@Taro
Lange levertijden is volgens mij al geen goed teken. Kijk maar naar homewizard (no offence)
Maar enige voorzichtigheid en ingebouwde garantie dat je je geld niet kwijt bent mocht er op geopolitiek terrein (spanningen tussen VS, CH, EU, RU) iets beslist worden.
Ik ben absoluut geen doemdenker, maar iets bestellen via een website zonder enige herleiding behalve een financieel nummer roept bij mij al een rode vlag op.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

AUijtdehaag schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 10:14:
@Taro
Lange levertijden is volgens mij al geen goed teken. Kijk maar naar homewizard (no offence)
Maar enige voorzichtigheid en ingebouwde garantie dat je je geld niet kwijt bent mocht er op geopolitiek terrein (spanningen tussen VS, CH, EU, RU) iets beslist worden.
Ik ben absoluut geen doemdenker, maar iets bestellen via een website zonder enige herleiding behalve een financieel nummer roept bij mij al een rode vlag op.
Eens hoor, heel goed om te benadrukken.

Zendure heeft bij iedere introductie langere levertijden aangezien de productie nog moet worden opgeschaald en alle voorraad direct wordt verkocht. Als die productie eenmaal op gang komt (Wij waren bij de opening van de nieuwe fabriek, fabriek #4 en daar zochten ze nog extra medewerkers om op het gewenste productievolume te komen), dan krijgen zowel Zendure als de resellers de nieuwe producten ook voldoende op voorraad. Kijk maar naar de bestaande producten, die heb je met een paar dagen al in huis. Tijdje geleden kwamen hier ook foto's langs van een magazijn met daarin pallets vol met AB3000X accu's bij een NL reseller.

Ze zijn daar over het algemeen ook wel redelijk transparant over, destijds stond er 40-50 dagen pre-order, helaas werd dat bij een aantal mensen waaronder ikzelf soms wel 70-80 dagen en werd daar niet over gecommuniceerd. Maar de eerste producten liggen al in o.a. Duitsland in de magazijnen, dus hopelijk duurt het deze keer korter voordat er snel en uit voorraad geleverd kan worden.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:37
mrme12345 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 08:50:
[...]

Daarom laten we niet alleen de grafiek zien maar ook een tabel met de kWh capaciteit en kWh prijs.

[Afbeelding]
Ik heb het zelf even in elkaar geprutst om te laten zien wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cX4NmDzvHZ4SZf6cPaJ2KmyA-IE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ke1XU7ur86o7rpbBxT7cOS8g.jpg?f=fotoalbum_large
AUijtdehaag schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 10:14:
@Taro
Creditcard is iig altijd handig bij grote bedragen. Zelf heb ik pas betaald (geen aanbetaling) toen ze hier werkend stonden te draaien. Dit was wel via een reseller.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Ik zie bij de 2400+ met AB3000L levertijd 3-5 dagen. Die zijn dus op voorraad als ik die site mag geloven. Is dat ook zo?
Pakhaas schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 10:57:
Ik zie bij de 2400+ met AB3000L levertijd 3-5 dagen. Die zijn dus op voorraad als ik die site mag geloven. Is dat ook zo?
Naar mijn weten zijn de AB3000L's pas per einde februari weer beschikbaar.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Robhond
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:10
Pakhaas schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 10:57:
Zendure heeft dit gisteren nog in mailcontact bevestigd: 3-5 werkdagen, conform de website.
Robhond schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 11:12:
[...]

Zendure heeft dit gisteren nog in mailcontact bevestigd: 3-5 werkdagen, conform de website.
Ze zullen waarschijnlijk onderscheid maken in degene die het nieuwe product kopen incl x aantal batterijen ( op voorraad) en voorrang geven en degene die extra losse batterijen kopen. Lijkt me ook logisch gezien de lancering van een nieuw product. En dan zullen de losse batterijen wel eind feb weer te bestellen zijn

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|

• Brack
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-03 15:23
Ik heb al gezocht op het forum, maar tot nu toe nog niet echt een antwoord kunnen vinden. Is het denkbaar dat in de toekomst de slimme meter niet meer saldeert op de verschillende fases?
Stel de 3 fase zonnepanelen omvormer levert 1500W (500w per fase) en de Zendure laad 800w op op 1 fase op. Volgens mij wordt er dan 1000W teruggeleverd aan het net, en 300W geïmporteerd van het net. de slimme meter zal hier netto 700w terugleveren van maken door het salderen van de slimme meter.

Begrijp ik dit goed en zou de netbeheerder in de toekomst kunnen beslissen dat de slimme meter niet meer mag salderen op deze manier?

De prijs per Kwh en de eenvoud van de installatie van de Zendure is veel aantrekkelijker dan een 3 fase oplossing van bijvoorbeeld Victron/Pylontech, maar ik twijfel enorm wat de juiste keuze is.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:51
Hoe werkt het laden van een Zendure 2400 Pro? Ik heb al zonnepanelen op het dak en de Zendure komt in de schuur, maar wil mogelijk extra panelen op de schuur leggen en de Pro daarvoor gebruiken.

Stel ik heb 3600 watt vermogen op het dak en leg 1000 watt op de schuur en sluit direct aan op de Pro.
  1. Laad de Pro met 1000 en negeert hij de overige 3600?
  2. Laad de Pro met 2400, waarbij 1000 + 1400 van de 3600 beschikbaar?
  3. Laad de Pro met 3400, waarbij 1000 via omvormer en 2400 via de input?
  4. Laad de Pro met 2800, waarbij 1000 via omvormer en 1800 via de input?
Daarnaast op het moment dat er geen grid is, blijven de zonnepanelen functioneren en de Pro laden?
Iemand een idee? @mrme12345 toevallig dit getest?

[ Voor 14% gewijzigd door Cardinal op 14-02-2026 12:10 ]

Brack schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 11:43:
Ik heb al gezocht op het forum, maar tot nu toe nog niet echt een antwoord kunnen vinden. Is het denkbaar dat in de toekomst de slimme meter niet meer saldeert op de verschillende fases?
Stel de 3 fase zonnepanelen omvormer levert 1500W (500w per fase) en de Zendure laad 800w op op 1 fase op. Volgens mij wordt er dan 1000W teruggeleverd aan het net, en 300W geïmporteerd van het net. de slimme meter zal hier netto 700w terugleveren van maken door het salderen van de slimme meter.

Begrijp ik dit goed en zou de netbeheerder in de toekomst kunnen beslissen dat de slimme meter niet meer mag salderen op deze manier?

De prijs per Kwh en de eenvoud van de installatie van de Zendure is veel aantrekkelijker dan een 3 fase oplossing van bijvoorbeeld Victron/Pylontech, maar ik twijfel enorm wat de juiste keuze is.
De huidige meters kunnen geen fase‑specifieke saldering doen. Ze meten alleen totaal import/export van de fases getotaliseerd.

Om dit te veranderen moeten:
  • alle meters worden vervangen
  • alle protocollen worden aangepast
  • alle energieleveranciers hun systemen aanpassen
  • wetgeving worden gewijzigd
Dat is een traject van 8–12 jaar, minimaal. Als ze dit door willen voeren, waar geen enkele sprake van is, ben je zo 10 jaar verder om alle slimme meters te vervangen. En je kunt natuurlijk altijd 1 device per fase installeren. Een netbeheerder vindt het wel prettig als verbruik en teruglevering beetje gebalanceerd is, maar niet verplicht of zo. In de wijk gaat het toch weer op de grote hoop.

Cardinal schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 11:59:
Hoe werkt het laden van een Zendure 2400 Pro? Ik heb al zonnepanelen op het dak en de Zendure komt in de schuur, maar wil mogelijk extra panelen op de schuur leggen en de Pro daarvoor gebruiken.

Stel ik heb 3600 watt vermogen op het dak en leg 1000 watt op de schuur en sluit direct aan op de Pro.
  1. Laad de Pro met 1000 en negeert hij de overige 3600?
  2. Laad de Pro met 2400, waarbij 1000 + 1400 van de 3600 beschikbaar?
  3. Laad de Pro met 3400, waarbij 1000 via omvormer en 2400 via de input?
  4. Laad de Pro met 2800, waarbij 1000 via omvormer en 1800 via de input?
Daarnaast op het moment dat er geen grid is, blijven de zonnepanelen functioneren en de Pro laden?
Iemand een idee? @mrme12345 toevallig dit getest?
We hebben de Pro nog niet binnen. Dus kan nu nog geen antwoord geven. Maar de SolarFlow 800 Pro werkt ook zo, als grid uitvalt blijven de zonnepanelen de batterij voeden. Dus zal bij de Pro ook zijn is mijn verwachting. Maar als we hem binnen hebben zullen we dit meenemen in de test.

• Cardinal
@mrme12345 Hoe werkt de 800 Pro qua laden, gezien mijn voorbeelden?
Cardinal schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 12:18:
@mrme12345 Hoe werkt de 800 Pro qua laden, gezien mijn voorbeelden?
De Pro werkt zo volgens de website van Zendure, dus combineert AC (net) en DC (PV) tot een max totaal van 4800W

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dmx_I_SQhePWPlKL0QDIZQhxVoU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vasvaqmzc7UDdBTWE2sGYhW8.png?f=fotoalbum_large

• Cardinal
Ok, Dus 2800 gezien mijn voorbeeld (1000+1800). Ik vond de website tegenstrijdig want het plaatje ernaast zegt hij 2400 bidirectioneel. * Cardinal wacht geduldig op je test resultaten :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRtrwv3YHKpC_7IQx_2MOpuT93k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vUzNQxd2RIrxwQ9FvH49NZVA.png?f=fotoalbum_large

Edit: Ticket uitgezet bij Zendure. kijken wat ze zeggen

[ Voor 11% gewijzigd door Cardinal op 14-02-2026 15:23 ]

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 20:17
peterbier schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 02:10:
[...]

Dit heeft met veel factoren te maken.
Inpandig hoeft geen aardlekschakelaar naar een onderverdeling.
Als er een kabel naar (buiten) gaat moet deze wel achter een aardlekschakelaar.
Voor zonnepanelen als thuisbatterij hou ik altijd een aardlek beveiliging van 30mA aan.
snap ik, alleen daar had ik het helemaal niet over, mijn opsomming betrof alleen wat zich in een onderverdeling zou moeten bevinden.
je aanname voor een PV met 30mA vind ik nogal vreemd, kijk jij dan niet eerst wat de fabrikant van een omvormer hiervoor noodzakelijk acht. kijk maar in je handleiding.
Bij heel veel merken is minimaal 100mA de standaard, zo ook bij SolarEgde. daar heb je de keuze uit 100mA of 300mA.
het probleem in Nederland is dat 100mA aardlek vrij lastig te krijgen is en vaak extreem duur is, in dit geval is een 300mA een prima alternatief en door de fabrikant vaak ook toegestaan.
Jan-tweak schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 12:46:
[...]

snap ik, alleen daar had ik het helemaal niet over, mijn opsomming betrof alleen wat zich in een onderverdeling zou moeten bevinden.
je aanname voor een PV met 30mA vind ik nogal vreemd, kijk jij dan niet eerst wat de fabrikant van een omvormer hiervoor noodzakelijk acht. kijk maar in je handleiding.
Bij heel veel merken is minimaal 100mA de standaard, zo ook bij SolarEgde. daar heb je de keuze uit 100mA of 300mA.
het probleem in Nederland is dat 100mA aardlek vrij lastig te krijgen is en vaak extreem duur is, in dit geval is een 300mA een prima alternatief en door de fabrikant vaak ook toegestaan.
Veiligheid vindt ik belangrijker dan wat er in de handleiding staat.
Daarom pak ik 30mA aardlekschakelaar.
Dat deze vaak groter gebruikt wordt dat er vaak een grotere lekstroom ontstaat. (Bij zonnepanelen installatie)
Bij mijn installatie ruim 3 jaar is de 30mA nog nooit getript.

• Fremske
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-04 13:36

Fremske

and change the world

Heeft Zendure reeds bevestigd dat alle AB2000.. batterijen backwards compatibel zijn met de AC2400+?

Zoja, dan geeft het dus geen problemen om te mixen met AB2000S en AB3000L?

Back to the future

• Jan-tweak
peterbier schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 12:53:
[...]

Veiligheid vindt ik belangrijker dan wat er in de handleiding staat.
Daarom pak ik 30mA aardlekschakelaar.
dat veiligheid zeer belangrijk is ben ik het volledig met je eens, alleen bestaat er juist voor een normale gebruiker geen kans dat je bij een PV omvormer onder spanning kunt komen te staan.
er is geen WCD tussen de omvormer en je groepenkast, je omvormer zelf is geaard.
dus de noodzaak voor die 30mA is hier dus niet gegeven, je verhoogd hierdoor ook niet je eigen veiligheid hiermee. het enige wat kan gebeuren is dat de kans voor onbedoeld trippen van je aardlek onnodig hoger is, dat dit bij jou nog nooit is gebeurt is echter geen garantie dat dit kan gebeuren.
dat is het zelfde als ik ben nog nooit van een ladder gevallen, maar wat blijkt dat in Nederland jaarlijks mensen zwaar en zelfs met dodelijk letsel worden getroffen omdat ze van de ladder zijn gevallen. Dus ook jou risico op een ladder is aanzienlijk, daarvoor zijn er ook regels voor veilig gebruik van ladders.
Dat deze vaak groter gebruikt wordt dat er vaak een grotere lekstroom ontstaat. (Bij zonnepanelen installatie)
Bij mijn installatie ruim 3 jaar is de 30mA nog nooit getript.

• Jan-tweak
Fremske schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 13:16:
Heeft Zendure reeds bevestigd dat alle AB2000.. batterijen backwards compatibel zijn met de AC2400+?

ik dacht bij een opmerking van @Taro gelezen te hebben dat Zendure eigenlijk aangaf dat men alleen bij de nieuwe modelen ook alleen de nieuwe AB3000L zou moeten gebruiken, als advies.
Jan-tweak schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 13:17:
[...]
dat veiligheid zeer belangrijk is ben ik het volledig met je eens, alleen bestaat er juist voor een normale gebruiker geen kans dat je bij een PV omvormer onder spanning kunt komen te staan.
er is geen WCD tussen de omvormer en je groepenkast, je omvormer zelf is geaard.
dus de noodzaak voor die 30mA is hier dus niet gegeven, je verhoogd hierdoor ook niet je eigen veiligheid hiermee. het enige wat kan gebeuren is dat de kans voor onbedoeld trippen van je aardlek onnodig hoger is, dat dit bij jou nog nooit is gebeurt is echter geen garantie dat dit kan gebeuren.
dat is het zelfde als ik ben nog nooit van een ladder gevallen, maar wat blijkt dat in Nederland jaarlijks mensen zwaar en zelfs met dodelijk letsel worden getroffen omdat ze van de ladder zijn gevallen. Dus ook jou risico op een ladder is aanzienlijk, daarvoor zijn er ook regels voor veilig gebruik van ladders.

[...]
Ik heb een zonnepanelen grond (weiland) opstelling.
Vandaar de 30mA aardlek.
Maar dit is geheel offtopic en nu weer naar Zendure.

• Jan-tweak
mrme12345 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 12:11:
[...]

De huidige meters kunnen geen fase‑specifieke saldering doen. Ze meten alleen totaal import/export van de fases getotaliseerd.

Om dit te veranderen moeten:
  • alle meters worden vervangen
  • alle protocollen worden aangepast
  • alle energieleveranciers hun systemen aanpassen
  • wetgeving worden gewijzigd
Dat is een traject van 8–12 jaar, minimaal. Als ze dit door willen voeren, waar geen enkele sprake van is, ben je zo 10 jaar verder om alle slimme meters te vervangen. En je kunt natuurlijk altijd 1 device per fase installeren. Een netbeheerder vindt het wel prettig als verbruik en teruglevering beetje gebalanceerd is, maar niet verplicht of zo. In de wijk gaat het toch weer op de grote hoop.
ik vrees dat ze voorlopig hun handen al vol hebben met de huidige deels verouderde slimme meters te vervangen plus nu als eerste prio de hoop van oude nog steeds in omloop zijnde draaischijfmeters te gaan vervangen.
dus ik denk dat je aanname hier helemaal niet verkeerd is, mede ook gezien de andere problemen bij de netbeheerders en de veranderingen die op stapel staan (zie het nieuws van gisteren). :)

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:33
Fremske schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 13:16:

Dat hoeven ze niet te bevestigen want dat staat gewoon in de handleiding op pagina 11 van de 2400AC+ en wij hebben al een AB2000S gekoppeld aan de 2400AC+ werkt prima, en komt ook gewoon in de app naar voren als AB2000S

• Fremske

Fremske

and change the world

@Mediacj dank voor de bevestiging.

Dat je batterij typen kunt mixen en de hogere RTE zijn dan eigenlijk de enige twee plus punten van de AC2400+ tov AC2400. Want qua software functies kunnen ze ook hetzelfde.

Op Amazon is de Ab2000s al te krijgen voor 479 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door Fremske op 14-02-2026 13:42 ]

Back to the future

Jan-tweak schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 13:19:
[...]

ik dacht bij een opmerking van @Taro gelezen te hebben dat Zendure eigenlijk aangaf dat men alleen bij de nieuwe modelen ook alleen de nieuwe AB3000L zou moeten gebruiken, als advies.
Het advies is voor de 2400 AC+ & Pro de AB3000L te gebruiken en voor de 1600 AC+ de AB2000X/S. Maar ze zijn compatibel en kunnen onderling gebruikt worden. Wel goed om te beseffen dat een grotere accu met dezelfde load minder stress ervaart. Ga je met de Pro volle bak vanuit panelen en het net laden, dan wil je dat niet met bijv. 1x AB2000X eronder doen, dan kan je beter naar de AB3000L gaan. En als je later verder wil uitbreiden kan je beter alleen AB3000L's gebruiken om de maximale totaalcapaciteit te kunnen bereiken. Maar wil je maar 2 kWh extra opslag of heb je een AB2000X van een andere set staan, dan kan je die dus inzetten.

Brack schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 11:43:

Er gaan op social media ook regelmatig berichten rond dat de overheid het interne salderen in de meter zal gaan opheffen en dat dat "de zoveelste stap van de overheid is om iedereen te naaien". In de praktijk is dit afkomstig van mensen die er goed op gaan om overal tegenin te gaan, tegen elektrische auto's, zonnepanelen, etc. te zijn puur omdat er een groot publiek voor is.

In de praktijk zijn de overheid en de netbeheerders met heel andere dingen bezig en zijn hier helemaal geen officiële uitspraken over. Dus nee, dat is geen issue. Wel is het een best practise om alles in huis gewoon netjes over de fases te verdelen. Hier laadt de EV regelmatig trager omdat de accu's maximaal laden en iemand de oven aanzet, de loadbalancer grijpt dan in. Dus verdeel het gewoon zo netjes mogelijk en niet druk maken over het interne salderen.

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:14

HHF

Fremske schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 13:40:
@Mediacj dank voor de bevestiging.

Dat je batterij typen kunt mixen en de hogere RTE zijn dan eigenlijk de enige twee plus punten van de AC2400+ tov AC2400. Want qua software functies kunnen ze ook hetzelfde.

Op Amazon is de Ab2000s al te krijgen voor 479 euro.
480 Euro voor de AB-2000 is dezelfde prijs als 719 voor de AB-3000 per kWh (~250 Euro/kWh). Als je naar de prijzen op Zendure kijkt is de 2400+ een flink stuk goedkoper dan de 2400.

15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 20:42
Ik hoop dat de batterijen van de 2000 serie nog iets goedkoper worden want ik zou het liefst nog 1 extra willen.

• Fremske

Fremske

and change the world

Nu bij Marcmax de AB3000x voor 592 euri inclusief btw. Dit maakt de ac2400 met ab3000x goedkoper dan de nieuwe lijn!

Back to the future

Iemand ervaring met zenSDK over verschillende subnetten?
Hier werkt het doorgaans prima, maar ik kijk momenteel mee bij iemand waarbij het soms wel en soms niet functioneert. Ik weet nog niet zeker of dit daadwerkelijk met subnetten te maken heeft, maar het systeem reageert niet altijd op commando’s.

Overigens is er nog een probleem: de minimale SOC wordt volledig genegeerd, waardoor het systeem kan doorladen tot 0%. Hiervoor staat al een ticket open.

[ Voor 79% gewijzigd door geert1992 op 14-02-2026 17:06 ]

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
geert1992 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 14:50:
Zouden we weer naar Zendure kunnen gaan?
Iemand ervaring met zenSDK over verschillende subnetten?
Hier werkt het doorgaans prima, maar ik kijk momenteel mee bij iemand waarbij het soms wel en soms niet functioneert. Ik weet nog niet zeker of dit daadwerkelijk met subnetten te maken heeft, maar het systeem reageert niet altijd op commando’s.

Overigens is er nog een probleem: de minimale SOC wordt volledig genegeerd, waardoor het systeem kan doorladen tot 0%. Hiervoor staat al een ticket open.
Eerst gemelde lijkt me met geleverde informatie hier niet het juiste topic..

En tweede issue herken ik niet. Bij mij trad dit laatste dagen niet op. De minimale soc van 25% wordt tijdens ontladen op beide omvormers keurig gerespecteerd.

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | Tesla MY LR | PV 9,6 kWp | 2 x Zendure SF 2400 AC, 17.280 kWh

Hieke schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 16:06:
[...]

Eerst gemelde lijkt me met geleverde informatie hier niet het juiste topic..

En tweede issue herken ik niet. Bij mij trad dit laatste dagen niet op. De minimale soc van 25% wordt tijdens ontladen op beide omvormers keurig gerespecteerd.
Ik dacht, ik leg het centraal , omdat het hier meer om de functionaliteit van Zendure gaat, en niet zo zeer om de functionaliteit van HA of Homey. Afijn, zal het de volgende keer daar neerleggen.

Wat betreft het ontladen tot 0%: dat had ik zelf ook nog niet eerder gezien of gelezen, maar het gebeurt daadwerkelijk. Op mijn advies is de accu vervolgens weer tot 100% opgeladen om te kalibreren, en daarna opnieuw met NOM ontladen. Helaas zonder het gewenste effect.

Of HEMS nu aan staat of niet, maakt daarbij geen verschil.

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

geert1992 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 16:27:
[...]

Ik dacht, ik leg het centraal , omdat het hier meer om de functionaliteit van Zendure gaat, en niet zo zeer om de functionaliteit van HA of Homey. Afijn, zal het de volgende keer daar neerleggen.

Wat betreft het ontladen tot 0%: dat had ik zelf ook nog niet eerder gezien of gelezen, maar het gebeurt daadwerkelijk. Op mijn advies is de accu vervolgens weer tot 100% opgeladen om te kalibreren, en daarna opnieuw met NOM ontladen. Helaas zonder het gewenste effect.

Of HEMS nu aan staat of niet, maakt daarbij geen verschil.
Als hij dan verder gaat ontladen dan de ingestelde limiet op welke status staat de soclimit dan in de API. Benieuwd wat die dan aangeeft; 0: "Normale werking", 1: "Laadlimiet bereikt", 2: "Ontlaadlimiet bereikt"

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+

• wallieweb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:53
Iemand ooit al foutcode 21 gehad op zijn toestel?
'Output relay closure' had ik toen ik in de app keek, het toestel leek wel correct te werken (AC2400).

Ik heb sinds gisteren Zenki modus opstaan in plaats van Automodus, nu lijkt de fout plots verdwenen te zijn.
wallieweb schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 18:40:
Iemand ooit al foutcode 21 gehad op zijn toestel?
'Output relay closure' had ik toen ik in de app keek, het toestel leek wel correct te werken (AC2400).

Ik heb sinds gisteren Zenki modus opstaan in plaats van Automodus, nu lijkt de fout plots verdwenen te zijn.
Ja bij de 2400AC een keer gehad.
Daarna deze foutmelding niet weer gezien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qeghmu8ma60QXKUbNSCe7fp-Kcw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xvCF5XagOpcT3HdYVUPA3if6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door peterbier op 14-02-2026 19:10 ]

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:52

m-vw

Dus?

Hoe meer ik lees hoe meer ik twijfel.
Een paar punten:

1. Een 800 of een 2400. Een 800 levert in principe genoeg vermogen om het echte sluipverbruik af te dekken, maar bij een waterkoker, vaatwasser of iets dergelijks komt hij te kort.

2. Pro of niet. Ondanks een beperkt (3,3kWp) vermogen op het dak krijgen we vanaf mrt/april tot sept/okt de batterij wel vol om het sluipverbruik te dekken. De overige maanden niet. Extra panelen toevoegen aan de huidige installatie is moeilijk, maar er is wel een garage (3×6). Die lijkt groot, maar door ventilatiebuizen, schaduw van het huis die 's ochtends de halve garage bestrijkt en de onderlinge afstand tussen de panelen om geen schaduwwerking te hebben valt het toch tegen. (In de winter moeten ze ongeveer op 30 graden staan en dat zorgt voor een schaduw van meer dan 2m, waardoor er eigenlijk maar twee passen op het dakdeel dat nooit in de schaduw ligt.) En juist in de winter hebben we het extra vermogen nodig.

3. De capaciteit. Een 5kWh is voldoende om de nacht te overbruggen. Maar in het najaar worden zonnige dagen vaak afgewisseld met langere periodes van bewolkte dagen. Dan zou een beetje extra opslag handig zijn om optimaal gebruik te maken van de dagen dat de zon wel schijnt.

4. Vergeet die plug-in batterij gewoon en pas over een tijdje de bestaande installatie aan naar een hybride omvormer en een 3-fase batterij.

Samengevat: Keuzes, keuzes.

• HHF

HHF

m-vw schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 20:01:
Een paar punten:

1. Een 800 of een 2400. Een 800 levert in principe genoeg vermogen om het echte sluipverbruik af te dekken, maar bij een waterkoker, vaatwasser of iets dergelijks komt hij te kort.

2. Pro of niet. Ondanks een beperkt (3,3kWp) vermogen op het dak krijgen we vanaf mrt/april tot sept/okt de batterij wel vol om het sluipverbruik te dekken. De overige maanden niet. Extra panelen toevoegen aan de huidige installatie is moeilijk, maar er is wel een garage (3×6). Die lijkt groot, maar door ventilatiebuizen, schaduw van het huis die 's ochtends de halve garage bestrijkt en de onderlinge afstand tussen de panelen om geen schaduwwerking te hebben valt het toch tegen. (In de winter moeten ze ongeveer op 30 graden staan en dat zorgt voor een schaduw van meer dan 2m, waardoor er eigenlijk maar twee passen op het dakdeel dat nooit in de schaduw ligt.) En juist in de winter hebben we het extra vermogen nodig.

3. De capaciteit. Een 5kWh is voldoende om de nacht te overbruggen. Maar in het najaar worden zonnige dagen vaak afgewisseld met langere periodes van bewolkte dagen. Dan zou een beetje extra opslag handig zijn om optimaal gebruik te maken van de dagen dat de zon wel schijnt.

4. Vergeet die plug-in batterij gewoon en pas over een tijdje de bestaande installatie aan naar een hybride omvormer en een 3-fase batterij.

Je zult toch zien dat je steeds meer elektrisch gaat doen dus dan is een 2400 volgens mij een betere investering. Pro of niet is lastig. De pro heeft 4 mppt, waarmee je dus 4 panelen kunt installeren van wel 600wp per stuk. Je kunt kijken of je met oost-west op de garage iets kunt doen. Dan kunnen de panelen dichter op elkaar en vang je 's ochtend en 's avonds meer zon. Met meerdere MPPT's beinvloeden de panelen elkaar onderling niet.
Of dit het extra geld (250 euro extra voor een Pro en 4 panelen van ~ 60 euro + installatie materiaal) waard is voor jou zul je zelf moeten uitrekenen.

• Ariemaiden
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:07
Ik heb een vraag waarop het antwoord niet kan vinden.
Ik wil de boel uitbreiden maar niet met hetzelfde type.
Werken de verschillende types met elkaar samen via de app?
Heb nu een Solarflow 800 Pro en kan er vrij voordelig een Hyper 2000 naast zetten. Mogelijk komt er later nog iets anders bij.
Als er nu bijvoorbeeld een vraag is van 2,2KW, geeft de Hyper 2000 dan 2kW en de 800 Pro dan 0,8kW en 0,2kW uit het net?
De hyper is een eerder model dus vraag ik mij af of die dat kan. Ik neem aan de alle nieuwe modellen dat wel kunnen?
Iemand ervaring hiermee?

• WillemD61
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 07-04 21:21
(In de winter moeten ze ongeveer op 30 graden staan en dat zorgt voor een schaduw van meer dan 2m, waardoor er eigenlijk maar twee passen op het dakdeel dat nooit in de schaduw ligt.) En juist in de winter hebben we het extra vermogen nodig.
Ter info. Ik heb een set van 2 panelen van Glampere flatfix fusion onderstel op de blokhut. Die staan op slechts 7 graden en leveren jaarlijks 750 kW op. Makkelijk zelf te installeren, frame in elkaar zetten, trottoirband er in als ballast, panelen er op, kabels aansluiten, klaar. Weinig eigen schaduw dus.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:49

koboy

Heb een idee voor een icon

Een paar punten:

1 en 3: let op dat je 10% van de capaciteit alleen in uiterste nood zult gebruiken. De eerste 5 kWh gebruik je voor verhogen van even gebruik en verdien je dus ook het snelst terug. Alles daarboven is comfort, en verdient nauwelijks (vast contract) tot langzamer (dynamisch) terug. Deze ruimte is fijn om minder na te hoeven denken bij bijvoorbeeld een was in de avond of vroege ochtend als de PV nog weinig doet.

2. Panelen wel schuin plaatsen ivm afwassen van vuil door de regen. Maar met 1 paneel per MPPT beïnvloeden ze elkaar niet zoals al gezegd. Als "dakje" oost/west plaatsen?

4. Dit is de optie waar installateurs graag geld mee willen verdienen, maar ook waarvan dezelfde installateurs zeggen dat je de investering niet terugverdient. Bedenk wel dat de prijs hiermee ongeveer verdubbelt, en zorg dat je de efficiency curve te weten komt. Voor sommige "vaste" thuisaccu's is die niet best bij sluipverbruik vermogens van 200/300W...

Maar eigenlijk missen we nog wat info: vast of dynamisch contract, gas(loos), bereid tot knutselen met home assistant....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Ariemaiden schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 20:55:
Heb nu een Solarflow 800 Pro en kan er vrij voordelig een Hyper 2000 naast zetten. Mogelijk komt er later nog iets anders bij.
Als er nu bijvoorbeeld een vraag is van 2,2KW, geeft de Hyper 2000 dan 2kW en de 800 Pro dan 0,8kW en 0,2kW uit het net?
De hyper is een eerder model dus vraag ik mij af of die dat kan. Ik neem aan de alle nieuwe modellen dat wel kunnen?
Iemand ervaring hiermee?
Via HEMS werken alle types met elkaar samen. De Hyper 2000 is echter een inmiddels verouderd model dat bijv. niet met de HomeWizard P1-meter zal samenwerken. Maar heb je een andere meter, dan werkt deze prima samen met de andere producten. Het vermogen wordt gedeeld, totdat een device vol is, dan nemen de andere devices dat extra vermogen tot zich.

• Sky74
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 06-04 17:52
Ik vermoed dat er voor de solarflow 2400ac+ een nieuwe synergrid goedkeuring moet zijn om deze in Belgie te mogen gebruiken?

• Ariemaiden
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:07
Taro schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 21:26:
[...]

Via HEMS werken alle types met elkaar samen. De Hyper 2000 is echter een inmiddels verouderd model dat bijv. niet met de HomeWizard P1-meter zal samenwerken. Maar heb je een andere meter, dan werkt deze prima samen met de andere producten. Het vermogen wordt gedeeld, totdat een device vol is, dan nemen de andere devices dat extra vermogen tot zich.
Ok. Bedankt voor je antwoord. Ik gebruik een Shelly 3ct, dus dat zal wel werken.
Sky74 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 23:01:
Ik vermoed dat er voor de solarflow 2400ac+ een nieuwe synergrid goedkeuring moet zijn om deze in Belgie te mogen gebruiken?
Correct, ieder product/type moet afzonderlijk worden goedgekeurd.

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

TWKterry

Master Mariner

Een paar punten:

Je zou een schans kunnen maken met een aantal panelen achter elkaar, geen schaduw maar wel een kleinere helling. Kijken op PVcalc (https://www.thomasberger.be/pv/pvcalc/index.html) of het zin heeft voor jouw situatie.

• DrNickB
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Taro schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:41:
[...]

Je kunt bij de SF800 micro-omvormer de exportlimit op 0 zetten. Vermoed dat dat bij de 2400 Pro ook wel kan. Heb die helaas nog niet binnen om het te kunnen testen, maar vermoed dat de 800 Pro dat ook kan en dan mag je er hier ook wel van uitgaan.
Hoe zou ik dit kunnen instellen? Dan kan ik het testen.
Ik weet dat ik terug levering uit kan zetten, maar dat houdt wel in dat hij altijd de accu's wel zou opladen.

P.s. als je op posts zoekt van @taro zit je al 99 pagina's ;)

Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV

DrNickB schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 23:30:
[...]

Ik weet dat ik terug levering uit kan zetten, maar dat houdt wel in dat hij altijd de accu's wel zou opladen.
Via bijv. Home Assistant:
YAML:
1
2
3
4
zendure_X_stop_ontladen:
    url: http://192.168.1.x/properties/write
    method: POST
    payload: '{"sn":"SN","properties":{"acMode": 2, "outputLimit": 0 }}
Pffff, mijn vrouw begint ook al te klagen :)

• mmarchan
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 24-03 15:59
Ariemaiden schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 20:55:
Iemand ervaring hiermee?
Een Hyper 2000 kan maximaal 1200W ontladen!

• vermelharosa
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 01-03 19:27
Inderdaad. En in dit specifieke voorbeeld bij een vraag van 2,2 kW en ontladen vanuit een Hyper 2000 en een Solarflow 800 Pro, dan zal, als je beiden in HEMS combineert in de app (ze dus beiden als één systeem aanstuurt), de Hyper 2000 gaan ontladen op 1100 Watt en de 800 Pro op 800 Watt. HEMS deelt namelijk eerst de vraag door het aantal apparaten, zonder te kijken naar het vermogen dat ze kunnen leveren. Zie ook mijn post van 11 februari.. Pas als één van de apparaten geheel ontladen is en op standby gaat, dan wordt de rest van de vraag toegewezen aan het overblijvende apparaat.

Een oplossing voor dit probleem zou zijn om de apparaten niet in HEMS te combineren, dan kan je ze gewoon op vol vermogen laten ontladen. Maar beter zou het zijn als ze HEMS kunnen verbeteren, zodat HEMS wél rekening houdt met de vermogens van de verschillende apparaten en in dit geval de beide apparaten op vol vermogen laat ontladen (1200 en 800 W). Daarvoor zou HEMS de vraag naar rato van het vermogen moeten verdelen over de verschillende apparaten. In dit geval dus 3/5 van de vraag naar de Hyper en 2/5 van de vraag naar de Solarflow. In plaats van nu 1/2 van de vraag naar de Hyper en 1/2 naar de Solarflow.

11,5 kWh LFP | 4,0 kWh H2O | 1,8 kW IR

• Doggieman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-04 20:51
AUijtdehaag schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 07:27:
@Doggieman
Heb je dan een aanbetaling gedaan of het hele bedrag al afgerekend?
Lijkt me nogal risicovol om dat twee maanden van tevoren te doen?

Welk bedrijf zit er eigenlijk achter zendure.nl?
Ik zie alleen een Fiscaal Identificatienummer als ik "over ons" linkje klik?
Ja...heb natuurlijk wel even wat onderzoek gedaan, en ik heb het gehele bedrag in 1x betaald daarna. En ja...heb zeker vertrouwen in dat bedrijf. Anders had ik dat ook echt niet gedaan. Mede ook door wat ik zoal hier op het forum over Zendure lees. En zoals al door meerdere hier aangegeven: heb/had niet het idee dat het bedrijf op "omvallen" staat. Inderdaad even afwachten of die levertijd gehaald wordt. Zou me niet verbazen als het wat langer duurt. Net als destijds bij andere merken.

Maar mocht jou gevoel gelijk krijgen dan wordt het advocaten werk. En ben ik weer een levensles wijzer. Maar ik waardeer je bezorgdheid oprecht. Waarvoor dank ( niet sarcastisch bedoeld!)

4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 7 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19:38
En juist in de winter hebben we het extra vermogen nodig.
Voor de winter geldt : meer panelen is beter dan gunstig geplaatste panelen. Veel (k)Whs in december worden opgewekt met indirect zonlicht door wolken. Focus je niet teveel op schaduw problemen maar op zoveel mogelijk panelen met open zicht op de lucht. Panelen op het noorden leveren met bewolking vrijwel net zoveel op als op het zuiden.

Daarnaast. Als je wilt inkopen op goedkope uren in periode met weinig PV is een hoger vermogen natuurlijk beter. Overweeg 2 pros zonder extra batterij ipv bijvoorbeeld 1 pro met een extra batterij. En daarmee heb je ook weer meer mppts beschikbaar.

• Pakhaas
  • Nu online
DrNickB schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 23:30:
[...]

Als je dat terugleveren uitzet als de batterij vol is, wat doet de batterij dan in de volgende situatie:

-Batterij is vol, er komt bijv 1000w van de zonnepanelen af en er wordt 800w in het huis gevraagd. Wordt er dan 800w rechtstreeks vanuit de zonnepanelen doorgegeven naar het huis en de andere 200w tegen gehouden, of haalt hij dan de 800w uit de batterij en begint die weer te laden vanuit de zonnepanelen?

• FMudde
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:29

FMudde

Solarflow 800 pro. 3,8 kWh

Ik heb een sf800pro. Het valt mij op dat ik nu bij veiligheidsinstellingen niet lager dan 600 watt kan instellen als AC ontlaadvermogen. In het verleden toen ik nog geen 2e batterij had ik dat altijd op 400 watt staan net als het max AC laadvermogen. Het laadvermogen en ontlaadvermogen kan ik nu vanaf 600 watt t/m 7200 watt instellen. Blijkbaar kijkt de app nu niet meer naar je apparaat mogelijkheden.
Ik wilde vandaag het ontladen beperken tot Max 400 watt en nom instellen.Maar dat kan dus niet meer, of zie ik iets over het hoofd.

Frank

• netappie
Een paar punten:

1. Ik zou gewoon een 2400W kiezen als je voor Zendure gaat. Dat vermogen is heel fijn om te hebben zodra er een vaatwasser, wasmachine of inductieplaat los gaat en je overschot van de bestaande panelen opslurpen gaat ook beter met 2400w.

2. Panelen kosten bijna niks meer, dus zelfs als ze niet perfect liggen is dat geen ramp. Je hoeft ze ook niet meteen te kopen. Die pro versie zorgt gewoon voor de mogelijkheid. Met een oost-west platdak systeem kan je ook goed om obstakels heen werken en liggen de panelen nooit in elkaars schaduw:
https://www.stralendgroen...tdak-oost-west-landscape/

3. Gewoon beginnen met 5 kWh als je twijfelt over het nut of de noodzaak voor meer of een beperkt budget hebt. Je kan ook nog bij de energieleverancier kijken wat je per dag structureel in de zonnige maanden gebruikt. Natuurlijk kan je het zomerse overschot dan niet voor de hoogste prijs verkopen, maar de vraag is hoe erg je dat vind. Alles wat je nu niet koopt hoeft zichzelf ook niet terug te verdienen.

4. Kan ook. Dit zou ik vooral doen als je de woning in noodstroom wilt kunnen laten draaien. Daar zit wel een heel ander prijsplaatje aan. Bij mij gaat de stroom er ongeveer 2 uur per 10 jaar af, maar als ik hier 20 a 30 kWh aan accu neer ga zetten, dan sta ik wel erg voor schut als het niet door draait bij een lange stroomstoring 8)7

• koboy

koboy

netappie schreef op zondag 15 februari 2026 @ 09:53:
[...]

4. Kan ook. Dit zou ik vooral doen als je de woning in noodstroom wilt kunnen laten draaien. Daar zit wel een heel ander prijsplaatje aan. Bij mij gaat de stroom er ongeveer 2 uur per 10 jaar af, maar als ik hier 20 a 30 kWh aan accu neer ga zetten, dan sta ik wel erg voor schut als het niet door draait bij een lange stroomstoring 8)7
Ook @m-vw :

Vergeet niet dat die noodstroom mogelijkheid ook continu stroom gebruikt, in sommige gevallen wel 150W (Sigenergy, en misschien wel meer).

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• DrNickB
  • Nu online
Pakhaas schreef op zondag 15 februari 2026 @ 08:59:
[...]

Als je dat terugleveren uitzet als de batterij vol is, wat doet de batterij dan in de volgende situatie:

-Batterij is vol, er komt bijv 1000w van de zonnepanelen af en er wordt 800w in het huis gevraagd. Wordt er dan 800w rechtstreeks vanuit de zonnepanelen doorgegeven naar het huis en de andere 200w tegen gehouden, of haalt hij dan de 800w uit de batterij en begint die weer te laden vanuit de zonnepanelen?
Voor zover ik heb kunnen zien/snap gaat hij bij 100% in bypass modus. Als je terug levering uit zet, zal hij in principe alleen het gevraagde vermogen leveren (tot max 800w export)
Stel dat de zon weg valt en nog maar 500w doet, en gevraagd blijft 800w, dan zal die laatste 300w uit de batt komen.
Voor de rest bij volle batt wordt het andere overschot afgefakkeld. (Getest).

Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV

• netappie
koboy schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:38:
[...]

Ook @m-vw :

Vergeet niet dat die noodstroom mogelijkheid ook continu stroom gebruikt, in sommige gevallen wel 150W (Sigenergy, en misschien wel meer).
Helemaal mee eens. Er is altijd overhead met dat soort systemen en hoe groter hoe meer het is, zeker als ze buiten moeten staan in de vrieskou en zichzelf dan op moeten warmen.

Een klein systeem is dus helemaal zo gek nog niet als je met 2400W noodstroom en wat extra direct aangesloten panelen een storing prima kan overbruggen.

• Safe_grut
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 03-04 08:52
Goedemorgen,
Mijn situatie is als volgt: ik heb zonnepanelen met een SolarEdge-omvormer. Daarnaast heb ik de 850 Pro aangesloten op een stopcontact. Ontladen doet hij wel, maar opladen wanneer ik een overschot heb van mijn zonnepanelen doet hij niet.
Ik heb het systeem gekoppeld aan een P1 HomeWizard. Het lijkt alsof hij het overschot niet ziet. Hij staat momenteel in de automodus.
Heeft iemand nog tips?
Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0u7ld9dmG4I-eLRsJvG6OKnDZXY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KtQxwA4aMifTWIfR63Nba4gy.png?f=fotoalbum_large

Vrijstaande woningen 1901, 160 m2 geïsoleerd gemiddeld rc 4.5, HR+++ Quatt + Remeha Calenta , Tado xa vvw 80 m2 beneden, 5 radiatoren voorheen 750 m3 gas

• DrNickB
  • Nu online
Taro schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 23:33:
[...]
Via bijv. Home Assistant:
YAML:
1
2
3
4
zendure_X_stop_ontladen:
    url: http://192.168.1.x/properties/write
    method: POST
    payload: '{"sn":"SN","properties":{"acMode": 2, "outputLimit": 0 }}
[...]
Outputlimit is de uitvoer van het systeem. Niet de zonnepanelen zelf. Als de batt niet vol zit zal hij blijven opladen met de zonnepanelen, maar niet naar het net leveren.
Maar als 'terug levering' uit staat en batt voltage zal hij met die instelling idd niks leveren.

• Slinke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-03 20:11
499 voor een AB3000X ... zonder terug heel de discutie te willen herhalen ivm belasting plicht en bebat bijdrage .... ik ben toch stiekem een beetje jaloers. Iemand die toevallig met een lichte vracht die richting uitgaat? :0) /s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JyOhyHQeaZXcLYH4fbKKJ3lTO-w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6GTJRPZJcEYL5YWxIdfBZC5F.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8TtgJKg06TBaKxyjIceUbOR5y0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rUzZFYzBs3H98kGobOCSaLD1.jpg?f=user_large

• Gravelist
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21:10
Weet iemand de pin out van de ventilator aansluiting op de 2400 AC. Ik wil een diy ventilator erop zetten, maar moet natuurlijk weten of rechts of links de plus is, kijkende op de aansluiting op de 2400

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Gravelist schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:29:
Weet iemand de pin out van de ventilator aansluiting op de 2400 AC. Ik wil een diy ventilator erop zetten, maar moet natuurlijk weten of rechts of links de plus is, kijkende op de aansluiting op de 2400
Gewoon kabeltjes erin duwen en als het niet werkt omdraaien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-4qGTOEhI5PXoBn_vpFPLVMg_Y=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/DJNe1V181GNcBJT2sIo5mL9g.jpg?f=user_large

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

• Jan-tweak
klump4u schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:51:
[...]

[Afbeelding]
gewoon met een multimeter gaan meten, onder het moto meten is weten. :) maar volgens mij was dat hier eens voorbij gekomen.
bedenk dat je wel een heel speciale conector nodig hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Jan-tweak op 15-02-2026 12:18 ]

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:12
netappie schreef op zondag 15 februari 2026 @ 09:53:
[...]
1. Ik zou gewoon een 2400W kiezen als je voor Zendure gaat.
Mee eens. Heb nu sinds de zomer een SF800Pro staan die NOM draait, maar 800W is echt effe te krap. Zodra je een iets zwaardere verbruiker (waterkoker bijv.) aanzet haal ik al stroom uit het net, ook met volledig volle accu. De sport bij NOM is om dat nou net niet te doen.

Dus vandaar dat ik wel blij ben met de het nieuwe dikkere broertje van de SF800Pro, want direct PV aansluiten, dat vind ik ook leuk. En nee, financieel slaat het allemaal nergens op, dit is hobby...

• TCMR
  • Laatst online: 21:12
Jan-tweak schreef op zondag 15 februari 2026 @ 12:16:
[...]
gewoon met een multimeter gaan meten, onder het moto meten is weten. :) maar volgens mij was dat hier eens voorbij gekomen.
Polariteit:

TCMR in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"

• Jan-tweak
klump4u schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:51:
[...]

[Afbeelding]
vond ik de oplossing van @Taro beduidend mooier, tenslotte het oog wil ook wat, dit doet echt afbreuk op de mooi gestylde behuizing van de Zendure.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsUVnXvwNkIEXvyoYdrDX4LZvdQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/GyVELlUaRfY9zZfqYPG0Mpkh.avif?f=user_large
via @Taro verkrijgbaar met en zonder ventilatoren, echter niet meer met het - + logo.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Jan-tweak schreef op zondag 15 februari 2026 @ 12:44:
[...]

vond ik de oplossing van @Taro beduidend mooier, tenslotte het oog wil ook wat, dit doet echt afbreuk op de mooi gestylde behuizing van de Zendure.
[Afbeelding]
via @Taro verkrijgbaar met en zonder ventilatoren, echter niet meer met het - + logo.
Ik ga echt niet in mijn kelder zitten kijken naar hoe mooi een ventilator houder eruit ziet, laat staan de kosten voor zo'n ding, maar dat moet iedereen voor zich zelf bepalen, ik heb hem voor €6,00 gekoeld nu.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Jan-tweak schreef op zondag 15 februari 2026 @ 12:16:
[...]

Connector is ook niet perse nodig , gewoon pinneneraan knijpen.

• Jan-tweak
klump4u schreef op zondag 15 februari 2026 @ 12:51:
[...]

Ik ga echt niet in mijn kelder zitten kijken naar hoe mooi een ventilator houder eruit ziet, laat staan de kosten voor zo'n ding, maar dat moet iedereen voor zich zelf bepalen, ik heb hem voor €6,00 gekoeld nu.
ondanks dat het maar 12V is had je tenminste dan wel nog het wat veiliger kunnen afwerken, bv de blote pinnetjes die in de conector zitten met wat krimpkous kunnen isoleren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSIoxjwu2xYnFLUOaPVsC4vG5KA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Zl7ZI5kaeQ3PWpphKhNR07Im.png?f=user_large

• Jan-tweak
klump4u schreef op zondag 15 februari 2026 @ 12:53:
[...]

Connector is ook niet perse nodig , gewoon pinneneraan knijpen.
klopt, werkt ook bij je 230V WCD prima, of het veilig is en mogelijk schade aan je dure zendure omvormer zou kunnen voorkomen is dan natuurlijk weer een heel ander verhaal.
onder het motto: Niet alles wat kan zou je ook moeten doen.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Jan-tweak schreef op zondag 15 februari 2026 @ 12:59:
[...]

klopt, werkt ook bij je 230V WCD prima, of het veilig is en mogelijk schade aan je dure zendure omvormer zou kunnen voorkomen is dan natuurlijk weer een heel ander verhaal.
onder het motto: Niet alles wat kan zou je ook moeten doen.
Is geen vergelijking, het gaat om de 12 volt, maar krimpkous heb je gelijk in.

• Capt Waffles
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:28
Sky74 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 23:01:
Als je van be.zendure.com uit kan gaan dan zit dat in de planning voor April, ‘beschikbaar vanaf medio-late april’:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3nuUKYj1cecPY-OVv4xnX1sTZw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g9T4rHIfc2QNZqZXdzuwnJtx.png?f=fotoalbum_large

Belgisch Limburg | Mitsubishi Electric MSZ-LN35VG2 binnenunit + MUZ-LN35VG2 buitenunit | Diehl 4601S + 3850 Wp (22x Sunflower 175W ZO) | SMA Sunny Boy 4.0 + 7070 Wp (7x JinkoSolar 505W NO + 7x JinkoSolar 505W ZW)

• koboy

koboy

klump4u schreef op zondag 15 februari 2026 @ 13:11:
[...]

Is geen vergelijking, het gaat om de 12 volt, maar krimpkous heb je gelijk in.
5V is al genoeg voor op zijn minst smeulen. We hadden hier een oplaad snoertje dat aan de apparaat kant 2 pogo-pins had met een magneetje. Dat klikte dus leuk tegen de ijzeren poot van het bureau.
De USB-A kant zat in een simpele 5V / 2,4 A lader, en laten we zeggen dat het deel met de pogo-pins het functioneel net heeft overleefd omdat we er toevallig naast zaten. Wel is het een vormeloos blobje geworden dat we niet meer willen gebruiken, maar helaas ook niet vervangbaar is....

• Sky74
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 06-04 17:52
Op het eerste zicht is er technisch niet zo heel veel verschil tussen de 2400ac en de 2400ac+?
Misschien dat medio april bij lancering in België van de Ac+ de prijzen van de gewone nog wat zakken?
Nu de oude of april de oude of april het nieuwe model?

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:41

Giblet

Dingen

emielbf schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 08:03:
[...]

Dat spontane laden had ik ook ineens een paar weken geleden. Werk ook met Openhab en heb mijn eigen javascript laten maken, en terwijl het script uit stond toch ongepland laden. Ik vermoed dat die 25 iteraties voor dat script toch ergens iets in de Zendure gezet hebben wat dat spontane laden en ontladen veroorzaakte. Vervolgens nl. een volledig nieuw script laten maken en spontaan was het spontane laden weer weg.

Toen dat 2e script ook nergens toe leidde, de stoute schoenen aangetrokken en het Gilez HA script laten converteren naar javascript in OpenHab. En dat werkt perfect! uiteraard nog geen mooie UI zaken, maar HEMS werkt nu eindelijk in OpenHab, incl Dynamic-NOM.
Kun je dit script delen ergens?

Ik net voor de aankondiging van de nieuwe producten nog even een solarflow 800 pro aangeschaft, voor mijn situatie perfect qua vermogens.

Afgelopen dagen even snel een scriptje in elkaar geflanst in openHAB, maar benieuwd of ik nog wijze lessen kan trekken uit andermans werk :)

• Jan-tweak
Safe_grut schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:55:
Goedemorgen,
Mijn situatie is als volgt: ik heb zonnepanelen met een SolarEdge-omvormer. Daarnaast heb ik de 850 Pro aangesloten op een stopcontact. Ontladen doet hij wel, maar opladen wanneer ik een overschot heb van mijn zonnepanelen doet hij niet.
Ik heb het systeem gekoppeld aan een P1 HomeWizard. Het lijkt alsof hij het overschot niet ziet. Hij staat momenteel in de automodus.
Heeft iemand nog tips?
Alvast bedankt.

[Afbeelding]
werkt je Home Wizard plus wel, gezien je schreenshot verwacht ik dat je wel de data krijgt.
vergeet echter niet dat je via de zendure app geen informatie over je overschot gaan zien, de enige aanduiding in de app is of de stroom van je huis naar net net loopt (dat betekend dus teruglevering, zie groene pijl) of als de kant van net richting huis loopt ben je stroom van het net gebruiken (blauwe pijl).
het zelfde zie je overigens ook bij je batterij, laden cq ontladen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRELCYKnmxVNbIcDGa9MEkz7dBA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/83KBGFHqh5IUQn8elqT1Rtqd.png?f=user_large
kijk bv in je HW app of je op dat moment overschot hebt en vergelijk dat met de loop de lijn in welke richting deze loopt.

• Aardedraadje
  • Laatst online: 21:17

Aardedraadje

Met kabelschoen

Ik zit met een vraag, hopelijk kan iemand helpen. Ik heb in dit topic en in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic gezocht. Misschien een gebrek aan goede zoekwoorden :)

Ik heb nu 8 panelen met Enphase micro-omvormers en vanwege een uitbouw komen daar panelen bij. Enphase laat zich niet lekker regelen kwa vermogen dus de nieuwe panelen hang ik liefst aan andere omvormer. Liefst vervang ik de Enphase ook meteen en ga ik voor de omvormers naar Zendure, aangezien mijn AC2400 al een paar maanden goed bevalt.

Ik denk aan de SF800. Niet de plus/pro omdat ik geen ingebouwde accu wil. Ik wil omvormer/accupakket modulair houden. Mogelijk ga ik eerst de omvormers ophangen en later pas (eventueel) accu's toevoegen.

De vraag is; kun je met de SF800 eventueel het vermogen van de accu's en de AC-zijde apart instellen? Dus als de panelen 800W opwekken en ik 400W aan de AC-zijde vraag, gaat de andere 400W dan automatisch de accu's in, of is dat apart instelbaar?

Edit; de magische term lijkt 'bypass' te zijn. Komt goed :)

[ Voor 7% gewijzigd door Aardedraadje op 16-02-2026 06:28 ]

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:18

Osxy

Holy crap on a cracker

Heeft iemand enig idee hoelang de kabels zijn die aan de door Zendure geleverde zonnepanelen zitten?

Ben nu de 2400 Pro aan overwegen met totaal 11kWh opslag en hieraan dan 4 panelen (200 euro voor 4 panelen is prima deal)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• HHF

HHF

Osxy schreef op zondag 15 februari 2026 @ 17:59:
Heeft iemand enig idee hoelang de kabels zijn die aan de door Zendure geleverde zonnepanelen zitten?

Ben nu de 2400 Pro aan overwegen met totaal 11kWh opslag en hieraan dan 4 panelen (200 euro voor 4 panelen is prima deal)
Dat zullen redelijk industrie standaard panelen zijn met korte snoeren. (net genoeg om ze in een string te zetten). Je zult dus altijd snoeren moeten bijmaken/kopen. Je kunt kant en klare snoeren kopen met stekkers dan hoef je er zelf geen stekkers aan te zetten, maar als je maar een kleine ruimte hebt om de snoeren door te trekken is het huren/kopen van een setje om zelf stekkers te monteren aan te raden.

Osxy schreef op zondag 15 februari 2026 @ 17:59:

Ja zijn de normale standaard afmetingen, een meter of anderhalf meter of zo, niet langer. Zoals bij elke zonnepaneel die je koopt. Zitten geen extra kabels bij.

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

mrme12345 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 18:14:
[...]

Ja zijn de normale standaard afmetingen, een meter of anderhalf meter of zo, niet langer. Zoals bij elke zonnepaneel die je koopt. Zitten geen extra kabels bij.
Goed om te weten, je zou het wel kunnen verwachten aangezien het als set wordt verkocht maar tegelijk is de benodigde lengte voor iedereen anders.

• Pakhaas
  • Nu online
Ik zie bij marcmax.de de AC 2400 met AB3000X erg goedkoop. Weliswaar zonder BTW, maar je kan ze eenvoudig met DHL.de naar een afhaallocatie bij de grens laten bezorgen.

Je hebt dan 4 batterijen + omvormer al voor 2165 euro. Dat scheelt nogal. Het enige wat me nog tegenhoudt is, dat je er rustig vanuit kan gaan dat die AB3000X er straks rustig uit gefaseerd gaan worden. Als je dan onder garantie iets een batterij moet vervangen die er niet meer is en de AB3000L niet past onder de AC2400 heb je wel een probleem.

• gast777
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 08-04 16:28
Pakhaas schreef op zondag 15 februari 2026 @ 18:31:
Ik zie bij marcmax.de de AC 2400 met AB3000X erg goedkoop. Weliswaar zonder BTW, maar je kan ze eenvoudig met DHL.de naar een afhaallocatie bij de grens laten bezorgen.
Een beetje off-topic, maar ik betwijfel of je batterijen naar een DHL afhaallocatie kan laten bezorgen, omdat die speciaal vervoer nodig hebben.

Ik heb zelf wel een keer een 2400AC omvormer van marcmax.de naar een afhaallocatie in DE laten sturen (mijn ouders wonen vlakbij de grens, dus kon gecombineerd worden met een bezoekje) en dat ging wel goed. Maar batterijen zou ik nog even niet aandurven.

6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh

• m-vw

m-vw

Dus?

Iedereen bedankt voor de vele reacties.
De gemiddelde mening zit wel op de lijn die ik zelf al dacht. (Niet alle punten waren 50/50. Punt 1 was voor mij zelfs al 90/10 voor de 2400.)

Eerst nog wat andere wzh thuis doen en dan komt er waarschijnlijk wel een 2400 Pro.

Was ook aan het kijken naar de bifaciale panelen, maar met lage hoeken bieden die weinig voordeel.

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-04 09:50
Ik sluit me aan! Wil er ook graag eentje erbij! Zou leuk zijn deze prijs!
Slinke schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:04:
499 voor een AB3000X ... zonder terug heel de discutie te willen herhalen ivm belasting plicht en bebat bijdrage .... ik ben toch stiekem een beetje jaloers. Iemand die toevallig met een lichte vracht die richting uitgaat? :0) /s

[Afbeelding]

[Afbeelding]

• Sieggy
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 18-02 20:37
Beste,

Mijn batterij trekt elke dag +/- 1 kWh van het net terwijl er enkel een kleine verbruiker aan de off-grid outlet hangt. Verder gebeurt er niets.

Voorbeeld van vandaag, zie screenshot.

Is dit normaal? Is dit (hoog) verbruik van de inverter?

Alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_3tAp5KpNG_fZDvc6-YE1cLQAY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/My8lhiNJRwDcpNe5FHz35BCv.jpg?f=fotoalbum_large
Safe_grut schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:55:
Goedemorgen,
Heeft iemand nog tips?
Alvast bedankt.

[Afbeelding]
Heb je op de onderliggende pagina wel AC laden aangezet en op de onderliggende pagina daarvan voor "Overschot" gekozen?

• Doggieman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-04 20:51
Heeft iemand wel eens met de voice assistant gewerkt dat in HEMS is ingebouwd? Lees daar eigenlijk nooit wat over hier.
Ik vraag dit voor m'n vrouw. Die vroeg zich af of ze b.v. niet gewoon kon vragen aan het systeem of het "slim" is om nu de wasmachine aan te zetten. Dit ipv eerst op allerlei grafiekjes van PV opbrengst, accu status en andere zaken te moeten kijken.

4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 7 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Sieggy schreef op zondag 15 februari 2026 @ 22:57:
Beste,

Mijn batterij trekt elke dag +/- 1 kWh van het net terwijl er enkel een kleine verbruiker aan de off-grid outlet hangt. Verder gebeurt er niets.

Voorbeeld van vandaag, zie screenshot.

Is dit normaal? Is dit (hoog) verbruik van de inverter?

Alvast bedankt!
[Afbeelding]
Wat is een kleine verbruiker? 1 kWh/dag is 42W continu. En inderdaad moet de inverter werken om dat kleine gebruikertje te kunnen voorzien.

Ik heb eerder ook al reacties hier gezien over hoog sluipverbruik bij gebruik van de outlet. Wellicht nog te vinden hier via de zoekfunctie.

• m-vw

m-vw

Dus?

bilgy_no1 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 09:06:
[...]

Wat is een kleine verbruiker? 1 kWh/dag is 42W continu. En inderdaad moet de inverter werken om dat kleine gebruikertje te kunnen voorzien.

Ik heb eerder ook al reacties hier gezien over hoog sluipverbruik bij gebruik van de outlet. Wellicht nog te vinden hier via de zoekfunctie.
Hoewel het natuurlijk wel kan denk ik niet dat je het stopcontact moet zien als stopcontact voor continue gebruik. Ik zie het meer als een stopcontact waar je als het nodig is een verlengsnoer op aansluit.

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-04 18:31
m-vw schreef op maandag 16 februari 2026 @ 09:19:
[...]

Hoewel het natuurlijk wel kan denk ik niet dat je het stopcontact moet zien als stopcontact voor continue gebruik. Ik zie het meer als een stopcontact waar je als het nodig is een verlengsnoer op aansluit.
Denk dat ie bij mij 'in rust' zo'n 30 watt continu verbruikt. En ik heb 2 diepvriesjes er permanent aan gehangen omdat ik een 'set and forget' situatie wil bewerkstelligen. Maakt nu niet uit of ik een weekje/maandje op vakantie ga, m'n diepvries blijft stroom houden bij een tijdelijke outage. Diepvriesjes trekken nu ongeveer 0.3 kWh per dag, het systeemverlies zo'n 0.75 kWh per dag dus de accu (een enkele AB3000X) zou het 2 dagen moeten kunnen volhouden. En de diepvriesjes zijn dik geïsoleerd en kunnen makkelijk 2 dagen zonder stroom. Als dan na 4 dagen de stroom niet meer terug is in de straat, jammer dan.
En ik heb genoeg tijd om weer terug naar huis te rijden....

One cookie a day keeps the doctor away !

• Safe_grut
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 03-04 08:52
Jan-tweak schreef op zondag 15 februari 2026 @ 17:06:
[...]

werkt je Home Wizard plus wel, gezien je schreenshot verwacht ik dat je wel de data krijgt.
vergeet echter niet dat je via de zendure app geen informatie over je overschot gaan zien, de enige aanduiding in de app is of de stroom van je huis naar net net loopt (dat betekend dus teruglevering, zie groene pijl) of als de kant van net richting huis loopt ben je stroom van het net gebruiken (blauwe pijl).
het zelfde zie je overigens ook bij je batterij, laden cq ontladen.
[Afbeelding]
kijk bv in je HW app of je op dat moment overschot hebt en vergelijk dat met de loop de lijn in welke richting
deze loopt.
Dank voor de heldere uitleg. Inmiddels ben ik erachter wat er aan de hand was. Ik heb de laboratoriumfunctie ingeschakeld en toen deed hij het wel.
Waarschijnlijk komt het doordat ik twee 850 Pro’s heb aangesloten, maar nu werkt het in ieder geval.

Vrijstaande woningen 1901, 160 m2 geïsoleerd gemiddeld rc 4.5, HR+++ Quatt + Remeha Calenta , Tado xa vvw 80 m2 beneden, 5 radiatoren voorheen 750 m3 gas

• RonJ
  • Laatst online: 19:23
Osxy schreef op zondag 15 februari 2026 @ 18:22:
[...]

Goed om te weten, je zou het wel kunnen verwachten aangezien het als set wordt verkocht maar tegelijk is de benodigde lengte voor iedereen anders.
Kijk voor PV-kabels eens naar Weidmüller PV-sticks. Dan heb je alleen maar een geschikte striptang nodig ipv een hele dure MC4-krimptang.

Heeft iemand hier al eens geprobeerd om zwaardere/vaste gebruikers op het off-grid stopcontact aan te sluiten? Denk aan een warmtepomp of airconditioner. Dat zou voor mij wel een flinke bonus zijn bij langdurige stroomuitval.

Ik denk dan aan een set-up met een 2-polige ATS, waarbij de generator ingang wordt aangesloten op het off-grid stopcontact van een zendure. Mijn warmtepomp heeft een optioneel demand control PCB waarmee ik dan dmv het signaalrelais op de ATS direct het verbruik van de WP kan limiteren op bijv. 2kW.

All-electric.

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Aangezien ik pas sinds kort serieus Zendure overweeg heb ik geen ervaring met hun marketing/pricing strategie, hoe zijn de prijzen in verleden geweest?
Zoals de introductieprijzen van de nieuwe 2400 Pro, levertijd is lang dusdanig lang dat ik niet graag een gratis lening aan Zendure geef maar als dat betekend dat ik anders 10-20%(?) extra moet betalen misschien wel?

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:32
Ik heb vanmiddag de laaste Zendure app geinstalleerd (6.0.1). Deze geeft ondersteuning voor de Shelly Plug S Gen 3. Deze is inderdaad zichtbaar bij apparatuur.
Kan iemand mij uitleggen wat daar praktisch mee mogelijk is?

Aiaiai... zeker met AI gedaan

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:32
Osxy schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:31:
Aangezien ik pas sinds kort serieus Zendure overweeg heb ik geen ervaring met hun marketing/pricing strategie, hoe zijn de prijzen in verleden geweest?
Zoals de introductieprijzen van de nieuwe 2400 Pro, levertijd is lang dusdanig lang dat ik niet graag een gratis lening aan Zendure geef maar als dat betekend dat ik anders 10-20%(?) extra moet betalen misschien wel?
Alles gaat langzaam en gestaag in prijs naar beneden in acculand. Zendure is daar geen uitzondering op. Na een jaar heb je dus altijd iets meer betaald dan op het moment van vergelijken.
Het betekent dus dat je een keer moet beginnen, dat de prijs vermoedelijk iets zal dalen. Zie je een mooi aanbod, dan spring je er bovenop en heeft terugkijken geen zin meer. Ik heb het nog niet omhoog zien gaan.
Zendure is geen prijsvechter maar meer een fabrikant met een breed inzetbaar product, betrouwbaar en een goede prijs kwaliteit.

Aiaiai... zeker met AI gedaan

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Osxy schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:31:
Volgens mij moet je bijna overal vooraf betalen, gewoon creditcard gebruiken met verzekering.

• WHF163
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 20:08
Goedenavond,
Ik ben aan het kijken naar de nieuwe series, ze hebben mijn interesse gewekt en zien er goed uit.

Wat ik graag zou willen weten en waar ik nog niet een goed antwoord op heb gevonden;

Ik heb 5000wp op het dak met micro omvormers, dit is de max op de 1 fase aansluiting. We salderen ongeveer 2500 kWh terug. Gebruiken ca 6000kwh op jaarbasis, standby ca 300w gem.

- ik zit te denken om 6 nieuwe panelen bv450wp op de pro aan te sluiten en van de bestaande (7*295wp) die appart op de schuur liggen aan te sluiten op de AC ingang. Kun je de pro instellen op niet terugleveren aan het net of nog beter instellen tot een max aan teruglevering. (er mag namelijk niet meer op de fase aansluiting komen)

-Een tweede unit 2400+ welke welke wel op het net reageert, anders instellen dan de 2400pro.
Of zullen ze altijd samen een weg uitstippelen.

Ik zit te denken om te starten met ca 10kw aan opslag.

Hoop dat het beetje duidelijk is.

Mvg

[ Voor 3% gewijzigd door WHF163 op 16-02-2026 19:57 ]

• m-vw

m-vw

Dus?

Pakhaas schreef op zondag 15 februari 2026 @ 18:31:

Je hebt dan 4 batterijen + omvormer al voor 2165 euro. Dat scheelt nogal. Het enige wat me nog tegenhoudt is, dat je er rustig vanuit kan gaan dat die AB3000X er straks rustig uit gefaseerd gaan worden. Als je dan onder garantie iets een batterij moet vervangen die er niet meer is en de AB3000L niet past onder de AC2400 heb je wel een probleem.
Een SF2400 Pro + 2x AB3000L scheelt gewoon €600.
Via miniminipower.com

Waarschijnlijk komt er hier pas een regeling nadat ik iets gekocht heb. Zo gaat het meestal.

• Pakhaas
  • Nu online
WHF163 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 19:52:
Goedenavond,
Ik ben aan het kijken naar de nieuwe series, ze hebben mijn interesse gewekt en zien er goed uit.

Wat ik graag zou willen weten en waar ik nog niet een goed antwoord op heb gevonden;

Ik heb 5000wp op het dak met micro omvormers, dit is de max op de 1 fase aansluiting. We salderen ongeveer 2500 kWh terug. Gebruiken ca 6000kwh op jaarbasis, standby ca 300w gem.

- ik zit te denken om 6 nieuwe panelen bv450wp op de pro aan te sluiten en van de bestaande (7*295wp) die appart op de schuur liggen aan te sluiten op de AC ingang. Kun je de pro instellen op niet terugleveren aan het net of nog beter instellen tot een max aan teruglevering. (er mag namelijk niet meer op de fase aansluiting komen)

-Een tweede unit 2400+ welke welke wel op het net reageert, anders instellen dan de 2400pro.
Of zullen ze altijd samen een weg uitstippelen.

Ik zit te denken om te starten met ca 10kw aan opslag.

Hoop dat het beetje duidelijk is.

Mvg
Je moet er wel rekening mee houden dat als je 2 omvormers hebt voor circa 10kwh je c-waarde niet heel goed zal zijn
Pagina: 1 ... 176 ... 218 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.