2P ATS (met externe besturing) op de manual stand voor de WP te hangen, zodat deze normaliter gewoon direct op het net hangt en de off-grid functie van de zendure geheel uit kan blijven zodat deze niet 99,99% van de tijd onnodig stroom staat te slurpen. De gen-ingang van de ATS sluit je dan aan op een stekker die je in de off-grid poort van de zendure laat zitten. Valt dan de stroom uit voor langer dan x minuten, dan kan ik HA het off-grid stopcontact op de Zendure laten inschakelen, de warmtepomp begrenzen op 2.x kW via een optioneel demand PCB en vervolgens de ATS laten omschakelen zodat de WP weer gaat lopen. Dan red ik het in een vorstperiode ook maar een paar uur (of 3x een SWW-run bijvoorbeeld), maar dat zal in de meeste gevallen genoeg zijn.
All-electric.
Mijn ervaring met de 2400AC i.c.m. HEMS is dat 'ie zelfs als 'ie niks doet, zo'n 20W verstookt (de omvormer is en blijft voelbaar warmer dan de ruimte). Dat is dus bijna 0,5kWh per dag. In de zomer verwacht ik dat mijn Zenduresysteem 24/7 actief is met NOM is, dus telt dit minder als 'verlies', maar in de winter is de batterij het grootste deel van de tijd stand-by, en zijn dit puur verliezen. Keer twee of zelfs drie zou ik niet aan moeten denken.RonJ schreef op maandag 23 februari 2026 @ 14:29:
[...]
Ik meen hier gelezen te hebben dat Zendure pas een 2e (en evt. 3e) omvormer inschakelt als de lading/ontlading boven een bepaald vermogen komt en dit ook om en om rouleert. Ergo, bij een lage NOM load is er dan maar 1 unit tegelijk actief.
Ik hoop dat Zendure dit met software nog gaat oplossen, want het kán volgens mij wel. Ik lees namelijk van mensen die HA gebruiken voor sturing dat ze het systeem wél in een stand-by modus krijgen waar de omvormer helemaal wordt afgeschakeld.
Ik heb dit vandaag ook nog met Taro besproken of hij dit kan aankaarten bij zijn contactpersoon. In het opwekseizoen heb je dit standby vermogen niet want zodra de omvormer wat doet bestaat het probleem niet meer.a2aan schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:13:
[...]
Mijn ervaring met de 2400AC i.c.m. HEMS is dat 'ie zelfs als 'ie niks doet, zo'n 20W verstookt (de omvormer is en blijft voelbaar warmer dan de ruimte). Dat is dus bijna 0,5kWh per dag. In de zomer verwacht ik dat mijn Zenduresysteem 24/7 actief is met NOM is, dus telt dit minder als 'verlies', maar in de winter is de batterij het grootste deel van de tijd stand-by, en zijn dit puur verliezen. Keer twee of zelfs drie zou ik niet aan moeten denken.
Ik hoop dat Zendure dit met software nog gaat oplossen, want het kán volgens mij wel. Ik lees namelijk van mensen die HA gebruiken voor sturing dat ze het systeem wél in een stand-by modus krijgen waar de omvormer helemaal wordt afgeschakeld.
Zou fijn zijn als hij bij 0 watt na enige tijd zelf op smartmode = 0 springt en bij activiteit weer naar 1 in HEMS.
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+
Wasmachines hebben zo ongeveer de zwaarste motor in een huis en dat is gewoon inductief, heeft dus niets met het verwarmings element te maken want die is gewoon ohms.RonJ schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:09:
[...]
Ik doel hiermee op de off-grid uitgang, maw is de "3600W for 200ms" van de AC+ (voor de 2400AC kan ik hier niets over vinden in de handleiding) in de praktijk wel genoeg "inrushcurrentproof" voor de relatief zware condensatoren in een inverter WP? Ik had hier bijvoorbeeld issues mee met "16A rated" shelly pro1PM's, die elke keer in de overload protectie schoten en uiteindelijk zelfs 1 achter een airco mee gefrituurd.
Een wasmachine is trouwens grotendeels resistief, niet inductief.
Mijn idee is een degelijke 2P ATS (met externe besturing) op de manual stand voor de WP te hangen, zodat deze normaliter gewoon direct op het net hangt en de off-grid functie van de zendure geheel uit kan blijven zodat deze niet 99,99% van de tijd onnodig stroom staat te slurpen. De gen-ingang van de ATS sluit je dan aan op een stekker die je in de off-grid poort van de zendure laat zitten. Valt dan de stroom uit voor langer dan x minuten, dan kan ik HA het off-grid stopcontact op de Zendure laten inschakelen, de warmtepomp begrenzen op 2.x kW via een optioneel demand PCB en vervolgens de ATS laten omschakelen zodat de WP weer gaat lopen. Dan red ik het in een vorstperiode ook maar een paar uur (of 3x een SWW-run bijvoorbeeld), maar dat zal in de meeste gevallen genoeg zijn.
En het probleem met inductieve belasting is het schakelen ervan daardoor ging die shelly defect .
Inductie schakelen houd ongeveer op bij 300W voor de meeste iot schakelaars.
Een omvormer heeft daar helemaal geen last van want die levert de stroom en schakelt helemaal geen inductie, dus ook de off grid outlet niet.
Ben(V) schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:21:
[...]
Wasmachines hebben zo ongeveer de zwaarste motor in een huis en dat is gewoon inductief, heeft dus niets met het verwarmings element te maken want die is gewoon ohms.
En het probleem met inductieve belasting is het schakelen ervan daardoor ging die shelly defect .
Inductie schakelen houd ongeveer op bij 300W voor de meeste iot schakelaars.
Een omvormer heeft daar helemaal geen last van want die levert de stroom en schakelt helemaal geen inductie, dus ook de off grid outlet niet.
Nope, er was geen sprake van schakelen, relais stond op always-on. Toch vond ie het allemaal niet leuk ondanks de 16A rating. Maargoed, het is hier geen shelly topic.
All-electric.
Dank voor de info. Als dat maar 1 van de 3 units is zou ik met 20W al redelijk kunnen leven tov andere systemen, maar echt stand-by is natuurlijk altijd beter. In mijn geval ga ik toch al uit van besturing dmv een lokale oplossing (HA+DAO of EVCC) ipv HEMS. Ik hou niet zo van IOT clouds.a2aan schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:13:
[...]
Mijn ervaring met de 2400AC i.c.m. HEMS is dat 'ie zelfs als 'ie niks doet, zo'n 20W verstookt (de omvormer is en blijft voelbaar warmer dan de ruimte). Dat is dus bijna 0,5kWh per dag. In de zomer verwacht ik dat mijn Zenduresysteem 24/7 actief is met NOM is, dus telt dit minder als 'verlies', maar in de winter is de batterij het grootste deel van de tijd stand-by, en zijn dit puur verliezen. Keer twee of zelfs drie zou ik niet aan moeten denken.
All-electric.
Goed dan nogmaals het antwoordt nee daar hebben omvormers geen last van.RonJ schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:27:
[...]offtopic:Het gaat me dus niet om schakelen onder load, dat zal ie alleen doen terwijl de WP al uit staat. Als ie maar wel correct inschakelt en niet in 1 of andere protectiemodus knalt doordat de condensatoren dan geladen worden. Dat was de vraag.
Nope, er was geen sprake van schakelen, relais stond op always-on. Toch vond ie het allemaal niet leuk ondanks de 16A rating. Maargoed, het is hier geen shelly topic.
Niet die van batterijen, niet die van offline output en niet die van PV systemen.
Ze werken allemaal volgen hetzelfde principe (mpp trackers) en gaan nooit defect door welke belasting dan ook, daar zijn ze op gebouwd.
Reactie van Zendure (AI)_gehad:RonJ schreef op maandag 23 februari 2026 @ 14:29:
[...]
Automatisch schakelen tussen units:
Zendure-systemen schakelen inderdaad automatisch tussen units afhankelijk van de belasting. Bij een lage belasting zal slechts één unit actief zijn, wat energie-efficiëntie verhoogt. Dit betekent dat de tweede (en derde) omvormer pas wordt ingeschakeld wanneer de belasting boven een bepaald niveau komt. Dit proces wordt beheerd door het Home Energy Management System (HEMS), dat real-time gegevens analyseert om het energieverbruik te optimaliseren.
Aanbeveling:
Als je regelmatig hoge vermogens nodig hebt (bijvoorbeeld voor een warmtepomp, inductiekoken en EV-laden), is de optie met 2x Tower AC2400+ met 1 batterij per unit een betere keuze vanwege de hogere laad- en ontlaadcapaciteit. Als je echter kosten wilt besparen en je energiebehoefte meestal onder de 2400W blijft, is 1x AC2400+ met 3 batterijen een efficiëntere keuze.
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.